Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeEeekhoorn
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 24-09 09:14
Pietervs schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 01:48:
[...]

Eerlijk gezegd ben ik aan het kijken of ik die uit kan zetten. Het aantal keren dat die spraakassistent ongevraagd zich meldt begint me fors te irriteren. En ik heb nog geen spraakcommando gevonden om de spraakassistent weer uit te schakelen als die zichzelf weer eens ongevraagd ingeschakeld heeft…
Knopje op je stuur met het microfoontje indrukken, rechterkant onderin als ik het goed heb!
Dan gaat ze gelijk weer uit.
Dit is overigens ook een puntje van irritatie bij mij. Ik snap ook niet hoe die getriggerd wordt. Was laatst een deuntje mee aan het fluiten, komt de assistent er ineens bij.. Que? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

DeEeekhoorn schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 10:43:
[...]

Knopje op je stuur met het microfoontje indrukken, rechterkant onderin als ik het goed heb!
Dan gaat ze gelijk weer uit.
Dit is overigens ook een puntje van irritatie bij mij. Ik snap ook niet hoe die getriggerd wordt. Was laatst een deuntje mee aan het fluiten, komt de assistent er ineens bij.. Que? :?
ik heb bij het instellen de assistent "trut" genoemd. Maar iedere keer als je dus "k*t" zegt springt de assistent ook aan dus eigenlijk wel een goede manier om eens wat meer op mijn taalgebruik te letten :+.

Maar ook op andere momenten, en daar kan ik inderdaad ook geen grip op krijgen.

Dank voor de tip voor de microfoon, dat ga ik testen!

[ Voor 6% gewijzigd door Pietervs op 28-05-2024 11:00 ]

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quiller
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:19
Pietervs schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 01:48:
[...]

Eerlijk gezegd ben ik aan het kijken of ik die uit kan zetten. Het aantal keren dat die spraakassistent ongevraagd zich meldt begint me fors te irriteren. En ik heb nog geen spraakcommando gevonden om de spraakassistent weer uit te schakelen als die zichzelf weer eens ongevraagd ingeschakeld heeft…
Annuleer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shattering
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-09 18:04
Weet iemand van jullie wanneer de BMW highway Assist beschikbaar komt in BE/NL? Dus diegene dat je hands free kan rijden/voorbij steken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axeli4
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 09-08-2024
axeli4 schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 17:57:
Heb recent mijn i4 besteld (eind april) en krijg van de garage te horen dat hij midden juli geleverd zal worden. Kan dat?

Heeft er iemand een recente i4 in ontvangst genomen met soortgelijke leveringstermijn?
Even een update hierover. Vandaag te horen gekregen dat de garage mij wellicht toch de i4 2024 LCI zal geven aangezien ze niet zeker zijn of mijn bestelling tijdig in productie kan gaan.
Ik hoorde van mijn collega dat hij dit ook had en dat hij zelfs extra opties heeft gekregen aangezien de restwaarde van de nieuwe i4 hoger zou liggen.

Iemand dit ook al meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke-gerrit
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-09 18:38
Voor de mensen die wel eens twijfelen tussen OS 8.0 (MGU21) en os 8.5 (MGU22)

(gejat van i4talk)

Inmiddels begint mijn lijstje met verschillen meer en meer te groeien.
Ik ga lig voor OS 8.5 :) Met mijn F30 heb ik ook net de 'apple CarPlay' mogelijkheid misgelopen en nog steeds een trauma van.
  • Remote alert met camera werkt alleen op 8.5
  • 8.5 uses low latency Bluetooth which keeps the audio in sync with video on your phone/ipad. Playing
  • YouTube on your phone using the car’s audio is now watchable
  • Hey BMW voice recognition now displays your words in the HUD. This is nice, because I can see what the car thinks I said before it navigates me to a restaurant for fried lice
  • .mp4 files renamed to .mp3 can play video Streaming with raspberry pi
Wat ik nog niet zeker weet is of je met 8.0 ook
- met Apple Watch (ultra) kan unlocken en wegrijden
- driver recorder hebt.

Aanvullingen zijn welkom!

[ Voor 6% gewijzigd door gekke-gerrit op 29-05-2024 08:15 ]

Laden doe je met je zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlorisB
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-09 11:56
gekke-gerrit schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 07:58:

[YouTube: BMW eRoute - How-To and Latest Updates]
(gejat van i4talk)

Ik ga lig voor OS 8.5 :) Met mijn F30 heb ik ook net de 'apple CarPlay' mogelijkheid misgelopen en nog steeds een trauma van.
  • 8.5 uses low latency Bluetooth which keeps the audio in sync with video on your phone/ipad. Playing
  • Hey BMW voice recognition now displays your words in the HUD. This is nice, because I can see what the car thinks I said before it navigates me to a restaurant for fried lice
- driver recorder hebt.

Ik kan met mijn Watch Ultra 2 op OS8 gewoon deuren openen en als sleutel gebruiken voor wegrijden. Wel wat onhandig met dat telefoonbakje, maar het werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zipsop
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

(gejat van i4talk)

- driver recorder hebt.

Voor zover ik weet is Drive Recorder met 8.5 niet bestelbaar geweest op de auto in Nederland. En ook de store optie achteraf vaker niet beschikbaar dan wel. Ik heb hem op 8.0 er wel op maar heeft niet echt meerwaarde. De Remote Alert optie zal in Europa zo ie zo niet mogen voor de AVG, zelfde rede waarom Sentry mode bij Tesla in Europa nagenoeg nutteloos is geworden.

En waarom zou je met een raspberry pi in de auto gaan zitten klooien om mp4 naar mp3 om te zetten? We hebben toch genoeg streaming services etc tegenwoordig?
Shattering schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 20:48:
Weet iemand van jullie wanneer de BMW highway Assist beschikbaar komt in BE/NL? Dus diegene dat je hands free kan rijden/voorbij steken?
Ik verwacht nooit voor de i4 zoals we hem nu kennen, pas bij de Neue klasse variant.
Staat in het persbericht van de LCI ook niets over en ook vandaag bij de 3 serie refresh ook niet.

[ Voor 11% gewijzigd door Zipsop op 29-05-2024 09:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phex
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-09 09:59
De Nederlandse wetgeving laat dat niet toe.

De techniek is misschien wel cool, maar heel eerlijk gezegd ben ik blij dat wij niet de proeftuin zijn voor dit soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke-gerrit
FlorisB schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 08:31:
[...]

Ik kan met mijn Watch Ultra 2 op OS8 gewoon deuren openen en als sleutel gebruiken voor wegrijden. Wel wat onhandig met dat telefoonbakje, maar het werkt.
Moet je hierbij de sleutel op je watch nog activeren? of is het letterlijk de deur openen zonder enige vorm van actie?

en je moet hem af doen om te starten begrijp ik? (als je je telefoon bij je hebt, kan je die volgens mij ook in het bakje leggen?)
En waarom zou je met een raspberry pi in de auto gaan zitten klooien om mp4 naar mp3 om te zetten? We hebben toch genoeg streaming services etc tegenwoordig?
Omdat het kan :+ we zitten op Tweakers toch? Naar mijn weten is er nog geen optie om bijvoorbeeld YouTube of Netflix app te gebruiken in de i4 tijdens laden.

[ Voor 24% gewijzigd door gekke-gerrit op 29-05-2024 12:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlorisB
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-09 11:56
gekke-gerrit schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 12:00:
[...]

Moet je hierbij de sleutel op je watch nog activeren? of is het letterlijk de deur openen zonder enige vorm van actie?

en je moet hem af doen om te starten begrijp ik? (als je je telefoon bij je hebt, kan je die volgens mij ook in het bakje leggen?)

