Enphase IQ7 | 12xPhono Solar410 | 12xJA Solar390 | HomeAssistant | Vaillant VWL 75/6 | Mijn project All electric 1950 huis: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2228262
D= niet nodig. Voor tapwater circulatie in villa’spc_slopert schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 15:44:
Deze week de OSO Delta Geocoil 300l aansluiten op de Vaillant 75/8 plus (wat een mooi apparaat vergeleken met de 75.6 plus in het grijs, die ik zelf heb :).
Ik heb nog wat vragen over het schema en wat het beste te gebruiken om aan te sluiten.
Het schema:
[Afbeelding]
@Technician- en anderen:
Wat is de functie van optie D ? En hoe is dat aangesloten?
Hoe het beste vanaf 32mm meer-lagen buis aansluiten? Met flex rvs of gewoon star rechtstreeks met een verloop naar de 3/4 Bi (of evt. nog stukje koper of rvs buis er tussen)?
En eigenlijk hetzelfde voor de water leiding (aanvoer en aftap). Die is in het bestaande systeem 15mm koper kan dat deels ook met flex rvs en de rest er voor met koper buis?
Wat betreft optie A daar heeft men het over een anode? Bij RVS is dat toch niet nodig dacht ik? Of is dit bedoeld voor situaties met hoge Duitse Hardheid graad? I.v.m veel kalk afzetting?
Het element zal met stekker wel aangesloten worden maar in eerste instantie niet mee-lopen. Evt. later schakelen met VWZ AI en of HA.
A = niet nodig.
Wel een overstort 8 bar toepassen en de bestaande 10bar in het vat zal dan niet overstorten. Je kan er een afvoer aanzetten voor de zekerheid
Aansluiten spiraal, in principe kan je dit ook best met 22mm cv of koperbuis doen, dat is in de praktijk dik zat voor goede flow SWW bedrijf, of 28mm. Zie mijn eerdere posts met foto.
Ik pak voor de bovenste cv een T stuk 1” met 1”x3/4” naar de boiler.
Boven een 1 x 1/2 voor ontluchter en onder een 1” x 28mm koppeling (of 22mm)
Adviseur FixClima
Let op:
Voor standaard vragen zoals "Hoeveel kW heb ik nodig?" etc lees eerst eens Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic
Voor standaard vragen zoals "Hoeveel kW heb ik nodig?" etc lees eerst eens Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic
/f/image/AvmnSWZ6tJLUQSfTLZyhk6Yd.png?f=fotoalbum_large)