Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:36
Google en al die andere laadplanners weten helemaal niet wat mijn wensen zijn, dus ik bepaal liever zelf waar ik ga laden. :)

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mazzoop80
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13:33
PeterZ(on) schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 23:43:
Google en al die andere laadplanners weten helemaal niet wat mijn wensen zijn, dus ik bepaal liever zelf waar ik ga laden. :)
Jij weet zelf wel of ze werken en beschikbaar zijn ?! Niet ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05:04

Japie.G

Colour Classic

Lang leve de app Charging time 👏🏻

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 13:12
mazzoop80 schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 00:41:
[...]

Dat is denk ik de enige wens die google wel weet.

Ik kijk (ga ik doen) zelf ook of iets meer is dan alleen een paal.en evt wc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
[...]

Ik reageerde meer op de wat troosteloze locaties die je kunt voorkomen door zelf je locaties te bepalen dan wel op te zoeken. Dat laders niet werken kun je ook van tevoren bekijken. Zo laten o.a Fastned en Ionity zien of laders op een locatie werken/beschikbaar zijn, en ook Chargemap en Shell laten dat zien. En verder Chargingtime voor als je Apple gebruikt.

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 08:46
[...]

Ik zou zelf nooit kiezen voor een locatie met maar één 150kW+ lader. Daardoor al veel minder kans op issues als er een paal stuk is.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter-036
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 09-09 08:30
Inspired schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 07:28:
[...]

Ik zou zelf nooit kiezen voor een locatie met maar één 150kW+ lader. Daardoor al veel minder kans op issues als er een paal stuk is.
Eens!
Maar ik zou het zo omschrijven:
Ik zal zelf niet vrijwillig kiezen voor een locatie met maar 1 (150+) lader.
Op enig moment moet je toch laden.

It is what it is.If you can't change it, deal with it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Pollo Diablo
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 13-08 22:45

El Pollo Diablo

3-wieler

PeterZ(on) schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 07:19:
[...]

Ik reageerde meer op de wat troosteloze locaties die je kunt voorkomen door zelf je locaties te bepalen dan wel op te zoeken. Dat laders niet werken kun je ook van tevoren bekijken. Zo laten o.a Fastned en Ionity zien of laders op een locatie werken/beschikbaar zijn, en ook Chargemap en Shell laten dat zien. En verder Chargingtime voor als je Apple gebruikt.
Ik snap de redenatie, maar ik ga niet (meer) voor elke rit bepalen waar ik ga stoppen. Net als ik "vroeger" ook niet ging bepalen waar ik wilde tanken.
Ik stel de routeplanner in en ga rijden. Dat is het. De laadsuggesties neem ik vrijwel klakkeloos over. Dat deed ik al met ABRP, en met google doe ik dat ook.

Nu ik op deze laadplaatsen geweest ben en weet hoe ze zijn ben zal ik ze misschien een volgende keer voorbij rijden. Of niet, ik rij ook wel eens tot 3% acculading door, en dan moet je toch wel. Nu was er wel ruimte om door te rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janne_nl
Is het ding niet dat een benzinestation langs de autoweg nooit als een onbemand station zonder winkel is en dat bij laadpalen soms wel is? Als je dat niet uitmaakt is dat natuurlijk prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06:36
Ik heb nu een half jaar een EV maar ben nog steeds elke keer bezig om in de apps te kijken waar laadpalen staan en wat ze kosten.
Is er geen kaart van alle supercharge locaties met de prijzen ?
Voorbeeld : maandag vroeg richting Kortrijk. Daar zit een Tesla supercharge, net over de grens is er ook een die veel goedkoper is. (helaas zit die niet op loop-afstand van de supermarkt daar)

Om onderweg superchargers te zoeken gebruik ik vaak de Electroverse app met een filter op 100kW +

Any tips, of is dit nog steeds de handigste manier ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
@kevertje1977 Tesla SuCs vind je hier, maar als je snelladers in het algemeen bedoelt dan zijn er toch legio apps en websites hiervoor die de prijs weergeven, bv. Chargemap bijvoorbeeld.

In Kortrijk zit je ook niet op loopafstand van een supermarkt hoor, je kan weliswaar naar een film gaan zien en eten kan je bij de McDonalds ;)

[ Voor 14% gewijzigd door RigolleM op 23-03-2024 07:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janne_nl
Sinds juli een EV. Als ik in Nederland rijdt en ik moet laden langs de autoweg wordt het normaal Fastned. Als ik ergens ben waar ik langer kan laden zoek ik een laadpal en kijk dan even welk van de 4 pasjes het goedkoopst is. Die enkele keer dat ik niet thuis laad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:03
Geen echt lange rit vandaag, in totaal ongeveer 350km ivm winkelen en boodschappen doen in Duitsland maar wel een in ieder geval voor mij nieuw fenomeen gezien. We zouden thuis komen met volgens de GOM een km of 20 a 30 en dat was me toch wat te krap.
Op de terugweg gestopt bij Fastned Wilp - Vundelaar langs de A1 richting Apeldoorn. Acht laadmogelijkheden met genoeg ruimte voor auto met aanhanger, caravan maar ook vrachtwagens. Links vooraan stond dus een trekker met oplegger te laden en om de tweede kabel zat een veiligheidsvest geknoopt waarmee de suggestie gewekt wordt dat daar een probleem is. Twee plekken vrij waarvan eentje dus met dat vest dus de andere vrije plek gekozen. Wilde niet de gok nemen dat daar inderdaad iets aan de hand was en dat ondertussen de laatste plek ook gevuld werd. We zitten lekker wat te drinken in de auto en te kletsen, na een minuut of tien koppelt de chauffeur z'n trekker los, haalt het vest weg en vertrekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter-036
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 09-09 08:30
Op deze manier bleef voor die vrachtwagen de laadpaal op vol (ongedeeld) vermogen laden, ik begrijp 'm wel, op zaterdag wilde 'ie niet heel laat thuiskomen ;-)

It is what it is.If you can't change it, deal with it!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhilippeJoris
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 08:58
Waarschuwing.

Ik probeer mijn credit card te koppelen aan Greenway. Hiervoor moeten de CC gegevens door gegeven en 1 PLN betaald worden. Dat loopt via de bank app. Dat wil niet lukken na verscheidene pogingen samen met de bank.

Maar nu, en dat is de waarschuwing, blijken er in de achtergrond ook nog transacties van € 125 gestart te zijn.

Al die transacties zijn "in verwerking" en worden dus geblokkeerd. Worldline en bank zijn het aan het uitzoeken, credit card is ook geblokkeerd.

Ik wacht op de lijst verdachte transacties om dan eventueel Greenway te confronteren.

Dit ter info.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

[...]

Google blijkbaar ook niet gezien de succesjes van El Pollo.

Alleen al om dit soort shit te vermijden gewoon altijd lekker een Supercharger. Niks geen twee palen, waarvan één default in storing, maar gewoon 20-30 palen, met soms één buiten werking als je écht pech hebt.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-09 21:33

J-P

Syntax erro....

Ik ga in april op vakantie naar Schotland met mn Model Y SR.
Ik heb alles al gereed qua laadpas ed, maar ik neem ook de grannycharger mee voor de zekerheid.

Weet iemand waar ik een UK naar EU stekkeradapter kan vinden die 7 of zelfs 11 kW aankan?

