Hodlen is hopen. Traden is geld verdienen.
Ik ben zelfs door die knakker (PlanB) geblocked op Twitter. Ach ja, zijn model komt niet uit en hij is helemaal de weg kwijt wat betreft corona. Ik mis dus helemaal niets.mannowlahn schreef op zondag 2 januari 2022 @ 16:18:
[...]
Kan niet wachten op het moment dat die s2f ook niet meer valide is![]()
Waarom, die hele planB zooi heeft crypto meer slecht gedaan dan goed imho. Dat blindelings volgen en maar vanuit gaan dat iets zomaar gebeurt omdat eens of ander petje met laser ogen dat zegt stond mij altijd erg tegen.
Dit is alleen maar goed voor lange termijn denk ik. Bitcoin zal heus nog wel eens de 100k aantikken maar dat mag prima een jaar of zelf twee later zijn. Misschien is 50k wel de stabiele range voor btc, nog beter![]()
Ps naar voorgaande posters, ik zag net wat grappige filmpjes van Westerpark en had het idee dat het in dit topic verder ging. Dank voor het voortzetten van het lachen
Hoezo staat planb je tegen? Hij maakt een model die tot nu toe zeer synchroon loopt met de koers. Het is een model. Toen bitcoin op 3k stond dacht niemand aan 50k. Dat was een mega stap.mannowlahn schreef op zondag 2 januari 2022 @ 16:18:
[...]
Kan niet wachten op het moment dat die s2f ook niet meer valide is![]()
Waarom, die hele planB zooi heeft crypto meer slecht gedaan dan goed imho. Dat blindelings volgen en maar vanuit gaan dat iets zomaar gebeurt omdat eens of ander petje met laser ogen dat zegt stond mij altijd erg tegen.
Dit is alleen maar goed voor lange termijn denk ik. Bitcoin zal heus nog wel eens de 100k aantikken maar dat mag prima een jaar of zelf twee later zijn. Misschien is 50k wel de stabiele range voor btc, nog beter![]()
Ps naar voorgaande posters, ik zag net wat grappige filmpjes van Westerpark en had het idee dat het in dit topic verder ging. Dank voor het voortzetten van het lachen
Ik vind het ook prima als bitcoin ooit de 100k haalt, maar zo minachtend te doen over een S2F model is ook niet nodig.
nothing stops this train
LINk en IMX heb ik goede hoop voor dit jaarKol Nedra schreef op zondag 2 januari 2022 @ 17:08:
gaan LINK en LTC binnenkort vertrekken? 👀
Ik heb het gevoel dat door dit soort crypto Messias gasten we een ongezonde situatie hebben. Überhaupt al zo’n model is can de gekke als je kijkt hoe snel en hard dat dan zou stijgen. Dat is niet gezond. Ook dat blindelings volgen en ervoor zorgen dat mensen maar blind fomoen is niet gezond.MaStar schreef op zondag 2 januari 2022 @ 17:06:
[...]
Hoezo staat planb je tegen? Hij maakt een model die tot nu toe zeer synchroon loopt met de koers. Het is een model. Toen bitcoin op 3k stond dacht niemand aan 50k. Dat was een mega stap.
Ik vind het ook prima als bitcoin ooit de 100k haalt, maar zo minachtend te doen over een S2F model is ook niet nodig.
Ik doe niet minachtend. Iedereen mag prima geloven wat die wilt, ik vind het gewoon een zeer ongezonde situatie die voor destabilisatie van een groei zorgt. Elke Henk en Ingrid pleurt zijn hebben en houden er in, dikke kaarsen, ongezond. Vervolgens komen we at maanden verder en lijkt het er op dat die prognose toch niet zo valide is, dikke dildo’s omlaag.
Imho creëren die modellen alleen maar manische taferelen die ik persoonlijk niet graag zie. De daytrader uiteraard wel.
Juist door de modellen te breken maakt crypto weer gezonder en interessanter.
Niet te hard roepen!Skalders schreef op zondag 2 januari 2022 @ 16:26:
https://cryptosnewss.com/...s-bitcoin-cash-a-failure/
Was hier niet een BCH ultrashiller?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/uEFBLwZD3I2ea53TZcBmn1n4.jpg?f=user_large)
hier is dan wel al de stroomkosten eraf gerekend.
Dit jaar kopen we zonnepanelen, komt helemaal goed dus
nothing stops this train
Die zonnepanelen moet je ook terugverdienen heKol Nedra schreef op zondag 2 januari 2022 @ 19:14:
Nou joepie heb berekend wat ik verdien per dag aan mining met de nieuwe tarieven:
[Afbeelding]
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
ja dat snap ik, maar als je zonnepanelen hebt zet je je wasmachine/vaatwasser aan in de piekzon-uren etc.NiGeLaToR schreef op zondag 2 januari 2022 @ 19:15:
[...]
Die zonnepanelen moet je ook terugverdienen hetis niet alsof minen dan in ene gratis is, al helpt het wel dat je na je TVT ook stroom blijft opwekken.
Doe het natuurlijk niet alleen voor het minen he ^^
minen doe ik voor de fun erbij...
nothing stops this train
Ah oke, sowieso, linksom of rechtsom, een goede zetKol Nedra schreef op zondag 2 januari 2022 @ 19:17:
[...]
ja dat snap ik, maar als je zonnepanelen hebt zet je je wasmachine/vaatwasser aan in de piekzon-uren etc.
Doe het natuurlijk niet alleen voor het minen he ^^
minen doe ik voor de fun erbij...
Heb in een aantal etappes 7k wP geplaatst en wil nu nog meer (rijden EV, dat gaat pas hard). Mijn tip: leg zoveel als je kunt betalen en kwijt kunt in 1 keer, het komt wel op en tot die tijd saldeer je het gewoon.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Precies gelijk zoveel mogelijk leggen, hier 2 ev's en een warmtepomp... energie vliegt de meterkast uit, maar altijd nog vele malen beter dan 2x per week tankenNiGeLaToR schreef op zondag 2 januari 2022 @ 19:24:
[...]
Ah oke, sowieso, linksom of rechtsom, een goede zet![]()
Heb in een aantal etappes 7k wP geplaatst en wil nu nog meer (rijden EV, dat gaat pas hard). Mijn tip: leg zoveel als je kunt betalen en kwijt kunt in 1 keer, het komt wel op en tot die tijd saldeer je het gewoon.
Enne terugverdienen hoeft van mij niet direct als het van de crypto winst is.
On topic: wen sun.
[ Voor 7% gewijzigd door Pelox op 02-01-2022 19:40 ]
Zero.
Ik koop steeds plukjes, maar ik vraag me af of ik nog wel in BTC moet investeren.roflexx schreef op zondag 2 januari 2022 @ 19:57:
Btc shitcoin.
Meeste successen heb ik zelf met tokens in de DeFi/Smart Contracts space gehaald.
Bitcoin heeft aan het begin van een nieuwe bullrun meer momentum dan de alts, in deze fase helaas niet meer en daardoor zie je ook het gepruts met de koers van dit moment. Jij denkt zo, ik denk zo, >50% van de anderen ook, dus grote kans op een self fulfilling prophecy en een BTC die daardoor verder dipt.merauder schreef op zondag 2 januari 2022 @ 20:22:
[...]
Ik koop steeds plukjes, maar ik vraag me af of ik nog wel in BTC moet investeren.
Meeste successen heb ik zelf met tokens in de DeFi/Smart Contracts space gehaald.
Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV
Ohja goede tip, heb jij ergens een linkje naar een how-to bitcoin minen? Of welk programma gebruik je? Totaal nooit in verdiept, maar heb hier een aantal apparaten staan met flink wat rekenvermogen die eigenlijk altijd maar uit staan. Misschien kan ik die ook wat beter inzetten..Kol Nedra schreef op zondag 2 januari 2022 @ 19:14:
Nou joepie heb berekend wat ik verdien per dag aan mining met de nieuwe tarieven:
[Afbeelding]
Iemand hier nog naar gekeken? Vandaag +25% ..... of komt dat juist door tweakers die massaal zijn gaan inkopen na bovenstaand bericht.Rep7 schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 22:22:
Zijn er nog mensen hier die wat informatie/ gevoel/ TA over FLUX hebben?
Het idee achter Flux is m.i. wel logisch. Flux biedt een mogelijkheid om een cloud infrastructuur aan te bieden waarna je betaald wordt in crypto naar gebruik. Flux wordt dan een generieke standaard zodat gebruikers niet aan diensten zoals Microsoft Azure of Amazon Web Service vast zitten. Qua veiligheid is nog even de vraag of het werkt. Maar daar moet ik me verder nog in verdiepen.
Ik loop deze coin niet te shillen, maar ben benieuwd naar jullie idee hierover.
Ik heb 2% van mijn PF in Flux zitten.
Indien niet begrepen of niet interessant, dan zijn jullie niet niet de doelgroep
Pure speculatie waarschijnlijk, wat niet anders is dan vele andere coins, maar staar je dus niet blind op hun usecase.
Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV
Ik probeer altijd te kijken of het ook daadwerkelijk een probleem oplost. In dit geval heb ik dan wat moeite om het probleem te zien aangezien de meeste gebruikers volgens mij prima tevreden zijn met de commerciële diensten die er op dit moment beschikbaar zijn.Rep7 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 20:46:
[...]
Iemand hier nog naar gekeken? Vandaag +25% ..... of komt dat juist door tweakers die massaal zijn gaan inkopen na bovenstaand bericht.
Indien niet begrepen of niet interessant, dan zijn jullie niet niet de doelgroep
Tuurlijk is een decentrale permissieloze clouddienst mooi maar wie zijn daar de gebruikers van, en hoeveel € gaat deze doelgroep opleveren?
Maar verder: als je denkt dat je winst kan pakken op de coin moet je het ook zeker niet laten
Even gekeken, kwam op internet veel 'NiceHash' tegen. Een van m'n PC's aangeslingerd om het even te testen, €0.10/kwh opgegeven als stroomkosten.Valandin schreef op zondag 2 januari 2022 @ 20:46:
[...]
Ohja goede tip, heb jij ergens een linkje naar een how-to bitcoin minen? Of welk programma gebruik je? Totaal nooit in verdiept, maar heb hier een aantal apparaten staan met flink wat rekenvermogen die eigenlijk altijd maar uit staan. Misschien kan ik die ook wat beter inzetten..
Krijg ik volgende resultaat mee;

Had wel meer dan €~0.95 per dag net profit verwacht haha.
Als ik wat andere apparaten aanzet zal het misschien €3-4 per dag worden, maarja.
Vanaf Binance mag/kan het niet meer. Kan niet zo snel een goed artikel vinden.
Gebruik even de zoekfunctie, dat komt hier regelmatig langs.Confusius-nl schreef op zondag 2 januari 2022 @ 21:49:
Is er een topic hoe je geld vanuit TrustWallet kan omzetten naar je bankrekening?
Vanaf Binance mag/kan het niet meer. Kan niet zo snel een goed artikel vinden.
Thnx. Zat in een of andere presale van een BSC muntje die 50X is gegaan 😅Taro schreef op zondag 2 januari 2022 @ 21:50:
[...]
Gebruik even de zoekfunctie, dat komt hier regelmatig langs.
[ Voor 25% gewijzigd door MaStar op 02-01-2022 22:04 ]
Nou ik zou zeggen, trap maar af!MaStar schreef op zondag 2 januari 2022 @ 22:03:
We hebben het hier teveel over de koers en te weinig over de fundamentals van crypto en blockchain. Of dat nog voldoende waarde en perspectief heeft voor de toekomst...
Fundamentals? Dikke tech.MaStar schreef op zondag 2 januari 2022 @ 22:03:
We hebben het hier teveel over de koers en te weinig over de fundamentals van crypto en blockchain. Of dat nog voldoende waarde en perspectief heeft voor de toekomst...
De massale run op shitcoins en hun koers zal ook deze halving weer de ondergang van Bitcoin betekenen en daarmee dus defacto ook de shitcoins.MaStar schreef op zondag 2 januari 2022 @ 22:03:
Er is niks veranderd wat dat betreft. Helaas...
Ondertussen kost die 2ehands auto die ik al 2 jaar voor de leuk volg op Autotrack ('wat als de APK duur uit valt') 20% meer ipv 20% minder, heb ik een ton teveel betaald geleend voor mijn stapel stenen en kost een 4-pack Coca-Cola tegenwoordig een tientje.
En in plaats van dat we naar het fundament kijken waarom dit zo loopt, overstroomt ook dit topic steeds meer met Henk en Ingrids die hun studieschuld of 2e hypotheek op $SHIB zetten 'want wat als die een cent waard zou worden!!'. Men is allang vergeten waarom Satoshi juist toen Bitcoin lanceerde en wat de gedachte er achter is. Het draait enkel om 'get rich quick', ondanks dat rijkdom in een waardeverliezende fiat coin slechts relatief zal zijn.
Ik zal nooit verkondigen dat Bitcoin de oplossing is trouwens, he. Maar als ik iets heb geleerd vorig jaar, is dat de onwil van onze individualistische samenleving om gemeenschappelijke problemen überhaupt te willen begrijpen, laat staan op te willen lossen.
[ Voor 9% gewijzigd door Richh op 02-01-2022 23:42 ]
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Even gekeken of ik hiervoor een paar VM’s kan gaan opspinnen. Alleen vind ik de initiële investering van 10k flux te hoog om hier mee te spelen.Rep7 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 20:46:
[...]
Iemand hier nog naar gekeken? Vandaag +25% ..... of komt dat juist door tweakers die massaal zijn gaan inkopen na bovenstaand bericht.
Het idee spreekt mij wel aan.
Nicehash is een platform waarop je je rekenkracht verhuurt.Valandin schreef op zondag 2 januari 2022 @ 21:44:
[...]
Even gekeken, kwam op internet veel 'NiceHash' tegen. Een van m'n PC's aangeslingerd om het even te testen, €0.10/kwh opgegeven als stroomkosten.
Krijg ik volgende resultaat mee;
[Afbeelding]
Had wel meer dan €~0.95 per dag net profit verwacht haha.
Als ik wat andere apparaten aanzet zal het misschien €3-4 per dag worden, maarja.
In principe mine je met Nicehash allerlei altcoins, en betaalt de huurder van de rekenkracht jou daarvoor uit in Bitcoin.
Om echt Bitcoin te minen dien je andere software te gebruiken. Sterker nog, als je goed bent met wiskunde kan je het zelfs met pen en papier doen
Realistisch gezien is dat echter behoorlijk kansloos: er is voor Bitcoin inmiddels speciale hardware ontwikkeld, enkel en alleen om zo efficiënt mogelijk te minen. Zelfs een bovengemiddelde gamepc of voor mijn part een high performance server haalt het daar niet bij. Het is dus helaas redelijk kansloos om zelf Bitcoin te minen.
Het is een stuk aantrekkelijker om ETH te minen, of inderdaad Nicehash te gebruiken. Echter, daarmee werk je dus niet aan de Bitcoin blockchain, dat wou ik vooral zeggen, omdat je daar over begon
Een goed beginpunt is trouwens [Mining] Het grote cryptocurrency mining topic
[ Voor 4% gewijzigd door Richh op 02-01-2022 23:59 ]
Hey ik zie dat je veel verstand heb van SHIBA, ik wil mijn interieur afbetalen die ik gekocht heb bij de Wehkamp, dat koste mij bijna 4000 euro, snappie? Dus is SHIBA nog steeds een goede investering? ik las ook iets over FLOKI, is dat dan wat?Richh schreef op zondag 2 januari 2022 @ 23:36:
[...]
De massale run op shitcoins en hun koers zal ook deze halving weer de ondergang van Bitcoin betekenen en daarmee dus defacto ook de shitcoins.
Er is niks veranderd wat dat betreft. Helaas...
Ondertussen kost die 2ehands auto die ik al 2 jaar voor de leuk volg op Autotrack ('wat als de APK duur uit valt') 20% meer ipv 20% minder, heb ik een ton teveel betaald geleend voor mijn stapel stenen en kost een 4-pack Coca-Cola tegenwoordig een tientje.
En in plaats van dat we naar het fundament kijken waarom dit zo loopt, overstroomt ook dit topic steeds meer met Henk en Ingrids die hun studieschuld of 2e hypotheek op $SHIB zetten 'want wat als die een cent waard zou worden!!'. Men is allang vergeten waarom Satoshi juist toen Bitcoin lanceerde en wat de gedachte er achter is. Het draait enkel om 'get rich quick', ondanks dat rijkdom in een waardeverliezende fiat coin slechts relatief zal zijn.
Ik zal nooit verkondigen dat Bitcoin de oplossing is trouwens, he. Maar als ik iets heb geleerd vorig jaar, is dat de onwil van onze individualistische samenleving om gemeenschappelijke problemen überhaupt te willen begrijpen, laat staan op te willen lossen.
Ik zie dit eigenlijk niet echt zoveel hier voorbijkomen. Er is zoveel anti-shitcoin sentiment dat de eerste de beste die dogecoin of shiba aanhaalt, linea recta wordt doorverwezen naar het MC topic (en dat laatste is natuurlijk hartstikke terecht).Richh schreef op zondag 2 januari 2022 @ 23:36:
Ik als 'no-homer' kan ook klagen dat jullie gemene huizenbezitters er alles aan doen om de positie van vermogenden te betreden en dat mensen hun leencapaciteit misbruiken om een zo duur mogelijk vastgoedobject te bemachtigen, niet zozeer om in te wonen maar om te kunnen profiteren van de verwachte waardeontwikkeling.
You see what I did there
Als je in 2021 niet hebt geprofiteerd van altcoins omdat je bij wijze van ideologie alleen maar in BTC en ETH hebt gezeten, tja. Ik heb nu slechts ~4% BTC in mijn portfolio maar dat zegt niets over mijn geloof ik het fundament of dat ik een Floki sticker op m'n 7-gear Swapfiets heb geplakt.
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Als iemand luchting grapt over shitcoins vind ik dat prima. Maar ik heb wel het idee (wil niet zeggen dat het klopt), dat velen hier graag alles over 1 kam scheren en dus, heet het BTC? Nee? dan is het een shitcoin.Jedi_Pimp schreef op maandag 3 januari 2022 @ 00:00:
[...]
Ik zie dit eigenlijk niet echt zoveel hier voorbijkomen. Er is zoveel anti-shitcoin sentiment dat de eerste de beste die dogecoin of shiba aanhaalt, linea recta wordt doorverwezen naar het MC topic (en dat laatste is natuurlijk hartstikke terecht).
Ik als 'no-homer' kan ook klagen dat jullie gemene huizenbezitters er alles aan doen om de positie van vermogenden te betreden en dat mensen hun leencapaciteit misbruiken om een zo duur mogelijk vastgoedobject te bemachtigen, niet zozeer om in te wonen maar om te kunnen profiteren van de verwachte waardeontwikkeling.
You see what I did there![]()
Als je in 2021 niet hebt geprofiteerd van altcoins omdat je bij wijze van ideologie alleen maar in BTC en ETH hebt gezeten, tja. Ik heb nu slechts ~4% BTC in mijn portfolio maar dat zegt niets over mijn geloof ik het fundament of dat ik een Floki sticker op m'n 7-gear Swapfiets heb geplakt.
En dat komt mij wel de strot uit.

Crypto is zo ontzettend hard aan het groeien dat het ook de beurt is aan andere coins met een doel. stop eens met alles af te schuiven met het zijn shitcoins.
Ook ik support jouw verhaal, BTC is circa 10% van mijn PF, en ik geloof heilig in BTC (raar woord dat heilig als je athiest bent
Los van de conspiracies hier zie ik toch ook hier nog op deze specifieke pagina weer nieuwe coins aangeprezen worden. Anti shitcoin sentiment vind ik erg ver te zoeken eigenlijk, helaasJedi_Pimp schreef op maandag 3 januari 2022 @ 00:00:
[...]
Ik zie dit eigenlijk niet echt zoveel hier voorbijkomen. Er is zoveel anti-shitcoin sentiment dat de eerste de beste die dogecoin of shiba aanhaalt, linea recta wordt doorverwezen naar het MC topic (en dat laatste is natuurlijk hartstikke terecht).
Dat is een hele andere discussie die ik als 'homer' (lol) in het Huizenmarkt topic dan ooit regelmatig aan ga. En wat ik daar zeg doe ik verre, verre van in eigenbelangIk als 'no-homer' kan ook klagen dat jullie gemene huizenbezitters er alles aan doen om de positie van vermogenden te betreden en dat mensen hun leencapaciteit misbruiken om een zo duur mogelijk vastgoedobject te bemachtigen, niet zozeer om in te wonen maar om te kunnen profiteren van de verwachte waardeontwikkeling.
Zo zullen anderen zeggen 'als je in 2021 niet wat panden hebt gekocht voor de verhuur, tja'.Als je in 2021 niet hebt geprofiteerd van altcoins omdat je bij wijze van ideologie alleen maar in BTC en ETH hebt gezeten, tja.
Ideologie is ook daar niet het juiste woord.
Het gaat er ook om hoe jij en ik als individu keuzes maakt om de samenleving vooruit te helpen. Niet dat Bitcoin kopen en/of shillen de oplossing is
Achter shitcoin stickers op een fiets zit dat niet
Overigens heb ik zelf best wat meegelift hoor (op alts) omdat het nou eenmaal zo voorspelbaar is en te makkelijk geld verdienen is. Maar precies het besef dat die self fullfilling prophecy ook dit maal de bubbel zal laten leeglopen is echter essentieel om dat principe te doorbreken, daarom kan ik het niet vaak genoeg herhalen
(Edit niet voor beide heren maar misschien andere lange tenen: geintje hè)
[ Voor 23% gewijzigd door Wiley99 op 03-01-2022 00:47 ]
A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transform - Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity
https://www.harmony.one/
Sinds halverwege december, maar met name afgelopen dagen met een erg goede groene rally bezig.
Project zelf lijkt me niet echt bijzonder maar voor een (kleine) investering wellicht interessant?
23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp
Als je harde Bitcoins knaken voor je telefoon kan krijgen dan zou ik er juist zuiniger mee omgaan hoor. Doe ik nu ook al, maar dan zou het zeker nog een leveltje up gaan.Qunix schreef op zondag 2 januari 2022 @ 13:04:
[...]
Klopt! Maar.... Dit is waarom sinds 1971 het denken van de mens is veranderd. Vroeger als iets stuk was ging je het eerst repareren voordat je iets nieuws kocht. Nu koop je sneller iets nieuws, waarbij er abonnementen zijn mocht je het niet kunnen betalen. Met een houding van eerst repareren ben je dus ook veel zuiniger met spullen en doe je er langer mee. Als we naar een samenleving gaan waarbij je alleen kan "huren", dan zal er meer afstoot zijn en dus vervuiling voor o.a. de natuur en klimaat. Ik gebruik een iPhone van nu 5 jaar oud en doet het nog prima. Hiervoor had ik een iPhone 4 waarbij geen updates meer voor kwamen na 7 jaar gebruikt te hebben. Dus ja, die telefoons zijn inderdaad "van mij". Ik heb ze ook los gekocht.
Wat ik overigens niet bedoelde is het duurder verhuren ipv verkopen van producten. Zulke praktijken zijn inderdaad slecht te noemen. Als je bijvoorbeeld een magnetron van 100 euro gaat huren voor (in totaal) 150 euro dan ben je alleen maar de zakken van overbodige tussenpartijen aan het vullen. Laat die tussenpartij maar wat nuttiger werk gaan doen ipv mensen uitknijpen.
Maar zoals zoveel dingen: niets is binair. Kapitalisme heeft naast slechte dingen, zoals de nieuwe "oligarchen", ook voor goede dingen gezorgd.
Daarom ben ik ook van mening dat abonnementen niet dé oplossing zijn zoals ze nu worden ingeschoten.Ik denk te snappen "you own nothing" wel in jouw context en dat zie ik ook wel gebeuren, maar ik keur het niet goed. Het is een vervolg op het loslaten van de goudstandaard in het monetair systeem. Elke generatie zal iets anders meemaken en wat voor hun "normaal" is. Ik ben opgevoed met dat ik iets kon kopen als ik het geld had gespaard. Dat hoeft in de toekomst niet meer, zolang je maar je verplichte maandbedrag kan ophoesten. Dat is een antwoord op de generatie van nu waar dit al redelijk "normaal" is geworden. Ja, dat is misschien evolutie, maar wel dankzij dat we geen hard geld gebruiken. En als je zoveel abonnementen hebt ga je überhaupt niet meer sparen en moet je tot aan je dood werken. De denkwijze is fout om alleen maar passiva te willen. Rijke hebben juist alleen activa wat voor hun inkomsten zorgt. Dus de arme worden armer omdat ze dingen gaan kopen die ze eigenlijk helemaal niet kunnen betalen. En zo verandert de samenleving in een andere wereld.
Maar laat ik het in een ander frame zetten: geld (inclusief cryptovaluta) is in principe niets waard totdat iemand anders bereid is om er werk voor uit te voeren. Datzelfde geldt in principe ook voor producten die het resultaat zijn van werk. Wat heb je aan een mooie woning of glimmende smartphone als niemand bereid is om de bakstenen te leggen, software te programmeren of de hardware te maken?
De huidige "oplossing" is het uitknijpen van de lagere klassen en forceren van een middenklasse (die zich wat makkelijker kunnen bewegen in het oerwoud van de herverdeling van waarde), wat natuurlijk geen goed idee is. Maar is Bitcoin daarin een oplossing? Niet direct, want dat levert ook superrijken op met lagere klassen die er voor blijven werken.
Als je mij zou kennen dan zou je weten dat ik doorgaans juist heel pessimistisch ben, dus bedankt voor het complimentenomiss schreef op zondag 2 januari 2022 @ 03:05:
[...]
Correct op een bepaald niveau. En over ons eigen lichaam hebben we dus al niets meer te zeggen. Tenminste daar gaat het ook hier naartoe, en is nu al indirect van kracht.
Dus waar jij je optimisme vandaan haalt vind ik bijzonder. Ondertussen ken ik mensen in andere landen die geen leven meer hebben vanwege dit hele punt. Zodra mensen zelfbeschikkingsrecht opgeven is het hek van de dam. En dat gaan we heel snel merken op andere lagen. Waar macht groeit wordt macht misbruikt. Tegen juni gaat er nog een en ander in de hoogste versnelling op een heleboel andere vlakken. Niet mijn woorden. Het is allemaal na te lezen als je de juiste bronnen kent. Oftewel, als Bitcoin nog 1x kan pieken voor juni ben ik voorlopig all-out.
Concentratie van waarde en het opgeven van rechten is inderdaad een ongewenste situatie. Maar wat je daar schrijft over all-out gaan; daarmee probeer je ook "macht" te verwerven in de vorm van waarde. Waarom is het goed als jij het doet, maar niet goed als anderen dit doen? Mis ik iets?
De waarde die je ontvangt voor het all-out gaan komt tenslotte niet zomaar uit het niets en wordt uiteindelijk "betaald" met de tijd van mensen. Mensen zoals degenen die jij noemt en geen leven meer hebben. Toch?
M'n punt was een beetje dat we in principe allemaal een "slaaf" zijn van de maatschappij waar wij met z'n allen met alle plezier de lusten uit halen. Ook Bitcoin is niets waard zonder datgene wat waarde genereert (onze tijd dus).Als reactie op de rest van je verhaal:
Eigendom = vrijheid. Zonder eigendom ben je een slaaf. Dit zijn niet mijn woorden, maar is algemene politiek-filosofische wetenschap.
Eigendomsrecht is het hele bestaansrecht van Bitcoin. Ik hoop dat mensen in dit topic dit begrijpen en anders ben ik blijkbaar in het verkeerde topic beland.
En vrijheid? Dat is voor mij de mogelijkheid om zelf te kunnen beslissen over wat ik met mijn tijd doe.
[ Voor 22% gewijzigd door Stukfruit op 03-01-2022 03:52 ]
Dat zit wel Schnorr.
Tja het probleem is dat er in een bullmarkt veel coins uitkomen met een goed verhaal of nieuw idee. Daar zijn dan ook gelijk weer meerdere clones / concurrenten van. Een klein deel daarvan zal naast Bitcoin blijven bestaan maar welke? Daar moet je dan net mazzel mee hebben. Veiligheid en scams blijven ook een dingetje.Xqlus1ve schreef op maandag 3 januari 2022 @ 00:12:
[...]
Ook ik support jouw verhaal, BTC is circa 10% van mijn PF, en ik geloof heilig in BTC (raar woord dat heilig als je athiest bent). Ach noem mij maar een crypto wappie of zo iets, we zien het wel over 5/10 jaar!~:+
Ga je de beer in met 10% Bitcoin en de rest alternatieve posities dan is de kans erg groot dat je winst totaal verdampt. Voor de newbies: in de bullmarkt af en toe in populaire coins duiken is inderdaad lucratief maar vergeet niet tijdig te verkopen/stable/BTC te gaan
This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.
Begin vorig jaar gestart en op 31 december geëindigd met zo'n 85% profit.
Vanaf nu wordt profit niet meer eenvoudig te bepalen, want ben nu druk met de Binance Visa aan het betalen en daarmee winst af te romen.
Voelt echt heerlijk om de skivakantie, tolpoortjes, en de boodschappen hier in Frankrijk uit Cryptogains te betalen. (Ook de Mrs vindt het nu prima dat ik deze hobby heb)
Groetjes uit Frankrijk van een tevreden man, en het beste gewenst voor komend jaar

*gives hug*Wiley99 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 00:45:
@Dacuuu: @YES en @Ngangatar zijn de Bert en Ernie van dit topic, niets aan de hand. (Beetje laat maar het lag me al zo lang op de lippen)
Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel eens minder aardige namen heb gehoord dan een fluffly stuffed animal uit Sesamstraat.
@YES mag ik Ernie zijn?
:strip_exif()/f/image/gMLuzanFAJkqb1HvFQ8tt7WV.png?f=user_large)
AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W
Ik vind jou eerder meneer Aart, aangezien jij ook zo'n oud stuk chagrijn bent.Ngangatar schreef op maandag 3 januari 2022 @ 08:52:
[...]
*gives hug*
Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel eens minder aardige namen heb gehoord dan een fluffly stuffed animal uit Sesamstraat.
@YES mag ik Ernie zijn?
[Afbeelding]
YES schreef op maandag 3 januari 2022 @ 08:55:
[...]
Ik vind jou eerder meneer Aart, aangezien jij ook zo'n oud stuk chagrijn bent.

Ik ook van jou
Het is inderdaad grotendeels een geintje, en door een enkeling met een serieuze ondertoon. Die ondertoon heeft mij als beginner wel wat voorzichtiger gemaakt en er voor gezorgd dat mijn PF meer heavy is naar BTC en ETH en daar voel ik me prima bij. Maar er is zeker ruimte voor een paar alts.Xqlus1ve schreef op maandag 3 januari 2022 @ 00:12:
[...]
Als iemand luchting grapt over shitcoins vind ik dat prima. Maar ik heb wel het idee (wil niet zeggen dat het klopt), dat velen hier graag alles over 1 kam scheren en dus, heet het BTC? Nee? dan is het een shitcoin.
En dat komt mij wel de strot uit.
Crypto is zo ontzettend hard aan het groeien dat het ook de beurt is aan andere coins met een doel. stop eens met alles af te schuiven met het zijn shitcoins.
Ook ik support jouw verhaal, BTC is circa 10% van mijn PF, en ik geloof heilig in BTC (raar woord dat heilig als je athiest bent). Ach noem mij maar een crypto wappie of zo iets, we zien het wel over 5/10 jaar!~:+
En de meeste posters hier hebben bergen en bergen alts, zonder enig probleem.
BTC zal nog een tijd "leading" blijven maar je hebt volkomen gelijk wanneer je zegt dat er meer en meer munten een echte positie in zullen gaan nemen en blijvertjes worden. Voor mij is het proberen te bepalen welke munten dat zouden kunnen zijn, het leukste in crypto.
Volgens je eigen redenering hebben BTC en ETH dan ook geen waarde…LarryD schreef op maandag 3 januari 2022 @ 09:27:
Maar welke munt dan? Anders dan BTC en misschien ETH zie ik echt geen enkele munt die iets unieks doet én decentraal is én een waarde van de coin rechtvaardigt.
Van ETH vind ik het ook dubieus.GioStyle schreef op maandag 3 januari 2022 @ 09:35:
[...]
Volgens je eigen redenering hebben BTC en ETH dan ook geen waarde…
Volgens mij gaan ze de reqs voor Nodes in Q1 veranderen van 10k flux naar 1k. Dus dan is het misschien wat voor je. Ik ga me daar nog in verdiepen want ik ben daar nog niet in thuis verder, maar mogelijk wel interessant.merauder schreef op zondag 2 januari 2022 @ 23:36:
[...]
Even gekeken of ik hiervoor een paar VM’s kan gaan opspinnen. Alleen vind ik de initiële investering van 10k flux te hoog om hier mee te spelen.
Het idee spreekt mij wel aan.
Maar wie zegt dat munten aan al die kenmerken moet voldoen? Ook in crypto zullen er op een gegeven moment bepaalde crypto naast elkaar kunnen draaien terwijl ze hetzelfde doen, dat is nu eenmaal het gevolg van een volwassener wordende markt en adoptie. Niet alles hoeft uniek en een nieuwe BTC te zijn of te worden.LarryD schreef op maandag 3 januari 2022 @ 09:27:
Maar welke munt dan? Anders dan BTC en misschien ETH zie ik echt geen enkele munt die iets unieks doet én decentraal is én een waarde van de coin rechtvaardigt.
Dat ben ik niet met je eens. Bitcoin heeft waarde omdat het schaars is. Als je er andere munten naast gaat draaien hef je die schaarste eigenlijk op.Ngangatar schreef op maandag 3 januari 2022 @ 09:59:
[...]
Maar wie zegt dat munten aan al die kenmerken moet voldoen? Ook in crypto zullen er op een gegeven moment bepaalde crypto naast elkaar kunnen draaien terwijl ze hetzelfde doen, dat is nu eenmaal het gevolg van een volwassener wordende markt en adoptie. Niet alles hoeft uniek en een nieuwe BTC te zijn of te worden.
Ik vind het ook helemaal niet zo logisch dat dat het gevolg zou zijn van een volwassener wordende markt.
Precies dat! Daarnaast kan het ook nog zo zijn dat jij het niets waard vind maar als verder iedereen dat wel doet dan kan je hoog en laag springen maar dan is het gewoon zo.Ngangatar schreef op maandag 3 januari 2022 @ 09:59:
[...]
Maar wie zegt dat munten aan al die kenmerken moet voldoen? Ook in crypto zullen er op een gegeven moment bepaalde crypto naast elkaar kunnen draaien terwijl ze hetzelfde doen, dat is nu eenmaal het gevolg van een volwassener wordende markt en adoptie. Niet alles hoeft uniek en een nieuwe BTC te zijn of te worden.
Als die andere munten nu eens een compleet andere usecase als BTC hebben, wat is het probleem dan? Mijn PF is grotendeels BTC maar ik vind de BTC Highlanders bril "there can be only one" best wel bekrompen zo nu en dan.LarryD schreef op maandag 3 januari 2022 @ 10:02:
[...]
Dat ben ik niet met je eens. Bitcoin heeft waarde omdat het schaars is. Als je er andere munten naast gaat draaien hef je die schaarste eigenlijk op.
Ik vind het ook helemaal niet zo logisch dat dat het gevolg zou zijn van een volwassener wordende markt.
Ja, mijn probleem is dus dat die usecase er nooit is, of aan de haren bij is gesleept.Ngangatar schreef op maandag 3 januari 2022 @ 10:04:
[...]
Als die andere munten nu eens een compleet andere usecase als BTC hebben, wat is het probleem dan? Mijn PF is grotendeels BTC maar ik vind de BTC Highlanders bril "there can be only one" best wel bekrompen zo nu en dan.
nothing stops this train
Goed punt, zodra je eoa abonnement afgesloten hebt, heb je daar maandelijkse betalingsverplichtingen aan.Eigendom = vrijheid. Zonder eigendom ben je een slaaf. Dit zijn niet mijn woorden, maar is algemene politiek-filosofische wetenschap.
Die betalingen doe je veelal via de Euro waarvoor je weer moet werken.
Zie hier de moderne slaaf
Ik ben blij dat ik alles weer in staking heb. Had bijna een gedeelte verkocht. Die gaat nog wel naar de 100dollar als btc tenminste geen gekke drops maakt.Kol Nedra schreef op maandag 3 januari 2022 @ 10:13:
zeg ATOM, het is niet de bedoeling dat je een higher high neerzet he 👀 nu ik eruit ben...
Hier ook, HODL, osmosis gaat ook lekker meeroflexx schreef op maandag 3 januari 2022 @ 10:21:
[...]
Ik ben blij dat ik alles weer in staking heb. Had bijna een gedeelte verkocht. Die gaat nog wel naar de 100dollar als btc tenminste geen gekke drops maakt.
Heb je voor mij misschien ook nog een plekje in Sesamstraat?Wiley99 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 00:45:
@Dacuuu: @YES en @Ngangatar zijn de Bert en Ernie van dit topic, niets aan de hand. (Beetje laat maar het lag me al zo lang op de lippen)
[ Voor 11% gewijzigd door Mooody op 03-01-2022 10:34 ]
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Snelle edit hoor. Maar jij bént Elmo, dus je hoeft niet te vragen of je hem mag zijn.Mooody schreef op maandag 3 januari 2022 @ 10:33:
[...]
Heb je voor mij misschien ook nog een plekje in Sesamstraat?
Elmo looooves editingYES schreef op maandag 3 januari 2022 @ 10:36:
[...]
Snelle edit hoor. Maar jij bént Elmo, dus je hoeft niet te vragen of je hem mag zijn.
Maar dank je
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Als ik zo naar mijn PF kijk, kan ik het beste maar Ieniemienie zijnYES schreef op maandag 3 januari 2022 @ 10:36:
[...]
Snelle edit hoor. Maar jij bént Elmo, dus je hoeft niet te vragen of je hem mag zijn.
UberLurker Departement #GG.
Ja is het zo erg? Dan is Oscar wellicht ook een optie, die woont in een vuilnisbak. Moet je wel wat meer mopperen overigens.Skrunsies schreef op maandag 3 januari 2022 @ 10:38:
[...]
Als ik zo naar mijn PF waarde kijk, kan ik het beste maar Ieniemienie zijn
YES schreef op maandag 3 januari 2022 @ 10:40:
[...]
Ja is het zo erg? Dan is Oscar wellicht ook een optie, die woont in een vuilnisbak. Moet je wel wat meer mopperen overigens.

Uit nagedachtenis kies ik voor Aart.. Die is per slot van rekening hier een paar km verderop van ons heen gegaan op zijn scootmobiel..
:strip_exif()/f/image/A49QJJvrpISbPJNhQMRUSpZH.jpg?f=fotoalbum_large)
UberLurker Departement #GG.
Elmo made some bad trades on Shiba, so Elmo wasn't himself that dayMrFX schreef op maandag 3 januari 2022 @ 10:44:
[...]
Elmo houdt wel van meer dingen
[YouTube: Elmo invests in Bitcoin 2020]
Overgrote deel van de mensen wil get rich quick en stapt in alts. Meeste mensen die ik IRL ken en in crypto zitten hebben geen BTC maar 'shitcoins'. Bijna al die alts zijn overgewaardeerde gecentraliseerde meuk imo.
Egeau schreef op maandag 3 januari 2022 @ 10:02:
[...]
Precies dat! Daarnaast kan het ook nog zo zijn dat jij het niets waard vind maar als verder iedereen dat wel doet dan kan je hoog en laag springen maar dan is het gewoon zo.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/98PeRYQ7LIwFul30sWPztXY2.jpg?f=user_large)
Uiteindelijk komen mensen er wel achter dat het dan toch niks waard was, alleen zijn ze dan helaas heel veel geld verloren.
Hmm maar de overgewaardeerde gecentraliseerde meuk die print op dit moment zo lekker. Love it..... And get rich quick? yes please.Raaafie schreef op maandag 3 januari 2022 @ 10:57:
We zitten nog steeds in een enorme pomp. Kijk naar de monthly.
Overgrote deel van de mensen wil get rich quick en stapt in alts. Meeste mensen die ik IRL ken en in crypto zitten hebben geen BTC maar 'shitcoins'. Bijna al die alts zijn overgewaardeerde gecentraliseerde meuk imo.
[ Voor 3% gewijzigd door keepitfrosty op 03-01-2022 11:22 ]
Ik verwacht zelf dat tegen die tijd en een lagere drempel het leuke er ook weer vanaf raakt. Wellicht dat opzetten in een bearmarkt lucratief zal zijn.Rep7 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 09:53:
[...]
Volgens mij gaan ze de reqs voor Nodes in Q1 veranderen van 10k flux naar 1k. Dus dan is het misschien wat voor je. Ik ga me daar nog in verdiepen want ik ben daar nog niet in thuis verder, maar mogelijk wel interessant.
Ik denk dat decentrale deployments vooral zinvol gaan zijn voor alternatieve media, nu big tech dat steeds meer aan het blocken is.
[ Voor 0% gewijzigd door merauder op 03-01-2022 11:22 . Reden: Curieuze insert van autocorrect grammatica. ]
Via Bitavo lees ik dat je gratis met ideal geld kan storten - en daarna geld kwijt bent voor het aanschaffen van BTC en daarna nog een keer voor de transfer naar de Ledger x adres. Is een enkele en directe transactie via Coinify dan niet goedkoper?
Voor alle duidelijkheid ik wil een buy and hold strategie hanteren en niet gaan traden.
[ Voor 35% gewijzigd door Workaholic op 03-01-2022 11:59 ]
Horen jullie het ook nu buiten? Dat is de whales alarm... Ben benieuwd voor de groene kaars!
Ik zou gewoon kopen via Bitonic (redelijk lage fees dacht ik) en direct naar een nieuw adres van de Ledger laten sturen. 1x fees en geen gezeur met exchanges, accounts en withdrawal fees. Betrouwbaar Nederlands bedrijf die wel KYC doen maar dat met privacy in het achterhoofd hebben ingericht.Workaholic schreef op maandag 3 januari 2022 @ 11:51:
Vraagje aan de mensen met een Ledger Nano X hier. Ik wil wat BTC kopen en kan dit via de app zelf doen via Coinify - maar deze lijkt relatief hoge fees te rekenen. Wat zouden jullie voor platform gebruiken als je nog geen BTC hebt en dus met IDEAL wilt aanschaffen?
Via Bitavo lees ik dat je gratis met ideal geld kan storten - en daarna geld kwijt bent voor het aanschaffen van BTC en daarna nog een keer voor de transfer naar de Ledger x adres. Is een enkele en directe transactie via Coinify dan niet goedkoper?
Voor alle duidelijkheid ik wil een buy and hold strategie hanteren en niet gaan traden.
Tijdje geleden dat ik BTC heb gekocht en naar een eigen wallet heb gestuurd, maar indertijd had Coinbase Pro de laagste fees voor opnames. Fees voor de trade zelf (EUR-BTC) kun je lager vinden, maar als one stop shop om te holden vind ik Coinbase Pro prima.Workaholic schreef op maandag 3 januari 2022 @ 11:51:
Vraagje aan de mensen met een Ledger Nano X hier. Ik wil wat BTC kopen en kan dit via de app zelf doen via Coinify - maar deze lijkt relatief hoge fees te rekenen. Wat zouden jullie voor platform gebruiken als je nog geen BTC hebt en dus met IDEAL wilt aanschaffen? Ik heb ook weer gelezen dat je weer via de exchange naar je ledger moet transferen en dus feitelijk 2x transfer fees betaald - klopt dat? Is coinify dan niet de beste optie?
Je gooit je fiat via iDeal naar Coinbase (kost 15 cent of zo), en dan van Coinbase naar Coinbase Pro (0 cent). Omzetten naar BTC (0.5% fee), en dan de BTC opnemen (max. een paar euro aan network fee).
Andere exchanges hebben vaak hogere withdrawal fees, maar lagere trading fees, dus afhankelijk van het bedrag kun je daar goedkoper uit zijn.
Oh, is alweer voorbij. Misschien was het een REKT alarm.Qunix schreef op maandag 3 januari 2022 @ 12:02:
Ssssttt!
Horen jullie het ook nu buiten? Dat is de whales alarm... Ben benieuwd voor de groene kaars!
Dit hangt puur van het bedrag aan BTC dat je wil kopen af. Die fee om BTC van Bitvavo naar je ledger te krijgen is een euro of zo, verder rekent Bitvavo 0,25% transactiekost. Bij bedragen vanaf 4 cijfers is dat al snel goedkoper dan coinify.Workaholic schreef op maandag 3 januari 2022 @ 11:51:
Vraagje aan de mensen met een Ledger Nano X hier. Ik wil wat BTC kopen en kan dit via de app zelf doen via Coinify - maar deze lijkt relatief hoge fees te rekenen. Wat zouden jullie voor platform gebruiken als je nog geen BTC hebt en dus met IDEAL wilt aanschaffen?
Ik zou niet eens weten wat hij bedoelt met overgewaardeerde gecentraliseerde meuk. Maar voor de niet geldhaters hier, wat ben jij momenteel aan het printen?keepitfrosty schreef op maandag 3 januari 2022 @ 11:18:
[...]
Hmm maar de overgewaardeerde gecentraliseerde meuk die print op dit moment zo lekker. Love it..... And get rich quick? yes please.
Ik heb ook geen idee really maar los van het "echte" degen stuff mag ik niet klagen oa met ftm,jewel, radix, luna, bnb, sand en nog wel wat meer van dat "overgewaarde gecentraliseerde meuk". Vooral Defi Kingdoms heeft de afgelopen maanden zo vies veel geprint (Ik denk nog een betere "play" dan ik had met Pancake swap in den beginne thanks @Gelukszoekr ). Zit al maanden daar in 2 LP pools en in de bank te staken.Glenn Hoddle schreef op maandag 3 januari 2022 @ 12:08:
[...]
Ik zou niet eens weten wat hij bedoelt met overgewaardeerde gecentraliseerde meuk. Maar voor de niet geldhaters hier, wat ben jij momenteel aan het printen?
[ Voor 17% gewijzigd door keepitfrosty op 03-01-2022 12:47 ]
Belangrijke voorspellingen (van iemand die zich elke dag sufleest om de ontwikkelingen bij te houden:
- Spot BTC
- Ontwikkeling van MetaVerse gaat door (dus o.a. ETH blijft groeien)
- Meer landen adopteren betalingen met BTC
- USDC gaat USDT voorbij
- Bullrun kan plots afgelopen zijn door globale ontwikkelingen (o.a. Covid, Evergrande, Overheden die regulering tegenwerken)
Ofwel: Goed om te kijken.
Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.
Thnx - denk dat ik dan de Bitvavo aanpak ga aangezien ze relatief bekend in NL zijn en gratis IDEAL etc onderesteunen. Enige idee of je bij het aankopen direct kunt transferen naar je ledger (dus na storten geld), aankoop -> private adres ledger?Glenn Hoddle schreef op maandag 3 januari 2022 @ 12:06:
[...]
Dit hangt puur van het bedrag aan BTC dat je wil kopen af. Die fee om BTC van Bitvavo naar je ledger te krijgen is een euro of zo, verder rekent Bitvavo 0,25% transactiekost. Bij bedragen vanaf 4 cijfers is dat al snel goedkoper dan coinify.
Met alle respect, maar die voorspellingen kan ik ook doen zonder dat ik het filmpje bekijk.MicroWhale schreef op maandag 3 januari 2022 @ 12:15:
[YouTube: Coin Bureau Crypto Predictions for 2022!! 💯]
Belangrijke voorspellingen (van iemand die zich elke dag sufleest om de ontwikkelingen bij te houden:
- Spot BTC
- Ontwikkeling van MetaVerse gaat door (dus o.a. ETH blijft groeien)
- Meer landen adopteren betalingen met BTC
- USDC gaat USDT voorbij
- Bullrun kan plots afgelopen zijn door globale ontwikkelingen (o.a. Covid, Evergrande, Overheden die regulering tegenwerken)
Ofwel: Goed om te kijken.
ja en eerlijk gezegd zijn dat ook gewoon de voorspellingen van nagenoeg alle crypto bullish joeptoebers. Maar geen schokkende dingen inderdaad.Rien43 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 12:23:
[...]
Met alle respect, maar die voorspellingen kan ik ook doen zonder dat ik het filmpje bekijk.
[ Voor 6% gewijzigd door keepitfrosty op 03-01-2022 12:35 ]
Respect? Haha. Ga dat filmpje maar snel bekijken dan, want ik gaf alleen de korte samenvatting. Hij beargumenteert ook duidelijk waarom e.e.a. kan gaan gebeuren.Rien43 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 12:23:
[...]
Met alle respect, maar die voorspellingen kan ik ook doen zonder dat ik het filmpje bekijk.
Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.
Ik zal vanavond eens kijken. Ben benieuwd of hij ook het centraliseren van de Russische legereenheden bij de grens van Oekraïne noemt. Dat kan op korte termijn nog wel eens wat problemen gaan veroorzaken.MicroWhale schreef op maandag 3 januari 2022 @ 12:31:
[...]
Respect? Haha. Ga dat filmpje maar snel bekijken dan, want ik gaf alleen de korte samenvatting. Hij beargumenteert ook duidelijk waarom e.e.a. kan gaan gebeuren.
Ben overigens benieuwd naar jouw visie daarop @Glenn Hoddle.
Hij noemt ook problemen (vooral met het instorten van ETH bij lancering 2.0) ja... Ukraine wordt wel genoemd, maar de geopolitieke ontwikkelingen slaat hij over. Wel noemt hij de goedkeuring van een aantal wetten in dat land die crypto-adoptie bevorderen. Als politiek gezien e.e.a. escaleert, komt die adoptie weer op de rem, dus is zeker de moeite waard om in de gaten te houden.Ngangatar schreef op maandag 3 januari 2022 @ 12:33:
[...]
Ik zal vanavond eens kijken. Ben benieuwd of hij ook het centraliseren van de Russische legereenheden bij de grens van Oekraïne noemt. Dat kan op korte termijn nog wel eens wat problemen gaan veroorzaken.
Wat mij vooral opvalt (ten opzichte van voorgaande jaren) is dat de hele narrative nu gaat over 'wie gaat wanneer en waar adopteren' in plaats van 'wel of niet crypto'. Dat geeft de burger moed. Hoe het zich dan ontvouwt interesseert me niet zo, maar dat het gaat gebeuren staat nu wel vast. Van al zijn voorspellingen vind ik de adoptie van Bitcoin als betaalmiddel in kleinere landen het meest bemoedigend, omdat dat echt gaat zorgen voor adoptie en grotere landen uiteindelijk kan dwingen om uit hun eigen dogma te stappen.
Lol... De beste man moet zich iets beter inlezen wat betreft ETH. ETH dat op dit moment in stake staat op de Beacon Chain als ETH 2.0, komt niet meteen vrij zodra de merge is afgerond. Het unstaken van deze ETH wordt pas mogelijk gemaakt bij een latere update.MicroWhale schreef op maandag 3 januari 2022 @ 12:38:
[...]
Hij noemt ook problemen (vooral met het instorten van ETH bij lancering 2.0)
Dat we bij de aanloop richting The Merge een "buy the rumor, sell the news" krijgen ongetwijfeld. Maar dat compleet los van het feit dat er plotseling een hele sloot aan ETH vrijkomt, dat gebeurt pas in een later stadium.
Ik denk het wel. Soms als je een nieuw account hebt bevriezen ze die functie voor 24 uur voor de veiligheid.Workaholic schreef op maandag 3 januari 2022 @ 12:23:
[...]
Thnx - denk dat ik dan de Bitvavo aanpak ga aangezien ze relatief bekend in NL zijn en gratis IDEAL etc onderesteunen. Enige idee of je bij het aankopen direct kunt transferen naar je ledger (dus na storten geld), aankoop -> private adres ledger?
Bitvavo eist trouwens wel dat je 'bewijst' dat die ledger dan van jou is, met een foto of korte video of zo. Buitenlandse exchanges doen dat dan weer niet.
ja, jewel, man... ik had dus een harmony wallet maar ik haat die chain echt en ik dacht bij Jewel op $3 al van 'ik ben te laat'. Ftm heb ik best wat van ook, dat gaat heerlijk met tomb samen. Radix, Luna en Sand, tja, ik heb nu een weekje vrij, ik ga me wat inlezen, van alle drie weet ik dat ze best al hard zijn gegaan, maar in de concepten zie ik nog rek zat, makkelijk nog x5 dit jaar. Maar waar stake je ze vervolgens?keepitfrosty schreef op maandag 3 januari 2022 @ 12:12:
[...]
Ik heb ook geen idee really maar los van het "echte" degen stuff mag ik niet klagen oa met ftm,jewel, radix, luna, bnb, sand en nog wel wat meer van dat "overgewaarde gecentraliseerde meuk". Vooral Defi Kingdoms heeft de afgelopen maanden zo vies veel geprint (Ik denk nog een betere "play" dan ik had met Pancake swap in den beginne thanks @Gelukszoekr ). Zit al maanden daar in 2 LP pools en in de bank te staken.
Thnx - Laatste vraag dan nog - lijkt net even anders te werken dan bij DEGIRO met aandelen:Glenn Hoddle schreef op maandag 3 januari 2022 @ 13:08:
[...]
Ik denk het wel. Soms als je een nieuw account hebt bevriezen ze die functie voor 24 uur voor de veiligheid.
Bitvavo eist trouwens wel dat je 'bewijst' dat die ledger dan van jou is, met een foto of korte video of zo. Buitenlandse exchanges doen dat dan weer niet.

Klopt mijn aanname en deze stop limit bitvavo order als de koers op 40.000 uitkomt (1BTC), dat er dan een order zal worden uitgevoerd voor de aankoop van 0.025 BTC tegen maximaal 40.000 koerswaarde naar EUR dus omgerekend ongeveer 1000 euro? Het is wat verwarrend omdat er 2x price staat.
[ Voor 16% gewijzigd door Workaholic op 03-01-2022 13:39 ]
JaWorkaholic schreef op maandag 3 januari 2022 @ 13:36:
[...]
Thnx - Laatste vraag dan nog - lijkt net even anders te werken dan bij DEGIRO met aandelen:
[Afbeelding]
Klopt mijn aanname en deze stop limit bitvavo order als de koers op 40.000 uitkomt (1BTC), dat er dan een order zal worden uitgevoerd voor de aankoop van 0.025 BTC tegen maximaal 40.000 koerswaarde naar EUR dus omgerekend ongeveer 1000 euro? Het is wat verwarrend omdat er 2x price staat.
Ja FTM en Tomb combi heeft het goed gedaan. FTM staat nu even "naked" niks te doen in mijn wallet. Radix en Luna stake ik bij de validators in de officiele wallets. Luna met name voor de airdrops die je bij bepaalde validators krijgt. SAND heel lui op Binance. Ze zijn al best hard gegaan, klopt. Maar Radix (ook al weer een flinke pullback) moet nog live gaan, dus ik zie daar echt nog wel enorm veel rek in als ze waar gaan maken wat ze zeggen ofc en de users er ook gebruik van gaan maken. Luna heeft nog een shitlading aan dapps die eraan komen, dus ook die zie ik nog wel even gaan. SAND kan in mijn optiek ook nog wel een stuk verder met de hele blockchain gaming / pay2earn trend die gaande is (x5 is misschien wat heftig maar het is en blijft crypto natuurlijk)Glenn Hoddle schreef op maandag 3 januari 2022 @ 13:11:
[...]
ja, jewel, man... ik had dus een harmony wallet maar ik haat die chain echt en ik dacht bij Jewel op $3 al van 'ik ben te laat'. Ftm heb ik best wat van ook, dat gaat heerlijk met tomb samen. Radix, Luna en Sand, tja, ik heb nu een weekje vrij, ik ga me wat inlezen, van alle drie weet ik dat ze best al hard zijn gegaan, maar in de concepten zie ik nog rek zat, makkelijk nog x5 dit jaar. Maar waar stake je ze vervolgens?
Vooropgesteld: als de financiële markten (en Europese politici ) ook maar enigszins rationeel zouden handelen, was er niks aan de hand. Stel je eens voor dat Italië en Griekenland het met elkaar aan de stok zouden krijgen. Los van dat ze in de Euro en EU zitten en dat natuurlijk wel een ding is, zou je waarschijnlijk vrij snel concluderen dat het niet zo heel veel uitmaakt op wereldschaal als die mensen die wat auto's en olijfolie maken mot hebben met die mensen die alleen maar olijfolie maken.Ngangatar schreef op maandag 3 januari 2022 @ 12:33:
[...]
Ik zal vanavond eens kijken. Ben benieuwd of hij ook het centraliseren van de Russische legereenheden bij de grens van Oekraïne noemt. Dat kan op korte termijn nog wel eens wat problemen gaan veroorzaken.
Nou, de Italiaanse en Griekse economie zijn 20% groter dan respectievelijk de Russische en Oekraïense. En die laatsten zijn veel minder verwoven met de wereldmarkten.
Rusland heeft natuurlijk wel zijn olie en gas, maar dat gas hoeft sinds kort niet meer door de Oekraïne heen, waardoor de Europawijde economische impact van een eventuele militaire confrontatie stukken kleiner wordt.
Maar goed, financiële jongens en ratio is niet echt een goede combinatie. Nu eerst even mijn visie op het militaire deel, cryptoanalyse aan het eind.
Wat die troepenopbouw betreft: alleen het Kremlin weet wat dat precies betekent, maar ik verwacht absoluut geen grootschalige invasie (en bezetting) van de Oekraine door Rusland.
Rusland heeft daar weinig bij te winnen namelijk, ze hebben nu grofweg wat ze daar willen hebben: ze hebben de Krim terug en de Oekraïne wordt behoorlijk gedestabiliseerd en beperkt door door die burgeroorlog op een overzichtelijk, vrij klein gebied (ongeveer de grootte van Vlaanderen). Anderzijds is Poetin nog steeds populair genoeg dat hij zich geen zorgen hoeft te maken over zijn positie of de bevolking hoeft af te leiden met een oorlog - waarbij een oorlog in de Oekraïne gezien de vele familiebanden over en weer niet echt de handigste keuze zou zijn. Oh, en ook niet onbelangrijk: militair is dit conflict uiteraard te winnen door Rusland, maar het Oekraïense leger is ook flink beter geworden de laatste jaren, dus als Moskou tanks naar Kiev wil rijden en bijvoorbeeld het halve land wil bezetten kan dat wel, maar dat kost dan veel geld en waarschijnlijk ook veel mensenlevens. Daar wordt niemand in Rusland blij van.
Maar wat is het doel dan wel? Ik denk drieledig:
- Deze oefeningen hebben daadwerkelijk een militair doel; zoals jullie misschien gemerkt hebben is president Loekasjenka van Wit-Rusland de laatste tijd een beetje aan het uitflippen. Wat minder mensen zullen weten is dat Rusland en Wit-Rusland in een soort unie zitten waardoor het op best wat vlakken op papier één land is. In de praktijk heeft het wat minder effect, behalve dan het Wit-Russische leger is belast met de verdediging van de westflank van Rusland, zeg maar het stuk dat grenst aan Polen en Litouwen onder andere. En dat is natuurlijk leuk en aardig als dat door een bondgenoot wordt gedaan, maar als die bondgenoot vervolgens hommeles loopt te trappen aan de Poolse en Litouwse grenzen, is er best een goede reden om een beetje te oefenen in een gebeid dat qua terrein vergelijkbaar is.
- Doel 2 is dan ook logischerwijs Loekasjenka even normaal laten doen.
- Doel 3 is druk zetten op Europa, met name Frankrijk en Duitsland.
Duitsland heeft net een nieuwe regering, die meteen een beetje begon te morren over de Nord Stream 2 pijpleiding. Dat kan Poetin niet gebruiken, en hij is het niet gewend, hij had aan Merkel altijd een stabiele partner met kennis van Rusland, en die is nu weggevallen. Frankrijk is het eerste half jaar van 2022 voorzitter van de EU en heeft presidentsverkiezingen (nare combinatie), en hoewel Frankrijk traditioneel niet anti-Russisch is, heeft Macron wel een paar keer een grote muil opgezet tegen Rusland. In eigen land heeft hij nu te kampen met 2 concurrenten ter rechter zijde, Le Pen en Zemmour, die geen kans onbenut zullen laten om er op te wijzen dat de Fransen niks hebben aan dat globalistisch-liberale gelul van Macron en dat je er alleen maar stijgende gasprijzen en gele hesjes van krijgt. Het Kremlin heeft ongetwijfeld door dat Macron een ijdele machtspoliticus is waarvan je best concessies kan loskrijgen hij daar persoonlijk baat bij heeft.
Het is daarbij zeer opvallend dat Poetin recent openlijk heeft gezegd dat de NAVO zich maar terug moet trekken uit het voormalige Oostblok. Dat klinkt misschien onrealistisch, maar Frankrijk en in mindere mate Duitsland zijn weliswaar NAVO-leden, maar geen NAVO-fans. Daarbij zitten er in Polen en Hongarije nu regeringen die zelfs meer met Rusland dan de NAVO op lijken te hebben.
Daarmee denk ik dus niet dat er echt veel gaat gebeuren anders dan wat militaire steun aan Loegansk en Donjetsk.
En als er niks gebeurt, zal dat ook weinig effect hebben op de financiële markten en dus crypto.
Als er wel iets gebeurt dat lijkt op een invasie, dan gaat de financiële wereld zich toeleggen op hun grootste hobby: panikeren. Ze zijn ook wel weer kort van memorie, dus geen idee hoe lang dat duurt dan.
Voor crypto is het plaatje wat gecompliceerder: als alles het rood in gaat, doet crypto dat meestal ook, maar dit zou wel eens het event kunnen zijn voor de loskoppeling. Als dit tijdens de bullrun gebeurt zal het sowieso minder impact hebben, maar wat tot mijn verbazing enorm over het hoofd wordt gezien, is de populariteit van crypto in Rusland en Oekraïne. Die hebben samen zo'n 15% van de cryptomarkt in handen, en het zijn landen waar de rijkdom nogal ongelijk verdeeld is, dus ja, best veel whales daar, waarvan een flink deel niet alleen crypto heeft. Ook gewoon veel rijke klojo's daar trouwens. Als een conflict er toe leidt dat de Roebel en de Hryvnia in waarde onderuitgaan, kan je natuurlijk in dollars gaan zitten, maar goed, dit zijn ook landen waar ze zo je bankrekening bevriezen, het is niet voor niets dat crypto er zo populair is. Een militair conflict kan wel eens een run op crypto veroorzaken in RU, UA en centraal azie, die er voor zorgt dat de uiteindelijk impact van zo'n conflict op crypto nihil of netto positief is (wat dan gelijk het moment kan zijn waarop men bewijs ziet van ontkoppeling tussen crypto en financiële markten.)
Maar goed, ik ga er dus van uit dat er uiteindelijk niks gebeurt, maar goed, niemand zag 2014 aankomen.
Mooie samenvatting bedankt.Glenn Hoddle schreef op maandag 3 januari 2022 @ 14:38:
[...]
Vooropgesteld: als de financiële markten (en Europese politici ) ook maar enigszins rationeel zouden handelen, was er niks aan de hand. Stel je eens voor dat Italië en Griekenland het met elkaar aan de stok zouden krijgen. Los van dat ze in de Euro en EU zitten en dat natuurlijk wel een ding is, zou je waarschijnlijk vrij snel concluderen dat het niet zo heel veel uitmaakt op wereldschaal als die mensen die wat auto's en olijfolie maken mot hebben met die mensen die alleen maar olijfolie maken.
Nou, de Italiaanse en Griekse economie zijn 20% groter dan respectievelijk de Russische en Oekraïense. En veel minder verwoven met de wereldmarkten.
Rusland heeft natuurlijk wel zijn olie en gas, maar dat gas hoeft sinds kort niet meer door de Oekraïne heen, waardoor de Europawijde economische impact van een eventuele militaire confrontatie stukken kleiner wordt.
Maar goed, financiële jongens en ratio is niet echt een goede combinatie. Nu eerst even mijn visie op het militaire deel, cryptoanalyse aan het eind.
Wat die troepenopbouw betreft: alleen het Kremlin weet wat dat precies betekent, maar ik verwacht absoluut geen grootschalige invasie (en bezetting) van de Oekraine door Rusland.
Rusland heeft daar weinig bij te winnen namelijk, ze hebben nu grofweg wat ze daar willen hebben: ze hebben de Krim terug en de Oekraïne wordt behoorlijk gedestabiliseerd en beperkt door door die burgeroorlog op een overzichtelijk, vrij klein gebied (ongeveer de grootte van Vlaanderen). Anderzijds is Poetin nog steeds populair genoeg dat hij zich geen zorgen hoeft te maken over zijn positie of de bevolking hoeft af te leiden met een oorlog - waarbij een oorlog in de Oekraïne gezien de vele familiebanden over en weer niet echt de handigste keuze zou zijn. Oh, en ook niet onbelangrijk: militair is dit conflict uiteraard te winnen door Rusland, maar het Oekraïense leger is ook flink beter geworden de laatste jaren, dus als Moskou tanks naar Kiev wil rijden en bijvoorbeeld het halve land wil bezetten kan dat wel, maar dat kost dan veel geld en waarschijnlijk ook veel mensenlevens. Daar wordt niemand in Rusland blij van.
Maar wat is het doel dan wel? Ik denk drieledig:
- Deze oefeningen hebben daadwerkelijk een militair doel; zoals jullie misschien gemerkt hebben is president Loekasjenka van Wit-Rusland de laatste tijd een beetje aan het uitflippen. Wat minder mensen zullen weten is dat Rusland en Wit-Rusland in een soort unie zitten waardoor het op best wat vlakken op papier één land is. In de praktijk heeft het wat minder effect, behalve dan het Wit-Russische leger is belast met de verdediging van de westflank van Rusland, zeg maar het stuk dat grenst aan Polen en Litouwen onder andere. En dat is natuurlijk leuk en aardig als dat door een bondgenoot wordt gedaan, maar als die bondgenoot vervolgens hommeles loopt te trappen aan de Poolse en Litouwse grenzen, is er best een goede reden om een beetje te oefenen in een gebeid dat qua terrein vergelijkbaar is.
- Doel 2 is dan ook logischerwijs Loekasjenka even normaal laten doen.
- Doel 3 is druk zetten op Europa, met name Frankrijk en Duitsland.
Duitsland heeft net een nieuwe regering, die meteen een beetje begon te morren over de Nord Stream 2 pijpleiding. Dat kan Poetin niet gebruiken, en hij is het niet gewend, hij had aan Merkel altijd een stabiele partner met kennis van Rusland, en die is nu weggevallen. Frankrijk is het eerste half jaar van 2022 voorzitter van de EU en heeft presidentsverkiezingen (nare combinatie), en hoewel Frankrijk traditioneel niet anti-Russisch is, heeft Macron wel een paar keer een grote muil opgezet tegen Rusland. In eigen land heeft hij nu te kampen met 2 concurrenten ter rechter zijde, Le Pen en Zemmour, die geen kans onbenut zullen laten om er op te wijzen dat de Fransen niks hebben aan dat globalistisch-liberale gelul van Macron en dat je er alleen maar stijgende gasprijzen en gele hesjes van krijgt. Het Kremlin heeft ongetwijfeld door dat Macron een ijdele machtspoliticus is waarvan je best concessies kan loskrijgen hij daar persoonlijk baat bij heeft.
Het is daarbij zeer opvallend dat Poetin recent openlijk heeft gezegd dat de NAVO zich maar terug moet trekken uit het voormalige Oostblok. Dat klinkt misschien onrealistisch, maar Frankrijk en in mindere mate Duitsland zijn weliswaar NAVO-leden, maar geen NAVO-fans. Daarbij zitten er in Polen en Hongarije nu regeringen die zelfs meer met Rusland dan de NAVO op lijken te hebben.
Daarmee denk ik dus niet dat er echt veel gaat gebeuren anders dan wat militaire steun aan Loegansk en Donjetsk.
En als er niks gebeurt, zal dat ook weinig effect hebben op de financiële markten en dus crypto.
Als er wel iets gebeurt dat lijkt op een invasie, dan gaat de financiële wereld zich toeleggen op hun grootste hobby: panikeren. Ze zijn ook wel weer kort van memorie, dus geen idee hoe lang dat duurt dan.
Voor crypto is het plaatje wat gecompliceerder: als alles het rood in gaat, doet crypto dat meestal ook, maar dit zou wel eens het event kunnen zijn voor de loskoppeling. Als dit tijdens de bullrun gebeurt zal het sowieso minder impact hebben, maar wat tot mijn verbazing enorm over het hoofd wordt gezien, is de populariteit van crypto in Rusland en Oekraïne. Die hebben samen zo'n 15% van de cryptomarkt in handen, en het zijn landen waar de rijkdom nogal ongelijk verdeeld is, dus ja, best veel whales daar, waarvan een flink deel niet alleen crypto heeft. Ook gewoon veel rijke klojo's daar trouwens. Als een conflict er toe leidt dat de Roebel en de Hryvnia in waarde onderuitgaan, kan je natuurlijk in dollars gaan zitten, maar goed, dit zijn ook landen waar ze zo je bankrekening bevriezen, het is niet voor niets dat crypto er zo populair is. Een militair conflict kan wel eens een run op crypto veroorzaken in RU, UA en centraal azie, die er voor zorgt dat de uiteindelijk impact van zo'n conflict op crypto nihil of netto positief is (wat dan gelijk het moment kan zijn waarop men bewijs ziet van ontkoppeling tussen crypto en financiële markten.)
Maar goed, ik ga er dus van uit dat er uiteindelijk niks gebeurt, maar goed, niemand zag 2014 aankomen.
Ben benieuwd hoe je de situatie China vs Taiwan ziet. Ik denk dat zowel Rusland als China te veel te verliezen hebben bij een invasie. Zie uiteraard wel een ‘digitale oorlog’ gebeuren. Om toch een beetje ontopic te blijven
Dit topic is gesloten.
- De meer inhoudelijke en onderbouwde berichten mogen in het Nieuws en koers topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3.
- Blijf on-topic.
- Huizen en hypotheken zijn geen crypto, dus offtopic.
- Prijzen/koersen aub in USD waarde vermelden. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
- "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, of stel hem niet.
- Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
- Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
- Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
- Beperk het hergebruiken van memes/afbeeldingen tot een minimum. Het herhaaldelijk posten van dezelfde afbeelding voegt niets toe voor anderen en vervuilt het topic.
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!