Wanneer of wat is het welkomstfilmpje?
De app is er trouwens niet mooier op geworden door de update:
/f/image/BiGjEGIkjB68bbBo6hyGn2Xq.png?f=fotoalbum_medium)
Overigens bij mijn pre 11-2022 auto werkt het accu voorbereiden niet. Zowel via de app als in de auto kan ik de optie niet activeren alhoewel hij nu dus wel zichtbaar is. Hebben meer mensen dat?
*edit iets beter plaatje
/f/image/BiGjEGIkjB68bbBo6hyGn2Xq.png?f=fotoalbum_medium)
Overigens bij mijn pre 11-2022 auto werkt het accu voorbereiden niet. Zowel via de app als in de auto kan ik de optie niet activeren alhoewel hij nu dus wel zichtbaar is. Hebben meer mensen dat?
*edit iets beter plaatje
[ Voor 27% gewijzigd door Danfoss op 28-08-2024 12:42 ]
Was een beetje synisch maar die korte animatie wanneer je de auto in stapt. Zit volgens mij wat meer een ruitjespatroon in, hahaHyperBart schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 10:32:
[...]
Wanneer of wat is het welkomstfilmpje?
Bij mij staat er 'Eenmalig Activeren', maar nog niet gebruikt. Productiedatum van mijn eDrive40 is september 2022.Danfoss schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 12:39:
[Afbeelding]
*edit iets beter plaatje
En waar dan als ik vragen mag want zie het niet in de webshop bij BMW
51775A3F259
plus 4x ( tape )
51 77 5 A3E 6E3 x1
51 77 5 A3E 6E4 x1
51 77 5 A3E 6E5 x1
51 77 5 A3E 6E6 x1
En nog laten spuiten dan in je kleur.
https://paddleshifterz.co...H6OyJ1eALy0MovyLmggnHZbIs
plus 4x ( tape )
51 77 5 A3E 6E3 x1
51 77 5 A3E 6E4 x1
51 77 5 A3E 6E5 x1
51 77 5 A3E 6E6 x1
Thanksrolelael schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 14:38:
51775A3F259
plus 4x ( tape )
51 77 5 A3E 6E3 x1
51 77 5 A3E 6E4 x1
51 77 5 A3E 6E5 x1
51 77 5 A3E 6E6 x1
Ik heb ook een pre 11-2022 auto en zie deze optie uberhaupt niet in mijn my bmw scherm, na de update??Danfoss schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 12:39:
[Afbeelding]
*edit iets beter plaatje
Lap... Ik denk dat ik morgen maar eens naar de dealer ga voor de update (7/2024) ... Hij is in mijn app op gsm, is gedownload... Vandaag ritje van meer dan 100 km en niks geupload naar de wagen (gsm verbonden via bluetooth en wifi) ... ... ... Hier loopt wat mis.
Ziet er idd wel mooi uit.RenaatV schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 15:48:
Voor diegenen die nog aan het wachten zijn op hun nieuwe i4 en die gegokt hebben ivm de kleur 'fire red', waaronder ondergetekende, hier een foto van iemand die hem heeft in die kleur en op die foto valt het heel goed mee, het is donker kersenrood, richting bordeaux, hier dus alleszins heel nice...
[Afbeelding]
Lijkt op deze foto iig op de 'Cherry' color van andere merken (die ook mooi is)
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Idem bij mij. Niets te zien na de update in de app.mgoes schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 15:41:
[...]
Ik heb ook een pre 11-2022 auto en zie deze optie uberhaupt niet in mijn my bmw scherm, na de update??
In de categorie "zo had ie af fabriek ook wel gemogen", de grill omlijsting vandaag van chrome naar zwart laten wrappen. Had al het andere chrome al gedeselecteerd bij de bestelling, het laatste stukje chrome is ook nu verdwenen.
Bovenste foto origineel, onderste na wrappen.
Bovenste foto origineel, onderste na wrappen.
:strip_exif()/f/image/KUiFkvHrl1qwxgOhWmTGTEUL.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 18% gewijzigd door ThunderaceNL op 29-08-2024 17:21 ]
De grille is in ieder geval zeker geen vooruitgang.RenaatV schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 15:48:
Voor diegenen die nog aan het wachten zijn op hun nieuwe i4 en die gegokt hebben ivm de kleur 'fire red', waaronder ondergetekende, hier een foto van iemand die hem heeft in die kleur en op die foto valt het heel goed mee, het is donker kersenrood, richting bordeaux, hier dus alleszins heel nice...
[Afbeelding]

Naar mijn idee is fire red wat feller rood…. Weet je het zeker?RenaatV schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 15:48:
[Afbeelding]
Dit is echt een enorm fraaie kleur!
Edit: topic gelezen. Zou idd fire red moeten zijn. Wauw.
[ Voor 3% gewijzigd door _Chris_ op 29-08-2024 19:52 ]
Apart zo op deze foto zou ik er echt geld op zetten dat dit Aventurine Red is. Maar wat sub optimale foto locatie zo onder de bomen natuurlijk.RenaatV schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 15:48:
[Afbeelding]
Onderstaande heb ik afgelopen week vol in de zon bij een Duitse dealer ff bekeken. En zou hem dan ook echt letterlijk als Brandweer rood metallic omschrijven. Maar zeker niet Candy of Kersen.
/f/image/jmcV0oU301KFIggvpB08xVoD.png?f=fotoalbum_medium)
/f/image/qp3LmbsyqPdmvL5KQ52NxIbD.png?f=fotoalbum_medium)
Ja, het is idd fire red, hier is de eigenlijke topic: https://www.reddit.com/r/...bmw_i4_fire_red/#lightbox Is eigenlijk wat de verkoper ook tegen me zei, dat ze bij de concessiehouders niet altijd tevreden zijn met de kleuren in de configurator. In dit geval lijkt het in de config bijna oranje (!) terwijl het in het echt veel donkerder is. Maar voelde voor mij toch als een serieuze gok ook al omdat ik de kleur niet in het echt kon zien... maar de eigenaar van de i4 in de foto en de reacties daarop bevestigen idd dat het (1) fire red is en (2) dat de configurator versie van deze kleur te licht of te fel is dan de werkelijkheid_Chris_ schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 19:39:
[...]
Naar mijn idee is fire red wat feller rood…. Weet je het zeker?
Dit is echt een enorm fraaie kleur!
Edit: topic gelezen. Zou idd fire red moeten zijn. Wauw.
Maar ja, als je dan de foto’s van @Zipsop ziet, is dat toch wel een stuk meer brandweer rood…
Ik denk dat het echt het licht is dat heel veel verschil maakt.
Hier bij Ekris eentje binnen op de foto en is hij veel warmer:
https://www.ekris.nl/bmw/...mw-i4-gran-coupe-39629542
En nog even een oude Aventurine in de zon. Die is dan beetje gelijk als Fire Red in de schaduw lijkt het.
En nog even een oude Aventurine in de zon. Die is dan beetje gelijk als Fire Red in de schaduw lijkt het.
/f/image/8bIcQDGpJ6KzLdBVZ5qsvXiB.png?f=fotoalbum_medium)
Tja, in fel zon is zelfs donkerzwart opeens veel lichter. Denk zelfs dat hij bij die foto's in Ekris onder behoorlijk felle spots nog staat. In ieder geval op een volle parking, zal hij direct te vinden zijnZipsop schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 20:26:
Ik denk dat het echt het licht is dat heel veel verschil maakt.
