nothing stops this train
Je weet dat DigiD al een tijd bestaat en hetzelfde bij elkaar verzameld toch?Thaam schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 18:39:
[...]
Waar koop jij paddo's? Zou wat zijn als de EU voor Shiba kiest als digitale munt. Kan het mooi aan je Europese digitale Cojana pas worden gekoppeld.
Sorry was off topic
Verwijderd
-Splash- schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 18:42:
Ondertussen heb ik echt wel debiel veel winst met shib. Dat maakt de REKT straks natuurlijk net wat meer uber REKT.
Is toch de moeite waard.
Ngangatar schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 11:15:
[...]
Nog bedankt voor die post, ook aan @Taro. Dit was niet blindelings volgen want op termijn ben ik echt wel bullish, maar jullie info was het zetje en DYOR was het besluit.
Nou weer bepalen of we met +6% extra BTC tov gisteren genoegen nemen en weer instappen of nog langer afwachten
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp
Sorry maar vind het echt belabberd advies voor shitcoins. Als ik die logica had gevolgd, had ik nu zo'n 10x minder winst gepakt. Wat echt dik zonde is.Verwijderd schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 16:02:
[...]
Precies, als je niet voor 10k aan shitcoins zou kopen, dan moet je ook niet voor 10k aan shitcoins holden. Dat is mijn hele punt. De oorsprong van het geld en de initiële inleg is mental accounting.
Wikipedia: Mental accounting
[...]
Ik gaf in de vergelijking met de vaas al aan dat je jezelf de vraag moest stellen wat je moest doen als je 50k over hebt. Dus 1 en 2 is niet relevant. Geld gereserveerd voor een auto is niet over.
Als je in een hype-project zit waar je 100 euro hebt ingestopt, en die zit op 10x en kan nog enorm groeien door shit marketing en CMC listing... Dan ben je (IMHO) gek om op 1000 euro te verkopen... Terwijl je er met gemak 10K uit kan halen.
Maar goed. Ieder zijn handel methode. Voor BTC, DOT etc snap ik de techniek. Voor shitcoins? Nee... Dat had me veel te veel winst gekost.
Ik denk dat we allemaal gewoon weer "Dit is geen financieel advies" onder onze adviezen moeten zetten.Waah schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 19:44:
[...]
Sorry maar vind het echt belabberd advies voor shitcoins. Als ik die logica had gevolgd, had ik nu zo'n 10x minder winst gepakt. Wat echt dik zonde is.
Als je in een hype-project zit waar je 100 euro hebt ingestopt, en die zit op 10x en kan nog enorm groeien door shit marketing en CMC listing... Dan ben je (IMHO) gek om op 1000 euro te verkopen... Terwijl je er met gemak 10K uit kan halen.
Maar goed. Ieder zijn handel methode. Voor BTC, DOT etc snap ik de techniek. Voor shitcoins? Nee... Dat had me veel te veel winst gekost.
Overigens: dit is geen topic-etiquette advies!
Volgens coinmarketcap nog ruim 4Bpletter schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 19:38:
Volgens mij is SHIB DOGE voorbij.
Verwijderd
Zou je die shitcoin ook voor 1000 kopen?Waah schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 19:44:
[...]
Sorry maar vind het echt belabberd advies voor shitcoins. Als ik die logica had gevolgd, had ik nu zo'n 10x minder winst gepakt. Wat echt dik zonde is.
Nee. Daarom is het ook een shitcoin. Aan de andere kant.... Waarom wel 60.000 voor een Bitcoin. Omdat het de eerste was? Ook wel een slecht argument. ;-)Verwijderd schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 19:47:
[...]
Zou je die shitcoin ook voor 1000 kopen?
Maar goed dan komt supply wel om de hoek kijken.
[ Voor 7% gewijzigd door -Splash- op 27-10-2021 19:52 ]
Verwijderd
Als je de shitcoin bag niet voor 1000 zou kopen, maar hem wel HOLD als die 1000 waard is, dan handel je op emotie. Laten we niet pretenderen dat dat rationeel is.-Splash- schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 19:52:
[...]
Nee. Daarom is het ook een shitcoin. Aan de andere kant.... Waarom wel 60.000 voor een Bitcoin. Omdat het de eerste was? Ook wel een slecht argument. ;-)
Wat prima is, ik heb genoeg irrationele shit in mijn portfolio, maar ik ga niet pretenderen dat dat een goede strategie is. Dat is mental accounting die in een bullmarket misschien goed valt.
Sowieso is ratio in dit topic proberen te brengen irrationeel van me.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2021 19:58 ]
Verwijderd
Net als XRP, eind 2017.
Zou trouwens de 1e keer in de geschiedenis zijn dat een ERC20 token het netwerk flipt waar het op loopt, qua marketcap.
Het slaat allemaal echt nergens op. Heel die crypto hype meme hipster moonboys, lopen elkaar achter de reet aan, kopen de grootste onzin nergens op gebaseerd, zitten heel de dag elkaar af te juinen op telegram, memecoin na memecoin en de degelijke projecten gaan langzaam kapot. Leuk man, crypto.roflexx schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 20:01:
Als het zo doorgaat flipt shiba dot nog deze week:(
Weltrusten.
Zero.
Verwijderd
In een andere loterij win je 2 ton, koop je dan een Lambo voor dat geld?
In beide scenarios zou je voor of het geld of de lambo kiezen als je rationeel handelt. Maar veel mensen houden de Lambo, maar zouden er geen kopen. Immers voelt de Lambo winnen als zijnde "gratis Lambo", en de Lambo kopen als zijnde "die kost 2 ton", terwijl je in beide scenarios er precies hetzelfde voorstaat. Ook de gratis Lambo kost je 2 ton.
Nee, want als er een spot BTC ETF komt dan gaat ie de eerste week zo hard dat je de waarde van je alts ziet verdampen waar je bij staat.lospeed schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 14:47:
[...]
Uiteraard, maar dan zit je bij het feest omhoog weer helemaal verkeerd. BTC is dan de gulden middenweg.
Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.
Klinkt als BTCPelox schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 20:04:
[...]
Het slaat allemaal echt nergens op. Heel die crypto hype meme hipster moonboys, lopen elkaar achter de reet aan, kopen de grootste onzin nergens op gebaseerd, zitten heel de dag elkaar af te juinen op telegram, memecoin na memecoin en de degelijke projecten gaan langzaam kapot. Leuk man, crypto.
![]()
Weltrusten.
Ik neem ook ff wat gas terug en merk dat ik teveel door headlines en Youtubers ben beïnvloed door zo hard te twijfelen aan een non-hopium insteek. De duidelijke ervaring van een handelaar die beter tussen de lijntjes kan lezen en de signalen vanuit de markt kan duiden... ik neem m'n petje af, Taro.Taro schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 19:22:
[...]
Nou weer bepalen of we met +6% extra BTC tov gisteren genoegen nemen en weer instappen of nog langer afwachten
Heb nog steeds alle vertrouwen in de markt maar ik ga maar weer even terug naar wekelijks m'n PF checken in plaats van ieder uur.
Verwijderd
Maakt niet uit toch, laat al die shitcoins maar lekker onderling stoeien voor wat marktaandeel.roflexx schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 20:01:
Als het zo doorgaat flipt shiba dot nog deze week:(
Daarom kan ik SHIB wel waarderen. Geen stoere hypewoorden of pretentieuze paranoid auctions en de hele rambam. Gewoon 'DOGEcoin killer' en een stel schapen die er kwijlend en juinend achteraan rennen.
Deze markt is 99% lucht.
Lekker gek laten doen. Ondertussen een beetje shitcoins traden en laid back Bitcoin hodlen
Geduld is een schone zaak en Bitcoin blijft de enige coin waar het in de long run om draait. De rest is korte termijn ruis. Laat die hyperinflatie maar komen.
OmDaT hEt De EeRsTe WaS?
Ik lach de ballen uit mijn broek door Shib, 800% winst, en vanmiddag doorgezet naar BTC.Verwijderd schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 20:15:
[...]
Maakt niet uit toch, laat al die shitcoins maar lekker onderling stoeien voor wat marktaandeel.
Daarom kan ik SHIB wel waarderen. Geen stoere hypewoorden of pretentieuze paranoid auctions en de hele rambam. Gewoon 'DOGEcoin killer' en een stel schapen die er kwijlend en juinend achteraan rennen.
Deze markt is 99% lucht.
Lekker gek laten doen. Ondertussen een beetje shitcoins traden en laid back Bitcoin hodlenmooie tijden.
Geduld is een schone zaak en Bitcoin blijft de enige coin waar het in de long run om draait. De rest is korte termijn ruis. Laat die hyperinflatie maar komen.
OmDaT hEt De EeRsTe WaS?
Nu laat ik de laatste 25% staan, en zie wel waar het shib strand.
Gek genoeg ben ik na het verkopen alleen maar vaker gaan kijken. 'Staan we al laag genoeg?' 'Nu dan?' Ik zat te azen op 54k, maar zag in Taro's analyse 50k genoemd worden. Denk dat ik de meeste orders toch rond de 54/55 ga zetten.Blaim schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 20:11:
[...]
Heb nog steeds alle vertrouwen in de markt maar ik ga maar weer even terug naar wekelijks m'n PF checken in plaats van ieder uur.
Wel geladderd. Dingetje dat je dan weer in de slowchat leert. Nog even en dit topic wordt nuttig!
Je hebt 3 weken geleden 100% verkocht, vorige week 75% en nu net weer 75%. Doe mij zo'n neverending walletGriffx schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 20:17:
[...]
Ik lach de ballen uit mijn broek door Shib, 800% winst, en vanmiddag doorgezet naar BTC.
Nu laat ik de laatste 25% staan, en zie wel waar het shib strand.
Zero.
Een enkele? Nee dat niet. Maar je koopt ze ook aan voor 0.0000001 euro per stuk.Verwijderd schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 19:47:
[...]
Zou je die shitcoin ook voor 1000 kopen?
Zolang er mensen zijn die het 100 voudige betalen (en daar heb Je niet zoveel mensen voor nodig overigens), ga ik niet verkopen. Zoals ik zei: dan had ik 10x minder winst gemaakt.
laten we zeggen dat ik er iets te veel in zat, en dat is gecorrigeerd vandaag.Pelox schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 20:19:
[...]
Je hebt 3 weken geleden 100% verkocht, vorige week 75% en nu net weer 75%. Doe mij zo'n neverending wallet
Na de eerste verkoop mij toch weer ingekocht om dat deze pump niet helemaal uit de lucht komt.
en die in delen verkocht afgelopen week, van de 25% die ik had staan vandaag 75% verkocht.
Nvm het zit in btc nu
De Robin Hood geruchtend zijn de aanjager nu.
Als er morgen een tweet van Robin Hood komt dat het feest niet doorgaat, dan zinkt het shib.
[ Voor 11% gewijzigd door Griffx op 27-10-2021 20:35 ]
Verwijderd
Je snapt wat ik bedoel. Maar je wil er niet aan. Prima, gokken is ook leuk en werkt goed in een bullmarkt.Waah schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 20:32:
[...]
Een enkele? Nee dat niet. Maar je koopt ze ook aan voor 0.0000001 euro per stuk.
Zolang er mensen zijn die het 100 voudige betalen (en daar heb Je niet zoveel mensen voor nodig overigens), ga ik niet verkopen. Zoals ik zei: dan had ik 10x minder winst gemaakt.
En ach, of mensen luisteren naar me, of ze pumpen mijn bags. You always win.
Nee ik snap het dus niet. Thats the point.Verwijderd schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 20:35:
[...]
Je snapt wat ik bedoel. Maar je wil er niet aan. Prima, gokken is ook leuk en werkt goed in een bullmarkt.
En ach, of mensen luisteren naar me, of ze pumpen mijn bags. You always win.
Als ik jouw advies op volg, dan had ik bijvoorbeeld 300 winst gepakt. Mijn eigen methode zorgt voor 3000 winst....
Waarom zou ik dan eerder moeten verkopen.
Een shitcoin waar je met 100 holders instapt, en vervolgens makkelijk naar 1100 holders gaat wat de prijs al vaak Meer dan 10x laat gaan is niet te vergelijken met een BTC waar het allemaal een druppel op een gloeiende plaat is.
Hell, met 100 euro was ik een whale met 2% van alle coins. Met btc gaat je dat niet lukken.
Totaal andere markt. Dus nee ik zie echt niet in wat je nu probeert te zeggen.
https://vote.polkadot.network/
(Nee, er is geen blauwe optie of een hond)
Verwijderd
Verwijderd in "[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #19"Waah schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 20:38:
[...]
Nee ik snap het dus niet. Thats the point.
Als ik jouw advies op volg, dan had ik bijvoorbeeld 300 winst gepakt. Mijn eigen methode zorgt voor 3000 winst....
Waarom zou ik dan eerder moeten verkopen.
Een shitcoin waar je met 100 holders instapt, en vervolgens makkelijk naar 1100 holders gaat wat de prijs al vaak Meer dan 10x laat gaan is niet te vergelijken met een BTC waar het allemaal een druppel op een gloeiende plaat is.
Hell, met 100 euro was ik een whale met 2% van alle coins. Met btc gaat je dat niet lukken.
Totaal andere markt. Dus nee ik zie echt niet in wat je nu probeert te zeggen.
Dit is wat ik zeg. Vervang Lambo met Shitcoin bag en als je mijn punt dan nog niet begrijpt gaat het nooit lukken.
Ngangatar schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 11:15:
[...]
Jij was een van degenen die mij triggerden om de term Double top op te zoeken. Een simpele search gaf al wat info, daarna nog een uurtje door studeren deed me besluiten een gedeelte PF te verkopen qua BTC en ETH.
Nog bedankt voor die post, ook aan @Taro. Dit was niet blindelings volgen want op termijn ben ik echt wel bullish, maar jullie info was het zetje en DYOR was het besluit.
Op zich mooi dat je bent uitgestapt, alleen zou het nog mooier zijn als je deze move in een grotere strategie weet in te passen. Waarom ben je nu uitgestapt:
Om weer later in te stappen voor een lagere prijs? Prima!
Omdat je je PF niet in % wilt zien dalen? Prima!
Omdat je trading ambities hebt? Prima!
Et cetera. Het zou zonde zijn als je nu halsoverkop weer instapt zonder dat dat congruent is met jouw strategie. Voor een hodler zou deze move niet logisch zijn - een 6% prijsdaling is niets op een termijn van een jaar of laat staan enkele jaren. Een hodler zou juist blij zijn met een lagere prijs, omdat hij/zij dan lager kan inkopen en zo de gemiddelde inkoopprijs kan drukken. Taro is geen hodler, maar ook niet echt een trader. Wat ben jij? Wellicht een interessante vraag om jezelf te stellen
Een beetje een omslachtige post om je weer wat nieuwe inzichten te bieden, maar je gedrag afstemmen op je doel is moeilijker gezegd dan gedaan. Ik loop vaak genoeg tegen de lamp: ik ben met mijn trading pot op Binance bezig om zo veel mogelijk $ waarde te accumuleren, gegeven een bepaalde tijdsspanne. Toch baal ik soms van 'misgelopen winst' als er weer eens een bepaalde (shit)coin pumpt. Dan moet ik mezelf weer herinneren aan het feit dat dat niet relevant is, omdat het alleen gaat om mijn eigen succesvolle trades. Het gaat niet om misgelopen winst, maar om de winst die je genomen hebt.
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Maar een lambo is geen handelswaarVerwijderd schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 20:41:
[...]
Verwijderd in "[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #19"
Dit is wat ik zeg. Vervang Lambo met Shitcoin bag en als je mijn punt dan nog niet begrijpt gaat het nooit lukken.
Ik verkoop hem wel... Maar niet zodra die op een bedrag staat "waar ik de munt niet voor zou kopen".
Want die munt hoeft dan echt niet uit gegroeit te zijn. Echter ga ik geen shitcoin kopen voor een 100% winst. Dan is het risico omlaag groter dan omhoog.
Ja, het is gewoon gokken. Maar als je shitcoins gaat verkopen zodra ze x2 of x3 gaan, ga je in no time rekt met alle munten die mis gaan.
Ik bedoel: als je nu een bitcoin wint, ga je die nu verkopen als je verwacht dat er nog een dikke bullrun komt?
[ Voor 5% gewijzigd door Waah op 27-10-2021 20:51 ]
Verwijderd
Sowieso de helft. Wat zonnepaneeltjes, houtkacheltje etc.Waah schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 20:49:
[...]
Ik bedoel: als je nu een bitcoin wint, ga je die nu verkopen als je verwacht dat er nog een dikke bullrun komt?
Andere helft laten staan voor ooit. Mooi zat. Beetje voor nu, beetje voor later.
Lekker boeiend of je wat meer of minder wint.
https://opensea.io/seaart
Verwijderd
Als je het zo brengt...enomiss schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 20:55:
Mensen zorg dat jullie er klaar voor zijn. Bitcoin gaat ongekend moonen uiterlijk halverwege november. Ik gok uierlijk 15 november plus minus 2 dagen. Hoogstens nog even 53k aantikken. Dat is de absolute bodem. Supply shock ratio zit op de bodem. En nog wel 10 andere modellen zien er ultra bullish uit. Ik had jullie al beloofd dat we in oktober gingen moonen, maar teveel mensen gingen leverage long (inclusief mijzelf). Er is dus werkelijk niets verandert aan mijn ultra bulllish supercycle scenario. Enkel een tactische setback om alle noobs eruit te persen. Dit hadden we kunnen weten, zo werkt het spelletje. 100k, 200k, 300k, 400k, 500k. We gaan ze allemaal opvreten. Stop met lullen over jullie shitcoins. Doe jezelf een plezier, ga all-in in Bitcoin. Man man, wat een gelul over shitcoins, pagina's lang. Laat je niet afleiden. De bull zet zich vast zetten in de grond. Na een stevige grip en een rode vlag zullen we deze levels onder previous ATH nooit meer terug zien. 1 Bitcoin kun jij je dadelijk nooit meer veroorloven.
Dan hodl ik wel.
Die logo-opties (zowel A en B ) voegen imo echt niets nieuws toe, amper verandering. Identity B vind ik dan wel weer gelikt.Katseviool schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 20:39:
Al gestemd op de nieuwe brand identity van Polkadot?
https://vote.polkadot.network/
(Nee, er is geen blauwe optie of een hond)
My point exactly.Verwijderd schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 20:55:
[...]
Sowieso de helft. Wat zonnepaneeltjes, houtkacheltje etc.
Andere helft laten staan voor ooit. Mooi zat. Beetje voor nu, beetje voor later.
Lekker boeiend of je wat meer of minder wint.
- Wat je echt nodig hebt verkoop je (in jouw geval niets)
- Wat je leuk kan gebruiken voor investeringen in woongenot of andere besparing, verkoop je (je zonnepanelen, houtkacheltje etc)
- En de rest, laat je staan voor ooit.... Tot je denkt dat de boel klapt en dan verkoop je.
Slechts 7 miljard omzet in shib/usdt paar op NanceArea schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 20:57:
Weet niet waar SHIB mee bezig is, maar hij mag zijn gang gaan
Wijsheid!Verwijderd schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 20:57:
[...]
Als je het zo brengt...
Dan hodl ik wel.
Ik ben onderweg met die shitcoins om een btc te kunnen betalen ooit.enomiss schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 20:55:
Mensen zorg dat jullie er klaar voor zijn. Bitcoin gaat ongekend moonen uiterlijk halverwege november. Ik gok uierlijk 15 november plus minus 2 dagen. Hoogstens nog even 53k aantikken. Dat is de absolute bodem. Supply shock ratio zit op de bodem. En nog wel 10 andere modellen zien er ultra bullish uit. Ik had jullie al beloofd dat we in oktober gingen moonen, maar teveel mensen gingen leverage long (inclusief mijzelf). Er is dus werkelijk niets verandert aan mijn ultra bulllish supercycle scenario. Enkel een tactische setback om alle noobs eruit te persen. Dit hadden we kunnen weten, zo werkt het spelletje. 100k, 200k, 300k, 400k, 500k. We gaan ze allemaal opvreten. Stop met lullen over jullie shitcoins. Doe jezelf een plezier, ga all-in in Bitcoin. Man man, wat een gelul over shitcoins, pagina's lang. Laat je niet afleiden. De bull zet zich vast zetten in de grond. Na een stevige grip en de rode vlag zullen we deze levels onder previous ATH nooit meer terug zien. 1 Bitcoin kun jij je dadelijk nooit meer veroorloven. There. Is. No. Way. Back.
En shitcoins is een klein bedrag voor de fun en quick gains (of quick rekt!). De genomen winst moet naar BTC.
Verwijderd
Lambos zijn wel degelijk handelswaar. Genoeg speculatie op die markt, zeker voor exclusieve modellen. De vergelijking is valide.Waah schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 20:49:
[...]
Maar een lambo is geen handelswaarals je niet inziet dat iets wat 10x meer waard kan worden (of 10x minder) niet hetzelfde is als een lambo. Dan gaan we elkaar inderdaad niet begrijpen.
Ik verkoop hem wel... Maar niet zodra die op een bedrag staat "waar ik de munt niet voor zou kopen".
Want die munt hoeft dan echt niet uit gegroeit te zijn. Echter ga ik geen shitcoin kopen voor een 100% winst. Dan is het risico omlaag groter dan omhoog.
Ja, het is gewoon gokken. Maar als je shitcoins gaat verkopen zodra ze x2 of x3 gaan, ga je in no time rekt met alle munten die mis gaan.
Ja dat vind ik dus ook. Zijn ook echt behalve echt vernieuwd. Maar die beide identities zijn wel vet, waarbij ik ook fan ben van B.Chaes schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 20:58:
[...]
Die logo-opties (zowel A en B ) voegen imo echt niets nieuws toe, amper verandering. Identity B vind ik dan wel weer gelikt.
Mooie profi branding
Waar veel mensen geen rekening mee houden is de verhouding energie, tijd en rendement. Je kan al je vrije tijd besteden aan shitcoins, 1000 successen behalen, misschien wel 5 jaar lang, maar er is maar 1 fail nodig om alles ongedaan te maken. Al die tijd kun je ook besteden aan appels plukken en in Bitcoin pompen. Proof of work, proof of life.Waah schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 21:01:
[...]
Ik ben onderweg met die shitcoins om een btc te kunnen betalen ooit.![]()
En shitcoins is een klein bedrag voor de fun en quick gains (of quick rekt!). De genomen winst moet naar BTC.
Traden en shitcoins is leuk voor af en toe erbij (doe ik zelf ook), voor de lol. Maar niet teveel tijd aan verspillen.
[ Voor 8% gewijzigd door enomiss op 27-10-2021 21:06 ]
Een lambo doet geen x10 in een paar dagen. Dus nee. Niet vergelijkbaar. Daarbij is een shitcoin enkel handelswaar. Een lambo heeft nutVerwijderd schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 21:03:
[...]
Lambos zijn wel degelijk handelswaar. Genoeg speculatie op die markt, zeker voor exclusieve modellen. De vergelijking is valide.
Anyway. We komen er toch niet uit. Pak je x3 winst uit je uktrashitcoins. Ik pak mijn 10x rekt/rugpull wel gevolgd door een x150 profit
Als je wat koopt is het minder vervelend.Verwijderd schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 21:05:
Jammer da je een coin niet kan verbergen op coinbase. Vuile shiba blijft stijgen..
Ik ben all-in gegaan. PS: auto kopen?PlanR schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 20:13:
Shiba gaat weer een 0 opeten..?!
Wie durft er nu nog in?
Verwijderd
Nopheros schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 21:06:
[...]
Als je wat koopt is het minder vervelend.
Als je al je winst weer in shitcoins stopt, ja. Dan kan je zo rekt gaan. En daarom doe je dat dus niet.enomiss schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 21:04:
[...]
Waar veel mensen geen rekening mee houden is de verhouding energie, tijd en rendement. Je kan al je vrije tijd besteden aan shitcoins, 1000 successes behalen, misschien wel 5 jaar lang, maar er is maar 1 fail nodig om alles ongedaan te maken. Al die tijd kun je ook besteden aan appels plukken en in Bitcoin pompen. Proof of work, proof of life.
Traden en shitcoins is leuk boor af en toe erbij, voor de lol. Maar niet teveel tijd aan verspillen.
Sowieso. As ik 1x mijn winst van een succesvolle coin in een andere coin zou stoppen, zou ik 20% van de coin hebben op het moment dat ik koop. En das niet goed voor de coin.
Een vroege inkoop van een shitcoin kun je echt geen duizenden euro's instoppen km vervolgens x100 te gaan. Kleine bedragen worden grotere bedragen. Maar rijk ga je er niet mee worden tenzij je het 100x lukt om een x100 te doen.
De handelaren gaan straks keihard cashen over de rug van Henk en Ingrid. En zo gaat dat geld van Henk en Ingrid straks zo de BTC in en breken we zo door de 69Kroflexx schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 21:06:
Shib trekt ons naar een bearmarket.
Als Bitcoin over een paar jaar 1 miljoen waar dan moet je van goede huize komen om met alle shitcoin spelletjes winst te boeken t.o.v. Bitcoin. Bitcoin heeft geen dak. Voor elke shitcoin geldt dak = Bitcoin market cap.Waah schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 21:07:
[...]
Als je al je winst weer in shitcoins stopt, ja. Dan kan je zo rekt gaan. En daarom doe je dat dus niet.
Sowieso. As ik 1x mijn winst van een succesvolle coin in een andere coin zou stoppen, zou ik 20% van de coin hebben op het moment dat ik koop. En das niet goed voor de coin.
Een vroege inkoop van een shitcoin kun je echt geen duizenden euro's instoppen km vervolgens x100 te gaan. Kleine bedragen worden grotere bedragen. Maar rijk ga je er niet mee worden tenzij je het 100x lukt om een x100 te doen.
De tijd van de Ethereum's komt nog, maar pas na - of tijdens - de bullrun als we in hoge ranges (100k+) sideways gaan.
[ Voor 5% gewijzigd door enomiss op 27-10-2021 21:13 ]
Ah ik las het verkeerd, ik dacht 1000 euro per shib. Maar om je vraag te beantwoorden. Ik zou zeker 1000 euro erin steken als er een enorme hype run op zat met hele strakke stop losses.Verwijderd schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 19:56:
[...]
Als je de shitcoin bag niet voor 1000 zou kopen, maar hem wel HOLD als die 1000 waard is, dan handel je op emotie. Laten we niet pretenderen dat dat rationeel is.
Wat prima is, ik heb genoeg irrationele shit in mijn portfolio, maar ik ga niet pretenderen dat dat een goede strategie is. Dat is mental accounting die in een bullmarket misschien goed valt.
Sowieso is ratio in dit topic proberen te brengen irrationeel van me.
En het is dan zeker niet een goede strategie maar gokken met wat extra geld wat je over hebt wellicht. Zoals in het casino.
Ondertussen ben ik alleen maar shib aan het afromen, maar het blijft maar groeien.
[ Voor 4% gewijzigd door -Splash- op 27-10-2021 21:19 ]
enomiss schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 20:55:
1 Bitcoin kun jij je dadelijk nooit meer veroorloven.
Mijn huidige winst stijgt sneller dan hoe snel BTC stijgt met de bedragen die ik erin stop.enomiss schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 21:11:
[...]
Als Bitcoin over een paar jaar 1 miljoen waar dan moet je van goede huize komen om met alle shitcoin spelletjes winst te boeken t.o.v. Bitcoin. Bitcoin heeft geen dak. Voor elke shitcoin geldt dak = Bitcoin market cap.
De tijd van de Ethereum's komt nog, maar pas na - of tijdens - de bullrun als we in hoge ranges (100k+) sideways gaan.
Over een paar jaar zit de winst uit die shitcoins nu al lang in BTC. Maar tijdens de bear. Tenzij je verwacht dat BTC geen bear meer krijgt en we nu naar de miljoen doorgroeien.
Same, but I'm trying!TweakJerommeke schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 21:15:
[...]
Ik kan nu al niet eens 1 bitcoin veroorloven.
effery zadoschi countsTweakJerommeke schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 21:15:
[...]
Ik kan nu al niet eens 1 bitcoin veroorloven.
2012: 1 Bitcoin = 1 uur werk
2014: 1 Bitcoin = 1 werkdag
2016: 1 Bitcoin = 1 week salaris
2018: 1 Bitcoin = 1 maandsalaris
2021: 1 Bitcoin = 1 Jaarsalaris
2030: 1 Bitcoin = 100 jaar salaris
2031: met pensioen op Ibiza
2032: 10 Jaapio Bitcoin babes op je dek
2033: rekt
les: HODL
[ Voor 41% gewijzigd door enomiss op 27-10-2021 21:24 ]
Voor een Crypto n00b zit ik over 6 maanden op ~ 10% ROI, wat ik zeker niet slecht vind. In diezelfde 10% zit een paar lelijke uitglijders (zoek maar terug
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
BTC naar 1 miljoen is leuk als je 1 BTC hebt of 0,5. Maar als je bijvoorbeeld 0,05 BTC hebt dan heeft dat een waarde van 50.000 USD. Stel je hebt dat nu al bij elkaar weten te kopen, dan heb je opzich nog wel een leuke winst. Maar als je nog niet op dat niveau bent en je moet gaandeweg nog door DCA'en, dan is BTC echt niet de weg met de meeste ROI op je investering.enomiss schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 21:11:
[...]
Als Bitcoin over een paar jaar 1 miljoen waar dan moet je van goede huize komen om met alle shitcoin spelletjes winst te boeken t.o.v. Bitcoin. Bitcoin heeft geen dak. Voor elke shitcoin geldt dak = Bitcoin market cap.
De tijd van de Ethereum's komt nog, maar pas na de bullrun.
Juist wel. Vraag je af, wat krijg je voor je shitcoins? Meer euro's? Dat is je rijk rekenen in schone schijn. Tenzij je er nu direct iets zeer nuttigs mee koopt. Je moet de natuurkrachten niet proberen te forceren. Ga voor solide gestage groei. Dat accumuleert sneller dan je denkt. Jouw shitcoin winst verdampt even hard als de inflatie, het toekomstige waardeverlies van fiat. Nog niet eens gesproken over een reële fiat crash welke aanstaande is. Je moet je waarde vastzetten in iets wat crisissen doorstaat. Bitcoin is niet voor niets gelanceerd vlak na de laatste financiële crisis.jvel92 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 21:26:
[...]
BTC naar 1 miljoen is leuk als je 1 BTC hebt of 0,5. Maar als je bijvoorbeeld 0,05 BTC hebt dan heeft dat een waarde van 50.000 USD. Stel je hebt dat nu al bij elkaar weten te kopen, dan heb je opzich nog wel een leuke winst. Maar als je nog niet op dat niveau bent en je moet gaandeweg nog door DCA'en, dan is BTC echt niet de weg met de meeste ROI op je investering.
Eerst Bitcoin volledig begrijpen voordat je serieus in crypto gaat. Gooi er maar eens 100 uur aan leermateriaal tegenaan.
[ Voor 8% gewijzigd door enomiss op 27-10-2021 21:33 ]
De crash van BTC is altijd reëler dan van fiat ;-)enomiss schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 21:30:
[...]
Juist wel. Vraag je af, wat krijg je voor je shitcoins? Meer euro's? Dat is je rijk rekenen in schone schijn. Tenzij je er nu direct iets zeer nuttigs mee koopt. Je moet de natuurkrachten niet proberen te forceren. Ga voor solide gestage groei. Dat accumuleert sneller dan je denkt. Jouw shitcoin winst verdampt even hard als de inflatie, het toekomstige waardeverlies van fiat. Nog niet eens gesproken over een reële fiat crash welke aanstaande is. Je moet je waarde vastzetten in iets wat crisissen doorstaat. Bitcoin is niet voor niets gelanceerd vlak na de laatste financiële crisis.
Eerst Bitcoin volledig begrijpen voordat je serieus in crypto gaat. Gooi er maar eens 100 uur aan leermateriaal tegenaan.
Ik wacht nog wat langer af, op de een of andere manier heb ik meer geduld gekregen. Wellicht ook omdat ik mijn complete inleg nu aan de kant heb staan en alleen nog winst er in heb zitten.Taro schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 19:22:
[...]
AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W
Komt gewoon door BTC, niet meer en niet minderWom schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 21:35:
Dot doet even een correctie. Sell the news I guess? Hoop naar november toe een andere beweging.
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Dat hoorde ik ook bij Safemoon.roflexx schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 21:06:
Shib trekt ons naar een bearmarket.
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp
Ja kijk, onze referentiekaders zijn compleet anders.enomiss schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 21:30:
[...]
Juist wel. Vraag je af, wat krijg je voor je shitcoins? Meer euro's? Dat is je rijk rekenen in schone schijn. Tenzij je er nu direct iets zeer nuttigs mee koopt. Je moet de natuurkrachten niet proberen te forceren. Ga voor solide gestage groei. Jouw shitcoin winst verdampt even hard als de inflatie, het toekomstige waardeverlies van fiat. Nog niet eens gesproken over een reële fiat crash welke aanstaande is. Je moet je waarde vastzetten in iets wat crisissen doorstaat. Bitcoin is niet voor niets gelanceerd vlak na de laatste financiële crisis.
Ik geloof niet zozeer in een complete fiat crash, laat staan dat je dan beter af bent met het bezitten van wat Bitcoin. Mocht een dergelijke situatie zich voordoen dan heb je wel grotere problemen, en ben je mijn inziens beter af om volledig zelfvoorzienend te worden en daar nu al mee te beginnen.
Er is nog nooit een Bitcoin crash geweest.Waah schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 21:36:
[...]
De crash van BTC is altijd reëler dan van fiat ;-)
Bitcoin within Bitcoin is niet onderhevig aan inflatie.
Je verwart de fiat waardering tegenover Bitcoin met de gezonde karakteristieken van Bitcoin welke onverwoestbaar zijn. Sound money.
Nogmaals, welke crash? Zelfs in fiat....
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 9800X3D / RTX5090 / 64GB) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Verwijderd
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Verwijderd
Beetje goud, beetje Bitcoin, beetje fiat en een moestuin + houtkachel.jvel92 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 21:39:
[...]
Ja kijk, onze referentiekaders zijn compleet anders.
Ik geloof niet zozeer in een complete fiat crash, laat staan dat je dan beter af bent met het bezitten van wat Bitcoin. Mocht een dergelijke situatie zich voordoen dan heb je wel grotere problemen, en ben je mijn inziens beter af om volledig zelfvoorzienend te worden en daar nu al mee te beginnen.
Kom je een heel end
+ een ak47 voor eventuele probleem'n.
Dat krijg je ervan als iedereen wil ervaren hoe het is om crypto miljonair te zijn (en dus met de nodige 0-en moet dealen) voor een prikkie.
Binnenkort niet meer zo goedkoop
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
Je hoeft het niet te geloven. Je hoeft alleen maar te luisteren naar de diegene wat het fiat systeem organiseren. Bijvoorbeeld rechtsreeks afkomstig van BIS:jvel92 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 21:39:
[...]
Ja kijk, onze referentiekaders zijn compleet anders.
/f/image/wBwIkiUdH7bNANd1YQxAIjHE.png?f=fotoalbum_large)
De bevestigingen komen uit alle hoeken.
Ook van BIS:
/f/image/1eWIJpWKcLHq5IP33Xo8OmGL.png?f=fotoalbum_large)
Er is maar 1 cryptoASSET. Dat is Bitcoin.
Bitcoin is bijvoorbeeld in Amerika gereguleerd als asset en niet als currency. Take note.
[ Voor 21% gewijzigd door enomiss op 27-10-2021 21:49 ]
Amen ;-)Verwijderd schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 21:42:
[...]
Beetje goud, beetje Bitcoin, beetje fiat en een moestuin + houtkachel.
Kom je een heel end![]()
Risicospreiding toch?
En die ak47 heb je niks aan. Kogels raken op....
Zou toch voor die boormachine gaan.
Vergeet niet een flinke muur en de nodige tools om je eigen bier mee te brouwenVerwijderd schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 21:42:
[...]
Beetje goud, beetje Bitcoin, beetje fiat en een moestuin + houtkachel.
Kom je een heel end![]()
Elke keer de melding dat de prijzen te ver uit elkaar liggen. En als ik nu op "Verkopen" druk zegt Bitvavo doodleuk dat ik 0 SHIB heb
Heeft Bitvavo ook een open trade mogelijkheid? Ik zit in die telefoon app maar zie daar geen open trade's staan zoals ik die wel in Binance zie. Ik weet dat Bitvavo een advanced trading scherm heeft maar daar zit ik echt nooit.
40% spread doet ook al mee……gratis geld als je er tussen komtmerauder schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 21:44:
Zelf ben ik nu REKT dankzij Bitvavo. Poging gedaan om op de spread te traden, maar computer says no.
All electric. 14 kWp, Panasonic 5 kW, Marstek 5,12 KWh, Atlantic V4
Dit topic is gesloten.
![]()
- De meer inhoudelijke en onderbouwde berichten mogen in het Nieuws en koers topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3.
- Blijf on-topic.
- Prijzen/koersen aub in USD waarde vermelden. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
- "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, of stel hem niet.
- Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
- Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
- Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!
:strip_exif()/f/image/fe1vNdtPHZAjVPfnhxe6HZEa.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/paE8BJ7imSdp4vRcOy71Gtd4.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/sLZ4JQbLk2qWerOu9AQHdfb3.png?f=fotoalbum_large)