• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
D-e-n schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 10:19:
@Brent
Dan snap ik de heisa niet. Er zijn altijd partijen zonder goede bedoelingen dus je zou het systeem altijd zodanig moeten inrichten dat die partijen er geen misbruik van kunnen maken.
De heisa was dat iig zijn post begrepen werd als dat hij vond dat andere moesten bewijzen dat zorgverzekeraars niet een significante vinger in de pap hebben bij opstellen van behandelplannen bijvoorbeeld. En dat is een omgekeerde bewijslast in een discussie.

Maar als ik het nu goed begrijp vind hij dat er een wet moet komen die stelt dat ze daar niet teveel invloed op kunnen uitoefenen.

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 13:07
Sissors schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 10:24:
[...]
Maar als ik het nu goed begrijp vind hij dat er een wet moet komen die stelt dat ze daar niet teveel invloed op kunnen uitoefenen.
Wat precies weet ik ook niet, maar in elk geval vind ik dat we commerciële partijen mogen en moeten vragen zich te verantwoorden. Bijvoorbeeld wij kunnen vragen om bewijs dat ze niet betrokken zijn bij vaststelling protocollen, en wij burgers niet bewijs hoeven leveren dat ze dat wel deden (al mag dat altijd, zaken zoals het nevenfuncties register zijn er niet zonder reden: positief bewijs is nu eenmaal heel lastig). Ofzo. Uitgangspunt is in elk geval dat het afgebakend is dat zulke vaststelling vrij van specifieke, commerciële belangen is, en dat wij zo vaak als we willen kunnen vragen om bewijs dat dat ook zo is gebeurd. En dat zo iemand die protocollen vaststelt, ik denk vaak een arts, niet ook een partner werkzaam bij Achmea heeft om maar wat te noemen. Dat zulke dingen fundamenteel zuiver, evt strafbaar en zeker controleerbaar moeten zijn voor ons burgers.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Sissors
  • Niet online
Brent schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 10:41:
[...]

Wat precies weet ik ook niet, maar in elk geval vind ik dat we commerciële partijen mogen en moeten vragen zich te verantwoorden. Bijvoorbeeld wij kunnen vragen om bewijs dat ze niet betrokken zijn bij vaststelling protocollen,
Euhm, een wet dat ze bij bepaalde dingen niet betrokken mogen zijn is één ding. Maar hoe moet je in hemelsnaam bewijzen dat je niet erbij betrokken bent geweest? Dat lijkt mij een onmogelijke eis.
Brent schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 10:41:
[...]
En dat zo iemand die protocollen vaststelt, ik denk vaak een arts, niet ook een partner werkzaam bij Achmea heeft om maar wat te noemen.
Ik neem alvast de rechten op film over de verboden liefde tussen een arts en een medewerker van een zorgverzekering...

[ Voor 25% gewijzigd door Sissors op 11-08-2023 10:47 ]

• Brent
Sissors schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 10:45:
[...]

Euhm, een wet dat ze bij bepaalde dingen niet betrokken mogen zijn is één ding. Maar hoe moet je in hemelsnaam bewijzen dat je niet erbij betrokken bent geweest? Dat lijkt mij een onmogelijke eis.
Enter discussion :) Je zou de criteria daarvoor op voorhand kunnen opstellen, bijvoorbeeld door te laten aantonen dat de mensen in de commissie niet op de payroll staan, en ook geen naaste familie, en ze te laten opschrijven dat ze geen contact hebben gehad met. Wanneer dat dan vervolgens wel aangetoond kan worden door een lek naar een krant oid, is het automatisch strafbaar. Nu kun je je nog makkelijk eronderuit 'wezelen'.

• Brent
Sissors schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 10:45:

[...]

Ik neem alvast de rechten op film over de verboden liefde tussen een arts en een medewerker van een zorgverzekering...
Had je die al voor de minister volksgezondheid getrouwd met een succesvolle zorgconsultant?

Het klinkt misschien overtrokken, maar ik denk dat een gezonde markt voor zoiets essentieels waar zoveel (gemeenschaps)geld in omgaat niet anders kan. Scheiding van corp en staat, ook in de zorg.

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:24
Brent schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 10:55:
[...]
Het klinkt misschien overtrokken, maar ik denk dat een gezonde markt voor zoiets essentieels waar zoveel (gemeenschaps)geld in omgaat niet anders kan. Scheiding van corp en staat, ook in de zorg.
Nu zitten jullie dus juist vast in denken binnen het systeem. Waarom moet zorg een markt zijn?

• Brent
D-e-n schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 10:56:
[...]

Nu zitten jullie dus juist vast in denken binnen het systeem. Waarom moet zorg een markt zijn?
Uiteraard kunnen we die discussie ook hebben. Dan doe je nog iets veel vervelenders voor de verzekeraars: je neemt al hun brood weg. Heb ik persoonlijk geen moeite mee, maar als men ze benadelen in de bewijslast al zo problematisch vind, dan dit zeker.

Ik vind dat ook een prima discussie, maar ik probeerde productief te zijn door eens wat voor te stellen om het huidige stelsel te (imho) verbeteren. Met het geheel afschaffen moet je ook met wat nieuws komen, en dan aantonen hoe dat beter danwel slechter uitvalt. Dan is het misschien de moeite waard te kijken of wat relatief eenvoudige tweaks niet ook flinke verbetering kunnen opleveren.

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 00:18

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Brent schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 09:21:
@DevWouter: ik snap waarom je de angst voor "subjectief/emotionele argumentatie te gebruiken waarbij er geen sprake is van feitelijke onderbouwing" benoemt; klagen omdat je niet als koning behandelt wordt is een uiterste waar je op bedacht moet zijn bij het gebruiken van zulke gegevens. Maar er zit een enorm verschil daartussen en wat ik bedoel, ik hoop dat ik dat zo duidelijker heb kunnen opschrijven :)
Er zat ook geen oordeel in, ik weet dat sommige mensen liever op gevoel sturen dan feiten. Het ging hierboven over overtuigen en dat kan je op verschillende manieren doen. Ben het met de alinea daaronder ook gewoon volledig eens.

Wat betreft jouw dilemma, na het teruglezen krijg ik vooral het idee dat het om een incident gaat in een discussie die duidelijk verhit was. Een opiniestuk werd aangezien/gepresenteerd als bewijs terwijl het een argument moest zijn (stelling -> argument -> bewijs).

Naar mijn idee vereist dit geen aanpassing in beleid?

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

• Real
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
@NMH @defiant @polthemol @DaniëlWW2

Kan iemand uitleggen wat de bedoeling is van het verkiezingen-topic? Want nu lijkt het idee dat elk politiek onderwerp goed genoeg is als het maar belangrijk is.

Volgens die redenatie kan er dus in dat topic een discussie komen over klimaatverandering, kernenergie, stikstof etc. Allemaal belangrijk en potentiële onderwerpen voor de verkiezingen, maar er is op dit moment geen politicus die het daar nu over heeft.

Los daarvan: het verkiezingen-topic lijkt mij bedoeld om het over die onderwerpen in de context van verkiezingen te hebben. Bijvoorbeeld: D66 benoemt nu kernenergie prominenter. Dán vind ik het volstrekt logisch dat zo'n standpunt besproken wordt. Maar niet pagina's vol over de ins and outs van kerncentrales zou ik zeggen.

Voor onbepaalde tijd ben ik gestopt met reageren op dit forum.

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 00:31

NMH

Moderator General Chat
Topicstarter
Real schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 14:53:
@NMH @defiant @polthemol @DaniëlWW2

Kan iemand uitleggen wat de bedoeling is van het verkiezingen-topic? Want nu lijkt het idee dat elk politiek onderwerp goed genoeg is als het maar belangrijk is.

Volgens die redenatie kan er dus in dat topic een discussie komen over klimaatverandering, kernenergie, stikstof etc. Allemaal belangrijk en potentiële onderwerpen voor de verkiezingen, maar er is op dit moment geen politicus die het daar nu over heeft.

Los daarvan: het verkiezingen-topic lijkt mij bedoeld om het over die onderwerpen in de context van verkiezingen te hebben. Bijvoorbeeld: D66 benoemt nu kernenergie prominenter. Dán vind ik het volstrekt logisch dat zo'n standpunt besproken wordt. Maar niet pagina's vol over de ins and outs van kerncentrales zou ik zeggen.
In principe kun je in dat topic terecht voor alles wat met de verkiezingen te maken heeft, inderdaad inclusief programmapunten. Het lastige is inderdaad dat daardoor een uitgebreide in depth discussie kan ontstaan die beter in een ander of eigen topic past. Dat is lastig om te voorkomen want het is moeilijk om een grens te trekken wat wel en niet past. Ik heb het zelf ook onbedoeld wel eens veroorzaakt toen ik kritiek leverde op het idee van Omtzigt om een districtiestelsel in te voeren. Daar vloeide een discussie uit voor het over de merites van een districtenstelsel.

We zijn op dit moment bezig met het opzetten van het themaforum. Zoals het zich nu laat aanzien gaan we daarin waarschijnlijk thematopics hanteren; dat zou dit probleem als het goed is voor een groot deel op moeten lossen omdat de verschillende onderwerpen dan een eigen plekje hebben.

• Real
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
NMH schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 16:29:
[...]
Daar vloeide een discussie uit voor het over de merites van een districtenstelsel.
Maar een districtenstelsel vind ik echt vele malen dichter bij het onderwerp 'verkiezingen' liggen dan wat ik nu allemaal voorbij zie komen over vermogensrendementsheffing, ICT systemen en woningschaarste.

Wat mij betreft kan er echt af en toe wel op gewezen worden dat het topic over verkiezingen gaat. Ik vind dat @Perkouw dat altijd wel genuanceerd doet. Even een modbreak zonder al te veel bombarie en de boel is weer wat meer on topic.

Voor onbepaalde tijd ben ik gestopt met reageren op dit forum.

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 15-09 07:59

Amphiebietje

In de blubber

Wat is het huidige topic voor ER protesten e.d.?

• NMH

NMH

Moderator General Chat
Topicstarter
Amphiebietje schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 12:22:
Wat is het huidige topic voor ER protesten e.d.?
Daar is op dit moment niet echt een topic voor sinds het vorige topic nogal teleurstellend liep: polthemol in "Extinction Rebellion en hun acties" Ik ga even overleggen of er nog een kans willen geven en zo ja, in welke vorm.

• NMH

NMH

Moderator General Chat
Topicstarter
Na overleg: we zien niet zoveel heil in een nieuwe poging in de oude vorm; er is een goede kans dat het op dezelfde manier uit de rails zal lopen. Wat wel mogelijk is, is om een nieuw topic te openen met een bredere insteek: hoe ver reikt het demonstratierecht, wat is geoorloofd bij protesten, etcetera.

• Sissors
  • Niet online
Het verbaasd mij dat privacy een big topic altijd is op Tweakers, maar het blijkbaar wel geaccepteerd is dat mensen volledig herkenbaar in beeld worden gepost op het internet, zonder enige reden daartoe: ericplan in "De zonsondergang van fysieke winkels"

En dan heb ik het niet over een overzichtsfoto ergens waar ook mensen op staan, waar je bijvoorbeeld de tweede foto daar onder kan scharen. Maar zeker de laatste, dat valt voor mij er niet onder iig. En om het niet over specifieke post te maken, tot waar is het geaccepteerd? Mag ik de foto van de postbezorger met mijn deurbelcamera hier ook zetten?

(Voor de volledigheid, TR is afgehandeld, en niks veranderd, dus ik neem aan dat dat betekend dat het binnen het beleid is, en dus mijn vraag of het beleid niet anders zou moeten).

• NMH

NMH

Moderator General Chat
Topicstarter
Sissors schreef op donderdag 21 september 2023 @ 08:50:
Het verbaasd mij dat privacy een big topic altijd is op Tweakers, maar het blijkbaar wel geaccepteerd is dat mensen volledig herkenbaar in beeld worden gepost op het internet, zonder enige reden daartoe: ericplan in "De zonsondergang van fysieke winkels"

En dan heb ik het niet over een overzichtsfoto ergens waar ook mensen op staan, waar je bijvoorbeeld de tweede foto daar onder kan scharen. Maar zeker de laatste, dat valt voor mij er niet onder iig. En om het niet over specifieke post te maken, tot waar is het geaccepteerd? Mag ik de foto van de postbezorger met mijn deurbelcamera hier ook zetten?

(Voor de volledigheid, TR is afgehandeld, en niks veranderd, dus ik neem aan dat dat betekend dat het binnen het beleid is, en dus mijn vraag of het beleid niet anders zou moeten).
Ik tag @Yorinn even omdat het topic primair in SF staat en hij het topic report heeft afgehandeld. Je kunt ook via DM contact met hem opnemen als je het over deze specifieke moderatie wil hebben. :)

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Sissors schreef op donderdag 21 september 2023 @ 08:50:

Het leek me meer een foto die van intenternet is afgehaald, dan dat user hem zelf heeft gemaakt. Om die reden zag ik er ook niks in.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

• Sissors
  • Niet online
Yorinn schreef op donderdag 21 september 2023 @ 09:30:
[...]

Het leek me meer een foto die van intenternet is afgehaald, dan dat user hem zelf heeft gemaakt. Om die reden zag ik er ook niks in.
Google kan ze niet reverse vinden, maar als het gewoon een bestaande is dan snap ik wel je insteek (y)

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Kunnen mensen die oproepen tot volkerenmoord in het Israel topic een ban krijgen o.i.d.? Echt misselijkmakende discussie daarzo...

• NMH

NMH

Moderator General Chat
Topicstarter
Amphiebietje schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 16:00:
Kunnen mensen die oproepen tot volkerenmoord in het Israel topic een ban krijgen o.i.d.? Echt misselijkmakende discussie daarzo...
Als je posts ziet die niet aan de regels voldoen, maak dan vooral topic reports, dan kijkt er iemand van de crew naar. Verdere maatregelen naar aanleiding van overtredingen zijn iets tussen de crew en de betreffende gebruiker, dus daar kunnen we verder niets over zeggen.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

NMH schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 16:16:
Als je posts ziet die niet aan de regels voldoen, maak dan vooral topic reports, dan kijkt er iemand van de crew naar.
Dat topic is momenteel een vergaarbak van onderbuiken, ranzigheid, vooroordelen en ontiegelijke domheid. Daar is niet tegenop te rapporteren...

(Ik heb dat topic verborgen)

[ Voor 4% gewijzigd door gambieter op 07-10-2023 20:22 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

gambieter schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 20:21:
[...]

Dat topic is momenteel een vergaarbak van onderbuiken, ranzigheid, vooroordelen en ontiegelijke domheid. Daar is niet tegenop te rapporteren...

(Ik heb dat topic verborgen)
Ja, er kunnen daar inmiddels wel een stel extra waarschuwingen in de topic-warning:
- geen racisme.
- niet hele bevolkingsgroepen/geografische regio's wegzetten als corrupt/achterlijk/crimineel/gewelddadig/anti-blank.
- geen kolonisatie goedpraten.
- niet aanzetten tot volkerenmoord.
- geen dogwhistles/whataboutismes/afleiding van het onderwerp met drogredenen.

