[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 122 ... 252 Laatste
Acties:
  • 817.777 views

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Topicstarter
enomiss schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 21:35:
[...]

Ik vind het jammer van die python. Past niet erbij en trekt de aandacht weg van de stier. Raar. Miskoop.
Hij is al door iemand anders gekocht, dus ik kan hem niet gebruiken :) https://twitter.com/BitBitCrypto/status/1446191911539257350.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

• Aarebe1
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 29-08-2023

Aarebe1

Maxi

enomiss schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 21:35:
[...]

Ik vind het jammer van die python. Past niet erbij en neemt de aandacht weg van de stier. Raar. Miskoop.
Maar deze heeft wel de Turkse Tortelduif op z'n schouder.

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
Taro schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 21:36:
[...]

Hij is al door iemand anders gekocht, dus ik kan hem niet gebruiken :) https://twitter.com/BitBitCrypto/status/1446191911539257350.
Misschien teken ik dit weekend een stier voor je.

https://opensea.io/seaart

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:45
Oepsje schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 21:34:
Wat vinden jullie eigenlijk van Neo? Iemand enig idee of daar nog mooie ontwikkelingen zijn?
Ik ben al jarenlang neo hodler. Had er een flinke zak van, maar inmiddels 75% verkocht. Ik had goede hoop op een nieuwe ath deze run, maar de marketing machine van neo werkt niet en van andere shitcoins zonder echt product wel.. dat is een beetje het ding deze run. Als je genoeg fomo kan creëren onder de kids dan maak je gains. Werkend product of niet doet er totaal niet toe.

Zero.

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-01 11:53
voor de ADA-boyyyssss:

jaja deze moet en gaat gewoon hoor, moon-soon!

nothing stops this train

• Oepsje
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16:18
Taro schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 21:35:
[...]

Heb je zelf ook wat onderzoek gedaan?
Vroeger (lees: 5 jaar geleden) hele bult gekocht net nadat ze de rebranding van Antshares hadden gedaan. Heb er toen een hele tijd niks meer mee gedaan maar na de upgrade naar Neo 3.0 hoor ik er weinig over.

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-10-2025
MicroWhale schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 19:08:
[...]

Leuk, maar het feit dat ze meerdere instanties van een Non-Fungible Token maken maakt het toch een Fungible Token? Er zijn er namelijk meerdere van. Het hele idee was om iets UNIEKS te maken. En dan ga je er meer dan één van minten. Dingen zijn pas echt schaars, zeldzaam en vooral non-fungible (niet vervangbaar) als er maar één van is.

Ik snap het wel hoor. Als je er 10 van een plaatje maakt kun je meer verdienen. Super slim, maar weinig Non-Fungible aan.

[Afbeelding]
De nonfungability zit hem er in dat dát plaatje dus uniek is, in een zee van andere plaatjes, een serie. Je kunt geen kopie maken van de ERC721 token, dus ook op cryptografisch niveau is het uniek.

Vergelijk het even met je vriendin. Ze is voor jou, uniek. Jij ziet details in haar die een buitenstaander niet zou opmerken - voor buitenstaanders is jou vriendin een 1-in-een-dozijn, zo zijn er nog 100,000 vergelijkbare vrouwen op de wereld. Kleine verschillen zijn dus weldegelijk relevant voor de liefhebber (partner in jou geval) maar irrelevant voor de gemiddelde toeschouwer (de buitenwereld die naar jou vriendin kijkt en denkt : Wat is er nou zo speciaal aan?).

Verder is het niet zo alsof we niet al parallellen hebben in de echte wereld van NFTs :
Geld zelf, verzamelkaarten, postzegels enz.

Ook al zijn er 1 miljoen van in de omloop - een postzegel of munt met een drukfout is véééél meer waard. Terwijl hij (bijna, 1-2 lettertjes!) identiek is aan de andere uit de oplage.

Verzamelkaarten - bijv. pokemon - zijn er minder gangbare kaarten en die zijn opeens veel meer waar dan de reguliere kaarten.

Bij boeken tellen de edities mee - de 1ste editie is véél meer waard dan de 15de editie, uiteindelijk. In de cryptowereld is bijna alles '1ste editie' - of ondertussen misschien 2de of 3de editie/generatie. En men speculeert dus dat het in de toekomst - 5, 10, 20 jaar véél meer waard is dan nu.

Het is echt nie zo bijzonder, het is alleen digitaal.

p.s. Als je echt je hoofd wil krabben over nonfungability mag je je afvragen welke josti fractionalised NFTs bedacht heeft. Dáár kan ik me dan weer wél druk om maken 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door majic op 07-10-2021 21:51 ]

• majic
Taro schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 21:28:
[...]

Ik kwam zojuist deze NFT tegen, is het wat? Iets te blauw denk ik he?
[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-DYWKgw99TDFyUEPDQg25slmxRE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/UTjXZgfOforXFikoLkz6e4MO.png?f=user_large

astu!

• Pelox
Oepsje schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 21:38:
[...]

Vroeger (lees: 5 jaar geleden) hele bult gekocht net nadat ze de rebranding van Antshares hadden gedaan. Heb er toen een hele tijd niks meer mee gedaan maar na de upgrade naar Neo 3.0 hoor ik er weinig over.
Het hele neo 3.0 verhaal is totaal niet goed vermarkt. Nu proberen ze het wat goed te maken met nft zooi en een soort van loot boxes.. je legacy neo kan je omzetten naar n3, maar dat hele proces loopt nog wel even door. De eerste users kregen welgeteld 1 gratis neo per het migreren van 100 stuks. Bij het migreren van 99 stuks ontvang je niks.

Zero.

• enomiss
majic schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 21:45:
[...]

De nonfungability zit hem er in dat dát plaatje dus uniek is, in een zee van andere plaatjes, een serie. Je kunt geen kopie maken van de ERC721 token, dus ook op cryptografisch niveau is het uniek.

Vergelijk het even met je vriendin. Ze is voor jou, uniek. Jij ziet details in haar die een buitenstaander niet zou opmerken - voor buitenstaanders is jou vriendin een 1-in-een-dozijn, zo zijn er nog 100,000 vergelijkbare vrouwen op de wereld. Kleine verschillen zijn dus weldegelijk relevant voor de liefhebber (partner in jou geval) maar irrelevant voor de gemiddelde toeschouwer (de buitenwereld die naar jou vriendin kijkt en denkt : Wat is er nou zo speciaal aan?).

Verder is het niet zo alsof we niet al parallellen hebben in de echte wereld van NFTs :
Geld zelf, verzamelkaarten, postzegels enz.

Ook al zijn er 1 miljoen van in de omloop - een postzegel of munt met een drukfout is véééél meer waard. Terwijl hij (bijna, 1-2 lettertjes!) identiek is aan de andere uit de oplage.

Verzamelkaarten - bijv. pokemon - zijn er minder gangbare kaarten en die zijn opeens veel meer waar dan de reguliere kaarten.

Bij boeken tellen de edities mee - de 1ste editie is véél meer waard dan de 15de editie, uiteindelijk. In de cryptowereld is bijna alles '1ste editie' - of ondertussen misschien 2de of 3de editie/generatie. En men speculeert dus dat het in de toekomst - 5, 10, 20 jaar véél meer waard is dan nu.

Het is echt nie zo bijzonder, het is alleen digitaal.

p.s. Als je echt je hoofd wil krabben over nonfungability mag je je afvragen welke josti fractionalised NFTs bedacht heeft. Dáár kan ik me dan weer wél druk om maken 8)7
Mooie theorie. Ik noem het spam. Je kan scrollen tot morgenvroeg.

• JDx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-10-2024

JDx

Ben ik ^

Aarebe1 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 21:37:
[...]

Maar deze heeft wel de Turkse Tortelduif op z'n schouder.
En het hart van True Romance

Afbeeldingslocatie: https://media.s-bol.com/qxR938RW4gN2/550x782.jpg

Bad ass bull wel.

Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts

• majic
enomiss schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 21:53:
[...]

Mooie theorie. Ik noem het spam. Je kan scrollen tot morgenvroeg.
10k is de norm voor veel projecten tegenwoordig. Dat is precies groot genoeg om veel momentum te krijgen (elke koper = 1 gratis marketing mannetje die zijn token(s) gaat shillen voor je) en tegelijkertijd ook groot genoeg om door programmed scarcity het niet al te makkelijk te maken om rarity op te sporen.

Het is echt niks anders dan in altcoins investeren - echter staat dit nog veel meer in de kinderschoenen. Er zjin een hoop rommel altcoins, maakt dat BTC beter?

Dogecoin is een goed voorbeeld - het staat super hoog qua marketcap maar had tot voor heel kort _niks_ behalve een stom hondje als meest belangrijke eigenschap.

• enomiss
majic schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 21:57:
[...]

10k is de norm voor veel projecten tegenwoordig. Dat is precies groot genoeg om veel momentum te krijgen (elke koper = 1 gratis marketing mannetje die zijn token(s) gaat shillen voor je) en tegelijkertijd ook groot genoeg om door programmed scarcity het niet al te makkelijk te maken om rarity op te sporen.

Het is echt niks anders dan in altcoins investeren - echter staat dit nog veel meer in de kinderschoenen. Er zjin een hoop rommel altcoins, maakt dat BTC beter?

Dogecoin is een goed voorbeeld - het staat super hoog qua marketcap maar had tot voor heel kort _niks_ behalve een stom hondje als meest belangrijke eigenschap.
Je maakt een theorie rondom de zwakte van NFT webshops. Als iedereen op marktplaats 10.000 keer dezelfde stoel te koop zou zetten wordt de hele site onoverzichtelijk. Zo is het met deze NFT marktplaatsen ook. Wie het meest spamt komt het meest in zicht. 8)7

• Kol Nedra
`This time it's different!!'
interessante info, nu banken en zelfs landen BTC kopen zou het best mogelijk zijn!

nothing stops this train

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:51
majic schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 21:45:
[...]

....
Ik blijf het gelul vinden. Het zijn nullen en enen en dus kan je er een exacte kopie van maken, zelfs ontelbaar veel. Het feit dat er een unieke token aan hangt wijzigt daar niets aan. Misschien kun je de token niet kopiëren, maar feit blijft dat er ontelbaar veel unieke tokens zijn, genoeg om elke persoon op aarde 10 miljoen unieke tokens te geven. En als iedereen 10 miljoen van iets heeft, is dat per definitie waardeloos.

Hattrick: Thorgal Eagles

• majic
enomiss schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 21:58:
[...]

Je maakt een theorie rondom de zwakte van NFT webshops. Als iedereen op marktplaats 10.000 keer dezelfde stoel te koop zou zetten wordt de hele site onoverzichtelijk. Zo is het met deze NFT marktplaatsen ook. Wie het meest spamt komt het meest in zicht. 8)7
Kijk, je ziet het dus gewoon echt niet. Ga je ook tegen een bedrijf met dure merkkleding zeggen "Ja, jij maakt 10,000 van die dure gucci sandalen. Totaal waardeloos, zijn 100% identiek".

Maakt niet uit, want één gebruiker draagt (En in het geval van NFTs toont) geen 10,000 gucci sandalen tegelijk. Hij wil één paar om te showen, en misschien nog een paar om in de kast te zetten als collectors item en later voor meer geld te verkopen.

Je analogie met stoelen is dus correct, alleen je hebt het stukje nonfungability niet door. Het gaat niet om het plaatje, het gaat om de cryptografische sleutel onder het plaatje. Het plaatje zelf is niks meer dan een logo, een "merknaam" als het ware voor die ene ERC721 token.

Jij gebruikt crypto, NFTs zijn een beetje unieke crypto tokens. Echt niet heel anders, alleen is er een plaatje aan elke 'munt' gekoppeld en zijn de individuele munten meer uniek van elkaar dan bij Bitcoin of Ethereum.

Kijk even door het plaatje heen en wat je hebt is gewoon een munt met een oplage van 10,000, waarbij er misschien een paar honderd écht zeldzaam zijn. En de andere 9800 zijn welliswaar niet zeldzaam maar toch unieker dan een bitcoin of ethereum - die zijn namelijk 100% gelijk aan elkaar.

Dus als je Bitcoin als store of value accepteerd, dan zal je dat bij NFTs ook precies zo moeten doen. Alleen zijn het er geen 21,000,000 maar 10,000, en zijn ze iets unieker, individueel gezien.

You're welcome, over een paar jaar valt het kwartje misschien als bovenstaande het niet doet dan dan zal je nog eens terug denken aan die gekke majic ; )

• majic
bregweb schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 22:01:
[...]

Ik blijf het gelul vinden. Het zijn nullen en enen en dus kan je er een exacte kopie van maken, zelfs ontelbaar veel. Het feit dat er een unieke token aan hangt wijzigt daar niets aan. Misschien kun je de token niet kopiëren, maar feit blijft dat er ontelbaar veel unieke tokens zijn, genoeg om elke persoon op aarde 10 miljoen unieke tokens te geven. En als iedereen 10 miljoen van iets heeft, is dat per definitie waardeloos.
Alles wat je nu zegt is ook toepasbaar op Bitcoin, Ethereum, XRP, Dogecoin, Fantom, Cardano etc.

Dus, als je gelijk hebt - shift-delete met die waardeloze crypto.
Of, als je dus vind dat crypto wél waarde heeft, dan zal je precies die redenatie ook moeten toepassen op NFT's. Dat zijn gewoon crypto tokens met een plaatje er aan vast gekoppeld, niks meer, niks minder.

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-11-2025
Wat een heisa over NFTs (naar aanleiding van mijn post?) :P
Mijn huisgenoot heeft een Shining Charizard ter waarde van circa 1000 euro. Snap ik de intrinsieke waarde? Nee. Maakt het wat uit als je zo'n ding aanschaft voor de handel? Nee.

Het is nu een enorme hype waar je geld mee kunt verdienen, niet heel veel meer. Verder heeft de 'NFT techniek' veel interessante use cases voor de toekomst, maar of het echt de verwachtingen kan waarmaken, moet nog blijken. Een beetje de DeFi van begin vorig jaar, zeg maar.

[ Voor 21% gewijzigd door Jedi_Pimp op 07-10-2021 22:12 ]

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

• enomiss
majic schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 22:05:
[...]

Kijk, je ziet het dus gewoon echt niet. Ga je ook tegen een bedrijf met dure merkkleding zeggen "Ja, jij maakt 10,000 van die dure gucci sandalen. Totaal waardeloos, zijn 100% identiek".

Maakt niet uit, want één gebruiker draagt (En in het geval van NFTs toont) geen 10,000 gucci sandalen tegelijk. Hij wil één paar om te showen, en misschien nog een paar om in de kast te zetten als collectors item en later voor meer geld te verkopen.

Je analogie met stoelen is dus correct, alleen je hebt het stukje nonfungability niet door. Het gaat niet om het plaatje, het gaat om de cryptografische sleutel onder het plaatje. Het plaatje zelf is niks meer dan een logo, een "merknaam" als het ware voor die ene ERC721 token.

Jij gebruikt crypto, NFTs zijn een beetje unieke crypto tokens. Echt niet heel anders, alleen is er een plaatje aan elke 'munt' gekoppeld en zijn de individuele munten meer uniek van elkaar dan bij Bitcoin of Ethereum.

Kijk even door het plaatje heen en wat je hebt is gewoon een munt met een oplage van 10,000, waarbij er misschien een paar honderd écht zeldzaam zijn. En de andere 9800 zijn welliswaar niet zeldzaam maar toch unieker dan een bitcoin of ethereum - die zijn namelijk 100% gelijk aan elkaar.

Dus als je Bitcoin als store of value accepteerd, dan zal je dat bij NFTs ook precies zo moeten doen. Alleen zijn het er geen 21,000,000 maar 10,000, en zijn ze iets unieker, individueel gezien.

You're welcome, over een paar jaar valt het kwartje misschien als bovenstaande het niet doet dan dan zal je nog eens terug denken aan die gekke majic ; )
Ik begrijp het heus wel, maar toch zie ik helemaal niks erin. Ik zie een verzonnen theorie als verklaring voor NFT spam. Als de NFT collectie waardeloos is dan maakt het niet uit of er maar 10.000 van zijn, dan verliest de collectie op lange termijn zijn waarde.

[ Voor 3% gewijzigd door enomiss op 07-10-2021 22:16 ]

• Skrunsies
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Zat vandaag zo te denken. Heb van huis uit mee gekregen dat je altijd een buffer (tje) moet hebben voordat er iets kapot gaat.

Maar deze buffertjes hebben jullie die in stables zitten ivm rente? Of toch gewoon bij de bank ( sorry voor het vloeken in de kerk ⛪️)

Maar ben nieuwsgierig. Hoe anderen dat hebben.

UberLurker Departement #GG.

• Pelox
Skrunsies schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 22:17:
Zat vandaag zo te denken. Heb van huis uit mee gekregen dat je altijd een buffer (tje) moet hebben voordat er iets kapot gaat.

Maar deze buffertjes hebben jullie die in stables zitten ivm rente? Of toch gewoon bij de bank ( sorry voor het vloeken in de kerk ⛪️)

Gewoon bij de bank

Zero.

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Crypto is onze secundaire spaar voorziening. De fiat rekening is voor dingen die kapot gaan, voor vakanties en grote uitgaven. De ‘crypto rekening’
is voor over 25 jaar. Hodl.

Tweederde van ons spaar vermogen per maand gaat naar de fiat rekening, de rest in crypto.

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:40

St@m

@ Your Service

Uiteraard bij de bank, ik heb een heel gezin dat ook graag op vakantie wil, iets nieuws wil als er iets kapot is, geen gezeur wil als er iets aangeschaft moet worden.

"Sorry schat, je kan even geen laptop voor je middelbare school krijgen, een whale heeft net wat verkocht. Wellicht de volgende bullrun, als je in 5 havo zit."

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• Skrunsies
  • Niet online
St@m schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 22:21:
[...]

Uiteraard bij de bank, ik heb een heel gezin dat ook graag op vakantie wil, iets nieuws wil als er iets kapot is, geen gezeur wil als er iets aangeschaft moet worden.

Sorry schat, je kan even geen laptop voor je middelbare school, een whale heeft net wat verkocht. Wellicht de volgende bullrun, als je in 5 havo zit.
Hahaha nee dat snap ik. Ik bedoelde ook niet dat het dan voor ‘altijd’ in stables zou blijven staan als er iets stuk is of voor een studie. Maar meer dat het daar staat ipv op een spaarrekening ivm rente ed.

• majic
enomiss schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 22:15:
[...]

Ik begrijp het heus wel, maar toch zie ik helemaal niks erin. Ik zie een verzonnen theorie als verklaring voor NFT spam. Als de NFT collectie waardeloos is dan maakt het niet uit of er maar 10.000 van zijn, dan verliest de collectie op lange termijn zijn waarde.
Dat mag, maar dan is bijna alle crypto per definitie verzonnen onzin. NFTs = crypto tokens, maar dan met een plaatje ipv niks er aan gekoppeld. Snap je dat, snap je waarom NFTs iets waard zijn. Het is een store of value, net als bitcoin, maar dan mooier = populairder = meer waard per stuk.

simpel. Ik vind NFTs ook grotendeels niks, maar ik snap wel waarom het 'iets' is.

• St@m

St@m

@ Your Service

Skrunsies schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 22:24:
[...]

Hahaha nee dat snap ik. Ik bedoelde ook niet dat het dan voor ‘altijd’ in stables zou blijven staan als er iets stuk is of voor een studie. Maar meer dat het daar staat ipv op een spaarrekening ivm rente ed.
Mij te risicovol met geld wat het gezin nodig heeft. Er zijn hier wel mensen die al hun geld in cryptos hebben zitten op verschillende exchanges dacht ik.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• PlanR
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-01 14:53
St@m schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 22:21:
[...]

"Sorry schat, je kan even geen laptop voor je middelbare school krijgen, een whale heeft net wat verkocht. Wellicht de volgende bullrun, als je in 5 havo zit."
Precies, heb nu een 40% in cyrpto en 60% op de bank. Wat uit verhouding omdat alles nogal gestegen is. (Celr) (shiba). Overigens nu geen shib en celr meer. Eth & btc. Bij een nieuwe ath gaat er 40% van crypto terug naar privé..

Bij een flinke dip wat verse fiat erbij.

Hodlen is hopen. Traden is geld verdienen.

• St@m

St@m

@ Your Service

Ik heb een verhouding van 10/90, was meer, maar voelde me daar niet prettig bij toen ik dikke verliezen draaide (die ik nog steeds niet te boven ben :p ) dus heb al gedownsized.

• PlanR
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-01 14:53
St@m schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 22:27:
Ik heb een verhouding van 10/90, was meer, maar voelde me daar niet prettig bij toen ik dikke verliezen draaide (die ik nog steeds niet te boven ben :p ) dus heb al gedownsized.
Prima toch! Lekker hebben en houden. Trekt wel recht :) d:)b

Hodlen is hopen. Traden is geld verdienen.

• St@m

St@m

@ Your Service

PlanR schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 22:29:
[...]

Prima toch! Lekker hebben en houden. Trekt wel recht :) d:)b
Zeker, ik slaap er niet minder om. Komt wel goed hoor. En anders niet :p heb in mijn leven wel meer verloren in het casino :D

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-01 07:38

MicroWhale

The problem is choice

Jedi_Pimp schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 22:10:
Wat een heisa over NFTs (naar aanleiding van mijn post?) :P
Mijn huisgenoot heeft een Shining Charizard ter waarde van circa 1000 euro. Snap ik de intrinsieke waarde? Nee. Maakt het wat uit als je zo'n ding aanschaft voor de handel? Nee.

Het is nu een enorme hype waar je geld mee kunt verdienen, niet heel veel meer. Verder heeft de 'NFT techniek' veel interessante use cases voor de toekomst, maar of het echt de verwachtingen kan waarmaken, moet nog blijken. Een beetje de DeFi van begin vorig jaar, zeg maar.
Idd een beetje zoals ik het zie:
- De kans dat je vriend over 10 jaar 1000 euro of meer voor die Shining Charizard krijgt is >90%.
- De kans dat je over 10 jaar je NFT uberhaubt nog aan de straatstenen kwijt kan is (in mijn ogen) vrijwel nihil.... Tenzij je één van de eerste sets (Kitties? Punks?) hebt... Dat zou nog wel eens een dingetje kunnen worden. De rest? Idd snel cashen, vergeten en op de volgende cashcow springen.

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

• Skrunsies
  • Niet online
Duidelijk, maar stel jullie timen de bull run aardig. En je gaat er met een leuke winst uit. Bearmarket komt laten we zeggen 2 jaar lang..

Blijft jullie winst die periode dan in stables zitten ( USDT, BUSD etc ) of terug naar Prive ?

Ik was er vandaag ineens zo mee bezig en deel jullie mening. Maar vroeg me af wat te doen als we straks een x periode de bearmarket in gaan.

Ik zit er namelijk zelf nog maar een jaar in ( al voelt het als 10 ) en was aan het nadenken over een periode die ik nog niet meegemaakt heb.

[ Voor 15% gewijzigd door Skrunsies op 07-10-2021 22:37 ]

• enomiss
enomiss schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 21:37:
[...]

Misschien teken ik dit weekend een stier voor je.
@Taro o Welke kleurenset vind je mooi?

• resusaapje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:57

resusaapje

h less

Taro schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 21:35:
[...]

Heb je zelf ook wat onderzoek gedaan?
Zoals de bullets van deze groep lezen? >:)

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

• roflexx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-06-2025
Skrunsies schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 22:33:
Duidelijk, maar stel jullie timen de bull run aardig. En je gaat er met een leuke winst uit. Bearmarket komt laten we zeggen 2 jaar lang..

Blijft jullie winst die periode dan in stables zitten ( USDT, BUSD etc ) of terug naar Prive ?

Ik was er vandaag ineens zo mee bezig en deel jullie mening. Maar vroeg me af wat te doen als we straks een x periode de bearmarket in gaan.

Ik zit er namelijk zelf nog maar een jaar in ( al voelt het als 10 ) en was aan het nadenken over een periode die ik nog niet meegemaakt heb.
Nexo

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Topicstarter
enomiss schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 22:34:
[...]

@Taro o Welke kleurenset vind je mooi?
Rood & groen :)

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

• Chaes
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07-01 18:57

Chaes

#HODL

Ik zou zelf nooit alles uitcashen naar je fiat rekening. Het is voor iedereen persoonlijk maar zelf zou ik zoveel mogelijk rente laten trekken (en tussentijds - als je toch in de bear zit - zo nu en dan goedkoop crypto's inslaan).

En zoals hieronder aangegeven een deel in minder risicovollere assets stoppen.

[ Voor 4% gewijzigd door Chaes op 07-10-2021 22:50 ]

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 18:41

Is al eerder gebeurd. 99% gaat dan huilen en in dit draadje is het weer super rustig.

• Ngangatar
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Bank. Ik ben net een half jaartje bezig en vrij voorzichtig nog. Wil sowieso spreiding risico hebben dus spaargeld op bank, een apart buffertje en fun met crypto.

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

Ja en ja.
1. winst in minder risicovolle assets stoppen
2. winst opzij zetten om in de bear mee te gaan DCA-en in aanloop naar de volgende bull.
Heel goed dat je daar nu over nadenkt. Heb je ook al een exit-strategie voor al je muntjes? Als de bull voorbij is moet je wel al gecashed hebben namelijk. Anders heb je geen winst om mee de bear in te gaan. :+

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19:14

Ik heb als btc laag staat (zoals afgelopen maanden 30 tot 36k) geen stuiver op de bank. Ook nergens goed voor. Wij hebben geen kinderen plus er komt elke maand zoveel van die troep binnen dat er dan direct weer een buffer is.
Dit is natuurlijk voor iedereen anders.
Je kan natuurlijk ook via bitonic spoed betaling doen. Heb je binnen een uur cash. Dus eigenlijk hoef je nooit iets op de bank te hebben

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

• Skrunsies
  • Niet online
Heel goed dat je daar nu over nadenkt. Heb je ook al een exit-strategie voor al je muntjes? Als de bull voorbij is moet je wel al gecashed hebben namelijk. Anders heb je geen winst om mee de bear in te gaan. :+
Ja hele goeie. Ik kom er erg slecht uit moet ik je eerlijk bekennen. Ik ben 1 van die prutsers ( misschien wel de enigste ) die sinds een maand of 2 een beetje winst heeft terwijl ik er nu al een jaar inzit.

Er gewoon ingesprongen zeg maar. Niet goed doorgelezen, best een zware tijd achter de rug. Scheiding en een dochter waar we maandelijks een paar keer mee naar het ziekenhuis moeten.

Een paar jaar terug is ons gemeld dat ze nog maar een paar jaar had. Door een second opinion een medicatie geprobeerd waar ze het wonderbaarlijk erg goed op doet. Inmiddels is ze 17. En besef me erg goed dat het arme kind altijd afhankelijk zou blijven ( geestelijk en lichamelijk beperkt ). Altijd zuinig geweest met centjes. Extra voor haar aan de kant gezet ( en mijn andere dochter ) omdat ik mij besef. Dat wanneer ze later ‘uit huis’ gaat dat het financieel niet afgelopen is.

Door het oppassende karakter vorig jaar de stoute schoenen aan getrokken en met een deeltje van geld wat ik maandelijks kan missen wat in de crypto gegooid. Veel ‘geleerd’ en nog veel meer fouten gemaakt.

Heb me teveel gestort op alts en te weinig op BTC en ETH. Heel vaak ( heeeel vaak ) geswitcht van alt ( want ja na een maand nog geen winst moet je wat anders ) en dan toch maar weer terug op de fomo trein. Vervolgens meer en beter ingelezen ( want traden heb ik geen tijd voor en al helemaal geen kaas van gegeten ) en met een plan gekomen dat wanneer alt a een x winst heeft het aan de kant te zetten en het in de bear om te kunnen zetten naar BTC en ETH en dan het liefst met de rente van de stable. Dus ‘gratis’ mee doen.

Mijn exit zal ongeveer zijn als bijvoorbeeld DOT rond de $100 dollar is. En dan in deeltjes uit stappen. Maar dat is puur op gevoel omdat ik denk dat DOT het kan halen deze bull.

Maar zo niet. Dan is het gewoon een erg leuk en leerzaam jaar geweest. En leven we er niet minder om.

Mijn droom voor de toekomst zou zijn om mijn dochter een verblijf te kunnen aanbieden zodat ze een fijne toekomst zal hebben.

• Ray_
  • Laatst online: 16:12
Skrunsies schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 23:02:
[...]
Mijn droom voor de toekomst zou zijn om mijn dochter een verblijf te kunnen aanbieden zodat ze een fijne toekomst zal hebben.
Poah. En dan zitten wij een beetje te zaniken over lambo's en andere prul.
Mooi doel @Skrunsies, ik gun het je van harte.

• MrMrq
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 22:53
[...]

Ik ben 1 van die prutsers ( misschien wel de enigste ) die sinds een maand of 2 een beetje winst heeft terwijl ik er nu al een jaar inzit.
Don’t say that. Just don’t.

Veel mensen maken verlies met crypto. Jij was zo wijs een jaar geleden in te stappen. Jij hebt je prio’s bij veel belangrijker dingen gelegd. En jij hebt nog de kracht om er lessen uit te trekken ook. En een nobeler doel dan de meesten van ons.

Ik wilde ‘gewoon’ een duimpje geven, maar dat voelde niet als genoeg. Humbling, dat is je post. Dankjewel.

Maktub

Verwijderd

Ik heb zelf zo'n 30% van mijn vermogen in crypto zitten.

Een solide portfolio van 18 euro en 34 cent.

Verwijderd

[...]

Ja hele goeie. Ik kom er erg slecht uit moet ik je eerlijk bekennen. Ik ben 1 van die prutsers ( misschien wel de enigste ) die sinds een maand of 2 een beetje winst heeft terwijl ik er nu al een jaar inzit.

Er gewoon ingesprongen zeg maar. Niet goed doorgelezen, best een zware tijd achter de rug. Scheiding en een dochter waar we maandelijks een paar keer mee naar het ziekenhuis moeten.

Een paar jaar terug is ons gemeld dat ze nog maar een paar jaar had. Door een second opinion een medicatie geprobeerd waar ze het wonderbaarlijk erg goed op doet. Inmiddels is ze 17. En besef me erg goed dat het arme kind altijd afhankelijk zou blijven ( geestelijk en lichamelijk beperkt ). Altijd zuinig geweest met centjes. Extra voor haar aan de kant gezet ( en mijn andere dochter ) omdat ik mij besef. Dat wanneer ze later ‘uit huis’ gaat dat het financieel niet afgelopen is.

Door het oppassende karakter vorig jaar de stoute schoenen aan getrokken en met een deeltje van geld wat ik maandelijks kan missen wat in de crypto gegooid. Veel ‘geleerd’ en nog veel meer fouten gemaakt.

Heb me teveel gestort op alts en te weinig op BTC en ETH. Heel vaak ( heeeel vaak ) geswitcht van alt ( want ja na een maand nog geen winst moet je wat anders ) en dan toch maar weer terug op de fomo trein. Vervolgens meer en beter ingelezen ( want traden heb ik geen tijd voor en al helemaal geen kaas van gegeten ) en met een plan gekomen dat wanneer alt a een x winst heeft het aan de kant te zetten en het in de bear om te kunnen zetten naar BTC en ETH en dan het liefst met de rente van de stable. Dus ‘gratis’ mee doen.

Mijn exit zal ongeveer zijn als bijvoorbeeld DOT rond de $100 dollar is. En dan in deeltjes uit stappen. Maar dat is puur op gevoel omdat ik denk dat DOT het kan halen deze bull.

Maar zo niet. Dan is het gewoon een erg leuk en leerzaam jaar geweest. En leven we er niet minder om.

Ik hoop voor jou dat die munten echt naar de maan gaan zodat de financiële kant in ieder geval wat minder zorgen geeft.

Mooie post om even bij stil te staan en te relativeren.

Ik wens jullie oprecht het allerbeste toe.

• anti elppa
[...]

Mooi verhaal kerel!!! Hoop dat je vanaf nu meer geluk hebt met crypto en het leven!

• Pelox
[...]

Wat @anti elppa zegt. Hopelijk ga je een mooie positieve tijd tegemoet en dan met name in de privésfeer, want dat is veruit het belangrijkste.

Ter info. Ik denk dat 80% hier een hele lange tijd (dik) verlies heeft gedraaid. Ik in ieder geval wel en daarom pak ik nu met regelmaat winst, meestal veel en veel te vroeg.. maar ja die -90% gaan we nooit meer zien.

Zero.

• Stokstaart
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-12-2025
@Skrunsies mocht je er niet uit komen met het bepalen van een exit strategie zijn er zeker mensen bereid om mee te denken (ik in ieder geval). Dan heb ik het niet over concrete targetd in $ maar meer don'ts en signalen waar je op kan letten om het moment van uitstappen te bepalen.

https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw

• Khaelos
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-01 06:27
Pelox schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 23:31:
[...]

Wat @anti elppa zegt. Hopelijk ga je een mooie positieve tijd tegemoet en dan met name in de privésfeer, want dat is veruit het belangrijkste.

Ter info. Ik denk dat 80% hier een hele lange tijd (dik) verlies heeft gedraaid. Ik in ieder geval wel en daarom pak ik nu met regelmaat winst, meestal veel en veel te vroeg.. maar ja die -90% gaan we nooit meer zien.
Dat verliest valt bij mij best mee.. ik heb een klein beetje onderwater gestaan vergeleken met de inleg tijdens de bodem, en sta nu ruim op een verdubbeling.
Ik ben wel gestart met winst pakken uit m'n alts en dca in BTC en ETH blijf ik minen :*)

Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE

• keinless
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 06-08-2024
Cryptocompare lijkt een issue te hebben. schrok ineens toen ik mijn pf zag... 8)7

Komt in mijn geval door Kusama

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mAx2A7z46v-jrrjHZnDIeTdilP8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/fVZ42bZUWvaupWjqTPDJ9Akt.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TwiofXo1WdFqEHrOl-yGg1AEQkU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tRlG4uAcMyo4SOSO8uRPeXmC.png?f=fotoalbum_large

• Kol Nedra
keinless schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 00:05:
Cryptocompare lijkt een issue te hebben. schrok ineens toen ik mijn pf zag... 8)7

Komt in mijn geval door Kusama

[Afbeelding]

[Afbeelding]
heb ik ook met deze token, is helaas niet zoveel waard 😭
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pCpddhUpnPRlnihapItpOvwgHxA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vMdt0k5sE0wl1IwWHrKhdfVK.jpg?f=fotoalbum_large

nothing stops this train

• Jeaust
  • Laatst online: 18:17
Taro schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 21:28:
[...]

Ik kwam zojuist deze NFT tegen, is het wat? Iets te blauw denk ik he?
[Afbeelding]
Ik kan morgen wel een mooie stier tekenen in paint en op de nft markt plempen voor je? 😏 Heb er nu net iets teveel biertjes voor op.

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
Ondertussen vechten BTC en ETH om de koppositie in mijn pf.
Even afwachten, heb geen haast om te cashen. ;)

• StevenzeN
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-09-2025
[...]

Ik gun het je van harte man, zet hem op! :Y

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-01 14:17

Die 4 pack Grolsch Kanon heb ik begraven onder een brug.

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-01 14:17

Bij een duidelijke bear neemt de rente op stables waarschijnlijk sterk af voor zover ik begrijp waar die rente vandaan komt. Ik zou een heel kleine deel in stables hebben en een groter deel in fiat op exchanges. De rest zal ik of jankend hodlen of op de bank hebben staan en wellicht elders investeren gedeeltelijk.

[ Voor 11% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 08-10-2021 01:38 ]

• bregweb
majic schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 22:24:
[...]

Dat mag, maar dan is bijna alle crypto per definitie verzonnen onzin. NFTs = crypto tokens, maar dan met een plaatje ipv niks er aan gekoppeld. Snap je dat, snap je waarom NFTs iets waard zijn. Het is een store of value, net als bitcoin, maar dan mooier = populairder = meer waard per stuk.

simpel. Ik vind NFTs ook grotendeels niks, maar ik snap wel waarom het 'iets' is.
Ik vond de vergelijking van iemand met een Shining Charizard wel mooi. Sommige hier weten niet eens wat een Charizard is en anderen zeggen WOW. Kan ook met de Gucci schoenen, mij zegt het weinig (ik weet iig wat Gucci is) iemand anders zegt WOW.

Als het dan om geld verdienen gaat, investeer ik liever in iets waarvan ik WOW zeg, maar helaas heb ik dat niet bij NFT's.

Ik beweer niet dat het geen geld waar is, ik verkondig de mening dat ik die waarde overdreven vind. Maar ja, dat vind ik ook van BTC en die koop ik wel O-)

• bregweb

Het begint met de vraag waarom jij in Crypto zit. Ik bevind me in de gelukkige positie dat ik elke maand wat geld overhoud. Daar probeer ik iets nuttigs mee te doen.
Een deel gaat naar de spaarrekening (0% rente) voor de bekende buffer. Op een gegeven moment heb je genoeg buffer en dan pas ga je iets anders zoeken voor je geld. De meesten beleggen in aandelen, aangezien het verleden aangetoond heeft dat gemiddeld de koersen elk jaar iets stijgen. Dan kan het gebeuren dat er een crisis komt en de koersen 2 jaar dalen, en die periode moet je gewoon uitzingen, dan moet je niet gedwongen worden om de boel te verkopen met verlies, omdat je opeens geld nodig hebt. Zo werkt het ook met Crypto. Denk ik :)

• enomiss
Dadelijk BETA launchpad. Wakker worden @Verwijderd

[ Voor 33% gewijzigd door enomiss op 08-10-2021 07:45 ]

• Pelox
enomiss schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 07:45:
Dadelijk BETA launchpad. Wakker worden @Verwijderd
Die jongen ligt echt net op bed :9

Zero.

• anti elppa
moon soon?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KZpKWjF8Bt95M8VV_ZEBrJo0mms=/800x/filters:strip_exif()/f/image/w090GqLFKblhtOo92NoWgW7E.png?f=fotoalbum_large

• Pelox
En daar gaat bnb.. mensen die nu bnb kopen voor de launchpad snappen het niet.

Zero.

• Trently
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13-01 17:50
Pelox schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 08:02:
Daar komen ze snel genoeg achter :)

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-12-2025
Pelox schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 23:31:
[...]

Ik heb sinds 2017/2018 eigenlijk constant op ±10% van mijn inleg gestaan... eind vorig jaar toch weer wat crypto gekocht met wat spaargeld, ADA O+ en sinds begin dit jaar weer op 100% inleg gekomen. In de maanden daarna x3 gegaan, ondertussen een VISA CC erbij waarmee ik spul heb gekocht t.w.v. ongeveer 40% van mijn inleg, dus als ik dat afzet tegenover wat ik nu nog in de PF heb staat, is mijn resterende 60% inleg x10 gegaan momenteel.

Kortom, geduld, geduld, geduld!! Kijk naar de geschiedenis, het stijgt altijd wel weer, maar de vraag is, hoeveel geduld heb je ;)

• YES
  • Laatst online: 21:22

YES

Moderator General Chat
Actie lijkt me sowieso wel aanstaande. Of het moon gaat zijn of een enkeltje rekt-city weet ik niet.

• anti elppa
metallicattim schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 08:04:
[...]

Ik heb sinds 2017/2018 eigenlijk constant op ±10% van mijn inleg gestaan... eind vorig jaar toch weer wat crypto gekocht met wat spaargeld, ADA O+ en sinds begin dit jaar weer op 100% inleg gekomen. In de maanden daarna x3 gegaan, ondertussen een VISA CC erbij waarmee ik spul heb gekocht t.w.v. ongeveer 40% van mijn inleg, dus als ik dat afzet tegenover wat ik nu nog in de PF heb staat, is mijn resterende 60% inleg x10 gegaan momenteel.

Kortom, geduld, geduld, geduld!! Kijk naar de geschiedenis, het stijgt altijd wel weer, maar de vraag is, hoeveel geduld heb je ;)
ja dat is ook absoluut zeer essentieel, geduld. Veel nieuwkomers denken in 2 weken klaar te zijn

• Kol Nedra
zo, bnb gelocked voor BETA, ben benieuwd naar de "winst" direct na launch 🙃

nothing stops this train

• anti elppa
YES schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 08:04:
[...]

Actie lijkt me sowieso wel aanstaande. Of het moon gaat zijn of een enkeltje rekt-city weet ik niet.
het is een descending triangle, normaal bearish, maar ook een continuation pattern. Mijn ervaring is dat BTC vaak het laatste kiest in deze setup. Ik schat 70% up en 30% down

• enomiss
Zit binnen een paar minuten al 2.5 miljoen BNB in de pot. Zit daar een max aan trouwens of kan iedereen gedurende die periode deelnemen?

• Trently
enomiss schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 08:10:
Zit binnen een paar minuten al 2.5 miljoen BNB in de pot. Zit daar een max aan trouwens of kan iedereen gedurende die periode deelnemen?
Er is 50 miljoen Beta beschikbaar.
Zodra dit op is, dan kan niemand meer deelnemen. Het is inderdaad "first come, first serve"

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

Wow, dikke vette moon van DOT!

...

Nee grapje. Goede morgen!
Ik hoop dat jullie allemaal een hele fijne dag gaan beleven met dikke gains.

• YES

YES

Moderator General Chat
anti elppa schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 08:10:
[...]

het is een descending triangle, normaal bearish, maar ook een continuation pattern. Mijn ervaring is dat BTC vaak het laatste kiest in deze setup. Ik schat 70% up en 30% down
Mijn kennis en ervaring is onvoldoende om dat soort inschattingen te maken, ik ken inmiddels wel dat een descending triangle normaal gesproken bearish is maar dat je andere factoren ook mee moet wegen en die ken ik onvoldoende. Als ene anti elppa dan "moon soon?" bij zo'n grafiekje zet durf ik alvast niet meer te gokken op bearish ;)

• enomiss
Trently schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 08:11:
[...]

Zodra dit op is, dan kan niemand meer deelnemen. Het is inderdaad "first come, first serve"
Dus 1:1 voor elke BNB in de pot?

• Trently
enomiss schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 08:12:
[...]

Dus 1:1 voor elke BNB in de pot?
Als je doorklikt op Binance bij Launchpad, dan zal je zien: 1 BETA = 0.00013828 BNB.

*edit, bij nader inzien (het is nog vroeg) zeg ik het verkeerd, aangezien dit voor ook de eerste keer is dat ik dit doe.
Volgens mij is het afhankelijk van het aantal BNB dat ingelegd wordt dat iedereen een gedeelte van het totaal aantal van 50.000.000 BETA krijgt, afhankelijk van je inleg.

[ Voor 34% gewijzigd door Trently op 08-10-2021 08:20 ]

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

[...]

Ik hoop voor jullie dat DOT je verwachtingen waar zal maken.

Mooie insteek in ieder geval van je Crypto avontuur, succes! _/-\o_

• resusaapje

resusaapje

h less

Trently schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 08:11:
[...]

Nope. De beschikbare BETA wordt verdeeld over de deelnemers.

50.000.000 voor op dit moment 3.000.000 deelnemers betekent 16,67 BETA per gelockte BNB.
Dus heb je 1 BNB gelockt, krijg je 16,67 BETA á $0,06 is 0,002305 BNB is $1,08

En het aantal deelnemers neemt snel toe. Nu al 3,5M :'(

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

• enomiss
resusaapje schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 08:20:
[...]

Nope. De beschikbare BETA wordt verdeeld over de deelnemers.

50.000.000 voor op dit moment 3.000.000 deelnemers betekent 16,67 BETA per gelockte BNB.
Dus heb je 1 BNB gelockt, krijg je 16,67 BETA á $0,06 is 0,002305 BNB is $1,08

En het aantal deelnemers neemt snel toe. Nu al 3,5M :'(
Klinkt als niks. Maar 1 BETA moont daarna natuurlijk naar 1 miljoen. ;)

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Toch elke keer weer ff schrikken, DOGE in jouw scherm.

En moon soon, uiteraard.

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Pelox schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 08:02:
_O- _O-

En zich maar afvragen waarom ze die niet kunnen inzetten.

Daarna met verlies verkopen waarschijnlijk omdat vanmiddag er nog wel meer gedumpt zullen worden om dan volgende week na de Burn weer terug te kopen omdat er groene candles zijn.

En ja, dan is BNB natuurlijk de schuldige :).

• Gelukszoekr
  • Registratie: December 2002
Wat een mooi, eerlijk en oprecht verhaal @Skrunsies !

Wat ik ook leuk vind, is dat zo'n verhaal in enkele uren kan rekenen op ruim 30 +-jes. Hij koopt er niks voor maar het geeft wel een bepaalde betrokkenheid aan die hier aanwezig is. Een gezellige community is een groot goed!

Bitcoin - A weapon of mass disruption

• YES

YES

Moderator General Chat
Ngangatar schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 08:24:
[...]

_O- _O-

Daarna met verlies verkopen waarschijnlijk omdat vanmiddag er nog wel meer gedumpt zullen worden om dan volgende week na de Burn weer terug te kopen omdat er groene candles zijn.

Je vergeet dat ze tussen het met verlies verkopen en weer na de burn inkopen door ook nog groene kaarsjes na gaan jagen in andere alts zodat ze uiteindelijk nóg minder overhouden. Rekt gaan naar een heel niveau tillen, ik geef het je te doen :+

• YES

YES

Moderator General Chat
[...]

Jeetje, wat een verhaal man. Je bent goed bezig! Ik hoop echt dat DOT die 100 dollar aan tikt, en alle andere muntjes die je hebt vergelijkbare gekkigheid uithalen. Als je de markt goed timed en met stables rente gaat trekken en/of BTC/ETH koopt dan doe je het waarschijnlijk ook nog eens beter dan de meesten hier.

Hopelijk lukt het je op deze manier om jezelf en je dochters net een wat comfortabeler leven te geven. Het is je gegund!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

YES schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 08:26:
[...]

Je vergeet dat ze tussen het met verlies verkopen en weer na de burn inkopen door ook nog groene kaarsjes na gaan jagen in andere alts zodat ze uiteindelijk nóg minder overhouden. Rekt gaan naar een heel niveau tillen, ik geef het je te doen :+
Sommigen zijn er op afgestudeerd. oOo

Maar het is dan ook best vervelend dat elke keer dat wanneer je een groene candle koopt, hij altijd stopt zodra jij ziet dat het muntje in je spotwallet zit. Dat moet toch wel een keertje gaan lukken toch? toch? ooit? :?

• YES

YES

Moderator General Chat
Ngangatar schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 08:29:
[...]

Sommigen zijn er op afgestudeerd. oOo

Maar het is dan ook best vervelend dat elke keer dat wanneer je een groene candle koopt, hij altijd stopt zodra jij ziet dat het muntje in je spotwallet zit. Dat moet toch wel een keertje gaan lukken toch? toch? ooit? :?
Ja sorry hoor, die mensen die zeggen dat je zelf onderzoek moet doen en er tijd in moet steken.. Kom op zeg. Ik dacht dat crypto makkelijk rijk worden was. Kutzooi

• anti elppa
Ngangatar schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 08:22:
[...]

Toch elke keer weer ff schrikken, DOGE in jouw scherm.

En moon soon, uiteraard.
hahah ja dat staat bovenaan in op die site. maar die plaat is gewoon btc. Doge heb ik al sinds feb niet meer

• Gelukszoekr
Nog een inhoudelijke tip voor @Skrunsies. Probeer je goed te verdiepen in DOT. Als je je er goed in verdiept dan ga je waarschijnlijk sterker achter je keuze voor deze coin staan. Dit helpt je dan in periodes waarin het misschien wat minder gaat om toch niet weer te gaan coin-hoppen

• StevenzeN
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-09-2025
Gelukszoekr schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 08:31:
Nog een inhoudelijke tip voor @Skrunsies. Probeer je goed te verdiepen in DOT. Als je je er goed in verdiept dan ga je waarschijnlijk sterker achter je keuze voor deze coin staan. Dit helpt je dan in periodes waarin het misschien wat minder gaat om toch niet weer te gaan coin-hoppen
En ik denk ook dat locked staking je kan weerhouden van impulsieve acties. Ik heb er zelf gelukkig geen last van maar wil je je coins eerder redeemen uit staking dan duurt dat 2 dagen.

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

anti elppa schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 08:30:
[...]

hahah ja dat staat bovenaan in op die site. maar die plaat is gewoon btc. Doge heb ik al sinds feb niet meer
_O- _O-

Ik moest gewoon ff melden, teveel plezier om onze grootste BTC maximalist met DOGE schermen te zien komen.

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-01 16:02
Wat hebben de FTM eigenaren hier als prijsdoel om te verkopen?

• YES

YES

Moderator General Chat
Gelukszoekr schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 08:25:
Wat een mooi, eerlijk en oprecht verhaal @Skrunsies !

Wat ik ook leuk vind, is dat zo'n verhaal in enkele uren kan rekenen op ruim 30 +-jes. Hij koopt er niks voor maar het geeft wel een bepaalde betrokkenheid aan die hier aanwezig is. Een gezellige community is een groot goed!
Vooral het feit dat zulke verhalen beter scoren dan de memes en/of babes stemt mij wel positief. Hoewel je er inderdaad niets voor koopt vind ik de +-jes vaak wel iets zeggen over een topic als dit, hoe bepaalde zaken/personen gewaardeerd worden en dergelijke.

Ik las voorheen veel mee in het PC aankoopadvies topic, toen ik daar nog druk mee was. Daar kwam op gegeven moment iemand om advies vragen voor een PC voor haar zoontje. Mevrouw had het niet breed en wilde dus vooral goede budget tips, wilde een tweedehands videokaart van twee of drie generaties terug aanschaffen zodat het allemaal betaalbaar was en dergelijke. Uiteindelijk heeft heel die community hardware wat ze nog hadden liggen of goedkoper konden krijgen bij elkaar verzameld, die PC is gebouwd door een bekende van die vrouw en dat mannetje kreeg me toch een dikke gaming PC. Dat was echt hartverwarmend.

Excuses voor deze off-topic post maar ik krijg helemaal de feel-good vibes van dit soort mooie dingen die ook voort kunnen komen uit dergelijke community's :(:)

• resusaapje

resusaapje

h less

enomiss schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 08:21:
[...]

Klinkt als niks. Maar 1 BETA moont daarna natuurlijk naar 1 miljoen. ;)
Uiteraard!

Maar helaas. Ik verwacht dat de prijs vandaag x3 gaat en dat was het dan wel zo'n beetje.
Dus per ingezette BNB krijg je dan wellicht $1,50 winst B)

• Gelukszoekr
StevenzeN schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 08:33:
[...]

En ik denk ook dat locked staking je kan weerhouden van impulsieve acties. Ik heb er zelf gelukkig geen last van maar wil je je coins eerder redeemen uit staking dan duurt dat 2 dagen.
Het helpt tegen het puur impulsieve. Maar dan nog is 2 dagen zo voorbij. Sterker achter je keuze staan is denk ik een betere methode om iets langer te hodlen als dat je technische drempels opwerpt. Voor mij werkt dat in elke geval het beste

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Gelukszoekr schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 08:31:
Een vervolgreactie dan. Ik hoop voor Skruns best dat DOT naar de 100 gaat, en wellicht zit ik te kort in crypto en ik heb nog nooit een echte bullrun mee gemaaakt, maar is 100 nu wel een haalbare optie? Het lijkt mij echt heel erg veel. En als 100 echt heel veel is, is een goed advies om hoe om te gaan met "exit" en bear geen beter advies?

Geen commentaar op plannen dit, ook geen betweterigheid, maar de 100 leek mij zeer ambitieus zonder enige kennis van een echt bullrun hier.

• resusaapje

resusaapje

h less

Ngangatar schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 08:24:
[...]

_O- _O-

Tja, dat zijn de mensen dankzij wie ik winst maak, terwijl ik ook niet al te handig ben in rekenen 8)

• Gelukszoekr
Ngangatar schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 08:37:
[...]

Een vervolgreactie dan. Ik hoop voor Skruns best dat DOT naar de 100 gaat, en wellicht zit ik te kort in crypto en ik heb nog nooit een echte bullrun mee gemaaakt, maar is 100 nu wel een haalbare optie? Het lijkt mij echt heel erg veel. En als 100 echt heel veel is, is een goed advies om hoe om te gaan met "exit" en bear geen beter advies?

Geen commentaar op plannen dit, ook geen betweterigheid, maar de 100 leek mij zeer ambitieus zonder enige kennis van een echt bullrun hier.
Ik heb geen DOT (meer), ik wil het niet. Maar die $100 is zeker geen gekke gedachte.

In een echte bullrun met blowofftop mag je Bitcoin ruim boven de $100k verwachten. Veel alts zullen in zo'n periode nog wat harder knallen. Maar weer dan ook wel op tijd met verkopen. Het kan na zo'n top ook weer hard corrigeren

[ Voor 14% gewijzigd door Gelukszoekr op 08-10-2021 08:40 ]

• anti elppa
Ngangatar schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 08:34:
[...]

_O- _O-

Ik moest gewoon ff melden, teveel plezier om onze grootste BTC maximalist met DOGE schermen te zien komen.
ja de mensen die hier al langer zitten weten dat ik en Jaapio ook groot doge fan zijn. Ik heb die meuk in 2014 helemaal kapot gemined vanaf de eerste minuut. Had er echt idioot veel. Om het nog erger te maken, ik heb de afwijking om telkens rond de 17 sats dik in te slaan. Dat heb ik dus ook gedaan vorig jaar en verkocht op 225 sats........en ik dacht dat ik de top had :/ 8)7 :'(
Ik heb bijvoorbeeld ook nog steeds LTC, ADA en ETH. Dus het is echt niet alleen BTC. Alleen zijn die alts maar 15% van het totaal. BTC is gewoonweg het belangrijkste, ook voor het doorzetten van de run.
Ik heb ook gewoon een hekel aan al dat geshill van shitcoins. Nieuwelingen stinken er dan weer in, en verliezen dan weer erg veel centjes.....

• keepitfrosty
  • Laatst online: 14-01 11:12
Steefmeister schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 08:35:
Wat hebben de FTM eigenaren hier als prijsdoel om te verkopen?
10

• keinless
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 06-08-2024
Kol Nedra schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 00:34:
[...]

heb ik ook met deze token, is helaas niet zoveel waard 😭
[Afbeelding]
Ja was wel heel mooi geweest als het klopte, dan gaf ik iedereen hier 10 miljoen *O*

• enomiss
anti elppa schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 08:50:
[...]

ja de mensen die hier al langer zitten weten dat ik en Jaapio ook groot doge fan zijn. Ik heb die meuk in 2014 helemaal kapot gemined vanaf de eerste minuut. Had er echt idioot veel. Om het nog erger te maken, ik heb de afwijking om telkens rond de 17 sats dik in te slaan. Dat heb ik dus ook gedaan vorig jaar en verkocht op 225 sats........en ik dacht dat ik de top had :/ 8)7 :'(
Ik bijvoorbeeld ook nog steeds LTC, ADA en ETH. Dus het is echt niet alleen BTC. Alleen zijn die alts maar 15% van het totaal. BTC is gewoonweg het belangrijkste, ook voor het doorzetten van de run.
Ik heb ook gewoon een hekel aan al dat geshill van shitcoins. Nieuwelingen stinken er dan weer in, en verliezen dan weer erg veel centjes.....
Is nr 7 je geluksgetal? Je gaf aan bij BTC bij 97k winst te pakken. Ik denk niet dat BTC stopt bij 97k. Als die 100k zo dichtbij is pompt iedereen er zoveel in dat die gewoon doorschiet verwacht ik. Bij minder boeiende targets bij swing traden snap ik dat je er met 3/0.3/0.03/etc onder gaat zitten. :P

Pagina: 1 ... 122 ... 252 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • De meer inhoudelijke en onderbouwde berichten mogen in het Nieuws en koers topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3.
  • Blijf on-topic.
  • Prijzen/koersen aub in USD waarde vermelden. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
  • "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, of stel hem niet.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!