Die laatste zin snap ik niet.Zipsop schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 19:54:
[...]
Afhankelijk welke categorie van veilig je gebruikt. Op de i4 met NFC moet je heel bewust je auto open maken en op slot doen. Dus per ongeluk van binnen open doen zal net zo snel gaan, iig niet via NFC.
Daar heb je gelijk in, maar aangezien de sleutel stopt met zenden als hij een tijdje stil ligt en de telefoon/horloge erg dicht bij de auto moeten zijn om te werken, neem ik aan dat een relay attack niet werkt als horloge/telefoon in huis liggen en de attackers buiten staan.NFC aan zich is niet echt veilig, ik kan bijvoorbeeld de pas die bij de auto zat redelijk eenvoudig clonen.
Daarom stoppen we al tijden onze bankpassen etc in secrid wallets en andere blockers.
Waarom niet?Wat de i5 heeft in de vorm van Digtal Key Plus gaat via UWB (Ultra Wide Band) dit is een encrypt signaal naar de auto wat ook elke keer anders is, een relay attack zoals voorheen met keyless het probleem was werkt hier bij niet.
Dat is toch een kwestie van signaal oppikken en doorsturen?
En aangezien het werkt als de telefoon zich een verdieping hoger bevindt, dan is een relay attack nieteens nodig, dan open en start je blijkbaar gewoon de auto.