https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ
Er is een reden waarom ik niet in dit soort /r groepen zit en je noemt precies de reden.Verwijderd schreef op woensdag 3 november 2021 @ 08:01:
[...]
Serieus?
Je realiseert je dat Coinbase een gigantisch target is voor hackers. Een slipup, een zeroday, en je coins zijn weg. Misschien niet de volle 100%, maar als ze 30% van hun coins verliezen en er ontstaat een bankrun dan ben je de zak. En als ze kopje onder gaan gaat niemand je coins vergoeden want we willen geen regulatie.
Te veel mensen hebben de Mt Gox stress en de velen "ik ben wanhopig en wil mezelf van kant maken" posts op r/bitcoin niet meegemaakt en dat is te merken.
AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W
gaat prima!Jedi_Pimp schreef op woensdag 3 november 2021 @ 10:34:
[...]
Wat nou als we nu in een dusdanig veranderde crypto wereld zijn beland, dat de BTC.D nooit meer zijn oude niveaus gaat behalen?
Mensen die zich vanaf dit jaar bezighouden met crypto stappen relatief gezien (dus het aandeel nieuwe mensen 2021 vergeleken met het aandeel nieuwe mensen 2017/2018) véél meer in zaken als DeFi, yield farming, NFTs en allerlei andere relatief nieuwe cryptopraktijken.
Er zijn momenteel 13.000 cryptomunten gelist op CMC. Het is nog een wonder dat BTC een marktaandeel van 45% heeft. Ik pretendeer het overigens niet beter te weten dan een aantal mensen dat hier al veel langer rondloopt, maar ik probeer het gangbare paradigma te challengen. Ik merk het ook in de premium channel van Benjamin Cowen, waar deze discussie weer aan het oplaaien is. Iedereen is het er over eens dat BTC de toon zet en dat er sprake is van een bepaalde money flow.
Alleen zou het zo maar kunnen zijn dat door de maturity van de cryptowereld en dus ook de hoeveelheid projecten in de space, de BTC.D niet meer boven de ~55 a 60 zal komen. Dit betekent vervolgens ook dat we ons niet meer moeten blindstaren op indicatoren van het verleden.
Goed, om af te sluiten nog een leuk staaltje TA voor de mensen die vrezen dat we nu al op de piek van het altseason zitten en dat de hype voor alts "het verpest" voor BTC, whatever that may mean
Kijk eens naar onderstaande TOTAL2 (totale crypto market cap - BTC) op log scale en check de RSI aan de onderzijde. Zien jullie wat ik zie..?![]()
[Afbeelding]
https://colintalkscrypto.com/cbbi/
nothing stops this train
Was een kerel die in Amerika 10 jaar had gewerkt als programmeur. Daarna terug naar land van herkomst in China ofso,, zijn 550.000 dollar op een exchange gezet en toen rekt gegaan.. 10 jaar voor niets keihard gewerkt.Ngangatar schreef op woensdag 3 november 2021 @ 10:43:
[...]
Er is een reden waarom ik niet in dit soort /r groepen zit en je noemt precies de reden.
FF een voorbeeld waargebeurd, weet naam ff niet meer van die exchange. Was niet MT GOx
Was die exchange waar zogenaamd eigenaar verdween/dood ging Quadruga ofso
[ Voor 14% gewijzigd door A87 op 03-11-2021 10:48 ]
https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ
Heb je ooit een kakkerlak dood getrapt?fRiEtJeSaTe schreef op woensdag 3 november 2021 @ 10:08:
[...]
Ik net als met insecten. Voordat ze bijna dood zijn doen ze nog 1 laatste poging om te laten zien dat ze nog leven.
Moet je maar eens doen en een dag later de Bruna in lopen
To the moonSteefmeister schreef op woensdag 3 november 2021 @ 10:39:
[...]
Why? Wat zijn je verwachtingen nog van SHIB ?
Nee, helemaal niks. Maar 1.5 dollar in LRC en 3 dollar in Bounce laten staan zet ook geen zoden aan de dijk.Mijn 18 dollar van diverse earn-projectjes die ik een maand geleden heb omgezet in SHIB op Coinbase is nu 57 dollar waard.
En over een paar maanden is het niks meer waard.Blik1984 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 10:53:
[...]
To the moon
Nee, helemaal niks. Maar 1.5 dollar in LRC en 3 dollar in Bounce laten staan zet ook geen zoden aan de dijk.Mijn 18 dollar van diverse earn-projectjes die ik een maand geleden heb omgezet in SHIB op Coinbase is nu 57 dollar waard.
Ik zou dan wel direct voor de Jade Green gaan, al is het wel een investering. Ik zie de marketingmachine van Crypto.com overuren draaien (F1, Champions Leage ook dacht ik?) en het product biedt denk ik voor veel mensen een uitkomst (groeiende adaptatie, goed voor de CRO koers).
Pak dan nog je 10% staking mee en de tijd doet de rest. Hoe denken jullie daarover?
Daarnaast is het lang vastzetten wellicht ook wel goed voor mijn upcoming weak hands, mocht er wel een beer(put) komen begin volgend jaar..
[ Voor 11% gewijzigd door NeoflexNL op 03-11-2021 10:58 ]
“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”
gaan de prijzen omhoog? hoe kan dat nou tochNeoflexNL schreef op woensdag 3 november 2021 @ 10:56:
Wellicht al voorbij gekomen hier maar ik kreeg vanochtend een mailtje van Netflix dat de tarieven omhoog gaan; wellicht een mooi moment om toch voor die CRO kaart te gaan.
[...]
CRO staat zeker op mijn radar, maar aangezien ik al Binance card heb is the need nu niet zo aan de orde, maar ik hoop dat 40-80% correctie komt op CRO en dan haal ik de Jade kaart...
mijn Netflix is al gratis, thx pa en ma voor het sharen
[ Voor 5% gewijzigd door Kol Nedra op 03-11-2021 11:03 ]
nothing stops this train
Dat hoeft ook niet om de 288k te halen. Ik denk ook niet dat dat een veranderende wereld betekent. Die trend is al sinds crypto bestaat gaande en wordt gevoed omdat de kwantiteit van alts toeneemt. Er zullen altijd meer shitcoins bijkomen, het liefst met een bizar aantal beschikbare coins, dat heeft een leuke impact op de market cap (wat daarom ook relatief nutteloos is om naar BTC.D te kijken).Jedi_Pimp schreef op woensdag 3 november 2021 @ 10:34:
[...]
Wat nou als we nu in een dusdanig veranderde crypto wereld zijn beland, dat de BTC.D nooit meer zijn oude niveaus gaat behalen?
Bitcoin dominance gekeken naar trading volume is veel interessanter. En ja, ook dat is aan het verschuiven
Tja, dat zeiden we in 2017 ook, maar dan met andere buzzwords. En in 2024 zullen er weer nieuwe dingen verzonnen zijn, en zullen nieuwkomers zich meer met die zaken bezig houden. Dat zal allemaal wel.Mensen die zich vanaf dit jaar bezighouden met crypto stappen relatief gezien (dus het aandeel nieuwe mensen 2021 vergeleken met het aandeel nieuwe mensen 2017/2018) véél meer in zaken als DeFi, yield farming, NFTs en allerlei andere relatief nieuwe cryptopraktijken.
Los van NFTs zijn dat natuurlijk allemaal onhaalbare pyramidespellen die op termijn waardeloos blijken, waar anderen heel rijk van worden. En of NFTs waardevast blijken na een crash moet ook nog blijken.
Crypto is en blijft een zero sum game. Ik hoop dat we dat besef met z'n allen niet verliezen. Er komt geen nieuw paradigma wat de altcoin aanhangers altijd zullen beweren, als je kijkt naar het grote plaatje. De bubbels zullen groter en groter worden, dat wel.
Precies, en in 2024 zullen dat er wellicht 65.000 zijnEr zijn momenteel 13.000 cryptomunten gelist op CMC. Het is nog een wonder dat BTC een marktaandeel van 45% heeft. Ik pretendeer het overigens niet beter te weten dan een aantal mensen dat hier al veel langer rondloopt, maar ik probeer het gangbare paradigma te challengen. Ik merk het ook in de premium channel van Benjamin Cowen, waar deze discussie weer aan het oplaaien is. Iedereen is het er over eens dat BTC de toon zet en dat er sprake is van een bepaalde money flow.
Alleen zou het zo maar kunnen zijn dat door de maturity van de cryptowereld en dus ook de hoeveelheid projecten in de space, de BTC.D niet meer boven de ~55 a 60 zal komen. Dit betekent vervolgens ook dat we ons niet meer moeten blindstaren op indicatoren van het verleden.
Ik denk daarom niet dat de dominance weer naar 70%+ gaat, maar Bitcoin zal wel leidend blijven.
Ja I know, heb er ook nog veel vertrouwen in dat het wel goed komt hoorGoed, om af te sluiten nog een leuk staaltje TA voor de mensen die vrezen dat we nu al op de piek van het altseason zitten en dat de hype voor alts "het verpest" voor BTC, whatever that may mean
Kijk eens naar onderstaande TOTAL2 (totale crypto market cap - BTC) op log scale en check de RSI aan de onderzijde. Zien jullie wat ik zie..?![]()
[Afbeelding]
Punt is dat het - ook voor de altcoiners! - veel mooier zou zijn als Bitcoin iets verder zou pumpen, daar ben ik heilig van overtuigd.
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
F1 tv pro zouden ze aan de Ruby kaart moeten toevoegenNeoflexNL schreef op woensdag 3 november 2021 @ 10:56:
Wellicht al voorbij gekomen hier maar ik kreeg vanochtend een mailtje van Netflix dat de tarieven omhoog gaan; wellicht een mooi moment om toch voor die CRO kaart te gaan.
Ik zou dan wel direct voor de Jade Green gaan, al is het wel een investering. Ik zie de marketingmachine van Crypto.com overuren draaien (F1, Champions Leage ook dacht ik?) en het product biedt denk ik voor veel mensen een uitkomst (groeiende adaptatie, goed voor de CRO koers).
Pak dan nog je 10% staking mee en de tijd doet de rest. Hoe denken jullie daarover?
Daarnaast is het lang vastzetten wellicht ook wel goed voor mijn upcoming weak hands, mocht er wel een beer(put) komen begin volgend jaar..

De helft is ook primaA87 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:10:
1 DOT 1 miljoen euro
Verwijderd
Preach.Richh schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:04:
[...]
Dat hoeft ook niet om de 288k te halen. Ik denk ook niet dat dat een veranderende wereld betekent. Die trend is al sinds crypto bestaat gaande en wordt gevoed omdat de kwantiteit van alts toeneemt. Er zullen altijd meer shitcoins bijkomen, het liefst met een bizar aantal beschikbare coins, dat heeft een leuke impact op de market cap (wat daarom ook relatief nutteloos is om naar BTC.D te kijken).
Bitcoin dominance gekeken naar trading volume is veel interessanter. En ja, ook dat is aan het verschuivenmaar in veel lichtere mate.
[...]
Tja, dat zeiden we in 2017 ook, maar dan met andere buzzwords. En in 2024 zullen er weer nieuwe dingen verzonnen zijn, en zullen nieuwkomers zich meer met die zaken bezig houden. Dat zal allemaal wel.
Los van NFTs zijn dat natuurlijk allemaal onhaalbare pyramidespellen die op termijn waardeloos blijken, waar anderen heel rijk van worden. En of NFTs waardevast blijken na een crash moet ook nog blijken.
Crypto is en blijft een zero sum game. Ik hoop dat we dat besef met z'n allen niet verliezen. Er komt geen nieuw paradigma wat de altcoin aanhangers altijd zullen beweren, als je kijkt naar het grote plaatje. De bubbels zullen groter en groter worden, dat wel.
[...]
Precies, en in 2024 zullen dat er wellicht 65.000 zijnwordt alleen maar makkelijker gezien de eenvoud om een token te launchen op ETH of BSC. Het draait meer om de CMC listing...
Ik denk daarom niet dat de dominance weer naar 70%+ gaat, maar Bitcoin zal wel leidend blijven.
[...]
Ja I know, heb er ook nog veel vertrouwen in dat het wel goed komt hoor
Punt is dat het - ook voor de altcoiners! - veel mooier zou zijn als Bitcoin iets verder zou pumpen, daar ben ik heilig van overtuigd.
Dit perspectief lijkt altijd vergeten te worden in de bullrun. Prima, het is ook lastige materie, zeker als je de dollartekens in de ogen hebt staan. Mensen hebben de ballen verstand van techniek en die enkeling die het begrijpt is verblindt door oplossingen, maar verliest het gebrek aan passende problemen uit het oog.
Is leergeld, moeten we allemaal doorheen. In januari 2023 hoor je ze niet meer.
Lekker belangrijk, het is gratis geld, Wellicht komt er nog een moonshot vanuit SHIB of wellicht helemaal niet.roflexx schreef op woensdag 3 november 2021 @ 10:55:
[...]
En over een paar maanden is het niks meer waard.
Met BNB staken kom je nu denk ik rond de 1 op 1. 1 BNB levert tot nu zo'n 1 DAR op. Althans, in mijn geval. Stel dat DAR $1 wordt, dan heb je $1 / $550 = 0.2% winst. Bij $10 wordt dat 2%. Beide niet echt om over naar huis te schrijven.Xqlus1ve schreef op woensdag 3 november 2021 @ 08:31:
Loopt dat al een beetje redelijk op?, ik zit nog op de 0,025 DAR
Verwijderd
Dus met niks doen 2% rente verdienen in 4 dagen tijd is niet om naar huis te schrijven? Duurt ook nog wel de rest van de maand, maar denk niet dat je het eind van de maand nog voor een tientje kan verpatsen.eborn schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:13:
[...]
Met BNB staken kom je nu denk ik rond de 1 op 1. 1 BNB levert tot nu zo'n 1 DAR op. Althans, in mijn geval. Stel dat DAR $1 wordt, dan heb je $1 / $550 = 0.2% winst. Bij $10 wordt dat 2%. Beide niet echt om over naar huis te schrijven.
Crypto is echt mijlenver van de realiteit verwijdert. 2% rente krijg je niet eens in een jaar op de geldmarkten.
Hey @Mooody, hoe is het hiermee eigenlijk afgelopen? Je ideale ranzige shitcoin basket al kunnen samenstellen? Ik vind het idee wel leuk en heb zelfs al enkele coins zoals ENJ, BAT en GRT en overweeg je voorbeeld te volgen...Mooody schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 22:32:
Ik ben overtuigd dat alt season nog ff blijft doorknallen. Ik overweeg om een "shitcoin basket" te maken met 16 kleinere posities die ik ruimte ga geven om zich te bewijzen. In totaal betreft dit zo'n 10% van de totale portfolio, dus ik gok op “small risk, high rewards”
Ik denk aan deze über-ranzige shitcoins (in no particular order)
1. SNT (Status) :: decentralised messaging
2. ENJ (Enjin) :: gaming
3. EWT (Energy Web Token) :: energietransitie
4. FET (Fetch.ai) :: AI via blockchain
5. AUDIO (Audius) :: audio sharing/streaming
6. GRT (The Graph) :: blockchain indexing twijfel ivm tokenomics
7. FLOW (Flow Dapper Labs) :: NFT marketplace twijfel ivm tokenomics
8. REN (Republic Protocol) :: darknode voor liquiditeit tussen chains
9. GET (GET Protocol) :: NFT ticketing (NL product)
10. FIL (Filecoin) :: data / cloud backup
11. UBT (Unibright) :: enterprise blockchain solutions (stramienen voor bedrijven)
12. RLC (iExec RLC) :: cloud computing
13. CHZ (Chiliz) :: sport NFT’s
14. THETA (Theta) :: streaming video
15. HNT (Helium) :: wifi sharing
16. BAT (Basic Attention Token) :: browser advertising
Paar eisen die ik mezelf heb gesteld:
* Gevarieerde set tokens met een duidelijke usecase
* Goed bereikbaar voor de meute, dus listing op de grote exchanges
* Bij voorkeur tokens die reeds markleider zijn op hun werkgebied, zoals FLOW dat bijv. is op NFT-marketplace-gebied
* Bij voorkeur niet in de “CMC top-20”, zodat er nog flink gegroeid kan worden. Liefst ook niet lager dan #200 ivm liquiditeit/overlevingskansen.
De huidige PF bestaat uit de hodl-coins BTC, ETH, LINK, DOT en KSM. Wellicht ga ik wat DOT en KSM verschuiven richting Solana, Cosmos en Avalanche, mocht daar aanleiding voor zijn. (is er nu nog niet)
De “shitcoin basket” (10%) moet deze HODL-coins (90%) dus optimaal aanvullen met een zo breed mogelijk bereik.
Ik mis nog goede projecten op gebied van digital identity, supply chain (voornamelijk op gebied van medicijnen) en wellicht nog meer goede usecases?
Welke shitcoin zou je toevoegen? Welke moet plaats maken? En waarom?
Ik sta open voor suggesties en ben benieuwd of ik nog tokens moet switchen.
Inhoudelijker dan dit wordt het niet m00nboys, wie doet er mee?
“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison
En daar de helft van ook
If I tell you.....
Daar heb je gelijk in. We zijn ook wel erg verwend natuurlijk. Keek zojuist nog naar de rente van de rabobank, 0.01%Verwijderd schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:16:
[...]
Dus met niks doen 2% rente verdienen in 4 dagen tijd is niet om naar huis te schrijven? Duurt ook nog wel de rest van de maand, maar denk niet dat je het eind van de maand nog voor een tientje kan verpatsen.![]()
Crypto is echt mijlenver van de realiteit verwijdert. 2% rente krijg je niet eens in een jaar op de geldmarkten.
Wat een grap tegenwoordig. Dan kun je eigenlijk beter 25% van je fiat spaargeld in stables zetten voor 7%
Ja, ik wou ze op het verkeerde spoor zetten...
Solliciteren en dan plots een Lambo kopen...
DAT VERWACHTEN ZE NIE!
Mijn eerste Productreview! https://tweakers.net/productreview/243692/creative-sound-blasterx-h7.html
Verwijderd
Waar komt dat verschil tussen de rente die stables uitkeren en de rentes die je krijgt op de geldmarkt vandaan?Vibravis schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:18:
[...]
Daar heb je gelijk in. We zijn ook wel erg verwend natuurlijk. Keek zojuist nog naar de rente van de rabobank, 0.01%![]()
Wat een grap tegenwoordig. Dan kun je eigenlijk beter 25% van je fiat spaargeld in stables zetten voor 7%
Als er nu een bank zou beginnen, laten we het even FireSecure noemen, in Groenland of een ander koud eiland. En die boden je 7% op je spaargeld, zou je daar dan instappen? Waarom is dat in cryptos wel een goed idee?
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
QFT. Mijn hele portfolio out of whack. Ooit had ik keurig merendeels BTC en ETH. Nu is dat links en rechts ingehaald door exploderende gure shitcoins zoals MOVR, DOT, SOL en NU.
Binnenkort maar weer eens rechttrekken...
“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison
Launchpool duurt nog 24 dagen. Levert wel meer dan 1 op 1 volgens mij. Denk eerder 3-5 DAR per BNB.eborn schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:13:
[...]
Met BNB staken kom je nu denk ik rond de 1 op 1. 1 BNB levert tot nu zo'n 1 DAR op. Althans, in mijn geval. Stel dat DAR $1 wordt, dan heb je $1 / $550 = 0.2% winst. Bij $10 wordt dat 2%. Beide niet echt om over naar huis te schrijven.
Ach, we zien wel wat het oplevert. Het zijn gewoon extraatjes, soms bewaar ik ze en soms gaan ze weer terug naar BNB. Heb nog steeds en paar honderd euro aan C98. We zien wel waar het gaat eindigen
Nou ik moet dan meteen denken aan de icesave affaire. Die boden ook rentes aan wat nergens over ging.Verwijderd schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:20:
[...]
Waar komt dat verschil tussen de rente die stables uitkeren en de rentes die je krijgt op de geldmarkt vandaan?
Als er nu een bank zou beginnen, laten we het even FireSecure noemen, in Groenland of een ander koud eiland. En die boden je 7% op je spaargeld, zou je daar dan instappen? Waarom is dat in cryptos wel een goed idee?
Hoe het precies werkt kan ik je niet vertellen maar bijvoorbeeld Nexo zit wel aardig safe. Die bieden momenteel 10% aan op USDT. Op hun site geven ze aan te beschikken over de nodige vergunningen (https://nexo.io/licenses-and-registrations) en dat geeft een veiliger gevoel dan een nieuwe bank in Groenland.
Garanties heb je nooit natuurlijk maar als je 20-25% van je spaargeld in stables weg zet dan pak je toch een leuke rente mee en blijf je altijd voldoende fiat achter hand houden voor het geval dat iets toch te mooi is om waar te zijn.
*trigger*Vibravis schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:18:
[...]
Daar heb je gelijk in. We zijn ook wel erg verwend natuurlijk. Keek zojuist nog naar de rente van de rabobank, 0.01%![]()
Verdulleme, nooit bij stilgestaan eigenlijk. Vakantiegeld bijvoorbeeld. Daar wil ik niet mee speculeren, maar gewoon maar laten staan ontwaarden is natuurlijk ook zonde. Ik doe er toch hooguit 2x per jaar iets mee. Kan ik het net zo goed op Celsius of Nexo rente laten trekken.
Wel opletten dat het geen IceSaveje wordt
Dus daar altijd een verzekering op afsluiten. 10% rente - 2% verzekering is nog altijd machtig mooi
[ Voor 7% gewijzigd door resusaapje op 03-11-2021 11:28 ]
De ene bank is de andere niet, de ene crypto de andere ook niet, de ene exchange de andere ook niet. Allemaal los beoordelen dus. FireSecure dit uit het niks komt en de geboden rente geenzins kan verklaren en opereert vanaf een eiland waar ze het niet zo nauw nemen met internationale bankcaire regels vertrouw ik inderdaad veel minder snel dan een grote exchange of broker met bijv aantoonbaar veel klanten die aantoonbaar mijn muntjes willen lenen om te shorten bijv (of stables voor long) en mij daar via de exchange/broker een deugdelijke vergoeding voor willen betalen klinkt een stuk beter. Een Hex daarin tegen die gouden bergen beloofd maar een ordinaire piramide lijkt en alles weg heeft van oplichtende kult, die dan weer niet.Verwijderd schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:20:
[...]
Waar komt dat verschil tussen de rente die stables uitkeren en de rentes die je krijgt op de geldmarkt vandaan?
Verwijderd
Waarom leent die exchange die je vertrouwt dan geen geld op de geldmarkt, gebruikt dat om mensen te laten shorten, en stopt die zelf dan niet die 7% in zijn zak?TWeaKLeGeND schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:27:
[...]
De ene bank is de andere niet, de ene crypto de andere ook niet, de ene exchange de andere ook niet. Allemaal los beoordelen dus. FireSecure dit uit het niks komt en de geboden rente geenzins kan verklaren en opereert vanaf een eiland waar ze het niet zo nauw nemen met internationale bankcaire regels vertrouw ik inderdaad veel minder snel dan een grote exchange of broker met bijv aantoonbaar veel klanten die aantoonbaar mijn muntjes willen lenen om te shorten bijv en mij daar via de exchange/broker een deugdelijke vergoeding voor willen betalen klinkt een stuk beter. Een Hex daarin tegen die gouden bergen beloofd maar een ordinaire piramide lijkt en alles weg heeft van oplichtende kult, die dan weer niet.
