3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Dit klinkt te logisch.
Net zoals ze in Qatar opeens overal track limits hadden en toen weer niet...
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
23 tot en met 25. Anders slaat het nergens op.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

EDIT:
Dit word kranen op de baan. Dat was red flag toch?
[ Voor 44% gewijzigd door PWM op 04-12-2021 13:36 ]
Verder geen reet aan om naar te kijkenStefanVerkerk schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 13:46:
Gaat al lekker. 1x SC + 1x VSC. 2 er al uit in 4 rondes.

[ Voor 5% gewijzigd door JB op 04-12-2021 13:53 ]
Mijn boefje is liev!
Onzin. Ik zie ze met 5 man door de bocht gaan.JB schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 13:52:
[...]
Verder geen reet aan om naar te kijkenKunt een gifje bakken van paar fragmenten en valt nog niet op dat je steeds hetzelfde ziet !
Zodra het allemaal rijdt?Spotmatic schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 13:59:
[...]
Onzin. Ik zie ze met 5 man door de bocht gaan.
Mijn boefje is liev!
Dat zou ik dit weekend dan nog niet doen. In feite staat Max nu nog gewoon voor en moet hij deze race vooral punten scoren. Een eventuele verrassing zou ik mee wachten tot het aller aller laatste moment, dan geef je de concurrentie ook geen tijd om te reageren.Spotmatic schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 11:10:
En dan besluit Honda de boel vol open te zetten. Als de Honda nu op 90% zit en de Mercedes op 100%... Weten we het?
Hoe dan ook; Mercedes heeft op 2-3 races na eigenlijk het hele jaar al de snellere auto. Vaak ook de beste strategie, meest ervaren paddock, coureurs en hebben ook nog eens 2 man om mee te spelen. Het gaat een erg lastig verhaal worden en het lijkt me na Silverstone, Baku en Hongarije duidelijk wie de verdiende winnaar is, maar dat is helaas niet hoe deze sport werkt.
Wie goed doet, die goed ontmoet.
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 17:58
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)

Daar had ik bij de andere races eigenlijk weinig last van. Tuurlijk we hebben Bazooka Bottas gehad maar een Mercedes sandwich voor Verstappen in bocht 1 zie ik toch wel als een realistisch scenario.
Hopen dat Hamilton daad bij woord voegt en het idd clean probeert te houden, maar Bottas op vuile delen kan nog leuk worden

[ Voor 5% gewijzigd door Pendaco op 04-12-2021 14:07 ]
Ik ben het niet helemaal met je eens. Dat Max nog steeds op P1 staat zegt genoeg, net als dat er maar 5 punten verschil is (dacht ik) tussen Mercedes en Red Bull nu. Dan kun je absoluut niet zeggen dat Mercedes het de hele tijd beter voor elkaar heeft gehad.Ypuh schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 14:04:
[...]
Hoe dan ook; Mercedes heeft op 2-3 races na eigenlijk het hele jaar al de snellere auto. Vaak ook de beste strategie, meest ervaren paddock, coureurs en hebben ook nog eens 2 man om mee te spelen. Het gaat een erg lastig verhaal worden en het lijkt me na Silverstone, Baku en Hongarije duidelijk wie de verdiende winnaar is, maar dat is helaas niet hoe deze sport werkt.
Morgen de top 3 bij de start eraf zou niet ongunstig zijn...Pendaco schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 14:05:
Ik krijg bij het zien van de F2 start net toch wel heel erg Singapore 2017 flashbacks..
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
T1/T2 kan nog grappig worden, benieuwd wat Masi doet als je daar vanuit de binnenkant iemand naar buitendrukt en die er dan voorblijft. Gaat weer ellende opleveren. Oh en ik gok op 3 safety cars.
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Vooral als Verstappen vanaf plek 4 starthoevenpe schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 14:22:
[...]
Morgen de top 3 bij de start eraf zou niet ongunstig zijn...
Die van Silverstone was gewoon vuil. Je directe concurrent onterecht van de baan tikken en er zelf met de volle punten vandoor gaan. Die van Baku was ook gewoon volledig buiten de schuld van het team om; al had je kunnen zeggen na de klapband van Stroll dat ze geen risico hadden moeten nemen (zaten op dezelfde strategie, zelfde band, zelfde probleem, zelfde plek etc). Gelukkig/dom genoeg maakte Hamilton toen ook zijn grootste fout van het seizoen. Hongarije was een iets ander verhaal.Spotmatic schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 14:07:
[...]
Ik ben het niet helemaal met je eens. Dat Max nog steeds op P1 staat zegt genoeg, net als dat er maar 5 punten verschil is (dacht ik) tussen Mercedes en Red Bull nu. Dan kun je absoluut niet zeggen dat Mercedes het de hele tijd beter voor elkaar heeft gehad.
Zonder die 3 races was het seizoen allang over en uit geweest maar de spanning zorgt wel voor extra enthousiasme (volg Max Mania al jaren, maar ben er dit seizoen pas volledig ingezogen).
Tuurlijk hoop ik dat Max wint, maar racen op dit niveau, met deze spanning, meerdere teams die nog alles om voor te vechten hebben, tweede coureurs die belangrijk (kunnen) zijn, de politiek eromheen, nieuwe circuits, auto's in de muur die last-minute gereed zijn etc. De kijker heeft weinig te klagen dit seizoen, zelfs niet als Hamilton aan het langste eind trekt.
Lijkt mij een prima uitslag. hopelijk is P2 dan ook Norris als britSpotmatic schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 14:56:
De organisatie heeft het F2 podium blijkbaar flink verkloot. Of ze weten iets wat wij niet weten want de vlag die bij P1 werd getoond tijdens de ceremonie was die van Nederland. Met de Union Jack ernaast.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Of Russell? Zou ik ook best vinden als eerbetoon naar Frank Williams.Sniffels schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 14:57:
[...]
Lijkt mij een prima uitslag. hopelijk is P2 dan ook Norris als brit
Dan moeten de Mercs elkaar wel in de bandenstapel stoppen wil dat gebeuren.Spotmatic schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 15:00:
[...]
Of Russell? Zou ik ook best vinden als eerbetoon naar Frank Williams.
Ik heb een beetje Spanje 2016 vibes.siggy schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 15:01:
[...]
Dan moeten de Mercs elkaar wel in de bandenstapel stoppen wil dat gebeuren.
Matchfixing maar per ongeluk bij de verkeerde race?Spotmatic schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 14:56:
De organisatie heeft het F2 podium blijkbaar flink verkloot. Of ze weten iets wat wij niet weten want de vlag die bij P1 werd getoond tijdens de ceremonie was die van Nederland. Met de Union Jack ernaast.
Geen idee. Maar misschien wel tennister?Spotmatic schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 15:08:
Zou W.A. van Buren morgen aanwezig zijn? Voor het eventuele historische moment.
Ben ook wel benieuwd naar of de teams niet liever meer dan 2 sets Hard hadden willen hebben dit weekend
[ Voor 18% gewijzigd door Jasphur op 04-12-2021 15:11 ]
Die komt volgende week pas. Want HAM kan dan pas eventueel WDC worden.
1e jaar baku all-overStefanVerkerk schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 13:46:
Gaat al lekker. 1x SC + 1x VSC. 2 er al uit in 4 rondes.
F1 wordt dus een snorefest
[ Voor 6% gewijzigd door YakuzA op 04-12-2021 15:17 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Verraad behoorlijk je leeftijdSpotmatic schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 15:08:
Zou W.A. van Buren morgen aanwezig zijn? Voor het eventuele historische moment.
Misschien laten ze Jos los op de Merc pit crew
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Ik hoop dat ze Laptime hebben gevonden.siggy schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 15:16:
Ted van Sky denkt dat RB iets gevonden heeft. Lol, ben benieuwd.
Misschien laten ze Jos los op de Merc pit crew
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Steeds hopen op de rode stoplichtenalexbl69 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 15:17:
Verstappen is onderweg naar de schoonfamilie lijkt het wel...
Wat is nou de favo band dit weekend?
En PER rijdt paars in s1
ps, die Mercs zien er wel weer verdomd snel uit hoor...
[ Voor 47% gewijzigd door Humma Kavula op 04-12-2021 15:21 ]
Float like a butterfly, sting like a bee.
En nog 2 gele sectoren... dus flink wat headroomchevsticks schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 15:21:
Hamilton laat gelijk even zien hoe het echt moet. Op de witte band.
Zelfs de band met flatspot(je) na de spinchevsticks schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 15:21:
Dacht net te horen dat SKY zoiets zei inderdaad. Hard is de beste band hierMartinusz schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 15:21:
Wit beter dan rood?
Red Bull deed het ook een stuk beter op de witte band.chevsticks schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 15:21:
Queen, wanneer ze We are the champions kunnen spelen voor Red BullJasphur schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 15:18:
Nog een keer zo doorglijden Lewis en dat setje is niet meer te gebruiken.
Wat is nou de favo band dit weekend?
En zag ik nou goed dat Max nog maar 1 setje nieuwe witte banden heeft?warp schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 15:22:
[...]
Red Bull deed het ook een stuk beter op de witte band.
Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1
JaJeroenvde89 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 15:24:
[...]
En zag ik nou goed dat Max nog maar 1 setje nieuwe witte banden heeft?
Hebt er maar 1 nodig voor de race. Lewis heeft hierna ook nog maar 1 setje nieuwe volgens mij.Jeroenvde89 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 15:24:
[...]
En zag ik nou goed dat Max nog maar 1 setje nieuwe witte banden heeft?
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 17:58
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Maar de lamp in de tribune bij T1 is nog steeds stuktweakduke schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 15:25:
Iedereen is een stuk sneller dan gisteren, totaal andere setup
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Ze rijden er nu ook paarse tijden mee, zou nog best wel eens kunnen!Blokker_1999 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 15:26:
Vraag me af of de top teams zouden overwegen Q2 op wit te doen voor de verandering.
Gaan ze niet doen met maar 1 set nieuw beschikbaar.Blokker_1999 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 15:26:
Vraag me af of de top teams zouden overwegen Q2 op wit te doen voor de verandering.
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Weet iemand hoeveel sets er nog zijn? Op Ziggo gaven ze aan dat Max nog maar 1 set nieuwe hard heeft, dus daar ga je niet op kwalificeren... en geel ook maar 4 sets ofzo. Het lijkt wel alsof ze nu maar op rood rijden uit armoede...Jasphur schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 15:22:
Dacht net te horen dat SKY zoiets zei inderdaad. Hard is de beste band hier
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Als je er de snelste tijd mee zet mag je er ook mee starten...hansvk schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 15:27:
[...]
Gaan ze niet doen met maar 1 set nieuw beschikbaar.
Het is géén aangepaste motor. Het is een 'nieuwe' motor (nieuw in Brazilië) waarbij ze meer vermogen gebruiken (en dus meer slijtage hebben dan anders). Er mogen geen aanpassingen gedaan worden aan de motor.chevsticks schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 15:27:
Bizar hoeveel sneller Hamilton weer is hier. Die aangepaste motor is ook hier weer sterk dus.
Als Max maar 2e wordt.Exocet schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 15:28:
Het wordt gewoon hopen op tegenslag voor Mercedes, op snelheid gaat Red Bull het niet halen
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Ja echt he! Krijg zelfs steeds meer de neiging om er naartoe te vliegen en er zelf dan maar even een ander TL balkje in te proppenJasphur schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 15:26:
[...]
Maar de lamp in de tribune bij T1 is nog steeds stuk

Je hebt maar 1 set nodig hoor... . Enig probleem kan de start van de race zijn, maar daana zit je op de band die je de meeste opties geeft mbt strategie, zeker op een circuit waar het verschil in snelheid blijkbaar verwaarloosbaar is.hansvk schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 15:27:
[...]
Gaan ze niet doen met maar 1 set nieuw beschikbaar.
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Yep. Als er geen gekke dingen gebeuren, gaan we met een gelijke stand naar Abu Dhabi....chevsticks schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 15:27:
Bizar hoeveel sneller Hamilton weer is hier. Die aangepaste motor is ook hier weer sterk dus.
De kans op gekkigheid tijdens deze race is natuurlijk wel enorm. Dat is dan weer het leuke van dit soort stratencircuits.Exocet schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 15:28:
Het wordt gewoon hopen op tegenslag voor Mercedes, op snelheid gaat Red Bull het niet halen
Wat ik ervan begreep hebben ze hem zo samengesteld dat hij minder kilometers mee hoeft te gaan ipv de normale afstand. Dat bedoelde ik met aangepaste motor.StefanVerkerk schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 15:28:
[...]
Het is géén aangepaste motor. Het is een 'nieuwe' motor (nieuw in Brazilië) waarbij ze meer vermogen gebruiken (en dus meer slijtage hebben dan anders). Er mogen geen aanpassingen gedaan worden aan de motor.
Alfa Novanta schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 15:28:
[...]
Weet iemand hoeveel sets er nog zijn? Op Ziggo gaven ze aan dat Max nog maar 1 set nieuwe hard heeft, dus daar ga je niet op kwalificeren... en geel ook maar 4 sets ofzo. Het lijkt wel alsof ze nu maar op rood rijden uit armoede...
:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/jFFOmddaySCali2vVmnxL4jP.webp?f=user_large)
Vergeet ook niet dat de start hier nog belangrijker is dan anders. Vraag is of de rode band net zo goed weinig slijtage heeft als de gele band, maar wel beetje voordeel bij de start.Blokker_1999 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 15:29:
[...]
Je hebt maar 1 set nodig hoor... . Enig probleem kan de start van de race zijn, maar daana zit je op de band die je de meeste opties geeft mbt strategie, zeker op een circuit waar het verschil in snelheid blijkbaar verwaarloosbaar is.
Pffff.... fanboy....renegrunn schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 15:32:
Even meegaan met de emotie hier: Max nu sneller, dus WC confirmed
Als dit morgen en evt. volgende week nog spannender wordt, is t bij mij ook ‘WC’ confirmedrenegrunn schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 15:32:

Ik merk toch dat de F1TV dik achter loopt op de live beelden. Goede minuut lijkt het wel. Hebben meer mensen daar last van, ook al is het hier beetje off topic?renegrunn schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 15:32:
Geeft wel weer beetje hoop, en op rood het rondje. Dus wellicht dat ze de bandjes 'aan' hebben kunnen krijgen.
Offtopic, maar 30 sec is hier het gemiddeldesiggy schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 15:34:
[...]
Ik merk toch dat de F1TV dik achter loopt op de live beelden. Goede minuut lijkt het wel. Hebben meer mensen daar last van, ook al is het hier beetje off topic?
Geeft wel weer beetje hoop, en op rood het rondje. Dus wellicht dat ze de bandjes 'aan' hebben kunnen krijgen.
I have no special talent. I am only passionately curious.
Hiero ook f1tv. Zit inderdaad een behoorlijke vertraging in...siggy schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 15:34:
[...]
Ik merk toch dat de F1TV dik achter loopt op de live beelden. Goede minuut lijkt het wel. Hebben meer mensen daar last van, ook al is het hier beetje off topic?
Bl44t
Ja, 30 sec en formula1.com live timing loopt ongeveer 10 sec voor op ziggo.siggy schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 15:34:
[...]
Hele seizoen al zo
Maar hoe gaat dat IRL? Maakt Mercedes vantevoren 20 motoren onder toezicht van de FIA die de zuigers, cilinders, kleppen, nokkenassen ed. opmeet, registreert en verzegeld worden weggezet in een container onder toezicht van de FIA? Of belt ome Toto de fabriek op, doe mij nog een nieuwe motor met dezelfde specsStefanVerkerk schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 15:28:
[...]
Het is géén aangepaste motor. Het is een 'nieuwe' motor (nieuw in Brazilië) waarbij ze meer vermogen gebruiken (en dus meer slijtage hebben dan anders). Er mogen geen aanpassingen gedaan worden aan de motor.

Ik bedoel ze gaan vast niet de kop eraf schroeven en de onderdelen nameten..
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Dan eerder andersom?Jasphur schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 15:33:
Zou Hard -> Soft een goede zijn morgen?
Begin hoop traffic. Beste tijden neerzetten in vrije lucht op de harde compound?
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Armoede troef dus

Heeft vast met de 0.666 te maken
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Nee, het schijnt zo te zijn dat ze een snel verval van vermogen hebben bij Mercedes omdat ze problemen met materialen hebben. Het is normaal dat een motor wat vermogen verliest over haar levensduur, maar voor Mercedes is het veel meer dan normaal. Je kan ook vrijwel niks met software mappings doen of andere onderdelen gebruiken omdat dit allemaal verboden is.Alfa Novanta schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 15:35:
[...]
Maar hoe gaat dat IRL? Maakt Mercedes vantevoren 20 motoren onder toezicht van de FIA die de zuigers, cilinders, kleppen, nokkenassen ed. opmeet, registreert en verzegeld worden weggezet in een container onder toezicht van de FIA? Of belt ome Toto de fabriek op, doe mij nog een nieuwe motor met dezelfde specs![]()
en dan kijkt de FIA op de pakbon 1x dezelfde motor, akkoord, loopt u maar verder
Toto:
![]()
Ik bedoel ze gaan vast niet de kop eraf schroeven en de onderdelen nameten..
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Misschien wist die zelf dat ie een fout had gemaakt in sector 2 aangezien die relatief traag was.Spotmatic schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 15:37:
Waarom liet HAM het lopen?
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Dit topic is gesloten.
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
- De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2021
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2021
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |