anticlock schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 20:55:
[...]
ik ben niet veel energie aan het verbruiken en smappee geeft geen enkele melding, de meldingen krijg ik van de bmw app terwijl de auto nog niet mag laden volgens het schema in de bmw app.
Waarom zou smappee even stoppen als er nog niet geladen wordt?
laden staat ingesteld van 21h tot 7h en ik krijg meldingen vanaf ik die insteek vanaf bvb 18h tot 21h , start/pauze start/pauze start/pauze ..enzoverder.
Ik mis hier toch nog iets. Zie ook mijn post hierboven ergens
Dat hij paar keer connecteert voor je tijdsframe is normaal gedrag. Jouw wagen gaat de laadpaal ondervragen.
-Hey ik moet tot 80% laden binnen 21-7u, gaat dat lukken? Maw hij connecteert en laad heel even om te kijken hoeveel kW hij binnen kan trekken op dat moment, berekent dan ok ik ga t nog halen, of indien neen, dan start hij onmiddelijk t laadproces
-Dit proces wordt paar keer herhaald. Heb ik bij mij ook, al kijk ik er niet meer naar, en geen idee hoeveel meldingen hij soms geeft. Als je wil test ik t wel eens uit ,morgen.
-Als je idd een 1 fasige hebt ( op 40A in BE bv ) dan kan je paal max 7,4kW leveren ( 32A gezekerd), en met veiligheidsmarge zal dat zijn 6,8 kW ( is bij mijn alfen toch zo ) . En als je loadbalancing hebt, wat ik vermoed, dan gaat de paal via p1 poort van je digitale meter kijken hoeveel er in huis wordt gevraagd op dat moment. Is dat bv 2kW, dan kan je paal maar x,xkW . Is dat dan niet voldoende meer om aan jouw soc te geraken op dat moment, gaat de wagen dus al eerder laden. Zakt jouw verbuik in huis, dan zal de paal meer kunnen leveren, en als dat dan weer genoeg is om aan je soc te komen, dan stopt t laden weer.
Heb je een analoge meter ( dan kan LB ook, maar dan met inductiespoelen )
Mocht ik mis zijn, corrigeer gerust hoor