Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E.lentriek
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 21-04 13:46
Quiller schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 21:05:
Lap... Ik heb de nieuwe update kunnen uitvoeren... En sindsdien geen online services meer... Geen contact met de app niks... Gevolg : kan laden niet meer beheren, kan locatie auto niet checken... Kan geen voicecommands meer doen met points of intrest (navigeer naar ionity vilvoorde werkt van geen kanten meer ... ik krijg dan een straat in een onbekend gehucht en ik was nog zo gelukkig dat dit bij mij allemaal wel perfect werkte tov sommige anderen...) ... etc.

Ben al bij dealer geweest en al de derde i4 eigenaar vandaag die dit voor heeft... Ze vragen om enkele dagen aan te zien (er is blijkbaar één iemand waar het na een tijd plots terug werkte) ... -- Grote vraag : waar loopt het weer fout?

operating system 8.0

ps over mijn dealer geen enkel klagen... Moest ik nu een grote trip doen zouden ze voor mij een andere wagen voorzien (dat is hoe een goede dealer werkt en daar maak ik dan met plezier reclame voor : Garage Ottevaere Boortmeerbeek (Belgie))
't Zelfde liedje bij mij op een 8.5.
Ben benieuwd of het zichzelf reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E.lentriek
AnnemiekeS schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 23:28:
Interessant topic!
Sinds 3 maanden rijd ik de i4. Hiervoor reed ik een Audi A4.
Ik moet nog iedere dag wennen aan het nerveuze weggedrag en ben de auto al 1 keer bijna “kwijt” geweest.
Wat ik merk is dat vooral bij een flinke hobbel in de snelweg de auto een soort gaat stuiteren. Recent gewisseld naar zomerbanden en het is nu gelukkig minder maar nog steeds niet goed. Welke tips hebben jullie inmiddels verzameld en is er iemand hier bij wie het door dealer is opgelost?
Ik rijd de i4 edrive 40 met 17 inch wielen.

Ps. Voor diegene die na de laatste update problemen hebben. Check ook of je telefoon de laatste software update geïnstalleerd heeft.
Hier ook 17" wielen en volgde bij de zomerbandenwissel een tip vanop dit forum:
2.7 voor
2.9 achter
Ik vind het een verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiller
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 12:24
Interessant topic!
Ik moet nog iedere dag wennen aan het nerveuze weggedrag en ben de auto al 1 keer bijna “kwijt” geweest.
Wat ik merk is dat vooral bij een flinke hobbel in de snelweg de auto een soort gaat stuiteren. Recent gewisseld naar zomerbanden en het is nu gelukkig minder maar nog steeds niet goed. Welke tips hebben jullie inmiddels verzameld en is er iemand hier bij wie het door dealer is opgelost?

Ps. Voor diegene die na de laatste update problemen hebben. Check ook of je telefoon de laatste software update geïnstalleerd heeft.
Naar de garage want dit is niet juist. Mijn i4 (edrive40 18 inch zomer, 17 inch winter) heeft dit absoluut niet. (2.7 alle vier de wielen) -- Hier wel de Msport ophanging (mss dat dit een verschil geeft?)

[ Voor 4% gewijzigd door Quiller op 30-03-2024 10:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scientific
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 22:24
Quiller schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 10:06:
[...]

Naar de garage want dit is niet juist. Mijn i4 (edrive40 18 inch zomer, 17 inch winter) heeft dit absoluut niet. (2.7 alle vier de wielen) -- Hier wel de Msport ophanging (mss dat dit een verschil geeft?)
Heb zelf een i4 edrive40 met 17 inch wielen, zonder Msport ophanging, banden op ongeveer 2.6/2.8 en de wagen ligt heel stabiel op de weg, ook bij snelweg snelheden. Stabieler dan mijn vorige 530e trouwens, vind ik.

Als de wagen zoekerig is, is er volgens mij een probleem ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aerez
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-08-2024
Iemand een idee wat dit gekke icoontje betekent? Het komt maar soms in beeld. Het lijkt op een alarm tekentje, maar ook als de auto op slot geparkeerd staat komt het icoontje maar zelden in beeld…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-5xw8qjiCyRxVt37wytH3HkFDP4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YZezMOoUNkNcVy0Oih3aEzCc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zipsop
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Interessant topic!

Oplossingen die voorbij zijn gekomen voor het nerveuze weggedrag zijn:
De auto door de dealer opnieuw laten uitlijnen.
Het stuurhuis vervangen / kalibreren.

Hierbij is het wat dealer afhankelijk hoe ze hier in meewerken.
Andere opties zijn dan via de lease regelen, of zelf betalen. En als je een goede werkgever hebt betalen zij dat gewoon, of mag je het op zijn minst van je bijtelling laten aftrekken.
Aerez schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 11:45:
Iemand een idee wat dit gekke icoontje betekent? Het komt maar soms in beeld. Het lijkt op een alarm tekentje, maar ook als de auto op slot geparkeerd staat komt het icoontje maar zelden in beeld…

[Afbeelding]
Recente app update (4.3.0) die de alarm status (probeert) weer te geven idd. Sinds 4.3.2 doet hij het stabiel bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Mad CoWw
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-03 08:37
Lap... Ik heb de nieuwe update kunnen uitvoeren... En sindsdien geen online services meer... Geen contact met de app niks... Gevolg : kan laden niet meer beheren, kan locatie auto niet checken... Kan geen voicecommands meer doen met points of intrest (navigeer naar ionity vilvoorde werkt van geen kanten meer ... ik krijg dan een straat in een onbekend gehucht en ik was nog zo gelukkig dat dit bij mij allemaal wel perfect werkte tov sommige anderen...) ... etc.

Ben al bij dealer geweest en al de derde i4 eigenaar vandaag die dit voor heeft... Ze vragen om enkele dagen aan te zien (er is blijkbaar één iemand waar het na een tijd plots terug werkte) ... -- Grote vraag : waar loopt het weer fout?

operating system 8.0

ps over mijn dealer geen enkel klagen... Moest ik nu een grote trip doen zouden ze voor mij een andere wagen voorzien (dat is hoe een goede dealer werkt en daar maak ik dan met plezier reclame voor : Garage Ottevaere Boortmeerbeek (Belgie))
Hier ook na die update plots de Spotiy app verdwenen, geen communicatie met de app, voice commands bij GPS nie mogelijk en nog wat ander prul. Garage gecontacteerd, ik was blijkbaar niet de enige die problemen had, en de wagen moest binnen om opnieuw geprogrammeerd te worden (dat zou ondertussen al de 2de keer zijn op 1 jaar tijd, goed spul die electrische BMW's...). Maar idrive reset gedaan, en dan onmiddelijk aan de thuislader gehangen, en problem solved. Ik heb gemerkt dat dit vaak soelaas biedt (raar maar waar, geen technische verklaring hiervoor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiller
Da Mad CoWw schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 15:37:
[...]

Hier ook na die update plots de Spotiy app verdwenen, geen communicatie met de app, voice commands bij GPS nie mogelijk en nog wat ander prul. Garage gecontacteerd, ik was blijkbaar niet de enige die problemen had, en de wagen moest binnen om opnieuw geprogrammeerd te worden (dat zou ondertussen al de 2de keer zijn op 1 jaar tijd, goed spul die electrische BMW's...). Maar idrive reset gedaan, en dan onmiddelijk aan de thuislader gehangen, en problem solved. Ik heb gemerkt dat dit vaak soelaas biedt (raar maar waar, geen technische verklaring hiervoor)
Even ter verduidelijking : dit heeft niet met 'electrische bmw's' te maken... De ICE die dezelfde OS update krijgen hebben dezelfde problemen met de online servers van BMW ... Dit heeft ALLES te maken met een (in mijn ogen) onbekwame it-MANAGER...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• syntax2
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08-06 09:36
Quiller schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 19:14:
[...]

