Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiller
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:21
Juma... ... ... Niet mijn favoriete garage als het dezelfde is die ik in gedachten heb :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurgen_t
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:46
Hoi,

Ik snap iets niet helemaal en weet niet of ik het hier kan posten of ergens in een electriciteitsforum :-).

Mijn netaansluiting thuis is 3x230V 40A, mijn laadpaal heeft een zekering van 32A en het display op de laadpaal toont dat ik met max 14.7kW kan laden.

Mijn Bmw i4 laadt echter maximum aan 3.6kW en geeft op de display dat er gewerkt wordt met 3 fase 230V en 16A.

Mijn maximum stroomverbruik terwijl ik aan het laden ben is ongeveer 4.5kW, dus normaal gezien zou de loadbalancing niet in werking mogen zijn.

Ben ik verkeerd aan het rekenen of staat er iets verkeerd afgesteld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dencoupe
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-07 21:16
Het is niet zo dat je de ampere teruggezet hebt in de auto of in de mybmw app?

je kunt dat namelijk begrenzen tussen de 6A en de 32A in de laadinstellingen bij stroombegrenzing AC laden. Als dat niet het geval is, dan zou ik eens bij een andere openbare laadpaal proberen of die ook maar met 4,5kW laadt. En anders eens bij de dealer aan de laadpaal hangen, doet ie het daar dan ook, dan maar meteen naar de service afdeling om een bezoek in te plannen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-07 18:46

Mojo

The Power Within

3x230v 40A is wel ongebruikelijk voor een huisaansluiting. Heb je niet 1x40A? Dat zou veel verklaren namelijk.

Maak eens een foto van je hoofdzekering als je wilt.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-07 15:23
In Nederland heb ik 3x40A niet eerder gezien. Het is 3x25A die je kan verzwaren naar 3x35A en dan 3x50A. Maar dat weet je dan meestal wel, de kosten daarvan zijn flink hoger per maand.

En 1x16A is exact de 3,6kW die je noemt dus het lijkt dan eerder een één fase aansluiting te zijn. Upgrade naar 3x25A is dan bij de meeste netbeheerders voor zover ik weet kostenloos.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01:21
@jurgen_t ben jij Belg?

Er zijn 3 grote types van aansluitingen
N400V (NUL en L1/L2/L3)
3x230V (L1/L2/L3)

en dan mono fasig wat 1 x 230V is en dan wordt er vaak een 0 binnen gebracht samen met een fase uit het N400V net.

Jij hebt de 3x230V zonder 0, dat kan maar is niet meer zo gebruikelijk.

Het vermogen wat je kan opladen is altijd beperkt door de combinatie laadpaal EN auto.

In je wagen zitten in het beste geval 3 aparte laders/omvormertjes, eigenlijk is je laadpaal geen laadpaal, maar gewoon een "elektriciteitsdoorgeefbox" met wat extra veiligheidjes en sturingen. Het echte laden gebeurt in de auto.

Zoals ik al zei, 3 laders. Normaal staan die allemaal individueel op een aparte fase, sluit je de auto aan, voelt hij wat de configuratie is en wisselt dan. De wagen kan bv ook alle laders intern op de eerste fase zetten om op die manier 32A te kunnen verwerken op monofasig, dit staat dan gelijk aan 7.4kW

Je laadpaal kan dus prima meer presenteren maar de wagen moet "dat systeem" ook "lekker" vinden. Vaak is dat bij 3x230V niet het geval en krijg je dus minder vermogen dan wat je zou zien op het schermpje.

Als je 3x230V hebt dan is bij mijn weten je laadsnelheid beperkt op residentiele netten tot 7.4kW

https://erea.be/pdf/NL/ER...adpalen-2018-11-NL-FR.pdf

Als ik het mij goed herinner zijn er bitter weinig auto's die gebruik kunnen maken van het volledige vermogen wat 3 x 230V kan bieden. Dit is bij mijn weten 7.4kW door 16A op 2 fases af te nemen aangezien er volgens mijn redenering dan 1 fase als "retour" gebruikt wordt.
Ik weet dat Tesla dit kan maar er lijkt iets mis te gaan bij BMW, ik vind dit bizar en ik zou inderdaad verwachten dat de combinatie box en auto toch op 7.4kW (het equivalent van een 32A monofasig) kan opladen.

Ook onthouden dat de onboard laders (die eerder genoemde 3 laders) vaak per fase beperkt zijn tot 16A, dus het is niet omdat je kast 40A aan kan en dat de laadbox weet hoe de kabels zitten en wat het potentiele maximum vermogen is dat dat ook gebruikt kan worden.

Als je nu een Model S zou hebben met een 22kW boordlader dan denk ik dat je die 14kW zou zien, ondanks je "verouderde" net van 3 x 230V.

Heb jij toevallig een Alfen Pro Line?

[ Voor 67% gewijzigd door HyperBart op 25-01-2024 13:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurgen_t
Misschien zeggen foto’s inderdaad iets meer. Dit is de hoofdschakelaar:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sjzxvxMONacObczpgPi7bMyw7qw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VjKG5RD14pPZ0J6X2CdMYTrY.jpg?f=fotoalbum_large

En dit is de zekering naar de laadpaal:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uhIKv2rImM13KrTAT0NIrY6Kohk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UBnkC81b5nx1hH4xU6zpGvTb.jpg?f=fotoalbum_large

Het gaat inderdaad over een Alfen Pro Line.
De ampèrage in de wagen staat op “onbeperkt”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
@HyperBart Bijna, maar nog net een Nederlander :) Aan de schrijfstijl van @jurgen_t had ik kunnen zien dat hij in België zit maar het is me niet opgevallen.

3x230V zie je in NL eigenlijk niet meer, maar veel mensen noemen hun aansluiting wel zo omdat ze de verschillende fases niet begrijpen. Of het wordt een "krachtstroom" aansluiting, ook zoiets.

Maar nu ben ik wel benieuwd hoe de i4 met een 3x230V aansluiting omgaat, het lijkt haast of hij één fase op 16A pakt. Hier heb ik wel eens gezien dat hij meer dan 16A op dezelfde fase pakt wat volgens mij niet zou kunnen op papier, maar dat was wanneer een van de andere fases niet beschikbaar was door load balancing.

quote]jurgen_t schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 12:25:
[Afbeelding]
[/quote]
Dat is de hoofdschakelaar, heb je misschien ook een foto van de hoofdzekering?

[ Voor 27% gewijzigd door Jiriki op 25-01-2024 12:53 ]

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

jurgen_t schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 12:25:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

40A is waar die aardlekschakelaar maximaal voor gerate is. Dat is echter geen 40A zekering/veiligheid. Waar komt de stroom binnen en wat voor een zekeringen hangen daar vanuit de netbeheerder?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Jiriki schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 12:51:
@HyperBart Bijna, maar nog net een Nederlander :) Aan de schrijfstijl van @jurgen_t had ik kunnen zien dat hij in België zit maar het is me niet opgevallen.
Woeps, ik heb de verkeerde getagged, moest Jurgen zijn.
3x230V zie je in NL eigenlijk niet meer, maar veel mensen noemen hun aansluiting wel zo omdat ze de verschillende fases niet begrijpen. Of het wordt een "krachtstroom" aansluiting, ook zoiets.
Daarom wist ik dat hij in België zat. Hier kom je dat ergens op het platteland en in Wallonië en sommige plekken in Vlaanderen nog tegen maar het is echt dungezaaid.
Maar nu ben ik wel benieuwd hoe de i4 met een 3x230V aansluiting omgaat, het lijkt haast of hij één fase op 16A pakt. Hier heb ik wel eens gezien dat hij meer dan 16A op dezelfde fase pakt wat volgens mij niet zou kunnen op papier, maar dat was wanneer een van de andere fases niet beschikbaar was door load balancing.

[Afbeelding]
[/quote]
@jurgen_t je meterkast en de Franse labeltjes doen me helemaal denken dat je een (mede-)Belg bent.
Trek eens een foto van je meterkast met leesbare zekeringspecificaties.

In principe zou je wagen aan 7.4kW moeten kunnen opladen...

[ Voor 13% gewijzigd door HyperBart op 25-01-2024 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:00

Hoe bedoel je dat?
Ik heb een 3 fasen aansluiting, de spanning is hier 230V, dat is dan toch 3x230V?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
ASS-Ware schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 13:24:
[...]

