[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 248 ... 252 Laatste
Acties:
  • 815.626 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-09 08:35

Mooody

elmoody

Blaim schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 23:02:
[...]

Raoul Pal denkt dat DeFi juist (weer) aan gaat slaan in de komende bear market. Hoop dat tegen die tijd de reguleringen niet te hard toeslaan zodat we nog een juicy APY kunnen scoren op wat stables tegen die tijd.

Heb meer en meer het gevoel dat de euro's die ik nu in crypto heb zitten niet meer terug gaan naar m'n bankrekening tegen de tijd dat ik wil uitcashen.
Raoul Pal neem ik persoonlijk niet serieus, die heeft teveel belangen.

Defi is een van de belangrijkste usecases van decentralisatie geworden en zal niet snel verdwijnen (wellicht alleen door hevige regulatie, maar zo eenvoudig zal dat niet worden)

Defi is overigens niet de 1000%+ pools op al die gekke exchanges, maar meer een streven om je eigen bank te kunnen worden. De traditionale banken kunnen langzaam nutteloos worden dankzij de rentes die grote platfoms kunnen bieden. Hoe meer mensen overstappen, hoe serieuzer ze concurrent kunnen worden van de banken. In die fase zitten we nu....de komende 12-24 maanden gaan interessant worden :)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skywalker88
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 00:08
Jedi_Pimp schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 23:06:
[...]

Ik heb CB Pro en daarmee ook CB. Je kan alleen op CB Pro traden momenteel en dan alleen in het /USD pair, dus ik snap het niet :P

Maar hoe dan ook, ik ga niet arben, ik weet vrij zeker dat we nu een $2 floor hebben morgenochtend.
ok even snel tussendoor
tip Kucoin vs Coinbase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roflexx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-06 17:55
Mooody schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 23:08:
[...]

Defi is een van de belangrijkste usecases van decentralisatie geworden en zal niet snel verdwijnen (wellicht alleen door hevige regulatie, maar zo eenvoudig zal dat niet worden)

Defi is overigens niet de 1000%+ pools op al die gekke exchanges, maar meer een streven om je eigen bank te kunnen worden. De traditionale banken kunnen langzaam nutteloos worden dankzij de rentes die grote platfoms kunnen bieden. Hoe meer mensen overstappen, hoe serieuzer ze concurrent kunnen worden van de banken. In die fase zitten we nu....de komende 12-24 maanden gaan interessant worden :)
Ik las van de week al dat een aantal staten in amerika rente op crypto op platformen als nexo, celsius wil gaan verbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaim
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-07 18:01

Blaim

Cashback kroket

Mooody schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 23:08:
[...]

Ja, snap ik - het begint duidelijk belangrijker te worden om meningen/analyses vanuit de volledige breedte van de markt tot je te nemen en je niet blind te staren op 1 model of mening omdat die het op een paar punten goed had (PlanB bijv.).

Zag een interessante stable die je een 10-12% APY biedt terwijl de coins in je wallet blijven. Dat lijkt me helemaal vet idd, zo blijf je je eigen bank. https://ousd.com/swap Ga deze nog wat verder onderzoeken maar hun governance token heb ik al een kleine bag van en ze hebben net twee grote audits gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Skywalker88 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 23:10:
[...]

ok even snel tussendoor
tip Kucoin vs Coinbase
Je zou het ook gewoon kunnen zeggen. :)

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
Skywalker88 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 23:10:
[...]

ok even snel tussendoor
tip Kucoin vs Coinbase
Tering, ik had gewoon op 'normale' Coinbase kunnen verkopen 8)7

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• info33
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-09 23:24
TRAC trein gemist , door gekloot van coinbase/pro kon maar niet kopen, tegen de tijd dat het wel kon kostte het bijna het dubbele |:( |:( |:(
de gok op LCX genomen ook net gelist op coinbase
die begint nu ook langzaam te moonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roflexx
Ik denk trouwens dat we nog een leuke daily close kunnen gaan zien vandaag. Ik lees alleen maar bullish btc nieuws overal vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaim

Blaim

Cashback kroket

roflexx schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 23:16:
Ik denk trouwens dat we nog een leuke daily close kunnen gaan zien vandaag. Ik lees alleen maar bullish btc nieuws overal vandaag.
Ik ook de afgelopen 3-4 dagen, toch stond de markt behoorlijk stil tot aan vroeg vanmiddag. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aarle
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 13-02 07:33
Mooi shitcoin gevecht gaande bij blok

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Ngangatar schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 23:03:
[...]