[Afbeelding]
Edit: als je hier bij bmw kijkt, in deze configurator (naar beneden scrollen) en dan fire red aanklikt, kom je idd op kersenrood uit: https://www.bmw.be/nl/all...n-coupe.html#configureren
/f/image/BJ0K7qTpGhKlRneICRIiYB0a.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 25% gewijzigd door RenaatV op 29-08-2024 20:42 ]
Het is toch wel wat donkerder dan brandweer rood.
Bij de x2 beter beeldmateriaal https://www.bimmertoday.d...ix2-in-fire-red-metallic/
Ik denk dat je deze kleur in het echt moet zien. Wanneer @RenaatV verwacht je die van jou?
Bij de x2 beter beeldmateriaal https://www.bimmertoday.d...ix2-in-fire-red-metallic/
Ik denk dat je deze kleur in het echt moet zien. Wanneer @RenaatV verwacht je die van jou?
[ Voor 20% gewijzigd door _Chris_ op 29-08-2024 20:58 ]
Ik moest er eerst een rit mee hebben gemaakt, dan kwam hij in de app te voorschijn. Staat nu ook onder 'charging' tab in de wagen.khorions schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 16:41:
[...]
Idem bij mij. Niets te zien na de update in de app.
Klopt inderdaad. Na een rit is het bij mij ook in de app beschikbaar gekomen.rolelael schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 07:37:
[...]
Ik moest er eerst een rit mee hebben gemaakt, dan kwam hij in de app te voorschijn. Staat nu ook onder 'charging' tab in de wagen.
Heb nog iets gevonden. Bij een lange rit via een HPC krijg je nu dit icoontje te zien in je instrumentendisplay. Denk dat het betekent dat je batterij geconditioneerd wordt voordat je bij de HPC bent.rolelael schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 07:37:
[...]
Ik moest er eerst een rit mee hebben gemaakt, dan kwam hij in de app te voorschijn. Staat nu ook onder 'charging' tab in de wagen.
/f/image/a8ue0lYABMr6yZRaF6lL1d7P.png?f=fotoalbum_large)
Update na dag rijden: lijkt erop dat het icoontje verschijnt wanneer er geconditioneerd wordt. Dat kan zijn koelen door hitte, of voorbereiding op HPC.
[ Voor 8% gewijzigd door B1OO op 30-08-2024 14:39 ]
dus in je app staat hij niet bij 'uitklappen' van remote services? Daar waar je 360° camera staat?
app is up to date?
app is up to date?
heb helaas nog steeds geen update binnen gekregen zit op 03/2024.42khorions schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 08:23:
[...]
Klopt inderdaad. Na een rit is het bij mij ook in de app beschikbaar gekomen.
moet blijkbaar eerst even rijden, nu staat de download op de auto, hopelijk laad die dit zelf mijn vorige g20 wou dat nooit doen.
[ Voor 20% gewijzigd door richards3 op 30-08-2024 15:26 ]
Normaal eind november. Vond het niet makkelijk een kleur te kiezen, wou eens geen zwart, wit of grijs... bleef over Cape York, Tansanit blauw of deze fire red. Gebaseerd op een sample in de showroom, wat ook kersenrood was, verkoper bevestigde dat ook... de gok dus gewaagd om deze kleur te kiezen, zal zeker eens foto's posten wanneer hij er is, een in en een buiten zonlicht Maar ik bekijk het sowieso positief, de kleur is uniek en we hebben hem zo gevonden op een volle parkeerplaats_Chris_ schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 20:57:
Het is toch wel wat donkerder dan brandweer rood.
Ik zit te wachten totdat ik mag bestellen. Moet nog even wachten van werkgever. Lastig
Huidige auto moet er in februari uit. Ik wil ook geen wit, zwart of grijs. Voor mij blijft over Portimao blau of Fire red. Als Aventurin rot er nog was geweest had ik daar voor gekozen......
Ja, dat was mijn eerste keuze ook geweest, Aventurin Rot, maar die verdween idd met facelift versie. Portimao blau is ook wel leuke kleur, maar ik vind - is heel persoonlijk natuurlijk - dat rood, vooral dan donkerder rood - leuk contrasteert met de shadowline accenten van de carosserie, dus heb dan voor fire red gekozen..._Chris_ schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 12:01:
[...]
Ik zit te wachten totdat ik mag bestellen. Moet nog even wachten van werkgever. LastigKan ik wel nog even goed nadenken over de kleur.
Huidige auto moet er in februari uit. Ik wil ook geen wit, zwart of grijs. Voor mij blijft over Portimao blau of Fire red. Als Aventurin rot er nog was geweest had ik daar voor gekozen......
Ik zou gewoon een grill bij Offenga bestellen 😎KingsCrown schreef op zondag 1 september 2024 @ 14:04:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik ben gisteren even de nieuwe gril gaan bekijken op de LCI, twijfel nog steeds tussen de nieuwe M-gril VS bovenstaande…
Iemand een foto van de lci M gril?
:strip_exif()/f/image/qKwzycBbaBc5kBW8XXGl06KR.jpg?f=fotoalbum_large)
ik ben blij dat smaken verschillen, vind je dit mooi ?... erg fijn voor je!!
Wow, wat een bijzonder vriendelijke reactie zeg! 👍🏼Marcher schreef op zondag 1 september 2024 @ 16:41:
ik ben blij dat smaken verschillen, vind je dit mooi ?... erg fijn voor je!!
Ik zou mijn shadowline grill zo voor de "reguliere" lci grill wisselen.... erg mooi.
Ik zou het ook doen ! Top grill ( omdat ik hem zelf ook heb :-) )Ard1970 schreef op zondag 1 september 2024 @ 14:30:
[...]
Ik zou gewoon een grill bij Offenga bestellen 😎[Afbeelding]
Foto?rolelael schreef op maandag 2 september 2024 @ 08:44:
[...]
Ik zou het ook doen ! Top grill ( omdat ik hem zelf ook heb :-) )
@Jiriki : bedankt voor de link. ik ga deze bestellen: https://www.justcarpets.n...2021/var1/duogrip-rubber/Jiriki schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 18:52:
[...]
Zelf heb ik deze als bodembescherming en anti-slip:
https://www.justcarpets.nl/automatten/bmw/i4/duogrip-rubber/
Past goed, is gemakkelijk op te tillen om bij het kabel vak te komen en alles ligt goed vast.
@Ravefiend . Sorry voor de vertraging. Ik heb deze gekocht: https://www.amazon.com.be..._dt_b_fed_asin_title&th=1 (Spigen OneTap Pro 3 MagFit CryoMax MagSafe autolader met koeling, magnetische telefoonhouder voor de auto, draadloze oplader met haak ventilatie voor iPhone 15 14 13 12 Pro Max). Deze blijft mooi hangen aan het ventilatie-rooster. Als je een beetje handig bent, kan het kabeltje goed worden verborgen en kan je deze verbinden met de USB-C oplader in de middenconsole (armsteun). Werkt prima.Ravefiend schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 12:02:
[...]
Welke oplader heb je daarvoor in gebruik? Zelf had onderstaande van Aliexpress al eens geprobeerd voor mijn OnePlus 12 maar dan zit die wel redelijk hoog waardoor je een gedeelte van je scherm niet meer ziet en dat stoort me net iets teveel. Iets dat lager komt heb ik nog niet gevonden.
https://nl.aliexpress.com...mKTo&gatewayAdapt=glo2nld
Misschien een rare.
M50.
Tijdens mijn vaste rit op maandag van thuis naar kantoor en terug verbruik ik slechts tussen de 17 & 18.
Langere ritten op autosnelweg rond de 22 - Kortere ritten in de buur rond de 25.
Een oudere dame had mijn wagen aanzien als een stormram en heeft er een deukje in gereden.