Hoe bedoel je dat?
Ik heb een 3 fasen aansluiting, de spanning is hier 230V, dat is dan toch 3x230V?
Heb je 3 fasen EN een nul of heb je alleen 3 fasen?
Als jij meet tussen 2 fasen en je meet 230V dan heb je 3x230V.

Wat men hieronder ook nog zei.

Ik heb ook "3 fasen" maar ik heb "3 fasen en een nul". Die worden nogal vaak door elkaar gehaald in de volksmond omdat iedereen dan zegt "ik heb drijfkracht" "ik heb drie fasen". Vooral omdat zo goed als niemand nog 3 x 230V heeft liggen, dat is echt niet vaak voorkomend.

Ja, dat klopt, maar het is belangrijk om te weten of het met of zonder nul is. Daarom dat mensen die daar op attent zijn zeggen "3N400V" dan is er geen discussie; 3 en een neuter en tussen de fases 400V meten.

[ Voor 54% gewijzigd door HyperBart op 25-01-2024 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
Bij een 3N400V aansluiting is de spanning tussen een fase en nul 230V, tussen twee fases 400V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

jurgen_t schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 12:25:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Nope, dat is je aardlek, dat is niet de hoofdschakelaar. Die is wel 3fase, maar wel niet zeggen dat die zo bedraad is. Het is helaas al helemaal niet de hoofdzekering. Een zekering heeft geen testknop.

Ik gok dat je hoofdzekering vanuit de netbeheerder gewoon 1fase is.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:55
(Gewoon even aangeven: ik heb eigenlijk hetzelfde probleem, mijn aansluiting is 3N400V 32A - hoofdschakelaar is een Teco L9 f32/3N - ook een Alfen lader en inderdaad gaat die ook niet hoger dan 3,6kW. Lader is van Eneco, die gaan waarschijnlijk een technieker sturen om het te bekijken want ze weten ook niet wat er precies fout is. Indien de vraag tegen dan nog relevant is, zal ik hier wel posten wat bij mij de oplossing was).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurgen_t
HyperBart schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 13:13: [ ~jurgen_t] je meterkast en de Franse labeltjes doen me helemaal denken dat je een (mede-)Belg bent.
Trek eens een foto van je meterkast met leesbare zekeringspecificaties.

In principe zou je wagen aan 7.4kW moeten kunnen opladen...
Inderdaad mede-Belg ;-). Zowel de handleiding als de meterkast zelf zeggen toch echt wel dat het 3x230V is, hoor (dat werd trouwens ook bevestigd door de leverancier).

Laden aan een publieke laadpaal werkt trouwens netjes aan 11kW.

Trouwens, platteland: ik woon in een deelgemeente van Brugge :P

Fotootje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cpnoJGcRyTsdIzeg_fnpQOoclfk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dhXqpm7DkbyEPPM4tu7iymBg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9rJ0lDn13CoYQEK_ViuboAJ6iHw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sIYMOnPRHvIjyxWbycwjcdvi.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door jurgen_t op 25-01-2024 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_001
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 23-07 12:32
jurgen_t schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 18:49:
[...]

Inderdaad mede-Belg ;-). Zowel de handleiding als de meterkast zelf zeggen toch echt wel dat het 3x230V is, hoor (dat werd trouwens ook bevestigd door de leverancier).

Fotootje:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
klopt, vanuit de handleiding :
Aangesloten fase: Ben je aangesloten op 230V?
Dan verschijnt er een sterretje bij L2.
https://www.fluvius.be/si...e-meter-elektriciteit.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

jurgen_t schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 18:49:
[...]

Fotootje:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Excuus, dat lijkt inderdaad op een 3x40A + N afzekering vanuit de netbeheerder.

In dat geval zou ik kijken naar de instellingen van je laadpaal. Lijkt erop dat die maar 1 fase doorgeeft? Misschien iets met de relais / jumpersettings ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Mojo schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 22:56:
[...]

Excuus, dat lijkt inderdaad op een 3x40A + N afzekering vanuit de netbeheerder.

In dat geval zou ik kijken naar de instellingen van je laadpaal. Lijkt erop dat die maar 1 fase doorgeeft? Misschien iets met de relais / jumpersettings ofzo?
Nul is niet aangesloten, bewijs via digitale meter. Goeie find @Bart_001 , onthou ik.

@Mojo Die Teco automaat is standaard in BE. Ze hebben geen driepolige gezet.

[ Voor 4% gewijzigd door HyperBart op 25-01-2024 22:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Afleverafspraak gemaakt! 8 Feb rijd ik ook rond op de NL wegen met een i4!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NemeSiS-7
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 00:08
Alvast gefeliciteerd. Kun je tegen die tijd ook kijken of je de icoon Video hebt? (Als het goed is heb je dan idrive 8.5)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:18

MagicTempest

Fly pig!

NemeSiS-7 schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 10:33:
Alvast gefeliciteerd. Kun je tegen die tijd ook kijken of je de icoon Video hebt? (Als het goed is heb je dan idrive 8.5)
iDrive 8.5 zit er al sinds juli 2023 in, dus wat wil je precies weten?

With sufficient thrust pigs fly just fine. However, this is not necessarily a good idea. It is hard to be sure where they are going to land, and it could be dangerous sitting under them as they fly overhead. rfc 1925

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NemeSiS-7
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 00:08
Er wordt vermeld dat er ook entertainmentdiensten bij zitten. Op YouTube video’s zie ik zelfs streamingdiensten voorbij komen. Waaronder het icoon Video. (Ik heb het niet over de app YouTube op 8.5) Zitten deze er ook bij voor de Nederlandse markt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurgen_t
Via ConnectedDrive Store zou het mogelijk moeten zijn om zowel Active cruisecontrol en automatisch grootlicht te activeren.

Als ik momenteel naar de store ga dan zie ik als mogelijke optie enkel "traffic camera information" staan.

Is er iets gewijzigd waardoor deze opties niet meer beschikbaar zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceOnFire
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Volgens mij hangt het van de hardware van je auto af welke opties beschikbaar zijn. Als je auto bijvoorbeeld geen camera heeft zou ik me kunnen voorstellen dat automatisch grootlicht niet beschikbaar is, net als het ontbreken van (de goede) radar misschien reden is dat ACC er niet tussen staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurgen_t
IceOnFire schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 16:22:
Volgens mij hangt het van de hardware van je auto af welke opties beschikbaar zijn. Als je auto bijvoorbeeld geen camera heeft zou ik me kunnen voorstellen dat automatisch grootlicht niet beschikbaar is, net als het ontbreken van (de goede) radar misschien reden is dat ACC er niet tussen staat
Als ik deze opties gebruik in de auto, dan krijg ik de melding dat deze kunnen aangekocht worden via ConnectedDrive store. Alleen staan ze daar niet. Ik denk echt wel dat ze normaal zichtbaar zouden moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceOnFire
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Denk dat de auto het zelf toch zeker moet weten inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter81!
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 20:53
Bij mijn zoektocht naar een voorraad i4 heb ik mij hier ook in verdiept. Is nog best wel een oerwoud en BMW dealers weten het ook niet exact of adaptive cruise control wel of niet geactiveerd kon worden.

Op het internationale i4 forum las ik dat het beste is met je VIN code zelf contact op te nemen met de servicedesk die achter de ConnectedDrive store zit. Die schijnen het het beste te kunnen uitzoeken.

Uiteindelijk heb ik mijn keuze maar niet laten afhangen van de mogelijkheid ACC te kunnen toevoegen. Als het kan mooi mee genomen, anders pech (gebruilk het nu op mijn Tesla ook nooit, al verwacht ik dat het op de i4 beter zal werken)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• poohw
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 22-02 12:03
kayjay schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 20:44:
[...]

Theoretisch maar wel van mijn dealer afkomstig: vanaf productiedatum tot leveringen 3 a 4 weken max.

En zij nemen altijd zeer ruime marges.
Dinsdag mag ik mijn i4 35 ophalen! :)

Besteld 25/08. Geproduceerd 10/01. Ophalen 30/01. (België)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kayjay
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-07 11:33
poohw schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 18:56:
[...]

Dinsdag mag ik mijn i4 35 ophalen! :)

Besteld 25/08. Geproduceerd 10/01. Ophalen 30/01. (België)
Blij voor jou! Al ga ik niet liegen ik ben best jaloers. 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
jurgen_t schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 15:29:
Via ConnectedDrive Store zou het mogelijk moeten zijn om zowel Active cruisecontrol en automatisch grootlicht te activeren.

