Oké, nog een update. Wat frisse lucht in de ochtend doet goed. Als wetenschapper houd ik er van om dingen te slopen, vooral mijn eigen redeneringen en ik had nog 2 zwakke puntjes, leidende tot dit (aannemende dat lid 6 van de Leveringswet niet van toepassing is):
1. Eneco neemt het contract wel over, maar niet op basis van de plichten en rechten van WE. WE is aansprakelijk daarvoor, maarja dat boeit niet... In dat geval worden de condities eenzijdig veranderd zodner dat wij dat weten. Dus reden voor ons om dat niet te accepteren. Ergo, geen leveringscontract.
2. Ik had nog twijfels over de definitie van klantenbestand, leidende tot:
2a: Klantenbestand is enkel NAW gegevens, maar geen contracten. Ergo Eneco heeft enkel gegevens, maar geen contracten en wordt ook niet gedwongen contracten met ons te sluiten (en ook niet andersom!). Ergo, geen leveringscontract.
2b. Klantenbestand is wel met contract, maar deze wordt op basis van de intrekking alsnog op basis van algemene leveringsvoorwaarden art 2, lid 12 beëindigd. Net als bij 2a zie ik dan niet waarom wij een contract met Eneco moeten hebben... Ergo, geen leveringscontract. Deze casus lijkt mij al erg onzeker.
Ik meende dat ik nog eentje had, wellicht schiet dat te binnen. In ieder geval was die dan ook niet zo heel positief voor Eneco en/of overheid
Mogelijk dat de curator zelfs verzuimd heeft om op 1 november het klantenbestand over te dragen aan Tennet en de GsTerra conform lid 6
Kan iemand nog bedenken waar ik hier de mist in ga? Ik zou het graag willen zien.
Als het zo door gaat vrees ik dat we niet eens zelf naar de rechter toe hoeven. nee, ik vrees dat ik straks direct contact moet zoeken met de minister/staatsseccretaris om met spoed juristen hier naar te laten kijken en eventueel een rechter uitspraak te laten doen
Ik weet niet wat de status is, maar volgens mijn huidige redenering kan het best zijn dat er helemaal niks zeker is aan de leveringszekerheid...