Is hersteld ondertussen en sinds terughalen wagen heb ik:
Tijdens mijn vaste rit op maandag van thuis naar kantoor heb ik nu tussen de 21 & 22.
Langere ritten op autosnelweg rond de 26 - Kortere ritten in de buur rond de 40.
Voor het overige niks anders... het lijkt alsof er een update van de soft of wat dan ook is dat verbruik hoogte injaagt. Iemand een idee?
M50.
Tijdens mijn vaste rit op maandag van thuis naar kantoor en terug verbruik ik slechts tussen de 17 & 18.
Langere ritten op autosnelweg rond de 22 - Kortere ritten in de buur rond de 25.
Een oudere dame had mijn wagen aanzien als een stormram en heeft er een deukje in gereden.
Tijdens mijn vaste rit op maandag van thuis naar kantoor heb ik nu tussen de 21 & 22.
Langere ritten op autosnelweg rond de 26 - Kortere ritten in de buur rond de 40.
Voor het overige niks anders... het lijkt alsof er een update van de soft of wat dan ook is dat verbruik hoogte injaagt. Iemand een idee?
Wind ?voodoo077 schreef op woensdag 4 september 2024 @ 08:10:
Misschien een rare.
M50.
PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton
Het enige wat ik gemerkt heb na de laatste software update, is dat de display van het momentane verbruik bij constante snelheid stabieler is.voodoo077 schreef op woensdag 4 september 2024 @ 08:10:
Misschien een rare.
M50.
Gisteren twee ritten gemaakt, hoofdzakelijk snelweg, aan max 124 km/h en een gemiddeld verbruik heen van 14,2Kwh/100km (gemiddeld 79km/h en lichte rugwind) en terug van 16,2 kWh/100km (gemiddeld 99km/h en lichte tegenwind).
eDrive40 met 17 inch banden.
Airco en pre-conditioning hakt er enorm in als je stilstaat/korte ritjes maakt. Vooral de boordcomputer laat dan enorm vebruik zien. In de app valt het dan wel weer mee omdat die kijkt naar een rit i.p.v. algemeen gebruik.voodoo077 schreef op woensdag 4 september 2024 @ 08:10:
In de vakantie zet ik pre-conditioning uit waardoor na de vakantie de auto nu opeens weer heel veel lijkt te gebruiken.
Kan ook gewoon zijn dat je gemiddelde beter ingeleerd was, en dat de software nu alles opnieuw moet berekenen. In het begin was de auto vrij random qua range, maar tegenwoordig is hij behoorlijk betrouwbaar.
Geen pre-conditioning (dat gebruik in enkel in winter)phex schreef op woensdag 4 september 2024 @ 09:33:
[...]
Airco en pre-conditioning hakt er enorm in als je stilstaat/korte ritjes maakt. Vooral de boordcomputer laat dan enorm vebruik zien. In de app valt het dan wel weer mee omdat die kijkt naar een rit i.p.v. algemeen gebruik.
In de vakantie zet ik pre-conditioning uit waardoor na de vakantie de auto nu opeens weer heel veel lijkt te gebruiken.
Kan ook gewoon zijn dat je gemiddelde beter ingeleerd was, en dat de software nu alles opnieuw moet berekenen. In het begin was de auto vrij random qua range, maar tegenwoordig is hij behoorlijk betrouwbaar.
Ik kijk niet naar boordcomputer - ik zie gewoon aan mijn rijbereik maar vooral in de app.
Als ik daar naar de gemiddeldes kijk vanaf maart tot en met augustus dan zijn die nagenoeg gelijk (max 2kWh verschil) - voor de maand september plots 5 hoger dan hoogste waarde in de periode ervoor.
Ervoor ook gemerkt op langere rit dat er bij nauwelijks verschil is tussen ECO Pro en Sport individual (max 0,5) dus rij steeds in SI. Misschien dat eens aanpassen naar ECO Pro om te zien welke waardes ik dan krijg.
Eco Pro heeft nauwelijks invloed op het verbruik: de airco/verwarming is wat conservatiever, maar het doet helemaal niks aan het verbruik van de elektromotor, alleen de "gasrespons" is anders, wat betekent dat de relatie tussen de stand van het gaspedaal en het vrijgegeven vermogen wat minder aggressief is - het bevordert dus minder agressief rijden, maar uiteindelijk is het nog altijd je rechtervoet die bepaalt hoe de auto rijdt...voodoo077 schreef op woensdag 4 september 2024 @ 09:41:
[...]
Geen pre-conditioning (dat gebruik in enkel in winter)
Ik kijk niet naar boordcomputer - ik zie gewoon aan mijn rijbereik maar vooral in de app.
Als ik daar naar de gemiddeldes kijk vanaf maart tot en met augustus dan zijn die nagenoeg gelijk (max 2kWh verschil) - voor de maand september plots 5 hoger dan hoogste waarde in de periode ervoor.![]()
Ervoor ook gemerkt op langere rit dat er bij nauwelijks verschil is tussen ECO Pro en Sport individual (max 0,5) dus rij steeds in SI. Misschien dat eens aanpassen naar ECO Pro om te zien welke waardes ik dan krijg.
Je banden zijn voldoende opgeblazen? Ik rijd altijd 0.2 bar boven de aanbevolen spanning - dat heeft zeker een meetbaar effect.
Ik zit ook nog steeds op 03/2024.40
Betreft en 40 uit december 2023, drive 8.5.
Kan het zijn dat versie 7 die momenteel wordt uitgerold momenteel enkel is voor idrive 8?
Kan het zijn dat versie 7 die momenteel wordt uitgerold momenteel enkel is voor idrive 8?
richards3 schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 10:42:
[...]
heb helaas nog steeds geen update binnen gekregen zit op 03/2024.42
moet blijkbaar eerst even rijden, nu staat de download op de auto, hopelijk laad die dit zelf mijn vorige g20 wou dat nooit doen.
Idem hier dus ik denk ook dat het momenteel enkel is voor iDrive 8 - uiteraard mag er iemand ons tegenspreken.Frans82dh schreef op woensdag 4 september 2024 @ 09:52:
[...]
Dus totaal geen reden om een andere stand dan Sport te rijdenScientific schreef op woensdag 4 september 2024 @ 09:51:
[...]
Eco Pro heeft nauwelijks invloed op het verbruik: de airco/verwarming is wat conservatiever, maar het doet helemaal niks aan het verbruik van de elektromotor, alleen de "gasrespons" is anders, wat betekent dat de relatie tussen de stand van het gaspedaal en het vrijgegeven vermogen wat minder aggressief is - het bevordert dus minder agressief rijden, maar uiteindelijk is het nog altijd je rechtervoet die bepaalt hoe de auto rijdt...
Je banden zijn voldoende opgeblazen? Ik rijd altijd 0.2 bar boven de aanbevolen spanning - dat heeft zeker een meetbaar effect.
Ik heb niks aangepast sinds ik de wagen heb en kijk 1x per week naar de druk en die is nog steeds dezelfde
Op hoeveel bar zit jij? Desnoods probeer ik dat eens - kan dat hier thuis opblazen.
Ik zit nu op 2.5 bar voor en 2.6 bar achter (koud). Zijn wel 17inch banden.voodoo077 schreef op woensdag 4 september 2024 @ 14:25:
[...]
Ik heb niks aangepast sinds ik de wagen heb en kijk 1x per week naar de druk en die is nog steeds dezelfde
Op hoeveel bar zit jij? Desnoods probeer ik dat eens - kan dat hier thuis opblazen.
Whaaaat .... hoezo, hij koelt je auto ook in de zomer, dus dan stap je niet in zo'n ontzettende sauna. Ik gebruik dat pre-conditioning zomer en wintervoodoo077 schreef op woensdag 4 september 2024 @ 09:41:
[...]