Even ter verduidelijking : dit heeft niet met 'electrische bmw's' te maken... De ICE die dezelfde OS update krijgen hebben dezelfde problemen met de online servers van BMW ... Dit heeft ALLES te maken met een (in mijn ogen) onbekwame it-MANAGER...
Ik heb de update gedaan en nergens last van, alles doet het perfect. Ligt dat ook aan de IT manager?
Edrive40 met 18 inch winterwielen en super strak op de weg. :9

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• phex
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-06 00:52
Hier ook geen problem, vaak wel dat na een update de camera's van slag zijn of dat de UI wat traag is hier en daar. Maar nu op een ontkoppelde voice assistant na geen rare dingen gemerkt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GeorgeBfast
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 08-06 13:14
Hier na update ook geen enkel probleem en ook super strak op de weg met 19 inch M Sport Pro pakket. Vandaag met fietsendrager met 2 E bikes achterop 134 km gereden . Vertrokken 100% geladen en nu nog 69% lading en 306 km actieradius over. Erg net verbruik met zo'n drager achterop.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/Gm6sF0NZ/1.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door GeorgeBfast op 30-03-2024 21:26 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pieter81!
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 23:27
Sinds afgelopen woensdag ook mijn i4 (edrive40), wat een topauto!

Heb nog geen minpunten kunnen ontdekken. Ik heb hiervoor bijna 5 jaar en 160k een Tesla Model 3 gereden.

De BMW is zoveel fijner, degelijker en stiller. Dat er altijd wordt geroepen dat Tesla zo voor loopt op electrisch rijden herken ik helemaal niet. De software van de BMW is anders, mat wat mij betreft (zeker niet) slechter. Efficiency ook heel tevreden (al heb ik nog maar 300 kilometer gereden).

Redelijk wat snelwegkilometers gemaakt en gelukkig geen last van een zoekerig weggedrag.

Meteen na thuiskomst van de dealer Active Cruise Control geactiveerd voor de nieuwe verlaagde prijs, ook erg blij mee en zoveel fijner dan de halfbakken softwareoplossing van Tesla.

Enige wat het even niet meer doet is de slim laden app van Engie (een Jedlix integratie volgens mij). Keurig netjes ingelogd met mijn BMW account, maar de Engie app signaleert niet dat de auto is ingeplugd. Geen drama, nog even in verdiepen.

Nog niet echt foto's gemaakt, een hele kleine sneak peak:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nhDGkKWxfe8nPXHVe8a48htE1eg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rxw7AycQo6dMVwZjhy0xs8yr.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door pieter81! op 31-03-2024 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shattering
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23:57
Kort vraagje: iemand ervaring met de Sport-stoelen VS Comfort? Ik weet niet wat ik moet kiezen en of de upgrade naar comfort echt de moeite is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeorgeBfast
pieter81! schreef op zondag 31 maart 2024 @ 11:15:
Sinds afgelopen woensdag ook mijn i4 (edrive40), wat een topauto!
Inderdaad veel rijplezier! Mooie dravit graue Aai Four :)
Dat zoekerige weggedrag begrijp ik ook niks van waar sommige het hier over hebben. Maar moet toch op te lossen zijn lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiller
Shattering schreef op zondag 31 maart 2024 @ 11:55:
Kort vraagje: iemand ervaring met de Sport-stoelen VS Comfort? Ik weet niet wat ik moet kiezen en of de upgrade naar comfort echt de moeite is?
Wij hebben de M-sportstoelen. De extra instelbaarheid maakte het met name voor mijn echtgenote (die een zware ruglijder is) beter dan de andere stoelen die ook erg degelijk zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matjas
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-06 13:39
Ik heb 1,5 week de sportstoelen gehad en normaliter de normale stoelen met lendesteun.

+ mooier
+ meer steun aan de bovenkant van de rug
+ over het algemeen steviger

- hoofdsteun kan niet naar echter versteld worden waardoor mijn hoofd te ver naar voren zat/ ik meer naar achterover zat dan normaal

Overigens geen klachten over de normale stoelen. 8 uur zitten per dag is geen enkel probleem.

[ Voor 7% gewijzigd door Matjas op 31-03-2024 18:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zipsop
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Wat bedoel je met Comfort stoelen?

De i4 heeft namelijk altijd sportstoelen (code 481) standaard en door middel van opties meer verstelbaar.
Daar kan optioneel ook ventilatie in (code 4FH) (wat je als comfort feature kan zien natuurlijk) maar deze worden over het algemeen als heel hard ervaren. (Heb daar in de vloot inmiddels 2 arbo trajecten over lopen)

Als optie kan je dan de M-Sportstoelen (code 711) bestellen. En vind ze persoonlijk geweldig en heb zelf rug problemen. Ik raad wel aan om ze altijd te gaan proberen, ze zitten in meer modellen van BMW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-D
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-05 08:58

operating system 8.0

Hier ook al 4 dagen geen online services meer na de update... Dus ook geen contact met de wagen via de app.
Is het bij jou al in orde ondertussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter81!
Weet er iemand hoe ik mijn eigen thuislader toevoeg in de BMW app, als dat al mogelijk is? Gaat mij om de laadstatistieken. De lader die nu als 'thuis' wordt aangegeven is de lader van een paar huizen verder, die op openbaar staat (de persoon kennende niet bewust).

Op openbaar zetten wil ik (natuurlijk) liever niet.

[ Voor 20% gewijzigd door pieter81! op 01-04-2024 11:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phex
Heb je überhaupt een thuis geregistreerd en herkent de app/auto wel jouw huisadres als je geparkeerd staat?

Ik heb mijn laadpaal echt nergens geregistreerd en hij laat bij mij het gewoon als thuis zien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qKgyi8TgoZFngiCpKm8X0MJ27Lw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/WdF3TJc3FfMeySk2TLoZbWfZ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter81!
Vanzelfsprekend - maar relateert dat desalniettemin aan de laadpaal een paar huizen verderop
En ja, mijn huisadres is ingesteld als 'thuis' en niet het adres van de buren :-).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Ixf4Cm0F_AXSEnpePvIyYp-MVM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3CtDALfQY04a06gNw7nIXLLt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phex
Ah waarschijnlijk heb ik mazzel dat er niks in de buurt geregistreerd staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiller
Big-D schreef op maandag 1 april 2024 @ 05:18:
[...]

Hier ook al 4 dagen geen online services meer na de update... Dus ook geen contact met de wagen via de app.
Is het bij jou al in orde ondertussen?
Sinds deze morgen is het terug in orde (plots op gsm melding : update voltooid en alles terug in orde) -- Ondertussen ook al via voice command nav geprobeerd en werkt weer foutloos (navigeer naar ionity xxx)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St_frederik
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 08-06 06:32
Altijd interessant, de terugblik van afgelopen maand in de BMW-app;

9828 km in 124u
Gemiddeld verbruik van 21,9 kWh/100 km
2492 kWh geladen stroom

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pieter81!
Dat zijn serieuze kilometers en 3 weken per maand 40u per week rijden...
Doe ik je niet na :-).

Verbruik overigens ook niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scientific
St_frederik schreef op maandag 1 april 2024 @ 22:27:
Altijd interessant, de terugblik van afgelopen maand in de BMW-app;

9828 km in 124u
Gemiddeld verbruik van 21,9 kWh/100 km
2492 kWh geladen stroom
Hier:

1575km in 24h
Gemiddeld verbruik 17,0 kWh/100km
391 kWh geladen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-D
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-05 08:58
Quiller schreef op maandag 1 april 2024 @ 16:38:
[...]

Sinds deze morgen is het terug in orde (plots op gsm melding : update voltooid en alles terug in orde) -- Ondertussen ook al via voice command nav geprobeerd en werkt weer foutloos (navigeer naar ionity xxx)
FYI BMW Connected Drive gebeld, en die bevestigen dat er een algemeen probleem is.
Ze kunnen dat wel remote oplossen blijkbaar, maar de geïmpacteerden moeten ff geduld hebben...
Heeft ook geen zin om tot bij je dealer te rijden, want die weten blijkbaar van nix :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B1OO
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-06 04:54
Hi Gents,

Zien jullie je favoriete bestemmingen nog in de navigatie?
In de app zie ik ze nog staan, maar in mijn nav lijken ze verdwenen.

Hebben ze na de update een andere plek gekregen of werkt de sync niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiller
B1OO schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 11:49:
Hi Gents,

Zien jullie je favoriete bestemmingen nog in de navigatie?
In de app zie ik ze nog staan, maar in mijn nav lijken ze verdwenen.

Hebben ze na de update een andere plek gekregen of werkt de sync niet meer?
Goede morgen... update // problemen // online services -- Gewoon een keer de laatste pagina lezen en je hebt zowat je antwoord...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Avigoorn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-04 20:17
Avigoorn schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 16:36:

Ik kom net van de BMW dealer en ze weten het niet. Wat is het geval?
  • Sinds een aantal weken onthoud de auto na langdurig stilstaan, zoals snachts, de drive instelling niet meer, en start weer in comfort mode (hij stond in de eco stand).
  • Daarnaast onthoud de auto dan ook de automatisch grootlicht instelling niet meer (in dit geval met de laser matrix lights). Die moet ik wanneer het donker is, en de lichten automatiisch inschakelen, alsnog weer aan zetten.
Dit was niet zo! 8)7 Beide instellingen bleven altijd en immer in de laatst gekozen instelling. Handig!
Nadat de auto in Heerlen is geweest zonder resultaat, meer het "ik hoor het u zeggen, maar een andere auto hier doet precies hetzelfde... |:( ", naar Dusseldorp Apeldoorn gegaan waar de auto ook vandaan komt.
Daar is de gehele software er opnieuw in gezet. Dat heeft het probleem verholpen.

Einde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans82dh
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 26-02 14:49
Alhier na de software update werkt de Traffic Camera Information niet meer. Bij starten van de auto staat deze uit in het menu, maar ook na het aanzetten werkt het niet meer. De meldingen komen niet meer binnen.

Opnieuw opstarten cq reset is helaas ook geen oplossing.

[ Voor 3% gewijzigd door Frans82dh op 02-04-2024 14:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slakki
  • Laatst online: 30-11-2024
Na laatste update geen leven meer in de auto. Moest hem laten wegslepen naar de garage. Daar hebben zij de software er weer opnieuw ingeblazen en functioneerde alles weer. Uitstekende service van Ekris Arnhem. Zij gaven mij wel het advies mee om bij de volgende update de auto niet in de garage te zetten maar buiten ivm met mogelijke verstoringen van het signaal voor de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Echelon2011
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-08-2024
Vorige week bericht gekregen van de werkgever dat het over and out is om met een 330d rond te rijden.
Ben verplicht om als volgende wagen een volledige EV te kiezen.
Keuze was er tussen Tesla, Polestar, BMW ix3 en i4 en nog enkele mercedes (EQxx) modellen.
Na wat testritten is de keuze op de BMW i4 gevallen wegens persoonlijke voorkeur. Je moet ze bij BMW toch echt niet leren wat Freude am Fahren is.

Nu wou ik hier eens jullie mening vragen.
Qua exterieur krijg ik 2 kleuren:
- Zwart - 3 keer op de week naar de carwash en na de eerste keer staat alles vol micro krassen waardoor alles enkel mooi is als het regent. :)
- Skyscraper grijs: Heeft mijn voorkeur. Is een mooi en speciaal soort grijs.

Maar we krijgen 3 keuzes voor het interieur:
- Zwart - Wat ik al 22 jaar lang heb :s
- Beige - Wat me een uitdaging lijkt om proper te houden
en...
- Cognac - Een verrassende optie

Nu hadden ze bij de dealer hier geen cognac interieurs staan.
Dus ik heb me wat moeten beperken tot het kleurenstaaltje en de online configurator.
Zijn er hier mensen met een cognac interieur? Ik krijg van veel mensen de boodschap dat ze het wel mooi vinden maar ik twijfel zelf over een bruin interieur in combinatie met dat grijs.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-ru5EErg5V03q-WYWPKX8R6hS4Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FSaQMXhKGCXBReGl88Md1ZMa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EjQ0DFH2KJbs8k6YNE858vhKg94=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FhHtHCxlAVTbQBsUo5tNQXIq.jpg?f=fotoalbum_large

Yay or nay? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Chris_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:07
Echelon2011 schreef op woensdag 3 april 2024 @ 09:16:
Vorige week bericht gekregen van de werkgever dat het over and out is om met een 330d rond te rijden.
Keuze was er tussen Tesla, Polestar, BMW ix3 en i4 en nog enkele mercedes (EQxx) modellen.
Na wat testritten is de keuze op de BMW i4 gevallen wegens persoonlijke voorkeur. Je moet ze bij BMW toch echt niet leren wat Freude am Fahren is.

- Zwart - 3 keer op de week naar de carwash en na de eerste keer staat alles vol micro krassen waardoor alles enkel mooi is als het regent. :)

en...

Dus ik heb me wat moeten beperken tot het kleurenstaaltje en de online configurator.
Zijn er hier mensen met een cognac interieur? Ik krijg van veel mensen de boodschap dat ze het wel mooi vinden maar ik twijfel zelf over een bruin interieur in combinatie met dat grijs.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Yay! Cognac is erg fraai qua interieur - maar dat is wel persoonlijk.

Wel even benieuwd, vanwaar deze beperkte keuze in kleuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter81!
Google is your friend voor een betere impressie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SZMRIq4rbq82bd9obYbKz6nCqSo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5MFXWRBYSbETk38iE2ydc3ho.jpg?f=fotoalbum_large

Gaat erom wat je zelf mooi vindt zou ik zeggen. Volgens mij alleen met de M sportstoelen leverbaar? Althans, ik kan ze in de NL configurator niet terugvinden met de 'normale' sportstoelen (of ik kijk scheef).

Waarom geen mokka bij de keuzeopties? Staat erg mooi bij Skyscraper (maar ook dat is persoonlijk).

[ Voor 21% gewijzigd door pieter81! op 03-04-2024 09:35 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Echelon2011
_Chris_ schreef op woensdag 3 april 2024 @ 09:30:
[...]

Yay! Cognac is erg fraai qua interieur - maar dat is wel persoonlijk.

Wel even benieuwd, vanwaar deze beperkte keuze in kleuren?
Het zijn bedrijfsvoertuigen.
In het verleden werden de gekste configuraties (binnen budget) toegelaten maar wat er dan gebeurde is dat een nieuwe werknemer een witte wagen met rode zetels bestelde, vervolgens na enkele maanden het bedrijf in onvrede verliet... en daar stonden we dan met een wagen die we aan de straatstenen niet meer kwijt konden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Echelon2011
pieter81! schreef op woensdag 3 april 2024 @ 09:32:
Google is your friend voor een betere impressie:

Gaat erom wat je zelf mooi vindt zou ik zeggen. Volgens mij alleen met de M sportstoelen leverbaar? Althans, ik kan ze in de NL configurator niet terugvinden met de 'normale' sportstoelen (of ik kijk scheef).

Waarom geen mokka bij de keuzeopties? Staat erg mooi bij Skyscraper (maar ook dat is persoonlijk).
Ik vind Google foto's en ook de configurator of youtube videos moeilijk om op uit te gaan.
Het lijkt vaak ook alsof het om een andere kleur gaat... afhankelijk van hoe het licht invalt.
We moeten niet bestellen via de standaard configurator maar een apart BMW portal waar enkel de beperkte keuzes in gekozen kunnen worden.
Daar heb ik voor interieur enkel Stof/Sensatec staan (lijken me geen sportzetels te zijn).
Wil ik daarin voor Mokka kiezen krijg ik een uitroepteken en loopt de configurator vast :p
Maar is dus wel beschikbaar > Sensatec geperforeerd Cognac.
En dat is de eerste maal in jaren dat ik die keuze daar tussen weet staan.

Ik weet dat kleuren een persoonlijke keuze zijn maar ik wou eens horen bij anderen die dit interieur hebben gekozen wat hun mening is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quiller
Echelon2011 schreef op woensdag 3 april 2024 @ 09:44:
[...]

Ik vind Google foto's en ook de configurator of youtube videos moeilijk om op uit te gaan.
Het lijkt vaak ook alsof het om een andere kleur gaat... afhankelijk van hoe het licht invalt.
We moeten niet bestellen via de standaard configurator maar een apart BMW portal waar enkel de beperkte keuzes in gekozen kunnen worden.
Daar heb ik voor interieur enkel Stof/Sensatec staan (lijken me geen sportzetels te zijn).
Wil ik daarin voor Mokka kiezen krijg ik een uitroepteken en loopt de configurator vast :p
Maar is dus wel beschikbaar > Sensatec geperforeerd Cognac.
En dat is de eerste maal in jaren dat ik die keuze daar tussen weet staan.

Ik weet dat kleuren een persoonlijke keuze zijn maar ik wou eens horen bij anderen die dit interieur hebben gekozen wat hun mening is.
Als die kleurkeuze (in sensatec perforated) alleen voor bedrijven en/of nieuw is ga je moeilijk meningen kunnen krijgen... Ikzelf heb (particulier) cognac (echt leder) maar dit was alleen op de M-sportstoelen (bestond/bestaat dus niet in sensatec!!!) -- Indien dit voor jou wel in sensatec en op de gewone stoelen beschikbaar is kunnen daar significante kleurverschillen in zijn aangezien het een ander materiaal betreft... Indien het een fout in je configurator en je dus M-sportstoelen met echt leder in cognac zou krijgen dan kan ik het je alleen maar aanraden (net zoals de hele wagen die duizenden keren beter is en aangenamer rijdt dan een 330d (wie wil die oude brol nu nog ;)).

[ Voor 3% gewijzigd door Quiller op 03-04-2024 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St_frederik
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 08-06 06:32
Ik heb sensatec geperforeerd ‘cognac’ sportzetels in m’n i4.
(In combinatie met Sanremo Green)

Ik zou die zo opnieuw kiezen boven zwarte of beige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scientific
Ik heb zelf sensatec geperforeerde tacora rood sportzetels in combinatie met mineral white in mijn i4.

Ik had vroeger altijd zwarte lederen zetels, maar ik ben zeer tevreden over mijn keuze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Echelon2011
Quiller schreef op woensdag 3 april 2024 @ 10:35:
[...]
(net zoals de hele wagen die duizenden keren beter is en aangenamer rijdt dan een 330d (wie wil die oude brol nu nog ;)).
Het volledig afhankelijk worden van elektriciteit is toch een drempel(tje) moet ik zeggen.
Over rij ervaring kan ik niets slechts zeggen. Ze weten bij BMW goed genoeg waar ze mee bezig zijn.
Persoonlijk vind ik de zithouding in de i4 beter dan die SUV achtige modellen.
Ja bij accelereren in SPORT mist de wagen het gewicht aan de voorkant omdat de elektromotoren denk ik enkel op de achterwielen zitten en dan herken ik (een beetje) de omschrijving van het "zweverig" gevoel.
Maar echt problematisch vond ik dat niet.
Waarschijnlijk geen probleeml bij de M50 versie...
maar die valt jammer genoeg niet in het budget })

Dat die cognac kleur naar boven komt in die Sensatec stof is inderdaad wat onverwacht.
Daarom dat het me ook meteen opviel.

Dit is de configuratie zoals ik hem nu heb:
https://configure.bmw.be/nl_BE/configid/2u5syzdz

(merk bvb op dat we enkel een lichte binnenbekleding als keuze hebben en dat het geen sport zetels lijken te zijn (?))

[ Voor 5% gewijzigd door Echelon2011 op 03-04-2024 12:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voodoo077
  • Laatst online: 02-06 13:07
Kleuren en geuren.
Ik ben na vele testen voor de M Sport stoelen gegaan maar deze bestaan enkel in zwart of cognac. Deze zitten zoveel beter dan de gewone sportstoelen, zonde dat ze nog te weinig steun geven bovenaan.
Ivm met cognac ...Dan is het kijken naar buitenkleur. Bij een zwarte of San Remo zeg ik doen! Bij een portimao zoals ik heb not done imo en dus heb ik moeten opteren voor zwart. Zonde dat er geen wit was.
Ik zie dat je reageert met een witte auto en rode zetels ... is nochtans een top combinatie.
Volgens mij gaat elke kleur wel maar best dus combineren. Als je voor Skycraper gaat dan zijn de 3 interieur kleuren ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter81!
Echelon2011 schreef op woensdag 3 april 2024 @ 12:25:
[...]

Het volledig afhankelijk worden van elektriciteit is toch een drempel(tje) moet ik zeggen.
Over rij ervaring kan ik niets slechts zeggen. Ze weten bij BMW goed genoeg waar ze mee bezig zijn.
Persoonlijk vind ik de zithouding in de i4 beter dan die SUV achtige modellen.
Ja bij accelereren in SPORT mist de wagen het gewicht aan de voorkant omdat de elektromotoren denk ik enkel op de achterwielen zitten en dan herken ik (een beetje) de omschrijving van het "zweverig" gevoel.
Maar echt problematisch vond ik dat niet.
Waarschijnlijk geen probleeml bij de M50 versie...
maar die valt jammer genoeg niet in het budget })

Dat die cognac kleur naar boven komt in die Sensatec stof is inderdaad wat onverwacht.
Daarom dat het me ook meteen opviel.

Dit is de configuratie zoals ik hem nu heb:
https://configure.bmw.be/nl_BE/configid/2u5syzdz

(merk bvb op dat we enkel een lichte binnenbekleding als keuze hebben en dat het geen sport zetels lijken te zijn (?))
Je moet je d'r wel een beetje in verdiepen ;)

Een i4 heeft altijd sportzetels. Dat wil zeggen, meer zijdelingse steun en verlengbare zittingen.
Opties bij de standaard sportzetels zijn een verstelbare lendesteun en verstelbare breedte (bestuurderszijde).

Alternatief zijn de M-sport stoelen. Zie ook enkele posts hierover van een paar dagen terug.

Ik zie dat je uit belgie komt, daar is het duidelijk anders want in NL zie ik sensatec niet in de configurator terug.

Hiervoor had ik een Tesla 3 LR, met 4WD. Van de i4 wordt gezegd dat die een wat zoekeriger weggedrag heeft en op snelheid lichter voelt in de neus.

De Tesla heb ik veel op de limiet gereden, was best een kart maar ook erg spartaans.

De BMW is veel gebalanceerder maar kan nou niet zeggen dat de i4 in dagelijks gebruik onder doet qua weggedrag, in tegendeel zelfs. Wel iets sneller wielspin bij optrekken. Moet daar wel bij zeggen dat de Tesla lease was en de i4 prive, dus ga er wel wat voorzichter mee om en heb de limiet dus niet echt opgezocht.

[ Voor 16% gewijzigd door pieter81! op 03-04-2024 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Echelon2011
voodoo077 schreef op woensdag 3 april 2024 @ 14:10:
[...]

Bij een zwarte of San Remo zeg ik doen! Bij een portimao zoals ik heb not done imo en dus heb ik moeten opteren voor zwart. Zonde dat er geen wit was.
Ik zie dat je reageert met een witte auto en rode zetels ... is nochtans een top combinatie.
Volgens mij gaat elke kleur wel maar best dus combineren. Als je voor Skycraper gaat dan zijn de 3 interieur kleuren ok.
Als ik kon had ik voor het wit met iBlau afwerking gegaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MEOIo8KmeXdyMDVIeWbUcoEB3fw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/vuDtIVWBo0qYTGIRjVStBJFb.png?f=user_large

Kost geen cent meer maar... net zoals wit met de rode zetels is het geen keuzemogelijkheid.
Ik twijfel ook of het iets te maken heeft met leverbaarheid.

Maar zwart is ditmaal geen optie.
Ik heb het jaren gehad en je kan er 3 keer op de week mee naar de carwash en binnen de kortste keren bloed je hart omdat in de zon die lak vol microswirls staat :|

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q9S-NklDf8UsbvXS0RuCv4pjqas=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/tsaNsnr47lUWLUmrLEANHAq4.jpg?f=user_large

De wagen kan bij me thuis overigens wel op een oprit staan, maar niet binnen in een garage.
EDIT: Misschien nog belangrijk maar kan ook enkel kiezen voor een Edrive35.
Een M50 had ik niet verwacht maar toch wat gemiste kans voor een Edrive40.

[ Voor 28% gewijzigd door Echelon2011 op 03-04-2024 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E.lentriek

en...

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hier een skyscraper icm een sensatec beige (sensatec is geen stof!), een gedurfde keuze, maar ik ben zeer tevreden. Ook geen probleem om dat beige proper te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06 20:24
Hier Skyscraper met mokka bekleding, met beide heel tevreden maar met cognac had ik ook zeker aangedurfd.

Ook in combinatie met de mat zilveren lijsten om de ramen, dat maakt het voor mij wel af.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:16
Slakki schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 20:31:
Na laatste update geen leven meer in de auto. Moest hem laten wegslepen naar de garage. Daar hebben zij de software er weer opnieuw ingeblazen en functioneerde alles weer. Uitstekende service van Ekris Arnhem. Zij gaven mij wel het advies mee om bij de volgende update de auto niet in de garage te zetten maar buiten ivm met mogelijke verstoringen van het signaal voor de auto.
Dus de auto controleert niet of de download correct is gegaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scientific
De 11/2023.73 lijkt inderdaad geen echt succesvolle roll-out te kennen.

Bij mij staat de update op de auto (upload voltooid), maar daar blijft het bij. De installatie zou volgens de info in instellingen/software update « binnenkort automatisch verdergezet worden », maar er is al 4-5 dagen geen enkel teken van voortgang.

De auto rijdt overigens wel gewoon op de oude software 🙂.

Maar als dit zo blijft zal ik toch eens bij de dealer moeten langsgaan om te laten kijken waarom het update proces vast zit.

Eerdere upgrades gingen wel probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Hoe staat jullie klok tegenwoordig?
Netjes met zomertijd of staat ie nog op wintertijd?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pieter81!
ASS-Ware schreef op woensdag 3 april 2024 @ 22:15:
Ik zag zondag dat hij niet automatisch versprongen was. Via instellingen even op handmatig gezet en meteen weer op automatisch gezet - en de tijd was weer correct.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASS-Ware
pieter81! schreef op woensdag 3 april 2024 @ 22:33:
[...]

Ik zag zondag dat hij niet automatisch versprongen was. Via instellingen even op handmatig gezet en meteen weer op automatisch gezet - en de tijd was weer correct.
Precies, dat klopt toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurbey
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 15-08-2024
pieter81! schreef op woensdag 3 april 2024 @ 22:33:
[...]

Ik heb het ook manueel aangepast, een beetje raar inderdaad dat dat niet automatisch ging. Hopelijk beter in oktober, nu eerst genieten van de zomertijd en ook van de i4 uiteraard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clinternet
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 06-06 11:51
Stond bij mij nog op winter, moest het 'automatisch regelen' even zoals het in de IT gebeurd aan en uit zetten en toen stond ie weer goed 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Echelon2011
E.lentriek schreef op woensdag 3 april 2024 @ 16:28:
[...]

Hier een skyscraper icm een sensatec beige (sensatec is geen stof!), een gedurfde keuze, maar ik ben zeer tevreden. Ook geen probleem om dat beige proper te houden.
Dat lijkt me ook geen slechte combinatie.
Op de keuze lijst staat ook Sensatec - Canberrabeige.
Moet je dat met een speciaal product proper houden?
Ik heb geen kinderen, rij altijd alleen en eet/drink/rook niet in de wagen maar
hoor dan vaak het jeans-verhaal dat zou afgeven?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GeorgeBfast
Ik had in mijn vorige Gran Coupé Leder Dakota Oyster en dat zag er na 9 jaar nog werkelijk prachtig uit. Nieuwe jeans wilde wel eens wat blauw afgeven maar dat kreeg je er makkelijk weer af.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/Y9b46QXb/20180521-142407.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodoo077
Echelon2011 schreef op woensdag 3 april 2024 @ 15:02:
[...]

[Afbeelding]

Maar zwart is ditmaal geen optie.
Ik heb het jaren gehad en je kan er 3 keer op de week mee naar de carwash en binnen de kortste keren bloed je hart omdat in de zon die lak vol microswirls staat :|

[Afbeelding]

De wagen kan bij me thuis overigens wel op een oprit staan, maar niet binnen in een garage.
EDIT: Misschien nog belangrijk maar kan ook enkel kiezen voor een Edrive35.
Een M50 had ik niet verwacht maar toch wat gemiste kans voor een Edrive40.
Die eerste wagen met dat blauw en vooral die velgen :-( Dat vind ik echt afgrijselijk.
Die velgen maken van een mooie auto een standaard wagen zoals 13 in een dozijn imo.
Maar geuren en kleuren...

Dan die swirls op dat zwart ... slechte carwash!
Ooit moest ik eens ergens naartoe en geen tijd om te gaan in mijn vaste dus maar gegaan bij carwash van eindbestemming en dan had ik dat ook, erg!
Maar bij ons in de buurt is een wasstraat (zoals ze het zelf noemen) waar je zelf bodembescherming hebt en op einde een uniek superpolish polymeer op basis van water dat zorgt voor een film op het koetswerk.
Dus ik denk dat zwart kan maar dan best kijken naar een betere wasstraat of met de hand doen?

Succes!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-06 17:06
Ja was hier ook.. ik moest de optie "automatisch" aan en uit zetten en toen ging ie naar zomertijd.. aparte manier van "automatisch" 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulic
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-06 09:15
Hydraulic schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 21:14:
Mijn I4E40 is deze middag stilgevallen. Een melding direct stoppen, snelheid werd gereduceerd, tot hij niet meer verder ging. iets met aandrijving. Monteur gekomen. 12v en 400v gereset. Niets hielp. is later afgesleept. Rij nu tijdelijk een nieuwe 520i. Iemand iets dergelijks gehad? Hij is van Mei 2022 73000km gelopen.
Hoor nu EME defect, complete Emotor moet uit Munchen komen. Gaat nog een aantal dagen duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter81!
voodoo077 schreef op donderdag 4 april 2024 @ 10:49:
[...]

Die eerste wagen met dat blauw en vooral die velgen :-( Dat vind ik echt afgrijselijk.
Die velgen maken van een mooie auto een standaard wagen zoals 13 in een dozijn imo.
Maar geuren en kleuren...

Dan die swirls op dat zwart ... slechte carwash!
Ooit moest ik eens ergens naartoe en geen tijd om te gaan in mijn vaste dus maar gegaan bij carwash van eindbestemming en dan had ik dat ook, erg!
Maar bij ons in de buurt is een wasstraat (zoals ze het zelf noemen) waar je zelf bodembescherming hebt en op einde een uniek superpolish polymeer op basis van water dat zorgt voor een film op het koetswerk.
Dus ik denk dat zwart kan maar dan best kijken naar een betere wasstraat of met de hand doen?

Succes!
De beste carwash is handwas :-).

Iedere carwash maakt swirls. Op een zwarte unilak (niet metallic) het snelst, maar uiteindelijk moet ook hardere metallic lak eraan geloven.

Zo'n laagje aan het einde maskeert alleen maar de beschadigingen, voorkomen is beter dan genezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter81!
ASS-Ware schreef op donderdag 4 april 2024 @ 00:52:
[...]

Precies, dat klopt toch niet?
Nee, zeker niet maar vind het ook geen drama. Ik kom van een Tesla Model 3, dus ik ben wel wat eigenaardigheden gewend. Kan hier prima mee leven ;)

[ Voor 5% gewijzigd door pieter81! op 04-04-2024 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodoo077
pieter81! schreef op donderdag 4 april 2024 @ 13:56:
[...]

De beste carwash is handwas :-).

Iedere carwash maakt swirls. Op een zwarte unilak (niet metallic) het snelst, maar uiteindelijk moet ook hardere metallic lak eraan geloven.

Zo'n laagje aan het einde maskeert alleen maar de beschadigingen, voorkomen is beter dan genezen.
Niet mee akkoord.
Ik zie er die bezig met hun handwas en met 1 emmer = erger imo dat een carwash die geen conttact maakt met het koetswerk of zelf met soft borstels
Wel raar dat mijn laatste 3 wagens steeds naar die carwash gingen en nooit swirls hadden en bij doorverkoop zelf aan handelaar er geen opmerkingen waren

Maar bon, we gaan nu off-topic. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Cinemaskoop schreef op donderdag 4 april 2024 @ 13:19:
[...]

Ja was hier ook.. ik moest de optie "automatisch" aan en uit zetten en toen ging ie naar zomertijd.. aparte manier van "automatisch" 8)7
Mijn vorige BMW had het met de UK.
Reden we naar Engeland, dan bleef de tijd op NL tijd staan, automatisch uit, automatisch aan, en we hadden de Engelse tijd.
Terug naar het vaste land hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E.lentriek
Echelon2011 schreef op donderdag 4 april 2024 @ 09:06:
[...]

Dat lijkt me ook geen slechte combinatie.
Op de keuze lijst staat ook Sensatec - Canberrabeige.
Moet je dat met een speciaal product proper houden?
Ik heb geen kinderen, rij altijd alleen en eet/drink/rook niet in de wagen maar
hoor dan vaak het jeans-verhaal dat zou afgeven?
klopt => canberrabeige icm skyscraper + de zilver raamomlijsting.
Skyscraper vooral gekozen omdat de zwarte delen er goed tegen afsteken. Bij een zwarte is het allemaal zwart en geeft dit geen aftekening. (smaken en kleuren.........)
Een nieuwe broek gaf al eens zijn donkerblauwe kleur af, maar dat was er zeer makkelijk af te halen, dus na 7m (en 35000km) nog steeds als nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overw.Helder
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 05-06 23:14
Bij mij tijd netjes automatisch aangepast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duzzan
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-06 07:08
Frans82dh schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 14:19:
Alhier na de software update werkt de Traffic Camera Information niet meer. Bij starten van de auto staat deze uit in het menu, maar ook na het aanzetten werkt het niet meer. De meldingen komen niet meer binnen.

Opnieuw opstarten cq reset is helaas ook geen oplossing.
Hier had ik ook last van. De update heeft de Traffic Camera Information simpelweg uit gezet.
Ga naar je Apps, zoek de Traffic Camera Information app, en daar kun je hem weer aan zetten. Daarna werkte alles weer als vanouds.

Gister voor het eerst gehad dat CarPlay niet werkte. Tijdens het rijden geprobeerd te reconnecten maar kreeg de melding dat de telefoon geen ondersteuning had voor CarPlay. Eenmaal thuis gekomen de telefoon volledig removed, herstart, opnieuw gekoppeld, tips en tricks geprobeerd, maar niets werkte. Geen verbinding mogelijk. Gezien ik nog andere dingen te doen had heb ik het maar opgegeven ... Uiteraard kon ik het niet laten rusten dus later op de avond toch weer terug naar de auto en kijken of ik het op kon lossen. Ik stap in, 'start' de auto ... en meteen verbinding met CarPlay :? :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overw.Helder
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 05-06 23:14
Had je de auto ook een keer herstart Duzzan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duzzan
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-06 07:08
Zeker! Net gedaan ... en het werkt niet :(

Toggle stond weer uit, dus aan gezet maar ik krijg niets te zijn bij een flitspaal. Ik ga kijken of ik ergens een support ticket kan aanmaken, want dit is niet de bedoeling natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans82dh
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 26-02 14:49
Duzzan schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 15:23:
Zeker! Net gedaan ... en het werkt niet :(

Toggle stond weer uit, dus aan gezet maar ik krijg niets te zijn bij een flitspaal. Ik ga kijken of ik ergens een support ticket kan aanmaken, want dit is niet de bedoeling natuurlijk.
Ik heb exact hetzelfde probleem. Bij het starten van de auto staat het uit. Je kan het weer aanzetten, maar dat werkt niet. De meldingen blijven weg. Reset werkt niet. Inmiddels de dealer gebeld, weet geen raad. Zij hebben dit doorgegeven aan 'München'. Nou, dan weet je het wel.

Inmiddels zowel hier, maar ook op i4 talk vele klachten gezien met de laatste software update. Ben benieuwd wanneer BMW dit oppakt.

Bij mijn vorige auto - Tesla model S - was een fout met een update binnen dagen hersteld over het algemeen genomen.

[ Voor 18% gewijzigd door Frans82dh op 05-04-2024 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noctilucus
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 03-02 12:05
Kurbey schreef op donderdag 4 april 2024 @ 06:11:
[...]

Ik heb het ook manueel aangepast, een beetje raar inderdaad dat dat niet automatisch ging. Hopelijk beter in oktober, nu eerst genieten van de zomertijd en ook van de i4 uiteraard ;)
Hier ook manueel moeten aanpassen, heb hem sindsdien nog niet terug op automatisch gezet.
Automatisch aan- en uitzetten deed niets. Bizar dat we zoveel verschillen hebben tussen auto's terwijl je toch zou verwachten dat zoiets basic als de klok
1) werkt
2) bij iedere i4 hetzelfde werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hek030
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06:15
Echelon2011 schreef op woensdag 3 april 2024 @ 15:02:
[...]

[Afbeelding]

Kost geen cent meer maar... net zoals wit met de rode zetels is het geen keuzemogelijkheid.
Ik twijfel ook of het iets te maken heeft met de leverbaarheid
Heeft iemand deze combinatie, en hoe bevalt dat in het echt? Hij trekt mij ook wel om eerlijk te zijn, maar je ziet ze niet veel, dus ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phex
Toen de I4 net uit kwam zag ik die spec wel eens bij de dealer staan, maar eigenlijk zie ik nu nog voornamelijk msport(pro) met "gewone" velgen.

Denk dat het "kijk mij" gehalte de gemiddelde rijder niet zo aanspreekt. Dat het een gewone 4 serie gc met een nieuwe neus is, is denk ik al uitgesproken genoeg.

Zelf noem ik die aero velgen windmolens :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scientific
phex schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 09:06:
Toen de I4 net uit kwam zag ik die spec wel eens bij de dealer staan, maar eigenlijk zie ik nu nog voornamelijk msport(pro) met "gewone" velgen.

Denk dat het "kijk mij" gehalte de gemiddelde rijder niet zo aanspreekt. Dat het een gewone 4 serie gc met een nieuwe neus is, is denk ik al uitgesproken genoeg.

Zelf noem ik die aero velgen windmolens :)
Wit, 17” aero velgen (goedkoper maar mooier vind ik zelf) en tacora rood interieur.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KGHSqskF5rWYzFOXRVuEbAaV0C0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/tQf8sAdPyuRbMw36Sdkir4GQ.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door Scientific op 06-04-2024 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloR_
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-06 13:47
Update gedaan 29 maart; tot op heden nog altijd geen connectie via de app. Erg vervelend.
Contact opnemen met de dealer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolelael
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-06 06:16
je kan contact opnemen met je dealer maar zij gaan niets kunnen doen. Beter met connected drive contact nemen ( zij hebben in Belgie toch ) een telefoonnummer, email kan ook.. ik had ze gemaild toen ik 3 weken terug de update had gedaan. Uiteindelijk na 2 d i.o ( of ze iets gedaan hebben geen idee) maar ze mailde me terug dat er issues waren met de RSU en dat ze druk waren om t op te lossen . maar ik heb vorige donderdag versie 03/2024 bij de dealer gehaald ( dus als jou dealer tijd heeft, en zin kan daar wired de 03/2024 overheen gezet worden )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiller
rolelael schreef op maandag 8 april 2024 @ 08:09:
maar ik heb vorige donderdag versie 03/2024 bij de dealer gehaald ( dus als jou dealer tijd heeft, en zin kan daar wired de 03/2024 overheen gezet worden )
Heeft deze nog verbeteringen? (kwestie van weten mijn wagen moet binnen twee weken op eerste onderhoud)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolelael
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-06 06:16
niet dat ik weet. heb er ook geen release notes van. maar normaal ga jij de laatste update zowieso krijgen als hij op onderhoud gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dencoupe
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-06 08:18
Jiriki schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 12:55:
[...]

Fastned werkt altijd, de "officiele" plug-and-change werkt met de i5 al wel, net als de iX1 en iX2 trouwens. Eigenlijk alleen de i4 werkt niet :/
mijn i4 koppel ik ook aan Fastned zonder pasje te gebruiken. Is inderdaad niet de hardware matige plug and charge, maar de app van fastned die dit verzorgt. Je maakt eigenlijk via de app bekend wat je auto is en hoe je wilt betalen en Fastned herkend je auto als je de laadstekker erin steekt. Betaling loopt bij mij daarna ook gewoon via de bmw laadpas.

de manier waarop de auto zich identificeert bij de laadpaal is anders, effect is hetzelfde bij Fastned ... laden zonder je pas ergens voor te houden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dev0o
  • Registratie: Maart 2018
  • Niet online

Dev0o

ACC, AC, RF2, FS2020(VR).

Ik ben na een paar maanden nog steeds niet helemaal thuis in het laden, vandaar een korte vraag: is het mogelijk om de i4 thuis aan de lader (Alfen EV-Box) te koppelen zonder telkens de leaseplan-druppel tegen de laadkast te houden?

i7,GTX2070,32Gb,3x24",Rift-s, Fanatec CSL-elite&DD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B1OO
Dev0o schreef op maandag 8 april 2024 @ 15:05:
Ik ben na een paar maanden nog steeds niet helemaal thuis in het laden, vandaar een korte vraag: is het mogelijk om de i4 thuis aan de lader (Alfen EV-Box) te koppelen zonder telkens de leaseplan-druppel tegen de laadkast te houden?
Je kan in de laadpaal "Plug & Charge" activeren met een Plug en Charge ID. Dit ID kan je terugvinden in je logs en dit ID hoort bij je pas.
Wanneer je dan de auto aansluit wordt de transactie geboekt op dat ID, dit geldt echter wel voor alle transacties.

Wanneer dus iemand anders wil laden moet je dit weer uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dev0o
  • Registratie: Maart 2018
  • Niet online

Dev0o

ACC, AC, RF2, FS2020(VR).

B1OO schreef op maandag 8 april 2024 @ 15:31:
[...]

Je kan in de laadpaal "Plug & Charge" activeren met een Plug en Charge ID. Dit ID kan je terugvinden in je logs en dit ID hoort bij je pas.
Wanneer je dan de auto aansluit wordt de transactie geboekt op dat ID, dit geldt echter wel voor alle transacties.

Wanneer dus iemand anders wil laden moet je dit weer uitzetten.
Hmmm, die beperking is wel jammer want er is inderdaad af en toe een "gastlader". Een combinatie van Plug&Charge_ID en Car_ID is dus niet mogelijk?

i7,GTX2070,32Gb,3x24",Rift-s, Fanatec CSL-elite&DD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greendyk
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 08-06 16:21
Graag leg ik het volgende aan jullie voor. Ik laad mijn I4 op op mijn parkeerplaats met een eigen laadpaal in een privé parkeergarage waar al ongeveer 30 laadpalen staan. Sinds kort wordt het laden onderbroken (waarschijnlijk om het vermogen over alle laadpalen opnieuw te verdelen) en moet ik naar de garage om het laden opnieuw te starten. Buren hebben ook wel last van onderbrekingen maar bij hen start het laden vanzelf weer op. Herkent iemand dit en heb je advies hiervoor?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B1OO
Dev0o schreef op maandag 8 april 2024 @ 18:11:
[...]

Hmmm, die beperking is wel jammer want er is inderdaad af en toe een "gastlader". Een combinatie van Plug&Charge_ID en Car_ID is dus niet mogelijk?
Nope helaas, AC protocol kent geen carID, dus je paal weet nooit wat eraan hangt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baats
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-04 11:58
Ondertussen al even met mijn i4 onderweg en begonnen vergelijken met m'n vorige G21 320d. Daar vond ik de driving assistant (professional) toch een tikkeltje slimmer - leek zich beter aan de route aan te passen, terwijl de i4 soms vreemde dingen doet (acceleren op afrit autostrade, in een bocht...)

Daarnaast is het ook wat wennen hoe je in de bebouwde kom even vlot manueel kan overnemen. bv. bij een verkeersdrempel in zone 50 (DAPP remt niet automatisch...). Bij de G21 gaf je dan een klein tikje op de rem en dat was voldoende... bij een EV in B-mode moet je dat zeker niet doen. Mijn huidige workaround is lichtjes gas geven (minder dan de huidige acceleratie) en via stuur DAPP te cancellen... Zo is het smooth maar wel een gedoe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASS-Ware
Baats schreef op maandag 8 april 2024 @ 21:23:
Ondertussen al even met mijn i4 onderweg en begonnen vergelijken met m'n vorige G21 320d. Daar vond ik de driving assistant (professional) toch een tikkeltje slimmer - leek zich beter aan de route aan te passen, terwijl de i4 soms vreemde dingen doet (acceleren op afrit autostrade, in een bocht...)

Daarnaast is het ook wat wennen hoe je in de bebouwde kom even vlot manueel kan overnemen. bv. bij een verkeersdrempel in zone 50 (DAPP remt niet automatisch...). Bij de G21 gaf je dan een klein tikje op de rem en dat was voldoende... bij een EV in B-mode moet je dat zeker niet doen. Mijn huidige workaround is lichtjes gas geven (minder dan de huidige acceleratie) en via stuur DAPP te cancellen... Zo is het smooth maar wel een gedoe.
In D gaan rijden, is eerder besproken hier, B levert niet (veel) meer regeneratie op dan D.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scientific
Baats schreef op maandag 8 april 2024 @ 21:23:

Rijden in D met adaptive, is super smooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baats
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-04 11:58
Scientific schreef op maandag 8 april 2024 @ 22:16:
[...]

Rijden in D met adaptive, is super smooth.
Ik wissel nog wat af tussen B & D (adaptive) om te zien wat uiteindelijk mijn voorkeur wegdraagt. B vind ik voorlopig toch wat voorspelbaarder (bv. In bochten of een afslag). Maar zelfs met D zou ik bovenstaande situatie wat handelingen moeten doen (of ik moet gewoon zonder DAPP door de bebouwde kom rijden. :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scientific
Baats schreef op maandag 8 april 2024 @ 22:41:
[...]

Ik wissel nog wat af tussen B & D (adaptive) om te zien wat uiteindelijk mijn voorkeur wegdraagt. B vind ik voorlopig toch wat voorspelbaarder (bv. In bochten of een afslag). Maar zelfs met D zou ik bovenstaande situatie wat handelingen moeten doen (of ik moet gewoon zonder DAPP door de bebouwde kom rijden. :P )
Bij D adaptive zal je moeten remmen voor een drempel, dat klopt, maar bijna alle bochten kan je nemen zonder bij te moeten remmen. Ook op de snelweg vind ik het uitstekend werken: bij vertragend verkeer laat je het gas los, en de auto vertraagt verder volgens noodzaak, je kan de voet op “het gas” houden om te versnellen zodra dat kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Greendyk schreef op maandag 8 april 2024 @ 19:31:
Graag leg ik het volgende aan jullie voor. Ik laad mijn I4 op op mijn parkeerplaats met een eigen laadpaal in een privé parkeergarage waar al ongeveer 30 laadpalen staan. Sinds kort wordt het laden onderbroken (waarschijnlijk om het vermogen over alle laadpalen opnieuw te verdelen) en moet ik naar de garage om het laden opnieuw te starten. Buren hebben ook wel last van onderbrekingen maar bij hen start het laden vanzelf weer op. Herkent iemand dit en heb je advies hiervoor?
Ik had mijn auto aan een lader aangesloten en kreeg op een gegeven moment een melding uit de app dat de 80% bereikt was. Ik bedacht me dat ik de volgende dag wat kilometers zou gaan maken en 100% handiger was. En ik was benieuwd wat er zou gebeuren als ik het percentage aan zou passen naar 100%.
Het laden startte gewoon weer opnieuw zonder dat ik er een pasje bij hoefde te houden of iets anders ervoor moest doen.

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulic
Het zelfde. Betreft een laadplein met Alfenpalen met Loadbalacing en SmartChargingNetwork

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UUID
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 03-06 22:15
Op mijn werk krijg ik soms ook een notificatie van de app dat "het laden is gestopt" en ik even moet gaan controleren. Maar even daarna krijg ik ook een notificatie dat "het laden is weer gestart". Hier dus geen last van onderbrekingen die het laden parmanent stoppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:06
Hydraulic schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 07:22:
[...]

Het zelfde. Betreft een laadplein met Alfenpalen met Loadbalacing en SmartChargingNetwork
Dat zou niet mogen. De sessie moet gepauzeerd worden maar niet gestopt.
Ben jij de enige of zie je nog mensen dan afkomen om de sessie te herstarten?

Je moet dit even melden bij de uitbater van de laadpalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Dev0o schreef op maandag 8 april 2024 @ 18:11:
[...]

Neen, je kan met de ACE installer dit wel telkens wegnemen en reconfiggen in uitzonderlijke gevallen. (bv met de app op je smartphone).

Uitzonderlijke oplossing (want je moet hier best wel wat rechten hebben en je laadpaal in eigen beheer hebben):
Via API van je CPO het automatiseren

[ Voor 17% gewijzigd door HyperBart op 09-04-2024 09:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HyperBart
B1OO schreef op maandag 8 april 2024 @ 20:27:
[...]

Nope helaas, AC protocol kent geen carID, dus je paal weet nooit wat eraan hangt.
AC Protocol bestaat niet echt zoals jij het benoemt, dat is eerder SAE_J1772

Wat niet veel mensen weten is dat er mondjesmaat laadboxen zijn die ISO15118 ondersteunen en ISO15118 laat (ook op AC laadpalen) toe om de ID's op te vangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulic
HyperBart schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 09:11:
[...]

[...]

De auto blijft laden op het laagst gereduceerde vermogen. Ik kan zelf wel op ICU Connect, maar na een reset van de paal, moet ik alsnog naar de auto toe om een nieuwe sessie te starten. Er is ook geen CPO actief. De toegestane passen staan op onze eigen Alfen whitelist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ohakerel
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 27-05 14:55
achterbanden lijken al op slijtageindicator met 16xxxkm
Hoe is dit bij jullie? Zijn er mensen die weigering hebben gehad vanuit bmw fs of leasemaatschappij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Avigoorn
  • Laatst online: 29-04 20:17
ohakerel schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 14:20:
Hoe is dit bij jullie? Zijn er mensen die weigering hebben gehad vanuit bmw fs of leasemaatschappij?
Heb er 55k op.
Achterbanden zomer setje nieuw nu. Winter is ook al op voor volgend jaar.
Niet zo raar met zoveel kracht op de achterbanden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jausie
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 08-06 12:03
Achterbanden waren op na 18.000km. Dat waren de winterbanden. Geen gedoe gehad met de leasemaatschappij over vervangen. Zou ook raar zijn, om je bewust door te laten rijden met kale achterbanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ohakerel
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 27-05 14:55
Jausie schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 16:12:
[...]

Achterbanden waren op na 18.000km. Dat waren de winterbanden. Geen gedoe gehad met de leasemaatschappij over vervangen. Zou ook raar zijn, om je bewust door te laten rijden met kale achterbanden.
Is ook raar natuurlijk, een bekende van me had ooit weigering vanuit toyota gekregen voor zijn aygo :D Is natuurlijk ook wel een ander auto / bedrag pm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greendyk
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 08-06 16:21
HyperBart schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 09:11:
[...]

[...]

In de garage is een behoorlijk complex systeem aangelegd eerst met EVboxen die in een groep geschakeld zijn en vanaf een bepaald moment zijn Alfen palen de standaard geworden. Het vermogen wordt tussen deze twee clusters verdeeld.het werkte goed tot een week geleden. Een monteur die ik sprak benoemde als mogelijke oorzaak een software update bij de provider. Ik heb de vraag daar nu neergelegd.

[ Voor 32% gewijzigd door Greendyk op 09-04-2024 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scientific
Heb er 23.000 km op zitten. Zomerbanden (Continental Eco Contact 6 225/55 R17 101Y XL), heb de auto sinds mei vorig jaar.

De banden lijken nog niet halverwege en niet veel verschil te zien tussen voor en achter, voorlopig. Ik denk toch minstens 50k te doen met de eerste set banden.

[ Voor 5% gewijzigd door Scientific op 09-04-2024 18:37 ]

Pagina: 1 ... 90 ... 118 Laatste

Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.