[F1 2021] Race 16 GP van Turkije Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 21 Laatste
Acties:
  • 81.189 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:28
Gelukkig start Hamilton ook op de vuile kant, dus de kans dat hij misschien ook nog wat plaatsen verliest is aanwezig. Ferrari rijd met weinig downforce en zullen sneller problemen krijgen met hun banden.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 10:46
Barfman schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 22:40:
Gelukkig start Hamilton ook op de vuile kant, dus de kans dat hij misschien ook nog wat plaatsen verliest is aanwezig. Ferrari rijd met weinig downforce en zullen sneller problemen krijgen met hun banden.
P11 is toch echt de schone kant hoor.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LewisVries
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 13-11-2021
Ik zie mensen schrikken dat Mercedes nu zo dominant is, maar het omslagpunt is geweest in Silverstone. Sindsdien is Mercedes een klap sneller geworden.

Oostenrijk: Max duidelijk snelste (ik zeg Max, want Perez is nergens, dus we weten niet of die Red Bull nou zo goed was of Max simpelweg fantastisch reed)
Silverstone: nek-aan-nek
Hongarije: Mercedes duidelijk snelste
Spa: geen conclusies kunnen trekken
Zandvoort: Nek-aan-nek
Monza: Mercedes duidelijk snelste
Sochi: Mercedes duidelijk snelste
Turkije: Mercedes duidelijk snelste

Het is gewoon heel simpel: de Mercedes is nu al een tijdje de snelste auto. Net zoals Hamilton de afgelopen 7 jaar de snelste auto had, met een korte periode waarin Ferrari een paar races de boventoon voerde (zoals Red Bull dat dit jaar een paar races heeft gedaan), is het ook dit jaar weer de beste auto. Kijk waar Bottas staat. Tenzij je serieus wilt beweren dat Bottas een betere coureur dan Max is.

Als je kampioen wilt worden lijkt ook dit jaar de regel te gelden dat je in een Mercedes moet zitten en uit Engeland moet komen. Het zou mij dan ook niets verbazen als Russell eerder een wereldtitel heeft dan Max, of Adrian Newey moet op korte termijn een wonder uit de hoge hoed toveren (en ook dan zitten ze met dat gebrek aan rechtelijnsnelheid, die bij Mercedes sinds Silverstone ineens verdacht hoog is vanuit het niets).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

LewisVries schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 22:42:
Als je kampioen wilt worden lijkt ook dit jaar de regel te gelden dat je in een Mercedes moet zitten en uit Engeland moet komen. Het zou mij dan ook niets verbazen als Russell eerder een wereldtitel heeft dan Max, of Adrian Newey moet op korte termijn een wonder uit de hoge hoed toveren (en ook dan zitten ze met dat gebrek aan rechtelijnsnelheid, die bij Mercedes sinds Silverstone ineens verdacht hoog is vanuit het niets).
Misschien zijn ze bij Ferrari langsgeweest. :+

[ Voor 44% gewijzigd door Slavy op 09-10-2021 22:44 ]

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LewisVries
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 19:11:
[...]

Ik in ieder geval niet. Zeker nu ik Verstappen heb gehoord na de kwalificatie dat het nog steeds niet optimaal is met de auto. Maar morgen kan dat ook wel eens minder relevant zijn omdat de gemiddelde rondesnelheid gewoon weer flink zal zakken.

Ik ben ook helemaal niet ontevreden met deze uitslag. Die race gaat morgen in principe tussen Verstappen en Bottas. Want die twee zullen gewoon wegrijden van de rest bij een normale start en dan moet je werkelijk in een paar ronden door het hele veld komen als Hamilton om nog aan te haken. En de eerste ronden heb je dus geen DRS. Zodra je eenmaal een gat hebt geslagen van ruim 10s, is het meestal wel voorbij. Mercedes een beetje kennende zullen ze proberen om Hamilton erg lang door te laten rijden, maar dat werkt ook zeker niet altijd even goed. Zeker omdat Hamilton nu op mediums moet starten, net zoals bijna de hele top tien.

Grootste risicofactor is de start. Want Verstappen zei al dat de even kant blijkbaar veel minder grip heeft. Dat is hier dus links. De bochtencombinatie is potentieel gunstig als je vanaf P2 start, waardoor je er eventueel langs kan komen, maar goed wegkomen is wel even afwachten.

Ik ga in ieder geval morgen gewoon kijken en ik zie wel wat er gebeurd. Het zal niet de eerste keer zijn dit seizoen dat Verstappen een race wint die hij eigenlijk niet zou horen te winnen. ;)
Een SC en het gat is weer dicht hoor. Daarnaast, als je een halve seconde per ronde sneller bent zoals Mercedes is EN ook nog eens minder bandenslijtage dan zijn die 10s ook binnen 20 ronden weg voor Lewis.

Ik verwacht helaas dat Lewis morgen gewoon gaat winnen en heb om de pijn te verzachten daarom maar 20 euro x 4,50 quote gezet op zijn winst, dan doet het net even iets minder zeer als het gebeurt. Persoonlijk wil ik Max wereldtitel, dus liever 26 punten voor Max morgen en 0 voor Hamilton en dus weg 20 euro (of 90 euro als je vanuit winst kijkt).

De enige redding is regen, want in de regen wil je een beetje onderstuur juist voor de veiligheid (overstuur in regen is einde verhaal). Dat zagen we dus ook in FP3. Direct zaten ze er weer bij.

[ Voor 4% gewijzigd door LewisVries op 09-10-2021 22:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

ak0nnmgn schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 22:23:
[...]

Bij mijn vriendengroep die allemaal f1 liefhebbers zijn ben ik de enige die de mening heeft Gasly toch nog 0.5 jaar de kans te geven bij RB....
Gasly zit bij AT echt op zijn plek, en volgend jaar lijkt mij dat vanwege de budgetcap ze hetzelfde budget hebben als RB ? Max zijn nadeel lijkt te zijn een hele lastige rijdende auto waar niemand anders goed mee kan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LewisVries
Frappuccino schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 21:10:
[...]

Die heeft regelmatig, en zeker bij de starts, een waas voor de ogen ja.
Inderdaad maar hopen dat ie morgen zonder waas van start gaat.
Gezien hoe diep Lercerc zat met Oostenrijk 2019..... Als Leclerc Max eraf beukt dan is het einde van nog enige resterende WDC kansen. Ik zie Leclerc er wel voor aan zo diep te zinken.

'Just a racing incident' :/

[ Voor 7% gewijzigd door LewisVries op 09-10-2021 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:05
LewisVries schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 22:42:
Ik zie mensen schrikken dat Mercedes nu zo dominant is, maar het omslagpunt is geweest in Silverstone. Sindsdien is Mercedes een klap sneller geworden.

Oostenrijk: Max duidelijk snelste (ik zeg Max, want Perez is nergens, dus we weten niet of die Red Bull nou zo goed was of Max simpelweg fantastisch reed)
Silverstone: nek-aan-nek
Hongarije: Mercedes duidelijk snelste
Spa: geen conclusies kunnen trekken
Zandvoort: Nek-aan-nek
Monza: Mercedes duidelijk snelste
Sochi: Mercedes duidelijk snelste
Turkije: Mercedes duidelijk snelste

Het is gewoon heel simpel: de Mercedes is nu al een tijdje de snelste auto. Net zoals Hamilton de afgelopen 7 jaar de snelste auto had, met een korte periode waarin Ferrari een paar races de boventoon voerde (zoals Red Bull dat dit jaar een paar races heeft gedaan), is het ook dit jaar weer de beste auto. Kijk waar Bottas staat. Tenzij je serieus wilt beweren dat Bottas een betere coureur dan Max is.

Dit inderdaad.

Maar toch een lekkere DNF voor Sir Lewis hopen we stiekem :+
Het is en blijft een genot om naar Max te kijken met wat hij met een mindere auto kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 10:46
LewisVries schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 22:53:
[...]

Gezien hoe diep Lercerc zat met Oostenrijk 2019..... Als Leclerc Max eraf beukt dan is het einde van nog enige resterende WDC kansen. Ik zie Leclerc er wel voor aan zo diep te zinken.

Ja, vanaf toen dacht LEC ook hard te gaan racen. Echter is zijn vertaling er gewoon op los beuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Frappuccino schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 22:40:
[...]
Vorig jaar was het dramatisch aan de even kant, vooral omdat het ook nog eens nat was.

Indien morgen eveneens nat, dan heeft die even kant misschien wel een voordeel (vrijwel geen rubber daar), want goede grip was er meteen dit jaar tijdens FP1, zonder dat er een meter gereden was, dus dat geldt ook voor de even startzijde.

(je moet je hoop ergens vandaan halen) 👏

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:28
Frappuccino schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 22:40:
[...]

8)7 foutje van mij, zat met P10 in mijn hoofd :9

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-10 14:41

DataGhost

iPL dev

Poah, ik vind het ergens wel mooi maar tegelijkertijd ook triest dat er bij een aantal hier op dezelfde manier naar F1 wordt gekeken als dat Internet Explorer vroeger uitrekende hoe lang je download nog zou duren. Eigenlijk alles wat er de voor de afgelopen seconde gebeurd is vergeten we, alleen de laatste gebeurtenis is relevant en dat moet dan maar geëxtrapoleerd worden naar de rest van het seizoen. Dus op het moment dat Verstappen een keer een wat mindere FP heeft is het direct klaar en over met de kampioenschapskansen voor de rest van zijn leven. Q niet op pole? Zie je wel, dat krijg je nou met zo'n FP! Dus de race wordt ook niks! Behoorlijk heftig dit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Er_Damn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-10 12:23
hardware-lover schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 23:25:
[...]

Vorig jaar was het dramatisch aan de even kant, vooral omdat het ook nog eens nat was.

Indien morgen eveneens nat, dan heeft die even kant misschien wel een voordeel (vrijwel geen rubber daar), want goede grip was er meteen dit jaar tijdens FP1, zonder dat er een meter gereden was, dus dat geldt ook voor de even startzijde.

(je moet je hoop ergens vandaan halen) 👏
Wij zijn zelf nu in Istanbul (we zitten bij de start finish) en wat je heel goed ziet is dat de oneven kant de racelijn is en het droogst is (ook omdat de zon daar eerder schijnt). Net voor de P2 streep zit er ook een hobbel die mij niet echt prettig lijkt voor Max. Afstand van P2 naar eerste bocht is ook vrij kort, dus ik denk / hoop dat max aansluit bij Bottas, maar Leclerc zou zomaar ook nog voor kunnen komen. Weer lijkt het zelfde als vandaag te worden, dus de even kant zit echt op een veel betere startrij, zeker als het daarvoor nog even geregend heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:40

Vuvuzela

My spire is forming

DataGhost schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 01:05:
Poah, ik vind het ergens wel mooi maar tegelijkertijd ook triest dat er bij een aantal hier op dezelfde manier naar F1 wordt gekeken als dat Internet Explorer vroeger uitrekende hoe lang je download nog zou duren. Eigenlijk alles wat er de voor de afgelopen seconde gebeurd is vergeten we, alleen de laatste gebeurtenis is relevant en dat moet dan maar geëxtrapoleerd worden naar de rest van het seizoen. Dus op het moment dat Verstappen een keer een wat mindere FP heeft is het direct klaar en over met de kampioenschapskansen voor de rest van zijn leven. Q niet op pole? Zie je wel, dat krijg je nou met zo'n FP! Dus de race wordt ook niks! Behoorlijk heftig dit.
Kijk eens hoe "heftig" jij reageert. Die posts zijn om ff te ventileren in een veel te spannend seizoen. En er zit ook wel iets in, want..Hoe goed was RB de vorige race dan? En die daarvoor? matig.. Mercedes heeft gewoon het betere pakket op het moment. De vraag is maar hoe RB het gaat doen op de "RB banen" die komen, en of dat genoeg zal zijn..