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IceTeaGX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:56
J-P schreef op maandag 25 maart 2024 @ 11:34:
Ik heb alles al gereed qua laadpas ed, maar ik neem ook de grannycharger mee voor de zekerheid.

Weet iemand waar ik een UK naar EU stekkeradapter kan vinden die 7 of zelfs 11 kW aankan?
Granny zal op zijn beste 16A ofwel 3.5kW doen.
Je moet dus een 16A adapter hebben, al is het aan te bevelen deze nooit langdurig op 100% te belasten.

https://www.google.com/search?q=16a+uk+reisadapter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-09 21:33

J-P

Syntax erro....

IceTeaGX schreef op maandag 25 maart 2024 @ 11:39:
[...]

Granny zal op zijn beste 16A ofwel 3.5kW doen.
Je moet dus een 16A adapter hebben, al is het aan te bevelen deze nooit langdurig op 100% te belasten.

https://www.google.com/search?q=16a+uk+reisadapter
Tuurlijk, dom dat ik niet het juiste aantal Watt in gedachten had.
Bedankt voor je hulp

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49
J-P schreef op maandag 25 maart 2024 @ 12:53:
[...]

Bedankt voor je hulp
Stopcontacten in Engeland zijn nog wel eens op 13A afgezekerd. Een krappe 3000 watt dus.

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceTeaGX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:56
J-P schreef op maandag 25 maart 2024 @ 12:53:
[...]

Bedankt voor je hulp
Technisch gezien kan een 3 fase granny ook:
https://braumers.com/prod...a-3-phase-type2-5m-cable/

Dan zou je in de UK ook met de standaard rode stekker terecht kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 08:46

Als je vaker die kant op gaat zou je ook een UK pigtail kunnen overwegen. Eventueel zels een CEE plug zodat je 1x32A kunt laden met de granny maar weet even niet of die aansluitingen er uberhaupt zijn daar.

Al vraag ik me af of je hem vaak nodig zult hebben. Niet dat ik ervaring heb met Schotland overigens. :) Maar ik kom al 4 jaar in Frankrijk en Spanje en daar heb ik het altijd zonder granny kunnen redden.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:16

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ik ben meerdere keren met mijn Tesla Model 3 naar Nantes (Frankrijk) op en neer gereden, zo'n 1000km enkele reis. Zonder een centje pijn. Gewoon de bestemming in de navigatie zetten en de auto stuurt je automagisch langs de nodige Tesla Superchargers onderweg.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nova163
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-09 20:17
Inspired schreef op maandag 25 maart 2024 @ 14:36:
[...]

Als je vaker die kant op gaat zou je ook een UK pigtail kunnen overwegen. Eventueel zels een CEE plug zodat je 1x32A kunt laden met de granny maar weet even niet of die aansluitingen er uberhaupt zijn daar.

Al vraag ik me af of je hem vaak nodig zult hebben. Niet dat ik ervaring heb met Schotland overigens. :) Maar ik kom al 4 jaar in Frankrijk en Spanje en daar heb ik het altijd zonder granny kunnen redden.
Ik vind zelf een granny op vakantie heel prettig. Niets zo betrouwbaar als een stopcontact bij je verblijflocatie. Dat het traag is maakt me niet uit, moet toch slapen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Nova163 schreef op maandag 25 maart 2024 @ 20:30:
[...]

Ik vind zelf een granny op vakantie heel prettig. Niets zo betrouwbaar als een stopcontact bij je verblijflocatie. Dat het traag is maakt me niet uit, moet toch slapen.
Wij nemen op vakantie de Granny ook altijd mee. Het is net als een paraplu: als je hem bij je hebt, dan heb je hem niet nodig, als je hem niet bij je hebt, gaat het regenen... En hij ligt lekker onder kofferbakbodem, dus ook niet in de weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Inspired schreef op maandag 25 maart 2024 @ 14:36:
[...]

Ik ga deze zomer naa Ierland. Ik twijfel ook om een adapter te kopen voor de Granny.
Ik weet al dat er in 2 Hotels waar we verblijven laders zijn, en rond de meeste steden zijn er wel snelladers, al zijn er ook nog wel wat 50 kW laders.
Rond Dublin is er uiteraard ook geen probleem.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThsAdrns
  • Registratie: November 2021
  • Nu online

ThsAdrns

Be the change!

Zorg dat je een geaarde adapter gebruikt. Zonder aarde wordt de auto niet geladen. De simpele reisstekkers hebben geen (rand)aarde en voldoen niet voor hoge stroomsterkte. De wat meer robuuste hebben inderdaad vaak een interne 13A zekering. Zwaarder dan dit heb ik ze niet gevonden.

Elektrische rijder sinds 2015 | 9,3 kWp PV + zonneboiler + Daikin-Intergas hybride | Na 2x Nissan Leaf en Citroën ë-C4 nu Ioniq 38 kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Master Yoda 3
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 08-07 18:56

Tesla heeft zelfs een elegante oplossing voor je Granny: https://shop.tesla.com/nl...-voor-verenigd-koninkrijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zarex
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-04 09:01
Dat is chique. Ik zou deze meer vertrouwen dan een rando verloopje. Iets met "berekend op urenlang meer dan 1 kW"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IonityGuide
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 13-04-2024
IonityGuide schreef op zondag 17 maart 2024 @ 20:51:
Ik heb een EV routeplanner gemaakt, gebaseerd op het Ionity-netwerk. Kan handig zijn voor een reis in Europa met je elektrische wagen!

Het enige wat je moet doen is de begin- en eindpunten van je reis ingeven. Als je wilt, kun je ook enkele specificaties van de auto invoeren zoals capaciteit, energieverbruik, etc...
Als resultaat krijg je de optimale route, inclusief de Ionity-laadstations.

Een beetje achtergrond: als occasionele Ionity-gebruiker was ik een beetje verrast om te zien dat de officiële Ionity-app deze functionaliteit niet lijkt te bieden. Ik heb ook een paar EV-routeplanners geprobeerd, maar vaak bevatte de voorgestelde route ook niet-Ionity-laadstations. Dus heb ik het dan maar zelf ontwikkeld!

Wat vinden jullie er van?
Ondertussen heb ik de tool aangepast en uitgebreid:
*) een "rating" voor elk Ionity oplaadstation, die afhangt van de nabijgelegen restaurants, cafés, winkelcentra, enzovoort... Het opladen kan gemakkelijk 30 minuten duren, dus is het interessant om te weten of en hoeveel horecazaken er in de buurt zijn.
Indien gewenst, kan het optimalisatiemodel ook rekening houden met deze ratings. Als verschillende routes vergelijkbare reistijden hebben, wordt de route met de higher-rated oplaadstations gekozen.
*) meer info en data, waaronder ook het oplaaddoel
*) betere error handling

ionityguide.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefannn
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 14:54
IonityGuide schreef op maandag 1 april 2024 @ 11:39:
[...]

Ondertussen heb ik de tool aangepast en uitgebreid:
*) een "rating" voor elk Ionity oplaadstation, die afhangt van de nabijgelegen restaurants, cafés, winkelcentra, enzovoort... Het opladen kan gemakkelijk 30 minuten duren, dus is het interessant om te weten of en hoeveel horecazaken er in de buurt zijn.
Indien gewenst, kan het optimalisatiemodel ook rekening houden met deze ratings. Als verschillende routes vergelijkbare reistijden hebben, wordt de route met de higher-rated oplaadstations gekozen.
*) meer info en data, waaronder ook het oplaaddoel
*) betere error handling

Geprobeerd.
- gaaf dat je dit doet. Is behoorlijk wat werk.
- getest op safari/Mac: ik zie op het kaartje de laadstations niet. dat vind ik wel mega onhandig.
- ik heb voor de grap de 800km trip geprobeerd die ik 2 weken geleden met wintersport heb gedaan en die ik volledig met ionity heb geladen. De tool geeft aan dat ik 3x moet laden. In werkelijkheid was ik er met 2x laden (vol weg, bijna leeg thuis).

Kwa toepassing is dit voor mij vooral handig om te zien of het zin heeft een 1maand abonnement op inonity te nemen voor een vakantie.

NB...
Ik heb ook de trip naar manchester ingevuld die ik vorig jaar gedaan heb. (en binnenkort opnieuw)
- dan wil hij met ionity in Belgie laden. In werkelijkheid is het handiger om een niet-ionity snellader bij de terminal van de channeltunnel in calais te nemen.
De tool doet wel wat er van hem gevraagd wordt, maar het is dan dus niet wat ik ga rijden.

compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IonityGuide
Stefannn schreef op maandag 1 april 2024 @ 12:02:
[...]

Geprobeerd.
- gaaf dat je dit doet. Is behoorlijk wat werk.
- getest op safari/Mac: ik zie op het kaartje de laadstations niet. dat vind ik wel mega onhandig.
- ik heb voor de grap de 800km trip geprobeerd die ik 2 weken geleden met wintersport heb gedaan en die ik volledig met ionity heb geladen. De tool geeft aan dat ik 3x moet laden. In werkelijkheid was ik er met 2x laden (vol weg, bijna leeg thuis).

Kwa toepassing is dit voor mij vooral handig om te zien of het zin heeft een 1maand abonnement op inonity te nemen voor een vakantie.

NB...
Ik heb ook de trip naar manchester ingevuld die ik vorig jaar gedaan heb. (en binnenkort opnieuw)
- dan wil hij met ionity in Belgie laden. In werkelijkheid is het handiger om een niet-ionity snellader bij de terminal van de channeltunnel in calais te nemen.
De tool doet wel wat er van hem gevraagd wordt, maar het is dan dus niet wat ik ga rijden.
Bedankt voor de feedback!

Over je tweede puntje: mss moet ik een link toevoegen waarmee je de route kan openen in Google Maps. Zou idd handig zijn. Of bedoelde je iets anders?

Over je derde puntje: heb je geprobeerd om de parameters (capacity, minSoC, maxSoC, usage) aan te passen? Mss dat het model dan wel de oplossing geeft om 2x te laden?

ionityguide.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefannn
IonityGuide schreef op maandag 1 april 2024 @ 13:44:
[...]

Bedankt voor de feedback!

Over je tweede puntje: mss moet ik een link toevoegen waarmee je de route kan openen in Google Maps. Zou idd handig zijn. Of bedoelde je iets anders?

Over je derde puntje: heb je geprobeerd om de parameters (capacity, minSoC, maxSoC, usage) aan te passen? Mss dat het model dan wel de oplossing geeft om 2x te laden?
Ik heb gebruik-parameters iets aangepast en nu doet hij het inderdaad in 2 stops.

Kwa kaartje:
- Ik heb van Tilburg naar Schruns getest, zie onder.
- inderdaad 2 laadstops nu (linker tabel)
- maar op het kaartje zie ik er maar 1
- sowieso is de aanduiding van het charging station wat onopvallend. Een highlight kleurtje en label die hetzelfde is als in het tabelletje zou handiger zijn. Maar goed.. op zich is dat nog wel te overleven. Ik zie alleen dat 2de charging station "überhaupt niet"

[edit]> kan hij het zijn dat hij 1 station minder op de kaart geeft dan in de tabel staat? (een tel-probleem dus). Ik geloof dat ik dat bij mijn manchester test ook had.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/elgYf9ISH8-VYIiBYNC6lCJ068o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YFbXBZ6Kw3q9zbYbrCwGMhVL.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Stefannn op 01-04-2024 14:23 ]

compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IonityGuide
Stefannn schreef op maandag 1 april 2024 @ 14:21:
[...]

Ik heb gebruik-parameters iets aangepast en nu doet hij het inderdaad in 2 stops.

Kwa kaartje:
- Ik heb van Tilburg naar Schruns getest, zie onder.
- inderdaad 2 laadstops nu (linker tabel)
- maar op het kaartje zie ik er maar 1
- sowieso is de aanduiding van het charging station wat onopvallend. Een highlight kleurtje en label die hetzelfde is als in het tabelletje zou handiger zijn. Maar goed.. op zich is dat nog wel te overleven. Ik zie alleen dat 2de charging station "überhaupt niet"

[edit]> kan hij het zijn dat hij 1 station minder op de kaart geeft dan in de tabel staat? (een tel-probleem dus). Ik geloof dat ik dat bij mijn manchester test ook had.

[Afbeelding]
Bedankt voor de test!

Ja, soms is de getoonde map onduidelijk / slecht geschaald / tussenstops niet zichtbaar. Daar kan ik volgens mij niet veel aan doen, denk ik. (Ik gebruik de "https://developers.google.com/maps/documentation/embed/embedding-map")
Edit: zonet een bug ontdekt, los ik op!

Ondertussen heb ik een Google Maps link onderaan de map toegevoegd. Hiermee kan je de route openen in de Google Maps app / browser.

ionityguide.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefannn
IonityGuide schreef op maandag 1 april 2024 @ 14:44:
[...]

Bedankt voor de test!

Ja, soms is de getoonde map onduidelijk / slecht geschaald / tussenstops niet zichtbaar. Daar kan ik volgens mij niet veel aan doen, denk ik. (Ik gebruik de "https://developers.google.com/maps/documentation/embed/embedding-map")

Ondertussen heb ik een Google Maps link onderaan de map toegevoegd. Hiermee kan je de route openen in de Google Maps app / browser.
Ok... ja.. nu zie ik wel alle charging stations. Niet super highlight maar dat is wel ok.

Nu getest met trip naar manchester. Die neem ik een paar keer per jaar omdat daar familie woont.
De charging stations zie ik nu wel maar hij neemt een hele rare route.
Normaal zou ik over de M1 gaan. net even met googlemaps gepland, zie onder.
NB: dan heb je boven Londen bij Milton Keynes / Luton een hele saaie ionity.

Maar de "ionity route" maakt een omweg via de M1 over Cambridge.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6gUSNks4Nq5eTe_ezs9IeQ9KK_o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/elTc9SLFxFn6FHBRdsJbxglT.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qVs5cWIVqHBXvQ-lHuA-a3omasA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CIveIJL4RXxc4NYw5P1juaxX.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Nu online
IonityGuide schreef op maandag 1 april 2024 @ 14:44:
[...]

Bedankt voor de test!

Super.
Twee dingen.
Hij houdt mijn batterij capaciteit niet vast.
En kunnen er tussenstops toegevoegd worden, mede om het voorstel in de goede richting te duwen.
Vb. Ik wil naar Toscane en hij suggereert over Zwitserland maar ik wil over de Brennerpas.

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:39
@IonityGuide Cool dat je dit doet! Goed bezig!
Wordt het misschien tijd voor een eigen topic? Als er straks weer een (mei)vakantie is gaat dit topic ws weer hard lopen en raken je berichten ondergesneeuwd. Ik zou 't leuk vinden je vorderingen ergens bij elkaar te kunnen volgen.

