[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #20 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 220 ... 251 Laatste
Acties:
  • 936.058 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
Taro schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 23:39:
[...]

Nee, ik ben oprecht benieuwd naar de achterliggende motivatie. Maar je zit er zelf zo diep in dat je dergelijke vragen om verdere toelichting al als uitlokking bent gaan zien. Iedereen die mij (ook buiten Tweakers en dat zijn er in dit topic behoorlijk wat) kent weet dat ik niets zomaar aanneem en altijd kritisch ben, maar wel met een goede motivatie en niet met vaagheden, complotdenken, FUD, "iedereen zegt dat", etc.

En als ik fout zit bied ik direct excuses aan, ik durf mijn zwakheden te tonen, maar dit "censuur" gedoe geeft voor mij aan dat je het niet kunt uitleggen en dus kan ik de waarheid niet toetsen. Als ik een waarheid niet kan toetsen ga ik er niet zomaar in mee. Zwaarder moet je het niet maken, maar dat doe je wel en daardoor blijft deze situatie hier iedere keer ontstaan.

Ps. het feit dat ik "mod" ben staat hier volledig los van. Ik hoop dat iedereen zich hier gedraagt zoals hij/zij daadwerkelijk is. En als ik mij misdraag maak dan vooral een topicreport aan zodat een andere mod of admin daar een mening over kan vormen. Je begint over zorgen ivm een Bitcoin koers, daar mag ik dan toch wel op doorvragen?
Dat mag je zeker. Maar ik weet gewoon weer wat ik over me heen ga krijgen. Om hier uit te gaan leggen hoe het WEF verworven zit in onze maatschappij gaat buiten het boekje van dit topic, daar zul je het mee eens zijn.

Als ik dan toch een poging mag doen zal ik daarbij zoveel mogelijk achtergrondinformatie vermijden...

Waar het dan op neerkomt is dat het nogal uitmaakt welke grote investeerders er in Bitcoin gaan. Bitcoin kan in theorie een Trojaans paard van het WEF of partners zijn. Bitcoin is idealiter de tegenpool van alles waar het WEF en de BIS voor staan. Dit blijkt duidelijk uit vele artikelen te vinden op hun website, en boeken geschreven door betrokkenen. In theorie kan Bitcoin ook gekaapt worden en gebruikt worden als Trojaans paard, zelfs wanneer de oorsprong zuiver was. In combinatie, en met de juiste timing in verhouding tot macro economische ontwikkeling kunnen er gekke dingen gebeuren. Gelukkig staan MicroStrategy en Tesla, twee grote Bitcoin investeerders niet op de lijst van partners van het WEF. Dit is geen toeval, gezien het groot aantal bedrijven in de tech wereld wat er wel op vermeld staat. Dit is hoopgevend of verdacht.

https://opensea.io/seaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
resusaapje schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 23:49:
[...]

Je input in je eigen Polkadot & Kusama crowdloans topic zou zeer gewaardeerd worden, maar daar zie ik je helaas niet meer. Te druk met hier ruzie maken?
Zie het als een compliment. Je hebt het goed overgenomen. Daar heb ik je eerder een compliment over gemaakt. ;)

Inderdaad andere prioriteiten momenteel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Own nothing and be happy.

Oftewel: gaat het Bitcoin netwerk toekomstig marxistisch censuur overleven?

U ziet het in: de toekomst.

Want zonder uitbundige stresstest is een asset slechts speculatief op waarde te schatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
Verwijderd schreef op zondag 2 januari 2022 @ 00:00:
Own nothing and be happy.

Oftewel: gaat het Bitcoin netwerk toekomstig marxistisch censuur overleven?

U ziet het in: de toekomst.

Want zonder uitbundige stresstest is een asset slechts speculatief op waarde te schatten.
(y)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Qunix
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-01-2024
enomiss schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 22:36:
Zal vast wel weer de enige zijn hier die zich over dit soort dingen zorgen maakt.

[Twitter]

[Twitter]
Dus enkele figuren die verbonden zijn met de WEF hebben met fiat geld gesmeten en zodoende zichzelf geïnvesteerd in bitcoin via mining. Nu dit bekend is zijn er twijfels wat de intenties zijn, wetende dat WEF bitcoin liefst dood heeft, en wat mogelijk de (negatieve) gevolgen gaan worden op de lange duur.
Ik zie alleen nog niet de relatie tussen deze actie, een mogelijke trojaans paard en wat ze willen. Want WEF is alleen uit op geld, want geld is macht, en bitcoin is het nieuwe geld.

Ik denk dat dit spannend kan zijn, maar als bitcoin echt sterk is en men meer vertrouwen krijgt in bitcoin dan fiat, en echt decentraal is en blijft, dan kan dit de volgende grote test worden voor bitcoin. Bitcoin zal dan nog sterker worden en met veel meer adoptie te maken krijgen. Ik vind dat de adoptie toch achterloopt op waar wij nu zijn. Ook de applicaties en toepassingen op bitcoin vind ik nog minimaal. Daarom moeten developers niet alleen bitcoin verbeteren, ook nieuwe toepassingen maken waarbij de user-experience zo laagdrempelig moet zijn. Of, misschien loopt de WEF en het debasen van fiat voorop.

De test voor bitcoin gaat dan niet meer alleen om de techniek (lees: block size war), maar ook de psychologie van de mens in combinatie met het gebruik van bitcoin, en wat bitcoin kan/gaat oplossen (nu en in de toekomst) wat fiat niet kan. Een goed boek over zulke testen is Think Fast And Slow. Als je dat in hedendaags context plaatst, begrijp je wel waarom dingen zijn zoals ze zijn en wat er mogelijk nog gaat komen. Volgens mij was jij ook degene die het had over "4th turning"? Heeft er ook wel mee te maken.

Tot slot ben ik het wel met je eens dat hier hoofdzakelijk memes en slap gelul posts zijn over crypto en andere dingen zijn niet echt welkom. Zoals bijvoorbeeld relevante nieuwsitems op macro economisch gebied voor crypro/bitcoin mag wel gepost worden, maar er is weinig animo hiervoor. Vooral een discussie met een kritisch tegengeluid is gevoelig, maar dat is tegenwoordig overal wel zo. Met een kritisch tegengeluid in een goede discussie maakt het je eigen theorie namelijk sterker, of je ga je in ieder geval nadenken over de reacties (een tegengeluid op jouw tegengeluid) dan alleen een tunnelvisie hebben in je eigen bubbel. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
enomiss schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 22:36:
Zal vast wel weer de enige zijn hier die zich over dit soort dingen zorgen maakt.

[Twitter]

[Twitter]
Ik vraag me eerder af of de soep zo heet opgediend gaat worden als je verwacht. Het lijkt me logischer dat de WEF + partners eerder cbdc's gaan endorsen (zie libra enzo) dan van binnenuit bijv een 51% attack uitvoeren op het bitcoin netwerk aaaaand it's gone. Het ene is makkelijker te fixen dan het ander.

Daarbij zolang bitcoin blijft flatlinen op 47.5k en qua market cap niet eens in de buurt komt: alsof het de huidige macht ook maar iets doet qua beperken van hun eigen invloed. Ze komen er nog steeds makkelijk mee weg het gebruik van crypto te framen als 'wordt alleen gebruikt door criminelen, terroristen jadieja'

Dus nee: was me niet bekend en nee ik zie geen beren op de weg maar stieren. Wenn moon? ;) Rangen van 45.5k naar 48.5k is potato potato in mijn ogen zolang we 53k niet goed doorbreken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• enomiss
Qunix schreef op zondag 2 januari 2022 @ 00:24:
[...]

Dus enkele figuren die verbonden zijn met de WEF hebben met fiat geld gesmeten en zodoende zichzelf geïnvesteerd in bitcoin via mining. Nu dit bekend is zijn er twijfels wat de intenties zijn, wetende dat WEF bitcoin liefst dood heeft, en wat mogelijk de (negatieve) gevolgen gaan worden op de lange duur.
Ik zie alleen nog niet de relatie tussen deze actie, een mogelijke trojaans paard en wat ze willen. Want WEF is alleen uit op geld, want geld is macht, en bitcoin is het nieuwe geld.

Ik denk dat dit spannend kan zijn, maar als bitcoin echt sterk is en men meer vertrouwen krijgt in bitcoin dan fiat, en echt decentraal is en blijft, dan kan dit de volgende grote test worden voor bitcoin. Bitcoin zal dan nog sterker worden en met veel meer adoptie te maken krijgen. Ik vind dat de adoptie toch achterloopt op waar wij nu zijn. Ook de applicaties en toepassingen op bitcoin vind ik nog minimaal. Daarom moeten developers niet alleen bitcoin verbeteren, ook nieuwe toepassingen maken waarbij de user-experience zo laagdrempelig moet zijn. Of, misschien loopt de WEF en het debasen van fiat voorop.