Valt wel mee toch? Hehe, mijn avond was best nerdy.

Linker monitor Hearthstone, rechtermonitor youtube in een loop met muzikale begeleiding van The Kiffness, met zijn vriendin Jüte Scott in een nog niet gelukte regendans en de originele muziek van Bilal Goregen, ik blijf hiervan genieten.

[YouTube: Vibing with the FED and Bitcoin. Embrace it.]

Blijft de ultieme Crypto uitleg video, topic start waardig.

Oh, het origineel: YouTube: Bilal Göregen - Cat Vibing To Ievan Polkka (Official Video HD) Cat V...
YouTube: Ievan Polkka - Eino Kettunen

De crypto hymne is een polka. Super interessant :7

[ Voor 4% gewijzigd door Mooody op 02-11-2021 23:30 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
ETH MOOOOOOOOON

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Blaim schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 23:13:
[...]

Ja, snap ik - het begint duidelijk belangrijker te worden om meningen/analyses vanuit de volledige breedte van de markt tot je te nemen en je niet blind te staren op 1 model of mening omdat die het op een paar punten goed had (PlanB bijv.).

Zag een interessante stable die je een 10-12% APY biedt terwijl de coins in je wallet blijven. Dat lijkt me helemaal vet idd, zo blijf je je eigen bank. https://ousd.com/swap Ga deze nog wat verder onderzoeken maar hun governance token heb ik al een kleine bag van en ze hebben net twee grote audits gehad.
Er zijn voldoende grote platforms (semi-crypto) die jouw USDC graag willen hebben en daar 12-14% rente voor betalen. Al die die kleine shitplatforms zou ik niet aanraken, in welke macht aan risico wil je lopen met je geld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
YES schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 22:58:
[...]

Ja ik ben mede daardoor helemaal afgeknapt op PCS, dat je je dan in allerlei bochten moet wringen om bij gods gratie mee te kunnen doen aan iets wat waarschijnlijk gewoon een rugpull is maar waar je misschien nog wat winst op kan maken, dan laat het maar zitten.

Misschien wel prettig ook, zo trap ik sowieso weinig in dat soort zooi :+
Een ander mag er rijk mee worden, ik wordt wel modaal BTC HODL-er 8)
vergeet niet dat op een exchange not your keys not your coin is......als je iets op pcs koopt is het wel van je 🙂

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaim

Blaim

Cashback kroket

Mooody schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 23:29:
[...]

Er zijn voldoende grote platforms (semi-crypto) die jouw USDC graag willen hebben en daar 12-14% rente voor betalen. Al die die kleine shitplatforms zou ik niet aanraken, in welke macht aan risico wil je lopen met je geld?
Daarom toets ik het even bij de veteranen hier, zou eigenlijk een goed idee zijn voor een onafhankelijk platform van beoordelingen voor staking en yield farming. Maar waarschijnlijk bestaat het al. To the Google mobile...! :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Kol Nedra schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 23:32:
[...]

vergeet niet dat op een exchange not your keys not your coin is......als je iets op pcs koopt is het wel van je 🙂
Dat hele "not your keys" gezeur gaat vreselijk achterhaald worden denk ik.

Je complete vermogen bij Coinbase stallen zou risicovoller zijn, dan al je keys op een Ledger bewaren?

Het is het verhaal van "bewaren in een sok" vs "Rabobank-rekening".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baba420
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:48
Mooody schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 23:36:
[...]

Je complete vermogen bij Coinbase stallen zou risicovoller zijn, dan al je keys op een Ledger bewaren?

Verschil is dat bij een hack de Rabobank tot 100k je geld teruggeeft. Doet Coinbase dat ook?

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• zwembroek
  • Nu online
Okay ik ben uit TRAC....100% winst. Ik ga geen bedragen noemen maar als ik de piek had gepakt van 6$ dan had ik nu twee weken vrij genomen de tyfus wat een geld....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:41

knakworst

Get more sats!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/48ntGYw9jE4hLP2RT2ZDNZu026g=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/r1XdvdCW9qddWoACsZXdVLXd.gif?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

zwembroek schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 23:40:
Okay ik ben uit TRAC....100% winst. Ik ga geen bedragen noemen maar als ik de piek had gepakt van 6$ dan had ik nu twee weken vrij genomen de tyfus wat een geld....
Hup, terug in celr 😂

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Tijd voor de zwembroek en milfs hunten hmm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-10 00:59
[...]

Het is dan ook een onzin uitspraak. Het is not your keys not your control, en dat heeft zijn voor en nadelen. Not your keys not your coin zo werkt de rechtstaat niet.

