MJ de Bruijn schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 09:15:
[...]
Voor wie geïnteresseerd is, ik heb een vergelijkbare/identieke situatie bij VanOns.
Ik heb daarbij ondersteuning van mijn rechtsbijstandverzekeraar.
Mijn klacht is nu in 'behandeling' bij de geschillencommissie. Dat kost wel 50 Euro.
De behandeling kan lang (maanden) duren.
Ik heb alle ondernomen stappen in dit forum uitgebreid beschreven.
Hier ook VanOns. Dit staat in mijn contract:
Datum waarop contract is gesloten: 26-05-2023.
Overeengekomen startdatum levering: 02-07-2023.
Nu wil het geval dat ze bij begin levering (nou ja, ik ben begonnen met leveren) opeens een heel ander tarief hanteren. Veel lager dan contractueel vastgelegd. Ik ben de volgende mail wisseling begonnen:
Ik:
Goedemorgen,
Bedankt voor uw mail. Ik heb de voorschotfactuur bekeken maar deze klopt niet. De prijzen die daar in staan zijn anders dan de prijzen die wij hebben afgesproken in het contract. In het contract staat dat u gaat leveren per 2-7-2023 tegen de volgende prijzen:
Normaal € 0,64652
Dal € 0,49111
Zou u dat aan willen passen naar de afgesproken prijzen?
Alvast bedankt.
Met vriendelijke groet,
---
VanOns:
Geachte heer...
Bedankt voor uw mail. Ik zie dat u heeft getekent voor een modelcontract waarbij de tarieven wijzigen op 1 januari en 1 juli. Hoe komt u bij het tarief Normaal € 0,64652 Dal € 0,49111? Via de volgende link komt u op het tarievenblad van een variabel contract.
---
Ik:
Geachte heer...
In de bijlage vindt u het contract dat ik met Energie VanOns ben aangegaan. Op bladzijde 1 ziet u dat wij hebben afgesproken dat Energie VanOns begint met leveren op 2-7-2023. Als u verder gaat naar bladzijde 2 dan ziet u bovenaan de levertarieven waarvan u zich afvroeg hoe ik daar nou bij kom. De bedragen staan daar vermeld incl. BTW maar zonder EB.
Ik hoop dat het zo duidelijk is.
Met vriendelijke groet,
---
VanOns:
Geachte heer...
U heeft inderdaad gelijk. de reden hiervan is dat toen u het contract aanvroeg er andere tarieven golden. Op het contract worden altijd de huidige tarieven vermeldt. Op 1 juli zijn de tarieven gewijzigd.
---
Ik:
Geachte heer...
Dus als ik het goed begrijp hebben wij op 26-5 contractueel vastgelegd dat u op 2-7 begint met leveren. Tevens hebben wij contractueel vastgelegd tegen welke prijzen u gaat leveren. Vervolgens veranderd u 1 dag voor aanvang levering de contractueel vastgelegde prijzen. Eenzijdig welteverstaan want dat heeft niemand mij gemeld laat staan met mij overlegd. Dat is toch op zijn minst onfatsoe
nlijk te noemen. Maar goed, ik hou u aan de contractueel vastgelegde prijzen.
Tot zover,
---
Stap 1 dus ook hier. Nu twijfel ik of ik al door moet gaan naar stap 2 of eerst maar eens de rit uitzitten tot 1-1-2024 en dan het geharrewar opnieuw oprakelen. Zal wel een geschillencommissie dingetje worden maar sta ik nu sterker als ik gelijk een officiële klacht indien of na een half jaar? Geen idee, wat zouden jullie doen?