Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:46
Jiriki schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 19:46:
Wat heb je ingesteld als minimum accu bij aankomst bij de lader en bij de bestemming? Dat zorgt vaak vor dit gedrag.
Kun je dat instellen in de BMW navigatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 15:07
Ja, onder Laden geoptimaliseerd plannen, of zoiets onduidelijks :) Bovenaan in het rechter menu in je navigatie, in 8.5 dan tenminste.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeorgeBfast
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 10-09 21:45
ASS-Ware schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 19:46:
[...]

Kan het zijn dat je onder de 10% acculading thuis kwam?
Dat wordt namelijk afgeraden.
Nee zoals ik al schreef 19% en 83 km actieradius over.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zipsop
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
@GeorgeBfast en @ASS-Ware zoals @Jiriki aangeeft kan je die waardes instellen, ook in iDrive8.0 onderstaan een quote van mijzelf met wat uitleg waar het zit.
Zipsop schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 20:09:
Na 120000 km in de i4 vindt ik ook dat het echt prima werkt. Het is alleen wel te adviseren om je even 10min in de instellingen te verdiepen.

Hierbij een voorbeeld van mijn iDrive 8.0 setup met de laatste kaarten (USB update)

[Afbeelding]
In je navi instelling zorg ervoor dat voor laden geoptimaliseerde route aan staat.

[Afbeelding]
Scrol dan naar beneden en zet Voorkeur BMW Charging uit (of aan als je alleen met die kaart wil laden)

[Afbeelding]
Als je een route aan hebt staan dan kan je in het navi scherm op het blauwe stekkertje drukken

[Afbeelding]
Hier kan je heel wat instellingen (eenmalig) maken. Zelf heb ik hem "op de route" staan en laders sneller dan 150kW, en in mijn ervaring geeft relevantie de laders die meer beschikbaar zijn eerder dan volle sites. Maar je kan hem ook op afstand laten sorteren, net wat handig is voor de situatie.

[Afbeelding]
Hier kan je ook voorkeur merken opgeven. Hier zet ik soms Ionity neer als ik even een maandje aan passport abbo aan heb staan.

[Afbeelding]
En, zoals je kan zien, staat er niet alleen de spullenboel die BMW ondersteund tussen... Ook Elon power is geen probleem alleen is daar geen beschikbaarheids info voor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeorgeBfast
Beste Zipsop ,
Dank u wel voor de goede uitleg. Op een of andere manier zijn er instellingen in mijn wagen gewijzigd. Misschien wel door de update. Maar inderdaad stond het accu ladings percentage bij aankomst op 20% en dit nu gewijzigd naar 5% . Nu denk en hoop ik dat het is opgelost. Verder had ik altijd alleen snelladers van minsten 100KW+ geselecteerd maar ook dit filter was weg en gaf alle trage laders ook aan. Dit nu ook weer aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
GeorgeBfast schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 19:56:
[...]

Nee zoals ik al schreef 19% en 83 km actieradius over.
I stand corrected, dat had ik gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Dit vind ik eigenlijk ook wel jammer.
Ik zie dit nu voor de 3e keer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ah3NEPHa8ixns2UUw-bqB5nFY30=/x800/filters:strip_exif()/f/image/p0aasKH0zKnM13zNea46hL3i.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ejJFqKBBBiXMde74P-5DDj9Q15U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eoGg65pranfLgNVf1zCPnBvU.jpg?f=fotoalbum_large

En als ik even de toeter activeer met de app, dan krijg ik dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/St4B3H4lcYE3iFak3EJ6EigZvfc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ugWbt5cYFbCOBkg090poYW8X.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door ASS-Ware op 31-07-2024 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-09 20:02
En als je manueel een refreshed door naar beneden te trekken? (Ondanks dat ik weet en zie dat de app om 21:07 geupdated heeft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
HyperBart schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 21:35:
En als je manueel een refreshed door naar beneden te trekken? (Ondanks dat ik weet en zie dat de app om 21:07 geupdated heeft)
Niets.
Ook met app geheel afsluiten en opnieuw starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiller
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:36
@Zipsop Als je bij 'partners' superchargers in stelt gaat die dan alleen de 'toegankelijke stations voor niet tesla' of gewoon alle superchargers geven? (indien het laatste is de functie relatief nutteloos voor deze lijkt me)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodoo077
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-09 09:51
Quiller schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 11:15:
[...]

Zoals je het beschrijft lijkt het me idd juist. Wel vreemd (lichaamsbouw mss) : ik hou ook van strak zitten (zonder spannen voor lange ritten) en bij mij zit hij perfect met die aanpassingen. (de eerste 6 maanden zat ik niet goed (zetel te smal :p) tot ik dus eindelijk die knop gevonden had (nou ja : tot mijn vrouw mij er op wees :p))
Nee hoor, geen aparte lichaamsbouw. Heb gisteren nog eens de test gedaan. 's morgens met de M50 de kinderen meegenomen en 's avonds dezelfde weg met hun met de Mustang en aan hun gevraagd waar ze beter zaten. De Mustang zetels zijn beter zeggen beiden, zit vaster en comfortabeler. Echter achteraan is het veel benauwder en minder leuk dan in de M50 maar ook daar zit het gewoon beter. Vooraan ook.
Dus ik denk dat het gewoon de M sportzetel is die goed is maar er is beter op de markt, en ja er is ook beter dan bij de Mustang. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zipsop
  • Niet online
Quiller schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 10:57:
@Zipsop Als je bij 'partners' superchargers in stelt gaat die dan alleen de 'toegankelijke stations voor niet tesla' of gewoon alle superchargers geven? (indien het laatste is de functie relatief nutteloos voor deze lijkt me)
Geen ervaring mee verder ik gebruik ze niet als zakelijke rijder, het omrijden en kabel gedoe bij de meeste en daarna het declareren en administrative gebeuren kost me meer geld dan het oplevert.
Voor wat ik weet zijn er nog maar heel weinig Tesla only superchargers en voor beschikbaarheid moet je het toch eerst met de tesla app checken, dan zou je er via de BMW navi naar toe kunnen navigeren en ook het voordeel van accu pre-conditioneren hebben. Vooral handig als je het privé betaald, eventueel met het korting's abbo en alle tijd hebt met het reizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodoo077
Jiriki schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 19:50:
Ja, onder Laden geoptimaliseerd plannen, of zoiets onduidelijks :) Bovenaan in het rechter menu in je navigatie, in 8.5 dan tenminste.
Kan dat ook vanuit de app? En dan doorsturen of enkel in de wagen?
Ga ik eens moeten bekijken in detail met binnenkort eindelijk een langere rit met laden bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St_frederik
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 10-09 21:22
Terugblik van Juli:
4750 km
65u
Gemiddeld verbruik van 17.5 kWh/100km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scientific
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 12-09 23:14
St_frederik schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 19:35:
Terugblik van Juli:
4750 km
65u
Gemiddeld verbruik van 17.5 kWh/100km
1550km
22h
Gemiddeld Verbruik 16.0 kWh/100km

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Scientific schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 20:57:
[...]

1550km
22h
Gemiddeld Verbruik 16.0 kWh/100km
5514km
79h
16.6kwh/100km

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eikrur
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 11-09 12:25
Alle drie een hele lichte rechtervoet zo te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
  • Laatst online: 29-07 21:46
5630km
72h
18.5kWh/100km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scientific
eikrur schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 13:21:
Een vlottere rijstijl dan >80% van het verkeer en nooit sneller dan Vmax+5… Maar wel een wagen gekozen met oog op zuinigheid (17 inch wielen, aerodynamische velgen, geen M sport pakket of andere pakketten die de WLTP negatief beïnvloeden).

Zit overigens een traject met fietsen op trekhaak in, anders was het iets van 15.8 geweest.

[ Voor 10% gewijzigd door Scientific op 02-08-2024 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
eikrur schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 13:21:
Troost je, hier is het 20.9kWh/100km op 2773.8km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greendyk
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 11-09 20:29
HyperBart schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 14:22:
[...]

Troost je, hier is het 20.9kWh/100km op 2773.8km.
Het kan ook anders

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/slqAVT3xr4Lw9eQYDEuYgpmE4Jk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/8c1Sk4PvOrC8fuHRHayE6IYH.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• axeli4
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 09-08-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eikrur
Scientific schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 13:55:
[...]

Een vlottere rijstijl dan >80% van het verkeer en nooit sneller dan Vmax+5… Maar wel een wagen gekozen met oog op zuinigheid (17 inch wielen, aerodynamische velgen, geen M sport pakket of andere pakketten die de WLTP negatief beïnvloeden).

Zit overigens een traject met fietsen op trekhaak in, anders was het iets van 15.8 geweest.
Oke dat klinkt goed ,ik rij nu Tesla (krijg mijn i4 later dit jaar) maar dat soort waarden haal ik met mijn Tesla niet, ik ervaar dat overigens niet als een probleem want er is meer dan voldoende laad mogelijkheid in Nederland en met een gemiddelde rijafstand van ca 200 km per dag is actieradius of verbruik eigenlijk veel minder relevant dan wat er vaak over geschreven wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
Het is maar hoe je het bekijkt! 8)

Vind het voornamelijk knap. Hoe hard rij je dan? 90kmh en dan heel lang wind mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Da’s wel heel extreem, zeker als je het in een statistische context bekijkt dat 100 pct meer verbruikt dan dat.

Ik rij wel geen i4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scientific
13.7 is inderdaad indrukwekkend. Ik rijd wel eens een traject aan 12.5 of zo, maar een globaal gemiddelde onder de 14… Wellicht bijna uitsluitend ritten aan 50-90km/h max?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Moet ook wel zeggen dat mijn verbruik uit een periode komt waar ik 3400km heb gereden waarvan 2550km uitsluitend snelwegen, snelheden tussen de 120 en 150km/h, en pakweg 1000km met wegen boven de 90km/h.

Ik geniet wel enorm van het koppel en de souplesse van een EV, dus ik heb zeker geen lichte voet maar 1200km van die 2550 was wel op efficient mode en rustiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1NHajxcnea0nvrLbGWCE8gIowQM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/40vkFStJnSduoFMYfkPW9w7T.jpg?f=fotoalbum_large

Zuinigste rit was 13,5 kWh/100km. Redelijk wat snelweg, snelheid vmax+8 en op de snelweg vmax+8-18. 18" en zomerbanden, edrive 40.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greendyk
Scientific schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 21:56:
[...]

13.7 is inderdaad indrukwekkend. Ik rijd wel eens een traject aan 12.5 of zo, maar een globaal gemiddelde onder de 14… Wellicht bijna uitsluitend ritten aan 50-90km/h max?
Wel veel overdag in NL en afwisselend 80km wegen en snelwegen en gewoon met het verkeer mee. Een vorige maand was er nog 4% zuiniger en de eerlijk gebied wel dat ik die 0% wel wilde halen. Dus rustig meerijden en niet inhalen (tenzij het een langzame vrachtauto is maar ook dan anticiperen om niet onnodig te hoeven versnellen)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eikrur
Ik rij al vijf jaar elektrisch, en lees dus ook al vijf jaar dit soort fora waarop je dan allerlei trotse verhalen leest over verbruik actieradius en zuinig rijden (90 km/u, achter een vrachtwagen, niet of nauwelijks versnellen bij inhalen enz.) Ik ben er zelf minder goed in en heb het ook niet als doel omdat ik enorm kan genieten van de souplesse, de kracht en het koppel van een elektrische auto zoals ik dat ook al kon bij mijn brandstofauto's in het verleden, en het dus heerlijk vindt om de accelerator (voorheen gaspedaal) geregeld lekker diep in te trappen. Ik vraag me nu dus af deden jullie al dit soort zuinigheid inspanningen ook al toen jullie nog brandstofauto's reden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeEeekhoorn
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 11-09 12:55
Rit naar de Eifel (heen en weer) van +/- 380km enkele reis.
Positief verrast over de M50 qua verbruik.
Heenreis reed ik achter een m'n maatjes die met de trailer + motoren reden, thuis vertrokken met 100%, kwam aan met nog 34%. (gemiddelde over de rit gaf 14.9kWh/100km aan)
Uiteraard rijdt je dan 100/110 (en geen maximale snelheid), maar dit zou ik voorheen niet gered hebben met m'n Tesla.

Terugreis even eerst een stuk vooruit gereden om te laden, met wat hogere snelheden wanneer dit kon (150/160). Uiteraard weer achter m'n maatjes aangereden toen die bij waren.
Gemiddeld verbruik 16kWh/100km.

Ja, niet overal maximaal geplankt, maar voor gewoon een relaxte (langere) rit ben ik positief verrast.
De stoelen (M-sport) zijn ook wel echt een verademing voor m'n rug geweest ivm de stoelen in de Tesla.
Erg blij mee.

Het valt me ook op (ivm de Tesla) dat de i4 op de autobahn met 100/110/120 serieus efficient is ondanks z'n gewicht (2200kg) en in mijn geval de 868m velgen (de minst aerodynamische die je kan krijgen :') )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeEeekhoorn
eikrur schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 08:53:
Ik rij al vijf jaar elektrisch, en lees dus ook al vijf jaar dit soort fora waarop je dan allerlei trotse verhalen leest over verbruik actieradius en zuinig rijden (90 km/u, achter een vrachtwagen, niet of nauwelijks versnellen bij inhalen enz.) Ik ben er zelf minder goed in en heb het ook niet als doel omdat ik enorm kan genieten van de souplesse, de kracht en het koppel van een elektrische auto zoals ik dat ook al kon bij mijn brandstofauto's in het verleden, en het dus heerlijk vind om de accelerator (voorheen gaspedaal) geregeld lekker diep in te trappen. Ik vraag me nu dus af deden jullie al dit soort zuinigheid inspanningen ook al toen jullie nog brandstofauto's reden?
Het is voor mij verschillend. Als ik met mensen ergens heen ga (zoals hierboven beschreven) pas ik me vaak even aan. Als ik 'alleen' rijd, dan ben ik niet echt bezig met m'n verbruik.. ECO-pro staat ook eigenlijk nooit aan, rijd standaard in de Sport+ (of Sport Individual) mode.
Merk dat ik het directe vermogen/koppel soms juist veiliger vind als er ingehaald moet worden op penibele momenten.
Je bent snel zat om jezelf uit een mogelijk gevaarlijk wordende situatie te manoeuvreren, waar je dit met een brandstofauto soms niet kon doen zonder je mede-weggebruikers in de weg te zitten.

EDIT: Het vermogen gebruik ik graag, alleen wil ik wel m'n rijbewijs ook in m'n portemonnee houden :D
En gezien je met de i4 (35/40/M50) al vrij rap boven inname-snelheid zit, ben ik hier in NL ook iets voorzichtiger. Sportief rijden doe ik als de drukte/weg het toe laat en ik niet toevallig 1 van onze blauwe vrienden net ergens heb gezien.

[ Voor 11% gewijzigd door DeEeekhoorn op 05-08-2024 10:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aerez
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-08-2024
eikrur schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 08:53:
Ik rij al vijf jaar elektrisch, en lees dus ook al vijf jaar dit soort fora waarop je dan allerlei trotse verhalen leest over verbruik actieradius en zuinig rijden (90 km/u, achter een vrachtwagen, niet of nauwelijks versnellen bij inhalen enz.) Ik ben er zelf minder goed in en heb het ook niet als doel omdat ik enorm kan genieten van de souplesse, de kracht en het koppel van een elektrische auto zoals ik dat ook al kon bij mijn brandstofauto's in het verleden, en het dus heerlijk vindt om de accelerator (voorheen gaspedaal) geregeld lekker diep in te trappen. Ik vraag me nu dus af deden jullie al dit soort zuinigheid inspanningen ook al toen jullie nog brandstofauto's reden?
Ik lees ook regelmatig mee en verbaas mij over de ‘trotse’ berichten over laag verbruik. Enerzijds omdat ik hier niks van herken (de waardes die worden genoemd herken ik niet, anderzijds omdat ik niet snap waarom dit relevant is (het lijkt erop alsof de mensen onzeker zijn over hun actieradius en willen bewijzen dat die toch wel groot genoeg is) en tot slot verbaas ik mij erover dat je een auto koopt of least voor best wat geld en dan lijkt te willen besparen op stroomkosten (voelt een beetje als stoer doen met een BMW, maar dan toch zuinig doen door niet het potentieel eruit te halen om geld te besparen).

Ik heb nog geen maand een lager gemiddeld verbruik gehad dan 23 kWh/100 km. Ik rij vaak zat ontzettend voorzichtig (met bijvoorbeeld kleine kinderen en/of een hond op de achterbank - die dus niet alle kanten op willen vliegen), maar de genoemde waardes haal ik niet met mijn e40. Op een beetje sportieve ritten haal ik 30, soms wel 40 kWh/100 km (vorige week zelfs 47 kWh/100 km).

Op geen enkele manier wil ik klagen over het verbruik - het interesseert mij weinig - maar ik vraag mij wel af hoe in vredesnaam sommige mensen hier aan waardes onder de 20 halen, soms zelfs rond de 16. Ik fantaseer er dan dus echt heftig op los hoe mensen met een i4 80 rijden over een snelweg, de rij assistentie niet gebruiken omdat die zelfs in eco te snel voor ze optrekt en dat ze liever twee minuten door de regen fietsen dan de i4 pakken - ik zie dat zo voor me dat een oude opa dan zeiknat thuiskomt van de supermarkt en dan nog even geniet van het stilstaande voertuig op de oprit die nog ruikt als nieuw, maar wel elke seconde hoe dan ook waarde verliest om vervolgens de kleding op te hangen in plaats van in de wasmachine te gooien, want die wasmachine verbruikt ook weer stroom en gaat sneller kapot als je hem vaker gebruikt natuurlijk…….

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMaes
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-09 23:14
Aerez schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 09:34:
[...]

Ik lees ook regelmatig mee en verbaas mij over de ‘trotse’ berichten over laag verbruik. Enerzijds omdat ik hier niks van herken (de waardes die worden genoemd herken ik niet, anderzijds omdat ik niet snap waarom dit relevant is (het lijkt erop alsof de mensen onzeker zijn over hun actieradius en willen bewijzen dat die toch wel groot genoeg is) en tot slot verbaas ik mij erover dat je een auto koopt of least voor best wat geld en dan lijkt te willen besparen op stroomkosten (voelt een beetje als stoer doen met een BMW, maar dan toch zuinig doen door niet het potentieel eruit te halen om geld te besparen).

Ik heb nog geen maand een lager gemiddeld verbruik gehad dan 23 kWh/100 km. Ik rij vaak zat ontzettend voorzichtig (met bijvoorbeeld kleine kinderen en/of een hond op de achterbank - die dus niet alle kanten op willen vliegen), maar de genoemde waardes haal ik niet met mijn e40. Op een beetje sportieve ritten haal ik 30, soms wel 40 kWh/100 km (vorige week zelfs 47 kWh/100 km).

Op geen enkele manier wil ik klagen over het verbruik - het interesseert mij weinig - maar ik vraag mij wel af hoe in vredesnaam sommige mensen hier aan waardes onder de 20 halen, soms zelfs rond de 16. Ik fantaseer er dan dus echt heftig op los hoe mensen met een i4 80 rijden over een snelweg, de rij assistentie niet gebruiken omdat die zelfs in eco te snel voor ze optrekt en dat ze liever twee minuten door de regen fietsen dan de i4 pakken - ik zie dat zo voor me dat een oude opa dan zeiknat thuiskomt van de supermarkt en dan nog even geniet van het stilstaande voertuig op de oprit die nog ruikt als nieuw, maar wel elke seconde hoe dan ook waarde verliest om vervolgens de kleding op te hangen in plaats van in de wasmachine te gooien, want die wasmachine verbruikt ook weer stroom en gaat sneller kapot als je hem vaker gebruikt natuurlijk…….
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dOu2-fJvyaf_t1xMp3pef62XNmE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/bqwgX2Lsbll3zZbi6CxiQu3i.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samb
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 11:56
Ik ben blij dat er nog mensen zijn die niet onder de 19-20 kWh gemiddeld geraken. Je kiest toch net voor een sportieve BMW om het vermogen ook eens te gebruiken, en niet enkel 100 te rijden en zo traag mogelijk op te trekken? Dat de BMW app dan zegt dat ik meer verbruik dan 93% van de i4 rijders vind ik dan ook vreemd (met een gemiddeld verbruik van 19.2 kWh).

Snel rijden kan trouwens ook (relatief) zuinig, onderstaande rit heb ik regelmatig de 190 aangetikt (Duitse Autobahn welteverstaan)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/apZRLlPRCrBvk3i2r6gdbDRe4DQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cCULHUHeJ8bF5eW1dljI1fc4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMaes
samb schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 10:21:
[...]

Ik ben blij dat er nog mensen zijn die niet onder de 19-20 kWh gemiddeld geraken. Je kiest toch net voor een sportieve BMW om het vermogen ook eens te gebruiken, en niet enkel 100 te rijden en zo traag mogelijk op te trekken? Dat de BMW app dan zegt dat ik meer verbruik dan 93% van de i4 rijders vind ik dan ook vreemd (met een gemiddeld verbruik van 19.2 kWh).

Snel rijden kan trouwens ook (relatief) zuinig, onderstaande rit heb ik regelmatig de 190 aangetikt (Duitse Autobahn welteverstaan)
[Afbeelding]
Tja.. je ziet natuurlijk de topsnelheden niet staan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samb
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 11:56
RobertMaes schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 10:31:
[...]

Met de eDrive40 kan ik dan helaas ook niet sneller ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMaes
Nee oke. Maar als je gemiddeld 146 km/h rijdt op 80km dan kan je je voorstellen (of uitrekenen als je slimmer bent dan mij) dat de tijd waarbij er op topsnelheid is gereden een stuk minder gaat zijn dan bij 157km (gezien je toch de snelweg op/af moet, stoplichten, etc.).
M.a.w. de tijd, relatief gezien, waarop er op maximum snelheid is gereden is veel meer. Dit zorgt natuurlijk voor een hoger gemiddeld verbruik.

[ Voor 7% gewijzigd door RobertMaes op 05-08-2024 10:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quiller
[...]

Behoudens dat je zowat enkel ritjes doet van 5 km is dit ronduit onwaarschijnlijk OF scheelt er iets (bandenspanning, tuning, ...?). Zelfs als je super sportief gaat rijden met deze wagen moet je een heel pak lager zitten.

Wel vind ik dat ieder die trots zijn / haar 'verbruikscijfers' post er ook bandenmaat, bandenmerkt etc mag bij vermelden om het ook nuttige info te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aerez
Quiller schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 11:26:
[...]

Behoudens dat je zowat enkel ritjes doet van 5 km is dit ronduit onwaarschijnlijk OF scheelt er iets (bandenspanning, tuning, ...?). Zelfs als je super sportief gaat rijden met deze wagen moet je een heel pak lager zitten.

Wel vind ik dat ieder die trots zijn / haar 'verbruikscijfers' post er ook bandenmaat, bandenmerkt etc mag bij vermelden om het ook nuttige info te maken.
Hierbij wat ritten van afgelopen week:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yt6JDfGNDl05ZNqqIaBlLbPyQpM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ABaiHxHceSznCVSjPlK3i8jm.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HXwys2K_6PQk56CiVE3n6N8oVFw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/7c7IC8IUQXwmP2FHWbd5jkRA.png?f=fotoalbum_large

Bovenstaand een rit afgelopen donderdag (met zoals je kan zien een zeer korte pauze).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nRG4XS1kEE1w6r1k_T_yiAEwO1o=/x800/filters:strip_exif()/f/image/jjeTfY06GDYRSEOIA2gj92wn.png?f=fotoalbum_large

Bovenstaand een rit afgelopen woensdagmiddag.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GFq2I6bXGv_HPlRAK5QIInontV4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/4LWJcSChJkIMdWXLALINXcxE.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_UqJ0GRXBrQXfpUQti8LjrAtC7M=/x800/filters:strip_exif()/f/image/7PmfWf0PsEkg6w41I4d9DmV8.png?f=fotoalbum_large

En een rit afgelopen woensdagavond, eerst lang stuk, dan korte pauze, dan kort stuk.

Het gaat gewoon om een e40 zoals deze uit de fabriek kwam met op dat moment iets hoger dan voorgeschreven bandenspanning op de 19 inch velgen (ik meen M859 of M861 uit m’n hoofd). Ik stel de spanning altijd iets hoger in omdat ik een wat sportieve rijstijl heb op sommige ritten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Quiller
Tenzij die ritjes bergop zijn blijf ik erbij dat dit 'niet normaal' is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Avigoorn
Aerez schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 12:15:
[...]

Hierbij wat ritten van afgelopen week:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Bovenstaand een rit afgelopen donderdag (met zoals je kan zien een zeer korte pauze).

[Afbeelding]

Bovenstaand een rit afgelopen woensdagmiddag.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

En een rit afgelopen woensdagavond, eerst lang stuk, dan korte pauze, dan kort stuk.

Het gaat gewoon om een e40 zoals deze uit de fabriek kwam met op dat moment iets hoger dan voorgeschreven bandenspanning op de 19 inch velgen (ik meen M859 of M861 uit m’n hoofd). Ik stel de spanning altijd iets hoger in omdat ik een wat sportieve rijstijl heb op sommige ritten.
idd totaal abnormaal

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• UUID
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 30-07 21:46
Ik hou er ook van om hem als eerste bij een verkeerslicht eens goed door te stampen. Rij toch vrij sportief op de kleinere baantjes en snelweg is rond de 130. Maar met huidige temperaturen resulteert dat bij mijn eDrive40 aan een 17ish kWh/100km. In putje winter een 22.

De screenshots hierboven en de andere claims van 30-40 bij sportief rijgedrag zijn me totaal wereldvreemd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• voodoo077
[...]

Op geen enkele manier wil ik klagen over het verbruik - het interesseert mij weinig - maar ik vraag mij wel af hoe in vredesnaam sommige mensen hier aan waardes onder de 20 halen, soms zelfs rond de 16.
Ik kijk ook totaal niet naar mijn verbruik, ik heb de wagen niet gekocht om me daarover zorgen te maken. Er zijn genoeg andere zaken.

Nu zie ik je vrij hoge cijfers en zie er andere ook met zeer lage. Dus eens gekeken naar mijn 2 ritten van vandaag. Van mijn werkplek thuis tot externe werkplek. Dit is met M50 met aan elk licht doortrekken zonder te overdrijven, overal boven de toegelaten snelheid en regelmatig eens extra power om over te steken. Zowel deze morgen als deze namiddag exact hetzelfde laag verbruik: 16,8 kWh/100km
Dus zijn die zeer lage cijfers met een e40, ook zonder bompa stijl, perfect mogelijk.
Ga ik daarentegen kortere ritten maken met veel optrekken en afremmen dan zit ik ook veel hoger maar dat geeft geen realistisch beeld.
Dus ik blij met verbruik maar nogmaals whatever ik neem het erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderaceNL
  • Laatst online: 31-08 18:04
Lees hier sinds een paar weken mee daar ik over een kleine twee weken m'n nieuwe i4-40 mag ophalen. Ben mede door de vele berichten hier best benieuwd naar "mijn" verbruik en te behalen range. Rij normaal best vlot door, maar toch wel het meest vrij constant op de snelweg met rond de 130 meest gereden snelheid. Kan zowel thuis als op de zaak laden dus zal m'n rijstijl niet hoeven aanpassen.

Wel een vraag die wellicht hier een antwoord kan krijgen, caravan rijden lijkt een uitdaging met zeg max 200 km op een lading. Maar hoe zit dat met een vouwwagen? Die dingen wegen vol niet meer dan een kilo of 700 en vangen ook niet veel wind. Mensen hier met ervaring?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scientific
[...]

Op korte ritten van enkele km kan ik me nog een verbruik van 30kWh/100km voorstellen. Maar op langere ritten? Ik zou echt niet weten hoe dat voor elkaar te krijgen. Gemiddeld onder de 20kWh/100km lijkt me normaal bij ongeveer elke denkbaar legaal gebruik van de i4 edrive40 in de zomer(rijden op sommige plaatsen in Duitsland niet te na gesproken).

Mijn gemiddelde op 30.000 km (zomer/winter/zomer) is 17.5 en dat is met een rijstijl die vlotter en sneller is dan de gemiddelde wagen. Ik blijf wel op een legale manier rijden.

Eerlijk gezegd, ofwel is er iets mis met je wagen, of anders met je verkeersgedrag. Hoe lang rijd je met een set banden..?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aerez
Scientific schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 20:49:
[...]

Eerlijk gezegd, ofwel is er iets mis met je wagen, of anders met je verkeersgedrag. Hoe lang rijd je met een set banden..?
Ik heb de achterbanden onlangs voor het eerst laten vervangen. Ik had toen zo’n 17.000 km op de teller (wel winterbanden gehad tussendoor op een andere set velgen, ik schat dat ik daarmee 2.000/3.000 heb gereden). Bij de dealer vonden ze na 15.000 niet zo gek voor deze auto. Er zat trouwens nog 3,2 mm profiel op.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Scientific
Aerez schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 21:26:
[...]

Ik heb de achterbanden onlangs voor het eerst laten vervangen. Ik had toen zo’n 17.000 km op de teller (wel winterbanden gehad tussendoor op een andere set velgen, ik schat dat ik daarmee 2.000/3.000 heb gereden). Bij de dealer vonden ze na 15.000 niet zo gek voor deze auto. Er zat trouwens nog 3,2 mm profiel op.
Geen 15.000km met een set banden? Dan heb je heel slechte banden of ben je een wegpiraat. Gezien je verbruik vermoed ik het laatste.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HoogstoelK
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 28-07 20:13
Na 1 maand te hebben gereden wil ik mijn info hier even delen. Ik som enkele kenmerken van mijn voertuig op maar niet alle opties. i4 eDrive E40 model 2023; M Hemelbekleding in Anthrazit, Binnenbekleding leder Vernasca Oyster (beige); Buitenkleur Skyscraper Grau.

Uiteraard ben ik nog heel positief over het rijgedrag. Mijn vorige wagen was een Skoda Kodiaq dus het verschil kan niet groter zijn.
Elektrisch rijden valt goed mee. Het rijbereik is zeker voldoende voor wat ik nodig heb. Je moet wel wat plannen (ivm thuisladen), maar het rijbereik wat men voorstelt op de site of reviews klopt (nog). Praktisch heb ik ongeveer 520 km (bij deze temperaturen) en ik rij "gewoon" (niet sportief, maar ook niet steeds 110 km/u op de snelwegen (in België mag je 120). Geen idee wat het in de winter zal geven.
Welke positieve punten vielen me het meeste op:
- Rijgedrag (eerste BMW en idd wat een ervaring)
- Parkeerassistent die echt werkt (ik heb het Parking assistant pack plus)
- Drive recording (achteraf geactiveerd) en panorama camera zicht is handig als je uit kleine straatjes rijdt
- Plaats voor en- achteraan
- Rijbereik. Mijn verbruik is nu 16kWh/100km en dat valt heel goed mee als ik mijn collega's hoor. Ter vergelijking: Volvo XC40 elektrisch heeft rond de 30 kWh/100km (!)
- Informatie via de app (opladen, algemene info, profielbeheer ...)

Wat zou ik anders willen:
- Draadloos opladen mobiele telefoon werkt niet naar behoren (het is nu wel 25+ graden buiten, maar toch). Telefoon wordt te warm en het opladen stopt. De verbinding met CarPlay blijft echter behouden, maar je telefoon laadt niet op en dat is een bummer. Je kan opladen met kabel en dat is ook wat ik doe.
- Muziekselectie via de standaard app (bluetooth iPhone) is niet zo eenvoudig. Ik heb teveel muziek-albums en scrollen tijdens het rijden is toch gevaarlijk.
- Voice assistant. Gebruikt iemand dit? Bij mij staat deze in de Nederlandse taal en het werkt voor geen meter. Straatnamen worden niet erkend, berichten sturen kan niet enz. Dus CarPlay is beter.
- Driving assistant (lane assist) werkt pas vanaf 70 km/u en is niet in te stellen. Ik had deze graag actief gehad vanaf 50 km/u
- Kofferinhoud is zeker en vast OK, maar een extra net en/of haakjes om te verhinderen dat je materiaal los ligt is wel handig. Ik kijk ook nog of er een beschermplaat bestaat om de kofferbodem te beschermen.

Hierbij ook wat foto's voor diegenen die de kleuren combinatie Skyscaper Grau en Oyster beige nog niet hebben gezien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1E7eEmfl4sRLT97Y0QyuAz30DtI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S6V8TDXBzuezjq0fKHtOzRm0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O8NqP9J-Kvaz22V1K9U4GDnpm9w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nADYtLA3eHyxhufXH6fwlrTR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V30JFGJS3FBk5nsfzM5UzbCIbjg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ActSo2Eo5CLtEoSEiT2YDwd8.jpg?f=fotoalbum_large

Dus als iemand een oplossing zou hebben voor het telefoon-laden en drive assist onder de 70km/u, laat maar horen!

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoogstoelK
RobertMaes schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 10:31:
[...]

Ik rij gemiddeld 16 kWh/100km, maar ik ben zeker niet de "sportieve BMW rijder"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoogstoelK
pieter81! schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 15:38:
Dit alles neemt overigens niet weg dat ik Carplay via Wifi wel echt een misser vind.

Heb zelf een iPhone 13 mini, en die wordt bij carplay in combinatie met opladen via een kabeltje ook super heet. Zie dan ook regelmatig de melding bij het loskoppelen van mijn telefoon dat laden is onderbroken vanwege te hoge temperatuur.

Zal helemaal een drama zijn met een draadloze lader vermoed ik, die melding kreeg ik immers ook in mijn vorige auto met draadloos laden zonder carplay.

Vraag is dus, of de telefoon warm vooral wordt door het opladen of door carplay (of android equivalent). Ik vermoed het laatste op basis van mijn ervaring..
Ik heb beide zaken geprobeerd: met en zonder Carplay. Maakt geen verschil uit. De telefoon wordt idd te warm en het opladen stopt. De Carplay (of bluetooth connectie als ik geen Carplay gebruik) blijft wel werken. En zelfs bij hoge temperaturen valt de display van de wagen niet uit (dat was bij mijn Skoda anders...). :O

Ik heb dus gekozen voor een gekoelde oplader die je aan het ventilatie-roostertje hangt. Oplaadkabel gaat dan naar de middenconsole. Dit werkt wel. Het is een extra scherm, maar ik vind het kiezen van muziek op mijn telefoon toch nog makkelijker dan op Carplay of via de standaard verbinding, dus is wel OK voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
HoogstoelK schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 13:19:
- Drive recording (achteraf geactiveerd) en panorama camera zicht is handig als je uit kleine straatjes rijdt
Drive recording ken ik niet, wat doet dat?
- Draadloos opladen mobiele telefoon werkt niet naar behoren
Het telefooncrematiebakje, ja da's niet best.
- Muziekselectie via de standaard app (bluetooth iPhone) is niet zo eenvoudig. Ik heb teveel muziek-albums en scrollen tijdens het rijden is toch gevaarlijk.
Ik heb een lijst van playlists en selecteer die, maar als ik een specifieke artiest of album wil, dan vraag ik het aan Siri.
- Driving assistant (lane assist) werkt pas vanaf 70 km/u en is niet in te stellen. Ik had deze graag actief gehad vanaf 50 km/u
Misschien bedoel ik niet wat jij begrijpt, maar ook in de file blijft mijn auto automatisch tussen de strepen rijden (Drive assist Pro heet dat geloof ik).
- Kofferinhoud is zeker en vast OK, maar een extra net en/of haakjes om te verhinderen dat je materiaal los ligt is wel handig. Ik kijk ook nog of er een beschermplaat bestaat om de kofferbodem te beschermen.
Ik heb 1 haak achterin, maar ik leg alles altijd in vouwkratten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diGierre
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-08 12:14
ThunderaceNL schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 19:41:
Lees hier sinds een paar weken mee daar ik over een kleine twee weken m'n nieuwe i4-40 mag ophalen. Ben mede door de vele berichten hier best benieuwd naar "mijn" verbruik en te behalen range. Rij normaal best vlot door, maar toch wel het meest vrij constant op de snelweg met rond de 130 meest gereden snelheid. Kan zowel thuis als op de zaak laden dus zal m'n rijstijl niet hoeven aanpassen.

Wel een vraag die wellicht hier een antwoord kan krijgen, caravan rijden lijkt een uitdaging met zeg max 200 km op een lading. Maar hoe zit dat met een vouwwagen? Die dingen wegen vol niet meer dan een kilo of 700 en vangen ook niet veel wind. Mensen hier met ervaring?
Wij hebben een vouwwagen en dat was een van de redenen dat ik destijds in 2022 koos voor de i4 (standaard 17" velgen, geen m-sport): vanwege de range icm laadsnelheid.

Met vouwwagen:
Afgelopen Juni naar Italië en in Duitsland / Zwitserland zat ik op zo'n 240 Wh/km bij een temperatuur van ~24 graden en snelheden tussen 90 - 105 km/u (afh van drukte). In Italië zelf ook gereden en kwam ik soms lager uit, ~220Wh/km bij iets hogere temperaturen, 90-105 km/u
Afgelopen vrijdag Endhoven-Garderen (Veluwe) en kwam ik op zo'n 192 Wh/km. Terugweg ook zoiets.

Ter vergelijking zonder vouwwagen:
gisteren (maandag 5/8) Eindhoven- Haarlem heenweg 142 Wh/km bij 100-110 km/u) en terugweg 153 Wh/km bij 130-135 km/u.

Mijn algemene ervaring is dat het goed te doen is, al is het zeker waar dat het meer (plan) werk is en je gemiddeld wel wat langer onderweg bent tov niet-elektrisch, al ondervindt ik dat ook zonder vouwwagen. Dat is wel relatief want je mag natuurlijk in NL toch maar 90 en in DUI 100 max. In FR mag je wel 130 maar dat doe ik doorgaans niet (rij max 110-120). Met 100% bij vertrek haal ik zo'n 300 km dus ruim 3 -3.5 uur rijden (met 16% over). Bij snelladen meestal maar tot 80% uiteraard. Wat veel meer een rol speelt in hoeveel je rijdt tussen laadstops is hoe de auto plant en hoeveel laadpalen er staan en vrij zijn. Soms plant de auto maar 1.5 uur tussen laadstops. En hoe je zelf de pauze wilt gebruiken. Ik laad soms wel tot 100% door op DC omdat we simpelweg nog aan het lunchen of zo. Vergeet ook niet de instelling met hoeveel % je wilt aankomen op je bestemming - ik zet die soms wel wat hoger als er geen laadpaal in de buurt is op de bestemming zodat je de volgende dag wel nog zonder omweg naar een DC charger kunt rijden. Verder spelen ander factoren veel meer een rol zoals afkoppelen vouwwagen omdat de laadplek dat niet toelaat. En dan hebben we nog niet-werkende DC-lader (mn Frankrijk) of DC laders die niet aan de snelweg liggen (vnl Duitsland), het vinden van de DC lader op de die ze soms erg ongelukkig op een parkeerplaats kwakken en soms wachttijden. Mijn voorkeur is dan ook Fastned, Fastned (meestal niet afkoppelen) en daarna Ionity. Beide werken bijna altijd. Behalve in Italië natuurlijk waar ik voor het eerst wat Ionity problemen had.

En het elektrisch rijden met vouwwagen is natuurlijk fantastisch, zeker in de bergen of bij campings met steile opritten! Je vergeet dat je er iets achter hebt hangen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Quiller
@HoogstoelK De voiceassistant werkte bij mij in het begin ook niet. Na toch volhardend deze altijd eerst te gebruiken is dit langzaam na enkele maanden beginnen verbeteren en na ongeveer 1 jaar had ik nagenoeg geen fouten meer (zelfs straatnamen waar ik van denk : dat komt niet goed komen er nu juist uit) ... Kortom : het systeem leert. -- Nu supertevreden van, sneller kan gewoon niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Quiller op 06-08-2024 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderaceNL
  • Laatst online: 31-08 18:04
diGierre schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 13:45:
[...]

Wij hebben een vouwwagen en dat was een van de redenen dat ik destijds in 2022 koos voor de i4 (standaard 17" velgen, geen m-sport): vanwege de range icm laadsnelheid.

Met vouwwagen:
Afgelopen Juni naar Italië en in Duitsland / Zwitserland zat ik op zo'n 240 Wh/km bij een temperatuur van ~24 graden en snelheden tussen 90 - 105 km/u (afh van drukte). In Italië zelf ook gereden en kwam ik soms lager uit, ~220Wh/km bij iets hogere temperaturen, 90-105 km/u
Afgelopen vrijdag Endhoven-Garderen (Veluwe) en kwam ik op zo'n 192 Wh/km. Terugweg ook zoiets.

Ter vergelijking zonder vouwwagen:
gisteren (maandag 5/8) Eindhoven- Haarlem heenweg 142 Wh/km bij 100-110 km/u) en terugweg 153 Wh/km bij 130-135 km/u.

Mijn algemene ervaring is dat het goed te doen is, al is het zeker waar dat het meer (plan) werk is en je gemiddeld wel wat langer onderweg bent tov niet-elektrisch, al ondervindt ik dat ook zonder vouwwagen. Dat is wel relatief want je mag natuurlijk in NL toch maar 90 en in DUI 100 max. In FR mag je wel 130 maar dat doe ik doorgaans niet (rij max 110-120). Met 100% bij vertrek haal ik zo'n 300 km dus ruim 3 -3.5 uur rijden (met 16% over). Bij snelladen meestal maar tot 80% uiteraard. Wat veel meer een rol speelt in hoeveel je rijdt tussen laadstops is hoe de auto plant en hoeveel laadpalen er staan en vrij zijn. Soms plant de auto maar 1.5 uur tussen laadstops. En hoe je zelf de pauze wilt gebruiken. Ik laad soms wel tot 100% door op DC omdat we simpelweg nog aan het lunchen of zo. Vergeet ook niet de instelling met hoeveel % je wilt aankomen op je bestemming - ik zet die soms wel wat hoger als er geen laadpaal in de buurt is op de bestemming zodat je de volgende dag wel nog zonder omweg naar een DC charger kunt rijden. Verder spelen ander factoren veel meer een rol zoals afkoppelen vouwwagen omdat de laadplek dat niet toelaat. En dan hebben we nog niet-werkende DC-lader (mn Frankrijk) of DC laders die niet aan de snelweg liggen (vnl Duitsland), het vinden van de DC lader op de die ze soms erg ongelukkig op een parkeerplaats kwakken en soms wachttijden. Mijn voorkeur is dan ook Fastned, Fastned (meestal niet afkoppelen) en daarna Ionity. Beide werken bijna altijd. Behalve in Italië natuurlijk waar ik voor het eerst wat Ionity problemen had.

En het elektrisch rijden met vouwwagen is natuurlijk fantastisch, zeker in de bergen of bij campings met steile opritten! Je vergeet dat je er iets achter hebt hangen
Dat klinkt eigenlijk best goed. Ben momenteel met een caravan door Scandinavië aan het trekken, met een Peugeot 508 hybride. Rij er ook meest 100-110 mee en sta daardoor ook elke paar uur aan de pomp. Met een 40 liter tank haal ik 350 km ofzo nu, maar dan zou die helemaal leeg zijn. Effectief dus in 2.5 à 3 uur rijden zo'n 250-300 km en dan tanken. En dan pakken we meestal ook wel even benen strekken dus met de i4 zal dat weinig erger worden als we een vouwwagen zouden aanschaffen.

Weet niet of het is dat ik er nu extra op let, maar hier in Scandinavië staan echt overal snelladers langs de hoofdwegen. Krijg alleen maar meer zin in de volgende vakantie, en dan wel met de i4.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• UUID
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 30-07 21:46
ASS-Ware schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 13:35:
[...]

Drive recording ken ik niet, wat doet dat?
Als je het het 360 camera systeem hebt, kan je die ook gebruiken als dashcam. Ofwel onmiddelijk bij de auto te kopen, ofwel achteraf via subscription of lifetime betaalde unlock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
UUID schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 15:55:
[...]

Als je het het 360 camera systeem hebt, kan je die ook gebruiken als dashcam. Ofwel onmiddelijk bij de auto te kopen, ofwel achteraf via subscription of lifetime betaalde unlock.
Ah dat, heb ik wat over gezien in de app ja.
Waar worden de videobeelden op opgeslagen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Greendyk
Scientific schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 21:30:
[...]

Geen 15.000km met een set banden? Dan heb je heel slechte banden of ben je een wegpiraat. Gezien je verbruik vermoed ik het laatste.
Mooi om te zien dat de uitwisseling over het verbruik goed zichtbaar maakt dat BMW er met de I4 in is geslaagd om verschillende doelgroepen aan te trekken. Aan de ene kant van het spectrum de (meer dan) sportieve rijder die gaat voor het maximale vermogen van de auto en aan de andere kant de milieu bewuste rijder die geen uitstoot wil en ook uit milieuoverwegingen zijn of haar gebruik laag wil houden. Dat ik hoor tot die laatste categorie is wel duidelijk en ter bevestiging daarvan nog één keer een foto van vanmiddag

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SL3auvf21cTH5KSZCE8Clcue_hQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qENFnuXYSNDuA59XoiSLEZtK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

UUID schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 13:31:
Ik hou er ook van om hem als eerste bij een verkeerslicht eens goed door te stampen. Rij toch vrij sportief op de kleinere baantjes en snelweg is rond de 130. Maar met huidige temperaturen resulteert dat bij mijn eDrive40 aan een 17ish kWh/100km. In putje winter een 22.
Dit zijn cijfers die ik kan herkennen. Zowel de hele lage als de hele hoge cijfers snap ik echt niks van.

(Maar belangrijkste is dat je plezier hebt in het rijden met je i4. Zo niet dan doe je pas echt wat fout ;) )

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jiriki
HoogstoelK schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 13:19:
Zelf heb ik deze als bodembescherming en anti-slip:
https://www.justcarpets.nl/automatten/bmw/i4/duogrip-rubber/
Past goed, is gemakkelijk op te tillen om bij het kabel vak te komen en alles ligt goed vast.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ASS-Ware
Greendyk schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 18:05:
[...]

Mooi om te zien dat de uitwisseling over het verbruik goed zichtbaar maakt dat BMW er met de I4 in is geslaagd om verschillende doelgroepen aan te trekken. Aan de ene kant van het spectrum de (meer dan) sportieve rijder die gaat voor het maximale vermogen van de auto en aan de andere kant de milieu bewuste rijder die geen uitstoot wil en ook uit milieuoverwegingen zijn of haar gebruik laag wil houden. Dat ik hoor tot die laatste categorie is wel duidelijk en ter bevestiging daarvan nog één keer een foto van vanmiddag

[Afbeelding]
Wat zie je veel stof op die schermpjes he?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolelael
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 15:37
ASS-Ware schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 17:52:
[...]

Ah dat, heb ik wat over gezien in de app ja.
Waar worden de videobeelden op opgeslagen?
Video beelden worden in de wagen opgeslagen, en kan je exporteren naar usb stick

Maar de drive recording is eigenlijk dikke brol. Slaat enkel beelden op bij harde impact en ja het moet echt hard zijn. Uit de bocht vliegen tegen stalen hekken, triggert hem niet ;-)

Je kan wel op de drive recording knop ( naast de pook ) drukken ( vasthouden ) en dan neemt hij x seconden op voor de push en x seconden na de push ( instelbaar tot 40s als ik me niet vergis ).

Het is dus niet zo dat als je rijdt ( of gestationeerd staat ) dat hij constant de beelden bewaard.

Als je dat zoekt, investeer je beter in een andere dashcam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
rolelael schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 08:41:
[...]

....

Exact!
Maar dat is een gedoe, want ik haat kabeltjes voor het raam. Kan allemaal weg worden gewerkt, maar ingewikkeld. Dus toch maar betaald voor de "ik druk zelf op de record knop" optie. >:)

[ Voor 3% gewijzigd door Avigoorn op 07-08-2024 09:11 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DeEeekhoorn
ASS-Ware schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 21:28:
[...]

Wat zie je veel stof op die schermpjes he?
Dingen trekken lekker stof aan inderdaad.. Microvezel-doekje onder je armsteun mee, om de dag even eroverheen en klaar.. (of heb ik nu lichtelijk OCD?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Avigoorn
DeEeekhoorn schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 09:16:
[...]

Dingen trekken lekker stof aan inderdaad.. Microvezel-doekje onder je armsteun mee, om de dag even eroverheen en klaar.. (of heb ik nu lichtelijk OCD?)
Bij de Audi Q4 kreeg ik een heel mooi doek(je) voor een dergelijk scherm meegeleverd. Je raad het al. Dat doekje werkt ook uitstekend op een BMW scherm ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eikrur
[...]

Geen idee waar OCD voor staat maar het microvezeldoekje is wat mij betreft een onmisbaar item in iedere auto met een groot (touchscreen) scherm (dus wellicht ben ik ook wel OCD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 13:56

Ravefiend

Carpe diem!

HoogstoelK schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 13:29:
[...]
Ik heb dus gekozen voor een gekoelde oplader die je aan het ventilatie-roostertje hangt. Oplaadkabel gaat dan naar de middenconsole. Dit werkt wel. Het is een extra scherm, maar ik vind het kiezen van muziek op mijn telefoon toch nog makkelijker dan op Carplay of via de standaard verbinding, dus is wel OK voor mij.
Welke oplader heb je daarvoor in gebruik? Zelf had onderstaande van Aliexpress al eens geprobeerd voor mijn OnePlus 12 maar dan zit die wel redelijk hoog waardoor je een gedeelte van je scherm niet meer ziet en dat stoort me net iets teveel. Iets dat lager komt heb ik nog niet gevonden.

https://nl.aliexpress.com...mKTo&gatewayAdapt=glo2nld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASS-Ware
[...]

Misschien iets meer dan lichtelijk, maar het staat je goed ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
rolelael schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 08:41:
[...]

Video beelden worden in de wagen opgeslagen, en kan je exporteren naar usb stick

Maar de drive recording is eigenlijk dikke brol. Slaat enkel beelden op bij harde impact en ja het moet echt hard zijn. Uit de bocht vliegen tegen stalen hekken, triggert hem niet ;-)

Je kan wel op de drive recording knop ( naast de pook ) drukken ( vasthouden ) en dan neemt hij x seconden op voor de push en x seconden na de push ( instelbaar tot 40s als ik me niet vergis ).

Het is dus niet zo dat als je rijdt ( of gestationeerd staat ) dat hij constant de beelden bewaard.

Dus zodra je bent geraakt, voor de zekerheid even die knop indrukken en vasthouden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rolelael
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 15:37
ASS-Ware schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 18:55:
[...]

Dus zodra je bent geraakt, voor de zekerheid even die knop indrukken en vasthouden?
ja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eikrur
BMW/MINI heeft altijd als een van de weinige autofabrikanten de mogelijkheid om bij de optie adaptieve cruise control ook alsnog te kunnen kiezen voor de conventionele CC, is dat bij de elektrische versies ook nog steeds zo?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Avigoorn
eikrur schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 10:01:
BMW/MINI heeft altijd als een van de weinige autofabrikanten de mogelijkheid om bij de optie adaptieve cruise control ook alsnog te kunnen kiezen voor de conventionele CC, is dat bij de elektrische versies ook nog steeds zo?
Ja dacht ik wel, ook al eens langsgekomen hier, de knop ingedrukt houden dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eikrur
Avigoorn schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 10:02:
[...]

Ja dacht ik wel, ook al eens langsgekomen hier, de knop ingedrukt houden dacht ik.
precies knop ingedrukt houden was altijd al zo, was alleen nieuwsgierig of dat ook voor de e versie geldt, mooi om te horen dat dat zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
eikrur schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 10:06:
[...]

precies knop ingedrukt houden was altijd al zo, was alleen nieuwsgierig of dat ook voor de e versie geldt, mooi om te horen dat dat zo is.
Avigoorn schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 10:02:
[...]

Dat was zo bij bv de F3x series en alles daarrond van generatie maar is nu verplaatst naar het iDrive scherm, althans ik heb niks anders gevonden dan het zo te doen, dus ik heb het als shortcut via swipe naar beneden toegevoegd op mijn iDrive (dat is het zogenaamde alternatief voor de 1-8 shortcut buttons die je vroeger had).

Ik vind het vervelend want dat impliceert wisselen van context visueel en mentaal van de "cockpit" (handen aan het stuur, voor je kijken, blind kunnen wisselen) naar "blik naar iDrive", afgeleid van de weg.

Ik mis enorm de fysieke knoppen om te wisselen van gewone CC naar ACC en de 1 tot 8 knoppen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/goS_X8Y8DlJQNW-J_gYfc5pTi5M=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bAKjhoLQuJIblUMPQTzQf5Nx.jpg?f=user_large

[ Voor 56% gewijzigd door HyperBart op 09-08-2024 10:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekke-gerrit
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 19:04
HyperBart schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 10:17:
[...]

[...]

Dat was zo bij bv de F3x series en alles daarrond van generatie maar is nu verplaatst naar het iDrive scherm, althans ik heb niks anders gevonden dan het zo te doen, dus ik heb het als shortcut via swipe naar beneden toegevoegd op mijn iDrive (dat is het zogenaamde alternatief voor de 1-8 shortcut buttons die je vroeger had).

Ik vind het vervelend want dat impliceert wisselen van context visueel en mentaal van de "cockpit" (handen aan het stuur, voor je kijken, blind kunnen wisselen) naar "blik naar iDrive", afgeleid van de weg.

Ik mis enorm de fysieke knoppen om te wisselen van gewone CC naar ACC en de 1 tot 8 knoppen.

[Afbeelding]
Als je bmw os open hebt (dus niet CarPlay) dan kan je de iDrive controller ook omhoog duwen, dan opent hij de shortcut menu en selecteert hij de eerste favoriet.

voor mij om lane-change warning uit te schakelen is het dus.

iDrive controller omhoog duwen, iDrive controller indrukken.

Vind het zelf wel fijn voor de meestgebruikte functie in de auto. maar die knoppen 1-8 waren toch wel zalig!

Laden doe je met je zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Avigoorn
HyperBart schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 10:17:
[...]

[...]

[Afbeelding]
Heb het net geprobeerd. En het lukt niet meer door een knop, welke dan ook, ingedrukt te houden.... Dus zal nu (na een update of iets?!) ergens in het menu te vinden zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
eikrur schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 10:06:
[...]

Volgens de video's die ik heb gezien is het de wide angle camera knop, tussen parkeersysteem en stability uitzetten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMaes
Het is de knop op het stuur om de afstand tot de voorganger te verminderen. Houdt die 3 seconden ingedrukt en hij gaat naar normale CC. Druk er nog eens op om terug te gaan naar ACC

[ Voor 14% gewijzigd door RobertMaes op 09-08-2024 13:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASS-Ware
RobertMaes schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 13:32:
Het is de knop op het stuur om de afstand tot de voorganger te verminderen. Houdt die 3 seconden ingedrukt en hij gaat naar normale CC. Druk er nog eens op om terug te gaan naar ACC
Oops, mijn reactie ging over de drive camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
RobertMaes schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 13:32:
FYI op een i5 heb je die knop om de afstand te verkleinen niet meer.
De i4 houdt nog iets meer de F30 stuur layout aan maar bij de i5 hebben ze dat gebroken.

Afbeeldingslocatie: https://www.bmwrox.com/inventoryphotos/4084/wby33fk08rcr45163/ip/10.jpg?timestamp=2024-06-28T04:01:42Z&bg-color=FFFFFF&width=1600

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B1OO
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 21:37
Avigoorn schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 11:49:
[...]

Heb het net geprobeerd. En het lukt niet meer door een knop, welke dan ook, ingedrukt te houden.... Dus zal nu (na een update of iets?!) ergens in het menu te vinden zijn?
Het is de knop om de afstand te bepalen. Wanneer je die paar sec indrukt komt er een melding in het scherm dat automatische afstand is uitgeschakeld. Dit moet je echter wel elke keer doen bij inschakeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
B1OO schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 14:59:
[...]

Het is de knop om de afstand te bepalen. Wanneer je die paar sec indrukt komt er een melding in het scherm dat automatische afstand is uitgeschakeld. Dit moet je echter wel elke keer doen bij inschakeling.
Ja en die dus net niet gedaan 8)7 8)7 8)7 8)7

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

HyperBart schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 14:47:
[...]

FYI op een i5 heb je die knop om de afstand te verkleinen niet meer.
De i4 houdt nog iets meer de F30 stuur layout aan maar bij de i5 hebben ze dat gebroken.

[Afbeelding]
Misschien wat offtopic, maar ik vind met name die ronde knopjes echt verschrikkelijk lelijk en goedkoop. Ik had vorige week een iX2 als leenauto en heb me echt geërgerd daaraan. Geen vooruitgang t.o.v. het stuur van mijn eigen i4 (juni 2023).

Is deze foto van een i5?

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eikrur
Mojo schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 16:15:
[...]

Misschien wat offtopic, maar ik vind met name die ronde knopjes echt verschrikkelijk lelijk en goedkoop. Ik had vorige week een iX2 als leenauto en heb me echt geërgerd daaraan. Geen vooruitgang t.o.v. het stuur van mijn eigen i4 (juni 2023).

Is deze foto van een i5?
Helemaal mee eens, stuur zelf is mooi dik en klein maar die Tesla model 3 knopjes op het stuur zijn zeer goedkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingsCrown
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-09 14:57
Mijn i4 is in bestelling, verwachte levering ergens in oktober van dit jaar.

Nu ben ik erg benieuwd of het stuurwiel veranderd is bij de facelift versie. Ik hoop namelijk van niet. De i4 waarin ik proef heb gereden had het normale stuur met drukknoppen. Nu zie ik hierboven het stuur van de i5 staan met daarop geen fysieke knoppen maar haptic-feedback knoppen.

Die laatste heb ik nu ook in m'n VW id4 en vind ik echt een drama...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
KingsCrown schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 11:53:

Nu ben ik erg benieuwd of het stuurwiel veranderd is bij de facelift versie. Ik hoop namelijk van niet. De i4 waarin ik proef heb gereden had het normale stuur met drukknoppen. Nu zie ik hierboven het stuur van de i5 staan met daarop geen fysieke knoppen maar haptic-feedback knoppen.

Ik vind die klik-klak knopjes in het huidige model ook niet fijn.
Liefst heb ik knopjes die zacht aanvoelen en die je niet hoort klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart

Geen zorgen, het zijn (althans, zo voelt het niet) haptic feedback knoppen afaik, het zijn echt "klikkers" die er onder zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zipsop
  • Niet online

De knopjes op het stuur van de LCI zijn nog hetzelfde. Verder is het design wel zoals i5 met het spaak design en de afvlakking onder bij m-sport. En bij de gewone non m-sport heeft hij een twee spaaks "squircle" design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eikrur

Het stuur is wel veranderd als het de vorm betreft, in de M versies is de onderkant nl plat, mooi vind ik persoonlijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KingsCrown
Tip voor de liefhebber die nu nog moet bestellen…

Voor mij komt het net te laat.😢
Order was niet meer aan te passen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uizfM6wXJ-BEAo5CJQS_9ixYdsY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KjaFw6sSupdfTHpsVSjLWPoz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E.lentriek
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 21-04 13:46
Bij het passeren zaterdag een M-LCI zien staan voor hun showroom bij Meerschman Zottegem (BE)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingsCrown
E.lentriek schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 17:29:
Bij het passeren zaterdag een M-LCI zien staan voor hun showroom bij Meerschman Zottegem (BE)
Ook Dusseldorp Zwolle heeft een E40 LCI inmiddels in de showroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeorgeBfast
Zo en dan na ruim 26300 km krijg je dit: Iemand ervaring mee?
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/vm9jWmhD/Screenshot-20240812-182223-My-BMW.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
GeorgeBfast schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 22:11:
Zo en dan na ruim 26300 km krijg je dit: Iemand ervaring mee?
[Afbeelding]
Ai. Ik hoop dat het meevalt, gezien je door kan rijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ASS-Ware
Ik heb de BMW Drive Recorder aangeschaft, eerste maand gratis.
Vandaag even handmatig geactiveerd en zag dat als je op een punt komt waarop de panoramaview automatisch aan wordt gezet, wat ik op een aantal punten heb geconfigureerd, dan stopt de opname.
Just so you know.
Later vandaag nog wat testjes doen op weg naar de supermarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeEeekhoorn
Zipsop schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 14:52:
[...]

De knopjes op het stuur van de LCI zijn nog hetzelfde. Verder is het design wel zoals i5 met het spaak design en de afvlakking onder bij m-sport. En bij de gewone non m-sport heeft hij een twee spaaks "squircle" design.
En als ik het goed zag is de binnenkant niet meer met leer afgewerkt, maar gewoon plastic..
(het deel waar je BMW-logo in staat)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrSenne
  • Laatst online: 12-09 16:17
Weet er iemand of het mogelijk is om in te stellen dat de muziek niet begint te spelen zodra je de auto in stapt? Regelmatig moet ik even iets uit de auto halen, en begint er direct voor heel de straat muziek te spelen tot ik de auto weer sluit. Als ik paar keer over en weer moet om uit te laden, dan is dat best vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
MrSenne schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 09:26:
Weet er iemand of het mogelijk is om in te stellen dat de muziek niet begint te spelen zodra je de auto in stapt? Regelmatig moet ik even iets uit de auto halen, en begint er direct voor heel de straat muziek te spelen tot ik de auto weer sluit. Als ik paar keer over en weer moet om uit te laden, dan is dat best vervelend.
Waarschijnlijk met android carplay, waarbij je uitstapte met muziek aan...?

Iig, dat is een virus bij meeste auto's. 8) 8) 8) 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ASS-Ware
MrSenne schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 09:26:
Voor heel de straat?
Staat je volume zo hoog dan?
Kom jij met hoog volume de straat inrijden?
Ik zet het geluid zacht zodra ik de straat inrij, niemand hoeft last te hebben van me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke-gerrit
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 19:04
ASS-Ware schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 09:49:
[...]

Voor heel de straat?
Staat je volume zo hoog dan?
Kom jij met hoog volume de straat inrijden?
Ik zet het geluid zacht zodra ik de straat inrij, niemand hoeft last te hebben van me.
Bij het uitzetten van de auto gaat het volume sowieso weer terug naar 25% tenzij dit anders is gecodeerd met bimmercode oid. Maar 25% is om 2300 uur natuurlijk ook al behoorlijk veel lawaai

Laden doe je met je zonnepanelen

Pagina: 1 ... 101 ... 122 Laatste

Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.