Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phex
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-05 22:41
Ik heb nu 2x een nieuwe i4 in ontvangst mogen nemen bij BMW/Dusseldorp, beide gevallen was de auto niet echt schoon van buiten, plakresten van stickers en missende accessoires zoals matten en laadkabels.

Beide personen wisten weinig inhoudelijks te vertellen over de auto, de oplevering is gewoon een vast riedeltje wat ze leren op een training van BMW.

Ik denk dat je gewoon niet zoveel van de oplevering moet verwachten. Jij bent heel blij met je elektrische auto, maar voor de dealer is het weer een auto minder waar ze in de werkplaats op kunnen verdienen.

Als je echt vragen hebt kun je ze beter hier stellen! Gefeliciteerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:08
phex schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 14:24:
[..] maar voor de dealer is het weer een auto minder waar ze in de werkplaats op kunnen verdienen.

[..]
Is BMW zo goed dan in die EV markt? Ik rijd nu zelf een VW ID.3 en dat ding staat echt vaker bij de dealer dan mijn vorige auto met verbrandingsmotor. Zelfs mijn Giulietta heeft minder issues dan de ID.3

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dencoupe
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20-05 19:53
je hebt ook dealers die maken van de aflevering een feestje. Mijn dealer Nobra Uden doet dat. Nemen ook alle tijd om de iDrive uit te leggen en meteen zaken voor je in te stellen.

@DonJunior mijn i4 heeft 2x een terugroep actie gehad. Beide keren was de auto dezelfde dag klaar en heb je voor die dag een leenauto. Ook wel eens een werkplek gereserveerd en heb ik een dag tussen verschillende mooie Bmw's mijn werk zitten doen, waarbij koffie/thee ook netjes door de gastdames werd verzorgd. Verder geen enkel probleem gehad met de auto. Dus wat mij betreft is de i4 van BMW inderdaad zo goed!

Maar net zoals bij elk merk heb je natuurlijk altijd wel een exemplaar erbij zitten die niet zonder kwaaltjes is. Dus er zullen ook echt wel gebruikers zijn die minder tevreden zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phex
dencoupe schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 14:36:
je hebt ook dealers die maken van de aflevering een feestje.
Dat zeiden ze bij beide opleveringen: "we gaan er een feestje van maken".

Grappenmakers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:50
Dat is nieuw! Mooie find want dit was bij de F-series bv niet mogelijk.
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolelael
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21-05 13:43
Hier niet. Wel i4 van 03/2022

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/frpWmv1SWkM3uqM3C29FORfBQDc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rnFDcQPnVw9Cb1CCHBL74Baz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:39

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Ik kan me het bij die van mij (10-2022) ook niet herinneren dat ik dat kan instellen. Ik zal vanavond even controleren. Dit zijn wel weer van die dingen waarvan ik denk: Waarom nou BMW?

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:08
Hmm.. heb ik daar dan zo langs gekeken?

Hmm nee dus.... ben niet de enige die dat niet heeft. Ik heb iDrive 8.5 .

[ Voor 8% gewijzigd door Cinemaskoop op 11-01-2024 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:03
Danfoss schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 16:30:
[...]

[...]

Ik kan me het bij die van mij (10-2022) ook niet herinneren dat ik dat kan instellen. Ik zal vanavond even controleren. Dit zijn wel weer van die dingen waarvan ik denk: Waarom nou BMW?
Cinemaskoop schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 18:15:
[...]

HyperBart schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 14:54:
[...]

Dat is nieuw! Mooie find want dit was bij de F-series bv niet mogelijk.
Bedankt!
Je kunt het altijd coderen. Helaas dan niet op je scherm maar wel op de achtergrond :)
phex schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 14:51:
[...]

Dat zeiden ze bij beide opleveringen: "we gaan er een feestje van maken".

Grappenmakers :)
Ik heb mijn auto bij Van Poelgeest vandaan en de verkoper deed ook de aflevering. Nam ruim de tijd voor alles, kon al mijn vragen beantwoorden. We hebben samen alles doorlopen en ingesteld en als toetje kreeg ik een mooie fles bubbels. Het kan dus wel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
bakkie1985 schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 18:20:

[...]

Ik heb mijn auto bij Van Poelgeest vandaan en de verkoper deed ook de aflevering. Nam ruim de tijd voor alles, kon al mijn vragen beantwoorden. We hebben samen alles doorlopen en ingesteld en als toetje kreeg ik een mooie fles bubbels. Het kan dus wel :)
Ik geef van tevoren altijd aan dat ik het zelf wel uitvind en ze uitleg mogen beperken tot eerste inlog op systeem. Ten eerste wil ik lekker zsm rijden en ten tweede vind ik dat juist wel leuk om zelf te doen.

Flesje bubbels is uiteraard wel altijd welkom! :9

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tosti Ham-Kaas245
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-05-2024
Cinemaskoop schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 18:15:
[...]

Typisch inderdaad. Die van mij is van 09-2022 en heeft iDrive 8.0. Ik weet niet of het type stoel nog van invloed is? Ik heb de verwarmbare en geventileerde variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
voodoo077 schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 13:23:
Eindelijk mijn M50 ontvangen vandaag ... besteld in 2022.
Wel wat teleurgesteld in de dealer.
De persoon die normaal auto's uitlevert was er niet, terwijl je een afspraak hebt. Dus moest een verkoper het maar doen en die kon niet alles uitleggen. Zelf de sportboost of de 3D camera lukte niet.
Nu de lange zoektocht om alles in orde te krijgen, oa. Waze en of Maps op scherm en op Headsup etc.
Dat wist hij allemaal niet hoe het moest

Echter een onderhoudscontract voorstellen wel - 52€ per maand gedurende 5 jaar om geen kosten te hebben...
Ik dacht dat eerste onderhoud pas na 2 jaar was?
Dan heb je dan al +/-1200€ betaald, lijkt me toch te duur?

Dan zie ik sommigen een mooie box krijgen met autosleutels erin en flesje drank en ik krijg gewoon 2 losse sleutels en niks extra.
Maar goed ik ga er niks achter zoeken, belangrijker is eindelijk de wagen!
Als particuliere koper heb je toch al die 4 jaar service inclusive ?

Vage dealer.. welke is het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:15
Cinemaskoop schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 20:31:
[...]

Het is een optie die standaard aan staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolelael
Tosti Ham-Kaas245 schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 19:33:
[...]

Typisch inderdaad. Die van mij is van 09-2022 en heeft iDrive 8.0. Ik weet niet of het type stoel nog van invloed is? Ik heb de verwarmbare en geventileerde variant.
Hier idrive 8 dus en vernasca lederen sport stoelen .. geen ventilatie

Enigste wat ik nog zou kunnen denken is de software versie ; maar zit op de laatste

11/2023.42

Enfin, ik heb t in de background aangepast via bimmercode dus t volstaat zo

[ Voor 19% gewijzigd door rolelael op 12-01-2024 07:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodoo077
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14-05 15:00
Cinemaskoop schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 20:31:
[...]

Vage dealer.. welke is het?
Ik heb die gekocht als zelfstandige - misschien daardoor geen 4 jaar service?
Maar ik zie op de site enkel standaard 3 jaar - dit zit bij de wagen bij die raar dat ze apart willen aanrekenen extra.
Ik zie wel in België een betalende optie voor extra service 6 jaar aan 995 euro - dat is al goedkoper en voor 6 jaar.
Maar is enkel...
Volgende diensten zijn inbegrepen:
• Onderhoud volgens BMW-richtlijnen
• Interieurfilter(s) vervangen
• Remvloeistof vervangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
[quote]voodoo077 schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 09:02:
[...]

Ik heb die gekocht als zelfstandige - misschien daardoor geen 4 jaar service?
Maar ik zie op de site enkel standaard 3 jaar - dit zit bij de wagen bij die raar dat ze apart willen aanrekenen extra.
Ik zie wel in België een betalende optie voor extra service 6 jaar aan 995 euro - dat is al goedkoper en voor 6 jaar.
Maar is enkel...
• Remvloeistof vervangen
[quote]
Meer onderhoud heb je toch niet nodig? In nederland zit er standaard aangegevinkt dat je 4 jaar onderhoud krijgt en bij lease auto’s haal je dat eraf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodoo077
Cinemaskoop schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 09:40:
[quote]voodoo077 schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 09:02:
[...]
Maar is enkel...
• Remvloeistof vervangen
[quote]
Meer onderhoud heb je toch niet nodig? In nederland zit er standaard aangegevinkt dat je 4 jaar onderhoud krijgt en bij lease auto’s haal je dat eraf
Je hebt in BE 3 jaar garantie maar geen onderhoud standaard denk ik maar mogelijkheid om voor 995 dus 6 jaar onderhoud aan te vinken.
Dat andere aan 50€ per maand is zogezegd als bv je klink afbreekt, motor het begeeft buiten de gewone garantie om.

