Zondag (12/2) vertrokken vanuit omg. Alkmaar naar Javea met onze e-soul 64 kw. Ruim 2100 km via Maastricht, Luxemburg, Nancy, Lyon, Montpellier en Barcelona. Eerste dag 860 km, 2e dag 750 km en laatste dag 500 km. Tussen de laadstops ritten van ong. 250 km uitgezonderd de langste (en laatste) van 298 km. Voornamelijk geladen bij Tesla. Twee keer bij Ionity en één keer bij Zunder. Verbruik lag in het eerste deel van de rit hoger dan dat van afgelopen na-zomer. Was dan ook een stuk frisser. De 1e dag 18,2 kw/h, 2e dag 17,5 kw/h en laatste dag 16,9 km/h, Alles bij een snelheid van rond de 110 km/u.
Alles verliep vlekkeloos. Mooi om te zien dat er langs de route naar het zuiden aardig wat snelladers zijn bijgekomen en dat er links en rechts wordt (bij)geplaatst.
Je ziet ook dat het aantal stalls, van andere aanbieders dan Tesla, per locatie omhoog gaat. Hieronder een foto van de Ionity locatie Mornas/west met 19 stalls waarvan een aantal nog in aanbouw. Hier ook 2 stalls voor auto’s met aanhanger/caravan.
Hier in de buurt diverse snelladers (50 kw) van Iberdrola. Ik heb die bij Ondara gebruikt en dat werkte goed met de Electromaps ‘sleutel’. Een Iberdrola account heb ik nog steeds niet aan kunnen maken. Zal wel aan mij liggen. 😩 Binnenkort eens kijken of ik de straatladers van Iberdrola ook met electromaps aan de praat krijg.
Moeder’soul’ alleen aan de lader bij Ionity Mornas West. Vooraan op de foto de extra lange laadplekken.
Dit zijn de Zunder plekken in L’Aldea. 2 x 180 kw en 2 x 50 kw. Werken oa via de Zunder app maar er zat ook een pin-mogelijkheid op. Staan tegenover 8 Tesla superchargers.