Misschien gewoon maar Zero-tolerance maken?

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:38

Lordy79

Vastberaden

Of misschien gewoon het topic sluiten.

Is met XR topic ook gebeurd en lijkt me eerlijk gezegd het beste.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:19

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
De regels zijn weer wat aanscherpt, we volgen het escalatie traject van de houdbaarheid van het topic qua inhoudelijke en onderbouwde discussie. De volgende stap is zero tolerance. Als dat niet werkt komt inderdaad het sluiten van het topic in beeld.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

defiant schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 00:17:
De regels zijn weer wat aanscherpt, we volgen het escalatie traject van de houdbaarheid van het topic qua inhoudelijke en onderbouwde discussie. De volgende stap is zero tolerance. Als dat niet werkt komt inderdaad het sluiten van het topic in beeld.
Nou, die aanscherping wordt niet bepaald nageleefd dan, want het niveau in het topic is nog net zo laag. Kennelijk een papieren tijger en niet echt serieus bedoeld die "aanscherping"?

Topicreports kijken jullie ook niet naar. Had er vanochtend rond 6 uur al één ingediend, en die is nog niet eens gelezen, laat staan behandeld.

Geef dan gewoon toe dat in dit topic alles mag en dat de regels daar niet gelden? Want zo lijkt het in de praktijk wel.

Virussen? Scan ze hier!

• NMH

NMH

Moderator General Chat
Topicstarter
wildhagen schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 13:36:
[...]

Nou, die aanscherping wordt niet bepaald nageleefd dan, want het niveau in het topic is nog net zo laag. Kennelijk een papieren tijger en niet echt serieus bedoeld die "aanscherping"?

Topicreports kijken jullie ook niet naar. Had er vanochtend rond 6 uur al één ingediend, en die is nog niet eens gelezen, laat staan behandeld.

Geef dan gewoon toe dat in dit topic alles mag en dat de regels daar niet gelden? Want zo lijkt het in de praktijk wel.
Modereren is geen betaald werk en wordt gedaan wordt door vrijwilligers in hun vrije tijd. Dat betekent dat het oppakken van topicreports afhankelijk is van wanneer mensen tijd hebben om er naar te kijken. Om aan het feit dat op zondagochtend nog niet alle reports zijn afgehandeld de conclusie te verbinden dat de regels niet gelden gaat dan ook nogal ver. Ter illustratie dat er wel degelijk gehandhaafd wordt: van de 111 ingediende TRs op dat topic zijn er ondertussen 100 afgehandeld.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

NMH schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 14:04:
[...]

Modereren is geen betaald werk en wordt gedaan wordt door vrijwilligers in hun vrije tijd. Dat betekent dat het oppakken van topicreports afhankelijk is van wanneer mensen tijd hebben om er naar te kijken. Om aan het feit dat op zondagochtend nog niet alle reports zijn afgehandeld de conclusie te verbinden dat de regels niet gelden gaat dan ook nogal ver. Ter illustratie dat er wel degelijk gehandhaafd wordt: van de 111 ingediende TRs op dat topic zijn er ondertussen 100 afgehandeld.
Dat er niet direct gekeken wordt op een zondagochtend snap ik ook wel, en dat is ook geen probeem. Maar mijn topicreport was van 8 uur geleden.

In 8 uur tijd, waarin ook moderators online waren (want ik heb ze zien posten!), niet eens een TR lezen laat staan behandelen, in een onderwerp/topic waarvan je weet dat het gruwelijk uit de hand loopt (zie gisteren), vind ik wel het andere uiterste.

Zo komen "aangescherpte regels" natuurlijk niet héél serieus over. Dan kan je ook moeilijk verwachten dat men zich daaraan gaat houden uiteraard.

[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 08-10-2023 14:07 ]

Virussen? Scan ze hier!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:07

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
wildhagen schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 14:06:
[...]

Dat er niet direct gekeken wordt op een zondagochtend snap ik ook wel, en dat is ook geen probeem. Maar mijn topicreport was van 8 uur geleden.

In 8 uur tijd, waarin ook moderators online waren (want ik heb ze zien posten!), niet eens een TR lezen laat staan behandelen, in een onderwerp/topic waarvan je weet dat het gruwelijk uit de hand loopt (zie gisteren), vind ik wel het andere uiterste.

Zo komen "aangescherpte regels" natuurlijk niet héél serieus over. Dan kan je ook moeilijk verwachten dat men zich daaraan gaat houden uiteraard.
Dan verwacht je echt teveel van een vrijwilliger dat ze alles meteen oppakken als ze online zijn.

Als het dagen blijft liggen of het topic staat in brand dan is het wat anders, dan is ingrijpen snel nodig.

Maar laten we elkaar niet opleggen wanneer iets moet worden opgepakt.

Tweakers Discord

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:23
Vind het - rekening houdende met de emoties die het onderwerp op kan roepen - eerlijk gezegd nog wel meevallen hoe er in het topic gereageerd wordt. Toegegeven, er zijn een paar ingrepen geweest die ik dus niet gelezen heb, maar vind het toch echt niet zo dramatisch als hierboven gesuggereerd wordt.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

alexbl69 schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 14:59:
Vind het - rekening houdende met de emoties die het onderwerp op kan roepen - eerlijk gezegd nog wel meevallen hoe er in het topic gereageerd wordt. Toegegeven, er zijn een paar ingrepen geweest die ik dus niet gelezen heb, maar vind het toch echt niet zo dramatisch als hierboven gesuggereerd wordt.
Iemand zegt al met droge ogen dat alle Israeli's maar via gedwongen relocatie naar de VS of zo moeten. A la TBBT Sheldon in de aflevering "The Jerusalem Duality" .

Ik zie dezelfde figuren die zulke shitposts al maakten toen ik nog GC moderator was. En dat is alweer meer dan 7 jaar terug. Ze kunnen of willen niet beter en leren doen ze zeker niet.

Dus ja, het is grotendeels bagger.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

gambieter schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 15:54:
[...]

Iemand zegt al met droge ogen dat alle Israeli's maar via gedwongen relocatie naar de VS of zo moeten. A la TBBT Sheldon in de aflevering "The Jerusalem Duality" .

Ik zie dezelfde figuren die zulke shitposts al maakten toen ik nog GC moderator was. En dat is alweer meer dan 7 jaar terug. Ze kunnen of willen niet beter en leren doen ze zeker niet.

Dus ja, het is grotendeels bagger.
Plus de poster die nu al anderhalve dag lang de Palestijnen zo ongeveer loopt aan te merken van de bron van al het kwaad, met "argumenten" die recht uit extreemrechtse literatuur over de Joden zou kunnen komen. Dezelfde persoon suggereerde gisteren dat alle omringende volken met dezelfde "agressieve" tendensen maar eens een lesje geleerd zou moeten worden. Dat soort praat hoort gewoon nergens thuis, behalve misschien op Stormfront. :(

Virtuozzo zou hier waarschijnlijk iets zeggen over de tolerantie-paradox, maar dat lijkt in Nederland over het algemeen te hoog gegrepen te zijn.

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

@Amphiebietje maak dan TR's aan.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Even vanuit het Israël-topic:
BlazeMuis schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 20:07:
Kan er een topic komen waarin de gebeurtenissen en ontwikkelingen over de oorlog worden gepost?

Dan is er een topic voor gezeur (dit topic) en een topic zodat je op de hoogte gehouden kan worden zonder gezeur.
Ik vind dit wel een goed idee. Er is heel veel te zeggen over de achtergrond mbt de relatie tussen Israël en Palestina, maar de dag-tot-dag gebeurtenissen zijn nu ook heel actueel. Wellicht is een topic die puur bedoeld is voor het volgen van de oorlogshandelingen een goed idee?

• Bananeman
  • Niet online
Feedback over individuele moderaties hoort via dm; ik heb je daar antwoord gegeven.

[ Voor 87% gewijzigd door NMH op 08-10-2023 23:37 ]

Motor-forum.nl

• defiant

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
Modbreak:Let s.v.p. op een nieuwe topic regel voor het feedback topic:

"Bij klachten over specifieke misstanden in topics verwachten we dat er ook een topic report is aangemaakt. Zo kunnen we zien waar het mis is gegaan."

Uiteraard wel in inachtneming van de regel geen feedback en commentaar op elkaars postgedrag, Het topic noemen en dat er een TR is aangemaakt is voldoende voor ons om het terug te vinden.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

@defiant dat klinkt als "maak een TR aan en benoem het ook nog in het feedback topic"... is dat niet een beetje dubbel?

• defiant

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
Lordy79 schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 22:01:
@defiant dat klinkt als "maak een TR aan en benoem het ook nog in het feedback topic"... is dat niet een beetje dubbel?
Het gaat om specifiek om een regel alleen voor dit feedback topic.

Dus als er klachten komen in het feedback topic over misstanden in dit topic, dan verlangen we voortaan ook een topic report. Zo kunnen we zien waar het is misgegaan en is het ook meteen duidelijk.

Bij algemene feedback is dat natuurlijk niet nodig.

[ Voor 5% gewijzigd door defiant op 08-10-2023 22:05 ]

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:30

Fiber

Beaches are for storming.

RoD schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 20:12:

[...]

Ik vind dit wel een goed idee. Er is heel veel te zeggen over de achtergrond mbt de relatie tussen Israël en Palestina, maar de dag-tot-dag gebeurtenissen zijn nu ook heel actueel. Wellicht is een topic die puur bedoeld is voor het volgen van de oorlogshandelingen een goed idee?
Wellicht gelijk maar een themaforum voor aanmaken dan, naar voorbeeld van het Oekraïne forum...?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik had een aantal TRs gemaakt waarbij ik aangaf dat bepaalde users problematisch bezig zijn. Dan helpt het niet als alleen die ene post wordt geknipt en de rest van de kwalijke zooi blijft staan. Dan is het de moeite niet waard. Knip dan die post en move de rest naar de TC (en die users mogen van mij mee). Het zijn echt nog steeds dezelfde figuren, kan ik zelfs zonder usernotes zien.

(Ik weet dat een TR niet automagisch actie vereist, maar degenen die aangaf gingen duidelijk meermaals over de grens. En doen dat al vele jaren)

[ Voor 15% gewijzigd door gambieter op 08-10-2023 22:38 ]

• NMH

NMH

Moderator General Chat
Topicstarter
RoD schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 20:12:

[...]

Die splitsing is zojuist doorgevoerd:

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Uitstekend, maar het gaat volgens mij al meteen mis in topic #2 (dagelijkse ontwikkelingen) omdat daar meningen worden gespuid die 'roepen' om een reactie maar aangezien het topic daar niet voor bedoeld is, kan dat niet. Het gaat om de eerste pagina, het topic is net gestart, dus ik denk dat wel gevonden wordt waar ik op doel.

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

*knip*, vragen over specifieke posts of gebruikers graag in het vervolg via DM aan de mods in plaats van in dit topic. Zie ook de topic warning.

[ Voor 98% gewijzigd door NMH op 11-10-2023 13:57 ]

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Alhoewel het al vol met regels staat zou ik ook graag "geen both sides"/"ja maar ..." (meestal Israel/IDF) in de TW willen zien. Er zijn een aantal figuren die die Pavlov reactie elke keer weer doen.

*knip*, reactie op geknipte reactie.

[ Voor 30% gewijzigd door NMH op 11-10-2023 13:58 ]

• Koenoe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:50
gambieter schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 19:58:
Alhoewel het al vol met regels staat zou ik ook graag "geen both sides"/"ja maar ..." (meestal Israel/IDF) in de TW willen zien. Er zijn een aantal figuren die die Pavlov reactie elke keer weer doen.

*knip*
Ik wil best geloven dat dit ook werkelijk gebeurd is, maar ook hier moet er dan eerst een onafhankelijke bron komen. Het direct "fake news" noemen gaat dan inderdaad ook weer te ver.

Gisteren was er ook een ooggetuige verslag, waar huizen op slot gezet werden en in brand gestoken waren door Hamas, waar de bewoners (bejaarden, kinderen) nog in zaten. Ook hier wil ik dit best geloven, maar het riekt nogal naar beeldvorming van eerdere dagen.

Dat gezegd, het kan allemaal ook waar gebeurd zijn. Laat de feiten dan ook zien (zien als in bevestigd door onafhankelijke bronnen).

[ Voor 11% gewijzigd door NMH op 11-10-2023 13:58 ]

Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:44

Roozzz

Plus ultra

Het [ZT] Conflict Israël-Hamas: dagelijkse ontwikkelingen topic gaat over veel, maar bij uitzondering over daadwerkelijke dagelijkse ontwikkelingen. A la de Oekraïne topics kan ik me voorstellen dat we er even in moeten komen, maar enige bijsturing lijkt mij gewenst. Het is nu in ieder geval verre van "inhoudelijk en constructief" en "beheerst en terughoudend" wordt er al helemaal zelden gereageerd.

If you can see, look. If you can look, observe

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Roozzz schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 20:36:
Het [ZT] Conflict Israël-Hamas: dagelijkse ontwikkelingen topic gaat over veel, maar bij uitzondering over daadwerkelijke dagelijkse ontwikkelingen.
Ik heb me hier mede schuldig aan gemaakt en een paar posts verwijderd en een quote en mijn reactie in het andere topic gezet.
Excuses, ik zal erom denken en als ik ergens op reageer dat niet bij de dagelijkse ontwikkelingen hoort zal ik mijn reactie dus ook in het andere topic zetten.
Zo hou je inderdaad nieuwsgaring en discussie gescheiden.

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Zeg modjes, als ik dan in een post mijn verbazing uitspreek voor de steun voor terroristen in het topic en jullie flikkeren die post zonder toelichting weg (ook al waren best veel mensen het er kennelijk mee eens), kunnen jullie dat dan op z’n minst in de topicwarning zetten dat steun aan Hamas ongewenst is? Of willen jullie graag “beide kanten” de ruimte geven?

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

@NMH helemaal eens met de modbreak, maar als een topic ZT is moet er wel sneller en resoluter gemodereerd worden. Nu staan posts er meerdere uren en dan weet je dat het sneller ontspoort.

Dan kun je nog beter elke post waar een TR bij staat even uit het zicht zetten, en terugzetten als het wel akkoord is.

Bij eerdere topics over aanslagen "in mijn tijd" (Bataclan etc) zaten we daar veel korter erop en werden er ook zat bans uitgedeeld, zo van two strikes, paar daagjes weg.

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Ik begrijp eerlijk gezegd niet wat de splitsing betekent.

Mijn interpretatie is: in het ene topic nieuwsfeiten en eventueel korte reacties hierop. En natuurlijk geen 'ja maar...' of 'dit is fakenieuws' reacties... of 'jij steunt Hamas en ik vind dat een beetje raar' reacties. Daar zijn TR's voor.

In het andere topic discussies.

als ik het mis heb, dan begrijp ik niet waar het ene topic voor bedoeld is en het andere dus ook niet.
(en ja, ik heb de startposts gelezen uiteraard :) )

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:01

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

gambieter schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 21:03:
@NMH helemaal eens met de modbreak, maar als een topic ZT is moet er wel sneller en resoluter gemodereerd worden. Nu staan posts er meerdere uren en dan weet je dat het sneller ontspoort.

Dan kun je nog beter elke post waar een TR bij staat even uit het zicht zetten, en terugzetten als het wel akkoord is.

Bij eerdere topics over aanslagen "in mijn tijd" (Bataclan etc) zaten we daar veel korter erop en werden er ook zat bans uitgedeeld, zo van two strikes, paar daagjes weg.
Het is mooi dat we destijds wat mensen in het team hadden die daar de tijd voor hadden, maar het is niet realistisch om te verwachten dat we altijd maar de capaciteit hebben om 24/7 bovenop dergelijke topics te zitten.
Het zero tolerance zit er dus meer in dat als er ingegrepen wordt, dat makkelijker kan, zonder eerst nog vriendelijker pogingen om een discussie de juiste kant op te dirigeren en dat wanneer gebruikers meermaals negatief opvallen er sneller bans gezet zullen worden. Maar we zijn net een halve dag onderweg met deze opzet, dus dat is een tikje voorbarig.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• psychodude
  • Laatst online: 23:21
Als feedback voor het modereren. Verder prima naar mijn idee indien een reeks posts geschrapt wordt omdat het mod team het niet binnen het topic vind passen.

Maar bij multiquote posts, is het mogelijk om te letten of de gehele post wel verwijderd dient te worden. En een knip mogelijk niet beter op zijn plaats is?

Gedane quotes hierop geven vervolgens tenslotte dit soort meldingen zodra wij terug willen lezen voor verdere context:
Je hebt geen toegang tot categorie 6.

De post die je op hebt opgevraagd bevindt zich momenteel in een voor jou afgesloten gedeelte. Mogelijk is de post verwijderd.

(interne identificatie: category::get_categorydata::category_not_allowed)

• NMH

NMH

Moderator General Chat
Topicstarter
psychodude schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 22:11:
Als feedback voor het modereren. Verder prima naar mijn idee indien een reeks posts geschrapt wordt omdat het mod team het niet binnen het topic vind passen.

Maar bij multiquote posts, is het mogelijk om te letten of de gehele post wel verwijderd dient te worden. En een knip mogelijk niet beter op zijn plaats is?

Gedane quotes hierop geven vervolgens tenslotte dit soort meldingen zodra wij terug willen lezen voor verdere context:

[...]
Normaal gesproken heeft een knip zetten inderdaad de voorkeur boven de hele post verwijderen, althans bij mij. :) Het probleem bij dit topic is alleen dat het zoveel reports genereert dat het amper bij te houden is. Dat maakt dat we soms een bottere bijl hanteren dan normaal om het behapbaar te houden.

Trouwens een tip in deze: als je op verschillende mensen reageert kun je er meerdere losse posts van maken. De forum software rendert dat tegenwoordig als een samengevoegde post, maar ieder deel krijgt wel een apart verwijdervinkje voor ons (en mensen kunnen bijvoorbeeld ook op elk deel individueel een duimpje geven).

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:26
Is het een idee om een knop "post in achtergrondtopic" toe te voegen aan het actualiteitentopic? Ik heb het idee dat de splitsing vooralsnog maar matig effectief is.

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

• NMH

NMH

Moderator General Chat
Topicstarter
Bananenplant schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 12:03:
Is het een idee om een knop "post in achtergrondtopic" toe te voegen aan het actualiteitentopic? Ik heb het idee dat de splitsing vooralsnog maar matig effectief is.
Het zou op zich geen onaardig idee zijn, maar ik ben bang dat dat technisch niet mogelijk is helaas. :)

• Bananenplant
NMH schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 14:10:
[...]

Het zou op zich geen onaardig idee zijn, maar ik ben bang dat dat technisch niet mogelijk is helaas. :)
In het grappigeplaatjestopic in de HK is zoiets er wel. Maar goed, dan moeten mensen zo'n knop vervolgens nog wel gebruiken natuurlijk.

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 14-09 10:50
Even een algemene vraag: is het het beleid dat als er één offtopic kutopmerking in een post staat, dat dan de hele post -incl. alle ontopic inhoud- weggehaald wordt? :)

Beantwoord door @Lordy79 👍🏻

[ Voor 11% gewijzigd door iamerwin op 14-10-2023 21:45 ]

Hello. Is it me you're looking for?

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

iamerwin schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 21:38:
Even een algemene vraag: is het het beleid dat als er één offtopic kutopmerking in een post staat, dat dan de hele post -incl. alle ontopic inhoud- weggehaald wordt? :)
NMH in "Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij terugkoppelingstopic"

die vraag en het antwoord zijn pas nog langsgekomen :) zie de link hierboven.

• iamerwin
Lordy79 schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 21:42:
[...]

NMH in "Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij terugkoppelingstopic"

die vraag en het antwoord zijn pas nog langsgekomen :) zie de link hierboven.
Ah, danke schön! :)

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Bananenplant schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 14:32:
In het grappigeplaatjestopic in de HK is zoiets er wel. Maar goed, dan moeten mensen zo'n knop vervolgens nog wel gebruiken natuurlijk.
@.oisyn kan dat beter uitleggen, maar dat is een soort van hack, niet iets wat in de forumsoftware zit. En het wordt vaak zat gemist ;)

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:15

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

:Y
Het is een stukje javascript dat in de topicwaarschuwing zit. Als je reageert in het topic dan wordt de waarschuwing weergegeven, dus kan het script de pagina aanpassen door bijvoorbeeld een extra knop toe te voegen die naar een ander topic-id post.

De implementatie in het plaatjestopic heeft wel last van de plaatjeschecker (als je post een plaatje bevat dan post ie alsnog naar het oorspronkelijke topic), maar dat is wel te fixen. Een ander euvel is dat men nogal last heeft van muscle memory. Als je je post hebt getypt dan ben je alsnog snel geneigd om op de oorspronkelijke verstuur-knop de rammen, ook al had je van tevoren bedacht om op de andere knop te drukken. Een checkbox of schakelaar oid die je omzet vóó je je post typt zou denk ik beter werken.

Een derde issue is dat de topicwaarschuwing, en dus het script, niet meer werkt bij het tonen van een preview van je reactie. Daar is op zich weinig aan te doen, al zpu je met het schakelaar-idee voor kunnen zorgen dat hij ook voor de preview het andere topic-id meegeeft, zodat je post iig op de juiste plek terecht komt.

[ Voor 8% gewijzigd door .oisyn op 15-10-2023 00:22 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Waarom mogen vergelijkingen met genocide blijven staan in de Israël-Hamas topics?

Er zijn wel andere 'vergrijpen' behandeld maar genocide blijft staan?

Dus een simpele vraag: is het lukraak roepen van 'genocide' geoorloofd?

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Is het niet beter om een post-limiet te maken voor zulke controversiële topics? Dat iemand zeg max 10 posten per dag doet ipv 500. Dan krijgt een discussie nog zuurstof van verse inbreng ipv 1 of 2 mensen die alles wegzetten.

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Er is van mij een post verwijderd uit het Israel actualiteitentopic, naast dat ik niet precies weet welke post heb ik ook geen toelichting gekregen. De mod heeft mijn berichtje er over zo te zien wel gelezen maar de toelichting blijft helaas uit. Kan iemand wat helderheid scheppen?

(Een andere post van mij werd volgens mij ook door deze mod verwijderd, maar daar stond toen een toelichting bij dat mijn kritiek op de media niet onderbouwd was, gelukkig werd mijn punt later alsnog bewezen door de manier van verslaglegging door sommige media in de tragedie rondom het ziekenhuis).

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:01

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Er zijn een aantal reacties op een off-topic post (alexbl69 in "[ZT] Conflict Israël-Hamas: dagelijkse ontwikkelingen") verwijderd, waaronder een van jou.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Orion84 schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 15:01:
Er zijn een aantal reacties op een off-topic post (alexbl69 in "[ZT] Conflict Israël-Hamas: dagelijkse ontwikkelingen") verwijderd, waaronder een van jou.
Duidelijk, thanks!

• NMH

NMH

Moderator General Chat
Topicstarter
dr.lowtune schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 14:51:
Er is van mij een post verwijderd uit het Israel actualiteitentopic, naast dat ik niet precies weet welke post heb ik ook geen toelichting gekregen. De mod heeft mijn berichtje er over zo te zien wel gelezen maar de toelichting blijft helaas uit. Kan iemand wat helderheid scheppen?

(Een andere post van mij werd volgens mij ook door deze mod verwijderd, maar daar stond toen een toelichting bij dat mijn kritiek op de media niet onderbouwd was, gelukkig werd mijn punt later alsnog bewezen door de manier van verslaglegging door sommige media in de tragedie rondom het ziekenhuis).
De betreffende mod (ondergetekende) heeft je bericht pas net gelezen. :) We zijn niet altijd bij machte om direct te reageren; je had je bericht gisteravond om 11:59 verstuurd en ik had vandaag een drukke dag op het werk, dus amper tijd voor GoT gehad. Dan kan het zijn dat DMs blijven liggen tot de avond.

Het ging inderdaad om een reactie op een offtopic post. De netste manier om dat af te handen is met een knip en toelichting, maar met de tientallen topicreports die dat topic op sommige dagen produceert is afvinken en verwijderen de noodzakelijke snellere oplossing.

Verwijderd

Na feedback van mod laatst om mijn eigen feedback zelf die niet in topic te plaatsen maar liever hier, hierbij onder aandacht Shamalamadindon in "[ZT] Conflict Israël-Hamas: dagelijkse ontwikkelingen"
dat er in Twitter embeds echt paar zieke gore beelden zitten, op mijn topic report zie ik zelf geen reacties voorbij komen dus even heel bot gezegd zijn dit soort beelden zoals ik ook in mod report had aangegeven kunnen de gelinkte beelden zoals in greyzone pagina door de beugel binnen GoT forum?
numerous videos recorded by Israelis showed them defiling the corpses
the melted steel body and collapsed roof of the car, and the comprehensively scorched corpses inside https://i0.wp.com/thegray...-CRIMES-1.jpg?w=960&ssl=1
Among the most gruesome videos of the aftermath of October 7, also published on the Telegram account of South Responders, shows a car full of charred corpses
Het lijstje gaat nog even door maar ik ben zelf afgehaakt van het artikel.

Ik heb alleen eerdere ervaring dat op andere thema forum strikter wordt gekeken welke beelden online blijven binnen topic. Wat betreft blootstellen aan dit soort zware beelden binnen topics omdat ik nog geen reactie had gezien of dit door de beugel kan, hoe staat men er binnen dit themaforum in?

• NMH

NMH

Moderator General Chat
Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 21:22:
Na feedback van mod laatst om mijn eigen feedback zelf die niet in topic te plaatsen maar liever hier, hierbij onder aandacht Shamalamadindon in "[ZT] Conflict Israël-Hamas: dagelijkse ontwikkelingen"
dat er in Twitter embeds echt paar zieke gore beelden zitten, op mijn topic report zie ik zelf geen reacties voorbij komen dus even heel bot gezegd zijn dit soort beelden zoals ik ook in mod report had aangegeven kunnen de gelinkte beelden zoals in greyzone pagina door de beugel binnen GoT forum?

[...]

[...]

[...]

Het lijstje gaat nog even door maar ik ben zelf afgehaakt van het artikel.

Ik heb alleen eerdere ervaring dat op andere thema forum strikter wordt gekeken welke beelden online blijven binnen topic. Wat betreft blootstellen aan dit soort zware beelden binnen topics omdat ik nog geen reactie had gezien of dit door de beugel kan, hoe staat men er binnen dit themaforum in?
Bedankt voor je feedback. Dergerlijke beelden embedden in het topic is sowieso een no-go, maar ik ga even overleggen hoe we tegenover degerlijke links staan.

• NMH

NMH

Moderator General Chat
Topicstarter
Na overleg: ook linken naar schokkende beelden is niet gewenst.

Verwijderd

@NMH bedankt voor terugkoppeling en verduidelijking

• iamerwin
[ZT] Conflict Israël-Hamas: dagelijkse ontwikkelingen kan een schoonmaakbeurt gebruiken :)

• NMH

NMH

Moderator General Chat
Topicstarter

Verwijderd

Ik merk toch dat wat moeite heb met het gemak waarmee “• Geen schokkende beelden.” onder de voet wordt gelopen.

[ZT] Conflict Israël-Hamas: dagelijkse ontwikkelingen

Zou niet gefilterd kunnen worden op bepaalde termen? Ik denk als poster zelf al meld dat het om ‘gruwelijke beelden <insert link>’, kan alleen maar leiden dat eenieder gemotiveerd kan worden daardoor nóg helsere videofragmenten van andere zijde in het topic te dumpen, veel blootstelling aan dit soort gruwelen al dan niet door dit topic is reëel risico voor PTSS om voor te waken

• defiant

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 08:24:
Ik merk toch dat wat moeite heb met het gemak waarmee “• Geen schokkende beelden.” onder de voet wordt gelopen.

[ZT] Conflict Israël-Hamas: dagelijkse ontwikkelingen

Zou niet gefilterd kunnen worden op bepaalde termen? Ik denk als poster zelf al meld dat het om ‘gruwelijke beelden <insert link>’, kan alleen maar leiden dat eenieder gemotiveerd kan worden daardoor nóg helsere videofragmenten van andere zijde in het topic te dumpen, veel blootstelling aan dit soort gruwelen al dan niet door dit topic is reëel risico voor PTSS om voor te waken
Behalve de huiskamer is GoT een SFW forum, we staan dus geen enkele schokkende beelden toe. Hier gaan we ook geen uitzonderingen op maken, dat wordt een veel te grijs gebied. Mensen die NSFW/NSFL content willen zien weten zelf vaak wel waar ze moeten wezen.

Het valt echter niet te voorkomen dat mensen het toch plaatsen, we hebben nog geen AI filters. Dus helemaal te voorkomen val het niet helaas. Maar maak s.v.p. topic reports aan als je het ziet, we verwijderen het dan z.s.m.

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
Het probleem met dagelijkse ontwikkelingen topci is dat het onherroepelijk gelinkt is aan de achtergronden er van, wat een apart topic is. Is het dan niet makkelijker om de 'reply' knop direct naar achtergronden te plaatsen, waarmee dagelijkse ontwikkelingen in feite enkel een opsomming (zal het geen linkdump noemen :D) is wat daadwerkelijk concrete ontwikkelingen? (dus niet optioneel zoals bv grappige plaatjes, maar gewoon elke reply/quote)

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Verwijderd

Snap dat qua automatisering inderdaad duidelijk is voor even bij user zelf ligt. @ijdod vraag kwam in topic voorbij waarop ik even had gereageerd hoe je een quote in ander topic kooieert, is voor nu wel even een extra handeling Verwijderd in "[ZT] Conflict Israël-Hamas: dagelijkse ontwikkelingen"

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2023 12:58 ]

• defiant

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
ijdod schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 12:31:
Het probleem met dagelijkse ontwikkelingen topci is dat het onherroepelijk gelinkt is aan de achtergronden er van, wat een apart topic is. Is het dan niet makkelijker om de 'reply' knop direct naar achtergronden te plaatsen, waarmee dagelijkse ontwikkelingen in feite enkel een opsomming (zal het geen linkdump noemen :D) is wat daadwerkelijk concrete ontwikkelingen? (dus niet optioneel zoals bv grappige plaatjes, maar gewoon elke reply/quote)
We kunnen onmogelijk iedereen hier goed faciliteren gezien de huidige opzet en beperkingen van het forum. Met als belangrijkste beperking dat we op GoT geen threads ondersteunen zoals op de FP. Een aanzienlijk deel van de deelnemers wil ook juist de scheiding tussen dagelijkse ontwikkelingen en achtergronden.

Een reply knop naar een andere topic ondersteunen we op dit moment niet, maar je kan uiteraard wel een feature request indienen: Mooie features Zo'n feature lijkt me idd een goede toevoeging aan het forum.

• alexbl69
defiant schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 00:29:
[...]
Een reply knop naar een andere topic ondersteunen we op dit moment niet, maar je kan uiteraard wel een feature request indienen: Mooie features Zo'n feature lijkt me idd een goede toevoeging aan het forum.
Wellicht is de manier waarop je nu een reply naar een ander topic overhevelt niet bij iedereen bekend. Misschien kan er een kleine instructie in de topicwarning?

• defiant

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
alexbl69 schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 08:31:
[...]

Wellicht is de manier waarop je nu een reply naar een ander topic overhevelt niet bij iedereen bekend. Misschien kan er een kleine instructie in de topicwarning?
Goed idee, we kijken vandaag even wat mogelijk is, ook qua oplossing zoals in de HK met het plaatjes topic.

• NMH

NMH

Moderator General Chat
Topicstarter
Ik heb net met wat creatief HTML hacken een knop aan het reactieformulier in het dagelijkse ontwikkelingentopic toegevoegd om naar het achtergrondentopic te posten. Met dank aan @Bananenplant die me wees op het HK topic waar die oplossing eerder is toegepast en @.oisyn voor het maken van de oorspronkelijke hack. :)

• alexbl69
De verplaats knop lijkt het gewenste effect te hebben, dank daarvoor :) .

Nog 1 verzoek: de knop is niet meer zichtbaar als je de 'Bekijk reactie' knop hebt gebruikt. Is het misschien mogelijk om hem daar ook neer te zetten?

• NMH

NMH

Moderator General Chat
Topicstarter
alexbl69 schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 13:42:
De verplaats knop lijkt het gewenste effect te hebben, dank daarvoor :) .

Nog 1 verzoek: de knop is niet meer zichtbaar als je de 'Bekijk reactie' knop hebt gebruikt. Is het misschien mogelijk om hem daar ook neer te zetten?
Ik weet niet of dat mogelijk is. De truc die nu is toegepast is om een stukje HTML met een script in de topic warning te zetten die de extra knop in het formulier injecteert. Maar de topic warning wordt niet weergegeven bij de preview, dus dan komt de knop daar niet. Het is allemaal een beetje houtje touwtje. :)

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

NMH schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 16:18:
Ik weet niet of dat mogelijk is. De truc die nu is toegepast is om een stukje HTML met een script in de topic warning te zetten die de extra knop in het formulier injecteert. Maar de topic warning wordt niet weergegeven bij de preview, dus dan komt de knop daar niet. Het is allemaal een beetje houtje touwtje. :)
Uit het andere topic waar .oisyn het voor maakte: dat kan inderdaad niet. Preview, plaatjes etc verstoren de werking. Het is en blijft een lapmiddel, maar zeer nuttig!

• alexbl69
Duidelijk, bedankt voor jullie reacties.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:09
*knip* let s.v.p op de topic warning:

Voor opheldering over individuele sturing zal je de desbetreffende moderator moeten aanspreken via een DM.

[ Voor 134% gewijzigd door defiant op 10-11-2023 23:37 ]

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik ben benieuwd wat de denkwijze van @defiant is mbt zijn ingrijpen in TheGhostInc in "[ZT] Het Israëlische-Palestijnse conflict: achtergronden"

De post was een 100% antisemitisme post, zie de IHRA definities en voorbeelden: https://www.holocaustreme...g-definition-antisemitism
Making mendacious, dehumanizing, demonizing, or stereotypical allegations about Jews as such or the power of Jews as collective — such as, especially but not exclusively, the myth about a world Jewish conspiracy or of Jews controlling the media, economy, government or other societal institutions.
Je zou voor zo'n overtreding minstens een duidelijke publieke tik op de vingers verwachten en een rode box (en een stevige ban), maar zeggen "onderbouw dit soort standpunten s.v.p. met betrouwbare bronnen." suggereert dat antisemitisme mag mits je maar bronnen hebt?

Dat topic is al een vuilnisbak van slechte posts, maar hier is het ingrijpen echt triest zwak en ongepast.

• defiant

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
We zijn over het algemeen terughoudend met publiek terechtstellen, ook n.a.v. feedback over de moderatie wijze. Het nadeel daarvan is dat het minder zichtbaar is wat ons oordeel en eventuele sanctie zijn.

Maar in dit geval heb je gelijk. Ik heb de moderatie aangepast en modbreak geplaatst.

Dat de topics qua niveau (erg) zwak zijn is ook ons oordeel, de levensvatbaarheid van deze topics staat nu dan ook ter discussie.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dank voor de aanpassing. De overtreding was hier zo overduidelijk dat hard ingrijpen best zichtbaar mag zijn, en een rode box nuttig is; het laat zien dat er grenzen zijn. Blauwe knipjes doen niks voor dergelijke users. Het is ook veelzeggend dat niemand in dat echoputje topic er zelfs maar op reageerde.

Het is ZT, dus hard ingrijpen zou de norm moeten zijn. Er lopen daar users rond die allang op -1 hadden moeten staan.

Je zou de link naar de IHRA definities/voorbeelden kunnen toevoegen aan de TW/modbreak en zeggen dat die gehandhaafd gaan worden. Is gelijk een honeypot voor de figuren die beter weggegooid kunnen worden.

[ Voor 19% gewijzigd door gambieter op 12-11-2023 13:50 ]

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

ja, ik had een whataboutisme gepost omdat er iemand weer aangaf dat de Palestijnen zo zielig zijn, daarop zei ik volgens mij iets over de gegijzelden en die mensen in de dorpjes die afgeslacht zijn, die kunnen namelijk ook weinig aan de situatie doen.

Dan halen jullie mijn post weg en de posts over alle zielige Palestijnen laten jullie staan. Prima, dan is het duidelijk hoe de vlag er bij hangt.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

defiant schreef op zondag 12 november 2023 @ 13:24:
Dat de topics qua niveau (erg) zwak zijn is ook ons oordeel, de levensvatbaarheid van deze topics staat nu dan ook ter discussie.
Als je de topics wilt verbeteren zal men echt harder moeten modereren, en een bepaald type users de topics uit moeten jagen. Een voorbeeld is Mr.Joker in "[ZT] Conflict Israël-Hamas: dagelijkse ontwikkelingen", die continu aggressieve propaganda plaatst en overal vliegende tackles doet, zonder ooit een inhoudelijke bijdrage te leveren. Ik heb weinig moderatie gezien en wel TRs geplaatst. Maar dergelijke figuren maken het zinloos om in dat topic te reageren en het jaagt zeker andere users weg zodat het uiteindelijk een echoput wordt. Daar mag de moderatie echt veel beter op gaan letten, zeker in een ZT topic.

• Fiber

Fiber

gambieter schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 20:25:
[...]

Als je de topics wilt verbeteren zal men echt harder moeten modereren, en een bepaald type users de topics uit moeten jagen. Een voorbeeld is Mr.Joker in "[ZT] Conflict Israël-Hamas: dagelijkse ontwikkelingen", die continu aggressieve propaganda plaatst en overal vliegende tackles doet, zonder ooit een inhoudelijke bijdrage te leveren. Ik heb weinig moderatie gezien en wel TRs geplaatst. Maar dergelijke figuren maken het zinloos om in dat topic te reageren en het jaagt zeker andere users weg zodat het uiteindelijk een echoput wordt. Daar mag de moderatie echt veel beter op gaan letten, zeker in een ZT topic.
Duimpjes zijn hier blijkbaar kapot dus dan maar zo: :Y

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:13
gambieter schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 20:25:
[...]

Inderdaad die betreffende user jaagt iedereen weg uit het topic, ik begrijp niet dat hij niet al langer daarop is aangesproken.

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Sowieso voegen 2 topics echt niets toe aangezien er vrijwel dagelijks dingen in het verkeerde topic gepost worden. Daarnaast is de sfeer echt heel vervelend aangezien er duidelijke kampen zijn en er nooit consensus bereikt zal worden. Wel grossieren beide topics in whataboutisms, haatzaaierij en ongefundeerde claims. Ik snap volledig dat de ''levensvatbaarheid'' ter discussie staat. De beste manier om dit soort topics te modden is er een slot op te gooien en er niet meer naar om te kijken. Sommige onderwerpen zijn dusdanig gepolariseerd dat er geen inhoudelijke discussie meer mogelijk is.

Tesla M3LR '21

• Bananenplant
Misschien een domme vraag: ik wil feedback in de vorm van een geëdite post best ter harte nemen, alleen: dat is soms lastig als de originele tekst weg is. Of mis ik iets?

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Arjantje72 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 20:37:
Inderdaad die betreffende user jaagt iedereen weg uit het topic, ik begrijp niet dat hij niet al langer daarop is aangesproken.
Het is niet de enige, er kan een heel rijtje aangepakt worden.
London schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 20:38:
Sowieso voegen 2 topics echt niets toe aangezien er vrijwel dagelijks dingen in het verkeerde topic gepost worden. Daarnaast is de sfeer echt heel vervelend aangezien er duidelijke kampen zijn en er nooit consensus bereikt zal worden. Wel grossieren beide topics in whataboutisms, haatzaaierij en ongefundeerde claims. Ik snap volledig dat de ''levensvatbaarheid'' ter discussie staat. De beste manier om dit soort topics te modden is er een slot op te gooien en er niet meer naar om te kijken. Sommige onderwerpen zijn dusdanig gepolariseerd dat er geen inhoudelijke discussie meer mogelijk is.
Ik denk ook dat het experiment met twee topics niet echt heeft gewerkt. Het zou wel triest zijn als een dergelijk topic niet op Tweakers kan, maar het zal een wat hardere moderatie nodig hebben.
Bananenplant schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 20:55:
Misschien een domme vraag: ik wil feedback in de vorm van een geëdite post best ter harte nemen, alleen: dat is soms lastig als de originele tekst weg is. Of mis ik iets?
Dat had ik ook met een post die na 2 of 3 dagen een blauwe edit kreeg. Ik zou echt niet meer weten wat ik daar geschreven had :p

Het zou op zich wel handig zijn als users hun eigen weggeknopte tekst zouden kunnen zien, maat ik vermoed dat er dan zat zijn die het kopieren, plakken en opnieuw posten.

[ Voor 19% gewijzigd door gambieter op 14-11-2023 21:21 ]

• Fiber

Fiber

Bananenplant schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 20:55:
Als je het echt graag wil weten wat je ook al weer geschreven had dan kan je een DM naar de moderators sturen. Die kunnen het volgens mij nog wel zien. Ik zie het nut er overigens niet van in, maar dat ben ik.

• Bananenplant
Fiber schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 21:17:
[...]

Als je het echt graag wil weten wat je ook al weer geschreven had dan kan je een DM naar de moderators sturen. Die kunnen het volgens mij nog wel zien. Ik zie het nut er overigens niet van in, maar dat ben ik.
In 1 geval stond er "stemmingmakend". Een beknopte omschrijving wat er als stemmingmakend werd opgevat had me denk ik al afdoende geholpen om te snappen waar het om ging :) .

• alexbl69
Fiber schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 21:17:
[...]

Het zou kunnen helpen als leermoment. Heb ook wel dat er posts van me worden verwijderd zonder dat ik nog weet wat er stond.

Over de hele rits die net verwijderd is heb ik een dubbel gevoel. Aan de ene kant begrijp ik dat een mod niet de tijd heeft/neemt om alles door te lezen, en aangezien >80% toch bestaat uit fitties over en weer (incluis van mezelf) de hele mikmak maar naar dev>null transporteert.

Aan de andere kant straf je daarmee ook de users die veel tijd en energie in hun post hebben gestoken. @koudepinda had net voor de trash ronde een zeer uitgebreid en gedocumenteerd antwoord op een post van mij erop gezet. Heb deze nog niet volledig kunnen lezen, na wat heen en weer geklik was hij verdwenen. Vind dat dan wel jammer.

Maar zoals gezegd, ik kan de mods ook wel begrijpen. Af en toe is het geen doen.

• NMH

NMH

Moderator General Chat
Topicstarter
Arjantje72 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 20:37:
[...]

In het algemeen: als wij users aanspreken, dan doen we dat een op een en niet zichtbaar voor het publiek. Dat het niet zichtbaar is wil niet zeggen dat het niet gebeurt. :)

• NMH

NMH

Moderator General Chat
Topicstarter
alexbl69 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 21:31:

Aan de andere kant straf je daarmee ook de users die veel tijd en energie in hun post hebben gestoken. @koudepinda had net voor de trash ronde een zeer uitgebreid en gedocumenteerd antwoord op een post van mij erop gezet. Heb deze nog niet volledig kunnen lezen, na wat heen en weer geklik was hij verdwenen. Vind dat dan wel jammer.

Maar zoals gezegd, ik kan de mods ook wel begrijpen. Af en toe is het geen doen.
Je hebt absoluut een punt en dat is ook een van de redenen waar ik niet houdt van posts naar de prullenbak verplaatsen; het heeft mijn voorkeur om een knip te zetten. Wat ik ook wel eens doe als er een "goede" reactie is op een "slechte" post is om de reactie te laten staan en alleen het origineel weg te halen. Dat heeft wel weer als nadeel dat de context verloren gaat. Soms is de discussie echter zodanig uitgebreid met reacties op reacties op reacties dat dat geen doen meer is. Dan moeten we onze toevlucht nemen tot de botte bijl.
Pagina: 1 ... 12 ... 25 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld voor vragen, opmerkingen of discussies over algemeen beleid binnen het subforum, zoals ook in de topicstart beschreven staat.

Het is niet bedoeld als feedback en commentaar op elkaars postgedrag, maak hiervoor een topic report aan of stuur de AWM moderators een DM.

Bij klachten over specifieke misstanden in topics verwachten we dat er ook een topic report is aangemaakt. Zo kunnen we zien waar het mis is gegaan.

Voor opheldering over individuele sturing zal je de desbetreffende moderator moeten aanspreken via een DM. Kom je er niet uit, dan kan je de admin van het subforum, Orion84 aanspreken.