Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:50

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Ik zie dat de ACC achteraf aanzetten ineens flink goedkoper is geworden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LVvjoo1CP8iU4153TepVX4r7VVA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ThO7PH1SyvWx51Q4MrYfPbMQ.png?f=user_large

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Chris_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-06 17:13
Is er ergens een overzichtje te vinden welke functies achteraf geactiveerd kunnen worden? Heb daar al eens naar zitten zoeken op de bmw site maar niet kunnen vinden. Of is dat (deels) auto afhankelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UUID
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 03-06 22:15
Danfoss schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 15:11:
Ik zie dat de ACC achteraf aanzetten ineens flink goedkoper is geworden:
[Afbeelding]
Nederland?

Voor mij, in België, staat hij nog €899 :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dencoupe
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-06 08:18
kmser schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 09:19:
[...]

Ik was ook geschrokken.

BMW i4 40e met catalogusprijs 84000 was 1750 pm
BMW i5 40e met catalogusprijs 85600 was 1420 pm

Deze cijfers komen van BMW zelf, incluis zomer en winterbanden, verzekering, onderhoud. (heb de offertes nog liggen).

Eigenlijk verkies ik de i4. Iets compacter en sportiever, makkelijker te parkeren. De koffers zijn gelijkaardig.
De i5 is dan weer iets stiller en comfortabeler.

De ruimte achterin kan mij niet veel schelen. Ik ben niet groot en rij meestal alleen. Als is eens passagiers heb zijn die ook niet zo groot en zeker niet mijn prioriteit om een auto te kiezen.

Als ik het goed voor heb is het gewicht minder dan 100kg verschil.

Had ook liever de i5 touring genomen, maar dan had ik geen mooie stock deal en moest ik minimaal 2 maand langer wachten, wat ik niet kan wegens start zelfstandige en het verliezen van mijn bedrijfswagen bij de vorige werkgever.
Heeft de lagere prijs ook niet te maken met het feit dat je een voorraad auto koopt. Daar zullen ze nu wel vanaf willen aangezien de touring er binnen nu en een paar maanden is.

En als je dan toch snel een auto nodig had en je zou maar 2 of 3 maanden moeten overbruggen. Er is altijd wel ergens een mooie gebruikte japanner te krijgen voor 2K die verkoop je daarna of ruil je in en je hebt dan toch de touring gehad. Nu rij je 4? jaar in een auto die je eigenlijk liever niet had ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Srednier
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 19-04 21:39
Lukosje schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 13:43:
[...]

Ik gebruik slimmelezer+ om netto energie productie/consumptie uit te lezen, en verder de default bmw connect services om de staat van de auto af te lezen in HomeAssistant,l. Verder een viertal automation scripts (aanzetten, uitzetten,afschalen,opschalen).

Denk er vooral niet teveel van, want het is echt een beetje Spartaans. Ben er ook maar paar uur mee bezig geweest haha
Ik kom deze lib tegen, ga ik eens proberen komend weekend
https://flows.nodered.org/node/node-red-contrib-car-bmw
Lijkt ook die basis functies te hebben, en dan vanuit node-red

gasloos, 29kWp op APS, Nibe F2120-20, BMW i4 e40, Victron ESS 10kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

_Chris_ schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 15:17:
Is er ergens een overzichtje te vinden welke functies achteraf geactiveerd kunnen worden? Heb daar al eens naar zitten zoeken op de bmw site maar niet kunnen vinden. Of is dat (deels) auto afhankelijk?
Sinds de update staat er in de app nu “BMW ConnectedDrive Store” met als ondertitel “Upgrade voor uw auto”. Die verwijst naar een webpagina met de beschikbare updates voor de auto (dus geen algemene lijst, geloof ik).

zou trouwens ook kunnen dat die link er al eerder in zat, maar dat die me nu pas opgevallen is :)

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Chris_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-06 17:13
Pietervs schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 19:56:
[...]

Sinds de update staat er in de app nu “BMW ConnectedDrive Store” met als ondertitel “Upgrade voor uw auto”. Die verwijst naar een webpagina met de beschikbare updates voor de auto (dus geen algemene lijst, geloof ik).

zou trouwens ook kunnen dat die link er al eerder in zat, maar dat die me nu pas opgevallen is :)
Thanks. Ik - als toekomstige i4 rijder - ben benieuwd wat erin staat, maar dat is dus niet publiekelijk te zien? Zit met bepaalde opties tegen het max van het leasebudget aan, mogelijk dat enkele opties interessant zijn om achteraf zelf aan te schaffen. Dan is het wel fijn om te weten wat er wel / niet inzit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01:18
We weten allemaal dat de BMW kaarten flink achterlopen.
Ik heb ooit een kaartupdate gekregen, 1 jaar nadat de A9 om Badhoevedorp is gelegd en met de nieuwe kaart navigeerde BMW me netjes dwars door Badhoevedorp heen.

Echter, als we lange ritten maken, waarbij laadstops nodig zijn, vraag ik me af wat de beste navigatie is.
Gebruik je de ingebouwde BMW navigatie, dan wordt de acccu voorbereid op laden.
Maar met een oude kaart, kan dat weleens voor problemen zorgen.
Sowieso maakt de BMW navigatie soms enorm vreemde keuzes.

We hebben de standaard navigatie apps, TomTom Go, Apple Maps, Google Maps, maar ook ABRP die rekening houdt met laadstops.

Wat gebruiken jullie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quiller
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-06 16:54
ASS-Ware schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 22:21:
Ik heb ooit een kaartupdate gekregen, 1 jaar nadat de A9 om Badhoevedorp is gelegd en met de nieuwe kaart navigeerde BMW me netjes dwars door Badhoevedorp heen.

Echter, als we lange ritten maken, waarbij laadstops nodig zijn, vraag ik me af wat de beste navigatie is.

We hebben de standaard navigatie apps, TomTom Go, Apple Maps, Google Maps, maar ook ABRP die rekening houdt met laadstops.

Wat gebruiken jullie?
Ik gebruik tot volle tevredenheid de BMW navigatie... In de achtergrond draai ik wel waze die mij via spraak dan verwittigd voor cameratjes ;) -- Maar dus navigeren doe ik via bmw zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

_Chris_ schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 22:19:
[...]

Thanks. Ik - als toekomstige i4 rijder - ben benieuwd wat erin staat, maar dat is dus niet publiekelijk te zien? Zit met bepaalde opties tegen het max van het leasebudget aan, mogelijk dat enkele opties interessant zijn om achteraf zelf aan te schaffen. Dan is het wel fijn om te weten wat er wel / niet inzit
Ik denk dat sommige dingen wel (nagenoeg) voor iedereen zullen gelden, maar dat andere dingen toch bepaald worden door de uitvoering van je auto. Zo liet iemand zien dat de prijs voor ACC gedaald was: dat zit er bij mij al op dus dat zie ik niet.

Misschien een idee om de auto samen te stellen, maar voor je die besteld even bij een dealer binnenwippen om nog even te finetunen wat er meer mogelijk is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UUID
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 03-06 22:15
_Chris_ schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 22:19:
[...]

Voor zover ik weet is het op de i4 enkel:
  • Active Cruise Control Met Stop & Go-Functie
  • (€899 België, goedkoper Nederland)
  • Grootlichtassistent
  • (€179)
  • Traffic Camera Information
  • (€30/jaar. De helft van de flitsers in m'n buurt staan er niet op, en al zeker mobiele niet. Tevens de enige bij te kopen optie die een gratis trial heeft.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeEeekhoorn
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 24-05 13:45
Goedemorgen!