De test voor bitcoin gaat dan niet meer alleen om de techniek (lees: block size war), maar ook de psychologie van de mens in combinatie met het gebruik van bitcoin, en wat bitcoin kan/gaat oplossen (nu en in de toekomst) wat fiat niet kan. Een goed boek over zulke testen is Think Fast And Slow. Als je dat in hedendaags context plaatst, begrijp je wel waarom dingen zijn zoals ze zijn en wat er mogelijk nog gaat komen. Volgens mij was jij ook degene die het had over "4th turning"? Heeft er ook wel mee te maken.

Tot slot ben ik het wel met je eens dat hier hoofdzakelijk memes en slap gelul posts zijn over crypto en andere dingen zijn niet echt welkom. Zoals bijvoorbeeld relevante nieuwsitems op macro economisch gebied voor crypro/bitcoin mag wel gepost worden, maar er is weinig animo hiervoor. Vooral een discussie met een kritisch tegengeluid is gevoelig, maar dat is tegenwoordig overal wel zo. Met een kritisch tegengeluid in een goede discussie maakt het je eigen theorie namelijk sterker, of je ga je in ieder geval nadenken over de reacties (een tegengeluid op jouw tegengeluid) dan alleen een tunnelvisie hebben in je eigen bubbel. :+
Goede post. Bedankt voor de aanvulling.

Wat je goed ziet is dat het zowel positief als negatief kan uitpakken. Er kunnen gekke dingen gebeuren. Bitcoin kan kapot, Bitcoin kan naar 10 miljoen.

Ik heb het ook gehad over de 4th turning, al denk ik niet dat daar posts over terug te vinden zijn. _O-

Zoals Jaapio aangeeft, Bitcoin zal voor een grote test komen te staan. Dit kan binnen nu en enkele jaren gebeuren. Het is belangrijk om dit te beseffen, want zoals Michael Saylor steeds aangeeft, is TA en de Bitcoin prijs niet van belang. Het gaat er uiteindelijk om wat investeerders zullen beslissen. Lange termijn perspectief is is inherent verbonden aan de onderliggende techniek van Bitcoin. Daarmee is elk instapmoment een juist instapmoment, en daarmee zijn TA en dergelijke analyses (zelfs on-chain) nietszeggend.

Je zou het als volgt kunnen zien. TA en on-chain werkt zolang Bitcoin 'slaapt'. Er zijn momenten waarop de ijspriem erdoorheen gaat. We zitten naar mijn gevoel dicht tegen zo'n moment aan. Zeker binnen deze halving.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qunix
enomiss schreef op zondag 2 januari 2022 @ 00:36:
[...]

Goede post. Bedankt voor de aanvulling.

Wat je goed ziet is dat het zowel positief als negatief kan uitpakken. Er kunnen gekke dingen gebeuren. Bitcoin kan kapot, Bitcoin kan naar 10 miljoen.

Ik heb het ook gehad over de 4th turning, al denk ik niet dat daar posts over terug te vinden zijn. _O-

Zoals Jaapio aangeeft, Bitcoin zal voor een grote test komen te staan. Dit kan binnen nu en enkele jaren gebeuren. Het is belangrijk om dit te beseffen, want zoals Michael Saylor steeds aangeeft, is TA en de Bitcoin prijs niet van belang. Het gaat er uiteindelijk om wat investeerders zullen beslissen. Lange termijn perspectief is is inherent verbonden aan de onderliggende techniek van Bitcoin. Daarmee is elk instapmoment een juist instapmoment, en daarmee zijn TA en dergelijke analyses (zelfs on-chain) nietszeggend.

Je zou het als volgt kunnen zien. TA en on-chain werkt zolang Bitcoin 'slaapt'. Er zijn momenten waarop de ijspriem erdoorheen gaat. We zitten naar mijn gevoel dicht tegen zo'n moment aan. Zeker binnen deze halving.
Ik vind dit ook sterk van Mitchael:

Dit zou ook enorm helpen.

Ik zie het als een balansweegschaal. En hoe verder het balans verschilt tussen het fiat wereld en bitcoin wereld hoe heftiger allerlei dingen zullen gebeuren. Nu heeft fiat extra vaart gemaakt en loopt daardoor bitcoin achter. Vandaar dat het noodzakelijk is dat ION gemeengoed moet worden binnen deze halving, de UX voor lightning nóg fijner moet werken dan de gemiddelde betalingssysteem (nog niet in vergelijking met onze Tikkies en iDeal en zo), en inderdaad decentraal thuis mining introduceren.

[ Voor 114% gewijzigd door Qunix op 02-01-2022 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qunix
edit

[ Voor 99% gewijzigd door Qunix op 02-01-2022 00:44 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Blender_01
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 05-03 00:51
Zolang @Verwijderd nog niet op de lijst van partners van het WEF staat, maak ik mij nergens zorgen over.

*** checkt voor de zekerheid nog even alles onder de J ****

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-10 22:33

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Blender_01 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 00:44:
[...]

Zolang @Verwijderd nog niet op de lijst van partners van het WEF staat, maak ik mij nergens zorgen over.

*** checkt voor de zekerheid nog even alles onder de J ****
Check ook even bij zijn echte naam: cryptosletje :P

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enomiss
Qunix schreef op zondag 2 januari 2022 @ 00:39:
Ik vind dit ook sterk van Mitchael:
[Twitter]
[Twitter]
Dit zou ook enorm helpen.
Dat is zeker een dingetje...

Zoals je ziet is iemand anders die erop reageert bereid om erin te investeren, echter gezien de lijst aan WEF partners, en hun achterliggende agenda's wordt er juist meer geld/vermogen onttrokken bij de gemiddelde burger/non WEF partner. Dit loopt een keer scheef...

Het momentum zal vanuit Henk en Ingrid moeten komen want WEF partners zie ik niet snel in Bitcoin investeren. Als ik de lijst van WEF partners bekijk vraag ik mij af welke grote belangrijke bedrijven nog vrijheid van manoeuvreren hebben. Kan iemand namen noemen?

Ik ben dus enigszins bang dat we ondergesneeuwd gaan raken en dat men in staat is elke hoopgevende techniek voor zichzelf te kapen. Daarmee ervan uitgaande dat de intentie van Bitcoin zuiver was. Anders hebben ze sowieso al gewonnen. Bitcoin/crypto kan in theorie ook niets anders zijn dan predictive programming. De massa voorbereiden op nieuwe technologieën, de slimme koppen laten innoveren, om vervolgens hetgeen weg te kapen om hun macht te vergroten met CBDC's. De natte droom van het WEF en de BIS. Als ik naar de trackers van de CBDC's kijk, en artikelen lees op hun websites, in combinatie met de digitale identiteit die nu onder valse voorwendselen wordt doorgevoerd, komt er een omwenteling akelig dichtbij...

Soms heb ik het idee dat je nog beter zeep kan gaan inslaan. Zit je altijd safe.

[ Voor 4% gewijzigd door enomiss op 02-01-2022 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
De crypto's draaien dit jaar op acceptatie en regulatie, dat gaat bepalend worden om volwassen te zijn.
En oja, het belangrijkste... er is teveel geld op de wereld door de printmachines en dat zoekt rendement. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door RaptorXS op 02-01-2022 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
Joosie200 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 00:26:
[...]

Ik vraag me eerder af of de soep zo heet opgediend gaat worden als je verwacht. Het lijkt me logischer dat de WEF + partners eerder cbdc's gaan endorsen (zie libra enzo) dan van binnenuit bijv een 51% attack uitvoeren op het bitcoin netwerk aaaaand it's gone. Het ene is makkelijker te fixen dan het ander.

Daarbij zolang bitcoin blijft flatlinen op 47.5k en qua market cap niet eens in de buurt komt: alsof het de huidige macht ook maar iets doet qua beperken van hun eigen invloed. Ze komen er nog steeds makkelijk mee weg het gebruik van crypto te framen als 'wordt alleen gebruikt door criminelen, terroristen jadieja'

Dus nee: was me niet bekend en nee ik zie geen beren op de weg maar stieren. Wenn moon? ;) Rangen van 45.5k naar 48.5k is potato potato in mijn ogen zolang we 53k niet goed doorbreken.
Ik denk dat we onvoldoende de talrijke mogelijkheden kunnen overzien, hoe men Bitcoin kan uitbuiten/kapen/kapot maken. Het gaat waarschijnlijk niet met een 51% attack, boem pats. Eerder met kleine onzichtbare stapjes totdat hun doel is bereikt en alle beschuldigingen verwezen worden naar het conspiracy hoekje.

[ Voor 9% gewijzigd door enomiss op 02-01-2022 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
enomiss schreef op zondag 2 januari 2022 @ 00:54:
[...]
Ik ben dus enigszins bang dat we ondergesneeuwd gaan raken en dat men in staat is elke hoopgevende techniek voor zichzelf te kapen. Daarmee ervan uitgaande dat de intentie van Bitcoin zuiver was.
Ik ben benieuwd hoe je het je voor je ziet. Hoe zouden partners achter het WEF een open source iets als bitcoin kunnen kapen? Is het niet makkelijker als WEF partner om je bestaande invloed en macht om te zetten in lobby die regeringen wereldwijd simpelweg crypto doet verbannen / illegaal verklaren en simpelweg in beslag laat nemen zodat cbdc niks geen strobreed in de weg gelegd kan gaan worden?

Lijkt me een stuk efficienter dan een aantal partners crypto mining bedrijven laten opkopen zodat ze meer nodes in beheer krijgen. Daarbij is het naïef te veronderstellen dat crypto enkel en alleen puur voor ons Tweakers is en dat de invloedrijkste organisaties en personen zich er nooit mee zouden gaan bemoeien. Laat staan dat ze hun gereedschapskist niet opengooien om van alles in het werk te stellen om de ontwikkeling te stoppen.

Iets met first they ignore you, then they fight you and then you win. Overigens zie ik geen Tesla of Space X als WEF certified partner dus laat ome Elon maar mooi doge pumpen, die ziet iig economisch de toevoeging van crypto om gratis allerlei missies mee te financieren. Dus echt niet elke grote corporatie ter wereld is op hand van de WEF.

Hoe dan ook: bitcoin schommelt rond de 47.5k. Zijn we toch mooi gestegen sinds gisterenavond 18u. it'ssomething.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blender_01
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 05-03 00:51
enomiss schreef op zondag 2 januari 2022 @ 01:04:
[...]

Ik denk dat we onvoldoende de talrijke mogelijkheden kunnen overzien, hoe men Bitcoin kan kapen/kapot maken. Het gaat waarschijnlijk niet met een 51% attack, boem pats. Eerder met kleine onzichtbare stapjes totdat hun doel is bereikt en alle beschuldigingen verwezen worden naar het conspiracy hoekje.

Iets simpels wat ik me kan voorstellen is dat men enkel layer 2+ oplossingen verzorgt door hun wettelijk gaat toestaan. Daarin kunnen ze tax inbouwen en andere onzin zoals koppelingen met CBDC's. Ik roep maar iets geks.
Ik waardeer het dat je ook deze kant even belicht in het topic. Maar ik raad je nu wel aan om je nu even in te houden en dit topic niet te kapen met dit onderwerp. Puur voor jouw zelfbescherming.

On: hodl, want to the moon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
Joosie200 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 01:08:
[...]
Ik ben benieuwd hoe je het je voor je ziet. Hoe zouden partners achter het WEF een open source iets als bitcoin kunnen kapen? Is het niet makkelijker als WEF partner om je bestaande invloed en macht om te zetten in lobby die regeringen wereldwijd simpelweg crypto doet verbannen / illegaal verklaren en simpelweg in beslag laat nemen zodat cbdc niks geen strobreed in de weg gelegd kan gaan worden?

Lijkt me een stuk efficienter dan een aantal partners crypto mining bedrijven laten opkopen zodat ze meer nodes in beheer krijgen. Daarbij is het naïef te veronderstellen dat crypto enkel en alleen puur voor ons Tweakers is en dat de invloedrijkste organisaties en personen zich er nooit mee zouden gaan bemoeien. Laat staan dat ze hun gereedschapskist niet opengooien om van alles in het werk te stellen om de ontwikkeling te stoppen.

Iets met first they ignore you, then they fight you and then you win. Overigens zie ik geen Tesla of Space X als WEF certified partner dus laat ome Elon maar mooi doge pumpen, die ziet iig economisch de toevoeging van crypto om gratis allerlei missies mee te financieren. Dus echt niet elke grote corporatie ter wereld is op hand van de WEF.

Hoe dan ook: bitcoin schommelt rond de 47.5k. Zijn we toch mooi gestegen sinds gisterenavond 18u. it'ssomething.gif
Onder communisme is alles weg te kapen. Jouw goud wordt hun goud.

Oke, dat klinkt redelijk extreem. Er zijn ook subtielere scenario's te bedenken. En een heleboel scenario's kunnen we niet bedenken totdat een denktank vol genieën het aan ons presenteert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Nu online

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Voor de newb, wtf is WEF? :S

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Qunix
World Economic Forum

Forum voor wereldwijd politiek en bazen van bedrijven en enkele individuen (meestal met een rijke geschiedenis) die over de wereld praten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XMB1vzecpZV4gxAYGzmnBOsIiNM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2SSM1DV2yLGMSfXrJlUTlmvb.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door Qunix op 02-01-2022 01:16 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
Zo, heb een hoop bij te lezen en bij te werken de komende dagen. Te beginnen met dit topic en wat gedegen analyses maken in het NK topic. In ieder geval een mooi jaar gewenst aan iedereen hierzo :)
Ondanks de slechtste decembermaand vanaf 2013 heb ik goede moed voor het nieuwe jaar, met hopelijk iets minder volatiliteit en iets meer steady, gematigde gains. En als we volledig rekt gaan, heb ik nog genoeg dry powder om extra bij te kopen.

@YES zullen wij maandag even in de DM uitvogelen wie de EOY voorspelling(en) heeft gewonnen? Vlieg maandagochtend vroeg terug van m'n vakantiebestemming.

@enomiss ik heb de discussie niet volledig gelezen, maar ik kan misschien deels begrijpen hoe je je voelt. Ik heb me ook af en toe vrij 'eenzaam' gevoeld in andere topics in GC (ik ga niet zeggen welke, voel je vrij om m'n postgeschiedenis te checken). Wat mij hielp is om af en toe uit te zoomen en heel concreet te benoemen waarom ik iets zorgelijk vind of niet begrijp o.i.d.. Ik vind het lastig om op basis van twee tweets een aanname te doen over wat je bedoelt. Wellicht is het mogelijk om daar iets concreter over te spreken zonder dat je je begeeft in territoria van uitlokking of censuur (trust me, ik weet hoe moeilijk dat is).

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
@Jedi_Pimp
@Qunix en ik zijn in een paar posts erna toch een klein beetje erop ingegaan. Ik weet niet of je die al gelezen hebt? Anders ben ik benieuwd welke vragen het bij je oproept.

Haha, gezien je signature twijfel ik er geen seconde aan dat je enige resonantie ondervindt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Nu online

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Qunix schreef op zondag 2 januari 2022 @ 01:14:
[...]

World Economic Forum

Forum voor wereldwijd politiek en bazen van bedrijven en enkele individuen (meestal met een rijke geschiedenis) die over de wereld praten.

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZoyQwoIqI5Wfi-UsERB19dI5ytg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HH7QMBK7UlFSD8BHQemIj929.jpg?f=user_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Qunix schreef op zondag 2 januari 2022 @ 01:14:
[...]

World Economic Forum

[Afbeelding]
Dat "Own nothing and be happy" wordt echt veel te veel zonder enige nuance of context misbruikt in de populistische hoek. Als je de echte uitspraak vanuit een ander daglicht probeert te bekijken dan is het gewoon een logisch gevolg van waar we naartoe gaan.

We huren (en varianten hierop) bv. steeds meer ipv dat we kopen. Is al redelijk een feit te noemen en geen complot. Wordt deels aangemoedigd doordat mankracht steeds duurder wordt en de mogelijkheden groter (wie wil er nou niet een coole Boston Dynamics robot om het huishouden te laten doen?).

Je kan de definitie proberen op een andere manier toe te passen: de nieuwe smartphone die "van jou" is? Die gooi je vaak al weg na een jaar of 3. Hoezo "own" je die smartphone? Je gebruikt 'm alsof je 'm huurt!

In combinatie met een blockchain (kies een smaakje, zou ik zeggen) zou je met dat in gedachten zelfs goed mogelijkheden kunnen zien om zonder communisme te voorkomen dat resources worden weggegooid en voor de zoveelste keer in een landfill ergens aan de andere kant van de wereld belanden.

Maar goed, sommigen staan er niet eens bij stil dat ook mensen zelf alleen maar uit elementaire deeltjes bestaan die ook niet zomaar uit het niets zijn ontstaan. Of misschien wel, afhankelijk van wat je gelooft, maar dan kun je vast ook zonder voedsel leven.

In principe "own" je dus letterlijk niets. Je mag je eigen lichaam niet eens houden. Alleen al je huid is na iedere ~27 dagen vernieuwd. Paar keer een celdeling meemaken en hop je dode huidcellen worden weer opgezogen door de Miele. En tot nu toe heeft nog iedereen die geleefd heeft het hele pakket rond of zelfs voor hun 100ste levensjaar volledig moeten inleveren, zoals fysiek te zien is op de vele blockchains die ook wel kerkhoven worden genoemd.

Anyway, dat gaat misschien wat diep voor een topic over crypto :+

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enomiss
Stukfruit schreef op zondag 2 januari 2022 @ 02:36:
[...]
In principe "own" je dus letterlijk niets. Je mag je eigen lichaam niet eens houden.
Correct op een bepaald niveau. En over ons eigen lichaam hebben we dus al niets meer te zeggen. Tenminste daar gaat het ook hier naartoe, en is nu al indirect van kracht.

Dus waar jij je optimisme vandaan haalt vind ik bijzonder. Ondertussen ken ik mensen in andere landen die geen leven meer hebben vanwege dit hele punt. Zodra mensen zelfbeschikkingsrecht opgeven is het hek van de dam. En dat gaan we heel snel merken op andere lagen. Waar macht groeit wordt macht misbruikt. Tegen juni gaat er nog een en ander in de hoogste versnelling op een heleboel andere vlakken. Niet mijn woorden. Het is allemaal na te lezen als je de juiste bronnen kent. Oftewel, als Bitcoin nog 1x kan pieken voor juni ben ik voorlopig all-out.

Als reactie op de rest van je verhaal:

Eigendom = vrijheid. Zonder eigendom ben je een slaaf. Dit zijn niet mijn woorden, maar is algemene politiek-filosofische wetenschap.

Eigendomsrecht is het hele bestaansrecht van Bitcoin. Ik hoop dat mensen in dit topic dit begrijpen en anders ben ik blijkbaar in het verkeerde topic beland.

[ Voor 8% gewijzigd door enomiss op 02-01-2022 03:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
Dubbel

[ Voor 99% gewijzigd door enomiss op 02-01-2022 03:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Urbanus
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 06-10 17:25
slip of mind.

:9B

[ Voor 101% gewijzigd door Urbanus op 02-01-2022 03:50 . Reden: geen zin in ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Skalders
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-10 17:23
enomiss schreef op zondag 2 januari 2022 @ 03:05:
[...]

Correct op een bepaald niveau. En over ons eigen lichaam hebben we dus al niets meer te zeggen. Tenminste daar gaat het ook hier naartoe, en is nu al indirect van kracht.

Dus waar jij je optimisme vandaan haalt vind ik bijzonder. Ondertussen ken ik mensen in andere landen die geen leven meer hebben vanwege dit hele punt. Zodra mensen zelfbeschikkingsrecht opgeven is het hek van de dam. En dat gaan we heel snel merken op andere lagen. Waar macht groeit wordt macht misbruikt. Tegen juni gaat er nog een en ander in de hoogste versnelling op een heleboel andere vlakken. Niet mijn woorden. Het is allemaal na te lezen als je de juiste bronnen kent. Oftewel, als Bitcoin nog 1x kan pieken voor juni ben ik voorlopig all-out.

Als reactie op de rest van je verhaal:

Eigendom = vrijheid. Zonder eigendom ben je een slaaf. Dit zijn niet mijn woorden, maar is algemene politiek-filosofische wetenschap.

Eigendomsrecht is het hele bestaansrecht van Bitcoin. Ik hoop dat mensen in dit topic dit begrijpen en anders ben ik blijkbaar in het verkeerde topic beland.
Met deze wijsheid in het achterhoofd, wat verwacht je dan dat mensen in dit topic kunnen doen hieraan m.b.t. btc en crypto in het algemeen?

Ik bedoel dit niet slecht, maar als ik jouw voorbeeld moet nemen dan is het enkel: zorgen maken over alles en doemgedachtes delen met de ondertoon dat mensen die hier niet aan meedoen 'sheeple' zijn. Oplossingen of alternatieven zie ik niet, enkel geklaag doorspekt met cynisme en pessimisme. Enerzijds klagen dat 'ze' jouw soort afdoen als conspiracy nuts, anderzijds erg vage en brede doemscenario's schetsen met als enige onderbouwing wat linkjes naar vocale, vooral US gebaseerde persoonlijkheden op het internet die jezus avatars hebben met laser ogen en bijhorende dwaze beschrijvingen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LCwoqmHHVAjF9O36Yc5Bc_juGas=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yQ7aat1rFZqwsMXCoEjnE5KV.jpg?f=fotoalbum_large
Dan is het toch ook niet moeilijk te snappen dat mensen hier je niet serieus willen/kunnen nemen, als ze zien dat jij dit soort 'bronnen' als serieus bestempelt en dan gewoon zegt 'sja, je weet het of je weet het niet'.

Wat doe jij dan behalve een felle mening hebben over mensen die kiezen om met minder zorgen door het leven te lopen dan jij? Het makkelijk excuus is 'bewustzijn verspreiden' maar dat klinkt nogal hypocriet als je toch zo gelooft in de machteloosheid van de kleine man en de '4th turning' (een theorie over generaties gebaseerd op usa die amper een paar generaties geschiedenis heeft), waarom dan niet gewoon je computer uitzetten en in een bos gaan wonen?

Mijn mening? Men lacht met de term 'influencers' maar tegenwoordig zijn veel te veel van onze gedachtes beïnvloed door mensen die maar wat rondroepen op het internet. En dat is naar mijn idee ook het (huidige) bestaansrecht van Bitcoin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
Urbanus schreef op zondag 2 januari 2022 @ 03:36:
[...]

Ik vind dat een mooie gedachte, maar wel enorm beperkt. Voor 99.9 procent van de mensen die Bitcoin bezitten is het niet om de Bitcoin, maar om de waarde die het in fiat vertegenwoordigt. Of in de hoop/overtuiging dat fiat zijn langste tijd heeft gehad. Maar dan is Bitcoin de digitale spiegel of kraaltjes van ooit. Misschien sla ik hiermee het hele filosofische en utopische denken plat, maar dan is dat maar zo.
Enige drijfveer voor mensen is machtiger, sterker worden. Of, ook heel plat: "Makkelijker leven". Dat streven we al na sinds het begin van de mensheid. Daarnaast, als we dat "makkelijke" leven hebben gevonden, komt de kriebel om te willen onderzoeken en ontdekken. Maar ook dan weer om er beter van te worden. Vooral om er zelf (inclusief de mensen die we liefhebben) beter van te worden.

Ik heb respect voor je gedachten en je altruïsme. Maar heel eerlijk? Het mist de nuance en brede kijk die ik in een wijs mens waardeer.
In tijden van stabiliteit, rust en vrede kun je over alles nuanceren. Soms is het er de tijd niet naar. We staan op een belangrijk punt in de ontwikkeling van de mensheid, waarbij van wezenlijk belang is dat mensen het grote plaatje gaan zien. In hokjes denken als crypto is only crypto is dan allesbehalve wijs.

Bitcoin zie ik niet overleven naast fiat 2.0. Fiat 1.0 (even voor het gemak het huidige systeem) zie ik niet overleven naast Bitcoin. Er kunnen dus verschillende scenario's uitspelen. Bitcoin kan ook voortbestaan en zijn 'karakter' verliezen, waarbij het dus zijlings gekaapt wordt door fiat 2.0. Denk aan verplichte CBDC's met negatieve rente. Waar je aan de ene kant winst maakt, verdampt het aan de andere kant.

[ Voor 3% gewijzigd door enomiss op 02-01-2022 03:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enomiss
Skalders schreef op zondag 2 januari 2022 @ 03:49:
[...]

Met deze wijsheid in het achterhoofd, wat verwacht je dan dat mensen in dit topic kunnen doen hieraan m.b.t. btc en crypto in het algemeen?

Ik bedoel dit niet slecht, maar als ik jouw voorbeeld moet nemen dan is het enkel: zorgen maken over alles en doemgedachtes delen met de ondertoon dat mensen die hier niet aan meedoen 'sheeple' zijn. Oplossingen of alternatieven zie ik niet, enkel geklaag doorspekt met cynisme en pessimisme. Enerzijds klagen dat 'ze' jouw soort afdoen als conspiracy nuts, anderzijds erg vage en brede doemscenario's schetsen met als enige onderbouwing wat linkjes naar vocale, vooral US gebaseerde persoonlijkheden op het internet die jezus avatars hebben met laser ogen en bijhorende dwaze beschrijvingen:
[Afbeelding]
Dan is het toch ook niet moeilijk te snappen dat mensen hier je niet serieus willen/kunnen nemen, als ze zien dat jij dit soort 'bronnen' als serieus bestempelt en dan gewoon zegt 'sja, je weet het of je weet het niet'.

Wat doe jij dan behalve een felle mening hebben over mensen die kiezen om met minder zorgen door het leven te lopen dan jij? Het makkelijk excuus is 'bewustzijn verspreiden' maar dat klinkt nogal hypocriet als je toch zo gelooft in de machteloosheid van de kleine man en de '4th turning' (een theorie over generaties gebaseerd op usa die amper een paar generaties geschiedenis heeft), waarom dan niet gewoon je computer uitzetten en in een bos gaan wonen?

Mijn mening? Men lacht met de term 'influencers' maar tegenwoordig zijn veel te veel van onze gedachtes beïnvloed door mensen die maar wat rondroepen op het internet. En dat is naar mijn idee ook het (huidige) bestaansrecht van Bitcoin :)
Heel veel afleren van wat je ooit geleerd hebt.
Je kennis vergroten.
Niet aan alles voldoen/gehoor geven.
Je kennis delen met derden.
Netwerken.
Samen je kennis vergroten.
Samen niet aan alles voldoen/gehoor geven.

Dat is het begin. Wat mensen concreet kunnen doen wordt met de dag meer ingeperkt.

Mbt crypto, je kunt je bijvoorbeeld in de fundamenten verdiepen. En je kunt waakzaam zijn mbt je portfolio...

Waarom moet het voor de gemiddelde Nederlander altijd maar rozengeur en maneschijn zijn? Het is alsof men negativiteit niet meer kan absorberen. Wat dit mij zegt dat is dat de gemiddelde Nederlander al onbewust overvol zit met negativiteit, en dat elke druppel extra er één teveel is. Er ontstaat meteen een reactie van felle kritiek en cancel cultuur. Iemand die negativiteit brengt is blijkbaar dusdanig afgedreven van de maatschappij, dan moet die wel een wappie zijn.

Helaas bestaan er periodes waarbij weinig positiefs te melden is. Als mensen daar niet mee kunnen dealen dan toont dat aan hoe verwend men is, en hoe ver men opgeslokt is in de matrix van kunstmatige waarheden. Of hoe men het daglicht niet wil zien en constante afleiding zoekt in werk, entertainment, of zelfs crypto.

Al die negativiteit neemt niet weg dat je nog kan genieten van een wandeling door de natuur, van je nauwe contacten, of van een lekkere steak (voorlopig) of vegan salad. Whatever your thing is. Filosofie of geloof in iets helpt je een heel eind op weg.

Uiteindelijk zul je merken, tenminste zo beleef ik het, dat er iets groters is dan je eigen ego. Iets wat het waard is om achter te staan. Dat geeft enorme positieve energie en een gevoel van vrijheid.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ugWa91hwbOSEYguHHSjXdHS3FHM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wWwvNclIrmi1Tkg8PfFzJ4yR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:34
Wat een negativiteit XD. We kunnen meer kopen dan ooit, we kunnen meer reizen dan ooit. We zijn "rijker" dan ooit.

Dit soort conspiracies geloof ik dan ook nooit zo in. Want dan ga je er vanuit dat er een hele capabele groep mensen in het geheim kunnen samenwerken. De praktijk wijst vaak wel anders uit.

"Conspiracy theories come up whenever people feel like the universe is too random. If it’s all an enemy plot, at least there’s someone calling the shots."

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-10 23:13
Waah schreef op zondag 2 januari 2022 @ 07:29:

Dit soort conspiracies geloof ik dan ook nooit zo in. Want dan ga je er vanuit dat er een hele capabele groep mensen in het geheim kunnen samenwerken. De praktijk wijst vaak wel anders uit.
Dit grotere overkoepelende plaatje geloof ik ook niet in, maar uiteindelijk gaat het altijd en overal om geld verdienen en wanneer er ergens geld kan worden gemaakt over de rug van anderen dan ontstaan er altijd "geheime" samenwerkingsverbanden. Zoals de bouwfraude, zorgverzekeraars, ziekenhuizen en artsen die samen absurde prijzen afspreken, transportwereld, toeslagfraude, mondkapjes deal met hulp van wat vriendjes bij de overheid, baantjescarrousel binnen de top, koningshuis en de hele organisatie.. het gaat allemaal om macht en geld.

Dit soort voorbeelden zijn legio en bestaan op alle niveaus, van henk en ingrid tot regeringen en overheden en zeker binnen crypto. We zijn nu eenmaal mensen en er zitten gewoon veel rotte appels tussen en ook die rotte appels willen macht.

[ Voor 7% gewijzigd door Pelox op 02-01-2022 08:54 ]

Zero.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Pelox schreef op zondag 2 januari 2022 @ 08:44:
[...]
We zijn nu eenmaal mensen en er zitten gewoon veel rotte appels tussen en ook die rotte appels willen macht.
Bold statement om er vanuit te gaan dat we niet geregeerd worden door lizards

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pelox
Smultie schreef op zondag 2 januari 2022 @ 08:59:
[...]

Bold statement om er vanuit te gaan dat we niet geregeerd worden door lizards
Nee bij mij zijn het appels.

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-10 20:17
Ondertussen…..defi kingdoms pompt weer lekker door. Airdrops komen eraan voor de uitbreiding op avax. Voor alle jewel stakers en lp stakers

Acties:
  • +8 Henk 'm!

Verwijderd

.oisyn schreef op zondag 2 januari 2022 @ 00:53:
[...]

Check ook even bij zijn echte naam: cryptosletje :P
Ik infiltreer al sinds 2018 voor het World Economic Forum.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Goedemorgen!

Bakkie koffie, sigaretje erbij… even bijlezen. Na 5 minuten topic maar weer sluiten. Kwam maar tot 1 conclusie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Avf4De1tl2rnqk0pYjUSOgbyytY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TNxJVOVw1r4siFClIl7LVdRs.jpg?f=user_large

Fijne zondag mensen d:)b

UberLurker Departement #GG.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:42
De samenleving is omringd door een dun laagje vernis.

En wat het WEF of BIS betreft, ik ben meer overtuigd van de genialiteit van het individu dan vanuit een collectief. Mijn ervaring leert dat een collectief van de buitenkant er gepolijst uit kan zien maar als je het afpelt er niets anders overblijft dan mensen zoals jij en ik die soms ook niet weten waar ze mee bezig zijn ;)

Investeer met wat je kunt missen. Leef je leven, voor je het weet is het voorbij.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• oNo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05:49

oNo

Goed artikel, een aanrader >:)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nH0Uzl8i8jDmcEPHVT5WZsXAR1s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WBQD5L68QBEAHxIMzCCvBy4d.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door oNo op 02-01-2022 10:11 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Jedi_Pimp schreef op zondag 2 januari 2022 @ 01:22:
Ik heb me ook af en toe vrij 'eenzaam' gevoeld in andere topics in GC (ik ga niet zeggen welke, voel je vrij om m'n postgeschiedenis te checken). Wat mij hielp is om af en toe uit te zoomen en heel concreet te benoemen waarom ik iets zorgelijk vind of niet begrijp o.i.d..
Met dien verschil dat jij een denkbeeld, wat niet aansluit bij het jouwe, alsnog weet te omarmen in een discussie in plaats van direct te verwerpen en daarmee blijft een discussie met jou wat het is; een goed gesprek over een onderwerp waarbij beide kanten belicht kunnen worden zonder persoonlijk te worden en waarbij meerdere partijen iets leren en uiteindelijk begrip kunnen opbrengen voor elkaars standpunt.

Daarnaast zijn de onderwerpen breed en niet altijd vanuit 1 gezichtshoek en geef je ook gewoon toe wanneer iemand een goed punt heeft, waarna dat andersom ook (sneller) zal gebeuren.

Ik heb inmiddels geleerd dat voor een goed gesprek geen goed onderwerp nodig is, al maakt dat het wel makkelijker. Wat nodig is, zijn minimaal 2 partijen met een open mind en het inzicht dat hun "waarheid" niet de waarheid van de ander is en dat men tot elkaar dient te komen middels argumenten. Want tegenwoordig is dat de doodsteek van vele discussies. Groep A roept "complotwappie", Groep B roept "oogklepschaap", en het "gesprek" is alweer over.

