@
Anunnaki is ooit begonnen met een bestellingen/levertijden overzicht. Ten tijde van zijn, tijdelijke, afwezigheid heb ik de stoute schoenen aangetrokken om een nieuw overzicht te maken en een andere manier van invoeren. Omdat twee lijsten niet handig is en niemand daar op zit te wachten, willen we terug naar 1 overzicht en 1 methode. Hieronder in het kort de opties en aan jullie de keuze welke jullie prefereren:
Monday.com
Dit is de originele methode, je vult een formulier in, en na handmatige verwerking verschijnt deze binnen korte tijde op het overzicht. Middels een tweede formulier kun je de datum van uitlevering updaten, met een kleine vertraging door de handmatige verwerking.
Overzicht |
Bestelling invoeren |
Leverdatum updaten
Google Forms/Sheet
Het tweede overzicht is recent gemaakt en gebaseerd op een formulier in Google Forms met een daar aan gekoppelde spreadsheet in Google Sheets. Wanneer je je gegevens invoert komen deze direct in de spreadsheet te staan en middels het zelfde formulier kun je al je gegevens ook weer wijzigen, niet alleen de leverdatum maar ook als je besluit van kleur te wisselen.
Verder zijn in de sheet nog wat statistieken toegevoegd als gemiddelde levertijden (ook beschikbaar in Monday.com versie) maar ook hoeveel van welke uitvoering etc. Deze sheet kun je ook altijd kopiëren naar je eigen omgeving en zelf statistieken op los laten.
Overzicht |
Bestelling toevoegen/updaten
Omdat ik zelf natuurlijk niet onpartijdig ben in deze heb ik een poll aangemaakt. Als de voorkeur uitgaat naar de originele lijst zal ik de data overdragen aan @Anunnaki zodat hij deze kan invoeren en mijn formulier en lijst opheffen.
Poll: Aan welk overzicht van bestellingen en levertijden geef jij de voorkeur?
•
Monday.com
•
Google Forms/Sheet
Ook een poll maken? Klik hier
[
Voor 5% gewijzigd door
Phusebox op 20-05-2022 11:38
]