Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter81!
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 21-07 22:06
geeknerd schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 20:19:
Hallo, toen mijn i4 edrive40 geleverd werd, bleef de standaard rijmodus op de laatst geselecteerde modus (eco pro, comfort of sport).

sinds de laatste update ( 11/2023.73) blijft dit echter op comfort. iemand anders met dit fenomeen? Is er iets aan te doen?
Zeker bekent met dit fenomeen. Voor mij idem tot recent. De eerste weken hield de auto keurig de geselecteerde rijmodus vast, vervolgens uit het niets steeds terug naar comfort.

Echter, gek genoeg is het sinds zondag weer opgelost. Dus auto staat keurig netjes op de eerder geselecteerde rijmodus bij een volgende rit.

Software versie 03.2024/35 en geen melding van een software update ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pspanter
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 02-07 18:31
GeorgeBfast schreef op maandag 22 april 2024 @ 18:26:
Dan zou het eigenlijk gewoon moeten werken. Downloaden met BMW Downloadmanager en laten uitpakken op een 64GB USB Stick die vooraf geformatteerd is als Exfat. Kunt er dan eigenlijk niks verkeerds aan doen. Auto zou het dan zelf moeten herkennen bij plaatsen van de USB stick.
Dat zou ik ook verwachten echter gebeurt er niets als ik de stick plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Pspanter schreef op maandag 22 april 2024 @ 19:58:
[...]

Dat zou ik ook verwachten echter gebeurt er niets als ik de stick plaats.
Andere stick proberen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• papabeer
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 21-07 21:54
_Chris_ schreef op maandag 22 april 2024 @ 13:36:
Iemand al wat meegekregen over de aanstaande facelift van de i4? Als ik onderstaand mag geloven, wordt er meer bekend gemaakt over 2 dagen....

https://www.motor1.com/news/716539/2025-bmw-i4-debut-date/
2 weken geleden in Duitsland de updated 4 series opgemerkt.
Buiten de front lights die nu meer in lijn zijn met de recentste X5, X3 (licht in de vorm van een 7 --> meer agressief ) en de achterlichten die uit meerdere lichtlijnen bestaan, een lichtjes andere front bumper; zag ik niet onmiddelijk grote wijzigingen.

Ik veronderstel dat de i4 update visueel niet veel meer inhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-07 22:04
anticlock schreef op zondag 21 april 2024 @ 20:57:
mijn laadtijden staan ingesteld tussen 21h en 4h via de BMW app maar zodra ik die insteek savonds, bvb om 19h geeft de BMW app de hele meldingen dat het laden gestart en gepauzeerd is, verschillende malen voor dat het effectief 21h is, meldingen zijn "laden weer gestart: laden binnen het tijdvenster actief" en dan weer "laden gepauzeerd: laden binnen het tijdvenster geactiveerd"

heeft nog iemand die meldingen?

zie ...

[Afbeelding]
Engie laadpaal in belgie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• papabeer
Danfoss schreef op maandag 22 april 2024 @ 13:10:
[...]

Laserlights en normale LED zijn toch hetzelfde afgezien van grootlicht waarbij de laser iets extra doet?

[...]

Ik heb geen klachten over de lampen van de i4 buiten het feit dat ik zelf wel steeds meer moeite heb om goed te zien in schemer/donker en regen. Maar ligt aan mij en niet de auto ;)
Ik gebruikte eerst grootlicht echt nooit (randstand) maar sinds ik verhuist ben naar meer buitengebied staat het veel vaker aan (auto high beam stand) en vind het het heel erg fijn en heel veel licht geven.
Des te beter voor jou. Ik zal morgen een laatavondritje inplannen langs een gezellige pub of zo 8) . De vorige rit viel mij zo enorm tegen dat ik mij niet kan voorstellen dat bij Audi de lichten 'schijn'baar minstens 2x meer licht schenen op het natte wegdek, zonder enige weerkaatsing. Wordt vervolgd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anticlock
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 29-01 17:02
Scientific schreef op maandag 22 april 2024 @ 00:16:
[...]

Lijkt mij een probleem gelinkt aan de laadpaal ? Welke heb je?
Smappee, staat publiek. Zou raar zijn dat de laadpaal dat laden steeds start en terug pauzeert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:26
anticlock schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 01:20:
[...]

Smappee, staat publiek. Zou raar zijn dat de laadpaal dat laden steeds start en terug pauzeert
Euh neen dat is heel normaal. Zeker met een smappee, als jij veel energie aan het gebruiken bent kan het prima zijn dat dz smappee even stopt.

Laadpaal geeft via een draadje aan hoe hard de auto mag/kan laden. Auto eert dat signaal en laadt op volgens dat signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-07 14:31
pieter81! schreef op maandag 22 april 2024 @ 19:52:
[...]

Zeker bekent met dit fenomeen. Voor mij idem tot recent. De eerste weken hield de auto keurig de geselecteerde rijmodus vast, vervolgens uit het niets steeds terug naar comfort.

Echter, gek genoeg is het sinds zondag weer opgelost. Dus auto staat keurig netjes op de eerder geselecteerde rijmodus bij een volgende rit.

Software versie 03.2024/35 en geen melding van een software update ontvangen.
https://gathering.tweaker...message/78612518#78612518

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
geeknerd schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 20:19:
Hallo, toen mijn i4 edrive40 geleverd werd, bleef de standaard rijmodus op de laatst geselecteerde modus (eco pro, comfort of sport).

sinds de laatste update ( 11/2023.73) blijft dit echter op comfort. iemand anders met dit fenomeen? Is er iets aan te doen?
https://gathering.tweaker...message/78612518#78612518

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter81!
Dat bericht heb ik gezien maar is dus een andere situatie. Bij mij geen nieuwe software erop of wat dan ook, is gewoon weer terug naar wat het was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B1OO
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:52
Pspanter schreef op maandag 22 april 2024 @ 17:53:
Heeft iemand ervaring met het updaten van de navigatie? Heb het dan over de grote update via de download manager via usb.
Heb het namelijk als exfat gedownload en ging goed, maar wordt niet herkend in de auto.
Same here. De nieuwste update 2024-2 wordt door mijn wagen ook niet herkend vanuit de USB stick. Heb nog geen extra effort erin gestoken om opties te onderzoeken.

Heb de USB drive gemaakt met de app uit de Windows store. Voorheen werd de nieuwe versie meteen verwerkt.

Hoor graag naar de oplossingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolelael
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:07
pieter81! schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 11:13:
[...]

Dat bericht heb ik gezien maar is dus een andere situatie. Bij mij geen nieuwe software erop of wat dan ook, is gewoon weer terug naar wat het was.
pieter81! schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 11:13:
[...]

Ik heb met bimmercode de default op sport boost gezet. Dan start hij daar altijd in .

Dat is een optie dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
rolelael schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 11:21:
[...]

[...]

Ik heb met bimmercode de default op sport boost gezet. Dan start hij daar altijd in .

Dat is een optie dus
Wat bedoel je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolelael
wat ik bedoel ? Met bimmercode de default start mode op sport boost gezet , ipv dat hij de laatste onthoudt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
rolelael schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 12:35:
wat ik bedoel ? Met bimmercode de default start mode op sport boost gezet , ipv dat hij de laatste onthoudt
Ik ken de sport boost niet. Je bedoelt de sport stand? of bestaat er nog iets extra qua vermogen wat je normaal niet ziet.

Bij mij is het nu weer zo dat hij sws start in de laatste stand, dus als dat sport individual is dan blijft hij daar in opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolelael
je heb toch 3 standen in sport modus ? Sport Indiv, Sport & Sport Boost
Ik rij wel in een m50

>Sport boost geeft idd , ik d8, 10 s extra vol vermogen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quiller
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:31
rolelael schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 12:55:
Ik rij wel in een m50

Dit is alleen bij de m50... En die sport boost geen geen 10seconden 'extra' vol vermogen MAAR geeft 10 seconden 'vol vermogen' (vermogen dat je zonder die boost niet kan aanspreken dus).

[ Voor 6% gewijzigd door Quiller op 23-04-2024 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolelael
Quiller schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 13:45:
[...]

Dit is alleen bij de m50... En die sport boost geen geen 10seconden 'extra' vol vermogen MAAR geeft 10 seconden 'vol vermogen' (vermogen dat je zonder die boost niet kan aanspreken dus).
tis maar hoe je t bekijkt he :-)

Als ik op sport stand vol gas geef dan geeft hij geen vol vermogen. Geef ik op sport boost vol gas, dan geeft hij wel extra vermogen tov de sport stand, en dus ook vol vermogen :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Avigoorn
Ik rij wel in een m50

Dat verhelderd. En ik snap ook wel dat je altijd aan wil hebben, je hebt immers de M50 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aerez
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-08-2024
De i4 is hier al drie dagen op rij niet helemaal goed. Vanmiddag ingeleverd bij de dealer, voorlopig zijn we ‘m kwijt. Hij stuurt niet goed, de ene keer heel zwaar (je krijgt ‘m soms echt moeilijk de bocht in) dan ineens weer licht. Rare tikken, ik weet het allemaal niet. De monteur reed mee en vond het zeer bijzonder…

Nu tijdelijk een 420 met helemaal niets erop. Dat is als een frietje bestellen zonder sauzen en uitjes! Echt even afkicken! Alsof je teruggaat naar je eerste auto. :o

[ Voor 4% gewijzigd door Aerez op 23-04-2024 20:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Nu online
Aerez schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 20:02:
De i4 is hier al drie dagen op rij niet helemaal goed. Vanmiddag ingeleverd bij de dealer, voorlopig zijn we ‘m kwijt. Hij stuurt niet goed, de ene keer heel zwaar (je krijgt ‘m soms echt moeilijk de bocht in) dan ineens weer licht. Rare tikken, ik weet het allemaal niet. De monteur reed mee en vond het zeer bijzonder…

Nu tijdelijk een 420 met helemaal niets erop. Dat is als een frietje bestellen zonder sauzen en uitjes! Echt even afkicken! Alsof je teruggaat naar je eerste auto. :o
Je zou verwachten dat je iets elektrisch meekrijgt ipv weer te moeten gaan tanken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anticlock
HyperBart schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 07:34:
[...]

Euh neen dat is heel normaal. Zeker met een smappee, als jij veel energie aan het gebruiken bent kan het prima zijn dat dz smappee even stopt.

Laadpaal geeft via een draadje aan hoe hard de auto mag/kan laden. Auto eert dat signaal en laadt op volgens dat signaal.
ik ben niet veel energie aan het verbruiken en smappee geeft geen enkele melding, de meldingen krijg ik van de bmw app terwijl de auto nog niet mag laden volgens het schema in de bmw app.
Waarom zou smappee even stoppen als er nog niet geladen wordt?

laden staat ingesteld van 21h tot 7h en ik krijg meldingen vanaf ik die insteek vanaf bvb 18h tot 21h , start/pauze start/pauze start/pauze ..enzoverder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Nu online
Ik heb wat geks ontdekt.
Als ik thuis laad, dan krijg ik van de BMW app een pop-up op mijn smartphone zodra de accu op 80% zit, maar als ik aan een publieke laadpaal laad, dan krijg ik die niet.
Hebben jullie dat ook?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolelael
ASS-Ware schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 23:51:
Ik heb wat geks ontdekt.
Als ik thuis laad, dan krijg ik van de BMW app een pop-up op mijn smartphone zodra de accu op 80% zit, maar als ik aan een publieke laadpaal laad, dan krijg ik die niet.
Hebben jullie dat ook?
neen zowel thuis als publieke krijg ik melding. Ik spreek dan wel van de AC laadpalen tot 22kW

DC en HPDC kan ik me niet herinneren, maar daar laad ik ook niet tot mijn ingestelde soc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolelael
anticlock schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 20:55:
[...]

ik ben niet veel energie aan het verbruiken en smappee geeft geen enkele melding, de meldingen krijg ik van de bmw app terwijl de auto nog niet mag laden volgens het schema in de bmw app.
Waarom zou smappee even stoppen als er nog niet geladen wordt?

laden staat ingesteld van 21h tot 7h en ik krijg meldingen vanaf ik die insteek vanaf bvb 18h tot 21h , start/pauze start/pauze start/pauze ..enzoverder.
Ik mis hier toch nog iets. Zie ook mijn post hierboven ergens
Dat hij paar keer connecteert voor je tijdsframe is normaal gedrag. Jouw wagen gaat de laadpaal ondervragen.

-Hey ik moet tot 80% laden binnen 21-7u, gaat dat lukken? Maw hij connecteert en laad heel even om te kijken hoeveel kW hij binnen kan trekken op dat moment, berekent dan ok ik ga t nog halen, of indien neen, dan start hij onmiddelijk t laadproces
-Dit proces wordt paar keer herhaald. Heb ik bij mij ook, al kijk ik er niet meer naar, en geen idee hoeveel meldingen hij soms geeft. Als je wil test ik t wel eens uit ,morgen.
-Als je idd een 1 fasige hebt ( op 40A in BE bv ) dan kan je paal max 7,4kW leveren ( 32A gezekerd), en met veiligheidsmarge zal dat zijn 6,8 kW ( is bij mijn alfen toch zo ) . En als je loadbalancing hebt, wat ik vermoed, dan gaat de paal via p1 poort van je digitale meter kijken hoeveel er in huis wordt gevraagd op dat moment. Is dat bv 2kW, dan kan je paal maar x,xkW . Is dat dan niet voldoende meer om aan jouw soc te geraken op dat moment, gaat de wagen dus al eerder laden. Zakt jouw verbuik in huis, dan zal de paal meer kunnen leveren, en als dat dan weer genoeg is om aan je soc te komen, dan stopt t laden weer.
Heb je een analoge meter ( dan kan LB ook, maar dan met inductiespoelen )

Mocht ik mis zijn, corrigeer gerust hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baats
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:30
Ik ondervind problemen met de Android Auto resolutie op m'n i4 (iDrive 8.5) icm. Google Pixel 6a. Weergave blijft vrij vraag (gevoelsmatig <720p). 1080p geforceerd in Developer Settings hielp niet (cf. hier).

Waze of Google Maps zijn bv. niet zo scherp (maar eigenlijk het volledige AA display). Vreemd genoeg is de resolutie wel scherp bij de Google Maps widget op de home-pagina... Iemand met gelijkaardige ervaring/oplossing?

[ Voor 4% gewijzigd door Baats op 24-04-2024 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-07 18:04
Recent gewisseld van een Pixel 6 naar Pixel 8 Pro en op beide is de resolutie haarscherp. Voor navigatie gebruik ik meestal de TomTom app en dat werkt prima, ook voor verkeersinformatie en flitsers.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiller
Jiriki schreef op woensdag 24 april 2024 @ 11:19:
Recent gewisseld van een Pixel 6 naar Pixel 8 Pro en op beide is de resolutie haarscherp. Voor navigatie gebruik ik meestal de TomTom app en dat werkt prima, ook voor verkeersinformatie en flitsers.
Ik begrijp dat gebruik van andere apps niet. Met name voor laadpalen (en batterij conditionering) biedt dit alleen maar nadelen. Tevens ben ik heel erg tevreden van de BMW navigatie eens je ze gewoon bent. (ook nog geen echte issues gehad met niet up to date zijn...) / voor flitsers gebruik ik op de achtergrond tegelijkertijd Waze - deze verwittigd mij met gesproken instructie.)

[ Voor 8% gewijzigd door Quiller op 24-04-2024 11:46 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zipsop
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
En de facelift uit: BMW Press i4 / 4GC LCI

Veel wat wat al gezien hebben bij de 4 Coupe maar ook wat nieuwe dingen:
nieuwe grill, design als de iX
de i4 xDrive40 nu ook voor Europa,
nieuwe kleurtjes, Fire Rood en Cape York Groen
Interieur delen met meer sfeer verlichting en hout opties
Nieuwe velg opties
Nieuwe stuur model, zoals de i5 maar dan wel met de gewone knoppen nog.
Nieuwe stof voor M-Sport M Performtex
CSL Laser achterlichten als optie

i4 LCI:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3rY8Oh270YkfiPXUYZN4qZDro2I=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wJ7MUlvzgFMxDDioBOXRm1tD.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rdLexGWK8D0UpdasaWiKro9nbSE=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NwPkUmMlsygLMGxnH2nsxBNf.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/swCP5j3IXvyRe8Zme_8rfuObFmU=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y6c7Las94Y1VR0jOqQh7Qbol.jpg?f=fotoalbum_medium

i4 M50 LCI

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4LnvnA9yr07XIHsOWjFLdY3xBCg=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RJ9kSZRl29D5PhA7ZhAIWspq.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8kKre8CEN09QsNzJD32PmEvg_xQ=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BirOPJajtHkZbmQpCkYh5SGy.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YL74CqR9mdCpGVec98F0_lark7A=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ex1xOLsM0YpdX6JzGJcZqKFD.jpg?f=fotoalbum_medium

[ Voor 100% gewijzigd door Zipsop op 24-04-2024 14:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ard1970
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 09-02 18:03
Zipsop schreef op woensdag 24 april 2024 @ 14:16:

Nieuwe velg opties

i4 LCI:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

i4 M50 LCI

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hmm, op de optionele laser achterlichten en wat interieuropties na vind ik het niet bepaald een verbetering qua looks. Ik vind de huidige laser DRL’s bijvoorbeeld een stuk fraaier, ook de nieuwe “iX” grill vind ik niet bepaald fraai. Nog steeds happy met de mijne! 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerberos84
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:36
Zipsop schreef op woensdag 24 april 2024 @ 14:16:

Nieuwe velg opties

i4 LCI:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

i4 M50 LCI

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mijn werk heeft net/is bezig met een i4 te bestellen voor zn personeel. Levering voorzien eind september, begin oktober... zou dat dan de nieuwe i4 zijn of de oude?

No Gillette, No Minette

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipsop
  • Niet online
Kerberos84 schreef op woensdag 24 april 2024 @ 15:19:
[...]

Mijn werk heeft net/is bezig met een i4 te bestellen voor zn personeel. Levering voorzien eind september, begin oktober... zou dat dan de nieuwe i4 zijn of de oude?
De nieuwe, productie start 1/7. Die order kan dan ook niet geplaatst worden pas als de prijslijsten er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noctilucus
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 03-02 12:05
Quiller schreef op woensdag 24 april 2024 @ 11:45:
[...]

Ik begrijp dat gebruik van andere apps niet. Met name voor laadpalen (en batterij conditionering) biedt dit alleen maar nadelen. Tevens ben ik heel erg tevreden van de BMW navigatie eens je ze gewoon bent. (ook nog geen echte issues gehad met niet up to date zijn...) / voor flitsers gebruik ik op de achtergrond tegelijkertijd Waze - deze verwittigd mij met gesproken instructie.)
Ik moet zeggen dat ik zelf ook bijna altijd Waze gebruik omwille van de verkeersinformatie en bijna altijd up-to-date informatie als er ergens een weg afgesloten is voor wegenwerken.
En ik ken toch al een aantal plaatsen waar de BMW kaart minstens een jaar achter loopt.

Als ik weet dat ik moet laden, betekent dat inderdaad tijdig overstappen op de BMW navigatie om die laadpaal in te geven. Geen heel handig systeem maar voor mij nog altijd te verkiezen boven veel meer kans op vast zitten in file.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quiller
noctilucus schreef op woensdag 24 april 2024 @ 16:53:
[...]

Ik moet zeggen dat ik zelf ook bijna altijd Waze gebruik omwille van de verkeersinformatie en bijna altijd up-to-date informatie als er ergens een weg afgesloten is voor wegenwerken.
En ik ken toch al een aantal plaatsen waar de BMW kaart minstens een jaar achter loopt.

Als ik weet dat ik moet laden, betekent dat inderdaad tijdig overstappen op de BMW navigatie om die laadpaal in te geven. Geen heel handig systeem maar voor mij nog altijd te verkiezen boven veel meer kans op vast zitten in file.
Die negatieve zaken van de BMW nav lees ik van nog mensen, maar ik moet zeggen dat ik deze de voorbije twee jaar nog steeds niet ondervonden heb.
Betreffende files ben ik hier nog slechts enkele keren tegenaan gelopen, en dit was steeds toen ik het 'beter meende te weten' dan de navigatie...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kerberos84
Quiller schreef op woensdag 24 april 2024 @ 17:49:
[...]

Die negatieve zaken van de BMW nav lees ik van nog mensen, maar ik moet zeggen dat ik deze de voorbije twee jaar nog steeds niet ondervonden heb.
Betreffende files ben ik hier nog slechts enkele keren tegenaan gelopen, en dit was steeds toen ik het 'beter meende te weten' dan de navigatie...
Ik vond de BMW-maps, icm RTTI en regelmatig updaten meestal beter dan Waze. Ik had het gevoel dat Waze me te snel wilde laten omrijden, iedereen die Waze gebruikt werd naar hetzelfde omgeleid, met als gevolg dat ik dikwijls in een file stond met andere Wazers... De BMW-navigatie had wel dikwijls de neiging om me een panoramische route te geven. Ik ben nu even overgeschakeld naar TomTom Go voor navigatie, omdat ik geen zin had om nog te betalen voor de navigatie aangezien ik over een goeie 5 maand mijn i4 krijg en ik toch geen laadpaalnavigatie nodig heb voor mijn hybrid, maar ik verlang al terug naar de BMW-maps.

No Gillette, No Minette

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Vind qua visuals die LCI niet een vooruitgang. Zeker de "oude" achterlichten vind ik veel mooier.
Mag overmorgen mijn I4 ophalen, zin an.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pspanter
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 02-07 18:31
B1OO schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 11:17:
[...]

Same here. De nieuwste update 2024-2 wordt door mijn wagen ook niet herkend vanuit de USB stick. Heb nog geen extra effort erin gestoken om opties te onderzoeken.

Heb de USB drive gemaakt met de app uit de Windows store. Voorheen werd de nieuwe versie meteen verwerkt.

Hoor graag naar de oplossingen!
Heb een kleinere usb stick gekocht, sandisk 64gb, en daarmee werkte het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipsop
  • Niet online
richards3 schreef op woensdag 24 april 2024 @ 18:53:
Vind qua visuals die LCI niet een vooruitgang. Zeker de "oude" achterlichten vind ik veel mooier.
De achterlichten zijn in het echt wel gaaf, zit een bijzonder diepte effect in.
Deze hebben ze op de M4 CSL eerder gehad. Maar dat was een gelimiteerde serie.

Bij de 4 Coupe lijken ze er voor 1000 euro bij te komen met de adaptive led koplampen.

Hoop dat ze goed vast zitten wat deze gaan ze er anders bij bosje uit jatten, als losse onderdelen zijn die laser achterlampen zn 7000 euro (een setje gewone 1000)

Wel apart dat ze voor mileu redenen bij de 3 serie LCI aangaven van Laser koplampen af te stappen en nu weer laser toevoegen aan achterlichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:54

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

[...]

Navigeer van den haag naar bijvoorbeeld oud-beijerland, rij over de a4 langs delft en verbaas je ove rhet feit dat de i4 weigert om door de beneluxtunnel te navigeren. Zelfs al ben je al voorbij de a20 wil de navigatie nog steeds dat je omdraait voor de tunnel om over de a20/16 de andere kant rond Rotterdam om te rijden.

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipsop
  • Niet online
Danfoss schreef op woensdag 24 april 2024 @ 19:55:
[...]

Navigeer van den haag naar bijvoorbeeld oud-beijerland, rij over de a4 langs delft en verbaas je ove rhet feit dat de i4 weigert om door de beneluxtunnel te navigeren. Zelfs al ben je al voorbij de a20 wil de navigatie nog steeds dat je omdraait voor de tunnel om over de a20/16 de andere kant rond Rotterdam om te rijden.
Dat is wel apart, dat stuk pak ik regelmatig afgelopen jaar met diverse kaartupdates en nooit problemen gehad.
Hooguit als hij een keer is afgesloten door een ongeluk. Maar wel vaak buiten de spits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• papabeer
richards3 schreef op woensdag 24 april 2024 @ 18:53:
Je gaat content zijn. De i4 is een geweldige wagen.
Ikzelf heb de mijne sinds 2 weken en keek argwanend uit naar de face-lift. Maar buiten de aggresievere front lights ben ik niet onder de indruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anticlock
rolelael schreef op woensdag 24 april 2024 @ 06:39:
[...]

Ik mis hier toch nog iets. Zie ook mijn post hierboven ergens
Dat hij paar keer connecteert voor je tijdsframe is normaal gedrag. Jouw wagen gaat de laadpaal ondervragen.

-Hey ik moet tot 80% laden binnen 21-7u, gaat dat lukken? Maw hij connecteert en laad heel even om te kijken hoeveel kW hij binnen kan trekken op dat moment, berekent dan ok ik ga t nog halen, of indien neen, dan start hij onmiddelijk t laadproces
-Dit proces wordt paar keer herhaald. Heb ik bij mij ook, al kijk ik er niet meer naar, en geen idee hoeveel meldingen hij soms geeft. Als je wil test ik t wel eens uit ,morgen.
-Als je idd een 1 fasige hebt ( op 40A in BE bv ) dan kan je paal max 7,4kW leveren ( 32A gezekerd), en met veiligheidsmarge zal dat zijn 6,8 kW ( is bij mijn alfen toch zo ) . En als je loadbalancing hebt, wat ik vermoed, dan gaat de paal via p1 poort van je digitale meter kijken hoeveel er in huis wordt gevraagd op dat moment. Is dat bv 2kW, dan kan je paal maar x,xkW . Is dat dan niet voldoende meer om aan jouw soc te geraken op dat moment, gaat de wagen dus al eerder laden. Zakt jouw verbuik in huis, dan zal de paal meer kunnen leveren, en als dat dan weer genoeg is om aan je soc te komen, dan stopt t laden weer.
Heb je een analoge meter ( dan kan LB ook, maar dan met inductiespoelen )

Mocht ik mis zijn, corrigeer gerust hoor
Mja wat je vertelt klinkt allemaal heel logisch maar toch ontzettend storend die constante meldingen. Ik krijg die binnen op m'n smartwatch, kan ik natuurlijk uit zetten maar dan krijg ik niks van meldingen van de bmw app en dat is dan ook niet gewenst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolelael
anticlock schreef op woensdag 24 april 2024 @ 22:23:
[...]

Mja wat je vertelt klinkt allemaal heel logisch maar toch ontzettend storend die constante meldingen. Ik krijg die binnen op m'n smartwatch, kan ik natuurlijk uit zetten maar dan krijg ik niks van meldingen van de bmw app en dat is dan ook niet gewenst...
ik ga hem zo dadelijk eens insteken en zien wat hij bij mij doet. keep you posted

meestal laad ik 's avonds, na bedtijd. Dus dan staad mijn iphone op sleeping , en ja dan krijg ik enkel kritische meldingen binnen van bv aqara alarm of smsjes , calls van de dochter

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jausie
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 21-07 13:24
Zipsop schreef op woensdag 24 april 2024 @ 20:13:
[...]

Dat is wel apart, dat stuk pak ik regelmatig afgelopen jaar met diverse kaartupdates en nooit problemen gehad.
Hooguit als hij een keer is afgesloten door een ongeluk. Maar wel vaak buiten de spits.
Das inderdaad dan vreemd. Vanmorgen nog heen en weer geweest vanuit de Hoeksche Waard naar Nootdorp. Beide keren via de Benelux en de A4 en geen problemen gehad met de navigatie.

Daarnaast vind ik de BMW navigatie juist erg up to date wat file informatie betreft. Heel veel beter dan de andere standaard navigatieproducten van andere merken die ik de laatste jaren heb gebruikt.
Juist omdat het goed is, gebruik ik eigenlijk geen Google Maps meer. Alleen FM op de achtergrond voor de flitsers e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolelael
anticlock schreef op woensdag 24 april 2024 @ 22:23:
[...]

zoals beloofd ingestoken, en eigenlijk geen ene melding gehad. tot uiteraard t laadvenster er was. Heb ook wat grote verbruikers aangezet binnenshuis, alsook het laaddoel iets verder, maar nog wel haalbaar in het venster

dus sorry ik zou het dan niet weten. Maar ik herinner me wel dat t vroeger wel eens gebeurde paar keer op een avond ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodoo077
  • Laatst online: 17-07 10:43
Ik rij wel in een m50

Hoe zet je die precies "aan". Heb dat ooit eens aan gehad en nu krijg ik dat niet meer te zien. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zipsop
  • Niet online
voodoo077 schreef op donderdag 25 april 2024 @ 17:13:
[...]

Hoe zet je die precies "aan". Heb dat ooit eens aan gehad en nu krijg ik dat niet meer te zien. 8)7
Sport knop een paar keer indrukken tot hij langs komt in het dash.

Je kan de boost er ook bij configureren in de instellingen van sport indivi. dan kan je hem naar wensen samen stellen met de dempers en stuur instelling er bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noctilucus
  • Laatst online: 03-02 12:05
[...]

Zoveel te beter :)

Mij valt het gewoon op omdat er ~1 jaar geleden zowel in de buurt van waar ik woon als waar ik werk 2 nieuwe straten zijn aangelegd en de BMW navigatie kent geen van beiden. Daar ken ik natuurlijk de situatie zelf wel, maar dat geeft me weinig vertrouwen op plaatsen waar ik de situatie niet ken.

Audi was trouwens erger, ondanks wekelijkse kaartupdates waren daar hele stukken "nieuwe" weg die er al minstens 2-3 jaar lagen die compleet ontbraken, geen idee meer of dat in Zeeland of Noord-Brabant was.

Files op snelwegen duidt de BMW navigatie goed aan, het is eerder op secundaire wegen dat hij minder op de hoogte lijkt dan Waze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njh
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-07 10:44

njh

Zipsop schreef op woensdag 24 april 2024 @ 19:41:
[...]

De achterlichten zijn in het echt wel gaaf, zit een bijzonder diepte effect in.
Deze hebben ze op de M4 CSL eerder gehad. Maar dat was een gelimiteerde serie.

Bij de 4 Coupe lijken ze er voor 1000 euro bij te komen met de adaptive led koplampen.

Hoop dat ze goed vast zitten wat deze gaan ze er anders bij bosje uit jatten, als losse onderdelen zijn die laser achterlampen zn 7000 euro (een setje gewone 1000)

Wel apart dat ze voor mileu redenen bij de 3 serie LCI aangaven van Laser koplampen af te stappen en nu weer laser toevoegen aan achterlichten.
Hoewel beiden laser bevatten, is de techniek wel anders volgens mij. Bij de voorlampen verlicht de laser fosfor maar bij de achterkant is dit niet het geval. Misschien juist om de fosfor dat ze er vanaf stappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoonman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-06 09:15
Ik heb nu 2 weekjes mijn eDrive35. Zalige auto, maar 1 vind ik onbegrijpelijk slecht werken: die parkeersensoren. Als ik ergens begin te parkeren, schieten die sensoren pas ik gang als ik al in de rode zone zit. Ik zie het al gebeuren dat ik binnenkort ergens tegen zit ...

Valt daar iets aan te configureren? Kan ik dat menu zelf triggeren op een of andere manier? (er is lijkt geen parkeer app te zijn )

https://free-sudoku-puzzle.net - http://chordoracle.com - https://resistorcolors.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quiller
Je hebt twee mogelijkheden om ze te activeren : achteruit rijden ... Of een knop naast je pook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richards3
  • Niet online
Heb mijn I4 nu een paar uur, wat een heerlijke bak, na de teleurstelling van HiFi in mijn vorige bmw nu erg blij met het heerlijke geluid van de Harmon Kardon installatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pieter81!
spoonman schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 17:22:
Ik heb nu 2 weekjes mijn eDrive35. Zalige auto, maar 1 vind ik onbegrijpelijk slecht werken: die parkeersensoren. Als ik ergens begin te parkeren, schieten die sensoren pas ik gang als ik al in de rode zone zit. Ik zie het al gebeuren dat ik binnenkort ergens tegen zit ...

Valt daar iets aan te configureren? Kan ik dat menu zelf triggeren op een of andere manier? (er is lijkt geen parkeer app te zijn )
Lijkt mij niet normaal? Rustig vooruit rijden in de buurt van een object of achteruit rijden is voldoende om de PDC te activeren. Gaat altijd tijdig aan en zeker niet pas in de rode zone.

Edit: je kan in de instellingen automatisch inschakelen pdc aan of uitzetten. Staat die wellicht uit? Misschien dat als de pdc uitstaat je toch nog een waarschuwing krijgt, als je echt vol in de rode zone zit?

[ Voor 13% gewijzigd door pieter81! op 27-04-2024 10:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pieter81!
richards3 schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 19:50:
Heb mijn I4 nu een paar uur, wat een heerlijke bak, na de teleurstelling van HiFi in mijn vorige bmw nu erg blij met het heerlijke geluid van de Harmon Kardon installatie.
Veel plezier ermee! Heb mijn edrive40 nu een maand, circa 2k gereden en ook heel erg blij.

Heb zelf het hifi systeem, dus boven standaard maar onder HK. Kom van een Tesla Model 3 met het luxe hifi systeem vol met subwoofers en ga maar door. Vreesde dus een beetje de hifi in de i4, maar ben eigenlijk heel erg tevreden. Wat ook scheelt is dat de i4 heerlijk stil is. Daardoor hoor je veel meer details en hoef je minder het rijgeluid te overstemmen. Kan mij voorstellen dat dat bij de HK hifi alleen nog maar veel beter is.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Quiller
richards3 schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 19:50:
Ter info (je doet er mee wat je wil ;)) om de HK nog net tikkeltje beter te krijgen : https://totallyev.net/bmw...man-kardon-audio-upgrade/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jausie
Weer een nieuwe update...Versie 03/2024.40

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:38
Als ik de reviews van savagegeese kijk komt ook bijna steevast naar boven dat BMW echt werk maakt van de audio, zelfs bij de basis uitvoeringen. Erg goed, zeker bij een EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B1OO
Jausie schreef op maandag 29 april 2024 @ 15:45:
Cool! Heb je OS8 of OS 8.5?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jausie
B1OO schreef op maandag 29 april 2024 @ 16:36:
[...]

Ik heb 8.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phex
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-07 13:51
Nog wat nieuwe dingen gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Niet online
Jausie schreef op maandag 29 april 2024 @ 15:45:
Ik heb me auto vorige week gekregen en die zit al op 03/2024.42

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
Hier 8.5 met sinds vandaag 03.2024/40 maar nog geen verschil gevonden.

De info is helaas niet heel duidelijk.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wBRmjnsatD4KHxiHph5_-a4ogvs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dojAsl5iaXVsZiPRexFqZOJL.jpg?f=fotoalbum_large

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jausie
phex schreef op maandag 29 april 2024 @ 17:35:
Nog wat nieuwe dingen gevonden?
Nope, nog niet. Aan de schermen kan ik zo op het eerste gezicht geen veranderingen opmerken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Avigoorn
Jausie schreef op maandag 29 april 2024 @ 17:43:
[...]

Nope, nog niet. Aan de schermen kan ik zo op het eerste gezicht geen veranderingen opmerken.
Mijn eDrive 40 liep na de update ineens 250kmh. Maar toen werd ik helaas weer wakker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NemeSiS-7
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22:50
Topsnelheid? Of begrijp ik het verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerberos84
B1OO schreef op maandag 29 april 2024 @ 16:36:
[...]

Waarom zou je bij 8 blijven en niet naar 8.5 gaan? Of kan de i4 met 8.0 niet naar 8.5 geupgrade worden?

No Gillette, No Minette

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danfoss

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Kerberos84 schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 13:49:
[...]

Waarom zou je bij 8 blijven en niet naar 8.5 gaan? Of kan de i4 met 8.0 niet naar 8.5 geupgrade worden?
BMW vind dat je niet kan upgraden van 8.0 naar 8.5, ze hebben liever dat je de auto zelf upgrade door een nieuwer model te kopen.

Sys Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B1OO
Kerberos84 schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 13:49:
[...]

BMW heeft in Juli 2023 een hardwareupdate gedaan, waarbij de software niet backwards compatible is. Wanneer je dus nu op 8.0 zit krijg je geen upgrades meer naar 8.5 en later naar 9.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerberos84
B1OO schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 13:59:
[...]

BMW heeft in Juli 2023 een hardwareupdate gedaan, waarbij de software niet backwards compatible is. Wanneer je dus nu op 8.0 zit krijg je geen upgrades meer naar 8.5 en later naar 9.0.
Thx voor de info... wel redelijk sad van BMW... Ik neem aan dat alle nieuwe i4's zowieso 8.5 hebben?

No Gillette, No Minette

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiller
[...]

Dat de hardware niet compatibel is lijkt me onzin, hier kan BMW (voor één keer) eens een les van tesla aannemen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:16
Quiller schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 14:41:
[...]

Dat de hardware niet compatibel is lijkt me onzin, hier kan BMW (voor één keer) eens een les van tesla aannemen...
Welke les ? Die hebben ook verschillende HW revisies en doet de SW ook iets anders afhankelijk van de HW revisie.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Kerberos84 schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 14:04:
[...]

Thx voor de info... wel redelijk sad van BMW... Ik neem aan dat alle nieuwe i4's zowieso 8.5 hebben?
Niet alleen i4's, zowat alle BMW's tegenwoordig. Ik ben benieuwd of die head units ook te vervangen zijn en hoe makkelijk ze eruit te halen zijn. Idrive systemen van oudere modellen zijn nogal populair bij het dievengilde

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiller
kdeboois schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 14:52:
[...]

Welke les ? Die hebben ook verschillende HW revisies en doet de SW ook iets anders afhankelijk van de HW revisie.
Ja... Het is te zeggen bij Tesla (en nee ik ben geen fan van tesla maar we moeten ook durven zeggen wat beter is) worden met updates ook zaken toegevoegd... Dit kan je niet zeggen bij BMW (en de andere duitse merken) ... Daar is het telkens hetzelfde : nieuwere versie nieuwe functies maar kan (zogezegd?) niet toegevoegd worden aan oudere wegens 'hardware restricties' (bv handmatig voorverwarmen batterij) ... Eigenlijk zeggen ze : wil je die functie koop een nieuwe wagen... Mijn mening : dit zal zeker voorkomen (dat het niet mogelijk is) MAAR ik heb het heel sterke vermoeden dat deze 'reden' vaak misbruikt wordt. (en dat kan eigenlijk niet voor deze prijzen) -- voor de rest : grote van fan van de i4 (nog steeds na 2 jaar rijplezier (particulier))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phex
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-07 13:51
Het is een beetje het updates onder Android (BMW) versus Apple (Tesla) verhaal.

Al die verschillende modellen en versies maakt updates ontwikkelen vrij kostbaar.

Ik ben al lang blij dat 8.0 nog steeds updates krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiller
phex schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 18:44:
Het is een beetje het updates onder Android (BMW) versus Apple (Tesla) verhaal.

Al die verschillende modellen en versies maakt updates ontwikkelen vrij kostbaar.

Ik ben al lang blij dat 8.0 nog steeds updates krijgt.
Deels mee akkoord, maar laat ons eerlijk zijn : we hebben het ook niet over een auto met de prijs van laat ons zeggen een Renault Scenic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietje Pors
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 13-03 20:36
Mijn nieuwe i4 staat reeds enkele dagen klaar bij de dealer maar mag “van Duitsland” niet worden afgeleverd wegens “leveringsstop”. Er moet blijkbaar eerst nog “iéts” mee gebeuren…

De vriendelijke medewerker aan de telefoon (dealer) kon me niet meer informatie geven.

Iemand die weet waarover het gaat of hoe lang dit gaat duren?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jiriki
Quiller schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 16:25:
[...]
Ja... Het is te zeggen bij Tesla (en nee ik ben geen fan van tesla maar we moeten ook durven zeggen wat beter is) worden met updates ook zaken toegevoegd...
Dat hoor ik vaker, maar wat dan? Collega heeft een Tesla maar hij wacht nog op een goed werkende regensensor. De parkeersensoren achter zijn er intussen wel. Voor oomk, maar dat werkt niet echt met de camera.

Anders dan dat heeft hij volgens mij alleen nieuwe scheet geluiden ontvangen, daar moet je dan net op zitten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Nu online
NemeSiS-7 schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 12:34:
Topsnelheid? Of begrijp ik het verkeerd?
Was het een grapje of begreep je het verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter81!
Jiriki schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 21:27:
[...]

Dat hoor ik vaker, maar wat dan? Collega heeft een Tesla maar hij wacht nog op een goed werkende regensensor. De parkeersensoren achter zijn er intussen wel. Voor oomk, maar dat werkt niet echt met de camera.

Anders dan dat heeft hij volgens mij alleen nieuwe scheet geluiden ontvangen, daar moet je dan net op zitten wachten.
Eens hoor. Heb 5 jaar model 3 gereden en de auto heeft er inderdaad functies bijgekregen.

Denk aan: one pedal drive, deels automatische richtingaanwijzer, sentry mode en vergeet er vast nog een paar. Grootste deel totaal nutteloos en meeste updates bevatten alleen onderhuidse aanpassingen of nieuwe spelletjes.

Maar, simpele zaken zoals inderdaad ruitenwissers die het goed doen en goede acc (zonder ghost braking) zaten er niet op. Sterker nog, op sommige onderdelen was de auto wellicht wel slechter in jaar 5 dan in jaar 1.

Daarnaast ging door een update (overgang naar het gehypete tesla vision) de maximale snelheid bij acc van 150 naar 140.

De continue software-updates en daardoor wisselende werkzaamheid van functies gingen mij mateloos irriteren.

Doe mij dan maar de bmw benadering, dus minimale updates. Ieder zo zijn voorkeuren, maar ik kies voor een auto op basis van bepaalde specs. Niet iets dat een auto wellicht in de toekomst krijgt. Boeit mij wellicht ook te weinig, ik wil gewoon een hele goede auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Ghost braking? Remmen van de auto die op ACC rijdt zonder (zichtbare) aanleiding?
Dat had ik bij de Renault Megane eTech, maar ik kan zeker 2 punten aanwijzen waar mijn BMW i4 dat ook doet.
Dus dat is niet iets “Tesla-specifieks”.

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pieter81!
Pietervs schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 08:57:
Ghost braking? Remmen van de auto die op ACC rijdt zonder (zichtbare) aanleiding?
Dat had ik bij de Renault Megane eTech, maar ik kan zeker 2 punten aanwijzen waar mijn BMW i4 dat ook doet.
Dus dat is niet iets “Tesla-specifieks”.
Zoals je kunt lezen, noem ik het ook niet een tesla specifiek probleem maar wel als iets dat in die 5 jaar niet positief is gewijzigd.

Zal de BMW vast ook doen, maar ik heb het nog niet ervaren. Bij de Tesla zeer regelmatig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B1OO
pieter81! schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 09:18:
[...]

Zoals je kunt lezen, noem ik het ook niet een tesla specifiek probleem maar wel als iets dat in die 5 jaar niet positief is gewijzigd.

Zal de BMW vast ook doen, maar ik heb het nog niet ervaren. Bij de Tesla zeer regelmatig.
Heb dit 1x meegemaakt op de snelweg met mijn 320d (4j 190kkm) en nog nooit met mijn i4 (1,5j 70kkm). Dit soort systemen werken bij BMW altijd goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans82dh
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 26-02 14:49
[...]

Krijgen de modellen met 8.5 wel de upgrade naar 9.0?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quiller
Frans82dh schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 16:51:
[...]

Wat denk je zelf...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jiriki
Frans82dh schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 16:51:
[...]

Nee, 9 is de versie zonder iDrive Controller dus dat zou onhandig zijn. Is ook andere hardware want Android gebaseerd, 8.0 en 8.5 zijn Linux gebaseerd.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Raf91
  • Laatst online: 22-01 22:21
Van de week de auto wederom naar de dealer gebracht vwb koersvastigheid en zoekerig gedrag (zomerbandenset, M sport edrive40 18 inch Pirelli).

De serviceadviseur gaf duidelijk aan dat de klacht is waargenomen (testrit) en opgelost! Klonk als muziek in de oren na een jaar gissen en onderzoek. Je merkt ook al direct verschil of een serviceadviseur voor de extra mile wilt gaan.

De auto rijdt een stuk beter, comfortabeler en minder "stroef". Genieten.

Wat is er gedaan?
- opnieuw balanceren en uitlijnen
- stuurhuis opnieuw programeren
- hoogteregeling (luchtvering) opnieuw programeren
- bandenspanning voor en achter op hogere druk 2.8 (auto geeft zelf lager advies)

Hopelijk helpt bovenstaand andere rijders ook om het rijplezier te maximaliseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodoo077
Iemand die na de laatste update "rare" zaken heeft?
Auto ging niet meer open keyless - moest sleutel gebruiken. Android auto ging pas als ik eerste keer de gsm unlockte, erna ging deur op slot als ik auto startte maar op slot met spiegels die naar binnen kantelen etc?
Strange

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UUID
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 14-07 15:59
voodoo077 schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 09:09:
Auto ging niet meer open keyless - moest sleutel gebruiken. Android auto ging pas als ik eerste keer de gsm unlockte, erna ging deur op slot als ik auto startte maar op slot met spiegels die naar binnen kantelen etc?
Strange
Phone unlock om na de update Android Auto op te starten had ik ook, maar ook enkel de eerste keer na de update. Voor de rest nog geen vreemde (of nieuwe) zaken gevonden met de update.

Wel eindelijk de regelmaat in een bug gevonden, maar die zit er al langer in. Je kan de stoelverwarming niet aanzetten als je camera op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
UUID schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 09:48:
[...]

Wel eindelijk de regelmaat in een bug gevonden, maar die zit er al langer in. Je kan de stoelverwarming niet aanzetten als je camera op staat.
Bug van de maand? ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B1OO
voodoo077 schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 09:09:
Strange
Dit is standaard tijdens de update. Dan liggen alle systemen er even uit, je kan nog net je deur op slot doen, maar spiegels etc reageren dan al niet meer.

Geen zorgen dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodoo077
B1OO schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 11:55:
[...]

Dit is standaard tijdens de update. Dan liggen alle systemen er even uit, je kan nog net je deur op slot doen, maar spiegels etc reageren dan al niet meer.

Geen zorgen dus!
Geen zorgen ook maar update was al uitgevoerd. Ik heb het over dergelijke zaken een dag of 2 later nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
  • Nu online
Raf91 schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 21:21:
Van de week de auto wederom naar de dealer gebracht vwb koersvastigheid en zoekerig gedrag (zomerbandenset, M sport edrive40 18 inch Pirelli).

De serviceadviseur gaf duidelijk aan dat de klacht is waargenomen (testrit) en opgelost! Klonk als muziek in de oren na een jaar gissen en onderzoek. Je merkt ook al direct verschil of een serviceadviseur voor de extra mile wilt gaan.

Wat is er gedaan?
- bandenspanning voor en achter op hogere druk 2.8 (auto geeft zelf lager advies)

Hopelijk helpt bovenstaand andere rijders ook om het rijplezier te maximaliseren.
Fijn om te horen! Hier trouwens ook mijn 19" standaard op 2.8 rondom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSenne
  • Laatst online: 09:17
Toen ik mijn auto net had, had ik de mogelijkheid om in de ConnectedDrive Store de ACC met Stop&Go aan te kopen.
Nu is deze optie echter weg, zonder duidelijke aanleiding.

Weet iemand waar dit aan kan liggen? Ik heb (volgens mij) wel alle nodige hardware aanwezig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntax2
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21-07 13:39
MrSenne schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 15:09:
Toen ik mijn auto net had, had ik de mogelijkheid om in de ConnectedDrive Store de ACC met Stop&Go aan te kopen.
Nu is deze optie echter weg, zonder duidelijke aanleiding.

Weet iemand waar dit aan kan liggen? Ik heb (volgens mij) wel alle nodige hardware aanwezig...
Volgens mij is dit nu verplicht voor alle nieuwe auto’s en voor auto’s die de hardware al hebben moeten de fabrikanten dit gratis aanzetten. Stop&Go stond bij mijn niet aangevinkt op de optielijst maar werkt wel. Auto gekocht in feb. 2024. Bwjr dec 2023.

Kwestie van proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrSenne
syntax2 schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 15:56:
[...]

Volgens mij is dit nu verplicht voor alle nieuwe auto’s en voor auto’s die de hardware al hebben moeten de fabrikanten dit gratis aanzetten. Stop&Go stond bij mijn niet aangevinkt op de optielijst maar werkt wel. Auto gekocht in feb. 2024. Bwjr dec 2023.

Kwestie van proberen.
Wanneer ik in de auto op de knoppen druk, krijg ik nog steeds de melding dat de functie aan te kopen is in de Store.

Heb je iets van bron over de verplichting? Het betreft België trouwens.

[ Voor 6% gewijzigd door MrSenne op 02-05-2024 17:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zipsop
  • Niet online
syntax2 schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 15:56:
[...]

Kwestie van proberen.
MrSenne schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 17:27:
[...]

Wanneer ik in de auto op de knoppen druk, krijg ik nog steeds de melding dat de functie aan te kopen is in de Store.

Heb je iets van bron over de verplichting? Het betreft België trouwens.
Die verplichting is er niet, ACC is bij de i4 gewoon een betaalde optie. En als je die neemt altijd met stop & go.

Speed limit info, Advanced emergency braking en lane keep assist zijn voor de EU wel verplicht en daar gebruikt BMW dezelfde hardware voor die ACC met stop en go ook gebruikt. (Optie code 5AQ Active Guard Plus heeft BMW het verpakt)
En dus voor de software upsell naar ACC achteraf zitten daar ook de knopjes voor op het stuur tegenwoordig. Die change is ergens in 2022 doorgevoerd geloof ik.

Hierdoor hebben alle i4 in de EU dus ook minimaal dat kleine radar vierkantje in de grill zitten.

De connected Drive store heeft niet echt Prio bij BMW qua uptime en stabiliteit. Die zal er binnenkort wel weer zijn. Deze is heel regelmatig down.

[ Voor 5% gewijzigd door Zipsop op 02-05-2024 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSenne
De Store kan ik wel gewoon aan, grootlichtassistent kan ik perfect bestellen, maar ACC niet. Stond er toen ik de auto net had wel in, maar nu al weken niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipsop
  • Niet online
MrSenne schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 17:57:
De Store kan ik wel gewoon aan, grootlichtassistent kan ik perfect bestellen, maar ACC niet. Stond er toen ik de auto net had wel in, maar nu al weken niet meer.
Ook dat gebeurd vaker. soms kan het dan wel via de website. En je kan ze ook gewoon bellen als je echt wat wil bij kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurgen_t
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-07 20:41
Raf91 schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 21:21:

Wat is er gedaan?

Bedankt voor de heads-up!

Bij mij zal deze zaterdag puntje één (balanceren en uitlijnen) gebeuren door de bandencentrale. Ik hoop dat dit voldoende zal zijn, want mijn dealer weigert ook maar verder te kijken omdat “de auto rijdt volgens de normen”.
Pagina: 1 ... 92 ... 119 Laatste

Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.