Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrSenne
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-09 16:17
Avigoorn schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 09:47:
[...]

Waarschijnlijk met android carplay, waarbij je uitstapte met muziek aan...?

Iig, dat is een virus bij meeste auto's. 8) 8) 8) 8)
Nee, gewoon de ingebouwde Spotify applicatie.
ASS-Ware schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 09:49:
[...]

Voor heel de straat?
Staat je volume zo hoog dan?
Kom jij met hoog volume de straat inrijden?
Ik zet het geluid zacht zodra ik de straat inrij, niemand hoeft last te hebben van me.
Nee, maar wanneer ik 's avonds nog iets uit de auto wil nemen hoeft de muziek helemaal niet aan te springen. Ik heb liever dat dit pas gebeurd wanneer ik het contact aanzet.
gekke-gerrit schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 10:05:
[...]

Bij het uitzetten van de auto gaat het volume sowieso weer terug naar 25% tenzij dit anders is gecodeerd met bimmercode oid. Maar 25% is om 2300 uur natuurlijk ook al behoorlijk veel lawaai
En inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:46
[...]

Bij het uitzetten van de auto gaat het volume sowieso weer terug naar 25% tenzij dit anders is gecodeerd met bimmercode oid. Maar 25% is om 2300 uur natuurlijk ook al behoorlijk veel lawaai
Is dat een setting?
Ik heb dat niet iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke-gerrit
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 19:04
ASS-Ware schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 10:32:
[...]

Is dat een setting?
Ik heb dat niet iig.
Is niet wat je zelf aan kan passen in de auto, maar in Bimmercode. Probeer het maar eens uit :+

Laden doe je met je zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
[...]

Ik ben zojuist in de auto gaan zitten, de muziek stond redelijk zacht, zeker geen 25%.
Ik heb hem zachter gezet, uitgestapt, auto op slot, even wachten, auto weer van slot en ingestapt en het volume is niet veranderd, hij stond nog steeds zachter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
gekke-gerrit schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 10:34:
[...]

Is niet wat je zelf aan kan passen in de auto, maar in Bimmercode. Probeer het maar eens uit :+
Maar waarom zou je dat doen?
Het volume blijft staan op het niveau waarop je de auto verliet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke-gerrit
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 19:04
ASS-Ware schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 12:32:
[...]

Ik ben zojuist in de auto gaan zitten, de muziek stond redelijk zacht, zeker geen 25%.
Ik heb hem zachter gezet, uitgestapt, auto op slot, even wachten, auto weer van slot en ingestapt en het volume is niet veranderd, hij stond nog steeds zachter.
Excuus, maximaal 25% dus als je hem naar 80% volume zet en dan de auto verlaat, staat hij daarna op 25% maximaal

Laden doe je met je zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASS-Ware
ASS-Ware schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 09:07:
Ik heb de BMW Drive Recorder aangeschaft, eerste maand gratis.
Vandaag even handmatig geactiveerd en zag dat als je op een punt komt waarop de panoramaview automatisch aan wordt gezet, wat ik op een aantal punten heb geconfigureerd, dan stopt de opname.
Just so you know.
Later vandaag nog wat testjes doen op weg naar de supermarkt.
Ik heb even de video gedownload naar een USB stick en zie dat er 3 video's worden opgeslagen.
1 video van vóór het auotmatisch activeren van de panoramaview.
1 video van tijdens de panoramaview.
1 video van na het automatisch uitzetten van de panoramaview.
In de auto is alleen de eerste zichtbaar.

Overigens, op https://www.bmw.nl/nl/shop/ls/dp/Base_Drive_Recorder_nl staat:
In de BMW opgeslagen video's kunnen draadloos naar compatibele media worden overgedragen.
Weet iemand hoe het draadloos overzetten werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipsop
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
ASS-Ware schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 13:35:
[...]

Ik heb even de video gedownload naar een USB stick en zie dat er 3 video's worden opgeslagen.
1 video van vóór het auotmatisch activeren van de panoramaview.
1 video van tijdens de panoramaview.
1 video van na het automatisch uitzetten van de panoramaview.
In de auto is alleen de eerste zichtbaar.

Overigens, op https://www.bmw.nl/nl/shop/ls/dp/Base_Drive_Recorder_nl staat:
In de BMW opgeslagen video's kunnen draadloos naar compatibele media worden overgedragen.
Weet iemand hoe het draadloos overzetten werkt?
Alleen in combinatie met de "Anti Theft" feature die samen werkt per het alarm en personal e-sim.
Niet in Europa verkrijgbaar voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Zipsop schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 14:09:
[...]

Alleen in combinatie met de "Anti Theft" feature die samen werkt per het alarm en personal e-sim.
Niet in Europa verkrijgbaar voor zover ik weet.
Dat is wel jammer.
Ik had toevallig iemand van BMW aan de lijn en hij zei dat ik voor de app kon kiezen als ik er geen USB stick in zou doen.
Niet dus ...

Ik heb trouwens ook een korte pauze tussen de eerste 20 sec en de tweede 20 sec.
Slordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Dit vind ik ook wel raar.
Ik stel in dat er tussen 16:00 en 06:00 geladen mag worden.
Ik geef een vertrektijd op van 06:00.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FBTF9MncmoXqQDRRjmeu5_o-O_U=/x800/filters:strip_exif()/f/image/giIkbN9nqTFPHExUCZdWOAgZ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M1zzP9zLK6xzixFZaA42B4jKwKc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/c09Ofc9qslVXkEuPV9QeRUFg.png?f=fotoalbum_large

Ik prik hem in en hij begint direct te laden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ubhmzoAEs-h4OVQ26tTTss4X0xA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/htIjao4eCGM4tg8N7NBXBv6K.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeorgeBfast
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 10-09 21:45
Avigoorn schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 08:53:
[...]

Ai. Ik hoop dat het meevalt, gezien je door kan rijden.
Het valt niet mee , mijn vrouw vanmorgen stilgevallen op straat in het dorp. BMW stuurt de ANWB en die kregen het met een reset niet opgelost maar hij reed wel weer. Dus naar huis gehaald . Maar op verzoek van de wegenwacht heeft BMW de auto toch opgehaald en heb ik vervangend vervoer gekregen in de vorm van een handgeschakelde Toyota Aygo Cross. :F Tja valt me nog niet mee allemaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASS-Ware
GeorgeBfast schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 17:54:
[...]

