Je hebt gelijk ik was in de war met Luca Badoer die Massa een tijdje verving bij Ferrari(2009)YakuzA schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 21:14:
[...]
Di Resta in een Williams in 2017, moet nog even verder zoeken naar welke GP het was
Look-how-Bad-you-are!Arjantje72 schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 21:21:
[...]
Je hebt gelijk ik was in de war met Luca Badoer die Massa een tijdje verving bij Ferrari(2009)
[ Voor 20% gewijzigd door Bart-Willem op 28-08-2021 21:23 ]
Poh, dat was slecht zeg! Was zelf die race in Spa en het was echt tragisch hoe langzaam Badoer was.Arjantje72 schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 21:21:
[...]
Je hebt gelijk ik was in de war met Luca Badoer die Massa een tijdje verving bij Ferrari(2009)
Was het niet zo dat de Ferrari van dat jaar eigenlijk ontzettend moelijk te begrijpen was? Waardoor instappen lastig was. Ook Fisichella had het nog geprobeerd toch?Bart-Willem schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 21:22:
[...]
Look-how-Bad-you-are!Die kerel was echt een rijdende chicane in de Ferrari. Wel vreemd aangezien 'ie vroeger in een Minardi niet eens zo slecht was.
Verder was Badoer natuurlijk al jaren geen f1 races meer gewend, maar wel ontzettend veel Schumacher geholpen in fiorano.
[ Voor 12% gewijzigd door GAIAjohan op 28-08-2021 21:47 ]
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Misschien nog een polletje door wie Max er morgen in de eerste bocht vanaf wordt geduwt?
, Bottas is te ver weg dit keer.
/serieus
Ik hoop dat we niet weer een code rood krijgen na de eerste bocht...
/serieus
Of zoiets…Chefbierrr schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 21:49:
Misschien nog een polletje door wie Max er morgen in de eerste bocht vanaf wordt geduwt?, Bottas is te ver weg dit keer.
/serieus
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Verwijderd
D-Ed schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 20:57:
[...]
Waar kan ik die beelden zien dat Max Norris eraf knalde…?
Verwijderd schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 17:46:
[...]
I know..
Maar ik had het nog maar moeten zien, had Norris een tijd in Q3 kunnen neerzetten.
Die kerel zat 24/7 in die auto te rijden op Fiorano. die kende die auto onderhand beter dan Schumacher of Massa of de ontwerpers of wie dan ook.GAIAjohan schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 21:46:
[...]
Was het niet zo dat de Ferrari van dat jaar eigenlijk ontzettend moelijk te begrijpen was? Waardoor instappen lastig was. Ook Fisichella had het nog geprobeerd toch?
Verder was Badoer natuurlijk al jaren geen f1 races meer gewend, maar wel ontzettend veel Schumacher geholpen in fiorano.
Daarom hoop ik dat Mercedes en red bull het niet doen zoals Ferrari en mclaren in 2008, te lang door ontwikkelen in 2008 en in 2009 een ruk auto hebben.
Als Max Bottas op een ronde zet kan die het nog altijd proberen.Chefbierrr schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 21:49:
Misschien nog een polletje door wie Max er morgen in de eerste bocht vanaf wordt geduwt?, Bottas is te ver weg dit keer.
/serieus
In 09 nog? Dacht dat dat rond 07 wel was afgelopenBart-Willem schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 22:05:
[...]
Die kerel zat 24/7 in die auto te rijden op Fiorano. die kende die auto onderhand beter dan Schumacher of Massa of de ontwerpers of wie dan ook.Het was nog net zijn huis niet zeg maar.
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Gelukkig blijft het niet bij een persoon die er zo over denkt en dat het gewoon dom is geweest dat ze niet naar de correurs hebben geluisterd.Blokker_1999 schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 20:00:
[...]
Vraag me wel af of het voldoende zou zijn. Voor de schuiver van Norris vandaag had het mogelijks iets minder schade aan de wagen betekend maar sowieso nog altijd einde kwali voor hem met de aanpassingen die ze plannen. Voor de schuivers gisteren in de W serie had het mogelijks wel iets anders kunnen uitdraaien, al zag je die wagens, zo dicht op elkaar, ook zonder contact met de muur op elkaar vliegen.
En aan de kant van Raiddilion is er ook niet echt ruimte om veel aanpassingen te maken. Je hebt niet ver achter die barriere een nogal stijle drop naar beneden. Dat vul je niet zomaar op om daar een grotere uitloopzone te maken. Geografisch zit je gewoon beperkt in je mogelijkheden.
[...]
Maar Hamilton heeft zijn piek gehad. Je hebt nu mogelijks een jong alternatief dat even goed is als hem. Dan zou het zonde zijn om dat te verliezen. Daarnaast is voor teams het constructeurskampioenschap minstens even belangrijk en mogelijks zelfs belangrijk. Dat bepaald prestige in de industrie en de verdeling van het geld. En om dat te winnen heb je vooral 2 goede rijders nodig. Niet 1.
En de enige reden dat je geen 2 talenten zou wensen in je team is omdat je hen niet zou kunnen managen.
[...]
We hebben de melding van Vettel gehoord, maar dat is slechts de mening van 1 enkel persoon. Daarnaast is de schuiver van Norris er niet eens gekomen door aquaplaning. Niet dat het weer geen rol speelde, maar op een helling is er 1 ding net wel in orde, de afwatering.
