[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 252 Laatste
Acties:
  • 815.542 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:52
Tabacca schreef op maandag 13 september 2021 @ 12:25:
[...]

In theorie klopt dit en het netwerk zal vast ook wel blijven functioneren enkel het ding is dat mensen op zo'n moment het vertrouwen kwijtraken in het netwerk en over gaan stappen naar andere chains. Toen BSC begon had je nog zo goed als geen andere chains met zo'n lage fee structuur enz. Tegenwoordig heb je nog goedkopere en snellere netwerken waardoor een overstap relatief makkelijk gemaakt is.
In crypto draait het heel veel om vertrouwen en sentiment, als alle vertrouwen in BSC verdwijnt zal het gewoon doodbloeden denk ik.
in de bullrun is BSC prima, maar verwacht idd dat het zware klappen gaat krijgen... ik denk wel dat sommige projecten goed blijven doen zoals Cake en Bifi...

en natuurlijk Cardence (ff shillen 🙃👀)

nothing stops this train

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Kol Nedra schreef op maandag 13 september 2021 @ 12:30:
[...]

in de bullrun is BSC prima, maar verwacht idd dat het zware klappen gaat krijgen... ik denk wel dat sommige projecten goed blijven doen zoals Cake en Bifi...

en natuurlijk Cardence (ff shillen 🙃👀)
Cardence. Is dat de aliexpress versie van cardano?

Zero.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Uncle_Charles
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 25-09-2023
Pelox schreef op maandag 13 september 2021 @ 12:36:
[...]

Cardence. Is dat de aliexpress versie van cardano?
Neen, Cardano is de Aliexpress versie van TRX

irony > *

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darrell
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

Darrell

Fiat moonboy

Schizofrene kut vervelende munten.

Edit: sorry liet me even gaan

[ Voor 55% gewijzigd door Darrell op 13-09-2021 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:08
BTC100K2021 schreef op maandag 13 september 2021 @ 12:00:
Waar zit nu nog support voor BTC behalve de MA25 op de weekly (44.306)?
42k en daarna 38/37k. Ik hoop dat de 44k het gaat houden, maar veel verwachten toch een test van de 42k en vanaf daar omhoog. De test van de 38k vind ik te spannend dus die slaan we mooi even over. Ben benieuwd hoe Taro hierover denkt. :)

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Darrell
  • Nu online

Darrell

Fiat moonboy

zwembroek schreef op maandag 13 september 2021 @ 13:24:
[...]

42k en daarna 38/37k. Ik hoop dat de 44k het gaat houden, maar veel verwachten toch een test van de 42k en vanaf daar omhoog. De test van de 38k vind ik te spannend dus die slaan we mooi even over. Ben benieuwd hoe Taro hierover denkt. :)
Als je die 38k te spannend vindt, kan je beter niet vragen waar Taro rekening mee houdt (zie NK topic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:08
Darrell schreef op maandag 13 september 2021 @ 13:28:
[...]

Als je die 38k te spannend vindt, kan je beter niet vragen waar Taro rekening mee houdt (zie NK topic)
Ow jee....ik ga even checken...

Die van 11 september toch? Ach ja wie weet. Ik ga uit van een 42k bodem.

[ Voor 12% gewijzigd door zwembroek op 13-09-2021 13:31 ]

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
Mensen ben een beetje teleurgesteld. Ik had gedacht dat ik vanmorgen wakker zou worden en iemand mijn NFT voor een paar miljoen had gekocht ofzo. Wat is dit voor bleke scam? Ik stop mijn ziel en zaligheid in een kunstwerk en waardering? 0! Maar zoals bij echte kunst... Meestal kan men het pas achteraf waarderen...

Ondertussen is er een 8-jarige Chinees die steelt de show met z'n lelijke poep NFT's... Pfff wat een competitie.

[ Voor 16% gewijzigd door enomiss op 13-09-2021 13:35 ]

https://opensea.io/seaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darrell
  • Nu online

Darrell

Fiat moonboy

zwembroek schreef op maandag 13 september 2021 @ 13:28:
[...]

Ow jee....ik ga even checken...

Die van 11 september toch? Ach ja wie weet. Ik ga uit van een 42k bodem.
yep die van 11 sept.

Ik heb ook wel wat dingen in mn achterhoofd waardoor ik uitga van maximaal terug naar 42k. Maar het kan natuurlijk nog veel verder omlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04 12:55
HBAR <3

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:50
Beetje een klok en klepel vraag maar goed:

Ik ben een long term crypto hodler. Nu lees ik nogal wat verhalen over staking en lending, waarbij je bij bv het platform "Celsius" tegen de 4% rente per week zou kunnen incasseren door je crypto beschikbaar te maken voor anderen om mee te traden.

Klinkt mij wat te mooi om waar te zijn. Kan iemand enige toelichting geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTFD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 05-10 18:04
En toch houd ik @Taro zijn optie in het achterhoofd aangezien:
De weekly Fib levels 0.5 en 0.618 liggen op $25K en $20K.
Vorige week al de ALTS de deur gewezen en had ik dit ook maar met ETH gedaan, hier intussen toch alweer veel op verloren..

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

St@m

@ Your Service

BTFD schreef op maandag 13 september 2021 @ 13:54:
En toch houd ik @Taro zijn optie in het achterhoofd aangezien:

[...]

Vorige week al de ALTS de deur gewezen en had ik dit ook maar met ETH gedaan, hier intussen toch alweer veel op verloren..
ETH is een alt.. :p
Ik ga voorlopig gewoon uit van de bullrun die doorloopt. En terug naar 25k is dat niet :p

[ Voor 10% gewijzigd door St@m op 13-09-2021 13:57 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle_Charles
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 25-09-2023
Stoffa schreef op maandag 13 september 2021 @ 13:53:
Beetje een klok en klepel vraag maar goed:

Ik ben een long term crypto hodler. Nu lees ik nogal wat verhalen over staking en lending, waarbij je bij bv het platform "Celsius" tegen de 4% rente per week zou kunnen incasseren door je crypto beschikbaar te maken voor anderen om mee te traden.

Klinkt mij wat te mooi om waar te zijn. Kan iemand enige toelichting geven?
4% per week? Voor zover ik weet max iets van ca. 11% per jaar (USDT)

irony > *

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Dit is echt zo'n topic waarin je gepost moet hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BTFD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 05-10 18:04
Servor schreef op maandag 13 september 2021 @ 14:00:
Bij deze! d:)b

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomassie12
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-10 21:14
Servor schreef op maandag 13 september 2021 @ 14:00:
En laten weten dat je in Safemoon en SHIB zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
thomassie12 schreef op maandag 13 september 2021 @ 14:03:
[...]

En laten weten dat je in Safemoon en SHIB zit.
Hmmmmz nee. BTC en een flufje ETH. Sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
Hoe groot mag een flufje maximaal zijn? 5% van je portfolio?

[ Voor 31% gewijzigd door enomiss op 13-09-2021 14:06 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• knakworst
  • Laatst online: 22:25

knakworst

Get more sats!

enomiss schreef op maandag 13 september 2021 @ 14:04:
Hoe groot mag een flufje maximaal zijn? 5% van je portfolio?
Maximaal 21 miljoen btc. Indien meer spreken we van een fluf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enomiss
knakworst schreef op maandag 13 september 2021 @ 14:07:
[...]

Maximaal 21 miljoen btc. Indien meer spreken we van een fluf.
Dus iedereen zal altijd een flufje Bitcoin hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielB
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-08 17:20
enomiss schreef op maandag 13 september 2021 @ 14:07:
[...]

Wanneer wordt het dan bluf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mengenli
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 03-02-2024
MicroStrategy gaat vrolijk verder met kopen van Bitcoins...
Echt ze hebben nu 114042 Bitcoins. Ongelooflijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Laatst online: 22:25

knakworst

Get more sats!

enomiss schreef op maandag 13 september 2021 @ 14:07:
[...]

Mijn ouders hebben geen flufje. Dus of ze hebben niets, of er zit een bug in de blockchain. Welke zou het zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Side-Kick
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-10 20:00

Side-Kick

Timmy!

knakworst schreef op maandag 13 september 2021 @ 14:09:
[...]

Mijn ouders hebben geen flufje. Dus of ze hebben niets, of er zit een bug in de blockchain. Welke zou het zijn.
Dat wordt een hard fork dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
knakworst schreef op maandag 13 september 2021 @ 14:09:
[...]

Een nano-flufje fiat... Of waarschijnlijk een septillionth-flufje fiat

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jvel92
  • Registratie: Augustus 2017
  • Nu online
majic schreef op maandag 13 september 2021 @ 09:13:
[...]

Er is natuurlijk zo iets als smart DCA. Blind op een fixed dag en uur DCA'en is heel makkelijk geld weggooien.
Even de chart lezen en je centjes een paar uur eerder of later, of een dagje eerder of later investeren kan zomaar 10-20% verschil uitmaken in wat je krijgt voor je FIAT. En op een vrij voorspelbare manier.
De gedachte achter DCA'en is dat je juist niet de markt probeert te timen, omdat de markt voor de meeste mensen niet te timen is. Door op vaste momenten (maandelijks, wekelijks etc) je aankopen te doen, laat je je emotie een veel kleinere rol spelen bij je aankoopmomenten (zeker als je het automatiseert) en is een prima manier van investeren met een lange tijdshorizon in bewezen coins als BTC en ETH.

Met "smart DCA" ben je gewoon weer de markt aan het timen. Want je verwacht een dip en wacht, maar plots stijgt de markt met 7% en besluit je om er toch maar in te fomo-en, om de volgende dag wakker te worden met een -20%. Natuurlijk wat overdreven, maar op lange termijn haal je met deze strategie echt niet veel betere resultaten als met het reguliere DCA. Zeker op moment dat je met een lange termijnvisie in BTC of ETH zit, maakt het weinig uit of je het nu op 45k of 41k koopt. Daarnaast zou je je zelf sowieso niet moeten vermoeien met dag koersen als je erin zit voor de lange termijn.

Alternatief op DCA'en is dan weer Value Averaging, waarbij je voor jezelf een doel vaststelt dat je portfolio elke maand met 200,- moet groeien en op basis daarvan de omvang van je maandelijkse investering bepaalt of zelfs een gedeelte verkoopt bij grote stijging.

Bovenstaand verhaal natuurlijk vooral van toepassing op moment dat je een wat meer long term visie hebt met buy-and-hold, en wat minder als je gewoon aan het traden bent.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

jvel92 schreef op maandag 13 september 2021 @ 14:17:
[...]

De gedachte achter DCA'en is dat je juist niet de markt probeert te timen, omdat de markt voor de meeste mensen niet te timen is. Door op vaste momenten (maandelijks, wekelijks etc) je aankopen te doen, laat je je emotie een veel kleinere rol spelen bij je aankoopmomenten (zeker als je het automatiseert) en is een prima manier van investeren met een lange tijdshorizon in bewezen coins als BTC en ETH.

Met "smart DCA" ben je gewoon weer de markt aan het timen. Want je verwacht een dip en wacht, maar plots stijgt de markt met 7% en besluit je om er toch maar in te fomo-en, om de volgende dag wakker te worden met een -20%. Natuurlijk wat overdreven, maar op lange termijn haal je met deze strategie echt niet veel betere resultaten als met het reguliere DCA. Zeker op moment dat je met een lange termijnvisie in BTC of ETH zit, maakt het weinig uit of je het nu op 45k of 41k koopt. Daarnaast zou je je zelf sowieso niet moeten vermoeien met dag koersen als je erin zit voor de lange termijn.

Alternatief op DCA'en is dan weer Value Averaging, waarbij je voor jezelf een doel vaststelt dat je portfolio elke maand met 200,- moet groeien en op basis daarvan de omvang van je maandelijkse investering bepaalt of zelfs een gedeelte verkoopt bij grote stijging.

Bovenstaand verhaal natuurlijk vooral van toepassing op moment dat je een wat meer long term visie hebt met buy-and-hold, en wat minder als je gewoon aan het traden bent.
Eens, maar ik vermoed dat @majic bedoelde dat als je morgen je gebruikelijke DCA dag hebt staan maar je ziet vandaag een behoorlijke dip van 52k naar 45k, dat het dan geen kwaad kan om het een dag naar voren te halen.

Dus niet blijven wachten op een moment, maar evt iets eerder bij extreme situaties.

Mocht ik hem verkeerd begrepen hebben dan slaat Majic me wel om mijn oren met een DOT of FTM. :-(

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• St@m
  • Nu online

St@m

@ Your Service

En overmorgen staat het op 35k..
Het is gewoon geen DCA als je de markt gaat timen. Geeft verder niet.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:52
dca ofniet maakt niet veel uit, je bent zoiezo beter uit als je bitcoin ADA ETH DOT SOL hebt ipv fiat 🙌

[ Voor 20% gewijzigd door Kol Nedra op 13-09-2021 14:44 ]

nothing stops this train

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

St@m schreef op maandag 13 september 2021 @ 14:40:
Zoals gezegd, je hebt gelijk. Ik zal voortaan mijn alarm zetten zodat ik....

Ach welnee, ik stop met DCA en mieter er gewoon meermalen per maand geld in wanneer ik er zin in heb en maak mij verder niet druk om regeltjes of ik wel op de juiste seconde bijkoop omdat ik het anders geen DCA mag noemen.

HODL.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

Vis

Atom doet een pumpje, ik hoop dat ie komende tijd een Solanaatje gaat doen

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvel92
  • Nu online
Ngangatar schreef op maandag 13 september 2021 @ 14:26:
[...]

Eens, maar ik vermoed dat @majic bedoelde dat als je morgen je gebruikelijke DCA dag hebt staan maar je ziet vandaag een behoorlijke dip van 52k naar 45k, dat het dan geen kwaad kan om het een dag naar voren te halen.

Dus niet blijven wachten op een moment, maar evt iets eerder bij extreme situaties.

Mocht ik hem verkeerd begrepen hebben dan slaat Majic me wel om mijn oren met een DOT of FTM. :-(
Dat bedoelde hij vermoedelijk ook, maar je bent dan natuurlijk wel weer de markt aan het timen waarbij emoties vaak ook weer een rol gaan spelen. En dat is nou juist datgene wat je d.m.v. DCA (of uberhaupt een bepaalde strategie) probeert te voorkomen. In jouw voorbeeld zou het ook heel goed kunnen dat je op je originele DCA dag de koers nog lager staat :P

Hierbij moet je ook wel twee dingen uit elkaar trekken; ben je een trader of een investeerder met een lange termijn horizon. Bij dat eerste is het vele malen belangrijker om een goede entry te hebben en op de koersen te letten. Voor iemand met een lange termijn visie zijn dagkoersen gewoon ruis, maar is het grotere plaatje veel belangrijker. Kijk naar iemand als Saylor; het halve internet valt over hem heen als ie weer eens een BTC aankoop heeft gedaan met een gemiddelde aankoopprijs dat boven de huidige prijs ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

jvel92 schreef op maandag 13 september 2021 @ 14:50:
[...]

Dat bedoelde hij vermoedelijk ook, maar je bent dan natuurlijk wel weer de markt aan het timen waarbij emoties vaak ook weer een rol gaan spelen. En dat is nou juist datgene wat je d.m.v. DCA (of uberhaupt een bepaalde strategie) probeert te voorkomen. In jouw voorbeeld zou het ook heel goed kunnen dat je op je originele DCA dag de koers nog lager staat :P

Hierbij moet je ook wel twee dingen uit elkaar trekken; ben je een trader of een investeerder met een lange termijn horizon. Bij dat eerste is het vele malen belangrijker om een goede entry te hebben en op de koersen te letten. Voor iemand met een lange termijn visie zijn dagkoersen gewoon ruis, maar is het grotere plaatje veel belangrijker. Kijk naar iemand als Saylor; het halve internet valt over hem heen als ie weer eens een BTC aankoop heeft gedaan met een gemiddelde aankoopprijs dat boven de huidige prijs ligt.
Ik denk dat we het allemaal wel met elkaar eens zijn. Zo moeilijk is het niet. Maar dat tevens 90% van de mensen die zeggen dat ze DCA doen, daar wel eens een dag of een paar uur tussen hebben zitten al dan niet gedreven door koersgedrag.

Laten we nu niet elke keer dat iemand daar een "foutje" in maakt met ellenlange verhandelingen komen dat dit dat zus zo niet kan of mag desalwelteplus en dat je het dan geen DCA mag noemen. Dat snapt werkelijk iedereen en we zijn hier toch niet roomser dan de paus?

Want if so, dan wil ik ook graag weten:
  • Hoeveel tijd ik iets moet HODL-en voor ik het HODL mag noemen
  • Hoeveel procent we moeten crashen voor het REKT
  • Idem voor MOON maar dan opwaarts
  • Hoeveel is een Fluf
  • Etc

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• enomiss
DCA'en... Geeft geen adrenaline. Wil je een suf leven, ga dan vooral DCA'en. Het is wel heel verstandig. Maar fiat is ook heel verstandig. Kuch... No risk, no glory.

Calculated risk = calculated return

[ Voor 16% gewijzigd door enomiss op 13-09-2021 15:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wowhead
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-04-2024
enomiss schreef op maandag 13 september 2021 @ 15:05:
DCA'en... Geeft geen adrenaline. Wil je een suf leven, ga dan vooral DCA'en. Het is wel heel verstandig. Maar fiat is ook heel verstandig. Kuch... No risk, no glory.
Voor de adrenaline, speel ik al paintball en rij ik BMX. daar ga ik geen geld voor vergokken lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
Wowhead schreef op maandag 13 september 2021 @ 15:08:
[...]

Voor de adrenaline, speel ik al paintball en rij ik BMX. daar ga ik geen geld voor vergokken lol
1. Accepteer dat crypto een risico is.
2. DCA'en creëert een illusie van veiligheid.
3. Deze illusie van veiligheid weerhoudt je ervan je te verdiepen in de materie.
4. Het is het perfecte excuus om als een domme investeerder lukraak te kopen.
5. Terug naar acceptatie van risico.
6. Leer risico's te calculeren en beheersen.
7. Koop op de juiste momenten.
8. Het is niet zo moeilijk. Het juiste moment is wanneer alles inktrood en goedkoop is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Urbanus
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 17:25
St@m schreef op maandag 13 september 2021 @ 14:40:
Daarom heb ik 1 belangrijke regel: "Ik koop nooit op overmorgen."
Kwestie van principe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FijneKerst
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-06 17:46

FijneKerst

Flufjes!!

Zo..... alle weakhands weer verkocht?
Mooi :)

Mijn eerste Productreview! https://tweakers.net/productreview/243692/creative-sound-blasterx-h7.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:37

MicroWhale

The problem is choice

DanielB schreef op maandag 13 september 2021 @ 14:09:
[...]

Wanneer wordt het dan bluf?
Als je zegt dat je het hebt, maar dat eigenlijk niet zo is.

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dikke rode fluffjes geslachte speculatie saus op mijn rekteroni vanavond.

Slokje hopium erbij dan maar.

En als toetje een bagje hodl.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StevenzeN
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-09 15:47
enomiss schreef op maandag 13 september 2021 @ 15:05:

Calculated risk = calculated return
Wat zeg jij allemaal :/ :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:34
Tja, als niemand meer Bitcoin koopt gaat Bitcoin niet omhoog. En als Bitcoin daalt gaat de rest mee..

Dus wat moet je doen?

Bitcoin - A weapon of mass disruption

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zenith
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je zou gold divers is moeten kijken op Discovery, die gasten riskeren hun leven onder het ijs van de beringzee voor een flufje goud. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelukszoekr schreef op maandag 13 september 2021 @ 15:26:
Tja, als niemand meer Bitcoin koopt gaat Bitcoin niet omhoog. En als Bitcoin daalt gaat de rest mee..

Dus wat moet je doen?
Hopen dat Musk en El Salvador all-in gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

enomiss schreef op maandag 13 september 2021 @ 15:13:
[...]

1. Accepteer dat crypto een risico is.
2. DCA'en creëert een illusie van veiligheid.
3. Deze illusie van veiligheid weerhoudt je ervan je te verdiepen in de materie.
4. Het is het perfecte excuus om als een domme investeerder lukraak te kopen.
5. Terug naar acceptatie van risico.
6. Leer risico's te calculeren en beheersen.
7. Koop op de juiste momenten.
8. Het is niet zo moeilijk. Het juiste moment is wanneer alles inktrood en goedkoop is.
Niet geheel met je eens en ik heb 1 zin bold gemaakt.

Ik zet maandelijks geld in crypto en zal dat blijven doen, maar dat wil niet zeggen dat ik niet 6-8 uur per week minimaal bezig ben om mij te verdiepen in bepaalde munten, het gebied waar deze munten zich in bevinden etc etc. En daar ben ik niet de enige in, meerdere mensen om mij heen zetten maandelijks een vast bedrag in en ja, sommigen doen niets daaromheen, maar het merendeel leest zich in, discussieert over crypto en verdiept zich wel degelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:24
Verwijderd schreef op maandag 13 september 2021 @ 15:28:
[...]
Ik hoop eigenlijk dat Musk onder een steen gaat liggen en nooit meer iets van zich laat horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvel92
  • Nu online
Ngangatar schreef op maandag 13 september 2021 @ 15:00:
[...]

Ik denk dat we het allemaal wel met elkaar eens zijn. Zo moeilijk is het niet. Maar dat tevens 90% van de mensen die zeggen dat ze DCA doen, daar wel eens een dag of een paar uur tussen hebben zitten al dan niet gedreven door koersgedrag.

Laten we nu niet elke keer dat iemand daar een "foutje" in maakt met ellenlange verhandelingen komen dat dit dat zus zo niet kan of mag desalwelteplus en dat je het dan geen DCA mag noemen. Dat snapt werkelijk iedereen en we zijn hier toch niet roomser dan de paus?

Want if so, dan wil ik ook graag weten:
  • Hoeveel tijd ik iets moet HODL-en voor ik het HODL mag noemen
  • Hoeveel procent we moeten crashen voor het REKT
  • Idem voor MOON maar dan opwaarts
  • Hoeveel is een Fluf
  • Etc
Je mist hier het punt een beetje geloof ik... De term DCA wordt hier inderdaad vrij losjes gebruikt, terwijl we eigenlijk "buy the dip" om de gemiddelde aankoopprijs te verlagen bedoelen. Maar de discussie ging niet om het correct toepassen van de term door de gebruikers hier :)

Het ging om de context dat Majic aangaf dat DCA'en op een vaste dag makkelijk geld weggooien zou zijn en dat je dat beter kon timen. Maar dat je de markt niet kunt timen (anders waren we hier allemaal al miljonair) is juist het idee achter de DCA strategie, die vaak toegepast wordt bij (passief) lange termijn investeren. Waarbij de dagelijkse koersschommelingen gewoon minder relevant zijn, want je verwacht niet de dag daarna al te willen cashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Verwijderd schreef op maandag 13 september 2021 @ 15:16:
Dikke rode fluffjes geslachte speculatie saus op mijn rekteroni vanavond.

Slokje hopium erbij dan maar.

En als toetje een bagje hodl.
Ook hier rekteroni vandaag, Aglio e oglio, gelukkig hebben we alle ingrediënten vanuit de groentetuin op de pasta en olijfolie na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tabacca
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 19:01
Gelukszoekr schreef op maandag 13 september 2021 @ 15:26:

Dus wat moet je doen?
Precies dit,
dit zou ook wel eens een vroeger einde van de bullrun kunnen betekeken. Alle retail investors kopen alts maar gelukkig is er nog institutioneel geld wat voornameljk BTC koopt, deze houden de prijs nog overeind of krikken het omhoog

Scheißemünze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
Laatste halte voor de SOL trein weer gaat rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

jvel92 schreef op maandag 13 september 2021 @ 15:31:
[...]

Je mist hier het punt een beetje geloof ik... De term DCA wordt hier inderdaad vrij losjes gebruikt, terwijl we eigenlijk "buy the dip" om de gemiddelde aankoopprijs te verlagen bedoelen. Maar de discussie ging niet om het correct toepassen van de term door de gebruikers hier :)

Het ging om de context dat Majic aangaf dat DCA'en op een vaste dag makkelijk geld weggooien zou zijn en dat je dat beter kon timen. Maar dat je de markt niet kunt timen (anders waren we hier allemaal al miljonair) is juist het idee achter de DCA strategie, die vaak toegepast wordt bij (passief) lange termijn investeren. Waarbij de dagelijkse koersschommelingen gewoon minder relevant zijn, want je verwacht niet de dag daarna al te willen cashen.
Nee dat punt mis ik niet, daar zijn we het over eens. Maar ik stop met de discussie voeren vanuit de gedachte dat ik denk te weten wat Majic bedoelde, want daardoor ontspoort het wellicht alleen maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pelox
  • Nu online
Mini moon.

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roflexx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-06 17:55
Kunnen we alweer voorzichtig moon roepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Nu online

St@m

@ Your Service

Ik snap wel dat mensen even voorzichtig zijn met investeren. In mei hebben een heleboel mensen een heleboel geld verloren, het leek er even op dat ze geld gingen verdienen eind augustus, en BAM weer 20% in de min. Even op adem laten komen, even stabiliseren.
(ja, dat is gewoon hoe het werkt, terwijl men nu zou moeten kopen).

Maar ok, m00n!

[ Voor 3% gewijzigd door St@m op 13-09-2021 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tabacca
moooooooonnnnn

Scheißemünze

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pingo76
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 15-10-2023
St@m schreef op maandag 13 september 2021 @ 15:35:
Ik snap wel dat mensen even voorzichtig zijn met investeren. In mei hebben een heleboel mensen een heleboel geld verloren, het leek er even op dat ze geld gingen verdienen eind augustus, en BAM weer 20% in de min. Even op adem laten komen, even stabiliseren.

Maar ok, m00n!
Vooral op Viva forum zijn aardig wat mensen de mist in gegaan in die periode….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fRiEtJeSaTe schreef op maandag 13 september 2021 @ 15:34:
Laatste halte voor de SOL trein weer gaat rijden.
jajaajajajaaaa :D
Als ie 190usd hit, dan verkoop ik wel men SOL coins denk ik.. al zie ik mezelfd die limit order nog wel annuleren als ik terug euforisch wordt >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St@m
  • Nu online

St@m

@ Your Service

Pingo76 schreef op maandag 13 september 2021 @ 15:38:
[...]

Vooral op Viva forum zijn aardig wat mensen de mist in gegaan in die periode….
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Niet online
zenith schreef op maandag 13 september 2021 @ 15:27:
Je zou gold divers is moeten kijken op Discovery, die gasten riskeren hun leven onder het ijs van de beringzee voor een flufje goud. :)
Vanavond weer op discovery channel 👍

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darrell
  • Nu online

Darrell

Fiat moonboy

@A87 short gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniMatrix
  • Laatst online: 06:50
Ben in April begonnen, in Mei 30% in de min, Augustus 40% in de plus en nu nog 17% in de plus. Ik geef toe, bijna geheel dankzij ADA.

EDIT maandelijks gekocht en soms met dips wat extra.

[ Voor 17% gewijzigd door UniMatrix op 13-09-2021 15:41 ]

EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Maar ok, m00n!
Mooie toevoeging, m<(O.o)>n inderdaad en nu hopelijk door die 46 heen weer snel.

En voorzichtigheid kan ik mij goed voorstellen. In april begonnen hier en elke maand geld erin (op vaste dag ;)). Daarnaast op bepaalde momenten dat het laag was/leek, nog meer ingekocht, bijvoorbeeld tot 3 keer toe vorige week. Maar ik wil nu toch eerst een duidelijk herstel zien voor ik er deze week of volgende week weer iets instop.

Ben wel blij dat ik er op 30k aardig aan het instoppen ben geweest en dit lijkt weer zo'n hobbel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
Verwijderd schreef op maandag 13 september 2021 @ 15:38:
[...]
jajaajajajaaaa :D
Als ie 190usd hit, dan verkoop ik wel men SOL coins denk ik.. al zie ik mezelfd die limit order nog wel annuleren als ik terug euforisch wordt >:)
Op $450 ga ik erover nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingo76
Ik ben zelf op 6 augustus begonnen met crypto, op Viva was het toen al daaaagen stil. En toen er een keertje gepost werd, waren het spijtoptanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roflexx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-06 17:55
In feb. Begonnen en maar 120% in de plus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

UniMatrix schreef op maandag 13 september 2021 @ 15:39:
Ben in April begonnen, in Mei 30% in de min, Augustus 40% in de plus en nu nog 17% in de plus. Ik geef toe, bijna geheel dankzij ADA.

EDIT mandelijks gekocht en soms met dips wat extra.
Ik ook in april begonnen en mijn plus komt voornamelijk van initiële inkoop VET, ETH en vervolgens traden BTC en ETH, inkoop BTC op laag punt en enkele gelukjes. ADA heb ik maar heel weinig van gehad korte tijd.

Leuke van Crypto, meerdere manieren om iets te verdienen en nog veel meer manieren om REKT te gaan :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BTC100K2021
  • Laatst online: 16:23
Goeie candle dit hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Litecoin schiet omhoog na deal met Walmart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Wat wil je, Amerika is weer wakker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniMatrix
Ik had gewoon algemene 'crypto FOMO', niet weer over een paar jaar willen zeggen 'had ik toen maar...' Zoals in April, toen ik zag dat 3 euro BTC die ik nog ergens had staan in een paar jaar (2018 - 2021) x10 was gegaan. En in 2018 dacht ik ook natuurlijk al... had ik maar...

EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tabacca
We gaan warempel naar de 47k boys! Eindelijk weer eens een dikke groene staaf

Scheißemünze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wlchris
  • Laatst online: 20:41
Dat nieuws van Walmart trekt alles mee omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vickypollard
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:11
Jezus ja, die is gewoon +30% gegaan in een klap

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:01
Verwijderd schreef op maandag 13 september 2021 @ 15:28:
[...]

volgens mij gebeurd dat nu hahahaha. Hoop dat die verlies nemers van vanmorgen toch niet uitgestapt zijn

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pelox
  • Nu online
Ngangatar schreef op maandag 13 september 2021 @ 15:46:
[...]

Wat wil je, Amerika is weer wakker.
En weer precies tegelijk wakker ook! Wat een volk..

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielB
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-08 17:20

Maar ok, m00n!
Ik spreek wat dat betreft uit ervaring en dan met een, in mijn ogen, relatief laag bedrag.

Ik ging van 1150 naar 1350 (dank aan MATIC en ETC) naar bijna 500 (RVN }:O ), al speelt mijn wallet nu al weken gelukkig "tenminste" quitte met wat winstpiekjes door SOL.

Nog steeds onder de indruk dat ondanks de snelle groei dat SOL toekomst heeft, nog wel wat dipjes gaat maken maar uiteindelijk wel mijn grote vriend gaat zijn 8) !

(En ja, ik geef het toe - ik heb ook SHIB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Nu online

St@m

@ Your Service

Aaaaannddd it's gone

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

Maar ok, m00n!
Je verliest niks als je niks verkoopt.
Enige mensen die geld verloren zijn zijn newbies die even snel rijk wilde worden en in paniek raakte toen hun spaargeld opeens weg was....

Mijn eerste Productreview! https://tweakers.net/productreview/243692/creative-sound-blasterx-h7.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• malarkan
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-08-2024
FijneKerst schreef op maandag 13 september 2021 @ 15:49:
[...]

Enige mensen die geld verloren zijn zijn newbies die even snel rijk wilde worden en in paniek raakte toen hun spaargeld opeens weg was....
Tenzij je geld in coins zitten die neits meer waard zijn zodra een paar mensen hun geld er uit halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

Sleeping giant Litecoin is ontwaakt? Brace yourselfs 🚀

Hij moet ook gewoon terug naar de top 10 btw

[ Voor 29% gewijzigd door Vis op 13-09-2021 15:53 ]

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
[...]
Jij laat je geld aan boord van een schip waarvan de bemanning overboord is gesprongen? Waar denk je dat het schip gaat eindigen? De meeste mensen investeren in de verkeerde coins. Onder de noemer deze zijn zo goedkoop, ik heb er 10000en.

[ Voor 11% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 13-09-2021 15:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St@m
  • Nu online

St@m

@ Your Service

[...]

Als je geld verliest (al dan niet virtueel) en het lijkt weer goed te komen, en er gaat nog eens 20% af, dan voelt dat voor een heleboel mensen niet fijn. Die zullen niet heel snel nog meer geld investeren. Zo werkt het gewoon. Maar ik begrijp dat jij dat niet zo ziet. Prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

malarkan schreef op maandag 13 september 2021 @ 15:51:
[...]

Tenzij je geld in coins zitten die neits meer waard zijn zodra een paar mensen hun geld er uit halen
Ja ok, je moet ook niet in obvious shitcoins gaan zitten'met je hele hebben en houden... maar ja..... stupid is as stupid does.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:01
Vis schreef op maandag 13 september 2021 @ 15:52:
Sleeping giant Litecoin is ontwaakt? Brace yourselfs 🚀

Hij moet ook gewoon terug naar de top 10 btw
toch lekker dat ik ze nog heb. Chikun arise

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

fRiEtJeSaTe schreef op maandag 13 september 2021 @ 15:52:
[...]

Jij laat je geld aan boord van een schip waarvan de bemanning overboord is gesprongen? Waar denk je dat het schip gaat eindigen? De meeste mensen investeren in de verkeerde coins. Onder de noemer deze zijn zo goedkoop, ik heb er 10000en.
In Atlantis waar Crypto nog veel meer waard is natuurlijk... Duh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniMatrix
Mja, had een beetje ALGO, doe maar weg met een beetje verlies, wordt niks meer. BOEM! :P Je weet dat het gaat gebeuren als je iets weg doet, maar toch. Ik kan er wel om lachen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Biohazzard21
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:41
St@m schreef op maandag 13 september 2021 @ 15:53:
[...]

Als je geld verliest (al dan niet virtueel) en het lijkt weer goed te komen, en er gaat nog eens 20% af, dan voelt dat voor een heleboel mensen niet fijn. Die zullen niet heel snel nog meer geld investeren. Zo werkt het gewoon. Maar ik begrijp dat jij dat niet zo ziet. Prima.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/92yODAFl6-O6aCmTBg0hoH9-oGI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/ytvjZKjJCP9gtsmx1iYW9Btr.gif?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St@m
  • Nu online

St@m

@ Your Service

FijneKerst schreef op maandag 13 september 2021 @ 15:54:
[...]

Ja ok, je moet ook niet in obvious shitcoins gaan zitten'met je hele hebben en houden... maar ja..... stupid is as stupid does.
Gelukkig ben jij een genius, toch?
Lekker vanachter je toetsenbord anderen dom noemen. Keurig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

fRiEtJeSaTe schreef op maandag 13 september 2021 @ 15:52:
[...]

Ja ok, mijn stelling was ook in de veronderstelling dat we het niet over morons hadden maar over mensen die minimaal het IQ van kokend water hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
FijneKerst schreef op maandag 13 september 2021 @ 15:55:
[...]

Ja ok, mijn stelling was ook in de veronderstelling dat we het niet over morons hadden maar over mensen die minimaal het IQ van kokend water hebben.
Voor mijn beeld: wat is het IQ van kokend water?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

St@m schreef op maandag 13 september 2021 @ 15:55:
[...]

Gelukkig ben jij een genius, toch?
Lekker vanachter je toetsenbord anderen dom noemen. Keurig.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vXbcYPxMf64YmV7zP2Wq4eIY5Dc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/D0wZ4cD8PkaFlRt7RNcftSv8.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St@m
  • Nu online

St@m

@ Your Service

Ha, dan weet ik wel wat jij bent :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingo76
Smultie schreef op maandag 13 september 2021 @ 15:55:
[...]

Misschien ik, op papier heb ik mbo nivo 2 als hoogst genoten opleiding 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

Smultie schreef op maandag 13 september 2021 @ 15:55:
[...]

....
Iemand anders deze a.u.b.? ... anders ben ik weer de eikel hier :) :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Biohazzard21
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:41
Ik ga voor het kookpunt van water.. maar goed wie ben ik

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
FijneKerst schreef op maandag 13 september 2021 @ 15:57:
[...]

....
Waarschijnlijk bedoel je "een IQ overeenkomstig het kookpunt van water" oid?
Enfin, echt slim kom je zelf niet over zo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:06
FijneKerst schreef op maandag 13 september 2021 @ 15:57:
[...]

....
Ligt er aan waar je water kookt en de hoeveelheid zout in het water........

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

St@m schreef op maandag 13 september 2021 @ 15:57:
[...]

Ha, dan weet ik wel wat jij bent :D
Goed van jou... hier.. een sticker
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u1-OgzETyoOoKoY7UoFhS4K2KoY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/aywdJqiMdvFZ9oOcskiQQAu5.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• malarkan
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-08-2024
Elke keer dat er veel beweging in de markt zit vliegt iedereen hier in de haren :D
Pagina: 1 ... 3 ... 252 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • De meer inhoudelijke en onderbouwde berichten mogen in het Nieuws en koers topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3.
  • Blijf on-topic.
  • Prijzen/koersen aub in USD waarde vermelden. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
  • "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, of stel hem niet.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!