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IonityGuide
HansAuutB schreef op maandag 1 april 2024 @ 15:38:
[...]

Super.
Twee dingen.
Hij houdt mijn batterij capaciteit niet vast.
En kunnen er tussenstops toegevoegd worden, mede om het voorstel in de goede richting te duwen.
Vb. Ik wil naar Toscane en hij suggereert over Zwitserland maar ik wil over de Brennerpas.
Bedankt voor de test!

Vreemd, wanneer ik een capaciteit invul en een route opvraag, onthoudt hij het.
Kan je het probleem reproduceren? Indien ja, wat zijn je input parameters?

Over de Brennerpas: volgens Google Maps is de route door Zwitserland iets korter (zowel in tijd als afstand), maar ik vermoed dat je de Brennerpas wil nemen om de tol in Zwitserland te vermijden?
Inderdaad een terechte vraag. Een feature "tolwegen vermijden" (of iets dergelijks) zou interessant zijn, maar is momenteel nog buiten scope.
Een feature "tussenstop toevoegen" zou mogelijks wel binnen scope zijn, maar eerder op lange termijn.

ionityguide.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IonityGuide
Stefannn schreef op maandag 1 april 2024 @ 15:07:
[...]

Ok... ja.. nu zie ik wel alle charging stations. Niet super highlight maar dat is wel ok.

Nu getest met trip naar manchester. Die neem ik een paar keer per jaar omdat daar familie woont.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hmmm, goeie opmerking. Qua afstand zijn de routes ongeveer gelijk, maar qua tijd is de route via Birmingham idd een stuk korter dan die via Cambridge.
Zonder op de technische zaken in te gaan, heb ik een vermoeden waarom hij de voorgestelde route geeft, ik bekijk het verder.

ionityguide.eu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IonityGuide
caspervc schreef op maandag 1 april 2024 @ 15:46:
@IonityGuide Cool dat je dit doet! Goed bezig!
Wordt het misschien tijd voor een eigen topic? Als er straks weer een (mei)vakantie is gaat dit topic ws weer hard lopen en raken je berichten ondergesneeuwd. Ik zou 't leuk vinden je vorderingen ergens bij elkaar te kunnen volgen.
Bedankt voor de aanmoedigende woorden!
Een eigen topic klinkt zeker niet slecht, maar mss is het daarvoor nog wat vroeg (en zou het aantal gebruikers eerst nog wat moeten stijgen :) )?

ionityguide.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 14-09 09:59
Stefannn schreef op maandag 1 april 2024 @ 15:07:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb ook even de route naar Kopenhagen getest. Dan word ik over de ferry Rostock-Gedser gestuurd, terwijl Puttgarden-Rødby voor de hand ligt en sneller is. Vermoedelijk komt dat omdat in Rostock een Ionity is, denk ik. Dus theoretisch kan het wel kloppen, maar in de praktijk zal het zo niet gaan.

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefannn
pmiddeld schreef op maandag 1 april 2024 @ 18:59:
[...]

Ik heb ook even de route naar Kopenhagen getest. Dan word ik over de ferry Rostock-Gedser gestuurd, terwijl Puttgarden-Rødby voor de hand ligt en sneller is. Vermoedelijk komt dat omdat in Rostock een Ionity is, denk ik. Dus theoretisch kan het wel kloppen, maar in de praktijk zal het zo niet gaan.
Ik had zoiets vermoed...
Maar in mijn geval staat bij de M1 (de snellere route) rond Luton/Milton Keynes een Ionity. Daar was ik van de zomer. Een flinke afknapper, alleen een klein bus station met vieze snacks.

In juni ga ik weer naar manchester. Ik vraag me heel erg af of ik daar weer 1 maand een ionity abonnement voor neem. Waarschijnlijk niet.
Bij de tunnel-terminal bij calais kan je voor ongeveer 50ct/kWh met creditcard snelladen.
Die ionity bij Milton Keynes ga ik mijn humeur niet laten verpesten. 45min verderop staan prachtige non-ionity snelladers met een mooie restauratie. En op de terugweg bij "potters bar" (kruising M25/A1(M)) ook een prachtige serie non-ionity snelladers met heerlijk restaurant.
De snelladers bij de folkestone terminal waren vorig jaar nog niet klaar. Die ga ik dan uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twardt
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15-09 22:35
IonityGuide schreef op maandag 1 april 2024 @ 18:19:
[...]

Bedankt voor de aanmoedigende woorden!
Een eigen topic klinkt zeker niet slecht, maar mss is het daarvoor nog wat vroeg (en zou het aantal gebruikers eerst nog wat moeten stijgen :) )?
Nee joh, ik zou zeker een nieuw topic beginnen. Twee redenen, je kan dan de inhoud veel meer gefocust houden op 1 onderwerp. Nu moet je steeds bladeren tussen reisverhalen, ervaringen met fastned, vragen over hoe te laden in Schotland etc etc.

En met een eigen topic kan je het juist wat makkelijker onder de aandacht brengen en zal je dus misschien sneller meer gebruikers krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Nu online
IonityGuide schreef op maandag 1 april 2024 @ 17:22:
[...]

Bedankt voor de test!

Vreemd, wanneer ik een capaciteit invul en een route opvraag, onthoudt hij het.
Kan je het probleem reproduceren? Indien ja, wat zijn je input parameters?

Over de Brennerpas: volgens Google Maps is de route door Zwitserland iets korter (zowel in tijd als afstand), maar ik vermoed dat je de Brennerpas wil nemen om de tol in Zwitserland te vermijden?
Inderdaad een terechte vraag. Een feature "tolwegen vermijden" (of iets dergelijks) zou interessant zijn, maar is momenteel nog buiten scope.
Een feature "tussenstop toevoegen" zou mogelijks wel binnen scope zijn, maar eerder op lange termijn.
Het gaat me niet om de tolwegen. Oostenrijkse snelwegen is helemaal tol(vignet) en de Brenner heeft nog eens eigen tol.
Het gaat me puur om het sturen van de route dmv een tussenstop.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Nu online
Twardt schreef op maandag 1 april 2024 @ 20:48:
[...]

Nee joh, ik zou zeker een nieuw topic beginnen. Twee redenen, je kan dan de inhoud veel meer gefocust houden op 1 onderwerp. Nu moet je steeds bladeren tussen reisverhalen, ervaringen met fastned, vragen over hoe te laden in Schotland etc etc.

En met een eigen topic kan je het juist wat makkelijker onder de aandacht brengen en zal je dus misschien sneller meer gebruikers krijgen.
Eigen topic ben ik het mee eens.
Nu begint het ook wel erg offtopic te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LigeTRy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15-09 10:08
Komend weekend een weekje wintersporten zonnebaden in Oostenrijk met de Tesla Model 3. In Frankrijk heb ik op een eerdere rit (op ABRP) met een enyaq vaak bij een tesla lader gestaan en er was altijd wel even een toilet of supermarkt in de buurt om wat af te leveren of op te halen. Hoe zijn jullie ervaringen daarmee in Duitsland?

Volgens mijn eerste planningspogingen wordt bijvoorbeeld een stop bij Troisdorf aangeraden, maar dat lijkt bij een Golfbaan te zitten, en verder is daar niet zoveel?