Maargoed beter onzin dan mensen die risico's helemaal niet in zien.

[ Voor 6% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 02-11-2021 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:06

YES

Moderator General Chat
baba420 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 23:39:
[...]

Verschil is dat bij een hack de Rabobank tot 100k je geld teruggeeft. Doet Coinbase dat ook?
En hoe zou dat gaan bij je Ledger als iemand jouw seed phrase weet te ontfutselen?
In dat opzicht is geen van beide de betere

Een individuele Ledger zou wellicht minder een target zijn voor criminelen dan een exchange, daarom zou een Ledger wellicht slim kunnen zijn. Zekerheid over funds terugkrijgen biedt het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roflexx
Dat betreft ben ik echt een schijter met zulke muntjes. Well done.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwembroek
  • Nu online
Ja ik koop nog 100k Celr. En de rest zet ik naar de spaar. Ik geloof het wel mannen. Ik heb nog een hele dikke zware bag met GLMR en daarmee neem ik genoegen. Als die vrijkomt in maart en we zitten in de beer dan hold ik ze door de beer. Zitten we nog in de bull dan trakteer ik op bier bij de tweakers BBQ. De ICO heeft me na zonet niks gekost. En die Celr hou ik vast tot na de Cbridge 2.0 en layer 2 finance.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

[...]

Lekker boeien die eerste 100k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Nu online
De toekomst van ADA

HODL!

nothing stops this train

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:07
[...]

Dat doet de Rabobank niet, dat doet de centrale bank. Die heeft dat geld niet, dus drukt het bij. Als zoiets zou gebeuren, onafhankelijk van bij welke bank binnen de EU, dan betalen wij daar allemaal samen voor in de vorm van sterkere inflatie.

Daarom Bitcoin.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skywalker88
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 00:08
Skywalker88 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 22:18:
Volgens mij zitten hier ook een aantal OriginTrail (TRAC) holders. Ze zijn erg lekker bezig. Prijs is afgelopen tijd ook flink gestegen met vandaag een ATH!

Het ziet er naar uit dat het binnenkort op Coinbase Pro wordt gelist (onder voorbehoud..). Informatie is inmiddels weggehaald/aangepast uit een artikel, maar heb ergens een printscreen gevonden. Het kan een fout zijn, maar is wel heel toevallig.

[Afbeelding]

https://blog.coinbase.com...-on-coinbase-5411d68dfd2b
Hopelijk veel mensen geprofiteerd, gecasht, getraded of meer TRAC coins vergaard 8) :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:46
[...]

Haha, dat doet de Rabobank helemaal niet. Genoeg mensen die bestolen worden, voornamelijk ouderen. Die krijgen hun geld echt niet terug; your keys, your card, your problem.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:49

WhySoSerious

Be the change.

Ein-de-lijk een ada pump. Op naar de 150 dollar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PlanR
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-10 01:25
WhySoSerious schreef op woensdag 3 november 2021 @ 06:14:
Ein-de-lijk een ada pump. Op naar de 150 dollar!
Pumpje :9

Hodlen is hopen. Traden is geld verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LarryD
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-06 10:38
[...]

Nee toch? Je Ledger is meer een privé bankkluis waar alleen jij de sleutel van hebt.

Coinbase is een marktkoopman die je blind vertrouwt met je geld. Af en toe fluister je hem wat opdrachten in.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Khaelos
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-10 17:54
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ovkFtqTnL-1v-0aOQQApP2xq52Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T8iUSYFLuCiDeRuESkIsTpPZ.jpg?f=fotoalbum_large

Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• koelebobes
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:00

koelebobes

Wen BTC €100K

1 November s'avonds al mijn BTC (0.001) BTC omgezet naar LRC, Eindelijk een goede gok. Heerlijk hoe die munt aan het pompen is <3 En we zijn er nog lange niet _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door koelebobes op 03-11-2021 07:48 ]

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-10 15:49
LarryD schreef op woensdag 3 november 2021 @ 07:36:
[...]
Nee toch? Je Ledger is meer een privé bankkluis waar alleen jij de sleutel van hebt.

Coinbase is een marktkoopman die je blind vertrouwt met je geld. Af en toe fluister je hem wat opdrachten in.
Ik heb net een ledger gekocht, maar moet bekennen dat ik dat ook wel spannend vind met name mbt verlies. Maarja coinbase en dergelijke is ook niet ideaal. Je hoort in elk geval wel jaarlijks van een hack bij een grote cryptobroker. Kortom ik ga het proberen en m’n risico ‘spreiden’ (50:50 was m’n plan haha).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Masstje
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 12-10 10:58
Pepper92 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 07:48:
[...]