Geen pre-conditioning (dat gebruik in enkel in winter)
Als ik daar naar de gemiddeldes kijk vanaf maart tot en met augustus dan zijn die nagenoeg gelijk (max 2kWh verschil) - voor de maand september plots 5 hoger dan hoogste waarde in de periode ervoor.![]()
Ja ik bedoel ook het pre-conditioneren van de temperatuur in de auto, niet de accu. Heerlijke functionaliteit. Nooit meer krabben, geen stuur gemaakt van lava.dencoupe schreef op woensdag 4 september 2024 @ 15:32:
[...]
Whaaaat .... hoezo, hij koelt je auto ook in de zomer, dus dan stap je niet in zo'n ontzettende sauna. Ik gebruik dat pre-conditioning zomer en winter
Idem, hier hangt hij tot smorgens aan de lader en hij staat op een vast schema op werktijden om te koelen of te verwarmen. Sowieso een kWh die ik dan uit het stopcontact afneem en niet uit de batterij...dencoupe schreef op woensdag 4 september 2024 @ 15:32:
[...]
Whaaaat .... hoezo, hij koelt je auto ook in de zomer, dus dan stap je niet in zo'n ontzettende sauna. Ik gebruik dat pre-conditioning zomer en winter
De LCI grille met zwarte omlijsting staat op back-order. Waarschijnlijk niet binnen voor 1 oktober.
Dus besloten om dat de M50 grille erin te laten zetten. Zilveren omlijsting op een witte auto vindt ik niet mooi.
De *normale* G26 grille werd niet geadviseerd i.v.m. andere lamellen en garantie gedoe.
Door dat M-logotje toch straks lekker 200pk meer in de i4 e40. Badgetuning for the win.
Dus besloten om dat de M50 grille erin te laten zetten. Zilveren omlijsting op een witte auto vindt ik niet mooi.
De *normale* G26 grille werd niet geadviseerd i.v.m. andere lamellen en garantie gedoe.
Door dat M-logotje toch straks lekker 200pk meer in de i4 e40. Badgetuning for the win.
Ik vind de m50 LCI grille echt stukken beter. Ik heb zelf een edrive 40 msport zonder grote dapp sensor en pap camera. Hoe gaat dit met de acc sensor die kleiner is? in mij huidige grille is er een open stuk voor de sensor. is dat bij de m50 lci grille ook zo?
Enkel voor 8.0 is erg kort door de bocht. Maar het heeft wel de grootste invloed op een deel van 8.0 (degenen van de eerste batches die nog geen manuele conditionering batterij in voorbereiding tot snelladen hadden) (en ja het werkt wel degelijk dus BMW loog toen ze stelden dat het hier niet kon door hardware beperkingen)Frans82dh schreef op woensdag 4 september 2024 @ 09:52:
[...]
Ok misschien verkeerd uitgedrukt.dencoupe schreef op woensdag 4 september 2024 @ 15:32:
[...]
Mijn wagen staat waar hij staat weg van de hitte dus geen nodig in zomer. In winter wel want dan koud.
Als ik echter ergens geparkeerd sta en er is zon dat gebruik ik die uiteraard wel maar momenteel niet meer gebruikt en toch veel hogere waardes tov augustus waar ik bv de pre wel gebruikt heb.
Je schrijft stormram wat een flinke schade suggereert maar ook deukje. Hoe erg was het echt? Uitlijning wellicht verstoord? Dat kan heel veel impact hebben op je verbruik.voodoo077 schreef op woensdag 4 september 2024 @ 08:10:
Misschien een rare.
M50.
Drie ritjes afgelopen dagen. Vooral snelweg, vmax+15 met af en toe vmax vanwege de trajectcontrole. Auto is een edrive40 m-sport met 19” in comfort, b-modus. Ook niet slecht dacht ik.Scientific schreef op woensdag 4 september 2024 @ 08:56:
[...]
Het enige wat ik gemerkt heb na de laatste software update, is dat de display van het momentane verbruik bij constante snelheid stabieler is.
Gisteren twee ritten gemaakt, hoofdzakelijk snelweg, aan max 124 km/h en een gemiddeld verbruik heen van 14,2Kwh/100km (gemiddeld 79km/h en lichte rugwind) en terug van 16,2 kWh/100km (gemiddeld 99km/h en lichte tegenwind).
eDrive40 met 17 inch banden.
:strip_exif()/f/image/xvdtKRS1f7o5D0Aygud6sZ6Y.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/EYsGbp6KDOrkIoPah5APpih7.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/bGtlwFbZoSSToSlFcTHeVWtB.jpg?f=fotoalbum_large)
Nauwelijks schade hoor. Heel kleine deuk, niks erg.pieter81! schreef op donderdag 5 september 2024 @ 22:05:
[...]
Je schrijft stormram wat een flinke schade suggereert maar ook deukje. Hoe erg was het echt? Uitlijning wellicht verstoord? Dat kan heel veel impact hebben op je verbruik.
Met stormram bedoelde ik om haar beweging te stoppen.
Ik reed zeer traag in voetgangerszone 30km/u en voel plots een kleine klop alsof ik over een bumper heb gereden. Stop en zie een auto staan tegen de mijne.
Dus die oude dame is gewoon achteruit gereden uit parkeerplaats met enkel kijken op camera en niet links/rechts.
Was kleine deuk en wat krassen.
Hier wat vaags, Bluetooth wilde niet meer verbinden. Bluetooth version no longer compatible ofzo. Apparaten verwijderd in zowel auto als telefoon hielpen niet. Met dank aan Google de ronde volumeknop een tijd ingedrukt gehouden om het systeem te resetten, dat werkte wel. Ben nog nieuw bij BMW, maar dit soort onzin zou toch niet moeten voorkomen op zo'n bak?
Geen enkele software is foutloos.ThunderaceNL schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 14:25:
Hier wat vaags, Bluetooth wilde niet meer verbinden. Bluetooth version no longer compatible ofzo. Apparaten verwijderd in zowel auto als telefoon hielpen niet. Met dank aan Google de ronde volumeknop een tijd ingedrukt gehouden om het systeem te resetten, dat werkte wel. Ben nog nieuw bij BMW, maar dit soort onzin zou toch niet moeten voorkomen op zo'n bak?
Ook hele dure servers met hele dure besturingssystemen hebben af en toe een reboot nodig.
Eens, ik heb dit de afgelopen 15k 2x gehad. Verder probleemloosASS-Ware schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 14:32:
[...]
Geen enkele software is foutloos.
Ook hele dure servers met hele dure besturingssystemen hebben af en toe een reboot nodig.
34K km, zelf nog nooit niets moeten rebooten in de auto.ASS-Ware schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 14:32:
[...]
Geen enkele software is foutloos.
Hoewel @Marcher het inderdaad onnodig- en bijzonder lomp brengt deel ik wel zijn smaak, zowel de orginele als deze aftermarket grill maken de auto niet mooier om het maar voorzichtig uit te drukken. is het niet mogelijk om de grill van voor de facelift te plaatsen?, Zelfs die is niet top maar wel de best out of three wat mij betreft, maar zoals al eerder genoemd, smaken verschillenArd1970 schreef op zondag 1 september 2024 @ 20:24:
[...]
Wow, wat een bijzonder vriendelijke reactie zeg! 👍🏼
Misschien een minder leuk puntje.
Ik kreeg gisteren een mail van BMW premium - dat zijn jonge gebruikte wagens.
Wat was ik geschrokken van de prijzen!
Een 2024 iX 50 aan 80K, een i5 M Sports aan 70K of nog een M50 aan 65K.
Alle met zeer veel opties zoals HK of beter, 3D, M Sports ....
Allemaal auto's van paar maanden oud, met minder dan 10K km (soms minder dan 5K) en met kortingen tot 20000 euro ..
Toen ik in 2022 mijn M50 besteld heb, keek ik ook voor iX bv en toen waren de jonge auto's duurder dan nieuwe met korting
Allemaal auto's van paar maanden oud, met minder dan 10K km (soms minder dan 5K) en met kortingen tot 20000 euro ..

Toen ik in 2022 mijn M50 besteld heb, keek ik ook voor iX bv en toen waren de jonge auto's duurder dan nieuwe met korting
[ Voor 22% gewijzigd door voodoo077 op 11-09-2024 13:53 ]
bij velen van ons wel bekend denk ik dat een auto niet de beste investering is, ik las recent een artikel dat Duitse dealers al niet eens meer elektrische auto's inruilen, daar wordt weer massaal naar Diesels gevraagd, zou me kunnen voorstellen dat dat voor overschotten zorgt en dan treedt de aloude handelswijheid groot aanbod lage prijs in. Als het daar regent dan druppelt het hiervoodoo077 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 13:46:
Misschien een minder leuk puntje.
Nee, uiteraard is een wagen geen investering, op een uitzondering na, maar dit is wel extreem. Van wachttijden tot 2 jaar en 0% korting en tweedehands duurder dan wagen met beetje korting tot 20K op wagen van 80K dat is 25% - is wel een extreme stap op korte termijneikrur schreef op woensdag 11 september 2024 @ 15:59:
[...]
bij velen van ons wel bekend denk ik dat een auto niet de beste investering is, ik las recent een artikel dat Duitse dealers al niet eens meer elektrische auto's inruilen, daar wordt weer massaal naar Diesels gevraagd, zou me kunnen voorstellen dat dat voor overschotten zorgt en dan treedt de aloude handelswijheid groot aanbod lage prijs in. Als het daar regent dan druppelt het hier
Dat "massaal naar diesels vragen" valt nogal mee: in juli hadden dieselwagens in Duitsland een marktaandeel van 18% (en EVs een marktaandeel van 13%).eikrur schreef op woensdag 11 september 2024 @ 15:59:
[...]
bij velen van ons wel bekend denk ik dat een auto niet de beste investering is, ik las recent een artikel dat Duitse dealers al niet eens meer elektrische auto's inruilen, daar wordt weer massaal naar Diesels gevraagd, zou me kunnen voorstellen dat dat voor overschotten zorgt en dan treedt de aloude handelswijheid groot aanbod lage prijs in. Als het daar regent dan druppelt het hier
Sowieso zullen we de komende jaren nog verstoringen zien van vraag en aanbod door de transitie die met horten en stoten verloopt (al helemaal als diverse nationale politici onvoorspelbare maatregelen blijven nemen die ze invoeren/bijsturen/afvoeren volgens de waan van de dag).
Het zijn onzekere tijden voor de autoprijzen, maar dat betekent ook nu en dan mooie opportuniteiten op een koopje.
En vergeet ook niet dat de trend voor de prijzen van EVs op langere termijn dalend zal blijven, naarmate hij goedkoper wordt om te maken. De prijs moet uiteindelijk zelfs onder die van een ICE-equivalent kunnen.
[ Voor 8% gewijzigd door Scientific op 11-09-2024 16:22 ]
Ik heb nu in Duitsland een i4 e40 besteld, nieuw met bijna 24% korting. Ik kon geen (jong) gebruikte vinden naar mijn wensen voor dat geld.
https://webfrontend.evecp.bmw.cloud/vfmoj59m
https://webfrontend.evecp.bmw.cloud/vfmoj59m
Heb in maart een voorraad edrive40 gekocht. Keuze was toen globaal een circa 2 jaar oude edrive40 met 15k vs een nieuwe. De nieuwe was 3k goedkoper (na een flinke voorraadkorting) Enige verschil was dat de 2 jaar oude 19 inch had ipv 18 inch, een schuifdak en HK audio ipv hifi professional. Keuze was dus erg makkelijk. Was overigens bij verschillende dealers, maar de dealers konden dezelfde korting geven op nieuw. Bij occassions was veel minder ruimte.
Ik moet inderdaad eerlijk bekennen dat ik mijn statement maakte op basis van gesprekken met Duitse autoverkopers en dat er geen diep cijfermatige analyse aan ten grondslag ligt. Als jouw cijfers kloppen is echter het marktaandeel diesel in ieder geval groter dan E-vehikels. Dat daar politieke besluiten een rol in spelen lijkt me evident, maar de tijden dat de politiek EV sponsorde ligt achter ons en komt ook niet terug. Ik ben in ieder geval blij dat ik een lease versie heb, de afschrijving risico's liggen daarmee niet bij mij. Ik ben namelijk heel benieuwd hoe de lease maatschappijen dadelijk omgaan met de golf van Tesla model 3 die er aan komt die allemaal vele malen minder waard zijn dan dat vijf jaar geleden is gecalculeerd. Maar dat is een ander topicScientific schreef op woensdag 11 september 2024 @ 16:19:
[...]
Dat "massaal naar diesels vragen" valt nogal mee: in juli hadden dieselwagens in Duitsland een marktaandeel van 18% (en EVs een marktaandeel van 13%).
Sowieso zullen we de komende jaren nog verstoringen zien van vraag en aanbod door de transitie die met horten en stoten verloopt (al helemaal als diverse nationale politici onvoorspelbare maatregelen blijven nemen die ze invoeren/bijsturen/afvoeren volgens de waan van de dag).
Het zijn onzekere tijden voor de autoprijzen, maar dat betekent ook nu en dan mooie opportuniteiten op een koopje.
En vergeet ook niet dat de trend voor de prijzen van EVs op langere termijn dalend zal blijven, naarmate hij goedkoper wordt om te maken. De prijs moet uiteindelijk zelfs onder die van een ICE-equivalent kunnen.
Was bij mij andersom, heb mijn M50 als ex-demo gekocht (vol opties) met 5400km erop begin april, productiedatum eind 2023.pieter81! schreef op woensdag 11 september 2024 @ 23:34:
Heb in maart een voorraad edrive40 gekocht. Keuze was toen globaal een circa 2 jaar oude edrive40 met 15k vs een nieuwe. De nieuwe was 3k goedkoper (na een flinke voorraadkorting) Enige verschil was dat de 2 jaar oude 19 inch had ipv 18 inch, een schuifdak en HK audio ipv hifi professional. Keuze was dus erg makkelijk. Was overigens bij verschillende dealers, maar de dealers konden dezelfde korting geven op nieuw. Bij occassions was veel minder ruimte.
Nieuwe kreeg ik bij mijn dealer 25% korting op, dat was ook bij een andere dealer zo (iets met een actie vanuit BMW Nederland zelf toen?). Maar op de demo kreeg ik onderaan de streep meer dan 30.000,- korting..
Allicht dat het verschil in voorraad/ex-demo zit natuurlijk, bedenk ik me net.
Maar ach.. dat ik erop af zou schrijven wist ik toch wel, dit is ook geen investering geweest. Dat type segment auto's zit ik voorlopig nog niet in.. Nu valt de afschrijving an sich nog mee de komende tijd omdat die kop van 30k eraf is. En ik ben de komende 4/5jr niet van plan een andere/nieuwe auto te halen.
Geniet de komende tijd prima van deze!
[ Voor 15% gewijzigd door DeEeekhoorn op 12-09-2024 09:36 ]
Die golf aan Tesla's bieden ze ook aan de buitenlandse markt aan.. Toen ik mijn 3 overdroeg aan een collega kreeg ik ook (moest blijkbaar) een overname-bod te horen. Dit was toen 28k.. Model 3 LR-AWD, geen verdere opties en 80.000km erop. Ik kwam ze toen online al tegen voor 23k (in NL).eikrur schreef op donderdag 12 september 2024 @ 09:10:
[...]
Ik moet inderdaad eerlijk bekennen dat ik mijn statement maakte op basis van gesprekken met Duitse autoverkopers en dat er geen diep cijfermatige analyse aan ten grondslag ligt. Als jouw cijfers kloppen is echter het marktaandeel diesel in ieder geval groter dan E-vehikels. Dat daar politieke besluiten een rol in spelen lijkt me evident, maar de tijden dat de politiek EV sponsorde ligt achter ons en komt ook niet terug. Ik ben in ieder geval blij dat ik een lease versie heb, de afschrijving risico's liggen daarmee niet bij mij. Ik ben namelijk heel benieuwd hoe de lease maatschappijen dadelijk omgaan met de golf van Tesla model 3 die er aan komt die allemaal vele malen minder waard zijn dan dat vijf jaar geleden is gecalculeerd. Maar dat is een ander topic
Tussenpersoon gevraagd hoe dat kon, die vertelde me dat de voordelen die we hier ondertussen niet meer hebben, soms over de grens nog wel toepasbaar zijn. Zodoende dat die markt ook meer geeft als inkoop.
En helaas is het bedrag wat je als leaserijder moet betalen voor overname het hoogste bod van de (opkoop)markt. Nederlands of internationaal maakt daarbij niet uit voor de LM, die willen het hoogste aantal euro's zien.
Her blijft hoe dan ook heel apart... In 2022 verkopen ze de demowagens of jonge tweedehands aan nagenoeg de prijs van een nieuwe en 2 jaar later - als je nauwelijks je auto hebt na die 2 jaar wachten - geven ze blijkbaar enorme kortingen.DeEeekhoorn schreef op donderdag 12 september 2024 @ 09:29:
[...]
Was bij mij andersom, heb mijn M50 als ex-demo gekocht (vol opties) met 5400km erop begin april, productiedatum eind 2023.
Nieuwe kreeg ik bij mijn dealer 25% korting op, dat was ook bij een andere dealer zo (iets met een actie vanuit BMW Nederland zelf toen?). Maar op de demo kreeg ik onderaan de streep meer dan 30.000,- korting..
Allicht dat het verschil in voorraad/ex-demo zit natuurlijk, bedenk ik me net.
Volgende keer dus gewoon afwachten en als er dan niets leuks is aan een goede prijs desnoods een auto voor kortere periode pakken.
Hier hetzelfde. Ging voor een jonge occasion, maar kreeg een nieuwe voorraad aangeboden voor stuk minder.pieter81! schreef op woensdag 11 september 2024 @ 23:34:
there's no tweak without the tweaker
Beetje jammer voor de restwaarde, want wie koopt nou jong gebruikte als je nieuw goedkoper (of desnoods gelijkwaardig) kan krijgen van de importeur.virtualJac schreef op donderdag 12 september 2024 @ 10:21:
[...]
Hier hetzelfde. Ging voor een jonge occasion, maar kreeg een nieuwe voorraad aangeboden voor stuk minder.
Voor BMW Nederland zijn blijkbaar de verkoopcijfers belangrijker dan de klanttevredenheid.
Dat zet de nieuwsberichten, van dat BMW als een van de weinige fabrikanten wel goede EV verkoopcijfers laat zien, in een ander daglicht.
Tja, zijn natuurlijk wel een stuk meer factoren van toepassing. Ik kocht deze in mei en toen was de facelift net aangekondigd. Dan stunten ze wellicht meer met voorraad modellen. Ze adverteren er niet mee, dus er komen niet specifiek mensen op af. Ook niet iedereen koopt een jonge occasion bij de dealer. En ik weet niet of iedere verkoper direct z'n korting weggeeft aan iedereen. Ik was op zoek naar een model met specifieke opties (HK, M-sport pro etc.) en na een tijdje zoeken kwam de verkoper ermee van joh ik mag ... korting geven op een nieuwe, dus als je iets ziet in de voorraad. Enige wat toen als openbare korting gecommuniceerd werd was de 2% rentekorting voor financial lease op een voorraad model.phex schreef op donderdag 12 september 2024 @ 10:57:
[...]
Beetje jammer voor de restwaarde, want wie koopt nou jong gebruikte als je nieuw goedkoper (of desnoods gelijkwaardig) kan krijgen van de importeur.
Voor BMW Nederland zijn blijkbaar de verkoopcijfers belangrijker dan de klanttevredenheid.
Dat zet de nieuwsberichten, van dat BMW als een van de weinige fabrikanten wel goede EV verkoopcijfers laat zien, in een ander daglicht.
there's no tweak without the tweaker
Niemand weet hoe de toekomst zou oppakken dus ik zou altijd de keuze maken obv wat op dat moment de "beste" keuze is voor jou (beste value, beste looks, [insert here je eigen redenen] alleen jij kan het bepalen). Wat als de chipstekorten vandaag nog steeds een ding is - dan zou er nog steeds tekorten aan auto's - dan zou de prijzen nog verder omhoog. Maar helaas.voodoo077 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 09:53:
[...]
Her blijft hoe dan ook heel apart... In 2022 verkopen ze de demowagens of jonge tweedehands aan nagenoeg de prijs van een nieuwe en 2 jaar later - als je nauwelijks je auto hebt na die 2 jaar wachten - geven ze blijkbaar enorme kortingen.
Volgende keer dus gewoon afwachten en als er dan niets leuks is aan een goede prijs desnoods een auto voor kortere periode pakken.
Life is too short to drive boring cars
Ik begrijp het verband met klantentevredenheid niet: klanten moeten toch tevreden zijn met de flinke korting die ze krijgen op een nieuwe wagen?phex schreef op donderdag 12 september 2024 @ 10:57:
[...]
Beetje jammer voor de restwaarde, want wie koopt nou jong gebruikte als je nieuw goedkoper (of desnoods gelijkwaardig) kan krijgen van de importeur.
Volgens mij zijn de flinke kortingen vooral een teken dat BMW een flinke marge heeft op de catalogus prijs. En natuurlijk geldt dat in het bijzonder voor de opties. BMW kan gemakkelijk 50% korting geven op de opties en nog winst maken. Dus mij verwondert het niet als een full option auto weggaat met 25% korting op de totaalprijs.
Nou als jij in dec 2023 geen korting kreeg, en in Jan 2024 20% korting, dan is de die auto in 2023 instantly 20% afgeschreven zonder dat je er een km in hebt gereden.
Nu schrijf je sowieso fors af, maar deze extra importeurs korting komt daar nog bovenop.
Natuurlijk is dat mooi voor die koper in 2024, maar zal de klant uit 2023 dat niet heel grappig vinden. Dus in dat opzicht is dat niet klantvriendelijk.
Natuurlijk is er marge, maar als een dealer korting geeft is dat een teken dat het niet loopt, anders kon het ook wel voor de catalogusprijs.
Nu schrijf je sowieso fors af, maar deze extra importeurs korting komt daar nog bovenop.
Natuurlijk is dat mooi voor die koper in 2024, maar zal de klant uit 2023 dat niet heel grappig vinden. Dus in dat opzicht is dat niet klantvriendelijk.
Natuurlijk is er marge, maar als een dealer korting geeft is dat een teken dat het niet loopt, anders kon het ook wel voor de catalogusprijs.
[ Voor 14% gewijzigd door phex op 12-09-2024 12:41 ]
Zodra je de 1e 100 kilometer rijd is bijna elke auto 10 to 20% minder waard.phex schreef op donderdag 12 september 2024 @ 12:36:
Nou als jij in dec 2023 geen korting kreeg, en in Jan 2024 20% korting, dan is de die auto in 2023 instantly 20% afgeschreven zonder dat je er een km in hebt gereden.
Zo heel bijzonder is dat niet.
Het is tenslotte geen investering zoals een huis waarvan je verwacht dat die waardevast is.
Alle Tesla afwaarderings waarschuwingen van de afgelopen jaren hebben al laten zien dat dit nog extra geld voor de (early) adopters van EV's.
[ Voor 12% gewijzigd door YakuzA op 12-09-2024 12:57 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Is niet helemaal waar. Het is sterk afhankelijk van welke auto, welke prijs(trend), en supply/demand. Wat men zei hierboven, tijdens de chipscrisis verkoop je tweedehands auto gewoon op catalogusprijs bij wijze van.YakuzA schreef op donderdag 12 september 2024 @ 12:56:
[...]
Zodra je de 1e 100 kilometer rijd is bijna elke auto 10 to 20% minder waard.
Zo heel bijzonder is dat niet.
Het is tenslotte geen investering zoals een huis waarvan je verwacht dat die waardevast is.
Alle Tesla afwaarderings waarschuwingen van de afgelopen jaren hebben al laten zien dat dit nog extra geld voor de (early) adopters van EV's.
Maar de laatste trend verandering, beleid, prijzenoolog, chinese EV subsidie, en daarbovenop de hele chips crisis van 1-2j geleden maakt het heel erg onvoorspeelbaar. Met als gevolgen mensen die 1 maandje heb gewacht en 20k korting krijgen, maar ook mensen die in paar maanden 30k moeten afschrijven.
Life is too short to drive boring cars
Afschrijven is voor boekhouders. Een normaal mens houdt geen boekhouding bij en die interesseert het weinig wat de momentele waarde van zijn voertuig is zolang hij geen intentie heeft om te verkopen.SirLct schreef op donderdag 12 september 2024 @ 13:42:
[...]
Is niet helemaal waar. Het is sterk afhankelijk van welke auto, welke prijs(trend), en supply/demand. Wat men zei hierboven, tijdens de chipscrisis verkoop je tweedehands auto gewoon op catalogusprijs bij wijze van.
Maar de laatste trend verandering, beleid, prijzenoolog, chinese EV subsidie, en daarbovenop de hele chips crisis van 1-2j geleden maakt het heel erg onvoorspeelbaar. Met als gevolgen mensen die 1 maandje heb gewacht en 20k korting krijgen, maar ook mensen die in paar maanden 30k moeten afschrijven.
Overigens, mijn wagen zit in mijn boekhouding en daar wordt jaarlijks 20% afgeschreven. Onafhankelijk van wat de wagen waard is. Zo zijn de boekhoudregels in België…
[ Voor 9% gewijzigd door Scientific op 12-09-2024 13:51 ]
de term afschrijven is inderdaad boekhoudkundig maar het staat voor waardevermindering en ik kan je verzekeren die ga je als gebruiker gewoon in je portemonnee voelen. Hat kan inderdaad echter volledig los staan van wat je boekhouder in de boeken heeft gedaanScientific schreef op donderdag 12 september 2024 @ 13:50:
[...]
Afschrijven is voor boekhouders. Een normaal mens houdt geen boekhouding bij en die interesseert het weinig wat de momentele waarde van zijn voertuig is zolang hij geen intentie heeft om te verkopen.
Overigens, mijn wagen zit in mijn boekhouding en daar wordt jaarlijks 20% afgeschreven. Onafhankelijk van wat de wagen waard is. Zo zijn de boekhoudregels in België…
Zolang je je auto niet verkoopt is het allemaal boekhouding. Mij interesseert alleen wat mijn wagen waard zal zijn op het moment dat ik hem zal verkopen. In mijn ervaring is dat na 5 jaar (wanneer hij boekhoudkundig afgeschreven is) ongeveer 35% van de betaalde nieuwprijs). Ik verwacht niet dat dit veel lager zal zijn voor mijn i4/EV, maar we zullen zien.eikrur schreef op donderdag 12 september 2024 @ 14:26:
[...]
de term afschrijven is inderdaad boekhoudkundig maar het staat voor waardevermindering en ik kan je verzekeren die ga je als gebruiker gewoon in je portemonnee voelen. Hat kan inderdaad echter volledig los staan van wat je boekhouder in de boeken heeft gedaan
Bovenop al je -zeer terechte- punten heb je ook nog het feit dat EV's nog volop in evolutie zijn.Scientific schreef op woensdag 11 september 2024 @ 16:19:
[...]
Dat "massaal naar diesels vragen" valt nogal mee: in juli hadden dieselwagens in Duitsland een marktaandeel van 18% (en EVs een marktaandeel van 13%).
In het geval van de i4 valt dat voorlopig nog mee, de facelifts hebben technisch weinig veranderd, maar bij andere merken/modellen kan ik me voorstellen dat de vraag naar een tweedehands vorig model best laag ligt als de nieuwe variant een 20% hogere range / 20% lager verbruik / 20% sneller snelladen biedt.
Ik heb last van een krakend geluid wat tussen mijn rechter schoen en mat vandaan komt.
Elke keer als mijn voet op het gaspedaal of het rempedaal van positie verandert, hoor ik dat gekraak.
Zet ik mijn hiel op een andere plek, dan heb ik dat niet.
Zal dus wel een ingesleten plekje zijn.
Ik heb het nu een week of 2, de auto is 8 maanden oud en ik heb er nog maar 9000km mee gereden, dus hoe snel slijt zoiets?
Ik heb dit met alle 4 paar schoenen die ik heb.
Herkent iemand dit?
Elke keer als mijn voet op het gaspedaal of het rempedaal van positie verandert, hoor ik dat gekraak.
Ik heb het nu een week of 2, de auto is 8 maanden oud en ik heb er nog maar 9000km mee gereden, dus hoe snel slijt zoiets?
Herkent iemand dit?
Ik voel me straks nog schuldig dat ik iets gestart ben over waardeverlies / serieuze kortingen. Zoveel reacties 
Zoals ik het nu zie dan hou ik mijn M50 als tweede wagen in 2029 (hou deze 5 jaar) en zie op dat moment wel wat er bijkomt.
En nu terug over de i4
Zoals ik het nu zie dan hou ik mijn M50 als tweede wagen in 2029 (hou deze 5 jaar) en zie op dat moment wel wat er bijkomt.
En nu terug over de i4
Eerder gemeld dat de i4 een storing had en ik niet verder kon rijden. Vanwege personeelstekort moest ik bijna twee maanden wachten op een reparatie.
De motor (inclusief aansturing) in de i4 is vervangen.
Alleen na amper 1.000 km kwam de storing op het dashboard terug, aandrijving. Ik wilde het er niet op wagen, om zomaar langs de kant van de weg te stranden, is de i4 weer terug naar de dealer. Die weet het ook niet.
Alleen na amper 1.000 km kwam de storing op het dashboard terug, aandrijving. Ik wilde het er niet op wagen, om zomaar langs de kant van de weg te stranden, is de i4 weer terug naar de dealer. Die weet het ook niet.
Dat herken ik gelukkig niet na ~10 maanden en 19.000 kilometer. Lijkt me absoluut niet de normale gang van zaken, ik heb dat nog bij geen enkele auto meegemaakt, ook niet na >100.000 km. Ik zou dus veronderstellen dat dit niet gewoon normale slijtage is...ASS-Ware schreef op donderdag 12 september 2024 @ 22:47:
Ik heb last van een krakend geluid wat tussen mijn rechter schoen en mat vandaan komt.
Herkent iemand dit?
Misschien eens uitzoeken of het gekraak effectief van onder je hiel komt (zit er iets onder de mat dat knarst?), of toch van 1 van de pedalen als je er onder een bepaalde hoek op duwt?
Amai... Dat zijn geen fijne dingen, vooral dat laatste...RobbieHifi schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 11:56:
Eerder gemeld dat de i4 een storing had en ik niet verder kon rijden. Vanwege personeelstekort moest ik bijna twee maanden wachten op een reparatie.
Plat gesteld is de hele aandrijving muv batterij dan vervangen, dan zou daar geen melding meer op mogen komen. Begrijp het ook wel dat dealer dan zegt "euh" maar jij zit wel met de miserie.
[ Voor 13% gewijzigd door HyperBart op 13-09-2024 13:49 ]
Als ik zonder schoenen rijd, dan hoor ik niets.noctilucus schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 12:21:
[...]
Dat herken ik gelukkig niet na ~10 maanden en 19.000 kilometer. Lijkt me absoluut niet de normale gang van zaken, ik heb dat nog bij geen enkele auto meegemaakt, ook niet na >100.000 km. Ik zou dus veronderstellen dat dit niet gewoon normale slijtage is...
Misschien eens uitzoeken of het gekraak effectief van onder je hiel komt (zit er iets onder de mat dat knarst?), of toch van 1 van de pedalen als je er onder een bepaalde hoek op duwt?
Yep, weten ook niet wanneer ze het kunnen oplossen en nader diagnosticeren.HyperBart schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 13:48:
[...]
Amai... Dat zijn geen fijne dingen, vooral dat laatste...
Plat gesteld is de hele aandrijving muv batterij dan vervangen, dan zou daar geen melding meer op mogen komen. Begrijp het ook wel dat dealer dan zegt "euh" maar jij zit wel met de miserie.
Nu een nieuwe Mini Cooper SE meegekregen. Uiterlijk vind ik minder dan de eerdere versies van de Mini, maar wat rijdt dit elektrische karretje geweldig zeg. Dit is echt een bochtenridder. (Moet wel mijn kind thuislaten, want die past niet mee).
Kraken je schoenen dan niet gewoon?ASS-Ware schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 13:54:
[...]
Als ik zonder schoenen rijd, dan hoor ik niets.
Net als die man die bij de dokter komt en zegt: "Dokter, als ik op mijn arm druk, doet het pijn. Als ik op mijn buik druk, doet het pijn. Als ik op mijn voet druk, doet het pijn. Enig idee wat dat kan zijn?
Ja, zegt de dokter. Je hebt je vinger gebroken."
Terug on topic: Ik heb wel gekraak wat bij de achterbank vandaan komt. Goed hoorbaar als de muziek heel zacht staat.
En over muziek gesproken. Ik lees dat sommige mensen niet zo enthousiast zijn over het HK Systeem. Nu ben ik er wel tevreden over maar naar mijn verbazing stapte ik vd week in en klonk het ineens ook niet zo lekker. Beetje flat, qua volume ook zachter dan normaal, en ik moest het volume flink omhoog schroeven voor een beetje bas.
Ik dacht eerst dat het aan de verbinding lag (iPhone - Carplay) dus de telefoon opnieuw verbonden. Zelfde resultaat. Toen de iPhone herstart. Zelfde resultaat. Toen de HU herstart (de volume knop 30 sec ingedrukt houden). En dat maakte alles weer goed. Zijn er andere die dat herkennen?
Dat zou bijzonder zijn, want in andere auto's heb ik het niet en ik heb het met al mijn schoenen.
Verplaats ik mijn hiel een beetje, dan is het weg.
Ik heb een rammeltje rechts achter, daar heb ik een afspraak voor gemaakt.Terug on topic: Ik heb wel gekraak wat bij de achterbank vandaan komt. Goed hoorbaar als de muziek heel zacht staat.
In mijn eerdere auto's had ik altijd after market spul, alle kabels laten vervangen, speakers laten vervangen, subwoofer laten plaatsen, geweldig geluid, maar geen kofferbak meer (sub en versterkers).En over muziek gesproken. Ik lees dat sommige mensen niet zo enthousiast zijn over het HK Systeem.
Ik heb nu 4 keer op rij HK en het is wel aardig, geluid is wel goed, maar zeker niet geweldig, maar ik heb nog wel een kofferbak ;-)
Inmiddels een maand met de i4 gereden. Audio installatie is ook wat beter gaan klinken lijkt het wel. Geluid is op zich best mooi op lager volume. Power zit er niet echt in, op hoger volume stelt het dan ook niet veel voor.
Afspraak om de installatie te upgraden stond gelukkig dan ook voor deze week bij Concept4Cars in Ede, ook wel bekend als Clanck voor de exotischere automerken.
Af fabriek is de auto met de hifi upgrade met 10 speakers geleverd. Hier is nu aan toegevoegd een andere versterker, een Match Up 10 DSP. De subwoofer van de vorige auto is meegenomen, als ik me niet vergis de Match PP 10 EQ.
Wat dagen mee rondgereden inmiddels, kan wel zeggen dat dit een wereld van verschil is. Volume kan véél hoger, waarbij het geluid loepzuiver blijft. Men heeft deze zo afgesteld dat het volume op MAX geen enkele vervorming geeft. De sub doet het in deze auto ook beter dan in m'n vorige heb ik het idee.
Mocht iemand nog twijfelen over deze upgrade, hier weer een tevreden klant. Voor de liefhebber, had straks wat hard techno opstaan op standje "nog net geen piepende oren". Het lijkt wel of de installatie voor dit soort muziek is gemaakt. Melodieën zo mooi, bass zo zwaar. Heerlijk 😍.
Afspraak om de installatie te upgraden stond gelukkig dan ook voor deze week bij Concept4Cars in Ede, ook wel bekend als Clanck voor de exotischere automerken.
Af fabriek is de auto met de hifi upgrade met 10 speakers geleverd. Hier is nu aan toegevoegd een andere versterker, een Match Up 10 DSP. De subwoofer van de vorige auto is meegenomen, als ik me niet vergis de Match PP 10 EQ.
Wat dagen mee rondgereden inmiddels, kan wel zeggen dat dit een wereld van verschil is. Volume kan véél hoger, waarbij het geluid loepzuiver blijft. Men heeft deze zo afgesteld dat het volume op MAX geen enkele vervorming geeft. De sub doet het in deze auto ook beter dan in m'n vorige heb ik het idee.
Mocht iemand nog twijfelen over deze upgrade, hier weer een tevreden klant. Voor de liefhebber, had straks wat hard techno opstaan op standje "nog net geen piepende oren". Het lijkt wel of de installatie voor dit soort muziek is gemaakt. Melodieën zo mooi, bass zo zwaar. Heerlijk 😍.
Wat kost zo een upgrade eigenlijk?ThunderaceNL schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 18:06:
Inmiddels een maand met de i4 gereden. Audio installatie is ook wat beter gaan klinken lijkt het wel. Geluid is op zich best mooi op lager volume. Power zit er niet echt in, op hoger volume stelt het dan ook niet veel voor.
Dank je, ik heb interesse.ThunderaceNL schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 18:06:
Is de sub, net als bij HK, onder de bodem van de kofferbak geplaatst?
Kreeg iets korting omdat het auto nummer zoveel is inmiddels die ik bij hun laat doen, zonder dat zou de upgrade ongeveer EUR 1900,- zijn. Dat is dan ex de subwoofer die ik al had.
Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.