Norris melde wel dat er wat plassen stonden, maar riep bijvoorbeeld niet op om de sessie stop te zetten. Als 3 of 4 van hen tijdens hun opwarmronde hadden opgeroepen tot een rode vlag had Massi het waarschijnlijk wel gedaan, maar niet als er slecht 1 klaagt. Dus ja, ik heb begrip voor die beslissing. Vaak klagen we hier dat er te vaak rode vlaggen gegeven worden of dat ze niet willen starten ondanks dat iedereen denkt dat het toch goed genoeg is. Nu wordt de sessie niet onmiddelijk stopgezet en krijg je weer mensen die het niet goed vinden.
Je kan nooit voor iedereen goed doen.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
In 2009 ging het testverbod van kracht, maar dat speelde eigenlijk alleen voor de 2009-wagens, je mocht dus wel met een 2008 auto testen en als die voor een groot deel overeen kwam (of als basis diende voor het 2009-model) kwam je er ook prima mee weg.GAIAjohan schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 22:12:
[...]
In 09 nog? Dacht dat dat rond 07 wel was afgelopen
Het is misschien niet leuk maar het MOET gebeuren. De W series, de F3, het is en blijft veel te gevaarlijk.ricardo246 schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 18:58:
De plannen voor 2022 om Eau Rouge veiliger te maken lijken er al te zijn:
https://www.motorsport.co...t-safety-concern/6655381/
een treffende spreuk
Daarna is de slipstream voor Lewis van zowel Russell met zijn giga vleugel stand en Max daar voor nog een enorme kans voor Lewis richting turn 5.Chefbierrr schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 21:49:
/serieus
een treffende spreuk
Gelukkig voor Max staat hij op pole en kan hij makkelijker uit de moeilijkheden blijven. Voor Hamilton gaat het lastiger worden met Russel erbij en de anderen achter hem. Laatste keer Spa was het dacht ik ook snel afgelopen voor Max.
Gasly zou ook zo maar eens een foutje kunnen maken en dan staat Max weer 18 punten voor op Lewis.
Net zoals Doornbos zijn bekende uitspraak, nergens ga je zo snel als van Hero naar Zero als in de Formule 1.
Wie hier als beste weg is rijd zo weg, met een dikke spray voor je verlies je veel snelheid en zie je niet waar je op de baan zit, ik verwacht morgen een hele verassende podium. 🤫pro_6or schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 22:53:
[...]
Daarna is de slipstream voor Lewis van zowel Russell met zijn giga vleugel stand en Max daar voor nog een enorme kans voor Lewis richting turn 5.
Van de top maak ik me eigenlijk het meeste zorgen om Ricciardo. Die heeft geen best seizoen en staat bekend om z'n late remmen. Het lijkt er op dat het morgen zal regenen. Zorgelijke combinatie.
Om Russell maak ik me weinig zorgen. Die weet echt wel dat Verstappen met een dwaze actie inhalen weinig zin heeft, die is er zo weer voorbij. Ook Hamilton kan hij er denk ik beter langs laten (en niet alleen met het oog op z'n contract voor volgend jaar) om geen tijd te verliezen. Daarna geef ik hem op een natte baan een kans om de rest achter zich te houden. Het droomscenario voor Russell is dat Ricciardo de rest lang tegen houdt terwijl Russell in de regen een lekker voorsprong opbouwt tot Hamilton en Verstappen elkaar van de baan rijden.
Ik heb er zin in, morgen lijkt een toprace te gaan worden. Natte baan, Hamilton vs Verstappen, Norris vs de top 10, Russell vs De Rest, het moet bijna spannend worden.
Om Russell maak ik me weinig zorgen. Die weet echt wel dat Verstappen met een dwaze actie inhalen weinig zin heeft, die is er zo weer voorbij. Ook Hamilton kan hij er denk ik beter langs laten (en niet alleen met het oog op z'n contract voor volgend jaar) om geen tijd te verliezen. Daarna geef ik hem op een natte baan een kans om de rest achter zich te houden. Het droomscenario voor Russell is dat Ricciardo de rest lang tegen houdt terwijl Russell in de regen een lekker voorsprong opbouwt tot Hamilton en Verstappen elkaar van de baan rijden.
Ik heb er zin in, morgen lijkt een toprace te gaan worden. Natte baan, Hamilton vs Verstappen, Norris vs de top 10, Russell vs De Rest, het moet bijna spannend worden.
This post is warranted for the full amount you paid me for it.
Pitstraat start geldt in ieder geval na het overtreden van de parc fermé regels.RobertMe schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 21:05:
[...]
Volgens mij geldt die pitlane start alleen als je niet met dezelfde spec onderdelen start? Zie bv Verstappen nog in Hongarije, daar hebben ze toch ook zaterdag op zondag nog de motor vervangen? Voor dezelfde spec, binnen de poule, dus allemaal in orde. Of had Norris al de derde motor? Dan komt die nieuwe waarschijnlijk dus niet uit de poule en krijgt die daarvoor een grid-drop, maar nog steeds geen pitlane start. Maar het kan best zijn dat er weer een "uitzondering" op de regel is dat een chassis wissel per definitie een pitlane start betekend, immers zijn geen 2 chassis' hetzelfde en gezien de hele auto opnieuw daar omheen gebouwd moet worden lijkt het mij ook nogal moeilijk te bewijzen voor het team dat alles identiek is zoals bij de kwalificatie. Naast dat het team met een start vanaf P20, als ze de motor inderdaad moeten vervangen door eentje buiten de poule, waarschijnlijk toch ervoor zal kiezen om meteen de setup aan te passen aan de omstandigheden die voor de race voorspelt worden.
