We zijn een paar dagen door Noord-Frankrijk gereden.
Richting Amiens was het vrij druk op de autosnelweg, zo druk zelfs dat ik een laadstation (A1 Aire de Cœur des Hauts-de-France - TotalEnergies) heb moeten overslaan wegens te druk, niet zozeer omdat de laadpalen bezet waren maar omdat ik niet tot daar geraakte of ik moest door ettelijke verbodsborden rijden. Men was daar ook het verkeer aan het omleiden, dus wij moesten de richting van de vrachtwagens volgen, waardoor ik niet meer aan de gewone parking geraakte, waar de laadpalen stonden.
Stond op 26% dus doorgereden naar de volgende (A29 Aire de Villers Bretonneux - FastNed) met 13%, was ook druk maar geraakte toch tenminste aan de FastNed laadpalen. Er was ééntje vrij.. die was stuk natuurlijk, dus ff moeten wachten tot er één vrij kwam.
Maar in de Franse steden zitten ze toch met een gedragsprobleem. We stonden in Amiens in een ondergrondse parking en er was een plaatsje vrij om te laden. Er waren 4 laadpunten, ééntje was bezet door een EV, maar toen we terugkwamen waren ze allemaal bezet, waarvan 2 ICE auto's

Toen we later in een andere stad aan het wandelen waren zag ik ook 2 parkeerplaatsen, waarvan ééntje bezet was door een ICE.
Toen we naar huis reden via Boulogne-sur-Mer, gaf Google Maps om te stoppen in Calais om te laden. Ik heb niks gepland dus gewoon GM gevolgd, en moesten bij een PowerDot Charging Station (Hotel Le Cottage) laden, waar max 80 kW kon laden, terwijl GM 190 kW en ChargeMap 160 kW aangaven. Er stonden 2 palen, maar beiden gaven max 80 kW, dus maar geladen aan 79 kW. Duurde iets langer dan verwacht maar met Youtube ons niet verveeld