Als ik momenteel naar de store ga dan zie ik als mogelijke optie enkel "traffic camera information" staan.

Auto groot licht kan toch alleen bij de laserlights?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aerez
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-08-2024
ASS-Ware schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 22:32:
[...]

Auto groot licht kan toch alleen bij de laserlights?
Ik heb het (via de online store - Connected Drive Upgrades) gekocht, zonder dat ik laserlights heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scientific
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 22:41
Aerez schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 09:57:
[...]

Ik heb het (via de online store - Connected Drive Upgrades) gekocht, zonder dat ik laserlights heb.
Inderdaad, automatisch grootlicht heeft technisch gezien geen link met laser. Eventueel commercieel gezien wel, maar in België kan je het in elk geval krijgen met de “gewone” LED lichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
In de configurator kun je ze niet los van elkaar bestellen,
Misschien is dat eerder anders geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scientific
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 22:41
ASS-Ware schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 10:21:
In België kan dat wel. Is dus een commerciële beslissing.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Raf91
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 22-01 22:21
Update vwb koersvastigheid en het continue licht corrigeren binnen de lijnen.

Gisteren de auto afgegeven voor diagnose bij een bmw dealer.

Tot mijn verbazing, verkeerde set-up winterbanden door de leasemaastchappij/bandenboer. Een i4 en een breedteset winterbanden is niet juist.

As is 245 voor 255 achter, to be 245 breed overal

Dus de achterwielen en voorwielen moeten gelijk zijn op winterbanden voordat er uberhaupt een diagnose gesteld kan worden. Nieuwe achterwielen en winterbanden besteld en wachten op de volgende afspraak.

Las al eerder dat het stuurhuis en uitlijnen af fabriek niet goed gezet is en dat dit eventueel een oplossing is.

Ook zou één van de indicatoren een getik voorin bij insturen vanuit stilstand zijn wat duidt op een symptoon! En deze hoor ik inderdaad wel eens.

To be continued...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aerez
Dat was toen ik bestelde (NL, februari 2023) ook zo, ik wilde per sé grootlichtassistent, maar geen laserlights. Als je bij het bestellen de assistent wilde, moest je per sé de laserlights erbij nemen. De dealer vertelde mij dat het achteraf ook mogelijk is om de assistent te bestellen via die online store. Dus dat heb ik zo gedaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMaes
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-07 08:45
Raf91 schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 11:46:

Tot mijn verbazing, verkeerde set-up winterbanden door de leasemaastchappij/bandenboer. Een i4 en een breedteset winterbanden is niet juist.

Dus de achterwielen en voorwielen moeten gelijk zijn op winterbanden voordat er uberhaupt een diagnose gesteld kan worden. Nieuwe achterwielen en winterbanden besteld en wachten op de volgende afspraak.

Las al eerder dat het stuurhuis en uitlijnen af fabriek niet goed gezet is en dat dit eventueel een oplossing is.

Ook zou één van de indicatoren een getik voorin bij insturen vanuit stilstand zijn wat duidt op een symptoon! En deze hoor ik inderdaad wel eens.

To be continued...
Ik heb ook winterbanden met 255 achter. Wil echter niet geloven dat dit de oorzaak is want ik had het probleem ook met de af fabriek zomerbanden. Sterker nog, ik heb het gevoel dat het probleem een stuk kleiner is nu deze winterbanden erop liggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raf91
RobertMaes schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 14:42:
[...]

Ik heb ook winterbanden met 255 achter. Wil echter niet geloven dat dit de oorzaak is want ik had het probleem ook met de af fabriek zomerbanden. Sterker nog, ik heb het gevoel dat het probleem een stuk kleiner is nu deze winterbanden erop liggen..
Het is ook niet de oorzaak, de fabrikant adviseert echter geen breedtemaat op een winterset. De dealer start dus pas met de diagnose na de wijziging op de breedteset, waarna pas bij de diagnose moet blijken waar het niet koersvaste karakter vandaan komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolelael
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:18
Hier ook 255 achter op winterset ( alphabet lease )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:30

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Ik heb de assistent wel zonder LaserLights maar dat is omdat BMW de wel bestelde LaserLights niet kon leveren. De auto high beam hebben ze toen wel actief laten staan.

Sys Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:30

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

To be continued...
Ik heb op de winterset ook 255 achter (Athlon lease, banden via Kwikfit)

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UUID
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 14-07 15:59
jurgen_t schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 15:29:

Ik heb mijn auto sinds oktober. Het automatische grootlicht en de Adaptive Cruise Control waren altijd beschikbaar om aan te schaffen, ook zonder laser. Echter, vanaf deze maand zijn ze verdwenen en kan ik alleen nog maar de verkeerscamera's kopen. Dus er is ergens iets misgegaan of er is iets veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurgen_t
UUID schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 19:02:
[...]

Ik heb mijn auto sinds oktober. Het automatische grootlicht en de Adaptive Cruise Control waren altijd beschikbaar om aan te schaffen, ook zonder laser. Echter, vanaf deze maand zijn ze verdwenen en kan ik alleen nog maar de verkeerscamera's kopen. Dus er is ergens iets misgegaan of er is iets veranderd.
Ok, al blij dat ik niet de enige ben…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devslashnull
  • Laatst online: 23:55

[Afbeelding]
[/quote]
Als je goed op de hoogte bent, en even geduld hebt, zou je dan eens duidelijk kunnen maken wat het verschil is tussen al deze termen?

Wij hebben (NL) thuis een 3-fasen aansluiting, 3x25A. Tussen de fasen onderling zit 120 graden fase-verschil, da's volgens mij vrij gebruikelijk.

De hoofdschakelaar heeft aansluitingen voor zowel de 3 fase draden L1, L2 en L3 als ook een neutraal draad N. Een monteur heeft me eens verteld (weet niet of het kul is of niet) dat die N door de meter heen gaat, maar na de meter eigenlijk aangesloten zit op een pin die de grond in gaat. Er lopen volgens de monteur maar drie draden naar de 'aansluiting' voor aan de straat.

Ik noem het altijd "drie-fasen stroom", en heb vaag het idee dat het niet hetzelfde is als "krachtstroom".

Omdat eigenlijk alle apparaten en aansluitingen thuis gewoon gebruik maken van een van de fases en een nul, met 230V. Maar als je een apparaat hebt wat gebruik maakt van het verschil tussen de fasen onderling (400V) dan kun je dus met dezelfde 'stroom' en meer spanning, meer vermogen opnemen. Is dat dan krachtstroom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware

To be continued...
Toch raar, BMW levert zelf ook wintersets 245 voor en 255 achter op de i4.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:16
ASS-Ware schreef op zondag 28 januari 2024 @ 01:30:
[...]

Ik krijg een set winterwielen. Nu 18” uit het M Sport pakket en voor de wintersport een set 17”. Ook gunstig voor eventuele kettingen en een groter bereik.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:14
Hebben hier meer mensen de “ik wil een m sport maar heb een te laag budget” i4 ?

Zo ja welke opties heb je minimaal besteld ?
Hoe is de unilak zwart 🙈 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

[...]

De breedte is niet het punt hier, je moet kijken naar de load-index (de cijfers voor de letter) en het maximale gewicht op de achteras in jouw configuratie (staat op je CoC punt 16.2 + 52). Dat snappen de meeste BMW dealers ook niet.

[ Voor 14% gewijzigd door fsfikke op 28-01-2024 09:35 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baats
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:41
Vorige week melding gekregen dat mijn in juli bestelde e35 (BE) begin maart bij de dealer zou staan.

Ondertussen redelijk wat i4's in het wild gespot en toch wat spijt van mijn keuze om geen m-pakket te nemen :'( ... het ziet er toch best wat sportiever uit tov. de standaardversie (o.a. door de 17"-velgen - wel aero). Maar goed, was mij toen geen €50 extra TCO waard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter81!
wd200 schreef op zondag 28 januari 2024 @ 08:19:
Hebben hier meer mensen de “ik wil een m sport maar heb een te laag budget” i4 ?

Lease denk ik? Dan zou ik mij om de unilak niet zo'n zorgen maken. Heb nu een Tesla 3 uni lak, tussendoor een keertje met een dual action polisher gepolijst en ziet er na 5 jaar nog best ok uit. Tesla lak is dramatisch, BMW lak veel beter.