Wat zouden jullie doen..
Een M50 full option (demo-model dealer) met 5500km uit november 2023
- kleur Dravit Grau
- interieur leder cognac
- vanwege al lopende garantie krijg ik hier 1 jaar verlengde garantie bij
Nieuwprijs €100k

Of een nieuwe (op kenteken, wel zelfde productiemaand als de demo, ook Dravit Grau) zonder:
- M sportstoelen / cognac interieur (deze heeft de “normale” sportstoelen met mokka interieur)
- trekhaak
- carbon inleg interieur
- Laserlight
- M Performance velgen (deze heeft de 20 inch “aero” velgen)
- Alarm klasse 5 + abbo
Nieuwprijs 90k

Beide auto’s hebben precies dezelfde prijs wanneer ik ze zou kopen.. (auto komt privé)

Ben alleen nog wel aan het uitzoeken hoe de verzekering omgaat met de waarde van de demo. Aanschafwaarde is momenteel vanwege een actie heel strak, maar dat zou wel betekenen dat ik bij eventuele total-loss/diefstal wel gelijk met een serieus groot gat zit als ze uitgaan van de betaalde prijs op de factuur..
Bij de nieuwe staat dit als het goed is buiten discussie, want..nieuw

Zit een beetje in dubio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aerez
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-08-2024
DeEeekhoorn schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 09:18:
Goedemorgen!

Wat zouden jullie doen..
- kleur Dravit Grau
- interieur leder cognac
Nieuwprijs €100k

Of een nieuwe (op kenteken, wel zelfde productiemaand als de demo, ook Dravit Grau) zonder:
- M sportstoelen / cognac interieur (deze heeft de “normale” sportstoelen met mokka interieur)
- trekhaak
- carbon inleg interieur
- Laserlight
- Alarm klasse 5 + abbo
Nieuwprijs 90k

Beide auto’s hebben precies dezelfde prijs wanneer ik ze zou kopen.. (auto komt privé)

Ben alleen nog wel aan het uitzoeken hoe de verzekering omgaat met de waarde van de demo. Aanschafwaarde is momenteel vanwege een actie heel strak, maar dat zou wel betekenen dat ik bij eventuele total-loss/diefstal wel gelijk met een serieus groot gat zit als ze uitgaan van de betaalde prijs op de factuur..

Zit een beetje in dubio
Ik zou zeker voor een nieuwe gaan. Maar dit is heel erg persoonlijk! Zeker niet een demo, daar heb ik geen goed gevoel bij. Veel verschillende mensen rijden daarin, los van dat sommige mensen er als een gek mee rijden, is het voor de meeste mensen toch een andere auto dan ze gewend zijn. Dat betekent dus dat er vast een aantal veel te hard over een drempel is gegaan, om maar wat te noemen.

Maar om eerlijk te zijn wil ik gewoon een auto met zo min mogelijk dingetjes, in een demo hebben allerlei mensen in gezeten en God weet wat gedaan. Ik zou dan nog eerder een auto kopen van de eerste eigenaar.

Maar hey, ik snap het ook weer volkomen dat mensen mijn insteek onzinnig vinden en liever meer waar voor hun geld pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter81!
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 23:38
Goedemorgen!

Wat zouden jullie doen..
- kleur Dravit Grau
- interieur leder cognac
Nieuwprijs €100k

- trekhaak
- carbon inleg interieur
- Laserlight
- Alarm klasse 5 + abbo
Nieuwprijs 90k

Zit een beetje in dubio
Snap je dubio en voor dezelfde keuze gestaan en (ook met de huidige actie) gekozen voor een nieuwe. Voor wat betreft verzekering: goed kijken in de voorwaarden. Er zijn verzekeraars die nieuwwaarde uitkeren op basis van cataloguswaarde en dan zit je goed. Uit mijn hoofd BMW topcover en bijvoorbeeld ABN Amro. Mijn lezing van de ANWB voowaarden was bijvoorbeeld dat zij alleen aanschafwaarde uitkeren. Maar moet mij er eerlijk gezegd nog even verder in verdiepen voor de aflevering. Bij een demo krijg je lijkt mij sowieso alleen de aanschafwaarde vergoed

[ Voor 8% gewijzigd door pieter81! op 22-03-2024 10:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Milton1
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 03-06 14:30
gekke-gerrit schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 11:20:
[...]

Ik heb een mooie 3 fase omvormer geroggeld, (niet dat dat uitmaakt) maar ben wel benieuwd of die 6A 3fase dan 3x 6 ampere is a.k.a. 4.1KW of dat dit 1x6 1.3kw is. Ik heb namelijk een oost-west opstelling en haal niet de hele tijd 4.1KW aan opgewekt vermogen. (vaker niet dan wel) :9
op 3 fase is de minimum 6x3 Amps -> 4.1kW. Op monofase is't 1.4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noctilucus
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 03-02 12:05
ASS-Ware schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 22:21:

Wat gebruiken jullie?
Ik gebruik Waze omdat die toch een stuk beter files vermijdt dan de BMW navigatie en veel meer up-to-date is naar gewijzigde verkeerssituaties, nieuwe wegen, wegenwerken,...

~20 minuten voor ik wil gaan snelladen (ofwel puur op resterende range, ofwel is het een stuk route met weinig snelladers en heb ik vooraf op ABRP die 1 of 2 laadplaatsen rond die plaats opgezocht), schakel ik over op de BMW navigatie om naar die snellader te gaan:
- makkelijker dan in Waze het exacte adres te moeten invoeren
- je ziet het aantal snellaadpunten en de huidige beschikbaarheid
- dan hoef ik ook niet manueel aan te geven dat de batterij moet voorverwarmd worden

Misschien niet de meest efficiënte manier maar voor mij werkt het wel vlot.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GeorgeBfast
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 09:15
Goedemorgen!

Wat zouden jullie doen..
Zit een beetje in dubio
Ik heb in mei vorig jaar een 4 maanden oude Demo i4 e40 M Sport Pro gekocht met 3800 km op de teller. Ik ben er heel erg blij mee. Ook Dravit Grau. Ik ervaar geen nadelen tegenover een nieuwe. De auto zag er absoluut als gloednieuw uit.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/hGwVJm4j/aai-four.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Overw.Helder
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 05-06 23:14
GeorgeBfast schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 16:30:
[...]

Ik heb in mei vorig jaar een 4 maanden oude Demo i4 e40 M Sport Pro gekocht met 3800 km op de teller. Ik ben er heel erg blij mee. Ook Dravit Grau. Ik ervaar geen nadelen tegenover een nieuwe. De auto zag er absoluut als gloednieuw uit.

[Afbeelding]
E40 met M50 spiegels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baats
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-04 11:58
UUID schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 13:06:
Ben wel blij met iDrive 8.5, doch gisteren eens Android Auto gekoppeld. Wat een vreselijke beeldkwaliteit. In iDrive is alles lekker pixel-perfect crisp maar Android Auto heeft artefacts langs randen en tekst. Valt daar wat aan te doen?
Vandaag wagen afgehaald en dat viel mij ook enorm tegen. Android Auto is helemaal niet scherp.
Tips hier geprobeerd maar bleef hetzelfde: https://www.i4talk.com/threads/android-auto-resolution.6332/

Nog te zien in welke mate ik de BMW navi weer als standaard ga gebruiken, maar als verstokte Waze-gebruiker was dat toch een eerste tegenvaller... In ieder geval dit weekend veel km's gepland om de wagen goed te leren kennen :-)

[ Voor 7% gewijzigd door Baats op 22-03-2024 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

JaQ

dencoupe schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 22:51:
Nog wel ;) Over 2 maanden is het de i5 touring die het mooiste is _/-\o_
2 weken geleden besteld, maar nog geen leverdatum gehoord. Ben wel benieuwd hoeveel er daadwerkelijk rijden over 2 maanden.