Misschien dat Belgen die de optie van 995€ wel genomen hebben, meer uitleg kunnen geven? _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aerez
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-08-2024
Pietervs schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 17:00:
Wat vinden jullie het grootste voor-/nadeel van de i4?
Pas na 3 maanden en 7.000 km in een BMW i4 kan ik het volgende zeggen (na drie Audi’s):

Voordelen:
- design & solide (fraai ontworpen, alles voelt stevig aan)
- software (bediening werkt redelijk overzichtelijk)
- rijassistentie (werkt soepel en betrouwbaar)
- kofferbak (veel ruimte)

Nadelen:
- software (diverse slecht uitgewerkte dingen, zoals sleutelherkenning als je met twee sleutels in de auto zit werkt waardeloos, parkeerassistent die nog niet een keer goed zelf inparkeerde, etc)
- verlichting (helaas geen laserlight genomen, want de standaard verlichting is slecht)
- sensoren/radar niet bestand tegen sneeuw (alle hulpsystemen vallen snel een voor een uit bij een dun laagje sneeuw)

Wat betreft wat je aankaart:
- opladen en bereik - heb ik niks over te klagen, heb twee keer heen en weer 850 km per rit gereden, snelladen en alles werkt soepel
- CC - ik heb ACC met dat hele rijassistentie pakket en alles werkt top, ook de herkenning van verkeersborden

Het is natuurlijk allemaal heel persoonlijk, zo vind ik de dakhemel verschrikkelijk lelijk en goedkoop (had een lichtgrijze luxe alcantara dakhemel in mijn vorige auto. En de verlichting van de knopjes in de BMW is zeer ouderwets oranje. Te lelijk voor woorden in combinatie met sfeerverlichting. Dan heb je mooie kleurtjes in het interieur en zie je overal ouderwets oranje lampjes doorheen.

Ik neem aan dat de meeste mensen zich niet druk maken over zulke dingen. ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Avigoorn
  • Laatst online: 29-04 20:17
Aerez schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 10:36:
[...]

Pas na 3 maanden en 7.000 km in een BMW i4 kan ik het volgende zeggen (na drie Audi’s):

Voordelen:

Nadelen:
- software (diverse slecht uitgewerkte dingen, zoals sleutelherkenning als je met twee sleutels in de auto zit werkt waardeloos, parkeerassistent die nog niet een keer goed zelf inparkeerde, etc)
- verlichting (helaas geen laserlight genomen, want de standaard verlichting is slecht)
- sensoren/radar niet bestand tegen sneeuw (alle hulpsystemen vallen snel een voor een uit bij een dun laagje sneeuw)

- opladen en bereik - heb ik niks over te klagen, heb twee keer heen en weer 850 km per rit gereden, snelladen en alles werkt soepel
- CC - ik heb ACC met dat hele rijassistentie pakket en alles werkt top, ook de herkenning van verkeersborden

Het is natuurlijk allemaal heel persoonlijk, zo vind ik de dakhemel verschrikkelijk lelijk en goedkoop (had een lichtgrijze luxe alcantara dakhemel in mijn vorige auto. En de verlichting van de knopjes in de BMW is zeer ouderwets oranje. Te lelijk voor woorden in combinatie met sfeerverlichting. Dan heb je mooie kleurtjes in het interieur en zie je overal ouderwets oranje lampjes doorheen.

Sensoren met sneeuw staat mijns inziens los van de auto, dat heb ik altijd zo gehad.
De basisverlichting is volgens mij ook gewoon prima vergelijkbaar met andere merken. Als je het vergelijkt met matrix verlichting is dat altijd beter natuurlijk. Ik heb zelf de laserlight trouwens.
Parkeer assistent was van Audi en Skoda (dus VAG) veel makkelijker en beter. Ik gebruik het in de BMW dus nooit in de Audi wel...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Aerez schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 10:36:
[...]

Voordelen:

Nadelen:

Het uitvallen van sensoren bij bepaalde weersomstandigheden is in ieder geval geen BMW-dingetje: dat heb ik bij de Renault Megane eTech (volledig elektrisch) en Volkswagen T-Cross (benzine) ook gezien.
Het updaten van de software was bij Renault ook een drama (zie het forum van de Megane: mensen die wel 1 update hebben gehad, sommige die helemaal geen updates hebben gehad, anderen die meerdere updates hebben gehad; er is blijkbaar geen peil op te trekken).
Parkeerassistent had ik op allebei die auto's ook: 1x gebruikt want leuk, daarna nooit meer. Op de T-Rock die ik nu heb zit het geloof ik niet eens, maar ik heb er niet eens naar gezocht/gekeken.

Ik hoop volgende week proef te kunnen rijden met die i4, en daarna te kunnen besluiten. :)

Dank voor je input!

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kris077
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 01-04-2024
Quiller schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 10:24:
[...]

Ikzelf vind de BMW navi aangenamer, maar deze mist wat functies (wat ik via android auto dus oplos) :
- start bmw navi (route)
- klik op android auto waardoor mijn waze start (flitsmeldingen en dergelijke ;))
- klik op de home knop en dan terug op de kaart...

Kortom : bmw navi in de voorgrond (met dus ook de kaart bij afslagen in de HUD) maar gesproken meldingen van WAZE worden nog gewoon afgespeeld ;) (IDEAAL!!!!)
Werkt dit nog steeds met versie 8.5?
Misschien iets verkeerd gedaan maar leek niet te lukken.
Wat ik eigenlijk eerder wil is in HUD de BMW navi en op scherm Waze want los van gesproken aanwijzingen zie ik liefst zelf ook alles op de map. Stuurt Waze me regelmatig anders dan de standaard Navigatie. En als je even trager rijdt dan zegt Waze niet dat er flitspaal is en als je dan plots versnelt, prijs … geflitst!

Verder, hoe krijg je verkeerslichten op de BMW te zien? Dus kleur rood of groen? Zie ik ook niet.

Nog een laatste… ik rij in zone 70km/u. Ik zet cruise control aan en duw SET dan pakt hij 70km maar dan kom ik in zone 50 of 90 en blijft helaas zelfde snelheid houden, hoe pas je aan dat auto versnelt/vertraagt?

Thx 🙏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overw.Helder
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 21:52
Kris077 schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 08:51:
[...]

Nog een laatste… ik rij in zone 70km/u. Ik zet cruise control aan en duw SET dan pakt hij 70km maar dan kom ik in zone 50 of 90 en blijft helaas zelfde snelheid houden, hoe pas je aan dat auto versnelt/vertraagt?

Thx 🙏
Tijdens cruise kun je dan weer op set drukken.
Moet wel bordherkenning dit goed hebben gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aerez
Kris077 schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 08:51:
[...]

Verder, hoe krijg je verkeerslichten op de BMW te zien? Dus kleur rood of groen? Zie ik ook niet.

Verkeerslichten worden maar sporadisch weergegeven in mijn auto. In Duitsland vaker dan in Nederland overigens. Volgens mij kun je deze optie gewoon aanvinken in de software bij rij-instellingen.

De auto kan in Nederland niet automatisch de snelheden overnemen. In Duitsland wel. Ik moet eerlijk zeggen dat het automatisch overnemen niet altijd even fijn is. Als je auto bij elk bord ineens gaat afremmen of optrekken… Vooral bij werkzaamheden soms irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Aerez schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 10:59:
[...]
De auto kan in Nederland niet automatisch de snelheden overnemen. In Duitsland wel. Ik moet eerlijk zeggen dat het automatisch overnemen niet altijd even fijn is. Als je auto bij elk bord ineens gaat afremmen of optrekken… Vooral bij werkzaamheden soms irritant.
In NL mag dit inderdaad niet vziw.

Zou ook wat worden als je 130 rijd en dan weer zo’n 90 ‘bij nat’ bordje tegen komt :p
Mijn auto geeft dan altijd nieuwe max snelheid van 90 aan in het display.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aerez
YakuzA schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 11:12:
[...]

In NL mag dit inderdaad niet vziw.

Zou ook wat worden als je 130 rijd en dan weer zo’n 90 bij nat bordje tegen komt :p
Mijn auto geeft dan altijd nieuwe max snelheid van 90 aan in het display.
Die van mij past zich dan alleen aan als het regent. Er staat dan ook een regensymbooltje bij en hij blijft de normale snelheid rijden als het niet regent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodoo077
Overw.Helder schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 09:46:
[...]

Tijdens cruise kun je dan weer op set drukken.
Moet wel bordherkenning dit goed hebben gezien.
Beetje spijtig en dom dat een auto die zoveel kost dat niet standaard kan/doet?
De opmerking ook die ik zie van niet toegelaten in NL/BE.
Bij een Tesla staat elk verkeerslicht wel mooi aangegeven - ok is Amerikaans en trekt zich misschien niks aan van Europese regels?
Maar reed onlangs met een VW en die paste zelf netjes zijn snelheid aan van 70 naar 50 naar 90 zonder dat je opnieuw op SET of wat dan ook diende te duwen en dat was een auto van minder dan de helft van de prijs. Zag je ook de verkeerslichten. En voor zover ik weet is VW nog steeds Duits dus raar dat één merk het wel toelaat en een ander Duits niet?

Het herkennen van verkeerslichten en automatisch wisselen van snelhied of rijstrook etc. zou dat niet aan te passen zijn met die fameuze bimmercodes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aerez
voodoo077 schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 11:53:
[...]
Beetje spijtig en dom dat een auto die zoveel kost dat niet standaard kan/doet?
Ik vind het niet een beetje spijtig en dom. Ik vind het gewoon ontzettend dom en een gemiste kans.

Ook gewoon dat de auto bij werkzaamheden op de Duitse snelweg veel te laat snelheid gaat minderen. Hij weet dat de werkzaamheden komen, dat staat netjes in beeld, maar gaat dan te laat ineens van 160-180 naar 100 of 80. Als je het niet zelf overneemt heb je op zijn minst zeer boze mensen achter je, als je al niets om je eigen comfort geeft.

Net als dat de ACC niet zelf bij gevaarlijke situaties, zoals donker + harde regen wat meer afstand houdt tot de voorligger. Moet je zelf doen… Maar de ruitenwisser harder heen en weer laten gaan snapt ie wel, dus het zou niet moeilijk hoeven zijn.

Of dat je auto steeds op en van het slot gaat bij de wasbox, waarbij je voor schut staat alsof je een hysterische Chinese auto hebt. Schijnbaar gaat de auto van het slot aan bepaalde kanten van de auto met de sleutel op zak, maar als je dan weer de motorkap doet of een stapje achteruit doet gaat ie weer op slot.

Er is nog wat werk aan de winkel qua software.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danfoss

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Aerez schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 13:05:
[...]
Of dat je auto steeds op en van het slot gaat bij de wasbox, waarbij je voor schut staat alsof je een hysterische Chinese auto hebt. Schijnbaar gaat de auto van het slot aan bepaalde kanten van de auto met de sleutel op zak, maar als je dan weer de motorkap doet of een stapje achteruit doet gaat ie weer op slot.

Er is nog wat werk aan de winkel qua software.
Maar wat verwacht je dan dat de auto doet als jij met de sleutel in de zak rond de auto huppelt en telkens binnen en buiten de detectiezones stapt?

De oplossing is gewoon de sleutel in de auto laten liggen als je de auto aan het wassen bent bij de wasbox. Dan heb je ook geen risico dat de kofferbak opengaat als jij de achterbumper aan het poetsen bent en even je voet onder de bumper zet :-)

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phex
Of je zet het piepje uit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voodoo077
Aerez schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 13:05:
[...]

Ook gewoon dat de auto bij werkzaamheden op de Duitse snelweg veel te laat snelheid gaat minderen. Hij weet dat de werkzaamheden komen, dat staat netjes in beeld, maar gaat dan te laat ineens van 160-180 naar 100 of 80. Als je het niet zelf overneemt heb je op zijn minst zeer boze mensen achter je, als je al niets om je eigen comfort geeft.

Net als dat de ACC niet zelf bij gevaarlijke situaties, zoals donker + harde regen wat meer afstand houdt tot de voorligger. Moet je zelf doen… Maar de ruitenwisser harder heen en weer laten gaan snapt ie wel, dus het zou niet moeilijk hoeven zijn.
Nu dat werkt bij andere merken toch ook iets minder. Ze gaan pas snelheid minderen ALS je aan het nieuwe bord komt en helaas niet ervoor maar dat lukt me dus momenteel totaal niet. Dus ik zou al blij zijn als hij het wel doet, eens kijke nwaar in de opties ik dat kan proberen aan te vinken.
De M50 blijft gewoon zelfde snelheid aanhouden, helaas...

Idem hier mijn 2 andere wagens doen dat ook niet - meer regen of wat dan ook maakt niks uit en ik moet zelf afstand aanpassen. Dat is 1x en dat is het en vind ik minder erg dan die snelheden die niet aangepast worden tussen 50/70/90 of het niet herkennen van verkeerslichten. Maar goed dat is persoonlijk uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aerez
voodoo077 schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 15:45:
[...]

Nu dat werkt bij andere merken toch ook iets minder. Ze gaan pas snelheid minderen ALS je aan het nieuwe bord komt en helaas niet ervoor maar dat lukt me dus momenteel totaal niet.
Hij haalt wel alvast snelheid eruit hoor, als hij via de navigatie weet dat er iets aankomt. Als in: als je 160 gaat bijvoorbeeld, dan vermindert hij de snelheid tot 130 als je straks 100 moet, alleen daarna gaat het ineens vrij abrupt van 130 naar 100. Maar dat werkt dus niet in Nederland, wel in Duitsland. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiller
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:17
voodoo077 schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 15:45:
[...]
Nu dat werkt bij andere merken toch ook iets minder. Ze gaan pas snelheid minderen ALS je aan het nieuwe bord komt en helaas niet ervoor maar dat lukt me dus momenteel totaal niet. Dus ik zou al blij zijn als hij het wel doet, eens kijke nwaar in de opties ik dat kan proberen aan te vinken.
De M50 blijft gewoon zelfde snelheid aanhouden, helaas...

Idem hier mijn 2 andere wagens doen dat ook niet - meer regen of wat dan ook maakt niks uit en ik moet zelf afstand aanpassen. Dat is 1x en dat is het en vind ik minder erg dan die snelheden die niet aangepast worden tussen 50/70/90 of het niet herkennen van verkeerslichten. Maar goed dat is persoonlijk uiteraard.
Mijn ondervinding (en oordeel) inzake : Het systeem kan beter maar zit goed in elkaar... Bij werkzaamheden komt de wagen een 'onverwacht' bord 50 tegen en gaat in de remmen... Als hij dat geleidelijk aan zou doen en vlak na het bord word je geflitst dan zijn we zeker niet tevreden... MAAR : bij verandering in snelheid die normaal is op sommige wegen (90 die naar 70 gaat) herkent hij dat wel degelijk via gps en handelt de wagen 'naar wat hij verwacht' dus daalt de snelheid geleidelijk.

Kan het altijd beter? Ja natuurlijk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Scientific
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 23:27
Quiller schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 19:15:
[...]

Mijn ondervinding (en oordeel) inzake : Het systeem kan beter maar zit goed in elkaar... Bij werkzaamheden komt de wagen een 'onverwacht' bord 50 tegen en gaat in de remmen... Als hij dat geleidelijk aan zou doen en vlak na het bord word je geflitst dan zijn we zeker niet tevreden... MAAR : bij verandering in snelheid die normaal is op sommige wegen (90 die naar 70 gaat) herkent hij dat wel degelijk via gps en handelt de wagen 'naar wat hij verwacht' dus daalt de snelheid geleidelijk.

Kan het altijd beter? Ja natuurlijk.
Ik ben van oordeel dat die verregaande actieve rijhulpsystemen “nooit” bevredigend zullen werken. Zie de FSD van Tesla. Het is een ellende, en het is uiteindelijk gevaarlijk. Ik hou van rijhulpsystemen, maar ze moeten mij ondersteunen, of mij beschermen in noodsituaties. In mijn plaats rijden? Sorry, maar dat kan ik zelf beter, zeker als er wat ondersteuning is!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Aerez schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 10:59:
[...]

Dan denk ik dat ik een Duitse Volkswagen rijdt: de T-Roc waar ik nu in rijd doet dat namelijk wel. En ik ben er ook niet altijd blij mee. Voorbeeldje: er wordt gewerkt aan de Galecopperbrug (A12 bij Nieuwegein), dus daar geldt een snelheidsbeperking van 70. Kom ik vanuit de stad gereden, moet ik CC al instellen op 70 omdat hij bij de verkeerslichten al 100 aangeeft. Na optrekken verschijnt er weer een melding “100” en gaat de auto versnellen, dus moet ik ingrijpen. Daarna ziet hij een bord 80, moet ik dus weer ingrijpen tot er 250 meter verderop daadwerkelijk 80 gereden mag worden.
Helaas zie ik dat gedrag vaker (overdag ineens 130 gaan rijden op de snelweg, of bij de brug van Zaltbommel afremmen naar 90 omdat daar een bord staat dat je 90 moet bij nat wegdek 8)7 ).

Als verkeersbordenherkenning dus uitstaat op de i4, denk ik niet dat ik heel erg vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kris077
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 01-04-2024
Aerez schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 19:13:
[...]

Hij haalt wel alvast snelheid eruit hoor, als hij via de navigatie weet dat er iets aankomt. Als in: als je 160 gaat bijvoorbeeld, dan vermindert hij de snelheid tot 130 als je straks 100 moet, alleen daarna gaat het ineens vrij abrupt van 130 naar 100. Maar dat werkt dus niet in Nederland, wel in Duitsland. :)
En hoe kan je dat aanpassen, lees hacken, dat hij dat overal doet?
Je betaalt tenslotte voor iets dat niet bruikbaar is omwille van regels per land.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• noctilucus
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 03-02 12:05
Pietervs schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 17:00:
Wat vinden jullie het grootste voor-/nadeel van de i4?
Grootste voordelen:
- vering heeft een prima balans tussen comfort en toch niet te slap afgeveerd, je merkt niet vaak dat je met een auto van >2100 kg rijdt
- goed direct stuurgevoel, geen idee of dat alleen het gevolg is van achterwielaandrijving of ook iets eigen aan BMW - in ieder geval een groot verschil met Audi
- zuinig (enkel Tesla doet het beter en mogelijks de Polestar 2 na de facelift) en laadt behoorlijk snel (maar daar doen Kia/Hyundai het wel nog een stuk beter)
- relatief stil qua banden- en windgeruis (Mercedes EQE doet het bv. nog beter maar dat is ook weer een klasse groter & duurder)
- 5-deursmodel met de hele achterruit die mee opengaat = grote koffertoegang, handig om grote of zware dingen makkelijk in de koffer te krijgen

Grootste nadelen:
- infotainment: toch teveel door menu's heenklikken of functionaliteit die een paar stappen te diep in menu's zit
- gierig optiebeleid (is natuurlijk eigen aan de Duitse 3)
- bepaalde opties die door chiptekort niet kunnen: 360° camera mis ik toch heel erg, zeker in combinatie met die gruwelijk grote draaicirkel
- erg krappe achterbank voor een auto van ruim 4m70 lang
- voice control en voetbediening van de achterklep werken toch niet altijd zoals je zou kunnen/mogen verwachten
- grijpt wat te vaak in zoals remmen voor tegenliggers terwijl de baan breed genoeg is - vermoedelijk omdat er geen middellijn is?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hydraulic
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20:20
Ik zie maar weinig klachten over de achter-camera voorbijkomen. In de winter moet je na iedere rit dit ding schoonmaken. Anders heb je er niets aan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Quiller
noctilucus schreef op maandag 15 januari 2024 @ 11:18:
[...]

- voice control en voetbediening van de achterklep werken toch niet altijd zoals je zou kunnen/mogen verwachten
Als ik de uitleg van mijn garage volgde werkte de achterklep van geen kanten. Tot ik een online filmpje tegenkwam (en sindsdien flawless!!!) : centraal voor het logo gaan staan op een kleine halve meter en een kick VOORWAARTS en terug geven in één vlotte beweging ... Dus NIET swipen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phex
In principe kun je over de hele lengte de achterklep met de voet open, zo lang je maar een snelle beweging naar voren en weer terug doet. Trage bewegingen registreert hij meestal niet, en zijwaarts heb ik echt totaal geen succes mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

noctilucus schreef op maandag 15 januari 2024 @ 11:18:
[...]

Grootste voordelen:
- vering heeft een prima balans tussen comfort en toch niet te slap afgeveerd, je merkt niet vaak dat je met een auto van >2100 kg rijdt
- goed direct stuurgevoel, geen idee of dat alleen het gevolg is van achterwielaandrijving of ook iets eigen aan BMW - in ieder geval een groot verschil met Audi
- zuinig (enkel Tesla doet het beter en mogelijks de Polestar 2 na de facelift) en laadt behoorlijk snel (maar daar doen Kia/Hyundai het wel nog een stuk beter)
- relatief stil qua banden- en windgeruis (Mercedes EQE doet het bv. nog beter maar dat is ook weer een klasse groter & duurder)
- 5-deursmodel met de hele achterruit die mee opengaat = grote koffertoegang, handig om grote of zware dingen makkelijk in de koffer te krijgen

Grootste nadelen:
- infotainment: toch teveel door menu's heenklikken of functionaliteit die een paar stappen te diep in menu's zit
- gierig optiebeleid (is natuurlijk eigen aan de Duitse 3)
- bepaalde opties die door chiptekort niet kunnen: 360° camera mis ik toch heel erg, zeker in combinatie met die gruwelijk grote draaicirkel
- erg krappe achterbank voor een auto van ruim 4m70 lang
- grijpt wat te vaak in zoals remmen voor tegenliggers terwijl de baan breed genoeg is - vermoedelijk omdat er geen middellijn is?
Dank je wel!
Lees toch wat nieuwe dingen die anderen nog niet genoemd hadden.

Wat betreft de achterklep: ik heb vandaag een YouTube filmpje gekeken van Beamerview. Die zegt eigenlijk hetzelfde als wat @Quiller zegt: vloeiende beweging, niet swipen, midden van de auto.
Maar volgens mij gaf Beamerview ook aan dat mensen problemen hebben met het openen van de achterklep.

Als het goed is kan ik morgen met de i4 op pad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Quiller schreef op maandag 15 januari 2024 @ 15:37:
[...]

Als ik de uitleg van mijn garage volgde werkte de achterklep van geen kanten. Tot ik een online filmpje tegenkwam (en sindsdien flawless!!!) : centraal voor het logo gaan staan op een kleine halve meter en een kick VOORWAARTS en terug geven in één vlotte beweging ... Dus NIET swipen.
Swipen werkt ook prima, heb ik getest, het werkt net als bij mijn vorige auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quiller
ASS-Ware schreef op maandag 15 januari 2024 @ 21:17:
[...]

Swipen werkt ook prima, heb ik getest, het werkt net als bij mijn vorige auto.
Bij mij (en vele anderen) werkt swipen in een minderheid van de gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St_frederik
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 12-03 22:25
Iemand al de dakdragers op een i4 proberen monteren?

(De diameter voor de bevestiging is precies groter dan een gewone ‚4 serie‘j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E.lentriek
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 21-04 13:46
St_frederik schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 20:28:

Ik heb deze mee in het budget geduwd bij bestelling, maar ik heb ze nog niet nodig gehad en dus nog niet gemonteerd. Klikken die er niet gewoon in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St_frederik
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 12-03 22:25
E.lentriek schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 20:35:
[...]

Ik heb deze mee in het budget geduwd bij bestelling, maar ik heb ze nog niet nodig gehad en dus nog niet gemonteerd. Klikken die er niet gewoon in?
Is normaalgezien met boutjes vast te draaien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jausie
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 20:06
Nou, dat is ook weer wat. Na 18.000km zijn de achterbanden (winterbanden) op. Nog net aan 2 mm over.
En nou rij ik toch echt wel redelijk normaal. Geen overdreven stoplichtsprintjes of zo.... Zal we door het gewicht van de i4 komen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodoo077
Elke dag ontdek ik wel weer iets ...
De boost in de M50 geen idee hoe die te gebruiken dus maar YouTube filmpje bekeken - eens proberen als de wegen het toelaten.

Dan ontdekt dat ik shortcuts kan zetten - ga moeten zien wat ik meeste gebruik om die dan te selecteren maar welicht zijn er hier die al shortcuts hebben en willen melden dewelke om een goede start te hebben?

De wagen geprogrammeerd om 's morgens warm te zijn elke weekdag. Maandag perfect, gisteren ijskoud ... nochtans alles ok in auto zelf maar toch ijskoud. Deze morgen kijk ik en ben ik uitgelogd uit de app en moest me weer inloggen en automatisch verwarmen staat afgevinkt???
Hopelijk was dat iets éénmalig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiller
Jausie schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 09:58:
Nou, dat is ook weer wat. Na 18.000km zijn de achterbanden (winterbanden) op. Nog net aan 2 mm over.
En nou rij ik toch echt wel redelijk normaal. Geen overdreven stoplichtsprintjes of zo.... Zal we door het gewicht van de i4 komen ;-)
Zeker dat je ze er niet te vroeg onder gezet of te laat laten afhalen hebt? (als het weer te warm is dan smelten die als sneeuw voor de zon) ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ard1970
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 09-02 18:03

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

St_frederik schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 20:28:

Ik heb de standaard BMW dakdragers bij de i4 'gekregen' van de dealer en deze passen zonder problemen. Eerste keer monteren had ik wat moeite met erop krijgen omdat de lak eerst eruit gedraaid moet worden.

Het enige issue wat ik met de BMW dakdragers heb dat ik ze lelijk vind. Veel te hoog :)

Sys Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASS-Ware

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Sjarel81
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22-05 11:57
Ik heb mijn i4 e40 nu een klein jaar en heb er 31.400km mee gereden, tijd dus om ook eens mijn bevindingen te delen. Het is mijn eerste EV.

Ik zal beginnen met enkele cijfers:
Gemiddeld verbruik van de fabriek af volgens boordcomputer: 16,7 kW/100km. Ik rij volgens de app ongeveer 10% zuiniger dan de community. Ik doe vooral veel snelwegkilometers tussen Brussel en Antwerpen met vaak files voor Brussel (Groot- Bijgaarden), stukje file op de ring van Brussel en file op de ring van Antwerpen.

Totaal geladen volgens de app 5782kWh of omgerekend 18,4kW/100km. Dus een 10% laadverliezen wat ik ook online terugvind. Van die 5782kWh is 65% aan laadpalen van 11kW op het werk geladen, 26% thuis aan eigen laadpaal geladen aan 16 ampère monofasig en 9% geladen aan snelladers.

Het maximale bereik dat ik op de boordcomputer heb gezien was 537km bij 100% opgeladen deze zomer.

Ook met een dakkoffer op valt het verbruik zeer goed mee: heenreis naar Oostenrijk afgelopen kerstvakantie (1008km) gemiddeld 20,7kWh/100km (cc op +-110km/h, veel file de laatste 200km, terugreis gemiddeld 21,0kWh/100km (cc op +-110km/h, geen file).