[...]

Omdat het kan :+ we zitten op Tweakers toch? Naar mijn weten is er nog geen optie om bijvoorbeeld YouTube of Netflix app te gebruiken in de i4 tijdens laden.
Nee, het is letterlijk een 'apple pay'-kaart, tussen je bankpassen. Dus net als je bankpas activeren, even scrollen naar de BMW-kaart. Afdoen hoeft niet (kan ook niet, want wordt dan gelocked), maar wel even de watch binnen bereik van de RFID-lezer in het telefoonvak. Dat is even wat draaien met je pols.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zipsop
  • Niet online
De Nederlandse prijslijst voor de LCI is uit.

De Fiscale waarde is:
eDrive35: 58443 was 58080 (+363)
eDrive40: 62073 was 61710 (+363)
xDrive40: 64615 (nieuw)
M50: 76714 was 75504 (+1210)
Hier kan nog 738 euro vanaf vanwege service inclusive.

7LG nieuw Comfort pakket voor 995
7A2 Innovation Pack voor 2995

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kingmenno
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-09 11:32
als toevoeging op de post hierboven:
https://www.autoweek.nl/a...r-en-nu-ook-als-xdrive40/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Chris_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:05
En een beetje verstopt nog, de configurator (al zitten er nog wat bugjes in)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axeli4
Wel jammer dat de facelift niet verkrijgbaar is in Sanremo Green...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeEeekhoorn
Zipsop schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 15:53:
De Nederlandse prijslijst voor de LCI is uit.

De Fiscale waarde is:
eDrive35: 58443 was 58080 (+363)
eDrive40: 62073 was 61710 (+363)
xDrive40: 64615 (nieuw)
M50: 76714 was 75504 (+1210)
Hier kan nog 738 euro vanaf vanwege service inclusive.

7LG nieuw Comfort pakket voor 995
7A2 Innovation Pack voor 2995
Ik heb andere prijzen op de site?
eDrive35 = 60.475,90
eDrive40 = 64.105,90
xDrive40 = 66,646,90
M50 = 77.999,20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zipsop
  • Niet online
DeEeekhoorn schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 16:28:
[...]

Ik heb andere prijzen op de site?
eDrive35 = 60.475,90
eDrive40 = 64.105,90
xDrive40 = 66,646,90
M50 = 77.999,20
Dat zijn de consumenten prijzen, dat is voor de 90% leaserijders hier niet interessant ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipsop
  • Niet online
axeli4 schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 16:23:
Wel jammer dat de facelift niet verkrijgbaar is in Sanremo Green...
Jewel hoor, alleen niet voor 1295 euro, kost nu 4995 via Individual

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeEeekhoorn
Zipsop schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 16:31:
[...]

Dat zijn de consumenten prijzen, dat is voor de 90% leaserijders hier niet interessant ;-)
Excuus.. Fiscale prijzen inderdaad, ik zie het.. my bad :+

Wat betreft de LCI.. Ik vind de rood/zwart-leer combi voor de M-sportstoelen heel tof, maar verder dan dat heb ik geen spijt van m'n Dravit Grau M50 met cognac interieur uit april..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18:33
Maandag de auto aan de lader gehangen en alleen geladen met overschot uit de zonnepanelen. Dat was traag, maar geen probleem.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-JoJldUCb_Ejk_m_soYF2XN3pQE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J0wg0ueWdt1oWpsKtwQgaYSt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r4tOzYPBvztPyffF1ccXIJ-Tr5s=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Tv6rp3wyedxR4C4hvnSDe6Uw.png?f=fotoalbum_large

Van 29% naar 80% is blijkbaar 41kWh geladen.
De laadpaal zegt 42,7kWh.
De volgende keer ook even in de meterkast kijken.

Is dit het verlies bij traag laden, waar men het over heeft?

[ Voor 10% gewijzigd door ASS-Ware op 29-05-2024 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aerez
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-08-2024
FlorisB schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 13:20:
[...]

Nee, het is letterlijk een 'apple pay'-kaart, tussen je bankpassen. Dus net als je bankpas activeren, even scrollen naar de BMW-kaart. Afdoen hoeft niet (kan ook niet, want wordt dan gelocked), maar wel even de watch binnen bereik van de RFID-lezer in het telefoonvak. Dat is even wat draaien met je pols.
Je hoeft helemaal niets te doen in je Apple Watch om de deur te openen, je houdt alleen je Apple Watch bij de klink en de rest gaat vanzelf. Moet je wel de express-modus aan hebben staan in je Wallet. Dan hoef je dus niet je BMW-pasje op te zoeken in je Apple Watch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke-gerrit
Aerez schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 09:17:
[...]

Je hoeft helemaal niets te doen in je Apple Watch om de deur te openen, je houdt alleen je Apple Watch bij de klink en de rest gaat vanzelf. Moet je wel de express-modus aan hebben staan in je Wallet. Dan hoef je dus niet je BMW-pasje op te zoeken in je Apple Watch.
En volgens mij zit hier dan weer een verschil in bouwjaar/ os 8.0 en 8.5 :X, zeker weten doe ik dit niet. Maar dat dit dus werkt op een i4 kan dus wel! _/-\o_ heb het wel bij de i7 voorbij zien komen onder andere

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zipsop
  • Niet online
gekke-gerrit schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 09:30:
[...]

En volgens mij zit hier dan weer een verschil in bouwjaar/ os 8.0 en 8.5 :X, zeker weten doe ik dit niet. Maar dat dit dus werkt op een i4 kan dus wel! _/-\o_ heb het wel bij de i7 voorbij zien komen onder andere
Nee hoor werkt op mijn april 2023 iDrive 8.0 i4 ook gewoon prima. De overige EV's die nu leverbaar zijn bij BMW behalve de iX3 hebben ultrawideband via Digital key plus, de i4 heeft alleen Digital Key (zonder plus)

Je moet alleen wel express modus aanzetten op je iPhone en/of Watch. En de volgende hardware hebben van apple: iPhone XS or later, or iPhone SE (2nd generation), with the latest version of iOS, or Apple Watch Series 5 or later, or Apple Watch SE, with the latest version of watchOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreirie
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:22
Zipsop schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 09:39:
[...]

Nee hoor werkt op mijn april 2023 iDrive 8.0 i4 ook gewoon prima. De overige EV's die nu leverbaar zijn bij BMW behalve de iX3 hebben ultrawideband via Digital key plus, de i4 heeft alleen Digital Key (zonder plus)

Je moet alleen wel express modus aanzetten op je iPhone en/of Watch. En de volgende hardware hebben van apple: iPhone XS or later, or iPhone SE (2nd generation), with the latest version of iOS, or Apple Watch Series 5 or later, or Apple Watch SE, with the latest version of watchOS.
Zou de nieuwe i4 LCI dan wel Digital key plus krijgen? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

dreirie schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 09:47:
[...]

Denk het niet. De 3-serie heeft net gisteren een tweede facelift gekregen en hier wordt niets vermeld van Digital Key Plus.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipsop
  • Niet online
dreirie schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 09:47:
[...]

fsfikke schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 10:02:
[...]

Denk het niet. De 3-serie heeft net gisteren een tweede facelift gekregen en hier wordt niets vermeld van Digital Key Plus.
Zeker niet zelfs, want staat voor de i4 LCI gewoon als Digital Key in de prijslijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-07 21:46
ASS-Ware schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 17:05:
Maandag de auto aan de lader gehangen en alleen geladen met overschot uit de zonnepanelen. Dat was traag, maar geen probleem.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hoe zorg jij ervoor dat er alleen met overschot wordt geladen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aerez
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-08-2024
gekke-gerrit schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 09:30:
[...]

