Ik heb z’n gevoel dat ze de deadline niet gaan halen.
bedoelen ze AWD? of wat is sneller rijden, gwn levertijd?ArjenIsM3 schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 18:40:
Mijn leasemij (Alphabet) geeft mij nog steeds de optie om een "sneller rijden" EV6 te bestellen die nog dit jaar geleverd zou worden. Actie vanuit de importeur zeggen ze. Apart als ik de verhalen hier zo lees. Ga in ieder geval vrijdag even proefrijden.
Nee betreft de RWD. Ik heb interesse in de 77,8kwh variant en dan kan ik nog kiezen uit de Plus of de GT line. Denk dat ik dan voor de Plus zou gaan. Weet niet hoe het werkt verder, dus ook geen idee of ik nog de kleur en velgen e.d. kan kiezen of dat het om vooraf bestelde auto's gaat waarvan alles al vaststaat (waarschijnlijk). Ze geven aan dat deze modellen dit jaar nog geleverd worden en dat deze een lagere fiscale waarde hebben dan wanneer je nu een zou bestellen, vermoedelijk omdat deze eerder besteld zijn. Ze gaven ook aan dat mocht dit jaar niet gehaald worden dat ik er eventueel nog onderuit zou kunnen en wat anders mag uitzoeken. Maar goed, vrijdag eerst proefrijden in een Polestar 2 (die ook aangeven dit jaar nog te kunnen leveren) en daarna in de EV6. Dan nog maar eens voor de zekerheid informeren naar de levertijden en dan de knoop doorhakken.corola10 schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 20:01:
[...]
bedoelen ze AWD? of wat is sneller rijden, gwn levertijd?
Ik heb vandaag weer een update gehad, de leverdatum is weer vertraagd, naar 31-Augustus. Besteld 18-Nov-21. Zit weinig anders op dan wachten...
From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.
Deze optie heb ik ook op 10 juni bij Alphabet gekozen. Bij het kiezen met deze optie is het overigens niet mogelijk om de kleur te kiezen, dus na bellen met Alphabet kwam ik erachter dat er toendestijds alleen nog maar te kiezen viel uit wit of zwart. Omdat er nog wel werd aangegeven dat er nog slots over waren, heb ik de knoop toch maar doorgehakt.ArjenIsM3 schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 18:40:
Mijn leasemij (Alphabet) geeft mij nog steeds de optie om een "sneller rijden" EV6 te bestellen die nog dit jaar geleverd zou worden. Actie vanuit de importeur zeggen ze. Apart als ik de verhalen hier zo lees. Ga in ieder geval vrijdag even proefrijden.
Uiteindelijk is de auto op 22 juni definitef besteld bij de dealer met daarbij expliciet vermeld dat de dealer verwacht in de week van 23 september te kunnen leveren. Toen ik vandaag echter de dealer belde voor een status update werd mij verteld dat de bestelling niet bekend was en dat ik beter Alphabet kon bellen. Daar zal ik morgen nog even achteraan moeten gaan om te checken wat er precies aan de hand is.
Ah oké, da's jammer. Ik hou persoonlijk namelijk echt niet van witte auto's dus dan hoop ik dat ze nog een zwarte hebben voor me. Welke versie ben jij voor gegaan? Ook de 77kwh plus?Furkie schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 22:32:
[...]
Deze optie heb ik ook op 10 juni bij Alphabet gekozen. Bij het kiezen met deze optie is het overigens niet mogelijk om de kleur te kiezen, dus na bellen met Alphabet kwam ik erachter dat er toendestijds alleen nog maar te kiezen viel uit wit of zwart. Omdat er nog wel werd aangegeven dat er nog slots over waren, heb ik de knoop toch maar doorgehakt.
Uiteindelijk is de auto op 22 juni definitef besteld bij de dealer met daarbij expliciet vermeld dat de dealer verwacht in de week van 23 september te kunnen leveren. Toen ik vandaag echter de dealer belde voor een status update werd mij verteld dat de bestelling niet bekend was en dat ik beter Alphabet kon bellen. Daar zal ik morgen nog even achteraan moeten gaan om te checken wat er precies aan de hand is.
Nee, ik ben voor de 77kwh RWD GT-Line (wit) gegaan. Keuze tussen alleen maar wit of zwart zou dus wellicht niet opgaan voor plus.ArjenIsM3 schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 22:48:
[...]
Ah oké, da's jammer. Ik hou persoonlijk namelijk echt niet van witte auto's dus dan hoop ik dat ze nog een zwarte hebben voor me. Welke versie ben jij voor gegaan? Ook de 77kwh plus?
Dat zou kunnen inderdaad. Was het Alphabet die je vertelde welke je nog uit kon kiezen of de dealer? Hoop voor je dat het goed zal komen met je order.Furkie schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 23:17:
[...]
Nee, ik ben voor de 77kwh RWD GT-Line (wit) gegaan. Keuze tussen alleen maar wit of zwart zou dus wellicht niet opgaan voor plus.
Had zoiets ook aan de hand bij leaseplan. Contract alles getekend ect alleen bij de dealer paar weken niks bekend. Bleek dat leaseplan niet accoord wilde gaan met de tussentijdse prijsverhoging. Wagen waren immers op 16mrt bij de fabriek besteld via Kia Nederland. Daar hebben ze dus over moeten praten en nu wachten wanneer ie geleverd word. Dit betrof een voorraad bestelling.Furkie schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 22:32:
[...]
Deze optie heb ik ook op 10 juni bij Alphabet gekozen. Bij het kiezen met deze optie is het overigens niet mogelijk om de kleur te kiezen, dus na bellen met Alphabet kwam ik erachter dat er toendestijds alleen nog maar te kiezen viel uit wit of zwart. Omdat er nog wel werd aangegeven dat er nog slots over waren, heb ik de knoop toch maar doorgehakt.
Hoor net dat mijn auto op de boot staat. Volgens Kia is de verwachte losdatum 5 augustus. Besteld eind maart.
Dan heb je geluk, of was het een voorraad auto? Wat heb je besteld? Kan je niet vinden in de lijst.GoEV6 schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 12:11:
Hoor net dat mijn auto op de boot staat. Volgens Kia is de verwachte losdatum 5 augustus. Besteld eind maart.
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Dat is inderdaad lekker snel! Lucky youGoEV6 schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 12:11:
Een Plus 77 kWh via Leaseplan.The Wizard schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 12:16:
[...]
Dan heb je geluk, of was het een voorraad auto? Wat heb je besteld? Kan je niet vinden in de lijst.
Wanneer besteld? Had je eerder een VIN nummer gekregen? En heb je dit goede nieuws van de dealer gehad
Eind maart, Ja VIN nr had ik al, yes via dealer. Ik mail de dealer af en toe voor een update en die krijg ik dan ook keurigJoer schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 12:32:
[...]
Wanneer besteld? Had je eerder een VIN nummer gekregen? En heb je dit goede nieuws van de dealer gehad
Pffff goed voor u, maar frustrerend voor ons dat eerder bestelde wagens zelfs nog niet geproduceerd zijn....
