Nadat ik dacht eindelijk een keuze te hebben gemaakt voor een Panasonic L-serie 9kw All-in-One, kwam ik er achter dat daar geen externe driegwegklep bij kan en moet ik dus een dubbel leiding traject aanleggen. Dus ik ben weer terug bij af en op zoek naar de juiste warmtepomp voor mijn plan.
Korte omschrijving van het plan:
Buitenunit langs het huis, aan de andere kant van de muur zit de open verdeler van de begane grond, dus een driewegklep gelijk daar lijkt me ideaal om de verwarminginstallatie aan te sluiten en dan verder naar zolder waar het boilervat geplaatst kan worden. (bij all-in-one zou ik 12 meter heen en dan weer 10 meter terug moeten gaan naar de open verdeler). Er is onder de trap nog wel genoeg ruimte voor de openverdeler + evt een binnenunit van een WP maar geen boilervat.
De drie opties waar ik naar neig nu zijn:
1. Itho Daalderop Amber 9,5kW + Itho daalderop I-WPV-3g 240L | (externe driewegklep)
Prijs: €7.370 - €2.575 = €4.795
2. Panasonic L-serie 9kW Bi-bloc + Nexus rvs (200L) | (Driewegklep in Binnenunit)
Prijs: €7.533 - €3.250 = €4.283
3. Vaillant AroTHERM PLUS 75/6 + Nexus rvs (200L) | (VWZ AI met externe driewegklep)
Prijs: €8.363 - €2.575 = €5.788
Er kan uiteraard nog wat geschoven worden qua boiler opties in combinatie met, mochten er goede adviezen zijn qua boiler, laat het vooral weten.
Voor het volledige beeld hier nog alle belangrijke informatie van het huis:
Bouwjaar: 1968
Energielabel: B
Totale vloeroppervlak: 142m²
Inoud: 545m³
Bad: 180L
Regendouche: (met afvoer wtw)
Vloerverwarming: +/- 85m² (14mm)
Verbruik: (vorige eigenaar, alleenstaande man op leeftijd)
Gas: 1383m³
Elektra tot: 1669 kWh
Ter illustratie de opzet van het leidingwerk en locaties van de units schematisch weergegeven. De locatie van de Driewegklep zou dus ook het binnendeel kunnen zijn.
Korte omschrijving van het plan:
Buitenunit langs het huis, aan de andere kant van de muur zit de open verdeler van de begane grond, dus een driewegklep gelijk daar lijkt me ideaal om de verwarminginstallatie aan te sluiten en dan verder naar zolder waar het boilervat geplaatst kan worden. (bij all-in-one zou ik 12 meter heen en dan weer 10 meter terug moeten gaan naar de open verdeler). Er is onder de trap nog wel genoeg ruimte voor de openverdeler + evt een binnenunit van een WP maar geen boilervat.
De drie opties waar ik naar neig nu zijn:
1. Itho Daalderop Amber 9,5kW + Itho daalderop I-WPV-3g 240L | (externe driewegklep)
Prijs: €7.370 - €2.575 = €4.795
2. Panasonic L-serie 9kW Bi-bloc + Nexus rvs (200L) | (Driewegklep in Binnenunit)
Prijs: €7.533 - €3.250 = €4.283
3. Vaillant AroTHERM PLUS 75/6 + Nexus rvs (200L) | (VWZ AI met externe driewegklep)
Prijs: €8.363 - €2.575 = €5.788
Er kan uiteraard nog wat geschoven worden qua boiler opties in combinatie met, mochten er goede adviezen zijn qua boiler, laat het vooral weten.
Voor het volledige beeld hier nog alle belangrijke informatie van het huis:
Bouwjaar: 1968
Energielabel: B
Totale vloeroppervlak: 142m²
Inoud: 545m³
Bad: 180L
Regendouche: (met afvoer wtw)
Vloerverwarming: +/- 85m² (14mm)
Verbruik: (vorige eigenaar, alleenstaande man op leeftijd)
Gas: 1383m³
Elektra tot: 1669 kWh
Ter illustratie de opzet van het leidingwerk en locaties van de units schematisch weergegeven. De locatie van de Driewegklep zou dus ook het binnendeel kunnen zijn.
:strip_exif()/f/image/pYWqFAbFmt5W4TVTrp6THwRK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3P9Vd1fUCWWRnSzIeOQS5JeB.jpg?f=fotoalbum_large)