Ik vind de standaard M-sport al best ok. Als het even kan adaptieve cruise control toevoegen en hifi pakket. Wellicht stoelverwarming, maar kan je ook laten zitten omdat de zittingen van stof zijn en dus minder koud aanvoelen.

Als je echt nog budget over hebt liefst high executive maar dat loopt snel op.

[ Voor 7% gewijzigd door pieter81! op 28-01-2024 12:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FW423130
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 19-07 20:51
wd200 schreef op zondag 28 januari 2024 @ 08:19:

Ik had hetzelfde dilemma maar heb niet voor het M sport pakket gekozen, maar voor High Executive. Leer, alarm, stoelverwarming en heads up display is mij meer waard dan de buitenkant, maar dat is persoonlijk. Bovendien is HE veel goedkoper in de lease dan M sport.
Daarnaast is ACC voor mij een must. Omdat er nog wat budget over was ben ik gegaan voor Hifi, de aerowielen omdat ik die echt mooier vind dan de standaard 17 inch en de ambient verlichting. De laatste voegt echt iets toe vind ik aan het interieur als je in het donker rijd.

Ik moest metallic, uni was voor mij geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
FW423130 schreef op zondag 28 januari 2024 @ 13:05:
[...]

Ik had hetzelfde dilemma maar heb niet voor het M sport pakket gekozen, maar voor High Executive. Leer, alarm, stoelverwarming en heads up display is mij meer waard dan de buitenkant, maar dat is persoonlijk. Bovendien is HE veel goedkoper in de lease dan M sport.
Daarnaast is ACC voor mij een must. Omdat er nog wat budget over was ben ik gegaan voor Hifi, de aerowielen omdat ik die echt mooier vind dan de standaard 17 inch en de ambient verlichting. De laatste voegt echt iets toe vind ik aan het interieur als je in het donker rijd.

Ik moest metallic, uni was voor mij geen optie.
Heeft de acc (van 5-600) ook stuurcorrecties dat die helpt binnen de lijnen op de snelweg te blijven. Niet echt weg/ tegensturen maar mee sturen , dat doet mijn MB nu ook, wel chill.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phex
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-07 15:45
Nee dat is Driving assistance pro

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FW423130
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 19-07 20:51
wd200 schreef op zondag 28 januari 2024 @ 13:50:
[...]

Heeft de acc (van 5-600) ook stuurcorrecties dat die helpt binnen de lijnen op de snelweg te blijven. Niet echt weg/ tegensturen maar mee sturen , dat doet mijn MB nu ook, wel chill.
Nee, dat heeft ACC niet. Dan moet je het DAP pakket nemen. ACC regelt snelheid en houdt automatisch afstand. In file ook erg handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Baats schreef op zondag 28 januari 2024 @ 11:53:
Vorige week melding gekregen dat mijn in juli bestelde e35 (BE) begin maart bij de dealer zou staan.

Ondertussen redelijk wat i4's in het wild gespot en toch wat spijt van mijn keuze om geen m-pakket te nemen :'( ... het ziet er toch best wat sportiever uit tov. de standaardversie (o.a. door de 17"-velgen - wel aero). Maar goed, was mij toen geen €50 extra TCO waard...
Als de productie nog niet is gestart, dan kun je misschien nog wat laten toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
Tommi4444 schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 10:06:
Ik zit met hetzelfde keuzeprobleem:
- iX1 eDrive20 full option (en dan is er nog budget over)
of
- i4 eDrive35 basisuitvoering met ambiente verlichting, hifi luidsprekers, zonnewerend glas, comforttoegang, metalic lak, ACC, Sensatec leer, wireless charging

Met andere woorden (voornamelijk) op vlak van uiterlijk is de i4 duidelijk wat minder (standaard velgen, geen M of xline).

Maar ik heb het idee dat de i4 wel wat hoger in de rangorde staat in vergelijking met de iX1 (lees: wat beter afgewerkt, groter scherm...).

Voor wat zouden jullie opteren?

En zien jullie nog alternatieven?

Ik dacht zelf nog aan een Tesla Y, maar dat is toch iets helemaal anders...

Bedankt!
En wat is het geworden 😇 en waarom ?
Zag op je naam geen bevestiging in dit topic volgens mij

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dev0o
  • Registratie: Maart 2018
  • Niet online

Dev0o

ACC, AC, RF2, FS2020(VR).

wd200 schreef op zondag 28 januari 2024 @ 21:38:
[...]

En wat is het geworden 😇 en waarom ?
Zag op je naam geen bevestiging in dit topic volgens mij
Uit eigen ervaring kan ik aanvullen dat wij na een proefrit in beide auto's voor de i4 zijn gegaan. Hoofdzakelijk vanwege het comfort. De X1 is door z'n kortere wielbasis wat onrustiger en heeft gewoon een andere (mindere) wegligging. Voor de korte afstanden niet zo'n probleem, maar met 40k per jaar is een i4 gewoon een betere reismobiel. Daarnaast vonden we de afwerking in de i4 een stuk mooier, maar dat is smaak.

i7,GTX2070,32Gb,3x24",Rift-s, Fanatec CSL-elite&DD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milton1
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22-07 15:23
[...]

Het gelijkvormingheidsattest (of CoC) schrijft 245 voor en achter op 18 duim voor voor de winterbanden. Heb niet uitgerekend of de 255 binnen de (uit het hoofd) 3% tolerantiemarge zit, maar in België is een 255 op 18" met winterbanden achteraan een afkeur op de MOT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
Iemand wellicht een idee / ervaring.

Ik neig naar een i4 te bestellen (lease) en dacht ik wacht op de LCi in de koop van dit jaar

Maar ik vraag mij ook af hoeveel verplichte veiligheid opties die gaat krijgen zoals altijd een piepje als je te hard rijdt.

Deze nieuwe verplichte Adas systemen zijn vanaf periode x en goedkeuring y verplicht.

Zou de lci i4 mee gaan met de oude type goedkeuring ?

Ik heb liever een niet Lci model dan elke rit van alles uit moeten zetten

Andere vraag, hoe diep is de kofferbak van de i4 ?

[ Voor 5% gewijzigd door wd200 op 29-01-2024 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:18

MagicTempest

Fly pig!

NemeSiS-7 schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 13:50:
Er wordt vermeld dat er ook entertainmentdiensten bij zitten. Op YouTube video’s zie ik zelfs streamingdiensten voorbij komen. Waaronder het icoon Video. (Ik heb het niet over de app YouTube op 8.5) Zitten deze er ook bij voor de Nederlandse markt?
Kan me niet herinneren het te hebben gezien, maar als ik in de auto zit zal ik wel even kijken voor je.

With sufficient thrust pigs fly just fine. However, this is not necessarily a good idea. It is hard to be sure where they are going to land, and it could be dangerous sitting under them as they fly overhead. rfc 1925

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Quiller
Dev0o schreef op maandag 29 januari 2024 @ 09:12:
[...]

Uit eigen ervaring kan ik aanvullen dat wij na een proefrit in beide auto's voor de i4 zijn gegaan. Hoofdzakelijk vanwege het comfort. De X1 is door z'n kortere wielbasis wat onrustiger en heeft gewoon een andere (mindere) wegligging. Voor de korte afstanden niet zo'n probleem, maar met 40k per jaar is een i4 gewoon een betere reismobiel. Daarnaast vonden we de afwerking in de i4 een stuk mooier, maar dat is smaak.
Dat is niet moeilijk dat de i4 aangenamer reist... Achteraan luchtvering die de ix1 bij mijn weten niet heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aerez
Aanstaande donderdag gaat de i4 terug omdat er wat dingen niet goed zijn. Een van de dingen is het zoekerige instabiele rijgedrag op hoge snelheden, wat eerder is besproken hier. Ik laat jullie weten wat eruit komt.

Een ander ding is de head-up display, die is een soort van dubbel. Misschien dat iemand van jullie dit ook heeft, of heeft gehad? Bij mij is het alleen scherp/goed te krijgen als ik de stoel in de laagste stand zet (maar dat gaat helaas niet met mijn rug). Hoe hoger ik ga, hoe vager het wordt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cbjb49bz0i1GK17LoXlnOOJdK3A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/06hDhRIUfTfrAgjC3jcLHXXT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Milton1 schreef op maandag 29 januari 2024 @ 09:19:
[...]

