NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | BMW i5 Touring | Volvo EX30 Plus SMSR
Maar juist daarom, met alleen die pas heb je korting op veel aanbieders. Niet het goedkoopst per aanbieder, maar geeft je veel uitwijk mogelijkheden. Maar inderdaad voor volgend jaar misschien handigDaan schreef op zondag 19 juli 2026 @ 15:58:
[...]
Hij is bijna 3 jaar oud nu (2e hands gekocht). Maar weet niet waarom, wilde ook niet teveel abo’s en was niet bekend met de BMW abo’s. Zal voor volgend jaar eens kijken.
Ik snellaad eigenlijk nooit, alleen op vakantie. Thuis laad ik op mijn eigen oprit
NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | BMW i5 Touring | Volvo EX30 Plus SMSR
Daar is een knoje voor. Houd de hold button 3 seconden vast. Dan worden de remmen schoon gemaakt.Stefannn schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 14:27:
[...]
Bij mijn ioniq5 my23 kan ik de regeneration inderdaad op 0 zetten. En als je dan de rem in trapt regenereert er niks. Dat kan je mooi zien op het regeneration metertje. Die blijft dan op 0.
Dat moet dus elke 3 maanden een paar keer om de roest van de (vrijwel niet gebruikte) remmen te krijgen.
Ha!Ophidian schreef op zondag 19 juli 2026 @ 16:04:
[...]
Als ik in mijn Electra app kijk met Smart abo (was gratis), zijn de prijzen hoger dan bij mijn BMW pas.
FastNed is in F €0,01 verschil!
Dat duurt dus 800kWh voor je het BMW abo eruit hebt tov Electra als je zoveel zou laden bij FastNed.
En de primaire is 0,10 goedkoper.
Had je wel een Smart+?
[ Voor 10% gewijzigd door Puppetmaster op 19-07-2026 16:31 ]
It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...
Duitsland ga ik EnbW pakken denk ik. Ionity langs de snelweg is te druk, gewoon lekker even van de snelweg af en alle rust als ik de laders zo zie
Volgend jaar gaan we meer die kant op, tzt maar ff kijken wat dan gunstig is.
It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...
Parkeerboetes zijn ineens 100 pond. Geen zin om dat te testen.Puppetmaster schreef op zondag 19 juli 2026 @ 10:38:
[...]
Niet om illegaal gedrag te promoten, maar de meeste boetes komen niet aan in de EU sinds brexit.
Ondertussen de laadkaarten van de lader op de parking van ons huisje gevonden… doen het niet.
Eigenaar proberen te contacteren… niks…
Sony A7 iv en wat recycled glas
Ik heb als voorbereiding op reis door DE naar AT abonnement bij EnbW genomen. Deze zomer 34 ct/kWh bij tariefplan L van € 12 (of 41 bij tariefplan M van € 6).Ophidian schreef op zondag 19 juli 2026 @ 16:41:
Duitsland ga ik EnbW pakken denk ik. Ionity langs de snelweg is te druk, gewoon lekker even van de snelweg af en alle rust als ik de laders zo zie
Ik ben al in Ierland geweest met de EV… niet veel beter. Zweden, Duitsland Frankrijk, Denemarken .. allemaal veel beter.Harrie van Til schreef op zondag 19 juli 2026 @ 11:06:
[...]
[...]
Of was jij niet klaar voor Engeland?
[ Voor 14% gewijzigd door Tommie12 op 19-07-2026 17:43 ]
Laadsessies bij een Pod Point laadpaal kun je ook starten via de Zapmap app. Paar keer gedaan deze vakantie. Klopt dat Engeland wat acher loopt bij het vaste land van Europa maar met wat extra voorbereiding is het wel te doen.Tommie12 schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 23:42:
Ben vandaagin Engeland onderweg…
2 sessies bij Tesla gingen goed. Dan een lokale snellader geprobeerd met de Shell kaart. Omdat ik die een tijdje niet gebruikt had moest ik eerst de betaalsystemen updaten. Dus maar niet geladen.
Dan een lader aan een supermarkt. Enkel met app, en die app kon ik niet downloaden…
Dus toch een trage lader gevonden voor de nacht, een Pod Point. Je kan enkel met app starten, en je moet eerst geld op je account zetten… En bovendien moet je op die parkeerplaats nog eens parkeergeld betalen. 6pond voor max 5 uur, of 10 pond voor 24h. En ja, parkeergeld moet 24/7…
En ja, ons huurappartement heeft een lader, maar de kaart was zoek, en de sleutelman wist niet waar die lag.
Pechdag, of is Engeland echt nog niet klaar.
Wat voor een laadpaal had of heeft je huurappartement?
Ioniq 5 58 kWh Connect + WP
Zo uit m’n hoofd 1-2x een andere, volgens mij Osprey. Daar ook 1x een boete gehad á £70.
Die werd verhaald via euro parking collection plc. Die werkten dus wel via een Europese partner.
Verder parkeertickets gehad door onduidelijkheden, wel betaald maar kennelijk niet goed, die nooit aangekomen zijn.
Autel, ik heb de handleiding met alle paswoorden en codes, maar de lader is al toegevoegd aan een account… en de kaarten werken niet.repmeer schreef op zondag 19 juli 2026 @ 18:08:
[...]
Laadsessies bij een Pod Point laadpaal kun je ook starten via de Zapmap app. Paar keer gedaan deze vakantie. Klopt dat Engeland wat acher loopt bij het vaste land van Europa maar met wat extra voorbereiding is het wel te doen.
Pod point is gelukt, met hun eigen app.repmeer schreef op zondag 19 juli 2026 @ 18:08:
[...]
Laadsessies bij een Pod Point laadpaal kun je ook starten via de Zapmap app. Paar keer gedaan deze vakantie. Klopt dat Engeland wat acher loopt bij het vaste land van Europa maar met wat extra voorbereiding is het wel te doen.
Op 6 km is er een supermarkt met Instavolt. Daar zal ik wel kunnen laden met credit card. Ze hebben een mooie website en die verwijzen naar een app, maar die kan ik dan weer niet downloaden onwille van regio…
Bij Instavolt kon ik drie jaar geleden laden met de Chargepoint app. Ad hoc met creditcard was er toen nog niet.Tommie12 schreef op zondag 19 juli 2026 @ 18:19:
[...]
Op 6 km is er een supermarkt met Instavolt. Daar zal ik wel kunnen laden met credit card. Ze hebben een mooie website en die verwijzen naar een app, maar die kan ik dan weer niet downloaden onwille van regio…
Elektrische rijder sinds 2015 | 9,3 kWp PV + zonneboiler + Daikin-Intergas hybride | Na 2x Nissan Leaf en Citroën ë-C4 nu Ioniq 38 kWh
Instavolt kun je ook met Electroverse app/pas laden, is sowieso een aanrader voor de UK. Kost je wel een shocking €1 per kWh. Als je daar bent en je kunt de app downloaden dan hebben ze wel een actie nu voor 's avonds na 8u voor 55p. https://instavolt.co.uk/news/new-off-peak-55p-kwh/Tommie12 schreef op zondag 19 juli 2026 @ 18:19:
[...]
Pod point is gelukt, met hun eigen app.
Factory resetTommie12 schreef op zondag 19 juli 2026 @ 18:16:
[...]
Autel, ik heb de handleiding met alle paswoorden en codes, maar de lader is al toegevoegd aan een account… en de kaarten werken niet.
Instavolt kun je meestal gebruiken met je creditcard. Heel handig bij supermarkten e.d. deze 50 kW laders…
Ja, het kost iets meer tijd om de snelweg af te gaan maar als ik de laadfiles zag is dat me zeker waard geweest.
Doe er mogelijk je voordeel mee!
App niet beschikbaar in jouw regio…ASW1 schreef op zondag 19 juli 2026 @ 20:32:
[...]
Instavolt kun je ook met Electroverse app/pas laden, is sowieso een aanrader voor de UK. Kost je wel een shocking €1 per kWh. Als je daar bent en je kunt de app downloaden dan hebben ze wel een actie nu voor 's avonds na 8u voor 55p. https://instavolt.co.uk/news/new-off-peak-55p-kwh/
Blijkbaar doen apple apparaten rare dingen met regio.
Gisteren heb ik Frankrijk-Engeland gekeken op BBC via hun iplayer na registratie omdat de VRTmax app niet wou onwille van regio.
Vandaag wil de BBC niet, en werkt de app van VRTmax wel. En ik zit in hetzelfde vakantiehuis en ben verbonden met de wifi van dat huisje.
Hauconcourt heeft tegenover de Tesla bij het hotel ook nog Electra palen dus de keuze is reuze.plattie83 schreef op zondag 19 juli 2026 @ 22:17:
Afgelopen zaterdag richting meer van Annecy gereden. Had nog wel wat vrees voor het stuk Nancy-Dijon waar de vraag voor laadpalen groter is dan het aanbod. Daarom bewust de reguliere stations langs de A31 vermeden en de ID.4 tot 85% geladen bij Ionity Hauconcourt (vlak boven Metz). Stuk of 20 palen bij E.leclerc. 1 minuut van de A31 af. Tevens ook Tesla SUC aanwezig. Daarmee in een ruk naar Avia Volt (in ABRP staat ie als BUMP?) met 16 palen in Dijon gereden. Deze is ca. 2 min van de A31 af.
Ja, het kost iets meer tijd om de snelweg af te gaan maar als ik de laadfiles zag is dat me zeker waard geweest.
Doe er mogelijk je voordeel mee!
Tesla model Y RWD 2026. Solar 4500wp, Intergas Xource warmtepomp. Wallbox Ratio Solar. Marstek Venus E
Ik gebruik een lijstje met opgeslagen punten in Google Maps. Die kan je sorteren op afstand van je huidige locatie en laat ook het aantal vrije plekken zien. Enige wat je niet direct ziet is of je een punt al voorbij bent. Maar daar kan je een work-around voor maken door de punten in de juiste volgorde te zetten.Inspired schreef op zondag 19 juli 2026 @ 09:20:
[...]
Wel jammer dat je niet kunt sorteren/renamen/groeperen etc. Chargefinder (Premium) kan dat allemaal heel mooi maar 3EUR per maand heb ik er dan weer niet voor over.
Voor punten die alleen in een richting bereikbaar zijn heb ik zelf "heenweg" of "terugweg" bij de opmerkingen gezet.
)
Probeer het anders op mobiel signaal dus met wifi uit?Tommie12 schreef op zondag 19 juli 2026 @ 23:24:
[...]
App niet beschikbaar in jouw regio…
Blijkbaar doen apple apparaten rare dingen met regio.
Gisteren heb ik Frankrijk-Engeland gekeken op BBC via hun iplayer na registratie omdat de VRTmax app niet wou onwille van regio.
Vandaag wil de BBC niet, en werkt de app van VRTmax wel. En ik zit in hetzelfde vakantiehuis en ben verbonden met de wifi van dat huisje.
Ik ben in NL en kan de instavolt app wel installeren (android)
Dat is best een handige optie, zeg maar de online versie van mijn Excelsheet, en de laders zie je nu gelijk ook op de kaart. Nu alleen nog de laders van de sheet invoeren in GM. Dan zijn je voorkeursladers direct zichtbaar i.t.t. bijvoorbeeld Chargefinder waarbij je alle laders ziet. Toptip, bedankt.Smurf schreef op maandag 20 juli 2026 @ 08:30:
[...]
Ik gebruik een lijstje met opgeslagen punten in Google Maps. Die kan je sorteren op afstand van je huidige locatie en laat ook het aantal vrije plekken zien. Enige wat je niet direct ziet is of je een punt al voorbij bent. Maar daar kan je een work-around voor maken door de punten in de juiste volgorde te zetten.
Voor punten die alleen in een richting bereikbaar zijn heb ik zelf "heenweg" of "terugweg" bij de opmerkingen gezet.
PV 4860 Wp Chint - Fronius - BYD HVS 7,5kWh - Zb - WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017
De volgende onderwerpen hebben eigen topics en moeten daar worden besproken*:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
* Uitzondering: Eventuele bevindingen in het buitenland die specifiek voor je reis relevant zijn geweest ivm bijv. exotische laadpaalaanbieders of lokale situaties.
Voor de duidelijkheid: discussie ICE vs EV vs waterstof hoort niet thuis in dit topic; doe dat dan ook niet (ook niet subtiel). Vermelden wat je reis was geweest als je EV of ICE had gereden; prima. Dat je dan meldt dat je voorkeur (daarom) hebt voor het een of ander: ook goed. Maar laat die eindeloze discussie over wat 'beter is' toch achterwege (is enorm subjectief). Het eindigt nergens en de gemoederen lopen daardoor alleen maar op.
Specifieke discussies over laadcurves etc. zijn ook beter op hun plek in het algemene BEV topic of het merkspecifieke topic.