Werkt gewoon bij 8.0 en 8.5. Wat niet werkt op de i4 is dat de auto van het slot af gaat als je de auto nadert. Dat werkt bij de nieuwe i5 wel. Dat is de Digital Key Plus. Dit allemaal heb ik al eerder benoemd in dit topic met daarbij meer info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreirie
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:22
moguez schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 12:14:
dag iedereen,

voor men werk mocht ik een nieuwe lease wagen bestellen.
uiteindelijk een i4 (deuh) opgemaakt met bijna alle opties.

onze fleetmanager heeft hem al goedgekeurd, maar de lease maatschappij (KBC-lease Belgie) houdt hem tegen omwille van de face lift die nu uitkomt. een beetje zuur ach ja.

een vraag, wanneer zijn de nieuwe prijzen in Belgie gekend en verwachten jullie dezelfde pakketten en opties ?
zou de facelift duurder worden?
vragen waar google mij niet op antwoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axeli4
Zipsop schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 16:32:
[...]

Jewel hoor, alleen niet voor 1295 euro, kost nu 4995 via Individual
In België was die volgens mij €985 en stond deze tussen de standaardkleuren van de i4.
Is toch raar dat deze kleur ineens zoveel duurder zou zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 13:52

(gejat van i4talk)

- driver recorder hebt.

Dit is een i5 toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeEeekhoorn
axeli4 schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 21:30:
[...]

In België was die volgens mij €985 en stond deze tussen de standaardkleuren van de i4.
Is toch raar dat deze kleur ineens zoveel duurder zou zijn?
BMW rouleert de standaardkleuren nog wel eens met een facelift.. SRG is er nu uit, Cape York Green zit erbij. Je hebt nu ook Fire Rot Metallic als standaard, die was er eerst ook niet geloof ik.. Dit was Avonturin Rot?

Soms is het een verbetering wat er aan keuze bijkomt, soms niet. In dit geval met SRG en CYG vind ik het geen verbetering, de Avonturin naar Fire is mij om het even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:27

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Modbreak:We hebben andere topics voor laadpalen en thuisbatterijen: dit topic gaat over de i4. Offtopic reacties zijn verdwenen: graag weer ontopic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• papabeer
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 09-09 09:33
DeEeekhoorn schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 09:16:
[...]

Soms is het een verbetering wat er aan keuze bijkomt, soms niet. In dit geval met SRG en CYG vind ik het geen verbetering, de Avonturin naar Fire is mij om het even.
Dat SRG hadden ze beter gehouden, naast het nieuwe CYG. SRG is nl. mannelijker dan dat pastelachtig CYG. Blij dat ik mijn BMW nog tijdig besteld heb in SRG :-)
Volgens mij is dit de fout van de configurator en hierdoor de kleur nauwelijks gekozen werd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Divitiae
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-09 13:52
Zojuist kreeg ik een melding via de BMW app over een terugroepactie van de CCU voor mijn i4 eDrive40 (2022). Ik kon geen eerdere berichten hierover vinden in dit topic. Heeft iemand een vergelijkbare actie gehad?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TfC6jKmcI5l1kdcC1qt1SUvCMRE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/zdbFkurA3Jlsu0tc3DklYyiN.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeEeekhoorn
papabeer schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 11:55:
[...]

Dat SRG hadden ze beter gehouden, naast het nieuwe CYG. SRG is nl. mannelijker dan dat pastelachtig CYG. Blij dat ik mijn BMW nog tijdig besteld heb in SRG :-)
Volgens mij is dit de fout van de configurator en hierdoor de kleur nauwelijks gekozen werd.
SRG is gewoon een hele gave kleur. Ik zou 'm zelf ook genomen hebben als ik de deal op m'n Dravit Grau niet had gekregen. Maar denk dat dat misschien ook wel 1 van de redenen is dat ze 'm nu individual a 5000,- hebben gemaakt. Genoeg potentiele klanten warm gemaakt voor de kleur toen 'ie nog 'standaard' was en nu mogelijk meer upsell met de LCI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiller
Divitiae schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 12:30:
Zojuist kreeg ik een melding via de BMW app over een terugroepactie van de CCU voor mijn i4 eDrive40 (2022). Ik kon geen eerdere berichten hierover vinden in dit topic. Heeft iemand een vergelijkbare actie gehad?

[Afbeelding]
Dat is een erg late recall... Die recall dateert volgens mij al van midden 2023???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divitiae
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-09 13:52
Quiller schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 15:03:
[...]

Dat is een erg late recall... Die recall dateert volgens mij al van midden 2023???
Mijn recall heeft nummer 0061460800, deze kan ik nog nergens op internet vinden, dus het lijkt een nieuwe recall te zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quiller
Divitiae schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 15:05:
[...]

Mijn recall heeft nummer 0061460800, deze kan ik nog nergens op internet vinden, dus het lijkt een nieuwe recall te zijn?
Ik heb niet op nummer gezocht, maar gewoon : google : 'BMW i4 CCU recall' ... Deze omschrijft exact jouw recall... Zijn ze jouw wagen toen vergeten ?? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Overw.Helder
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 12-09 23:24
Heb ook vandaag de recall gekregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-09 14:58
ASS-Ware schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 17:05:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hoe heb jij ingesteld dat hij ‘thuisladen’ aangeeft wanneer je thuis laadt? Bij mij geeft hij een adres weer, maar niet dat ik thuis geladen heb. Deze blijft op 0%. Ik heb wel mijn thuisadres ingevuld in de navigatie app.

Alle laadprocessen staan onder ‘overig’.

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
virtualJac schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 10:36:
[...]

Hoe heb jij ingesteld dat hij ‘thuisladen’ aangeeft wanneer je thuis laadt? Bij mij geeft hij een adres weer, maar niet dat ik thuis geladen heb. Deze blijft op 0%. Ik heb wel mijn thuisadres ingevuld in de navigatie app.

Alle laadprocessen staan onder ‘overig’.
Hmm, goede vraag, ik geloof niet dat ik dat heb ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maupi93
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 04-07 07:06
spam: doe maar niet

[ Voor 95% gewijzigd door We Are Borg op 01-06-2024 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
Overw.Helder schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 20:22:
Heb ook vandaag de recall gekregen
Wat betreft de recall eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmenno
Interessant, de recall (de oude?!) is voor auto’s geproduceerd eind juni tot eind juli 2022.

Zie:

https://static.nhtsa.gov/odi/rcl/2023/RCMN-23V449-1301.pdf

Heb ik gister net een i4 gekocht… 23-11-2022 dus die is voor deze recall lijkt me.

** blijkbaar alleen in de US destijds?
https://www.autoblog.nl/n...0en%2028%20oktober%202022.

[ Voor 29% gewijzigd door kingmenno op 02-06-2024 14:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lukosje
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-09 16:07
kingmenno schreef op zondag 2 juni 2024 @ 14:28:
Interessant, de recall (de oude?!) is voor auto’s geproduceerd eind juni tot eind juli 2022.

Zie:

https://static.nhtsa.gov/odi/rcl/2023/RCMN-23V449-1301.pdf

Heb ik gister net een i4 gekocht… 23-11-2022 dus die is voor deze recall lijkt me.

** blijkbaar alleen in de US destijds?
https://www.autoblog.nl/n...0en%2028%20oktober%202022.
Mijne is van december 2022 en daar hebben ze de unit onder de noemer van de terugroepactie eerder deze week van vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zipsop
  • Niet online
Recalls worden regelmatig na verder onderzoek uitgebreid. Zo ging het ook met de accumodules toen.

De eerste recall is vaak de batch van van het defecte component. Hier is in delen van de wereld bepaalde wetgeving over. Dit gaat vaak redelijk snel. Daarna zal er verder onderzoek worden gedaan door BMW en eventueel een of meerdere toeleveranciers, daar gaat wat tijd overheen. En dan kan uitbreiding volgen.

Voor de USA doet de NHSTA alleen de aantallen weergeven voor de USA.

Kans is groot dat dat deze nieuwe volgende week bij de RDW op site staat. Of dat deze een uitbreiding is op de recall van februari 2024.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmenno
Zipsop schreef op zondag 2 juni 2024 @ 17:10:
Recalls worden regelmatig na verder onderzoek uitgebreid. Zo ging het ook met de accumodules toen.

De eerste recall is vaak de batch van van het defecte component. Hier is in delen van de wereld bepaalde wetgeving over. Dit gaat vaak redelijk snel. Daarna zal er verder onderzoek worden gedaan door BMW en eventueel een of meerdere toeleveranciers, daar gaat wat tijd overheen. En dan kan uitbreiding volgen.

Voor de USA doet de NHSTA alleen de aantallen weergeven voor de USA.

Kans is groot dat dat deze nieuwe volgende week bij de RDW op site staat. Of dat deze een uitbreiding is op de recall van februari 2024.
Rdw:

https://terugroepregister....aspx?mgpnummer=MGP240028

Zal de dealer even vragen. 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:20
Ik zie nu op de site een M Edition op de eDrive35 maar niet op de eDrive40?

Het wordt bij mij kiezen tussen een vrij kale eDrive40 met M Pakket (de pro past niet) of een eDrive35 met M Pakket pro met 19 inch. Dan heb je wel de mooie nieuwe laser achterlichten

Lastig

Hoef niet ver naar werk en qua performance bijna gelijk vanwege 90 kilo gewicht maar wel kleiner accupakket

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
wimpie007 schreef op maandag 3 juni 2024 @ 11:16:

Het wordt bij mij kiezen tussen een vrij kale eDrive40 met M Pakket (de pro past niet) of een eDrive35 met M Pakket pro met 19 inch. Dan heb je wel de mooie nieuwe laser achterlichten

Lastig

Hoef niet ver naar werk en qua performance bijna gelijk vanwege 90 kilo gewicht maar wel kleiner accupakket
Als de actieradius echt niet nodig hebt (vakanties?) dan de edrive 35 met extra's. Ik ben niet van de kale autos.
Maar actieradius gaat bij mij iig dan altijd nog wel voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noctilucus
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 03-02 12:05

Lastig

Wat is het verschil tussen M pakket en M pakket pro? Ik zie de i4 precies niet staan op de nederlandse configurator, vandaar de vraag...
Vrij kaal valt tegenwoordig mogelijks iets beter mee, in bepaalde landen zit er na de facelift net iets meer in de standaard uitrusting dan ervoor.

Voor het performance verschil tussen een '35' en een '40' zou ik het zeker niet doen; kleinere accu betekent wel vaker moeten kunnen laden; trager snelladen heeft ook wel wat impact maar zal waarschijnlijk enkel die paar keer per jaar voor langere afstanden echt verschil maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scientific
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 07:37

Lastig

Ik zou voor de eDrive40 gaan. Ik begrijp het nut van die M-paketten niet, en 19 inch wielen zijn minder comfortabel, verhogen het verbruik, enzovoort.

Maar het is natuurlijk een kwestie van persoonlijke voorkeuren en prioriteiten…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:20
@hierboven

Op de 35 zit nu een M Sport Edition voor 61222.50 en een M Sport Pakket voor 63222.6 wat de inhoud ervan is weet ik niet

Op de facelift is stoelverwarming trouwens standaard geworden.

Ja de 35 heeft 100km Minder range. Qua pk en 0-100 is het idd verwaarloosbaar. Het is ook maar 20km naar werk waar ik ook kan laden.

Dus neigde eerst naar de 40 ivm meer range voor vakantie maar nu toch door die aanbieding naar de 35 want dan kan ik er van alles opladen incl schuifdak

Stom dat er geen intro korting op de 40 zit

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• voodoo077
  • Laatst online: 25-09 17:30
Scientific schreef op maandag 3 juni 2024 @ 14:13:
[...]

Ik zou voor de eDrive40 gaan. Ik begrijp het nut van die M-paketten niet, en 19 inch wielen zijn minder comfortabel, verhogen het verbruik, enzovoort.

Ik zou N O O I T een i4 gepakt hebben zonder M pakket. Het ziet er gewoon niet uit... maar dat is mijn opinie.
Een auto is voor mij meer dan van A naar B gaan. Als je dat wil en elektrisch dan pak je beter een Tesla.
Wil je wat meer en vooral iets dat er goed uitziet dan komt de i4 in de spotlight maar minstens wel met M anders is het imo een flauw beestje.
Dus gelukkig denken we er allemaal anders over of het zou saai zijn :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• phex
Eens, qua kleur, velgen, interieur kan ik van een hoop alternatieve keuzes de charme wel van zien. Maar een I4 zonder msport met overal chroom/aluminium ziet er uit als een oude mannen wagen.

Misschien zoek je die look, maar ik kan juist de sportieve(re) lijnen van een i4 wel waarderen, dus dat accentueren met m sport/zwart accenten voelt heel natuurijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scientific
voodoo077 schreef op maandag 3 juni 2024 @ 16:46:
[...]

Ik zou N O O I T een i4 gepakt hebben zonder M pakket. Het ziet er gewoon niet uit... maar dat is mijn opinie.
Een auto is voor mij meer dan van A naar B gaan. Als je dat wil en elektrisch dan pak je beter een Tesla.
Wil je wat meer en vooral iets dat er goed uitziet dan komt de i4 in de spotlight maar minstens wel met M anders is het imo een flauw beestje.
Dus gelukkig denken we er allemaal anders over of het zou saai zijn :P
Ik vind zo’n M-pack er net protserig uitzien - ik zou me een Johnny voelen. Ik wil rijden in een wagen die er sober uitziet en erg comfortabel, betrouwbaar en zuinig is. Een M-pakket zou ik dus zelfs niet willen als het gratis was.

Zo zie je maar 😉.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kingmenno
noctilucus schreef op maandag 3 juni 2024 @ 13:19:
[...]

Wat is het verschil tussen M pakket en M pakket pro? Ik zie de i4 precies niet staan op de nederlandse configurator, vandaar de vraag...
Vrij kaal valt tegenwoordig mogelijks iets beter mee, in bepaalde landen zit er na de facelift net iets meer in de standaard uitrusting dan ervoor.
lijkt me dit lijstje... alhoewel ik over nummer 1 "twijfel" volgens mij is de niergrille helemaal zwart met pro, met "gewoon" m sport nog een kleine grijze rand.

Het M-Sport Pro pakket uitgelicht.
Dit pakket voegt een vleugje sportiviteit en stijl toe aan je BMW, exclusief beschikbaar als uitbreiding op het M Sportpakket. Profiteer van de volgende kenmerken van het M-Sport Pro pakket:

De M Hoogglans Shadow Line exterieurdelen, die je BMW een dynamische en karakteristieke look geven.
Verbeter de prestaties met het M Sportremsysteem, compleet met remklauwen in rood of blauw, voor een indrukwekkende remkracht en nauwkeurige controle.
Een subtiele maar effectieve aerodynamische upgrade met de M Achterspoiler.
M Koplampen Shadow Line, die een opvallend designelement toevoegen aan de voorkant van je BMW.
De M Veiligheidsgordels, voorzien van M striping.

vind de gordels, en de donkere koplampen erg mooi.... maar dat is smaak zoals hier genoemd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zipsop
  • Niet online
kingmenno schreef op maandag 3 juni 2024 @ 19:29:
[...]

lijkt me dit lijstje... alhoewel ik over nummer 1 "twijfel" volgens mij is de niergrille helemaal zwart met pro, met "gewoon" m sport nog een kleine grijze rand.
Dat was voor de facelift.

Nu met de facelift is de grill van de M-sport en de niet M-sport hetzelfde, pas bij de M-sport Pro is de rand helemaal zwart.
De M50 heeft altijd een volledig zwarte grill, zowel de binnen als buitenkant.

De 19" velgen zonder meerprijs zijn nu ook niet meer bij M-Sport pro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeEeekhoorn
Let ook op dat je met de facelift de grille van de iX qua design krijgt, wanneer je geen M50 hebt..

Zie onderstaande:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fo0C58bjT6MDZjlqUGoZRY9Z4wE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3C7EUjjLVoSMEEOPunPrWnsO.jpg?f=user_large

[ Voor 56% gewijzigd door DeEeekhoorn op 03-06-2024 20:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:00
Zipsop schreef op maandag 3 juni 2024 @ 19:55:
[...]

Dat was voor de facelift.

Nu met de facelift is de grill van de M-sport en de niet M-sport hetzelfde, pas bij de M-sport Pro is de rand helemaal zwart.
De M50 heeft altijd een volledig zwarte grill, zowel de binnen als buitenkant.

De 19" velgen zonder meerprijs zijn nu ook niet meer bij M-Sport pro.
Kleine upgrade van 182 Euro was hij pre-facelift ook zwart.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipsop
  • Niet online
kdeboois schreef op maandag 3 juni 2024 @ 20:23:
[...]

Kleine upgrade van 182 Euro was hij pre-facelift ook zwart.
Die optie is er idd ook niet meer met de LCI, dus de wrappers gaan het druk krijgen.
Want 3000 ekkies voor de zwarte grill gaan mensen niet ophoesten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phex
Ik snap niet zo goed waarom ze bij de LCI de onderkant open maken.

De oplossing voor de huidige is minder mooi dan de gewone 4 serie, maar van een afstandje lijkt het nog wel aardig.

Maar nu zitten er gewoon 2 grote gaten...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tOWPmOHVHs16O4ofG44A2KKYDI0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/atKZ7LLFjzhu4uWKIKRMVoRr.png?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noctilucus
kingmenno schreef op maandag 3 juni 2024 @ 19:29:
[...]

Het M-Sport Pro pakket uitgelicht.
Dit pakket voegt een vleugje sportiviteit en stijl toe aan je BMW, exclusief beschikbaar als uitbreiding op het M Sportpakket. Profiteer van de volgende kenmerken van het M-Sport Pro pakket:

De M Hoogglans Shadow Line exterieurdelen, die je BMW een dynamische en karakteristieke look geven.
Verbeter de prestaties met het M Sportremsysteem, compleet met remklauwen in rood of blauw, voor een indrukwekkende remkracht en nauwkeurige controle.
Een subtiele maar effectieve aerodynamische upgrade met de M Achterspoiler.
M Koplampen Shadow Line, die een opvallend designelement toevoegen aan de voorkant van je BMW.
De M Veiligheidsgordels, voorzien van M striping.

vind de gordels, en de donkere koplampen erg mooi.... maar dat is smaak zoals hier genoemd.
Dus als ik het goed lees, zijn beide uitvoeringen dan even "kaal" qua functionele opties en zit het verschil enkel in visuele opties.

Dan zou ik toch voor de '40' gaan voor die ~20% meer range. En het 20% sneller snelladen is een mooie extra voor die ene langere rit per maand of die paar keer per maand dat ik ergens moet snelladen waar er geen faciliteiten zijn.
Het belang van range wordt bij EV's vaak overschat maar eens je onder een bepaalde grens duikt, wordt het toch een stuk minder praktisch imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dencoupe
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-09 12:45
ben me aan het oriënteren op de i5 touring, met inruil van mijn i4 M50. Maar wat was het schrikken om te horen dat je binnen 2 jaar en 33.000 kilometer bijna 40k afgeschreven hebt.

weet nog niet wat ik ermee moet, of nog 1 of 2 jaar doorrijden en dan een knappe tweedehands i5 touring kopen of toch maar de knoop doorhakken......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jausie
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 10:13
Das inderdaad een enorme afschrijving....Maar een nieuwe auto kopen is sowieso een dure hobby. Vaak is het beter om een tweedehans te kopen met weinig kilometers. Ik snap dat dit niet altijd lukt of wenselijk is, voordeliger is het vaak wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wm1234
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 11:40
@dencoupe Gaat die dan van 80k naar 40k ofzo? Of zelfs nog minder met inruil.

Klinkt wel interessant voor mijn volgende BMW, als ze zo hard afschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dencoupe
@wm1234 Klopt dan gaat ie inderdaad van 80k naar 40k, in mijn geval naar net geen 60k want een M50 met de nodige opties ging destijds (september 22) richting de 100k. Denk dat vanaf nu de afschrijving wel minder gaat worden per jaar ... eerste jaren daalt de waarde het hardst.

heb dus een mooie i4M50 met bijna alle opties (geen Pano dak, stoelkoeling en carbolpakket) voor 60k te koop. Denk dat ik daar met de dealer wel op uit ga komen om de deal rond te maken uiteindelijk.

[ Voor 13% gewijzigd door dencoupe op 04-06-2024 15:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dencoupe
Jausie schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 14:52:
Das inderdaad een enorme afschrijving....Maar een nieuwe auto kopen is sowieso een dure hobby. Vaak is het beter om een tweedehans te kopen met weinig kilometers. Ik snap dat dit niet altijd lukt of wenselijk is, voordeliger is het vaak wel
voordeliger zeker, maar het is oh zo lekker om je auto zelf samen te stellen, met wat jezelf wilt. De i4 was op moment van kopen nog niet 2de hands leverbaar anders was dat zeker een optie geweest.

De i5 heeft geen haast, dus daarmee kan ik wel wachten totdat er een mooie voorbij komt met de juiste configuratie.... maar geduld heeft een limiet O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASS-Ware
dencoupe schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 13:58:
ben me aan het oriënteren op de i5 touring, met inruil van mijn i4 M50. Maar wat was het schrikken om te horen dat je binnen 2 jaar en 33.000 kilometer bijna 40k afgeschreven hebt.

weet nog niet wat ik ermee moet, of nog 1 of 2 jaar doorrijden en dan een knappe tweedehands i5 touring kopen of toch maar de knoop doorhakken......
Dat is wel flink zeg.
Ik heb mijn 3GT (benzine) na 8,5 jaar en 105.000KM op de teller laatst ingeruild en heb er 44K op afgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodoo077
Scientific schreef op maandag 3 juni 2024 @ 17:59:
[...]

Ik vind zo’n M-pack er net protserig uitzien - ik zou me een Johnny voelen. Ik wil rijden in een wagen die er sober uitziet en erg comfortabel, betrouwbaar en zuinig is. Een M-pakket zou ik dus zelfs niet willen als het gratis was.

Zo zie je maar 😉.
Je wil dus rondrijden in een Tesla ? >:)

Iemand een idee hoe ik dit constant op mijn scherm kan laten en toch Waze zien?
Links die twee kleinere met zeker een uur maar ook eventueel ipv weer iets anders en rechts er naast Waze maar dan werkend. Want als ik nu klik op Android dan verdwijnt dit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rdzy5R6hj9R9tBk05E5TCLCpzFc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JcqV12Q875DEIw60oySiFiVV.jpg?f=fotoalbum_large

Dus concreet kan je ergens instellen wat er wel/niet op je scherm staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quiller
ASS-Ware schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 16:54:
[...]

Dat is wel flink zeg.
Ik heb mijn 3GT (benzine) na 8,5 jaar en 105.000KM op de teller laatst ingeruild en heb er 44K op afgeschreven.
Je moet dit anders bekijken : eigenlijk kon men dit reeds jaren weten (als we niet naief zijn) : EV was (is relatief) nieuw op de markt dus de aanvankelijke prijzen waren 'hoog' ... De laatste 2 jaar is een dalende trent te zien. Koppel dit aan het feit dat er een (domme door fake news) angst bij veel mensen is voor een 2de hands ev (batterij waar ondertussen wel meer en meer duidelijk wordt dat die echt lange levensduur heeft) dan weet je dat de tweedehandswaardedaling momenteel erg fors is. Ik verwacht dat dit het komende jaar zal stabiliseren en daarna effectief verbeteren.
Eens de mensen de levensduur beseffen EN aanvaarden zie ik het waardeverlies van een EV procentueel kleiner worden dan de huidige brandstofwagens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UUID
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 30-07 21:46
voodoo077 schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 09:28:
[...]

Iemand een idee hoe ik dit constant op mijn scherm kan laten en toch Waze zien?
Links die twee kleinere met zeker een uur maar ook eventueel ipv weer iets anders en rechts er naast Waze maar dan werkend. Want als ik nu klik op Android dan verdwijnt dit.

[Afbeelding]

Dus concreet kan je ergens instellen wat er wel/niet op je scherm staat.
Het tonen van Waze buiten Android Auto wordt niet ondersteund in de i4. Wat je wil gaat dus niet.

Google Maps doet dit wel. Waar je op je screenshot het waze logo ziet, toont dan de Google Maps kaart.

Google Maps heeft trouwens nog integraties die Waze niet kan, zoals de kaart tonen op het dashboard en richting/afstand aangeven in de HUD.

Een volledige kaartweergave in de HUD gaat spijtig genoeg enkel met BMW navigatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quiller
UUID schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 10:01:
[...]

Het tonen van Waze buiten Android Auto wordt niet ondersteund in de i4. Wat je wil gaat dus niet.

Google Maps doet dit wel. Waar je op je screenshot het waze logo ziet, toont dan de Google Maps kaart.

Google Maps heeft trouwens nog integraties die Waze niet kan, zoals de kaart tonen op het dashboard en richting/afstand aangeven in de HUD.

Een volledige kaartweergave in de HUD gaat spijtig genoeg enkel met BMW navigatie.
Het is maar wat je wil. Ik ben supertevreden met de map van de BMW nav (zeker in combo met HUD) ... Op de achtergrond heb ik dan het geluid actief (voor waarschuwingen) van waze ... Dit werkt perfect (voor mij).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scientific
voodoo077 schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 09:28:
[...]

Ik zie het verband niet met een Tesla. Ik rijd niet in een BMW om op te vallen noch om van mijn auto een kerstboom te maken. Ik betaal graag voor opties die mijn auto beter en comfortabeler te maken, maar niet voor uiterlijk vertoon, laat staan dat ik wil rijden op oncomfortabele banden en velgen bijvoorbeeld - en daar ook nog extra voor zou betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:50
dencoupe schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 13:58:

Het is veel maar niet extreem toch. Een M340i van een ton van die leeftijd zal ongeveer hetzelfde doen qua inruil als ik de verkoopprijzen zo zie.

Dure auto’s schrijven nou eenmaal erg veel af de eerste paar jaar; zeker met een berg aan opties erop.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voodoo077
UUID schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 10:01:
[...]

En hoe stel je dat dan in want van zodra ik op een knop duw dan verdwijnt dit en krijg ik full screen Waze of Maps of BMW navi.

Over die afschrijving... tja het probleem is eerder dat de tweedehands wagens VEEL te duur zijn.
Eigenlijk moet het gewoon een simpele rekensom zijn maar dat is het niet.
Auto afschrijven op 5 jaar met 20% restwaarde.
Simpel gesteld.
Auto kost 80K dus na 5 jaar nog 16K waard.
Bijvoorbeeld na 1 jaar -25% erna 20, 16, 12, 7. Een rekenkundige som dus.
Maar sommige dealers vragen voor een auto van een jaar soms nagenoeg de prijs van een nieuwe met excuus dat deze onmiddellijk leverbaar is.
In mijn buurt is zo een garage die enkel BMW en mini doet tweedehands (meestal uit Duitsland) en er stond een M50 van een jaar oud die duurder was dan wat ik betaald heb voor mijn nieuwe M50 en met minder opties maar was toch verkocht op een maand 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeEeekhoorn
voodoo077 schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 10:33:
[...]

En hoe stel je dat dan in want van zodra ik op een knop duw dan verdwijnt dit en krijg ik full screen Waze of Maps of BMW navi.

Over die afschrijving... tja het probleem is eerder dat de tweedehands wagens VEEL te duur zijn.
Eigenlijk moet het gewoon een simpele rekensom zijn maar dat is het niet.
Auto afschrijven op 5 jaar met 20% restwaarde.
Simpel gesteld.
Auto kost 80K dus na 5 jaar nog 16K waard.
Bijvoorbeeld na 1 jaar -25% erna 20, 16, 12, 7. Een rekenkundige som dus.
Maar sommige dealers vragen voor een auto van een jaar soms nagenoeg de prijs van een nieuwe met excuus dat deze onmiddellijk leverbaar is.
In mijn buurt is zo een garage die enkel BMW en mini doet tweedehands (meestal uit Duitsland) en er stond een M50 van een jaar oud die duurder was dan wat ik betaald heb voor mijn nieuwe M50 en met minder opties maar was toch verkocht op een maand 8)7
Wat ik hoorde bij mijn dealer was dat ze bij een financiering met slotsom (over een periode van 4 jaar) een slotsom van 30/35% aanhouden omdat ze dat zien als restwaarde/inruilwaarde.
(Wat dan uiteraard weer doorgerold kan worden naar een nieuwe auto/financiering.. ze moeten er toch wat aan verdienen)

Prijzen tweedehands zijn momenteel wel wat raar.. Als je op de site van BMW zelf kijkt, zit je voor M50's uit 2022 met wat KM's erop, nog rond de 60k?
En als je op de dealersites zelf kijkt (Dusseldorp bijvoorbeeld) hadden die laatst nog een lading eind 2023/begin 2024 M50's voor 70/75k (full-option, lage kilometers).

Ach.. ik heb de mijne niet gekocht als investering en ben er gemakshalve vanuit gegaan dat ie over 5 jaar vrij weinig waard is. Dan gaat het wat minder pijn doen wanneer de vervanger moet komen :+

[ Voor 3% gewijzigd door DeEeekhoorn op 05-06-2024 10:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phex
Mja ik heb de TCO over 5 jaar destijds van koop tov lease gezet en gekozen voor bezit. Misschien achteraf iets te positief met restwaarde gerekend maar ik denk dat het onder de streep nog steeds vrij weinig uit maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter81!
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 18:46
Recent heb ik een set BMW velgen + winterbanden gekocht die nu bij mij in de garage liggen.

Nu twijfel ik wat ik zal doen: zelf thuis opslaan en zelf wisselen, of toch ergens naar een bandenhotel en laten wisselen?

Mijn voorkeur gaat uit naar thuis bewaren, wel zo makkelijk en flexibel. Heb ik in het verleden ook gedaan, maar dat was met mijn MX-5 en later ene Saab 9-3.

Nu is de i4 een flink zware auto.

Iemand ervaring met het zelf wisselen op de i4, en vooral met een garagekrik die geschikt is hiervoor? Dank!

[ Voor 10% gewijzigd door pieter81! op 05-06-2024 13:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Milton1
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 29-08 19:40
pieter81! schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 13:32:
Recent heb ik een set BMW velgen + winterbanden gekocht die nu bij mij in de garage liggen.

Nu twijfel ik wat ik zal doen: zelf thuis opslaan en zelf wisselen, of toch ergens naar een bandenhotel en laten wisselen?

Mijn voorkeur gaat uit naar thuis bewaren, wel zo makkelijk en flexibel. Heb ik in het verleden ook gedaan, maar dat was met mijn MX-5 en later ene Saab 9-3.

Nu is de i4 een flink zware auto.

Iemand ervaring met het zelf wisselen op de i4, en vooral met een garagekrik die geschikt is hiervoor? Dank!
Helemaal niets aan. Goeie krik, momentsleutel en klaar. Enkele weken geleden opnieuw gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter81!
Milton1 schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 13:50:
[...]

Helemaal niets aan. Goeie krik, momentsleutel en klaar. Enkele weken geleden opnieuw gedaan.
Dat snap ik, nog tips wat betreft de krik? Hoor namelijk vaak dat van garagekriks die toch langzaam zakken met een zware auto.
Momentsleutel heb ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dencoupe
hij is zwaar, maar je tilt hem niet met alle 4 de wielen van de grond.

goede krik (denk zelfs dat 2 ton's al ruim volstaat), momentsleutel en niet te vergeten een goede adapter (bv https://www.marktplaats.nl/seller/view/m2115463107) zodat je je krikpunten niet beschadigd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Milton1
adapter is niet nodig OP VOORWAARDE dat je krik een relatief grote "schotel" heeft. Mijn low-profile 3T garage krik heeft een 15cm diameter schotel met rubberen "schijf", werkt perfect op de verschillende BMWs die hier in de jaren zijn gepasseerd (en i4 nu).

Als je een krik moet kopen: niet besparen, kwaliteit kost geld en je wil niet dat je wagen naar beneden dondert (heb ik letterlijk bij een vriend met zo'n cheape 2T low profile "alu race krik" zien gebeuren).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noctilucus
Scientific schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 10:07:
[...]

Ik zie het verband niet met een Tesla. Ik rijd niet in een BMW om op te vallen noch om van mijn auto een kerstboom te maken. Ik betaal graag voor opties die mijn auto beter en comfortabeler te maken, maar niet voor uiterlijk vertoon, laat staan dat ik wil rijden op oncomfortabele banden en velgen bijvoorbeeld - en daar ook nog extra voor zou betalen.
Helemaal hetzelfde idee hier. Maar we zijn wel in de minderheid denk ik, als ik kijk naar het aantal i4's (en dan geen M50's) met M sport pakket. Idem trouwens bij Audi met hun S-line.

Vind ik niet erg en het maakt bepaalde kleuren ook weer wat minder algemeen in het straatbeeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pieter81!
noctilucus schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 14:04:
[...]

Helemaal hetzelfde idee hier. Maar we zijn wel in de minderheid denk ik, als ik kijk naar het aantal i4's (en dan geen M50's) met M sport pakket. Idem trouwens bij Audi met hun S-line.

Vind ik niet erg en het maakt bepaalde kleuren ook weer wat minder algemeen in het straatbeeld.
Ik snap het heel goed, heb zelf een voorraadmodel gekocht en dan zie je eigenlijk alleen maar versies met M-pakket. Als ik uit de folder had besteld was het geen M geworden. Mij eigenlijk te schreeuwerig.

Vooral de M-achterbumper vind ik zelf niet zo fraai. Heb zelf gekozen voor dravit grau, en dan vallen de M frutsels op de bumpers veel meer weg. Verder tegen de mode in satiniert raamomlijsting en alle M-etjes van de buitenkant af laten halen (uitgezonderd de velgen, dat kan niet). Grote wielen houd ik ook niet van dus daarom de 'standaard' 18 inch.

Er waren wel een paar voorraadmodellen zonder, maar dan moest in concessies doen op verdere uitrusting die er wel toe doet. Zowat iedere voorraad i4 boven een standaard zwarte met geen enkele optie aangekruist had een M-pakket....

[ Voor 4% gewijzigd door pieter81! op 05-06-2024 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter81!
Milton1 schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 13:57:
adapter is niet nodig OP VOORWAARDE dat je krik een relatief grote "schotel" heeft. Mijn low-profile 3T garage krik heeft een 15cm diameter schotel met rubberen "schijf", werkt perfect op de verschillende BMWs die hier in de jaren zijn gepasseerd (en i4 nu).

Als je een krik moet kopen: niet besparen, kwaliteit kost geld en je wil niet dat je wagen naar beneden dondert (heb ik letterlijk bij een vriend met zo'n cheape 2T low profile "alu race krik" zien gebeuren).
Welke krik gebruik je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:07
pieter81! schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 13:54:
[...]

Dat snap ik, nog tips wat betreft de krik? Hoor namelijk vaak dat van garagekriks die toch langzaam zakken met een zware auto.
Momentsleutel heb ik.
Doe jezelf een plezier dan en zeker de krik(hoogte) af door onder de wagen van die verstelbare steunbokken te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter81!
HyperBart schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 14:44:
[...]

Doe jezelf een plezier dan en zeker de krik(hoogte) af door onder de wagen van die verstelbare steunbokken te zetten.
Dat sowieso, maar dat is dus even niet de vraag ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Milton1
Bahco BH1 3ton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
pieter81! schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 15:43:
[...]

Dat sowieso, maar dat is dus even niet de vraag ;)
Touche.
Iedere EU gekeurde krik met de juiste tonnage rating zou m.i dan moeten voldoen. Als je met bokken zekert speel je volledig op veilig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter81!
HyperBart schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 16:26:
[...]

Touche.
Iedere EU gekeurde krik met de juiste tonnage rating zou m.i dan moeten voldoen. Als je met bokken zekert speel je volledig op veilig.
Daar heb je natuuriljk in de basis gelijk in, maar er zijn genoeg voorbeelden van exemplaren die zogenaamd een bepaald gewicht kunnen dragen maar toch binnen de kortste keren bezwijken.

Vooral potkrikken, maar ook de zwaarder uitgevoerde garagekrikken.

De Bahco die Milton1 gebruikt lijkt mij een goede, zelf kwam ik ook nog Daytona tegen.

Via youtube kwam ik nog dit filmpje tegen: YouTube: The BMW i4 M50 ULTIMATE SPACER GUIDE: Everything You Need to Know!

Niet dat ik spacers overweeg - wat het primaire onderwerp is - maar hier wordt een krik gebruikt die nog een zekering bevat middels een stalen pin zodra opgekrikt. Lijkt mij helemaal een mooie optie maar nog niet kunnen vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-09 12:34
Binnen dit en een half jaar mag ik ook weer een nieuwe lease wagen bestellen.

Ik rij momenteel met een Model 3 sr+ en zou graag enkele functies zeker willen overnemen naar een bmw i4. Vanwege het beperkt budget zou het een i4 eDrive35 worden.

Enkele vragen ivm de configuratie..
Op de model 3 rij ik zeer vaak in autopilot. (De standaard versie zonder auto lane change etc.)

Om min of meer hetzelfde te hebben ben ik volgens huidige configuratie verplicht aan de volgende opties:
code:
1
2
3
4
5
 Driving Assistant Pack Professional
€ 1.425

Innovation Pack
€ 2.450

Blijkbaar is is die driving assistant pack pro enkel te verkrijgen in samenwerking met innovation pack? Is dit dan gelijkaardig aan tesla model 3 autopilot of heeft het meer opties? Redelijk prijzig.

Zelfde vraag eigenlijk maar dan voor comfort toegang. Na bijna 4 jaar enkel smartphone als “sleutel” zou ik eigenlijk niet meer naar een traditionele sleutel willen gaan.
Hier lijkt hetzelfde verhaal te zijn. Wanneer ik enkel comfort toegang kies moet ik het hele pakket nemen:
code:
1
2
3
4
5
 Comfort Pack
€ 925
Comforttoegang
Lendensteun vooraan
Opbergvak voor Wireless Charging

Zijn er nog must have opties die eigenlijk meestal genomen worden?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zipsop
  • Niet online
frye schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 19:15:

Ik rij momenteel met een Model 3 sr+ en zou graag enkele functies zeker willen overnemen naar een bmw i4. Vanwege het beperkt budget zou het een i4 eDrive35 worden.

Op de model 3 rij ik zeer vaak in autopilot. (De standaard versie zonder auto lane change etc.)

Om min of meer hetzelfde te hebben ben ik volgens huidige configuratie verplicht aan de volgende opties:
code:
1
2
3
4
5
€ 1.425

Innovation Pack
€ 2.450

Blijkbaar is is die driving assistant pack pro enkel te verkrijgen in samenwerking met innovation pack? Is dit dan gelijkaardig aan tesla model 3 autopilot of heeft het meer opties? Redelijk prijzig.

Zelfde vraag eigenlijk maar dan voor comfort toegang. Na bijna 4 jaar enkel smartphone als “sleutel” zou ik eigenlijk niet meer naar een traditionele sleutel willen gaan.
Hier lijkt hetzelfde verhaal te zijn. Wanneer ik enkel comfort toegang kies moet ik het hele pakket nemen:
code:
1
2
3
4
5
 Comfort Pack
€ 925
Comforttoegang
Lendensteun vooraan

Die pakketten zijn de meest gekozen opties, maar nu met de LCI wat onhandig gebundeld.

Je kan overwegen om alleen ACC te nemen om het innovation pakket niet te doen. (Al zit daar veel meer in waarvan ik zelf de HUD en Park assist Plus als must have opties zie)
Ik vind het kracht gebaseerde stuur gebeuren van Tesla met autopilot meer moeite dan gewoon ACC aan en zelf binnen de lijntjes kleuren in de i4. Maar dat is heel persoonlijk wat je fijn vind rijden. En ik denk dat mijn lane assist meer doet omdat ik wel alle opties van Driving assistent pro heb ik de auto maar het regelmatig uit zet en hem alleen als ACC gebruik. Wel is het gedrag van de gewone ACC anders dan de DAP variant omdat deze verder vooruit kan kijken.

De Comforttoegang van de i4 is niet te vergelijken met die van Tesla, als je de Telefoon sleutel wil gebruiken moet je toch echt je telefoon uit je zak halen om hem te openen en op slot te doen. en hem daarna in het crematie oventje mikken. Of een apple watch combi doen die iets beter werkt maar nog niet geweldig is.
Ik gebruik zelf daarom ook gewoon de sleutel zodat de auto met aankomen lopen open gaat en op slot met weglopen. Phone key is een handige backup.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASS-Ware
phex schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 13:25:
Mja ik heb de TCO over 5 jaar destijds van koop tov lease gezet en gekozen voor bezit. Misschien achteraf iets te positief met restwaarde gerekend maar ik denk dat het onder de streep nog steeds vrij weinig uit maakt.
Toen ik ging rekenen was lease en koop in 5 jaar tijd ongeveer net zo duur, dus koos ik voor koop zodat ik aan het eind van de rit nog wat in te ruilen had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:12

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

frye schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 19:15:

code:
1
2
3
4
5
€ 1.425

Innovation Pack
€ 2.450

code:
1
2
3
4
5
 Comfort Pack
€ 925
Comforttoegang
Lendensteun vooraan

Houd er rekening mee dat de telefoon als sleutel in nederland alleen goed werkt bij een Apple of een Pixel.

Sys Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolelael
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 25-09 13:53
+ Geen UWB chip = steeds je iphone tegen de deur-hendel houden om te ontgrendelen via de digital key.
Of vanuit de app, op ontgrendelen drukken als je de deur uit gaat ofzo ( is niet altijd even snel )
Verder werkt de telefoon als sleutel ook prima. Instappen, en op je draadloze lader vak leggen en starten.
Bij mij gaat hij dan t gast profiel nemen, niet zo fijn. maar kan zijn dat dit niet goed ingesteld heb.

Gebruik het enkel als ik bv ga sporten ( geen sleutel meer mee )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HyperBart
rolelael schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 08:38:
+ Geen UWB chip = steeds je iphone tegen de deur-hendel houden om te ontgrendelen via de digital key.
Of vanuit de app, op ontgrendelen drukken als je de deur uit gaat ofzo ( is niet altijd even snel )
Verder werkt de telefoon als sleutel ook prima. Instappen, en op je draadloze lader vak leggen en starten.
Bij mij gaat hij dan t gast profiel nemen, niet zo fijn. maar kan zijn dat dit niet goed ingesteld heb.

Gebruik het enkel als ik bv ga sporten ( geen sleutel meer mee )
Op de i5 met Key Plus is het wel met de UWB, de X5 (toch de 45e van 12 tot 36 maanden oud) en de i4 zijn inderdaad nog met "tap to open". Ik weet niet of de X5 50e het nieuwe BMW Digital Key Plus systeem heeft.
Je moet je sleutel registreren op je profiel bij herkenningsmethodes, dan gaat hij in het juiste profiel.

Ik ben echt fan van de Key Plus. De sleutels liggen in een metalen pot bij ons thuis, allebei een iPhone en als iemand anders er mee wil rijden dan kan ik de sleutel ook delen. Ik vind het echt geweldig. Auto gaat door UWB detectie ook niet open als ik aan het raam zit en de wagen staat buiten vlakbij.

[ Voor 4% gewijzigd door HyperBart op 06-06-2024 11:56 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• noctilucus
Zipsop schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 20:18:
[...]
...

De Comforttoegang van de i4 is niet te vergelijken met die van Tesla, als je de Telefoon sleutel wil gebruiken moet je toch echt je telefoon uit je zak halen om hem te openen en op slot te doen. en hem daarna in het crematie oventje mikken. Of een apple watch combi doen die iets beter werkt maar nog niet geweldig is.
Ik gebruik zelf daarom ook gewoon de sleutel zodat de auto met aankomen lopen open gaat en op slot met weglopen. Phone key is een handige backup.
Crematie oventje, prachtige beschrijving die ik moet onthouden! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjarel81
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 17:51
Vandaag gemerkt dat de boordcomputer en de app een verschillende tijd weergeven voor 1 en dezelfde rit. Voor mijn rit van deze morgen geeft de app 1u 32min aan en de auto 1u 19min. Zou de auto de tijd dat je stilstaat niet meetellen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gnxfxL5Q7qq9LhYo1bnAsCnrIzQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ucKspQZ9Pg0iePXaUJySWuoy.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/32APcDdZCZzM_n5eJSMQBJXNRPk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B47VBSebFZLYWz51OTiDt9VD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 13:52
Scientific schreef op maandag 3 juni 2024 @ 14:13:
[...]

op de i4 zitten er 18 inch wielen in het M sport pakket
Pagina: 1 ... 95 ... 122 Laatste

Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.