Als jij de geldmarkt zo ver krijgt en het mag juridisch dan doen ze dat. Maar die markt heeft geen muntjes om uit te lenen.Verwijderd schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:28:
[...]
Waarom leent die exchange die je vertrouwt dan geen geld op de geldmarkt, gebruikt dat om mensen te laten shorten, en stopt die zelf dan niet die 7% in zijn zak?
[ Voor 3% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 03-11-2021 11:30 ]
Verwijderd
Verwijderd
Geld lenen, muntjes kopen.TWeaKLeGeND schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:30:
[...]
Als jij de geldmarkt zo ver krijgt doen ze dat. Maar die markt heeft geen muntjes om uit te lenen.
Omdat de hele cryptomarkt vele malen volatieler is. En nog weinig gereguleerd.Verwijderd schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:30:
Of anders gesteld. Waarom krijg ik geen 7% op mijn aandelen om die uit te lenen zodat andere dat kunnen shorten? En waarom kan dat op crypto wel?
Ja je krijgt dus wel rente op je aandelen bij je broker, dat het geen 7% is ligt aan vraag en aanbod en ander soort markt. Bij zeer gewilde aandelen kan de rente behoorlijk oplopen. Maar wil je aandelen uitlenen die iedereen short? (Meestal niet soms wel)Verwijderd schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:30:
Of anders gesteld. Waarom krijg ik geen 7% op mijn aandelen om die uit te lenen zodat andere dat kunnen shorten? En waarom kan dat op crypto wel?
[ Voor 14% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 03-11-2021 11:32 ]
Verwijderd
Ja dat verschil in "vraag en aanbod en ander soort markt" probeer ik nou net te achterhalen. Wat is dat verschil dan?TWeaKLeGeND schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:31:
[...]
Ja je krijgt dus wel rente op je aandelen bij je broker, dat het geen 7% is ligt aan vraag en aanbod en ander soort markt.
Wat zou CRO zo dermate moeten laten crashen? Voorlopig zie ik alleen maar groeiende adaptatie. Tuurlijk kan je black swans krijgen, algehele dips etc.Kol Nedra schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:01:
[...]
gaan de prijzen omhoog? hoe kan dat nou toch
CRO staat zeker op mijn radar, maar aangezien ik al Binance card heb is the need nu niet zo aan de orde, maar ik hoop dat 40-80% correctie komt op CRO en dan haal ik de Jade kaart...
mijn Netflix is al gratis, thx pa en ma voor het sharen
“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”
Vraag en aanbod. Volatiliteit. Risico klasse.Verwijderd schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:33:
[...]
Ja dat verschil in "vraag en aanbod en ander soort markt" probeer ik nou net te achterhalen. Wat is dat verschil dan?
Verwijderd
Dus je zegt dat dat staken zo risicovol is dat zelfs het grootste durfkapitaal zich er niet aan wil wagen ondanks ROI van tientallen procenten?TWeaKLeGeND schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:34:
[...]
Vraag en aanbod. Volatiliteit. Risico klasse.
Groot durfkapitaal is niet dom in elke willekeurige renderende investering stoppen het is slim geld die gecalculeerde risico's neemt met de hoop op heel wat meer dan tientallen procenten. Verder raakt dan de vraag en aanbod snel in de war en ben je je procenten kwijt. En zoals ik zei, allemaal los beoordelen. Ook genoeg plekken waar je staking rente krijgt waarbij je denkt 'dit is totaal niet transparant waar komt de geboden rente vandaan'?Verwijderd schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:35:
[...]
Dus je zegt dat dat staken zo risicovol is dat zelfs het grootste durfkapitaal zich er niet aan wil wagen ondanks ROI van tientallen procenten?
[ Voor 6% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 03-11-2021 11:40 ]
Verwijderd
Tsja, dus het slim geld dat gecalculeerde beslissingen neemt waagt zich er niet aan. Maar als mensen hier adviseren spaargeld erin te stoppen zeggen we "hallelujah to the moon".TWeaKLeGeND schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:39:
[...]
Groot durfkapitaal is niet dom in elke willekeurige renderende investering stoppen het is slim geld die gecalculeerde risico's neemt. Verder raakt dan de vraag en aanbod snel in de war. En zoals ik zei, allemaal los beoordelen. Ook genoeg plekken waar je staking rente krijgt waarbij je denkt 'dit is totaal niet transparant waar komt de geboden rente vandaan'?
If it seems to good to be true, ..."
volgens mij zeggen we hier iets anders:Verwijderd schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:40:
[...]
Tsja, dus het slim geld dat gecalculeerde beslissingen neemt waagt zich er niet aan. Maar als mensen hier adviseren spaargeld erin te stoppen zeggen we "hallelujah to the moon".
--> investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!<---
Toen ik de volgende ochtend mijn post teruglas, dacht ik: Wat een waardeloos ideeresusaapje schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:17:
[...]
Hey @Mooody, hoe is het hiermee eigenlijk afgelopen? Je ideale ranzige shitcoin basket al kunnen samenstellen? Ik vind het idee wel leuk en heb zelfs al enkele coins zoals ENJ, BAT en GRT en overweeg je voorbeeld te volgen...
Risico-management is imo belangrijk als je nog niet eens met zekerheid kunt zeggen of Bitcoin over 5 jaar nog bestaat. Dus ik blijf lekker voor +/- 95% hangen in BTC, ETH, DOT, KSM en LINK. Tis goed zo
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Durfkapitaal steekt 10 jaar geleden geld in Tesla. Niemand hier adviseert spaargeld te gaan staken. Doorgaans hebben mensen het hier over tijdelijk crypto winsten te staken.Verwijderd schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:40:
[...]
Tsja, dus het slim geld dat gecalculeerde beslissingen neemt waagt zich er niet aan. Maar als mensen hier adviseren spaargeld erin te stoppen zeggen we "hallelujah to the moon".
Verwijderd
Toch komt er regelmatig voorbij dat mensen aanraden spaargeld te staken want betere rente dan de bank.malarkan schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:41:
[...]
volgens mij zeggen we hier iets anders:
Kan men zich wel verschuilen achter de topicwarning, maar het blijft kutadvies.
Klopt maar ik hoor hier ook Shiba to the moon.Verwijderd schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:42:
[...]
Toch komt er regelmatig voorbij dat mensen aanraden spaargeld te staken want betere rente dan de bank.
Bearmarket, maar ik hoef ook niet perse die CRO-kaart aangezien Binance kaart ook werkt.NeoflexNL schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:33:
[...]
Wat zou CRO zo dermate moeten laten crashen? Voorlopig zie ik alleen maar groeiende adaptatie. Tuurlijk kan je black swans krijgen, algehele dips etc.
alleen kost klein beetje meer moeite omdat ze geen SEPA meer hebben
[ Voor 20% gewijzigd door Kol Nedra op 03-11-2021 11:44 ]
nothing stops this train
Ondanks dat ik er aan mee doe (niet teveel) krijg ik er ook wel een 'icesaveje' bij hoor. Ik verwacht overigens wel dat de huidige rentes ook bedoeld zijn om mensen te lokken; er is immers nog wel wat concurrentie en liquiditeit is king in deze markt. Verwacht daarmee wel dat de rentes nog zullen dalen.Verwijderd schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:40:
[...]