Article 34.6 of the Sporting Regulations: a Competitor may not modify any part on the car or make changes to the set-up of the suspension whilst the car is being held under parc fermé conditions. In the case of a breach of this Article the relevant driver must start the race from the pit lane.
De team radio's rond de crash van Norris.
YouTube: Drivers Warn FIA That Track Is Too Wet - F1 2021 Belgium GP Qualifyi...
YouTube: Drivers Warn FIA That Track Is Too Wet - F1 2021 Belgium GP Qualifyi...
Wat een spanning weer. F1 2021 heeft echt alles. Mooiste seizoen wat mij betreft.
Max pole, niet heel verwacht maar als fan wel blij mee.
Russel laat zien dat hij bij de beste racers van de grid hoort. Voor mij zijn dat Max,lec en Rus. Geef die de juiste auto en ze worden kampioen.
Hammie gaat het zwaar krijgen met Russel als teammaat.
Max pole, niet heel verwacht maar als fan wel blij mee.
Russel laat zien dat hij bij de beste racers van de grid hoort. Voor mij zijn dat Max,lec en Rus. Geef die de juiste auto en ze worden kampioen.
Hammie gaat het zwaar krijgen met Russel als teammaat.
50 races met Honda daarom Japanse les met Max, Sergio en meester Yuki.
Maakt mij eigenlijk niet uit. Hij mag hem ook zelf rechtdoor rijden in de hairpinChefbierrr schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 21:49:
Testen is wel wat anders dan racen. Zal vast weleens richting race-trim hebben gereden, maar afgezien van testrijden deed Badoer volgens mij nauwelijks nog racen. Om dan opeens in racecondities ermee te gaan rijden lijkt mij wel lastig.Bart-Willem schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 22:05:
[...]
Die kerel zat 24/7 in die auto te rijden op Fiorano. die kende die auto onderhand beter dan Schumacher of Massa of de ontwerpers of wie dan ook.Het was nog net zijn huis niet zeg maar.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Valt wel mee. In 2015 stonden ze nog 3e als constructeur, daarna nog een paar jaar 5e.Dat is inmiddels meer dan 20 jaar geleden. In de afgelopen 20 jaar hebben ze nog weinig gepresteerd
I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.
Hoop niet op te veel regen. Er moet geracet worden natuurlijk
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Ik zit nu alles eens rustig na de lezen en interviews te kijken en ik ben echt mn best aan het doen om het hele geval van voor de stop los te laten.
De concurrentie is allemaal zichtbaar blij voor George na het behalen van de knappe P2. Hamilton geeft hem een boks maar verder geen blik waardig. Wees eens gewoon blij voor die jongen en feliciteer hem zoals de concurrentie dat ook doet. Die loze woorden voor de pers bij Martin Brundle of wie er ook stond weet hij altijd heel mooi te brengen maar zijn ware aard is wat er omheen gebeurt.
Lewis staat bij Jack en het lag allemaal aan het team. Die zeiden dat hij in zn banker lap langzamer moest gaan rijden en daardoor waren zn banden niet warm genoeg en kon hij geen snelle ronde rijden. Toevallig hebben ze daarmee Sergio die in zijn snelle ronde zat geblokkeerd.
Zie ik nu spoken of zijn het gewoon allemaal hele nare onsportieve zaken die ik weer rondom mercedes zie gebeuren?
De concurrentie is allemaal zichtbaar blij voor George na het behalen van de knappe P2. Hamilton geeft hem een boks maar verder geen blik waardig. Wees eens gewoon blij voor die jongen en feliciteer hem zoals de concurrentie dat ook doet. Die loze woorden voor de pers bij Martin Brundle of wie er ook stond weet hij altijd heel mooi te brengen maar zijn ware aard is wat er omheen gebeurt.
Lewis staat bij Jack en het lag allemaal aan het team. Die zeiden dat hij in zn banker lap langzamer moest gaan rijden en daardoor waren zn banden niet warm genoeg en kon hij geen snelle ronde rijden. Toevallig hebben ze daarmee Sergio die in zijn snelle ronde zat geblokkeerd.
Zie ik nu spoken of zijn het gewoon allemaal hele nare onsportieve zaken die ik weer rondom mercedes zie gebeuren?
Norris start van P14, bak verwisseld, dus 5 plaatsen achteruit. Denk met regen zal dat niet de slimste zet zijn, maar goed. Hopelijk wordt het een regenrace, en niet 20 ronden achter de safetycar op full wets en bij een restart binnen 2 rondjes naar binnen voor slicks......
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
*knip*Kenny_026 schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 08:37:
Ik zit nu alles eens rustig na de lezen en interviews te kijken en ik ben echt mn best aan het doen om het hele geval van voor de stop los te laten.
Dat gezeur voegt niks toe, dat laten we dus achterwege.
[ Voor 10% gewijzigd door tweakduke op 29-08-2021 09:46 ]
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
*knip*Kenny_026 schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 08:37:
Gebash laten we evengoed achterwege.
[ Voor 6% gewijzigd door tweakduke op 29-08-2021 09:47 ]
En Lando zn wagen atm
Vanochtend was Tom Coronel even op radio 10 en die verwacht dat het toch flink gast regenen tijdens de race.Jasphur schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 08:29:
Hoop niet op te veel regen. Er moet geracet worden natuurlijk
Nu heb ik in het forum ook wel gemerkt dat 5 verschillende weer-apps 6 verschillende resultaten geeft dus we zien wel om 3 uur.