Het valt niet mee , mijn vrouw vanmorgen stilgevallen op straat in het dorp. BMW stuurt de ANWB en die kregen het met een reset niet opgelost maar hij reed wel weer. Dus naar huis gehaald . Maar op verzoek van de wegenwacht heeft BMW de auto toch opgehaald en heb ik vervangend vervoer gekregen in de vorm van een handgeschakelde Toyota Aygo Cross. :F Tja valt me nog niet mee allemaal.
WTF?
Van de ANWB of van BMW?
Heb je nog garantie?
Dan zou ik een gelijkwaardig apparaat verwachten, ik heb flink geld betaald voor een dergelijke machine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeorgeBfast
Ja garantie ja , auto is van 5 januari 2023 en heeft 26360 km gelopen. Dus garantie tot 5 januari 2026.
Het valt mij natuurlijk ook niet mee , ik heb de auto niet geleased maar zelf gekocht als demowagen toen hij 4 maanden oud was met 3800 km op de teller voor € 73995 bij Severs Breeman in Gouda maar woon zelf in Noord Brabant tegen Limburgse grens. Dan zou je toch iets meer verwachten.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/8kJgqcKX/20240813-162655.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door GeorgeBfast op 13-08-2024 18:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KingsCrown
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-09 14:57
GeorgeBfast schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 18:29:
Ja garantie ja , auto is van 5 januari 2023 en heeft 26360 km gelopen. Dus garantie tot 5 januari 2026.
Het valt mij natuurlijk ook niet mee , ik heb de auto niet geleased maar zelf gekocht als demowagen toen hij 4 maanden oud was met 3800 km op de teller voor € 73995 bij Severs Breeman in Gouda maar woon zelf in Noord Brabant tegen Limburgse grens. Dan zou je toch iets meer verwachten.

[Afbeelding]
Inderdaad… dit is geen reclame.
Hopelijk valt het allemaal mee en kan je snel weer rijden!

[ Voor 4% gewijzigd door KingsCrown op 13-08-2024 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipsop
  • Niet online

[Afbeelding]
Ai vervelend, hoop dat ze het snel oplossen.
Maar er blijft natuurlijk altijd een verschil tussen verwachting en wat er gewoon is afgesproken.
Je maakt gebruik van de BMW Pech service, wat in Nederland aan de ANWB is uitbesteed. En die leveren gewoon de vervangend vervoer dienst, daar is geen categorie aan verbonden, voor maximaal 3 dagen.
Edit: Ter referentie, dit is dezelfde dienst die Mercedes en Audi ook gebruiken. Bij Tesla slepen ze alleen je auto af naar een service center en mag je zelf alles regelen.

Dus altijd even je dealer bellen wat de verwachting is zodat je daar kan omwisselen als het langer gaat duren. En gewoon informeren of je meteen kan omwisselen voor een meer passende auto kan je natuurlijk ook altijd vragen.

[ Voor 7% gewijzigd door Zipsop op 13-08-2024 19:41 . Reden: Referentie andere merken ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-09 20:02
Zipsop schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 19:25:
[...]

Ai vervelend, hoop dat ze het snel oplossen.
Maar er blijft natuurlijk altijd een verschil tussen verwachting en wat er gewoon is afgesproken.
Je maakt gebruik van de BMW Pech service, wat in Nederland aan de ANWB is uitbesteed. En die leveren gewoon de vervangend vervoer dienst, daar is geen categorie aan verbonden, voor maximaal 3 dagen.

Dus altijd even je dealer bellen wat de verwachting is zodat je daar kan omwisselen als het langer gaat duren. En gewoon informeren of je meteen kan omwisselen voor een meer passende auto kan je natuurlijk ook altijd vragen.
Dat is het leuke en het ambetante van BMW Assistance, heel snel en goed via partners, de dealer moet nu ook niet betalen voor de vervangwagen maar je kan later wel naar de dealer gaan en uit coulance een proef of demo wagen als vervangwagen krijgen.

Gelukkig nog allemaal onder garantie maar ja wel vervelend. Bel ze eens op, regel een gratis vervangwagen van hen zo snel mogelijk dan gaan zij ook meer betrokken zijn bij de herstelling 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09 15:37
KingsCrown schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 16:44:
Tip voor de liefhebber die nu nog moet bestellen…

Voor mij komt het net te laat.😢
Order was niet meer aan te passen.

[Afbeelding]
Had dit liever niet gezien, mijne is al in NL dus die lichten zullen er niet opzitten.
Moet alleen een half jaar wachten tot ik erin mag rijden van de leasemaatschappij..... oude moet eerst op....

Ja dan is het dus geen nieuwe auto meer maar een half jaar oude die op een parkeerterrein gestald is geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMaes
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-09 23:14
wimpie007 schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 19:45:
[...]

Had dit liever niet gezien, mijne is al in NL dus die lichten zullen er niet opzitten.
Moet alleen een half jaar wachten tot ik erin mag rijden van de leasemaatschappij..... oude moet eerst op....

Ja dan is het dus geen nieuwe auto meer maar een half jaar oude die op een parkeerterrein gestald is geweest
Heb je dan niet gewoon veel te vroeg besteld? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Huh?
Ik stippel een route uit naar Calais, vertrek 1 sep om 06:00 uur.
Dan krijg ik dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VH3tTxvMldK7nTJfvyi7c7OtiBE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/zPCiXZk7xgbB3b3HmppDWLCS.png?f=fotoalbum_large

Maar aangezien ik met een accu van 100% vol wil vertrekken, pas ik dat ook aan en krijg ik dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-VgImE7W4uIfu06rukSRMXQFAQY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/25yo4hmbRf5jrFmtJJ0Z502G.png?f=fotoalbum_large

Hij past het tijdstip van vertrek aan.
Zet ik die weer goed, dan rekent ie weer met 83% accu.
Welke zot schrijft die software?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pieter81!
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 12-09 20:58