En, ik heb preferred chargers nu op Tesla (want makkelijk inprikken en laden), Fastned (want makkelijk inprikken en laden) en Ionity (laders met goede ervaringen) als preferred staan. Zijn er nog andere netwerken die jullie aanraden langs de snelweg (of juist niet). Laadpas is Shell Recharge van de baas, die werkt overal wel, €/kwh zal mij een spreekwoordelijke worst wezen :)

Naderhand zal ik een leuk verslagje typen als dank voor jullie input.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
wintersporten zonnebaden
Nice _/-\o_
Je kunt er nog een beetje trots op zijn dat je met je electrische auto die temperatuurstijging bestrijd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
LigeTRy schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 15:40:

Volgens mijn eerste planningspogingen wordt bijvoorbeeld een stop bij Troisdorf aangeraden, maar dat lijkt bij een Golfbaan te zitten, en verder is daar niet zoveel?
Aleen 1 WC; verder niets.

Of je moet het clubhuis van de golfclub in willen gaan (alhoewel ik niet weet of dat mag / kan)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeGroteMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13:43
Komend weekend een weekje wintersporten zonnebaden in Oostenrijk met de Tesla Model 3. In Frankrijk heb ik op een eerdere rit (op ABRP) met een enyaq vaak bij een tesla lader gestaan en er was altijd wel even een toilet of supermarkt in de buurt om wat af te leveren of op te halen. Hoe zijn jullie ervaringen daarmee in Duitsland?

En, ik heb preferred chargers nu op Tesla (want makkelijk inprikken en laden), Fastned (want makkelijk inprikken en laden) en Ionity (laders met goede ervaringen) als preferred staan. Zijn er nog andere netwerken die jullie aanraden langs de snelweg (of juist niet). Laadpas is Shell Recharge van de baas, die werkt overal wel, €/kwh zal mij een spreekwoordelijke worst wezen :)

De superchargers in Duitsland zijn niet altijd zo super qua faciliteiten, Troisdorf vgm zo ongeveer niets?
Als prijs niet zo belangrijk is en je mogelijk ook in de nacht rijdt, Shell Recharge en Aral Pulse? Die liggen voor zover ik ze getroffen heb langs de snelweg altijd binnen bereik van het tankstation in plaats van ergens achteraf tussen de vrachtwagens buiten beeld en zijn tot nu toe bij mij ook altijd betrouwbaar gebleken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online

Ik heb vorig jaar met mn EV6 alles op Ionity gereden in Duitsland (ook met zakelijke Shell Recharge kaart) en er zaten altijd goeie faciliteiten bij. Eigelijk alle Ionity palen die ik heb gebruikt tijdens de roadtrip in Italie waren prima.

per aspera ad astra

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MacDuck
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 04-03 15:01
Afgelopen week op winterspport naar Oz-en-Oisans geweest (in de buurt van Alpe d'Huez)

Ik was aangenaam verrast door de laadmogelijkheden langs de snelweg of op korte afstand van de snelweg in Frankrijk. De meeste laders liggen ook niet achteraf in het donker zoals in NL bij veel tankstations.
De enige tegenvaller was in BE, de fastnet bij Baraque de Fraiture. Geen leuke plek 's morgens om 05:00 uur in het donker.

Alles gereden met de charging Time app.
Werkt prima met Apple Carplay. Alleen jammer dat in Frankrijk meestal niet de beschikbaarheidsdata werd weergegeven in de app.
Als je via de app een laadstation uitkiest en naar Apple Maps stuurt, navigeerd hij zelfs op de parkeerplaats. Bij een hele grote parking bij een le Clerc in Nancy was dat erg prettig.

We hebben maar 1 keer meegemaakt dat alle palen bezet waren maar even verder naast de snelweg bij een Le Clerc waren 5 van de 6 Ionity laders vrij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qoon3x
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-09 20:36

Van het voorjaar ook naar Oostenrijk geweest.

2x geladen in Duitsland. Oberhonnefeld en Gieselwind.

Beide goed bevallen, veel laadplekken, mogelijkheden om naar toilet te gaan en om iets te eten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Nu online
Volgende week op vakantie met mijn Tesla naar Barcelona. Alle stops laat ik plannen via de ingebouwde navigatie zodat ik gewoon kan vertrouwen op het supercharger netwerk. Ik twijfel alleen of via Parijs rijden te doen is, vertrek op een Zaterdagochtend.

Ben al wel meermaals richting Italië, Kroatië en Oostenrijk gereden met een EV maar Spanje nog niet.

Mocht iemand verder nog tips hebben dan hoor ik het graag.

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Nu online
Davidas schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 16:59:
Volgende week op vakantie met mijn Tesla naar Barcelona. Alle stops laat ik plannen via de ingebouwde navigatie zodat ik gewoon kan vertrouwen op het supercharger netwerk. Ik twijfel alleen of via Parijs rijden te doen is, vertrek op een Zaterdagochtend.

Ben al wel meermaals richting Italië, Kroatië en Oostenrijk gereden met een EV maar Spanje nog niet.

Ik zou Parijs zeker vermijden. Gewoon langs Luxemburg en dan naar Dijon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:49

Of via Reims erg relaxede route, bij de grens met Belgie/Frankrijk al bijna meteen de Tolweg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nova163
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-09 20:17

Wat bedoel je met te doen? Qua laadmogelijkheden geen enkel probleem natuurlijk. Meestal wel enige vertraging, maar die zou ik kort van tevoren in Google maps bekijken.

Of het prettig is om te rijden? Nee, het is altijd best stressvol vind ik, zelfs nu ik het vijf keer per jaar rij. Zaterdagochtend is het niet zo druk, maar het is altijd toch hectisch (kamikaze motoren enzo). Route over Reims zeker meer ontspannen.

[ Voor 5% gewijzigd door Nova163 op 02-04-2024 17:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:29

In Duitsland was er bij zowat elke SuC een McDonalds, lijkt wel alsof die 2 een deal hebben daar, viel me echt op vorige maand. Ik had in Frankrijk vorige zomer een veel slechtere ervaring. Daar was er amper iets van voorzieningen in de buurt van de SuC's.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LigeTRy
Largamelion schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 18:31:
[...]
In Duitsland was er bij zowat elke SuC een McDonalds.
Gaat de achterbank leuk vinden :9

Thanks allemaal voor de tips! ik ga nog even puzzelen en houd jullie op de hoogte van mijn ervaringen!

waarschijnlijk valt het voorbedachte plan toch in het water ivm kleine blazen en misschien red ik de hele rit wel op laden tijdens die stops zonder battery preconditioning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocaj
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
LigeTRy schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 19:08:
[...]

waarschijnlijk valt het voorbedachte plan toch in het water ivm kleine blazen en misschien red ik de hele rit wel op laden tijdens die stops zonder battery preconditioning
Dat vraag ik me inderdaad ook af: is het zinvol om als er toch een plaspauze en/of chauffeur-wissel plaatsvindt hem gewoon even aan de snellader te hangen? Vaak sta je zomaar een 15-20 minuten stil voor je weer weg kan....
Of is dat teveel "gedoe"?

Ben benieuwd naar je bevindingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LigeTRy
ocaj schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 19:13:
[...]

Dat vraag ik me inderdaad ook af: is het zinvol om als er toch een plaspauze en/of chauffeur-wissel plaatsvindt hem gewoon even aan de snellader te hangen? Vaak sta je zomaar een 15-20 minuten stil voor je weer weg kan....

Nee dat denk ik dus ook, en ik ben ook niet team "we rijden nog een uurtje (oncomfortabel) door omdat 'de tank nog niet leeg is'", dat is geen vakantie voor mij.

Ik ga wat goeie stops uitzoeken, en laden wanneer het kan bij kortere pauzes/honger, en waarschijnlijk kan ik dan de helft van de geplande stops overslaan 8) Het grootste gemis is dat je geen perfect voorverwarmde batterij hebt, maar op een lange reis maken die 5 minuten extra aan de lader ook weer niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15:49
MacDuck schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 16:38:
De enige tegenvaller was in BE, de fastnet bij Baraque de Fraiture. Geen leuke plek 's morgens om 05:00 uur in het donker.
Wat dan?
Dat heb ik momenteel als eerste laadpunt voor mijn zomervakantie ingepland. Zal daar dan ook rond een uur of 04:00 laden.

Zijn er überhaupt fatsoenlijke alternatieven op die route?

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mm.kool
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 12:08

mm.kool

Kia e-soul 64 kw

Topicstarter
VidaR-9 schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 20:30:
[...]

Wat dan?
Dat heb ik momenteel als eerste laadpunt voor mijn zomervakantie ingepland. Zal daar dan ook rond een uur of 04:00 laden.

Zijn er überhaupt fatsoenlijke alternatieven op die route?
Alternatieven zijn Tesla SuC in Aywaille/Remouchamps en Arlon (deze zijn ook open voor niet-tesla’s). Die liggen beiden bij een hotel waar je om 4 uur ‘s morgens waarschijnlijk ook niet terecht kunt.
Het traject Luik-Luxemburg is niet ruim voorzien van snelladers. Ionity heeft een station in aanbouw bij Baraque Fraiture waar ook de Fastned locatie is.

Kia e-soul 64 kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
mm.kool schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 21:59:
[...]
Alternatieven zijn Tesla SuC in Aywaille/Remouchamps en Arlon (deze zijn ook open voor niet-tesla’s). Die liggen beiden bij een hotel waar je om 4 uur ‘s morgens waarschijnlijk ook niet terecht kunt.
Het traject Luik-Luxemburg is niet ruim voorzien van snelladers. Ionity heeft een station in aanbouw bij Baraque Fraiture waar ook de Fastned locatie is.
Ik hoef ook niet perse ergens terecht te kunnen. Moet daar even kwartiertje bijladen. Het kwam meer op me over alsof het een beetje ongure plek is midden in de nacht. Sta daar dan wel met mn gezin, vandaar m’n vraag. Al vermoed ik dat in de schoolvakantie ook ‘s nachts je nooit alleen staat te laden.

Tesla probeer ik te vermijden gezien laadsnelheid van de Taycan daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 24-04-2024

Welke pas heeft u via uw werkgever gekoppeld voor het laden bij Tesla, gewoon een CC? Niet de Shell pas dunkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LigeTRy
Giga schreef op woensdag 3 april 2024 @ 06:48:
[...]

Welke pas heeft u via uw werkgever gekoppeld voor het laden bij Tesla, gewoon een CC? Niet de Shell pas dunkt mij.
Dit is inderdaad 1 grote grap |:( . MTC kan niet aan Tesla gekoppeld worden, dus ik heb een eigen revolut creditcard gekoppeld waarmee ik eens in de zoveel tijd de factuur van tesla doorstuur. Niet heel veel moeite, maar wel gedoe.

Zelf laad ik dus liever bij FastNed, want die hebben ook autocharge (inprikken en gaan, zonder pas scannen) welke wel aan MTC gekoppeld is. Maar die moet ik wel zelf 'zoeken', de teslanav navigeert alleen via zijn eigen palen :|

Een collega van me zit bij een ander leasemaatschappij (Leaseplan), en die kan met z'n Audi wel bij SuC's laden zonder declaratiegeneuzel 8)7 8)7 8)7 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door LigeTRy op 03-04-2024 08:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giga
LigeTRy schreef op woensdag 3 april 2024 @ 08:38:
[...]

Dit is inderdaad 1 grote grap |:( . MTC kan niet aan Tesla gekoppeld worden, dus ik heb een eigen revolut creditcard gekoppeld waarmee ik eens in de zoveel tijd de factuur van tesla doorstuur. Niet heel veel moeite, maar wel gedoe.

Zelf laad ik dus liever bij FastNed, want die hebben ook autocharge (inprikken en gaan, zonder pas scannen) welke wel aan MTC gekoppeld is. Maar die moet ik wel zelf 'zoeken', de teslanav navigeert alleen via zijn eigen palen :|

Een collega van me zit bij een ander leasemaatschappij (Leaseplan), en die kan met z'n Audi wel bij SuC's laden zonder declaratiegeneuzel 8)7 8)7 8)7 8)7
Ja precies, zo weet ik het ook. Dacht dat ik een nieuwtje had gemist maar we zitten dus nog steeds in hetzelfde schuitje.

Benieuwd of het openstellen van het Tesla netwerk gaat zorgen voor veel meer passen die toegevoegd kunnen worden. Zal het straks eerder MTC direct of de Shell Recharge pas zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gdzr
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11:54
LigeTRy schreef op woensdag 3 april 2024 @ 08:38:
[...]

Ik heb ook een Tesla lease auto, maar bij mij heeft de leasemaatschappij in hun "fleet system" de autos gekoppeld zitten aan een betaalmethode. Ik kan dus gewoon bij de supercharger laden, zonder betaalmiddel. Deze zit namelijk op het profiel van de financieel eigenaar gekoppeld.

Fastned heb ik ook gekoppeld met mtc, zodat je gewoon kunt prikken en laden, na het activeren in de fastned app.

6.8 kWp op zuid en west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Nu online
Gdzr schreef op woensdag 3 april 2024 @ 08:56:
[...]

Ik heb ook een Tesla lease auto, maar bij mij heeft de leasemaatschappij in hun "fleet system" de autos gekoppeld zitten aan een betaalmethode. Ik kan dus gewoon bij de supercharger laden, zonder betaalmiddel. Deze zit namelijk op het profiel van de financieel eigenaar gekoppeld.

Fastned heb ik ook gekoppeld met mtc, zodat je gewoon kunt prikken en laden, na het activeren in de fastned app.
In België slaagt Arval er nog altijd niet in om dat direct te regelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gdzr
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11:54
Tommie12 schreef op woensdag 3 april 2024 @ 09:11:
[...]

In België slaagt Arval er nog altijd niet in om dat direct te regelen...
Ik was even in een DM met @LigeTRy aan het babbelen, zodat we niet het hele topic onder spammen met dit soort dingen, haha. Maar ik zit bij Arval NL. Daar is het gewoon netjes geregeld.

6.8 kWp op zuid en west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga
Gdzr schreef op woensdag 3 april 2024 @ 08:56:
[...]

Dat is ook een idee ja. Mijn LM zou dit volgens mij wel kunnen regelen. Op zich nog steeds een beetje jammer want ik vind het wel prettig om mijn totale kosten te kunnen monitoren via de Shell app. Heb mij voorgenomen om nooit iets te willen doen met die hele MTC bagger app / account. 😊
Ik niet met MTC direct maar de Shell pas die MTC gebruikt, maar komt op hetzelfde neer.

[ Voor 5% gewijzigd door Giga op 03-04-2024 09:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeGroteMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13:43
ocaj schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 19:13:

Voor een plas & go stop van 2-3 minuten zou ik de auto niet zo snel aan de lader hangen, maar als je 15-20 minuten doet over een plaspauze en/of wissel, dan zeker. Zo lang je niet ieder half uur stilstaat natuurlijk.