Wat ik mij wel afvroeg; onder wat voor condities hebben we een rollende start?
Als dat namelijk gaat gebeuren hebben de voorste auto's daar dik profijt van...toch?
Dikke spray die alleen maar dikker wordt naarmate je verder in het veld zit, met als gevolg dat de laatste auto al dik een halve minuut aan zijn broek heeft als het niet meer is ...
Want Tom Coronel is weerman?MrSparkels schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 08:47:
[...]
Vanochtend was Tom Coronel even op radio 10 en die verwacht dat het toch flink gast regenen tijdens de race.
Als het goed is niet meer. Bij een SC start i.v.m. regen rijden ze de baan droog en daarna een staande start. Zoals ze bv ook in Hockenheim 2019 hebben gedaan. Paar ronden achter de SC en daarna op de grid parkeren, lights out en racen.Wat ik mij wel afvroeg; onder wat voor condities hebben we een rollende start?
@RobertMe en die droogrij-rondjes gaan wel van de totale raceafstand af toch?
Het probleem zit hem in de Nederlandse media, die zetten Hamilton negatief weg, waardoor hij er in het algemeen niet goed vanaf komt. In het 1e seizoenshelft overzicht vrijdag kwamen alleen de overwinningen voorbij van Verstappen en de slechte momenten van Hamilton (o.a. dat hij zich verremd in Baku en dat hij Verstappen van achteren aantikt, uitglijder op een nat circuit) en geen een overwinning van hem. Natuurlijk niet een bepaald objectief beeld van de 1e seizoenshelft, vrees er dan ook voor dat hij volgende week het hele weekend wordt uitgejouwd (wat dit weekend ook al enigszins gebeurt).Kenny_026 schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 08:37:
Dat is een treurig iets wat volledig aan de subjectieve Nederlandse media ligt en wat absoluut niet bij een sport als Formule 1 hoort, het is geen voetbal!
Het is toch niet gek dat je er de P in hebt als je achter een Williams staat en het allemaal niet lekker liep? Verstappen is ook echt niet te spreken als het andersom was geweest. Dan lag het ook aan X Y Z.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Ik denk dat die bak wel afgeschreven zal zijn geweest? Zo'n versnellingsbak kan niet veel hebben qua zijwaartse impact, en de hele achterkant van de auto ligt eraf. Dus die bak zal wel kapot zijn geweest. En vervangen kost nu eenmaal 5 plekken. Waarmee uiteraard Bottas weer een plekje naar voren schuift.siggy schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 08:41:
Norris start van P14, bak verwisseld, dus 5 plaatsen achteruit. Denk met regen zal dat niet de slimste zet zijn, maar goed. Hopelijk wordt het een regenrace, en niet 20 ronden achter de safetycar op full wets en bij een restart binnen 2 rondjes naar binnen voor slicks......
Yes. Anders halen ze de finish niet, aangezien ze niet tankenJasphur schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 08:53:
@RobertMe en die droogrij-rondjes gaan wel van de totale raceafstand af toch?
Het is begonnen
First slowdowns on the A27-E42 towards the #BelgianGP #F1 before exits 10 Francorchamps and 11 Malmedy. Be careful and follow the instructions of the police officers who are supervising you for your safety pic.twitter.com/cy2uF4OaRS
— Belgian Police Event (@BelPoliceEvent) 29 augustus 2021
Ik weet niet hoe hij met de motoren zit, maar zou het dan nu juist niet slim zijn om ook een nieuwe motor aan je pool toe te voegen? Die paar plekken meer naar achteren maken dan ook niet meer uitRobertMe schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 08:54:
[...]
Ik denk dat die bak wel afgeschreven zal zijn geweest? Zo'n versnellingsbak kan niet veel hebben qua zijwaartse impact, en de hele achterkant van de auto ligt eraf. Dus die bak zal wel kapot zijn geweest. En vervangen kost nu eenmaal 5 plekken. Waarmee uiteraard Bottas weer een plekje naar voren schuift.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
[quote]RobertMe schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 08:52:
[...]
Want Tom Coronel is weerman?
[...]
Thx for the update.
En nee, ik zie hem ook niet als weerman, maar als ik niet aan bronvermelding doe ben ik ook in overtreding
[...]
Want Tom Coronel is weerman?
[...]
Thx for the update.
En nee, ik zie hem ook niet als weerman, maar als ik niet aan bronvermelding doe ben ik ook in overtreding

@MrSparkels geeft niks 
Tijdens de Q hadden we vanuit de pitwall ook 3 a 4 verschillende voorspellingen haha
Tijdens de Q hadden we vanuit de pitwall ook 3 a 4 verschillende voorspellingen haha
Zo kun je dat ook over de Engelse/F1 media hebben.. Afgelopen race hield Brundle gewoon z’n ingestuurde interview bij Lewis en feliciteerde hem met z’n 100e overwinning terwijl hij niet had gewonnen.. Gisteren benoemende Lewis heel kort de P2 van Russel maar sprong de interviewer snel over dat onderwerp heen (want niet belangrijk genoeg ofzo??). Gewoon gekleurde media met als enige doel ‘sir’ Lewis ophemelen en in de heldenrol proppen…Gynnad schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 08:53:
[...]
