Vorig en dit weekend.. normaal was die paarseJasphur schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 15:54:
Ik vind HAM zn helm wel gaaf dit weekend. Of was die altijd al zo?
Zolang ze voor Hamilton kunnen komen? Misschien dat RB eindelijk eens wat tactiek gaat toepassen.Spotmatic schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 15:55:
[...]
Het jammere is dat de AT's vast op Q zijn afgesteld en niet voor racetrim.
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Of een claxon.Alfa Novanta schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 15:54:
[...]
Gewoon zo'n radar systeem wat vol afremt zodra er een obstakel opduikt
Wow, die Q pace shit. Kan het nog vreemder?
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Waarschijnlijk gebaseerd op het feit dat het snelste rondje van Ham op de harde band is.Spotmatic schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 15:55:
Het is een vrije training, dus in principe al daarom geen straf. Maar of je nou iemand laat crashen in deen vrije training, kwalificatie of race, als het vanwege een domme gevaarlijke actie is, dat moet gewoon bestraft worden. Want anders ben je weer terug met dat consequenties wel weer worden meegenomen.J-M-T schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 15:55:
[...]
Eens, daarom vind ik een reprimande op zijn plaats. Maar ik krijg in dit topic met regelmaat het idee dat een straf voor Hamilton de voorkeur krijgt, vooral omdat het in het voordeel is van Verstappen. Ik vind dat niet terecht, onwenselijk en zonde voor een kampioenschap.
Maar goed, kwalificatie gaat grappig worden op deze manier. Eigenlijk had ik liever Maldonado gezien ipv Mazepin bij dit gedoe. Die had vast en zeker anders gereageerd
[ Voor 6% gewijzigd door siggy op 04-12-2021 15:58 ]
Ik zou het nog niet durven uitsluiten hoor. Mercedes was in Qatar ook bijna een halve seconde sneller, nota bene met de oudere motor. Dit circuit is daaropvolgend ook nog een klap langer. Het grootste gat van het hele seizoen. Ik vermoed ook 'gewoon' een Mercedes op 1 straksSpotmatic schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 15:55:
[ Voor 6% gewijzigd door Maurice079 op 04-12-2021 15:58 ]
PSN: xMaurice93
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
De gebruikelijke 0,5s marge hé.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
P3r3z bedoel je
I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.
Billie Bottas heeft stenen in zn auto?
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Nee in z'n buik, hij had rood kapje op gegeten, maar de jager was al langs geweest 's nachts.OMD schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 15:58:
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
AWS prognose, ik ben benieuwd, maar het zou me niks verbazen als we vanavond HAM met .5s voorsprong op de rest gaat kwalificeren.
Fair point. Er was geen vlag voor de Haas om te waarschuwen dat HAM langzaam reed en omgekeerd
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
FIA heeft al een excuus, geen vlaggen. Ahja, dat maakt het goed. Wat gebeurde er de vorige race ook alweer?.....
Toen waren er vlaggen.siggy schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 16:01:
FIA heeft al een excuus, geen vlaggen. Ahja, dat maakt het goed. Wat gebeurde er de vorige race ook alweer?.....
Zandzakken? Hoewel, als hij het echt geprobeerd heeft en de raket ligt inmiddels achterin #44, dan ziet het er niet zo verkeerd uit. Ik weet niet of de raket inmiddels gemonteerd is, ze hebben zo 2 uur om hem erin te meubelen voor de Q sessie.OMD schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 15:58:
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Verwijderd
Top dat Honda zo de druk op MER weet te zetten. Raketmotor bij HAM of niet, ze zullen aan de bak moeten.
Die er niet hoorde. En nu hoorde er vlaggen te zijn die er niet waren. Beetje krom dat voor de ene dan gestraft wordt en bij het andere wordt juist het foutje gebruikt als excuus. Euhm juist ja, eigen verantwoordelijk bij de een, niet bij de andere.
- DaniëlWW2
- Niet online
Dus blijkbaar was er ook helemaal geen interview met Verstappen gisteren omdat hij nog diep in de avond bezig was met de setup. Want gisteren was wel duidelijk dat zowel Mercedes als RBR gewoon niet konden omgaan met die softs.