Ik heb net een ledger gekocht, maar moet bekennen dat ik dat ook wel spannend vind met name mbt verlies. Maarja coinbase en dergelijke is ook niet ideaal. Je hoort in elk geval wel jaarlijks van een hack bij een grote cryptobroker. Kortom ik ga het proberen en m’n risico ‘spreiden’ (50:50 was m’n plan haha).
Voordeel is ook dat je dan met 50% minder zit te klooien met buy high, sell low principes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roflexx
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SYeQ6ASi2vusNG5eEsbj-COmRdM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zDDnvLWKx2yxidHTzIVzyzOn.jpg?f=fotoalbum_large

Voor de green candle chasers

[ Voor 23% gewijzigd door roflexx op 03-11-2021 08:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Serieus?

Je realiseert je dat Coinbase een gigantisch target is voor hackers. Een slipup, een zeroday, en je coins zijn weg. Misschien niet de volle 100%, maar als ze 30% van hun coins verliezen en er ontstaat een bankrun dan ben je de zak. En als ze kopje onder gaan gaat niemand je coins vergoeden want we willen geen regulatie.

Te veel mensen hebben de Mt Gox stress en de velen "ik ben wanhopig en wil mezelf van kant maken" posts op r/bitcoin niet meegemaakt en dat is te merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoebarRC
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 13:13
Ben benieuwd of er actie gaat komen, de volatility en bollinger band staan op erg laag, meestal net voor een flinke breakout.. hoop dat het een positieve is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:29
Ada gaat eindelijk een beetje omhoog. Kan ik het straks mooi weer in Eth steken welke ik veel te vroeg verkocht had gisteren.

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 16:09

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

koelebobes schreef op woensdag 3 november 2021 @ 07:47:
1 November s'avonds al mijn BTC (0.001) BTC omgezet naar LRC, Eindelijk een goede gok. Heerlijk hoe die munt aan het pompen is <3 En we zijn er nog lange niet _/-\o_
Een dikke $1,50 gratis aan LRC op coinbase, doe er je voordeel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Pelox schreef op woensdag 3 november 2021 @ 08:08:
Ada gaat eindelijk een beetje omhoog. Kan ik het straks mooi weer in Eth steken welke ik veel te vroeg verkocht had gisteren.
Met dank aan mij, na het dumpen wil die eindelijk los komen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
Xqlus1ve schreef op woensdag 3 november 2021 @ 08:13:
[...]

Met dank aan mij, na het dumpen wil die eindelijk los komen :+
Zo werkt het spelletje.. ik verkocht mijn eth op 4500 en hij schoot direct door. Rustig afwachten of hij weer gaat zakken.. anders terugkopen en minder winst of genoegen nemen met wat ik nu heb.

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Pelox schreef op woensdag 3 november 2021 @ 08:16:
[...]

Zo werkt het spelletje.. ik verkocht mijn eth op 4500 en hij schoot direct door. Rustig afwachten of hij weer gaat zakken.. anders terugkopen en minder winst of genoegen nemen met wat ik nu heb.
ADA is voor mij nooit erg gunstig geweest om in te kopen, al vanaf de start verlies gehad. (paar euro haha, maar in % veel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:00

koelebobes

Wen BTC €100K

Xqlus1ve schreef op woensdag 3 november 2021 @ 08:12:
[...]

Daar zijn we mee begonnen natuurlijk! Ik heb alles van die cursus omgezet naar LRC en HODL lekker verder.

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:20
Leuk, maar ik word nooit meer zo verliefd als op die laatste die weggemod is :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Ray_ schreef op woensdag 3 november 2021 @ 08:20:
[...]

Die heb ik gemist ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ray_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:20
Jammer. Ik heb 'm hier boven mijn bed hangen.

Iedere avond moet ik de poster weer weg halen, anders ziet mevrouw Ray_ haar hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ow, en zelfs als je geloofd dat Coinbase geen cowboys zijn maar top notch security hebben en genoeg funds om elke hack to coveren, geen rouge employees hebben en bij een eventuele hack je je funds terug krijgt.

Dan nog vergeet je dat de toegang tot iedere exchange inherent onveilig is en via het internet verloopt. Een gestolen telefoon of succesvolle phishing aanval en je coins zijn foetsie en je ziet ze nooit meer terug. Dit gebeurd dagelijks en er zijn zo al heel erg veel Bitcoins gestolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:35
resusaapje schreef op maandag 1 november 2021 @ 12:41:
Launchpool is geen launchpad. De opbrengsten zijn hier meestal minimaal. Beetje daytraden kan leuk zijn, maar er is zelden een echte hype om een launchpool.
Los daarvan ligt het hele DAR project al dagen op zijn gat. Demo game en vault zijn al dagen instabiel, vermoedelijk vanwege te weinig capaciteit. Dat belooft weinig goeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eborn schreef op woensdag 3 november 2021 @ 08:25:
[...]

Los daarvan ligt het hele DAR project al dagen op zijn gat. Demo game en vault zijn al dagen instabiel, vermoedelijk vanwege te weinig capaciteit. Dat belooft weinig goeds.
Don't care als ik de initiele kooppump bij listing weer kan meenemen. Twijfel alleen nog of ik op market sell ga timmeren of dat ik een limit sell van iets belachelijks als 10-15 euro erin ga zetten in de hoop dat die hit, zo niet, dertig seconden later alsnog market sell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Verwijderd schreef op woensdag 3 november 2021 @ 08:29:
[...]

Don't care als ik de initiele kooppump bij listing weer kan meenemen. Twijfel alleen nog of ik op market sell ga timmeren of dat ik een limit sell van iets belachelijks als 10-15 euro erin ga zetten in de hoop dat die hit, zo niet, dertig seconden later alsnog market sell.
Loopt dat al een beetje redelijk op?, ik zit nog op de 0,025 DAR _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xqlus1ve schreef op woensdag 3 november 2021 @ 08:31:
[...]

Loopt dat al een beetje redelijk op?, ik zit nog op de 0,025 DAR _O-
Gaat hier wel wat beter ja. 10tje te stuk zou wel weer machtig mooi zijn. Maar verwacht inderdaad dat minder realistischer is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pelox
Die Dar gaat waarschijnlijk weer als dust bnb in hier :)

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
Man, man, man, wat gaat BTC toch doen. Lijkt op een gruwelijk gevecht tussen de bears en de bulls. En ondertussen zetten andere munten allerlei ATH's neer..
Hopelijk gaat men daar flink winst nemen en dat dan naar BTC omzetten.. Of zullen deze andere munten hun momentum vast houden, waarmee ze het BTC lastig blijven maken?

Zou leuk zijn als BTC in ieder geval op een wat hoger niveau kon consolideren, 64 of 65k ofso, dan geeft het nog iets van vertrouwen. Maarja daar ga je al, welke gek gaat er nou op crypto vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:57

BeyondThunder

Lost Lightning

Potverdorie, dat is een mooie, waar heb je die vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

BeyondThunder schreef op woensdag 3 november 2021 @ 08:47:
[...]

Potverdorie, dat is een mooie, waar heb je die vandaan?
Lena Mu.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• BeyondThunder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:57

BeyondThunder

Lost Lightning

Ik denk dat ik Erna Mu ben.

[ Voor 66% gewijzigd door BeyondThunder op 03-11-2021 08:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jorwas
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-11-2024
Lena Mooon!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

Weer een ATH van mijn PF. Mocht ook wel weer eens, want de vorige stamde van 01:00 vannacht.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FSC_87
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 13-10 14:44
Momenteel redelijk bullish op CRO:
- De prijs zit momenteel rond de ATH in dollarwaarde.
- Vandaag listing op Coinbase Pro https://blog.coinbase.com/crypto-com-protocol-cro-is-launching-on-coinbase-pro-7db974c163bf
- Crypto.com #1 app in de USA en Canada
- 8 November launch Cronos mainnet

Als ik dan de Marketcap vergelijk met BNB, is die van CRO circa 15x zo laag. Ik wil niet zeggen dat hij net zo groot zal worden als BNB, maar naar mijn mening is er nog volop ruimte voor groei.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Darrell
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

Darrell

Fiat moonboy

Pelox schreef op woensdag 3 november 2021 @ 08:16:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xj0BPGFBFMaJSnxLSq2aq1ij4Fs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/nGFSuy3Nebv9IBmf8d6DHH6S.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrKennedy1985
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 25-11-2021
Even een tip voor DOT holders die mee gaan doen aan de crowdloans. De meeste projecten bieden een Max aantal tokens aan die verdeeld worden onder alle inleggers. Dat betekent dat des te meer er ingelegd wordt, des te minder tokens je krijgt per ingelegde DOT.

Ik verwacht dat de projecten een live counter gaan tonen van het aantal ingelegde DOT. Zo kan je een inschatting maken wat de return is. Ik zou dus wachten tot redelijk vlak voor het eind van de looptijd om je keuzes te maken.