Het probleem zit hem in de Nederlandse media, die zetten Hamilton negatief weg, waardoor hij er in het algemeen niet goed vanaf komt. In het 1e seizoenshelft overzicht vrijdag kwamen alleen de overwinningen voorbij van Verstappen en de slechte momenten van Hamilton (o.a. dat hij zich verremd in Baku en dat hij Verstappen van achteren aantikt, uitglijder op een nat circuit) en geen een overwinning van hem. Natuurlijk niet een bepaald objectief beeld van de 1e seizoenshelft, vrees er dan ook voor dat hij volgende week het hele weekend wordt uitgejouwd (wat dit weekend ook al enigszins gebeurt).
Dat is een treurig iets wat volledig aan de subjectieve Nederlandse media ligt en wat absoluut niet bij een sport als Formule 1 hoort, het is geen voetbal!
Het is toch niet gek dat je er de P in hebt als je achter een Williams staat en het allemaal niet lekker liep? Verstappen is ook echt niet te spreken als het andersom was geweest. Dan lag het ook aan X Y Z.
Wat is dat toch elke keer met dat verheven gedoe naar voetbalfans toe.Gynnad schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 08:53:
[...]).
Sjongejonge kap eens met dat gezwam.
Alsof F1 fans allemaal stil op hun kont moeten zitten zoals Hugo het zegt.
Vooral geen emotie tonen want stel je voor. "Dat is geen F1."
Ondertussen heb je door de jaren heen rijders ala Schumi die er niet voor terugdeinzen hun concurrent van de baan te rijden om te winnen. Maar hey, de fans moeten stil zijn

Haters everywhere but I don’t really care
Het is toch logisch dat de Britse media zich op Lewis focussen en de Nederlandse media op Max?D-Ed schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 09:14:
[...]
Zo kun je dat ook over de Engelse/F1 media hebben.. Afgelopen race hield Brundle gewoon z’n ingestuurde interview bij Lewis en feliciteerde hem met z’n 100e overwinning terwijl hij niet had gewonnen.. Gisteren benoemende Lewis heel kort de P2 van Russel maar sprong de interviewer snel over dat onderwerp heen (want niet belangrijk genoeg ofzo??). Gewoon gekleurde media met als enige doel ‘sir’ Lewis ophemelen en in de heldenrol proppen…
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Verwijderd
Mercedes heeft de media dan ook wel meer dan genoeg voer aangeleverd om ze zo weg te zetten.... dit jaar is gewoon het bewijs dst als ze onder druk komen ze bet niet aankunnen en daarbij helaas ook niet schromen om vuil spel in te zetten.
Dus nee niks te doen met de nederlandse media dit mag mercedes volledig in eigen boezem steken.
Dus nee niks te doen met de nederlandse media dit mag mercedes volledig in eigen boezem steken.
Brundle deed de podiuminterviews vóór de F1 mediaBossie schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 09:19:
[...]
Het is toch logisch dat de Britse media zich op Lewis focussen en de Nederlandse media op Max?
En ik denk dat Tom wel gelijk daarin heeft. Als je op Wetterzentrale.de de verschillende hoge resolutie weermodellen raadpleegt zie je eigenlijk dat ze allemaal wel neerslag aangeven voor vanmiddag in de periode van 13:00-17:00. Het ene weermodel wat meer neerslag dan de ander, maar uiteindelijk geven ze allemaal neerslagsignalen. Hier bijvoorbeeld het ICON weermodel van de DWD.MrSparkels schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 08:47:
[...]
Vanochtend was Tom Coronel even op radio 10 en die verwacht dat het toch flink gast regenen tijdens de race.
Klik voor groot, tijden rechts bovenaan in UTC.
![]() | ![]() | ![]() |
Is dit echt zo? Ik kijk zelf niet naar NL televisie. Puur de race meestal wel. Maar verder begeef ik mij op 1001 andere (niet-NL) plekken op het internet, maar ik heb niet het idee dat Hamilton er op andere plekken beter van afkomt.Gynnad schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 08:53:
[...]
Het probleem zit hem in de Nederlandse media, die zetten Hamilton negatief weg, waardoor hij er in het algemeen niet goed vanaf komt.
Sterker nog, als ik samenvat wat ik de afgelopen maanden voorbij heb zien komen, dan gaat het vaak niet eens over een goed presterende Verstappen, maar vooral over Hamilton die zich meer en meer als een arrogante, narcistische clown neerzet met een totaal gebrek aan zelfreflectie (en een Toto die extreem vieze spelletjes speelt).
Dus om dit nu enkel bij de Nederlandse media neer te leggen lijkt mij een vrij gechargeerde stelling.
Maar dat is mijn observatie!
Ik vind het ook weer erg jammer dat Hamilton precies z’n ronde aanzet als Perez achter hem zit op 1 seconde. Dat is ook geen toeval meer en zorgt er gewoon voor dat Perez van 7 moet komen ipv 4..
Gistermiddag kon ik het laatste deel van de kwalificatie niet kijken, maar wat een enorme klapper had Norris zeg poeh. En wat een held is Vettel toch ook, volgens mij was die nog uit de auto geklommen ook als Norris niet gereageerd had.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Dan moet perez meer afstand creëren of ham inhalen.nick93192 schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 09:40:
Ik vind het ook weer erg jammer dat Hamilton precies z’n ronde aanzet als Perez achter hem zit op 1 seconde. Dat is ook geen toeval meer en zorgt er gewoon voor dat Perez van 7 moet komen ipv 4..
Niet er op 1 sec erachter blijven hangen.
Team zou hierin beter moeten coachen.
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Raad de pit stop plek:
Voor de helft goed
Iemand al een officieel start grid bericht gespot?