Zelfs met een trage DC lader zonder plug & charge zoals een Leaf, eGolf, of Corsa e kan je toch best weer wat range erin krijgen, je bent toch snel 10-15 minuten aan het laden op een stop van 15-20 minuten. Oké, het loont misschien niet echt als je nog 85-90% accu hebt, maar anders al snel wel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 14-09 09:59

Tesla Superchargers in Weibersbrunn (D) langs de A3 kan ik aanbevelen. Prima restaurant (geen MacD) met ook een tuinterras voor het zonnebaden 8)

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jouwheld
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-09 15:25
Stefannn schreef op maandag 1 april 2024 @ 12:02:
[...]

Ik zie dat je ook een Ioniq 5 rijdt, mag ik vragen met welke snelheid je dan rijdt? Ik heb zelf op zo'n stuk vaak 4 sessies nodig. Waarbij ik wel graag met een halve accu op bestemming kom, zodat ik eventueel zonder op bestemming te laden op de terugweg weer bij een eerste snellaadstation kan komen. Nu rijd ik wel flink door waar dat kan. Met twee laadsessies minder wordt het misschien interessant om toch eens wat rustiger te gaan rijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HDoc
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 09:14
LigeTRy schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 19:08:
[...]
Gaat de achterbank leuk vinden :9
Nu weet ik waarom die van mij ook aandrongen op een EV O-)

De avatar is een echte foto..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stefannn
jouwheld schreef op woensdag 3 april 2024 @ 14:19:
[...]

Ik zie dat je ook een Ioniq 5 rijdt, mag ik vragen met welke snelheid je dan rijdt? Ik heb zelf op zo'n stuk vaak 4 sessies nodig. Waarbij ik wel graag met een halve accu op bestemming kom, zodat ik eventueel zonder op bestemming te laden op de terugweg weer bij een eerste snellaadstation kan komen. Nu rijd ik wel flink door waar dat kan. Met twee laadsessies minder wordt het misschien interessant om toch eens wat rustiger te gaan rijden.
Zie hier mijn trip ervaring
Ik rijdt vrij rustig, ongeveer 105km/uur.
Dus 3 sessie heen, waarbij ik inderdaad half vol aan kwam.
2 sessies terug. Met nog 100km op de GOM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korre
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 15-09 21:01
Mijn broer is vandaag onderweg van Italië naar huis.
In Frankrijk is hij meerdere keren met laadpaalfiles geconfronteerd.
Dat belooft voor komende zomer...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kAUa92yAbB0ZGBJUQUsuuynMFpM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/clDjFZdOFq7Y2NF1pNPft3ak.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Korre schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 20:22:
[Afbeelding]
En die Triple staat daar maar eenzaam te zijn in Troyes, die had ik gepakt. Ik had afgelopen donderdag, terugkomende uit Spanje, toch geen enkel probleem in Frankrijk. Overal genoeg vrije laders, alleen de Triples waren wat vaker bezet door plugins/AC-laders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
mm.kool schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 21:59:
[...]

Die bij Arlon heb ik afgelopen zomer om 2u in de nacht lekker staan laden en binnen even geplast en zelf kopje koffie getapt na een praatje met de nachtportier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecological
  • Laatst online: 11:44
[Afbeelding]
Ik zie maar 1 file? En heeft die ook Tesla superchargers gebruikt? Rij je zelf ook EV?

Welke route? Heeft die van te voren gekeken hoe druk het was? Hoeveel range heeft hij?

Zoveel vragen…

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ecological
/edit mea culpa dubbelpost

Ik volg de EV transitie al sinds 2014, en rij EV sinds 2021, elk jaar hoorde ik hoe erg de laadpaal files wel niet zouden zijn in de zomer. Tot nu toe, helemaal geen issue geweest voor de meeste mensen.

[ Voor 44% gewijzigd door Ecological op 06-04-2024 20:52 ]

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korre
Ecological schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 20:45:
[...]

Ik zie maar 1 file? En heeft die ook Tesla superchargers gebruikt? Rij je zelf ook EV?

Welke route? Heeft die van te voren gekeken hoe druk het was? Hoeveel range heeft hij?

Zoveel vragen…
Ik rij ook EV, sinds februari 2023.
Vorig jaar zijn we zelf naar comomeer geweest zonder problemen.
Mijn broer rijdt met een Q4. Vandaag was het gunstig weer en lag zijn verbruik rond de 18kWh, wat maakt dat zijn rijbereik +400km was.
Hij moest wel 1100km afleggen, wat natuurlijk niet min is.
In Frankrijk heeft hij 3 keer moeten aanschuiven om te laden.
Heel veel Belgen tegengekomen die zelfde ervaringen hadden vandaag in Frankrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecological
Korre schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 21:00:
[...]

Ik rij ook EV, sinds februari 2023.
Vorig jaar zijn we zelf naar comomeer geweest zonder problemen.
Mijn broer rijdt met een Q4. Vandaag was het gunstig weer en lag zijn verbruik rond de 18kWh, wat maakt dat zijn rijbereik +400km was.
Hij moest wel 1100km afleggen, wat natuurlijk niet min is.
In Frankrijk heeft hij 3 keer moeten aanschuiven om te laden.
Heel veel Belgen tegengekomen die zelfde ervaringen hadden vandaag in Frankrijk.
Dat is zeker een eind!

Als je vol weggaat met 2x laden is dat dan te doen?

Hoelang heeft hij moeten wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Wij gaan v/d zomer een poging wagen om met de BMW i4 naar het Comomeer te komen. Heb zelf een Shell Recharge van werk, moet alleen even weten of die werkt in het buitenland.

Raden jullie nog extra passen aan die als reserve meegenomen dienen te worden? En hoe zijn de ervaringen qua laden in Duitsland, Zwitserland en rond het Comomeer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefannn
Ferra schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 21:26:
Wij gaan v/d zomer een poging wagen om met de BMW i4 naar het Comomeer te komen. Heb zelf een Shell Recharge van werk, moet alleen even weten of die werkt in het buitenland.

Raden jullie nog extra passen aan die als reserve meegenomen dienen te worden? En hoe zijn de ervaringen qua laden in Duitsland, Zwitserland en rond het Comomeer?
Ahum… forum goed doorlezen?
Anyway… zie hier mijn wintersport ervaring met ioniq5. Die laadt tot 240kW.
Ionity is in Duitsland dus prima, je kan voor 6euro een abonnement voor 1 maand nemen en dan betaal je 49ct/kWh aan de 350kW snellader.
1 maand tesla abonnement is duurder maar per kWh nog wat goedkoper geloof ik.
ANWB kaartje (2euro 1malige aanschaf) is erg handig voor “ter plekke” in de stadjes, goede dekking in Europa, goede app waar alle laadpalen op staan met duidelijke tarief aanduiding.
Verder zeer zeker zorgen dat je een creditcard hebt. Creditcard is in sommige landen stomweg de meest universele Laadpas (in ieder geval in Engeland).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecological

Ik raad een abonnementje op tesla aan en die je dan declareert, stuk minder kans op files of stukke laders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
[Afbeelding]
Ik kreeg ook laadpaalfile foto’s doorgestuurd van een vriend vanuit France tijdens paasweekend. Ben ook wel bang voor aankomende zomer wanneer wij op zaterdag naar zuid Frankrijk moeten. Toch heel veel meer EV’s in NL en BE vergeleken met afgelopen jaar. Ik denk dat ik voor stop minder ga en dus wat langere stops maak dan optimaal.

En dat terwijl ik al meerdere lange reizen met EV heb gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBOB101
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-09 20:22
VidaR-9 schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 21:45:
[...]
Ik kreeg ook laadpaalfile foto’s doorgestuurd van een vriend vanuit France tijdens paasweekend. Ben ook wel bang voor aankomende zomer wanneer wij op zaterdag naar zuid Frankrijk moeten. Toch heel veel meer EV’s in NL en BE vergeleken met afgelopen jaar. Ik denk dat ik voor stop minder ga en dus wat langere stops maak dan optimaal.

Als je vriendelijk voor de mede EV'ers bent doe je vaker kortere stops. Laadsnelheid wordt niet beter bovenin SoC; daarmee blokkeer je iemand die wel vol vermogen kan halen.

Diagnose onbekend, maar uiteindelijk komt alles goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
DrBOB101 schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 21:56:
[...]
Als je vriendelijk voor de mede EV'ers bent doe je vaker kortere stops. Laadsnelheid wordt niet beter bovenin SoC; daarmee blokkeer je iemand die wel vol vermogen kan halen.
I know. Maar wat is kort?
Bedoel ook niet dat ik tot 100% ga voldruppelen hoor. Maar 10>90% is iets van 30-35min en dan val ik 300km geen mede EV’ers lastig. Is toch ook weer niet super asociaal lijkt me.

We gaan de zaterdag van de 2e regio weg. Mocht de zaterdag van de 1e regio al een ramp blijken dan ben ik in staat om een ICE te kopen voor de vakantie. Die gaat er toch sowieso weer komen jaar later als de Polestar uit de lease loopt.

[ Voor 19% gewijzigd door VidaR-9 op 06-04-2024 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefannn
Maximaal 100km/uur rijden helpt ook. Scheelt zomaar een laadstop. Dat is normaliter wellicht niet zo’n extreem voordeel maar met landfiles dus zeker wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korre

Wij zijn vorig jaar ook naar comomeer geweest. We zaten in varenna. Daar had je redelijk wat gewone laadpalen, waar we telkens wat konden bijladen. Snellader waren daar niet echt te vinden. Daarvoor moesten we uitwijken naar Lecco of Como.

De weg ernaartoe hebben we via Luxemburg, Frankrijk en Zwitserland gedaan.
Zwitserland was heel goed. Op bijna elke stopplaats laadpalen te vinden.
Frankrijk was ook redelijk in orde. Wallonië is heel beperkt.

Qua laadpassen hadden wij Enel x, bmw, shell, engie, ev pass en fulli bij.

Uiteindelijk alles met engie en shell kunnen doen. En wellicht was alles via shell mogelijk. Maar engie was van het werk in België, Luxemburg en Frankrijk.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:06
Als je broer zich een KLEIN beetje verdiept had, dan was hij 10 km doorgereden. ;)
Daar staan 26 Tesla Superchargers (ook voor non Tesla's), ietsies meer dan deze schamele paar laadpunten van Ionity. Ietsies. Ik was daar afgelopen zomer, stonden 4 Tesla's, en mijn Megane.

Alstublieft, alle snelladers van Frankrijk;
https://www.google.com/ma...%2C2.1754276499999925&z=6

Graag gedaan!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Zjanzjak schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 22:59:
[...]

Als je broer zich een KLEIN beetje verdiept had, dan was hij 10 km doorgereden. ;)
Daar staan 26 Tesla Superchargers (ook voor non Tesla's), ietsies meer dan deze schamele paar laadpunten van Ionity.
En nog goedkoper ook. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superflip
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:31

Superflip

*pwiet*

Net terug van wintersport in Oostenrijk, meestal Tesla geladen. Grootste nadeel is dat ik met de Enyaq 2 plekken inneem tenzij ik helemaal op het einde ga staan (wat ik doe wanneer het kan). Alleen hebben Tesla eigenaars de gewoonte om een plek Reusen te laten, zo kon ik bij 1 lader niet laden omdat die 50% in gebruik was maar ze lieten overal 1 plek tussen. Gelukkig was daar een andere die ook prima werkte.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gaat niet door
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:47
Superflip schreef op zondag 7 april 2024 @ 07:29:
Net terug van wintersport in Oostenrijk, meestal Tesla geladen. Grootste nadeel is dat ik met de Enyaq 2 plekken inneem tenzij ik helemaal op het einde ga staan (wat ik doe wanneer het kan). Alleen hebben Tesla eigenaars de gewoonte om een plek Reusen te laten, zo kon ik bij 1 lader niet laden omdat die 50% in gebruik was maar ze lieten overal 1 plek tussen. Gelukkig was daar een andere die ook prima werkte.
Niet zo zeer een gewoonte maar bij V2 superchargers deel je 1 lader met twee laadplekken en deel je dus ook het vermogen van de lader. Vandaar dat ze steeds een plek er tussen laten zodat je sneller kunt laden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Dat komt waarschijnlijk omdat de V2 supercharger 150kW over twee stalls verdeeld. Door er één tussen te laten zit je niet beide met 75 te laden.

Voor de V3 is dat anders, maar old habits…

Edit; zie hierboven, excuus..

[ Voor 10% gewijzigd door JanHenk op 07-04-2024 08:04 ]

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga
VidaR-9 schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 21:45:
[...]

Misschien off topic maar waarom zou u dan ook in het weekend gaan reizen? Al kreeg ik geld toe, dan nog niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giga
Heb zelf een Shell Recharge van werk, moet alleen even weten of die werkt in het buitenland.
Waarom zou die het niet in het buitenland doen? De grote buitenlandse dekking is juist een USP van deze pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Giga schreef op zondag 7 april 2024 @ 09:32:
[...]

Misschien off topic maar waarom zou u dan ook in het weekend gaan reizen? Al kreeg ik geld toe, dan nog niet.
Omdat het heel, heel veel weekenden gewoon prima gaat, weet ik uit ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga
multikoe schreef op zondag 7 april 2024 @ 09:41:
[...]

Omdat het heel, heel veel weekenden gewoon prima gaat, weet ik uit ervaring.
Ik geloof u. Was meer ook een algemene vraag. Ook voor de vliegvakanties doe ik dat never nooit in het weekend, een stuk rustiger door de weeks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Heel veel accommodaties zijn van weekend tot weekend......
Pagina: 1 ... 46 ... 131 Laatste

Let op:
De volgende onderwerpen hebben eigen topics en moeten daar worden besproken*:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

* Uitzondering: Eventuele bevindingen in het buitenland die specifiek voor je reis relevant zijn geweest ivm bijv. exotische laadpaalaanbieders of lokale situaties.

Voor de duidelijkheid: discussie ICE vs EV vs waterstof hoort niet thuis in dit topic; doe dat dan ook niet (ook niet subtiel). Vermelden wat je reis was geweest als je EV of ICE had gereden; prima. Dat je dan meldt dat je voorkeur (daarom) hebt voor het een of ander: ook goed. Maar laat die eindeloze discussie over wat 'beter is' toch achterwege (is enorm subjectief). Het eindigt nergens en de gemoederen lopen daardoor alleen maar op.

Specifieke discussies over laadcurves etc. zijn ook beter op hun plek in het algemene BEV topic of het merkspecifieke topic.