Misschien in jouw geval... daarom checkte ik het in dit topic, maar via een lening en/of via m'n hypotheek ga ik meer betalen dan m'n huidige maandlasten bij elkaar, uiteindelijk heb ik het na 10 a 12 jaar er wel uit maar geen idee of ik hier dan nog woon (of wil wonen), dus zo gek is die discussie/vraag niet toch?ErikVers schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 18:36:
Ik dacht ff dat ik het grote L/W topic was beland met alle "gas is op dat moment goedkoper" en "co2/kWh" statements :-) Viel me nog mee dat niet iemand nog weer een lans ging breken voor een waterstof ketel.......
Die ronde hebben we hier toch wel gehad, er is één route en dat is vooruit. We gaan van het gas af, door een warmtepomp met nog eens lagere maandlasten ook :-)
Als het kan all electric en als je denkt dat het niet kan: dan alsnog all electric :-)
Zie kostenonderbouwing hier: ArcticWolf in "Vaillant aroTHERM warmtepomp ervaringen"
voor gas betaal ik nu incl. vastrecht: 117 euro/pm bij 1,36 euro/m3
voor een lening van 12k bij het warmtefonds betaal ik voor 12k: 120 euro/pm en dan komt er nog de meerkosten voor het extra elektriciteitsverbruik bij... dus ik weet niet waar je die lagere maandlasten vandaan haalt...
AMD 5800X3D, ASUS ROG Strix B550-F, 32GB Corsair DDR4, MSI RTX 5070 Ti 16G SHADOW 3X OC
/f/image/QHFSEGnH0c5qp2UISvRqWDAQ.png?f=fotoalbum_large)