Prima. Laat Hamilton daar maar lekker mee bezig zijn. Mind fucking gaat gewoon door. Het non verbale na de race zei me genoeg en geeft me weer wat meer een goed gevoel na de laatste races. Let racing do the talking.nick93192 schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 09:40:
Mijn boefje is liev!
Da's gewoon de domme schuld van Perez. Hamilton mag z'n snelle ronde aan gaan wanneer die wil. Als je verwacht dat HAM rekening houdt met PER, voor wanneer hij z'n snelle ronde aan gaat, dan snap je F1 niet.nick93192 schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 09:40:
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Tjonge, moet hij nu ook al rekening gaan houden met mensen achter hem in een qualynick93192 schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 09:40:

Oe, er zit een concurrent vlak achter, ik ga maar wat harder rijden zodat hij alle plek heeft. Jammer dat ik dan wel dicht bij mijn voorganger komt, maar gelukkig kan de concurrent dan wel drie plekken verbeteren.
Ik bereid me voor op 1 grote chaos race vanmiddag. Alleen de regenrijders zullen een resultaat halen (Ver, Ham, Russel, Ocon, Stroll en ik vergeet er nog een aantal), de rest zal gedurende de race faliekant falen en zodoende verwacht ik hooguit een mannetje of 10/12 aan de finish
Ow wat heb ik er zin
Ow wat heb ik er zin

Dat is ook mijn observatie. Ik zit ook veel op internationale media en lees de reacties en ook in het buitenland is Hamilton niet heel populair. Zelfs onder Britten wordt zijn gedrag zelden gewaardeerd. En kijk je bijvoorbeeld naar de reacties op Facebookberichten die door internationale media zijn geplaatst, dan valt het mij op dat hij vooral gekleurde fans heeft uit voornamelijk Afrikaanse landen bij wie hij helemaal niets verkeerd kan doen en bij wie hij vermoedelijk ook mateloos populair zou zijn als hij achteraan had gestaan. Maar dat is een andere discussie.MarvinJames schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 09:28:
[...]
Is dit echt zo? Ik kijk zelf niet naar NL televisie. Puur de race meestal wel. Maar verder begeef ik mij op 1001 andere (niet-NL) plekken op het internet, maar ik heb niet het idee dat Hamilton er op andere plekken beter van afkomt.
Sterker nog, als ik samenvat wat ik de afgelopen maanden voorbij heb zien komen, dan gaat het vaak niet eens over een goed presterende Verstappen, maar vooral over Hamilton die zich meer en meer als een arrogante, narcistische clown neerzet met een totaal gebrek aan zelfreflectie (en een Toto die extreem vieze spelletjes speelt).
Dus om dit nu enkel bij de Nederlandse media neer te leggen lijkt mij een vrij gechargeerde stelling.
Maar dat is mijn observatie!
Wat mij gisteren vooral opviel was de reactie na de race bij de microfoon van Webber. Er klonk op de achtergrond flink wat boe-geroep tijdens het interview met Hamilton en waar hij voorheen stoïcijns de fans bedankte en blablabla, deed hij dat nu helemaal niet. Hij kwam wat ongemakkelijk over, waar Max er aan de andere kant op geen enkele manier blijk van geeft onder druk te staan.
In before rode vlag en 20 man aan de finish.DutchOwnage schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 09:52:
Ik bereid me voor op 1 grote chaos race vanmiddag. Alleen de regenrijders zullen een resultaat halen (Ver, Ham, Russel, Ocon, Stroll en ik vergeet er nog een aantal), de rest zal gedurende de race faliekant falen en zodoende verwacht ik hooguit een mannetje of 10/12 aan de finish![]()
![]()
Ow wat heb ik er zin
Gelet op de langdurige regenval verwacht ik geen race vanmiddag. In ieder geval niet 1 die uitgereden wordt.
Regen is leuk in de F1, maar eigenlijk het meest spectaculair als het slechts een bui is.
Regen is leuk in de F1, maar eigenlijk het meest spectaculair als het slechts een bui is.
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 00:02
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Toevallig trekt de regen vandaag van noord naar zuid, dus de regen die wij hier hebben, krijgen ze nog in België. De kans op een natte race is dan zeer zeker aanwezig. Hier is het vooral lichte regen en motregen, hopelijk daar ook zodat het niet te nat wordt.
Ik hoor wat je zegt en natuurlijk is de nederandse media gekleurd. De beelden liegen echter niet en komen van de formule1 zelf en in het interview is Lewis er ook zelf bij wat hij zegt.Gynnad schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 08:53:
[...]
Het probleem zit hem in de Nederlandse media, die zetten Hamilton negatief weg, waardoor hij er in het algemeen niet goed vanaf komt. In het 1e seizoenshelft overzicht vrijdag kwamen alleen de overwinningen voorbij van Verstappen en de slechte momenten van Hamilton (o.a. dat hij zich verremd in Baku en dat hij Verstappen van achteren aantikt, uitglijder op een nat circuit) en geen een overwinning van hem. Natuurlijk niet een bepaald objectief beeld van de 1e seizoenshelft, vrees er dan ook voor dat hij volgende week het hele weekend wordt uitgejouwd (wat dit weekend ook al enigszins gebeurt).
Boegeroep is jammer in de formule1 en ik zie ook het liefst dat het stopt en dat Lewis mooi welkom geheten wordt volgende week maar met dergelijk gedrag van hem en mercedes zie ik het niet gebeuren volgende week.
Dat is wel ff een understatement wat je daar doet zegtweakduke schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 10:01:
De kans op een natte race is dan zeer zeker aanwezig.