Nu lijkt RBR het beter voor elkaar te hebben en Mercedes hebben we eigenlijk nauwelijks gezien. Maar wat we zagen is niet erg goed. Gaat dus nog wat worden. Q2 in ieder geval vrijwel gegarandeerd op mediums.
Nu lijkt RBR het beter voor elkaar te hebben en Mercedes hebben we eigenlijk nauwelijks gezien. Maar wat we zagen is niet erg goed. Gaat dus nog wat worden. Q2 in ieder geval vrijwel gegarandeerd op mediums.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Bij Sky zeiden ze dat de motor vannacht vervangen is.asing schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 16:01:
[...]
Zandzakken? Hoewel, als hij het echt geprobeerd heeft en de raket ligt inmiddels achterin #44, dan ziet het er niet zo verkeerd uit. Ik weet niet of de raket inmiddels gemonteerd is, ze hebben zo 2 uur om hem erin te meubelen voor de Q sessie.
Wauw, Hamilton tussen 4 Redbull's... Kloar! Dit is de startopstelling! .. ik teken ervoor!

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Het vervelende: Nu weet je niet op MERC heeft zitten sandbaggen met HAM. Die nieuwe motor is natuurlijk een enorm voordeel.
Al komt het er op rood totaal niet uit. BOT best ver naar achter. Is dat de degradatie van die meer opengedraaide motor? In dat geval zou HAM de laatste GP best wel een stuk van die edge van de raketmotor alweer kwijtzijn.
Al komt het er op rood totaal niet uit. BOT best ver naar achter. Is dat de degradatie van die meer opengedraaide motor? In dat geval zou HAM de laatste GP best wel een stuk van die edge van de raketmotor alweer kwijtzijn.
Bij ziggo ook.ParaDroid2 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 16:02:
[...]
Bij Sky zeiden ze dat de motor vannacht vervangen is.
Ach, ik denk altijd maar zo; het is de vrije training. Ze kunnen best nog een speciaal foefje of strategie achter de hand houden voor de kwalificatie of de race. Daarbij presteren sommige coureurs gewoon beter in de quali of race dan in de trainingen. En uiteindelijk worden de punten op zondag verdeeld...
- DaniëlWW2
- Niet online
Die ligt erin. Meestal is twee uur net te doen om een PU te vervangen en dat is te krap voor normale wissel voor kwalificatie. Want als er iets misgaat, dan ben je meteen klaar.asing schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 16:01:
[...]
Zandzakken? Hoewel, als hij het echt geprobeerd heeft en de raket ligt inmiddels achterin #44, dan ziet het er niet zo verkeerd uit. Ik weet niet of de raket inmiddels gemonteerd is, ze hebben zo 2 uur om hem erin te meubelen voor de Q sessie.
Er stond een wagen stil op de rechte lijn en jij gaat zeggen dat daar geen vlaggen horen te zijn? Komaan man ... . Daarnaast worden er zelden straffen uitgedeeld in een oefensessie die een invloed hebben op de start grid. Veel meer dan een vermaning zal er uit een fout in een oefensessie niet komen.siggy schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 16:02:
[...]
Die er niet hoorde. En nu hoorde er vlaggen te zijn die er niet waren. Beetje krom dat voor de ene dan gestraft wordt en bij het andere wordt juist het foutje gebruikt als excuus. Euhm juist ja, eigen verantwoordelijk bij de een, niet bij de andere.
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Ik vrees voor bocht 1 morgen. Weinig ruimte daar in die slinger.
De wedstrijdleiding heeft zelf aangegeven dat die vlag er eigenlijk niet hoorde, zij gaven andere signalen aan alle teams door. Puur omdat vlaggen altijd voorrang hebben heeft Max een straf gekregen. Is wel redelijk relevant. Nu had er een vlag moeten zijn die er niet was, Hamilton hoeft blijkbaar niet op te letten en is er niks aan de hand. Persoonlijk vind ik dat erg krom.Blokker_1999 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 16:04:
[...]
Er stond een wagen stil op de rechte lijn en jij gaat zeggen dat daar geen vlaggen horen te zijn? Komaan man ... . Daarnaast worden er zelden straffen uitgedeeld in een oefensessie die een invloed hebben op de start grid. Veel meer dan een vermaning zal er uit een fout in een oefensessie niet komen.
We gaan het zien of het in Q1 nog leuker gaat worden.
Nou, zo te zien doet die enge raketmotor van Hamilton het goed. Misschien moeten ze het zand nog even uit de luchtfilters kloppen
Yup, me 2. Wij zullen zien of na 1 ronde al (virtual) safety car situatie is.Heijmenberg99 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 16:05:
Ik vond het ook krap, maar het zijn wel top monteurs. Maar goed, de raket zit erin en hij komt op rood niet in de buurt. Aangezien dat de enige band is waar Max op heeft gereden heb ik geen idee hoe de verhouding is op wit of geel.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 16:03:
[...]
Die ligt erin. Meestal is twee uur net te doen om een PU te vervangen en dat is te krap voor normale wissel voor kwalificatie. Want als er iets misgaat, dan ben je meteen klaar.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Beide Hamilton incidenten (Gasly & Mazepin)
Die verwensingen voor crashes hoeven hier niet.Alfa Novanta schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 16:03:
[...]
Wauw, Hamilton tussen 4 Redbull's... Kloar! Dit is de startopstelling! .. ik teken ervoor!
[ Voor 15% gewijzigd door DaniëlWW2 op 04-12-2021 16:14 ]

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Wat te denken van die oranje kerb aan de binnenkant? Als Ham de buitenkant heeft en voor de apex gaat zodat hij Max op die oranje kerb dwingt, dan staan ze weer bovenop elkaar a la Monza..Heijmenberg99 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 16:05:
:strip_exif()/f/image/BnuhLUdMkQZiMLcyoDpkeDpQ.jpg?f=fotoalbum_large)
en staat de rest erachter vast in de file of wordt het een gevalletje Macau?
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Bij F2 race vandaag was al in ronde 1 al safety car op de baan. Totaal 3 keer (virtual) safety car geweest tijdens F2 race vanmiddag.Alfa Novanta schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 16:13:
[...]
Wat te denken van die oranje kerb aan de binnenkant? Als Ham de buitenkant heeft en voor de apex gaat zodat hij Max op die oranje kerb dwingt, dan staan ze weer bovenop elkaar a la Monza..
[Afbeelding]
en staat de rest erachter vast in de file of wordt het een gevalletje Macau?
[YouTube: FIA GT World Cup 2017. Qualification Race Macau Grand Prix. Start | Huge Pile Up]
- DaniëlWW2
- Niet online
Ben ik de enige die het circuit echt gevaarlijk vind?
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Ha nee, je ziet geen zak wat er voor je gebeurt haha.Maarten_E schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 16:19:
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Verbaast mij niks, zou mij echt ONTZETTEND verbazen als we geen Safety car of zelfs rode vlag gaan krijgen... als 2e de bocht in gaan en Hamilton volgen biedt wat dat betreft nog volop kansen als het team goed wakker is en de juiste keuzes maakt qua pitstops.plizz schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 16:17:
Bij F2 race vandaag was al in ronde 1 al safety car op de baan. Totaal 3 keer (virtual) safety car geweest tijdens F2 race vanmiddag.
NeeMaarten_E schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 16:19:
Het heeft veel teveel overeenkomst met Macau wat dat betreft, zoek maar eens op Youtube. Uren kijkplezier
[ Voor 24% gewijzigd door Alfa Novanta op 04-12-2021 16:23 ]
Nee, maar zo gevaarlijk is het nou ook weer noet als iedereen goed door rijdtMaarten_E schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 16:19:
Mocht de FP3 ook de Q worden dan hoop ik dat Tsunoda een topstart heeft en zo Ham in de eerste bocht inhaalt.
(zo goed?)
(zo goed?)
Euh, hoeveel hebben we ze al in een treintje zien rijden achter elkaar in vuile lucht? 🤔Jasphur schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 16:22:
Nee, maar zo gevaarlijk is het nou ook weer noet als iedereen goed door rijdt
Ik wil niet macaber zijn, maar als er dit seizoen iemand dodelijk ernstig verongelukt is het hier.
