heszol schreef op zondag 28 juni 2026 @ 00:26:
Ik vind de Pro ook een mooie aanvulling. Ik denk dat de Plus gewoon te goed is. Zo ver ik kan zien bouwt niemand met deze kwaliteit. Je betaalt inderdaad een €1000,- tot €1500,- meer voor 5dba verschil. Want in extra demping gaat t meeste geld zitten bij de Plus.
Ik kan nu offertes schrijven (met de Pro) die kunnen concurreren met Weheat en Quatt. Voor een klein beetje meer hebben mensen dan wel de goede service, kwaliteit en garantie van Vaillant. Het prijsverschil met de Plus en bovenstaande merken is te groot. Ik bied de Plus nu als upgrade mogelijkheid aan.
zie foto’s. Elke 1ste van het gefotografeerde onderdeel is de Plus.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dit is ook exact de ervaring die ik momenteel maak.
Met de plus modellen waren mijn offertes altijd “een stukje duurder” dan de rest (als we vergelijken weheat/daikin/vaillant). Met vaak een lagere marge dan die concurrenten.
Met de pro modellen kunnen we competitive aanbieden in die markt.
En 80% van de Nederlanders blijft gewoon zuinig en als je 2k (incl. Btw) duurder bent is dat gewoon veel geld voor veel mensen.
Gaan mensen vergelijken met Viessmann, Nibe etc dan is de Plus ineens een goede optie.
Wilt iemand nog meer dan de plus bieden we graag merken als Ovum aan, maar dan is de prijs ook niet meer belangrijk :)
Wij bieden ze alleen met ai module aan zonder boiler en/of hybride. Gewoonweg om service “eenvoudig” te houden en het verschil ai en meh helemaal niet meer zo groot is als je de uren mee gaat tellen.
En eerlijk, er is meer werk dan mankracht, als iemand dan €300 voordeliger uit wil zijn op een zulke manier dan zetten we die mankracht wel elders in..
(Bedenk je de kosten per uur in de branche liggen op gemiddeld 93€/uur excl. btw.. en dan zit er nog geen marge in..)
Op dit moment de luxe dat we enkel uit eigen netwerk al zoveel aanvragen krijgen dat we zelf kunnen kiezen.. laat staan leads via diverse fabrikanten..
Ik denk dat t de meeste serieuze installateurs met een goed track record zo vergaat…