- tweakduke
Het is spa, wie weet trekt het er allemaal net langsDutchOwnage schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 10:07:
[...]
Dat is wel ff een understatement wat je daar doet zeg
Als ik zo track weather en weeronline kijk lijkt er een bui begin middag te komen en daarna droog.
Echt hard regen zie ik niet gebeuren tijdens de race.
Gaan het zien vanmiddag hoe de buien ervoor staan
Echt hard regen zie ik niet gebeuren tijdens de race.
Gaan het zien vanmiddag hoe de buien ervoor staan
Hamilton en Mercedes hebben deze GP (tot nu toe) nog niks fout gedaan, qua oneerlijk/gemeen/geluk/whatever. Ik vind daarom het boe-geroep bij deze GP totaal ongepast. Hamilton heeft zeker zijn acties gehad in het verleden, maar ook Max of held Vettel hebben wel eens iets stoms gedaan.
Het is verder maar een wereldbeker. En dat meen ik serieus. Als HAM die wint met vuil spel, dan weten wij dat allemaal. Daar mag hij dan blij mee zijn, hij krijgt er dan een slap applausje voor. Als Max hem had moeten winnen dit jaar, dan weten wij dat ook. Mensen krijgen het respect voor de daden, niet voor het ontvangen van de beker. Ik ben blij voor Max dat hij over het algemeen gezien wordt als de beste coureur ter wereld op dit moment, terwijl er een zeven-voudig kampioen nog actief is.
Het is verder maar een wereldbeker. En dat meen ik serieus. Als HAM die wint met vuil spel, dan weten wij dat allemaal. Daar mag hij dan blij mee zijn, hij krijgt er dan een slap applausje voor. Als Max hem had moeten winnen dit jaar, dan weten wij dat ook. Mensen krijgen het respect voor de daden, niet voor het ontvangen van de beker. Ik ben blij voor Max dat hij over het algemeen gezien wordt als de beste coureur ter wereld op dit moment, terwijl er een zeven-voudig kampioen nog actief is.
Ja, dat moet hij zeker. Perez zat namelijk in een snelle ronde en hij niet.hjs schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 09:51:
[...]
Tjonge, moet hij nu ook al rekening gaan houden met mensen achter hem in een qualy![]()
Oe, er zit een concurrent vlak achter, ik ga maar wat harder rijden zodat hij alle plek heeft. Jammer dat ik dan wel dicht bij mijn voorganger komt, maar gelukkig kan de concurrent dan wel drie plekken verbeteren.
Het is niet zozeer dat de mindere teams eerst moeten gaan, maar dat de betere teams het kunnen veroorloven om later te gaan.JB schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 16:06:
[...]
Die snap ik ook nooit. Waarom zouden de mindere teams eerder “moeten” gaan? Valt altijd op inderdaad.
Hoe meer er word gereden des te beter de baan. En ook in de tijd van schummi bij ferrari waar er een kwalificatie van een uur (of was het nu een half uur?) was werd er gewacht. Pas op het laatste moment reden de top teams een paar rondjes.
Voor de kleine teams is dat je een baan wil hebben die vrij is en hoe minder auto's er rijden des te meer je in beeld ben. Dus gingen de mindere teams er meteen op pad. Dan stond je als minardi of een jordan even op p1 was je lekker in beeld. Ook moeten de mindere helden bij de mindere teams een meer rondjes rijden om de snelste tijd neer te zetten. Terwijl bij de toppers die rijden vaak maar een paar rondjes rijden om hun maximaal haalbare tijd neer te zetten. Ook als de kleine eerst naar buiten gingen, na zoveel rondjes weet je ook wel dat je niet verder mee komt en dan stop je, en dan kwamen de toppers naar buiten. Dus was de kwalificatie een beetje in blokken verdeeld; geen actie op de baan, de kleine teams, een stukje overlap tussen klein en toppers, en als laatste de toppers alleen.
En dan kom je in een soort historisch gegroeid gebied. De kleinere gaan altijd eerst. Dus dan beginnen commentatoren te klagen als ze niet gaan alsof ze in dienst rijden voor de topteams. En soms ook een soort van gentleman houding. In de laatste minuten rijd ferrari dus daar moeten we met onze minardi niet tussen gaan zitten. Net alsof russel hamilton laat gaan omdat hij niet tussen ham en max hun strijd gaat zitten.
Maar voor mijn gevoel is dat in de loop der jaren minder geworden. Soms had ik het idee dat mensen opzij gingen puur omdat der michael er aan kwam. Nu is het veel professioneler in die zin dat elke plaats geld op levert voor je team dus wie er ook aan komt je verdedigd je plaats. Ook al komt der max of der ham er aan.
En ook zo bij de kwalificatie wat door het format toch wel anders is. Topteams rijden vaak toch als laatste maar ze moeten eerder naar buiten vanwege de drie bokken waarin het nu verdeeld is. Kleine teams rijden het hele blok door omdat er nog best wel wat in het vat kan zitten.
Dus vroeger reden de kleinere eerst de baan droog omdat dit lekker veel de sponsoren in beeld bracht en kwamen daarna de groteren naar buiten.
Maar het idee dat kleine teams eerder naar buiten moeten omdat dit de weg vrijmaakt voor de grotere overheerst nog steeds bij sommige.
Gecertificeerd ongeleid projectiel
Ik verheug me nu al op de opstoppings beelden en de openbaar vevoer berichten naar Zandvoort volgende week

Toch even zeggen, respect voor iedereen die gekampeerd heeft dit weekend. Nu een uur of drie wakker en nu het eerste moment dat het niet aan het regenen is. Vroeger veel gekampeerd maar zo'n weekend als dit zou ik niet direct als aangenaam beschouwen.
