Leuk is anders, maar we zitten wel als sinds 4 december ofzo in een range. Die 42k zou ik op basis hiervan ook niet per se verwachten.knakworst schreef op maandag 3 januari 2022 @ 21:33:
[...]
Ik denk dat Michael Saylor met je meedoet. Totnutoe valt de daling tegen/mee (*)
(*) doorhalen wat niet van toepassing is.
Je zou bijna zeggen dat de koers gemanipuleerd wordt, maar wij weten wel beterGlenn Hoddle schreef op maandag 3 januari 2022 @ 21:38:
[...]
Leuk is anders, maar we zitten wel als sinds 4 december ofzo in een range. Die 42k zou ik op basis hiervan ook niet per se verwachten.
Nasdaq up. Chinezen er al uit. Inflatie up. Wie zijn die mensen die verkopen?
Edit: boomers. Voeg die maar toe aan je blamebingo @Verwijderd
Edit: boomers. Voeg die maar toe aan je blamebingo @Verwijderd
[ Voor 29% gewijzigd door Darrell op 03-01-2022 21:41 ]
Ik denk mensen die de koers naar beneden willen duwen, maar dit is een pure gok.Darrell schreef op maandag 3 januari 2022 @ 21:39:
Nasdaq up. Chinezen er al uit. Inflatie up. Wie zijn die mensen die verkopen?
Op 4 dec hadden we een flinke dip en is daarna vrij snel hersteld, dus verwacht daar nu nogmaals een flinke support, mochten we slow bleeden zoals Jaapio al aangeeft dan haal ik die orders wel weg. Deze orders staan er voor de komende nacht en kijk morgen nog een keer of ik het aan moet passen.Taro schreef op maandag 3 januari 2022 @ 21:36:
[...]
Motiveer vooral eerst zelf waarom je de orders op dit niveau hebt geplaatst. En dan graag even in USD ipv Euro
35.9k euro range bij Bitvavo lager neergezet dan bij usdt pair vanwege orderbook vaak leger
maar aan andere kant misschien ipv btc wat van die kleine coins kiezen op Bitvavo en flink lager zitten voor een flash crash
nothing stops this train
@Kol Nedra Als dat overeenkomt met iets boven de 42k USD (Ik ga dat echt niet ook nog omrekenen
), dan is dat op zich een mogelijk instapmoment ja, zie ook de post erboven.
Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV
Jeetje, dat is wel erg sneu zeg. RIP!Tominatie schreef op maandag 3 januari 2022 @ 20:45:
Grichka Bogdanoff was al overleden maar lees zojuist dat zijn broer Igor ook is overleden.
RIP naar beide heren, we hebben de memes van die twee toch veel gebruikt hier in het topic.
Ik wist dat het geen heel best nieuws was toen we laatst de 52k rejecten. Maar dat we inmiddels weer aan het vechten zijn om 45k te houden en 42k in zicht is, poe poe
. Het blijven maar barre tijden voor BTC. Wat voelen de weken met babes en de road naar 69k toch lang geleden inmiddels zo in een nieuw jaar. Al was het natuurlijk te verwachten dat er niet opeens een heel nieuw sentiment en run op btc zou staan omdat 31/12 00:00 opeens voorbij is. Afwachten dan maar en er in blijven zitten voor de lange termijn en de verwachtingen een beetje managen is het advies (aan mezelf) I guess.
Respect voor de mooie kortere termijn shorts/longs die ik voorbij zie komen afgelopen dagen. Als ik op basis van de entries ook een klein beetje inschat welke levels er als resistance en exit prijzen gekozen kunnen zijn is het toch leuk sats rapen voor de mensen die dit durven (en kunnen, niet te vergeten
).
Respect voor de mooie kortere termijn shorts/longs die ik voorbij zie komen afgelopen dagen. Als ik op basis van de entries ook een klein beetje inschat welke levels er als resistance en exit prijzen gekozen kunnen zijn is het toch leuk sats rapen voor de mensen die dit durven (en kunnen, niet te vergeten
gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo
RIP inderdaad...Tominatie schreef op maandag 3 januari 2022 @ 20:45:
Grichka Bogdanoff was al overleden maar lees zojuist dat zijn broer Igor ook is overleden.
RIP naar beide heren, we hebben de memes van die twee toch veel gebruikt hier in het topic.
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
TA daytraders die op 42k allemaal terug willen kopen?Darrell schreef op maandag 3 januari 2022 @ 21:39:
Wie zijn die mensen die verkopen?
Hoop ik
Ik denk dat kasta het heel goed gaat doen omdat het meer hyped is (volgens mij) dan de previous launchpad.Aarle schreef op maandag 3 januari 2022 @ 21:01:
[...]
Die stijging is mede door kasta. Het idee is dat ze een wallet bouwen waarmee je gratis crypto naar vrienden kunt sturen (mits ze die app hebben) op basis van je contactenlijst / telefoon nr.
Paar grote Youtubers / Twitter accounts zitten daar in en hebben straks genoeg om iedereen rekt te trekken. Maar die gok wil ik wel wagen.
China en usa kan niet op Bybit geloof ik, dus extra adoptie als het op andere exchanges komt wellicht. Maar vermoedelijk is dat alleen de winst die blijft staan na de eerste launch. Inleg terug, de rest mag gehodld worden.
Die achterlijke 20$ in 2022 gelooft niemand, maar een 25x zou het naar een dollar brengen. Wie weet
Het verleden wilt niet altijd herhalen, maar ALLE launchpads op Bybit allemaal met winst gesloten:
Dit gebeurd ook vaak bij Binance, dus ik bedank je voor het melden want ik log niet zovaak in bij Bybit thx!
nothing stops this train
Zomer 2020 even nagedacht om BTC te kopen.. toch niet gedaan..
Toen net na de 64k ATH wat ingekocht op 50k, dom. Toen op 30k wat gekocht ter compensatie. Later nog wat in de 41-47k regionen gekocht. Toen helemaal geloofd in S2F, mede omdat er zoveel on-chain data analyses waren die het potentieel ondersteunde. Dus op 61k 'all in' gegaan met een laatste restje fiat. Toen kwam Evergrande, Omicron etc. Bijna een jaar lang strugglen om een grijntje winst en nu zien hoe de bearmarket langzaam zijn intrede doet. Ik heb helaas wat geld nodig de komende tijd, dus vanochtend rond 47,5k twee verkoop orders ingesteld die zijn gehit, dat was fijn.
Maar man, wat jammer dat ik zomer 2020 niet gewoon gestart was met deze geitenbende..
Ik ga nog 1 verkooporder instellen, mocht ie nog een klein piekje richting de 47k wagen. En anders laat ik de boel maar staan. Maar voortaan doe ik mijn aankopen in de bearmarket.. DCA was helaas niet mogelijk voor mij gezien wat nieuwe avonturen zonder werk, studeren in het buitenland etc.
Ben er een beetje klaar mee voor nu, dus het liefst nog even 1 piekje zodat ik nog wat kan verkopen en dan wacht ik op een mooi dal in de bearmarket
EDIT: ohja, beetje jammer dat mijn alts dan net weer dood blijven liggen (DOT en SOL..
)
Toen net na de 64k ATH wat ingekocht op 50k, dom. Toen op 30k wat gekocht ter compensatie. Later nog wat in de 41-47k regionen gekocht. Toen helemaal geloofd in S2F, mede omdat er zoveel on-chain data analyses waren die het potentieel ondersteunde. Dus op 61k 'all in' gegaan met een laatste restje fiat. Toen kwam Evergrande, Omicron etc. Bijna een jaar lang strugglen om een grijntje winst en nu zien hoe de bearmarket langzaam zijn intrede doet. Ik heb helaas wat geld nodig de komende tijd, dus vanochtend rond 47,5k twee verkoop orders ingesteld die zijn gehit, dat was fijn.
Maar man, wat jammer dat ik zomer 2020 niet gewoon gestart was met deze geitenbende..
Ik ga nog 1 verkooporder instellen, mocht ie nog een klein piekje richting de 47k wagen. En anders laat ik de boel maar staan. Maar voortaan doe ik mijn aankopen in de bearmarket.. DCA was helaas niet mogelijk voor mij gezien wat nieuwe avonturen zonder werk, studeren in het buitenland etc.
Ben er een beetje klaar mee voor nu, dus het liefst nog even 1 piekje zodat ik nog wat kan verkopen en dan wacht ik op een mooi dal in de bearmarket

EDIT: ohja, beetje jammer dat mijn alts dan net weer dood blijven liggen (DOT en SOL..

[ Voor 3% gewijzigd door Scirocco op 03-01-2022 22:19 ]
Wat een kut website. Ik wou 't ook wel even proberen. Registreert, failed hij bij de verification en dan kan je niks meer t/m je support contact. Staat ook weer helemaal geen formulier op de site voor, moet je ze gewoon mailen op support@bybit.com, wat ergens ver weg vermeld staat.Kol Nedra schreef op maandag 3 januari 2022 @ 22:01:
[...]
Ik denk dat kasta het heel goed gaat doen omdat het meer hyped is (volgens mij) dan de previous launchpad.
Het verleden wilt niet altijd herhalen, maar ALLE launchpads op Bybit allemaal met winst gesloten:
[YouTube: HOW TO BUY KASTA EARLY!!!! (bybit ieo) TURN $1K INTO $100K WITH THIS ALTCOIN GEM???]
Dit gebeurd ook vaak bij Binance, dus ik bedank je voor het melden want ik log niet zovaak in bij Bybit thx!

Zullen vast weer te laat reageren.
Ik pak deze ook mee, launchpools doen het over het algemeen prima.Aarle schreef op maandag 3 januari 2022 @ 20:27:
Overmorgen is de launchpad van Kasta op Bybit klaar en worden muntjes verdeeld. Idee is aardig, shillers in overvloed - dus kan twee kanten op. Mooie piek, of dikke scam
Voor mij de eerste keer dat ik aan zoiets meedoet. Zal mijn bevindingen eens opschrijven en delen voor wie daar ook ooit over denkt. Wellicht helpt het iemand.
Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV
Absoluut geen verwijt natuurlijk, en met iets andere jaartallen en achtergronden zelfs een vergelijkbaar verhaal hier, maar dat " nog even 1 piekje zodat ik nog wat kan verkopen " is exact het probleem hier natuurlijk. Omdat iedereen en zijn moeder zo lijkt te denken wordt ieder piekje omhoog zo hard verkocht dat we deze levels met zijn allen in stand houden. Niet dat we met dit forum en een andere mentaliteit omdraaien uiteraard, en ik zou ook zeker niemand willen aanraden te blijven zitten als je goede redenen hebt om te verkopen . Maar exact jouw post beschrijft denk ik wel voor een aardig deel van de markt het huidige sentiment, en daardoor ook de koersen op dit momentScirocco schreef op maandag 3 januari 2022 @ 22:17:
EDIT: ohja, beetje jammer dat mijn alts dan net weer dood blijven liggen (DOT en SOL..)
gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo
https://cointelegraph.com...rking-45k-as-accumulation
Ach, hier nog wat hopium voor de twijfelaars 🚀
Accumulatie fase dit.
Ach, hier nog wat hopium voor de twijfelaars 🚀
Accumulatie fase dit.
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
Denk dat veel mensen inderdaad even goed moeten nadenken en tot rust moeten komen. Als je naar de afgelopen jaren kijkt en naar de ontwikkelingen op crypto-gebied aankomende tijd, plus de toenemende adoptie van cryptocurrency is het wel erg waarschijnlijk dat bitcoin óóit de $100k gaat halen.twit schreef op maandag 3 januari 2022 @ 22:26:
[...]
Absoluut geen verwijt natuurlijk, en met iets andere jaartallen en achtergronden zelfs een vergelijkbaar verhaal hier, maar dat " nog even 1 piekje zodat ik nog wat kan verkopen " is exact het probleem hier natuurlijk. Omdat iedereen en zijn moeder zo lijkt te denken wordt ieder piekje omhoog zo hard verkocht dat we deze levels met zijn allen in stand houden. Niet dat we met dit forum en een andere mentaliteit omdraaien uiteraard, en ik zou ook zeker niemand willen aanraden te blijven zitten als je goede redenen hebt om te verkopen . Maar exact jouw post beschrijft denk ik wel voor een aardig deel van de markt het huidige sentiment, en daardoor ook de koersen op dit moment
Wellicht niet dit jaar, maar over een jaar of 2-3 vast wel.
Als het jaarlijkse rendement boven 20% blijft, blijft het een geweldige investering, worst case scenario hangen we eind van het jaar rond de ~$55-60k, dan nog is het beter dan de meeste alternatieven.
(Of we hangen rond de $30k. Als dat het geval is, don't quote me please)
[ Voor 7% gewijzigd door Valandin op 03-01-2022 22:36 ]
@Valandin tot rust komen is niet de beste kwaliteit van veel mensen hier lijkt het, maar je hebt helemaal gelijk.
Crypto is momenteel een plek waar je met defensief denken makkelijk 25% per jaar pakt, en met wat meer risico makkelijk 1000% per jaar. Dit is ons wilde westen, en het loont om je in te lezen en proberen gedegen beslissingen te nemen over je strategie en af en toe met wat kleingeld uit de heup te schieten.
Crypto is momenteel een plek waar je met defensief denken makkelijk 25% per jaar pakt, en met wat meer risico makkelijk 1000% per jaar. Dit is ons wilde westen, en het loont om je in te lezen en proberen gedegen beslissingen te nemen over je strategie en af en toe met wat kleingeld uit de heup te schieten.
Ben zelf pas weer recent terug crypto in gestapt, dus ik heb nog een goede lading hopium over.Glenn Hoddle schreef op maandag 3 januari 2022 @ 22:41:
@Valandin tot rust komen is niet de beste kwaliteit van veel mensen hier lijkt het, maar je hebt helemaal gelijk.
Crypto is momenteel een plek waar je met defensief denk makkelijk 25% per jaar pakt, en met wat meer risico makkelijk 1000% per jaar. Dit is ons wilde westen, en het loont om je in te lezen en proberen gedegen beslissingen te nemen over je strategie en af en toe met wat kleingeld uit de heup te schieten.
2017 moest ik gewoon uitstappen omdat ik met 't geld andere prioriteiten had, als ik dat geld er tot nu toe op had kunnen laten staan, had ik nu wel echt een life-changing amount geld kunnen hebben. Die fout ga ik dus niet meer maken
Of ach, fout. Ik ben nog jong, had het geld gewoon nodig voor verhuizen, huis aankleden, auto, reizen. Zou het nu waarschijnlijk alsnog zo doen. Ga nu de rest van het jaar DCA elke 2 weken wat bijschrijven, dan vliegt 't vanzelf weer de goede kant op.
[ Voor 4% gewijzigd door Valandin op 03-01-2022 22:46 ]
Valandin schreef op maandag 3 januari 2022 @ 22:35:
[...]
Als het jaarlijkse rendement boven 20% blijft, blijft het een geweldige investering
Dat snappen de meeste beginnelingen niet. Mensen die in 2021 zijn ingestapt in crypto als eerste vorm van investeren zien 100'en % per jaar rendement als normaal. 25% defensief is een droom. Met 25% en € 30000 euro vandaag, of € 500/maand inleg, kan je in zo'n 15 jaar op pensioen, startend vanaf niets. Alles daarboven is gewoon een enorm geluk voor de mensen in onze generatie die hiervan mee kunnen genieten.Glenn Hoddle schreef op maandag 3 januari 2022 @ 22:41:
@Valandin
Crypto is momenteel een plek waar je met defensief denk makkelijk 25% per jaar pakt, en met wat meer risico makkelijk 1000% per jaar. Dit is ons wilde westen, en het loont om je in te lezen en proberen gedegen beslissingen te nemen over je strategie en af en toe met wat kleingeld uit de heup te schieten.
Alles boven de 15% (gemiddeld) zijn zelfs al topprestaties. Daarmee win je jaren en jaren van je leven in totale vrijheid met een rustige buy & hold strategie. Zonder crypto is het voor de modale investeerder gemiddeld 10%, waar je nog eens 2-3% inflatie vanaf kan trekken.
Een strategie, redelijke einddoelen en daarna vooral volhouden aan je plan is dan ook echt de sleutel naar je succes.
Precies. Ik denk dat het handig is voor mensen die beginnen met DCA'en om zich meteen al voor te nemen om de eerstvolgende 4-5 jaar alleen maar maandelijks geld te storten. Of als je lump sum met ~30k gaat dan eventueel een exit strategy plan maakt dat je op bijvoorbeeld 120k portfolio je initiële lump sum investment er uit trekt, en verder op bepaalde goals er een % van afhaalt. Maar ook ik zal vast wel wat 'ehhh...' momentjes krijgen als ik bijvoorbeeld een -20% dip zie.Skalders schreef op maandag 3 januari 2022 @ 22:51:
[...]
[...]
Dat snappen de meeste beginnelingen niet. Mensen die in 2021 zijn ingestapt in crypto als eerste vorm van investeren zien 100'en % per jaar rendement als normaal. 25% defensief is een droom. Met 25% en € 30000 euro vandaag, of € 500/maand inleg, kan je in zo'n 15 jaar op pensioen, startend vanaf niets. Alles daarboven is gewoon een enorm geluk voor de mensen in onze generatie die hiervan mee kunnen genieten.
Alles boven de 15% (gemiddeld) zijn zelfs al topprestaties. Daarmee win je jaren en jaren van je leven in totale vrijheid met een rustige buy & hold strategie. Zonder crypto is het voor de modale investeerder gemiddeld 10%, waar je nog eens 2-3% inflatie vanaf kan trekken.
Een strategie, redelijke einddoelen en daarna vooral volhouden aan je plan is dan ook echt de sleutel naar je succes.
Makkelijkst voor mij om er naar te kijken is index fonds als 20-30 jaren plan en bitcoin als 5-10 jaren plan.
(Al zou het super mooi zijn als Bitcoin over 15 jaar nog zo blijft groeien als nu)
[ Voor 3% gewijzigd door Valandin op 03-01-2022 23:05 ]
@Skalders Dat gezegd hebbende is het wel zo dat een wat agressievere strategie momenteel misschien wel aan te bevelen is.
Ik steek al een tijdje geen cent meer in crypto, ik leef juist voor een flink deel van de rente.
Ik steek al een tijdje geen cent meer in crypto, ik leef juist voor een flink deel van de rente.
Ik vind dat het zeker te overwegen valt, maar het kernwoord is overwegen. Anders krijg je ook verhalen als dat van @SciroccoGlenn Hoddle schreef op maandag 3 januari 2022 @ 23:05:
@Skalders Dat gezegd hebbende is het wel zo dat een wat agressievere strategie momenteel misschien wel aan te bevelen is.
Persoonlijk lijkt het mij verstandig om eerst je toekomst en je 'kasteel' te verzekeren met een defensief plan en je aan die inleg per maand houden. Alle extra centjes boven dat plan mogen wat agressiever ingezet worden. En net zoals @Valandin kijk ik dan naar indexfondsen en in mijn geval ook vastgoed voor de lange termijn, terwijl ik bij crypto niet verder durf kijken dan 5 a 10 jaar.
Natuurlijk is het anders in jouw stadium, waar je al een kapitaal hebt opgebouwd. Dat is iedereen zijn droom hier
@Skalders Tuurlijk mag je dat vragen, anders was er niet zelf over begonnen.
Praktisch gezien: ik betaal m'n vaste lasten van m'n bankrekening, maar verder vrijwel al het andere met de binance card. Dat zou overigens in België nog makkelijker gaan, gezien dat de acceptatie van visa in Nederland een stuk lager ligt.
Maar het gaat dus hier niet eerst via de bank. Voor NL maakt dat voor de belasting niet uit, maar in BE wel.
Als je wil weten hoe je kan staken op een manier dat je dit het beste uitnut, DM me dan even. Ik heb ook Nexo, als deel van de risicospreiding, niks mis mee, maar zo moet je dat vooral in België niet aanpakken.
Praktisch gezien: ik betaal m'n vaste lasten van m'n bankrekening, maar verder vrijwel al het andere met de binance card. Dat zou overigens in België nog makkelijker gaan, gezien dat de acceptatie van visa in Nederland een stuk lager ligt.
Maar het gaat dus hier niet eerst via de bank. Voor NL maakt dat voor de belasting niet uit, maar in BE wel.
Als je wil weten hoe je kan staken op een manier dat je dit het beste uitnut, DM me dan even. Ik heb ook Nexo, als deel van de risicospreiding, niks mis mee, maar zo moet je dat vooral in België niet aanpakken.
Het gaat hier van Bogdanoff naar memes, naar internationale betrekkingen, naar eindelijk wat in de breedte over investeren op de lange termijn. Mooie content zo in het nieuwe jaar, bedankt voor de bijdrages, beste knapen.
En dan zeker weer op 70k terugkopen:)Scirocco schreef op maandag 3 januari 2022 @ 22:17:
EDIT: ohja, beetje jammer dat mijn alts dan net weer dood blijven liggen (DOT en SOL..)
Absoluut helemaal gelijk in natuurlijk. Het is dat ik de komende tijd wat geld nodig heb, anders had ik het prima door de bear gehodled, wat ook mij initiële plan was. Maargoed, life happenstwit schreef op maandag 3 januari 2022 @ 22:26:
[...]
Absoluut geen verwijt natuurlijk, en met iets andere jaartallen en achtergronden zelfs een vergelijkbaar verhaal hier, maar dat " nog even 1 piekje zodat ik nog wat kan verkopen " is exact het probleem hier natuurlijk. Omdat iedereen en zijn moeder zo lijkt te denken wordt ieder piekje omhoog zo hard verkocht dat we deze levels met zijn allen in stand houden. Niet dat we met dit forum en een andere mentaliteit omdraaien uiteraard, en ik zou ook zeker niemand willen aanraden te blijven zitten als je goede redenen hebt om te verkopen . Maar exact jouw post beschrijft denk ik wel voor een aardig deel van de markt het huidige sentiment, en daardoor ook de koersen op dit moment
Welke bear?Scirocco schreef op maandag 3 januari 2022 @ 23:38:
[...]
Absoluut helemaal gelijk in natuurlijk. Het is dat ik de komende tijd wat geld nodig heb, anders had ik het prima door de bear gehodled, wat ook mij initiële plan was. Maargoed, life happens
Da's best allemaal interessante materie, dat mag hier toch perfect ipv via DM, nee?Glenn Hoddle schreef op maandag 3 januari 2022 @ 23:24:
Liever dit dan de duizendste repost van hetzelfde prentje dat 995 keer geleden al niet meer boeide.
Die mensen hebben nooit een echte bear meegemaaktJoosie200 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 23:56:
[...]
Menigeen noemt deze slow bleed vanaf 69k al een bear.
Met zo'n instelling heb ik liever dat je dan gelijk ook even kwantificeert wanneer de markt wel of niet in een bear market zit. Wat ofwel erg subjectief is als je naar absolute prijzen kijkt, ofwel pas te zeggen als de prijs over langere tijd lager blijft dan... een subjectieve hoogte.
Maar het is natuurlijk veel makkelijker om gewoon te begrijpen dat ik normalerwijs geen probleem met een dip zou hebben, maar het nu financieel even niet uit komt
Richh schreef op maandag 3 januari 2022 @ 23:58:
[...]
Die mensen hebben nooit een echte bear meegemaakt

Eerlijk is eerlijk ik vind dit ook hele interessante materie @Glenn Hoddle… dus mag hier toch gewoonSlonzo schreef op maandag 3 januari 2022 @ 23:58:
[...]
Da's best allemaal interessante materie, dat mag hier toch perfect ipv via DM, nee?
Liever dit dan de duizendste repost van hetzelfde prentje dat 995 keer geleden al niet meer boeide.
Ps @Verwijderd heb je nog een nieuwe meme voor deze meneer ?
UberLurker Departement #GG.
Been there, done that wat jij nu doet. Maar dan in 2015. Daarna niet meer ingestapt tot mei dit jaar. Had ik toch beter mijn PF kunnen negeren in 2015 en me richten op andere zaken. Om in april 2021 het nog eens erbij te pakken. Zelfs het kleine beetje wat ik overhield zou zes jaar later toch een aardig rendement hebben gegeven.Scirocco schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 00:00:
[...]
Met zo'n instelling heb ik liever dat je dan gelijk ook even kwantificeert wanneer de markt wel of niet in een bear market zit. Wat ofwel erg subjectief is als je naar absolute prijzen kijkt, ofwel pas te zeggen als de prijs over langere tijd lager blijft dan... een subjectieve hoogte.
Maar het is natuurlijk veel makkelijker om gewoon te begrijpen dat ik normalerwijs geen probleem met een dip zou hebben, maar het nu financieel even niet uit komt
Want wat bitcoin wel heeft laten zien tussen 2009 en nu is dat het in tien jaar tijd kan pieken en dalen, maar de trend vanaf 1 dollar toen naar 45k nu nog steeds omhoog loopt. Qua bear definitie: als 20k het ook niet houdt dan zou ik het een bear noemen. Want bitcoin is nooit onder de oude all time high gegaan: zelfs niet in een bear. 19/20k was de vorige ath voor 64/69k dus daarom neem ik dat als referentiekader.
Alles boven 42k geeft een mogelijkheid voor een voortzetting van de ingeslagen trend. Daaronder wordt het lastiger.
Dat het hier allemaal perfect mag betekent nog niet dat ik het ook hier wil doen, hè?Skrunsies schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 00:03:
[...]
Eerlijk is eerlijk ik vind dit ook hele interessante materie @Glenn Hoddle… dus mag hier toch gewoon![]()
Ps @Verwijderd heb je nog een nieuwe meme voor deze meneer ?
Maar voor jou en @Slonzo, je hebt er een kaart voor nodig als die van Crypto.com of Binance,
en dan komt het DeFi staken. On chain, zonder de leugenachtige gordels van de kartels die je van je APY beroven. Durf je dat, dan kun je met 5k inleg rustig 15 euro per dag binnenharken als je niet bang bent aangelegd. Of anders 30% apy op stablecoins.
En dan de winst weer gebruiken om je boodschappen te betalen en je maten een pinten te schenken in de kroeg en je maten helemaal gek te maken met je magische internetgeld.
ik wil dat best wat verder ook hier uitleggen hoor, maar mijn ervaring tot nog toe is dat jullie tegen mensen als @keepitfrosty, @mjoaris en @majic gaan roepen alsof ze gek zijn ofschoon ze danig meer centen binnenhalen dan de goegemeente hier.
Persoonlijk noem ik niemand gek.. of nou ja… iig niet hier op het forumGlenn Hoddle schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 00:12:
[...]
Dat het hier allemaal perfect mag betekent nog niet dat ik het ook hier wil doen, hè?
Maar voor jou en @Slonzo, je hebt er een kaart voor nodig als die van Crypto.com of Binance,
en dan komt het DeFi staken. On chain, zonder de leugenachtige gordels van de kartels die je van je APY beroven. Durf je dat, dan kun je met 5k inleg rustig 15 euro per dag binnenharken als je niet bang bent aangelegd. Of anders 30% apy op stablecoins.
En dan de winst weer gebruiken om je boodschappen te betalen en je maten een pinten te schenken in de kroeg en je maten helemaal gek te maken met je magische internetgeld.
ik wil dat best wat verder ook hier uitleggen hoor, maar mijn ervaring tot nog toe is dat jullie tegen mensen als @keepitfrosty, @mjoaris en @majic gaan roepen alsof ze gek zijn ofschoon ze danig meer centen binnenhalen dan de goegemeente hier.
Mijn interesse is zeker wel gewekt. En misschien heb ik bepaalde posts of comments gemist. En wil zeker geen mensen in diskrediet brengen.
Ik wil je ook best wel een DM sturen, maar dacht juist dat dit soort materie hier prima tussen past. Althans dat is mijn bescheiden mening
Oh en ik heb een crypto.com card, dus als ik goed lees heb ik de eerste stap al gezet
[ Voor 3% gewijzigd door Skrunsies op 04-01-2022 00:20 ]
Ja jammer dat het zo gaat, Maar wat @Skrunsies zegt, Je maakt mij ook heel nieuwsgierig!Glenn Hoddle schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 00:12:
[...]
Trouwens, wel iets waar jullie misschien over kunnen meedenken, wat een beetje in mijn denk-tank zit.
Als ik BTC & ETH koop, dan koop ik ze om jaren te holden, dus daar heb ik geen echte exit-strategy voor, behalve als ik mijn beoogde doel aan waarde heb bereikt. Daar pomp ik dus geld in en kijk ik verder niet meer naar om.
Alt-coins zijn een ander verhaal. Die kan je wel gaan holden, maar uiteindelijk ga je jezelf in de voet schieten omdat je de ATH mist, want bijna al onze altcoins zullen na 5 jaar een stuk minder waarde hebben. Wat ik een beetje in gedachte heb is;
Ik doe dus een bi-weekly DCA, stel ik zou dit doen met een fictief bedrag van €1000 per 2 weken.
De spread ziet er dan (bijvoorbeeld) zoals dit uit;
Bitcoin: €300
Etherium: €200
Immutable-X: €150
Chainlink: €150
Solana: €100
Cardano: €100
(Paar extreem high cap, paar high cap, paar low cap)
Om te zorgen dat ik gedurende een goede fase er ook al een beetje profits uit haal overweeg ik om bij elk aankoop moment meteen een limit sell order in te schieten.
Bijvoorbeeld:
4/1/2022 - €150 IMX @ €3.97 - Limit sell order 30% van net gekochte aantal IMX - IMX €10.00
18/1/2022 - €150 IMX @ €5.00 - Limit sell order 30% van net gekochte aantal IMX - IMX €12.5
1/2/2022 - €150 IMX @ €6.00 - Limit sell order 30% van net gekochte aantal IMX - IMX €15.00
Het grootste geheel blijft dan nog in de coin staan, waardoor het nog steeds hard gaat groeien, maar ben ik er wel van verzekerd dat ik er op vooruit ga, ookal stort de coin ineens in, of als er een forse correcite overheen komt.
Vervolgens kan ik weer terug met buy orders op een beter bedrag dan waar ik ze voor verkocht heb, of investeren in andere coins die potentie hebben om te gaan groeien.
Voor stop orders ben ik dus beetje huiverig, ook door eerdere warnings, straks is er een 20% flash drop en ben je een hoop geld kwijt. Dus de keuze of ik hold, of een klein deel sell op zo'n moment doe ik liever manual.
Hoe kijken jullie hier tegen aan? Hoe doen jullie dit?
Als ik BTC & ETH koop, dan koop ik ze om jaren te holden, dus daar heb ik geen echte exit-strategy voor, behalve als ik mijn beoogde doel aan waarde heb bereikt. Daar pomp ik dus geld in en kijk ik verder niet meer naar om.
Alt-coins zijn een ander verhaal. Die kan je wel gaan holden, maar uiteindelijk ga je jezelf in de voet schieten omdat je de ATH mist, want bijna al onze altcoins zullen na 5 jaar een stuk minder waarde hebben. Wat ik een beetje in gedachte heb is;
Ik doe dus een bi-weekly DCA, stel ik zou dit doen met een fictief bedrag van €1000 per 2 weken.
De spread ziet er dan (bijvoorbeeld) zoals dit uit;
Bitcoin: €300
Etherium: €200
Immutable-X: €150
Chainlink: €150
Solana: €100
Cardano: €100
(Paar extreem high cap, paar high cap, paar low cap)
Om te zorgen dat ik gedurende een goede fase er ook al een beetje profits uit haal overweeg ik om bij elk aankoop moment meteen een limit sell order in te schieten.
Bijvoorbeeld:
4/1/2022 - €150 IMX @ €3.97 - Limit sell order 30% van net gekochte aantal IMX - IMX €10.00
18/1/2022 - €150 IMX @ €5.00 - Limit sell order 30% van net gekochte aantal IMX - IMX €12.5
1/2/2022 - €150 IMX @ €6.00 - Limit sell order 30% van net gekochte aantal IMX - IMX €15.00
Het grootste geheel blijft dan nog in de coin staan, waardoor het nog steeds hard gaat groeien, maar ben ik er wel van verzekerd dat ik er op vooruit ga, ookal stort de coin ineens in, of als er een forse correcite overheen komt.
Vervolgens kan ik weer terug met buy orders op een beter bedrag dan waar ik ze voor verkocht heb, of investeren in andere coins die potentie hebben om te gaan groeien.
Voor stop orders ben ik dus beetje huiverig, ook door eerdere warnings, straks is er een 20% flash drop en ben je een hoop geld kwijt. Dus de keuze of ik hold, of een klein deel sell op zo'n moment doe ik liever manual.
Hoe kijken jullie hier tegen aan? Hoe doen jullie dit?
[ Voor 4% gewijzigd door Valandin op 04-01-2022 00:28 ]
Ongeveer wat mijn eerste actie ook zou zijn, even laten bezinken
Ja, ik bedoelde jou ook niet per se...Skrunsies schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 00:17:
[...]
Persoonlijk noem ik niemand gek.. of nou ja… iig niet hier op het forum![]()
Mijn interesse is zeker wel gewekt. En misschien heb ik bepaalde posts of comments gemist. En wil zeker geen mensen in diskrediet brengen.
Ik wil je ook best wel een DM sturen, maar dacht juist dat dit soort materie hier prima tussen past. Althans dat is mijn bescheiden mening
Maar dan even praktisch, je moet hiervoor een wallet hebben als Metamask (en Metamask zelf is verreweg de handigste) en dan wat coins van exchanges naar je eigen wallet willen halen.
En snappen dat er best veel verschillende chains zijn waarop je al die dingen kan zetten.
Dit is schijnbaar voor veel mensen al best lastig.
Misschien is het makkelijkste als ik even een voorbeeld noem. Stel je hebt 0,1 BTC op Binance. Dan kun je dat bijvoorbeeld naar je wallet op de Binance Smart Chain brengen, maar dan heet het ineens BTCb. Dan heb je 0,1 BTC daar op de BSC, en dan kom je er achter dat de rente daar niet zo geweldig is, en zie je dat je via Beefy.finance 13%apy op BTC kan krijgen, maar dat is dan op de Fantom chain. Kut. Maar toch niet, want via multichain.org kun je gewoon BTCb naar wBTC op Fantom omzetten. etc. Dit leek me in het begin ook vreeslijk veel gezeik, tot ik er achter kwam hoe lucratief het kon zijn...
Vervolgens is de vraag, als je een beetje met je wallet kan omgaan en hebt ervaren dat multichain.org prima werkt, waar je dan moet staken.... en dat komt, als jullie nog interesse hebben, in de volgende aflevering.
Pakt de popcornGlenn Hoddle schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 00:29:
[...]
Ja, ik bedoelde jou ook niet per se...
Maar dan even praktisch, je moet hiervoor een wallet hebben als Metamask (en Metamask zelf is verreweg de handigste) en dan wat coins van exchanges naar je eigen wallet willen halen.
En snappen dat er best veel verschillende chains zijn waarop je al die dingen kan zetten.
Dit is schijnbaar voor veel mensen al best lastig.
Misschien is het makkelijkste als ik even een voorbeeld noem. Stel je hebt 0,1 BTC op Binance. Dan kun je dat bijvoorbeeld naar je wallet op de Binance Smart Chain brengen, maar dan heet het ineens BTCb. Dan heb je 0,1 BTC daar op de BSC, en dan kom je er achter dat de rente daar niet zo geweldig is, en zie je dat je via Beefy.finance 13%apy op BTC kan krijgen, maar dat is dan op de Fantom chain. Kut. Maar toch niet, want via multichain.org kun je gewoon BTCb naar wBTC op Fantom omzetten. etc. Dit leek me in het begin ook vreeslijk veel gezeik, tot ik er achter kwam hoe lucratief het kon zijn...
Vervolgens is de vraag, als je een beetje met je wallet kan omgaan en hebt ervaren dat multichain.org prima werkt, waar je dan moet staken.... en dat komt, als jullie nog interesse hebben, in de volgende aflevering.
Het is toch al een grote farce en ontdekkingreis in crypto geitenponzi-land
Ik zit sinds begin dit jaar ergens in DeFi, dat werd hier toen idd allemaal snel afgeschoten...Glenn Hoddle schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 00:12:
Dat het hier allemaal perfect mag betekent nog niet dat ik het ook hier wil doen, hè?
...
Wist niet dat dat sentiment nog steeds zo heerste, begrijp ook helemaal als je dat gedoe niet wil
Wat je hierboven zelf zei over al de verschillende chains/vaults/wrapped coins/e.d. vind ik ook het moeilijkste om van op de hoogte te blijven en de interessante zaken eruit te halen, daarom leek het me wel leuk om dat hier ook te kunnen bespreken. Of in een apart DeFi topic als dat nog niet bestaat?
Maar naast DeFi en yield optimizers had je 't ook nog over de verschillen insteek tussen BE en NL qua belastingen, en waarom je er bvb. in NL wel 'goed' aan zou doen om bij Nexo te stallen maar in BE minder. Dat soort info en kennis ligt ook niet voor het oprapen, en is 1 v/d redenen waarom ik graag in dit subforum kom
Ik zie waardering, dus ik ga door, maar eerst even deze disclaimer: doe in godesnaam even een half dagje onderzoek naar deze shit; als je denkt dat Honeypot, Impermanent Loss, Rugpull, Curve Wars en Failed TX een shoegazer, emo, punk, nu metal dan wel folkcore band is heb je best een aardig gevoel voor muziek maar niet voor DeFi.
Het is wel slapenstijd inmiddels, en ik kom hier morgen zeker op terug, maar als pseudo-huiswerk kunnen jullie eens naar https://yield.rodeo/ gaan en daar je favoriete coins invullen om te zien wat er te verdienen valt.
Die kende ik nog niet, thanks!Glenn Hoddle schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 00:56:
Het is wel slapenstijd inmiddels, en ik kom hier morgen zeker op terug, maar als pseudo-huiswerk kunnen jullie eens naar https://yield.rodeo/ gaan en daar je favoriete coins invullen om te zien wat er te verdienen valt.
Je maakt me wel nieuwsgierig andersGlenn Hoddle schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 00:12:
[...]
dus toch, van de week vond ik LINK al sterk, toen zei ik dit over LINK en LTC... nu LTC nog 👀Vis schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 00:08:
Wat doet LINK nu 🤗
ATOM blijft ook maar gaan, helaas te vroeg uitgestapt.
in CRV zit ik dan nog weer wel, die gaat ook heerlijk 🙌
[ Voor 21% gewijzigd door Kol Nedra op 04-01-2022 07:39 ]
nothing stops this train
een aparte DeFi zou voor mij prima zijn, DOT en KSM parachains duurde ook ff maar die topic is ook gekomen.Slonzo schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 00:44:
[...]
Ik zit sinds begin dit jaar ergens in DeFi, dat werd hier toen idd allemaal snel afgeschoten...
Wist niet dat dat sentiment nog steeds zo heerste, begrijp ook helemaal als je dat gedoe niet wil
Wat je hierboven zelf zei over al de verschillende chains/vaults/wrapped coins/e.d. vind ik ook het moeilijkste om van op de hoogte te blijven en de interessante zaken eruit te halen, daarom leek het me wel leuk om dat hier ook te kunnen bespreken. Of in een apart DeFi topic als dat nog niet bestaat?
Maar naast DeFi en yield optimizers had je 't ook nog over de verschillen insteek tussen BE en NL qua belastingen, en waarom je er bvb. in NL wel 'goed' aan zou doen om bij Nexo te stallen maar in BE minder. Dat soort info en kennis ligt ook niet voor het oprapen, en is 1 v/d redenen waarom ik graag in dit subforum kom
nothing stops this train
Ik zou defi graag hier blijven zien. Met een apart topic zou het een niche blijven en het is echt wel interessante materie.
** Referrals zijn hier niet toegestaan, zie ook de topicwarning **
[ Voor 85% gewijzigd door Taro op 04-01-2022 10:50 ]
** Knip, zie de topicwarning. **
[ Voor 113% gewijzigd door Taro op 04-01-2022 10:50 ]
Zie startpost:Inhumanous schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 09:23:
Ik zit is te kijken naar crypto.com (inmiddels al een account aangemaakt) redelijk nieuw in de wereld van crypto!
Maar ik kreeg net een mail met een referal code voor $25.
Geen flauw idee of ik nog iemand zijn referal code kan gebruiken zodat we beide $25 verdienen?
Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
LTC is sowieso een sleeping giant. Deze maand gaat MWEB live, meer privacy en schaalbaarheid. Niet voor niets dat LTC in m'n portefeuille blijft komende jaren, de groeipotentie is enorm, adoptie ook.Kol Nedra schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 07:35:
[...]
dus toch, van de week vond ik LINK al sterk, toen zei ik dit over LINK en LTC... nu LTC nog 👀
ATOM blijft ook maar gaan, helaas te vroeg uitgestapt.
in CRV zit ik dan nog weer wel, die gaat ook heerlijk 🙌
de "/s" vergeten?Vis schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 09:42:
[...]
LTC is sowieso een sleeping giant. Deze maand gaat MWEB live, meer privacy en schaalbaarheid. Niet voor niets dat LTC in m'n portefeuille blijft komende jaren, de groeipotentie is enorm, adoptie ook.
Gaat inderdaad hard! Nog +15% en hij staat bij mij weer groenVis schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 00:08:
Wat doet LINK nu 🤗
Even voor mijn beeldvorming. Was Link nou een ‘oplossing’ op het Eth netwerk die mogelijk niet meer nodig is als Eth zich verder ontwikkeld na bijvoorbeeld 2.0. Of was dat een andere alt?
Ik zit weer in de DeFi rabbit hole.
XLM gekocht op Bitvavo en meteen gestuurd naar Binance. XLM verkocht voor BUSD en daarmee AVAX gekocht. Via de Avalanche C-Chain de AVAX naar mijn eigen Metamask wallet verstuurd.
Op https://app.pangolin.exchange/#/swap een groot deel van de AVAX geswapped voor USDC.e
De USDC.e als liquiditeit toegevoegd via https://avax.curve.fi/aave/deposit
De verkregen token av3CRV gestopt in de Beefy vault.
Een man moet hard werken voor zijn gratis dagelijkse kopje DeFi koffie.
XLM gekocht op Bitvavo en meteen gestuurd naar Binance. XLM verkocht voor BUSD en daarmee AVAX gekocht. Via de Avalanche C-Chain de AVAX naar mijn eigen Metamask wallet verstuurd.
Op https://app.pangolin.exchange/#/swap een groot deel van de AVAX geswapped voor USDC.e
probleem met LTC is dat je het niet ergens fijn kan staken. ik heb het liefst dat je ergens kan staken, tenzei je een fijne plek weet? wil eigenlijk wel klein fluffje LTC houden...Vis schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 09:42:
[...]
LTC is sowieso een sleeping giant. Deze maand gaat MWEB live, meer privacy en schaalbaarheid. Niet voor niets dat LTC in m'n portefeuille blijft komende jaren, de groeipotentie is enorm, adoptie ook.
nothing stops this train
Leuke en interessante discussie over DeFi afgelopen avond en nacht!
Je verdiepen in DeFi en hier op de juiste manier gebruik van maken is echt enorm lucratief. Het is echter wel meer hands-on in vergelijking met een CEX of bijvoorbeeld crypto.com, waardoor je goed je huiswerk moet doen voordat je begint. Voor mij persoonlijk is dat juist wat DeFI zo interessant maakt.
Door te yield farmen kun je constant een stroom van inkomen genereren voor jezelf. Die inkomensstroom kun je vervolgens weer compounden om je posities verder te vergroten, waardoor je inkomstenstroom in potentie verder kan groeien.
Wil hier ook best wel verder toelichten wat mijn strategie is (vooral CVX en CRV), als men daar interesse in heeft en van wilt leren.
Zoals @Glenn Hoddle ook aangaf lees je in wat de curve wars zijn en op welke manier je hier optimaal van kunt profiteren. Volg DeFI whale Tetranode; projecten waar hij bij betrokken is zijn vrijwel altijd de moeite waard om verder te onderzoeken. Zijn natuurlijk ook andere mogelijkheden, maar bovenstaande zijn zaken die ik het meest volg en in verdiep.
Je verdiepen in DeFi en hier op de juiste manier gebruik van maken is echt enorm lucratief. Het is echter wel meer hands-on in vergelijking met een CEX of bijvoorbeeld crypto.com, waardoor je goed je huiswerk moet doen voordat je begint. Voor mij persoonlijk is dat juist wat DeFI zo interessant maakt.
Door te yield farmen kun je constant een stroom van inkomen genereren voor jezelf. Die inkomensstroom kun je vervolgens weer compounden om je posities verder te vergroten, waardoor je inkomstenstroom in potentie verder kan groeien.
Wil hier ook best wel verder toelichten wat mijn strategie is (vooral CVX en CRV), als men daar interesse in heeft en van wilt leren.
Zoals @Glenn Hoddle ook aangaf lees je in wat de curve wars zijn en op welke manier je hier optimaal van kunt profiteren. Volg DeFI whale Tetranode; projecten waar hij bij betrokken is zijn vrijwel altijd de moeite waard om verder te onderzoeken. Zijn natuurlijk ook andere mogelijkheden, maar bovenstaande zijn zaken die ik het meest volg en in verdiep.
Wat een gedoe zeg haha.baba420 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 10:05:
Je kunt ze tegen 1% ongeveer laten staan bij Bitvavo als je het vinkje staking aanzet. Daar doe ik ook DCA mee.Kol Nedra schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 10:06:
[...]
probleem met LTC is dat je het niet ergens fijn kan staken. ik heb het liefst dat je ergens kan staken, tenzei je een fijne plek weet? wil eigenlijk wel klein fluffje LTC houden...
Is niet veel, maar op langere termijn sowieso plus.
Nexo?Kol Nedra schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 10:06:
[...]
probleem met LTC is dat je het niet ergens fijn kan staken. ik heb het liefst dat je ergens kan staken, tenzei je een fijne plek weet? wil eigenlijk wel klein fluffje LTC houden...
Zero.
Tip: gebruik een exchange waarmee je direct je funds naar je gewenste netwerk kunt sturen. Crypto.com ondersteunt redelijk wat netwerken en dan is het jouw geval gewoon: crypto.com > Avax > Avalanche netwerk.baba420 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 10:05:
Op nexo krijg je 5% rente op ltc als je platinum lvl bent.
Verwijderd
De DeFi geïnteresseerden/users van nu, zijn de whales van de toekomst.
Ik gok zomaar dat door toekomstige regulaties liquiditeit langzaam van centrale exchanges naar decentralised chains zal vloeien, als direct gevolg van boomer betutteling. Een echte paradigm shift dus.
Ik ga daar zelf natuurlijk niets mee doen, lijkt mij teveel op werken. Je moet toch fun hebben while staying poor.
Wat ik dus zeggen wil: onthoud bovenstaande usernames goed en slijp je boormachine.
Ik gok zomaar dat door toekomstige regulaties liquiditeit langzaam van centrale exchanges naar decentralised chains zal vloeien, als direct gevolg van boomer betutteling. Een echte paradigm shift dus.
Ik ga daar zelf natuurlijk niets mee doen, lijkt mij teveel op werken. Je moet toch fun hebben while staying poor.
Wat ik dus zeggen wil: onthoud bovenstaande usernames goed en slijp je boormachine.
Weer tegen een molen aan gewandeld lees ikVerwijderd schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 10:14:
Ik zal eens vragen welk merk @Glenn Hoddle het liefste heeft
Lijkt teveel op werkenVerwijderd schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 10:14:
slijp je boormachine.

Verwijderd
Maar, zoals ook in het echte leven, is mijn inbreng vaak niets meer dan een dooddoener die iedere vorm van groeipotentie direct de kop indrukt.
In mijn leven is een stap naar het doel dan ook altijd achteruit of zijwaarts.
Ik ga dus even mijn bek houden en memes zoeken, zodat jullie verder kunnen met de discussie.
DeFiTheFuckOn.
In mijn leven is een stap naar het doel dan ook altijd achteruit of zijwaarts.
Ik ga dus even mijn bek houden en memes zoeken, zodat jullie verder kunnen met de discussie.
DeFiTheFuckOn.
Als hier een NFT van was zou ik 'm kopen.Verwijderd schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 10:14:
Ik dacht dat het probleem van LTC was dat het met in gebruik name van Btc ligthning protocol overbodig was geworden?Kol Nedra schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 10:06:
[...]
Waarom wil je dat muntje houden?
Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.
Hij noemt YFI maar niet BIFI. Zijn jij en @mjoaris nu mad?Glenn Hoddle schreef op maandag 3 januari 2022 @ 18:27:
[...]
Dank, ga ik met interesse lezen. Misschien dat je dit ook wat vind dan: https://threadreaderapp.com/thread/1476652328736342023.html
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Je zal een kijkje komen nemen op het forum en dit bericht als eerste lezenbaba420 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 10:05:

De uitspraak dat crypto alles makkelijker gaat maken kan in ieder geval de deur uit
https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw
hier moet ik mij ook meer in gaan verdiepen want ik ben ook maar een Boomer 🥲baba420 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 10:05:
voor BOOMER wel bekend met:
RAMP op Binance kopen --> Metamask ---> RAMPDeFi staken (autocompound)
Cake --> Metamask ---> PcS Cake (auto)
FTM --> Metamask --> SpookySwap ---> converten naar BOO, dit staken voor xBOO ---> staken in pool wFTM en dit dan weer traden voor FTM
nothing stops this train
leuk muntje dikke tech? zit wat in, er is op dit moment veel keuze ^^MicroWhale schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 10:39:
[...]
Ik dacht dat het probleem van LTC was dat het met in gebruik name van Btc ligthning protocol overbodig was geworden?
nothing stops this train
Ik heb mijn stack cake inmiddels zo'n beetje verdubbeld door staken op PCS. Helaas doet de prijs van cake niet veel meer
Wie weet komt er nog een BSC opleving..
Crypto niet. Bitcoin maakt alles makkelijker.Stokstaart schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 10:45:
[...]
Je zal een kijkje komen nemen op het forum en dit bericht als eerste lezen![]()
De uitspraak dat crypto alles makkelijker gaat maken kan in ieder geval de deur uit
Zonder hier weer LTC te gaan shillen hoef je alleen maar te kijken naar de actieve adressen van LTC, die zijn torenhoog en stijgende. Tezamen met BTC en ETH vormen zij de top 3 qua volume. Dat zegt toch wel genoeg, of in ieder geval de potentie voor een long term hodl muntje.MicroWhale schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 10:39:
[...]
Ik dacht dat het probleem van LTC was dat het met in gebruik name van Btc ligthning protocol overbodig was geworden?
:strip_exif()/f/image/SOjdqwD3d74l1NWcPZYt3ZZf.jpg?f=fotoalbum_large)
Haha, dat niet, maar het geeft wel aan ook binnen crypto er een soort financieel establishment is dat vooral in z'n eigen omgeving kijkt. Yearn was tot voor kort slechts een governance token en je kan er pas sinds kort ook wat mee verdienen, waarmee ze feitelijk gewoon het model van Beefy hebben overgenomen. Met een prijsexplosie tot gevolg.Jedi_Pimp schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 10:41:
[...]
Hij noemt YFI maar niet BIFI. Zijn jij en @mjoaris nu mad?
Waarom heeft Yearn die bekendheid en Beefy niet? Deels first mover advantage, maar deels omdat de grote jongens alleen maar kijken naar wat er op Eth draait. Dat die chain met z'n transacties van $100 of meer onbruikbaar is voor de meeste mensen kijken ze niet naar.
Beefy draait op 11 chains die wel betaalbaar zijn, maar niet op ETH. Blijkbaar ziet het establishment je dan niet.
Toegegeven, Yearn had wel iets wat Beefy nooit gehad heeft: een exploit.
Heb je de short nog lopen ?Taro schreef op maandag 3 januari 2022 @ 21:29:
Heb vanaf 46.216 een 10x short lopen, benieuwd hoe diep het dal wordt:
[Afbeelding]
Nou, het heeft even mogen duren maar daar zijn de uitslagen van de EOY voorspellingen dan.
Je hebt de BTC koers tot op de (afgeronde) dollar nauwkeurig goed voorspeld en bij ETH zat je er maar 6 dollar naast. In beide gevallen ben je dus de duidelijke winnaar!
Laat je nog even weten wat de BTC en ETH prijs over een week of zo is, dan kunnen we met het gehele topic daarop traden en je digitaal lynchen als je er dan toch wat naast blijkt te zitten
Toelichting:
De peilwaarde is afgeleid van daily close data van Binance. Dat is dus niet van de close na 23:59 uur in Nederland maar de daadwerkelijke close van de daily candle.
Verder opperde @Jedi_Pimp het idee hier wellicht wat vaker een dergelijk wedstrijdje voorspellen te organiseren. Als daar genoeg animo voor is willen we dat wel met zijn tweeën oppakken en dan gaan we ook kijken of we er een prijsje aan kunnen koppelen
Voor nu moet HardwareRichard het met eeuwige roem doen, lijkt me ook niet verkeerd
Je hebt de BTC koers tot op de (afgeronde) dollar nauwkeurig goed voorspeld en bij ETH zat je er maar 6 dollar naast. In beide gevallen ben je dus de duidelijke winnaar!
Laat je nog even weten wat de BTC en ETH prijs over een week of zo is, dan kunnen we met het gehele topic daarop traden en je digitaal lynchen als je er dan toch wat naast blijkt te zitten
BTC | Tweaker | Peilwaarde 46217 | Verschil met peilwaarde |
No. | |||
1. | @HardwareRichard | 46217 | 0 |
2. | @Visca | 46444 | 227 |
3. | @TheSupraLife | 45980 | - 237 |
4. | @Chaes | 45640 | - 577 |
5. | @Kol Nedra | 46827 | 610 |
6. | @Aarle | 48190 | 1973 |
7. | @Keepitfrosty | 48300 | 2083 |
8. | @twit | 48450 | 2233 |
9. | @Jedi_Pimp | 49133 | 2916 |
10. | @Tacticus | 43222 | - 2995 |
11. | @Biohazzard21 | 49677 | 3460 |
12. | @anti elppa | 50300 | 4083 |
13. | @Khaelos | 42069 | - 4148 |
14. | @jesperber | 50500 | 4283 |
15. | @SjoerdV nl | 0,06 | - 46216,94 |
16. | @Qunix | 169420 | 123203 |
17. | @Jaapio | 200000 | 153783 |
18. | @Moiety | 201000 | 154783 |
ETH | Tweaker | Peilwaarde 3676 | Verschil met peilwaarde |
No. | |||
1. | @HardwareRichard | 3682 | 6 |
2. | @Visca | 3684 | 8 |
3. | @Chaes | 3650 | - 26 |
4. | @Kol Nedra | 3714 | 38 |
5. | @anti elppa | 3600 | - 76 |
6. | @Khaelos | 3555 | - 121 |
7. | @TheSupraLife | 3522 | - 154 |
8. | @Jedi_Pimp | 3842 | 166 |
9. | @Keepitfrosty | 3910 | 234 |
10. | @Biohazzard21 | 3911 | 235 |
11. | @jesperber | 3950 | 274 |
12. | @Aarle | 4020 | 344 |
13. | @twit | 4060 | 384 |
14. | @Tacticus | 3111 | - 565 |
15. | @Jaapio | 25000 | 21324 |
16. | @Moiety | 26000 | 22324 |
17. | @Qunix | 32512 | 28836 |
Toelichting:
De peilwaarde is afgeleid van daily close data van Binance. Dat is dus niet van de close na 23:59 uur in Nederland maar de daadwerkelijke close van de daily candle.
Verder opperde @Jedi_Pimp het idee hier wellicht wat vaker een dergelijk wedstrijdje voorspellen te organiseren. Als daar genoeg animo voor is willen we dat wel met zijn tweeën oppakken en dan gaan we ook kijken of we er een prijsje aan kunnen koppelen
Voor nu moet HardwareRichard het met eeuwige roem doen, lijkt me ook niet verkeerd
Wat een onzin! Hij had gewoon 136k moeten zijn volgens Plan B!YES schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 12:05:
Nou, het heeft even mogen duren maar daar zijn de uitslagen van de EOY voorspellingen dan.
BTC Tweaker Peilwaarde 46217 Verschil met peilwaarde No. 1. @HardwareRichard 46217 0 2. @Visca 46444 227 3. @TheSupraLife 45980 - 237 4. @Chaes 45640 - 577 5. @Kol Nedra 46827 610 6. @Aarle 48190 1973 7. @Keepitfrosty 48300 2083 8. @twit 48450 2233 9. @Jedi_Pimp 49133 2916 10. @Tacticus 43222 - 2995 11. @Biohazzard21 49677 3460 12. @anti elppa 50300 4083 13. @Khaelos 42069 - 4148 14. @jesperber 50500 4283 15. @SjoerdV nl 0,06 - 46216,94 16. @Qunix 169420 123203 17. @Jaapio 200000 153783 18. @Moiety 201000 154783
ETH Tweaker Peilwaarde 3676 Verschil met peilwaarde No. 1. @HardwareRichard 3682 6 2. @Visca 3684 8 3. @Chaes 3650 - 26 4. @Kol Nedra 3714 38 5. @anti elppa 3600 - 76 6. @Khaelos 3555 - 121 7. @TheSupraLife 3522 - 154 8. @Jedi_Pimp 3842 166 9. @Keepitfrosty 3910 234 10. @Biohazzard21 3911 235 11. @jesperber 3950 274 12. @Aarle 4020 344 13. @twit 4060 384 14. @Tacticus 3111 - 565 15. @Jaapio 25000 21324 16. @Moiety 26000 22324 17. @Qunix 32512 28836
Toelichting:
Verder opperde @Jedi_Pimp het idee hier wellicht wat vaker een dergelijk wedstrijdje voorspellen te organiseren. Als daar genoeg animo voor is willen we dat wel met zijn tweeën oppakken en dan gaan we ook kijken of we er een prijsje aan kunnen koppelen![]()
Ik wil mijn geld terug van bitcoin
Kudos, dank voor het bijhouden en gefeliciteerd RichardYES schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 12:05:
BTC Tweaker Peilwaarde 46217 Verschil met peilwaarde No. 1. @HardwareRichard 46217 0 2. @Visca 46444 227 3. @TheSupraLife 45980 - 237 4. @Chaes 45640 - 577 5. @Kol Nedra 46827 610 6. @Aarle 48190 1973 7. @Keepitfrosty 48300 2083 8. @twit 48450 2233 9. @Jedi_Pimp 49133 2916 10. @Tacticus 43222 - 2995 11. @Biohazzard21 49677 3460 12. @anti elppa 50300 4083 13. @Khaelos 42069 - 4148 14. @jesperber 50500 4283 15. @SjoerdV nl 0,06 - 46216,94 16. @Qunix 169420 123203 17. @Jaapio 200000 153783 18. @Moiety 201000 154783
ETH Tweaker Peilwaarde 3676 Verschil met peilwaarde No. 1. @HardwareRichard 3682 6 2. @Visca 3684 8 3. @Chaes 3650 - 26 4. @Kol Nedra 3714 38 5. @anti elppa 3600 - 76 6. @Khaelos 3555 - 121 7. @TheSupraLife 3522 - 154 8. @Jedi_Pimp 3842 166 9. @Keepitfrosty 3910 234 10. @Biohazzard21 3911 235 11. @jesperber 3950 274 12. @Aarle 4020 344 13. @twit 4060 384 14. @Tacticus 3111 - 565 15. @Jaapio 25000 21324 16. @Moiety 26000 22324 17. @Qunix 32512 28836
Toelichting:
Verder opperde @Jedi_Pimp het idee hier wellicht wat vaker een dergelijk wedstrijdje voorspellen te organiseren. Als daar genoeg animo voor is willen we dat wel met zijn tweeën oppakken en dan gaan we ook kijken of we er een prijsje aan kunnen koppelen![]()
Ik zat nog aardig in de buurt dus..
Moet je @planB even bellen denk ik.Qunix schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 12:14:
[...]
Wat een onzin! Hij had gewoon 136k moeten zijn volgens Plan B!
Ik wil mijn geld terug van bitcoinIk heb het bonnetje nog. Waar kan ik omruilen?
Bedankt heren voor het documenteren. Richard wordt de nieuwe PlanB. Zover is duidelijk.Voor nu moet HardwareRichard het met eeuwige roem doen, lijkt me ook niet verkeerd
Toch had ik meer hoop op Jaapio's voorspelling.
YES schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 12:05:
Toelichting:
Ethereum wil niet met Bitcoin mee de afgrond in, dat is mooi om te zien 
Als BTC echt een level lager (42k) gaat testen, wil ik wel zien of ETH de 0.08 kan houden. Wordt een mooi gevecht als dat gebeurt.
Als BTC echt een level lager (42k) gaat testen, wil ik wel zien of ETH de 0.08 kan houden. Wordt een mooi gevecht als dat gebeurt.
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Valt LTC nou onder een stablecoin? Ik heb nu 75% BTC en 25% ETH. Ik zou dit ook 60/20/20 kunnen gaan doen oid op basis van BTC/ETH/LTC.Vis schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 11:37:
[...]
Zonder hier weer LTC te gaan shillen hoef je alleen maar te kijken naar de actieve adressen van LTC, die zijn torenhoog en stijgende. Tezamen met BTC en ETH vormen zij de top 3 qua volume. Dat zegt toch wel genoeg, of in ieder geval de potentie voor een long term hodl muntje.
[Afbeelding]
Een stablecoin is doorgaans gekoppeld aan fiatmunt zoals USD of Euro. LTC is dus geen stablecoin.Workaholic schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 12:33:
[...]
Valt LTC nou onder een stablecoin? Ik heb nu 75% BTC en 25% ETH. Ik zou dit ook 60/20/20 kunnen gaan doen oid op basis van BTC/ETH/LTC.
Weer wat geleerd - thanks. Zou je stablecoins adviseren om naast BTC/ETH aan te houden of juist niet? De euro staat nu erg zwak tov de USD bijv. Waarom zou je dit aanhouden versus bijv eth/btc?Raaafie schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 12:34:
[...]
Een stablecoin is doorgaans gekoppeld aan fiatmunt zoals USD of Euro. LTC is dus geen stablecoin.
Ook wel benieuwd of mensen hier wat meer inzicht willen geven in de verdeelsleutels. Hoeveel % in welke coin etc.
[ Voor 14% gewijzigd door Workaholic op 04-01-2022 12:37 ]
Ooit van wash trading gehoord?Vis schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 11:37:
[...]
Zonder hier weer LTC te gaan shillen hoef je alleen maar te kijken naar de actieve adressen van LTC, die zijn torenhoog en stijgende. Tezamen met BTC en ETH vormen zij de top 3 qua volume. Dat zegt toch wel genoeg, of in ieder geval de potentie voor een long term hodl muntje.
[Afbeelding]
LTC heeft naar mijn weten totaal geen functie. Daarom proberen ze via artificiële trading de prijs nog op peil te houden, totdat ze geforceerd een nieuwe usecase gevonden hebben. Gebeurt vaker, open deurtje.
https://messari.io/screener
Sorteer op "REAL VOLUME" en zie dat LTC inmiddels op plekje #33 staat (en zakkende).
Ik zou er geen cent in willen hebben zitten, daarvoor zijn er teveel andere kansen
[ Voor 4% gewijzigd door Mooody op 04-01-2022 12:40 ]
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Ligt aan waar mee te traden valt. Kan een stablecoin zijn, kan fiat zijn.Workaholic schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 12:36:
[...]
Weer wat geleerd - thanks. Zou je stablecoins adviseren om naast BTC/ETH aan te houden of juist niet? De euro staat nu erg zwak tov de USD bijv. Waarom zou je dit aanhouden versus bijv eth/btc?
Ook wel benieuwd of mensen hier wat meer inzicht willen geven in de verdeelsleutels. Hoeveel % in welke coin etc.
Ik heb wel geleerd dat je altijd wat geld klaar moet hebben staan om bij te kopen als er echt een flinke daling ineens is. Dat kan best lonen (Voor zover die markt te timen is dan)
Bittr heeft een nieuwe rekeningnummer en is nu in testfase. Binnenkort kan je daar weer DCA'en!
Ik gebruik zelf alleen stablecoins om mee te handelen, maar zie het nut er niet van in om ze te hodlen. Ja, je kan ze staken op verschillende platforms voor redelijke rente (APY) maar ik zit juist in crypto omdat ik het vertrouwen in reguliere valuta kwijt ben.Workaholic schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 12:36:
[...]
Weer wat geleerd - thanks. Zou je stablecoins adviseren om naast BTC/ETH aan te houden of juist niet? De euro staat nu erg zwak tov de USD bijv. Waarom zou je dit aanhouden versus bijv eth/btc?
Ah thanks voor deze nuttige info 👍🏼 weer wat geleerd.Mooody schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 12:39:
[...]
Ooit van wash trading gehoord?
LTC heeft naar mijn weten totaal geen functie. Daarom proberen ze via artificiële trading de prijs nog op peil te houden, totdat ze geforceerd een nieuwe usecase gevonden hebben. Gebeurt vaker, open deurtje.
https://messari.io/screener
Sorteer op "REAL VOLUME" en zie dat LTC inmiddels op plekje #33 staat (en zakkende).
Ik zou er geen cent in willen hebben zitten, daarvoor zijn er teveel andere kansen
Toch hou ik een paar LTC in m'n long term hodl potje. You never know.
Dit topic is gesloten.
Let op:
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!
- De meer inhoudelijke en onderbouwde berichten mogen in het Nieuws en koers topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3.
- Blijf on-topic.
- Huizen en hypotheken zijn geen crypto, dus offtopic.
- Prijzen/koersen aub in USD waarde vermelden. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
- "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, of stel hem niet.
- Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
- Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
- Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
- Beperk het hergebruiken van memes/afbeeldingen tot een minimum. Het herhaaldelijk posten van dezelfde afbeelding voegt niets toe voor anderen en vervuilt het topic.
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!