[F1 2021] Race 12 GP van België Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 46 Laatste
Acties:
  • 134.776 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:02

BM

Moderator Spielerij
Catmandos schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 11:02:
[...]

Waarom is de 360 graden cam dan ook niet verboden want die wordt ook niet bij iedereen gemonteerd.

en volgens mij hebben ze gewoon dan een ander contra gewichtje voor de andere rijders die de camera niet hebben. daarbij gebruikt de formule E dezelfde camera wel in de race en daar worden de regels ook door de fia bedacht.

Dus niet toegestaan lijkt me niet, maar ik verwacht de camera nu nog niet in de race, want was een test voor dit weekend maar ik zou verwachten dat ze deze wel snel in de race gaan inzetten.
Volgens mij is elke auto (verplicht) uitgerust met een 360 graden camera. Misschien schakelen ze niet naar elke camera, maar volgens mij heeft iedereen er 1 aan boord.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

streamnl schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 10:47:
Ik heb gisteren een extra tablet gehaald (geleend) zodat ik de gehele race op 1 scherm met Alonso mee kan kijken.
Tenminste, ik hoop dat ze de helmcam aanzetten voor ons.
Net even door de onboard van Alonso van de qualy gescrolled maar daar was (behalve op het einde in de pitbox) helemaal geen beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catmandos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-10 18:15
waar ik vooral benieuwd naar ben is hoeveel wet en inters ze nog hebben per persoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
En nu maar hopen dat dit plaatje er na de race nog precies zo uitziet. :9

[ Voor 13% gewijzigd door werphengel op 29-08-2021 11:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16:07
@Catmandos de mensen op Twitter ook. Dus wie weet krijgen we dat overzicht ook nog

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:50
iichel schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 10:54:
[...]

En andersom geldt dat net zo. Hamilton heeft er 0 belang bij dat de race gecanceld wordt, want hij wil net zo graag zijn voorsprong uitbouwen.
Naja. Elke race die gecanceld wordt is er 1 minder die Verstappen dichterbij kan komen? Uitgaande van 1-2-tjes heeft Max iig 1 race nodig om gelijk te komen.
Cancel de rest en Hamilton is kampioen :+

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
MarvinJames schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 09:28:
[...]

Is dit echt zo? Ik kijk zelf niet naar NL televisie. Puur de race meestal wel. Maar verder begeef ik mij op 1001 andere (niet-NL) plekken op het internet, maar ik heb niet het idee dat Hamilton er op andere plekken beter van afkomt.

Sterker nog, als ik samenvat wat ik de afgelopen maanden voorbij heb zien komen, dan gaat het vaak niet eens over een goed presterende Verstappen, maar vooral over Hamilton die zich meer en meer als een arrogante, narcistische clown neerzet met een totaal gebrek aan zelfreflectie (en een Toto die extreem vieze spelletjes speelt).

Dus om dit nu enkel bij de Nederlandse media neer te leggen lijkt mij een vrij gechargeerde stelling.

Maar dat is mijn observatie!
Kun je een voorbeeld geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14-10 12:27
Is er eigenlijk ook zo'n overzicht voor Inters / Wets. Kan me voorstellen dat er al aardig wat setjes doorgegaan zijn het weekend, al slijten ze natuurlijk wel minder hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-10 15:58
codex schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 10:52:
[...]

[Afbeelding]
Het ziet er naar uit dat droogte ver te zoeken is.
Daar heb je niks aan. Het is nu al ff droog bv.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
De F3 is gelukkig zonder ongevallen gebleven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:20

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hoop niet dat het ook een rollende start wordt zometeen. Op zich wel safer, maar vrij saai.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:04
Den_S85 schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 10:56:
Helm camera is niet toegestaan in de race. Ding weegt 2,5 gram en alleen in een Bell helm te monteren. Is oneerlijk verschil en dus in de race verboden.
Geef ze het dan allemaal, lijkt me episch om een gevecht voor de leiding zo te kunnen zien.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:02
Kenny_026 schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 11:28:
De F3 is gelukkig zonder ongevallen gebleven.
Dat wel. Als je het incident van een paar dagen geleden met Beitske Visser en van twee jaar geleden met Hubert terug ziet...
Het is deels ook de 'schuld' van de coureurs uiteraard, maar het is gewoon een bocht waar het vaak heftig wordt als het mis gaat. Met regen en wisselende grip wordt het in de F1 spannend vanmiddag in Eau Rouge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 17:29
[...]

Waarom is de 360 graden cam dan ook niet verboden want die wordt ook niet bij iedereen gemonteerd.
Die zit verplicht op elke auto gemonteerd. Maar beelden worden niet live verzonden dus hoogstens dat ze in de dagen na de race gebruikt worden. Dus in het geval van een analyse of YouTube clip van bv een crash of inhaalactie "uit alle hoeken".
en volgens mij hebben ze gewoon dan een ander contra gewichtje voor de andere rijders die de camera niet hebben.
Voor de verschillende camera's zijn er ook dymmies ja. Maar daarvoor moeten de teams wel verplicht montagepunten hebben (dus zijkant van de airbox en voor aan de neus). Maar dat is natuurlijk wat anders dan de 360° camera die in de neus zit ingebouwd.
daarbij gebruikt de formule E dezelfde camera wel in de race en daar worden de regels ook door de fia bedacht.
Maar de Formule E rijdt ook met andere auto's, en de regels daarvoor zijn ook door de FIA bedacht... Oftewel: appels en peren vergelijking. Er zijn ook raceklassen onder de FIA waarbij ze elkaar wel tikken mogen geven op de baan, dat mag in F1 ook niet.
Daarnaast rijdt Alonso dus met een aangepaste helm, waarbij het zomaar eens kan zijn dat deze nog niet aan de extreem strenge tests is onderworpen.

En zo zijn er wel meer gekke regels. McLaren had in 2019 of 2020 een nieuwe sponsor die een stoeltje kon maken dat én lichter, én sterker was dat het carbon stoeltje. Maar FIA said no. Gebruikte materiaal stond niet op de lijst van toegestane materialen en dus mocht McLaren er niet mee rijden in de kwalificatie en race. Ze kregen alleen uitzondering om het in FPs te testen. Overigens weet ik niet hoe dat verder is gelopen. Want volgens mij had de FIA wel oren naar het materiaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Laatst online: 18:04
MikeyMan schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 11:33:
Hoop niet dat het ook een rollende start wordt zometeen. Op zich wel safer, maar vrij saai.
Dat is in het voordeel van Verstappen, Russell komt vaak slecht weg en zo houdt hij Hamilton wat langer in de spray.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 17:43
Daar hadden ze net bij de F3 wel een opmerking over, een rolling start is niet per se veiliger dan een standing start, omdat bij een rolling start iedereen op race-snelheid bij het rempunt aankomt terwijl het veld nog wel dicht bij elkaar zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Laatst online: 14-10 23:57

iichel

Gazoooo

Transportman schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 11:36:
[...]

Daar hadden ze net bij de F3 wel een opmerking over, een rolling start is niet per se veiliger dan een standing start, omdat bij een rolling start iedereen op race-snelheid bij het rempunt aankomt terwijl het veld nog wel dicht bij elkaar zit.
Gewoon verplicht 0.15s tussen auto's. Net als bij de pit stop. Voor de veiligheid he.

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
hoevenpe schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 11:35:
[...]

Geef ze het dan allemaal, lijkt me episch om een gevecht voor de leiding zo te kunnen zien.
Niet iedereen rijdt met een helm van Bell is dan al het eerste probleem. Daarnaast heeft ook Alpine de auto moeten aanpassen ervoor aangezien er vast en zeker een lijntje vanuit de cockpit / helm naar de T-cam moet lopen. Dus "even" iedereen een helmcamera geven zit er niet in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:49
[...]

en volgens mij hebben ze gewoon dan een ander contra gewichtje voor de andere rijders die de camera niet hebben. daarbij gebruikt de formule E dezelfde camera wel in de race en daar worden de regels ook door de fia bedacht.

Dus niet toegestaan lijkt me niet, maar ik verwacht de camera nu nog niet in de race, want was een test voor dit weekend maar ik zou verwachten dat ze deze wel snel in de race gaan inzetten.
Hey, ik heb de regels niet bedacht he O-)

Las gisteren een artikel over de helmcamera en dit was de reden dat het in de race niet mocht.

