Net terug van een paar dagen Ardennen. Het is niet echt een hele lange rit.. maar toch
Op de heenweg 1 keer geladen bij een FastNed in Nederland, was op zaterdag rond de lunch en ik nam de laatste positie (van 8 in totaal) in beslag. Daarachter gelijk 2 auto's die moesten wachten. Toen ik klaar was, was het station weer nagenoeg leeg. Dus je merkt echt dat het drukker begint te worden.
Op locatie in de Ardennen, gebruik gemaakt van PowerDot bij een supermarkt in Bertrix. Daar wisselende ervaringen. Er staan 8 stalls en zijn allemaal 200kW, dus prima laadstation. Maar de interface van deze laders is weer zo bedroevend... alleen maar in het Frans.. maar gelukkig wel ondersteunt met een soort van animatie op het scherm. Je steekt de kabel in de auto en vervolgens krijg je 3 opties: met een QR code starten, betalen met credit card (CC) of betalen met 'RFID'. Dus ik denk lekker makkelijk met de CC, maar dat weigert ie keer op keer. Toen maar de RFID optie gekozen en de Shell pas gebruikt.. en dat werkte gelukkig wel.
Op de terugweg 1 keer geladen bij een Tesla SUC rond Maastricht. Ik houd van de Tesla SUC.. die doet het altijd en op 1 of andere manier laad mijn Kia Niro altijd volle bak (80kWh) bij een SUC, terwijl andere aanbieders altijd lager zitten.