Afgelopen weekend terug gereden vanuit Spanje (L’Ametlla de Mar) naar Heerhugowaard. Hieronder een afbeelding van m’n laadstops. Alles bij Tesla met abonnement met prijzen variërend van 0,32 ct in Frankrijk tot 0,45 ct in België.
Met 90% in Spanje vertrokken met bijna alles gratis stroom. Ook in L’Ametlla kan je nl bij de haven 3 uur gratis laden.
Overnachting in Chalon sur Saone bij Ibis. Hier in de nacht de auto tot 100% gratis geladen.
Verbruik op beide dagen rond de 19 kwh per 100 km. In Nrd Frankrijk veel regen gehad waarbij het verbruik flink opliep. Twee elektrische fietsen achterop de drager.
Totaal dus voor zo’n 95 eu stroomkosten voor een reis van 1750 km.
Twee opmerkingen bij onderstaande (1e) plaatje:
De oplaadsessie van 0,32 ct kwam omdat ik de auto moest starten vanwege openstaand raam. Moest daardoor de sessie stoppen en weer hervatten.
De oplaadsessie van 5,12 eu kwam omdat de locatie daar (Saulce sur Rhone/Montelimar) op dat moment niet goed werkte. Kon slechts met max. 35 kwh laden. Daarom korte sessie gedaan en doorgereden naar de volgende (Salaise). In de Tesla app was aangegeven dat de locatie niet goed werkte maar dat zag ik pas toen ik er al was. Werd aangegeven met het rode symbool. Zie het 2e plaatje hieronder.
Een observatie tijdens de rit: Langs de route door Frankrijk waar mogelijk gekeken naar de snellaadlocaties. Ze waren bijna allemaal leeg of slechts een enkeling die stond te laden. In NL (zondag) daarentegen was het behoorlijk druk bij de snelladers. Tesla locaties die ik bezocht waren redelijk bezet (30 tot 60%) met voor het allergrootste deel Tesla’s. Erg weinig andere merken.
[
Voor 3% gewijzigd door
mm.kool op 13-11-2023 14:46
]