Ook in de i4 proef gereden, maar mijn vrouw vond die definitief te klein (tsja… )

[ Voor 12% gewijzigd door JaQ op 22-03-2024 22:35 ]

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiller
Goedemorgen!

Wat zouden jullie doen..
- kleur Dravit Grau
- interieur leder cognac
Nieuwprijs €100k

- trekhaak
- carbon inleg interieur
- Laserlight
- Alarm klasse 5 + abbo
Nieuwprijs 90k

Zit een beetje in dubio
Veel is persoonlijke keuze : Wij hebben leder cognac (dus met de Msportstoelen) en als ik tss die twee wagens de keuze heb voor dezelfde prijs dan ga ik onvoorwaardelijk terug voor die M-sportstoelen... Deze zitten fantastisch eens je ze juist ingesteld hebt. (mijn vrouw als ruglijder voelde in elk geval een heel groot verschil)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• syntax2
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-06 15:44
Aerez schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 10:08:
[...]

Ik zou zeker voor een nieuwe gaan. Maar dit is heel erg persoonlijk! Zeker niet een demo, daar heb ik geen goed gevoel bij. Veel verschillende mensen rijden daarin, los van dat sommige mensen er als een gek mee rijden, is het voor de meeste mensen toch een andere auto dan ze gewend zijn. Dat betekent dus dat er vast een aantal veel te hard over een drempel is gegaan, om maar wat te noemen.

Maar om eerlijk te zijn wil ik gewoon een auto met zo min mogelijk dingetjes, in een demo hebben allerlei mensen in gezeten en God weet wat gedaan. Ik zou dan nog eerder een auto kopen van de eerste eigenaar.

Maar hey, ik snap het ook weer volkomen dat mensen mijn insteek onzinnig vinden en liever meer waar voor hun geld pakken.
Ik heb een demo met 652 kilometer op de teller gekocht, die waren vooral door de verkoper gereden, deze gebruikte de demo voor woonwerk verkeer.
Scheelt veel in de prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeorgeBfast
Ja inderdaad achteraf gemonteerd. Gekocht hier over de grens in België.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurgen_t
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-06 18:18
Raf91 schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 19:27:
[...]

Hi @jurgen_t

Vervelend dat jij ook hetzelfde ervaart.
Wat voor wielenset en bandenmerk heb je er momenteel onder zitten?

Ben er vandaag achter gekomen dat een hogere bar op de achterbanden vs voor (2.8 achter wordt aanbevolen door de auto zelf) voor meer zoekerig rijgedrag zorgt. Ik heb het nu ingesteld op 2.4 bar voor en 2.6 bar achter. Scheelt wel!
Ik heb vandaag eens dezelfde bandenspanning ingesteld maar merk eerlijk gezegd niets van verandering :'( .
Vandaag reed ik over kaarsrechte baan aan 80km/u en je krijgt die auto dus echt niet op een rechte lijn. Trekt naar alle kanten. Maar, volgens de dealer is er dus helemaal niets aan de hand.

Misschien helpt het als ik mij een “frunk” aanschaf en er een zak zand van 15kg in leg…

Aan de mensen waarvan de dealer wél geholpen heeft: zouden jullie mij de naam van de dealer kunnen doorgeven? Ik ben ten einde raad en zou overal naartoe rijden om het opgelost te krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scientific
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 09:30
jurgen_t schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 18:07:
[...]

Ik heb vandaag eens dezelfde bandenspanning ingesteld maar merk eerlijk gezegd niets van verandering :'( .
Vandaag reed ik over kaarsrechte baan aan 80km/u en je krijgt die auto dus echt niet op een rechte lijn. Trekt naar alle kanten. Maar, volgens de dealer is er dus helemaal niets aan de hand.

Misschien helpt het als ik mij een “frunk” aanschaf en er een zak zand van 15kg in leg…

Aan de mensen waarvan de dealer wél geholpen heeft: zouden jullie mij de naam van de dealer kunnen doorgeven? Ik ben ten einde raad en zou overal naartoe rijden om het opgelost te krijgen.
Heb naar aanleiding van dit soort berichten eens de test gedaan: met mijn (vrij standaard) edrive-40 aan 123km/h een tiental seconden het stuur loslaten gaat zonder problemen, de wagen blijft kaarsrecht. Bij een lichte bocht overigens hetzelfde : de wagen blijft rijden met een constante kromming.

Dus er is ergens iets mis met je auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeorgeBfast
Inderdaad iets moet er dan mis zijn. Heel veel hebben nergens last van en sommige blijven er over klagen.
Ik ben toch wel benieuwd komend najaar als ik de onlangs aangekochte tweedehands wielset monteer met winterbanden. Ik hoop dan toch dat de auto het zelfde prima weg en stuurgedrag behoud zoals dat nu is. Ik heb nu 19 inch M 859 wielen met zomerbanden en voor komende winter heb ik een 18 inch wielset M858 met winterbanden gekocht welk één winterseizoen gebruikt zijn .

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/L6GLvNxm/20240304-131319.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipsop
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
GeorgeBfast schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 22:06:
Inderdaad iets moet er dan mis zijn. Heel veel hebben nergens last van en sommige blijven er over klagen.
Ik ben toch wel benieuwd komend najaar als ik de onlangs aangekochte tweedehands wielset monteer met winterbanden. Ik hoop dan toch dat de auto het zelfde prima weg en stuurgedrag behoud zoals dat nu is. Ik heb nu 19 inch M 859 wielen met zomerbanden en voor komende winter heb ik een 18 inch wielset M858 met winterbanden gekocht welk één winterseizoen gebruikt zijn .

[Afbeelding]
Mijn M50 doet het ook prima op de 18" 858M Maar volgende week weer lekker naar de 19" zomerset, toch stuk fijner in de bochten met de hogere temperaturen.

Maar uit mijn hoofd is de Kinergy serie van Hankook een all season band, en aparte keus van de vorige eigenaar om niet gewoon de standaard kant en klare set te nemen van BMW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeorgeBfast
O ja je hebt gelijk , het zijn inderdaad All season banden. Ze hebben wel het sneeuwvloksymbool. Ze komen ook onder een M50 vandaan. Ik heb ze voor een mooi prijsje kunnen kopen en de velgen zijn in nieuwstaat. De bandenspanning sensoren zitten er in evenals de naafdoppen. Ik ben er erg blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Zipsop schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 22:24:
[...]

Maar uit mijn hoofd is de Kinergy serie van Hankook een all season band, en aparte keus van de vorige eigenaar om niet gewoon de standaard kant en klare set te nemen van BMW.
Wij kunnen geen winterbanden meer mee bestellen bij onze leaseauto’s. Dus misschien dat de vorige eigenaar ook zoiets had en daarom voor all seasons gekozen had?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zipsop
  • Niet online
Pietervs schreef op zondag 24 maart 2024 @ 08:30:
[...]

Wij kunnen geen winterbanden meer mee bestellen bij onze leaseauto’s. Dus misschien dat de vorige eigenaar ook zoiets had en daarom voor all seasons gekozen had?
Zou ook gek zijn, want een lease auto is niet van "jou" dus onderdelen daar van doorverkopen is wat gek natuurlijk ;-)

En geen winterbanden meer mee bestellen met een leaseauto is in 99,99% van de gevallen een (vaak slechte) wagenpark beheer beslissing. Dat is niet iets dat uit de leasemaatschappij komt aangezien die er prima aan verdienen.

Met mijn fleet korting is een set 858M met de sensors en klein spul gewoon 2200 euro incl btw.
En de BMW kant en klare winterbanden set is 2000 euro...

Dus voor die all seasons moet je dan eerst de set bij BMW ophalen en dan ergens anders de all seasons kopen en er op laten zetten. Want BMW heeft die niet met ster markering dus BMW dealers zetten die er niet op (iig niet hier in NL) want alle garantie dingen moeten ze dan uit eigen zak betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

@Zipsop ik heb weer wat geleerd :)

Ben er ook niet enthousiast over dat we geen winterbanden meer hebben. Maar ik ga er zelf geen 2000+ euro plus 2x per jaar kosten voor maken om ze alsnog te hebben. Dan maar een wat hoger verbruik en alle ander bijkomende voor- en nadelen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GeorgeBfast
Zipsop schreef op zondag 24 maart 2024 @ 10:08:
[...]

Met mijn fleet korting is een set 858M met de sensors en klein spul gewoon 2200 euro incl btw.
En de BMW kant en klare winterbanden set is 2000 euro...

Dus voor die all seasons moet je dan eerst de set bij BMW ophalen en dan ergens anders de all seasons kopen en er op laten zetten. Want BMW heeft die niet met ster markering dus BMW dealers zetten die er niet op (iig niet hier in NL) want alle garantie dingen moeten ze dan uit eigen zak betalen.
De vorige eigenaar had deze M858 origineel op zijn M50 liggen en vond die te klein achteraf en heeft een 19 inch wielset gekocht en op deze wielset M858 dus die All Season banden laten leggen. Als je het zelf koopt dan heb je niks met leasemaatschappij te maken . Ik ook niet , ik heb ook gewoon de auto gekocht en betaald bij de dealer als demo met 3800 km en de wielset via marktplaats. In Nederland is de keuze All Season zo gek nog niet want in NL is het toch vooral veel regen en nat wegdek in de winter. En met sneeuwvlok symbool mag je toch ook nog naar Duitsland . Ik ben wel benieuwd naar het stuurgedrag als deze set gemonteerd is. Maar nu rijdt ie in ieder geval fantastisch op de 19 inch zomerbanden.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/9MRbftHL/bmw.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door GeorgeBfast op 24-03-2024 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Srednier
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 19-04 21:39
Srednier schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 16:26:
[...]

Ik kom deze lib tegen, ga ik eens proberen komend weekend
https://flows.nodered.org/node/node-red-contrib-car-bmw
Lijkt ook die basis functies te hebben, en dan vanuit node-red
Het is gelukt, mijn laadpaal geeft nu een start laden commando aan de auto via de BMW server. Dat indien de laadpaal wil laden (als dus de zon tevoorschijn komt) en de SOC onder de target SOC ligt. Middels genoemde node red module.
Het enige issue is nog dat dit ook zou gebeuren als er een andere auto aan mijn laadpaal zou hangen en mijn auto weer aan een andere laadpaal, maar goed, ik denk niet dat dat vaak voorkomt...

gasloos, 29kWp op APS, Nibe F2120-20, BMW i4 e40, Victron ESS 10kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overw.Helder
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 05-06 23:14
Vraagje aan de kenners: ik heb nu paar keer gehad dat een raam een stukje open stond doordat bij het uitstappen het knopje per ongeluk ingedrukt werd.
Er is geen instelling in de auto die hier op kan alarmeren denk ik he?
Ben nu aan het testen met melding via Home Assistant maar daar zit altijd wel vertraging in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raf91
  • Laatst online: 22-01 22:21
Sinds deze week weer terug op de Zomer Breedteset 858M... op Pirelli P Zero (Zoals geadviseerd door BMW). 2.7bar voor en 2.8bar achter. Wat rijdt dat weer stil en fijn.

Maar helaas...
Op snelwegkilometers toch weer dat zoekerige gedrag en maar licht bijcorrigeren.... Zoveel mensen die er last van hebben. Hoe is dat toch mogelijk bij een merk en auto van dit kaliber.

Kunnen wij hier een lijstje delen van dealers die dit wel serieus nemen?

[ Voor 5% gewijzigd door Raf91 op 24-03-2024 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Weet iemand waar ik een mooie zonnewering set voor de achterruit en achter zijruiten kan krijgen? Bestaat er een officiële set?

[ Voor 3% gewijzigd door Ferra op 24-03-2024 21:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 03-06 20:07
@GeorgeBfast De Baltische Staten vinden een band met sneeuwvlok tussen half nov en half maart ook meer dan prima. Kan je dat lijstje landen ook weer toevoegen ;)

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeorgeBfast
Oké ik denk niet dat ik zover kom . Meestal kom ik niet verder dan Zuid Duitsland , Oostenrijk en Zwitserland en tot heden alleen nog maar in de zomer geweest. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dencoupe
JaQ schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 22:34:
[...]

2 weken geleden besteld, maar nog geen leverdatum gehoord. Ben wel benieuwd hoeveel er daadwerkelijk rijden over 2 maanden.

Ook in de i4 proef gereden, maar mijn vrouw vond die definitief te klein (tsja… )
Lekker, ik hoor van de dealer dat ie half mei binnenkomt en die demo van hun in het systeem ook nog niet als in productie staat. Die gaf aan dat ze waarschijnlijk al klaar zijn en op een x-moment in 1x op gereed staan (introductie datum).

Ze gaan me bellen als ie binnen is. Wil eerst een proefrit maken met zo'n slagschip ;) Voor mijn M50 jaren lang de 5 series gereden. Ook nog een keer een leenauto meegekregen toen de M50 in de werkplaats stond. Maar vond de 5 serie toen te groot aanvoelen. Dus ben benieuwd of ik er aan kan wennen om weer een grotere te rijden.

Ik vond hem eigenlijk te duur (configuratie zat op 110k), maar de vrouw des huizes vond dat ik het gewoon moest doen. Dus we gaan het zien na de proefrit O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans82dh
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 26-02 14:49
Raf91 schreef op zondag 24 maart 2024 @ 20:41:
Sinds deze week weer terug op de Zomer Breedteset 858M... op Pirelli P Zero (Zoals geadviseerd door BMW). 2.7bar voor en 2.8bar achter. Wat rijdt dat weer stil en fijn.

Maar helaas...
Op snelwegkilometers toch weer dat zoekerige gedrag en maar licht bijcorrigeren.... Zoveel mensen die er last van hebben. Hoe is dat toch mogelijk bij een merk en auto van dit kaliber.

Kunnen wij hier een lijstje delen van dealers die dit wel serieus nemen?
Heb je ook dat het stuur niet centreert? Zie deze video YouTube: BMW i4 steering not returning to center video1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Gekke vraag ... gaat het stuur wel terug naar het midden bij de mensen die de boel hebben laten uitlijnen en inleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06 20:24
Het kan aan mij liggen maar zo aan zijn dashboard te zien heeft hij lane assist niet aanstaan, alleen adaptive cruisecontrol.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CG85_DccCT4rDznIYhNlaAyJG8w=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/l39MVassmRBB55E62bGwiG9r.png?f=user_large

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noctilucus
  • Laatst online: 03-02 12:05
dencoupe schreef op maandag 25 maart 2024 @ 11:16:
[...]