[Afbeelding]
wat ongelofelijk vervelend. Ben benieuwd wat het issue is.. Wellicht zelfde probleem als je vaker leest, dus stof van de koolborstels? Zou wel heel snel zijn overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeorgeBfast
Hij geeft nu storing aan het hoogvoltsysteem aan en gisteren aan de aandrijving. Dus ik weet ook niet wat er aan de hand is.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/wjBRDnQm/Screenshot-20240813-163716-My-BMW-jpg-vandaag.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
ASS-Ware schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 20:48:
Huh?
Dan krijg ik dit:

[Afbeelding]

Maar aangezien ik met een accu van 100% vol wil vertrekken, pas ik dat ook aan en krijg ik dit:

[Afbeelding]

Hij past het tijdstip van vertrek aan.
Zet ik die weer goed, dan rekent ie weer met 83% accu.
Welke zot schrijft die software?
Ik snap het niet, wat is precies het probleem? Wat doet ie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Dan krijg ik een route voorgeschoteld die uitgaat van 84% accu.
Wijzig ik dat naar 100%, dan verandert de vertrektijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodoo077
  • Laatst online: 12-09 09:51
ASS-Ware schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 23:03:
Dan krijg ik een route voorgeschoteld die uitgaat van 84% accu.
Wijzig ik dat naar 100%, dan verandert de vertrektijd.
Op zich maakt dat toch weinig uit. Alles hangt toch af van je precieze moment van vertrekken.
Of er nu staat 6u 's morgens of 14u ...
Rijtijd en stops etc zijn vergelijkbaar. Is meer een leidraad heb ik gemerkt en de auto past aan op basis van verbruik op dat moment en uiteraard de instellingen.

Welke snelheden hebben de forumleden hier al gezien op snelle laders? Ik dacht dat auto max 205 aan kon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 16:30
MrSenne schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 09:26:
Weet er iemand of het mogelijk is om in te stellen dat de muziek niet begint te spelen zodra je de auto in stapt? Regelmatig moet ik even iets uit de auto halen, en begint er direct voor heel de straat muziek te spelen tot ik de auto weer sluit. Als ik paar keer over en weer moet om uit te laden, dan is dat best vervelend.
Vind ik ook een irritatie puntje. Bij VW kun je het inschakelvolume nog instellen, gaat hier ook niet. Dus ik heb mezelf aangeleerd om de volumeknop volledig naar beneden te draaien alvorens het uitstappen.

Voor anderen/omwonenden niet zo irritant, maar als ik met de baby weg wil en ik zet de maxi-cosi in de auto gaat de muziek loeien. Zeer irritant.

Ook als ik mijn deur open doe om uit te stappen gaat de muziek uit, maar als ik dan nog iets van een andere stoel wil pakken bijvoorbeeld gaat de muziek weer aan tot 'afsluiten/vergrendelen'.

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scientific
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 12-09 23:14
voodoo077 schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 09:40:
[...]

Welke snelheden hebben de forumleden hier al gezien op snelle laders? Ik dacht dat auto max 205 aan kon?
205 in theorie dacht ik, maar ik heb ook al even 208 aangetikt. Maar sowieso is dat maar voor heel even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
[...]
Even terugzoeken, hebben we het net een paar pagina's terug over gehad.
Scientific schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 10:46:
[...]
205 in theorie dacht ik, maar ik heb ook al even 208 aangetikt. Maar sowieso is dat maar voor heel even.
Is as such niet zo belangrijk maar het draagt wel bij tot een hoger gemiddelde en dat is wel leuk om de laadstops efficient te houden. Vanaf 60 à 70 zie je dat opmerkelijk meer naar beneden gaat en dat scheelt per tijdseenheid maar in een grotere trip stoort dat niet/doet dat geen pijn omdat je dan een paar minuten langer bezig bent maar die spaar je uit als je niet nog eens een stop moet doen, parkeren, kabel, badge etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSenne
  • Laatst online: 12-09 16:17
virtualJac schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 10:18:
[...]

Ook als ik mijn deur open doe om uit te stappen gaat de muziek uit, maar als ik dan nog iets van een andere stoel wil pakken bijvoorbeeld gaat de muziek weer aan tot 'afsluiten/vergrendelen'.
Ja, het is dat wat ik zo vervelend vind. Zeker wanneer ik een podcast aan het luisteren ben, en dan steeds een stuk mis en bij het volgende vertrek een stuk terug moet spoelen (wat via de ingebouwde Spotify niet gaat met een aantal seconden, als je terug gaat neemt hij direct de vorige aflevering, dus dat moet dan weer via de telefoon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phex
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 11:42
In het begin heb ik erg mijn best gedaan om puur de BMW software te gebruiken.

Maar de voice control, navigatie en Spotify is gewoon het net niet. Dus ik denk dat ik nu zo'n half jaar exclusief Android Auto gebruik en ik mis idrive eigenlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
[...]

Op zich maakt dat toch weinig uit. Alles hangt toch af van je precieze moment van vertrekken.
Of er nu staat 6u 's morgens of 14u ...
Rijtijd en stops etc zijn vergelijkbaar. Is meer een leidraad heb ik gemerkt en de auto past aan op basis van verbruik op dat moment en uiteraard de instellingen.

Daar gaat het toch niet om?
Ik kan lading en tijdstip instellen en dus zou het moeten kloppen.

• Ard1970
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 09-02 18:03
Het schijnt dat het met de 07.2024 update ook voor de eerst geleverde i4’s mogelijk wordt om de accu handmatig voor te bereiden op laden?

Iemand deze update al gehad? OTA?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ard1970 schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 21:20:
Het schijnt dat het met de 07.2024 update ook voor de eerst geleverde i4’s mogelijk wordt om de accu handmatig voor te bereiden op laden?

dat zou mooi zijn, snapte al niet waarom dat met de vroegere I4's niet kon. helaas heb ik deze update nog niet

• loser180
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-09 13:44
Ben sinds een week in het bezit van een jong gebruikte goed aangeklede e-drive40. Wat een bak, heerlijk.

In anticipatie naar het aflever moment heel het topic door gelezen en een hoop geleerd, dank:) eerste wat ik na afleveren heb aan gepakt is het verwijderen van de blauwe details uit het interieur, niet iedereen begreep waarom ik me daar zo aan ergerde, maar ben erg blij met het resultaat, en dat met 3 minuten werk.