Mwoa, denk eerder dan door slechte marshalling die geen vlaggen gebruikt dat men gewoon volle gas er achterin knalt.Alfa Novanta schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 16:25:
[...]
Euh, hoeveel hebben we ze al in een treintje zien rijden achter elkaar in vuile lucht? 🤔
Ik wil niet macaber zijn, maar als er dit seizoen iemand dodelijk ernstig verongelukt is het hier.
9 van de tien keer als het in de F2 echt goed fout gaat gaat het bij de F1 een beetje fout. Tot nu toe is het niet de meest spannende sprint geweest in de F2.Alfa Novanta schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 16:25:
[...]
Euh, hoeveel hebben we ze al in een treintje zien rijden achter elkaar in vuile lucht? 🤔
Neemt niet weg dat ik dit inderdaad nog wel een gevaarlijk circuit vind.
Ja dat is zeer zeker ook een reëel gevaar..siggy schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 16:28:
[...]
Mwoa, denk eerder dan door slechte marshalling die geen vlaggen gebruikt dat men gewoon volle gas er achterin knalt.
OK, ik verwacht dus HAM op pole op hards. Max op P2 op mediums. Iemand andere inzichten?
Ja.Spotmatic schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 16:39:
OK, ik verwacht dus HAM op pole op hards. Max op P2 op mediums. Iemand andere inzichten?
Ja. Verwacht Max ook op hards. Mediums zullen denk ik alleen te voorschijn komen in de race als de hard sneller slijten en het nog te vroeg is om over te gaan naar softsSpotmatic schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 16:39:
Ik wacht!
Max start op rood en gaat dan naar wit.Spotmatic schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 16:39:

Ik stond in de voetbalkantine op mijn telefoon te kijken en zag de acties van HAM. Krijgt hij hier geen straf voor?
Levensgevaarlijk. Volgens mij is er dit jaar wel voor minder in de training een straf gegeven.
Levensgevaarlijk. Volgens mij is er dit jaar wel voor minder in de training een straf gegeven.
Ik vind alleen dat RBR niet de strategie van Mercedes zou moeten volgen. Schieten ze niks mee op.Jasphur schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 16:40:
[...]
Ja. Verwacht Max ook op hards. Mediums zullen denk ik alleen te voorschijn komen in de race als de hard sneller slijten en het nog te vroeg is om over te gaan naar softs
https://twitter.com/fiadocsbot/status/1467155456065945612
HAM naar de stewards for dubbel geel en niet langzamer rijden. heb het beeld nog niet gezien.
maar als dit is gebeurd dan 5 plaatsen terug.
HAM naar de stewards for dubbel geel en niet langzamer rijden. heb het beeld nog niet gezien.
Dat is dus ongerelateerd aan die andere acties...Catmandos schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 16:42:
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Niet vanwege het langzaam rijden op de ideale lijn?Catmandos schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 16:42:
5 plekken op een circuit waar inhalen erg lastig is. Zou het dan toch voor Max?
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
- DaniëlWW2
- Niet online
Dubbel geel weten we inmiddels. Dat zijn meestal gewoon slam dunks...Catmandos schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 16:42:
Als dit echt gebeurt dan heeft hij het absoluut zelf in de hand.hoevenpe schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 16:46:
5 plekken op een circuit waar inhalen erg lastig is. Zou het dan toch voor Max?
Deze komt inderdaad uit het niets. Benieuwd wat er is gebeurd.Catmandos schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 16:42:
Dit is dus over 10 minuten. Lekker moment, zo voor de quali.
/f/image/199U0rmgwe5I27t0lTKiGL4Y.webp?f=fotoalbum_large)
[ Voor 4% gewijzigd door jan390 op 04-12-2021 16:51 ]
Dubbel geel? Waar? Hoe?
En wie "slam dunk" gebruikt is verpest door Reddit. Die vonden het voor Max destijds ook een slam dunk...
En wie "slam dunk" gebruikt is verpest door Reddit. Die vonden het voor Max destijds ook een slam dunk...
Het is gebeurd in een vrije training, dus wie weet. Stewards kunnen van alles verzinnen hoe het hen uitkomtDaniëlWW2 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 16:47:
[...]
Dubbel geel weten we inmiddels. Dat zijn meestal gewoon slam dunks...
/edit/ Mijn Nederlands is ook weer geweldig....
[ Voor 8% gewijzigd door siggy op 04-12-2021 16:53 ]
Is er ooit meer uitgedeeld dan een waarschuwing voor een overtreding tijdens een training? Verwacht niet dat Masi consequent zal zijn.Catmandos schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 16:42:
Dubbel geel zou altijd dezelfde straf moeten opleveren. Het gaat om het gevaar toch?AMARONE schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 16:52:
Dubbel geel, dan is er maar 1 uitkomst toch?
Beetje hetzelfde als een voetballer een gele kaart geven voor een tackle tijdens de training. Zal dus wel niets worden voor HAM
Levert dubbel geel dezelfde straf op in de vrije training als in de kwalificatie? Zou mooi zijn als hij naar achteren wordt gezet morgen.
Tomorrow is not today!
Een gridstraf voor HAM zou wel heel lekker zijn.
:)
Zou je toch wel verwachten gezien de mate van gevaar bij dubbel geel. Dat kan fout aflopen, of het nou een race, een kwalificatie of een training is.Sydney08 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 16:54:
Levert dubbel geel dezelfde straf op in de vrije training als in de kwalificatie? Zou mooi zijn als hij naar achteren wordt gezet morgen.
Ryzen 9 5900X, MSI Tomahawk MAX, 32GB RAM, Nvidia RTX 4070 Ti | Mijn livesets
Alleged, daar zit keyword.AMARONE schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 16:52:
Dubbel geel, dan is er maar 1 uitkomst toch?
Als hij kan aantonen met tele data dat hij wel degelijk gas los liet, dan is het prima.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Heb even teruggekeken (F1 TV).
Tijd circa 29:00... met nog 37 minuten te gaan.
Er is heel kort geel in S1 terwijl HAM er doorheen rijdt. Kort daarna blijkt hij paars te hebben gereden.
/f/image/KeUeB4wAwwHlYa2aevtw7EzC.png?f=fotoalbum_large)
Kan ook wit zijn... maar de tijd klopt wel.
Tijd circa 29:00... met nog 37 minuten te gaan.
Er is heel kort geel in S1 terwijl HAM er doorheen rijdt. Kort daarna blijkt hij paars te hebben gereden.
/f/image/KeUeB4wAwwHlYa2aevtw7EzC.png?f=fotoalbum_large)
Kan ook wit zijn... maar de tijd klopt wel.
Hamilton morgen met 5 plaatsen straf tussen de middenvelders bocht 1 in

Je kunt ook met een foute tackle iemand zijn enkel aan gort helpen in de trainingpjlgt schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 16:54:
Beetje hetzelfde als een voetballer een gele kaart geven voor een tackle tijdens de training. Zal dus wel niets worden voor HAM
Maar waarom dubbel geel en geen witte vlag? Max reed gewoon langzaam toch? Zijn er goede beelden van?Catmandos schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 16:42:
.
[ Voor 100% gewijzigd door naitsoezn op 04-12-2021 17:17 . Reden: Niets aan het handje :) ]
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Hmmmm ik denk opzet van Mercedes..
Ze willen júist 5 plekken naar achteren starten zodat ie er niet in de eerste bocht afgekegeld wordt en of loopt te kloten in de voorhoede..
Die 5 plekjes haalt ie binnen 2 rondjes wel weer in als de boel is afgekoeld voorin
Ze willen júist 5 plekken naar achteren starten zodat ie er niet in de eerste bocht afgekegeld wordt en of loopt te kloten in de voorhoede..
Die 5 plekjes haalt ie binnen 2 rondjes wel weer in als de boel is afgekoeld voorin
Zou eens handig zijn als ze een snel besluit nemen ipv zoals afgelopen keren pas morgen vlak voor de race ofzo.
Volgens Reddit is deze 'dubbel geel' veroorzaakt door een heel langzaam rijdende Max...Spotmatic schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 16:50:
We wachten wel af wat de consequenties zijn.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Ik mag hopen dat we voor 18.00 uitslag krijgen, voor de start van de kwalificatie.DDX schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 16:57:
Zou eens handig zijn als ze een snel besluit nemen ipv zoals afgelopen keren pas morgen vlak voor de race ofzo.
Ik denk dat je liever op P1/P2 start dan op P6/P7. Met het middenveld die eerste bocht in lijkt me risicovoller voor Hamilton dan met alleen Max.poor Leno schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 16:57:
Hmmmm ik denk opzet van Mercedes..
Negeren van geel (en dus ook dubbel geel) zou gewoon maar één uitkomst op moeten staan. Immers gaat het om veiligheid en valt het negeren van gele vlaggen nooit goed te praten. Hetzelfde als dat Verstappen een straf kreeg voor "incorrect" geel zou hiervoor ook een straf moeten volgen. FP of Q, wel of niet terecht gezwaaid doet er niet toe. Dubbel geel is gewoon gevaar op het circuit en "prepare to stop". Je kunt moeilijk zeggen "het is maar een FP dus als je dan een marshall omver rijdt maakt niet uit".
Dat er voor bv hinderen andere regels zijn is tot daar aan toe "want maar een FP". Je ontneemt immers niemand bv een snelle tijd in de Q of wat dan ook. Maar negeren van geel is gewoon geen excuus voor.
Dat er voor bv hinderen andere regels zijn is tot daar aan toe "want maar een FP". Je ontneemt immers niemand bv een snelle tijd in de Q of wat dan ook. Maar negeren van geel is gewoon geen excuus voor.
Ik heb het gevoel dat ze de softs gebruiken om de geel en witte banden te sparen en dan Q2 op geel voor de start en in Q3 in de ultieme poging op de laatste witte set, 1 push lap en dan daar in de race de 2e helft op rijden.Jasphur schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 16:40:
[...]
Ja. Verwacht Max ook op hards. Mediums zullen denk ik alleen te voorschijn komen in de race als de hard sneller slijten en het nog te vroeg is om over te gaan naar softs
Ik ben nog niet onder de indruk van de rooie band.. jullie wel?
De schrijvers van DTS zouden met dit script als 'te ongeloofwaardig' worden weggestuurd...
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Het was dan ook niet echt serieus bedoeldAlxRoelofs schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 16:58:
[...]
Ik denk dat je liever op P1/P2 start dan op P6/P7. Met het middenveld die eerste bocht in lijkt me risicovoller voor Hamilton dan met alleen Max.
WTF, dit is niet HAM zijn dag.
Nee, die heeft ie al gehad op Imola, Silverstone, Hongarije....Spotmatic schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 17:00:
WTF, dit is niet HAM zijn dag.
FIA kan Lewis even een goede billenkoek geven voor zijn kwalificatie.
Ben benieuwd wat er uit gaat komen hoop dat ze iets van een lijn gaan trekken dit keer
Ben benieuwd wat er uit gaat komen hoop dat ze iets van een lijn gaan trekken dit keer
Dan zal het zo voor 2x uitwijken met Gasly ook nog wel opduiken.
En aan het eind van de sector nog even liften is voldoende. Sainz kwam er zo ook mee weg.SinergyX schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 16:55:
[...]
Alleged, daar zit keyword.
Als hij kan aantonen met tele data dat hij wel degelijk gas los liet, dan is het prima.
Dubbel geel he. Dat is "prepare to stop, danger on track". Enkel geel hoef je maar te liften, dubbel moet je (extreem) duidelijk vaart minderen. Wel of niet handelen bij dubbel geel zou je dus geen telemetrie voor nodig hoeven te hebben.SinergyX schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 16:55:
[...]
Alleged, daar zit keyword.
Daar is een precedent voor, maar dat is wel enkele jaren geleden (2016). Dat was toen vijf plekken gridstraf.Sydney08 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 16:54:
Ik zou de gezichten nu willen zien van al die Engelsen op hun forumpjes
Float like a butterfly, sting like a bee.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
- De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2021
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2021
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |