Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:26
Zipsop schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 19:54:
[...]

Afhankelijk welke categorie van veilig je gebruikt. Op de i4 met NFC moet je heel bewust je auto open maken en op slot doen. Dus per ongeluk van binnen open doen zal net zo snel gaan, iig niet via NFC.
Die laatste zin snap ik niet.
NFC aan zich is niet echt veilig, ik kan bijvoorbeeld de pas die bij de auto zat redelijk eenvoudig clonen.
Daarom stoppen we al tijden onze bankpassen etc in secrid wallets en andere blockers.
Daar heb je gelijk in, maar aangezien de sleutel stopt met zenden als hij een tijdje stil ligt en de telefoon/horloge erg dicht bij de auto moeten zijn om te werken, neem ik aan dat een relay attack niet werkt als horloge/telefoon in huis liggen en de attackers buiten staan.
Wat de i5 heeft in de vorm van Digtal Key Plus gaat via UWB (Ultra Wide Band) dit is een encrypt signaal naar de auto wat ook elke keer anders is, een relay attack zoals voorheen met keyless het probleem was werkt hier bij niet.
Waarom niet?
Dat is toch een kwestie van signaal oppikken en doorsturen?

En aangezien het werkt als de telefoon zich een verdieping hoger bevindt, dan is een relay attack nieteens nodig, dan open en start je blijkbaar gewoon de auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DC2
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:03

DC2

DappereDodo schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 15:37:
[...]

Ik zit voor dezelfde keuze. Wat deed je kiezen voor de i4?
Dat had met name te maken met de ingang tot de kofferbak. Bij de M3 liep vaak aan tegen de hoogte van de ingang tot de kofferbak. De i4 is qua achterbank wel minder ruim dan de i5, maar daar staat een meer compact en sportief platform tegenover waarbij ik ook nog eens meer opties kon kiezen om hem helemaal naar wens te configureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:02
ASS-Ware schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 17:15:
[...]

Dat is best gek, aangezien je de iPhone of Apple Watch heel dicht bij het handvat moet houden, althans, bij de i4.
I5 heeft digital key plus en werkt met de UWB.

Al mijn sleutels liggen veilig weg en ik gebruik alleen de iPhones.
Heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
ASS-Ware schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 20:38:
[...]

Die laatste zin snap ik niet.
Het bereik van NFC is veel korter dan UWB. Dus je moet “actiever een tapje doen met je telefoon”. Bij UWB zit je telefoon in je zak en je wandelt naar de auto, de lichten gaan aan en twee stappen later piept de auto open.
[...]

Daar heb je gelijk in, maar aangezien de sleutel stopt met zenden als hij een tijdje stil ligt en de telefoon/horloge erg dicht bij de auto moeten zijn om te werken, neem ik aan dat een relay attack niet werkt als horloge/telefoon in huis liggen en de attackers buiten staan.

[...]

Waarom niet?
Dat is toch een kwestie van signaal oppikken en doorsturen?

En aangezien het werkt als de telefoon zich een verdieping hoger bevindt, dan is een relay attack nieteens nodig, dan open en start je blijkbaar gewoon de auto.
Het is vergelijkbaar met de sleutels en UWB is best nauwkeurig: als ik aan mijn kantoorruimte met ramen dicht zit die zo dicht bij de auto zijn dat ik als ik de ramen open de koffer kan aantikken dan gaat er niks. Wandel ik 4m verder uit de voordeur en twee stappen naar de auto piept ie al open…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
BMWi4 schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 15:26:
Heeft iemand ervaring met Comfort Access en dan vooral openen met telefoon Apple en Apple Watch?
Je hebt het over Digital Key. Op een i4 zou ik het niet nuttig vinden maar op een i5 kan je Digital Key Plus nemen en dan hou je de iPhone of Watch gewoon in je zak en gaat het zonder “tapje”.

Ik heb er specifiek heel hard naar onderzocht en daarom op de i5 het Travel Pack genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
How does Ultra Wideband technology work?
Ultra Wideband technology makes use of a very high bandwidth of 499.2MHz. In comparison, Wi-Fi only uses about 20 to 160MHz of bandwidth, and Bluetooth as little as 80Mhz. While other radio technologies split the available bandwidth into smaller chunks in favor of higher data rates or using multiple data channels at the same time, UWB dedicates the entire available bandwidth to the transmission of very short radio wave pulses. The pulse duration of UWB of only two nanoseconds is only a fraction of the pulse durations being used for data transmission in other wireless radio applications. Since radio waves propagate at the speed of light, keeping the pulse duration as short as possible is key to calculate the actual distance accurately. And as only very few UWB pulses are needed for an accurate measurement, UWB radios can be used to almost instantly provide localization information or perform real-time live tracking of moving objects, without suffering the drawbacks of long latencies.

Additionally, the most recent generation of UWB radios cryptographically encode radio pulses so that a maximum allowed physical distance between UWB radios is guaranteed during wireless communication. Since UWB radios effectively measure the time a radio wave is traveling from a sender to a receiver, UWB radio signals cannot be recorded and relayed over, for example, the internet connection of a UWB-equipped smartphone to a remotely located hacker without being detected.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
HyperBart schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 21:50:
[...]

I5 heeft digital key plus en werkt met de UWB.

Al mijn sleutels liggen veilig weg en ik gebruik alleen de iPhones.
Heerlijk!
Dank je wel, erg leerzaam.
Wat ik me nog afvraag is of je simpel je eigen BMW id kan kiezen als je de auto unlockt en start met de telefoon.
Met de i4 is dat nogal een gedoe, QR code scannen, app start, ok geven, telefoon in het bakje plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMWi4
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 29-07 17:35
Ard1970 schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 12:04:
Vandaag maar weer eens 2 kleine modjes gedaan.
Ik zag regelmatig voorbij komen dat mensen een open bakje plaatsen in de middelconsole, voor muntgeld of zo. Open vond ik hem niet zo mooi, maar heb er zelf nu een bakje ingezet met een klepje 😉

Goede passing. Maar eens kijken of het bevalt, anders ruil ik het weer om. Oh ja; en heb de zilveren startknop eens vervangen voor een rode 😎

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Moet je ook de accu loshalen als je de startknop vervangt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HyperBart
ASS-Ware schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 23:37:
[...]

Dank je wel, erg leerzaam.
Wat ik me nog afvraag is of je simpel je eigen BMW id kan kiezen als je de auto unlockt en start met de telefoon.
Met de i4 is dat nogal een gedoe, QR code scannen, app start, ok geven, telefoon in het bakje plaatsen.
Nog beter: de digitale sleutel die je gebruikt kan je koppelen aan je profiel. Dus ik stap in en hij zegt vanzelf “Hallo Bart”. Zelfde voor mijn echtgenote.

@ASS-Ware ik vertrouw er nu zelfs zo sterk op dat ik BIJNA de echte sleutel thuis gelaten had voor op vakantie in het zuiden. Maar met twee (jonge) kinderen toch maar eentje meegenomen, just to be on the safe side.

Edit2: als de iPhone leeg is dan houdt hij ook nog wat batterij over om de NFC en SecureEnclave te laten werken. Dus zelfs met een “te lege telefoon om ‘m nog te kunnen booten” kan je de telefoon even tegen het handvat tappen met de bovenkant en doet hij het nog steeds. Rijden doe je dan door de telefoon in het vakje te leggen. Dat crematie oventje 😅. (Wat trouwens dankzij de ventilatie in de i5 ook reuze meevalt)

[ Voor 39% gewijzigd door HyperBart op 21-07-2024 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axeli4
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 09-08-2024
HyperBart schreef op zondag 21 juli 2024 @ 08:25:
[...]
Edit2: als de iPhone leeg is dan houdt hij ook nog wat batterij over om de NFC en SecureEnclave te laten werken. Dus zelfs met een “te lege telefoon om ‘m nog te kunnen booten” kan je de telefoon even tegen het handvat tappen met de bovenkant en doet hij het nog steeds. Rijden doe je dan door de telefoon in het vakje te leggen. Dat crematie oventje 😅. (Wat trouwens dankzij de ventilatie in de i5 ook reuze meevalt)
Wel cool dat zie hier zo fel over hebben nagedacht!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HyperBart
Pietervs schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 22:49:
@phex dan moet ik het daar eens proberen :)

@HyperBart zal eens kijken of ik dat wat beter in kan plannen dan.
Heb nu een paar keer tijdens een lange trip gebruik mogen/moeten maken van snelladers en heb vreemd genoeg (ondanks dus het effectief aanwijzen van HPC’s als tussenstop) geen snelheden boven de 160kW gezien, wel met warmer weer (+30 graden). Ik ga dit nog eens testen met een Ionity die dan hopelijk wat minder druk is en op 10 pct.

Wil toch graag voor de de techniek eens 200kW zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phex
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 11:42
Het is enkel even aan het begin, maar dan heb je er zo 10-20% bij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8rHaJV9y5M1oBTUmQlukmA8cYgo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/a5TZ3OdZoniwqPHJYkADWUjX.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Avigoorn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-07 21:46
Pietervs schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 23:56:
[...]

Tja, het ligt er ook een beetje aan hoe je erin zit, denk ik.
Mijn ex en ik zijn met een Megane eTech (dus elektrisch) naar een plaatsje onder Valencia gereden. Maar de reis op zich was gewoon onderdeel van de vakantie: dagje rijden, paar dagen op een camping, dagje rijden, paar dagen op een camping, dagje rijden, week onder Valencia. En terug precies hetzelfde.

Bij het laden kwamen we een Belgisch stel tegen. Mooie BMW (geen idee welk model) maar de stoom kwam bij hun uit de oren: het duurde allemaal te lang en het ging allemaal te langzaam en volgend jaar zouden ze met het vliegtuig gaan of een benzine-auto huren…

Ieder zijn ding, denk ik dan. Ik snapte hun frustratie, maar tegelijkertijd vond ik het ook een beetje jammer dat ze niet meer konden genieten onderweg. Het is ten slotte vakantie, geen race :)
Vakantie is idd geen race. Dat vind ik altijd zo dom dat mensen er zo tegen aankijken. Ik snap wel dat als je normaal in 1 dag ergens heen kan en het nu gewoon niet haalt omdat je 2 uur laadtijd extra hebt dat erg vervelend is, toch een extra overnachting, kost je een dag. Dus wel lastig. Of denk aan een caravan.. hihi :+

Ik rij zelf veel vanaf de plek vanwaar we zitten, daar kan, en iig kon, de laadinfra structuur op die plek niet tegenop, als je grannie moet laden ook, en openbare laadpalen gewoon bezet staan met normale auto's, je kan er dus niet op aan. (veel in Frankrijk merk ik) Heb er zelfs een excel voor gemaakt om te kijken of ritjes mogelijk waren. veel ritjes het binnenland in gewoon niet. :*) :*) :*) :*)

Als je hopt van plaats naar plaats kan je het idd prima plannen, of als je vanaf een camping lekker je ding doet.

Ik zie wel dat het in Frankrijk snel veranderd! Italië echter...nope, dat is echt plannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiller
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:25
phex schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 08:21:
Het is enkel even aan het begin, maar dan heb je er zo 10-20% bij.

[Afbeelding]
Nuance : sinds anderhalf jaar ongeveer ook als ik aan 40% soc start haal ik die snelheid (meestal) even... (serieuze verandering in positieve zin).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ard1970
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 09-02 18:03
En als je dan toch moet laden, kijk dan even een filmpje vanaf je USB 😎Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8JjpzJ7mA0apNiBX9z36CoC_bv8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rs8Wg38Tnw6V4MXuscjGbiNy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eikrur
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 11-09 12:25
Ard1970 schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 11:02:
En als je dan toch moet laden, kijk dan even een filmpje vanaf je USB 😎[Afbeelding]
welke bestandsvorm laad je dan op je USB, maw welke bestanden kunnen door de BMW hardware worden uitgelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eikrur
Ik zie in verschillende filmpjes op Youtube dat Spotify als een app wordt aangegeven in het scherm van de i4, betekend dat dat BMW net als tesla ook zelf Spotify software heeft of werkt die app alleen als je ook je telefoon gekoppeld hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Avigoorn
eikrur schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 11:27:
Ik zie in verschillende filmpjes op Youtube dat Spotify als een app wordt aangegeven in het scherm van de i4, betekend dat dat BMW net als tesla ook zelf Spotify software heeft of werkt die app alleen als je ook je telefoon gekoppeld hebt?
Je kan je in de bmw spotify app aanmelden. Dus geen connectie nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter81!
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 23:53
Avigoorn schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 08:31:
[...]

Vakantie is idd geen race. Dat vind ik altijd zo dom dat mensen er zo tegen aankijken. Ik snap wel dat als je normaal in 1 dag ergens heen kan en het nu gewoon niet haalt omdat je 2 uur laadtijd extra hebt dat erg vervelend is, toch een extra overnachting, kost je een dag. Dus wel lastig. Of denk aan een caravan.. hihi :+

Ik rij zelf veel vanaf de plek vanwaar we zitten, daar kan, en iig kon, de laadinfra structuur op die plek niet tegenop, als je grannie moet laden ook, en openbare laadpalen gewoon bezet staan met normale auto's, je kan er dus niet op aan. (veel in Frankrijk merk ik) Heb er zelfs een excel voor gemaakt om te kijken of ritjes mogelijk waren. veel ritjes het binnenland in gewoon niet. :*) :*) :*) :*)

Als je hopt van plaats naar plaats kan je het idd prima plannen, of als je vanaf een camping lekker je ding doet.

Ik zie wel dat het in Frankrijk snel veranderd! Italië echter...nope, dat is echt plannen.
In welke regio zit je in Frankrijk? Ik bij Saint Rémy de Provence. Laders all over the place.
kan ook niet laden bij de accommodatie. De enige lader die er zit in het plaatsje is onbereikbaar vanwege een dorpsfeest, maar toch geen enkel probleem gehad tot op heden (als je er een beetje rekening mee houdt). We rijden gemiddeld 150km per dag nu.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pieter81!
Quiller schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 09:57:
[...]

Nuance : sinds anderhalf jaar ongeveer ook als ik aan 40% soc start haal ik die snelheid (meestal) even... (serieuze verandering in positieve zin).
Rond 40% soc haal ik consequent rond de 150 kW zie ik in mij laadhistorie.

Meer een algemene opmerking: pieksnelheid bij laden is echt pure marketingpraat. Waar het vooral om gaat is de gemiddelde snelheid, dus hoe de curve is. En juist daar doet de i4 het erg goed vind ik.

[ Voor 28% gewijzigd door pieter81! op 23-07-2024 12:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ard1970
eikrur schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 11:24:
[...]

welke bestandsvorm laad je dan op je USB, maw welke bestanden kunnen door de BMW hardware worden uitgelezen?
Je kan MP4 films op je USB zetten; je moet alleen de extensie veranderen in *.mp3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerberos84
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:56
Ard1970 schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 11:02:
En als je dan toch moet laden, kijk dan even een filmpje vanaf je USB 😎[Afbeelding]
Na het unlocken via Bimmerutility of Bimmercode, of is dit standaard mogelijk?

No Gillette, No Minette

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ard1970
Kerberos84 schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 13:46:
[...]

Na het unlocken via Bimmerutility of Bimmercode, of is dit standaard mogelijk?
Standaard mogelijk, alleen Video In Motion zou je wel moeten laten coderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kerberos84
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:56
Ard1970 schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 13:52:
[...]
Thx, super, video in motion lijkt me eigenlijk onverstandig :D Maar video while loading lijkt me een fijne aanvulling. Ik hoop snel mn i4 te mogen ontvangen, dan test ik dat asap uit :D

No Gillette, No Minette

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

HyperBart schreef op maandag 22 juli 2024 @ 22:32:
[...]

Wil toch graag voor de de techniek eens 200kW zien.
Stiekem heb ik dat ook wel een beetje ;)

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ard1970
BMWi4 schreef op zondag 21 juli 2024 @ 07:04:
[...]

Moet je ook de accu loshalen als je de startknop vervangt?
Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiller
Ard1970 schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 13:52:
[...]

Ik neem aan op 8.5 en NIET op 8.0?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HyperBart
pieter81! schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 12:40:
[...]

Rond 40% soc haal ik consequent rond de 150 kW zie ik in mij laadhistorie.

Meer een algemene opmerking: pieksnelheid bij laden is echt pure marketingpraat. Waar het vooral om gaat is de gemiddelde snelheid, dus hoe de curve is. En juist daar doet de i4 het erg goed vind ik.
Jij snapt het.
De i5 doet het ook prima daar op. Gemiddelde laadsnelheden liggen eigenlijk altijd boven de 120kW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Quiller schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 15:53:
[...]

Opletten, sinds een tijdje is BMW overgegaan op zgn secure coding en kunnen nieuwere modellen (i5) niet meer gecodeerd worden met gekendere apps.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HyperBart
pieter81! schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 12:35:
[...]

In welke regio zit je in Frankrijk? Ik bij Saint Rémy de Provence. Laders all over the place.
kan ook niet laden bij de accommodatie. De enige lader die er zit in het plaatsje is onbereikbaar vanwege een dorpsfeest, maar toch geen enkel probleem gehad tot op heden (als je er een beetje rekening mee houdt). We rijden gemiddeld 150km per dag nu.
Regio Beziers/Montpellier hier en echt een goed aanbod van 50kW of meer laders. Iedere Lidl heeft er wel eentje. Dorpjes laders 11kW zijn wel wat dunner gezaaid en toch ook wel tikkeltje aan de dure kant. Heb bv in een gat van een dorp blijkbaar een tijdskost aangerekend gekregen die ik totaal niet verwacht had… 8)7 . Wel fijn, ruime parkeerplekken en met een nieuwe wagen geeft me dat wel wat gemoedsrust dat er niet een of andere Fransoos met zijn afgebeukte auto deuren ertegenaan gooit :+

Blijkbaar is het in Spanje wel wat slechter gesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ard1970
Quiller schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 15:53:
[...]

Ik heb iDrive8.0 (mijn auto is van juni 2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiller
Ard1970 schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 21:50:
[...]

Ik heb iDrive8.0 (mijn auto is van juni 2022)
Dan is dit heel interessant om weten. Ik heb tot hiertoe altijd gelezen dat het niet kon... Dus gewoon mp4 filmpje op usb en naam wijzigen naar mp3...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Avigoorn
pieter81! schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 12:35:
[...]

Cote Dazur, daar zijn inmiddels extra snellaadpleinen aan het ontstaan. Top.
Ga je binnenland in, en dan dus 300/400 kilometers op een dag dan wordt het nog steeds(te) lastig.

Punt is: Het laden op een andere plek dan dat je bent of wil zijn, vind ik niet werken, want je staat al snel 6 uur te laden op een normale paal. Wij huren vaak een huis in de middle of nowhere. Een snellaafplein opzoeken bij een Leclrec dat werkt wel goed als je boodschappen doet, maar ja... die staan vaak vol 8) Er voor omrijden kost zo 1.5 uur, dan lig ik graag op het strand.

Dus:
Het kan steeds beter, zoom je erop in dan zie je toch behoorlijk veel onhandigheden nog. In Nederland zijn er zoveel laadmogelijkheden dat je uberhaupt niet hoeft te plannen, want er is altijd een oplossing nabij. Dat is het grote verschil nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiller
Avigoorn schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 13:18:
[...]

Ga je binnenland in, en dan dus 300/400 kilometers op een dag dan wordt het nog steeds(te) lastig.

Punt is: Het laden op een andere plek dan dat je bent of wil zijn, vind ik niet werken, want je staat al snel 6 uur te laden op een normale paal. Wij huren vaak een huis in de middle of nowhere. Een snellaafplein opzoeken bij een Leclrec dat werkt wel goed als je boodschappen doet, maar ja... die staan vaak vol 8) Er voor omrijden kost zo 1.5 uur, dan lig ik graag op het strand.

Dus:
Het kan steeds beter, zoom je erop in dan zie je toch behoorlijk veel onhandigheden nog. In Nederland zijn er zoveel laadmogelijkheden dat je uberhaupt niet hoeft te plannen, want er is altijd een oplossing nabij. Dat is het grote verschil nog wel.
Als je een huis 'huurt' kan je daar toch de wagen aan de grannylader hangen? (ja dat gaat heel traag, maar zolang je niet rond moet rijden is dat win win)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ard1970
Quiller schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 11:41:
[...]

Dan is dit heel interessant om weten. Ik heb tot hiertoe altijd gelezen dat het niet kon... Dus gewoon mp4 filmpje op usb en naam wijzigen naar mp3...
Yes! 😎

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pieter81!
[...]

Dus:
Knap dat het je lukt überhaupt nog op het strand te liggen als je 3-400km per dag rijdt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scientific
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 17:53
[...]

Dus:
300-400km in het binnenland van de Côte d’Azur, dat is een ganse dag rijden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
Quiller schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 16:15:
[...]

Als je een huis 'huurt' kan je daar toch de wagen aan de grannylader hangen? (ja dat gaat heel traag, maar zolang je niet rond moet rijden is dat win win)
Gaat te langzaam voor wat je rijdt, in Frans huis ook niet op 16 ampere laden... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
pieter81! schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 18:19:
[...]

Knap dat het je lukt überhaupt nog op het strand te liggen als je 3-400km per dag rijdt!
Niet elke dag. Verhaal blijft zelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
Scientific schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 20:40:
[...]

300-400km in het binnenland van de Côte d’Azur, dat is een ganse dag rijden!
Correct! Je kan daar heerlijk het binnenland in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axeli4
Weet iemand of je eigenlijk dat status van je bestelde i4 kan opvolgen ergens? Vb. dat je online kan zien welke status hij heeft en of hij al geproduceerd werd etc?

Kan dat op basis van de bestelbon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter81!
axeli4 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 10:11:
Weet iemand of je eigenlijk dat status van je bestelde i4 kan opvolgen ergens? Vb. dat je online kan zien welke status hij heeft en of hij al geproduceerd werd etc?

Kan dat op basis van de bestelbon?
Status bestelling volgen doet mij een beetje denken aan tesla fora :-). Het voordeel van bmw is dat je gewoon de dealer kunt bellen/mailen. Die kunnen je vast en zeker een status update geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axeli4
pieter81! schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 10:37:
[...]

Status bestelling volgen doet mij een beetje denken aan tesla fora :-). Het voordeel van bmw is dat je gewoon de dealer kunt bellen/mailen. Die kunnen je vast en zeker een status update geven.
Het probleem is een beetje dat ik, steeds als ik de vraag stel, niet echt een antwoord op mij vraag krijg.
De vraag zelf wordt steeds ontweken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:02
Heeft iemand wel eens als hij stil staat een soort klikkend geluid? Lijkt een relais die om de paar seconden aan/uit gaat. Best irritant geluid. Kan niet goed horen of het vanuit de voorkant of de achterkant van de auto komt.

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eikrur
axeli4 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 10:45:
[...]

Het probleem is een beetje dat ik, steeds als ik de vraag stel, niet echt een antwoord op mij vraag krijg.
De vraag zelf wordt steeds ontweken...
Dan zou ik concreet aan de verkoper vragen waarom hij die vraag ontwijkt of negeert, BMW rijders hebben al de naam assertief en brutaal te zijn, daar zal een verkoper van dit merk niet van moeten schrikken ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pieter81!
virtualJac schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 10:51:
Heeft iemand wel eens als hij stil staat een soort klikkend geluid? Lijkt een relais die om de paar seconden aan/uit gaat. Best irritant geluid. Kan niet goed horen of het vanuit de voorkant of de achterkant van de auto komt.
Ik hoor ook soms wel wat geluiden bij stilstand. Van de voorkant wat heel zacht gezoem (warmtepomp/airco??) en van achteren inderdaad iets wat op geklik zou kunnen lijken. Wellicht de luchtvering?

