Het Kia EV6 leveringen topic

Pagina: 1 ... 35 ... 67 Laatste
Acties:

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 02:23
marc4547 schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 15:13:
Gaan die Carcarriers nou weer leeg terug denken jullie ? Lijkt mij een dure grap?
EUKOR vaart niet exclusief voor KIA/Hyundai. Dus op het moment dat ze teruggaan, zitten ze in Korea druk te F5-en op de trackers om te zien of hun Berlingo er al bijna is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GDEKCVyp7HVOciTis8_mNTWoVx0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mvUK1h2DLn0Bq8kykcpdw5TU.jpg?f=fotoalbum_large

Catch my drift?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:46

The Wizard

Moderator Mobile
Dit is een leuke docu over een auto carrier, krijg je een beter beeld hoe het allemaal werkt. YouTube: Gigantic Overseas Autoliner | Mega Transports | Free Documentary

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• bitwizz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 11:59
Afgelopen woensdag was het wachten eindelijk voorbij. Na 10 maanden stond ze eindelijk klaar. Wat een beest om mee te rijden. Helaas volgende week terug voor de laatste software updates.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yMR7XzYDJThEFqypOJXPsCLykGI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U2wXdpvVUBH4Ardy0fzz79Hq.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door bitwizz op 12-08-2022 16:41 ]

Bestuurder van een KIA EV6 77,4kwh RWD GT-Line - Yacht Blue

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Travelgirl15
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 29-05-2024
Appje van de dealer (ja, hij communiceert zelf ipv afwachten op ons telefoontje. EV6 komt nu 2 okt ipv 3 sept (in de haven trouwens)

[ Voor 9% gewijzigd door Travelgirl15 op 12-08-2022 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 19-04 12:19
Travelgirl15 schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 17:23:
Appje van de dealer (ja, hij communiceert zelf ipv afwachten op ons telefoontje. EV6 komt nu 2 okt ipv 3 sept (in de haven trouwens)
Dus hij heeft de status on sea? En je hebt al een VIN nummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-09 15:40

FaceDown

Storende factor.

ZiggyLippens schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 17:17:
Lange leveringstermijn maar zal het zeker waard zijn!
[Afbeelding]
Lol, nu is het een bijzondere auto, over 2,5 jaar de nieuwe Tesla 3 waar half Nederland al in rijdt. Even los van het feit dat 2,5 jaar levertijd op wat dan ook absurd is. Ik kan geen product verzinnen waarvoor 2,5 jaar levertijd acceptabel is. En voor lease; wie weet in godsnaam uberhaupt of hij nog voor dezelfde baas werkt over 2,5 jaar?

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Travelgirl15
Joer schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 19:29:
[...]

Dus hij heeft de status on sea? En je hebt al een VIN nummer?
Geen vin nummer doorgegeven maar wel on sea. Dus ik ga er vanuit dat ie op de Thruxton staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CtrlAlt
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 10-02 15:13
Travelgirl15 schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 21:30:
[...]

Geen vin nummer doorgegeven maar wel on sea. Dus ik ga er vanuit dat ie op de Thruxton staat
Raaar..: ik maar denken dat de auto pas gefabriceerd is als er een vin nummer bekend is…maar bij jou on sea zonder vin nummer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Travelgirl15
CtrlAlt schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 22:32:
[...]

Raaar..: ik maar denken dat de auto pas gefabriceerd is als er een vin nummer bekend is…maar bij jou on sea zonder vin nummer.
Misschien wel bekend maar niet doorgegeven. Een week na lossen zou hij bij de garage staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 01:00
The Wizard schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 16:12:
Dit is een leuke docu over een auto carrier, krijg je een beter beeld hoe het allemaal werkt. YouTube: Gigantic Overseas Autoliner | Mega Transports | Free Documentary
Gaaf.
Ik was heel benieuwd.

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Nl-jeff
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 20:30
Mijn auto zou de gisteren bij de dealert gelost worden, dus vandaag kon ik mijn geduld wat minder bedwingen en ben even langs de dealer gereden. Bleek de wagen afgelopen woensdag al gelost te zijn. Nu een afleverafspraak gepland op de 26ste :)
Vroeg de man “Wil je de auto ook even zien” Natuurlijk! Dus heb even snel een paar kiekjes gemaakt. Superblij.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/--9WgutrvN5NTO61mdl6W4_9Vjg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8qCVP8BbnKyuyFJaoqgohqvM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nN4WXZFRJiQKF6H5gvfWT6kEM4I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FdxEazfEMOGcmihl4iVMGERi.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoudeAardbei
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:58

KoudeAardbei

Moderator

Gaat dit om de GT? :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeJeBe
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 30-05 20:32

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

duidelijk niet hé, zie wielkast omlijsting, bumpers, wielen, koplampen, stuur, bekleding, enz ...
een Plus (heel misschien een gewijzigde Plus Advanced)

[ Voor 23% gewijzigd door JeJeBe op 13-08-2022 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
JeJeBe schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 14:20:
[...]

duidelijk niet hé, zie wielkast omlijsting, bumpers, wielen, koplampen, stuur, bekleding, enz ...
een Plus (heel misschien een gewijzigde Plus Advanced)
Hij reageerde niet op de foto maar op een andere reactie 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

The Wizard schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 15:07:
[...]

@The Wizard Oeps, my bad, ik haal 'm weg, hmm, kan dat eigenlijk wel ? Doorhalen dan maar ;-)

[ Voor 7% gewijzigd door JeJeBe op 13-08-2022 15:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Overstag
  • Laatst online: 25-10-2024
The Wizard schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 15:07:
[...]

Op het dak zie ik de contouren van een open dak denk ik.
De foto’s die gepost worden roepen met de lange levertijd altijd op: oja zo ziet de binnenkant eruit. Je zou het bijna kwijtraken. :F

EV6 58kWh Plus RWD MY:23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiggyLippens
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 16-07 15:53
Nee, het Earth model In deep forest green.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Overstag schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 15:13:
[...]

Op het dak zie ik de contouren van een open dak denk ik.
De foto’s die gepost worden roepen met de lange levertijd altijd op: oja zo ziet de binnenkant eruit. Je zou het bijna kwijtraken. :F
haha, ja idd, kun je nog beter zien in de spiegeling van de showroomruiten :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaBart
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 03-03 17:49
Beste EV6-ers,

Mijn vrouw heeft een door de dealer eind januari bestelde GT besteld. Ik heb dit topic doorgespeurd, maar heb niet echt een leverdatum / maand kunnen vinden.

Is er iemand die ook rond die datum een GT heeft besteld met meer info?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoudeAardbei
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:58

KoudeAardbei

Moderator

ZiggyLippens schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 19:29:
[...]

Nee, het Earth model In deep forest green.
Het lijkt de voormalig Sovjet-Unie wel 🙃
Hopelijk komt mijn bestelde GT-line AWD (besteld 5 augustus) wel wat sneller dan dat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jugonoot04
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 26-09 07:13
KoudeAardbei schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 20:18:
[...]

Hopelijk komt mijn bestelde GT-line AWD (besteld 5 augustus) wel wat sneller dan dat..
Dream on ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travelgirl15
KoudeAardbei schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 20:18:
[...]

Ik ben bang dat je minstens tot aug 2023 moet wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-08 16:41
Travelgirl15 schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 22:19:
[...]

Ik ben bang dat je minstens tot aug 2023 moet wachten
Die tijd ligt allang achter ons. Dealers bieden nu aan van 24 tot 34 maanden. (!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckyLuke
  • Laatst online: 14-12-2023
@MediaBart Mijn GT is besteld eind februari en ze geven nog steeds eind november dit jaar af voor levering.

Kijk ook even in het leveringoverzicht, daar vind je meer over bestel en levermomenten (staan ook een aantal GT's tussen).

Bij welke dealer heb jij hem besteld? Een dealer die een GT pre-ordert ben ik nog niet tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
Voor degene die het vermoeden het dat hun auto op de Thruxton staat, ik denk de mijne ook. Hier is z’n posistie van 1 dag en 4 uur geleden. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WrgeALEuCCFPeakvlDIdfEmkAj8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/rA8JZz2gNIE94vvJY0yHZMPT.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MediaBart
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 03-03 17:49
LuckyLuke schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 11:57:
@MediaBart Mijn GT is besteld eind februari en ze geven nog steeds eind november dit jaar af voor levering.

Kijk ook even in het leveringoverzicht, daar vind je meer over bestel en levermomenten (staan ook een aantal GT's tussen).

Bij welke dealer heb jij hem besteld? Een dealer die een GT pre-ordert ben ik nog niet tegengekomen.
Mijn vrouw heeft de GT in Helmond besteld (/ bestelling van de dealer overgenomen). Omdat een AWD GT line met 21” wielen bijna net zo duur was heeft ze ervoor gekozen om de al door de dealer bestelde GT te nemen (ik heb uiteraard geen enkel bezwaar hiertegen…). In Moonscape matte, precies de kleur die ze wilde.

Een nieuw te bestellen GT-line zou volgens de dealer een latere afleverdatum hebben dan de door hem reeds bestelde GT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckyLuke
  • Laatst online: 14-12-2023
@MediaBart Kijk dat is nou een win-win situatie ;) Welke leveringsdatum heeft de auto?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anunnaki
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 27-09 15:48
MediaBart schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 00:10:
[...]

Mijn vrouw heeft de GT in Helmond besteld (/ bestelling van de dealer overgenomen). Omdat een AWD GT line met 21” wielen bijna net zo duur was heeft ze ervoor gekozen om de al door de dealer bestelde GT te nemen (ik heb uiteraard geen enkel bezwaar hiertegen…). In Moonscape matte, precies de kleur die ze wilde.

Een nieuw te bestellen GT-line zou volgens de dealer een latere afleverdatum hebben dan de door hem reeds bestelde GT.
Ik heb het e.e.a. aangepast omdat je het verkeerde formulier hebt gebruikt in Monday. Het beste is om deze te gebruiken als eerste aanmelding van je bestelling. Die je hebt gebruikt is om achteraf iets aan te passen aan je bestaande invoer.

Jou zou hem voor het gemak opnieuw kunnen invullen, dan is je invoer compleet ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Anunnaki
The Wizard schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 09:11:
[...]

Er zou eigenlijk ook onderscheid moeten worden gemaakt tussen echte bestellingen en "voorraad" auto's die veel eerder besteld zijn, die geven een verkeerd gemiddelde levertijd. Nu een beetje te laat. Meer een disclaimer voor mensen die er nog eentje gaan bestellen...
Ik heb nu bij enkele grafieken de verwachte levertijden die onder de 190 dg vallen eruit gefilterd (staat erbij vermeld).

Ik denk dat alles hieronder wel gezien kan worden als voorraad bestelling. Of moet dit minder zijn dan een half jaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Anunnaki schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 12:57:
[...]

Ik heb nu bij enkele grafieken de verwachte levertijden die onder de 190 dg vallen eruit gefilterd (staat erbij vermeld).

Ik denk dat alles hieronder wel gezien kan worden als voorraad bestelling. Of moet dit minder zijn dan een half jaar?
Ik denk dat het wel klopt, thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Anunnaki schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 12:57:
[...]

Ik had mijn verwachte leverdatum laatst aangepast via het formulier. Sindsdien is mijn regel helemaal weg.

Zal ik hem opnieuw invoeren?

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 27-09 15:39
Ik denk dat mijn verwachte leverdatum alvast wel aangepast mag worden, hij zou 21 augustus geleverd worden.. Ik heb vorige week woensdag de dealer gebeld, hij zou mij diezelfde middag nog terugbellen.. ik wacht echter nog steeds op zijn telefoontje..

Ik ga er vanuit dat het hoe dan ook pas november/december wordt.

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:04
Sinds vrijdag mijn EV6 in bezit. Was even wennen van een Renault Grand Scenic diesel 8)7maar dat gaat gelukkig snel. Wat een power in de auto. Hoe hard je ook rijdt, altijd veel vermogen om verder te versnellen. En lekker stil natuurlijk. Verbruik zit over de eerste 250 kilometer rond de 15 kWh/100km dus ook erg tevreden mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anunnaki
DaMenaz schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 14:09:
[...]

Ik had mijn verwachte leverdatum laatst aangepast via het formulier. Sindsdien is mijn regel helemaal weg.

Zal ik hem opnieuw invoeren?
Zie dat je hem al opnieuw hebt toegevoegd. Top!
Hij stond er nog wel alleen ik had hem per ongeluk niet zichtbaar gemaakt. Sorry, mijn fout O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilversmid
  • Laatst online: 06-12-2024

Zilversmid

KIA EV6 AWD GT-Line

Anunnaki schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 14:52:
[...]

Zie dat je hem al opnieuw hebt toegevoegd. Top!
Hij stond er nog wel alleen ik had hem per ongeluk niet zichtbaar gemaakt. Sorry, mijn fout O-)
Staat die van mij ook op onzichtbaar toevallig? Checkte net het overzicht, maar zag mezelf niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
Zilversmid schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 15:03:
[...]

Staat die van mij ook op onzichtbaar toevallig? Checkte net het overzicht, maar zag mezelf niet meer...
Van jou staat er nog, net even nagekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bb1969
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 26-09 11:52
FaceDown schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 21:12:
[...]

Lol, nu is het een bijzondere auto, over 2,5 jaar de nieuwe Tesla 3 waar half Nederland al in rijdt. Even los van het feit dat 2,5 jaar levertijd op wat dan ook absurd is. Ik kan geen product verzinnen waarvoor 2,5 jaar levertijd acceptabel is. En voor lease; wie weet in godsnaam uberhaupt of hij nog voor dezelfde baas werkt over 2,5 jaar?
:*) Dat dus, ik had er een, 3 maanden in gereden en toen van baan gewisseld. Mocht ik hem weer inleveren. (mrt dit jaar). Wel direct een nieuwe besteld en hopelijk mag ik hem in week 42 ophalen, is al 2 keer uitgesteld. Wel de kleur gewijzigd anders is het net of je auto op vakantie is geweest 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
furian88 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 14:20:
Ik denk dat mijn verwachte leverdatum alvast wel aangepast mag worden, hij zou 21 augustus geleverd worden.. Ik heb vorige week woensdag de dealer gebeld, hij zou mij diezelfde middag nog terugbellen.. ik wacht echter nog steeds op zijn telefoontje..

Ik ga er vanuit dat het hoe dan ook pas november/december wordt.
Op zijn vroegst, het lijkt erop dat de feb/mrt bestellingen dit jaar niet meer geleverd gaan worden. Op basis van informatie van diverse sites. Hou rekening met minimaal 12 maanden levertijd op dit moment voor lopende bestellingen in die periode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
The Wizard schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 17:01:
[...]

Op zijn vroegst, het lijkt erop dat de feb/mrt bestellingen dit jaar niet meer geleverd gaan worden. Op basis van informatie van diverse sites. Hou rekening met minimaal 12 maanden levertijd op dit moment voor lopende bestellingen in die periode.
Daar ben ik wel bang voor ja.. Sneu voor de bijtelling etc.. en nieuwsgierig of de leasemaatschappij er nog een probleem van maakt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
furian88 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 17:21:
[...]

Daar ben ik wel bang voor ja.. Sneu voor de bijtelling etc.. en nieuwsgierig of de leasemaatschappij er nog een probleem van maakt..
Idd, kost je toch dacht ik iets van 10 euro netto per maand meer.

Waar zou de leasemaatschappij een probleem van maken? De langere levertijd? Als ze mij een fabrikant kan aanwijzen waarbij je de auto binnen 2 maand hebt, dan graag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
The Wizard schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 17:23:
[...]

Idd, kost je toch dacht ik iets van 10 euro netto per maand meer.

Waar zou de leasemaatschappij een probleem van maken? De langere levertijd? Als ze mij een fabrikant kan aanwijzen waarbij je de auto binnen 2 maand hebt, dan graag :P
Wat ik er van begreep waren er wat dealtjes onderling gemaakt tussen bedrijf/leasemaatschappij/kia nl

maar goed, we zien het wel.. ze hebben de laadpaal etc ook allemaal al geplaatst..

die 10 euro in de maand maakt me niet zoveel uit hoor.. t is gewoon dat ik net zoals iedereen langer moet wachten :+
en dan van die verhalen moet lezen op facebook over mensen die hem bestellen en 2 maand later al rijden ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
furian88 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 17:25:
[...]

Wat ik er van begreep waren er wat dealtjes onderling gemaakt tussen bedrijf/leasemaatschappij/kia nl

maar goed, we zien het wel.. ze hebben de laadpaal etc ook allemaal al geplaatst..

die 10 euro in de maand maakt me niet zoveel uit hoor.. t is gewoon dat ik net zoals iedereen langer moet wachten :+
en dan van die verhalen moet lezen op facebook over mensen die hem bestellen en 2 maand later al rijden ;(
Helaas gaat veel productie capaciteit naar de VS, daar kunnen ze dit jaar nog gebruik van maken van bepaalde subsidie regelingen. Blijkbaar heeft Kia US een flinke vinger in de pap bij Kia Motors...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Overstag
The Wizard schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 17:01:
[...]

Over welke types heb je het dan? Ik denk dat de AIR en PLUS dit jaar nog geleverd gaan/kunnen worden. De GT en GT-Line productie waren, ergens gemeld op dit forum, uitgesteld tot na de zomer staat mij bij.
Ik heb een PLUS besteld begin maart en staat nog steeds gepland op levering uiterlijk halverwege september, nog geen VIN bekend volgens de dealer maar wel vasthouden aan de leverdatum. |:( :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Overstag schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 17:33:
[...]

Over welke types heb je het dan? Ik denk dat de AIR en PLUS dit jaar nog geleverd gaan/kunnen worden. De GT en GT-Line productie waren, ergens gemeld op dit forum, uitgesteld tot na de zomer staat mij bij.
Ik heb een PLUS besteld begin maart en staat nog steeds gepland op levering uiterlijk halverwege september, nog geen VIN bekend volgens de dealer maar wel vasthouden aan de leverdatum. |:( :F
Dat is niet meer van toepassing, eerst waren er problemen met de 360 camera en panoramadak maar daar zijn geen berichten meer over, alles heeft nu vertraging :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
[...]

ik wacht op de air.. zou dus zo maar kunnen.. het zou al fijn zijn als hij mij eens zou terug bellen. dat is een begin :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Master
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 03-09 18:41
The Wizard schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 17:34:
[...]

Dat is niet meer van toepassing, eerst waren er problemen met de 360 camera en panoramadak maar daar zijn geen berichten meer over, alles heeft nu vertraging :(.
Heeft waarschijnlijk te maken met dit: http://www.businesskorea....icleView.html?idxno=97942

Gezien het voor heel Hyundai groep geld, waarschijnlijk ook voor zusterbedrijf Kia

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Mad_Master schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 17:41:
[...]

Heeft waarschijnlijk te maken met dit: http://www.businesskorea....icleView.html?idxno=97942

Gezien het voor heel Hyundai groep geld, waarschijnlijk ook voor zusterbedrijf Kia
Zou niet voor de komende weken/maanden uit moeten maken, de grootste oorzaak is de VS, daar hebben ze levertijden van 2/3 maanden incl. transport, dus daar gaat gewoon het gros van de bestellingen heen, helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overstag
Mad_Master schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 17:41:
[...]

Dat zouden chips zijn die deze maand geleverd hadden moeten worden, dus de vraag is wat er nog aan chips op voorraad is? En voor welk type? We zullen gewoon moeten afwachten. In mijn geval is dat balen dat ik mijn PL al heb moeten inleveren en nu in een tijdelijk klein leenautootje rijd tot eind volgende maand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Ik heb bij een vorig bericht over het chip probleem de betreffende journalist gemaild in Korea of dit ok de EV6 betrof, helaas tot heden geen enkele reactie.
Of het ook de EV6 betreft is nl. beslist niet zeker.

[ Voor 5% gewijzigd door Solarman op 15-08-2022 18:43 ]

ENYAQ SPORTLINE 210kW MY25 ( voorheen: KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anunnaki
Overstag schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 17:48:
[...]

We zullen gewoon moeten afwachten. In mijn geval is dat balen dat ik mijn PL al heb moeten inleveren en nu in een tijdelijk klein leenautootje rijd tot eind volgende maand.
Always look at the bright side. Dan zal je dubbel genieten van de EV6, lang gewacht en overstappen van een kleine auto naar een dikke bak.

[ Voor 13% gewijzigd door Anunnaki op 15-08-2022 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
Overstag schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 17:48:
[...]

Dat zouden chips zijn die deze maand geleverd hadden moeten worden, dus de vraag is wat er nog aan chips op voorraad is? En voor welk type? We zullen gewoon moeten afwachten. In mijn geval is dat balen dat ik mijn PL al heb moeten inleveren en nu in een tijdelijk klein leenautootje rijd tot eind volgende maand.
Alles wat in september geleverd moet worden zal nu on sea zijn of al in Antwerpen/R'dam.
En dat betekent dat er dus ook een VIN zal zijn.
Geen VIN, dan zeker pas levering in oktober op z'n vroegst.
Mijn VIN is on sea en wordt begin oktober bij de dealer verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
The Wizard schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 17:46:
[...]

Zou niet voor de komende weken/maanden uit moeten maken, de grootste oorzaak is de VS, daar hebben ze levertijden van 2/3 maanden incl. transport, dus daar gaat gewoon het gros van de bestellingen heen, helaas...
Inmiddels is daar de levertijd ook al opgelopen van 2 naar 10 á 12 maanden zonder garanties.
Momenteel gaat daar ook niet zo gek veel meer heen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jNnVGRlPsu2zZfw0UgwGQXClMn0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vOudLR3Q28QbhcOzdXvqDBoV.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SwEEp3R
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 03-06 07:44
HansAuutB schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 18:48:
[...]

Alles wat in september geleverd moet worden zal nu on sea zijn of al in Antwerpen/R'dam.
En dat betekent dat er dus ook een VIN zal zijn.
Geen VIN, dan zeker pas levering in oktober op z'n vroegst.
Mijn VIN is on sea en wordt begin oktober bij de dealer verwacht.
Hier idem. Besteld november 2021.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Litewave
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 26-08 23:33
Al enige tijd het forum aan het volgen.
Heb zelf ook een reeds bestelde auto van Alphabet besteld via zakelijke lease.
Het betreft een 58kWh Air in de mooiste kleur (Gravity Blue). Bestelling is ergens halverwege juli bij Alphabet gedaan en staat nu gepland op levering ergens eind november. Hopelijk voor die tijd maar we gaan het zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travelgirl15
Litewave schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 21:41:
Al enige tijd het forum aan het volgen.
Heb zelf ook een reeds bestelde auto van Alphabet besteld via zakelijke lease.
Het betreft een 58kWh Air in de mooiste kleur (Gravity Blue). Bestelling is ergens halverwege juli bij Alphabet gedaan en staat nu gepland op levering ergens eind november. Hopelijk voor die tijd maar we gaan het zien...
Mooie kleur hè. Hebben wij ook besteld, maar denk dat je hem niet vaak ziet. Ik zie het meeste witte EV6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Litewave
Travelgirl15 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 22:28:
[...]

Mooie kleur hè. Hebben wij ook besteld, maar denk dat je hem niet vaak ziet. Ik zie het meeste witte EV6
Klopt, vind het ook altijd een sport om een auto uit te kiezen die je niet zo veel ziet qua model maar ook qua kleur. Rij nu in een Chestnut Brown Nissan Leaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbus
  • Laatst online: 13-03 16:55
Mijn in januari prticulier bestelde zwarte AWD gt-line staat nu op half oktober. (Na eerst medio juli, toen medio september naar oktober/november. Wisselt dus nogal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Litewave
Timbus schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 23:13:
Mijn in januari prticulier bestelde zwarte AWD gt-line staat nu op half oktober. (Na eerst medio juli, toen medio september naar oktober/november. Wisselt dus nogal).
Het was een actie vanuit de lease maatschappij, toen ik bestelde stond hij ook op ergens eind juni/juli, daarna eind augustus en nu dus al richting november. Rij de auto overigens niet privé dus voor de bijtelling maakt het niks uit dat hij over het jaar heen gaat. Al wel de bevestiging gehad dat het om een MY23 gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canby
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 25-09 12:45
Timbus schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 23:13:
Ik heb het precies identiek qua levertijden, maar Plus Advanced AWD, besteld eind februari.

EV6 77,4kWh Plus Advanced AWD / MY23, Interstellar Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
Litewave schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 23:13:
[...]

Klopt, vind het ook altijd een sport om een auto uit te kiezen die je niet zo veel ziet qua model maar ook qua kleur. Rij nu in een Chestnut Brown Nissan Leaf.
Denk dat je geel niet veel gaat zien ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s_JZgh8aSU1Eaytaqrh0UXIaIwc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zFeMELnhkxzlu5HckETJBgg5.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Litewave
Anunnaki schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 23:27:
[...]

Denk dat je geel niet veel gaat zien ;)

[Afbeelding]
Denk dat de baas niet echt blij word als ik in een kanarie gele auto bij klanten aan kom rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
Litewave schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 23:30:
[...]

Denk dat de baas niet echt blij word als ik in een kanarie gele auto bij klanten aan kom rijden.
Ben je begrafenisondernemer? ;)

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
Litewave schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 23:30:
[...]

Juist de mooiste kleur. Had gewild dat deze ten tijde van mijn bestelling een keuze was. Toen maar voor de minst slechte gekozen, rood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Verzendings en verkoopcijfers KIA EV6 juli 2022. blijkt een topmaand te zijn geweest.
https://insideevs.com/new...sale-shipments-july-2022/
Benieuwd of dit van invloed zal zijn op de aankomende maanden qua afleveringen. ;)

[ Voor 37% gewijzigd door Solarman op 16-08-2022 06:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmijbenieuwen
  • Laatst online: 14-03-2024
furian88 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 17:40:
[...]

ik wacht op de air.. zou dus zo maar kunnen.. het zou al fijn zijn als hij mij eens zou terug bellen. dat is een begin :X
Ik wacht ook op de air in dezelfde kleur. Is te verwachten dat die dan uit dezelfde productiebatch gaan komen.. hopelijk ooit..

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jpjedi
😬

8-1-22 besteld, particulier
GT RWD blue

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e6v9ZEPryQmECM8NpJaLaXgWDIc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4ZoAU6QJhJmXaEUChu0kX2pC.jpg?f=user_large

[ Voor 18% gewijzigd door Jpjedi op 16-08-2022 09:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fishy-s
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 01-02-2024
Ik weet niet of dit al eens gedeeld is, maar volgens onderstaande site zou het 10e teken in het VIN het MY betreffen. Hierbij is een N MY22 en een P MY23. Zo zou het opvragen van het VIN toch enige informatie op kunnen leveren over de levering van de EV6.

https://www.kiaownersclub...d-out-your-my-year.63619/

Edit: dit correspondeert ook met wat KIA zegt: https://www.kia.com/id/discover-kia/ask/what-is-a-vin.html

[ Voor 14% gewijzigd door Fishy-s op 16-08-2022 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
Jpjedi schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 09:38:
😬

GT RWD blue

[Afbeelding]
Heerlijk bericht. Dan staat ie waarschijnlijk op de Thruxton.

Maar ff wat anders. Ik vind het een dure grap voor een trekhaak met 13 polig. Terwijl je de complete set kan kopen voor rond de €400/500. Althans dat was een paar maanden terug toen ik er naar zocht. Waren alleen nog niet leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
Ff snel opgezocht maar kan een paar honderd euro goedkoper. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xvd7HEqnLGkuNYdb2xSKi5w0A78=/x800/filters:strip_exif()/f/image/LClc79eX73be9ivsEJ7qgojr.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Joer schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 10:37:
[...]

Heerlijk bericht. Dan staat ie waarschijnlijk op de Thruxton.

Maar ff wat anders. Ik vind het een dure grap voor een trekhaak met 13 polig. Terwijl je de complete set kan kopen voor rond de €400/500. Althans dat was een paar maanden terug toen ik er naar zocht. Waren alleen nog niet leverbaar.
Vond ik ook, kan helft goedkoper.

Weet jij zo het schema van de Thruxton?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Jpjedi schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 09:38:
😬

GT RWD blue

[Afbeelding]
Hij komt er in ieder geval aan voor je.......... *O*

Voor wat @Joer aangeeft ik weet niet of een niet originele kabelboom slim is, het automatisch uitschakelen van de achteruitrijsensoren werkt dan sowieso niet. Daarbij weet ik ook niet of het een problemen oplevert met "aanhangermodus" in het menu!

Maar dat even daargelaten, de originel trekhaak incl montage en 13 polige bekabeling is als accessoire in de prijslijst €1029,- !!!

Trekhaak met afneembare kogel
(incl. 13-polige kabelset)
€ 1.029,00

Ben benieuwd waarom je dealer plots met € 1271,- aankomt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
Jpjedi schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 10:47:
[...]

Vond ik ook, kan helft goedkoper.

Weet jij zo het schema van de Thruxton?
Ik kan het schema niet goed zien op mijn mobiel. Of hij eerst naar Antwerpen gaat en daarna naar Rotterdam of andersom durf ik niet te zeggen. In Rotterdam staat ETA 11-9-2022

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joer
Solarman schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 10:50:
[...]

Voor wat @Joer aangeeft ik weet niet of een niet originele kabelboom slim is, het automatisch uitschakelen van de achteruitrijsensoren werkt dan sowieso niet. Daarbij weet ik ook niet of het een problemen oplevert met "aanhangermodus" in het menu!

Maar dat even daargelaten, de originel trekhaak incl montage en 13 polige bekabeling is als accessoire in de prijslijst €1029,- !!!

€ 1.029,00

Ik denk niet dat het een probleem is. En word gewerkt met een special ontworpen kastje via canbus. Heb bij mijn afgelopen drie auto’s 1e twee keer Kia, Sportage en de Cee’D en twee jaar geleden met mijn vw passat zelf alles geïnstalleerd. Is super makkelijk en nooit storing of problemen gehad incl uitschakelen van parkeer sensoren ect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
Is eigenlijk voor de andere topic dit onderwerp maar je kan originele kabelbomen bestellen of universele.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jpjedi
[...]

€ 1.029,00

Denk niet dat dat een probleem is. Die komt op de bus en krijgt input dat je aankoppelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itsjohan
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:50
[...]

€ 1.029,00

Da's omdat ze de GT Line versie van de trekhaak offreren doordat die andere niet leverbaar is. Althans: dat was wat mijn dealer aan gaf toen ik vroeg waarom hij de verkeerde prijs op de offerte op had genomen.

Het bedrijf van die screenshot hierboven en de garage die de montage doet beloven dat de kabelset net zo werkt als de versie via de dealer, dus de sensoren worden gewoon uitgeschakeld als er iets aan je trekhaak hangt. Over een weekje ga ik het uitproberen, dus dan hoor je wel of het ook echt klopt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Masvic
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-09 14:36
Zakelijk in April EV6 besteld, prijsverhoging gekregen (telt alleen voor bijtelling/cataloguswaarde, leasebedrag bleef hetzelfde). Die heb ik geweigerd. Nu krijg ik van de leasemaatschappij toch de aanbieding om hem zonder prijsverhoging te laten leveren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvdHeijden
  • Laatst online: 09-01 16:15
Masvic schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 13:08:
Zakelijk in April EV6 besteld, prijsverhoging gekregen (telt alleen voor bijtelling/cataloguswaarde, leasebedrag bleef hetzelfde). Die heb ik geweigerd. Nu krijg ik van de leasemaatschappij toch de aanbieding om hem zonder prijsverhoging te laten leveren...
Welke Leasemaatschappij? Ik heb ook een mail gehad van Leaseplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
itsjohan schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 12:36:
[...]

.......................................................

Het bedrijf van die screenshot hierboven en de garage die de montage doet beloven dat de kabelset net zo werkt als de versie via de dealer, dus de sensoren worden gewoon uitgeschakeld als er iets aan je trekhaak hangt. Over een weekje ga ik het uitproberen, dus dan hoor je wel of het ook echt klopt.
Helemaal goed (y) , dan is er gelijk duidelijkheid voor iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

DaMenaz schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 23:53:
[...]

Ben je begrafenisondernemer? ;)
Vast niet, maar zo'n extreme kleur is in leaseregelingen nogal eens uitgesloten. Als de berijder voortijdig de tent verlaat zit de wagenparkmanager met een spuuglelijke kleur in zijn maag waar niemand anders in wil rijden. En ga nou niet zaniken dat het niet extreem is, ik schrijf die regelingen ook niet, maar begrijp het wel. zelfde verhaal met 2 deurs auto's, die kun je dan als wagenparkbeheerder dan weer niet kwijt aan mensen met kinderen. De regel is dus gangbare kleur, 4 deuren en airco verplicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Solarman schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 14:54:
[...]

Helemaal goed (y) , dan is er gelijk duidelijkheid voor iedereen.
laat maar zwart op wit zetten, deze kit bijvoorbeeld, doet NIET wat jij wil: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CM2V0RBvV8porcKaqVFv_-YhpoU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AswwRsBZxKlpGtzdp6Zlry8u.jpg?f=fotoalbum_large

minder goede interface

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
JeJeBe schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 20:34:
[...]

Vast niet, maar zo'n extreme kleur
Dit geel voor Evi is een fantastisch mooie kleur.
De meeste anderen zijn saai... en beter passend bij Polestar en Enyaq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Litewave
JeJeBe schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 20:34:
[...]

Vast niet, maar zo'n extreme kleur is in leaseregelingen nogal eens uitgesloten. Als de berijder voortijdig de tent verlaat zit de wagenparkmanager met een spuuglelijke kleur in zijn maag waar niemand anders in wil rijden. En ga nou niet zaniken dat het niet extreem is, ik schrijf die regelingen ook niet, maar begrijp het wel. zelfde verhaal met 2 deurs auto's, die kun je dan als wagenparkbeheerder dan weer niet kwijt aan mensen met kinderen. De regel is dus gangbare kleur, 4 deuren en airco verplicht.
Klopt helemaal.
We mogen ook geen cabrio of Panorama dak tenzij hij in een pakket zit. Tegenwoordig ook metallic lak verplicht....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JuG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-09 18:52

JuG

Litewave schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 00:45:
[...]

Klopt helemaal.
We mogen ook geen cabrio of Panorama dak tenzij hij in een pakket zit. Tegenwoordig ook metallic lak verplicht....
Toen ik nog voor de BE-afdeling werkte van ons bedrijf was een metaalkleur ook al verplicht, nu ik voor de NL-afdeling werk is de car policy lichtjes gewijzigd. Dit is bij ons verplicht:
  • bluetooth connectie/carkit voor handsfree bellen met mobiele telefoon
  • parkeersensoren achter of achteruitrijcamera
  • navigatie
  • winterbanden
  • airbag/ABS
  • airco
Specifieke kleuren of opvallende kleuren weigeren ze bij ons niet zo snel, maar toegegeven, bij de meeste merken vallen die ook nog best mee.

[ Voor 11% gewijzigd door JuG op 17-08-2022 07:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trjones
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 07-01 13:57
[...]

Dat is wel apart. Want mijn EV6 Plus RWD is ook ergens begin maart besteld. Inmiddels heb ik al ruim 6000 kilometer er op zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 08:53

Amiet01

Master_A

De dealer zegt dat mijn EV6 AWD GT-Line tussen 25 en 30 augustus bij hun verwacht wordt. Zal die dan op de Morning Lily of Linda staan? Enige updates wanneer deze twee in de haven verwacht worden om gelost te worden?

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-09 08:58
Amiet01 schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 10:24:
De dealer zegt dat mijn EV6 AWD GT-Line tussen 25 en 30 augustus bij hun verwacht wordt. Zal die dan op de Morning Lily of Linda staan? Enige updates wanneer deze twee in de haven verwacht worden om gelost te worden?
Dat zal de Morning Linda zijn. Verwachte aankomst daarvan in Antwerpen is 19 Augustus.
Morning Lilly is alweer uit Antwerpen weg en alle auto's zijn gelost. Dat was uit mijn hoofd alweer op de 10e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 08:53

Amiet01

Master_A

WaSteiL schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 10:34:
[...]

Dat zal de Morning Linda zijn. Verwachte aankomst daarvan in Antwerpen is 19 Augustus.
Morning Lilly is alweer uit Antwerpen weg en alle auto's zijn gelost. Dat was uit mijn hoofd alweer op de 10e.
Weet je toevallig binnen hoeveel dagen hij bij de dealer in Amsterdam kan staan dan? Lijkt me toch niet dat dit 10 dagen zal duren?

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-09 08:58
Amiet01 schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 10:42:
[...]

Weet je toevallig binnen hoeveel dagen hij bij de dealer in Amsterdam kan staan dan? Lijkt me toch niet dat dit 10 dagen zal duren?
Geen idee. Ik heb al een afspraak staan voor de 31e waar ze hem komen afleveren. De trekhaak moest er nog onder. Dus of hij op de Lilly of op de Linda staat is gokken. En de dealer is ook niet echt scheutig met info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
[...]

Dit zit vast op de planning van de transporteur.
Kan wel tot 3 weken duren (zeker nu in de vakantieperiode).

In mijn geval wordt de boot op 13-09 verwacht in Antwerpen (of 11-09 in Rotterdam).
Levering naar de dealer in 1e week oktober.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
trjones schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 09:00:
[...]

Dat is wel apart. Want mijn EV6 Plus RWD is ook ergens begin maart besteld. Inmiddels heb ik al ruim 6000 kilometer er op zitten.
Je had een voorbestelde of een geannuleerde auto, auto's in maart besteld worden/zijn nog niet uitgeleverd.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gupje360
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-09 07:52
Vrijdag is het dan zover! Ik kan dan mijn
77,4kw RDW Plus interstaller gray ophalen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Overstag
trjones schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 09:00:
[...]

Bofkont. Nu nog steeds geen VIN. Veel plezier ik blijf nog dromen voor dit moment. :z :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overstag
Gupje360 schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 12:08:
Vrijdag is het dan zover! Ik kan dan mijn
77,4kw RDW Plus interstaller gray ophalen!
Wanneer heb je hem besteld? Ik heb namelijk de 58kWh besteld in dezelfde kleur uitvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gupje360
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-09 07:52
Dit is een uit voorraad leverbare lease model, geen idee wanneer de echte bestelling is gedaan.

Overigens met 20" wielen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wardwarf
  • Laatst online: 05-06 11:25
[...]

Ik kreeg te horen dat ze de auto binnen 6 weken na aankomst in Nederland op kenteken moeten zetten. Dit is de Kia policy volgens mij. Mijn auto gaat daarom 2 dagen eerder op kenteken dan dat ik bij mijn nieuwe werk begin.

Super blij dat ik hem 1 september op kan halen! :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Herman DW schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 14:59:
Iets anders: ik heb op 25/10/2021 een gt-line demo voertuig gekocht. Op de bestelbon staat uiterste leveringsdatum 91/09/2022. Neem verleden week contact op met de verdeler. Hij verteld me dat hij die niet kan leveren voor 01/09/2022. Zelf kan hij niet zeggen wanneer hij die dan kan leveren. Ook beweert hij geen nieuwe demowagen van KIA belgium te krijgen. Hij zit contractueel gebonden met KIA, die hem verplicht steeds 1 demowagen en 1 testwagen te hebben in zijn garage. Iemand met dezelfde ervaring? Heeft iemand ook de algemene verkoopsvoorwaarden van KIA belgium posten? Deze zat niet bij de bestelbon.
Kun je hier wat mee?
https://economie.fgov.be/...ls-uw-nieuwe-auto-te-laat

Nu begrijp ik dat hij de demowagen die jij gekocht hebt al in zijn bezit heeft, hij kan de auto dus fysiek leveren.
Dat hij geen demo meer kan bestellen, of er 1 in de vestigign moet hebben, is geheel zijn probleem. Jjij hebt niets te maken met wat hij contractueel afspreekt met KIA.
Ik zou eisen dat hij levert omdat hij de auto in zijn bezit heeft, en er is een schriftelijke overeenkomst met vaste afleverdatum waarin aan jou die demowagen is verkocht.
Nu weet ik niet hoe de wettelijke regels in België zijn, maar zou snel juridische ondersteuning zoeken en kijken of je de verkoper kan houden aan zijn verkoopverplichting.

[ Voor 25% gewijzigd door Solarman op 17-08-2022 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:05
Mijn dealer (Content Tilburg) blijft aangeven de auto "eind september of begin oktober" in Nederland te verwachten. Hij gaf aan dat er geen exacte datums meer afgegeven werden omdat dit te vaak verschoof. Hij kon ook niet zien of hij al onderweg (on sea) is maar die kans achtte hij erg groot gezien de verwachte leverdatum. Bijzonder aangezien sommigen hier nog gewoon screenshots uit het systeem krijgen waarbij de status "on sea" is en er een exacte datum wordt genoemd. Wel kon hij me vertellen dat ze standaard alle updates en terugroepacties uitvoeren voor aflevering, dus dat is dan wel weer beter dan bij de dealers van enkelen hier. Blijft afwachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
ArjenIsM3 schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 17:11:
Mijn dealer (Content Tilburg) blijft aangeven de auto "eind september of begin oktober" in Nederland te verwachten. Hij gaf aan dat er geen exacte datums meer afgegeven werden omdat dit te vaak verschoof. Hij kon ook niet zien of hij al onderweg (on sea) is maar die kans achtte hij erg groot gezien de verwachte leverdatum. Bijzonder aangezien sommigen hier nog gewoon screenshots uit het systeem krijgen waarbij de status "on sea" is en er een exacte datum wordt genoemd. Wel kon hij me vertellen dat ze standaard alle updates en terugroepacties uitvoeren voor aflevering, dus dat is dan wel weer beter dan bij de dealers van enkelen hier. Blijft afwachten dus.
De dealer kan wel degelijk zien wat de status van het voertuig is, indien deze al een VIN heeft.( en geen VIN is gewoon nog geen auto)
Dus wat hij je verkondigd is een broodje aap.
Of hij mag niet in de dealer-portal kijken of hij heeft geen zin, maar ze kunnen dat daar wel degelijk als merkdealer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

ArjenIsM3 schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 17:11:
Nou, die liegt dat 'tie barst (zo, da tis ferme taal >:) ) Als hij werkelijk even de moeite zou nemen kan hij zo een screenprintje draaien zoals hieronder. Die heb ik ook met aandringen mogen ontvangen. Compound betekent in dit geval "ergens op de kade". Ik merkte wel dat ik de "baas" nodig had, de gemiddelde autoverkoper (wat ik toch al verachtelijk volk vind) heeft de rechten in het systeem niet zo ontdekte ik.
En die updates - andere dealers zeggen dat dat pas kan als Kia ze vrijgeeft voor een VIN. Dus geen vrijgave is geen update.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DVOwD530S5JLX99K3n-cBI-NSIk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FGhnWzecxi0C99vzkKlyFxg6.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gTUWW96D3o0AmPNYOC5WQRqCfng=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Itu4IRJyDRL3Q5JAymiP2ius.png?f=fotoalbum_large
Ik zou 'm gewoon met die screenshots confronteren en zeggen dat je NU duidelijkheid wil. En JA, je snapt dat een bootje raar kan varen en JA, je snapt dat het dringen is op de loskade. Je bent groot genoeg om om te gaan met het verschuiven de leverdatum, trouwens, we zijn anno 2022 niet anders gewend. Je kunt zelf die "verantwoording" wel aan en wil niet betutteld worden als een klein kind dat niet te horen krijgt wanneer 'ie z'n lolly van 40-60 K krijgt.

[ Voor 10% gewijzigd door JeJeBe op 17-08-2022 20:00 ]

Pagina: 1 ... 35 ... 67 Laatste