Daarbij zal ook wel komen dat de helm met camera opnieuw gehomologeerd zal moeten worden. Regelgeving met crashtests etc. Is superstreng en dan zomaar een camera met kabel toevoegen zorgt voor een non-conformiteit.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Odessa
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
RobertMe schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 11:38:
[...]

aangezien er vast en zeker een lijntje vanuit de cockpit / helm naar de T-cam moet lopen.
Hmmm langs een paar sensoren zeker? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017

Amphiebietje

In de blubber

tweakduke schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 10:01:
Toevallig trekt de regen vandaag van noord naar zuid, dus de regen die wij hier hebben, krijgen ze nog in België. De kans op een natte race is dan zeer zeker aanwezig. Hier is het vooral lichte regen en motregen, hopelijk daar ook zodat het niet te nat wordt.
De regen die we hier niet hebben, bedoel je. Als het hier valt, valt dat water daar per definitie niet meer :P

Ofwel, hier moet het niet regenen, alleen maar wolken vormen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017

Amphiebietje

In de blubber

Maakt niet heel veel uit, als er dan alsnog eentje een Coulthard doet op het rechte stuk, heb je nog steeds een pile-up.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Best interessant om te lezen wat er allemaal gecontroleerd wordt na FP3

https://www.fia.com/sites...fying%20scrutineering.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
Jasphur schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 12:05:
Best interessant om te lezen wat er allemaal gecontroleerd wordt na Q3

https://www.fia.com/sites...fying%20scrutineering.pdf
Zo dat is een waslijst zeg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 10:12
Iemand van hier nog een live foto van langs de baan, hoe zijn de condities?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:40

basvn

Breezand - NHN

Dacuuu schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 12:11:
Porsche Supercup is nu aan het rijden
het is nat

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:27
basvn schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 12:11:
[...]

Porsche Supercup is nu aan het rijden
het is nat
SC en eerste 360 al gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Dacuuu schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 12:11:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E981eBjXoAAKpI5?format=jpg&name=large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Catmandos schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 11:11:
[...]

waar ik vooral benieuwd naar ben is hoeveel wet en inters ze nog hebben per persoon.
Ik vind het persoonlijk raar dat dat niet gewoon onbeperkt is, of worden die ook voor elk circuit gefinetuned?
Het is een veiligheidskeuze om voor wet of inters te gaan, daar moeten gewoon geen beperkingen voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
LA-384 schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 12:13:
[...]

Ik vind het persoonlijk raar dat dat niet gewoon onbeperkt is, of worden die ook voor elk circuit gefinetuned?
Het is een veiligheidskeuze om voor wet of inters te gaan, daar moeten gewoon geen beperkingen voor zijn.
Transportkeuze denk ik.
Er zijn 13 sets slicks plus 4 wets en 3 inters beschikbaar. Dat is 20 sets per team a 4 wielen keer 20 wagens.

Daarbij komt nog eens dat ze een extra set wets (en/of inters, weet ik even niet meer) krijgen als het op vrijdag ook al nat was.

Dit gaat richting de 1000 wielen. Ik weet niet hoeveel er in een vrachtwagen pas, maar nog een vrachtwagen alleen maar wets/inters meenemen en misschien we niet gebruiken is best een ding. Zeker als het maar 1 of 2 keer per seizoen gebeurd.

Vind het dan eigenlijk meer aan de teams om een betere strategie te bedenken.

[ Voor 45% gewijzigd door Jasphur op 29-08-2021 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjufke
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:34
Was daar nou net een Porsche die het toch op slicks probeerde 7(8)7

Het blijft goed nat in ieder geval. Gewoon een billenknijpende race vanmiddag. Gevoel zegt me ook dat Max vandaag wéér langs de pot pist.

PSN: bollsie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan390
Het lijkt om 14:40 uur te stoppen met regenen en dan droog te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J2wW5XTPq45xcVZLYPXEgWluxvc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/qlWQzHC7s69tO3ai3JnOGahH.png?f=fotoalbum_large

Vooralsnog geen nieuwe regenwolken na 14.30 zoiets

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Dat commentaar mag je per DM doen en al helemaal niet zo vol met verwijten.