Nu heb ik helaas niet het HK systeem, maar slechts het hifi systeem, klinkt prima, maar kan beter. Zijn er mensen die de originele versterker hebben uitgebreid met die van Match of binmer-tech(of iets anders?) Wat zijn de ervaringen en heb je hem voor de upgrade ergens kunnen beluisteren?

Thnx

Jouw naam in onder mijn Post

• ASS-Ware

Dat kon vorig jaar al.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quiller
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:36
Niet voor de eerst geleverde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ard1970
Zoals in het bericht staat “voor de eerst geleverden”, dus mid 2022, en dus niet vorig jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Chris_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-09 17:20
Iemand de LCI al gezien bij een dealer? Van het weekend maar eens kijken of er ergens wat staat. Ben ook erg benieuwd naar de kleur Cape York op een i4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Quiller schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 00:05:
[...]

Niet voor de eerst geleverde.
Ik heb nog de 2023 software en daar zit de optie in.
Geen idee, echter, hoe lang dat voorbereiden duurt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quiller
ASS-Ware schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 10:40:
[...]

Ik heb nog de 2023 software en daar zit de optie in.
Geen idee, echter, hoe lang dat voorbereiden duurt.
BMW beweerde tot nu toe dat het niet puur softwarematig was... Enkel i4's geproduceerd na oktober 2022 konden het krijgen (volgens bmw omdat er hardwarematig een verschil is) ... Als het nu plots wel kan (en ik heb het op i4talk nagekeken en idd daar wordt het bevestigd!!!) dan hebben ze tot nu toe gelogen (of degene die de communicatie naar publiek toe organiseerde was onbekwaam en won geen info in bij de engineers)
en was het mijn inziens onwil om een functie 'toe te voegen'.

[ Voor 8% gewijzigd door Quiller op 16-08-2024 10:57 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• phex
Of ze hebben een manier gevonden om softwarematig om de hardware limitatie heen te werken. Dat kan ook verklaren waarom het zo lang heeft moeten duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Ik heb die update nog niet gehad.
Maar er zat altijd al een optie “accu voorbereiden” in het menu.

Deed die dan niks? Of is daar iets aan verbeterd/veranderd? :?

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quiller
Pietervs schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 12:05:
[...]

Ik heb die update nog niet gehad.
Maar er zat altijd al een optie “accu voorbereiden” in het menu.

Deed die dan niks? Of is daar iets aan verbeterd/veranderd? :?
Bij de wagens voor okt 22 was dit nooit aanwezig (de optie in het menu). (ps ik heb de update ook nog niet gehad, is momenteel alleen via de dealers, dus de OTA zal wss september / oktober komen.

[ Voor 14% gewijzigd door Quiller op 16-08-2024 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Chris_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-09 17:20
_Chris_ schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 09:56:
Iemand de LCI al gezien bij een dealer? Van het weekend maar eens kijken of er ergens wat staat. Ben ook erg benieuwd naar de kleur Cape York op een i4
De eerste i4’s worden op dit moment uitgeleverd. Bij Nobracars was de demo inmiddels geleverd, maar staat nog ingepakt op het parkeerterrein.

Cape York gezien op een ix2 …. Weet niet zo goed wat ik van deze kleur moet vinden. Iemand anders de kleur al in het echt gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:46

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

phex schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 12:05:
Of ze hebben een manier gevonden om softwarematig om de hardware limitatie heen te werken. Dat kan ook verklaren waarom het zo lang heeft moeten duren.
Het kon al softwarematig want die versie doet die functionaliteit al door naar een hpc te navigeren. Ik vermoed dat het een kwestie van ontwikkelprioriteit is geweest. Hier ben ik als bezitter van een okt 22 produktie auto nog steeds zuur om.

Ik moet binnenkort voor de eerste beurt dus zal de dealer meteen vragen of ze mij ook die update willen geven.

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-09 23:22
Danfoss schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 23:01:
[...]

Het kon al softwarematig want die versie doet die functionaliteit al door naar een hpc te navigeren. Ik vermoed dat het een kwestie van ontwikkelprioriteit is geweest. Hier ben ik als bezitter van een okt 22 produktie auto nog steeds zuur om.
Niet nodig omdat je hier alleen echt het effect merkt als het buiten -10 is.

In alle andere gevallen zijn de voordelen in seconden uit te drukken volgens mij.

Een beetje stevig doorrijden / optrekken heeft meer effect omdat je gemiddelde snelheid dan pas echt omhoog gaat.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scientific
kdeboois schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 07:14:
[...]

Niet nodig omdat je hier alleen echt het effect merkt als het buiten -10 is.

In alle andere gevallen zijn de voordelen in seconden uit te drukken volgens mij.

Een beetje stevig doorrijden / optrekken heeft meer effect omdat je gemiddelde snelheid dan pas echt omhoog gaat.
Wat een onzin. De batterij conditioneren is wel degelijk zinvol. Best is het de auto automatisch te laten doen, de auto kent de temperatuur van de batterij en wat nodig is om hoge laad snelheden te halen. Als je aan normale snelheden rijdt bvb niet sneller dan 120km/h zal de batterijtemperatuur bij omgevingstemperaturen van 20 graden of minder, bijna altijd te laag zijn om optimaal te snelladen.

Bij een normale vlotte rijstijl in de BeNeLux blijkt de batterijtemperatuur zelden veel boven de omgevingstemperatuur te liggen (gemakkelijk zelf vast te stellen via OBD connector en software)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-09 23:22
Scientific schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 21:37:
[...]
Bij een normale vlotte rijstijl in de BeNeLux blijkt de batterijtemperatuur zelden veel boven de omgevingstemperatuur te liggen (gemakkelijk zelf vast te stellen via OBD connector en software)
Ik durf te stellen dat de verschillen bij zomerse temperaturen verwaarloosbaar zijn. Verder is de hoge piek die dan te realiseren is een daadwerkelijke piek. Het gemiddelde laadvermogen neemt nauwelijks toe mijn inziens. Niet iets om dramatisch over te doen dat je zelf niet op het knopje kan drukken.

Dat is mijn mening en dat mag onzin vinden. Fijne avond.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scientific
kdeboois schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 21:56:
[...]

Ik durf te stellen dat de verschillen bij zomerse temperaturen verwaarloosbaar zijn. Verder is de hoge piek die dan te realiseren is een daadwerkelijke piek. Het gemiddelde laadvermogen neemt nauwelijks toe mijn inziens. Niet iets om dramatisch over te doen dat je zelf niet op het knopje kan drukken.

Dat is mijn mening en dat mag onzin vinden. Fijne avond.
Ik spreek op basis van empirische vaststellingen. De auto blijkt de batterij het liefst op 30-35 graden te hebben bij het snelladen.

Maar als je het hebt over omgevingstemperaturen >25 graden, dan zal voorverwarmen inderdaad nog weinig verschil maken. De auto zal dan normaal gezien ook nooit automatisch conditioneren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M_G_
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 06-01 13:32
_Chris_ schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 09:56:
Gisteren een M50 LCI en een i40 gezien bij Dusseldorp in Alkmaar. Die i40 stond al als demo buiten op kenteken. De nieuwe grill valt me alles mee, die nieuwe laserachterlichten zijn echt vet! Verder stond er een i5 Touring buiten in Cape York (volgens mij), erg mooi. Binnen stond een iX1 in die kleur maar die viel dan weer tegen…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThunderaceNL
  • Laatst online: 31-08 18:04
loser180 schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 22:58:

Nu heb ik helaas niet het HK systeem, maar slechts het hifi systeem, klinkt prima, maar kan beter. Zijn er mensen die de originele versterker hebben uitgebreid met die van Match of binmer-tech(of iets anders?) Wat zijn de ervaringen en heb je hem voor de upgrade ergens kunnen beluisteren?

Thnx
Heb sinds deze week mijn nieuwe i4, met de Hifi upgrade erin. Heb bewust voor deze gekozen en niet voor de Harman Kardon omdat ik in m'n huidige en voorgaande auto's de audio achteraf heb laten aanpassen. Met 10 speakers beginnen leek me een mooier startpunt dan met 6. En mijn ervaring is dat een specialist een mooiere installatie kan maken dan wat af fabriek meegeleverd kan worden.

Was gisteren bij m'n audio specialist (Concept4Cars in Ede) om de oude auto te laten leeghalen ivm retour lease, en daar meteen gesproken over de gewenste aanpassingen op de nieuwe.

Had in de 508 GT Hybrid alle speakers door hun laten vervangen, versterker en sub van Match erin en dan nog wat kleine dingetjes als deuren akoestisch isoleren of iets dergelijks. Dat vergeleken met de BMW af fabriek Hifi upgrade? 100x beter. Echt totaal geen vergelijk, wat klinkt de BMW dan beroerd zeg, al helemaal als je het volume wat verder open zet. Welke aanpassing in het BMW menu dan ook geprobeerd, het is totaal geen vergelijk.

Volgens de specialist ging met wat aanpassingen op m'n nieuwe auto alles nog veel mooier worden, daar de bouwkwaliteit van BMW domweg een stuk beter is (oa radio ook een stuk beter). Daar een andere versterker tussen leggen zou mij een stuk mooier geluid gaan geven dan de 508. De sub uit de 508 gaat dan mee naar de i4. Moet wel een andere versterker hebben ivm aantal kanalen, dit wordt weer Match.

Weet dus nog niet wat het verschil in BMW met hifi upgrade / zonder Match upgrade is, maar op basis van BMW zonder en Peugeot met Match upgrade is het voor mij een simpele keuze. Die Match upgrade komt hier zeer zeker.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ASS-Ware
ThunderaceNL schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 10:33:
[...]

Heb sinds deze week mijn nieuwe i4, met de Hifi upgrade erin. Heb bewust voor deze gekozen en niet voor de Harman Kardon omdat ik in m'n huidige en voorgaande auto's de audio achteraf heb laten aanpassen. Met 10 speakers beginnen leek me een mooier startpunt dan met 6. En mijn ervaring is dat een specialist een mooiere installatie kan maken dan wat af fabriek meegeleverd kan worden.

Was gisteren bij m'n audio specialist (Concept4Cars in Ede) om de oude auto te laten leeghalen ivm retour lease, en daar meteen gesproken over de gewenste aanpassingen op de nieuwe.

Had in de 508 GT Hybrid alle speakers door hun laten vervangen, versterker en sub van Match erin en dan nog wat kleine dingetjes als deuren akoestisch isoleren of iets dergelijks. Dat vergeleken met de BMW af fabriek Hifi upgrade? 100x beter. Echt totaal geen vergelijk, wat klinkt de BMW dan beroerd zeg, al helemaal als je het volume wat verder open zet. Welke aanpassing in het BMW menu dan ook geprobeerd, het is totaal geen vergelijk.

Volgens de specialist ging met wat aanpassingen op m'n nieuwe auto alles nog veel mooier worden, daar de bouwkwaliteit van BMW domweg een stuk beter is (oa radio ook een stuk beter). Daar een andere versterker tussen leggen zou mij een stuk mooier geluid gaan geven dan de 508. De sub uit de 508 gaat dan mee naar de i4. Moet wel een andere versterker hebben ivm aantal kanalen, dit wordt weer Match.

Weet dus nog niet wat het verschil in BMW met hifi upgrade / zonder Match upgrade is, maar op basis van BMW zonder en Peugeot met Match upgrade is het voor mij een simpele keuze. Die Match upgrade komt hier zeer zeker.
Hou ons op de hoogte aub.
Ik heb nu voor de 4e keer HK, het is wel lekker, maar niet geweldig.
Ik zou graag willen weten wat er allemaal wordt aangepast, wat je er van vindt en wat het ongeveer kost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASS-Ware
Dit is lekker handig.
Plan een route in de app.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KJ5F_3FzGGsWuN8c8mK_zoMa-bw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/PkKET4CqcV8pyHsJTjEhjW6A.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bgDhvGPqTnOHICQoBPHGaXlmFCQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/TJpRxX3cXTAmUJCRuuqKLzha.png?f=fotoalbum_large

Als je weet dat dat laadpunt niet werkt, stel het dan niet voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASS-Ware
Blijft een slappe app, My BMW.
Ik plan een route en de app stelt maar 1 laadoptie voor en geeft zelf aan dat deze out of order is.
Ga ik in de auto zitten plannen, dan heb ik veel meer laadopties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodoo077
Scientific schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 10:46:
[...]

Ik dacht ook 205 vandaar mijn vraag en heb blijkbaar de vorige discussie hierover mislopen of toch niet gezien.

Was onlangs voor het eerst langer op weg en moest dus voor het eerst aan de snelladers.
Haalde maar 150 op een 300 maar er was nog iemand bezig dus ik veronderstel dat de paal verdeeld heeft.
Maar op de volgende zag ik onmiddellijk hoge snelheden en ik kreeg zelf +212 te zien.
Ben zo dom geweest in de auto te blijven zitten en staren naar die hoge snelheden ipv op de paal te kijken hoeveel meer het was dan 212.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderaceNL
ASS-Ware schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 11:31:
[...]

Hou ons op de hoogte aub.
Ik heb nu voor de 4e keer HK, het is wel lekker, maar niet geweldig.
Ik zou graag willen weten wat er allemaal wordt aangepast, wat je er van vindt en wat het ongeveer kost.
Komt goed, offerte inmiddels akkoord gegeven dus afspraak voor inbouwen gaat gemaakt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
ThunderaceNL schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 19:17:
[...]

Komt goed, offerte inmiddels akkoord gegeven dus afspraak voor inbouwen gaat gemaakt worden.
Ik vraag me af wat dit doet met je garantie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThunderaceNL
ASS-Ware schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 21:20:
[...]

Ik vraag me af wat dit doet met je garantie.
Vrij weinig denk ik, specialist houdt goed rekening met het feit dat het lease is. Er wordt niets weggehaald, geen kabels geknipt. Alles kan einde lease weer in originele staat teruggebracht worden.

Aanvulling, het bedrijf waar ik het laat doen is niet echt een beunhaas.... De keren dat ik er ben geweest was men bezig met vrij exotische voertuigen. Afgelopen vrijdag met een Porsche GT3 of GT2 RS, vorige keer dat ik er was met een of andere custom Porsche Cayenne. Die mensen weten prima waar ze mee bezig zijn.

[ Voor 30% gewijzigd door ThunderaceNL op 20-08-2024 22:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phex
Vind je het niet moeilijk om boven op je lease nog te investeren in een wagen? Ik snap het argument wel van dat je goede audio o.i.d. wil, maar kun je dan niet beter zelf een wagen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
ThunderaceNL schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 21:32:
[...]

Vrij weinig denk ik, specialist houdt goed rekening met het feit dat het lease is. Er wordt niets weggehaald, geen kabels geknipt. Alles kan einde lease weer in originele staat teruggebracht worden.

Aanvulling, het bedrijf waar ik het laat doen is niet echt een beunhaas.... De keren dat ik er ben geweest was men bezig met vrij exotische voertuigen. Afgelopen vrijdag met ik een Porsche GT3 of GT2 RS, vorige keer dat ik er was met een of andere custom Porsche Cayenne. Die mensen weten prima waar ze mee bezig zijn.
Waar laat je het doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThunderaceNL
phex schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 21:52:
Vind je het niet moeilijk om boven op je lease nog te investeren in een wagen? Ik snap het argument wel van dat je goede audio o.i.d. wil, maar kun je dan niet beter zelf een wagen kopen?
Het is een auto van de zaak welke ik dan ook gebruik voor werk. Zit er best wat uren van m'n leven in dus accepteer de bijtelling van een lekker luxe auto, en ook zo'n investering als deze. Goeie audio is echt wat waard als je van muziek houdt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThunderaceNL
Concept4cars in Ede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodoo077
ThunderaceNL schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 10:33:
[...]

Mooie keuze, alvast veel plezier met de audio.
De gewone audio is echt niet om aan te horen, de upgrade vond ik ook niet veel soeps. De HK is een stuk beter, uiteraard is er beter maar ik investeer dat extra budget dan liever in een M50 ipv een e40 etc.
Ieder diertje zijn pleziertje. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Las al een keer het probleem dat de laadklep niet meer open wilde. Ik heb nu echter andersom. Krijg continue de melding dat de laadklep open is in de auto, echter is hij netjes dicht. Ook als ik mijn auto op slot doe, wordt de laadklep niet meer vergrendeld.

Volgende week langs de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipsop
  • Niet online
virtualJac schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 10:08:
Las al een keer het probleem dat de laadklep niet meer open wilde. Ik heb nu echter andersom. Krijg continue de melding dat de laadklep open is in de auto, echter is hij netjes dicht. Ook als ik mijn auto op slot doe, wordt de laadklep niet meer vergrendeld.

Volgende week langs de dealer.
Ja had ik laatst ook, ze vervangen dan onder garantie de hele constructie voor een nieuwe versie. Als die op voorraad is kan je er op wachten, was bij bij totaal een uurtje van binnenlopen tot weer wegrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Zipsop schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 14:21:
[...]

Ja had ik laatst ook, ze vervangen dan onder garantie de hele constructie voor een nieuwe versie. Als die op voorraad is kan je er op wachten, was bij bij totaal een uurtje van binnenlopen tot weer wegrijden.
Wel vreemd. Mijne is een 2024 model, dacht dat die hier geen last meer van hadden. We gaan het afwachten.

Hij moet volgende week al terug naar de dealer voor het vervangen van een stoel onder garantie, dus ze combineren het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zipsop
  • Niet online
virtualJac schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 14:51:
[...]

Wel vreemd. Mijne is een 2024 model, dacht dat die hier geen last meer van hadden. We gaan het afwachten.

Hij moet volgende week al terug naar de dealer voor het vervangen van een stoel onder garantie, dus ze combineren het.
Dit is ook een nieuw issue, waar zoals ik begreep een batch sensors niet helemaal lekker is.
Want ik had al de versie die niet open gebroken hoeft te worden.

• papabeer
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 09-09 09:33
Vandaag een afspraak gemaakt met de lokale concessiehouder wegens gekraak aan de achterbank of achterste rijruitjes. Bij lage snelheid en oneffenheden in het wegdek kraakt dat ding gelijk een oude Citroën 2CV.
Blijkbaar een gekend probleem daar de garage zonder verdere opmerking een afspraak inboekte.
Hopelijk over een maandje soulaas.

Verder nog steeds zeer content van de i4. Luidsprekers zijn wel erg basic en de standaard voorlichten met high beam verlichten ondermaats met weinig intelligentie tov de audi A5. Maar dat neem ik er dan maar bij.

• ASS-Ware
papabeer schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 12:56:
Vandaag een afspraak gemaakt met de lokale concessiehouder wegens gekraak aan de achterbank of achterste rijruitjes. Bij lage snelheid en oneffenheden in het wegdek kraakt dat ding gelijk een oude Citroën 2CV.
Blijkbaar een gekend probleem daar de garage zonder verdere opmerking een afspraak inboekte.

Verder nog steeds zeer content van de i4. Luidsprekers zijn wel erg basic en de standaard voorlichten met high beam verlichten ondermaats met weinig intelligentie tov de audi A5. Maar dat neem ik er dan maar bij.
Ik heb ook een afspraak, niet voor gekraak, maar gerammel rechtsachter.
Ik ben benieuwd waar het vandaan komt.
En ze gaan ook gelijk kijken naar de laatste update die maar niet binnen wil komen.

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:46

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Ik had vanochtend ineens een voorband die nog maar 0,9 bar aangaf. Ik heb verder niets kunnen vinden en na pompen is hij nu 7 uur later nog steeds 2.8 bar.

Alleen de i4 wordt niet met rft banden geleverd en ik kan ook niet zo'n reparatieset vinden in de auto. Doet bmw daar in nederland niet aan?

Sys Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeorgeBfast
Jawel die kun je kopen . Maar bij BMW raden ze niet aan om de vloeistof /afdichtingsmiddel te gebruiken. Dan kun je de band weg gooien zeggen ze en vaak gaat de sensor om de bandenspanning te meten er ook van kapot. Beter gewoon de pechhulp bellen zeggen ze , die kunnen je meestal snel op weg helpen dmv een prop in de band te doen . Maar zo'n 12V compressor in je kofferbak is eigenlijk toch altijd makkelijk. Bij een kleine lekkage kun je altijd iets bijpompen en kun je altijd nog een stuk door. Een maat van me had zijn band van zijn MB V Klasse lek en deze met het compressortje uit mijn i4 opgepompt en hij kwam makkelijk thuis over een afstand van 50 km.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NemeSiS-7
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09:06
Zijn er meer mensen die last hebben van een storing in de MyBMW app?

• HyperBart
NemeSiS-7 schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 19:28:
Zijn er meer mensen die last hebben van een storing in de MyBMW app?
Ja, API ligt er ook uit. Dat verklaarde waarom EVCC plots begon te laden terwijl hij op 80 zat.

• ASS-Ware
Danfoss schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 17:52:
Ik had vanochtend ineens een voorband die nog maar 0,9 bar aangaf. Ik heb verder niets kunnen vinden en na pompen is hij nu 7 uur later nog steeds 2.8 bar.

Alleen de i4 wordt niet met rft banden geleverd en ik kan ook niet zo'n reparatieset vinden in de auto. Doet bmw daar in nederland niet aan?
Die reparatieset is toch optioneel?
Ik heb hem iig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ASS-Ware
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ykfweg9vOoy5Cah7icxdDzt_jIA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/iJ2rI4O9Lwm0ul8esD4ZWDM5.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• richards3
  • Niet online
papabeer schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 12:56:

Heb ik ook last van alleen bij heel langzaam rijden op hobbelige weg, irriteer me er matteloos aan. Ook maar eens wegbrengen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Avigoorn
  • Laatst online: 29-07 21:46
richards3 schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 20:39:
[...]

Heb ik ook last van alleen bij heel langzaam rijden op hobbelige weg, irriteer me er matteloos aan. Ook maar eens wegbrengen.
Hier is eerder over gesproken in dit draadje. Wel zeker een half jaar terug. Oplossing was het niveau "rubbertje" meen in mij te herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• papabeer
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 09-09 09:33
Avigoorn schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 08:36:
[...]

Hier is eerder over gesproken in dit draadje. Wel zeker een half jaar terug. Oplossing was het niveau "rubbertje" meen in mij te herinneren.
Het zal iets meer zijn dan rubbertje want ben de wagen 2 dagen kwijt. Ze gaan alle interieurpanelen achteraan losmaken en kijken of de 'velours' goed zit. Bovendien waarschijnelijk extra bijvoegen om zeker te zijn dat de wagen kraakvrij is. Verder gaan ze ook de achterbank onder handen nemen.
En dan hopelijk terug geruisloos/kraakvrij over de baan zoefen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
  • Laatst online: 29-07 21:46
papabeer schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 14:50:
[...]

Het zal iets meer zijn dan rubbertje want ben de wagen 2 dagen kwijt. Ze gaan alle interieurpanelen achteraan losmaken en kijken of de 'velours' goed zit. Bovendien waarschijnelijk extra bijvoegen om zeker te zijn dat de wagen kraakvrij is. Verder gaan ze ook de achterbank onder handen nemen.
En krijg je een Peugeot terug.Of gaat het niet ZO ver? :+ 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HyperBart
papabeer schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 14:50:
[...]

Dat hebben ze bij mijn F36 ook eens gedaan bij de dealer. Overal extra van die "mousse stripjes" of zachte velcro gestoken. (kofferbodem, zetels vanachter etc).
Toen was het gekraak ook wel weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambiek19
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09-06 13:22
dit kan in vraag en aanbod

[ Voor 95% gewijzigd door We Are Borg op 25-08-2024 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambiek19
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09-06 13:22
Goededag.
Vraag.
Ik lees dat i4 40 , beetje onrustig is op hogere snelheid. Niet relaxed rijden dan.

Is dit ook met de i4m50 ?

Bedankt

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Duzzan
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 20:01
Dat is niet iets wat ik herken met mijn i4 eDrive 40. Zelfs bij 190 (op de autobahn) heb ik niet het gevoel dat het onrustig is. Sterker, aan alles merk je dat het veel, en veel sneller kan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zipsop
  • Niet online
Lambiek19 schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 09:11:
Goededag.
Vraag.
Ik lees dat i4 40 , beetje onrustig is op hogere snelheid. Niet relaxed rijden dan.

Is dit ook met de i4m50 ?

Bedankt
Voornamelijk het niet of slecht uitlijnen van de auto's in de fabriek.
Daar hadden een aantal mensen met een M50 ook last van. Maar die heeft een iets andere ophanging met meer bracing en 200+ kilo extra voorin liggen waardoor het iets minder een issue is.
Mijn M50 kwam gewoon goed uit de fabriek en

Voor wat ik weet is het goed uitlijnen en eventueel een stuurhuis calibratie de oplossing. De e40's en e35's die ik recent gereden heb waren prima. Ook de e40 LCI.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phex
Geen problemen mee, maar wel een redelijk deadzone in het stuur waardoor kleine correcties wat moeizamer gaan dan ik gewend ben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lveh
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 08-09 06:35
momenteel 24% korting in duitsland op zowel de e40 als de m50, doe er jullie voordeel mee :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ard1970
Krijg momenteel OTA 07/2024.30 binnen. Ben benieuwd. 😎

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BvXLV_DKjxZAoRYPOUeaJZw1wWM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ewjrhJyYLsqX0YDBAXbTzlH0.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 77% gewijzigd door Ard1970 op 26-08-2024 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeorgeBfast
Daar merk je niks van , ik heb het al een paar weken. Je kunt nu in de app de accu voorbereiden (conditioneren) op snelladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Niet online
Ard1970 schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 14:01:

[Afbeelding]
ik heb hem helaas nog niet, pas echt nodig als het wat kouder wordt dus ik heb nog even geduld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Ik zit nog steeds op 11/2023.73.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiller
Als je daar nog zit is de kans groot dat je de vorige update gemist hebt en bij de dealer 'MOET' langsgaan om nog uberhaupt te 'kunnen' updaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Quiller schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 19:16:
[...]

Als je daar nog zit is de kans groot dat je de vorige update gemist hebt en bij de dealer 'MOET' langsgaan om nog uberhaupt te 'kunnen' updaten...
Afspraak staat al.
Maar dit is toch raar?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Duzzan
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 20:01
Wellicht heb je een probleem met je "single socket" en moet je even naar de dealer om die te resetten ;)

Ik weet trouwens niet precies met welke update het goed is gekomen, maar je kan tegenwoordig heel goed zoeken in de navigatie dmv spraakopdrachten. Als je voorheen riep "Navigeer naar winkel XYZ in ABC" dan was het antwoord dat deze spraakopdracht niet werkt omdat er geen verbinding gemaakt kon worden met de server.

Iets simpels als "stop met navigeren" was ook niet te ontcijferen voor de assistent. Nee, dat moest "routebegeleiding annuleren" zijn ... afijn, tegenwoordig werkt "stop navigeren" ook.

Nu dat allemaal goed lijkt te werken ben ik eens wat meer in die spraak opdrachten gedoken en kwam ik er ook achter dat je "hey BMW" in iets anders kan veranderen. Dat roept de vraag op: hebben jullie dat gedaan, en zo ja. Hoe noem jij jouw BMW?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HouseQ
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:43
Quiller schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 19:16:
[...]

Ik zat ook op versie 11/2023.73 maar kreeg vanochtend ineens een berichtje dat 07/2024.30 voor mn auto klaarstond. Misschien verschillende teams op ontwikkeling van software voor auto's met net andere chipset of iets dergelijks?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quiller
Duzzan schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 22:01:

Nu dat allemaal goed lijkt te werken ben ik eens wat meer in die spraak opdrachten gedoken en kwam ik er ook achter dat je "hey BMW" in iets anders kan veranderen. Dat roept de vraag op: hebben jullie dat gedaan, en zo ja. Hoe noem jij jouw BMW?
Ik heb hem een tijd 'schatteke' genoemd, maar ben er maar terug van afgestapt :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Ik heb 'm een verkleinnummertje gegeven :+ .

Eentje
Tweetje
Drietje
Viertje
Vijfje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeEeekhoorn
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 11-09 12:55
Duzzan schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 22:01:
Wellicht heb je een probleem met je "single socket" en moet je even naar de dealer om die te resetten ;)

Ik weet trouwens niet precies met welke update het goed is gekomen, maar je kan tegenwoordig heel goed zoeken in de navigatie dmv spraakopdrachten. Als je voorheen riep "Navigeer naar winkel XYZ in ABC" dan was het antwoord dat deze spraakopdracht niet werkt omdat er geen verbinding gemaakt kon worden met de server.

Iets simpels als "stop met navigeren" was ook niet te ontcijferen voor de assistent. Nee, dat moest "routebegeleiding annuleren" zijn ... afijn, tegenwoordig werkt "stop navigeren" ook.

Ja, dacht dat 'Zeus' een leuke was. Behalve dat de spraakassistent dan om de haverklap aan gaat als je soms met nummers mee zit te ..zingen... of fluiten.
Werd er leip van, wist eerst niet helemaal waar het aan lag, totdat ik een keer iets van 'suizen' zei en 'ie weer aan ging. Op spraak aangaan uitgezet, werk nu alleen met eerst het microfoontje indrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B1OO
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 21:37
Ard1970 schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 14:01:

[Afbeelding]
En een nieuw welkomstfilmpje! Whoop whoop *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMWi4
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 29-07 17:35
Goedemorgen,

Weet iemand of je de schemverbreders achter van M50 los kan bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodoo077
B1OO schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 20:28:
[...]

En een nieuw welkomstfilmpje! Whoop whoop *O*
Leuk. En hoe binnengehaald? Over the air of via USB?
Mijn wagen is binnen voor herstelling dus kan nog niet testen helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dencoupe
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-09 22:52
BMWi4 schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 06:31:
Goedemorgen,

Weet iemand of je de schemverbreders achter van M50 los kan bestellen?
die kun je inderdaad los bestellen
Pagina: 1 ... 102 ... 122 Laatste

Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.