Ik weet niet echt op wie dit generaliserende stukje van toepassing zou moeten zijn, maar ik vraag me af of je doorhebt welke mensen ik in mijn betoog aanhaal. Ik heb het niet over SHIBA yolo'ers of BSC gelukszoekers, ik heb het over technologische ecosystemen waar mensen hun full time baan van hebben gemaakt. Van yield farming tot IBC tot decentralized storage projecten. Zal dit allemaal overleven? Nee, tuurlijk niet. Zal het voor een enorme influx aan interesse, geld en niet te vergeten talent zorgen? Ja. Je ziet nu al de corporate interesse en real life adoptie van enkele projecten binnen deze sferen. Ik vind het echt ontzettend ouderwets om te denken dat alles behalve BTC één keer per vier jaar compleet weggevaagd wordt en niet meer terugkomt.Verwijderd schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:13:
[...]
Preach.
Dit perspectief lijkt altijd vergeten te worden in de bullrun. Prima, het is ook lastige materie, zeker als je de dollartekens in de ogen hebt staan. Mensen hebben de ballen verstand van techniek en die enkeling die het begrijpt is verblindt door oplossingen, maar verliest het gebrek aan passende problemen uit het oog.
Is leergeld, moeten we allemaal doorheen. In januari 2023 hoor je ze niet meer.
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Precies. Niemand zal dat ooit hier adviseren. Daarom ben ik het ook helemaal eens met het advies dat je nooit meer moet investeren dan je bereid bent te verliezen. Daar zou ik graag DYOR aan willen toevoegen. Stap niet zomaar overal in en doe eerst gedegen onderzoek. Kan je een debacle ala squid game token besparenmalarkan schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:41:
[...]
Verwijderd
TWeaKLeGeND schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:42:
[...]
Durfkapitaal steekt 10 jaar geleden geld in Tesla. Niemand hier adviseert spaargeld te gaan staken. Doorgaans hebben mensen het hier over tijdelijk crypto winsten te staken.
Vibravis schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:25:
[...]
Nou ik moet dan meteen denken aan de icesave affaire. Die boden ook rentes aan wat nergens over ging.
Hoe het precies werkt kan ik je niet vertellen maar bijvoorbeeld Nexo zit wel aardig safe. Die bieden momenteel 10% aan op USDT. Op hun site geven ze aan te beschikken over de nodige vergunningen (https://nexo.io/licenses-and-registrations) en dat geeft een veiliger gevoel dan een nieuwe bank in Groenland.
Garanties heb je nooit natuurlijk maar als je 20-25% van je spaargeld in stables weg zet dan pak je toch een leuke rente mee en blijf je altijd voldoende fiat achter hand houden voor het geval dat iets toch te mooi is om waar te zijn.
Zero.
11 novemberPelox schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:45:
oke.. ik ben even in de war.. Ik dacht dat die polkadot parachain auctions op 4 november zouden starten, maar nu lees ik 11 november.. Wie weet wat het is?
Verwijderd
Quote jouw bericht toch niet?Jedi_Pimp schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:43:
[...]
Ik weet niet echt op wie dit generaliserende stukje van toepassing zou moeten zijn, maar ik vraag me af of je doorhebt welke mensen ik in mijn betoog aanhaal. Ik heb het niet over SHIBA yolo'ers of BSC gelukszoekers, ik heb het over technologische ecosystemen waar mensen hun full time baan van hebben gemaakt. Van yield farming tot IBC tot decentralized storage projecten. Zal dit allemaal overleven? Nee, tuurlijk niet. Zal het voor een enorme influx aan interesse, geld en niet te vergeten talent zorgen? Ja. Je ziet nu al de corporate interesse en real life adoptie van enkele projecten binnen deze sferen. Ik vind het echt ontzettend ouderwets om te denken dat alles behalve BTC één keer per vier jaar compleet weggevaagd wordt en niet meer terugkomt.
Jezus man je snapt toch ook wel dat ik het niet letterlijk bedoel? Moet ik er serieus bij gaan zetten 'op wat uitzonderingen na waar we gezamenlijk in het forum niet achter staan'?
Mensen op een forum kunnen nou eenmaal reageren op welk bericht ze maar willen
Ik adviseer helemaal niets. Geef alleen aan wat de mogelijkheden kunnen zijn. Ik ben geen financieel adviseur namelijk. Wel kan ik advies geven vanuit mijn ervaringen. Maar goed, garanties uit het verleden..... Afin, je kent het wel
Dan moet je even beter kijken wie dat zeggen en of dit wel diegenen zijn die echt weten wat de cryptomarkt inhoudtVerwijderd schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:42:
[...]
Toch komt er regelmatig voorbij dat mensen aanraden spaargeld te staken want betere rente dan de bank.
en zelfs dan nog: eigen risico en hoe lastig het ook is nooit meer investeren dan je echt kwijt kunt raken.
Ik heb de main-aanwezigen hier nog nooit horen roepen dat ze alles en the kitchen sink er in moeten steken zodat je nog wat rente krijgt. Ik heb wel veel (zeer terechte) kritiek op de centrale banken gezien hier. maar feit blijft dat je nooit meer moet investeren op dit moment dan dat je kwijt kunt raken.
Verwijderd
Nee dat snap ik niet daar ben ik te autistisch voor.TWeaKLeGeND schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:46:
[...]
Jezus man je snapt toch ook wel dat ik het niet letterlijk bedoel? Moet ik er serieus bij gaan zetten 'op wat uitzonderingen na waar we gezamenlijk in het forum niet achter staan'?
En die uitzonderingen zijn wel vocaal aanwezig en is wat de noobs lezen. En omdat er in de topicwarning staat niet meer investeren dan je bereidt bent om te verliezen moeten we alle kutadviezen maar negeren? Kan je garanderen dat de overgrote meerderheid zich hier behoorlijk kut zou voelen als ze alles zouden verliezen en daarmee het principe van die topicwarning ook gewoon niet navolgen.
En straks als alles weer in elkaar dondert iedereen weer depressief.
Verwijderd
Ik zou je 12 woorden seed gewoon op je Google Drive bewaren. Google backuped toch beter dan dat je dat zelf kan.Vibravis schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:48:
[...]
Ik adviseer helemaal niets. Geef alleen aan wat de mogelijkheden kunnen zijn. Ik ben geen financieel adviseur namelijk. Wel kan ik advies geven vanuit mijn ervaringen. Maar goed, garanties uit het verleden..... Afin, je kent het wel
Maar lol ben geen financieel adviseur.
Verwijderd
Zeker maar dat is niet altijd logisch, zoals nu.YES schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:47:
[...]
Mensen op een forum kunnen nou eenmaal reageren op welk bericht ze maar willen
Met deze redenering kan het topic beter gesloten worden denk ik.Verwijderd schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:49:
[...]
Nee dat snap ik niet daar ben ik te autistisch voor.
En die uitzonderingen zijn wel vocaal aanwezig en is wat de noobs lezen. En omdat er in de topicwarning staat niet meer investeren dan je bereidt bent om te verliezen moeten we alle kutadviezen maar negeren? Kan je garanderen dat de overgrote meerderheid zich hier behoorlijk kut zou voelen als ze alles zouden verliezen en daarmee het principe van die topicwarning ook gewoon niet navolgen.
En marketcap?WhySoSerious schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:49:
Bitcoin ook.
Verwijderd
Laat ik het zo zeggen, als ik in het belegginstopic zou adviseren mijn geld te stallen in een of ander vaag bedrijf dat 25% rente belooft heb ik zo een modbreak aan mijn broek hangen.YES schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:52:
[...]
Met deze redenering kan je het topic beter sluiten dan denk ik.
Maar als ik het in dit topic doe dan mag ik alle onzin spuwen die ik maar kan bedenken en als iemand er intrapt dan was het zijn eigen domme schuld.
Geen idee, die coin ken ik niet
Nou ja, denk dat we deze discussie beter kunnen staken. Ik neem aan dat andere het wel begrijpen en op de hoogte zijn van de risico's van iedere investering.Verwijderd schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:50:
[...]
Ik zou je 12 woorden seed gewoon op je Google Drive bewaren. Google backuped toch beter dan dat je dat zelf kan.
Maar lol ben geen financieel adviseur.
In mijn ogen is er niets mis mee om alternatief te vermelden en mede gebruikers te helpen in het verwezenlijken van hun dromen. En ja, dat kan fout gaan.
Als je je daar druk om maakt terwijl iedereen (niet letterlijk iedereen maar juist wel veel noobs waar je het over hebt) zijn mattie aanraders krijgt voor hondjes.. welke noob gaat zijn hele hebben en houden nu op 7% op een exchange zetten als ze ook miljonair kunnen worden met doggy.Verwijderd schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:49:
[...]
Nee dat snap ik niet daar ben ik te autistisch voor.
De mensen waar jij het over hebt zijn niet zo vocaal aanwezig als je zelf denkt. No worries. We proberen iemand die echt de mist in lijkt te gaan normaal gesproken tegen zichzelf te beschermen hier. DAT komt juist wel makkelijk en sterk vocaal voor.
Doet me ook denken aan de tijden van icesave, DSB ed. Persoonlijk doe ik niks met staking. Mij te shady als er allerhande sites uit het niets komen en gouden bergen beloven met fikse rentepercentages. Sure, vastzetten tegen percentage X kan iedereen aanbieden. Maar of je het ook werkelijk krijgt / kunt withdrawnen?Verwijderd schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:42:
[...]
Hetzelfde met nft's. Komt op mij over als de nieuwe rage zoals je in 2017/2018 bedolven werd onder de ico's. Of dus leverage trading. Ik koop/verkoop enkel in spot en klaar. Kopen, op ander moment hoger verkopen is simpel, standaard en saai. Geeft wel het minste risico.
Maarja de jeugd van tegenwoordig /ikwordoud
investeer nooit meer sats dat je bereid bent mis te lopen!malarkan schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:41:
[...]
nothing stops this train
Potentiele targets zijn 492 en 628.
/f/image/QnFXDQaqqYOtAnP2PeN30ctp.png?f=fotoalbum_large)
100% eens, ik heb wel een deel in staking staan maar echt veel durf ik ook niet te doen, idd met het icesave verhaal in mijn gedachte. Toen werden gedupeerden nog vanuit coulance geholpen door de overheid, dat gaan met crypto nooit gebeuren. Valt een nexo om, dan ben je het kwijt..Joosie200 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:57:
[...]
Doet me ook denken aan de tijden van icesave, DSB ed. Persoonlijk doe ik niks met staking. Mij te shady als er allerhande sites uit het niets komen en gouden bergen beloven met fikse rentepercentages. Sure, vastzetten tegen percentage X kan iedereen aanbieden. Maar of je het ook werkelijk krijgt / kunt withdrawnen?
Hetzelfde met nft's. Komt op mij over als de nieuwe rage zoals je in 2017/2018 bedolven werd onder de ico's. Of dus leverage trading. Ik koop/verkoop enkel in spot en klaar. Kopen, op ander moment hoger verkopen is simpel, standaard en saai. Geeft wel het minste risico.
Maarja de jeugd van tegenwoordig /ikwordoudDie zien dollartekens en duiken op alles wat hot en happening is op tiktok. Geeft het je meer rendement? Mogelijk. Sta je ook bloot aan een hoger risico? Wel degelijk. Lekker je winsten staken bij bedrijven die doen alsof ze banken zijn en deposito's aanbieden zonder bankvergunning ga je gang. Ik skip het. Crypto in je eigen wallet en klaar. Be your own bank was toch het idee?
Zero.
Volgens mij wordt de keiharde onzin wel aardig de kop ingedrukt.Verwijderd schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:54:
[...]
Laat ik het zo zeggen, als ik in het belegginstopic zou adviseren mijn geld te stallen in een of ander vaag bedrijf dat 25% rente belooft heb ik zo een modbreak aan mijn broek hangen.
Maar als ik het in dit topic doe dan mag ik alle onzin spuwen die ik maar kan bedenken en als iemand er intrapt dan was het zijn eigen domme schuld.
Gezien de cryptowereld nogal volatiel is en er een wildgroei aan altcoins is kan je er donder op zeggen dat mensen domme dingen gaan zeggen en doen. Dat hebben vorige cycles ook ruimschoots bewezen.
Alleen is iets een slecht of dom advies vinden ook subjectief. Er zijn mega domme adviezen waar vrijwel iedereen met een beetje gezond verstand het over eens is, maar er zitten ook dingen bij die erom hangen en waar ook ervaren rotten over verschillen van mening.
Misschien zou het wel beter zijn dat echt belachelijke of gevaarlijke adviezen vaker/altijd gerapporteerd worden. Het is dan aan de mods om er iets mee te doen.
Verder vind ik dat er in dit topic echt wel vaak gewaarschuwd wordt, er worden ook domme dingen geroepen maar er zitten genoeg figuren die mensen nadrukkelijk waarschuwen geen domme dingen te doen en die reageren op mensen die daartoe wel oproepen. Jij bent daar ook een voorbeeld van.
De idioten die hun hele hebben en houwen in een DOGE of SHIB gooien zullen vermoedelijk niet eens hier aanbelanden maar ergens in één of ander hipster moonboy topic op Reddit gek gemaakt worden en dan of hun geld verliezen of een paar ton rijker hun geld ergens anders gaan verliezen.
Ik vind zelf wel dat er hier een goede mix van ouwehoeren, discussiëren over allerlei projecten/coins en waarschuwen voor rommel aanwezig is. Maar ook dat is een subjectief oordeel natuurlijk.
Verwijderd
Ik vind dus wel dat er inherent iets mis mee is.Vibravis schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:54:
[...]
Nou ja, denk dat we deze discussie beter kunnen staken. Ik neem aan dat andere het wel begrijpen en op de hoogte zijn van de risico's van iedere investering.
In mijn ogen is er niets mis mee om alternatief te vermelden en mede gebruikers te helpen in het verwezenlijken van hun dromen. En ja, dat kan fout gaan.
We weten dat mensen hier heel veel domme dingen doen. Dat wordt keer op keer bewezen. Daarnaast is er ook nog een berg aan lurkers die er niks van snapt maar kopieer gedrag vertoont. Dat wetende vind ik het kwalijk om "alternatieven" te suggereren zonder open te zijn over de risico's. Het feit dat je het een alternatief noemt zegt al veel, een spaarrekening vergelijken met een defi staking platform, dat zijn echt twee heel verschillende producten die mijlenver uit elkaar liggen.
En als er straks weer mensen voor duizenden de mist in gaan heb je inderdaad gelijk dat ze niet meer hadden moeten investeren dan ze bereidt waren kwijt te raken. Maar dat maakt het niet ethisch.
Dit is als medicijnen geven aan een drugsverslaafden en als die dan nog harder verslaafd raakt zeggen "lol had je de bijsluiter maar moeten lezen, ik ben geen dokter en heb je strikt gezien niet geadviseerd ze in te nemen".
Verwijderd
De doggy shillers vind ik nog verachtelijker hoor, maak je geen zorgen.TWeaKLeGeND schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:56:
[...]
Als je je daar druk om maakt terwijl iedereen (niet letterlijk iedereen maar juist wel veel noobs waar je het over hebt) zijn mattie aanraders krijgt voor hondjes.. welke noob gaat zijn hele hebben en houden nu op 7% op een exchange zetten als ze ook miljonair kunnen worden met doggy.
De mensen waar jij het over hebt zijn niet zo vocaal aanwezig als je zelf denkt. No worries. We proberen iemand die echt de mist in lijkt te gaan normaal gesproken tegen zichzelf te beschermen hier. DAT komt juist wel makkelijk en sterk vocaal voor.
En toch is het niet onze verantwoordelijkheid om dan maar dingen dood te zwijgen.Verwijderd schreef op woensdag 3 november 2021 @ 12:02:
[...]
Ik vind dus wel dat er inherent iets mis mee is.
We weten dat mensen hier heel veel domme dingen doen. Dat wordt keer op keer bewezen. Daarnaast is er ook nog een berg aan lurkers die er niks van snapt maar kopieer gedrag vertoont. Dat wetende vind ik het kwalijk om "alternatieven" te suggereren zonder open te zijn over de risico's. Het feit dat je het een alternatief noemt zegt al veel, een spaarrekening vergelijken met een defi staking platform, dat zijn echt twee heel verschillende producten die mijlenver uit elkaar liggen.
En als er straks weer mensen voor duizenden de mist in gaan heb je inderdaad gelijk dat ze niet meer hadden moeten investeren dan ze bereidt waren kwijt te raken. Maar dat maakt het niet ethisch.
Dit is als medicijnen geven aan een drugsverslaafden en als die dan nog harder verslaafd raakt zeggen "lol had je de bijsluiter maar moeten lezen, ik ben geen dokter en heb je strikt gezien niet geadviseerd ze in te nemen".
laten we alsjeblieft wel bedenken waar we zitten en dat DYOR en NFA hier als basis-gegevens moeten worden gezien. Ik (en zo te zien aan de laatste reacties hier meer mensen) wil niet dat mensen hier op eierschalen moeten lopen om mooie mogelijkheden te gaan uiten. Mensen mogen best zien wat een mogelijkheid is, en in veel gevallen zie ik hier ook de risico's al vermeld worden.
En dan nog wil ik zelf graag dan beslissen of ik er iets mee doe. En dat je kunt aannemen dat iedereen dat doet.
Een fiets is ook een alternatief voor de auto maar de producten liggen ook mijlenver uit elkaar. Uiteindelijk is het doel om meer fiat te vergaren voor de meesten en dat kun je op verschillende manier doen.Verwijderd schreef op woensdag 3 november 2021 @ 12:02:
[...]
Het feit dat je het een alternatief noemt zegt al veel, een spaarrekening vergelijken met een defi staking platform, dat zijn echt twee heel verschillende producten die mijlenver uit elkaar liggen.
Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden zullen we maar zeggen.
https://www.cryptopolitan...LLrWJ9Qe4jO_8-padIIWsKEIIHow much would a $100 crypto buy in Jan 2021 be worth today?
On January 1 2021, 1 Tether (USDT) went for $1.00. Your $100 would have therefore bought 100 USDT. Currently, USDT goes for 1 USD, meaning that you’d still have the $100 you began with.

Men is in dit topic best wel conservatief en behoudend met de risico's. De meesten adviseren hier om vooral in BTC en ETH te gaan zitten. Ik zou juist eerder zeggen dat de meeste adviezen hier te conservatief en risicomijdend zijn, dan dat hier echt gekke dingen worden aangeraden.Verwijderd schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:54:
[...]
Laat ik het zo zeggen, als ik in het belegginstopic zou adviseren mijn geld te stallen in een of ander vaag bedrijf dat 25% rente belooft heb ik zo een modbreak aan mijn broek hangen.
wil hier graag aan toevoegen:Chaes schreef op woensdag 3 november 2021 @ 12:10:
Kwaliteitsartikeltje weer vandaag.
[...]
https://www.cryptopolitan...LLrWJ9Qe4jO_8-padIIWsKEII
![]()
1BTC = 1 BTC
Is het advies hier niet doorgaans 80% in BTC/ETh te prakken, en overige lekker op alt/shitoincs te zetten?jvel92 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 12:10:
[...]
Men is in dit topic best wel conservatief en behoudend met de risico's. De meesten adviseren hier om vooral in BTC en ETH te gaan zitten. Ik zou juist eerder zeggen dat de meeste adviezen hier te conservatief en risicomijdend zijn, dan dat hier echt gekke dingen worden aangeraden.
Althans dat heb ikhier al meerdere malen meegekregen
25% slaat ook nergens op en moet je met een grote boog omheen lopen.Verwijderd schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:54:
[...]
Maar 10-12% rente op je stable coins is goed verklaarbaar. Het platform dat je die rente geeft, gebruikt jouw liquiditeit om te beleggen en uit te lenen aan andere users (tegen rente) en kan jou hiervoor blijkbaar 10% rewards geven.
Een bank gebruikt je spaargeld ook om te beleggen (en uit te lenen), maar steekt de winst volledig in eigen zak.
Je kan zeggen dat een "gezonde beloning" ergens in het midden ligt tussen die 0% en 10%.
Crypto zal langzaam gaan zorgen voor een andere mindset bij consumenten en de traditionele financiële wereld. Mooi om daar een (actief) deeltje van uit te kunnen maken
[ Voor 3% gewijzigd door Mooody op 03-11-2021 12:16 ]
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Als je hier een niet-crypto voorbeeld van wilt: Mintos is een crowdlending platform dat jouw geld gebruikt om leningen aan anderen te (laten) verstrekken. Waar de bank alle rente voor zichzelf houdt, geeft Mintos een deel van de opbrengst aan jou omdat jij voor de liquiditeit hebt gezorgd.Mooody schreef op woensdag 3 november 2021 @ 12:14:
[...]
25% slaat ook nergens op en moet je met een grote boog omheen lopen.
Maar 10-12% rente op je stable coins is goed verklaarbaar. Het platform dat je die rente geeft, gebruikt jouw liquiditeit om te beleggen en kan hier blijkbaar 10% rewards voor geven.
Een bank gebruikt je spaargeld ook om te beleggen (en uit te lenen), maar steekt de winst volledig in eigen zak.
Je kan zeggen dat een "gezonde beloning" ergens in het midden ligt tussen die 0% en 10%.
Crypto zal langzaam gaan zorgen voor een andere mindset bij consumenten en de traditionele financiële wereld. Mooi om daar een (actief) deeltje van uit te kunnen maken
Binnen crypto zien we inderdaad zo'n zelfde fenomeen. Ik noem het 'het nieuwe bankieren', waar de conventionele bank wordt vervangen door een partij die een meer gebalanceerd winstoogmerk heeft. Dat gaat uiteindelijk het bankwezen uit elkaar laten vallen.
Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.
Tisallemaalonzin!Mooody schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:42:
[...]
Toen ik de volgende ochtend mijn post teruglas, dacht ik: Wat een waardeloos idee![]()
Risico-management is imo belangrijk als je nog niet eens met zekerheid kunt zeggen of Bitcoin over 5 jaar nog bestaat. Dus ik blijf lekker voor +/- 95% hangen in BTC, ETH, DOT, KSM en LINK. Tis goed zo
Maar dan heb je dus 5% beschikbaar om je oorspronkelijke idee uit te voeren
Kerel, we zitten hier in een topic over cryptocurrencies in een subforum genaamd 'Cryptocurrencies' in een forum dat notabene over technologie gaat. Het is hier geen Gamblers Anonymous waar men op de voorpagina propageert geld te zetten in platforms met 80% APY. Topicwaarschuwingen, een OP met allerlei informatieve links, wat wil je nog meer?Verwijderd schreef op woensdag 3 november 2021 @ 12:02:
[...]
Mensen die hun life savings op één staking platform zetten zonder dat ze zich bewust zijn van de risico's zul je altijd hebben. Een enkele post die opgevat kan worden als een "fout advies" is nooit dé oorzaak van of iemand rekt gaat. Bovendien is de toon hier ontzettend gematigd zoals @jvel92 aangeeft. Je doet net alsof het hier r/wsb is.
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Nope, die 5-10% (schommelt flink) zijn de platform tokens NEXO en CRO, maar ook de reward tokens van de Dotsama parachains. (die allen weer in KSM en DOT worden omgezet)resusaapje schreef op woensdag 3 november 2021 @ 12:19:
[...]
Tisallemaalonzin!
Maar dan heb je dus 5% beschikbaar om je oorspronkelijke idee uit te voeren
Meer alts gaan er hoogstwaarschijnlijk niet komen.
Jedi_Pimp schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:43:
[...]
Ik weet niet echt op wie dit generaliserende stukje van toepassing zou moeten zijn, maar ik vraag me af of je doorhebt welke mensen ik in mijn betoog aanhaal. Ik heb het niet over SHIBA yolo'ers of BSC gelukszoekers, ik heb het over technologische ecosystemen waar mensen hun full time baan van hebben gemaakt. Van yield farming tot IBC tot decentralized storage projecten. Zal dit allemaal overleven? Nee, tuurlijk niet. Zal het voor een enorme influx aan interesse, geld en niet te vergeten talent zorgen? Ja. Je ziet nu al de corporate interesse en real life adoptie van enkele projecten binnen deze sferen. Ik vind het echt ontzettend ouderwets om te denken dat alles behalve BTC één keer per vier jaar compleet weggevaagd wordt en niet meer terugkomt.
Zoek eens ff wat draadjes op Reddit op, de shitcoins, rugpulls en scams vliegen je daar letterlijk om de oren. De overige topics zijn schreeuwers, moonboys en een klein deel bestaat uit goede info. Wees blij dat de mensen die hier komen hier mee lezen ipv enkel op Reddit anders zouden ze helemaal weinig "goede"info binnen krijgen.Verwijderd schreef op woensdag 3 november 2021 @ 12:02:
[...]
Al bij al vind ik echt dat het hier heeeel netjes loopt, er word wel eens wat geshilled (#DOT) en wat geouwehoert maar er worden echt veel leerzame en zinvolle dingen besproken. En ja, crypto is nou eenmaal meer het wildewesten als de st0nks en als je dat niet wilt/niet tegen kan beleg dan lekker in een index.
Vergeet niet, de muntjes die jij straks op de top wil verkopen worden gekocht door iemand die bagholder word.... moeten we verkopen ook maar verbieden dan?
Ik bedoel het niet persoonlijk maar kijk eens rond je, er zijn toch vele malen grotere problemen in crypto dan iemand die verteld over hoe je 25% op stables kan halen door serieus ingewikkelde constructies met leverage enzo waar een leek als ik geen hol van snap.
Scheißemünze
Laat dit het hele punt zijn. Er wordt gigantisch veel geld bijgedrukt nuMooody schreef op woensdag 3 november 2021 @ 12:14:
[...]
25% slaat ook nergens op en moet je met een grote boog omheen lopen.
Maar 10-12% rente op je stable coins is goed verklaarbaar. Het platform dat je die rente geeft, gebruikt jouw liquiditeit om te beleggen en uit te lenen aan andere users (tegen rente) en kan jou hiervoor blijkbaar 10% rewards geven.
Nederland wil een fonds starten waarmee ze eenmalig miljarden investeren omdat het geld zo goedkoop is.
Maar blijkbaar kan een dergelijke toko onvoldoende duidelijk maken hoe ze het geld investeren, om al dan niet via een omweg hetzelfde te doen. Blijkbaar geven zij zo'n 10x meer rente dan nu gangbaar is om de boel draaiende te houden...
Ik vind dat verre van goed verklaarbaar
Dat klopt, maar is nu eigenlijk een achterhaald idee. De bank wil jouw geld helemaal niet, want daar moeten ze nog enige verantwoordelijkheden voor aftekenen. Je kan als bank veel goedkoper (indirect) bij de ECB aankloppen voor gratis geld...Een bank gebruikt je spaargeld ook om te beleggen (en uit te lenen), maar steekt de winst volledig in eigen zak.
Het probleem is dat die traditionele financiële wereld aan het verschuiven is. Door covid, maar ook doordat de mensen hogerop de lessen uit het verleden negeren. En dan hebben we het nog niet eens over het kernprobleem; vergrijzing, waardoor de decennia van groei uiteindelijk zullen stoppen.Je kan zeggen dat een "gezonde beloning" ergens in het midden ligt tussen die 0% en 10%.
De samenleving zal anders naar geld en het belang van sparen kijken, denk ik. En dat is zeker interessant en leuk om daar deel van uit te maken
Maar dat maakt staking niet minder risicovol
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Acala heeft nu ook de details van hun crowdloan bekend gemaakt: https://medium.com/acalan...-on-polkadot-f271389f5054Mooody schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 21:09:
[...]
Astar is een Moonbeam met minder hype en daarom (hopelijk) betere returns.
Mooonbeam blijft ook mijn #1, gaat gewoon slagen als project. Maar de verwachte rewards doen me toch twijfelen.
Ook hier vallen de rewards tegen; 17% van de supply en geen hardcap op het aantal bijgedragen DOT.
Ik wacht zelf wel totdat Moonbeam en Acala op exchanges verschijnen. De nadelen van de DOT lockup en de token vesting periode wegen niet op tegen de rewards.
Helemaal mee eens, wanneer mensen gewoon de topics meelezen dan is het vrij makkelijk om de risico's te zien en te ontwijken. Degenen die selectief lezen zijn ofwel diegenen die oogkleppen hebben omdat het geschrevene niet in hun straatje past, of degenen die meestal te lui zijn om DYOR te doen.Tabacca schreef op woensdag 3 november 2021 @ 12:30:
[...]
Zoek eens ff wat draadjes op Reddit op, de shitcoins, rugpulls en scams vliegen je daar letterlijk om de oren. De overige topics zijn schreeuwers, moonboys en een klein deel bestaat uit goede info. Wees blij dat de mensen die hier komen hier mee lezen ipv enkel op Reddit anders zouden ze helemaal weinig "goede"info binnen krijgen.
Al bij al vind ik echt dat het hier heeeel netjes loopt, er word wel eens wat geshilled (#DOT) en wat geouwehoert maar er worden echt veel leerzame en zinvolle dingen besproken. En ja, crypto is nou eenmaal meer het wildewesten als de st0nks en als je dat niet wilt/niet tegen kan beleg dan lekker in een index.
Vergeet niet, de muntjes die jij straks op de top wil verkopen worden gekocht door iemand die bagholder word.... moeten we verkopen ook maar verbieden dan?
Ik bedoel het niet persoonlijk maar kijk eens rond je, er zijn toch vele malen grotere problemen in crypto dan iemand die verteld over hoe je 25% op stables kan halen door serieus ingewikkelde constructies met leverage enzo waar een leek als ik geen hol van snap.
Met beide hoef ik geen medelijden te hebben, dat zijn overigens vaak dezelfde die achteraf moord en brand schreeuwen.
Nuance en relativering zijn zo ontzettend belangrijk, wanneer je beide eigenschappen mist dan is zeker crypto een fantastische plek om knetterrijk te worden, maar nog veel meer een voedingsbodem voor volledig rekt.
Iedereen die in dit topic blind een advies opvolgt zonder de moeite te nemen om even wat andere posts te lezen of DYOR te doen, verdiend het in mijn ogen overigens om volledig rekt te gaan. Aan diegenen, gruwelijk bedankt voor het spekken van mijn PF en dat van een aantal "collega's" hier.
Dat zou neerkomen op 50 á 53K, gezien het verleden is dit wel iets om rekening mee te houden..
Al was de laatst (geslaagde) test in de week van 21 September, maar dit zegt natuurlijk niet veel..
Ook denk ik dat het wel gezond is om deze support te testen, voordat die naar Mars vertrekt
BTC Daily met (E)MA 99..
/f/image/BQusjUkMcSqJGKNGi5Z3gtSo.png?f=fotoalbum_large)
Hoe dan ook, ondanks alle groene candles adviseer ik de mensen om mij heen wat voorzichtig te zijn in deze regio en zit dan zelf ook voor 90% in FIAT te wachten (wat weer DAR staat te harken, dus staat niet compleet stil)
When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..
Dit topic is gesloten.
- De meer inhoudelijke en onderbouwde berichten mogen in het Nieuws en koers topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3.
- Blijf on-topic.
- Prijzen/koersen aub in USD waarde vermelden. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
- "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, of stel hem niet.
- Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
- Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
- Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!