Het gelijkvormingheidsattest (of CoC) schrijft 245 voor en achter op 18 duim voor voor de winterbanden. Heb niet uitgerekend of de 255 binnen de (uit het hoofd) 3% tolerantiemarge zit, maar in België is een 255 op 18" met winterbanden achteraan een afkeur op de MOT.
Ik geef alleen maar aan wat BMW levert he.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zipsop
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
wd200 schreef op maandag 29 januari 2024 @ 10:34:
Iemand wellicht een idee / ervaring.

Ik neig naar een i4 te bestellen (lease) en dacht ik wacht op de LCi in de koop van dit jaar

Maar ik vraag mij ook af hoeveel verplichte veiligheid opties die gaat krijgen zoals altijd een piepje als je te hard rijdt.

Deze nieuwe verplichte Adas systemen zijn vanaf periode x en goedkeuring y verplicht.

Zou de lci i4 mee gaan met de oude type goedkeuring ?

Ik heb liever een niet Lci model dan elke rit van alles uit moeten zetten

Andere vraag, hoe diep is de kofferbak van de i4 ?
Voor de piepjes maakt het niet zoveel uit, vanaf 7 juli moeten alle auto's die nieuw geleverd worden hem hebben, dus ook de bestaande modellen.
En de LCI heeft een start of production op 1juli staan dus die is hoe dan ook de sjaak.

Voor de kofferbak, Bjorn heeft vanaf 2min van alles voor je opgemeten al ;-) YouTube: BMW i4 M50 interior review

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jiriki
devslashnull schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 23:29:
[...]
Wij hebben (NL) thuis een 3-fasen aansluiting, 3x25A. Tussen de fasen onderling zit 120 graden fase-verschil, da's volgens mij vrij gebruikelijk.
Klopt, dat is altijd het geval.
De hoofdschakelaar heeft aansluitingen voor zowel de 3 fase draden L1, L2 en L3 als ook een neutraal draad N. Een monteur heeft me eens verteld (weet niet of het kul is of niet) dat die N door de meter heen gaat, maar na de meter eigenlijk aangesloten zit op een pin die de grond in gaat. Er lopen volgens de monteur maar drie draden naar de 'aansluiting' voor aan de straat.
In het kort wel, niet in je huis maar de N is gekoppeld aan aarde waardoor de spanning 0 is ten opzichte van de aarde. De aarde zit wel in je huis aan een aardpen, wanneer daar stroom overheen gaat lopen klapt je aardlekschakelaar er uit.
Ik noem het altijd "drie-fasen stroom", en heb vaag het idee dat het niet hetzelfde is als "krachtstroom".
Nee. Bij de 3N400V ster opzet heb je drie fasen waarbij er 230V spanning tussen elke fase en de nul is. Tussen elke fase onderling is er 400V spanning. Wat je thuis gebruikt is over het algemeen de stroom verdeeld over de drie fases en de nulleiding.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bTr6gYSQXUEzMMloRjnUwZ3B980=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MOfOh4osGJnaevoh2u6ii7cm.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jYozBfDDF17U4uxp2XrDQDkFvVw=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/i3kY7qBBstrgP0Hq4uG1WOfq.png?f=fotoalbum_tile
Omdat eigenlijk alle apparaten en aansluitingen thuis gewoon gebruik maken van een van de fases en een nul, met 230V. Maar als je een apparaat hebt wat gebruik maakt van het verschil tussen de fasen onderling (400V) dan kun je dus met dezelfde 'stroom' en meer spanning, meer vermogen opnemen. Is dat dan krachtstroom?
Ja, daar komt het op neer. 16A op 400V is meer vermogen (6.400VA) dan 16A op 230V (3.680VA). Draaistroom is een mooiere naam:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9HAIiAPjUlEyOV7OQWiNNyfTVi4=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/kCzuCpSKg8l4ckNPsuGXa1EX.gif?f=fotoalbum_large
Misschien wel een erg lang verhaal in het i4 topic. In het kort, thuis laden op een 3N400V aansluiting is fijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milton1
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22-07 15:23
ASS-Ware schreef op maandag 29 januari 2024 @ 19:22:
[...]

Ik geef alleen maar aan wat BMW levert he.
Het CoC wordt ook door BMW geleverd ;-) Een dealer die 255 winterbanden (met het sterretje*) aanbiedt op 18 duim achteraan die levert een velgenset die niet conform is met het BMW i4 certificaat (en dus de autokeuring in België).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodoo077
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17:02
Ik weet dat ik in het verleden voor ik de wagen had, de vraag al eens gesteld heb over dashcams.
Toen is er o.a. deze voorgesteld:
https://bmwshop.ekris.nl/...iligheid-camera-car-eye-3

Iemand die in zijn i4 een dashcam heeft geïnstalleerd en wat meer info kan geven over model en tevredenheid?
Ik zoek eigenlijk eerder een dashcam of iets vergelijkbaar dat werkt als de wagen ergens geparkeerd staat. Idee is dus een cam op USB die ik aansluit op een powerbank en die in de tijd dat ik weg ben, alles opneemt. Dan verlies je paar minuten als je terugkomt om even rond de wagen te gaan om te kijken of die niet aangereden is of dergelijke.
Als alternatief desnoods twee goedkopere, 1 voor vooraan en achteraan maar zeker in koffer zonder de aansluiting in de koffer bij nieuwere modellen lastig. Eigenlijk geen idee hoe je daar nu kan nog een dashcam kan gebruiken zonder die aansluiting?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dencoupe
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-07 21:16
Aerez schreef op maandag 29 januari 2024 @ 18:51:
Aanstaande donderdag gaat de i4 terug omdat er wat dingen niet goed zijn. Een van de dingen is het zoekerige instabiele rijgedrag op hoge snelheden, wat eerder is besproken hier. Ik laat jullie weten wat eruit komt.

Een ander ding is de head-up display, die is een soort van dubbel. Misschien dat iemand van jullie dit ook heeft, of heeft gehad? Bij mij is het alleen scherp/goed te krijgen als ik de stoel in de laagste stand zet (maar dat gaat helaas niet met mijn rug). Hoe hoger ik ga, hoe vager het wordt.

[Afbeelding]
mijn stoel staat helemaal in zijn hoogste stand en heb daar totaal geen last van.

Ik heb het volgens mij wel eens ergens gelezen dat iemand zijn voorruit vervangen was door eentje van een gewone 4 serie benzine en die had dit probleem ook. En als je niet weet dat je ruit vervangen is, wil niet zeggen dat het niet gebeurd is voor aflevering ;)

Weet niet of het onderdeelnummer op een raam staat, anders zou je dat al vooraf kunnen checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aerez
dencoupe schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 14:53:
[...]

mijn stoel staat helemaal in zijn hoogste stand en heb daar totaal geen last van.

Ik heb het volgens mij wel eens ergens gelezen dat iemand zijn voorruit vervangen was door eentje van een gewone 4 serie benzine en die had dit probleem ook. En als je niet weet dat je ruit vervangen is, wil niet zeggen dat het niet gebeurd is voor aflevering ;)

Weet niet of het onderdeelnummer op een raam staat, anders zou je dat al vooraf kunnen checken.
Blij om te lezen dat jij dit niet hebt. Dan hoop ik dat het opgelost kan worden. :)

Ik ga eens op onderzoek uit met hulp van de info op de voorruit, bedankt voor de tip. Het zou me niets verbazen als er iets vervangen/mis was voor aflevering. Zag al wat beschadigingen in de buurt van de voorruit bij aflevering. En misschien is dat ook waarom mijn ruitenwisser het niet goed doet…

Misschien weet iemand hier toevallig of de juiste voorruit erin zit?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DjRvtJvW_H-rDaQsFRaeyrD33R4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EsOYZbXAQGrSLD0zW4hsvb2N.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterdepeer
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 22-07 11:06
even een domme vraag, maar heb je wel geprobeerd om het beeld in hoogte aan te passen? Gezien je het niet ervaart als je op de laagste stand zit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noctilucus
  • Laatst online: 03-02 12:05
Aerez schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 17:20:
[...]
Misschien weet iemand hier toevallig of de juiste voorruit erin zit?...
Voor wat het waard is: net gekeken en dat is precies dezelfde voorruit als mijn i4 en ik heb geen last van dubbel beeld bij de HUD.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aerez
peterdepeer schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 08:50:
[...]

even een domme vraag, maar heb je wel geprobeerd om het beeld in hoogte aan te passen? Gezien je het niet ervaart als je op de laagste stand zit?
Ja, heb ik gedaan. Geen domme vraag, eerder dom van mij dat ik het er niet bij had gezet. Het verplaatsen van de display verandert het effect niet helaas.
noctilucus schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 09:00:
[...]