Toen ik ging proeftijden half maart kreeg ik al te horen dat ze de Plus eind juli / begin augustus konden leveren en dat de modellen met een schuifdak en/of GT-line veel later zouden worden geleverd. Gelukkig had ik geen keus ivm leasebudgetacidlover schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 12:48:
Pffff goed voor u, maar frustrerend voor ons dat eerder bestelde wagens zelfs nog niet geproduceerd zijn....
Jaloers. Zoals mijn dealer zei: "in België krijgen we van KIA geen informatie over de productie of transport, je moet gewoon wachten tot de wagen door de leasemaatschappij geregistreerd is". En dan een "btw" erbij dat mijn GT-Line, besteld in Maart, niet begin November kan worden geleverd maar naar begin December gaat en omdat de leasemaatschappij in December geen registraties doet, zal het waarschijnlijk Januari 2023 worden. We zullen zien.GoEV6 schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 12:35:
[...]
Eind maart, Ja VIN nr had ik al, yes via dealer. Ik mail de dealer af en toe voor een update en die krijg ik dan ook keurig
Wel jammer dat er hier dus totaal geen track&trace mogelijk is. Iemand zou toch gewoon dezelfde software/datastream kunnen importeren als die in NL wordt gebruik??
is dat voor alle lease maatschappijen? had te hore gekregen dat mijne november 2023 ging zijnMini-me schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 17:34:
[...]
Jaloers. Zoals mijn dealer zei: "in België krijgen we van KIA geen informatie over de productie of transport, je moet gewoon wachten tot de wagen door de leasemaatschappij geregistreerd is". En dan een "btw" erbij dat mijn GT-Line, besteld in Maart, niet begin November kan worden geleverd maar naar begin December gaat en omdat de leasemaatschappij in December geen registraties doet, zal het waarschijnlijk Januari 2023 worden. We zullen zien.
Wel jammer dat er hier dus totaal geen track&trace mogelijk is. Iemand zou toch gewoon dezelfde software/datastream kunnen importeren als die in NL wordt gebruik??
Kia dealers kunnen volgens mij hetzelfde zien als in Nederland via het kia dealer-portal.Mini-me schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 17:34:
[...]
Jaloers. Zoals mijn dealer zei: "in België krijgen we van KIA geen informatie over de productie of transport, je moet gewoon wachten tot de wagen door de leasemaatschappij geregistreerd is". En dan een "btw" erbij dat mijn GT-Line, besteld in Maart, niet begin November kan worden geleverd maar naar begin December gaat en omdat de leasemaatschappij in December geen registraties doet, zal het waarschijnlijk Januari 2023 worden. We zullen zien.
https://kmbl.dealer-portal.net/irj/portal
(kmbl staat voor Kia motors België)
Je kan zelf niets met deze link, je hebt een dealer login nodig, maar het geeft aan dat zij ook een dealer-portal hebben zoals in Nederland. (Ik neem aan dat ze niet met Post-it briefjes de auto's bestellen
[ Voor 4% gewijzigd door Solarman op 07-07-2022 20:16 ]
ENYAQ SPORTLINE 210kW MY25 ( voorheen: KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23)
You said itacidlover schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 12:48:
Tja, het zat er al een beetje aan te komen. Zojuist te horen gekregen dat mijn in mei via Leaseplan bestelde GT Line AWD maar liefst precies 4.000 Euro (!!) in prijs is verhoogd. Maar niets aan de hand hoor, ik mag gewoon annuleren. Alsof je daar op zit te wachten. Kun je voor een andere EV (en welke?) weer achter de totaal onzekere wachtrij aansluiten. Het zijn bizarre tijden.
Ik wil hem daar wel op wijzen maar alleen als het inderdaad zo is dat de Belgische dealers dezelfde info krijgen. Zit de importeur er misschien ook nog tussen of bestelt de dealer rechtstreeks bij KIA?Solarman schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 20:13:
[...]
Kia dealers kunnen volgens mij hetzelfde zien als in Nederland via het kia dealer-portal.
https://kmbl.dealer-portal.net/irj/portal
(kmbl staat voor Kia motors België)
Je kan zelf niets met deze link, je hebt een dealer login nodig, maar het geeft aan dat zij ook een dealer-portal hebben zoals in Nederland. (Ik neem aan dat ze niet met Post-it briefjes de auto's bestellen)
Bizar. Ik heb ‘gelukkig’ nog niks gehoord van LeasePlan, maar ben alvast voorbereid. Bedankt.Jugonoot04 schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 20:55:
Tja, het zat er al een beetje aan te komen. Zojuist te horen gekregen dat mijn in mei via Leaseplan bestelde GT Line AWD maar liefst precies 4.000 Euro (!!) in prijs is verhoogd. Maar niets aan de hand hoor, ik mag gewoon annuleren. Alsof je daar op zit te wachten. Kun je voor een andere EV (en welke?) weer achter de totaal onzekere wachtrij aansluiten. Het zijn bizarre tijden.
https://kmnl.dealer-portal.net/irj/portalMini-me schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 21:29:
[...]
Ik wil hem daar wel op wijzen maar alleen als het inderdaad zo is dat de Belgische dealers dezelfde info krijgen. Zit de importeur er misschien ook nog tussen of bestelt de dealer rechtstreeks bij KIA?
Dit is de Nederlandse login vaar KIA dealers, daar zien ze alle gegevens in die je voorbij ziet komen in dit forum.
De officiele KIA dealers in België bestellen via hetzelfde portal maar dan via de importeur KIA Belgium.
Ik denk dat de bestellingen lopen via KIA Belgium en dat zij de bestellingen doorzetten naar de KIA fabrieken.
Alphabet geeft aan dat de bestelling wel gewoon gedaan is, en dat er niets veranderd is aan de verwachte levertijd. Omdat de bestelling via fleetagent gaat kan het mogelijk zijn dat de dealer hier niet direct inzicht op heeft (zoiets werd mij verteld).ArjenIsM3 schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 23:24:
[...]
Dat zou kunnen inderdaad. Was het Alphabet die je vertelde welke je nog uit kon kiezen of de dealer? Hoop voor je dat het goed zal komen met je order.
Ik ga er voor nu maar even van uit dat dit wel gewoon klopt.
Maar je hebt toch deck contract getekend. Dus jou lease bedrag staat toch vast?Jugonoot04 schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 20:55:
Contract wel, bijtelling/fiscale waarde niet.Joer schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 22:54:
[...]
Maar je hebt toch deck contract getekend. Dus jou lease bedrag staat toch vast?
Aha oké, zakelijk lease. Das dan ff balen man. Maar weinig keuze dan accepteren of annuleren maar dan word het weer achteraan sluitenMasvic schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 23:41:
[...]
Contract wel, bijtelling/fiscale waarde niet.
Tikkeltje jaloers op je...GoEV6 schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 12:52:
[...]
