• JoteW
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 19:25
Excuus als ik overkom als een imbeciel, maar ik kan het oprecht nergens vinden :p

Ik ben voornamelijk actief in de sport en games secties actief, maar is er ook een topic/forum waar onderstaande zaken besproken worden? Ik kan het gewoon nergens vinden en kan me ook niet voorstellen dat er op dit hele forum geen plek is voor discussies over dagelijkse nieuwtjes? :P

Ik hoor het graag, dank alvast!

https://www.ad.nl/binnenl...lie-vraagt-rust~ad1da967/

Twente komt eraan!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

JoteW schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 06:44:
Excuus als ik overkom als een imbeciel, maar ik kan het oprecht nergens vinden :p

Ik ben voornamelijk actief in de sport en games secties actief, maar is er ook een topic/forum waar onderstaande zaken besproken worden? Ik kan het gewoon nergens vinden en kan me ook niet voorstellen dat er op dit hele forum geen plek is voor discussies over dagelijkse nieuwtjes? :P

Het idee achter AWM is dat er toch wat meer diepgang en achtergrondinfo is over actuele zaken. Het is geen nu.nl of twitter.

Random dagelijks nieuws, en zeker dit soort (waarschijnlijke) familiedrama's passen daar imo echt niet bij. Immers, wat voor diepgang of discussie is er mogelijk?

Als er iets te discussiëren valt, is het waarom dit soort zaken altijd een halve mediahype worden, of over hoe nuttig zo'n amber alert nou is.

Maar om die discussie nou nu over de rug van deze kinderen te hebben...

People as things, that’s where it starts.

• JoteW
RobinHood schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 07:01:
[...]

Het idee achter AWM is dat er toch wat meer diepgang en achtergrondinfo is over actuele zaken. Het is geen nu.nl of twitter.

Random dagelijks nieuws, en zeker dit soort (waarschijnlijke) familiedrama's passen daar imo echt niet bij. Immers, wat voor diepgang of discussie is er mogelijk?

Als er iets te discussiëren valt, is het waarom dit soort zaken altijd een halve mediahype worden, of over hoe nuttig zo'n amber alert nou is.

Maar om die discussie nou nu over de rug van deze kinderen te hebben...
Bedoel het dan natuurlijk niet als in discussies zoals jij ze bestempelt. Had het wellicht anders moeten verwoorden, maar doelde meer op een topic waar dit soort nieuwtjes (en overig nieuws) besproken kunnen worden :)

Twente komt eraan!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

JoteW schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 07:26:
[...]

Bedoel het dan natuurlijk niet als in discussies zoals jij ze bestempelt. Had het wellicht anders moeten verwoorden, maar doelde meer op een topic waar dit soort nieuwtjes (en overig nieuws) besproken kunnen worden :)
Nee, dat snap ik, maar wat wil je dan kunnen bespreken?

Af en toe zijn er wel losse topics over nieuws, maar die bloeden direct dood omdat er vaak niks te bespreken is.

Iig vroeger kon je je ei over dit soort dingen nog wel kwijt in het gkmt in de huiskamer. Geen idee hoe wenselijk dat nog is, ben al jaren niet meer actief in dat topic.

People as things, that’s where it starts.

• JoteW
@RobinHood Helder verhaal! Vroeg het me gewoon af of dat soort nieuwtjes nog ergens op Tweakers gedeeld werden :)

Twente komt eraan!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02:23

Dennis1812

Amateur prutser

RobinHood schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 07:40:
[...]

Nee, dat snap ik, maar wat wil je dan kunnen bespreken?

Af en toe zijn er wel losse topics over nieuws, maar die bloeden direct dood omdat er vaak niks te bespreken is.

Iig vroeger kon je je ei over dit soort dingen nog wel kwijt in het gkmt in de huiskamer. Geen idee hoe wenselijk dat nog is, ben al jaren niet meer actief in dat topic.
Het kan gepost worden. Maar ook gkmt is geen post je nieuwsitem.
Dus een enkel bericht waar je even over wil praten is echt prima. Maar dagelijks meerdere berichten ga je geen lekkere reacties krijgen denk ik ook.
+ Het is HK. Je hoeft niet het niveau van AWM te verwachten. Of iets wat erop lijkt.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:49
dawg schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 14:13:
Welk doel dient het wolventopic eigenlijk nog? In feite zijn @Yaksa en ondergetekende de enigen die soms een tegengeluid laten horen tegenover het oorverdovende lawaai om wolven af te gaan schieten onder het eufemistische mom van “beheer”.

Er is dus niet echt discussie, er zijn ook weinig argumenten en veel emoties (waaronder bij mezelf als ik weer eens lees hoe achteloos en respectloos over dieren (wolven) gesproken wordt). Geen enkele inhoudelijke discussie of wat dan ook over morele waarden, of intrinsieke waarden omtrent leven, omtrent natuur.

Echt, sluit het topic gewoon. Het voegt niets meer toe.
Ik denk dat je dan posters zoals @Indoubt en @Jeroen Blom tekort doet die vaak zeer inhoudelijk posten. Misschien dat ze niet altijd dezelfde mening hebben als jij, maar er worden door hun argumenten ingebracht die 'beide zijdes' vertegenwoordigen.

Een inhoudelijke discussie hoeft ook niet alleen te gaan over morele waarden of natuur, kernvraag kan natuurlijk ook prima zijn vinden wij als samenleving het risico dat mensen straks lopen in natuurgebieden als er nóg meer wolven zijn opwegen tegen de voordelen die er (zouden) zijn als gevolg van het aanwezig zijn van een apex predator.

Maar fijn dat het topic niet wordt gesloten, het voelt voor mij een beetje als het debat smoren omdat bepaalde argumenten naar jouw mening onvoldoende belicht worden.

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

@Dennis beetje flauw om te suggereren dat ik het debat wil smoren o.i.d. Tegengeluiden zijn daar bijna niet gewenst, gezien de reacties op mijn posts daar. Ik heb enkele malen getracht de “discussie” een beetje te verleggen naar de mythische status die de wolf heeft, hoe dat zo gekomen is. Naar de relatie met biodiversiteit. En ik heb getracht te wijzen op het taalgebruik omtrent de wolf en wat daar de bedoeling achter is. Taal is cruciaal.

Dat werd simpelweg niet gewaardeerd, zacht uitgedrukt. Nou, wat is er dan nog over? Meehuilen met de overige wolven in het bos (pun intended). :)

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 00:42

NMH

Moderator General Chat
Topicstarter
JoteW schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 06:44:

@RobinHood heeft onze visie eigenlijk al prima verwoord. :) AWM is niet echt een platform als NUjij waar mensen reacties op nieuwsberichten plaatsen; in principe heeft dat namelijk weinig discussiewaarde. Een nieuwsbericht kan uiteraard wel de aanleiding voor een nieuw topic vormen; je zou bijvoorbeeld naar aanleiding van deze gebeurtenissen wel een topic kunnen beginnen over de (on)zin van Amber alerts, hoe in Nederland de zorg voor probleemgezinnen georganiseerd is, etc.

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

defiant schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 10:30:
[...]

Zeker. We komen binnenkort met een nieuwe poging, wel met wat aangescherpte/ingekaderde topic regels.
Is het bekend wanneer dit ongeveer zal gaan gebeuren? Het topic in de TL is fijn voor dit onderwerp, maar ook in het publiek zou ik graag discussie voeren over dit onderwerp.

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 00:42

NMH

Moderator General Chat
Topicstarter
Meg schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 12:33:
[...]

Is het bekend wanneer dit ongeveer zal gaan gebeuren? Het topic in de TL is fijn voor dit onderwerp, maar ook in het publiek zou ik graag discussie voeren over dit onderwerp.
Collega @defiant legt er op dit moment de laatste hand aan, dus het zou niet lang meer moeten duren. Stay tuned. :)

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

NMH schreef op maandag 26 mei 2025 @ 20:29:
[...]

Collega @defiant legt er op dit moment de laatste hand aan, dus het zou niet lang meer moeten duren. Stay tuned. :)
Dank, bedankt voor de terugkoppeling!

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:13

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
De discussie kan verder in: [ZT] LHBTQIA+ en de Nederlandse samenleving - #2
Let s.v.p. op het discussie kader, topic regels en manier van reageren. Feedback daarover s.v.p. alleen in dit feedback topic.

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

*knip*, mag ik wijzen op de topic warning: "Het is niet bedoeld als feedback en commentaar op elkaars postgedrag, maak hiervoor een topic report aan of stuur de AWM moderators een DM."

[ Voor 93% gewijzigd door NMH op 30-05-2025 23:05 ]

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02:23

Dennis1812

Amateur prutser

*knip*, reactie op geknipte reactie.

[ Voor 96% gewijzigd door NMH op 30-05-2025 23:05 ]

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Waarom geen extra tekst in de topicwarning van het middeninkomen topic: Géén ongefundeerde beschuldigingen van fraude door uitkeringsgerechtigden.

Over mensen die zich niet kunnen verdedigen.

Dit is een erg slappe ingreep, excuus hoor. Beseffen jullie wel dat dergelijke beschuldigingen zeer ernstig zijn zonder bewijs? Niets geleerd van het toeslagenschandaal?

[ Voor 7% gewijzigd door dawg op 31-05-2025 11:57 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dat topic is in PFSL, niet AWM?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

gambieter schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 12:05:
Dat topic is in PFSL, niet AWM?
Ik zie het altijd in AWM? Volgens mij is het in beiden te zien.

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Het topic staat in PFSL met een alias in AWM.

[ Voor 44% gewijzigd door 8088 op 31-05-2025 12:21 ]

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ah, my bad :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1 ... 21 22 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld voor vragen, opmerkingen of discussies over algemeen beleid binnen het subforum, zoals ook in de topicstart beschreven staat.

Het is niet bedoeld als feedback en commentaar op elkaars postgedrag, maak hiervoor een topic report aan of stuur de AWM moderators een DM.

Bij klachten over specifieke misstanden in topics verwachten we dat er ook een topic report is aangemaakt. Zo kunnen we zien waar het mis is gegaan.

Voor opheldering over individuele sturing zal je de desbetreffende moderator moeten aanspreken via een DM. Kom je er niet uit, dan kan je de admin van het subforum, Orion84 aanspreken.