[ Voor 78% gewijzigd door DaniëlWW2 op 29-08-2021 13:27 ]

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chefbierrr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-10 20:50
Oei, heeft Mercedes dan toch goed gegokt met minder downforce.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Kenny_026 schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 08:37:
Zie ik nu spoken of zijn het gewoon allemaal hele nare onsportieve zaken die ik weer rondom mercedes zie gebeuren?
Ik denk dat je dingen ziet die je (wellicht onbewust) zo wil zien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
NOR heeft een nieuwe gearbox gekregen.
En Kimi mocht wat dingen aan zn versnellingsbak repareren

https://www.fia.com/sites...20Ferm%C3%A9%20issues.pdf

Aero tape is dus een ding haha. Video in de tweet

[ Voor 47% gewijzigd door Jasphur op 29-08-2021 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
siggy schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 12:23:
[...]

Welk gezeur. Een analyse van iemand zijn uitspraken is gezeur. Tweakers is wel vol PC aan het gaan zeg...
Dit soort gezeur dus....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:04
F1 LIVE: Belgian GP Build Up in iets meer dan 20 minuten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:52
LA-384 schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 12:23:
[Afbeelding]

Vooralsnog geen nieuwe regenwolken na 14.30 zoiets
Buienradar.be geeft aan van wel. We gaan het zien. Een 1998 herhaling zou ook niet goed zijn, maar als er wel zoiets gebeurt dan hopelijk zonder o.a Verstappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Laatst online: 16:42
Mijn buurman is daar nu en volgens hem blijft het vrolijk door regenen en verwacht geen beter weer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

DoubleDutch schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 12:59:
Mijn buurman is daar nu en volgens hem blijft het vrolijk door regenen en verwacht geen beter weer.
Mooi als dat in het voordeel van Max is. Als we niet over Hamilton mogen zeuren laat het hem dan zelf maar doen als hij niet kan winnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Misschien interessant om over de strategie van de banden van Max te praten?

Bij natte baan is het simpel. Wat als het droog is?

Ik zou starten op de harde band. Je wordt dan mogelijk eerst ingehaald door anderen die niet op hard starten, maar als het goed is, haal je dat verlies later in.

Iemand als HAM moet dan met de zwaardere auto (meer benzine in het begin van de race) starten op Medium of Soft, wat minder efficiënt is.

RBR heeft de data om de scenario's door te rekenen. Ik zou het wel aandurfen in ieder geval om wat trager te starten. Op Spa kun je heel makkelijk inhalen met DRS. En met DRS kun je ook goed meeliften als tweede.

Ik denk namelijk andersom dat mocht Max in droog weer aan kop blijven, bijvoorbeeld door de minder efficiënte keuze voor Medium of Soft, dat een HAM dan alsnog Max inhaalt door DRS. En Max daarna HAM weer met DRS, enz. Kun je net zo goed de eerste stint lekker tweede blijven hangen. Als je een compound harder rijdt, kom je vanzelf weer op P1 nadat de zachte compounds gaan pitten en heb je alsnog langdurig voordeel van schone lucht.

Ben benieuwd wat ze bij RBR hebben bedacht, maar als het regent, zullen we daar niet achter komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:31
DoubleDutch schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 12:59:
Hier in Limburg zegt buienradar de komende 3 uur droog. Terwijl als ik nu naar buiten kijk het toch echt behoorlijk regent..
Komt wel goed met die regen dus 😉

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
ik denk starten met regen en daarna opdrogende baan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:26
Jasphur schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 12:14:
[...]

Transportkeuze denk ik.
Er zijn 13 sets slicks plus 4 wets en 3 inters beschikbaar. Dat is 20 sets per team a 4 wielen keer 20 wagens.

Daarbij komt nog eens dat ze een extra set wets (en/of inters, weet ik even niet meer) krijgen als het op vrijdag ook al nat was.

Dit gaat richting de 1000 wielen. Ik weet niet hoeveel er in een vrachtwagen pas, maar nog een vrachtwagen alleen maar wets/inters meenemen en misschien we niet gebruiken is best een ding. Zeker als het maar 1 of 2 keer per seizoen gebeurd.

Vind het dan eigenlijk meer aan de teams om een betere strategie te bedenken.
volgens het regelement moeten alle banden uit dezelfde batch komen. Alle ongebruikte banden gaan daarom na de race door de shredder.