Voor wat het waard is: net gekeken en dat is precies dezelfde voorruit als mijn i4 en ik heb geen last van dubbel beeld bij de HUD.
Thanks voor het checken! Dan ben ik heel benieuwd wat eruit gaat komen morgen.

Ik laat het wel weten, ook m.b.t. de koersvastheid.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• voodoo077
[b]Aerez in "Het grote BMW i4 topic"
Toen ik de wagen afgehaald had, was ik ook niet tevreden met de HUD. Ik zag werkelijk nauwelijks iets. Uiteindelijk dan beginnen spelen met de zetel en pas in laagste stand, ideaal met mijn lengte, zie ik alles netjes.
Bij jou lijkt het eerder niet scherp. Op mijn vorige wagen kon ik ook de scherpte aanpassen maar denk niet dat dit lukt met de i4. Maar voor mij is de HUD nu wel ok.

Zo zijn er helaas nog van die kleine zaken die me pas opvallen als je even met de wagen rijdt:
- geen plaats voor zonnebril - lader is geen oplossing want die werkt perfect met mijn Android telefoons
- geen BMW logo bij openen deuren - zelf mijn 8 jaar oude wagen heeft dat en sinds dan elke andere die ik
kocht- toch spijtig.
- weinig wow effect bij de ambiance lightning met de gekleurde LEDS - mocht van mij meer zijn zoals bij i5
- M Sport stuur op de M50 is zelfde als bij de e40 M Sport lijkt het - geen andere stuur dus?
- de stuurverwarming is aan/uit - niet zoals bij de vorige wagen met verschillende standen - zonde
- ik vind momenteel geen oplossing om Waze en standaard GPS samen te gebruiken. Dus GPS op HUD en
Waze op scherm zoals ik wel kon bij vorige auto
- geen sigarettenaansteker in de koffer (geen trekhaak)
- Meest irritante blijft uiteraard omwille van regels in BE of NL dat rijstrook aanpassen, snelheid aanpassen,
tonen verkeerslichten, ... niet werkt terwijl dit op andere auto's in BE of NL wel werkt :+

Sommige van die zaken kon ik al vastgesteld hebben tijdens mijn testritten, andere niet door oa. aanpassen model/jaargang.

Gelukkig zijn dat niet zo een erge problemen - de 2 laatste storen me wel - en is het rijplezier meer dan aanwezig om die kleine irritaties te vergeten. En misschien dat ik bij oom Ali of nonkel Temu wel een oplossing vind voor bril etc. >:)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aerez
Mooie voorbode voor de LCI van de i4…

https://www.autoweek.nl/a...oupe-en-cabrio-vernieuwd/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jiriki
voodoo077 schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 09:37:
[...]
- geen plaats voor zonnebril - lader is geen oplossing want die werkt perfect met mijn Android telefoons
Niet toevallig een 3D printer beschikbaar?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kWFdhYhADfVUJGfb9xMg_mTbFjA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vInykIVNm0dbNWNZMj3756aU.jpg?f=user_large
Edit: nog niet zelf getest overigens

[ Voor 3% gewijzigd door Jiriki op 01-02-2024 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noctilucus
  • Laatst online: 03-02 12:05
voodoo077 schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 09:37:
...
- ik vind momenteel geen oplossing om Waze en standaard GPS samen te gebruiken. Dus GPS op HUD en
Waze op scherm zoals ik wel kon bij vorige auto
...
Dat vind ik ook wel een gemis, al had ik hetzelfde probleem bij mijn vorige (Audi). Maar Waze is gewoon een stuk beter in het vermijden van files, wegenwerken,... terwijl de standaard navigatie bij een EV juist handig is voor laadpalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-07 15:05
Je kan ook al configureren op de bmw site. Dan zie je ook de nieuwe binnenkant. wijzigingen zijn vooral op het gebied van ambient lighting lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulic
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18:38
In mijn App word de ritgeschiedenis niet meer getoond, omdat in de auto de rechten niet goed zouden staan. Daar staan ze wel goed. Heeft iemand anders dit ook sinds 1-2 dagen?

Inmiddels werkt het weer....

[ Voor 8% gewijzigd door Hydraulic op 01-02-2024 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukosje
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-06 12:55
Hydraulic schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 11:49:
In mijn App word de ritgeschiedenis niet meer getoond, omdat in de auto de rechten niet goed zouden staan. Daar staan ze wel goed. Heeft iemand anders dit ook sinds 1-2 dagen?
Ik had hetzelfde, heb toen de handmatige selectie toegepast in de auto en sindsdien werkt het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UUID
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 14-07 15:59
Buiten de lichten en ventilatierooster lijkt hij voornamelijk hetzelfde. Of is ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
Volgens mij zouden er ook nieuwe kleuren en nieuwe velgen beschikbaar komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter81!
Even een vraagje: ik heb nu in mijn Tesla model 3 een duidelijke plek voor mijn telefoon, met draadloos laden. Werkt prima maar wordt wel soms erg warm.

Nu lees ik overal (ook in dit topic) dat de ervaringen met de BMW wirless charger erg slecht zijn en dat die helemaal snel warm loopt. Die zit er bij mij gelukkig niet op straks.

Maar toch, ben ik op zoek naar een goede oplossing voor mijn telefoon. Heeft iemand ervaring met bijvoorbeeld deze aftermarket charger? https://car-wireless.com/...VN9KCYNh5YdkaAtLNEALw_wcB

Heb liever geen lelijke houder op mijn dashboard

Vraag mij sowieso af of ik de telefoon in de praktijk nog in het zicht nodig heb met carplay (flitsmeister e.d., doe ik meestal zonder piepjes, alleen visiueel).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fonias
  • Registratie: September 2002
pieter81! schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 16:48:
Even een vraagje: ik heb nu in mijn Tesla model 3 een duidelijke plek voor mijn telefoon, met draadloos laden. Werkt prima maar wordt wel soms erg warm.

Nu lees ik overal (ook in dit topic) dat de ervaringen met de BMW wirless charger erg slecht zijn en dat die helemaal snel warm loopt. Die zit er bij mij gelukkig niet op straks.

Maar toch, ben ik op zoek naar een goede oplossing voor mijn telefoon. Heeft iemand ervaring met bijvoorbeeld deze aftermarket charger? https://car-wireless.com/...VN9KCYNh5YdkaAtLNEALw_wcB

Vraag mij sowieso af of ik de telefoon in de praktijk nog in het zicht nodig heb met carplay (flitsmeister e.d., doe ik meestal zonder piepjes, alleen visiueel).
Ik heb bewust de draadloze laden van BMW niet genomen.
Weet niet of je een iPhone hebt maar ik heb het volgende in gebruik icm een MagSafe lader.
https://www.thingiverse.com/thing:6024509

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Quiller

De oplossing : usb kabel in de armsteun die je naar het vak dat voorzien voor gsm legt en daar gsm via draad aansluiten. (armsteun kan perfect dicht met de draad er tussen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodoo077

Ik begrijp die negativiteit niet over de lader. Is nu mijn derde auto met een lader en deze werkt even goed/slecht als de andere. Ik heb ook al in verleden een lange testrit gedaan met een Model 3 & Y en i4 en bij de drie was mijn S21 toen even goed geladen. Ok, de telefoon was warm maar werd wel geladen.
Nu heb ik sinds 3 weken de wagen en sinds een week een S24 Ultra en deze geraakt er maar net in maar ook die laadt op.
Werkt het even goed als een andere oplossing? Nee maar dan heb je meestal iets extra nodig waar je telefoon niet altijd even handig in kan en dat soms storend aanwezig is.
Ik zie die functie eerder als een extra dat ervoor zorgt dat de batterij niet naar beneden gaat terwijl ik Waze gebruik.

Zie supra in mijn vorige topic - iemand tips Dashcam?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pieter81!
voodoo077 schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 09:26:
[...]

Ik begrijp die negativiteit niet over de lader. Is nu mijn derde auto met een lader en deze werkt even goed/slecht als de andere. Ik heb ook al in verleden een lange testrit gedaan met een Model 3 & Y en i4 en bij de drie was mijn S21 toen even goed geladen. Ok, de telefoon was warm maar werd wel geladen.
Nu heb ik sinds 3 weken de wagen en sinds een week een S24 Ultra en deze geraakt er maar net in maar ook die laadt op.
Werkt het even goed als een andere oplossing? Nee maar dan heb je meestal iets extra nodig waar je telefoon niet altijd even handig in kan en dat soms storend aanwezig is.
Ik zie die functie eerder als een extra dat ervoor zorgt dat de batterij niet naar beneden gaat terwijl ik Waze gebruik.

Zie supra in mijn vorige topic - iemand tips Dashcam?
Ik heb geen ervaring met de i4 lader, daarvoor baseer ik mij op de dingen die ik erover lees. Heb wel ervaring met de lader in een Tesla 3 en die werkt wel matig. Heb meer dan eens gehad dat met gemiddelde buitentemperaturen mijn iphone (13 mini) het even niet meer deed, omdat die te warm was geworden met een lange (40+ minuten) teams call (zonder video). Heb je met een draadje niet, en wellicht met andere wireless chargers ook minder snel? Vandaar de vraag.

Magsafe optie heb ik naar gekeken overigens, maar we hebben ook nog een SE2020 in de roulatie en die werkt er helaas niet op...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quiller
In mijn ogen (als leek met interesse in tech) heeft BMW met de draadloze lader een 'onvergeeflijke' designfout gemaakt. De plaats waar je de gsm legt om op te laden is een 'ingeboxd' (geen nl woord i know) systeem met nagenoeg geen mogelijke luchtcirculatie. Hier had men op zijn minst een soort onderliggend blaassysteem moeten maken om voor verkoeling te zorgen. Nu kan het niet anders dan dat de boel warm wordt. (kortom heel slecht voor je gsm batterij op zijn minst EN na korte tijd laadt hij nog nauwelijks op tot helemaal niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kayjay
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-07 11:33
pieter81! schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 11:48:
[...]

Ik heb geen ervaring met de i4 lader, daarvoor baseer ik mij op de dingen die ik erover lees. Heb wel ervaring met de lader in een Tesla 3 en die werkt wel matig. Heb meer dan eens gehad dat met gemiddelde buitentemperaturen mijn iphone (13 mini) het even niet meer deed, omdat die te warm was geworden met een lange (40+ minuten) teams call (zonder video). Heb je met een draadje niet, en wellicht met andere wireless chargers ook minder snel? Vandaar de vraag.

Magsafe optie heb ik naar gekeken overigens, maar we hebben ook nog een SE2020 in de roulatie en die werkt er helaas niet op...
Krijg je een SE2020 niet werkende met MagSafe door er een speciaal hoesje voor te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodoo077
Quiller schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 12:10:
In mijn ogen (als leek met interesse in tech) heeft BMW met de draadloze lader een 'onvergeeflijke' designfout gemaakt. De plaats waar je de gsm legt om op te laden is een 'ingeboxd' (geen nl woord i know) systeem met nagenoeg geen mogelijke luchtcirculatie. Hier had men op zijn minst een soort onderliggend blaassysteem moeten maken om voor verkoeling te zorgen. Nu kan het niet anders dan dat de boel warm wordt. (kortom heel slecht voor je gsm batterij op zijn minst EN na korte tijd laadt hij nog nauwelijks op tot helemaal niet).
Bij gebruik van je telefoon en na 1 uur rijden - hoeveel is de telefoon geladen of ontladen bij jou?
Bij mijn andere 2 voertuigen met een lader zit die op dezelfde plaats en koelt ook niet ...
Nooit probleem gehad.
enige keer wel was met een telefoon op externe lader - genre magsafe en met de zon erop en dan is die uitgegaan door de warmte

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aerez

Ik heb de iPhone in het opbergvak in de armsteun, daarin zit een USB-C poort dus met een simpele USB-C kabel in de iPhone en klaar. Als je de armsteun dicht hebt past de kabel er nog doorheen als je de telefoon eens nodig hebt en je toch niet de armsteun open wil hebben. Maar in principe gebruik ik de iPhone niet zelf meer. Via CarPlay heb ik Flitsmeister. Ik gebruik gewoon de BMW navigatie en de flitsers worden dan via notificaties (beeld en geluid indien gewenst) weergegeven. Alleen voor Apple Music ga ik naar CarPlay, maar dat werkt ook vanaf het muziek icoon in het menu, dus goede integratie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pieter81!
Aerez schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 14:47:
[...]

Ik heb de iPhone in het opbergvak in de armsteun, daarin zit een USB-C poort dus met een simpele USB-C kabel in de iPhone en klaar. Als je de armsteun dicht hebt past de kabel er nog doorheen als je de telefoon eens nodig hebt en je toch niet de armsteun open wil hebben. Maar in principe gebruik ik de iPhone niet zelf meer. Via CarPlay heb ik Flitsmeister. Ik gebruik gewoon de BMW navigatie en de flitsers worden dan via notificaties (beeld en geluid indien gewenst) weergegeven. Alleen voor Apple Music ga ik naar CarPlay, maar dat werkt ook vanaf het muziek icoon in het menu, dus goede integratie.
Thanks! Door Tesla geen ervaring met CarPlay, als het op deze manier werkt kan de telefoon inderdaad ook gewoon in de middenarmsteun. Dat ga ik eerst proberen. Nog 7 weken wachten en dan ;w Tesla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quiller
voodoo077 schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 13:05:
[...]
Bij gebruik van je telefoon en na 1 uur rijden - hoeveel is de telefoon geladen of ontladen bij jou?
Bij mijn andere 2 voertuigen met een lader zit die op dezelfde plaats en koelt ook niet ...
Nooit probleem gehad.
enige keer wel was met een telefoon op externe lader - genre magsafe en met de zon erop en dan is die uitgegaan door de warmte
Als ik mijn gsm daar leg om te laden (en android auto (waze) gebruik) dan laadt hij de eerste 20 minuten a half uur heel langzaam bij... Daarna stopt laden (lichtje laadvak wordt rood) meestal en voelt de phone echt warm... (net als het vak).

De gsm is een samsung flip 3 (mijn vrouw een s23 ultra zelfde probleem) ... Als wij deze gsm's thuis draadloos opladen (op de kast) geen enkel probleem. Steek ik een kabel in en leg hem in dat vak geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodoo077
Quiller schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 15:48:
[...]

Als ik mijn gsm daar leg om te laden (en android auto (waze) gebruik) dan laadt hij de eerste 20 minuten a half uur heel langzaam bij... Daarna stopt laden (lichtje laadvak wordt rood) meestal en voelt de phone echt warm... (net als het vak).

De gsm is een samsung flip 3 (mijn vrouw een s23 ultra zelfde probleem) ... Als hij hem thuis draadloos opladen (op de kast) geen enkel probleem. Steek ik een kabel in en leg hem in dat vak geen enkel probleem.
Thx 4 info.
Ik had dus S21 en nu S24 Ultra en beiden blijven laden - ook na ongeveer 1u nog steeds blauw.
Misschien andere versie lader of probleem met sommige laders?
Zal eens langere test doen om te checken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:55
nokie schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 15:33:
(Gewoon even aangeven: ik heb eigenlijk hetzelfde probleem, mijn aansluiting is 3N400V 32A - hoofdschakelaar is een Teco L9 f32/3N - ook een Alfen lader en inderdaad gaat die ook niet hoger dan 3,6kW. Lader is van Eneco, die gaan waarschijnlijk een technieker sturen om het te bekijken want ze weten ook niet wat er precies fout is. Indien de vraag tegen dan nog relevant is, zal ik hier wel posten wat bij mij de oplossing was).
Even mezelf quoten… Technieker is vandaag langsgeweest, maar voorlopig zonder succes. Wat hij wel heeft gevonden, is dat de voedingskabel op 2 fasen 230V gaf op de 6mA aansluiting, maar op de 3e fase slechts 15-20V. Eerst dacht hij dat de kabel beschadigd was, maar bij het uitmeten van de kabel zelf, bleek alles in orde. Dan heeft hij het voedingsbord vervangen, waarna hij effectief op de 3 fasen 230V had.

Nu bleek dat niet de oplossing te zijn, want daarna bleef de wagen nog steeds laden op 1 fase (dus 3,6kW 230V/16A). Uiteindelijk met wat rondbellen en samen monitoren, denken ze nu dat het de laadkabel zelf moet zijn, want verder staan alle instellingen goed (zeggen ze). Hij had er geen meer bij, dus hij komt volgende donderdag terug om die te vervangen en te kijken of het daarmee is opgelost.

Laat ons hopen, want over 2 weken wordt mijn vrouw haar elektrische wagen geleverd, 3,6kW gaat niet goed zijn voor ons huwelijk :+

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Ard1970
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 09-02 18:03
Afgelopen maandag mijn auto naar de dealer gebracht, wegens de storing “Aandrijving”. In december kreeg ik voor het eerst deze melding, waarna de dealer hem inplande voor 29 januari. Eerder kon niet, vanwege de moeilijkheidsgraad van dit issue. Doorrijden zou geen probleem zijn (dat bleek ook zo), al zijn de dagelijkse meldingen op het scherm niet bepaald rustgevend 😅

De auto zou ik ongeveer 3 dagen kwijt zijn.
Als lener kreeg ik een i5 eDrive40 M-Sport mee, leuk om eens een paar dagen te testen.

Qua exterieur… mwoah. Ik kan niet zeggen dat ik echt enthousiast ben. Wellicht ook omdat hij op matzwarte winterwielen staat, die met hun 19” echt aan de kleine kant zijn vind ik. De verlichte grill? Mwoah. Ik vind ook niet dat je er aan afziet dat het een auto is met een nieuwprijs van > 100K 😯

Qua interieur; alles is op comfort gericht, mooie materialen wel. Stoelen heerlijk. Ruimte ook prima.
Panoramadak is groot, maar jammer dat het niet open kan. Dat mis ik wel. Apart ook; nagenoeg geen zichtbare ventilatieroosters. Wel zichtbaar; de ambiance verlichting. Verschrikkelijk, wat een kermis. Dat vind ik in de i4 echt vele malen mooier.
De boost-paddle is grappig.

De navi in VR is wel iets wat ik ook graag in de i4 zou hebben gehad, dat oogt mooi en handig.

Rij-eigenschappen; ook dit is veel meer gericht op comfort, logisch ook gezien de klasse. Ik prefereer de wegligging van mijn (verlaagde) i4; het rijd en stuurt veel strakker en sportiever. De auto is, als eDrive40 zuiniger dan mijn i4 e40, al staat mijn wel op een grotere maat velgen (20”). Zal ook met de stroomlijn van de i5 te maken hebben, gok ik. De i4 is echter ook beduidend sneller.

De dealer gaf aan dat het verhelpen van de storing ca. 3 dagen zou duren, echt had men plots te kampen met ziekmeldingen. Men kon dus pas vandaag (dag 5) starten aan mijn auto, waardoor ik hem dus ergens volgende week kan ophalen. Tot die tijd rijden in de i5 is geen straf, maar ik ruil hem straks weer graag in voor mijn i4 😎

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Br5jYWufrnx6H-xUER1nNgmvNx0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uouBaBaN2U30iaxmjHzHzdNC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z9_RJPVStEgN7-oDr94-QzW_p78=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wnlDeXi5DL3MfCWXe7A4VTRr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YeACSx3eyNqvYQkqeSzyZx1eBvo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F4XcWomlfC5XIwa21GiJVacd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WOcquaRQ3SbiyqW-HW8yH9UHHcI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jYhWEaKeOHzdsqrTTApfHO0P.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HF9bKeJyXwzB5XjAbhdlRZ-qVJY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H5Bane9t5UfK73XxQWovPwZL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5UmTn2pxwL5ppaEsrMHYGmIHXxM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dzjgNhZbTb7xI7JdHI3R6Hb0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NSzqx4qLc9D_EYNa2Po16tmlkTY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rLNxgztHFyhLrG8nH28W1icy.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JmPnMWJryWvieMN4Ynm54jMovOo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7uLbmg0UX6v09QC6pVdAhMdO.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Ard1970 op 02-02-2024 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
fonias schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 17:07:
[...]

Ik heb bewust de draadloze laden van BMW niet genomen.
Weet niet of je een iPhone hebt maar ik heb het volgende in gebruik icm een MagSafe lader.
https://www.thingiverse.com/thing:6024509
Waar heb je dat verloopstekkertje vandaan?
Kan de klep zo nog dicht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fonias
  • Registratie: September 2002
ASS-Ware schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 21:56:
[...]

Waar heb je dat verloopstekkertje vandaan?
Kan de klep zo nog dicht?
Klep kan gewoon dicht.
Verloop heb ik van Amazon.
https://www.amazon.nl/gp/...itle_o09_s00?ie=UTF8&th=1

Bij gebruik met CarPlay en Flitsmeister laad de iPhone sneller bij dan er verbruikt wordt.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Aerez
Update n.a.v. bezoek aan de dealer m.b.t. koersvastheid.

Gelukkig hebben ze hetzelfde ervaren bij de dealer als ik en is het nu opgelost. Sjonge, je kan je niet voorstellen hoe blij ik ben nu, want de auto rijdt zo lekker. Ik merkte het probleem vooral bij hoge snelheden, maar nu bij het wegrijden al merk je het verschil met voorheen. De auto rijdt/glijdt lekker soepel weg, schijnbaar was eerder het rijden altijd een beetje stroef. De auto reageert ook heel anders nu bij een beetje sportief rijden.

Het uitlijnen en een en ander regelen in het systeem/management was de oplossing, net zoals ook bij anderen al werd geconcludeerd.

Mijn advies: merk je dit ook maar een beetje, ga terug. Je rijplezier is echt vele malen groter.

Ik moet vandaag nog naar Duitsland, dus ben heel benieuwd hoe dat gaat op serieuze snelheden.

Ik heb eindelijk ontdekt wat freude am fahren betekent. :D

P.s. andere dingen zijn keurig opgelost (zoals een spontane barst in de zijruit bij de bestuurder). Head-up display blijk ik echt te hoog te zitten voor het systeem. De speciale laag op de voorruit is alleen plaatselijk. Bij een andere i4 mocht ik kijken en daar was het precies hetzelfde. Ik heb (zeker in vergelijking met Nederlanders, ik ben Pools) korte benen en een lang bovenlijf. Dus ik zit te hoog voor dat display, het is wat het is en ben blij dat ik nu lekker kan ga rijden vanaf 8.000 km op de teller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raf91
Aerez schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 08:20:
Update n.a.v. bezoek aan de dealer m.b.t. koersvastheid.

Gelukkig hebben ze hetzelfde ervaren bij de dealer als ik en is het nu opgelost. Sjonge, je kan je niet voorstellen hoe blij ik ben nu, want de auto rijdt zo lekker. Ik merkte het probleem vooral bij hoge snelheden, maar nu bij het wegrijden al merk je het verschil met voorheen. De auto rijdt/glijdt lekker soepel weg, schijnbaar was eerder het rijden altijd een beetje stroef. De auto reageert ook heel anders nu bij een beetje sportief rijden.

Het uitlijnen en een en ander regelen in het systeem/management was de oplossing, net zoals ook bij anderen al werd geconcludeerd.

Mijn advies: merk je dit ook maar een beetje, ga terug. Je rijplezier is echt vele malen groter.

Ik moet vandaag nog naar Duitsland, dus ben heel benieuwd hoe dat gaat op serieuze snelheden.

Ik heb eindelijk ontdekt wat freude am fahren betekent. :D

P.s. andere dingen zijn keurig opgelost (zoals een spontane barst in de zijruit bij de bestuurder). Head-up display blijk ik echt te hoog te zitten voor het systeem. De speciale laag op de voorruit is alleen plaatselijk. Bij een andere i4 mocht ik kijken en daar was het precies hetzelfde. Ik heb (zeker in vergelijking met Nederlanders, ik ben Pools) korte benen en een lang bovenlijf. Dus ik zit te hoog voor dat display, het is wat het is en ben blij dat ik nu lekker kan ga rijden vanaf 8.000 km op de teller.
Hoi Aerez,

Wat fijn dat het opgelost is! Kan niet wachten tot bij mij het gevoel van fraude am fahren ook weer "terug" is. Ik heb binnenkort een afspraak staan voor een diagnose...(Moest wel eerst m'n achterbanden en -wielen wisselen voor dit kon).

Mag ik vragen bij welke dealer je bent geweest en wat voor banden je voor en achter hebt?

Opnieuw uitlijnen en stuurhuis systeem opnieuw inlezren lijkt idd vooralsnog meest voorkomende fix!
Pagina: 1 ... 84 ... 119 Laatste

Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.