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
#doeliefvoorelkaar
Soms is niet reageren de beste reactie die je kunt geven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FLSxbHA10dreEeBdxC6Ipz1XX-c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QbvBRkCfIye7hAw3zsQX4HR9.jpg?f=fotoalbum_large

Ik vind het wel bijzonder hoe er nu ineens een tendens ontstaat waarbij geroepen wordt dat Mercedes het betere pakket heeft. Mercedes heeft het hele jaar al het betere pakket maar volgens die logica is ook kraakhelder dat Max absoluut de beste coureur uit het veld is.

Als je de puntenverdeling bekijkt hierboven dan staat Max op 7 overwinningen en Lewis pas op 5. Het is ook grote pech dat Max er niet meer heeft. Baku was hands down voor Max. Silverstone valt natuurlijk over te discussiëren maar ook in Hongarije is pech overduidelijk.

Na de winterstop gaat Max imo vrolijk verder waar hij voor de stop ook mee bezig was en dat is winnen. Ik ben persoonlijk echt overtuigd van zijn eerste wereldtitel dit jaar. Vanmiddag zie ik hem ook gewoon de race winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Ik vond het volgende wel een plausibel verhaal over waarom de combinatie van Turkije, het nieuwe asfalt en de high rake setup van de RB niet zo goed matchen: https://the-race.com/form...t-isnt-working-in-turkey/

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
cheiron schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 08:07:
Ik vond het volgende wel een plausibel verhaal over waarom de combinatie van Turkije, het nieuwe asfalt en de high rake setup van de RB niet zo goed matchen: https://the-race.com/form...t-isnt-working-in-turkey/
Iets naar boven stond dit artikel ook al. Maar inderdaad een goed stuk om te lezen!

Tomorrow is not today!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zo, vandaag ff met piepende bandjes de camper door de Pyreneeën heen jagen naar Andorra toe. Moet op tijd lukken voor de race :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:44
MikeyMan schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 08:36:
Zo, vandaag ff met piepende bandjes de camper door de Pyreneeën heen jagen naar Andorra toe. Moet op tijd lukken voor de race :D
Tenzij het te laat is, je kunt ook eerder vertrekken :>
Maar succes, het is één van de ergste dingen (binnen vrijetijdsbesteding) om de start van een race te missen -O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Playa del C. schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 08:41:
Maar succes, het is één van de ergste dingen (binnen vrijetijdsbesteding) om de start van een race te missen -O-
offtopic:
Ik denk "met piepende bandjes uit de bocht vliegen in de Pyreneeën, omdat je start niet wilde missen" ook vrij hoog staat op dat lijstje :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jake
  • Niet online
Tja, vuile stuk is altijd een ding, persoonlijk vind ik het echter alleen 'erg'/niet fair als P1 aan de "slechte kant" is. Verder in het veld speelt het m.i. minder (zijn andere zaken van meer invloed).

Neemt niet weg dat start zoals altijd een leuk/spannend moment is om naar uit te kijken.

Wat is het weer/de verwachting voor vandaag (op het circuit)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
Jake schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 08:51:
[...]

offtopic:
Ik denk "met piepende bandjes uit de bocht vliegen in de Pyreneeën, omdat je start niet wilde missen" ook vrij hoog staat op dat lijstje :o
Dat is niet off-topic, toch? Of hoort het meer in [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2

Maar vandaar mijn advies om eerder te vertrekken, want het idee van racen met een camper door de Pyreneeën leek mij ook al wat onverstandig. @MikeyMan kennende, zal hij het wat hebben overdreven en bedoelde hij het niet letterlijk :>

De start vandaag is extra belangrijk. De start van een race is spannend hoor. Ik heb zelden stress, maar in iRacing als je op de grid klaar staat, voel ik het toch wel. Terwijl het daar nog niet eens ergens over gaat. Dan in een miljoenen kostende situatie met miljoenen ogen die naar je kijken een start doen vandaag. Het is natuurlijk voor een pro iets wat getraind is en waar ze nuchter over zijn. Ze doen hun best, maar alsnog respect hoor.

Zelf merk ik ook dat het in een race voor een coureur meer een kwestie van doorrijden is. Je weet hoe je moet rijden en doet je best. Een start en een pitstop zijn de twee momenten waarop alles zomaar verknald kan worden, zelfs zonder eigen schuld. In die zin heb ik zelf liever rolling starts, maar dat levert meestal minder spektakel op, dus als kijker liever standing starts (en wat bier :9B tegen de stress van het moment).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 25-10 09:32
Ik hou mijn hart in ieder geval even vast de eerste ronden

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:50
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 19:44:
[...]

Je ondermijnt je eigen argument wel mooi. :P :+
Inmiddels zou toch duidelijk moeten zijn dat opzettelijk langzaam gaan rijden om Verstappen tegen te houden wel een bijzonder stupide strategie is. Alsof Verstappen niet kan inhalen of zo. :P
Je enige kans is gas geven en ervoor te blijven. Daarom zit ik me ook helemaal niet zoveel zorgen te maken over Hamilton die opeens komt. Die heeft genoeg obstakels voor zich. Het gaat ook helemaal niet om winnen, maar om voor Hamilton eindigen. Dit weekend is gewoon schadebeperking.
De vraag is of VER HAM de kans geeft om voor hem te eindigen. Ik sluit een herhaling van Monza niet uit, waarbij VER zal zeggen dat hij net zo weinig ruimte gaf als HAM toen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]

En Yuki staat recht voor Lewis.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Playa del C. Zit op 2,5 uur. Camper ff inpakken en we gaan onderweg. Moet heel ruim goed komen. Inclusief file achter me, houd maps in de gaten voor de rood kleurende optocht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
[...]

Het is nooit einde van WDC kansen, want Lewis kan ook zeker nog pech hebben en meerdere races met 0 punten eindigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06:52
Playa del C. schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 09:18:
[...]

Het is nooit einde van WDC kansen, want Lewis kan ook zeker nog pech hebben en meerdere races met 0 punten eindigen.
Ik denk dat het geen eens een uitgemaakte zaak is dat Hamilton hier "even naar voren rijdt". De Mercedes is inderdaad een stuk sneller, maar hij moet o.a. Leclerc, Gasly, Alonso, Perez en Vettel voorbij. Allemaal coureurs die een gevecht met Hamilton niet uit de weg zullen gaan. Om daarna Verstappen zelf nog te moeten pakken.
Dan kan die Mercedes nog zo goed zijn, maar die gevechten kosten je gewoon je banden.

Ik verwacht het niet, maar zie ook nog wel een scenario voor mij waarbij Hamilton niet snel genoeg naar voren rijdt, ongeduldig wordt en fouten gaat maken. Zo cool is hij dit seizoen onder druk immers niet gebleken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ben vooral benieuwd hoe de strategieën eruit gaan zien ivm de hoge verwachte slijtage. Doe maar 3 stoppers erbij hoor!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
MikeyMan schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 08:36:
Dat is een heel mooi stukje toeren in die omgeving, wel ff van genieten!
Superblauwe watertjes in die bergen en lekkere bochtjes sturen, meer grip dan downforce nodig op die route, rij je met een droog-weer setup? ;)

[ Voor 3% gewijzigd door PalingDrone op 10-10-2021 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:01

d0s

sssst

Zin in de race. Zo groot was het verschil niet in q3. 3 tienden met een niet geladen batterij is helemaal niet zo slecht. Het gaat uiteindelijk natuurlijk wel om de pace op medium en hard.

Op racepace hopelijk iets sneller dan Bottas. De start is natuurlijk wel cruciaal.

HAM start achter stroll en tsunoda. Dat helpt ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:19
KlaasjeNL schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 09:25:
[...]

Ik verwacht het niet, maar zie ook nog wel een scenario voor mij waarbij Hamilton niet snel genoeg naar voren rijdt, ongeduldig wordt en fouten gaat maken. Zo cool is hij dit seizoen onder druk immers niet gebleken.
Hamilton maakt dit jaar ongebruikelijk veel kleine foutjes en heeft een paar keer mazzel gehad dat het niet slechter afliep

Hij heeft vorige race gezien wat Max van achteraan het veld kon. Tuurlijk ook met wat mazzel.
HAM gaat hier voor niets minder dan een podium en is denk ik vol zelfvertrouwen na gisteren en zijn inhaalrace op dit circuit in GP2 lang geleden.

Het zou mij niet verbazen dat hij overmoedig is en er weer een fout insluipt.

Ben ook heel benieuwd welke rol Perez kan spelen met de strategie. Op de baan verwacht ik hoogstens even ophouden en relatief makkelijk gepasseerd worden met DRS. Die heeft echter ook wat te bewijzen dus ik hoop dat ie de huid duur verkoopt. HAM die geen geduld heeft en PER die hem in een fout dwingt zou ideaal zijn.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diagonaal
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 25-10 23:06
ak0nnmgn schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 22:23:
[...]

Bij mijn vriendengroep die allemaal f1 liefhebbers zijn ben ik de enige die de mening heeft Gasly toch nog 0.5 jaar de kans te geven bij RB....
Ik ben het niet oneens met je dat Gasly een sterk seizoen rijd. Maar in de afgelopen races heeft hij het ook een paar keer verneukt, dat is iedereen schijnbaar alweer vergeten. Of valt niet zo op omdat het in het middenveld gebeurd.

Nogmaals, Gasly rijdt een sterk seizoen, maar is ook niet constant

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Playa del C.
sanderb schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 09:38:
[...]

Hamilton maakt dit jaar ongebruikelijk veel kleine foutjes en heeft een paar keer mazzel gehad dat het niet slechter afliep

Hij heeft vorige race gezien wat Max van achteraan het veld kon. Tuurlijk ook met wat mazzel.
HAM gaat hier voor niets minder dan een podium en is denk ik vol zelfvertrouwen na gisteren en zijn inhaalrace op dit circuit in GP2 lang geleden.

Het zou mij niet verbazen dat hij overmoedig is en er weer een fout insluipt.

Ben ook heel benieuwd welke rol Perez kan spelen met de strategie. Op de baan verwacht ik hoogstens even ophouden en relatief makkelijk gepasseerd worden met DRS. Die heeft echter ook wat te bewijzen dus ik hoop dat ie de huid duur verkoopt. HAM die geen geduld heeft en PER die hem in een fout dwingt zou ideaal zijn.
Dit wordt allemaal denk ik meer gevoed door wat je het liefst ziet gebeuren, dan door wat realistisch is. Als het andersom is en Max staat op P11 tot P20 dan denken we massaal dat hij wel naar het podium rijdt, omdat hij zo'n goede coureur is. Nu het Lewis is, denken we massaal dat hij vast een foutje gaat maken?

Zowel Lewis als Max zijn beide topcoureurs met beiden zo ongeveer de beste auto in het veld. Die rijden als ze geen pech hebben beiden vanuit P20 naar een podium.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:34
Playa del C. schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 09:44:
[...]

Dit wordt allemaal denk ik meer gevoed door wat je het liefst ziet gebeuren, dan door wat realistisch is. Als het andersom is en Max staat op P11 tot P20 dan denken we massaal dat hij wel naar het podium rijdt, omdat hij zo'n goede coureur is. Nu het Lewis is, denken we massaal dat hij vast een foutje gaat maken?

Zowel Lewis als Max zijn beide topcoureurs met beiden zo ongeveer de beste auto in het veld. Die rijden als ze geen pech hebben beiden vanuit P20 naar een podium.
Helemaal mee eens. Hamilton gaat zonder problemen naar voren rijden als de andere geen gekke fratsen uithalen. Aangezien HAM geen bedreiging is zullen ze hem echt niet van de baan af rijden om positie te verdedigen.

Max moet gewoon naar zichzelf kijken. Hij moet zorgen dat hij ASAP voorbij BOT komt, en oppassen dat LEC hem niet van de baan rijdt. Daarna is het zo snel mogelijk voorsprong uitbouwen.

Overigens denk ik dat de pit strategie ook belangrijk zal zijn. Vermoed dat HAM wel een aantal rondes nodig zal hebben om 8 (9) auto’s te passeren. Die tijd is voor Max cruciaal om te zorgen dat de undercut niet gaat lukken. Als we echter voor een 3-stopper gaan zal het een stuk belangrijker worden om de voorsprong zodoende uit te bouwen dat men niet 2x in verkeer beland.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Red Bull heeft met de high rake setup nog niet de perfecte balans gevonden op dit circuit dat werd mooi toegelicht in de artikelen die langs kwamen.

Dan is er ook nog de energie van de PU wanneer wordt die gebruikt door Max. Als je die op een stuk gebruikt waar je heuvelop gaat dan is dat wellicht niet het meest efficiëntste stuk om te gebruiken. De verschillen waar Mercedes die gebruikt in combinatie met de betere balans op dit circuit kan het verschil verklaren. Wellicht dat daar in de voorbeschouwing nog meer over wordt toegelicht.

Vandaag dus wederom schade beperken en dat begint al bij de start want de vuile kant zijn de meeste coureurs niet blij mee om op te starten.

En voor de rest van het seizoen, dit seizoen is zo onvoorspelbaar. Vorig weekend was een enorme meevaller, er komen nog meer circuits aan waar juist Red Bull weer de betere papieren heeft, het is alleen voor de toeschouwer een kunst om goed met de spanning om te gaan :)

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002

JB

Cédric roelt!

Rene schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 10:06:
[...]

Helemaal mee eens. Hamilton gaat zonder problemen naar voren rijden als de andere geen gekke fratsen uithalen. Aangezien HAM geen bedreiging is zullen ze hem echt niet van de baan af rijden om positie te verdedigen.

Max moet gewoon naar zichzelf kijken. Hij moet zorgen dat hij ASAP voorbij BOT komt, en oppassen dat LEC hem niet van de baan rijdt. Daarna is het zo snel mogelijk voorsprong uitbouwen.

Overigens denk ik dat de pit strategie ook belangrijk zal zijn. Vermoed dat HAM wel een aantal rondes nodig zal hebben om 8 (9) auto’s te passeren. Die tijd is voor Max cruciaal om te zorgen dat de undercut niet gaat lukken. Als we echter voor een 3-stopper gaan zal het een stuk belangrijker worden om de voorsprong zodoende uit te bouwen dat men niet 2x in verkeer beland.
Grappige hier is dat Max uit moet kijken en Lewis wel even naar voren rijdt want geen bedreigingen. Er spelen zoveel mindgames. Leclerc, Bottas, Gasly, Yuki, je weet niet wat er allemaal tussen de oren speelt bij die mannen.

Ik maak me meer zorgen over de pace etc. Kan Max het tempo bijbenen. Daarbij dacht ik dat we _alleen_ nog maar RBR circuits zouden gaan hebben, maar Mercedes lijkt steeds weer de strongest package te hebben.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Gaat nog lastig worden voor HAM met Yuki op rode bandjes bij de start, vervolgens VET vlakbij en ALO voor zich + 3 Honda motoren en een LEC die zich ook niet makkelijk laat inhalen, ben benieuwd, hij zal toch erg voorzichtig moeten zijn want een DNF kan wel eens erg hard aankomen in dit gedeelte van het seizoen.
Vooraan ben ik benieuwd hoe BOT wegkomt, dat is een prima starter maar een slechte verdediger al kan een kamikaze actie op VER ook makkelijk een flinke Mercedes kerstbonus opleveren.
Tel daarbij een mogelijke 2 stops race met stevige wind (4) en harde windstoten (6), paar miezertjes regen en er kan dus van alles gebeuren.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
Ik waag mij niet meer aan een voorspelling, we zijn immers niet in een zandbak aan het racen met 0,0% kans op regen.

Ik ga er gewoon vanuit dat we er 100% rekening mee moeten houden dat Lewis "gewoon" naar het podium rijdt en hopen dat Max minstens 1 treedje hoger staat. Op welk treedje boeit niet zo, als ie er maar voor staat.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 10:30
https://streamable.com/8s4sb3
Bottas krijgt in volgorde te horen waar iedereen na Q3 geëindigd is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Super Max! :D

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Ze weten bij Mercedes ook wel dat VER dat hele supermax niet leuk vind,
Hoe zou het overkomen wanneer ze het bij RB over Lewis zouden hebben als "sir Lewis" of "woke-king Hamilton", kinderachtig gedoe.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:50
PalingDrone schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 10:38:
[...]

Hoe zou het overkomen wanneer ze het bij RB over Lewis zouden hebben als "sir Lewis" of "woke-king Hamilton", kinderachtig gedoe.
Waar je je al niet druk over kunt maken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

[...]

Ik denk dat het niet perse denigrerend bedoeld is :?

Vind Lewis daarin veel vervelender met those guys/that guy en them. Bottas zegt gewoon Red Bull en Max.

[ Voor 11% gewijzigd door JB op 10-10-2021 10:48 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:29
jan390 schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 10:42:
[...]

Dat heb ik altijd in een draadje vd race van hoe het zal gaan oftewel speculatie. Just watch en enjoy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
[...]

Beetje erg ver gezocht hoor :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
De Mercedes (lees-Lewis) is altijd wel erg goed in het in leven houden van een setje banden. Ze lijken altijd veel wear te hebben waarbij Lewis dat er weet af te rijden en er langer mee door weet te rijden. Het verschil is alleen nu dat hij in verkeer rijdt en niet zn eigen pace kan bepalen.

De RB lijkt toch iets minder goed met de banden om te kunnen gaan en het is te hopen dat ze daar een goede strategie voor hebben.

Heb trouwens het gevoel dat Lewis vóór de helft van de race all in de top 5 rijdt, vanaf dat moment gaat het pas echt spannend worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
jan390 schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 10:42:
[...]

Ik niet hoor, maar het zijn wel koude oorlog tactiekjes.
Er is een reden dat we hier op Tweakers geen naamsverbasteringen accepteren.
Hoe leuk ik woordgrapjes soms ook vind, vooral als ze wat creatiever zijn, maar je naam kies je niet zelf.
Je verlaagt je gewoon niet tot niveautje "mehh, behh, mehhh" zeggen wanneer je het over de "goat" hebt en daarmee sir Lewis bedoelt.

Wel opvallend dat ik dit in al die jaren dat ik de sport volg nog nooit gehoord heb, misschien is het dichterlijke vrijheid, misschien een onderlinge "running gag" misschien zelfs denigrerend, wie zal het zeggen maar komt hoe dan ook niet zo heel professioneel over.

[ Voor 19% gewijzigd door PalingDrone op 10-10-2021 11:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
werphengel schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 10:52:
De Mercedes (lees-Lewis) is altijd wel erg goed in het in leven houden van een setje banden. Ze lijken altijd veel wear te hebben waarbij Lewis dat er weet af te rijden en er langer mee door weet te rijden. Het verschil is alleen nu dat hij in verkeer rijdt en niet zn eigen pace kan bepalen.

De RB lijkt toch iets minder goed met de banden om te kunnen gaan en het is te hopen dat ze daar een goede strategie voor hebben.
Was vooral vorige race erg duidelijk. Ham eindeloos in dat treintje gezeten en toen die de pits in gingen kon hij nog een aantal ronden erg snel rijden, had goed zitten sparen.

Verder ben ik wel benieuwd hoe makkelijk hij er voorbij komt. Hij is al een keer van achteraan (moet hij ook niet als enig op inters starten) naar vooraan gereden. Toen kon alleen Alonso hem echt een tijdje achter zich houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Aan de weersvoorspellingen te zien, blijft het vandaag droog.
Jammer.. Ik had wel zin in een regenrace.
Dan waren de kansen voor Verstappen ook wat groter, denk ik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:17
My 2 cents. HAM rijdt met die superieure wagen zo naar voren, BOT maakt of een domme fout of wordt bij de pitstop genaaid en HAM wint m fluitend.

VER 2 of 3 afhankelijk van BOT en eventuele torpedomomenten

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-10 11:25
Ach, ik zie het wel goed komen vandaag. Ja, Mercedes is sneller. Maar Hamilton start op plek 11, een plek met meer risico. Het belangrijkste is dat Max boven Ham eindigt vandaag en op papier zou ik zeggen dat Max daar de meeste kans op heeft.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 10:30
https://twitter.com/PHortonF1/status/1447126814845984772

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FBU6se9XMAQB4TD?format=jpg&name=large

Het was te verwachten gezien het resultaat gisteren.

[ Voor 11% gewijzigd door DoeEensGek op 10-10-2021 11:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:33

Bloodclot

Jawier!

Verwijderd schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 11:05:
Aan de weersvoorspellingen te zien, blijft het vandaag droog.
Jammer.. Ik had wel zin in een regenrace.
Dan waren de kansen voor Verstappen ook wat groter, denk ik.
Max moet boven Hamilton eindigen, dat is het belangrijkste. Hopen dat de top10 goed tegenstand kan bieden.

Met een regen race schut je de boel misschien doorelkaar... Meer risico voor max.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Bloodclot schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 11:28:
[...]

Max moet boven Hamilton eindigen, dat is het belangrijkste. Hopen dat de top10 goed tegenstand kan bieden.

Met een regen race schut je de boel misschien doorelkaar... Meer risico voor max.
Misschien meer risico, maar dan heeft Hamilton een heel stuk meer moeite om vooraan te eindigen en kan Max juist meer uitlopen. Qua punten dus.

Is maar net hoe je het bekijkt.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 11:37
werphengel schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 10:52:
Ze lijken altijd veel wear te hebben waarbij Lewis dat er weet af te rijden en er langer mee door weet te rijden.
Tirewear is toch juist het slijten van de banden, waarbij het rubber er af gaat / je een steeds dunner laagje rubber over houd. Dat is dus het normale proces en dat los je niet op door iets er af te rijden.

Waar je waarschijnlijk op doelt zijn blisters / blaren. Die ontstaan door het (tijdelijk) oververhitten van de banden. Daarmee brand je echt gaten in het rubber. En dat kun je wel "oplossen" door gewoon verder te rijden. Immers maakt het rubber in dat gat geen contact met het asfalt en zal het dus ook niet afslijten (door de tirewear). Het omringende rubber slijt wel weg en uiteindelijk is het gat dus weg en heb je weer een "schone" band. En juist het ontstaan van die blaren betekent eigenlijk dat de Mercedes, of Hamilton, helemaal niet zo goed om gaat met de banden. Immers is het een teken dat de banden oververhit waren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Bloodclot schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 11:28:
[...]

Hopen dat de top10 goed tegenstand kan bieden.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgflip.com/5pw9um.jpg

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:40

Vuvuzela

My spire is forming

"The last two races to be won from 11th on the grid were the 2003 Australian GP and the 2012 European GP, held 3,395 days apart... Guess how many days tomorrow will mark since the 2012 European GP?"

https://www.reddit.com/r/..._be_won_from_11th_on_the/

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
V.w.b. "hopen op regen". Waarom? Hamilton staat ook hoog aangeschreven qua regenrijder. En ja, hij heeft ook wat miskleunen gehad in de regen (Imola dit jaar, Hockenheim 2019 bv). Maar bv deze race vorig jaar startte hij nog P7 of zo en rijdt zo naar P1, o.a. door zijn inters naar slicks te verbouwen, en hetzelfde voor Singapore 2017? (die met de sandwich) waar die ook verder naar achteren start en "gewoon" P1 finisht, Monaco 2016 waar die ook een pitstop over slaat en daardoor met wat pech bij Ricciardo P1 pakt. Brazilië 2016 was Hamilton foutloos, .... Nee, bij een regenrace zie ik eerder de tussenliggende rijders (Perez, Leclerc, Gasly) wegvallen of makkelijk gepasseerd worden dan bij een droge race.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Martin0
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-10 14:49
talkatoo schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 11:08:
Ach, ik zie het wel goed komen vandaag. Ja, Mercedes is sneller. Maar Hamilton start op plek 10, een plek met meer risico. Het belangrijkste is dat Max boven Ham eindigt vandaag en op papier zou ik zeggen dat Max daar de meeste kans op heeft.
Dacht p11 ( p1 gekwalificeerd en 10 plaatsen straf 1 + 10 = 11)

Twitch

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BasvanS
  • Laatst online: 12:35
Vuvuzela schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 11:41:
"The last two races to be won from 11th on the grid were the 2003 Australian GP and the 2012 European GP, held 3,395 days apart... Guess how many days tomorrow will mark since the 2012 European GP?"

Dat was een WTF momentje :P Tijd om de tend te doorbreken :O!

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Wat zijn deze topics toch soms een bastion van positieve gedachten tussen de kwalificatie en de race. :z
Mensen serieus, is dit constante doemdenken nu echt nodig? Kijk de race gewoon en dan zien we het wel.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07:56
Argh, ik had nog in de agenda 12:00 uur staan, blijkt het weer eens niet te kloppen.
Voor niets zo zitten haasten..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BasvanS
  • Laatst online: 12:35
DaniëlWW2 schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 11:51:
Wat zijn deze topics toch soms een bastion van positieve gedachten tussen de kwalificatie en de race. :z
Mensen serieus, is dit constante doemdenken nu echt nodig? Kijk de race gewoon en dan zien we het wel.
Heeft niet zoveel met doemdenken te maken, mss is het leuk om de gezamelijk gevoelens elke racedag te delen in een POL in dit optic. Iedereen de top 1/2/3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 12:24
Vuvuzela schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 11:41:

Kijk en reken dit soort 'statements' altijd eerst na (veel van dit soort beweringen kloppen vaak niet). Maar in dit geval klopt het precies.

Vraag me dan altijd af hoe iemand erop komt om dit uit te zoeken :).

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:41
[...]

Misschien omdat ik net onder een steen vandaan kom maar wat is de context achter 'super max'?

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

AtlAntA schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 11:58:
[...]

Misschien omdat ik net onder een steen vandaan kom maar wat is de context achter 'super max'?

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werphengel
RobertMe schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 11:33:
[...]

Tirewear is toch juist het slijten van de banden, waarbij het rubber er af gaat / je een steeds dunner laagje rubber over houd. Dat is dus het normale proces en dat los je niet op door iets er af te rijden.

Waar je waarschijnlijk op doelt zijn blisters / blaren. Die ontstaan door het (tijdelijk) oververhitten van de banden. Daarmee brand je echt gaten in het rubber. En dat kun je wel "oplossen" door gewoon verder te rijden. Immers maakt het rubber in dat gat geen contact met het asfalt en zal het dus ook niet afslijten (door de tirewear). Het omringende rubber slijt wel weg en uiteindelijk is het gat dus weg en heb je weer een "schone" band. En juist het ontstaan van die blaren betekent eigenlijk dat de Mercedes, of Hamilton, helemaal niet zo goed om gaat met de banden. Immers is het een teken dat de banden oververhit waren.
Wat me vooral opvalt is dat Lewis een dip bij z'n banden altijd weet te overleven en dat dat Max meestal niet lukt en naar binnen moet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Niet online
BasvanS schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 11:51:
Dat was een WTF momentje :P Tijd om de tend te doorbreken :O!
Het is toch pas een trend als de laatste P11 -> P1 daarvoor óók 3395 dagen geleden was (in 1994 ws), óf als Lewis hem vandaag wint?

Wellicht is van P2 winnen wel al een trend ;-)

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• AtlAntA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

alexbl69 schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 11:57:
[...]

Kijk en reken dit soort 'statements' altijd eerst na (veel van dit soort beweringen kloppen vaak niet). Maar in dit geval klopt het precies.

Vraag me dan altijd af hoe iemand erop komt om dit uit te zoeken :).
In beide gevallen leidde winnende coureur na die races het WDC. Maar ook in beide gevallen hebben ze hem uiteindelijk niet gewonnen. Dat is dan weer een mooie om mee te nemen. Alleen voor die races leidden ze het WDC nog niet dus dat is alweer een verschil. Dat maakt het alweer onduidelijk voor vandaag :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:08
Om 12.20 de F1 LIVE: Turkish Grand Prix Build-Up en drivers parade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Lewis heeft weer eens een gelukje mee.
Hij had geen vrije banden keuze omdat die Q3 reed.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werphengel
Nog even voor de goede orde; de FIA bepaalt toch of een race een regen race wordt en daarmee aan de verplichte 2 compound moet worden voldaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

DoeEensGek schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 11:18:
[Twitter]https://twitter.com/PHortonF1/status/1447126814845984772

[Afbeelding]

Het was te verwachten gezien het resultaat gisteren.
30 plaatsen gridstraf, dus dan gaat hij van p15 naar p19 oid :+

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

YakuzA schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 12:18:
[...]

30 plaatsen gridstraf, dus dan gaat hij van p15 naar p19 oid :+
30 plaatsen -> meer dan 15 plaatsen vanwege motoronderdelen -> achteraan. Sainz heeft 50 plaatsen straf en start daarmee ook "achteraan". Alleen Sainz' Q-tijd is 25.177, Ricciardo 25.881, dus Ricciardo start achter Sainz, ook al heeft Sainz "meer plaatsen gridstraf".

[ Voor 9% gewijzigd door DataGhost op 10-10-2021 12:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• supermaxmaxmax
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 10-10-2021
Lees dit nog eens. ;)
Een enquête, onderzoek of schoolopdracht? Lees eerst dit!

[ Voor 87% gewijzigd door DaniëlWW2 op 10-10-2021 12:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtlAntA
Ziet er toch erg nat en koud daar in Istanbul hoor. Als de zon niet gaat schijnen dan zal de baan erg langzaam opdrogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004

d0s

sssst

Bottas erg zenuwachtig tijdens de build up. Klaagde over al die regen races.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
d0s schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 12:44:
Die heeft natuurlijk een erg beroerde reputatie bij nat weer wedstrijden. De laatste paar natte starts van hem die ik me kan herinneren waren toch of erg veel wheelspin bij de start of over compenseren en te laat remmen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-10 15:58

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
werphengel schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 12:13:
Nog even voor de goede orde; de FIA bepaalt toch of een race een regen race wordt en daarmee aan de verplichte 2 compound moet worden voldaan?
Yep, en het ziet eruit dat het een start op inters wordt. Waarmee het bandenregelement vervalt.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
d0s schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 12:44:
Die had dan ook echt een geweldige race vorig jaar hier in de regen. Hij spinde toen zes keer. Het was waarschijnlijk de slechte Formule 1 race uit zijn carrière. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• screamhouse
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:59
Hebben we dit jaar nu zoveel natte/half natte races in vergelijking met andere jaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Hoezo mocht Mazepin niks in zijn moerstaal zeggen tijdens de parade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justevo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:59
Wow Bottas oogt giga nerveus. Die gaat waarschijnlijk weer bowlen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Jasphur schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 12:52:
Hoezo mocht Mazepin niks in zijn moerstaal zeggen tijdens de parade?
Omdat Rusland geschorst is van deelname aan (wereldwijde) kampioenschappen neem ik aan?
Hij rijdt ook niet onder Russische vlag (alhoewel, de kleurstelling van de Haas...), en als hij een Grand Prix wint zullen ze ook niet het Russische volkslied laten horen. Mogelijkerwijs dat hij daarom ook niet een stukje in het Russisch mag babbelen? Of niemand gaat er vanuit dat hij Russisch sprekende fans heeft :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:05
DataGhost schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 12:30:
[...]

30 plaatsen -> meer dan 15 plaatsen vanwege motoronderdelen -> achteraan. Sainz heeft 50 plaatsen straf en start daarmee ook "achteraan". Alleen Sainz' Q-tijd is 25.177, Ricciardo 25.881, dus Ricciardo start achter Sainz, ook al heeft Sainz "meer plaatsen gridstraf".
Valt wel op dat toch relatief veel Mercedes motoren vervangen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Justevo schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 12:54:
Ik zie BOT idd nog wel een slechte start maken, afzakken naar P5/6 en weer in bocht 1 een puinbak maken.. Als HAM dan bij de start voor bocht 1 3 of 4 man pakt… ;)

Hopelijk Max dit keer goed weg voor de melee uit.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 12:32

Amphiebietje

In de blubber

Justevo schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 12:54:
Gedachtengang BOT: "Ik moet Max er af beuken in ronde 1Ik moet Max er af beuken in ronde 1Ik moet Max er af beuken in ronde 1Ik moet Max er af beuken in ronde 1Ik moet Max er af beuken in ronde 1" etc. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Amphiebietje schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 12:56:
[...]

Gedachtengang BOT: "Ik moet Max er af beuken in ronde 1Ik moet Max er af beuken in ronde 1Ik moet Max er af beuken in ronde 1Ik moet Max er af beuken in ronde 1Ik moet Max er af beuken in ronde 1" etc. :P
Eerder zn grip houden, en goed weg van zn plek zonder wheelspin, anders is Max al lang weggereden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Playa del C.
Beetje ouwehoeren is leuk, maar zullen we het hier wel serieus houden? Een pro-coureur is serieus nooit bezig met opzettelijk een ander van de baan beuken.

Vechten om positie, prima. Risico's nemen, ook. Maar plannen dat een ander er af moet, past totaal niet bij de sport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
RobertMe schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 12:55:
[...]

Omdat Rusland geschorst is van deelname aan (wereldwijde) kampioenschappen neem ik aan?
Hij rijdt ook niet onder Russische vlag (alhoewel, de kleurstelling van de Haas...), en als hij een Grand Prix wint zullen ze ook niet het Russische volkslied laten horen. Mogelijkerwijs dat hij daarom ook niet een stukje in het Russisch mag babbelen? Of niemand gaat er vanuit dat hij Russisch sprekende fans heeft :+
Makes sense

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:20
Iemand een clipje van de nerveuze Bottas? Nu ben ik wel benieuwd. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Weersvoorspelling....kan best leuk worden zo!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Pyr0_ schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 12:59:
Iemand een clipje van de nerveuze Bottas? Nu ben ik wel benieuwd. :9
Hier gewoon heel de parade :P

YouTube: F1 LIVE: Turkish Grand Prix Build-Up

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Playa del C. schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 12:58:
Beetje ouwehoeren is leuk, maar zullen we het hier wel serieus houden? Een pro-coureur is serieus nooit bezig met opzettelijk een ander van de baan beuken.

Vechten om positie, prima. Risico's nemen, ook. Maar plannen dat een ander er af moet, past totaal niet bij de sport.
Er zijn wel meer dingen die niet bij de sport passen maar toch gebeurt zijn. Crashgate bv. Daarnaast, tsja "als Max een race uitvalt dan doet Hamilton weer helemaal mee in het kampioenschap", aldus Toto Wolff. En de race erna rijdt Hamilton Verstappen van de baan en viert het alsof die wereldkampioen is geworden. Tsja, is dat dan wel gepast?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:50

v8power67

Psn: Mausosaurus

screamhouse schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 12:50:
Hebben we dit jaar nu zoveel natte/half natte races in vergelijking met andere jaren?
Heb het gevoel dat voor covid de race schemas zo ingedeeld werden dat je de beste kansen had op droge race op alle banen. Sinds covid hebben ze veel moeten switchen en ineens krijgen we hele andere races. Ik vind het echt heerlijk dat het onzeker is wat de kansen zijn qua weer. Blijft altijd natuurlijk een gok maar met statistieken enz kunnen ze gewoon bepalen wat de beste datums zijn voor alle circuits.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Pagina: 1 ... 9 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geld voor naamverbasteringen.
  • De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord