Tenzij iemand de portemonnee wil trekken, gaat terugbetalen niet gebeuren. Dit is Spa waar we het over hebben, dat baantje staat erom bekend geen fuck te geven om bezoekers. Dit is van de vrouw van Ecclestone toch? Die gaat daar echt niks mee doen.
Het zou netjes zijn om een deel terug te betalen, volledig gaat niet gebeuren. Er zijn gewoon races geweest en er is F1 te zien geweest dat weekend. Ik acht de kans in ieder geval 0.
Qua racen zelf had men op andere banen misschien hervat, maar met eau rouge is dat gewoon een te groot risico. We hadden dit weekend zelf al meerdere waarschuwingen dat het fout kon gaan en toen was zicht nog geen probleem.
Qua regen is het gewoon jammer dat er zoveel kwam, maar het had niet alleen met het zicht van de auto's te maken. Ook de baan marshals en de zichtbaarheid van de lampen was gewoon niet goed. Die camera bovenin bij camel straight gaf gewoon aan dat de regen zelf al heel slecht zicht gaf, daar komt de spray dan nog bij. En voor de rest van het weekend was het ook niet zo'n probleem, maar het werd op de zondagmiddag gewoon een tikkeltje erger. Bij de Porsches was het al een stuk minder aan het worden en dus is het gewoon niet verantwoord meer. Ik snap de organisatie dan ook.
Dat er dan weer coureurs klagen over de punten is wel weer typisch. Men had niet geklaagd als ze zelf op het podium stonden. En tuurlijk gaat Mercedes er ook over zeuren. Die hebben ook gewoon punten verloren op Red Bull deze dag. De media bewerken om het "geld teruggeven" verhaal erdoor te drukken om vervolgens zelf ook niet de buidel te trekken, is weer lekker makkelijk. En het zorgt ervoor dat de nasmaak ook nog extra vies wordt, ook al heb je niet eens zelf in de regen gestaan.
Nee, er wordt echt veel teveel meningen zomaar aangenomen, terwijl de meesten gewoon politiek aan het bedrijven zijn. Vraag ze een incident te beoordelen en ze zeggen meestal racing incident omdat dit zichzelf het meeste goed uitkomt. Zij willen geen gerechtigheid, ze willen winnen, kosten wat het kost.
En of ze nou 2 rondes of 20 achter de SC rijden, maakt voor niemand geen reet uit. De race was nooit hervat geweest, dus er was nooit meer geraced. Dan kun je zeuren over alles, maar dat haalt niks uit.
Ik vind het wel prima met de halve punten. Zo zijn de regels en zo beloon je de mensen met een goede kwalificatie. Dat is gewoon part of the game. Als Hamilton nou had gewonnen, had ik hetzelfde gezegd. Het is jammer dat het zo moet gaan, maar dit is gewoon overmacht.
Mag ik ook nog bedrukken dat de rest van het weekend alles ongeacht de regen gewoon is doorgegaan. Zelfs voor een regenachtig Spa, was de zondag gewoon uitzondering. Hoe vaak heb je zelf zo'n regenbui zo lang in Nederland, dat is ook vrij uniek. Dus de kans dat zoiets gebeurt op de racedag is gewoon heel klein. En dus is overmacht de enige conclusie.
F1 is niet de serie om een race een dag uit te stellen. Dat doen ze haast nooit. Dat anderen dat backup plan hebben is leuk, maar F1 is gewoon anders. Er zijn niet alleen fans en teams om rekening mee te houden, ook de marshals en mensen achter de schermen moeten er zijn. Je hebt beveiliging nodig, je hebt mensen die de massa op het park en op de parkeerplaats begeleiden. Je hebt technici en de beeldschermen voor het publiek, je hebt hotels in de regio die ook een dag extra moeten ondersteunen, je hebt vracht en voorraad nodig. Even 75k een dagje extra van eten voorzien, enig idee hoeveel broodjes je daarvoor nodig hebt?
Dat doe je niet 1 2 3 als je daar geen plan voor hebt.
[
Voor 10% gewijzigd door
Martinspire op 30-08-2021 11:14
]