Toen ik ging proeftijden half maart kreeg ik al te horen dat ze de Plus eind juli / begin augustus konden leveren en dat de modellen met een schuifdak en/of GT-line veel later zouden worden geleverd. Gelukkig had ik geen keus ivm leasebudget

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.
Klinkt logisch. Dus eigenlijk moet ik de KIA importeur aanschrijven :-) als hij het bevestigt, kan ik de dealer dan gaan lastig vallen (niet dat ik dat van plan ben want zij kunnen de levering niet sneller maken).Solarman schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 21:38:
[...]
https://kmnl.dealer-portal.net/irj/portal
Dit is de Nederlandse login vaar KIA dealers, daar zien ze alle gegevens in die je voorbij ziet komen in dit forum.
De officiele KIA dealers in België bestellen via hetzelfde portal maar dan via de importeur KIA Belgium.
Ik denk dat de bestellingen lopen via KIA Belgium en dat zij de bestellingen doorzetten naar de KIA fabrieken.
Ik vermoed dat de importeur je geen informatie verstrekt en zegt dat ze niets kunnen zien.Mini-me schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 07:41:
[...]
Klinkt logisch. Dus eigenlijk moet ik de KIA importeur aanschrijven :-) als hij het bevestigt, kan ik de dealer dan gaan lastig vallen (niet dat ik dat van plan ben want zij kunnen de levering niet sneller maken).
Je bent eigenlijk afhankelijk van de "goodwill" van de dealer.
Maar er zullen hier meer mensen zijn die besteld hebben bij een Belgische dealer, die kunnen misschien meer zeggen of zij wel informatie ontvangen van hun dealer?
Hier de info die Nederlandse dealers in ieder geval kunnen zien.(uit eerdere posts)
:strip_exif()/f/image/7b7BbBCZbExWmTuWYwFJcaPC.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/19D6LhfQUcFp1tsCAvNc4KJ9.webp?f=user_large)
Particulier/zakelijk, maakt allemaal niets uit. Kia - en overigens ook alle andere fabrikanten in deze idiote branche - behoudt zich het recht voor ook na bestelling/contract de prijzen te verhogen. Of het nu om wettelijke verhogingen gaat of gewoon prijsverhogingen vanuit de fabrikant. Maakt niets uit. Wel begrepen dat het afhankelijk is van moment van bestelling maar exacte grens ken ik niet.Masvic schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 23:41:
[...]
Contract wel, bijtelling/fiscale waarde niet.
Vorige week GT-Line RWD moonscape matt besteld bij LeasePlan. Levering staat gepland voor week 22 2023. Dus nog even wachten!
Ik had vorige week ff voor de gein gekeken van wat als ik nu een rwd 77,4 plus zou bestellen incl winterbanden. Ik schrok me rot van wat ik nu zou gaan betalen. Nu zou het rond de €870,- zijn. Toen ik mijn contract tekende betaalde in €670,- gelukkig ben ik toen net op tijd geweest.dj_strike schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 09:32:
Vorige week GT-Line RDW moonscape matt besteld bij LeasePlan. Levering staat gepland voor week 22 2023. Dus nog even wachten!
Het kan natuurlijk zijn dat gedeeltelijk de auto's met kleinere Ro-Ro schepen vanuit Antwerpen naar Rotterdam worden getransporteerd.Joer schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 09:32:
De leveringen lopen gewoon van de auto’s van uit Korea naar België. Alleen nog een aankomsten in Rotterdam. [Afbeelding]
Moest deze week ook akkoord geven voor de prijsverhoging. Doet een beetje pijn, haha. Indien er nog een prijsverhoging komt dan cancel ik het. Ze vragen wel of je akkoord bent met de verhoging.Joer schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 09:34:
[...]
Ik had vorige week ff voor de gein gekeken van wat als ik nu een rwd 77,4 plus zou bestellen incl winterbanden. Ik schrok me rot van wat ik nu zou gaan betalen. Nu zou het rond de €870,- zijn. Toen ik mijn contract tekende betaalde in €670,- gelukkig ben ik toen net op tijd geweest.
Ik heb gelukkig nog niks gehoord. Auto is zo rond 16mrt besteld. Dus ik verwacht geen verhoging van leaseplan. Heb trouwens ook contract getekend.dj_strike schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 09:39:
[...]
Moest deze week ook akkoord geven voor de prijsverhoging. Doet een beetje pijn, haha. Indien er nog een prijsverhoging komt dan cancel ik het. Ze vragen wel of je akkoord bent met de verhoging.
Dat is zeer onwaarschijnlijk. Ze varen meestal van België door naar Rotterdam.Solarman schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 09:37:
[...]
Het kan natuurlijk zijn dat gedeeltelijk de auto's met kleinere Ro-Ro schepen vanuit Antwerpen naar Rotterdam worden getransporteerd.
Op deze site kun je goed de kentekenregistraties zien van de EV6.
Per jaar, maand ,dag, kleur e.d.
https://www.kentekenradar.nl/auto/kia/ev6/
Leuk overzicht. Tnx manSolarman schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 10:28:
Op deze site kun je goed de kentekenregistraties zien van de EV6.
Onze Britse collega's die ook wachten op hun EV6 die op de MORNING CHANT zou staan, hebben een droevige wachtweek voor de boeg. Het schip ligt voor anker voor de haven van Immingham en kan, volgens Vesselfinder, pas op 13/7 aanmeren. Begrijpelijk dat men eerst Antwerpen heeft aangedaan.
Vandaag bericht van Kia lease gehad dat de leverweek is verplaats naar week 28.
Toen dealer gebeld en daar stond de EV6 in opslag en kan hem de donderdag al ophalen!.
Alles met elkaar aardig op planning en maar 2 weken later dan wat als indicatie werd aangegeven bij bestelling in Januari.
Toen dealer gebeld en daar stond de EV6 in opslag en kan hem de donderdag al ophalen!.
Alles met elkaar aardig op planning en maar 2 weken later dan wat als indicatie werd aangegeven bij bestelling in Januari.
Kijk is maar goed dat je belde. Veel plezierFabulous schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 12:23:
Vandaag bericht van Kia lease gehad dat de leverweek is verplaats naar week 28.
Toen dealer gebeld en daar stond de EV6 in opslag en kan hem de donderdag al ophalen!.![]()
Met die verhoging ben ik ook de zak ben ik bang. In mijn Athlon Leaseovereenkomst staat onderin:
"De definitieve CO2-waarde wordt bepaald bij tenaamstelling van het Leaseobject, waarbij op dat moment het definitieve leasebedrag en de fiscale waarde worden vastgesteld."
Dus in mijn geval wordt dat de hogere fiscale waarde en mag ik mooi meer gaan lappen.
"De definitieve CO2-waarde wordt bepaald bij tenaamstelling van het Leaseobject, waarbij op dat moment het definitieve leasebedrag en de fiscale waarde worden vastgesteld."
Dus in mijn geval wordt dat de hogere fiscale waarde en mag ik mooi meer gaan lappen.
Deze passage komt niet voor in de private lease overeenkomst.sn0x0r schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 12:34:
Met die verhoging ben ik ook de zak ben ik bang. In mijn Athlon Leaseovereenkomst staat onderin:
Dat is dus het nadeel als hij in 2023 geleverd word. Voor mijn geval private lease gaat dit gelukkig niet op.sn0x0r schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 12:34:
Dat nadeel kan dit jaar al optreden.Joer schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 12:57:
[...]
Dat is dus het nadeel als hij in 2023 geleverd word. Voor mijn geval private lease gaat dit gelukkig niet op.
Wanneer de auto op kenteken gezet wordt, en ze hanteren de fiscale waarde op de huidig geldende prijs, dan zal de fiscale waarde sowieso hoger zijn dan toen de auto besteld is. Hierdoor zal de bijtelling dus ook hoger zijn.
In 2023 komt het door wijzigen van de bijtellingsregels.
Mocht het alleen van de CO2 heffing afhangen dan zal er niets wijzigen daar er geen CO2 heffing voor de EV6 is. Hoe ze hier in de praktijk mee omgaan weet ik niet.
@sn0x0r Misschien een belletje naar de leasemaatschappij.
Voor de mensen die een annulering overwegen is de nieuwe Nissan Ariya misschien wel een alternatief. Volgens Autogefühl een indrukwekkende EV.
En zeg zelf: als je de lay-out van het dash ziet, dan krijg je wel het idee dat ze een foto van de EV6 op het ontwerpbureau hadden hangen.
Ik ga zelf trouwens niet nog een keer switchen. Ik wil gewoon die KIA. En snel een beetje.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/CErL8YTux98UzrBbjdM6Oz43.jpg?f=user_large)
En zeg zelf: als je de lay-out van het dash ziet, dan krijg je wel het idee dat ze een foto van de EV6 op het ontwerpbureau hadden hangen.
Ik ga zelf trouwens niet nog een keer switchen. Ik wil gewoon die KIA. En snel een beetje.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/CErL8YTux98UzrBbjdM6Oz43.jpg?f=user_large)
Catch my drift?
Lelijk ding. Carrosserie hangt net als bij de ID4 over de wielen heen. Maar dat is mijn mening.DaMenaz schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 13:42:
Voor de mensen die een annulering overwegen is de nieuwe Nissan Ariya misschien wel een alternatief. Volgens Autogefühl een indrukwekkende EV.
[Afbeelding]
[YouTube: Nissan Ariya driving REVIEW - suddenly the best EV ?? 😮]
[quote]asennamm schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 13:15:
In Duitsland staan de eerste GT's bij de dealers.
Had mijn dealer dan toch gelijk!? Hoop dat de door tweaker bestelde GT's dan ook snel in NL zullen zijn. Ms zijn ze zelfs via NL naar Duitsland vervoert en worden die van ons as we speak gepoetst. Dan toch geen MY23?
In Duitsland staan de eerste GT's bij de dealers.
Had mijn dealer dan toch gelijk!? Hoop dat de door tweaker bestelde GT's dan ook snel in NL zullen zijn. Ms zijn ze zelfs via NL naar Duitsland vervoert en worden die van ons as we speak gepoetst. Dan toch geen MY23?
Rotterdam wordt alleen aangedaan als Antwerpen vol zit.Joer schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 09:51:
[...]
Dat is zeer onwaarschijnlijk. Ze varen meestal van België door naar Rotterdam.
Antwerpen blijkt namelijk de 1e haven te voor het lossen van auto’s voor het Europees vasteland.
EV6 58kWh Plus RWD MY:23
Info m.b.t. modeljaar 23 en sluiting fabriek van een Duits ev6 forum:
Sehr geehrter KIA Kunde,
vielen Dank für Ihre Bestellung eines hochmodernen und effizienten Fahrzeuges unserer produktpalette, den KIA EV6. Die Produktion des EV6 wird alsbald auf das Modelljahr 2023 umgestellt, die Bänder in Korea stehen für 14 Tage still. Nach diesem Zeitraum beginnen die Werksferien, sodass die Produktion ab dem 15. August 2022 wieder anläuft.
Producie ligt 14 dagen stil, daarna vakantie en 15 augustus begint de fabriek weer te draaien.
Vanaf dan mj23.
Sehr geehrter KIA Kunde,
vielen Dank für Ihre Bestellung eines hochmodernen und effizienten Fahrzeuges unserer produktpalette, den KIA EV6. Die Produktion des EV6 wird alsbald auf das Modelljahr 2023 umgestellt, die Bänder in Korea stehen für 14 Tage still. Nach diesem Zeitraum beginnen die Werksferien, sodass die Produktion ab dem 15. August 2022 wieder anläuft.
Producie ligt 14 dagen stil, daarna vakantie en 15 augustus begint de fabriek weer te draaien.
Vanaf dan mj23.
Vandaag toch maar even weer naar de dealer gebeld. Hij zou me gisteren laten weten of de auto daadwerkelijk bij hun was geleverd. En ja hoor hij is binnen
Ik kan mijn Ev6 GL-Line Zwart (Aurora Black Pearl) 25 Juli ophalen
Besteld op 28 Jan 2022

Ik kan mijn Ev6 GL-Line Zwart (Aurora Black Pearl) 25 Juli ophalen
Besteld op 28 Jan 2022
AUDI A6 DIESEL 2012 kan niet wachten op mijn KIA EV6 GT-LINE Zwart (Aurora Black Pearl)
Kijk, dat is duidelijk communiceren.asennamm schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 15:52:
Info m.b.t. modeljaar 23 en sluiting fabriek van een Duits ev6 forum:
Sehr geehrter KIA Kunde,
Vanaf dan mj23.
Nou, het zegt precies helemaal niks over de door deze Duitse klant bestelde EV6.
In theorie zou hij zelfs nog voor de switch naar MY2023 geproduceerd kunnen worden, maar hoogstwaarschijnlijk ergens daarna een keer. Maar wanneer, en wanneer de klant hem dan kan ophalen, is volkomen onduidelijk.
Opel Ampera-e (2020)
Ik blijk dus onduidelijk te zijn...Wesco schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 16:23:
[...]
Nou, het zegt precies helemaal niks over de door deze Duitse klant bestelde EV6.
In theorie zou hij zelfs nog voor de switch naar MY2023 geproduceerd kunnen worden, maar hoogstwaarschijnlijk ergens daarna een keer. Maar wanneer, en wanneer de klant hem dan kan ophalen, is volkomen onduidelijk.

Ik bedoelde de periode dat de fabriek stilligt.
Speciaal voor jou de rest van het bericht:Wesco schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 16:23:
[...]
Derzeit können wir aufgrund der vielfachen globalen Unsicherheiten nicht mitteilen, wann Ihr bestelltes Fahrzeug in die Produktion geht. Sobald ihr Fahrzeug produziert ist, wird es, sofern Kapazitäten vorhanden sind, auf einem Schiff nach Europa gebracht. Auf Umwelteinflüsse und eventuelle Unsicherheiten (Piraten von Somalia oder Stau vor dem Suezkanal) haben wir als Fahrzeughersteller keine Einflüsse. Sollte ihr Fahrzeug in Bremerhaven eintreffen und das Hafenpersonal nicht streiken, könnte es aufgrund der hohen Kraftstoffpreise dazu kommen, dass ein Weitertransport zum Vertragshändler nur gegen eine Gebühr von € 200,- erfolgen kann, andernfalls müssen Sie leider weitere, unbestimmte Wartezeit einplanen.
Volgens mij heeft de beste man hier en daar zelf wat toegevoegd.
Ja ja, een Duitser met humor
[ Voor 4% gewijzigd door asennamm op 08-07-2022 16:57 ]
Ach, bekijk het positief, we rijden straks niet rond met zo'n oude P-xxx-xx kentekenplaat en hebben waarschijnlijk een MY23. Wat wil je nog meer?Jpjedi schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 19:59:
[Afbeelding]
Bestelling van 8 januari ‘22, RWD GT line blauw
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Niet vergeten dat er nog minimaal 4 schepen komen vanuit korea.The Wizard schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 21:24:
[...]
Ach, bekijk het positief, we rijden straks niet rond met zo'n oude P-xxx-xx kentekenplaat en hebben waarschijnlijk een MY23. Wat wil je nog meer?
Misschien wel een R- kenteken maar nog wel MY22 (wat mij best zou wezen......

Tevens vraag ik mij af of z'n groot fabriekscomplex er echt voor 5 weken helemaal mee stopt.
Dan heb je het over meer dan 100.000 auto's die niet geproduceerd worden.
Ombouwen voor een nieuw modeljaar begrijp ik nog, maar 5 weken stilliggen.......
Time will tell....... (The wish is father to the thought)
Ombouwen voor een nieuw modeljaar begrijp ik nog, maar 5 weken stilliggen.......
Gisteren mail van de dealer gehad. Mijn EV6, GT line, RWD, Black is daar gisteren aangekomen. Ik heb hem op 13 november besteld. Nog een paar dagen geduld voor de aflevering denk ik maar dat hoor ik nog. Ik denk dat de auto’s die op de Mid Juni boten stonden nu gaan binnendruppelen bij de dealers.
Donderdag bericht gehad van de dealer.
Mijn EV6 plus 77 kw Glacier besteld 16 Januari wordt komende vrijdag afgeleverd.
Mijn EV6 plus 77 kw Glacier besteld 16 Januari wordt komende vrijdag afgeleverd.
Ik ben verder niet negatief hoor. We wachten het gewoon af.The Wizard schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 21:24:
[...]
Ach, bekijk het positief, we rijden straks niet rond met zo'n oude P-xxx-xx kentekenplaat en hebben waarschijnlijk een MY23. Wat wil je nog meer?
Kenteken of MY interesseert me eigenlijk niks.
Deze schepen vervoeren meerdere types Kia’s en Hyundai ‘s. Ook vervoeren ze gewoon vracht, zoals koelinstallaties van Hyundai.Solarman schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 07:00:
[...]
Niet vergeten dat er nog minimaal 4 schepen komen vanuit korea.
Misschien wel een R- kenteken maar nog wel MY22 (wat mij best zou wezen......)
Alle Ro-Ro schepen zitten dus mogelijk niet allemaal vol met alleen maar auto’s.
Mijn dealer (Gilcon, BE) beweert dat mijn RWD GT-Line besteld begin Maart in exact die configuratie tegen de offerteprijs wordt geleverd. Ik ben benieuwd hoe dat kan als de fabriek al naar MY23 wordt omgebouwd. Als dat idd gewoon nog kan, waar dient het ombouwen van de fabriek dan voor?Solarman schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 07:30:
Tevens vraag ik mij af of z'n groot fabriekscomplex er echt voor 5 weken helemaal mee stopt.
Zowieso staan er nog ettelijke duizenden, zo niet tienduizenden auto's, in Korea die al geproduceerd zijn.Mini-me schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 13:47:
[...]
Mijn dealer (Gilcon, BE) beweert dat mijn RWD GT-Line besteld begin Maart in exact die configuratie tegen de offerteprijs wordt geleverd. Ik ben benieuwd hoe dat kan als de fabriek al naar MY23 wordt omgebouwd. Als dat idd gewoon nog kan, waar dient het ombouwen van de fabriek dan voor?
Daarbij zijn er al een tig aantal onderweg, of gaan binnenkort onderweg.
Tevens vermoed ik dat er al een hoeveelheid in opslag staan, die al gelost zijn, maar mondjesmaat worden utgegeven door KIA Nederland en KIA Belgium. (elke dag worden er maar een bepaald aantal auto's op naam gezet, dit om de uitgifte te kunnen spreiden).
En..........verder zegt mijn glazen bol niets meer......

PS> En hardwarematig is de auto ook niet gewijzigd qua maatvoering en dimensies.
[ Voor 4% gewijzigd door Solarman op 09-07-2022 14:43 ]
Suggereer je dat de uitgedeelde VIN nummers al maanden bekend zijn voor ze aan de nieuwe eigenaar worden bekend gemaakt? (In NL dan, want "in België hebben de dealers geen inzage in het productieproces" zoals mijn dealer aangaf..)Solarman schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 14:42:
[...]
Zowieso staan er nog ettelijke duizenden, zo niet tienduizenden auto's, in Korea die al geproduceerd zijn.
Daarbij zijn er al een tig aantal onderweg, of gaan binnenkort onderweg.
Tevens vermoed ik dat er al een hoeveelheid in opslag staan, die al gelost zijn, maar mondjesmaat worden utgegeven door KIA Nederland en KIA Belgium. (elke dag worden er maar een bepaald aantal auto's op naam gezet, dit om de uitgifte te kunnen spreiden).
En..........verder zegt mijn glazen bol niets meer......![]()
PS> En hardwarematig is de auto ook niet gewijzigd qua maatvoering en dimensies.
Toen de Ford fabrieken in Genk nog bestondenMini-me schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 13:47:
[...]
Mijn dealer (Gilcon, BE) beweert dat mijn RWD GT-Line besteld begin Maart in exact die configuratie tegen de offerteprijs wordt geleverd. Ik ben benieuwd hoe dat kan als de fabriek al naar MY23 wordt omgebouwd. Als dat idd gewoon nog kan, waar dient het ombouwen van de fabriek dan voor?
Dat is een aannemelijke uitleg. Onderhoud moet gebeuren en best met zo weinig mogelijk downtime. En 2 weken is dan ineens niet zo veel.DigitalHombre schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 16:00:
[...]
Toen de Ford fabrieken in Genk nog bestondenhadden ze een stilstand ieder jaar in de zomer, twee of drie weken. Werd vooral gedaan voor grote onderhoudswerken (verfbaden en leidingen, waterzuivering van verfinstallaties reinigen, machines) en grotere aanpassingswerken uit te voeren. Niet alles kan je snel in een weekendje klaar krijgen. Hoeft dus niet per se een grote turn-around te zijn voor een nieuw model of modeljaar.
Automotive en volcontinue industrie stops zijn jaarlijks en duren normaal 2-3 weken. Bij automotive verschuift dit nog wel eens ivm modeluitloop.
Gisteren ruim twee uur bij de dealer vertoefd voor de update aan de parkeerrem en het herstel van een beschadiging boven de startknop. Keurig opgelost door het beschadigde deel om te wisselen met dat van een demo. Was blijkbaar nog wel een klusje.
Daarnaast nog laten kijken naar de achterruit die wat uit het midden zit. Ze gaven eerlijk aan dat bij het lossnijden de lak beschadigd kan raken. Vind dat niet echt een aantrekkelijke gedachte. Nog maar eens over nadenken...
Daarnaast nog laten kijken naar de achterruit die wat uit het midden zit. Ze gaven eerlijk aan dat bij het lossnijden de lak beschadigd kan raken. Vind dat niet echt een aantrekkelijke gedachte. Nog maar eens over nadenken...
Vandaag de knoop doorgehakt om voor de EV6 te gaan na gister in de EV6 en Polestar 2 te hebben gereden. Volgens Alphabet heb ik dan de laatste "Alphabet Sneller Rijden" Kia EV6 Plus 77kwh in het zwart (staat voor mij gereserveerd). Zou dit jaar nog geleverd moeten worden tegen de oude prijs van rond de €52k. Maandag maar even bellen om de boel definitief te maken en dan ben ik heel benieuwd of Kia zoals Alphabet aangeeft geen prijsverhoging gaat doorvoeren en of ze inderdaad nog dit jaar gaan leveren.
Hele goede keuze. Mooi dat die prijs blijft staan, komt omdat ze vroeg in het jaar besteld zijn. Als je de boel wil versnellen kan je evt afzien van je wettelijke bedenktijd. Dat deden ze bij Athlon ook heb ik van een member hier begrepen.ArjenIsM3 schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 17:32:
Vandaag de knoop doorgehakt om voor de EV6 te gaan na gister in de EV6 en Polestar 2 te hebben gereden. Volgens Alphabet heb ik dan de laatste "Alphabet Sneller Rijden" Kia EV6 Plus 77kwh in het zwart (staat voor mij gereserveerd). Zou dit jaar nog geleverd moeten worden tegen de oude prijs van rond de €52k. Maandag maar even bellen om de boel definitief te maken en dan ben ik heel benieuwd of Kia zoals Alphabet aangeeft geen prijsverhoging gaat doorvoeren en of ze inderdaad nog dit jaar gaan leveren.
Al maanden weet ik niet, maar ik vermoed dat dit bij grote bestellingen zoals door leasemaatschappijen mogelijk is. Bij voorraadbestellingen van importeur en dealers gebeurt dit toch ook.Mini-me schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 15:39:
[...]
Suggereer je dat de uitgedeelde VIN nummers al maanden bekend zijn voor ze aan de nieuwe eigenaar worden bekend gemaakt? (In NL dan, want "in België hebben de dealers geen inzage in het productieproces" zoals mijn dealer aangaf..)
Bij grote bestellingen worden deze direct door de LM bij de importeur gedaan.
De importeur is bij deze ook degene die de besteling in het syteem zet en later koppeld aan een klant van de LM (waaraan dan later weer een VIN gekoppeld wordt, vermoedelijk door de importeur).
In een eerdere post hier is er iemand die al 3x een VIN had gehad en weer verwijderd is. (lease auto)
Inzicht in het productieproces hebben Nederlandse dealers ook niet, wel hebben ze inzage in het logistieke proces van start bouw tot aflevering dealer. En dan bij elke logistieke stap alleen start > eind.
Je kan zeker ook nog dezelfde configuratie auto krijgen, ook na de ombouw naar MY23.
Omdat er niets veranderd aan de auto, alleen cosmetiche zaken en software, is het de unieke code voor het bestel-/productieproces die bepaald welk type/uitvoering/configuratie auto er gebouwd wordt.
Deze type/uitvoeringen/configuratie worden bepaald door de importeur van het betreffende land waar je de auto besteld.
Elk land/importeur bepaald vooraf in welke configuraties de auto's in dat land geleverd gaan worden, en dat is voor elk land anders.
Stel als voorbeeld dat jou code voor je bestelde auto in Belgie MX22A-hkJG5 is, dan is dit bij MY23 nog steeds dezelfde code voor jou type/uitvoering/configuratie auto.
Je zal misschien alleen wat cosmetische veranderingen, en misschien al andere SW hebben, maar de auto blijft in de uitvoering/confugiratie zoals je besteld hebt.
Klopt helemaal, kom zelf uit de zware industrie volcontinue. (soms zijn items zo vanzelfspreken voor je dat je ze niet aangeeft, maar die vanzelfsprekendheid is natuulijk niet voor iedereen zoJpjedi schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 16:44:
Automotive en volcontinue industrie stops zijn jaarlijks en duren normaal 2-3 weken. Bij automotive verschuift dit nog wel eens ivm modeluitloop.
Mooi dat je hem hebt @JeJeBe . Gefeliciteerd!
Je ervaringen lees ik graag (in het algemene EV6 topic). “Afknappunten” klinkt overigens wel zwaar…
Je ervaringen lees ik graag (in het algemene EV6 topic). “Afknappunten” klinkt overigens wel zwaar…
Wil graag de afknappers horen! Met name als het gaat om dingen die je bij levering moet zienJeJeBe schreef op zondag 10 juli 2022 @ 17:47:
[Afbeelding]
Hij is geleverd ;-) Voor een auto die een jaar geleden blind vanaf een website besteld is, niet gek ;-)
zijn toch wel een aantal afknappunten, maar daar kom ik later nog wel op terug, ben benieuwd hoe anderen dat ervaren !
neem je lijstje met opties mee en check ze 1-voor-1 , zelf !sn0x0r schreef op zondag 10 juli 2022 @ 19:46:
[...]
Wil graag de afknappers horen! Met name als het gaat om dingen die je bij levering moet zien
Ga niet op de kopie van het lijstje dat de verkoper heeft af
Nu afwachten hoe en wanneer men dat denkt te gaan oplossen
* De extra verlichting in de kofferbak (2 felle LED's ....voor 239 euro

* ophanghaak voor laadkabel: handig !
* kabelhaspel voor laadkabel: handig, maar wel een MEGA ding. skippen dus maar dat ding.
* winterhoes: nog niet uitgepakt, dat mag pas als de R in de maand is ;-)
* antislip mat: netjes, past goed. Alleen alle troep waar ze klittenband ondergezet hebben (al die tassen), tja die klit niet op glad rubber.
afknappers tegenvallers die je niet direct kunt inspecteren tijdens afleveren:
* als je een AWD hebt, vindt je daar dus helemaal NIETS van terug, geen knopje, icoontje, settings, helemaal niks. alleen minder frunk. en heel veel koppel
* waardeloze parkeer-automatiek (veroorzaakt hartklachten !)
* geluidskwaliteit van het Meridian systeem is flut !
* Dak sluit niet met remote. dak alleen te bedienen met het contact aan. extra uitstaptijd nemen dus.
* geen parkeerlichten (dus alleen L of R, zit er niet in)
* instructieboekje staat vol wartaal, heel slechte vertaling (wat is in hemelsnaam lichaamsilhouet verlichtng ?)
* over het multimedia systeem staat helemaal NIKS in de dik 500 bladzijden wartaal
* achterramen niet automatisch (ja, in MY23, fuck the MY22 kopers )
* Geen instapverlichting, scheelt toch natte voeten in donkere oorden. Staat wel iets over in de settings van de boordcomputer(onder de spiegels of in de handgrepen, maar het zit er dus niet op)
* geen open/sluit toets op achterportieren, alleen voor. Dus bij aankomst je tas pakken en weer terug naar de voordeur, of de remote uit je broekzak vissen.
* parkeerrem en autohold hebben geen verklikkerlichtje en zitten niet bij elkaar. Dat had echt wel logischer gekund.
ik weet het, aantal dingen zijn in de ogen van sommigen futiliteiten, maar als je "premium" wil doen, zoals KIA hier probeert, moet het gewoon op orde zijn. Duiters kunnen het ook, voor minder.
[ Voor 45% gewijzigd door JeJeBe op 11-07-2022 22:34 ]
Ieder zijn mening, maar om sommige zaken nu afknappers te noemen vind ik eigenlijk lachwekkend.
B.v.. het ontbrekende verklikkerlampje van autohold (wel in het dashboard overigens) en de indicatie dat je een AWD hebt. Meen je dat nu echt serieus?
Over geluidskwaliteit van het Meridian systeem: geef het tijd. Er zijn al heel wat mensen in dit, of eigenlijk in het algemene EV6 topic waar dit soort zaken besproken worden, die melding gemaakt hebben dat het duidelijk beter wordt naarmate de speakers ingespeeld zijn.
Geen auto up/down voor de achterruiten vind ik ook een gemis. Idem voor het niet kunnen openen/sluiten van het schuif-/kanteldak via de afstandsbediening. De ontbrekende instapverlichting vind ik ook jammer.
Allemaal geen halszaken voor mij, maar aangezien ik dit soort dingen voorheen wel had en gebruikte mis ik ze wel.
Overigens heb ik nog nergens gelezen dat Kia de EV6 premium vindt. Ik zelf vind de EV6 niet premium, maar tot nu toe wel een fijne elektrische auto die veel eigenschappen en opties heeft die ik zocht.
PS ter referentie: ik heb vele jaren nieuwe of vrijwel nieuwe BMW's gereden en ben nu sinds een dikke maand over op de EV6 AWD GT-line.
PS2: de silhouet verlichting is de verlichting aan de zijkanten onderaan de spoiler.
B.v.. het ontbrekende verklikkerlampje van autohold (wel in het dashboard overigens) en de indicatie dat je een AWD hebt. Meen je dat nu echt serieus?
Over geluidskwaliteit van het Meridian systeem: geef het tijd. Er zijn al heel wat mensen in dit, of eigenlijk in het algemene EV6 topic waar dit soort zaken besproken worden, die melding gemaakt hebben dat het duidelijk beter wordt naarmate de speakers ingespeeld zijn.
Geen auto up/down voor de achterruiten vind ik ook een gemis. Idem voor het niet kunnen openen/sluiten van het schuif-/kanteldak via de afstandsbediening. De ontbrekende instapverlichting vind ik ook jammer.
Allemaal geen halszaken voor mij, maar aangezien ik dit soort dingen voorheen wel had en gebruikte mis ik ze wel.
Overigens heb ik nog nergens gelezen dat Kia de EV6 premium vindt. Ik zelf vind de EV6 niet premium, maar tot nu toe wel een fijne elektrische auto die veel eigenschappen en opties heeft die ik zocht.
PS ter referentie: ik heb vele jaren nieuwe of vrijwel nieuwe BMW's gereden en ben nu sinds een dikke maand over op de EV6 AWD GT-line.
PS2: de silhouet verlichting is de verlichting aan de zijkanten onderaan de spoiler.
Ik denk dat mensen het een premium auto noemen omdat het een auto is van (bijna) 60 mille. Dat is veul geld, hoe je het ook went of keert, maar heel veel geld voor een Kia. Anderzijds, als je optie voor optie gaat klikken en vergelijken is er geen premium elektrische auto voor dezelfde prijs te krijgen, want met (nagenoeg) dezelfde opties als bijvoorbeeld de EV6 Plus met 77,4 kWh heb je bij VAG, BMW en Mercedes al een stuk meer betaald. Heb zelf namelijk de ID.4, Q4 e-tron en i4 vergeleken, maar als je net als ik optie geil bent dan zijn die auto's stuk voor stuk duurder.
Maar goed, dat is offtopic, dank voor de lijst. Een aantal zaken kan ik mij voorstellen als storend. Ik ga het hopelijk ook meemaken.
Maar goed, dat is offtopic, dank voor de lijst. Een aantal zaken kan ik mij voorstellen als storend. Ik ga het hopelijk ook meemaken.
Ik geef toe, afknapper had ik beter "tegenvaller" kunnen noemenFranciesco schreef op maandag 11 juli 2022 @ 21:37:
Ieder zijn mening, maar om sommige zaken nu afknappers te noemen vind ik eigenlijk lachwekkend.
Er zijn ook wel details die wel handig zijn en niet in de Duittser zaten: aantal knipper acties na aantippen bijvoorbeeld ( stond in Duitser vast op 3, maar aangezien ik niet diagonaal over de banen cross, is 5 of 7 wel zo fijn - en dat kan hier;-)
Dat speakers moeten inspelen is een geheel nieuw verschijnsel voor mij :-)
@Franciesco Hoeveel schade heeft de parkeer-automatiek bij jou al veroorzaakt ? Dat is voor mij dus wel een afknapper, wat is die vreselijk slecht zeg (zie ook in algmeen EV6 forum). Die voldoet echt niet aan het opgetogen kletsverhaal op de site ! (https://nieuws.kia.nl/kia...ligheid-en-gebruiksgemak/)
Maar misschien heb ik ook wel gewoon de pest in dat ik weer terug moet naar de dealer omdat die twee verschillende kleuren instapverlichtrg heeft ingebouwd (met GTline logo, maar dan wel ondersteboven), en de voetruimte verlichting maar helemaal is vergeten. En verhip als het niet waar is, je bent de oprit nog niet af of je kunt het zuur krijgen.
Pcies, die vergelijkingen deed ik ook, incl Ford mustang en Polestar. de EV6 had een geweldig parkeer systeem, de rest niet. Nou, daar heb ik dus mijn bekomst nu wel vansn0x0r schreef op maandag 11 juli 2022 @ 22:08:
Ik denk dat mensen het een premium auto noemen omdat het een auto is van (bijna) 60 mille. Dat is veul geld, hoe je het ook went of keert, maar heel veel geld voor een Kia. Anderzijds, als je optie voor optie gaat klikken en vergelijken is er geen premium elektrische auto voor dezelfde prijs te krijgen, want met (nagenoeg) dezelfde opties als bijvoorbeeld de EV6 Plus met 77,4 kWh heb je bij VAG, BMW en Mercedes al een stuk meer betaald. Heb zelf namelijk de ID.4, Q4 e-tron en i4 vergeleken, maar als je net als ik optie geil bent dan zijn die auto's stuk voor stuk duurder.
Ik heb net mijn private lease Kia Niro hybride ingeleverd. Voor werkritten gebruik ik een Hyundai Kona. Beide auto’s komen uit dezelfde fabriek en deze hebben prima parkeersystemen. Ik hoop daarom met wat ik nu lees dat mijn EV6 Plus, levering begin sept, hetzelfde parkeersysteem heeft als de Kia Niro.JeJeBe schreef op maandag 11 juli 2022 @ 22:32:
[...]
Pcies, die vergelijkingen deed ik ook, incl Ford mustang en Polestar. de EV6 had een geweldig parkeer systeem, de rest niet. Nou, daar heb ik dus mijn bekomst nu wel van
Dan kan ik je gerust stellen, op de plus zit geen automatisch parkeersysteem. Die zit alleen op de gt-lineOverstag schreef op maandag 11 juli 2022 @ 22:43:
[...]
Ik heb net mijn private lease Kia Niro hybride ingeleverd. Voor werkritten gebruik ik een Hyundai Kona. Beide auto’s komen uit dezelfde fabriek en deze hebben prima parkeersystemen. Ik hoop daarom met wat ik nu lees dat mijn EV6 Plus, levering begin sept, hetzelfde parkeersysteem heeft als de Kia Niro.
Dan heb ik het verkeerd begrepen. Er wordt dan met parkeerssysteem bedoeld het zelfstandig inparkeren van de auto, vermoed ik.alexzel schreef op maandag 11 juli 2022 @ 23:54:
[...]
Dan kan ik je gerust stellen, op de plus zit geen automatisch parkeersysteem. Die zit alleen op de gt-line
Meerdere merken hebben problemen met zo een parkeersysteem. Reed afgelopen zondag mee in een Skoda met zo een systeem. Reed op de meubelboulevard zo de lege plekken voorbij en toen hij er inparkeerde stond hij net over de zijlijn.
Inparkeren doe ik liever zelf, kan ik nog opscheppen dat ik zo goed kan parkeren

Wanneer heb je besteld als ik vragen mag? Ik in Januari en kreeg toen juli als leverdatum. Dat werd uitgesteld naar september en nu is het al oktober/november geworden…Overstag schreef op maandag 11 juli 2022 @ 22:43:
[...]
Ik heb net mijn private lease Kia Niro hybride ingeleverd. Voor werkritten gebruik ik een Hyundai Kona. Beide auto’s komen uit dezelfde fabriek en deze hebben prima parkeersystemen. Ik hoop daarom met wat ik nu lees dat mijn EV6 Plus, levering begin sept, hetzelfde parkeersysteem heeft als de Kia Niro.
Ik heb hem besteld, koop, 3 maart. Dealer geeft nog steeds aan eind augustus begin september. Het is een EV6 58 kWh plus Interstellar Grey.Timbus schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 09:38:
[...]
Wanneer heb je besteld als ik vragen mag? Ik in Januari en kreeg toen juli als leverdatum. Dat werd uitgesteld naar september en nu is het al oktober/november geworden…
In de digitale cockpit zie je toch wanneer de AWD in werking is en wat de vermogensverhoudingen FWD/RWD is? Zie centraal in deze clip:JeJeBe schreef op maandag 11 juli 2022 @ 20:36:
[...]
* als je een AWD hebt, vindt je daar dus helemaal NIETS van terug, geen knopje, icoontje, settings, helemaal niks. alleen minder frunk. en heel veel koppel
YouTube: 2022 Kia EV6 GT-Line | Dual Motor 4WD 325 HP | POV Test Drive
Kan zo zijn dat hij voor jou tegenvalt maar alsnog beter is dan de overige merken die je noemt. Mag je eigenlijk nog blij zijn dat je voor de EV6 bent gegaan als dit een pre is voor je.JeJeBe schreef op maandag 11 juli 2022 @ 22:32:
[...]
Pcies, die vergelijkingen deed ik ook, incl Ford mustang en Polestar. de EV6 had een geweldig parkeer systeem, de rest niet. Nou, daar heb ik dus mijn bekomst nu wel van
Hier ook te horen gekregen dat de prijs is aangepast en daarmee het maandbedrag flink verhoogd, nu is dat nog wel te doen maar op e.o.a. manier kan ik de extra bijtelling die met de verhoging komt van €50+ niet voor mezelf verantwoorden en denk ik erover te annuleren of te "downgraden" naar de RWD die nu 500 euro duurder is dan de AWD toen. En wie weet wanneer er nog eens verhoogd wordt...Jugonoot04 schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 20:55:
First world problems
Mijn bestelling is geaccordeerd door Alphabet en mijn werkgever en ligt nu bij de dealer. Helaas heeft Alphabet alleen de fout gemaakt om niet bij de door mij aangegeven dealer te bestellen (Kia Leeuwarden) maar bij Content in Tilburg. Jammer, maar ook weer geen dealbreaker. Zolang de prijs en levertijd maar in orde zijn en dat hoor ik waarschijnlijk deze week nog. Oh, en Alphabet moet er natuurlijk wel voor zorgen dat die auto hier in de buurt afgeleverd wordt en niet in Tilburg maar dat zal wel loslopen.
Hoop voor je dat dat zo blijft. Ik ook koop: zwarte awd gt-line.Overstag schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 09:56:
[...]
Ik heb hem besteld, koop, 3 maart. Dealer geeft nog steeds aan eind augustus begin september. Het is een EV6 58 kWh plus Interstellar Grey.
Is er een reden waarom je specifiek de bestelling bij Kia Leeuwarden wilde hebben? Ben wel benieuwd omdat die van mij daar ook vandaan komt.ArjenIsM3 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 22:49:
Mijn bestelling is geaccordeerd door Alphabet en mijn werkgever en ligt nu bij de dealer. Helaas heeft Alphabet alleen de fout gemaakt om niet bij de door mij aangegeven dealer te bestellen (Kia Leeuwarden) maar bij Content in Tilburg. Jammer, maar ook weer geen dealbreaker. Zolang de prijs en levertijd maar in orde zijn en dat hoor ik waarschijnlijk deze week nog. Oh, en Alphabet moet er natuurlijk wel voor zorgen dat die auto hier in de buurt afgeleverd wordt en niet in Tilburg maar dat zal wel loslopen.
Ik heb mijn Ioniq 5 ook besteld via Alphabet. Zij bepalen uiteindelijk zelf de keuze. Zal met kosten te maken hebben. Niet bij de dealer in Almere, maar ik moet naar Dordrecht. ach, dat is maar eenmalig. Zodra die binnen is en ik hem kan halen, kom ik daar niet meer.ArjenIsM3 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 22:49: