Oh dat klinkt goed. Was vorige week op wintersport en in Duitsland bij snelheden van ±150 toch wel erg instabiel, bijna om zeeziek van te worden… Rijdt gewoon niet rustig en stabiel. Merk het ook behoorlijk bij dagen met veel wind.Aerez schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 08:20:
Update n.a.v. bezoek aan de dealer m.b.t. koersvastheid.
Gelukkig hebben ze hetzelfde ervaren bij de dealer als ik en is het nu opgelost. Sjonge, je kan je niet voorstellen hoe blij ik ben nu, want de auto rijdt zo lekker. Ik merkte het probleem vooral bij hoge snelheden, maar nu bij het wegrijden al merk je het verschil met voorheen. De auto rijdt/glijdt lekker soepel weg, schijnbaar was eerder het rijden altijd een beetje stroef. De auto reageert ook heel anders nu bij een beetje sportief rijden.
Het uitlijnen en een en ander regelen in het systeem/management was de oplossing, net zoals ook bij anderen al werd geconcludeerd.
Mijn advies: merk je dit ook maar een beetje, ga terug. Je rijplezier is echt vele malen groter.
Ik moet vandaag nog naar Duitsland, dus ben heel benieuwd hoe dat gaat op serieuze snelheden.
Ik heb eindelijk ontdekt wat freude am fahren betekent.
P.s. andere dingen zijn keurig opgelost (zoals een spontane barst in de zijruit bij de bestuurder). Head-up display blijk ik echt te hoog te zitten voor het systeem. De speciale laag op de voorruit is alleen plaatselijk. Bij een andere i4 mocht ik kijken en daar was het precies hetzelfde. Ik heb (zeker in vergelijking met Nederlanders, ik ben Pools) korte benen en een lang bovenlijf. Dus ik zit te hoog voor dat display, het is wat het is en ben blij dat ik nu lekker kan ga rijden vanaf 8.000 km op de teller.
Van de week bij de dealer binnengelopen en ook maar een afspraak gemaakt voor uitlijnen. Later deze maand gepland, dus ben benieuwd…