[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #20 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 222 ... 251 Laatste
Acties:
  • 936.053 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:37

Mystikal

It never hurts to help!

Waarschijnlijk een stomme vraag, maar het lijkt erop dat ik Ooki dividend heb gekregen, maar waar kan ik zien van welke munt dit is? Zit op Binance overigens.

[ Voor 8% gewijzigd door Mystikal op 03-01-2022 14:49 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:35

knakworst

Get more sats!

jvel92 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 12:54:
[...]

dat er plotseling een hele sloot aan ETH vrijkomt, dat gebeurt pas in een later stadium.
En 'vroeger' was ik daar ook bang voor. Tegenwoordig heb ik bedacht dat het merendeel via bijvoorbeeld Binance gestaket is en daar als BETH op ieder moment verhandelbaar is als je er van af wilt. Dat scheelt verkoopdruk op het moment dat ze vrijkomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Wat gaat FTM trouwens weer lekker vandaag. 3 dollar soon ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvel92
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 00:59
knakworst schreef op maandag 3 januari 2022 @ 14:48:
[...]

En 'vroeger' was ik daar ook bang voor. Tegenwoordig heb ik bedacht dat het merendeel via bijvoorbeeld Binance gestaket is en daar als BETH op ieder moment verhandelbaar is als je er van af wilt. Dat scheelt verkoopdruk op het moment dat ze vrijkomen.
Dat licht mijn inziens wel wat genuanceerder; met dergelijke constructies blijft de hoeveelheid ETH locked op de beacon chain natuurlijk wel gelijk op moment dat je van BETH naar ETH gaat. Of een vergelijkbare constructie van Lido gebruiken stETH naar ETH.

Investeerders die hun ETH staken op de beacon chain hebben over het algemeen wel een lange termijn visie; je gaat immers niet zomaar een gedeelte van je vermogen locken om er vervolgens voor een X aantal jaar geen toegang meer tot te hebben. Zodra de merge is afgerond zal de te ontvangen yield ook aanzienlijk hoger liggen dan de huidige ~4,5%, namelijk 7% tot 20%. Dus denk dat de verkoopdruk zodra men daadwerkelijk kan unlocken prima valt te absorberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvel92
knakworst schreef op maandag 3 januari 2022 @ 14:49:
Wat gaat FTM trouwens weer lekker vandaag. 3 dollar soon ;)
Andre Cronje in samenwerking met Daniele Sesta (Spell, ICE, Time) gaat wat lanceren op FTM, dus FOMO :P

Zie recente Tweets @AndreCronjeTech

[ Voor 6% gewijzigd door jvel92 op 03-01-2022 15:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Glenn Hoddle schreef op maandag 3 januari 2022 @ 14:38:
[...]

Vooropgesteld: als de financiële markten (en Europese politici ) ook maar enigszins rationeel zouden handelen, was er niks aan de hand. Stel je eens voor dat Italië en Griekenland het met elkaar aan de stok zouden krijgen. Los van dat ze in de Euro en EU zitten en dat natuurlijk wel een ding is, zou je waarschijnlijk vrij snel concluderen dat het niet zo heel veel uitmaakt op wereldschaal als die mensen die wat auto's en olijfolie maken mot hebben met die mensen die alleen maar olijfolie maken.
Nou, de Italiaanse en Griekse economie zijn 20% groter dan respectievelijk de Russische en Oekraïense. En veel minder verwoven met de wereldmarkten.
Rusland heeft natuurlijk wel zijn olie en gas, maar dat gas hoeft sinds kort niet meer door de Oekraïne heen, waardoor de Europawijde economische impact van een eventuele militaire confrontatie stukken kleiner wordt.

Maar goed, financiële jongens en ratio is niet echt een goede combinatie. Nu eerst even mijn visie op het militaire deel, cryptoanalyse aan het eind.

Wat die troepenopbouw betreft: alleen het Kremlin weet wat dat precies betekent, maar ik verwacht absoluut geen grootschalige invasie (en bezetting) van de Oekraine door Rusland.
Rusland heeft daar weinig bij te winnen namelijk, ze hebben nu grofweg wat ze daar willen hebben: ze hebben de Krim terug en de Oekraïne wordt behoorlijk gedestabiliseerd en beperkt door door die burgeroorlog op een overzichtelijk, vrij klein gebied (ongeveer de grootte van Vlaanderen). Anderzijds is Poetin nog steeds populair genoeg dat hij zich geen zorgen hoeft te maken over zijn positie of de bevolking hoeft af te leiden met een oorlog - waarbij een oorlog in de Oekraïne gezien de vele familiebanden over en weer niet echt de handigste keuze zou zijn. Oh, en ook niet onbelangrijk: militair is dit conflict uiteraard te winnen door Rusland, maar het Oekraïense leger is ook flink beter geworden de laatste jaren, dus als Moskou tanks naar Kiev wil rijden en bijvoorbeeld het halve land wil bezetten kan dat wel, maar dat kost dan veel geld en waarschijnlijk ook veel mensenlevens. Daar wordt niemand in Rusland blij van.

Maar wat is het doel dan wel? Ik denk drieledig:
- Deze oefeningen hebben daadwerkelijk een militair doel; zoals jullie misschien gemerkt hebben is president Loekasjenka van Wit-Rusland de laatste tijd een beetje aan het uitflippen. Wat minder mensen zullen weten is dat Rusland en Wit-Rusland in een soort unie zitten waardoor het op best wat vlakken op papier één land is. In de praktijk heeft het wat minder effect, behalve dan het Wit-Russische leger is belast met de verdediging van de westflank van Rusland, zeg maar het stuk dat grenst aan Polen en Litouwen onder andere. En dat is natuurlijk leuk en aardig als dat door een bondgenoot wordt gedaan, maar als die bondgenoot vervolgens hommeles loopt te trappen aan de Poolse en Litouwse grenzen, is er best een goede reden om een beetje te oefenen in een gebeid dat qua terrein vergelijkbaar is.
- Doel 2 is dan ook logischerwijs Loekasjenka even normaal laten doen.
- Doel 3 is druk zetten op Europa, met name Frankrijk en Duitsland.
Duitsland heeft net een nieuwe regering, die meteen een beetje begon te morren over de Nord Stream 2 pijpleiding. Dat kan Poetin niet gebruiken, en hij is het niet gewend, hij had aan Merkel altijd een stabiele partner met kennis van Rusland, en die is nu weggevallen. Frankrijk is het eerste half jaar van 2022 voorzitter van de EU en heeft presidentsverkiezingen (nare combinatie), en hoewel Frankrijk traditioneel niet anti-Russisch is, heeft Macron wel een paar keer een grote muil opgezet tegen Rusland. In eigen land heeft hij nu te kampen met 2 concurrenten ter rechter zijde, Le Pen en Zemmour, die geen kans onbenut zullen laten om er op te wijzen dat de Fransen niks hebben aan dat globalistisch-liberale gelul van Macron en dat je er alleen maar stijgende gasprijzen en gele hesjes van krijgt. Het Kremlin heeft ongetwijfeld door dat Macron een ijdele machtspoliticus is waarvan je best concessies kan loskrijgen hij daar persoonlijk baat bij heeft.

Het is daarbij zeer opvallend dat Poetin recent openlijk heeft gezegd dat de NAVO zich maar terug moet trekken uit het voormalige Oostblok. Dat klinkt misschien onrealistisch, maar Frankrijk en in mindere mate Duitsland zijn weliswaar NAVO-leden, maar geen NAVO-fans. Daarbij zitten er in Polen en Hongarije nu regeringen die zelfs meer met Rusland dan de NAVO op lijken te hebben.

Daarmee denk ik dus niet dat er echt veel gaat gebeuren anders dan wat militaire steun aan Loegansk en Donjetsk.

En als er niks gebeurt, zal dat ook weinig effect hebben op de financiële markten en dus crypto.
Als er wel iets gebeurt dat lijkt op een invasie, dan gaat de financiële wereld zich toeleggen op hun grootste hobby: panikeren. Ze zijn ook wel weer kort van memorie, dus geen idee hoe lang dat duurt dan.
Voor crypto is het plaatje wat gecompliceerder: als alles het rood in gaat, doet crypto dat meestal ook, maar dit zou wel eens het event kunnen zijn voor de loskoppeling. Als dit tijdens de bullrun gebeurt zal het sowieso minder impact hebben, maar wat tot mijn verbazing enorm over het hoofd wordt gezien, is de populariteit van crypto in Rusland en Oekraïne. Die hebben samen zo'n 15% van de cryptomarkt in handen, en het zijn landen waar de rijkdom nogal ongelijk verdeeld is, dus ja, best veel whales daar, waarvan een flink deel niet alleen crypto heeft. Ook gewoon veel rijke klojo's daar trouwens. Als een conflict er toe leidt dat de Roebel en de Hryvnia in waarde onderuitgaan, kan je natuurlijk in dollars gaan zitten, maar goed, dit zijn ook landen waar ze zo je bankrekening bevriezen, het is niet voor niets dat crypto er zo populair is. Een militair conflict kan wel eens een run op crypto veroorzaken in RU, UA en centraal azie, die er voor zorgt dat de uiteindelijk impact van zo'n conflict op crypto nihil of netto positief is (wat dan gelijk het moment kan zijn waarop men bewijs ziet van ontkoppeling tussen crypto en financiële markten.)

Maar goed, ik ga er dus van uit dat er uiteindelijk niks gebeurt, maar goed, niemand zag 2014 aankomen.
Prima stuk, bedankt voor je tijd en leestekens.

Ik heb wat kennissen en collega's in Moskou wonen en de gedachte daar is dat Poetin inderdaad Lukashenko wel als bondgenoot ziet, maar niet als geheel betrouwbare. Dus wat je zegt, zou goed kunnen.

De troepenmacht heeft volgens hen echter veel meer voeten in de aarde, het is druk zetten op de politieke agenda wereldwijd, reken maar dat Poetin dit nu volledig aan het uitspelen is, hij heeft voldoende leverage op deze manier.

Toch zijn er uiteraard ook mensen in Rusland die het niet zou verbazen wanneer het wel tot een inval komt en vooral op het platteland en de industriegebieden zoals rondom Samara en Jekatarinaburg is daar meer bijval voor dan in het modernere gedachtegoed van steden als Moskou en St. Petersburg.

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 30-09 21:56
Richh schreef op zondag 2 januari 2022 @ 23:52:
[...]

Nicehash is een platform waarop je je rekenkracht verhuurt.
In principe mine je met Nicehash allerlei altcoins, en betaalt de huurder van de rekenkracht jou daarvoor uit in Bitcoin.

Om echt Bitcoin te minen dien je andere software te gebruiken. Sterker nog, als je goed bent met wiskunde kan je het zelfs met pen en papier doen :P
Realistisch gezien is dat echter behoorlijk kansloos: er is voor Bitcoin inmiddels speciale hardware ontwikkeld, enkel en alleen om zo efficiënt mogelijk te minen. Zelfs een bovengemiddelde gamepc of voor mijn part een high performance server haalt het daar niet bij. Het is dus helaas redelijk kansloos om zelf Bitcoin te minen.

Het is een stuk aantrekkelijker om ETH te minen, of inderdaad Nicehash te gebruiken. Echter, daarmee werk je dus niet aan de Bitcoin blockchain, dat wou ik vooral zeggen, omdat je daar over begon :)

Een goed beginpunt is trouwens [Mining] Het grote cryptocurrency mining topic :)
Thanks voor de uitgebreide reactie ;) Informatief!

Verder nog even zitten tweaken met wat underclock & undervolt settings, heb 2 PC's hier staan die gezamenlijk 130Mh/s halen op 240 watt, wat een netto winst van €9.50 per dag zou moeten opleveren o.b.v. BTC €41.471 en €0.10/kWh. Zal uiteindelijk wel lager zijn qua kosten, gezien ik een hoop zonnepanelen heb. Maar wat dan exact de stroomkosten zullen zijn, no clue. Kaarten blijven ook netjes onder de 60c dus schade op termijn zal ook wel verwaarloosbaar zijn.

Alsnog theoretisch €3467 profit per jaar voor 2x 3070's.. Nu snap ik wel waarom ze zo gigantisch in demand zijn. Gezien ik €650 each heb betaald zou ik na 5 maanden al winst maken, misschien zelfs eerder als de bitcoin prijs stijgt.

Weet niet of ik er echt wat mee ga doen, beetje er op tegen om die apparaten de hele dag te laten draaien.
Zal sowieso dat andere topic nog even doorbladeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldermalsen
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-10 16:24
Ik ben recentelijk overgestapt naar 2 miners om ETH te minen, nu had ik de treshhold op 0.01 staan. Deze gehaald maar kreeg maar 0.004 uitbetaald, hoort dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geldermalsen schreef op maandag 3 januari 2022 @ 15:26:
Ik ben recentelijk overgestapt naar 2 miners om ETH te minen, nu had ik de treshhold op 0.01 staan. Deze gehaald maar kreeg maar 0.004 uitbetaald, hoort dit?
Daarvoor moet je naar het mining topic EN een stuk meer informatie geven want hier kunnen we weinig mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zenith
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik probeer de nieuwe cronos (crypto.com) chain in metamask te krijgen. Hierbij begint het wallet address met "cro". Hij blijft hier op een ERC-20 wallet address staan, kon ook niet echt een goede instructie vinden voor de nieuwe chain. Als ik dit volg, dan blijf ik een ERC-20 wallet houden: https://chaindebrief.com/...nos-crypto-org-evm-chain/
Deze heb ik ook goed doorgenomen: https://help.crypto.com/e...about-cro-token-migration

Ik wil graag mijn CRO's in de crypto app (welke ERC-20 zijn) in mijn metamask krijgen op de nieuwe cronos chain en niet de ERC-20 variant. Ik verwacht daarom een "cro" wallet address in metamask?

Heeft iemand deze puzzel al een keer gemaakt? :)

[ Voor 12% gewijzigd door zenith op 03-01-2022 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

zenith schreef op maandag 3 januari 2022 @ 15:47:
Ik probeer de nieuwe cronos (crypto.com) chain in metamask te krijgen. Hierbij begint het wallet address met "cro". Hij blijft hier op een ERC-20 wallet address staan, kon ook niet echt een goede instructie vinden voor de nieuwe chain. Als ik dit volg, dan blijf ik een ERC-20 wallet houden: https://chaindebrief.com/...nos-crypto-org-evm-chain/

Ik wil graag mijn CRO's in de crypto app (welke ERC-20 zijn) in mijn metamask krijgen op de nieuwe cronos chain en niet de ERC-20 variant.

Heeft iemand deze puzzel al een keer gemaakt? :)
Je crypto app is meer een exchange, geen eigen wallet met keys. Je kan vanuit de app wel de CRO's via cronos versturen naar een wallet die cronos ondersteunt.

Als je er niet uitkomt kan ik je de defi wallet aanraden van crypto.com zelf. Weinig opties maar wel de basis.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Glenn Hoddle
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 27-07 17:47

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Alpina schreef op maandag 3 januari 2022 @ 14:43:
[...]

Mooie samenvatting bedankt.
Ben benieuwd hoe je de situatie China vs Taiwan ziet. Ik denk dat zowel Rusland als China te veel te verliezen hebben bij een invasie. Zie uiteraard wel een ‘digitale oorlog’ gebeuren. Om toch een beetje ontopic te blijven ;)
Ja, digitale schermutselingen blijven behoorlijk onder de radar, maar daar heb je een goed punt; zowel de Russen als Chinezen zijn daar hard mee bezig, maar je hoort zelden iets over de effecten.

Nou ja, over China en Taiwan wil ik ook best iets zeggen, maar wel met de aantekening dat ik daar danig minder verstand van heb en ook geen Chinees kan lezen.
Ik kan je wel vertellen dat er tot maart sowieso niks zal gebeuren op dit vlak, niemand is zo gek een ander land aan te vallen tijden zijn eigen Olympische Spelen.

Qua militaire kracht is de situatie vergelijkbaar alle bij Rusland en Oekraïne, Taiwan is wel behoorlijk sterker dan Oekraïne, en China iets zwakker dan Rusland, maar op papier is dit een militair winbaar conflict, zolang niemand anders zich er tegenaan bemoeit. Taiwan is trouwens wel lastig qua landschap, met z'n bergen, bijna tropische hitte en het blijft een eiland.
Tel daarbij op dat China Taiwan als integraal onderdeel van China ziet (overigens niet onlogisch) en je zou je afvragen waarom ze dat dan niet doen.

Uiteraard omdat er een gerede kans is dat de VS, buurlanden en Australië dan mee komen vechten. Risico is momenteel veel te groot en ook hier is er niet zo veel te winnen. Los van het gevoel dat het bij China hoort en het daarom terug zou moeten keren, heeft China weinig last van Taiwan, ook ideologisch en economisch is het niet zoals vroeger echt een concurrent. Je ziet in de praktijk ook dat de focus veel meer ligt op het claimen van de Spratly-eilanden en de grondstoffen daaronder door het bouwen van kunstmatige eilanden met militaire bases etc, en het claimen van meer territoriale wateren dan op de casus-Taiwan.
Overigens kunnen die rare acties in de Zuid-Chinese zee wel degelijk per ongeluk tot een militair conflict leiden. China is in het algemeen bezig te kijken hoe ver ze kunnen gaan zonder dat het echt mis gaat, en daar zijn ze vrij bedreven in, maar ergens lijkt het een kwestie van tijd tot het een keer wel tot een serieus conflict leidt, en hoe erg serieus zal blijken weet niemand. Overigens weet ook niemand hoe sterk het Chinese leger is. Op papier hebben we daar een redelijk beeld van, maar ze hebben het nog nooit in de praktijk hoeven brengen. Ze weten het dus zelf ook niet. (Even naar een ander deel van de wereld: het lukt Saoedi-Arabie al een paar jaar niet om van een stel Jemenitische boeren met wat Iraanse wapens te winnen. Sterker, die Jemenieten blazen regelmatig stukken Saoedi-Arabië op.)
In het algemeen kan je zeggen dat een eventueel conflict tussen China en andere partijen in de Zuid of Oost-Chinese zee niet onwaarschijnlijk is, en potentieel erg gevaarlijk, maar veel minder concreet dan wat je nu rond Oekraïne ziet. En het hoeft niet met Taiwan te maken te hebben.

Klein uitstapje naar de Chinese economie en daarmee macht: China is volgens mij nu, of binnen 5 jaar op de top van haar macht. De bevolking krimpt, de beroepsbevolking ook binnen een jaar of 2, de economische sprong is vooral het gevolg van 500 miljoen mensen van het platteland naar de steden brengen, maar dat kan je maar een keer doen, en verder wat economische spionage, waar men nu alerter op is. En het feit dat China de fabriek van de wereld is, maar dat is ook op z'n retour en zeker niet alleen om politieke redenen. Als die fabrieken voor kleding, computeronderdelen, etc, e.d. niet al in de jaren 90 daar gebouwd waren, zouden ze er niet nu alsnog heen worden gebracht. China is allang geen lagelonenland meer. Tijden van jaar op jaar tussen de 10-20% economische groei komen ook nooit meer terug. Wel belangrijk bij een eventuele militaire confrontatie is het feit dat China enorm veel Amerikaans schuldenpapier heeft, waarmee China zich dus enorm in de voet schiet als door hun toedoen de dollar keldert of zijn status als reservemunt plotseling verliest. Of als de VS failliet zou gaan.

Dit alles samen betekent dat we van China niet heel veel meer moeten verwachten dan het nu is, voor ons dan, voor de individuele Chinees zal best uitmaken, maar voor ons blijft het een hele belangrijke regionale macht in Azië, uiteraard echt een land om rekening mee te houden, maar het zal niet de nieuwe VS of USSR in een nieuwe koude oorlog zijn.

En op cryptovlak is China een beetje uitgespeeld. Eerst de miners eruitgewekt, nu het bezit behoorlijk aan banden gelegd, de enige conclusie die je kan trekken is dat ze daar of crypto niet begrijpen, of het inmiddels juist wel begrijpen maar dat het concept ze totaal niet aanstaat en de bevolking iets te veel mogelijkheden biedt. Dat laatste klinkt ergens logischer aangezien ze daar helemaal niet dom zijn en gewoon miljardairs en influencers keihard aanpakken als ze daar zin hebben.
Maar dat maakt dus ook dat ze aan de zijlijn toekijken hoe er een hele nieuwe industrie ontstaat waar zij van zijn uitgesloten. Op termijn zou dat er natuurlijk toe moeten leiden dat wat er in China gebeurt eigenlijk amper effect zou mogen hebben op crypto, voor zover dat gaat om projecten waarin wezenlijk iets gebeurt; een speculatieve store-of-value als BTC is dat natuurlijk anders voor, en zolang er te veel mensen denken dat een hoge btc dominance goed is voor crypto, of dat het logisch is dat BTC de koers van ETH beïnvloedt en niet eerder andersom, zal crypto waarschijnlijk wel blijven reageren op ongerelateerde grote gebeurtenissen waar China bij betrokken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zenith
  • Niet online
knakworst schreef op maandag 3 januari 2022 @ 15:55:
[...]

Je crypto app is meer een exchange, geen eigen wallet met keys. Je kan vanuit de app wel de CRO's via cronos versturen naar een wallet die cronos ondersteunt.

Als je er niet uitkomt kan ik je de defi wallet aanraden van crypto.com zelf. Weinig opties maar wel de basis.
Ik probeer metamask als wallet in te zetten die de cronos ondersteund, maar die blijft stug op een ERC-20 wallet address zitten. Ik weet niet of metamask een wallet address met "cro" ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

zenith schreef op maandag 3 januari 2022 @ 15:58:
[...]

Ik probeer metamask als wallet in te zetten die de cronos ondersteund, maar die blijft stug op een ERC-20 wallet address zitten. Ik weet niet of metamask een wallet address met "cro" ondersteund?
Je haalt cro en cronos netwerk doorelkaar.

Het cro netwerk: adres begint met cro.
Het cronos netwerk: adres is exact gelijk aan je erc-20 adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zenith
  • Niet online
knakworst schreef op maandag 3 januari 2022 @ 16:02:
[...]

Je haalt cro en cronos netwerk doorelkaar.

Het cro netwerk: adres begint met cro.
Het cronos netwerk: adres is exact gelijk aan je erc-20 adres.
Juist, maar dan is er voor metamask geen manier om aan het cro netwerk te koppelen en een cro wallet address in metamask te hebben?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Ngangatar schreef op maandag 3 januari 2022 @ 15:23:
[...]

Prima stuk, bedankt voor je tijd en leestekens.

Ik heb wat kennissen en collega's in Moskou wonen en de gedachte daar is dat Poetin inderdaad Lukashenko wel als bondgenoot ziet, maar niet als geheel betrouwbare. Dus wat je zegt, zou goed kunnen.

De troepenmacht heeft volgens hen echter veel meer voeten in de aarde, het is druk zetten op de politieke agenda wereldwijd, reken maar dat Poetin dit nu volledig aan het uitspelen is, hij heeft voldoende leverage op deze manier.

Toch zijn er uiteraard ook mensen in Rusland die het niet zou verbazen wanneer het wel tot een inval komt en vooral op het platteland en de industriegebieden zoals rondom Samara en Jekatarinaburg is daar meer bijval voor dan in het modernere gedachtegoed van steden als Moskou en St. Petersburg.
Ja, in 2014 zag niemand het aankomen en vonden mensen het echt wel schokkend, en dat in 2 landen waar de meeste mensen eigenlijk sowieso niks meer verbaast. Dus dat het ze nu niet zou verbazen kan ik me prima voorstellen.

Wat die bijval betreft, ja, klopt, zoals bijna overal zijn het platteland en verouderde industriegebieden op veel vlakken behoorlijk conservatief, en zal een inval daar op meer steun kunnen rekenen. Overigens is er iets wat nog veel populairder is dan Poetin: de Sovjet-Unie.
Zelfs het herstel van de Sovjet-Unie kan op een meerderheid rekenen, terwijl dat natuurlijk logischerwijs niet zonder militaire actie kan. Maar als je dan vraagt of mensen bereid zijn daarvoor te vechten kom je ineens onder de 5% uit. In die zin zie ik steun voor een militaire campagne in de Oekraïne ook vooral als een mening die wel eens heel anders kan zijn als je er echt mee te maken krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:14

resusaapje

h less

Glenn Hoddle schreef op maandag 3 januari 2022 @ 14:38:
[...]
Het is daarbij zeer opvallend dat Poetin recent openlijk heeft gezegd dat de NAVO zich maar terug moet trekken uit het voormalige Oostblok. Dat klinkt misschien onrealistisch, maar Frankrijk en in mindere mate Duitsland zijn weliswaar NAVO-leden, maar geen NAVO-fans.
Effe voor de volledigheid: Frankrijk is géén NAVO-lid en heeft dus ook niks over de NAVO-taken te zeggen.
Duitsland is traditioneel fel NAVO-fan, daar dat de enige manier was om het rode gevaar ervan te weerhouden de rest van Duitsland te bezetten. Met het uiteenvallen van het Oostblok kwam er opluchting, maar fans van Rusland zijn ze nog steeds niet en aan de ander kant wel degelijk fans van westerse samenwerking om conflicten te voorkomen.

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Glenn Hoddle schreef op maandag 3 januari 2022 @ 15:55:
[...]

Ja, digitale schermutselingen blijven behoorlijk onder de radar, maar daar heb je een goed punt; zowel de Russen als Chinezen zijn daar hard mee bezig, maar je hoort zelden iets over de effecten.

Nou ja, over China en Taiwan wil ik ook best iets zeggen, maar wel met de aantekening dat ik daar danig minder verstand van heb en ook geen Chinees kan lezen.
Ik kan je wel vertellen dat er tot maart sowieso niks zal gebeuren op dit vlak, niemand is zo gek een ander land aan te vallen tijden zijn eigen Olympische Spelen.

Qua militaire kracht is de situatie vergelijkbaar alle bij Rusland en Oekraïne, Taiwan is wel behoorlijk sterker dan Oekraïne, en China iets zwakker dan Rusland, maar op papier is dit een militair winbaar conflict, zolang niemand anders zich er tegenaan bemoeit. Taiwan is trouwens wel veel lastig qua landschap, met z'n bergen, bijna tropische hitte en het blijft een eiland.
Tel daarbij op dat China Taiwan als integraal onderdeel van China ziet (overigens niet onlogisch) en je zou je afvragen waarom ze dat dan niet doen.

Uiteraard omdat er een gerede kans is dat de VS, buurlanden en Australië dan mee komen vechten. Risico is momenteel veel te groot en ook hier is er niet zo veel te winnen. Los van het gevoel dat het bij China hoort en het daarom terug zou moeten keren, heeft China weinig last van Taiwan, ook ideologisch en economisch is het niet zoals vroeger echt een concurrent. Je ziet in de praktijk ook dat de focus veel meer ligt op het claimen van de Spratly-eilanden en de grondstoffen daaronder door het bouwen van kunstmatige eilanden met militaire bases etc, en het claimen van meer territoriale wateren dan op de casus-Taiwan.
Overigens kunnen die rare acties in de Zuid-Chinese zee wel degelijk per ongeluk tot een militair conflict leiden. China is in het algemeen bezig te kijken hoe ver ze kunnen gaan zonder dat het echt mis gaat, en daar zijn ze vrij bedreven in, maar ergens lijkt het een kwestie van tijd tot het een keer wel tot een serieus conflict leidt, en hoe erg serieus zal blijken weet niemand. Overigens weet ook niemand hoe sterk het Chinese leger is. Op papier hebben we daar een redelijk beeld van, maar ze hebben het nog nooit in de praktijk hoeven brengen. Ze weten het dus zelf ook niet. (Even naar een ander deel van de wereld: het lukt Saoedi-Arabie al een paar jaar niet om van een stel Jemenitische boeren met wat Iraanse wapens te winnen. Sterker, die Jemenieten blazen regelmatig stukken Saoedi-Arabië op.)
In het algemeen kan je zeggen dat een eventueel conflict tussen China en andere partijen in de Zuid of Oost-Chinese zee niet onwaarschijnlijk is, en potentieel erg gevaarlijk, maar veel minder concreet dan wat je nu rond Oekraïne ziet. En het hoeft niet met Taiwan te maken te hebben.

Klein uitstapje naar de Chinese economie en daarmee macht: China is volgens mij nu, of binnen 5 jaar op de top van haar macht. De bevolking krimpt, de beroepsbevolking ook binnen een jaar of 2, de economische sprong is vooral het gevolg van 500 miljoen mensen van het platteland naar de steden brengen, maar dat kan je maar een keer doen, en verder wat economische spionage, waar men nu alerter op is. En het feit dat China de fabriek van de wereld is, maar dat is ook op z'n retour en zeker niet alleen om politieke redenen. Als die fabrieken voor kleding, computeronderdelen, etc, e.d. niet al in de jaren 90 daar gebouwd waren, zouden ze er niet nu alsnog heen worden gebracht. China is allang geen lagelonenland meer. Tijden van jaar op jaar tussen de 10-20% economische groei komen ook nooit meer terug. Wel belangrijk bij een eventuele militaire confrontatie is het feit dat China enorm veel Amerikaans schuldenpapier heeft, waarmee China zich dus enorm in de voet schiet als door hun toedoen de dollar keldert of zijn status als reservemunt plotseling verliest. Of als de VS failliet zou gaan.

Dit alles samen betekent dat we van China niet heel veel meer moeten verwachten dan het nu is, voor ons dan, voor de individuele Chinees zal best uitmaken, maar voor ons blijft het een hele belangrijke regionale macht in Azië, uiteraard echt een land om rekening mee te houden, maar het zal niet de nieuwe VS of USSR in een nieuwe koude oorlog zijn.

En op cryptovlak is China een beetje uitgespeeld. Eerst de miners eruitgewekt, nu het bezit behoorlijk aan banden gelegd, de enige conclusie die je kan trekken is dat ze daar of crypto niet begrijpen, of het inmiddels juist wel begrijpen maar dat het concept ze totaal niet aanstaat en de bevolking iets te veel mogelijkheden biedt. Dat laatste klinkt ergens logischer aangezien ze daar helemaal niet dom zijn en gewoon miljardairs en influencers keihard aanpakken als ze daar zin hebben.
Maar dat maakt dus ook dat ze aan de zijlijn toekijken hoe er een hele nieuwe industrie ontstaat waar zij van zijn uitgesloten. Op termijn zou dat er natuurlijk toe moeten leiden dat wat er in China gebeurt eigenlijk amper effect zou mogen hebben op crypto, voor zover dat gaat om projecten waarin wezenlijk iets gebeurt; een speculatieve store-of-value als BTC is dat natuurlijk anders voor, en zolang er te veel mensen denken dat een hoge btc dominance goed is voor crypto, of dat het logisch is dat BTC de koers van ETH beïnvloedt en niet eerder andersom, zal crypto waarschijnlijk wel blijven reageren op ongerelateerde grote gebeurtenissen waar China bij betrokken is.
_/-\o_ Heerlijk leesbaar stuk.

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Egeau
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-10 10:33
resusaapje schreef op maandag 3 januari 2022 @ 16:14:
[...]

Effe voor de volledigheid: Frankrijk is géén NAVO-lid en heeft dus ook niks over de NAVO-taken te zeggen.
Duitsland is traditioneel fel NAVO-fan, daar dat de enige manier was om het rode gevaar ervan te weerhouden de rest van Duitsland te bezetten. Met het uiteenvallen van het Oostblok kwam er opluchting, maar fans van Rusland zijn ze nog steeds niet en aan de ander kant wel degelijk fans van westerse samenwerking om conflicten te voorkomen.
Frankrijg is toch wel lid? Wiki: Frankrijk maakte tussen 1966 en 1996 geen deel uit van de militaire organen van de NAVO; vanaf 1996 tot aan 3 april 2009 maakten de Fransen een voorbehoud met betrekking tot militair optreden. Sinds 4 april 2009 is Frankrijk weer volledig lid van de NAVO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

geldermalsen schreef op maandag 3 januari 2022 @ 15:26:
Ik ben recentelijk overgestapt naar de Boerenlandwinkel om bloemkool te kopen, nu had ik de treshhold op 0.01 staan. Deze gehaald maar kreeg maar 0.004 uitbetaald, hoort dit?
De Boerenlandwinkel kan u meer vertellen

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

resusaapje schreef op maandag 3 januari 2022 @ 16:14:
[...]

Ja, misschien had ik beter gezegd dat Duitsland vooral geen fan is militaire zaken hoe dan ook dezer dagen, dat heeft minder met de NAVO te maken - maar anti-Russisch zou ik ze ook echt niet noemen.

Frankrijk is sinds de oprichting gewoon altijd onderdeel van de NAVO geweest, wel hebben ze in 1966 hun troepen min of meer onder het commando van de NAVO weggehaald. Maar ze zijn lid en doen wel degelijk mee in de beslissingen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Dank! Zoals je is opgevallen hou ik van leestekens en alinea's. Ik probeer altijd dingen duidelijk en niet al te ingewikkeld te maken, maar dan zonder onvolledig te zijn waar het gaat om relevante en soms juist ingewikkelde zaken. Ik ben blij dat het gezien de reacties behoorlijk lijkt te lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

Egeau schreef op maandag 3 januari 2022 @ 16:16:
[...]

Frankrijg is toch wel lid? Wiki: Frankrijk maakte tussen 1966 en 1996 geen deel uit van de militaire organen van de NAVO; vanaf 1996 tot aan 3 april 2009 maakten de Fransen een voorbehoud met betrekking tot militair optreden. Sinds 4 april 2009 is Frankrijk weer volledig lid van de NAVO.
Wow, heb ik even gemist! :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:55
Raaafie schreef op maandag 3 januari 2022 @ 10:57:
We zitten nog steeds in een enorme pomp. Kijk naar de monthly.
De BTC monthly zit bij mij toch op ruim -7%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raaafie
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 10-10 19:06
TheBrut3 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 16:38:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0wXwBby7oxSBy0rw4DhtvObnF0g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Ff700Ws3lAZHH8IQjq9v8xDX.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

TheBrut3 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 16:38:
[...]

Ik denk dat hij dit bedoelt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5dS8IVHgKQIkp2AtW-HVc_eoDIc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UNzJBLDm1ruPxJ4pMnJW6NGc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r6aw
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12-09 20:11
keanu_ schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 17:03:
Vorige week flufje in PBX gezet. Altcoins op Cardano gaan hopelijk in 2022 een mooie groei maken.
Heb er ook wat van gekocht. Wat zijn je verwachtingen er van in 2022?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:13
Het is wel de bedoeling dat de jarige job ons trakteert op dikke groene kaarsen he.. wat is dit voor feestje..

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
Aanhakend op de macro discussie die ontstond, wat denken jullie dat het met de marketcap en/of prijs heeft gedaan, nu China crypto aan banden heeft gelegd?

Zouden we zonder die ban nu op 60+k staan ipv dit gehannes rond 46k?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Pelox schreef op maandag 3 januari 2022 @ 17:01:
Het is wel de bedoeling dat de jarige job ons trakteert op dikke groene kaarsen he.. wat is dit voor feestje..
Gelukkig heeft ie DOT niet uitgenodigd :+

Edit: ik zie dat die wat later op het feestje kwam :(

[ Voor 9% gewijzigd door Skrunsies op 03-01-2022 17:17 ]

UberLurker Departement #GG.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Skrunsies schreef op maandag 3 januari 2022 @ 17:11:
[...]

Gelukkig heeft ie DOT niet uitgenodigd :+

Edit: ik zie dat die wat later op het feestje kwam :(
Casually late. Zelfs fantom is er nu aan het rondspoken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Niet online
knakworst schreef op maandag 3 januari 2022 @ 17:17:
[...]

Casually late. Zelfs fantom is er nu aan het rondspoken :+
Tis toch Corona tijd ? Hoeveel mogen er op zo’n feestje komen :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Skrunsies schreef op maandag 3 januari 2022 @ 17:18:
[...]

Tis toch Corona tijd ? Hoeveel mogen er op zo’n feestje komen :?
Geldt niet voor geiten die regels.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M0Kxnig95Ydx_2NHjke3hPQ4qho=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/EnXVFKPPuy4hKurThhw2eiXm.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Niet online
knakworst schreef op maandag 3 januari 2022 @ 17:22:
[...]

Geldt niet voor geiten die regels.

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1Ndwk_hVpSdKTbRYRr45o9Dc4ok=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/QZgWCLxUy4bnzffkROVADhwV.jpg?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Scirocco schreef op maandag 3 januari 2022 @ 17:10:
Aanhakend op de macro discussie die ontstond, wat denken jullie dat het met de marketcap en/of prijs heeft gedaan, nu China crypto aan banden heeft gelegd?

Ja. Chinezen met enige handigheid en durf hebben hun crypto vast ergens op een plek staan die zij handig achten, maar diegenen die digitaal wat minder vaardig zijn dan wel (terechte) schrik hebben van hun eigen overheid hebben wel moeten liquideren. Dat is een aardige hoeveelheid geweest.

Maar dit was wel het laatste dat China kon doen. We zijn ook verlost van de 'China gaat crypto verbieden' fud, hoop ik. Zou nu dus wel klaar mogen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Dit gedoe is dan weer een beetje jammer. Behalve Fantom. En die gaat niet stoppen te pumpen de komende tijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jvel92
Scirocco schreef op maandag 3 januari 2022 @ 17:10:

Nee, dat China crypto aan banden heeft gelegd heeft mijn inziens weinig te maken gehad met de dump, die we in December gezien hebben. De China dump hebben we eigenlijk afgelopen zomer al gehad.

De bredere macro economische ontwikkelingen spelen hier een grotere rol in; hoge inflatiecijfers, opkoopprogramma's die worden afgebouwd, mogelijke aankomende renteverhogingen. De afgelopen twee jaar was macro economisch ook bijzonder gunstig voor crypto (en stonks); mensen zaten thuis, overheden subsidieerde (gedeeltelijk) salarissen en gratis geld van overheden in bepaalde landen. Hierdoor was er een overvloed aan geld (en tijd) dat rendement zocht. Deze omstandigheden waren allemaal optimaal voor een mooie run omhoog.

De huidige omstandigheden zijn wat dat betreft gewoon minder optimaal en dat zie je dan ook terug in de koersen.

Daarnaast heeft BTC ook zijn momentum kwijtgeraakt en is er een nieuw narrative nodig voor BTC om weer nieuw kapitaal aan te trekken.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

Verwijderd

Ergens wel jammer dat die Chinezen nu all out zijn.

Want 'die smerige Aziaten' waren toch wel erg fijn om te vervloeken wanneer de ponzi weer eens door het putje gaat. Wie moeten we nu de schuld geven bij rode kaarsen?

Ik heb hier een handig lijstje alternatieve slachtoffers voor gemaakt:

Schuldigen bij rode candles:
- Whales
- 'merica
- 'ze'
- Marxisten
- Exchanges
- Shitcoiners
- Henk & Ingrid
- Elon Musk
- PlanB
- Willem Middelkoop
- Noord Korea
- Daytraders
- A87

Aanvullingen welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-10 13:20
Verwijderd schreef op maandag 3 januari 2022 @ 17:40:

Want 'die smerige Aziaten' waren toch wel erg fijn om te vervloeken wanneer de ponzi weer eens door het putje gaat. Wie moeten we nu de schuld geven bij rode kaarsen?

- Whales
- 'merica
- 'ze'
- Marxisten
- Exchanges
- Shitcoiners
- Henk & Ingrid
- Elon Musk
- PlanB
- Willem Middelkoop
- Noord Korea
- Daytraders
- A87

Aanvullingen welkom!
Kunnen we de CEO's van de grote wallstreet banken niet de schuld geven? Er moeten ongetwijfeld veel minder wallstreet bonussen betaald zijn dit jaar anders hadden we allang een groene mega candle gezien toch!

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ali Baba 1001
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 18-05-2022

- Whales
- 'merica
- 'ze'
- Marxisten
- Exchanges
- Shitcoiners
- Henk & Ingrid
- Elon Musk
- PlanB
- Willem Middelkoop
- Noord Korea
- Daytraders
- A87

Aanvullingen welkom!
Not me, maar misschien een van m’n rovers?

Gelukkig Nieuwjaar allemaal!

Fly safe to the moon? Buy bitcoin.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

twit schreef op maandag 3 januari 2022 @ 17:44:
[...]

Kunnen we de CEO's van de grote wallstreet banken niet de schuld geven? Er moeten ongetwijfeld veel minder wallstreet bonussen betaald zijn dit jaar anders hadden we allang een groene mega candle gezien toch!
Absoluut. Zo'n gevoel had ik zelf ook al. Het komt weer eens door die smerige CEO's van de grote wallstreet banken, zoals altijd eigenlijk.

Misselijke, hebberige lui, bah.

Harken alles bij elkaar met die smerige weak handjes. En ondertussen besparen op bonussen terwijl het geld uit hun neus en ogen klotst wanneer ze bukken om nog meer centen te harken...

Kan ik echt niet tegen zulk volk. :(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Laatst online: 01:38
Wat een geitenbende weer!

nothing stops this train

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

- Whales
- 'merica
- 'ze'
- Marxisten
- Exchanges
- Shitcoiners
- Henk & Ingrid
- Elon Musk
- PlanB
- Willem Middelkoop
- Noord Korea
- Daytraders
- A87

Aanvullingen welkom!
Harry Mens, Henk Westbroek en Jan Nagel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Niet online

- Whales
- 'merica
- 'ze'
- Marxisten
- Exchanges
- Shitcoiners
- Henk & Ingrid
- Elon Musk
- PlanB
- Willem Middelkoop
- Noord Korea
- Daytraders
- A87

Aanvullingen welkom!
Hebben we het Suezkanaal al gehad :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kol Nedra
hmmm we gaan de 42k opzoeken?

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-10 10:52

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

https://www.portugalresid...ers-arrested-in-valencia/

Iemand enig idee om welke coin dit is gegaan?

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Darrell
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03:19

Darrell

Fiat moonboy

- Whales
- 'merica
- 'ze'
- Marxisten
- Exchanges
- Shitcoiners
- Henk & Ingrid
- Elon Musk
- PlanB
- Willem Middelkoop
- Noord Korea
- Daytraders
- A87

Aanvullingen welkom!
Meneer Aert

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• disbehave
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

- Whales
- 'merica
- 'ze'
- Marxisten
- Exchanges
- Shitcoiners
- Henk & Ingrid
- Elon Musk
- PlanB
- Willem Middelkoop
- Noord Korea
- Daytraders
- A87

Aanvullingen welkom!
De Rabobank niet te vergeten

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-09 08:35

Mooody

elmoody

Voor ieder die het iets interesseert; de Theses van Messari:
https://messari.io/pdf/me...rypto-theses-for-2022.pdf

O.a. dit inzicht in de huidige markt, waarbij beter zichtbaar is wat de zonnen zijn waar het crypto-universum momenteel omheen draait. (Bitcoin uiteraard daargelaten, dat is een asset op zich -> zorgt mede voor liquiditeit)

Afbeeldingslocatie: https://miro.medium.com/max/2000/1*jels5svnpAiMkWe2NFSB3w.png

Je zal maar in Ethereum, Polkadot en Cosmos zitten. Prima positie om de kat uit de spreekwoordelijke boom te kijken :Y) Imo hoeft je het niet veel spannender te maken als je verder wilt graven dan Bitcoin.

edit: Ik moet toegeven dat ik had verwacht dat Chainlink ondertussen een grotere rol zou spelen in het universum. Dat valt me wat tegen. Ik kijk het nog wel een half jaartje aan en neem dan de conclusie. Soms moet je afscheid nemen van je oude liefdes. (Staking zou de decentralisatie (en prijs) flink kunnen opdrijven, maar dat duurt imo ook erg lang....)

[ Voor 94% gewijzigd door Mooody op 03-01-2022 18:52 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Mooody schreef op maandag 3 januari 2022 @ 18:20:

O.a. dit inzicht in de huidige markt, waarbij beter zichtbaar is wat de zonnen zijn waar het crypto-universum momenteel omheen draait. (Bitcoin uiteraard daargelaten, dat is een asset op zich -> zorgt mede voor liquiditeit)

[Afbeelding]

Je zal maar in Ethereum, Polkadot en Cosmos zitten. Prima positie om de kat uit de spreekwoordelijke boom te kijken :Y)
Dank, ga ik met interesse lezen. Misschien dat je dit ook wat vind dan: https://threadreaderapp.com/thread/1476652328736342023.html

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Glenn Hoddle schreef op maandag 3 januari 2022 @ 18:27:
[...]

Dank, ga ik met interesse lezen. Misschien dat je dit ook wat vind dan: https://threadreaderapp.com/thread/1476652328736342023.html
Thanks.
Hij noemt 50 tokens. Dan is de kans groot dat er iets tussen zit, dus laten we 1 januari 2023 maar ff kijken :)

Ik verdeel liever niet teveel om de boel redelijk eenvoudig onder controle te houden. Mocht de markt verschuiven, dan hoeft je geen shitload aan (wellicht veelbelovende) alts te verkopen.

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Niet online

[Afbeelding]

Je zal maar in Ethereum, Polkadot en Cosmos zitten. Prima positie om de kat uit de spreekwoordelijke boom te kijken :Y) Imo hoeft je het niet veel spannender te maken als je verder wilt graven dan Bitcoin.
Dikke vette d:)b

Had hem al gelezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
Mooody schreef op maandag 3 januari 2022 @ 18:29:
[...]

Thanks.
Hij noemt 50 tokens. Dan is de kans groot dat er iets tussen zit, dus laten we 1 januari 2023 maar ff kijken :)

Ik verdeel liever niet teveel om de boel redelijk eenvoudig onder controle te houden. Mocht de markt verschuiven, dan hoeft je geen shitload aan (wellicht veelbelovende) alts te verkopen.
ZCash staat erbij......ik begrijp aan ene kant wel waarom... of hebben ze ook nog naast privacy ook nog groei in iets anders?

ik kan mij ook wel begrijpen wanneer ETH naar PoS gaat dat er velen miners iets anders gaan minen, zelf denk ik:
LTC
RVN
Zcash

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Niet online
@Mooody ( en anderen ) deze ook al gezien?

https://medium.com/polkad...2021-roundup-6cbd3b50c50e

En dan met name natuurlijk wat er in 2022 te gebeuren staat.

( Zo zullen er in 2022 een aantal belangrijke bridges gelanceerd worden. Deze bridges moeten het Polkadot netwerk voor eens en altijd verbinden met andere vooraanstaande blockchains. Zo zou de Parity bridge Polkadot met Kusama moeten verbinden en de Snowfork bridge zal een verbinding opzetten tussen Polkadot en Ethereum )

[ Voor 62% gewijzigd door Skrunsies op 03-01-2022 18:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Mooody schreef op maandag 3 januari 2022 @ 18:29:
[...]

Thanks.

Die fout van verkopen heb ik wel te vaak al gemaakt, dat is deels waarom ik nu ook wel eens gewoon een schot hagel doe, zij het wel met een idee erachter. Ik kan mijn beetjes CVX en CRV wel wegdoen, maar waarom zou ik? En met 100 matic kom je ook niet ver, maar het is toch lachen als hij naar de $20 gaat.

Overigens mist FTM wel enorm in dat plaatje van je. Die gaat ook wel naar de $20 dit jaar, dunkt me.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Kol Nedra schreef op maandag 3 januari 2022 @ 18:34:
[...]

ZCash staat erbij......ik begrijp aan ene kant wel waarom... of hebben ze ook nog naast privacy ook nog groei in iets anders?

ik kan mij ook wel begrijpen wanneer ETH naar PoS gaat dat er velen miners iets anders gaan minen, zelf denk ik:
LTC
RVN
Zcash
Ze kunnen minen totdat ze een ons wegen, maar als niemand die tokens koopt, is het minen ook weer snel voorbij 8)7

Van die 3 is Zcash wellicht nog een klein beetje interessant (al is Monero imo een stuk verder qua adoptie/naam).

Ik denk overigens niet dat er een privacy muntje zal overleven (afgezien van black market gedoe). Privacy kan ook ingebakken worden in Bitcoin via layer-2's, mocht er vraag naar komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Glenn Hoddle schreef op maandag 3 januari 2022 @ 18:37:
[...]

Die fout van verkopen heb ik wel te vaak al gemaakt, dat is deels waarom ik nu ook wel eens gewoon een schot hagel doe, zij het wel met een idee erachter. Ik kan mijn beetjes CVX en CRV wel wegdoen, maar waarom zou ik? En met 100 matic kom je ook niet ver, maar het is toch lachen als hij naar de $20 gaat.

Overigens mist FTM wel enorm in dat plaatje van je. Die gaat ook wel naar de $20 dit jaar, dunkt me.
In het zeer onwaarschijnlijke geval dat je 100 MATIC naar de $20 gaat, heb je heb al verkocht als hij op $10 staat :) Je opbrengst bij zo'n relatief kleine inleg is ook weer niet heel spannend op iets dat al ruim in de top-20 staat. Als MATIC x10 gaat, is ETH ook al minstens x5 gegaan denk ik.

FTM is niet genoemd, omdat ADA, MOVR, ALGO, TRON, HBAR etc. etc, dan ook een plekje zouden moeten krijgen. Bij die layer-2 platforms is de concurrentie zo groot, dat ik op dit moment alleen op ETH (in 2022 icm MATIC) wil gokken. Wat er daarna gebeurt zie ik dan wel weer. De rest vecht het eerst maar ff uit met elkaar.

Ondertussen worden er op Polkadot en Cosmos nog meer concurrerende layer-2 projecten gelanceerd (waar DOT en ATOM direct van profiteren). Nog minder marktaandeel voor FTM, ADA, SOL, AVAX etc.
Lekker achterover hangen en ondertussen 14,5% op ATOM en 12% op DOT binnenharken :P

[ Voor 9% gewijzigd door Mooody op 03-01-2022 18:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Skrunsies schreef op maandag 3 januari 2022 @ 18:35:
@Mooody ( en anderen ) deze ook al gezien?

https://medium.com/polkad...2021-roundup-6cbd3b50c50e

En dan met name natuurlijk wat er in 2022 te gebeuren staat.

( Zo zullen er in 2022 een aantal belangrijke bridges gelanceerd worden. Deze bridges moeten het Polkadot netwerk voor eens en altijd verbinden met andere vooraanstaande blockchains. Zo zou de Parity bridge Polkadot met Kusama moeten verbinden en de Snowfork bridge zal een verbinding opzetten tussen Polkadot en Ethereum )
Staat in de leeslijst, thanks :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvel92

[Afbeelding]

The Block Research heeft ook een heel rapport geschreven met een terugblik op 2021 en de verwachting van 2022. Zelf nog geen tijd gehad om te lezen, dus geen tldr.

https://www.tbstat.com/wp...ital-Asset-Outlook.v2.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladonna
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 12-04 19:15
jvel92 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 18:49:
[...]

The Block Research heeft ook een heel rapport geschreven met een terugblik op 2021 en de verwachting van 2022. Zelf nog geen tijd gehad om te lezen, dus geen tldr.

https://www.tbstat.com/wp...ital-Asset-Outlook.v2.pdf
Graag een korte samenvatting als je de 163 blz hebt gelezen aub

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Ladonna schreef op maandag 3 januari 2022 @ 18:54:
[...]

Graag een korte samenvatting als je de 163 blz hebt gelezen aub
Zo ga je niet smerig rijk worden he. Zelf moeite doen loont. Je moet de meute juist voor zijn!

[ Voor 6% gewijzigd door Mooody op 03-01-2022 18:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Mooody schreef op maandag 3 januari 2022 @ 18:45:
[...]

In het zeer onwaarschijnlijke geval dat je 100 MATIC naar de $20 gaat, heb je heb al verkocht als hij op $10 staat :) Je opbrengst bij zo'n relatief kleine inleg is ook weer niet heel spannend op iets dat al ruim in de top-20 staat. Als MATIC x10 gaat, is ETH ook al minstens x5 gegaan denk ik.

FTM is niet genoemd, omdat ADA, MOVR, ALGO, TRON, HBAR etc. etc, dan ook een plekje zouden moeten krijgen. Bij die layer-2 platforms is de concurrentie zo groot, dat ik op dit moment alleen op ETH (in 2022 icm MATIC) wil gokken. Wat er daarna gebeurt zie ik dan wel weer. De rest vecht het eerst maar ff uit met elkaar.

Ondertussen worden er op Polkadot en Cosmos nog meer concurrerende layer-2 projecten gelanceerd (waar DOT en ATOM direct van profiteren). Nog minder marktaandeel voor FTM, ADA, SOL, AVAX etc.
Lekker achterover hangen en ondertussen 14,5% op ATOM en 12% op DOT binnenharken :P
Die Matic heb ik door een paar weken farmen, dus het risico daarmee is 0. Kan het ook best wegdoen, maar je weet maar nooit.

Die layer-2 platforms is wel grote concurrentie tussen, maar er kunnen er best wat naast elkaar bestaan - waarbij ik Polygon als een van de minder interessante zie; werkt goed en supergoedkoop, maar bij louter shitcoinprojecten zonder hersens. Fantom ben ik niet eens zo blij mee qua techniek, al wordt het beter, maar de community is daar wel sterk en het trekt goede projecten aan. Van ADA kan je dat niet zeggen, TRON is bijna dood en MOVR, tja... leuk, maar dat begint al te roken als er nog bijna niks op draait.
Maar ons grootste verschil van inzicht is denk ik dat het feit dat ETH, Cosmos en ATOM als L1 steeds meer projecten krijgen dat volgens mij niks zegt over hun winstgevendheid/prijsactie ten opzichte van hetgeen er op is gebouwd.

14,5% op ATOM trouwens... waaro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skalders
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-10 17:23
Nieuwe jaar en de gemiddelde kwaliteit van de slowchat posts gaan omhoog! dank jongens. Ook weer wat leesvoer erbij.

Ik zeg jongens, zitten hier eigenlijk ook dames? Behalve mijn vriendin ken ik geen enkele vrouw die zich ermee bezig houdt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pletter
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-10 15:37
@Skalders we hebben @Pingo76 gehad 🤣

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Glenn Hoddle schreef op maandag 3 januari 2022 @ 18:57:
[...]

Die Matic heb ik door een paar weken farmen, dus het risico daarmee is 0. Kan het ook best wegdoen, maar je weet maar nooit.

Die layer-2 platforms is wel grote concurrentie tussen, maar er kunnen er best wat naast elkaar bestaan - waarbij ik Polygon als een van de minder interessante zie; werkt goed en supergoedkoop, maar bij louter shitcoinprojecten zonder hersens.
Uniswap, Sushi, 0x, Aave e.d. draaien inmiddels op Polygon en daar blijft het niet bij :)
De lijst wordt bijna dagelijks langer: https://awesomepolygon.com/

Vond het een tijd geleden zo uit de klauwen lopen (en overduidelijk worden) dan ik wel een positie terug moest kopen. (Vorige positie ruim een jaar geleden verkocht helaas :/ )
Maar ons grootste verschil van inzicht is denk ik dat het feit dat ETH, Cosmos en ATOM als L1 steeds meer projecten krijgen dat volgens mij niks zegt over hun winstgevendheid/prijsactie ten opzichte van hetgeen er op is gebouwd.
Cosmos en Polkadot zijn "layer-0 projecten" die layer-1 chains kunnen uitspugen. Nog een stapje verder terug dus.

Over de tokenwaarde blijft het speculeren natuurlijk. ETH is duidelijk; meer transacties, meer fees, meer vraag én burned supply. Prijs moet dan omhoog.

DOT zou wel eens kunnen ontploffen als er écht serieuze jongens met zinvolle usecase een parachain willen gaan pakken (zoals bijv. energiebedrijven). Daarbij daalt de supply per parachainveiling, bij gelijkblijvende vraag moet de prijs dus omhoog.

ATOM is het lastigst van de 3. Je kan zonder noodzaak van ATOM een Tendermint chain lanceren. (beetje fees in ATOM en that's it). Cosmos is hard bezig om de token een centralere rol te geven in het ecosysteem, ik gok er een beetje op dat ze dat gaat lukken. Daarbij is het natuurlijk een goede basis als je ziet welke projecten ze hun vertrouwen hebben gegeven (o.a Crypto.com als exponentieel groeinde multinational)
14,5% op ATOM trouwens... waaro?
CDC Defi.
Ter info: Crypto.net draait op Cosmos (Tendermint).

[ Voor 51% gewijzigd door Mooody op 03-01-2022 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
Skalders schreef op maandag 3 januari 2022 @ 18:58:
Nieuwe jaar en de gemiddelde kwaliteit van de slowchat posts gaan omhoog! dank jongens. Ook weer wat leesvoer erbij.

Ik zeg jongens, zitten hier eigenlijk ook dames? Behalve mijn vriendin ken ik geen enkele vrouw die zich ermee bezig houdt
De afgelopen jaren waren er wel een paar actief hier, geen idee of er nog zijn.

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roflexx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-06 17:55
Pingo was er 1 van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@Ladonna is een dame, als ik me niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Niet online
Mooody schreef op maandag 3 januari 2022 @ 18:45:
[...]

….. en 12% op DOT binnenharken :P
Daarover gesproken… denk je dat er nog een mogelijkheid bestaat dat DOT ook naar 18% gaat net als zijn wilde neefje ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Niet online
Weet je niet hè

Kan ook zoals als de barbapappa’s zijn

Er is al een Madonna, misschien ook wel een Padonna en Omadonna etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Niet online
Skalders schreef op maandag 3 januari 2022 @ 18:58:
You’re welcome O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Barbapappa is echt wel de domste serie ooit.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Niet online
Glenn Hoddle schreef op maandag 3 januari 2022 @ 19:33:
Barbapappa is echt wel de domste serie ooit.
Zeg je nu.. zit net in seizoen 2 episode 23

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Skrunsies schreef op maandag 3 januari 2022 @ 19:34:
[...]

Zeg je nu.. zit net in seizoen 2 episode 23
Ja, nou, het kwam niet echt eerder aan de orde. Maar die sukkels komen wel erg vaak in de problemen voor wezens die elke vorm kunnen aannemen die ze willen.

Daarover gesproken, nu zijn beide Bogdanoffs dood. Crypto zal nooit meer het zelfde zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Niet online
Glenn Hoddle schreef op maandag 3 januari 2022 @ 19:37:
[...]

Ja, nou, het kwam niet echt eerder aan de orde. Maar die sukkels komen wel erg vaak in de problemen voor wezens die elke vorm kunnen aannemen die ze willen.

Daarover gesproken, nu zijn beide Bogdanoffs dood. Crypto zal nooit meer het zelfde zijn.
_O- _/-\o_

( niet omdat ie overleden is, maar ik het een super grappige comment vond )

Ps Die 2 deden echt alles hetzelfde hè

[ Voor 4% gewijzigd door Skrunsies op 03-01-2022 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
TV kijktip voor vanavond?

Scheefgroei 21.28 NPO1...

De pensioenen staan al jaren stil, terwijl het leven steeds duurder wordt. Moeten rijke gepensioneerden ook nog AOW krijgen? En wordt de kansenongelijkheid niet ontzettend vergroot als je alle rijkdom van je ouders kan erven? In de studio: ouderen die niet rond kunnen komen van hun AOW, mensen met zware beroepen, zoals versleten havenarbeiders die toch niet met vervroegd pensioen kunnen, maar ook welvarende pensionado's.

Geen idee of de crypto's ook voorbij komen...ik zie het wel. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pelox
RaptorXS schreef op maandag 3 januari 2022 @ 19:50:
TV kijktip voor vanavond?

Scheefgroei 21.28 NPO1...

De pensioenen staan al jaren stil, terwijl het leven steeds duurder wordt. Moeten rijke gepensioneerden ook nog AOW krijgen? En wordt de kansenongelijkheid niet ontzettend vergroot als je alle rijkdom van je ouders kan erven? In de studio: ouderen die niet rond kunnen komen van hun AOW, mensen met zware beroepen, zoals versleten havenarbeiders die toch niet met vervroegd pensioen kunnen, maar ook welvarende pensionado's.

Geen idee of de crypto's ook voorbij komen...ik zie het wel. ;)
Kijk het niet.. vreselijk programma. Gisteren was het onderwerp "help ik ben dik en arm en dat komt door de overheid".

[ Voor 5% gewijzigd door Pelox op 03-01-2022 20:03 ]

Zero.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aarle
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 13-02 07:33
@YES iemand die de eoy's goed had?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Niet online
@Pelox als je nog mee wilt rijden…

Ik vertrek nu weer naar huis, wat een ontzettend stom feestje van BTC is dit zeg.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Pelox schreef op maandag 3 januari 2022 @ 20:02:
[...]

Kijk het niet.. vreselijk programma. Gisteren was het onderwerp "help ik ben dik en arm en dat komt door de overheid".
Sowieso, als iemand begint over ouderen die niet rond kunnen komen van hun AOW, dan heb je het over een groep die amper bestaat. Het percentage ouderen met alleen AOW is onder de 1% van de AOW'ers. Maar in de beeldvorming lijkt het soms wel de helft van de bejaarden.

(Voor de eerlijkheid, het percentage met AOW+max 250 euro per maand netto is 4,5% en dat is natuurlijk ook geen vetpot. Maar goed, dan mag je ook weer naar afbetaalde huizen of huur van €200 per maand kijken wat ook vooral deze groep betreft.)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pelox
Skrunsies schreef op maandag 3 januari 2022 @ 20:07:
@Pelox als je nog mee wilt rijden…

Ik vertrek nu weer naar huis, wat een ontzettend stom feestje van BTC is dit zeg.
Ik kom er aan.. eerst even mijn pils opdrinken. Sta je nog bij die dikke dot?

Zero.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:54

YES

Moderator General Chat
Heb de inzendingen in een excelsheet gezet en gesorteerd. Net op de 1 minute chart de kaars op 23:59 close opgezocht en bedragen daarvan gepakt Ik zie dat ik gewoon historische data kan raadplegen. Dan pak ik de sluitkoers van 31-12!

Zal zo eens kijken wie er het dichtst bij zit :)

@Jedi_Pimp op bovenstaande manier lijkt me het handigst toch?

[ Voor 10% gewijzigd door YES op 03-01-2022 20:33 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:54

YES

Moderator General Chat
@Glenn Hoddle en @Mooody wat een goede inhoudelijke posts zeg, van jullie beiden razend interessant om te lezen! Thanks!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Niet online
Pelox schreef op maandag 3 januari 2022 @ 20:19:
[...]

Ik kom er aan.. eerst even mijn pils opdrinken. Sta je nog bij die dikke dot?
Yep.. opschieten hoor voordat tante Ada mij spot… die heb ik namelijk altijd verwaarloosd en nooit naar omgekeken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Aarle
Overmorgen is de launchpad van Kasta op Bybit klaar en worden muntjes verdeeld. Idee is aardig, shillers in overvloed - dus kan twee kanten op. Mooie piek, of dikke scam

Voor mij de eerste keer dat ik aan zoiets meedoet. Zal mijn bevindingen eens opschrijven en delen voor wie daar ook ooit over denkt. Wellicht helpt het iemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
Aarle schreef op maandag 3 januari 2022 @ 20:27:
Overmorgen is de launchpad van Kasta op Bybit klaar en worden muntjes verdeeld. Idee is aardig, shillers in overvloed - dus kan twee kanten op. Mooie piek, of dikke scam

Voor mij de eerste keer dat ik aan zoiets meedoet. Zal mijn bevindingen eens opschrijven en delen voor wie daar ook ooit over denkt. Wellicht helpt het iemand.
Ik stake wel van BIT daar in de pool, thx voor de head-up had al even paar dagen niet gekeken ^^
op twitter zie ik wel vaak Kasta langskomen, maar heb weinig dyor zelf gedaan voor kasta.

wel dat ik weet is dat ze proberen om crypto adoption makkelijker te maken voor alle Henk en Ingrids.....

Ik ben toevallig wel thuis die dag als het live gaat, dus direct verkopen bij launch is mogelijk :*)

BIT is trouwens ook zeer mooi gestegen 8)

[ Voor 3% gewijzigd door Kol Nedra op 03-01-2022 20:46 ]

nothing stops this train

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tominatie
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Grichka Bogdanoff was al overleden maar lees zojuist dat zijn broer Igor ook is overleden.
RIP naar beide heren, we hebben de memes van die twee toch veel gebruikt hier in het topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Tominatie schreef op maandag 3 januari 2022 @ 20:45:
Grichka Bogdanoff was al overleden maar lees zojuist dat zijn broer Igor ook is overleden.
RIP naar beide heren, we hebben de memes van die twee toch veel gebruikt hier in het topic.
Ja, jammer. Ik heb zelfs dat tv-programma van ze nog wel vaak gezien als kind, toen crypto noch memes bestonden. Vond het wel grappig om ze zo terug te zien, ook wegens die malle hoofden die ze de laatste tijd hadden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aarle
Kol Nedra schreef op maandag 3 januari 2022 @ 20:45:
[...]

Ik stake wel van BIT daar in de pool, thx voor de head-up had al even paar dagen niet gekeken ^^
op twitter zie ik wel vaak Kasta langskomen, maar heb weinig dyor zelf gedaan voor kasta.

wel dat ik weet is dat ze proberen om crypto adoption makkelijker te maken voor alle Henk en Ingrids.....

Ik ben toevallig wel thuis die dag als het live gaat, dus direct verkopen bij launch is mogelijk :*)

BIT is trouwens ook zeer mooi gestegen 8)
Die stijging is mede door kasta. Het idee is dat ze een wallet bouwen waarmee je gratis crypto naar vrienden kunt sturen (mits ze die app hebben) op basis van je contactenlijst / telefoon nr.

Paar grote Youtubers / Twitter accounts zitten daar in en hebben straks genoeg om iedereen rekt te trekken. Maar die gok wil ik wel wagen.

China en usa kan niet op Bybit geloof ik, dus extra adoptie als het op andere exchanges komt wellicht. Maar vermoedelijk is dat alleen de winst die blijft staan na de eerste launch. Inleg terug, de rest mag gehodld worden.

Die achterlijke 20$ in 2022 gelooft niemand, maar een 25x zou het naar een dollar brengen. Wie weet

[ Voor 4% gewijzigd door Aarle op 03-01-2022 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Laatst online: 20:17
Aarle schreef op maandag 3 januari 2022 @ 20:27:

Dat is toch van die “exaaaaactly as predicted” joeptoeber? Carl to the moon ofzo

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aarle
keepitfrosty schreef op maandag 3 januari 2022 @ 21:03:
[...]

Dat is toch van die “exaaaaactly as predicted” joeptoeber? Carl to the moon ofzo
Je schrijft roeptoeter verkeerd, maar klopt ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
[YouTube: Cardano BACK from the DEAD | Major Crypto Predictions]

interessante tool gebruikt deze meneer, komt eigenlijk beetje neer op RSI...

nothing stops this train

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Inmiddels al onder de stand van oud en nieuw, 42k here we come.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Topicstarter
Heb vanaf 46.216 een 10x short lopen, benieuwd hoe diep het dal wordt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/02XpItbDmGLwOyhkvm16wVusLwM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FjMbBEYeMbKm3R6gLFkJmKxj.png?f=fotoalbum_large

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arme Bitcoin zakt langzaam weg... ;w

Mijn shitcoins lijken voorlopig nog wel sterk trouwens. Raar.

Zal mij benieuwen wat 2022 brengt. Het ziet er geiterig uit, maar echt volatiel is het allemaal nog niet.

Een schuchtere en ietwat onzekere slowbleed tot nu. Niet echt mijn kopje thee.

Alsof de puur speculatieve kant al stiekem heeft opgegeven maar de dikke tech nog teveel valse houvast geeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlterBridge
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 23:10
Ingestapt met mijn laatste beetje fiat op 47k and here we go :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Laatst online: 20:17
knakworst schreef op maandag 3 januari 2022 @ 21:21:
Inmiddels al onder de stand van oud en nieuw, 42k here we come.
Yup gaat em worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
Ik heb wat orders staan op Bitvavo range ~35.9k - 36.6k euro
en de winsten van ATOM (het deel van usdt) een buyorder staan op $42167

@Taro, jij bent heel goed in TA, denk je dat dit prima orders zijn? :)

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

AlterBridge schreef op maandag 3 januari 2022 @ 21:31:
Ingestapt met mijn laatste beetje fiat op 47k and here we go :P
Ik denk dat Michael Saylor met je meedoet. Totnutoe valt de daling tegen/mee (*)

(*) doorhalen wat niet van toepassing is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Topicstarter
Kol Nedra schreef op maandag 3 januari 2022 @ 21:32:
Ik heb wat orders staan op Bitvavo range ~35.9k - 36.6k euro
en de winsten van ATOM (het deel van usdt) een buyorder staan op $42167

@Taro, jij bent heel goed in TA, denk je dat dit prima orders zijn? :)
Motiveer vooral eerst zelf waarom je de orders op dit niveau hebt geplaatst. En dan graag even in USD ipv Euro :)

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Pagina: 1 ... 222 ... 251 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • De meer inhoudelijke en onderbouwde berichten mogen in het Nieuws en koers topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3.
  • Blijf on-topic.
  • Huizen en hypotheken zijn geen crypto, dus offtopic.
  • Prijzen/koersen aub in USD waarde vermelden. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
  • "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, of stel hem niet.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
  • Beperk het hergebruiken van memes/afbeeldingen tot een minimum. Het herhaaldelijk posten van dezelfde afbeelding voegt niets toe voor anderen en vervuilt het topic.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!