Dan blijf ik wel bij de Moon/Rekt en totalitaire onzin roepers zitten. Waar er overigens minimaal 2 tussen zitten die in hun onzin, de meest slimme opmerkingen maken die in dit topic voorkomen. _/-\o_

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrFX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:56
There is no alternative....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AHWYQyOJX7P9lGyjD-GlWp6b-IE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/0neO3GmdhTgOsjQdU1EJ76kj.png?f=user_large

”Don’t focus on making money; focus on protecting what you have.”

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07:05

YES

Moderator General Chat
Ngangatar schreef op zondag 2 januari 2022 @ 10:12:
[...]

Wat nodig is, zijn minimaal 2 partijen met een open mind en het inzicht dat hun "waarheid" niet de waarheid van de ander is en dat men tot elkaar dient te komen middels argumenten.
En zelfs dit hoeft niet. Agree to disagree is in mijn ogen een prima afsluiting van een discussie als je niet nader tot elkaar kunt komen maar op andere punten wel in gesprek wilt blijven.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

YES schreef op zondag 2 januari 2022 @ 10:16:
[...]

En zelfs dit hoeft niet. Agree to disagree is in mijn ogen een prima afsluiting van een discussie als je niet nader tot elkaar kunt komen maar op andere punten wel in gesprek wilt blijven.
Ook agree to disagree is voor mij een vorm van nader tot elkaar komen, en als je het daar niet mee eens bent, dan flikker je maar lekker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Jedi_Pimp schreef op zondag 2 januari 2022 @ 01:22:
@YES zullen wij maandag even in de DM uitvogelen wie de EOY voorspelling(en) heeft gewonnen? Vlieg maandagochtend vroeg terug van m'n vakantiebestemming.
Prima plan! Ik moet de posts nogmaals doorakkeren of ik niemand over het hoofd zie en ik heb ook nog wat voorspellingen in mijn DM's. De meeste zitten al in het excel sheet dus dat moet goed komen!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Ngangatar schreef op zondag 2 januari 2022 @ 10:17:
[...]

Ook agree to disagree is voor mij een vorm van nader tot elkaar komen, en als je het daar niet mee eens bent, dan flikker je maar lekker op.
Je hebt gelijk maar ik heb geen zin dat toe te geven dus donder een eind op met je drogredeneringen!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

'Hard times create strong men, strong men create good times, good times create weak men, and weak men create good memes.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:54
"Donder op, flikker op." Wat is dit, de kleuterklas ofzo? Man man man. GoT is leuk, maar dit topic slaat echt nergens op. Wat een stelletje kinderen zeg. Voor mij de druppel, ben er weg van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrFX
be aware it's coming...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QzYfS1AjHhIZ6OOrMFwm1TSHOhU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/lVDzn4GusC9d9qhzHfhwKrF3.png?f=user_large

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Dacuuu schreef op zondag 2 januari 2022 @ 10:44:
"Donder op, flikker op." Wat is dit, de kleuterklas ofzo? Man man man. GoT is leuk, maar dit topic slaat echt nergens op. Wat een stelletje kinderen zeg. Voor mij de druppel, ben er weg van.
Doel je op de posts van @Ngangatar en die van mij van zojuist? Die moet je niet serieus nemen, dat was ouwehoeren (althans, van mijn kant wel ;) ).

Of ben je nu zelf ook aan het ouwehoeren?

In dat geval: ouwehoerception! :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

YES schreef op zondag 2 januari 2022 @ 10:53:
[...]

Doel je op de posts van @Ngangatar en die van mij van zojuist? Die moet je niet serieus nemen, dat was ouwehoeren (althans, van mijn kant wel ;) ).

Of ben je nu zelf ook aan het ouwehoeren?

In dat geval: ouwehoerception! :+
@Dacuuu bij Visca en mij is dit puur elkaar op de hak nemen, vreemd genoeg zitten wij namelijk in de meeste discussies op dezelfde manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13:39
Moon!

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Niet online
Let’s go *O*

( maar waar is die moon dan :? )

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Darrell
  • Registratie: Juli 2009

Darrell

Fiat moonboy

Wat een mooi topic is dit toch O+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roflexx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-06 17:55
Ik wil meer moon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gondor
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:00
Is Bitcoin een product van good times of bad times?
We kunnen meer kopen dan ooit, we kunnen meer reizen dan ooit. We zijn "rijker" dan ooit.
Owja, dat was het inderdaad voor 'ons' (~15% van de wereld bevolking waaronder west Europa) tot twee jaar geleden. Je kunt niet meer zomaar gaan reizen, in sommige landen mag je niet eens de deur uit, paar keer per jaar. Je had visum nodig voor sommige landen, nu heb je QRcode nodig binnen landen voor sommige plekken.

Dus, zijn we nu (bijna) in bad times? Is BTC dan voor bad times bedacht in good times?
Hmm, mijn glazen bol hapert, dan maar, hodl and see.

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding"-Albert Einstein-

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Gondor schreef op zondag 2 januari 2022 @ 11:09:
Absoluut!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kol Nedra
Gondor schreef op zondag 2 januari 2022 @ 11:09:

[...]

Owja, dat was het inderdaad voor 'ons' (~15% van de wereld bevolking waaronder west Europa) tot twee jaar geleden. Je kunt niet meer zomaar gaan reizen, in sommige landen mag je niet eens de deur uit, paar keer per jaar. Je had visum nodig voor sommige landen, nu heb je QRcode nodig binnen landen voor sommige plekken.

Dus, zijn we nu (bijna) in bad times? Is BTC dan voor bad times bedacht in good times?
Hmm, mijn glazen bol hapert, dan maar, hodl and see.
hoort ook bij de reset :)
toch heel blij dat ik 4 jaar terug nog mooie wereld reizen gedaan heb, dat zou nu voorlopig 10+ jaren niet meer kunnen.
Bitcoin hebben is zeer belangrijk, zet niet al je geld in op 1 currency (=euro) verspreid je risico d:)b
en geloof mij; het geld dat ik hierin stop gaat niet terug naar de euro...

en wanneer ze bitcoin gaan verbieden om het te mogen hebben (zoals in verleden voor Gold) is het echt stront aan de knikker.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7KL_nWbGIWt5kED-Q-u5UUNgVFo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zyJeg9aqAkqlHm47NQcq8MCu.jpg?f=fotoalbum_large

https://www.huffpost.com/...-gold-was-ille_b_10708196

[ Voor 26% gewijzigd door Kol Nedra op 02-01-2022 11:22 ]

nothing stops this train

Acties:
  • +20 Henk 'm!

Verwijderd

Disclaimer: Keihard moon gaande koersen kunnen verslavend werken.

Wanneer ben je moonverslaafd?

Wat zijn symptomen bij een moonverslaving? Er zijn een aantal signalen of kenmerken van een verslaving waaraan je zelf kunt afmeten of je moonverslaafd bent of niet. De belangrijkste kenmerken van moonverslaving op een rij:
  • voortdurend denken aan de moon
  • liegen over het moon gaan
  • slowbleeds definiëren als mogelijk stilte voor de moon
  • geen controle over het moon gaan: niet aan eigen regels en voornemens houden
  • mislukte pogingen om te stoppen met het denken aan moon gaan
  • sociale contacten verwaarlozen
  • verzuimen van werk en school
Brijder heeft een moonverslaving test ontwikkeld met praktijkexpert @A87 die je direct online kunt invullen. De test bestaat uit 12 korte vragen en geeft na invulling een indicatie of je mogelijk verslaafd bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-09 19:25
Euh... Assets van Binance naar MetaMask verplaatst naar aangemaakte Smart Chain (volgens instructies Binance. Als ik nu een swap wil doen met Uniswap, dan geeft deze aan 'Verkeerd netwerk.' Uniswap kan wel connecten met Mainnetwerk, maar daar staan dus geen assets op.

In MetaMask zie ik geen optie om assets te verplaatsen naar Mainnetwerk. Gevonden instructies op internet bieden geen soelaas (standaard swappen staat niet in MetaMask (meer?) en ook geen optie om de sessies te clearen zoals omschreven).

Weet iemand de oplossing?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Topicstarter
Dacuuu schreef op zondag 2 januari 2022 @ 10:44:
Als je beide heren (toch? :) ) wat langer kent dan weet je dat het niet serieus bedoeld is.

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
FrankNLD schreef op zondag 2 januari 2022 @ 11:36:
Euh... Assets van Binance naar MetaMask verplaatst naar aangemaakte Smart Chain (volgens instructies Binance. Als ik nu een swap wil doen met Uniswap, dan geeft deze aan 'Verkeerd netwerk.' Uniswap kan wel connecten met Mainnetwerk, maar daar staan dus geen assets op.

In MetaMask zie ik geen optie om assets te verplaatsen naar Mainnetwerk. Gevonden instructies op internet bieden geen soelaas (standaard swappen staat niet in MetaMask (meer?) en ook geen optie om de sessies te clearen zoals omschreven).

Weet iemand de oplossing?
Welke coins wil je swappen? Want anders is PancakeSwap ook een optie.

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
Taro schreef op zondag 2 januari 2022 @ 11:43:
[...]

Welke coins wil je swappen? Want anders is PancakeSwap ook een optie.
ETH naar FEI, dus Pancake lijkt af te vallen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
Verwachten we nog wat actie voor de 13e verjaardag van btc en de 5e verjaardag van mijn zoontje morgen?

Zero.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BTC100K2021
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:25
Afbeeldingslocatie: https://s2f.hamal.nl/images/detailprice.png

We zitten precies in het laatste hoekje van onderste bandbreedte 1x standaard deviatie, waar blijft die 10K candle (expiratie van de opties op 31-12-2021 is ook geen excuus meer om rond de 48K te hangen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Taro schreef op zondag 2 januari 2022 @ 11:42:
[...]

Als je beide heren (toch? :) ) wat langer kent dan weet je dat het niet serieus bedoeld is.
:Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
FrankNLD schreef op zondag 2 januari 2022 @ 11:49:
[...]

ETH naar FEI, dus Pancake lijkt af te vallen.
Uniswap is naar mijn weten ERC-20 only, de BSC chain is een ERC-20 fork, maar naar mijn weten niet bruikbaar voor Uniswap omdat het niet het ERC20 netwerk betreft. Ik vermoed dat je de ERC20 route moet volgen ipv BSC als je FEI (ERC20) wil aanschaffen.

Maar correct me if I'm wrong....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kol Nedra

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
Taro schreef op zondag 2 januari 2022 @ 11:55:
[...]

Uniswap is naar mijn weten ERC-20 only, de BSC chain is een ERC-20 fork, maar naar mijn weten niet bruikbaar voor Uniswap omdat het niet het ERC20 netwerk betreft. Ik vermoed dat je de ERC20 route moet volgen ipv BSC als je FEI (ERC20) wil aanschaffen.

Maar correct me if I'm wrong....
Heb mij nu sinds een week of drie beziggehouden met proberen alles te begrijpen, dus kan je niet corrigeren als je het verkeerd zou hebben :) De assets zijn al geplaatst in Metamask, mar weet niet of dat al is meegenomen in je antwoord.

Mijn doel is om, naast de grotere coins op Binance, wat te traden in micro coins. Is het gebruik van swaps de manier of is er ook een tradingplatform als Binance maar dan voor de kleinere coins?

[ Voor 5% gewijzigd door FrankNLD op 02-01-2022 12:07 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Darrell

Darrell

Fiat moonboy

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LarryD
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-06 10:38
BTC100K2021 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 11:53:
[Afbeelding]

We zitten precies in het laatste hoekje van onderste bandbreedte 1x standaard deviatie, waar blijft die 10K candle (expiratie van de opties op 31-12-2021 is ook geen excuus meer om rond de 48K te hangen).
Het is nog weekend, denk dat alle partijen pas morgen weer eens gaan kijken hoe alles erbij hangt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 11:32
Verwijderd schreef op zondag 2 januari 2022 @ 11:19:

Wat zijn symptomen bij een moonverslaving? Er zijn een aantal signalen of kenmerken van een verslaving waaraan je zelf kunt afmeten of je moonverslaafd bent of niet. De belangrijkste kenmerken van moonverslaving op een rij:
Brijder heeft een moonverslaving test ontwikkeld met praktijkexpert @A87 die je direct online kunt invullen. De test bestaat uit 12 korte vragen en geeft na invulling een indicatie of je mogelijk verslaafd bent.
Ik herken mijzelf, en nu?!
Aan de andere kant heb ik een zwager die al sinds 2018 iedere dip structureel aan mij door appt.

Als ik zijn appjes moet geloven zitten we inmiddels op -€10.000 per BTC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFX
Tweak_ers schreef op zondag 2 januari 2022 @ 12:09:
[...]

Ik herken mijzelf, en nu?!
Aan de andere kant heb ik een zwager die al sinds 2018 iedere dip structureel aan mij door appt.

Als ik zijn appjes moet geloven zitten we inmiddels op -€10.000 per BTC.
https://www.thesun.co.uk/...y-rehab-clinic-addiction/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 13:14
Verwijderd schreef op zondag 2 januari 2022 @ 11:19:

Waar is de Poll???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:41
Nog de beste wensen allemaal! Wat gaat het jaar ons brengen, bull of bear. We gaan het meemaken. Volgende maand gaat het moonbeam network live. Dan kunnen de GLMR tokens verhandeld worden. Ik ben benieuwd. Maar als het markt sentiment een beetje positief lijkt dan verkoop ik eerst nog niets al zullen er best veel mensen hun winsten gaan nemen die aan de ICO hebben meegedaan en -of de parachain rewards hebben ontvangen.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
FrankNLD schreef op zondag 2 januari 2022 @ 12:05:
[...]

Heb mij nu sinds een week of drie beziggehouden met proberen alles te begrijpen, dus kan je niet corrigeren als je het verkeerd zou hebben :) De assets zijn al geplaatst in Metamask, mar weet niet of dat al is meegenomen in je antwoord.

Mijn doel is om, naast de grotere coins op Binance, wat te traden in micro coins. Is het gebruik van swaps de manier of is er ook een tradingplatform als Binance maar dan voor de kleinere coins?
Metamask is puur een wallet die je met verschillende netwerken kunt verbinden. Dus Metamask an sich zegt niet zoveel over de coins die je ermee kunt verhandelen, dat gaat om het netwerk (of de blockchain). Pancakeswap is naar mijn weten BSC en Uniswap is ERC20, wil je dus op PSC (PancakeSwap) handelen, dan kies je in Metamask de BSC (Binance Smart Chain), wil je op Uniswap handelen, dan kies je ERC20 (Ethereum). Omdat de chains compatible zijn zijn ze uitwisselbaar, maar, beide kanten moeten wel op hetzelfde netwerk zitten. Swappen vanaf BSC naar ERC20 kan naar mijn weten niet, bron en doel moeten op dezelfde chain zitten. FEI is ERC20, dus moet je ook met het ERC20 netwerk verbinden op Uniswap, maar ook je ETH via het ERC20 netwerk naar je ERC20 Uniswap adres sturen. Je hebt overigens op datzelfde ERC20 adres ook een BSC adres, daarom zie je wel/niet een saldo als je tussen het netwerk wisselt.

Afijn, volgens mij moet je ETH via ERC20 naar je Metamask sturen wil je FEI kunnen swappen op Uniswap.

Edit: En denk goed na voordat je deze route gaat volgen, want tokens versturen/swappen op ERC20 kan aardig in de papieren lopen. Een fee per handeling van 25-250 USD is niet vreemd. Als je er rijk van wil worden moet je dus niet met 25 Euro instappen, die ben je al kwijt voordat je de token überhaupt in je wallet hebt.

[ Voor 9% gewijzigd door Taro op 02-01-2022 12:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 11:32
Ik ben geen trader, hodler vanaf 2015 😉
Traden destijds een tijdje geprobeerd, maar dat kan ik niet en hodlen levert in mijn geval een stuk meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokstaart
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-10 21:22
Misschien is er een bridge waar je van netwerk kan swappen..

https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Kol Nedra
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uw9hQPQCdjl9egap9TXIxN5Rp90=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Eh01SMpNxZWroPBgrGKKjJ2P.jpg?f=fotoalbum_large

nothing stops this train

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darrell

Darrell

Fiat moonboy

Stokstaart schreef op zondag 2 januari 2022 @ 12:28:
[...]

Misschien is er een bridge waar je van netwerk kan swappen..
https://cbridge.celer.network/#/transfer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladonna
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 12-04 19:15
Maar wat is er dan met sys! Iedere keer als ik wat winst pak na jaren hodlen gaat ie verder omhoog.
Zo kan ik dus niet meer terug kopen. Pfff ene kant blij met winst andere kant kan ik niet het aantal vermeerderen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Qunix
[...]

We huren (en varianten hierop) bv. steeds meer ipv dat we kopen. Is al redelijk een feit te noemen en geen complot. Wordt deels aangemoedigd doordat mankracht steeds duurder wordt en de mogelijkheden groter (wie wil er nou niet een coole Boston Dynamics robot om het huishouden te laten doen?).

Je kan de definitie proberen op een andere manier toe te passen: de nieuwe smartphone die "van jou" is? Die gooi je vaak al weg na een jaar of 3. Hoezo "own" je die smartphone? Je gebruikt 'm alsof je 'm huurt!
Klopt! Maar.... Dit is waarom sinds 1971 het denken van de mens is veranderd. Vroeger als iets stuk was ging je het eerst repareren voordat je iets nieuws kocht. Nu koop je sneller iets nieuws, waarbij er abonnementen zijn mocht je het niet kunnen betalen. Met een houding van eerst repareren ben je dus ook veel zuiniger met spullen en doe je er langer mee. Als we naar een samenleving gaan waarbij je alleen kan "huren", dan zal er meer afstoot zijn en dus vervuiling voor o.a. de natuur en klimaat. Ik gebruik een iPhone van nu 5 jaar oud en doet het nog prima. Hiervoor had ik een iPhone 4 waarbij geen updates meer voor kwamen na 7 jaar gebruikt te hebben. Dus ja, die telefoons zijn inderdaad "van mij". Ik heb ze ook los gekocht.

Ik denk te snappen "you own nothing" wel in jouw context en dat zie ik ook wel gebeuren, maar ik keur het niet goed. Het is een vervolg op het loslaten van de goudstandaard in het monetair systeem. Elke generatie zal iets anders meemaken en wat voor hun "normaal" is. Ik ben opgevoed met dat ik iets kon kopen als ik het geld had gespaard. Dat hoeft in de toekomst niet meer, zolang je maar je verplichte maandbedrag kan ophoesten. Dat is een antwoord op de generatie van nu waar dit al redelijk "normaal" is geworden. Ja, dat is misschien evolutie, maar wel dankzij dat we geen hard geld gebruiken. En als je zoveel abonnementen hebt ga je überhaupt niet meer sparen en moet je tot aan je dood werken. De denkwijze is fout om alleen maar passiva te willen. Rijke hebben juist alleen activa wat voor hun inkomsten zorgt. Dus de arme worden armer omdat ze dingen gaan kopen die ze eigenlijk helemaal niet kunnen betalen. En zo verandert de samenleving in een andere wereld.
[...]

In principe "own" je dus letterlijk niets. Je mag je eigen lichaam niet eens houden. Alleen al je huid is na iedere ~27 dagen vernieuwd. Paar keer een celdeling meemaken en hop je dode huidcellen worden weer opgezogen door de Miele. En tot nu toe heeft nog iedereen die geleefd heeft het hele pakket rond of zelfs voor hun 100ste levensjaar volledig moeten inleveren, zoals fysiek te zien is op de vele blockchains die ook wel kerkhoven worden genoemd.
De echt rijke families hebben waardevaste dingen generaties op generaties overgedragen. Zij "ownen" een heleboel en gaan in de toekomst waarschijnlijk nog veel meer bezitten, tot de verhuurde onderbroek wat je aan hebt en andere kleding in je kast. :D

Het zal mij dan ook niet verbazen als zij langzaam ook in bitcoin gaan, zoals de tweets waar de eerste post over ging. Vroeg of laat ging dit toch gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
  • Laatst online: 30-09 21:56
Vraagje trouwens. Hoe zit het met (grote) bedragen vanuit Coinbase weer terug naar je bankrekening te sturen?

Ik lees vaker op internet dat je het dan het best allemaal naar XLM kan converten, dan naar je Bitvavo wallet sturen, en dan via bitvavo weer omzetten naar euro en dan naar je bankrekening overmaken.

Waarom zou ik niet gewoon direct een Withdraw EUR naar m'n bank doen via Coinbase pro? Zo dramatisch hoog zijn de fees toch niet? De daily limit is ook 250.000.

Wat zie ik over het hoofd?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
@Valandin Volgens mij gaat het dan vooral om de manier om in te stappen via Bitvavo om geld op bijv. Binance te krijgen of andersom. Maar als je het geld al op Coinbase hebt staan, dan kan je het prima direct vanaf daar naar je bankrekening overschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:49

resusaapje

h less

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patvs120
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-10 00:49
Lol. Houd iemand DOT nog in de gaten? Waar vliegt die nou weer in z'n eentje naartoe omhoog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin3
  • Niet online
Patvs120 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 13:36:
Lol. Houd iemand DOT nog in de gaten? Waar vliegt die nou weer in z'n eentje naartoe omhoog?
to the moon and beyond

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Niet online
Houdt iemand DOT in de gaten ? Kerel… ik doe niks anders _O-

Als die nog een 10x doet zal ik het spul in de verkoop doen :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• resusaapje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:49

resusaapje

h less

Ik niet. Twee jaar gelockt door die Parachains, dus het zal me voorlopig worst zijn ;)

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PureLOOD
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 10-10 23:25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darrell

Darrell

Fiat moonboy

:P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kol Nedra
resusaapje schreef op zondag 2 januari 2022 @ 13:52:
[...]

Ik niet. Twee jaar gelockt door die Parachains, dus het zal me voorlopig worst zijn ;)
ik heb 75% gelocked (parachains) en 25% laat ik lekker doorstaken en kijk er niet naar, heel misschien als ik optijd ben bij resistance verkopen om zo weer lager in te springen na correctie... blijf ook kleine fluffjes dca doen (deze maand nog niet gedaan)
KSM heb ik nu 90% locked (was 100%) had vorige maand een dca momentje bijgekocht met euro.
18% bij Kraken is prima d:)b

[ Voor 5% gewijzigd door Kol Nedra op 02-01-2022 14:54 ]

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PlanR
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-10 01:25
Kan iemand bitcoin van de pauze afhalen

Hodlen is hopen. Traden is geld verdienen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kol Nedra
PlanR schreef op zondag 2 januari 2022 @ 14:56:
Kan iemand bitcoin van de pauze afhalen
morgen is het maandag, boomers werken niet op zondag volgens mij

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd, mid/eind komende week zal er wel wat gebeuren
ben benieuwd, maar ik heb echt het idee dat ie nog wat gaat leeglopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
SquareEnix op Crypto/NFT: https://www.hd.square-eni...from_the_president_2.html
By designing viable token economies into our games, we will enable self-sustaining game growth. It is precisely this sort of ecosystem that lies at the heart of what I refer to as “decentralized gaming,” and I hope that this becomes a major trend in gaming going forward.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qunix
Voor een groot gamestudio zou ik vooral NFT's voorstellen. In-game items die via NFT's te verhandelen zijn en te gebruiken in een game. Kwestie van tijd, denk ik zo.

De Super Mario coins vangen en dan iedere coin in-game is 1 sat. Er zijn games die al dit hebben overigens.

[ Voor 11% gewijzigd door Qunix op 02-01-2022 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
Qunix schreef op zondag 2 januari 2022 @ 15:23:
[...]

Voor een groot gamestudio zou ik vooral NFT's voorstellen. In-game items die via NFT's te verhandelen zijn en te gebruiken in een game. Kwestie van tijd, denk ik zo.
Zou wel big zijn als ze met FFXIV een koppeling gold saucer coins / crypto / NFT zouden maken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Niet online
Hahahah man ik ben nog lang niet helder… meende echt te lezen dat er Luloh in je sig stond 7(8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HHhj1B2uLQIyQh5RpHlJqdtKOKs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rmna1VMxObAnWO3Jx6kVvVzW.jpg?f=user_large

[ Voor 34% gewijzigd door Skrunsies op 02-01-2022 15:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prozaq
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-08 09:47
Zoom eens uit :+ zo spannend is het nog niet imo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-10 20:32
Kan niet wachten op het moment dat die s2f ook niet meer valide is :)

Waarom, die hele planB zooi heeft crypto meer slecht gedaan dan goed imho. Dat blindelings volgen en maar vanuit gaan dat iets zomaar gebeurt omdat eens of ander petje met laser ogen dat zegt stond mij altijd erg tegen.

Dit is alleen maar goed voor lange termijn denk ik. Bitcoin zal heus nog wel eens de 100k aantikken maar dat mag prima een jaar of zelf twee later zijn. Misschien is 50k wel de stabiele range voor btc, nog beter :)

Ps naar voorgaande posters, ik zag net wat grappige filmpjes van Westerpark en had het idee dat het in dit topic verder ging. Dank voor het voortzetten van het lachen :D
Pagina: 1 ... 220 ... 251 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • De meer inhoudelijke en onderbouwde berichten mogen in het Nieuws en koers topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3.
  • Blijf on-topic.
  • Huizen en hypotheken zijn geen crypto, dus offtopic.
  • Prijzen/koersen aub in USD waarde vermelden. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
  • "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, of stel hem niet.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
  • Beperk het hergebruiken van memes/afbeeldingen tot een minimum. Het herhaaldelijk posten van dezelfde afbeelding voegt niets toe voor anderen en vervuilt het topic.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!