Het Kia EV6 leveringen topic

Pagina: 1 ... 36 ... 67 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAyBeeToo
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 06-06 15:09
Ik heb begin Januari een rode RWD GT Line besteld.Verwachte levertijd mei....... Op 13 juli kreeg ik de VIN door van de dealer met de mededeling dat de auto geproduceerd was en op de kade stond te wachten op transport. Sindsdien is die status niet veranderd. De dealer denkt dat er nog een onderdeel (chip oid) ontbreekt en dat hij er daarom nog staat.Kan dat kloppen?

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-09 16:46

The Wizard

Moderator Mobile
JAyBeeToo schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 23:27:
Ik heb begin Januari een rode RWD GT Line besteld.Verwachte levertijd mei....... Op 13 juli kreeg ik de VIN door van de dealer met de mededeling dat de auto geproduceerd was en op de kade stond te wachten op transport. Sindsdien is die status niet veranderd. De dealer denkt dat er nog een onderdeel (chip oid) ontbreekt en dat hij er daarom nog staat.Kan dat kloppen?
Kia werkt in principe niet zo, auto wordt alleen gebouwd als alle onderdelen aanwezig zijn.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

• Solarman
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Vandaag nog even contact gehad met de dealer.
Auto is nog niet geproduceerd, datum staat nog steeds op 26 nov 2022, maar is een fictieve datum.

Wel even geinformeerd of de verwachte losdatum in de dealer-portal nu het lossen van de boot is of het afleveren bij de dealer. Hier is nogal eens onduidelijkheid over.
Kort maar bondig: Afleveren bij de dealer.

ENYAQ SPORTLINE 210kW MY25 ( voorheen: KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23)

• HansAuutB
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 01:00
JAyBeeToo schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 23:27:
De VIN is bekend bij de start van het productieproces, dwz zodra alle onderdelen beschikbaar zijn en gereserveerd voor die auto.
Ik kreeg de VIN op 11-07 (maar weet niet hoe lang daarvoor deze al bekend was).
Mijn auto (rode Gt-line rwd, besteld 28-12-21) staat op de boot die 05-08 is vertrokken (en op 06-08 vertrok er weer een).
De eerstvolgende boot vertrekt 23-08, met aankomst in Antwerpen 26-09, dus daar zal ws je auto op gaan.
Dus in de loop van oktober rij je.

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-08 16:41
HansAuutB schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 10:27:
[...]

De VIN is bekend bij de start van het productieproces, dwz zodra alle onderdelen beschikbaar zijn en gereserveerd voor die auto.
Ik kreeg de VIN op 11-07 (maar weet niet hoe lang daarvoor deze al bekend was).
Mijn auto (rode Gt-line rwd, besteld 28-12-21) staat op de boot die 05-08 is vertrokken (en op 06-08 vertrok er weer een).
De eerstvolgende boot vertrekt 23-08, met aankomst in Antwerpen 26-09, dus daar zal ws je auto op gaan.
Dus in de loop van oktober rij je.
Er is een partij chips afgekeurd. Die auto’s zijn wel geproduceerd maar worden letterlijk op de parking afgewerkt, op kosten van de leverancier.

Was het maar zo’n feest dat bij aanvang productie alle onderdelen klaar liggen. 🙈😅

• marc4547
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-09 06:37
Jpjedi schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 12:18:
[...]

Er is een partij chips afgekeurd. Die auto’s zijn wel geproduceerd maar worden letterlijk op de parking afgewerkt, op kosten van de leverancier.

Was het maar zo’n feest dat bij aanvang productie alle onderdelen klaar liggen. 🙈😅
Hoe kom je aan deze informatie als ik vragen mag?

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

• agaam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 23:29

agaam

dit is mijn huisdier

Ik heb ook even een vraag, ik zie dat Ev topic is, maar ik heb op 4 april een kia Rio gt-line besteld maar mijn dealer weet nog niks, toen ik hem besteld had stond hij op 1 september leveren nu niks meer vernomen weten jullie op welke boot waarschijnlijk zit?.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

agaam schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 12:50:
Ik heb ook even een vraag, ik zie dat Ev topic is, maar ik heb op 4 april een kia Rio gt-line besteld maar mijn dealer weet nog niks, toen ik hem besteld had stond hij op 1 september leveren nu niks meer vernomen weten jullie op welke boot waarschijnlijk zit?.
Dealer bellen, hier valt niets over te zeggen.
Ga ervan uit dat je auto dit jaar niet meer komt :) De Sorento's hebben ook 6 maanden vertraging aldus mijn dealer.

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• agaam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 23:29

agaam

dit is mijn huisdier

Atlas schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 12:53:
[...]

Dealer bellen, hier valt niets over te zeggen.
Ga ervan uit dat je auto dit jaar niet meer komt :) De Sorento's hebben ook 6 maanden vertraging aldus mijn dealer.
Dank voor je reactie, was er al bang voor :'(

• Overstag
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 25-10-2024
marc4547 schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 12:29:
[...]

Hoe kom je aan deze informatie als ik vragen mag?
Op forumblad 132 bij ntht staat een link naar de Korean Daily.
Het gaat dan wel over een slechte batch chips voor Hyundai Ionic5 maar Kia en Hyundai zijn samen gegaan. Dus kan ook een betekenis hebben voor Kia.

EV6 58kWh Plus RWD MY:23

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Jpjedi schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 12:18:
[...]

Euhm ja, bij Kia wel... VW en consorten werken op een andere manier, maar Kia werkt op deze basis. Die foutieve chips zijn niet door de QC heen gekomen, zeer onwaarschijnlijk dat ze al gebruikt zijn voor de productie. Daarnaast heeft Kia zijn eigen fabrieken voor de accupacks en zijn er meerdere leveranciers voor deze chips.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jixzle
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-08 11:26
Vandaag contact met mijn dealer gehad en volgens zijn systeem komt mijn Athlon editon EV6 Plus zwart in september aan.
Ik vroeg of deze al op de boot stond en kreeg een bevestiging.

