rumour93 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 13:37:
[...]
Dat is verschillend. Bij Engie bijvoorbeeld wijzigen (in principe) de tarieven van het modelcontract alleen per 1 januari en 1 juli, maar bij een partij zoals
Gezinsenergie is het modelcontract gelijk aan het variabele contract waarbij de tarieven iedere maand wijzigen.
Dan kan je nu wel een hogere TLV hebben, maar op het moment dat de zon hoog staat gaan de variabele tarieven onderuit (en dus ook de TLV als percentage van).
Kijk ik verkeerd of zie ik alleen het variabel contract in de TS staan?
De tarieven van het modelcontract zijn alleen telefonisch op te vragen bij Engie wat ik begrijp van de website.
Edit: Hm nu kan ik het wel beide uitrekenen en kom bij beide op hetzelfde uit en dit klopt, nadat ik gebeld heb met de klantenservice is dat ook inderdaad het geval. Alles is 2x per jaar echter variabel mogen ze zovaak als ze willen als daar noodzaak toe is met 10 dagen bedenktermijn.
Ook in de voorwaarden is bij beide dat ze maar 2x per jaar veranderen, echter kunnen ze bij flexibel 10 dagen na aanpassing je nog informeren en dat staat voor zover ik zie bij model niet.
Nu moet ik nog nadenken wat ik met mijn gascontract ga doen. Of bij Frank dynamisch (we gebruiken in de wintermaanden 20m3 gas en in de zomermaanden waarschij
nlijk 10-15 m3 gas of ook over naar Engie. Ze zijn in ieder geval qua gas ook goedkoper dan wat ik nu heb 1,96, ze bieden me 1,77 aan, maar Engie heeft bijvoorbeeld 1,65 euro. Het zijn ook niet de echte knaken die er te verdienen zijn maar wellicht is dynamisch interessant.
Echter, met 240m3 verbruik op jaarbasis (ruim genomen) zegt Engie dat het 685,41 euro voor gas is en Frank Energie 613,20. Echter dat laatste is natuurlijk aan allemaal factoren onderhevig. Wat zouden jullie doen?
[
Voor 54% gewijzigd door
Oekol op 15-02-2023 14:47
]
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.