[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 213 ... 252 Laatste
Acties:
  • 818.114 views

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Jedi_Pimp schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 11:55:
[...]

Het volgende Bloomberg artikel is een behoorlijke long read, maar schetst wel wat meer nuance dan de gebruikelijke Tetter zit balls deep in Evergrande!!11 Omvallen imminent!. Voor degenen die 20 minuten over hebben en houden van wat meer inhoud en context.

https://www.bloomberg.com...ooking-for-tether-s-money
Deze bloomberg podcast is ook erg goed: https://www.bloomberg.com...tether-s-billions-podcast

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-01 20:17
A87 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 12:03:
[...]

Die kerl zei dat hij politie was en dat er een moord was gepleegd in amsterdam met mijn BSN nummer. whahahahahahWHAHAHAHAHAHAHAHAHAHahahahahWHAHAHAHAHAhah _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Ze probeeren je persoons/bank gegevens binnen te harken.. je hoort ook allemaal mensen praten. echt zon callcenter. en je krijgt meteen zon melding dat het spam is als je ophangt...
Maar is dat niet echt dan?? :/

Zero.

• freeki91
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-01 16:45
Waah schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 12:08:
[...]

Hoe vermoord je iemand met je BSN nummer? Heel hard slaan met je paspoort ofzo? :D
Boormachine met je BSN er in gegraveerd?

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:25

knakworst

Get more sats!

Beug schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 12:08:
Lijkt er voorlopig op dat we support vinden op de 58k level.
Er gaan hem nog een keertje testen in de middagdip dan maar.

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:52
baba420 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 11:44:
https://outline.com/p9yNKa

Iedereen aan de USDC. Een dagje rekt zonder tether fud is geen echte rode dag.
_O-

Niet te geloven dat er gewoon volledige BV's zoals Bitcoin Meester bestaan in dit land, die nu opeens in de Tether FUD trappen. Of, erger nog: blijkbaar al jaren niet begrijpen hoe USDT in elkaar steekt.

En dan ook nog even doodleuk de aanname doen dat het bij USDC wel goed geregeld is. Even heel simpel: als USDT unbacked blijkt, dan het volledige crypto kaartenhuis in elkaar, inclusief Bitcoin, inclusief USDC.

Feit is dat ALLE 'stablecoins' backed zijn door fysieke dollars óf door andere 'dingen van waarde'. En of dat nou een vastgoedbank in China is of zelfs crypto zelf, dat maakt onder de streep helemaal niet uit.
Jedi_Pimp schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 11:55:
[...]

Het volgende Bloomberg artikel is een behoorlijke long read, maar schetst wel wat meer nuance dan de gebruikelijke Tetter zit balls deep in Evergrande!!11 Omvallen imminent!. Voor degenen die 20 minuten over hebben en houden van wat meer inhoud en context.

https://www.bloomberg.com...ooking-for-tether-s-money
TLDR: leveraged trading is a bitch. Hell, ik ben zelf van mening dat onze gehele economische conjunctuur gebaseerd is op het lenen van geld (meer consumptie, meer groei, helemaal mooi!) en het onvermijdelijke terugbetalen ervan (crisis, oh nee!). Leveragen op stonks en natuurlijk ook crypto is eigenlijk exact hetzelfde wat je dan doet, maar dan iets kleiner.

Tegelijkertijd, USDT heeft de crash van $20k naar $3k overleefd, ondanks dat we al jaren roepen dat tethers unbacked zijn.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• Richh
[...]

Die kerl zei dat hij politie was en dat er een moord was gepleegd in amsterdam met mijn BSN nummer. whahahahahahWHAHAHAHAHAHAHAHAHAHahahahahWHAHAHAHAHAhah _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Ze probeeren je persoons/bank gegevens binnen te harken.. je hoort ook allemaal mensen praten. echt zon callcenter. en je krijgt meteen zon melding dat het spam is als je ophangt...
Die had ik gisteren ook trouwens 7(8)7

• Servor
  • Niet online
knakworst schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 12:27:
[...]

Er gaan hem nog een keertje testen in de middagdip dan maar.
Waardeloze band wat mij betreft.

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DjqpIUN3jdNNU5E0ZyZeaDesUNI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RQOMswc7JvuX1Ve6IMwrh9Bo.jpg?f=user_large

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Met zo'n bottom wordt het een mastru-bear :+

• knakworst

knakworst

Get more sats!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:57

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13:19
Wil ik de dip kopen is mijn Litebit vergrendeld en moet ik met klantenservice bellen -_-

• UniMatrix
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-01 18:13

EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4

• Darrell
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:56

Darrell

Fiat moonboy

Dit dipje heeft ook zo zn voordelen.

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-01 08:20
[...]

Hm, dit belletje had ik ook vorige week donderdag. Geeft me toch te denken wat de data source is geweest die is gelekt dat ze bij onze beide telefoonnummers uitkomen. Blijft toch altijd een raar idee dat mensen met je je gegevens aan de haal zijn voor dit soort doeleinden. |:(

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

• Griffx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-11-2025
twit schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 13:04:
[...]

Hm, dit belletje had ik ook vorige week donderdag. Geeft me toch te denken wat de data source is geweest die is gelekt dat ze bij onze beide telefoonnummers uitkomen. Blijft toch altijd een raar idee dat mensen met je je gegevens aan de haal zijn voor dit soort doeleinden. |:(
Klopt dit had ik vorige week ook, was dat bij jullie ook een bandje?
Heb uit eindelijk via raven coin de verzending van crypto gedaan van Binance naar Bitvavo, duurde wat langer, kosten was 1 coin.

PC Specs

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:36
Bij reguliere coinbase betaal je een flat fee voor aankopen, €3 per €100 ongeveer. Toch vrij veel, coinbase pro doet dit beter met % van aankoop.

Iemand hier ervaring mee? Aankopen bij pro en daarna omzetten naar regulier? Betaal je nog dan fees?

• roflexx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-06-2025
Is er fud?

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-01 10:55
Nee joh hoe kom je er bij :)

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-12-2025
twit schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 13:04:
[...]

Toevalig ooit een Nano bij Ledger gekocht? Die hebben ze destijds gehackt en veel info is toen op straat komen te liggen. Ik kreeg het belletje ook gisteren vanuit een 06 nummer en ja een Nano S gekocht bij Ledger

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:32

YES

Moderator General Chat
metallicattim schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 13:35:
[...]

Toevalig ooit een Nano bij Ledger gekocht? Die hebben ze destijds gehackt en veel info is toen op straat komen te liggen. Ik kreeg het belletje ook gisteren vanuit een 06 nummer en ja een Nano S gekocht bij Ledger
Mijn vriendin is een tijdlang helemaal platgebeld door Indiërs, waarschijnlijk n.a.v. het datalek bij Facebook. Mijn nummer is daarbij ook buit gemaakt maar ik ben niet gebeld. Maar ja, als een dataset daarvan met mijn nummer erin een keer verkocht wordt, zullen ze mij ook wel een paar keer bellen denk ik.

• WhySoSerious
  • Laatst online: 17:04

WhySoSerious

Be the change.

TYRANOSAURS REKT!

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-01 23:53
metallicattim schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 13:35:
[...]

Ik weet van 2 mensen dat ze ook dit telefoontje gehad hebben, en zeker geen Ledger hebben, dus de source zal wel iets anders zijn. Facebook ofzo :+

• BTFD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 18:18
Avatar en onderschrift eer aan gedaan, maar ben even het plaatje kwijt van, buy the dip, keeps dipping..

Dus nog maar een order gelegd op de worst case, 53K..

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..

• KRC
  • Laatst online: 21-01 20:11

KRC

BTFD schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 13:42:
Avatar en onderschrift eer aan gedaan, maar ben even het plaatje kwijt van, buy the dip, keeps dipping..

Dus nog maar een order gelegd op de worst case, 53K..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dIqp-Nji4yX1df8wfmsz-a7cRzA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/EIqowK7AhkHSZJFceLsYOWKt.jpg?f=user_large

• Darrell

Darrell

Fiat moonboy

rolandos582 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 13:26:
Bij reguliere coinbase betaal je een flat fee voor aankopen, €3 per €100 ongeveer. Toch vrij veel, coinbase pro doet dit beter met % van aankoop.

Iemand hier ervaring mee? Aankopen bij pro en daarna omzetten naar regulier? Betaal je nog dan fees?
Omzetten van pro naar regulier kost niets en is zo gebeurd. Dief van je eigen portemonnee als je op coinbase regulier (pro ook maar iets minder) je aankoop doet.

Crypto pairs traden zijn geloof ik gratis te traden maar was daar al weg toen ze daamee kwamen dus daar weet ik de details niet van.

• Pelox
Kan er even een whale op market buy drukken aub.

Zero.

• Desiler
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 26-01 00:34
[...]

Die belde mij gister ook, met een Google Translate voice :P

• Orky Rulez
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 27-01 15:11
rolandos582 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 13:26:

Zoete Jezus

Bij Bitvavo iets van een 0,15% of zo bij elke transactie?

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-01 14:15
All-in op SHIB dan maar.

Rien ne va plus.

• Darrell

Darrell

Fiat moonboy

-Muncky- schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 13:53:
All-in op SHIB dan maar.

Rien ne va plus.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QfdGojkjDeSMYDjRdDe2Xq9vy9k=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/ijf3BaW6ITP5KN4hMDHJl4Px.gif?f=user_large

• WhySoSerious
  • Laatst online: 17:04

WhySoSerious

Be the change.

• BootjeVaren
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 28-01 08:54
-Muncky- schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 13:53:
All-in op SHIB dan maar.

Rien ne va plus.
Rekt of rekt?

• Petertje750
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:46
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/16rm_7uNuIMsq-YTwaXvLgA4lHc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HKyabHlT0oZiPLealsUVTG9t.jpg?f=fotoalbum_large

• Pelox
Dit gaat zo helemaal fout he...

Zero.

• Richh
Pelox schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 13:47:
Kan er even een whale op market buy drukken aub.
Dat doen ze de hele tijd al, alleen hebben ze perongeluk SHIB aangekocht 8)7

• Richh
Pelox schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 14:03:
* stelt buy orders in rond 55k

• Pelox
Richh schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 14:03:
[...]

Dat doen ze de hele tijd al, alleen hebben ze perongeluk SHIB aangekocht 8)7
-O-

Zero.

• Darrell

Darrell

Fiat moonboy

Dat zei ik gister al. Niet dat ik er iets mee gedaan heb.

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:04

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Stomme futures :P Hodl en in het weekend/maandag schieten we weer omhoog schatjes :>

* sh4d0wman had de hele dag nog geen koers gecheckt. :/

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-11-2025
Oh god, Als Pelox in één van z'n manische buien terechtkomt, weet je dat je moet bijkopen.

;)

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

• Darrell

Darrell

Fiat moonboy

Jedi_Pimp schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 14:07:
[...]

Oh god, Als Pelox in één van z'n manische buien terechtkomt, weet je dat je moet bijkopen.

;)
_O-

En dan Pelox morgenochtend weer:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yo-Y757JwTk4eRMdK1jli9ZmK3M=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/Co0Mm1v0tmsrORRMly3pY3LC.gif?f=user_large

• KRC

KRC

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/idWZd94CeWt5vyCpN9whEa9T5xg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/UGgfiAHtsLjJCB509UFpfevr.png?f=user_large

Snap het al, SHIB gaat helemaal niet naar de maan (MOON)
Ze gaan er voorbij en rechtstreeks naar Mars :o

Verwijderd

toch maar wat btc bijgekocht, op hoop van zege dames

• Pelox
Jedi_Pimp schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 14:07:
[...]

;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2grBmKNpMjNcfrINT75Rv0D17-o=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/mzvEvSVUdUqfnWNulKMniW0E.gif?f=user_large

Zero.

Verwijderd

KRC schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 14:09:
[Afbeelding]

ah, ze hebben een tientje overgemaakt naar nexusaurora? Meteen wel een bump waard :X

• Pelox
Hoe kan ik het toch gemist hebben.. zit al uren naar een rode dobber te staren.. signs.. moet echt beter gaan opletten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Mkb7_OXp2MpUzFpNHA-g4OSd0A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NdsTbDudrSHqOmq4crhttbaP.jpg?f=fotoalbum_large

Nou ja.. dan maar even een rondje op de waterscooter..

[ Voor 5% gewijzigd door Pelox op 27-10-2021 14:16 ]

Zero.

• lonehitman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:38
Pelox schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 14:14:
Hoe kan ik het toch gemist hebben.. zit al uren naar een rode dobber te staren.. signs.. moet echt beter gaan opletten.

[Afbeelding]
to the MOOON! goede zwembroek.

• NeoflexNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 18:29

NeoflexNL

Forever young

Pelox schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 14:14:

[Afbeelding]

Nou ja.. dan maar even een rondje op de waterscooter..
Kudo's voor de moon-zwembroek!

“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”

• KRC

KRC

Verwijderd schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 14:13:
[...]

ah, ze hebben een tientje overgemaakt naar nexusaurora? Meteen wel een bump waard :X
Iets meer maar blijft bijzonder idd.. Lekker 414 miljoen doneren :X

@ShytoshiKusama has shown just how much they believe in us and the power of crypto with a massive 0.4 BILLION SHIB donation. That’s 414,898,000 SHIB to be exact, at current market price, that’s $11,401.40 USD!

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-01 13:03
Niets aan het handje....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-3D7ZaqduwWSRe01FaCkIRy6dpw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JiTj0yeoJbRV2YpxSMFx6DAz.png?f=fotoalbum_large

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-01 08:09

MicroWhale

The problem is choice

Voorspelling: Het wordt binnenkort zo hard feest dat je te laat bent om je alts te dumpen voor BTC.

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 13:28

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

KRC schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 14:09:
[Afbeelding]

Van mij mogen ze, hopelijk worden we er allemaal smerig rijk van. oOo

Zo nu ga ik weer serieus doen, when pump, 16:00?

Verwijderd

Xqlus1ve schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 14:21:
[...]
Zo nu ga ik weer serieus doen, when pump, 16:00?
schijnt zo te zijn.

• rolandos582
Darrell schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 13:45:
[...]

Omzetten van pro naar regulier kost niets en is zo gebeurd. Dief van je eigen portemonnee als je op coinbase regulier (pro ook maar iets minder) je aankoop doet.

Crypto pairs traden zijn geloof ik gratis te traden maar was daar al weg toen ze daamee kwamen dus daar weet ik de details niet van.
Ahja, dus heb net funds toegevoegd via CB ideal (0,15) en swap naar CBP om BTC aan te kopen, deze BTC weer swappen naar CB en dan converten naar Shiba. Dan betaal je maar 0,5% op je aankoop van BTC. Dikke prima. Thnx!

• lospeed
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 26-12-2025
MicroWhale schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 14:20:
[...]

Voorspelling: Het wordt binnenkort zo hard feest dat je te laat bent om je alts te dumpen voor BTC.
Ik ben akkoord, maar wordt het een "feest" omhoog of naar beneden? :|
In beide gevallen zit je beter stevig in BTC. O-)

• jvel92
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 17:28
lospeed schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 14:34:
[...]

Ik ben akkoord, maar wordt het een "feest" omhoog of naar beneden? :|
In beide gevallen zit je beter stevig in BTC. O-)
Bij een feest omlaag zit je uiteraard beter in stables :P

• Area
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 30-11-2023
Er zijn veel mensen die destijds hun bitcoins en ethers te vroeg hebben verkocht. Denk niet dat ze die fout nog een keer gaan herhalen. :P

• Astennu
Area schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 14:43:
Er zijn veel mensen die destijds hun bitcoins en ethers te vroeg hebben verkocht. Denk niet dat ze die fout nog een keer gaan herhalen. :P
;w
Ik had er ooit 32..... Boy o boy :P

Maar goed geen spijt met de kennis van toen en de eerste keer dat we zo'n piek hadden en de Hack van MTGox had ik geen beter besluit kunnen nemen. Achteraf is alles makkelijk :)

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• lospeed
jvel92 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 14:40:
[...]

Bij een feest omlaag zit je uiteraard beter in stables :P
Uiteraard, maar dan zit je bij het feest omhoog weer helemaal verkeerd. BTC is dan de gulden middenweg. :P

• jvel92
lospeed schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 14:47:
[...]

Uiteraard, maar dan zit je bij het feest omhoog weer helemaal verkeerd. BTC is dan de gulden middenweg. :P
Die visie dat BTC de betere play bij een voortzetting van de bull deel ik niet

• lospeed
jvel92 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 14:49:
[...]

Die visie dat BTC de betere play bij een voortzetting van de bull deel ik niet
Wat is volgens jou de betere play? En ik neem aan dat je dan (momenteel) sowieso uitgaat van een voortzetting van de bull?

Ik ben de laatste tijd (kleinere) alts beginnen verschuiven richting BTC en UST (Anchor). Mijn ETH die voornamelijk in 2.0 staking zit en ADA die ISPO's samenharken raak ik (voorlopig) niet aan.

[ Voor 6% gewijzigd door lospeed op 27-10-2021 14:57 ]

• Darrell

Darrell

Fiat moonboy

rolandos582 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 14:28:
[...]

Ahja, dus heb net funds toegevoegd via CB ideal (0,15) en swap naar CBP om BTC aan te kopen, deze BTC weer swappen naar CB en dan converten naar Shiba. Dan betaal je maar 0,5% op je aankoop van BTC. Dikke prima. Thnx!
Graag gedaan maar check wel even om het klopt wat ik zei over dat swappen. En waarom niet gelijk shib in cbp?

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-01 02:45
Bitcoin naar de 50k?

• roflexx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-06-2025
Ik zag laatst een advertentie van shib! Ziet eruit als dikke tech! Ben van plan om nu all-in te gaan, doen?!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:45
roflexx schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 14:59:
Ik zag laatst een advertentie van shib! Ziet eruit als dikke tech! Ben van plan om nu all-in te gaan, doen?!
Buy the dip!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 14:26
Je kan zeggen wat je wil over SHIB, het uitlachen of niet. Maar de gains zijn bizar. Durf nu niet eens uit te stappen omdat ik gretig ben... kijk nou uit Cole..

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19:20
Maanden geleden Shiba uni gekocht, niet meer zo opgelet maar die zijn erg omhoog gegaan ook de laatste tijd , iemand een idee waarom dit is ?

• ColeJ
ramrodwillem schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 15:02:
Maanden geleden Shib uni gekocht, niet meer zo opgelet maar die zijn erg omhoog gegaan ook de laatste tijd , iemand een idee waarom dit is ?
Serious?

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Maanden geleden Shib uni gekocht, niet meer zo opgelet maar die zijn erg omhoog gegaan ook de laatste tijd , iemand een idee waarom dit is ?
Emotiemarkt.

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

• Astennu
ColeJ schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 15:01:
Je kan zeggen wat je wil over SHIB, het uitlachen of niet. Maar de gains zijn bizar. Durf nu niet eens uit te stappen omdat ik gretig ben... kijk nou uit Cole..
In dat geval inleg er uit halen rest lekker laten staan loop je ook geen risico speel je met pure winst verder. geeft veel rust :)

Maar inderdaad SHIB gaat hard. Maar als mainstream mensen gaan instappen kan het ook zijn dat de top in zicht komt. Zie bv Safemoon eerder dit jaar.

• twain4me
  • Laatst online: 19:35

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Maanden geleden Shiba uni gekocht, niet meer zo opgelet maar die zijn erg omhoog gegaan ook de laatste tijd , iemand een idee waarom dit is ?
omdat het een shitcoin is en er genoeg debielen gelukszoekers zijn die die meuk kopen?

• Bushalte
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 27-01 22:04
Je mag niet zomaar in Euro's praten!11!11!1!!!! :o

 MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium 

• ColeJ
twain4me schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 15:08:
[...]

omdat het een shitcoin is en er genoeg debielen gelukszoekers zijn die die meuk kopen?
En er genoeg heel rijk mee worden.

Verwijderd

Astennu schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 15:03:
[...]

In dat geval inleg er uit halen rest lekker laten staan loop je ook geen risico speel je met pure winst verder. geeft veel rust :)
Dat geeft helemaal geen rust en is vaak gepapegaaid advies wat niet helpt. Zeker met dingen die zo hard gains genereren als SHIB.

Stel hij heeft 100 ingelegd, is het oprecht vergeten en het is nu 10k waard. Jij zegt, haal er 100 vanaf, dan maakt het niet uit wat met die 9.9k gebeurt. Ik kan je echter garanderen dat je jezelf aardig kut voelt als je die 9.9k dan verliest. Pure winst of niet, het is geld.

Beter advies is, als je nu 10k zou hebben, zou je daar dan SHIB van kopen? Zo ja, houden, zo niet, verkopen totdat je op een bedrag zit dat je die vraag met "ja" kan beantwoorden.

• twain4me
  • Laatst online: 19:35

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
ColeJ schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 15:12:
[...]

En er genoeg heel rijk mee worden.
vandaar ook de gelukszoekers. ;)

• jvel92
lospeed schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 14:55:
[...]

Wat is volgens jou de betere play? En ik neem aan dat je dan (momenteel) sowieso uitgaat van een voortzetting van de bull?

Ik ben de laatste tijd (kleinere) alts beginnen verschuiven richting BTC en UST (Anchor). Mijn ETH die voornamelijk in 2.0 staking zit en ADA die ISPO's samenharken raak ik (voorlopig) niet aan.
BTC is interessant als je al een flink vermogen hebt om mee te investeren, want het wordt gezien als een relatief veilige investering. Maar als je echt nog in de fase zit waarin je vermogen aan opbouwen bent en je zit in een positie waar het mogelijk is om risico te nemen dan zijn alts de play met betere returns.

Zit zelf volledig in ETH en DeFi. Ik investeer vooral in protocollen die omzet genereren en dit ook delen met de token holders. Daarnaast ook veel yield farming. Hierdoor heb je eigenlijk een constante stroom van inkomsten, die je kunt gebruiken om je PF verder uit te breiden zonder constant vers fiat in het systeem te moeten pompen.

• malarkan
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-11-2025
Verwijderd schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 15:13:
[...]

Dat geeft helemaal geen rust en is vaak gepapegaaid advies wat niet helpt. Zeker met dingen die zo hard gains genereren als SHIB.

Stel hij heeft 100 ingelegd, is het oprecht vergeten en het is nu 10k waard. Jij zegt, haal er 100 vanaf, dan maakt het niet uit wat met die 9.9k gebeurt. Ik kan je echter garanderen dat je jezelf aardig kut voelt als je die 9.9k dan verliest. Pure winst of niet, het is geld.

Beter advies is, als je nu 10k zou hebben, zou je daar dan SHIB van kopen? Zo ja, houden, zo niet, verkopen totdat je op een bedrag zit dat je die vraag met "ja" kan beantwoorden.
Hear hear!
indirect verlies kan net zo goed enorm bagger voelen

• Aarle
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 13-02-2025
Ik wil wat overzetten van Bitvavo (makkelijke ideal) naar Kucoin.
Normaliter met XLM i.v.m. de fees.

Die rukkers bij Bitvavo hebben opname van XLM uitgezet. Iemand nog een tip wat te kopen om tegen lage fees naar Kucoin te sturen?

Verwijderd

Nog 4 dagen en we zitten boven de 63k USD (planB). Als dat effectief zo gaat zijn, dan ga ik toch een klein vreugdedansje doen.

• rolandos582
Darrell schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 14:55:
[...]

Graag gedaan maar check wel even om het klopt wat ik zei over dat swappen. En waarom niet gelijk shib in cbp?
CBP heeft geen shib EU, alleen dollar en die kan ik niet kopen? Niet supported in your region. Swappen ging zonder problemen en zonder fees.

• Waah
  • Nu online
[...]

Tja dat is één uitleg :+

Zelf sta ik heel anders in shitcoins: Het geld dat erin gaat is geen geld meer. Het is gewoon een digitale waardeloze coin. DUs als dat tientje opeen 3000 euro waard is... en dan opeens nog maar 20 euro... Dan baal ik daar (oprecht!) dus totaal niet van.

Ik baal juist van verkopen op 3000 euro en dan een dag later 30.000 waard zijn. It's a game. Met het doel op zo hoog mogelijk verkopen. En met stop losses zijn er genoeg manieren om het risico af te dekken trouwens.

Verstandig? vast niet. Maar dat is het mooie: Ik zit in shitcoins met geld dat ik absoluut kan missen. En als ik het advies van je had opgevolgt (en van mijn vriendin die nog een stapje erger is. Die vind van 100 naar 300 al het moment op volledig uit te stappen) had ik lang niet zoveel kunnen pakken als ik nu heb gepakt.

Heb ik 100% de top gepakt? zeker niet. Maar absoluut meer dan wanneer ik had verkocht op het moment dat ik dacht: "Goh, voor 1000 euro kan ik een leuke laptop kopen". Zolang je dat denkt, zit je er nog met teveel geld in :+ wat je niet kan missen.

Maar dat is mijn (bevoorrechte) positie.

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-01 21:23

Wom

Aarle schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 15:20:

Die rukkers bij Bitvavo hebben opname van XLM uitgezet. Iemand nog een tip wat te kopen om tegen lage fees naar Kucoin te sturen?
Zelfde probleem na tip van iemand hier opgelost met nano. Zeer lage fees daar bij en snelle transactie ook.

Verwijderd

Waah schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 15:22:
[...]

Tja dat is één uitleg :+

Zelf sta ik heel anders in shitcoins: Het geld dat erin gaat is geen geld meer. Het is gewoon een digitale waardeloze coin. DUs als dat tientje opeen 3000 euro waard is... en dan opeens nog maar 20 euro... Dan baal ik daar (oprecht!) dus totaal niet van.

Maar dat is mijn (bevoorrechte) positie.
Ik had een shitcoin gekocht voor 500 en die in 2017 naar 85k zien moonen. Niet verkocht met mijn stomme kop. Uiteindelijk ergens laat 2018 mijn bags verkocht. Met winst weliswaar, maar ik kan je garanderen dat dat een enorme zure nasmaak heeft. Sure mooi dat jij dat gevoel bij 3k niet hebt, maar iedereen heeft een bedrag waar "gratis" rendement missen wel pijn gaat doen. Constant het advies "het is pure winst dus maakt niet uit wat er mee gebeurt" is enorm kortzichtig en niet behulpzaam.

• Aarle
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 13-02-2025
Wom schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 15:25:
[...]

Zelfde probleem na tip van iemand hier opgelost met nano. Zeer lage fees daar bij en snelle transactie ook.
On it. Dank!

• Astennu
[...]

Tja zo kan je het ook zien. Zou ik unhappy en gestressed van raken als ik de hele tijd op die manier bezig ben. Dan heb ik al zo veel kansen gemist. Je kan ze gewoon niet allemaal hebben.
Af en toe winst pakken is sowieso slim zeker met zo'n hype coin die van de een op de andere dag van 100 naar 1 kan gaan.

• ColeJ
Verwijderd schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 15:26:
[...]

Ik had een shitcoin gekocht voor 500 en die in 2017 naar 85k zien moonen. Niet verkocht met mijn stomme kop. Uiteindelijk ergens laat 2018 mijn bags verkocht. Met winst weliswaar, maar ik kan je garanderen dat dat een enorme zure nasmaak heeft. Sure mooi dat jij dat gevoel bij 3k niet hebt, maar iedereen heeft een bedrag waar "gratis" rendement missen wel pijn gaat doen. Constant het advies "het is pure winst dus maakt niet uit wat er mee gebeurt" is enorm kortzichtig en niet behulpzaam.
Dit dus ook al eens meegemaakt en dat is inderdaad heel zuur.

• dogtagz
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 26-01 16:40
rolandos582 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 15:22:
[...]

CBP heeft geen shib EU, alleen dollar en die kan ik niet kopen? Niet supported in your region. Swappen ging zonder problemen en zonder fees.
Je kan gewoon EUR naar USDT omzetten en daarmee Shib kopen.

$ alias cd='rm -rf'

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:45
[...]

Blijkbaar werkt het anders voor de een dan voor de ander. Ik zou in jouw geval ook balen, tuurlijk. Dat neemt verder niet weg dat als ik weer eens in een pancakeswap casino coin stap het voor mij een stuk beter aanvoelt wanneer ik mijn winst eruit heb. Dan maakt het mij inderdaad niet veel meer uit wat er gebeurd, tuurlijk liever omhoog maar ik zal er niet minder om slapen als die shitcoin in de afgrond stort. Het neemt in iedergeval een stuk stres weg.

• Waah
  • Nu online
[...]

Tja, dat kan je kortzichtig noemen en niet behulpzaam. Maar zo sta ik er nu eenmaal in.
Dat dat niet strookt met jouw ervaring O-) maakt het natuurlijk niet onzin.

Ik heb beide ervaringen. Tegen gevoel in toch verkopen, waarbij dus €100 (verkocht voor 3000) later €70.000 waard was geweest.
Maar ook 30K wat ik uiteindelijk voor véél minder heb verkocht, want te laat verkocht.

Die 1e had ik echt wel een dagje last van waarbij ik chagerijnig was. Die laatste had ik echt weinig problemen mee.

En bij die eerste was ik mee chagerijnig dat ik niet gewoon mijn plan/gevoel had gevolgd. Niet om het geld. Ik snap dat mensen daar misschien niet zo bij kunnen....

Ik heb een prima baan, prima inkomen. Enige wat crypto is, is extra. Een bescherming tegen inflatie en eventueel de mogelijkheid tot eerder pensioen. Geld is al jaren geen issue voor mij. Vooral omdat ik geen duur huis hoef, 0,0 met auto's heb.

• rolandos582
dogtagz schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 15:31:
[...]

Je kan gewoon EUR naar USDT omzetten en daarmee Shib kopen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zJuNM7DA6dUIFLFAKxnByDCLzaw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/G1q0FWxg0R3vQlT4znXZ4ohB.png?f=user_large

Hoe los ik dit op dan? Andere region selecteren?

Verwijderd

Waah schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 15:34:
[...]

Tja, dat kan je kortzichtig noemen en niet behulpzaam. Maar zo sta ik er nu eenmaal in.

Ik heb beide ervaringen. Tegen gevoel in toch verkopen, waarbij dus €100 (verkocht voor 3000) later €70.000 waard was geweest.
Maar ook 30K wat ik uiteindelijk voor véél minder heb verkocht, want te laat verkocht.

Die 1e had ik echt wel een dagje last van waarbij ik chagerijnig was. Die laatste had ik echt weinig problemen mee.

En bij die eerste was ik mee chagerijnig dat ik niet gewoon mijn plan/gevoel had gevolgd. Niet om het geld. Ik snap dat mensen daar misschien niet zo bij kunnen....

Ik heb een prima baan, prima inkomen. Enige wat crypto is, is extra. Een bescherming tegen inflatie en eventueel de mogelijkheid tot eerder pensioen. Geld is al jaren geen issue voor mij. Vooral omdat ik geen duur huis hoef, 0,0 met auto's heb.
Ik heb er geen moeite mee dat mensen er anders instaan dan ik. Ik heb er moeite mee dat hun persoonlijke opvatting wordt omgezet in universeel advies. Niet door jou overigens.

Tegen iemand zeggen "inleg er uit halen dan is de rest speelgeld" is niet behulpzaam en kortzichtig als je niet weet hoe die persoon er in staat.

• malarkan
Waah schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 15:34:
[...]

Maar dan is de info van @Verwijderd toch nog steeds van toepassing: "verkoop tot het punt dat je eventueel zelf zou willen inkopen als je het om zou zetten in fiat"?

bij jou ligt die grens gewoon vele malen hoger :)

In feite zeg je hetzelfde :)

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01:16
Aarle schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 15:20:

Holyshhit!! na TRON nu ook XLM? Waar zijn ze in godsnaam mee bezig daar bij Bitvavo?

Ik denk dat ik dan iets vooruit moet gaan plannen en dan maar via SEPA --> Kraken ---> Binance maar de nieuwe weg gaat worden.....

nothing stops this train

• malarkan
Kol Nedra schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 15:38:
[...]

Holyshhit!! na TRON nu ook XLM? Waar zijn ze in godsnaam mee bezig daar bij Bitvavo?

Ik denk dat ik dan iets vooruit moet gaan plannen en dan maar via SEPA --> Kraken ---> Binance maar de nieuwe weg gaat worden.....
Ik zit net te denken, maar kan het zijn dat ze gewoon geen liquidity van die tokens meer hebben? ik noem maar wat. maar iedereen verplaatst zijn coins nu via deze weg naar binance, en gok dat er niet al teveel voor terug komt op dit moment :+

• Waah
  • Nu online
malarkan schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 15:37:
[...]

"verkoop tot het punt dat je eventueel zelf zou willen inkopen als je het om zou zetten in fiat"?
Die hele zin snap ik niets van sorry.

• Waah
  • Nu online
malarkan schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 15:39:
[...]

Ik zit net te denken, maar kan het zijn dat ze gewoon geen liquidity van die tokens meer hebben? ik noem maar wat. maar iedereen verplaatst zijn coins nu via deze weg naar binance, en gok dat er niet al teveel voor terug komt op dit moment :+
Of iedereen verplaatst de dikke winsten uit Binance naar Bitvavo en verkoopt zijn XLM dus voor euro's. Waardoor de koers flink omlaag gaat tov andere exchanges?

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-11-2025
Afbeeldingslocatie: https://c.tenor.com/aD7oEflqCLwAAAAC/nou-nee.gif

Er liggen allerlei levels tussen. Kijk eens naar 58k, 57k, 54500 en daarna 52k. Funds are safu.
Laat dit alsjeblieft een troll zijn. Laat dit alsjeblieft een troll zijn. Laat dit alsje...

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

• Waah
  • Nu online
Jedi_Pimp schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 15:41:
[...]
Shiba Inu

Laat dit alsjeblieft een troll zijn. Laat dit alsjeblieft een troll zijn. Laat dit alsje...

• zenith
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Kol Nedra schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 15:38:
[...]

Hmm dat Tron ook uitgeschakeld is, is wel balen. De bitvavo URL over waarom het tijdelijk uitstaat geeft een 404... Blij dat ik ze alleen als "pin/ideal gateway" gebruik, maar die functie is nu ook kapot. :+
Pagina: 1 ... 213 ... 252 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • De meer inhoudelijke en onderbouwde berichten mogen in het Nieuws en koers topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3.
  • Blijf on-topic.
  • Prijzen/koersen aub in USD waarde vermelden. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
  • "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, of stel hem niet.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!