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05:47
Jixzle schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 14:01:
Vandaag contact met mijn dealer gehad en volgens zijn systeem komt mijn Athlon editon EV6 Plus zwart in september aan.
Ik vroeg of deze al op de boot stond en kreeg een bevestiging.
Private of zakelijke lease?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jixzle
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-08 11:26
sn0x0r schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 14:41:
[...]

Private of zakelijke lease?
Zakelijke lease

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
@sn0x0r Die van ons gaat echt nog komen. :Y
We wachten allebei op dezelfde uitvoering bij dezelfde LM.
Zakelijk of private maakt in deze volgens mij niets uit, "Athlon editions" zijn per definitie voor de zakelijke markt maar kunnen ook private besteld worden als je er om vraagt.
Ben benieuwd wie van ons beiden als eerste te horen krijgt dat ie ook echt komt. oOo
(PS. Mijn in eerste instantie bestelde 77,4 plus is ook nog niet gefabriceerd)

[ Voor 9% gewijzigd door Solarman op 18-08-2022 15:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joer
  • Laatst online: 19-04 12:19
Solarman schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 15:23:
Zakelijk of private maakt in deze volgens mij niets uit, "Athlon editions" zijn per definitie voor de zakelijke markt maar kunnen ook private besteld worden als je er om vraagt.
Ben benieuwd wie van ons beiden als eerste te horen krijgt dat ie ook echt komt. oOo
Wedstrijdje doen welke leasemaatschappij de eerste is. Bij mij is leaseplan 🤣🤣. Van mij on sea en verwachte losdatum 2-10 uiterlijk half oktober ophalen. Ik gok dat het eerder word omdat mijn vermoeden is dat hij op de Thruxton staat en deze staat gepland in Rotterdam op 11-9.

• Solarman
  • Niet online
Joer schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 17:06:
[...]

Wedstrijdje doen welke leasemaatschappij de eerste is. Bij mij is leaseplan 🤣🤣. Van mij on sea en verwachte losdatum 2-10 uiterlijk half oktober ophalen. Ik gok dat het eerder word omdat mijn vermoeden is dat hij op de Thruxton staat en deze staat gepland in Rotterdam op 11-9.
Dan heb je al gewonnen zo te zien. 8)
Verwachte losdatum is trouwens de datum dat de auto bij de dealer wordt afgeleverd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JAyBeeToo
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 06-06 15:09
The Wizard schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 13:11:
[...]

Euhm ja, bij Kia wel... VW en consorten werken op een andere manier, maar Kia werkt op deze basis. Die foutieve chips zijn niet door de QC heen gekomen, zeer onwaarschijnlijk dat ze al gebruikt zijn voor de productie. Daarnaast heeft Kia zijn eigen fabrieken voor de accupacks en zijn er meerdere leveranciers voor deze chips.
Gisteren ook nog contact gehad met de dealer. Die heeft het nagekeken en meldde dat er waarschijnlijk gewacht werd op een chip. Vandaag contact gehad met het installatiebedrijf aangaande de plaatsing van een warmtepomp in een al opgeleverd nieuw appartement. Alles is klaar behalve een chip...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sn0x0r
Solarman schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 15:23:
Haha, jij snapt mijn enthousiasme :+

Maar goed, hij staat nu op een verwachte afleverdatum (volgens de email van Athlon) op 19 september, dat kan realistisch nooit gehaald worden als er niet al een VIN is, of nog beter, als het apparaat al on sea is. Heb zojuist nog gemaild voor een update, zal het morgen laten weten wat het is.

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-08 16:41
The Wizard schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 13:11:
[...]

Niet bepaald, QC zit bij leverancier/interco. Er heeft een batch van 10 dagen stil gestaan op de parking.

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• ArmyOfQueens
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 24-09 22:29
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fw4heU9N4zeGKM-S0qO66H-sZIM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KMw8h2yd6BoUYxVLjcIV0ZCA.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wzyuThSRLIR6DPMrE_ZgFA07W6Y=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/zIL3YwquFYXG1omk1hEbFKhu.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aS8gYoYxKgeGEn8IAR79n8RtL4A=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HUoJAwr6oOxCeTBQxxrR8ucl.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pKiHolEnwcpny52SXt8JfaQNiwk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/lOIpIYPFVmbcLHgMqHgUfWAt.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G5mwZRgW_Q_TtbfKykfQLnlB0Ps=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jn8B9J6SaGJqTOFOEJzx3f4B.jpg?f=user_large

Aan het 8 maanden wachten is vandaag eindelijk een einde gekomen!
Vanmiddag mijn 77,4 kWh Plus opgehaald in de kleur Deep Forest metallic zoals jullie kunnen zien, wat mij betreft een prachtige kleur!
De dealer zei ook dat dit de eerste groene was die zij uitleverden.
Hij rijdt echt fantastisch moet ik zeggen :D
Nu even de handleiding lezen want ik heb echt 20 icoontjes op m'n dashboard staan geloof ik, even kijken hoe het allemaal werkt :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeJeBe
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 30-05 20:32

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

ArmyOfQueens schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 22:08:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Vanmiddag mijn 77,4 kWh Plus opgehaald in de kleur Deep Forest metallic zoals jullie kunnen zien, wat mij betreft een prachtige kleur!
Nu even de handleiding lezen want ik heb echt 20 icoontjes op m'n dashboard staan geloof ik, even kijken hoe het allemaal werkt :P
Lekker achtertuintje !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itsjohan
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:09
Nou; dat groen (de mooiste kleur) staat mooi hoor zo in het groen. Heel veel plezier & veilige kilometers gewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Zo te zien gaat de MORNING LINDA eerst naar Drammen in Noorwegen i.p.v. naar Antwerpen. (Zal daarna wel naar Antwerpen gaan)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aAbSQnjiOodZDUZo9m57JFVSEPM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/vhP5E78H6BXyYsY1abt0NI85.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trjones
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 07-01 13:57
The Wizard schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 11:51:
[...]

Je had een voorbestelde of een geannuleerde auto, auto's in maart besteld worden/zijn nog niet uitgeleverd.
Nou nee. Via mijn lease maatschappij is deze besteld. Later via hun van KIA bericht dat ie besteld was. Via van Mossel kreeg ik ineens een "geboorte kaartje" met de mededeling dat ie gebouwd was en kort daarna een VIN nummer. Hier ging wel enkele maanden overheen.
Ik weet niets van een voorbestelde auto of dat een bestelling was geannuleerd.

[ Voor 3% gewijzigd door trjones op 19-08-2022 10:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trjones
ArmyOfQueens schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 22:08:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Nice!! Echt wel een vet gave kleur. En nu opletten op hoeveel nekjes van mensen breken als ze kijken wat er nu voorbij rijdt. Mijn Runway Red 77,4 kWh Plus doet dat ook. Geweldig!
Enjoy the ride!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
sn0x0r schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 19:02:
[...]

Haha, jij snapt mijn enthousiasme :+

Maar goed, hij staat nu op een verwachte afleverdatum (volgens de email van Athlon) op 19 september, dat kan realistisch nooit gehaald worden als er niet al een VIN is, of nog beter, als het apparaat al on sea is. Heb zojuist nog gemaild voor een update, zal het morgen laten weten wat het is.
Nou, helaas:
Helaas heeft uw auto nog geen VIN nummer en staat deze hierdoor ook nog niet op een boot.

Als het goed is heeft uw een nieuwe geschatte leverdatum gekregen van medio November.
Voor de duidelijkheid, die mail heb ik (nog) niet ontvangen :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
sn0x0r schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 12:25:
[...]

Nou, helaas:

[...]

Voor de duidelijkheid, die mail heb ik (nog) niet ontvangen :(
Balen, maar lag in de lijn der verwachting gezien mijn eerder al aangepaste verwachte losdatum van 26 november. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
Solarman schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 12:28:
[...]

Balen, maar lag in de lijn der verwachting gezien mijn eerder al aangepaste verwachte losdatum van 26 november. :|
Absoluut, ben alleen wel benieuwd wat de levertijd zou zijn geweest van de _niet_ Athlon editie als ik die begin april besteld had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
sn0x0r schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 12:32:
[...]

Absoluut, ben alleen wel benieuwd wat de levertijd zou zijn geweest van de _niet_ Athlon editie als ik die begin april besteld had.
Had ik in eerste instantie gedaan, maar toen al een levertijd begin 2023.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overstag
Solarman schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 12:33:
[...]

Had ik in eerste instantie gedaan, maar toen al een levertijd begin 2023.
Je geeft aan; besteld begin april levertijd begin 2023.
Hoe zou het dan zijn met alle bestellingen voor april? Zouden die dit jaar nog geleverd worden? Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jd85
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 30-08-2022
Voor andere wachtenden: ik krijg net te horen dat de wagen die besteld werd in december 2021 (GT line RWD 77kW), en normaal geleverd zou worden midden augustus 2022, zelfs nog niet geproduceerd werd. In oktober hoopt 8)7 de dealer een productiedatum te hebben.
Ik hoef me alvast niet druk te maken over die laadpaal die maar niet geïnstalleerd raakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 08:53

Amiet01

Master_A

Solarman schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 10:27:
Zo te zien gaat de MORNING LINDA eerst naar Drammen in Noorwegen i.p.v. naar Antwerpen. (Zal daarna wel naar Antwerpen gaan)
[Afbeelding]
Dat is wel erg jammer. Is hij dan niet toevallig al langs Antwerpen geweest? Die zou volgens verwachting vandaag daar aankomen dacht ik? Wel balen als ik hierdoor een weekje extra zou moeten wachten...

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overstag
Amiet01 schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 13:50:
[...]

Dat is wel erg jammer. Is hij dan niet toevallig al langs Antwerpen geweest? Die zou volgens verwachting vandaag daar aankomen dacht ik? Wel balen als ik hierdoor een weekje extra zou moeten wachten...
Morning Linda wordt morgen in Antwerpen verwacht. Ze vaart nu ter hoogte van Oostende België, richting Noorwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Amiet01 schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 13:50:
[...]

Nee, helaas niet hij/zij gaat echt richting Noorwegen. ;w
Ik vermoed dat daarna Antwerpen wordt aangedaan, eigenlijk zou eerst Antwerpen worden aangedaan en dan pas Noorwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Overstag schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 14:08:
[...]

Morning Linda wordt morgen in Antwerpen verwacht. Ze vaart nu ter hoogte van Oostende België, richting Noorwegen.
Nope, gaat eerst naar Noorwegen.
Zie: Solarman in "Het KIA EV6 leveringen topic"

[ Voor 12% gewijzigd door Solarman op 19-08-2022 14:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Overstag
Klopt ik zie net dat de datum bij Eukor veranderd is van 20 naar 25 augustus aankomst in Antwerpen.

[ Voor 17% gewijzigd door Overstag op 19-08-2022 14:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• trjones
Overstag schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 12:19:
[...]

Bofkont. Nu nog steeds geen VIN. Veel plezier ik blijf nog dromen voor dit moment. :z :z
Echt, trust me, het was voor mij zeker het wachten meer dan waard. Rij met zeer veel plezier in deze auto. Naar Zuid Duitsland met de kids was geweldig. Veel bekijks en oplaad mogelijkheden zat langs de snelwegen. Als EV6 rijder kreeg ik een KIA Charge Card en bij de IONITY palen nu nog met korting laden. Als laatste aankomen bij een laadpaal en als eerste weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
Ik kwam terug van vakantie en dacht opeens aangezien ik er praktisch langskwam, laat ik een langsrijden bij Van Mossel in Amersfoort, aanvankelijk zou mijn op 23 maart bestelde auto eind juli binnenkomen, toen werd het 12 september en vanmiddag nog maar even nagevraagd en helaas moeten horen dat de datum nu naar 9 november is verschoven. Ik heb dan ook nog geen VIN. Ik heb dan ook Anunnaki voor de 2e keer gevraagd mijn bestelling in het overzicht aan te passen.......

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wim.beens
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 28-01 14:50
Vandaag contact gehad met Stern in Assen. Mijn 77,4 GT Line Moonscape Matte is vandaag bij Stern in Purmerend binnengekomen en komt morgen in Assen. Initiele planning was 24 juni, dus maar 2 maanden vertraging. Zin in

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Dus de GT-line begint nu ook heel langzaam binnen te druppelen. (y)
Dat geeft de GT-line burgers weer moed. oOo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Travelgirl15
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 29-05-2024
wim.beens schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 18:53:
Vandaag contact gehad met Stern in Assen. Mijn 77,4 GT Line Moonscape Matte is vandaag bij Stern in Purmerend binnengekomen en komt morgen in Assen. Initiele planning was 24 juni, dus maar 2 maanden vertraging. Zin in
Daar hebben wij hem ook gekocht. Wanneer heb jij hem besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
En vannacht dan ook van Athlon de mail ontvangen dat de auto is uitgesteld tot 15 november. :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SwEEp3R
  • Laatst online: 03-06 07:44
Even puur op basis van de Posts hier (geen analyse van de bestelformulieren): Je ziet de levertijd grofweg oplopen. De afgelopen maand, deze maand en de volgende maand worden ruwweg de GT-Lines besteld in november 2021 uitgeleverd. De mijne wordt begin oktober verwacht. Dus zitten we nu op zo’n 11 maanden. Eerder dit jaar was het nog een maand of 9.

De Plus versies en aanverwanten zijn over het algemeen sneller, want minder chips.

En ja, heel soms zit er een mazzeltje tussen van een eerder (af)bestelde auto die snel aan iemand anders geleverd kan worden, maar dat zijn outliers.

De komende tijd verwacht ik dat we richting de 12-18 maanden gaan voor bestellingen van begin dit jaar. Enzovoorts…

Dus nieuwe bestellingen waarvoor minder dan 24 maanden levertijd beloofd wordt zijn leugentjes om toch klanten binnen te harken…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
SwEEp3R schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 13:11:
Even puur op basis van de Posts hier (geen analyse van de bestelformulieren): Je ziet de levertijd grofweg oplopen. De afgelopen maand, deze maand en de volgende maand worden ruwweg de GT-Lines besteld in november 2021 uitgeleverd. De mijne wordt begin oktober verwacht. Dus zitten we nu op zo’n 11 maanden. Eerder dit jaar was het nog een maand of 9.

De Plus versies en aanverwanten zijn over het algemeen sneller, want minder chips.

En ja, heel soms zit er een mazzeltje tussen van een eerder (af)bestelde auto die snel aan iemand anders geleverd kan worden, maar dat zijn outliers.

De komende tijd verwacht ik dat we richting de 12-18 maanden gaan voor bestellingen van begin dit jaar. Enzovoorts…

Dus nieuwe bestellingen waarvoor minder dan 24 maanden levertijd beloofd wordt zijn leugentjes om toch klanten binnen te harken…
.......................Of..............ze zijn hun productievolumes aan het verhogen waardoor eventueel langzaam de levertijd teruggebracht kan gaan worden.
Only time will tell............. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OlafLambrecht
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 27-08 13:22
SwEEp3R schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 13:11:

Laat hopen dat je gelijkt krijgt de mijne besteld in november vorig jaar :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PaulS
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 07-08 20:02
Was vorige week bij dealer ivm software update. Daar werd door de verkoper gemeld dat inmiddels de verwachte levertijden weer aan het teruglopen waren en inmiddels op 12 maanden staan voor nu te bestellen EV6-en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Ook net een update gehad van de dealer, vermoedelijke levering staat nu op eind november (Geen VIN), komt overeen met de overige meldingen hier.

Besteld begin maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 02:23
Week 34. De week dat de mijne geleverd zou worden volgens de dealer. Ooit.

Hij is nog niet eens gebouwd... :|

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
PaulS schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 12:44:
Was vorige week bij dealer ivm software update. Daar werd door de verkoper gemeld dat inmiddels de verwachte levertijden weer aan het teruglopen waren en inmiddels op 12 maanden staan voor nu te bestellen EV6-en.
Zou heel goed kunnen. (y)
Inmiddels komen er al 4 schepen naar Rotterdam, en dat is een tijdje helemaal niets geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
OlafLambrecht schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 08:35:
[...]

Laat hopen dat je gelijkt krijgt de mijne besteld in november vorig jaar :9
Let wel, Belgische levertijden wijken veel af van de Nederlandse levertijden.
Dit wordt bepaald door het aantal verkochte auto's t.o.v. de beschikbare jaaraantallen per land.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
DaMenaz schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 13:06:
Week 34. De week dat de mijne geleverd zou worden volgens de dealer. Ooit.

Hij is nog niet eens gebouwd... :|
Dat kan over een week zo anders zijn.
Denk dat de auto bouwen zelf 1 á 1,5 dag kost, daarbij nog een enkel dagje vooraf voor koppeling onderdelen.
Dus binnen 1 á 2 weken kan die op de kade staan voor verscheping.

Positieve is dat je een MY23 en een R kenteken krijgt, wat wil je nog meer. :) (oke.....de auto ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanMe
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 31-03 08:42
The Wizard schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 12:49:
Ook net een update gehad van de dealer, vermoedelijke levering staat nu op eind november (Geen VIN), komt overeen met de overige meldingen hier.

Besteld begin maart.
Mijn Steel Gray besteld op 22-03 staat nu op indicatie 26 November volgens de dealer, dus helaas die prognose zal dat wel aardig kloppen. 😩

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
JanMe schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 13:55:
[...]

Mijn Steel Gray besteld op 22-03 staat nu op indicatie 26 November volgens de dealer, dus helaas die prognose zal dat wel aardig kloppen. 😩
Yep, 26 november (ook steel grey :P). Is de standaard 1 maand opschuiving in het systeem totdat er een VIN is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Solarman schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 13:51:
[...]

Dat kan over een week zo anders zijn.
Denk dat de auto bouwen zelf 1 á 1,5 dag kost, daarbij nog een enkel dagje vooraf voor koppeling onderdelen.
Dus binnen 1 á 2 weken kan die op de kade staan voor verscheping.

Positieve is dat je een MY23 en een R kenteken krijgt, wat wil je nog meer. :) (oke.....de auto ;) ).
R kenteken? Ga maar uit van S... :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Juist gebeld met mijn dealer (Gilcon Leuven - BE).
Naar verwachting geen vertraging t.o.v. de leverdatum die 2 maanden geleden is toegezegd (mid december bij dealer, januari op te halen IVM inschrijving door leasemaatschappij)
Ik gaf aan dat goed nieuws te vinden, dealer vond het nog steeds te lang duren.

Auto besteld begin maart, verwachte levering mid december. Momenteel nog niet in productie, verwacht binnen 2 maanden. Verschepen duurt 7-8 weken maar de dealer rekent 2 maanden om zeker te zijn.
Uitvoering: GT-Line RWD yacht blue met warmtepomp en drive assist pack. Prijs en uitvoering worden geleverd zoals in offerte

Me happy :-)

[ Voor 4% gewijzigd door Mini-me op 22-08-2022 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert1962
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 19-09 13:54
Mijn plus advanced besteld in febr 2022 nu verwachte leverdatum 3-11-2022 modeljaar 2023, en nog niet geproduceerd. Het wachten duurt zo lang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert1962
Iemand nog enig idee wat er anders zal zijn in modeljaar 2023? Zit dat meer in de updates of zijn er ook kleine modelwijzigingen? Zoals bijv dempers. Had iets gelezen dat ze dat ook gingen veranderen bij Hyundai Ioniq5 en ook de laadstops in navigatie en batterijverwarming

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Robert1962 schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 18:10:
Iemand nog enig idee wat er anders zal zijn in modeljaar 2023? Zit dat meer in de updates of zijn er ook kleine modelwijzigingen? Zoals bijv dempers. Had iets gelezen dat ze dat ook gingen veranderen bij Hyundai Ioniq5 en ook de laadstops in navigatie en batterijverwarming
Even dit topic doorspitten, is eerder genoemd. Volgens mij soft close achterramen, verdikking voorstoelen en pre-conditioning van de accu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
The Wizard schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 19:23:
[...]

Even dit topic doorspitten, is eerder genoemd. Volgens mij soft close achterramen, verdikking voorstoelen en pre-conditioning van de accu.
.....en stoffen binnenbekleding, in vak onder armsteun voorzijde, om de akoestiek te verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert1962
Dank voor je reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-09-2024
Mini-me schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 16:20:
Juist gebeld met mijn dealer (Gilcon Leuven - BE).
Naar verwachting geen vertraging t.o.v. de leverdatum die 2 maanden geleden is toegezegd (mid december bij dealer, januari op te halen IVM inschrijving door leasemaatschappij)
Ik gaf aan dat goed nieuws te vinden, dealer vond het nog steeds te lang duren.

Auto besteld begin maart, verwachte levering mid december. Momenteel nog niet in productie, verwacht binnen 2 maanden. Verschepen duurt 7-8 weken maar de dealer rekent 2 maanden om zeker te zijn.
Uitvoering: GT-Line RWD yacht blue met warmtepomp en drive assist pack. Prijs en uitvoering worden geleverd zoals in offerte

Me happy :-)
Geen VIN = geen betrouwbare informatie. De eerste 6 maanden wachten was er ook in mijn geval 'naar verwachting geen vertraging", en toch... Vandaag weet ik nog niet wanneer mijn auto komt. Levering was origineel op 30 juni voorzien (ook in BE), is nog niet geproduceerd dus nog geen zekerheid dat de levering nog... dit jaar plaats vindt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
Mijn dealer deelde mij vrijdag mee dat mijn auto niet 12 september maar 9 november zou komen bij hun, ik heb nog geen VIN maar als ik die in de week van 19 tot 25 september nog niet heb, is het een simpele rekensom dat ook 9 november niet haalbaar is. Het is tenslotte 6 a 7 weken varen. We blijven maar geduldig wachten..... maar vind het wel lang duren....vanaf 23 maart voor een gewone Plus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

marc4547 schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 08:47:
Mijn dealer deelde mij vrijdag mee dat mijn auto niet 12 september maar 9 november zou komen bij hun, ik heb nog geen VIN maar als ik die in de week van 19 tot 25 september nog niet heb, is het een simpele rekensom dat ook 9 november niet haalbaar is. Het is tenslotte 6 a 7 weken varen. We blijven maar geduldig wachten..... maar vind het wel lang duren....vanaf 23 maart voor een gewone Plus....
Ik heb ook gewoon een plus, 6 februari besteld, staat nu op 12 december.... Zonder enige garantie dat dat uberhaupt gehaald gaat worden....

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGEN
  • Laatst online: 10-09 21:36

TGEN

Hmmmx_

Ik kreeg net te horen dat mijn november 2021 bestelde auto pas op z'n vroegst in december 2022 geleverd kan worden... mag toch hopen dat het geen 2023 wordt!

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
TGEN schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 09:37:
Ik kreeg net te horen dat mijn november 2021 bestelde auto pas op z'n vroegst in december 2022 geleverd kan worden... mag toch hopen dat het geen 2023 wordt!
Welk type?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TGEN
  • Laatst online: 10-09 21:36

TGEN

Hmmmx_

Dat heette toen nog de 58 kWh zonder warmtepomp, da's dan de Air?

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OlafLambrecht
  • Laatst online: 27-08 13:22
Solarman schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 13:45:
[...]

Let wel, Belgische levertijden wijken veel af van de Nederlandse levertijden.
Dit wordt bepaald door het aantal verkochte auto's t.o.v. de beschikbare jaaraantallen per land.
Lap mijn humeur verpest LOL 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbus
  • Laatst online: 13-03 16:55
Mijn in januari particulier bestelde zwarte awd gt-line staat nu op 4-11. Nog geen VIN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidlover
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 26-09 13:54
Timbus schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 13:14:
Mijn in januari particulier bestelde zwarte awd gt-line staat nu op 4-11. Nog geen VIN.
De mijne ook in januari besteld... ook nog geen VIN.
Gisteren contact gehad met dealer... weet het ook niet meer... KIA België reageert ook niet naar hem...
Gelooft zelfs niet meer in levering dit jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmijbenieuwen
  • Laatst online: 14-03-2024
TGEN schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 09:48:
[...]

Dat heette toen nog de 58 kWh zonder warmtepomp, da's dan de Air?
Lekker dan |:( Mijn 58kW air besteld 21 mrt kreeg een nieuwe fictieve datum 26 nov, kans neemt dan af dat dat gehaald gaat worden. En ik ben niet de enige die die versie in het groen bestelde... Ik heb zeker geen spijt dat ik inruilde en de zekerheid kreeg dat de bedragen blijven staan ongeacht moment van levering... dat scheelt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Litewave
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 26-08 23:33
Zalmijbenieuwen schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 13:49:
[...]

Lekker dan |:( Mijn 58kW air besteld 21 mrt kreeg een nieuwe fictieve datum 26 nov, kans neemt dan af dat dat gehaald gaat worden. En ik ben niet de enige die die versie in het groen bestelde... Ik heb zeker geen spijt dat ik inruilde en de zekerheid kreeg dat de bedragen blijven staan ongeacht moment van levering... dat scheelt. :)
Zelfde versie besteld alleen andere kleur, zelfde fictieve datum voor mij alleen een maand eerder besteld...
We gaan het zien 8)7 |:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nl-jeff
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 27-09 20:30
het moment dat je het kenten/verzekerings papierwinkel al binnen hebt maar nog moet wachten tot vrijdag voor pickup ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Nl-jeff schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 15:04:
het moment dat je het kenten/verzekerings papierwinkel al binnen hebt maar nog moet wachten tot vrijdag voor pickup ;(
De alom bekende laatste loodjes.......... :(:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• someone4
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-09 21:59
acidlover schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 13:19:
[...]
Gisteren contact gehad met dealer... weet het ook niet meer... KIA België reageert ook niet naar hem...
Same sh*t here. Begin januari besteld, met belofte dat mijn bestelde versie (GT-line AWD Moonscape Grey + alle opties) reeds ongeclaimd op de boot stond en dus heel snel leverbaar was, waardoor ik toehapte. Twee weken later kwam de dealer terug met de melding dat er een systeemfout was (andere dealers maakten ook aanspraak op hetzelfde voertuig), en dat de levertijd verschoven werd naar eind juli. Begin augustus werd zonder verdere communicatie de leverdatum aangepast naar aug 2023, en ondertussen is dit aug 2024 (dit wordt weergegeven in de app van de leasingmaatschappij)! Op deze moment weet ik even niet meer wat te doen, annuleren of 2 jaar wachten en mijn huidige auto stevig in waarde laten afnemen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

De Morning Linda is bijna in Antwerpen. Hoop dat de Evi snel in Amsterdam bij mijn dealer aankomt!

Master_A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Duintje
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 08-02-2023
Vandaag ook maar eens de dealer gebeld. Januari besteld, stond op levering week 35. Nu verschoven naar oktober. Heeft gelukkig al wel een VIN. Ev6 air runway red. We wachten maar weer af :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• itsjohan
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:09
itsjohan schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 12:36:
[...]

Da's omdat ze de GT Line versie van de trekhaak offreren doordat die andere niet leverbaar is. Althans: dat was wat mijn dealer aan gaf toen ik vroeg waarom hij de verkeerde prijs op de offerte op had genomen.

Het bedrijf van die screenshot hierboven en de garage die de montage doet beloven dat de kabelset net zo werkt als de versie via de dealer, dus de sensoren worden gewoon uitgeschakeld als er iets aan je trekhaak hangt. Over een weekje ga ik het uitproberen, dus dan hoor je wel of het ook echt klopt.
Solarman schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 14:54:
[...]

Helemaal goed (y) , dan is er gelijk duidelijkheid voor iedereen.
Heb mijn bevindingen in het grote EV6 topic geplaatst. wellicht nuttig als je wacht op je levering en nog moet beslissen welke trekhaak het wordt: https://gathering.tweaker...message/72523814#72523814

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Revelation1
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-08 22:10
Gisteren na lang wachten toch maar weer is opgebeld bij de dealer en ik krijg door dat de verwachte levering bij de dealer 29 Augustus is en de uitlevering 2 weken later kan plaatsvinden. (GT-line AWD runway-red besteld op 8 Januari)

Nog even nagevraagd voor extra opties zo als alarm klasse 3 en dashcam. Voor het alarm was de uitspraak dat het vooral veel storingen in het complexe systeem oplevert ... dus niet doen als het anders kan. Dat wordt dus een andere verzekering die dat niet eist.
Voor de dashcam, in bouw is ten alle tijden mogelijk maar de levering is erg wisselvallig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
someone4 schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 16:13:
[...]

Same sh*t here. Begin januari besteld, met belofte dat mijn bestelde versie (GT-line AWD Moonscape Grey + alle opties) reeds ongeclaimd op de boot stond en dus heel snel leverbaar was, waardoor ik toehapte. Twee weken later kwam de dealer terug met de melding dat er een systeemfout was (andere dealers maakten ook aanspraak op hetzelfde voertuig), en dat de levertijd verschoven werd naar eind juli. Begin augustus werd zonder verdere communicatie de leverdatum aangepast naar aug 2023, en ondertussen is dit aug 2024 (dit wordt weergegeven in de app van de leasingmaatschappij)! Op deze moment weet ik even niet meer wat te doen, annuleren of 2 jaar wachten en mijn huidige auto stevig in waarde laten afnemen...
Ik begrijp helemaal je twijfel. ;(
Zou in ieder geval contact opnemen met de leasemaatschappij om wat meer duidelijkheid te krijgen in de werkelijke levertijd.
En ja, meer dan 2,5 jr wachten op je auto zal zeker je huidige waarde van je auto doen dalen.
Ik kan de keuze niet maken voor je, maar informeer jezelf goed, kijk wat je eventuele opties zijn en wat het je totaal gaat kosten en maak daarop een afgewogen besluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Zeker bij KIA zou ik niet 2,5 jaar wachten. Ik heb het idee dat die elke twee jaar wel een facelift of nieuw model uitbrengen.

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:51
JeJeBe schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 19:50:
[...]

Nou, die liegt dat 'tie barst (zo, da tis ferme taal >:) ) Als hij werkelijk even de moeite zou nemen kan hij zo een screenprintje draaien zoals hieronder. Die heb ik ook met aandringen mogen ontvangen. Compound betekent in dit geval "ergens op de kade". Ik merkte wel dat ik de "baas" nodig had, de gemiddelde autoverkoper (wat ik toch al verachtelijk volk vind) heeft de rechten in het systeem niet zo ontdekte ik.
En die updates - andere dealers zeggen dat dat pas kan als Kia ze vrijgeeft voor een VIN. Dus geen vrijgave is geen update.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik zou 'm gewoon met die screenshots confronteren en zeggen dat je NU duidelijkheid wil. En JA, je snapt dat een bootje raar kan varen en JA, je snapt dat het dringen is op de loskade. Je bent groot genoeg om om te gaan met het verschuiven de leverdatum, trouwens, we zijn anno 2022 niet anders gewend. Je kunt zelf die "verantwoording" wel aan en wil niet betutteld worden als een klein kind dat niet te horen krijgt wanneer 'ie z'n lolly van 40-60 K krijgt.
Toch maar eens een mail erachteraan gestuurd met die screenshot erin en de vraag of ze me nu ook even wat gedetailleerdere informatie kunnen geven. En gekregen, althans deels. Geen screenshot, maar nu wel de bevestiging dat hij een VIN heeft, inderdaad "on sea" is en dat de verwachte losdatum bij de dealer nu valt in de 1e week van oktober. Betreft een 77kwh Plus Aurora Black Pearl, door de leasemij besteld half februari.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-09 08:58
Wat duurt die laatste 2 weken wachten op je auto lang. Nu nog een week te gaan, kreeg net kenteken doorgestuurd van de dealer. De perceptie van tijd is echt anders, het voelt een beetje alsof je een minuut voor de magnetron staat te wachten tot hij klaar is.... dat voelt ook altijd als een eeuwigheid.
F5en in dit topic helpt ook niet echt.. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
WaSteiL schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 14:58:
Wat duurt die laatste 2 weken wachten op je auto lang. Nu nog een week te gaan, kreeg net kenteken doorgestuurd van de dealer. De perceptie van tijd is echt anders, het voelt een beetje alsof je een minuut voor de magnetron staat te wachten tot hij klaar is.... dat voelt ook altijd als een eeuwigheid.
Je hebt hem tenminste binnen handbereik, voor de rest hier is 2 weken peanuts :z. Wachten duurt lang....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeJeBe
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 30-05 20:32

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

WaSteiL schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 14:58:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ppf4MbmLYyQfIewGBf_dLIrEGvc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hZAT6SBfDREgIa9aFhJeRIws.jpg?f=user_large
....maar dat valt met de EV6 gelukkig nogal mee ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stryker000
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-04 11:36
turt schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 21:18:
[...]
Geen VIN = geen betrouwbare informatie. De eerste 6 maanden wachten was er ook in mijn geval 'naar verwachting geen vertraging", en toch... Vandaag weet ik nog niet wanneer mijn auto komt. Levering was origineel op 30 juni voorzien (ook in BE), is nog niet geproduceerd dus nog geen zekerheid dat de levering nog... dit jaar plaats vindt :X
Ook BE hier en zit in hetzelfde schuitje.
Wagen besteld (gt-line RWD) eind december / begin januari bij de dealer, initiële leverdatum werd geschat op eind juli. Nu midden augustus weet ik nog niet wanneer een eventuele volgende leverdatum zou zijn..

De snelle levering was zeker een van de belangrijkere punten tov andere EVs.

Dat ik wat langer moet wachten dan 7 maanden dacht ik al wel, maar totaal niets laten weten (of misschien zelfs een verdubbeling zoals in de andere posts is te lezen) is voor mij een echte deal-breaker..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
stryker000 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 21:44:
[...]

Ook BE hier en zit in hetzelfde schuitje.
Wagen besteld (gt-line RWD) eind december / begin januari bij de dealer, initiële leverdatum werd geschat op eind juli. Nu midden augustus weet ik nog niet wanneer een eventuele volgende leverdatum zou zijn..

De snelle levering was zeker een van de belangrijkere punten tov andere EVs.

Dat ik wat langer moet wachten dan 7 maanden dacht ik al wel, maar totaal niets laten weten (of misschien zelfs een verdubbeling zoals in de andere posts is te lezen) is voor mij een echte deal-breaker..
Ik heb hetzelfde, gekozen voor een sneller beschikbare variant van de EV6 die vooruit besteld was i.p.v. een ID.4. die bij een dealer hier in de buurt stond. Op zich vind ik de ID.4 niet verkeerd, maar in vind de EV6 vooral gewoon mooier en net iets beter met sommige (standaard) opties. Nu inmiddels uitgesteld tot november en ik mag inmiddels maar hopen dat hij iig voor 31 december op kenteken gaat, want dan betaal ik niet een hogere bijtelling. Ik doe er allemaal niets aan, maar alles bij elkaar vind ik het allemaal maar rete irritant dat levertijden zo achterlijk lang zijn, en dan mag ik misschien straks eigenlijk nog niet zeiken als er straks mensen zijn die meer dan een jaar mogen wachten.

• KiaEv6
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 15-05-2024
Ik heb mijn Kia EV6 in februari besteld bij Leaseplan, zou half Juni geleverd worden, daarna uitstel naar half Juli. Kreeg in Juli bericht dat de levering naar begin December is gegaan. Mag toch hopen dat ik mijn Kia EV6 steel grey metallic 58kwh in december geleverd krijg. :)

• elbeannie
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-09 10:59
KiaEv6 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 09:16:
Ik heb mijn Kia EV6 in februari besteld bij Leaseplan, zou half Juni geleverd worden, daarna uitstel naar half Juli. Kreeg in Juli bericht dat de levering naar begin December is gegaan. Mag toch hopen dat ik mijn Kia EV6 steel grey metallic 58kwh in december geleverd krijg. :)
Same here alleen een ander kleurtje, bij mij staat hij via de App nu op week 43, stond op week 50.

• Joer
Ik heb de 77kw besteld bij leaseplan eind april. Word begin tot half oktober geleverd. Staat nu op de boot vermoedelijk de Thruxton die aankomt in Rotterdam op 11-9. Betreft PL en komt uit de voorraad bestelling die bij Kia NL rond 13 maart is geplaatst. Vind het dan ook raar dat jullie nog geen VIN nummer hebben en ik wel.

• DaMenaz
elbeannie schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 09:57:
[...]

Same here alleen een ander kleurtje, bij mij staat hij via de App nu op week 43, stond op week 50.
Wel fijn dat de leasemaatschappij nog iets van updates doet. Bij Arval staat de mijne al sinds februari op 26 september. En daar zal hij op 27 september nog steeds op staan gok ik.

Catch my drift?

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-09 18:55
DaMenaz schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 10:37:
[...]

Wel fijn dat de leasemaatschappij nog iets van updates doet. Bij Arval staat de mijne al sinds februari op 26 september. En daar zal hij op 27 september nog steeds op staan gok ik.
Bij Arval is de dealer verantwoordelijk voor de updates in leverdatum. Wanneer die dit niet aanpast in hun systeem dan blijft het vrolijk staan zoals het staat.

Hier besteld half maart, leverdatum staat nog steeds op begin september terwijl de dealer al aangeeft dat het oktober gaat worden, alleen passen zij het niet aan dus Arval weet van niets.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

• Anunnaki
  • Registratie: November 2013
  • Nu online
Jiriki schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 10:49:
[...]

Bij Arval is de dealer verantwoordelijk voor de updates in leverdatum.
Volgens mij is dt overal het geval, ook bij Leaseplan is de dealer verantwoordelijk voor leverdatum.

• DaMenaz
Jiriki schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 10:49:
[...]

Bij Arval is de dealer verantwoordelijk voor de updates in leverdatum. Wanneer die dit niet aanpast in hun systeem dan blijft het vrolijk staan zoals het staat.

Hier besteld half maart, leverdatum staat nog steeds op begin september terwijl de dealer al aangeeft dat het oktober gaat worden, alleen passen zij het niet aan dus Arval weet van niets.
Klopt. Arval geeft ook aan dat ze geen updates krijgen omdat het de voorkeursdealer van ons bedrijf is en niet die van Arval zelf.

Catch my drift?

• Joer
Anunnaki schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 10:51:
[...]

Volgens mij is dt overal het geval, ook bij Leaseplan is de dealer verantwoordelijk voor leverdatum.
Klopt. De dealer zijn verantwoordelijk voor het updaten van de datums

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
DaMenaz schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 11:11:
[...]

Klopt. Arval geeft ook aan dat ze geen updates krijgen omdat het de voorkeursdealer van ons bedrijf is en niet die van Arval zelf.
Ik heb een voorkeursdealer van Arval zelf maar die geeft niks door aan Arval. Ik neem zelf geregeld contact met de dealer op.

• DaMenaz
Net maandelijkse update gevraagd. Ook bestelling in februari. Prognose is van "week 52" nu gewijzigd in "januari 2023".

Alsof je in de rij staat voor de Python en elke 10 minuten zetten ze de achtbaan 100 meter verderop.

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joer
Om gek van te worden iedere keer uitstel van levering

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Ik mag mijn Evi volgende week vrijdag eindelijk ophalen!! Nog ff een weekje geduld :-)

Master_A

• AstroDude
  • Laatst online: 20-07-2023
acidlover schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 13:19:
[...]

Ook bij Novoto zeker ?
Ik heb net nog een mail gestuurd om eens te polsen, bij deze weet ik al hoe laat het is.
De mail kwam niet aan trouwens, de verkoper werkt er al niet meer, waarschijnlijk een depressie 8)7

Net al een mail terug van een andere verkoper, nog geen productiedatum.
Besteld op 07/02/2022
Pagina: 1 ... 36 ... 67 Laatste