Dus het is meer dat er iedere droge race 560 ongebruikte regenbanden worden weggegooid.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GAIAjohan
Nog even over gisteren. Ergens hebben de inters het failliet van de regenband eigenlijk wel aangetoond..
De enige omstandigheden waarin de regenband echt beter is,zijn schijnbaar omstandigheden waarin men niet wil rondrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Weeronline laat zien dat er kort na 15:00 uur miezer komt, die daarna overgaat in lichte buien.

Als ze op slicks starten, is dat wel een gevaarlijk scenario.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:59

rammes

koekebakker 1e klas

En we zijn live

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Laatst online: 15:39
Het lijkt me toch niet dat het überhaupt een overweging is om op slicks te starten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gI_aXzn0s8HvZYNj8PzuSorakdw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/843fWDUHRIoA5f96X6i383vT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:56
RocketKoen schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 13:22:
[...]
volgens het regelement moeten alle banden uit dezelfde batch komen. Alle ongebruikte banden gaan daarom na de race door de shredder.

Dus het is meer dat er iedere droge race 560 ongebruikte regenbanden worden weggegooid.
Het rubber wordt gewoon gerecycled. Als een band niet door de keuring komt dan gebeurd het zelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15:37
[...]

Gaan niet door de schredder kan ik je vertellen. Worden voor veeeeeel te veel geld gewoon verkocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Playa del C. schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 13:12:
Misschien interessant om over de strategie van de banden van Max te praten?

Bij natte baan is het simpel.
Met een natte baan simpel? Wets vs inters vs slicks is een veel groter verschil dan slick vs slick vs slick ;) Zie Brazilië waar Red Bull te snel besluit om op basis van een halve ronde van anderen besluit om naar inters te gaan en dat vervolgens blijkt dat die in S3 de klim omhoog niet werken. Hockenheim 2019 waar ze Verstappen de mediums? hards? gaven terwijl die slechter opwarmen waardoor die spinde. Hamilton die Monaco 2016 wet => slicks doet en daardoor, mede geholpen door de pitstop fuckup van Red Bull de leiding pakt omdat die wet => inter => slick deed. Turkije vorig jaar waar Hamilton zijn inters zo op rijdt dat het slicks zijn.
Alleen het bepalen van het crossover point tussen de drie typen banden is al ontzettend moeilijk. Laat staan als je het onvoorspelbare weer mee moet nemen (dat "nu" de inters sneller zijn dan de wets betekent niet dat ze dat over 5 minuten ook nog zijn als er nog buien aan komen, en kun je zoveel tijd goed maken voor extra pitstop in die periode?). Daarnaast kun je ook weer gokken op een SC of rode vlag. Want extra mogelijkheid tot pitstop (ook het moment dat Red Bull en anderen in Brazilië 2016 weer van inters naar wets gingen).
Ik zou starten op de harde band. Je wordt dan mogelijk eerst ingehaald door anderen die niet op hard starten, maar als het goed is, haal je dat verlies later in.
De harde band geeft én minder grip, én is moeilijker op temperatuur te houden. Daarop starten zou w.m.b. een domme keuze zijn om die redenen. Voordat je de band in working range hebt kun je al 3x naast de baan hebben gestaan.
Iemand als HAM moet dan met de zwaardere auto (meer benzine in het begin van de race) starten op Medium of Soft, wat minder efficiënt is.
Waarom moet Hamilton dat? Om een andere strategie te hebben? Maar de teams weten niet waarop de ander start totdat de bandenwarmers er vanaf gaan, en dat gebeurt zo laat mogelijk. Dus even de banden aanpassen op basis van wat iemand anders doet kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:40

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Driver track live is nu en het regent nog steeds.
Max doet een interview en zwaait kijkend tegelijkertijd naar het publiek