Het systeem neigt naar een minder lucratieve auction dan de kusama auctions maar we gaan het zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Khaelos
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-10 17:54
Ray_ schreef op woensdag 3 november 2021 @ 08:20:
[...]

Tja.. ik weet het, ik heb deze speciaal gekozen omdat ze heel erg SFW is :+

Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jorwas
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-11-2024
Die fakeouts bij BTC zijn toch om moe van te worden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pred87
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:05
MrKennedy1985 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 09:10:
Even een tip voor DOT holders die mee gaan doen aan de crowdloans. De meeste projecten bieden een Max aantal tokens aan die verdeeld worden onder alle inleggers. Dat betekent dat des te meer er ingelegd wordt, des te minder tokens je krijgt per ingelegde DOT.

Ik verwacht dat de projecten een live counter gaan tonen van het aantal ingelegde DOT. Zo kan je een inschatting maken wat de return is. Ik zou dus wachten tot redelijk vlak voor het eind van de looptijd om je keuzes te maken.

Het systeem neigt naar een minder lucratieve auction dan de kusama auctions maar we gaan het zien.
Ik weet niet hoe het bij DOT is maar bij Kusama bieden veel projecten een bonus als je vroeg inlegt. Die mis je dan wel als je wacht tot het laatste moment. Maar als zo'n bonus er niet is zou ik inderdaad ook wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
Xqlus1ve schreef op woensdag 3 november 2021 @ 08:12:
[...]

ik convert al de earns naar SHIB, dus ik er weer 22k (+44k van Bounce earn) bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Blik1984 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 09:24:
[...]

ik convert al de earns naar SHIB, dus ik er weer 22k (+44k van Bounce earn) bij :)
Als de LRC convert zit je dan niet aan de fee van 1,50eur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrKennedy1985
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 25-11-2021
Pred87 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 09:22:
[...]

Ik weet niet hoe het bij DOT is maar bij Kusama bieden veel projecten een bonus als je vroeg inlegt. Die mis je dan wel als je wacht tot het laatste moment. Maar als zo'n bonus er niet is zou ik inderdaad ook wachten.
Verschilt per project maar idd wel goed om even mee te nemen. Moonbeam bijvoorbeeld biedt het niet dus daar ga ik sowieso wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
Xqlus1ve schreef op woensdag 3 november 2021 @ 09:25:
[...]

Als de LRC convert zit je dan niet aan de fee van 1,50eur?
Geen idee, ik kreeg er 22k SHIB voor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
Scirocco schreef op woensdag 3 november 2021 @ 08:43:
Man, man, man, wat gaat BTC toch doen. Lijkt op een gruwelijk gevecht tussen de bears en de bulls. En ondertussen zetten andere munten allerlei ATH's neer..
Hopelijk gaat men daar flink winst nemen en dat dan naar BTC omzetten.. Of zullen deze andere munten hun momentum vast houden, waarmee ze het BTC lastig blijven maken?

Zou leuk zijn als BTC in ieder geval op een wat hoger niveau kon consolideren, 64 of 65k ofso, dan geeft het nog iets van vertrouwen. Maarja daar ga je al, welke gek gaat er nou op crypto vertrouwen.
Bitcoin zette een week (of 2?) geleden nog een ATH neer. Allerlei alts liepen nu achter en volgen nu praktisch BTC.

Het is echt ontzettend zonde dat al zo snel mensen overschakelen naar altcoins, ipv btc eerst eens naar 100k pumpen voordat alle winsten overduidelijk in het shitcoin casino worden geduwd.

Het gros van de alts vormt nu ook gewoon dezelfde double top, wat maar zo eens het einde kan zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

jorwas schreef op woensdag 3 november 2021 @ 09:17:
Die fakeouts bij BTC zijn toch om moe van te worden
Voor vannacht is het voorbij

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cutaRrwH3EFOMt-QmmjU-iCxEaI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SMdTHqOtIhtGn7Vl6FTkG8Pw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BTC100K2021
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:38
Richh schreef op woensdag 3 november 2021 @ 09:30:
[...]

Bitcoin zette een week (of 2?) geleden nog een ATH neer. Allerlei alts liepen nu achter en volgen nu praktisch BTC.

Het is echt ontzettend zonde dat al zo snel mensen overschakelen naar altcoins, ipv btc eerst eens naar 100k pumpen voordat alle winsten overduidelijk in het shitcoin casino worden geduwd.