Lekker, ik hoor van de dealer dat ie half mei binnenkomt en die demo van hun in het systeem ook nog niet als in productie staat. Die gaf aan dat ze waarschijnlijk al klaar zijn en op een x-moment in 1x op gereed staan (introductie datum).

Ze gaan me bellen als ie binnen is. Wil eerst een proefrit maken met zo'n slagschip ;) Voor mijn M50 jaren lang de 5 series gereden. Ook nog een keer een leenauto meegekregen toen de M50 in de werkplaats stond. Maar vond de 5 serie toen te groot aanvoelen. Dus ben benieuwd of ik er aan kan wennen om weer een grotere te rijden.

Ik vond hem eigenlijk te duur (configuratie zat op 110k), maar de vrouw des huizes vond dat ik het gewoon moest doen. Dus we gaan het zien na de proefrit O-)
Luxeprobleem, je vrouw die vindt dat je meer geld moet uitgeven aan een auto ;)

Het rijden zal denk ik nog meevallen, een flink uitgeruste i5 draait dankzij de meesturende achterwielen korter dan de i4. Maar in veel parkings en parkeergarages lijken die lengte en breedte me geen cadeau, ik vond dat al bij het formaat van de vorige 5-reeks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Jiriki schreef op maandag 25 maart 2024 @ 12:52:
[...]

Het kan aan mij liggen maar zo aan zijn dashboard te zien heeft hij lane assist niet aanstaan, alleen adaptive cruisecontrol.
[Afbeelding]
Dan verwacht je juist dat het stuur weer naar het midden gaat, als je hem loslaat.
Toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jiriki
ASS-Ware schreef op maandag 25 maart 2024 @ 14:22:
[...]

Dan verwacht je juist dat het stuur weer naar het midden gaat, als je hem loslaat.
Toch?
Misschien als het een Citroen is, maar de meeste merken doen dan niet al te fel. Niet die ik ken dan, meestal wil je dat hij de richting houdt.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scientific
Jiriki schreef op maandag 25 maart 2024 @ 15:18:
[...]

Misschien als het een Citroen is, maar de meeste merken doen dan niet al te fel. Niet die ik ken dan, meestal wil je dat hij de richting houdt.
In mijn ervaring houdt de i4 bij een erg lichte bocht inderdaad de richting, wat me wenselijk lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

JaQ

De leverdatum wordt dus een grote verrassing als ik jou zo hoor. Vooral omdat veel opties tegenwoordig software zijn waar de hardware al voor aanwezig is.Ik ga er maar vanuit dat het juli wordt, dan valt het hopelijk mee.

Ik vond zelf de i5 niet bizar groot aanvoelen, of beter gezegd: kleiner voelen dan het voertuig eigenlijk is. Scheelt wel dat ik niet in de (rand)stad woon, heb weinig te maken met krappe parkeerplaatsen of parkeergarages. Heb de laatste 3 maanden vooral in de model S van mijn vrouw gereden, ook niet heel klein.
Zelf hou ik niet van het uiterlijk van de M pakketten op BMWs (ieder z’n ding :) ), daardoor kon ik de auto onder de 100k houden (net).

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scientific
JaQ schreef op maandag 25 maart 2024 @ 20:49:
[...]

Ik vond zelf de i5 niet bizar groot aanvoelen, of beter gezegd: kleiner voelen dan het voertuig eigenlijk is.

[...]
Dat is eigenlijk met elke 5-serie het geval: als je in een 5-serie rijdt, en je ziet een identiek model naast je rijden, dan denk je altijd dat die een flink stuk groter is dan de wagen waar je zelf in rijdt :)

Bij een Mercedes heb je bijna een tegengesteld gevoel: de indruk dat je met een heus slagschip aan het rijden bent.

[ Voor 12% gewijzigd door Scientific op 25-03-2024 21:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Meer mensen die vandaag een update gehad hebben?

Bij mij is de software geüpdatet naar versie 11/2023.73. Degenen die hem al gehad hebben: is er verschil merkbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukosje
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-06 23:12
Pietervs schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 22:26:

Bij mij is de software geüpdatet naar versie 11/2023.73. Degenen die hem al gehad hebben: is er verschil merkbaar?
Heb wel de notificatie gehad, maar nog niks mee gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:54
Lukosje schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 23:57:
[...]

Heb wel de notificatie gehad, maar nog niks mee gedaan
Same

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aerez

Update gisteren gedaan, heb geen verschil ontdekt sindsdien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B1OO
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-06 18:40

Staat nu as we speak te installeren. Vanmiddag tijdens de rit naar huis even checken of ik verbeteringen kan vinden. BMW blijft altijd vaag over wat ze nu precies hebben gedaan.

"Deze Remote Software Upgrade updatet bestaande functies naar de nieuwste stand van de techniek". :O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Feni
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06-06 20:28
B1OO schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 08:51:
[...]

Staat nu as we speak te installeren. Vanmiddag tijdens de rit naar huis even checken of ik verbeteringen kan vinden. BMW blijft altijd vaag over wat ze nu precies hebben gedaan.

"Deze Remote Software Upgrade updatet bestaande functies naar de nieuwste stand van de techniek". :O
Same hier, is net geüpdated. Zal vanavond eens kijken of er iets gewijzigd is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Aerez schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 08:47:
[...]

Update gisteren gedaan, heb geen verschil ontdekt sindsdien.
ik ook niet, eigenlijk. Maar heb nog geen uitgebreide test gedaan, komt morgen of zaterdag denk ik.
Maar dan ligt het dus niet aan mij dat ik geen verschil zie :)

Moest overigens wel mijn telefoon weer opnieuw koppelen (ff op bevestigen klikken, stelt niks voor). Vandaag kwam een upgrade van de app op Android, maar ook daar geen verschil zichtbaar.

@b100 inderdaad zo'n standaardkreet waarmee je eigenlijk nog niks weet :D

[ Voor 6% gewijzigd door Pietervs op 27-03-2024 10:59 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• phex
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-06 00:52
Ik heb in de app nu iets van laadhistorie. En ik las op Duitse fora dat er verbeteringen waren met DAP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-04 20:17
Kunnen we al live zien met hoeveel kW er wordt geladen? O-)

In de app dus.

[ Voor 13% gewijzigd door Avigoorn op 27-03-2024 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Avigoorn schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 13:07:
Kunnen we al live zien met hoeveel kW er wordt geladen? O-)

In de app dus.
Die functie zit echt al jaren in de app, nog voordat de i4 bestond stond dat al in je laadpagina? :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMaes
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:31
YakuzA schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 13:58:
[...]

Die functie zit echt al jaren in de app, nog voordat de i4 bestond stond dat al in je laadpagina? :)
Toch alleen als het laden is afgerond? Niet tijdens het laden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

RobertMaes schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 15:12:
[...]
Toch alleen als het laden is afgerond? Niet tijdens het laden?
Tijdens het laden staat het huidige Amperage in de app vermeld in de laadpagina samen met de 'started at' en 'ends at' als je op 'State of Charge' klikt iig.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heijt771
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 13-07-2024
Na de laatste update van deze week is de BMW Spotify app bij mij verdwenen. Iemand enig idee of dit zo bedoeld is, of zal er iets mis zijn? Iemand anders daar ook nog last van?

Tevens kan ik in Android auto helaas niet meer typen tijdens het rijden in Waze (voor als een passagier mid drive de bestemming wilt veranderen) hoor graag of iemand hier nog een omweg voor kent om dit toch werkend te maken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASS-Ware
YakuzA schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 15:17:
[...]

Tijdens het laden staat het huidige Amperage in de app vermeld in de laadpagina samen met de 'started at' en 'ends at' als je op 'State of Charge' klikt iig.
Heb je daar een screenshot van?
Ik zie het niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3oC52zYy1Fb2eubuQEl8-CW6ods=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ZGNXFLIueq6u13QvOjadb5pQ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DtEM65l4A-yCn7mjKmyH09p1RGc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/l0lzNMGAztyNZuNYw2MRQiJd.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
B1OO schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 08:51:
[...]

Ik zie nu soort schild in de app als het alarm aan is en optie “Comfort Open & Close”, als je daar op klikt kun je de ramen en spiegel bedienen vanuit de app. Wel op de i7, maar dit was eerder niet.

Zijn wel Digital Key Plus functies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
ASS-Ware schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 22:14:
[...]

Ik zie het niet.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ook nog nooit gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

ASS-Ware schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 22:14:
[...]

Ik zie het niet.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Bij mij laat hij onder die 'current limit for AC charging' de huidige gesyncte Amperes met de laadpaal zien, dus de 10A/12A/16A etc etc.
Ik zie dat hij bij jou idd de veel minder zeggende 'Unlimited' laat zien.

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lukosje
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-06 23:12
YakuzA schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 08:46:
[...]

Bij mij laat hij onder die 'current limit for AC charging' de huidige gesyncte Amperes met de laadpaal zien, dus de 10A/12A/16A etc etc.
Ik zie dat hij bij jou idd de veel minder zeggende 'Unlimited' laat zien.
Dat is een limiet (voor AC laden), en niet een actual van wat er nu werkelijk de auto wordt ingeladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllieB1964
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 17-03 13:04
Sinds 2 of 3 dagen wordt bij mij op de centrale display bij het radiodeel geen afbeelding van de artiest getoond voor het nummer dat via de DAB radio wordt afgespeeld.

Als ik bijvoorbeeld naar SkyRadio luister en wordt een lied van Pink afgespeeld kreeg ik voorheen na een aantal seconden een afbeelding van Pink te zien, nu blijft alleen het logo van SkyRado getoond worden. Voor mijn gevoel is dit sinds twee of drie dagen het geval.

Ook valt mij op dat het logo voor de meerderheid van de radiostations niet getoond wordt en vervangen is door een generiek plaatje. Als je vervolgens het radiostation selecteert dan verschijnt na een aantal minuten wel het juiste logo.

Heeft iemand anders ook deze problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Lukosje schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 09:32:
[...]

Dat is een limiet (voor AC laden), en niet een actual van wat er nu werkelijk de auto wordt ingeladen.
Ah, op die weg.
Bij mij kwam die eigenlijk altijd overeen met de huidige snelheid namelijk, vandaar dat ik dat dacht.

Hij veranderde bij mij ook netjes op basis van hoe snel de auto wil laden, als de batterij op juiste lading en temp was om sneller te kunnen laden sprong die netjes omhoog etc.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Uploader_
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:51
De laatste tijd komen wij aan bij de auto met een geopende kofferbakklap wat niet de bedoeling is. Weet iemand of deze knop op de sleutel uit te zetten is of moeten we de sleutels niet meer in onze broekzak houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tpas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-05 19:51
graceful schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 22:21:
[...]

Ik zie nu soort schild in de app als het alarm aan is en optie “Comfort Open & Close”, als je daar op klikt kun je de ramen en spiegel bedienen vanuit de app. Wel op de i7, maar dit was eerder niet.

Zijn wel Digital Key Plus functies.
Ik heb digital key plus, maar zie dit niet. Heb je een screenshotje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlorisB
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-06 11:39
_Uploader_ schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 10:55:
De laatste tijd komen wij aan bij de auto met een geopende kofferbakklap wat niet de bedoeling is. Weet iemand of deze knop op de sleutel uit te zetten is of moeten we de sleutels niet meer in onze broekzak houden?
Herkenbaar :X Gelukkig alleen thuis op de oprit gebeurd tot noch toe, maar minder leuk als het regent en je auto staat een nachtje zo open....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frans82dh
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 26-02 14:49
tpas schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 10:55:
[...]

Als je een i4 hebt; deze heeft niet de plus variant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aerez
Nou dit dus! Ik had het gisteravond. Ik deed de kofferbak dicht en ging m’n huis in. Komt m’n partner even later vragen waarom ik de kofferbak niet dicht had gedaan. Bizar.

De camerabeelden (aan het huis) teruggekeken en je ziet duidelijk dat ik de achterklep sluit, wegloop en de klep ook nog een tijdje dicht blijft. Daarna stopte de camera met filmen omdat deze alleen filmt als er mensen worden gedetecteerd.

Ik heb de laatste tijd vaker gekke dingen met de sleutel denk ik, want soms gaan de deuren niet van het slot als ik de auto nader of de auto gaat niet op slot als ik de auto verlaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voodoo077
  • Laatst online: 02-06 13:07
Aerez schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 11:32:
[...]

Nou dit dus! Ik had het gisteravond. Ik deed de kofferbak dicht en ging m’n huis in. Komt m’n partner even later vragen waarom ik de kofferbak niet dicht had gedaan. Bizar.

De camerabeelden (aan het huis) teruggekeken en je ziet duidelijk dat ik de achterklep sluit, wegloop en de klep ook nog een tijdje dicht blijft. Daarna stopte de camera met filmen omdat deze alleen filmt als er mensen worden gedetecteerd.

Ik heb de laatste tijd vaker gekke dingen met de sleutel denk ik, want soms gaan de deuren niet van het slot als ik de auto nader of de auto gaat niet op slot als ik de auto verlaat.
Herkenbaar.
1 x gehad dat koffer openstond terwijl ik dicht gedaan had.
Al meerdere keren dat auto niet automatisch sluit of opent.
Niet echt dikwijls maar laat ons zeggen keer of 5 sinds ik auto heb (januari 2024)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:54
Ik zie na de update in het scherm dat de batterij aan het conditioneren is voor snelladen. Had ik nog niet eerder gezien. Ook zichtbaar bij de BC pop-up.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolelael
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-06 06:58
tpas schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 10:55:
[...]

Een i4 heeft geen digital PLUS ( zit geen UWB chip in )
Wel digital key

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quiller
kdeboois schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 13:09:
Ik zie na de update in het scherm dat de batterij aan het conditioneren is voor snelladen. Had ik nog niet eerder gezien. Ook zichtbaar bij de BC pop-up.
8.0 of 8.5?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• elian0
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-05 18:50
In de instellingen zou je moeten kunnen instellen wat er gebeurt als je de knop met het achterklep-symbool ingedrukt houdt. Zie Portieren & Ramen -> Voertuigsleutel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-06 17:06

Ik vind iets heel irritants. De individuele CarPlay apps staan nu niet meer in je menu. Ik had shortcuts gemaakt naar flitsmeister en Apple Podcasts en die werkten niet meer. Je kan dus nu geen shortcuts meer doen, meer mensen die dit hebben gemerkt met CarPlay?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllieB1964
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 17-03 13:04
OllieB1964 schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 09:42:
Sinds 2 of 3 dagen wordt bij mij op de centrale display bij het radiodeel geen afbeelding van de artiest getoond voor het nummer dat via de DAB radio wordt afgespeeld.

Als ik bijvoorbeeld naar SkyRadio luister en wordt een lied van Pink afgespeeld kreeg ik voorheen na een aantal seconden een afbeelding van Pink te zien, nu blijft alleen het logo van SkyRado getoond worden. Voor mijn gevoel is dit sinds twee of drie dagen het geval.

Ook valt mij op dat het logo voor de meerderheid van de radiostations niet getoond wordt en vervangen is door een generiek plaatje. Als je vervolgens het radiostation selecteert dan verschijnt na een aantal minuten wel het juiste logo.

Heeft iemand anders ook deze problemen?
Ben ik de enige die dit probleem heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Cinemaskoop schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 22:23:
[...]

Ik vind iets heel irritants. De individuele CarPlay apps staan nu niet meer in je menu. Ik had shortcuts gemaakt naar flitsmeister en Apple Podcasts en die werkten niet meer. Je kan dus nu geen shortcuts meer doen, meer mensen die dit hebben gemerkt met CarPlay?
Ik gebruik Android Auto. Daarnaast ben ik eigenlijk nog een beetje aan het kijken naar de shortcuts: ik heb er nog (!) niet direct iets nuttigs voor gevonden.

Ik merk wel dat de voice assistant wat sneller reageert sinds de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
  • Laatst online: 29-04 20:17
YakuzA schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 13:58:
[...]

Dus het antwoord is nee... 8)

Jammer, elke andere app van andere merken laat dit wel zien.

We wachten maar weer af... en heb het nu ook niet kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodoo077
  • Laatst online: 02-06 13:07
OllieB1964 schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 07:01:
[...]

Ben ik de enige die dit probleem heeft?
Misschien aan de zender of artiest te wijten? Pink? >:)

Op Willy (Belgische rockzender) werkt alles nog perfect. Zowel artiest, naam song, foto etc. alles ok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shattering
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 06-06 11:43
Ik ben de markt aan het verkennen voor een nieuwe auto en heb mijn oog laten vallen op de nieuwe BMW i5 eDrive40 Touring. Hier is nog geen topic over, dus daarom ben ik hier!

Ik ben voornamelijk op zoek naar ervaringen van personen die van Tesla komen. Momenteel rij ik een Model 3 (2020) Long Rage, waar ik zeer tevreden van ben - alleen is hij wat te klein aan het worden (zeker de kofferruimte). Ik wou eerst voor de Model S gaan, maar voor ongeveer dezelfde prijs heb ik een BMW i5 Touring met veel meer opties & luxe (weliswaar iets minder range & iets minder 0-100 :)). De reden dat ik twijfel is:
  • Het supercharger netwerk, dat toch wel ideaal is - nooit problemen gehad op al die jaren. Hierdoor heb ik helaas weinig tot geen ervaring met de andere laadinfrastructuur.
  • De software. Die van Tesla werkt enorm goed, maar is eerlijk gezegd wel blijven stilstaan. Alleen ziet de software van BMW er zo "2016" uit?
Iemand die de stap gemaakt heeft en me de voor- of nadelen kan vertellen :) ?

BTW: Heeft iemand weet of BMW de nieuwe Apple Carplay ooit wil integreren (diegene die volledig integreert met de auto?)

Alvast bedankt!

[ Voor 5% gewijzigd door Shattering op 29-03-2024 09:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aerez
Shattering schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 09:53:
  • Het supercharger netwerk, dat toch wel ideaal is - nooit problemen gehad op al die jaren. Hierdoor heb ik helaas weinig tot geen ervaring met de andere laadinfrastructuur.
  • De software. Die van Tesla werkt enorm goed, maar is eerlijk gezegd wel blijven stilstaan. Alleen ziet de software van BMW er zo "2016" uit?
Je kan een BMW i4 (daar gaat het immers over in dit topic) laden bij Tesla laders, dus ik zou niet weten wat het verschil is (behalve financieel wellicht).

Ik heb liever software die er volgens Tesla-rijders 2016 uitziet dan de software in een Tesla. :+ Voor mij was een van de belangrijkste redenen over te stappen naar BMW juist de software en ook de UI ervan. Daar kan geen Audi of MB tegenop en al helemaal geen Tesla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shattering
Aerez schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 10:19:
[...]

Je kan een BMW i4 (daar gaat het immers over in dit topic) laden bij Tesla laders, dus ik zou niet weten wat het verschil is (behalve financieel wellicht).

Ik heb liever software die er volgens Tesla-rijders 2016 uitziet dan de software in een Tesla. :+ Voor mij was een van de belangrijkste redenen over te stappen naar BMW juist de software en ook de UI ervan. Daar kan geen Audi of MB tegenop en al helemaal geen Tesla.
Het verschil bij Tesla is voornamelijk dat het plug-and-play is. Geen gedoe met pasjes, gewoon inpluggen. Ik weet dat andere merken daar aan werken, maar ik weet nog niet hoe ver het staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• syntax2
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-06 15:44
Shattering schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 10:29:
[...]

Het verschil bij Tesla is voornamelijk dat het plug-and-play is. Geen gedoe met pasjes, gewoon inpluggen. Ik weet dat andere merken daar aan werken, maar ik weet nog niet hoe ver het staat.
Dat kost dus werkelijk 2 seconden extra om het pasje tegen het scherm te drukken en 2 x de knop in te drukken. De laadkabel in de ene hand en het pasje in de andere. 8)7

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dev0o
  • Registratie: Maart 2018
  • Niet online

Dev0o

ACC, AC, RF2, FS2020(VR).

Shattering schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 09:53:
Ik ben de markt aan het verkennen voor een nieuwe auto en heb mijn oog laten vallen op de nieuwe BMW i5 eDrive40 Touring. Hier is nog geen topic over, dus daarom ben ik hier!

Ik ben voornamelijk op zoek naar ervaringen van personen die van Tesla komen. Momenteel rij ik een Model 3 (2020) Long Rage, waar ik zeer tevreden van ben - alleen is hij wat te klein aan het worden (zeker de kofferruimte). Ik wou eerst voor de Model S gaan, maar voor ongeveer dezelfde prijs heb ik een BMW i5 Touring met veel meer opties & luxe (weliswaar iets minder range & iets minder 0-100 :)). De reden dat ik twijfel is:
Iemand die de stap gemaakt heeft en me de voor- of nadelen kan vertellen :) ?

BTW: Heeft iemand weet of BMW de nieuwe Apple Carplay ooit wil integreren (diegene die volledig integreert met de auto?)

Alvast bedankt!
Wij hadden als voorloopauto 4 maanden een Tesla model 3. Wat heb ik die auto vervloekt zeg...geen sensoren maar camera's die vies worden en dan niet goed meer werken (ruitenwissers, parkeren, rijhulpsysteem). Alles (maar dan ook alles) moest via een menu in het touchscreen. Ik had continu ruzie met het ontgrendelen van klepje en laadkabel. De auto voelt veel groter dan de i4, daardoor had ik er minder "connectie" mee. Bijvoorbeeld parkeren in nauwe plekjes doe ik in de i4 grotendeels op gevoel terwijl ik bij de Tesla dat gevoel altijd miste en continue naar spiegels, camerabeelden en over de schouder aan het kijken was. Daarentegen was de Tesla ook een prima reismobiel, luxe, stil, comfortabel, snel etc.
Persoonlijk vind ik de BMW meer een traditionele auto (wat mijn voorkeur heefT), en de Tesla een halve stap in de toekomst naar zelfrijdende vervoersmiddelen waar je vermaakt wilt worden terwijl je vervoersmiddel je van A naar B brengt (maar daar zijn we nog lang niet).

i7,GTX2070,32Gb,3x24",Rift-s, Fanatec CSL-elite&DD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zipsop
  • Niet online
Shattering schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 10:29:
[...]

Ik vind het van de snelweg omrijden voor een supercharger meer gedoe dan even een pasje langs de lader halen. Daar win je veel meer tijd mee. Gewoon direct aan de snelweg laden. En voor AC laden moet je ook met een Tesla met een pasje en kabel in de weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dencoupe
bij Fastned hoef je ook alleen maar aan te koppelen als je daar een account hebt gemaakt. Mogelijk gaat dat voor de i5 nog een stap verder dat je nergens meer je pasje hoeft te gebruiken, maar dat de auto zichzelf al authenticeert, die software zat er aan te komen icm hardware maar weet niet of dat al in de i5 zit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Uploader_
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:51
elian0 schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 18:57:
[...]

In de instellingen zou je moeten kunnen instellen wat er gebeurt als je de knop met het achterklep-symbool ingedrukt houdt. Zie Portieren & Ramen -> Voertuigsleutel.
Erg bedankt, net even geprobeerd en dit werkt feilloos!
Gelijk maar ff de hekjestoets toegewezen aan de coming home verlichting ipv de standkachel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jiriki
dencoupe schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 12:49:
bij Fastned hoef je ook alleen maar aan te koppelen als je daar een account hebt gemaakt. Mogelijk gaat dat voor de i5 nog een stap verder dat je nergens meer je pasje hoeft te gebruiken, maar dat de auto zichzelf al authenticeert, die software zat er aan te komen icm hardware maar weet niet of dat al in de i5 zit
Fastned werkt altijd, de "officiele" plug-and-change werkt met de i5 al wel, net als de iX1 en iX2 trouwens. Eigenlijk alleen de i4 werkt niet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shattering
Jiriki schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 12:55:
[...]

Fastned werkt altijd, de "officiele" plug-and-change werkt met de i5 al wel, net als de iX1 en iX2 trouwens. Eigenlijk alleen de i4 werkt niet :/
Klopt. De garage kon dit bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:01
Cinemaskoop schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 22:23:
[...]

Bij mij blijft de update falen (zowel via mijn telefoon als via de wagen zelf). En op één of andere manier heb ik Carplay daarbij helemaal om zeep geholpen (Carplay verbinding gold blijkbaar niet als WiFi, en waarschijnlijk ben ik dan wat te ongeduldig geworden want nu werkt het helemaal niet meer, zelfs niet na verwijderen en opnieuw toevoegen van mijn telefoon). Ik word er even helemaal gek van, nu…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quiller
Lap... Ik heb de nieuwe update kunnen uitvoeren... En sindsdien geen online services meer... Geen contact met de app niks... Gevolg : kan laden niet meer beheren, kan locatie auto niet checken... Kan geen voicecommands meer doen met points of intrest (navigeer naar ionity vilvoorde werkt van geen kanten meer ... ik krijg dan een straat in een onbekend gehucht en ik was nog zo gelukkig dat dit bij mij allemaal wel perfect werkte tov sommige anderen...) ... etc.

Ben al bij dealer geweest en al de derde i4 eigenaar vandaag die dit voor heeft... Ze vragen om enkele dagen aan te zien (er is blijkbaar één iemand waar het na een tijd plots terug werkte) ... -- Grote vraag : waar loopt het weer fout?

operating system 8.0

ps over mijn dealer geen enkel klagen... Moest ik nu een grote trip doen zouden ze voor mij een andere wagen voorzien (dat is hoe een goede dealer werkt en daar maak ik dan met plezier reclame voor : Garage Ottevaere Boortmeerbeek (Belgie))

[ Voor 15% gewijzigd door Quiller op 29-03-2024 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulic
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08:58
Mijn I4E40 is deze middag stilgevallen. Een melding direct stoppen, snelheid werd gereduceerd, tot hij niet meer verder ging. iets met aandrijving. Monteur gekomen. 12v en 400v gereset. Niets hielp. is later afgesleept. Rij nu tijdelijk een nieuwe 520i. Iemand iets dergelijks gehad? Hij is van Mei 2022 73000km gelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcher
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-06 17:06
Quiller schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 21:05:
Lap... Ik heb de nieuwe update kunnen uitvoeren... En sindsdien geen online services meer... Geen contact met de app niks... Gevolg : kan laden niet meer beheren, kan locatie auto niet checken... Kan geen voicecommands meer doen met points of intrest (navigeer naar ionity vilvoorde werkt van geen kanten meer ... ik krijg dan een straat in een onbekend gehucht en ik was nog zo gelukkig dat dit bij mij allemaal wel perfect werkte tov sommige anderen...) ... etc.

Ben al bij dealer geweest en al de derde i4 eigenaar vandaag die dit voor heeft... Ze vragen om enkele dagen aan te zien (er is blijkbaar één iemand waar het na een tijd plots terug werkte) ... -- Grote vraag : waar loopt het weer fout?

operating system 8.0

ps over mijn dealer geen enkel klagen... Moest ik nu een grote trip doen zouden ze voor mij een andere wagen voorzien (dat is hoe een goede dealer werkt en daar maak ik dan met plezier reclame voor : Garage Ottevaere Boortmeerbeek (Belgie))
even geduld, was bij mij ook ... pas na 24h na het starten van de upgrade een bericht in de app dat de upgrade was afgerond, online diensten waren daarna terug beschikbaar ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B1OO
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-06 18:40
Hydraulic schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 21:14:
Mijn I4E40 is deze middag stilgevallen. Een melding direct stoppen, snelheid werd gereduceerd, tot hij niet meer verder ging. iets met aandrijving. Monteur gekomen. 12v en 400v gereset. Niets hielp. is later afgesleept. Rij nu tijdelijk een nieuwe 520i. Iemand iets dergelijks gehad? Hij is van Mei 2022 73000km gelopen.
Even teruglezen in dit topic, het is vaker besproken.
Zoeken op 'aandrijving'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiller
Marcher schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 21:22:
[...]

even geduld, was bij mij ook ... pas na 24h na het starten van de upgrade een bericht in de app dat de upgrade was afgerond, online diensten waren daarna terug beschikbaar ...
Zou zeker kunnen (en ik hoop het) maar is ondertussen bijna 48 uur geleden :( -- Dit zou toch anders moeten kunnen lijkt me... Geeft niet bepaald goede moed over de veiligheid van de OTA's...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AnnemiekeS
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 28-04-2024
Interessant topic!
Sinds 3 maanden rijd ik de i4. Hiervoor reed ik een Audi A4.
Ik moet nog iedere dag wennen aan het nerveuze weggedrag en ben de auto al 1 keer bijna “kwijt” geweest.
Wat ik merk is dat vooral bij een flinke hobbel in de snelweg de auto een soort gaat stuiteren. Recent gewisseld naar zomerbanden en het is nu gelukkig minder maar nog steeds niet goed. Welke tips hebben jullie inmiddels verzameld en is er iemand hier bij wie het door dealer is opgelost?
Ik rijd de i4 edrive 40 met 17 inch wielen.

Ps. Voor diegene die na de laatste update problemen hebben. Check ook of je telefoon de laatste software update geïnstalleerd heeft.
Pagina: 1 ... 89 ... 118 Laatste

Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.