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Even serieus.. Kijk eens hoe droog Limburg zou moeten zijn volgens buienradar..
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jYC7mWal.jpg
Terwijl als ik naar buiten kijk in tich echt wat anders zie.. De regen van hier gaat nog wel over Spa heen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
GAIAjohan schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 13:31:
[Afbeelding]
Terwijl als ik naar buiten kijk in tich echt wat anders zie.. De regen van hier gaat nog wel over Spa heen..
Daarom kijk ik vaak nog even naar weeronline voor een second opinion :P die laat wat meer wolkjes zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
Hamilton's doel is het behalen van de finish. Samen met dat hun auto voor droge condities is ingesteld, kan het een behoorlijk tegenvallende race worden voor Mercedes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 07:37
ParaDroid2 schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 13:32:
Hamilton's doel is het behalen van de finish. Samen met dat hun auto voor droge condities is ingesteld, kan het een behoorlijk tegenvallende race worden voor Mercedes.
Ik denk dat dat wel mee zal vallen. Die uitspraken moet je altijd met een vrachtwagen aan zout nemen ;)

PSN: xMaurice93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Nu online
[Afbeelding]
Bij een van de buienradars zag ik lokaal nieuwe wolken ontstaan, dat kan natuurlijk ook gewoon gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drials
  • Registratie: December 2020
  • Nu online
siggy schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 12:23:
[mbr] Dat commentaar mag je per DM doen en al helemaal niet zo vol met verwijten. [/]
Voor jou geldt hetzelfde. Commentaar niet in het topic en niet op de man spelen.

[ Voor 20% gewijzigd door tweakduke op 29-08-2021 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan390
ParaDroid2 schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 13:32:
Hamiltons doel is om te winnen, punt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
Haha ok, ik onderschat Mercedes nu wel even flink. Maar een podium met (bijvoorbeeld) Russell en Ricciardo zou toch prachtig zijn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

ParaDroid2 schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 13:36:
Haha ok, ik onderschat Mercedes nu wel even flink. Maar een podium met (bijvoorbeeld) Russell en Ricciardo zou toch prachtig zijn!
RUS moet gewoon blij zijn met een punt. Die racepace is echt totaal anders, helaas.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NavySeal
  • Niet online
[Afbeelding]
Je kunt op dit soort dagen beter naar de motregenradar kijken. Daar zie je dat het waarschijnlijk gewoon blijft doorregenen.

Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/2acc97d252f5e783f50fe0fba29e65f3.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
[...]

In principe heb je gelijk daarin. Maar ik vraag mij af of dat ook gebeurt met een compount die helemaal niet gebruikt is. Want als echt geen enkele band gebruikt is is het ook nog steeds dezelfde batch. Lijkt mij in ieder geval belachelijk als ze naar Bahrein, Abu Dhabi etc inters & wets meenemen en die daarna weer door de shredder gaan.
Lijkt mij eerder dat als de banden alleen op de velg zijn gelegd, en niet in de bandenwarmers hebben gezeten (/niet zijn gewarmd), bij geen enkel team, dat ze gewoon weer van de velg worden gehaald en meegaan naar de volgende race (of met velg en al reizen). Maar als er ook maar één band afwijkt (wel verwarmd, of op gereden), dat dan idd de hele "set" (over alle auto's dus) er uit gaat omdat het anders inderdaad niet meer voldoet aan "allemaal uit dezelfde batch".

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jasphur
Die driver prade… je ziet echt aan alles dat de coureurs dit echt een moetje vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
jan390 schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 13:35:
[...]

Hamiltons doel is om te winnen, punt
Het kampioenschap, ja. Deze race? Waarschijnlijk niet. Beter 4 punten door achtste te worden dan 0 punten door in de grindbak te eindigen. En zie bv ook Turkije vorig jaar waar die maximaal profiteert van fouten van anderen. En uiteindelijk zelfs wint. Gewoon op safe rijden in de regen is de veiligste optie. Het "geforceerde" "ik moet winnen" zal eerder in 0 punten eindigen dan in 25.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Zo, ben d'r ook alvast klaar voor, helemaal de F3 en het Porsche waterballet gemist omdat overheerlijk Belgisch stoofvlees nou eenmaal niet zichzelf kookt.
Flesje Spa eau rouge en een paar Belgische dubbeltjes staan ook fris te wachten dus de Belgische stemming zit er al aardig in, zo nog ff snel douchen met koud water om echt mee te leven met het publiek op de baan, die kleiblubber denk ik r wel bij ;)

Ontopic:
Ik verwacht niet dat RUS wint, iig niet zolang HAM ook competitief nog op de baan is... bepaalde teamorders omvatten meerdere teams dus mocht RUS voorop rijden tegen het einde van de race dan mag/kan/moet HAM er sowieso langs, dan is RUS gewoon BOT v2. Van BOT v1 verwacht ik niet teveel hier met al die nattigheid.
Verder hoop ik natuurlijk dat er iets oranjes wint, of de auto of de helm, maar VET mag ook en zo nog wat mindere goden of zwakkere teams die juist met een knotsgekke regenrace boven kunnen komen drijven.
Nog even van de voorpret genieten iig :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 12-10 13:12
Jasphur schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 13:41:
Die driver prade… je ziet echt aan alles dat de coureurs dit echt een moetje vinden
Ik zou met dit weer ook liever in de garage blijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
chevsticks schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 13:43:
[...]

Ik zou met dit weer ook liever in de garage blijven
Zeker. Maar bij de vorige races was het ook te zien. De enige die enthousiast zijn, zijn de interviewers :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 16:51
PWM schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 13:37:
[...]

RUS moet gewoon blij zijn met een punt. Die racepace is echt totaal anders, helaas.
Ik vermoed dat die auto gewoon enorm sterk is in de regen, zoals de RB dat ook was in 2016 in Brazilië. Weer een paar puntjes zou mooi zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:40

basvn

Breezand - NHN

Kimi komt zonder problemen T1 door straks

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:04
Jasphur schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 13:44:
[...]

Zeker. Maar bij de vorige races was het ook te zien. De enige die enthousiast zijn, zijn de interviewers :P
Gelukkig is volgende week maar een kort rondje voor hun op Zandvoort. Zullen wel korte interviews worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Laatst online: 23-09 14:00
RobertMe schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 13:42:
[...]

Het kampioenschap, ja. Deze race? Waarschijnlijk niet. Beter 4 punten door achtste te worden dan 0 punten door in de grindbak te eindigen. En zie bv ook Turkije vorig jaar waar die maximaal profiteert van fouten van anderen. En uiteindelijk zelfs wint. Gewoon op safe rijden in de regen is de veiligste optie. Het "geforceerde" "ik moet winnen" zal eerder in 0 punten eindigen dan in 25.
Ja. Deze race. De komende 4 races (inclusief Spa) zijn zo goed als gegeven dat ze gehouden worden. De races daarna niet. Hoe lang duurt het seizoen nog? 11 races, 8 races, 4 races? Het is dus belangrijk om iedere race die ze kunnen winnen, ook gewoon te winnen. Want een achterstand kunnen ze zich nu niet (meer) veroorloven. En door die druk kunnen ze nog wel eens gekke dingen gaan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Drials schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 13:35:
[...]

Er was echt niks mis met zijn commentaar. Jouw mod gedrag begint echt zielig te worden.
Ga lekker anders dan je mening verkondigen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
Update van mijn buurman, regen is over gegaan op motregen en de bewolking is wat lichter geworden. ☹️
Hoop echt dat de motregen in ieder geval de eerste paar rondes aanhoud.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 12-10 13:12
DoubleDutch schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 13:46:
Update van mijn buurman, regen is over gegaan op motregen en de bewolking is wat lichter geworden. ☹️
Hoop echt dat de motregen in ieder geval de eerste paar rondes aanhoud.
Zelfs als het droog wordt is die baan niet zomaar droog gereden. Kan me niet voorstellen dat dit een standing start wordt, tenzij ze eerst een ronde of 5 achter de SC de baan droger rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17:42
Jeej race dag :) Heb me niet zo laten zien als overige races in dit topic omdat het allemaal beetje te werd afgelopen tijd.. Maar hoop dat iedereen er weer zin in heeft zometeen! Ben best zenuwachtig moet ik zeggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
'Publiekslieveling' zit erbij, zo te horen krijgt ZS daar wel mee dat het niet zo is. :+

Ik heb er wel zin, hopelijk blijft het wel veilig. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
@helmetcamdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Laatst online: 14-10 23:57

iichel

Gazoooo

is er nog een weer update mbt regen?

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

iichel schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 13:49:
is er nog een weer update mbt regen?
Volgens bronnen is de regen nog steeds nat

Ik zou het doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
rammes schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 13:50:
[...]

Maar komt het ook nog steeds uit de lucht vallen? :o

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 17:19
[...]

En het valt nog steeds naar beneden. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
[Afbeelding]
Buienradar klopt bij mij bijna nooit, Buienalarm werkt veel beter bij mij :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
[...]

Regen (water) an sich is niet nat maar maakt het asfalt wel nat ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Napo schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 13:53:
[...]

Regen (water) an sich is niet nat maar maakt het asfalt wel nat ;)
Ik had het over "bronnen" het blijft wel SPA hé :P

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:49
Waarom zijn ze bij Ziggo zo blij met een natte race en zou dit in het voordeel van Max zijn? Als je van pole start dan wil je volgens mij geen ‘loterij’ wedstrijd. Een baan die van droog naar nat of vice versa gaat kan vaak leuk zijn, maar een volledige regenrace? Nee.. doe mij maar gewoon een droge race op Spa… dit circuit heeft geen natte baan nodig om een mooie race te krijgen.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LewisVries
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 13-11-2021
Nee, je hoeft hier niet mee door te gaan

[ Voor 100% gewijzigd door DaniëlWW2 op 29-08-2021 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
PatrickC schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 13:54:
Waarom zijn ze bij Ziggo zo blij met een natte race en zou dit in het voordeel van Max zijn? Als je van pole start dan wil je volgens mij geen ‘loterij’ wedstrijd. Een baan die van droog naar nat of vice versa gaat kan vaak leuk zijn, maar een volledige regenrace? Nee.. doe mij maar gewoon een droge race op Spa… dit circuit heeft geen natte baan nodig om een mooie race te krijgen.
Vooraan starten is geen last van spray van voorgangers

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Jasphur schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 13:41:
Dit en die interviews achteraf. Begrijp dat de fans het mogelijk leuk vinden, maar allemaal die verplichtingen zouden mij als coureur ook gek maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joehoe900
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 01-03-2022
Arjantje72 schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 13:52:
[...]

Buienradar klopt bij mij bijna nooit, Buienalarm werkt veel beter bij mij :)
Die geeft aan droge middag.

Dus opdrogende baan en that’s it

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/ckPXdfL/F8-D53-D7-F-4-B1-C-4363-A83-A-015-E33-CEA355.jpg
free online private photo storage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:57

mr_petit

opperprutser

PatrickC schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 13:54:
Waarom zijn ze bij Ziggo zo blij met een natte race en zou dit in het voordeel van Max zijn?
Je hebt bij een natte race, als je van pole vertrekt natuurlijk wel een hele goede kans dat je in de eerste ronde het beste zicht hebt.
Kans is ook dat de crashes achter je gebeuren, dus dat een deel van de concurrentie uitgeschakeld wordt.
Hebben we laatst nog gezien...

Maar bij een regenrace is het inhalen van achterblijvers natuurlijk riskanter.

[ Voor 3% gewijzigd door mr_petit op 29-08-2021 13:57 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoubleDutch
rammes schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 13:54:
[...]

Ik had het over "bronnen" het blijft wel SPA hé :P
Mijn bron die daar zit zegt motregen en het begint er op te lijken dat het droger word. 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:49
ZeRoC00L schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 13:56:
[...]

Vooraan starten is geen last van spray van voorgangers
Dus auto’s die je van achteren van de baan rammen… weg voordeel!

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LewisVries
Nee, je hoeft hier niet mee door te gaan

[ Voor 90% gewijzigd door DaniëlWW2 op 29-08-2021 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

PatrickC schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 13:57:
[...]

Dus auto’s die je van achteren van de baan rammen… weg voordeel!
Nee want de persoon achter heeft spray en de persoon voorop niet, dat maakt het verschil en kun je uitlopen.

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LewisVries
rammes schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 13:59:
[...]

Nee want de persoon achter heeft spray en de persoon voorop niet, dat maakt het verschil en kun je uitlopen.
Nu het snel droger wordt is de spray veel minder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan390
DoubleDutch schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 13:57:
[...]

Mijn bron die daar zit zegt motregen en het begint er op te lijken dat het droger word. 😊
Heeft buienradar het toch goed en hebben we om 16.10 uur weer regen
Pagina: 1 ... 17 ... 46 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geld voor naamverbasteringen.
  • De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.