Positief:
- Design, vind hem na dit eerste jaar nog altijd zeer knap uitzien, maar is uiteraard persoonlijk
- Ideale kilometervreter, rijdt soepel, stuurt vlot; sportief, je voelt niet dat hij + 2 ton weegt, one pedal drive werkt zeer goed, goede zetels
- Zeer zuinig indien gewenst, zeer snel indien gewenst
- Sommigen klagen over de iDrive bediening/infotainment, ik ben er tevreden over. Mijn favoriete zenders, Spotify, muziek op USB stick, laadmenu, menu mobiele apparaten, navigeren naar huis, navigeren naar werk, … zitten allemaal onder een snelkoppeling en zijn beschikbaar na 1 beweging en 1 tik op het scherm.
- Voldoende ruimte op de achterbank voor de 2 kinderen van om en bij de 10 jaar. Koffer is ook voldoende groot en handig voor ons. Enkel met de skivakantie was het wat puzzelen, zelfs met een dakkoffer, maar de vorige Passat zat op skivakantie ook stampvol, ook met dakkoffer.
- Klimaatregeling dik in orde, zeer snelle ontwaseming bijvoorbeeld wanneer je vergeet voor te verwarmen vergeleken met een Polestar van een collega en vroegere dieselauto’s.
- App: overzichtelijke app, werkt altijd (iOS) en heeft alle functies die ik wens
- Betrouwbaar, heeft mij in die 31.400km nog nooit in de steek gelaten. Maar dat mag je nu wel verwachten van een wagen in die prijsklasse.
- Geen enkele slechte ervaring met laden, laadt snel van 20 naar 80%, geen laadstress
- Zeer stil

Negatief:
- Het is altijd een gok met welke gsm (privé of werk) hij via Apple Carplay verbinding maakt bij starten. Is mogelijks een instelling die ik nog niet gevonden heb.
- Bij hogere snelheden op snelwegen heb ik de indruk dat ik vaak kleine stuurcorrecties moet uitvoeren, ik kan mij niet herinneren dat ik dat met vorige auto’s (VW Passat, Audi A4, Volvo V60, de typische leaseauto’s dus) had. Maar is niet zo erg dat ik er voor naar de garage ga.
- Minder overzicht van de auto naar buiten toe, moet mijn hoofd al eens bukken om verkeerslichten of borden te zien als ik vooraan sta bij lichten. De voorruit is precies kleiner dan bij mijn vorige wagens.

Neutraal:
- Geen klagen over de standaard verlichting, volstaat voor mij. Kan mij inbeelden dat op echt donkere wegen de laser beter is, maar die banen kom ik nooit tegen
- Heb de wagen al een tijdje niet meer gewassen maar geen hinder van een vuile achteruitkijkcamera, is altijd bruikbaar voor mij
- Vond het vreemd dat er geen ruitenwisser achteraan was, maar heb hem eigenlijk nog nooit gemist

Geen ervaring mee:
- Adaptieve cruise controle, heb ik niet
- Geen ervaring met volwassenen op de achterbank, kan mij inbeelden dat het misschien wat krap is voor grotere mensen.
- Voice control, gebruik ik niet.

Samenvatting in 1 woord: prachtauto

Aanvulling: Rij nog steeds met mijn 1ste set all season 18” Bridgestone Weather Control A005 banden en heb nog voldoende profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scientific
Jausie schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 09:58:
Ik heb 18.400 km. Mijn zomerbanden lijken nog erg ok. Geen zichtbaar verschil tussen achterbanden en voorbanden (edrive40). Rijstijl zal toch wel de verklaring zijn voor de staat van je banden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:04
Scientific schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 21:46:
[...]

Ik heb 18.400 km. Mijn zomerbanden lijken nog erg ok. Geen zichtbaar verschil tussen achterbanden en voorbanden (edrive40). Rijstijl zal toch wel de verklaring zijn voor de staat van je banden.
Winterbanden slijten ook wel een stuk sneller, vooral met het Nederlandse klimaar met soms toch ook hogere temperaturen (zou je overigens laatste tijd niet zeggen hihi)

Het hangt ook wel weer erg van het merk en type af. Kan soms wel 5dkm-10dkm verschil in zitten per merk of type band (zie bv ook tyrereviews)

Zelf net een nieuw setje Continental Sportcontact 7 eronder, enorm verschil met de Hankook banden die er bij mij standaard onder zaten. Stuurt een stuk fijner in.
Gaat wel om een M50, voorbanden waren na 30 dkm weg, achter 38 dkm. Wel tevreden over aangezien ik het vermogen van de auto best wel regelmatig aanspreek :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scientific
okio schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 09:54:
[...]

Winterbanden slijten ook wel een stuk sneller, vooral met het Nederlandse klimaar met soms toch ook hogere temperaturen (zou je overigens laatste tijd niet zeggen hihi)

Het hangt ook wel weer erg van het merk en type af. Kan soms wel 5dkm-10dkm verschil in zitten per merk of type band (zie bv ook tyrereviews)

Zelf net een nieuw setje Continental Sportcontact 7 eronder, enorm verschil met de Hankook banden die er bij mij standaard onder zaten. Stuurt een stuk fijner in.
Gaat wel om een M50, voorbanden waren na 30 dkm weg, achter 38 dkm. Wel tevreden over aangezien ik het vermogen van de auto best wel regelmatig aanspreek :P
Ja banden (zomer/winter en merk/type) maken natuurlijk ook een verschil.

Mijn e40 is geleverd met Continental Eco Contact 6 banden (255/55 R17 101Y XL - comfortabel en laag verbruik dus). Ben er best tevreden over, sturen heel baanvast aan hogere snelheden.
Maar gisteren en vandaag met de sneeuw hier blijft de auto gewoon in de garage staan :) . Ik rijd weliswaar iets sneller dan de gemiddelde chauffeur, maar doorgaans rustig (al is het nu en dan wel eens fijn om de 340pk te voelen 8) ). Ik rijd ook met "adaptive regeneration", dat helpt voor zachte, geleidelijke vertragingen en is wat minder bruusk dan B-mode in mijn ervaring. Ik denk dat dat ook helpt om de banden te sparen.

Vroeger (toen ik nog diesel reed, en meer lange ritten), deed ik soms meer dan 100dkm met mijn banden (ik herinner me nog dat men mij in de bandencentrale niet geloofde - maar op de Carpass (waar in België alle bandenwissels op geregistreerd worden) konden ze zien dat het klopte.

Tegenwoordig hoop ik op 60dkm - dat haalde ik op mijn vorige 530e nog net met de voorbanden. We zullen zien, ik vermoed toch dat het een uitdaging wordt om dat met de i4 te halen.

[ Voor 7% gewijzigd door Scientific op 18-01-2024 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiller
Sjarel81 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 17:04:
Ik heb mijn i4 e40 nu een klein jaar en heb er 31.400km mee gereden, tijd dus om ook eens mijn bevindingen te delen. Het is mijn eerste EV.

Gemiddeld verbruik van de fabriek af volgens boordcomputer: 16,7 kW/100km. Ik rij volgens de app ongeveer 10% zuiniger dan de community. Ik doe vooral veel snelwegkilometers tussen Brussel en Antwerpen met vaak files voor Brussel (Groot- Bijgaarden), stukje file op de ring van Brussel en file op de ring van Antwerpen.

Totaal geladen volgens de app 5782kWh of omgerekend 18,4kW/100km. Dus een 10% laadverliezen wat ik ook online terugvind. Van die 5782kWh is 65% aan laadpalen van 11kW op het werk geladen, 26% thuis aan eigen laadpaal geladen aan 16 ampère monofasig en 9% geladen aan snelladers.

Het maximale bereik dat ik op de boordcomputer heb gezien was 537km bij 100% opgeladen deze zomer.

Ook met een dakkoffer op valt het verbruik zeer goed mee: heenreis naar Oostenrijk afgelopen kerstvakantie (1008km) gemiddeld 20,7kWh/100km (cc op +-110km/h, veel file de laatste 200km, terugreis gemiddeld 21,0kWh/100km (cc op +-110km/h, geen file).

Positief:
- Design, vind hem na dit eerste jaar nog altijd zeer knap uitzien, maar is uiteraard persoonlijk
- Ideale kilometervreter, rijdt soepel, stuurt vlot; sportief, je voelt niet dat hij + 2 ton weegt, one pedal drive werkt zeer goed, goede zetels
- Sommigen klagen over de iDrive bediening/infotainment, ik ben er tevreden over. Mijn favoriete zenders, Spotify, muziek op USB stick, laadmenu, menu mobiele apparaten, navigeren naar huis, navigeren naar werk, … zitten allemaal onder een snelkoppeling en zijn beschikbaar na 1 beweging en 1 tik op het scherm.
- Voldoende ruimte op de achterbank voor de 2 kinderen van om en bij de 10 jaar. Koffer is ook voldoende groot en handig voor ons. Enkel met de skivakantie was het wat puzzelen, zelfs met een dakkoffer, maar de vorige Passat zat op skivakantie ook stampvol, ook met dakkoffer.
- Klimaatregeling dik in orde, zeer snelle ontwaseming bijvoorbeeld wanneer je vergeet voor te verwarmen vergeleken met een Polestar van een collega en vroegere dieselauto’s.
- App: overzichtelijke app, werkt altijd (iOS) en heeft alle functies die ik wens
- Betrouwbaar, heeft mij in die 31.400km nog nooit in de steek gelaten. Maar dat mag je nu wel verwachten van een wagen in die prijsklasse.
- Geen enkele slechte ervaring met laden, laadt snel van 20 naar 80%, geen laadstress
- Zeer stil

Negatief:
- Het is altijd een gok met welke gsm (privé of werk) hij via Apple Carplay verbinding maakt bij starten. Is mogelijks een instelling die ik nog niet gevonden heb.
- Bij hogere snelheden op snelwegen heb ik de indruk dat ik vaak kleine stuurcorrecties moet uitvoeren, ik kan mij niet herinneren dat ik dat met vorige auto’s (VW Passat, Audi A4, Volvo V60, de typische leaseauto’s dus) had. Maar is niet zo erg dat ik er voor naar de garage ga.
- Minder overzicht van de auto naar buiten toe, moet mijn hoofd al eens bukken om verkeerslichten of borden te zien als ik vooraan sta bij lichten. De voorruit is precies kleiner dan bij mijn vorige wagens.

Neutraal:
- Geen klagen over de standaard verlichting, volstaat voor mij. Kan mij inbeelden dat op echt donkere wegen de laser beter is, maar die banen kom ik nooit tegen
- Heb de wagen al een tijdje niet meer gewassen maar geen hinder van een vuile achteruitkijkcamera, is altijd bruikbaar voor mij
- Vond het vreemd dat er geen ruitenwisser achteraan was, maar heb hem eigenlijk nog nooit gemist

Geen ervaring mee:
- Geen ervaring met volwassenen op de achterbank, kan mij inbeelden dat het misschien wat krap is voor grotere mensen.

Zeer mooie uitgebreide review... Om het kort te stellen : wat jij schrijft kan ik beamen voor het overgrote deel.

Kleine opmerking (kan je mss nog toevoegen (bewerken) in je post : welke banden (merk, inch, winter? zomer?).
Betreffende de 'kleine' stuurcorrecties op autosnelweg : ik heb er alvast geen last van (velen wel maar zou met de afstelling van de fabriek uit te maken hebben wat ik lees van mensen ... Oplossing zou volledig herafstellen in garage zijn. Mijn inziens : zelfs al is het maar een beetje : uit veiligheidsoverweging altijd laten doen!!! -- een ongeval hebben of vermijden kan soms met een cm te maken hebben.)

ps mijn banden : zomer pirelli 18 inch (rijden goed (stabiel op hogere snelheid ook) MAAR mijn gevoel zegt : niet zo zuinig als zou kunnen). Winterbanden : 17 inch continental (waar ik normaliter zomer en winter bij zweer (het merk continental) dus mijn volgende voor de zomer zullen ook terug continental zijn.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjarel81
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22-05 11:57
Quiller schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 11:08:
[...]

Zeer mooie uitgebreide review... Om het kort te stellen : wat jij schrijft kan ik beamen voor het overgrote deel.

Kleine opmerking (kan je mss nog toevoegen (bewerken) in je post : welke banden (merk, inch, winter? zomer?).
Heb dit aangevuld in mijn post, 18" Bridgestone Weather Control 4 seizoensbanden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TB1963
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 21-03 16:38
- Wat betreft de ACC, die bevalt ons goed. Remt soepel af en reageert niet abrupt wanneer er iemand voorschiet. Hij houdt echter niet in wanneer je rechts zou willen Inhalen (had onze passat wel).

- De standaard koplampen vonden wij iets feller dan de passat die wij hiervoor hadden, en dat geldt ook voor het knipperlicht. De bochtenverlichting is dan wellicht een gemis.

- Volwassenen van om en nabij de 1,80 meter passen prima achter iemand van bijna 2 meter, maar het liefst niet voor langer dan een uurtje.
Sjarel81 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 17:04:

Positief:
- Zeer stil

Negatief:

Neutraal:

Geen ervaring mee:

Aanvulling: Rij nog steeds met mijn 1ste set all season 18” Bridgestone Weather Control A005 banden en heb nog voldoende profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dencoupe
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20-05 19:53
dat inhouden voor rechtsinhalen kun je uitzetten in de rij assistent. Je kunt daar aangeven dat rechtsinhalen niet mag, dus zal ie in gaan houden als je toch harder rijdt als de auto aan de linkerkant

[ Voor 26% gewijzigd door dencoupe op 19-01-2024 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSenne
  • Laatst online: 22-05 13:35
nokie schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 11:08:
[...]

Ik heb het overigens ook (en ik word er helemaal gek van). Ook nog geen oplossing gevonden. De full USB upgrade had ik nog niet gedaan, dat kan ik nog proberen.

Ik ga maandag sowieso naar de garage bellen voor iets anders (heb gemerkt dat de bovenste band van mijn achterruit niet of alleszins veel trager ontdooit dan de rest van het raam, volgens mij klopt daar iets niet) en zal het ineens ook eens vragen of zij iets weten.
Heb jij reactie gehad op het feit dat de bovenste band van de ruit veel trager ontdooit? Heb gisteren met deze vriestemperaturen hetzelfde gemerkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jausie
Ik heb de auto inmiddels een klein jaar en er staat ruim 40.000km op de teller. Kan me in bovenstaande reviews wel vinden. Ben erg tevreden over de auto maar er zijn inderdaad een paar kleine minpuntjes (draaicircel e.d.)
Er is 1 ding waar ik me wel erg aan stoor en dat is de automatische ruitenwisser functie. Die werkt gewoon erg slecht, gaat al heel snel naar standje "idioot snel" en als je dan de gevoeligheid wat lager instelt, wist ie vrijwel helemaal niet meer. Ben er eigelijk al 40.000km mee aan het stoeien. Bij vorige auto's (Volvo en VAG's) werkte dit probleemloos en geen omkijken naar. Bij BMW schijnt het erg lastig te zijn, in ieder geval bij die van mij :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Jausie schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 11:47:
Ik heb de auto inmiddels een klein jaar en er staat ruim 40.000km op de teller. Kan me in bovenstaande reviews wel vinden. Ben erg tevreden over de auto maar er zijn inderdaad een paar kleine minpuntjes (draaicircel e.d.)
Er is 1 ding waar ik me wel erg aan stoor en dat is de automatische ruitenwisser functie. Die werkt gewoon erg slecht, gaat al heel snel naar standje "idioot snel" en als je dan de gevoeligheid wat lager instelt, wist ie vrijwel helemaal niet meer. Ben er eigelijk al 40.000km mee aan het stoeien. Bij vorige auto's (Volvo en VAG's) werkte dit probleemloos en geen omkijken naar. Bij BMW schijnt het erg lastig te zijn, in ieder geval bij die van mij :?
Ter aanvulling hierop vind ik de ruitenwisser sowieso bijzonder slecht bij de i4. Met 12k km had ik de wisserbladen al stuk en de sproeier werkt echt voor geen meter en voor mijn gevoel lijkt het reservoir wel lek ofzo.

Bij de 2 3 series (8 jaar) die ik hiervoor heb gereden heb ik nog nooit een wisserblad stuk gehad en hoefde ik misschien 1x per jaar bij te vullen en bij de i4 heb ik in 1 jaar al 3x 5 liter erin moeten gooien.

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:34
MrSenne schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 11:44:
[...]

Heb jij reactie gehad op het feit dat de bovenste band van de ruit veel trager ontdooit? Heb gisteren met deze vriestemperaturen hetzelfde gemerkt.
Wat ze me hebben verteld (wijsgemaakt?) is dat een deel van de lijnen niet voor het verwarmen van het raam zijn, maar antennes. Dus het zou “normaal” zijn. Ik heb er verder geen last van, dus ik ben er niet verder achter gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Chris_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-05 16:13
Danfoss schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 13:06:
[...]

Bij de 2 3 series (8 jaar) die ik hiervoor heb gereden heb ik nog nooit een wisserblad stuk gehad en hoefde ik misschien 1x per jaar bij te vullen en bij de i4 heb ik in 1 jaar al 3x 5 liter erin moeten gooien.
Misschien bij de vorige auto's geen xenon / led verlichting gehad? Daarbij worden de koplampen ook gesproeid en dat gaat het reservoir een stuk sneller leeg....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolelael
[...]

Ter aanvulling hierop vind ik de ruitenwisser sowieso bijzonder slecht bij de i4. Met 12k km had ik de wisserbladen al stuk en de sproeier werkt echt voor geen meter en voor mijn gevoel lijkt het reservoir wel lek ofzo.

na 2 jaar nog steeds de eerste ruitenwissers op mijn m50 en nog niet mijn vloeistof moeten bijvullen ( ok hij is al wel eens binnen geweest voor iets anders, mogelijks hebben ze dan bijgevuld°. Sproeiers doen t gewoon goed, spuiten onderaan en de wipers brengen het mee omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

_Chris_ schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 15:11:
[...]

Misschien bij de vorige auto's geen xenon / led verlichting gehad? Daarbij worden de koplampen ook gesproeid en dat gaat het reservoir een stuk sneller leeg....
Ik zeg juist dat mijn i4 veel meer wisservloeistof gebruikt dan de 2 3-series (F30 en F31) die ik hiervoor heb gereden. De F30 had ik zelfs met de bi-xenon booskijkers met koplamp sproeiers. De mooiste lamp unit ooit gemaakt voor een 3 in mijn ogen overigens.
rolelael schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 15:22:
[...]

na 2 jaar nog steeds de eerste ruitenwissers op mijn m50 en nog niet mijn vloeistof moeten bijvullen ( ok hij is al wel eens binnen geweest voor iets anders, mogelijks hebben ze dan bijgevuld°. Sproeiers doen t gewoon goed, spuiten onderaan en de wipers brengen het mee omhoog.
Hmmm. Heel bijzonder, misschien heb ik dan toch ergens een lek zitten

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukosje
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-05 08:01
rolelael schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 15:22:
[...]

Sorry, maar als er een standaard feature van de auto slecht ontworpen is dan is het de
sproeier in de ruitenwisser wel. Alleen enigszins bruikbaar bij lage snelheden. Provinciale weg/snelweg niet te doen. Vloeistof is al van de wisser af voordat ie z'n beweging af heeft kunnen maken.

Twee collega's met i4 hebbem exact hetzelfde dus ligt niet per se aan mijn auto

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quiller
[...]

Geen idee wat er misloopt... Ik heb nu 22015 km... 1x heb ik reservoir bijgevuld... In het begin was het wennen dat de sproeiers meewaaien met de ruitenwissers, maar nu heb ik dat goed in de 'vingers'... Ik ben ook nog steeds aan mijn eerst wisserbladen toe, en daar is nog greintje slijtage aan te zien...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Aerez
Toevallig deze discussie. Ik heb gisteren en vandaag samen 650 km door Duitsland gereden, met veel sneeuw/sneeuwresten en zout en zand.

Hilarisch wat een ellende het was. Ik heb 7,5 liter ruitenwisservloeistof moeten gebruiken.

De kant van de bestuurder: top. De andere zijde: dramatisch, vooral bovenin. En dan gaan die ruitenwissers dus keihard tekeer om de viezigheid nog meer in de camera te smeren waardoor je steeds minder ziet. En de auto kan steeds niet meer zelf sturen omdat de camera niks ziet.

Zeer bijzondere ervaring!

Maar het blijft een plaatje, die i4!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ra7z3c8OiRfIo8nMpiCtnmVRbO4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ooqFqLRUOljbsF2IfwKc3BTV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poohw
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 22-02 12:03
Ferra schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 19:48:
Vandaag gebeld, week 5 komt ie binnen! Medio feb ben ik te vinden op de weg 😉
Mooi!

Bij mij werd de productie afgerond op 10/01 :) . Benieuwd hoe lang het duurt voordat hij bij de dealer in België is nu, kan niet lang meer zijn denk ik dan.

Iemand ervaring mee? :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Scientific
Quiller schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 18:23:
[...]

Geen idee wat er misloopt... Ik heb nu 22015 km... 1x heb ik reservoir bijgevuld... In het begin was het wennen dat de sproeiers meewaaien met de ruitenwissers, maar nu heb ik dat goed in de 'vingers'... Ik ben ook nog steeds aan mijn eerst wisserbladen toe, en daar is nog greintje slijtage aan te zien...
Zelfde ervaring hier: 18.500 km en éénmaal het reservoir bijgevuld. Het voelde initieel wat vreemd aan dat de sproeiers het water niet over de ganse ruit spuiten, maar gewoon net boven de ruitenwissers, maar het werkt goed. Ik heb ook de indruk dat het vloeistof bespaart en dus efficiënter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phex
Scientific schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 12:07:
[...]

Zelfde ervaring hier: 18.500 km en éénmaal het reservoir bijgevuld. Het voelde initieel wat vreemd aan dat de sproeiers het water niet over de ganse ruit spuiten, maar gewoon net boven de ruitenwissers, maar het werkt goed. Ik heb ook de indruk dat het vloeistof bespaart en dus efficiënter is.
Beetje dezelfde ervaring, je ruiten schoonmaken op hoge snelheid is sowieso altijd een beetje hit en miss. Maar ondanks al deze vieze pekel vind ik dat de ruiten prima schoon worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Quiller
Mijn ervaring is dat het met deze sproeiers misloopt als je 'blijft' de hendel voor de sproeiers aanhalen... Moet met schokjes op juiste ogenblik (vergt wat tijd om dit in de vingers te krijgen) -- daarna werkt het idd echt goed. Degenen die op één rit hem leegtrekken (@Aerez ) gebruiken het systeem gewoon fout.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snake06
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-04 12:38
Jausie schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 11:47:
De ruitenwissers kunnen ze bij de dealer afstellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jausie
snake06 schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 15:55:
[...]

De ruitenwissers kunnen ze bij de dealer afstellen
En wat kunnen ze dan aan de ruitenwissers afstellen bij de dealer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jausie
dencoupe schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 11:39:
dat inhouden voor rechtsinhalen kun je uitzetten in de rij assistent. Je kunt daar aangeven dat rechtsinhalen niet mag, dus zal ie in gaan houden als je toch harder rijdt als de auto aan de linkerkant
Ik heb ACC (dus niet de DAP) maar daar kan je niet instellen dat de auto niet rechts in mag halen. Best jammer, mijn vorige auto had dit wel en het is best ff wennen temeer omdat het in NL niet mag maar de auto het dus wel gewoon doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aerez
Quiller schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 15:34:
Mijn ervaring is dat het met deze sproeiers misloopt als je 'blijft' de hendel voor de sproeiers aanhalen... Moet met schokjes op juiste ogenblik (vergt wat tijd om dit in de vingers te krijgen) -- daarna werkt het idd echt goed. Degenen die op één rit hem leegtrekken (@Aerez ) gebruiken het systeem gewoon fout.
Op het moment dat je moet nadenken hoe je een ruitenwisser en sproeier moet gebruiken, is er wat mij betreft iets niet helemaal goed. Als ik daar zin in had, dan kocht ik wel een barrel van twintig jaar oud. En trouwens, zelfs oude barrels die ik in m’n studententijd kocht konden nog wel de ruit schoon krijgen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scientific
Jausie schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 19:44:
[...]

En wat kunnen ze dan aan de ruitenwissers afstellen bij de dealer?
De gevoeligheid van de regensensor bijvoorbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kayjay
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22-05 13:55
poohw schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 11:40:
[...]

Mooi!

Bij mij werd de productie afgerond op 10/01 :) . Benieuwd hoe lang het duurt voordat hij bij de dealer in België is nu, kan niet lang meer zijn denk ik dan.

Theoretisch maar wel van mijn dealer afkomstig: vanaf productiedatum tot leveringen 3 a 4 weken max.

En zij nemen altijd zeer ruime marges.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scientific
kayjay schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 20:44:
[...]

Theoretisch maar wel van mijn dealer afkomstig: vanaf productiedatum tot leveringen 3 a 4 weken max.

En zij nemen altijd zeer ruime marges.
Ik kreeg mijn wagen 7 weken na productiedatum. Maar dat kwam omdat hij per ongeluk op de trein naar Nederland werd gezet, en daarna waren ze hem een tijdje kwijt 😐. 2-3 weken zou erg realistisch moeten zijn inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voodoo077
poohw schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 11:40:
[...]

Mooi!

Mijn wagen geproduceerd eind november 2023 - eind december bij dealer en levering 11 januari

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quiller
Aerez schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 19:57:
[...]

Op het moment dat je moet nadenken hoe je een ruitenwisser en sproeier moet gebruiken, is er wat mij betreft iets niet helemaal goed. Als ik daar zin in had, dan kocht ik wel een barrel van twintig jaar oud. En trouwens, zelfs oude barrels die ik in m’n studententijd kocht konden nog wel de ruit schoon krijgen. :9
Niet mee eens. Nieuwere technologie (zelfs een simpele ruitensproeier) impliceert dat je hier sowieso een 'gewenningsperiode' voor nodig hebt tov je oude automatische handelingen van het vorige systeem. Bij mij heeft dit enkele 'dagen' geduurd wat niet onoverkomelijk is en min of meer overeenkomt met een nieuw navigatiesysteem (met een goed logisch systeem) DUS : well done BMW.

[ Voor 3% gewijzigd door Quiller op 21-01-2024 10:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aerez
Quiller schreef op zondag 21 januari 2024 @ 10:29:
[...]

Niet mee eens. Nieuwere technologie (zelfs een simpele ruitensproeier) impliceert dat je hier sowieso een 'gewenningsperiode' voor nodig hebt tov je oude automatische handelingen van het vorige systeem. Bij mij heeft dit enkele 'dagen' geduurd wat niet onoverkomelijk is en min of meer overeenkomt met een nieuw navigatiesysteem (met een goed logisch systeem) DUS : well done BMW.
Fijn dat er een gebruiker is die er wel blij mee is, hopelijk realiseert diegene zich dat iets ook kapot kan gaan en daardoor zijn eigen goede situatie niet vergelijkbaar is met die van een ander. Als er meerdere mensen klagen, is er wat mij betreft iets niet gelukt. Misschien gebruik je de auto anders dan ik en werkt het daarom. Of is je ruitenwisser anders afgesteld en werkt het daarom.

Of is er iets misgegaan hier en werkt het daarom bij mij niet meer goed. Ik heb dit probleem niet gehad met bijvoorbeeld de wintervakantie (in december, zeker 1.000 km door de sneeuw gereden en eigenlijk nauwelijks de sproeier nodig gehad). Maar nu is er dus wel een probleem.

Bij mij is het onbruikbaar, dat is geen kwestie van gewenning, maar een feit. Je kan doen wat je wil, maar hij reinigt gewoon niet het hele oppervlak. Zelfs niet met 7,5 liter op 650 km. Het was constant smerig aan een zijde. Ik snap niet waarom de fabrikant dan verdedigd wordt en er allerlei conclusies worden getrokken, maar deze auto moet gewoon terug, dan fixen ze het (neem ik aan) en gaan we weer verder en klaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phex
Ik had een i5 mee als vervanger laatst en de ruitenwissers daarvan gaan echt goed tot aan de randen van de voorruit.

Dus ik ben het er mee eens dat ze niet optimaal schoonmaken. Het was mooi geweest was als de ruitenwissers van de i4 verder zouden gaan. Maar ik zou het niet onbruikbaar willen noemen.

[ Voor 5% gewijzigd door phex op 21-01-2024 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scientific
Aerez schreef op zondag 21 januari 2024 @ 11:06:
[...]

Fijn dat er een gebruiker is die er wel blij mee is, hopelijk realiseert diegene zich dat iets ook kapot kan gaan en daardoor zijn eigen goede situatie niet vergelijkbaar is met die van een ander. Als er meerdere mensen klagen, is er wat mij betreft iets niet gelukt. Misschien gebruik je de auto anders dan ik en werkt het daarom. Of is je ruitenwisser anders afgesteld en werkt het daarom.

Of is er iets misgegaan hier en werkt het daarom bij mij niet meer goed. Ik heb dit probleem niet gehad met bijvoorbeeld de wintervakantie (in december, zeker 1.000 km door de sneeuw gereden en eigenlijk nauwelijks de sproeier nodig gehad). Maar nu is er dus wel een probleem.

Bij mij is het onbruikbaar, dat is geen kwestie van gewenning, maar een feit. Je kan doen wat je wil, maar hij reinigt gewoon niet het hele oppervlak. Zelfs niet met 7,5 liter op 650 km. Het was constant smerig aan een zijde. Ik snap niet waarom de fabrikant dan verdedigd wordt en er allerlei conclusies worden getrokken, maar deze auto moet gewoon terug, dan fixen ze het (neem ik aan) en gaan we weer verder en klaar.
Als het voor jou “onbruikbaar” is, dan is er iets mis met je auto. Naar de garage gaan en laten fixen inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxime.d
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 05-03 22:12
2 maanden geleden heeft iemand achteraan ingereden op mijn i4

Schade volgens de verzekering was de bumper incl sensoren en de achterlichten die moesten vervangen worden.

Na dat dit was herstelt kwamen ze erachter dat de elektronische koffer maar half open wilde. Dit probleem hebben ze na 1 maand opgelost door helemaal uit te lezen bij een officiële bmw dealer (is een leasewagen dus bij carrosserieschade is wordt deze niet herstelt bi been bmw dealer).

Heb hem vrijdag opgehaald en koffer werkte prima.
Nu kwam ik zondag thuis en wilde de koffer weer maar voor minder dan de helft open.

Iemand een idee waar dit kan aan liggen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:50
Maxime.d schreef op maandag 22 januari 2024 @ 11:43:
Volgens mij omdat er iemand tegen gereden is :+ .

Je instellingen staan goed of zijn niet gewisseld door profielen bv ofzo? (andere sleutel).

Gaat hij half open en stopt ie met een schokje of stop hij zacht op een juiste plaats?
--> schokje: er wringt iets tegen, koffer voelt tegendruk of sensor voelt dat dus koffer stopt
--> zachtjes: hij is verkeerd ingeleerd of stop punten liggen verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phex
Maxime.d schreef op maandag 22 januari 2024 @ 11:43:
Heel vervelend dat je nog steeds niet een werkende auto hebt. Maar sorry dat ik het zeg, als het probleem niet opgelost is, dan moet je toch bij het schadeherstelbedrijf zijn? Ook al kan iemand hier roepen waar het aan ligt, dan moet je alsnog daar naar toe...

Of staat de klep hoogte op standje half?
Staat bij portieren in instellingen, dat zou makkelijk geld verdienen als schadeherstelbedrijf zijn _O-

[ Voor 15% gewijzigd door phex op 22-01-2024 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodoo077
Vraag tussendoor waarop ik niet zo direct een antwoord vind.
Vrijdag auto gestopt, oortjes ingestoken om te gaan wandelen en muziek van telefoon opgezet (app op telefoon) en muziek kwam uit speakers auto en niet oortjes. Dus muziek gestopt, uitgestapt, auto op slot en dan paar meter verder terug muziek aan en via oortjes. Dus alles ok.
Maar sinds dan, iedere keer dat ik instap verandert de i4 van muziek op de radio naar degene van de app op de telefoon na een paar seconden en in de app zelf kan je niets aanpassen. Heb in BT gezegd van geen muziek te kiezen van telefoon maar is dus voor de auto geen muziek maar starten van die muziekapp.
Iemand een idee hoe dit afzetten?
Thx

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bruggesboy
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 21-05 08:35
voodoo077 schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 10:19:
Vraag tussendoor waarop ik niet zo direct een antwoord vind.
Vrijdag auto gestopt, oortjes ingestoken om te gaan wandelen en muziek van telefoon opgezet (app op telefoon) en muziek kwam uit speakers auto en niet oortjes. Dus muziek gestopt, uitgestapt, auto op slot en dan paar meter verder terug muziek aan en via oortjes. Dus alles ok.
Maar sinds dan, iedere keer dat ik instap verandert de i4 van muziek op de radio naar degene van de app op de telefoon na een paar seconden en in de app zelf kan je niets aanpassen. Heb in BT gezegd van geen muziek te kiezen van telefoon maar is dus voor de auto geen muziek maar starten van die muziekapp.
Iemand een idee hoe dit afzetten?
Thx
Geen idee of je Android of iOS gebruiker bent, maar in Android auto is dat een optie die je kan uitzetten op je smartphone zelf...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pieter81!
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 20:07
Ga dit topic ook weer met interesse volgen.

Heb mij vorig jaar al in de i4 verdiept als opvolger voor mijn lease Model 3 en toen ook e.e.a hier gepost.
Toen afgevallen vanwege de prijs (ditmaal koop, geen lease). Wilde oprecht voor een Model 3 gaan, maar werd gewoon niet blij van de gedachte nog jaren met een model 3 te rijden.

Ging mij in eerste instantie orienteren op een i4 occassion. Zaterdag een proefrit gemaakt, en was erg onder de indruk. Wat een fijne auto!

Nu mooie voorraaddeals en zojuist een nieuwe edrive40 besteld. Aflevering eind maart, als mijn huidige lease afloopt.

M-uitvoering met 18 inch wielen, high executive, dravitgrau, mokka leder interieur, audio upgrade en satin raamonlijsting.

Het aftellen is begonnen!

[ Voor 21% gewijzigd door pieter81! op 23-01-2024 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodoo077
bruggesboy schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 11:17:
[...]

Geen idee of je Android of iOS gebruiker bent, maar in Android auto is dat een optie die je kan uitzetten op je smartphone zelf...
Android - ok ik moet dus in telefoon wat meer zoeken. thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWillem1
  • Laatst online: 23-01-2024
Hier iemand recent nog een i4 40 besteld (België)? Wat zijn momenteel de verwachte levertermijnen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22-05 15:44
Aerez schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 20:25:
!

Maar het blijft een plaatje, die i4!

[Afbeelding]
Goede kleur ook!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22-05 15:44
Jausie schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 19:49:
[...]

Ik heb ACC (dus niet de DAP) maar daar kan je niet instellen dat de auto niet rechts in mag halen. Best jammer, mijn vorige auto had dit wel en het is best ff wennen temeer omdat het in NL niet mag maar de auto het dus wel gewoon doet.
Euhhh ik haal zoveel rechts in met ACC. Zeker over de A2 tussen Utrecht en Amsterdam.

Als je zo'n blauw-wit logo op de motorkap hebt, mag je dat ook ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phex
Net als vrij parkeren buiten de vakken, bij voorkeur vlak naast de ingang ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gebruikersnaam0
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 15-03-2024
nWillem1 schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 13:45:
Hier iemand recent nog een i4 40 besteld (België)? Wat zijn momenteel de verwachte levertermijnen?
Hangt af van de garage, ik zou bij hen informeren. Zij hebben zicht op beschikbare productieslots.
Ikzelf heb de i40 besteld in sept 23, verwachte levertijd juni 24.
Er zijn er midden januari nog 2 besteld, eentje komt al midden maart (Levertijd 2 maand) en een andere in mei (4 maand).
Het kan dus alle richtingen uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kayjay
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22-05 13:55
Gebruikersnaam0 schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 14:52:
[...]

Hangt af van de garage, ik zou bij hen informeren. Zij hebben zicht op beschikbare productieslots.
Ikzelf heb de i40 besteld in sept 23, verwachte levertijd juni 24.
Er zijn er midden januari nog 2 besteld, eentje komt al midden maart (Levertijd 2 maand) en een andere in mei (4 maand).
Het kan dus alle richtingen uit.
Ik weet absoluut niet hoe hun productieproces en het reserveren van slots werkt maar ik kan er nog altijd niet bij dat eenzelfde type wagen, maanden later gereserveerd, er vele malen sneller zal zijn dan die een half jaar eerder besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invictus66
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:20
kayjay schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 15:31:
[...]

Ik weet absoluut niet hoe hun productieproces en het reserveren van slots werkt maar ik kan er nog altijd niet bij dat eenzelfde type wagen, maanden later gereserveerd, er vele malen sneller zal zijn dan die een half jaar eerder besteld.
Ik weet ook niet precies hoe het werkt, maar soms is het afhankelijk van één optie, zelfs de kleur kan bepalend zijn.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Pietje Pors
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 13-03 20:36
Whoohoo!

zopas bestelling bij de fleetmanager afgerond:

I4 edrive35 in Sanremo groen
+donkere ruiten
+ ACC
+ Driving Assistance Pack
+ trekhaak
Voor de rest is-ie helemaal standaard.

Is niet volgepropt met opties (nieuw fleet-beleid |:( ) maar ik kijk er wel naar uit!

Deze zomer op vakantie naar de Alpen 8) ; benieuwd of dat met de nieuwe electromobiel zal zijn of met de huidige dinofuel... Nu maar hopen dat Juma héél veel productieslots heeft gereserveerd...
Pagina: 1 ... 83 ... 117 Laatste

Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.