Irriteer mij er overigens niet aan. Het is meer dat de auto dusdanig stil is dat dit soort geluiden gaan opvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaatV
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 08-09 14:37
Even een vraag: zijn er standaard waarschuwingen voor vaste of mobiele flitspalen in de bmw navigatie of moet je daarvoor nog apart bijbetalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Voor een deel toch wel: https://www.bmw.nl/nl/shop/ls/dp/Base_Safetycam_nl

[ Voor 88% gewijzigd door fsfikke op 25-07-2024 12:46 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scientific
RenaatV schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 11:57:
Even een vraag: zijn er standaard waarschuwingen voor vaste of mobiele flitspalen in de bmw navigatie of moet je daarvoor nog apart bijbetalen?
Ja er is (in ieder geval in België) een betalende optie - voor iets van 35€/jaar dacht ik - die waarschuwt voor vaste camera’s, inclusief trajectcontroles. Werkt niet in Duitsland maar wel bijvoorbeeld in BE, NL, AT, IT, ES, GB, PL,…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duzzan
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:39
Inmiddels is het 67 per jaar voor de traffic camera information ...
Het werkt wel goed, maar of het 67 euro per jaar waard is moet je voor jezelf bepalen. Ik heb het genomen en ik laat de melding, zonder geluid, in de HUD verschijnen. Dat is wel fijn.
Het werkt niet in DE, en het gaat ook uit zonder melding. Iets om rekening mee te houden.

Het doet overigens niets extra's dus je kan ook FM of Waze gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Scientific schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 12:14:
[...]

Ja er is (in ieder geval in België) een betalende optie - voor iets van 35€/jaar dacht ik - die waarschuwt voor vaste camera’s, inclusief trajectcontroles. Werkt niet in Duitsland maar wel bijvoorbeeld in BE, NL, AT, IT, ES, GB, PL,…
Is dat niet gewoon de camera verkeersbordenherkenning? OEM auto navi bevat al jaren geen meldingen meer voor flitspalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scientific
HyperBart schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 13:14:
[...]

Is dat niet gewoon de camera verkeersbordenherkenning? OEM auto navi bevat al jaren geen meldingen meer voor flitspalen.
Nee, het is een aparte (en betalende) optie. Ik heb het en je krijgt wel degelijk meldingen van "alle" vaste flitspalen, inclusief de zones met trajectcontrole.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmenno
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-09 13:08
Duzzan schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 13:12:
Het werkt wel goed, maar of het 67 euro per jaar waard is moet je voor jezelf bepalen. Ik heb het genomen en ik laat de melding, zonder geluid, in de HUD verschijnen. Dat is wel fijn.
Het werkt niet in DE, en het gaat ook uit zonder melding. Iets om rekening mee te houden.

Het doet overigens niets extra's dus je kan ook FM of Waze gebruiken.
je kan deze een maand gratis testen via de BMW store.... werkt inderdaad prima, ik krijg een melding in de HUD en ook een geluidje. (misschien is dat een setting?)

[ Voor 13% gewijzigd door kingmenno op 25-07-2024 14:17 . Reden: flitsmeister opmerking weggehaald. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• khorions
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 22:15
virtualJac schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 10:51:
Ja heb ik ook. Meestal rond de 16 graden buitentemperatuur. Garage vroeg mij binnen te komen als het voor kwam. Moet je natuurlijk in de buurt zijn en tijd hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pieter81!
Scientific schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 13:50:
[...]

Nee, het is een aparte (en betalende) optie. Ik heb het en je krijgt wel degelijk meldingen van "alle" vaste flitspalen, inclusief de zones met trajectcontrole.
Klopt, ik heb het - na een maand proefperiode- recent afgesloten. Niet dat ik nog zo”n hardrijder ben…. Werkt wel erg goed met subtiele maar duidelijke meldingen. Geluid is naar wens uit of aan te zetten. Nb: in Nederland alleen vaste flitspalen, geen mobiele. Weet niet hoe dat in andere landen is. Op basis van de 2 maanden die ik het nu gebruik denk ik dat de informatie ~95% accuraat is. In Frankrijk geen meldingen overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiller
Duzzan schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 13:12:
Het werkt wel goed, maar of het 67 euro per jaar waard is moet je voor jezelf bepalen. Ik heb het genomen en
Ehm dat is vreemd... Ik heb er daarstraks via de aankoop app van de wagen nog even naar gekeken omdat ik twijfel en de getoonde prijs (na de maand gratis) was 30 euro???? (belgie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Kan iemand eens een linkje droppen naar die optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scientific
Quiller schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 15:15:
[...]

Ehm dat is vreemd... Ik heb er daarstraks via de aankoop app van de wagen nog even naar gekeken omdat ik twijfel en de getoonde prijs (na de maand gratis) was 30 euro???? (belgie)
30€ inclusief btw in België inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scientific
HyperBart schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 15:27:
Kan iemand eens een linkje droppen naar die optie?
Zoeken naar “Traffic Camera Information”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duzzan
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:39
Scientific schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 15:28:
[...]

30€ inclusief btw in België inderdaad.
;( 67€ in Nederland … Dat is wel een extreem groot verschil zeg.
Zou je dit in de Belgische connected drive store kunnen kopen en voor een ‘Nederlandse’ wagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Heel gek maar via de app vond ik ‘m niet direct. Via Google wel maar dacht dat dit “detectie van verkeersborden” was.
Bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scientific
Duzzan schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 17:51:
[...]

;( 67€ in Nederland … Dat is wel een extreem groot verschil zeg.
Zou je dit in de Belgische connected drive store kunnen kopen en voor een ‘Nederlandse’ wagen?
Ik vermoed van niet - maar mocht iemand een andere ervaring hebben...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ard1970
pieter81! schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 14:28:
[...]

Klopt, ik heb het - na een maand proefperiode- recent afgesloten. Niet dat ik nog zo”n hardrijder ben…. Werkt wel erg goed met subtiele maar duidelijke meldingen. Geluid is naar wens uit of aan te zetten. Nb: in Nederland alleen vaste flitspalen, geen mobiele. Weet niet hoe dat in andere landen is. Op basis van de 2 maanden die ik het nu gebruik denk ik dat de informatie ~95% accuraat is. In Frankrijk geen meldingen overigens.
Ik heb een Flitsmeister One, werkt i.c.m. CarPlay perfect, zowel qua audiomeldingen als met meldingen op het scherm. Start automatisch op, op de achtergrond. Je hoeft dan niet naar die lelijke app van hen 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodoo077
  • Laatst online: 12-09 09:51
Ondertussen 6 maand de M50.
Nog steeds zeer tevreden over de keuze, zou wel mogen als je bijna 2 jaar wacht op je wagen.
Ik heb echter tussen moment van bestellen en levering een aantal zaken extra genomen zoals de laser lichten, M Sport zetels etc.
De zetels vooral omdat ik de originele iets minder vond. Dat stoorde me meeste aan de i4. Echter nooit mee kunnen rijden, enkel eens ingezeten in een auto die ze gingen leveren, voelde beter aan en besteld.
Echter ondertussen al 6 maanden bezig iedere keer een beetje aan te passen maar ik kom er niet. Is er echt geen enkele mogelijkheid de bovenkant strakker te zetten? Het is vooral als ik met mijn Mustang heb gereden en dan erna in de M50 dan voel ik het verschil enorm. De zetels van de Mustang, en zijn dan nog niet de Recaro, zitten gewoon strakker en beter. Bij de M sportzetels kan je onderaan wel meer dicht knijpen etc maar bovenaan lukt me helaas niet.
Thx

ps: gisteren ook filmpje gezien van de mp4 filmpjes in mp3 formaat op de i4 - maar dat lukt dus enkel bij stilstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ard1970
voodoo077 schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 09:20:
Ondertussen 6 maand de M50.
Nog steeds zeer tevreden over de keuze, zou wel mogen als je bijna 2 jaar wacht op je wagen.
Ik heb echter tussen moment van bestellen en levering een aantal zaken extra genomen zoals de laser lichten, M Sport zetels etc.
De zetels vooral omdat ik de originele iets minder vond. Dat stoorde me meeste aan de i4. Echter nooit mee kunnen rijden, enkel eens ingezeten in een auto die ze gingen leveren, voelde beter aan en besteld.
Echter ondertussen al 6 maanden bezig iedere keer een beetje aan te passen maar ik kom er niet. Is er echt geen enkele mogelijkheid de bovenkant strakker te zetten? Het is vooral als ik met mijn Mustang heb gereden en dan erna in de M50 dan voel ik het verschil enorm. De zetels van de Mustang, en zijn dan nog niet de Recaro, zitten gewoon strakker en beter. Bij de M sportzetels kan je onderaan wel meer dicht knijpen etc maar bovenaan lukt me helaas niet.
Thx

ps: gisteren ook filmpje gezien van de mp4 filmpjes in mp3 formaat op de i4 - maar dat lukt dus enkel bij stilstaan?
Ja, Video in Motion zal je dmv coderen moeten laten vrijschakelen.

Over de M-stoelen; dat heeft mij ook enige tijd gekost om ze precies naar wens in te stellen. Maar als dat eenmaal gelukt is; heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmenno
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-09 13:08
Ik heb de reguliere sport stoel, vond de M stoel juist voelbaar bij m’n schouders…. En vond dat nu juist minder. Stoelen zijn erg persoonlijk.

Prima stoelen, maar de comfort stoel uit de 5 serie zijn beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quiller
@voodoo077 De Msport stoel kan je wel degelijk verstellen aan de rug (boven) -- Ik heb hem zelf pas na 6 maand ontdekt maar je moet er de 'platte knop' aan de zijkant van de stoel voor gebruiken (dus diegene die je als je het niet weet niet voelt of ziet :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodoo077
  • Laatst online: 12-09 09:51
Quiller schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 14:50:
@voodoo077 De Msport stoel kan je wel degelijk verstellen aan de rug (boven) -- Ik heb hem zelf pas na 6 maand ontdekt maar je moet er de 'platte knop' aan de zijkant van de stoel voor gebruiken (dus diegene die je als je het niet weet niet voelt of ziet :p)
Om zeker te zijn, die "platte knop" regelt wel iets hoger dan de onderrug maar bij eerder het middelste van de rug. Niet onder de armen of aan de schouders. Ik hou ervan echt strak vast te zitten zonder te schuiven bij hard draaien en dat lijkt me niet te lukken |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anticlock
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 29-01 17:02
is de noodrem standaard in de i4 ? want mijne doet dat niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
anticlock schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 18:20:
is de noodrem standaard in de i4 ? want mijne doet dat niet :)
Deze post roept wel echt om foto’s 😜😅. Droog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anticlock
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 29-01 17:02
HyperBart schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 19:01:
[...]

Deze post roept wel echt om foto’s 😜😅. Droog.
haha nee geen ongeluk gehad hoor, maar die vertraagt wel voor auto's maar remt niet helemaal, ik kan op mijn gemakske ergens tegen rijden. Of doet die dat enkel in achteruit? achteruit heb ik die ook nog niet weten remmen maar mss is het nog niet nodig geweest ... (zou ik wel raar vinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
anticlock schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 20:39:
[...]

haha nee geen ongeluk gehad hoor, maar die vertraagt wel voor auto's maar remt niet helemaal, ik kan op mijn gemakske ergens tegen rijden. Of doet die dat enkel in achteruit? achteruit heb ik die ook nog niet weten remmen maar mss is het nog niet nodig geweest ... (zou ik wel raar vinden)
Ik reed laatst in de bebouwde kom, achter een andere auto, er gebeurde links van me iets, ik keek naar links en BAM!!! mijn auto ging in de ankers omdat de auto voor me opeens remde.
Ik schrok, maar was er wel blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiller
anticlock schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 20:39:
[...]

Neus eens rond in je instellingen. Daar is ergens een vinkje dat je kan aan- uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiller
voodoo077 schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 17:39:
[...]

Om zeker te zijn, die "platte knop" regelt wel iets hoger dan de onderrug maar bij eerder het middelste van de rug. Niet onder de armen of aan de schouders. Ik hou ervan echt strak vast te zitten zonder te schuiven bij hard draaien en dat lijkt me niet te lukken |:(
Zoals je het beschrijft lijkt het me idd juist. Wel vreemd (lichaamsbouw mss) : ik hou ook van strak zitten (zonder spannen voor lange ritten) en bij mij zit hij perfect met die aanpassingen. (de eerste 6 maanden zat ik niet goed (zetel te smal :p) tot ik dus eindelijk die knop gevonden had (nou ja : tot mijn vrouw mij er op wees :p))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeorgeBfast
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 10-09 21:45
Ard1970 schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 12:51:
[...]

Je kan MP4 films op je USB zetten; je moet alleen de extensie veranderen in *.mp3
Hoe doe je dat als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pspanter
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 02-07 18:31
Bij mij zijn plotseling alle logo’s van de radiostations verdwenen, iemand die een oplossing weet?
Heb de radio al gereset helaas zonder resultaat.

[ Voor 9% gewijzigd door Pspanter op 28-07-2024 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeorgeBfast
Ik heb MP4 bestanden omgezet naar MP3 maar dan heb ik geen videobeeld meer. Ik begrijp er niks van hoe jullie dat videobeeld op de i4 krijgen. Hoe kan ik die extensie veranderen van een MP4 bestand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dencoupe
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-09 22:52
Gewoon de .mp4 veranderen in .mp3

Wellicht in je verkenner de extensies laten tonen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HyperBart
Pietervs schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 14:51:
[...]

Stiekem heb ik dat ook wel een beetje ;)
Specifiek een Ionity lader van 250 of 350 geselecteerd ipv een 120kW op de route.

Alsof de auto het wist dat we er over gepraat hadden en heel bijzonder zelfs meer dan de geadverteerde 205kW, ik heb even de 214kW aangetikt en een heel tijdje boven de 205kW gezeten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BQK_tefNLyDuwfjKDIufbH6Yl94=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eg1GewhwyPLCn9S4L7R0qYyh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

HyperBart schreef op zondag 28 juli 2024 @ 00:19:
[...]

Specifiek een Ionity lader van 250 of 350 geselecteerd ipv een 120kW op de route.

Alsof de auto het wist dat we er over gepraat hadden en heel bijzonder zelfs meer dan de geadverteerde 205kW, ik heb even de 214kW aangetikt en een heel tijdje boven de 205kW gezeten.

[Afbeelding]
Dacht er vanmorgen aan toen ik opstond, maar toen ik onderweg was vergat ik het en stond ik bij een lader die 150 kWh (?) aan kon. }:O
Dus ik mag het op een andere keer nog een keer proberen…

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Ik hoop dat iemand me kan helpen met 2 profielen op 1 sleutel.

Als ik instap met mijn sleutel op zak, dan wordt mijn profiel geladen.
Als ik instap met mijn vrouw’s sleutel, dan wordt haar profiel geladen.

Maar als ik met mijn sleutel instap en wil overschakelen naar mijn vrouw’s profiel, bijvoorbeeld als ik wat heb gedronken en zij naar huis rijdt, dan moet ik met haar telefoon elke keer een QR code scannen.
Lastig.

Haar profiel is aan de auto toegevoegd, haar profiel staat bij mij in de BMW app als secondary user, dan zou je toch gewoon makkelijk moeten kunnen switchen?

Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiller
ASS-Ware schreef op zondag 28 juli 2024 @ 14:55:
Ik hoop dat iemand me kan helpen met 2 profielen op 1 sleutel.

Als ik instap met mijn sleutel op zak, dan wordt mijn profiel geladen.
Als ik instap met mijn vrouw’s sleutel, dan wordt haar profiel geladen.

Maar als ik met mijn sleutel instap en wil overschakelen naar mijn vrouw’s profiel, bijvoorbeeld als ik wat heb gedronken en zij naar huis rijdt, dan moet ik met haar telefoon elke keer een QR code scannen.
Lastig.

Haar profiel is aan de auto toegevoegd, haar profiel staat bij mij in de BMW app als secondary user, dan zou je toch gewoon makkelijk moeten kunnen switchen?

Wat doe ik fout?
In het infotainment (bij instappen) kan je het profiel dat je wil kiezen / wijzigen. Later kan dit ook via de apps in het infotainment systeem ... Dit hoeft zeker niet met de smartphone. (tenzij het in 8.5 anders is natuurlijk (wat ik betwijfel))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Quiller schreef op zondag 28 juli 2024 @ 15:40:
[...]

In het infotainment (bij instappen) kan je het profiel dat je wil kiezen / wijzigen. Later kan dit ook via de apps in het infotainment systeem ... Dit hoeft zeker niet met de smartphone. (tenzij het in 8.5 anders is natuurlijk (wat ik betwijfel))
Ja maar ik bedoel dus als je wilt switchen.
We stappen in met mijn sleutel, dan krijg ik mijn profiel, switch ik dan naar mijn vrouw’s profiel, dan krijg ik een QR code.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HyperBart
ASS-Ware schreef op zondag 28 juli 2024 @ 15:49:
[...]

We stappen in met mijn sleutel, dan krijg ik mijn profiel, switch ik dan naar mijn vrouw’s profiel, dan krijg ik een QR code.
Heb je al eens geprobeer dan echt naar het profielen lijstje te gaan en nog eens te wisselen via profielen beheren?

Heb je een beveiliging op haar profiel? Dan moet je een code of twee verificatie doen voor haar profiel laadt. Dat kan als je een gedeelde auto hebt of een minnares en je wil niet dat de andere bestuurder dat via de auto te weten komt 🤓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
HyperBart schreef op zondag 28 juli 2024 @ 16:56:
[...]

Heb je al eens geprobeer dan echt naar het profielen lijstje te gaan en nog eens te wisselen via profielen beheren?
Dat doe ik ja, en dan krijg ik die QR code.
Heb je een beveiliging op haar profiel? Dan moet je een code of twee verificatie doen voor haar profiel laadt. Dat kan als je een gedeelde auto hebt of een minnares en je wil niet dat de andere bestuurder dat via de auto te weten komt 🤓
Grappig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quiller
ASS-Ware schreef op zondag 28 juli 2024 @ 15:49:
[...]

Dat is vreemd. Dat hebben wij niet, wij hebben wel een pincode ingesteld staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pieter81!
Quiller schreef op maandag 29 juli 2024 @ 01:51:
[...]

Precies, dat is de oplossing. Als je een pincode instelt kun je wel schakelen tussen profielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
pieter81! schreef op maandag 29 juli 2024 @ 07:52:
[...]

Precies, dat is de oplossing. Als je een pincode instelt kun je wel schakelen tussen profielen.
Dat is interessant.
En dan moet je die pincode intikken bij het wisselen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pieter81!
ASS-Ware schreef op maandag 29 juli 2024 @ 12:35:
[...]

Dat is interessant.
En dan moet je die pincode intikken bij het wisselen?
Precies.
De auto start met het profiel dat is gekoppeld aan de sleutel. Dan hoef je geen code in te geven. Als je vervolgens wilt overschakelen naar een profiel dat niet aan de sleutel is gekoppeld geef je de code in en schakelt hij over (of vice versa).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASS-Ware
pieter81! schreef op maandag 29 juli 2024 @ 12:49:
[...]

De auto start met het profiel dat is gekoppeld aan de sleutel. Dan hoef je geen code in te geven. Als je vervolgens wilt overschakelen naar een profiel dat niet aan de sleutel is gekoppeld geef je de code in en schakelt hij over (of vice versa).
Zojuist getest en dat werkt.
Dank je.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASS-Ware
Quiller schreef op maandag 29 juli 2024 @ 01:51:
[...]

Dat was hem inderdaad, dank je wel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• axeli4
Zojuist bericht gehad dat mijn i4 LCi in het land is en dat ze hem aan het inschrijven zijn. Ik vermoed dus binnen een 2-tal weken hem te hebben.

Gaat op zich echt snel als je weet dat productie pas begin deze maand gestart is.

Update: effectieve ophaaldatum 12/08 bij de dealer.

[ Voor 10% gewijzigd door axeli4 op 30-07-2024 15:16 . Reden: Ophaaldatum ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaatV
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 08-09 14:37
Wanneer had je je bestelling geplaatst?
axeli4 schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 11:10:
Zojuist bericht gehad dat mijn i4 LCi in het land is en dat ze hem aan het inschrijven zijn. Ik vermoed dus binnen een 2-tal weken hem te hebben.

Gaat op zich echt snel als je weet dat productie pas begin deze maand gestart is.

Update: effectieve ophaaldatum 12/08 bij de dealer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• axeli4
RenaatV schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 11:47:
[...]

Initiële bestelling eind april.
Daarna begin juni een mailtje gehad dat ik de LCi zou krijgen maar dat ze nog moesten wachten op de aangepaste bestelbon (werd door BMW Belux behandeld).
Eind juni dan een mailtje gehad met de aangepaste bestelbon (en gratis Innovation Pack en Comfort Pack omwille van gekozen opties).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iLColman
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 04-08 14:09
Via LP Belgie... LCi

Bevestiging dealer 30/7.
Verwachte levering 23/11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipsop
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Voor de data liefhebbers en de Nederlanders die wachten op hun LCI i4 heb ik ff RDW open data lijstjes gemaakt:

eDrive35 LCI

eDrive40 LCI

xDrive40 LCI

M50 LCI

Voor de xDrive40 zijn nog geen auto's binnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeorgeBfast
Even een vraag aan alle ervaren i4 bezitters hier. Het navigatiesysteem van mijn i4 E Drive 40 heeft de laatste tijd de rare gewoonte om bij grotere afstanden een laadstop te adviseren terwijl de actieradius nog ruim voldoende is om thuis te komen. Ik vind dat behoorlijk irritant. Laatst toen we terugkwamen uit Duitsland wilde hij me 35 km voordat we thuis waren laten laden terwijl we thuis kwamen met nog 65 km actieradius over. En begin deze week op en neer naar Zeeland geweest , een afstand van net geen 400km . Wilde hij me weer op terugweg 5 minuten laten laden wederom ergen 35 km van huis af en dat terwijl we nog met 88 km aan actieradius thuis kwamen en nog een acculading van 19% . Voorheen deed hij dit niet en vind het behoorlijk irritant dat hij je telkens nog naar een laadpaal wil sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
GeorgeBfast schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 19:43:
Even een vraag aan alle ervaren i4 bezitters hier. Het navigatiesysteem van mijn i4 E Drive 40 heeft de laatste tijd de rare gewoonte om bij grotere afstanden een laadstop te adviseren terwijl de actieradius nog ruim voldoende is om thuis te komen. Ik vind dat behoorlijk irritant. Laatst toen we terugkwamen uit Duitsland wilde hij me 35 km voordat we thuis waren laten laden terwijl we thuis kwamen met nog 65 km actieradius over. En begin deze week op en neer naar Zeeland geweest , een afstand van net geen 400km . Wilde hij me weer op terugweg 5 minuten laten laden wederom ergen 35 km van huis af en dat terwijl we nog met 88 km aan actieradius thuis kwamen en nog een acculading van 19% . Voorheen deed hij dit niet en vind het behoorlijk irritant dat hij je telkens nog naar een laadpaal wil sturen.
Kan het zijn dat je onder de 10% acculading thuis kwam?
Dat wordt namelijk afgeraden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 15:07
Wat heb je ingesteld als minimum accu bij aankomst bij de lader en bij de bestemming? Dat zorgt vaak vor dit gedrag.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Pagina: 1 ... 100 ... 122 Laatste

Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.