Het gros van de alts vormt nu ook gewoon dezelfde double top, wat maar zo eens het einde kan zijn.
Gaat wel meevallen, zijn met name de grotere caps die bijgetrokken zijn. Mid en Small hangen nog veelal in de touwen.

Daarbij: 1 grote move van BTC en ook ETH/DOT en consorten worden weer terug de hoek in gezet.

[ Voor 7% gewijzigd door BTC100K2021 op 03-11-2021 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wehave
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-08 22:11
Richh schreef op woensdag 3 november 2021 @ 09:30:
[...]

Je begrijpt ook wel toch dat de weg naar 100k niet in 1x gaat?
BTC doet een stapje en dan weer even rust en dan kan de rest bijkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 10-10 06:53
wehave schreef op woensdag 3 november 2021 @ 09:35:
[...]

De beste man wordt ook al oud. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:30
Zo die TRAC manmanman. Tijden gehad rond de 30cent. Maar weg gedaan omdat ik teveel soorten muntjes had. Ze gaan echt goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baba420
BTC: indexfonds
Alts: losse aandelen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BTC100K2021
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:38
baba420 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 09:51:
BTC: BTC
Alts: profiteren van de hebzucht van de mens die denkt de nieuwe BTC te kopen tegen een fractie van de prijs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• baba420
BTC100K2021 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 09:54:
[...]

Alts: profiteren van de hebzucht van de mens die denkt de nieuwe BTC te kopen tegen een fractie van de prijs
Mooie avatar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-10 17:32
ADA z'n laatste stuiptrekking. Die zag je ook mijlenver aankomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Nu online
FSC_87 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 08:59:
Momenteel redelijk bullish op CRO:
- De prijs zit momenteel rond de ATH in dollarwaarde.
- Vandaag listing op Coinbase Pro https://blog.coinbase.com/crypto-com-protocol-cro-is-launching-on-coinbase-pro-7db974c163bf
- Crypto.com #1 app in de USA en Canada
- 8 November launch Cronos mainnet

Als ik dan de Marketcap vergelijk met BNB, is die van CRO circa 15x zo laag. Ik wil niet zeggen dat hij net zo groot zal worden als BNB, maar naar mijn mening is er nog volop ruimte voor groei.
Ik ben benieuwd of de listing op cb pro zoveel verschil gaat maken in de prijs. Maar lijkt mij wel een gokje waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Nu online
fRiEtJeSaTe schreef op woensdag 3 november 2021 @ 10:01:
ADA z'n laatste stuiptrekking. Die zag je ook mijlenver aankomen.
Waarom zou dat de laatste zijn?
De hipsters zijn met velen hoor :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-10 17:32
elektriekert schreef op woensdag 3 november 2021 @ 10:07:
[...]
Waarom zou dat de laatste zijn?
De hipsters zijn met velen hoor :9
Ik net als met insecten. Voordat ze bijna dood zijn doen ze nog 1 laatste poging om te laten zien dat ze nog leven. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
wehave schreef op woensdag 3 november 2021 @ 09:35:
[...]

Natuurlijk, af en toe 10-15% droppen is helemaal prima. Consolideren en daarna weer verder.

Punt is dat er in die consolidatie fase nog helemaal geen sprake van bijkomen behoort te zijn. Dat geld wordt nu in shitcoins vergokt, ipv dat de whales er straks meer BTC mee kopen. Altseason hoort pas te ontstaan na dikke gains op Bitcoin en Ethereum, niet in de tussentijd al, dat remt de gehele groei van de markt in the long term af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
baba420 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 09:51:
Alts: Casino

On a serious note: crypto heeft niks te maken met aandelen :P belangrijker, BTC volgt niet de alts zoals een indexfonds losse aandelen volgt. Het is bij crypto eerder andersom als je kijkt naar dagelijks handelsvolume, het geld wat er in omgaat en impact.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Nu online
ADA vertrekt weer, ik wil wel een battle zien tussen SOL en ADA :)
DOT flipt XRP bijna d:)b

[ Voor 16% gewijzigd door Kol Nedra op 03-11-2021 10:17 ]

nothing stops this train

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• veertje
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:01
Snap niet dat mensen voor SOL kiezen boven ADA.
De D in ADA staat voor decentralized.
De D in SOL staat ook voor decentralized.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roflexx
veertje schreef op woensdag 3 november 2021 @ 10:25:
Er zit geen d in sol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:06

YES

Moderator General Chat
veertje schreef op woensdag 3 november 2021 @ 10:25:
ADA staar voor Alleen Dwazen Accumuleren.
SOL staat voor Stoere Opper Leipo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roflexx
Eth 4600+ !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thierry1982
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 11:35
zwembroek schreef op woensdag 3 november 2021 @ 10:02:
[...]

Ik ben benieuwd of de listing op cb pro zoveel verschil gaat maken in de prijs. Maar lijkt mij wel een gokje waard.
Bedankt voor de tip. Ook een flufje van gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FijneKerst
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-06 17:46

FijneKerst

Flufjes!!

Op naar de 90K deze maand.
Ik heb mijn bakken popcorn al klaar staan.... en mijn intake gesprek bij de Lambo dealer.

Mijn eerste Productreview! https://tweakers.net/productreview/243692/creative-sound-blasterx-h7.html

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pelox
FijneKerst schreef op woensdag 3 november 2021 @ 10:33:
Op naar de 90K deze maand.
Ik heb mijn bakken popcorn al klaar staan.... en mijn intake gesprek bij de Lambo dealer.
Heb je gesolliciteerd?

Zero.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
Richh schreef op woensdag 3 november 2021 @ 10:13:
[...]

Natuurlijk, af en toe 10-15% droppen is helemaal prima. Consolideren en daarna weer verder.

Punt is dat er in die consolidatie fase nog helemaal geen sprake van bijkomen behoort te zijn. Dat geld wordt nu in shitcoins vergokt, ipv dat de whales er straks meer BTC mee kopen. Altseason hoort pas te ontstaan na dikke gains op Bitcoin en Ethereum, niet in de tussentijd al, dat remt de gehele groei van de markt in the long term af.
Wat nou als we nu in een dusdanig veranderde crypto wereld zijn beland, dat de BTC.D nooit meer zijn oude niveaus gaat behalen?

Mensen die zich vanaf dit jaar bezighouden met crypto stappen relatief gezien (dus het aandeel nieuwe mensen 2021 vergeleken met het aandeel nieuwe mensen 2017/2018) véél meer in zaken als DeFi, yield farming, NFTs en allerlei andere relatief nieuwe cryptopraktijken.

Er zijn momenteel 13.000 cryptomunten gelist op CMC. Het is nog een wonder dat BTC een marktaandeel van 45% heeft. Ik pretendeer het overigens niet beter te weten dan een aantal mensen dat hier al veel langer rondloopt, maar ik probeer het gangbare paradigma te challengen. Ik merk het ook in de premium channel van Benjamin Cowen, waar deze discussie weer aan het oplaaien is. Iedereen is het er over eens dat BTC de toon zet en dat er sprake is van een bepaalde money flow.
Alleen zou het zo maar kunnen zijn dat door de maturity van de cryptowereld en dus ook de hoeveelheid projecten in de space, de BTC.D niet meer boven de ~55 a 60 zal komen. Dit betekent vervolgens ook dat we ons niet meer moeten blindstaren op indicatoren van het verleden.

Goed, om af te sluiten nog een leuk staaltje TA voor de mensen die vrezen dat we nu al op de piek van het altseason zitten en dat de hype voor alts "het verpest" voor BTC, whatever that may mean :P
Kijk eens naar onderstaande TOTAL2 (totale crypto market cap - BTC) op log scale en check de RSI aan de onderzijde. Zien jullie wat ik zie..? :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QMfLunYHeLuS-WG1ZdoD54ZYCjk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4xb9YThrwzBM9yy4B26tCi6V.png?f=fotoalbum_large

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• veertje
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:01
Heel scherp, dat was precies het punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veertien14
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-09 08:20
Dat sideways gaan is toch wel het minpunt van al die internetmuntjes. Laat mij gewoon rekt gaan zodat ik uiteindelijk alsnog buy high en sell low uitvoer of ga omhoog zodat ik kan zeggen dat ik hodl maar toch verkoop onder mn inzet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
Kol Nedra schreef op woensdag 3 november 2021 @ 10:16:
ADA vertrekt weer, ik wil wel een battle zien tussen SOL en ADA :)
DOT flipt XRP bijna d:)b
ADA en SOL zijn niet echt te vergelijken. Dan zou ik eerder een gevecht verwachten tussen Fantom, Avalanche en Solana.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-10 21:29
Blik1984 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 09:24:
[...]

Why? Wat zijn je verwachtingen nog van SHIB ?
Pagina: 1 ... 248 ... 252 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • De meer inhoudelijke en onderbouwde berichten mogen in het Nieuws en koers topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3.
  • Blijf on-topic.
  • Prijzen/koersen aub in USD waarde vermelden. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
  • "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, of stel hem niet.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!