Zal dan onze chauffeur ook maar fles wijn geven voor het rijden. Zou niet op één van die weides geparkeerd willen staan
Excuses voor Off topic. Wou dat eens zeggen
Zal dan onze chauffeur ook maar fles wijn geven voor het rijden. Zou niet op één van die weides geparkeerd willen staan
Excuses voor Off topic. Wou dat eens zeggen
2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 212 en 215
"Oooop de fiets naar Zandvoort tooeeee."poor Leno schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 10:24:
[...]
Ik verheug me nu al op de opstoppings beelden en de openbaar vevoer berichten naar Zandvoort volgende week
Heavy rain tussen 14:00 en 17:00
Kan mij iemand vertellen wat de verschillende scenarios zijn als het te hard regent?
Kan mij iemand vertellen wat de verschillende scenarios zijn als het te hard regent?
Racen, niet racen (onderverdeeld in cancellen en afwachten)jaapstobbe schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 10:41:
Heavy rain tussen 14:00 en 17:00
Ik heb gisteren een extra tablet gehaald (geleend) zodat ik de gehele race op 1 scherm met Alonso mee kan kijken.
Tenminste, ik hoop dat ze de helmcam aanzetten voor ons.
Heeft Spa Francorchamps eigenlijk nog steeds die regengroeven in het asfalt ter plekke van de startgrid?
Het is al een tijd geleden dat ik daar gereden heb maar dat viel me destijds gelijk op.
Het is al een tijd geleden dat ik daar gereden heb maar dat viel me destijds gelijk op.
"man is not truly one, but truly two,"
Vergeet niet dat neerslaggebieden ook weer kunnen activeren. Dat zag je gisteren ook. En dat is ook wat de weermodellen aangeven.d-vine schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 10:48:
Met de race is het straks droog denk ik
Of net nog nat en daarna droog dat zou het mooiste zijn
Cancellen dus 0 punten voor iedereen, en dus WEER mazzel voor HAM?iichel schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 10:45:
[...]
Racen, niet racen (onderverdeeld in cancellen en afwachten)
Ja, zal straks wel te zien zijn.mr_petit schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 10:47:
Heeft Spa Francorchamps eigenlijk nog steeds die regengroeven in het asfalt ter plekke van de startgrid?
Hoezo 'WEER mazzel'? Had je de overwinning voor Verstappen al geteld omdat ie op pole position staat? Dat is nog verre van zeker.jaapstobbe schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 10:50:
[...]
Cancellen dus 0 punten voor iedereen, en dus WEER mazzel voor HAM?
d-vine schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 10:48:
Met de race is het straks droog denk ik
Of net nog nat en daarna droog dat zou het mooiste zijn
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/tZNaiyhriGGIsyEeBoQOw3Di.jpg?f=fotoalbum_large)
Het ziet er naar uit dat droogte ver te zoeken is.
Ik denk dat VER meer kans heeft op punten (meer dan Hamilton) met een race dan zonder een race.iichel schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 10:51:
[...]
Hoezo 'WEER mazzel'? Had je de overwinning voor Verstappen al geteld omdat ie op pole position staat? Dat is nog verre van zeker.
En andersom geldt dat net zo. Hamilton heeft er 0 belang bij dat de race gecanceld wordt, want hij wil net zo graag zijn voorsprong uitbouwen.jaapstobbe schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 10:52:
[...]
Ik denk dat VER meer kans heeft op punten (meer dan Hamilton) met een race dan zonder een race.
Hoe werkt dat dan? Worden de punten dan verdeeld overeenkomstig de startpositie?jaapstobbe schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 10:52:
[...]
Ik denk dat VER meer kans heeft op punten (meer dan Hamilton) met een race dan zonder een race.
Niets is zo veranderlijk als het weer 😁
We gaan het meemaken
We gaan het meemaken
- tweakduke
In de Formule 3 is er gekozen voor een start achter de SC.
Een rolling start bedoel je. Eigenlijk starten achter de SC, niet op de startgrid.StefanVerkerk schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 10:52:
Nou, bij de F3 gaan ze dus een rollende start doen. [Afbeelding]
[Afbeelding]
Edit: verdomde ninja edit
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Helm camera is niet toegestaan in de race. Ding weegt 2,5 gram en alleen in een Bell helm te monteren. Is oneerlijk verschil en dus in de race verboden.streamnl schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 10:47:
Ik heb gisteren een extra tablet gehaald (geleend) zodat ik de gehele race op 1 scherm met Alonso mee kan kijken.
Serieus..
Waarom is de 360 graden cam dan ook niet verboden want die wordt ook niet bij iedereen gemonteerd.Den_S85 schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 10:56:
[...]
Helm camera is niet toegestaan in de race. Ding weegt 2,5 gram en alleen in een Bell helm te monteren. Is oneerlijk verschil en dus in de race verboden.
Serieus..
en volgens mij hebben ze gewoon dan een ander contra gewichtje voor de andere rijders die de camera niet hebben. daarbij gebruikt de formule E dezelfde camera wel in de race en daar worden de regels ook door de fia bedacht.
Dus niet toegestaan lijkt me niet, maar ik verwacht de camera nu nog niet in de race, want was een test voor dit weekend maar ik zou verwachten dat ze deze wel snel in de race gaan inzetten.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geld voor naamverbasteringen.
- De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2021
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2021
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken