Heb dit met mijn 320D meegemaakt na een lekke band die was gerepareerd door locale bandenboer. Daarna bij de dealer de twee achterbanden laten vervangen en daarna was de balans terug en het probleem verdwenen.MrSenne schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 10:49:
Ik rij nu al ongeveer een maand in mijn i4, maar loop momenteel tegen het probleem aan dat ik hem heel instabiel vind rijden boven de 110km/h.
Vanaf 110km/h begint het stuur sowieso al lichtjes te trillen, maar ik heb ook het gevoel dat ik continu licht moet bijsturen om de auto recht te houden. Met momenten lijkt het ook bewust even naar links en dan weer naar rechts te trekken (met lane keeping assist uit).
Ik meende mij te herinneren dat ik iets soortgelijk al had zien voorbij komen in dit topic, maar vind het niet direct terug.
Gevalletje terug naar de dealer ermee?
Net aan het bijlezen op dit forum, want nieuw, maar ik heb een M50 van begin 2023, ook met vieze ruiten.phex schreef op donderdag 21 december 2023 @ 16:16:
Ik heb 2 i4's uit juni 2023 gehad, de eerste had ook vieze ramen aan het begin maar ging vanzelf weg. Degene die ik nu heb heeft het probleem niet. Dus misschien ligt het niet aan de productiedatum ?
Car 1: BMW i4 M50 San Remo Green - Car 2: Per 4/4: Kia EV3 Plus Adv. SR Ivory Silver Glossy
Op de FB i4 groep wordt dit diverse malen aangekaart; opnieuw laten uitlijnen alsmede het stuurhuis opnieuw in leren is de oplossing.MrSenne schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 10:49:
Ik rij nu al ongeveer een maand in mijn i4, maar loop momenteel tegen het probleem aan dat ik hem heel instabiel vind rijden boven de 110km/h.
Vanaf 110km/h begint het stuur sowieso al lichtjes te trillen, maar ik heb ook het gevoel dat ik continu licht moet bijsturen om de auto recht te houden. Met momenten lijkt het ook bewust even naar links en dan weer naar rechts te trekken (met lane keeping assist uit).
Ik meende mij te herinneren dat ik iets soortgelijk al had zien voorbij komen in dit topic, maar vind het niet direct terug.
Gevalletje terug naar de dealer ermee?
Is al vanaf dag 1, en ook wissel naar winterbanden had er geen effect op.B1OO schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 10:55:
[...]
Heb dit met mijn 320D meegemaakt na een lekke band die was gerepareerd door locale bandenboer. Daarna bij de dealer de twee achterbanden laten vervangen en daarna was de balans terug en het probleem verdwenen.
Afspraak maken bij de dealer dus? Heb je eventueel een link naar 1 van die posts? Dan kan ik daar ook eens kijken.Frans82dh schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 11:36:
[...]
Op de FB i4 groep wordt dit diverse malen aangekaart; opnieuw laten uitlijnen alsmede het stuurhuis opnieuw in leren is de oplossing.
Denk dat je eerst lid moet worden om te te zien:MrSenne schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 11:49:
[...]
Is al vanaf dag 1, en ook wissel naar winterbanden had er geen effect op.
[...]
Afspraak maken bij de dealer dus? Heb je eventueel een link naar 1 van die posts? Dan kan ik daar ook eens kijken.
/f/image/oSpkcCeXwClIk07DzS5OysdV.png?f=fotoalbum_large)
Hierbij mijn 'aanmelding' op het i4 topic! Verwachte levering 30 dec.
/f/image/muYVErpcbC1gRRo7uOywTjXx.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 142% gewijzigd door crypt0rr op 22-12-2023 12:17 ]
Dat klinkt exact als mijn gevoel...Frans82dh schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 11:53:
[...]
Denk dat je eerst lid moet worden om te te zien:
[Afbeelding]
Bedankt voor de screenshot, ik ga eens contact opnemen met de dealer.
30 december? Lijkt me dat dei naar 2 januari gaat toch?crypt0rr schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 12:17:
[Afbeelding]
30/12 kan bij sommige dealers nog.Cinemaskoop schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 15:08:
[...]
30 december? Lijkt me dat dei naar 2 januari gaat toch?
Ideaal als je nog snel een auto wil inschrijven voor een firma.
Als particulier uiteraard beter wachten tot januari voor resell waarde
BMW heeft het ook nodig om fossiele modellen te kunnen leveren.voodoo077 schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 15:57:
[...]
30/12 kan bij sommige dealers nog.
Ideaal als je nog snel een auto wil inschrijven voor een firma.
Als particulier uiteraard beter wachten tot januari voor resell waarde
PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton
Vraagje over de spotify App. Kun je ergens zien welke podcasts uit een serie uit je bibliotheek hebt geluisterd en/of tot hoever. Ik vind dit bijzonder onhandig. Bij mijn vorige auto, een Polestar 2, kon je het gewoon op het scherm zien.
Mis ik iets?
Mis ik iets?
29e zelfs, werd einde middag gebeld ter bevestiging. Is lease dus ze zullen vast hun redenen hebben die nog dit jaar op kenteken te willen hebben, privé is dit natuurlijk niet het slimste. Voor de bijtelling hoeven ze het niet te doen, die is in 2024 gelijk aan 2023.Cinemaskoop schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 15:08:
[...]
30 december? Lijkt me dat dei naar 2 januari gaat toch?
Net terug van garage voor niet werkende navigatie spraakcommandos . Toch wel onthutsend bericht dat op dit moment BMW AG de Nederlandse taal nog niet ondersteund voor navigatie doeleinden. Het commando “adres invoeren of breng mij/navigeer naar + adres" wordt niet herkend of hij pakt foutief 1 van de contacten op je telefoon. Dus zonder telefoon proberen.
Bij veranderen van de systeem taal naar Engels of Duits werkt het wel gewoon.
Ze geven aan dat misschien in Q1 Nederlands wel wordt ondersteund. Klinkt niet heel hoopvol.
Ook is het niet afhankelijk van type BMW. Alle OS 8.0 of 8.5 versies schijnen het te hebben?
Mijn vervang auto, een I4 van sept had exact hetzelfde euvel idd.
Erg fijne auto de I4 maar dit is toch niet premium kwaliteit en BMW onwaardig.
Ze geven aan dat misschien in Q1 Nederlands wel wordt ondersteund. Klinkt niet heel hoopvol.
Ook is het niet afhankelijk van type BMW. Alle OS 8.0 of 8.5 versies schijnen het te hebben?
Het vreemde is dat hij "Navigeer naar huis" niet snapt maar "ik wil naar huis" wel, dan lijkt hij er toch wel iets van te kunnen maken soms.
Ik heb vandaag tot drie maal toe "navigeer naar <straat + nr + stad>" gebruikt zonder problemen (ook geen retries nodig gehad). Toegegeven, werkt niet altijd even goed, maar vaker wel dan niet. Dus raar dat ze zeggen dat er geen ondersteuning is.FW423130 schreef op donderdag 28 december 2023 @ 18:17:
Net terug van garage voor niet werkende navigatie spraakcommandos . Toch wel onthutsend bericht dat op dit moment BMW AG de Nederlandse taal nog niet ondersteund voor navigatie doeleinden. Het commando “adres invoeren of breng mij/navigeer naar + adres" wordt niet herkend of hij pakt foutief 1 van de contacten op je telefoon. Dus zonder telefoon proberen.
Ik heb 8.0 en auto is jaar geleden de fabriek uit gerold.
Zijn die adressen toevallig ook opgeslagen op je telefoon, bijvoorbeeld bij je contacten?Lukosje schreef op donderdag 28 december 2023 @ 18:32:
[...]
Ik heb vandaag tot drie maal toe "navigeer naar <straat + nr + stad>" gebruikt zonder problemen (ook geen retries nodig gehad). Toegegeven, werkt niet altijd even goed, maar vaker wel dan niet. Dus raar dat ze zeggen dat er geen ondersteuning is.
Ik heb 8.0 en auto is jaar geleden de fabriek uit gerold.
Heb je je huis adres toevallig opgeslagen onder favorieten? Dan hoeft hij mogelijk geen verbinding te maken met de server maar pakt hij het lokaal uit de auto.phex schreef op donderdag 28 december 2023 @ 18:23:
Het vreemde is dat hij "Navigeer naar huis" niet snapt maar "ik wil naar huis" wel, dan lijkt hij er toch wel iets van te kunnen maken soms.
Het probleem schijnt in de centrale server te zitten begrijp ik.
Ik vind het heel bijzonder allemaal.
Ehm... Hoe komt dan dat dit bij mij tegenwoordig wel bijna perfect werkt? (en ja hij staat nederlands) -- enige waar ik over kan 'klagen' is dat de uitspraken van de wagen zelf soms tss duits, nl en engels zitten bij straatnamenFW423130 schreef op donderdag 28 december 2023 @ 18:17:
Zelfs het commando : Navigeer naar Ionity Vilvoorde werkt perfect (soms geef hij een lijst waar vilvoorde bovenaan staat, soms meteen het enige ionity vilvoorde) -- heeft wel ruim een jaar geduurd eer het werkte...
[ Voor 8% gewijzigd door Quiller op 28-12-2023 22:26 ]
Dank je. Dan snap ik er helemaal niks meer van. Mijn vervangende I4 had precies hetzelfde als ik heb.Quiller schreef op donderdag 28 december 2023 @ 22:23:
[...]
Ehm... Hoe komt dan dat dit bij mij tegenwoordig wel bijna perfect werkt? (en ja hij staat nederlands) -- enige waar ik over kan 'klagen' is dat de uitspraken van de wagen zelf soms tss duits, nl en engels zitten bij straatnamen
Als ik een adres aangeef, geeft de auto aan dat er geen verbinding is met de server en de taal niet bekend is.
Als ik zeg stoelverwarming aanzetten, begrijpt de dame het wel maar dat daarvoor schijnt er geen contact te hoeven gelegd met de server. Wat ze mij aangeven is dat de navigatie gegevens steeds uit de server moeten komen en daar zit nog geen Nederlandse taal in.
Maar dat klopt niet met jouw ervaring.
Ik neem aan dat de dealer toch geen onzin vertelt? Daar begin ik met jou ervaring wel aan te twijfelen.
Mijn auto is overigens van oktober 2023 en dus met OS 8.5, sinds vandaag met de allerlaatste november update.
VC "Navigeer naar <adres>" in het Nederlands werkt bij mij bijna altijd, "Navigeer naar <poi>" helemaal nooit. Poi is bv "Ikea Delft".
Nope. 2 van de 3 adressen was ik ook nog nooit geweest.FW423130 schreef op donderdag 28 december 2023 @ 22:10:
[...]
Zijn die adressen toevallig ook opgeslagen op je telefoon, bijvoorbeeld bij je contacten?
Mijn wagen is 8.0 (mei 2022) met de laatste update. Ik kan me echter moeilijk inbeelden dat hier een volledig afzonderlijke taal database voor bestaat... Mss een idee om eens een mail naar BMW Duitsland te sturen (eventueel in het Engels dat zullen ze wel verstaan) met je volledige uitleg EN de uitleg van je dealer (en ervaringen van mensen waar het wel werkt) ... met voornamelijk de vraag of zij wel officieel een mening kunnen geven. (niet geschoten is altijd mis)FW423130 schreef op donderdag 28 december 2023 @ 22:33:
[...]
Dank je. Dan snap ik er helemaal niks meer van. Mijn vervangende I4 had precies hetzelfde als ik heb.
Als ik een adres aangeef, geeft de auto aan dat er geen verbinding is met de server en de taal niet bekend is.
Als ik zeg stoelverwarming aanzetten, begrijpt de dame het wel maar dat daarvoor schijnt er geen contact te hoeven gelegd met de server. Wat ze mij aangeven is dat de navigatie gegevens steeds uit de server moeten komen en daar zit nog geen Nederlandse taal in.
Maar dat klopt niet met jouw ervaring.
Ik neem aan dat de dealer toch geen onzin vertelt? Daar begin ik met jou ervaring wel aan te twijfelen.
Mijn auto is overigens van oktober 2023 en dus met OS 8.5, sinds vandaag met de allerlaatste november update.
[ Voor 13% gewijzigd door Quiller op 29-12-2023 12:38 ]
Iemand die zijn wagen de laatste paar weken heeft ontvangen en die dat wel/niet heeft?Zipsop schreef op maandag 3 juli 2023 @ 21:42:
[...]
Naja wat ik ook in de vloot zie is dat alle 4 serie modellen hem niet meer hebben. Maar ook het hele plastic paneeltje met de boodschappenhaak ook niet meer.
Beetje jammer dat die wijzigingen allemaal zo stil gaan. En je er verder niets aan kan doen.
Hoe kan ik nu bijvoorbeeld mijn frigobox koel houden als dat er niet meer is? Heb die pas een paar maanden geleden gekocht en koelt nu perfect in de huidige wagen.
Of nog een camera achteraan aansluiten?
Lijkt me toch dat een compensatie op zijn plaats is.
Ook geen boodschappen haak meer?
Nog andere zaken die er uit zijn zonder vermelding?
Dank voor jullie reacties. Fijn dat het bij jullie wel werkt. Ik ga toch nog eens terug naar de dealer met jullie ervaringen. Ik heb veel vertrouwen in de dealer maar bljjf het een apart verhaal vinden. Mogelijk wordt hen ook iets op de mouw gespeld door BMW Nederland waaraan zij refereerden.HarryHopeloos schreef op donderdag 28 december 2023 @ 22:38:
VC "Navigeer naar <adres>" in het Nederlands werkt bij mij bijna altijd, "Navigeer naar <poi>" helemaal nooit. Poi is bv "Ikea Delft".
Ik ga BMW Nederland ook eens zelf bellen via het 0800 servicenummer.
Vandaag opgehaald, de eerste 100km reden heerlijk 👌🏼crypt0rr schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 12:17:
[Afbeelding]
Hoe werkt de app van BMW op iOS?
Kan er iemand wat screenshots posten?
Kan je widgets op lockscreen of het homescreen/swipe naar links screen zetten?
Is er een integratie met Siri?
Beetje afhankelijk wat je er van verwacht natuurlijk. Maar voor mij doet die het prima.HyperBart schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 20:49:
Je kan er zonder auto in demo modus al ff mee klooien
:strip_exif()/f/image/DzoOdy2CZi5I3eGA9H4BWIpr.jpg?f=fotoalbum_small)
:strip_exif()/f/image/7A5gvw9nj3Qnhe31rmbZpaNY.jpg?f=fotoalbum_small)
En ja je kan wat met widgets waarvan ik zelf het accu percentage het meest interessant vind.
Verder gebruik ik de widget in op de watch om snel de verwarming aan te zetten.
Ik gebruik het siri of voice gebeuren allemaal niet dus daar verder geen ervaring mee.
De app werkt uitstekend op iOS (de app zelf is ok, dat was hij een paar jaar geleden niet echt, maar is wel beter/functioneler geworden de voorbije jaren).HyperBart schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 20:49:
Je kan widgets met shortcuts, laatste rit, overblijvende range enzovoort op het "swipe naar links" screen zetten. Er is nog geen integratie met Siri.
[ Voor 4% gewijzigd door Myaimistrue op 30-12-2023 22:01 ]
Ik heb mijn auto in november gekregen, beschik over paneeltje met 12V en boodschappenhaakje. Maar, ik heb ook de elektrische trekhaak. Daarvoor is dat paneel noodzakelijk omdat daar de knop voor de trekhaak op gemonteerd zit. Kan zijn dat die bij andere uitvoeringen wel vervalt..voodoo077 schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 12:45:
[...]
Iemand die zijn wagen de laatste paar weken heeft ontvangen en die dat wel/niet heeft?
Hoe kan ik nu bijvoorbeeld mijn frigobox koel houden als dat er niet meer is? Heb die pas een paar maanden geleden gekocht en koelt nu perfect in de huidige wagen.
Of nog een camera achteraan aansluiten?
Lijkt me toch dat een compensatie op zijn plaats is.
Ook geen boodschappen haak meer?
Nog andere zaken die er uit zijn zonder vermelding?
Dat is inderdaad wat ik her en der gelezen heb, dat je de versie moet hebben met trekhaak.Feni schreef op maandag 1 januari 2024 @ 22:38:
[...]
Ik heb mijn auto in november gekregen, beschik over paneeltje met 12V en boodschappenhaakje. Maar, ik heb ook de elektrische trekhaak. Daarvoor is dat paneel noodzakelijk omdat daar de knop voor de trekhaak op gemonteerd zit. Kan zijn dat die bij andere uitvoeringen wel vervalt..
Lijkt me zo onrealistisch in 2024...Tja, ik zal wel zien als de wagen er is.
Hallo,
Ik zie verschillende reacties over het rijgedrag van de i4 E-Drive40. Ik heb de auto nu ruim een jaar en wordt echt gek van het rijgedrag op de snelweg, continue corrigeren, bijsturen en zeker niet koersvast. Ik vind het een prachtige auto, alleen hier kan ik echt niet aan wennen. Ruim 45.000 km gereden op zowel zomer als winterbanden 19 inch. Heeft iemand een tip wat ik aan de dealer kan meegeven zodat dit gefixt wordt? Thanks voor jullie hulp!
Ik zie verschillende reacties over het rijgedrag van de i4 E-Drive40. Ik heb de auto nu ruim een jaar en wordt echt gek van het rijgedrag op de snelweg, continue corrigeren, bijsturen en zeker niet koersvast. Ik vind het een prachtige auto, alleen hier kan ik echt niet aan wennen. Ruim 45.000 km gereden op zowel zomer als winterbanden 19 inch. Heeft iemand een tip wat ik aan de dealer kan meegeven zodat dit gefixt wordt? Thanks voor jullie hulp!
Even een paar bladzijden terug lezen en je vind een gebruiker met dezelfde bevinding en een tip wat er mogelijk is.Wieldop 1899 schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 11:30:
Hallo,
Heel eenvoudig : af fabriek slecht afgesteld. Garage moet dit voor je oplossen.Wieldop 1899 schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 11:30:
Hallo,
Al eventjes geleden weer mijn laatste post hier. Zijn hier mensen die een i35 hebben besteld (in België) en al of niet een leverdatum of de wagen geleverd gekregen?
Ik heb deze begin juli besteld met een geschatte leverdatum voor maart dit jaar. Ik heb de dealer nog niet gecontacteerd (ze krijgen allicht genoeg opvolgemails van andere bestellingen).. Maar nu begint het wel te kriebelen om eens naar een update te vragen.
Ik heb deze begin juli besteld met een geschatte leverdatum voor maart dit jaar. Ik heb de dealer nog niet gecontacteerd (ze krijgen allicht genoeg opvolgemails van andere bestellingen).. Maar nu begint het wel te kriebelen om eens naar een update te vragen.
Hier een i4 35 besteld eind december (Arval, lease) met een vermoedelijke leverdatum eerste helft van april 2024. We zullen zien wat het wordt zekers?kayjay schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 21:18:
Al eventjes geleden weer mijn laatste post hier. Zijn hier mensen die een i35 hebben besteld (in België) en al of niet een leverdatum of de wagen geleverd gekregen?
Hi @Wieldop 1899 ,Wieldop 1899 schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 11:30:
Hallo,
Herkenbaar, ook een eDrive40 (03-2023). Na 18k km toch besloten om een afspraak bij de dealer te maken voor wat checks vwb spoorvastigheid en zoekerig rijgedrag (neemt toe met toename snelheid). Ik heb nu een afspraak staan voor eind Januari, ben benieuwd. Fijne gedachte de de auto mogelijk alleen maar beter kan worden.
Hier M50 - België en is ander verhaal dan de i35.kayjay schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 21:18:
Besteld begin november 2022 - geproduceerd eind november 2023 - geleverd bij garage 21 december
Wagen wordt opgehaald 11 januari.
Nu eens nadenken of ik een gepersonaliseerde nummerplaat pak of niet.
En hier bij DirectLease de i4 35 besteld rond eind november met verwachte leverdatum eind maart. Inderdaad we zien wel. Indien ik niets hoor tegen dan, zal ik de BMW garage contacteren. Een collega wacht al 1j op haar Q4 en vermoedelijk heb ik de mijne eerderRavefiend schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 21:38:
[...]
Hier een i4 35 besteld eind december (Arval, lease) met een vermoedelijke leverdatum eerste helft van april 2024. We zullen zien wat het wordt zekers?
PS Iemand enig idee wanneer de productie van de lichte facelift van start gaat? Volgens mij was dit ingepland rond die periode.
Daar ben ik ook wel benieuwd naar (en wat de facelift gaat inhouden). Mijn huidige leaseauto loopt tot januari '25. Met de huidige levertijden heb ik nog even. Ben benieuwd of het de moeite is om nog even te wachten (of een mooi deal kunnen maken op een "oud" model tegen die tijd.papabeer schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 11:50:
[...]
PS Iemand enig idee wanneer de productie van de lichte facelift van start gaat? Volgens mij was dit ingepland rond die periode.
Hoi,Raf91 schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 22:08:
[...]
Hi @Wieldop 1899 ,
Herkenbaar, ook een eDrive40 (03-2023). Na 18k km toch besloten om een afspraak bij de dealer te maken voor wat checks vwb spoorvastigheid en zoekerig rijgedrag (neemt toe met toename snelheid). Ik heb nu een afspraak staan voor eind Januari, ben benieuwd. Fijne gedachte de de auto mogelijk alleen maar beter kan worden.
Voor mij idem het verhaal van hierboven (eDrive40 Jan 2023) met 18k km en nu nadat mijn raam niet meer omhoog ging (nieuw mechanisme) een afspraak voor de spoorvastigheid en zoekerig gedrag gemaakt.
Ik heb 19" velgen met de Michelin zomerbanden.
Zal wel laten weten of ze iets hebben kunnen vinden (zal lastig worden maar proberen kan altijd).
Je kan aangeven dat bij andere gebruikers de oplossing om het stuurhuis opnieuw in te leren, alsmede de auto opnieuw uit te lijnen.Paashaas25 schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 13:02:
[...]
Hoi,
Voor mij idem het verhaal van hierboven (eDrive40 Jan 2023) met 18k km en nu nadat mijn raam niet meer omhoog ging (nieuw mechanisme) een afspraak voor de spoorvastigheid en zoekerig gedrag gemaakt.
Ik heb 19" velgen met de Michelin zomerbanden.
Zal wel laten weten of ze iets hebben kunnen vinden (zal lastig worden maar proberen kan altijd).
Twee weken geleden besteld, levertijd week 10….kayjay schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 21:18:
i7,GTX2070,32Gb,3x24",Rift-s, Fanatec CSL-elite&DD
Dit dus... (zoals ik al zei : foute afstelling af-fabriek). -- vergt alleen een goeie garagist om dit te fixen.Frans82dh schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 14:47:
[...]
Je kan aangeven dat bij andere gebruikers de oplossing om het stuurhuis opnieuw in te leren, alsmede de auto opnieuw uit te lijnen.
Ehm... Dit komt toch over the air binnen?crypt0rr schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 19:25:
Hier eens beginnen aan deze update, kwam dit toevallig tegen toen ik door het online portal aan het klikkeren was![]()
[Afbeelding]
Er staat bij dat deze update enkel handmatig kan worden uitgevoerd, betreft dan ook navigatie, niet iDrive zelf. De grootte van de update bedraagt 34GB. Voor zo ver mij bekend komt in ieder geval NL OTA, misschien nog enkele andere en de rest via handmatige updates.
Vandaag heb ik even gespeeld met 2 sleutels, 2 BMW ID's en 2 iPhones icm een BMW i4.
Eerst heb ik sleutel 1 in gebruik genomen, gekoppeld aan mijn BMW ID, mijn iPhone gekoppeld en Apple Carplay gekozen.
Dat werkt prima.
Daarna heb ik een extra BMW ID aangemaakt voor mijn vrouw, met sleutel 2 de auto van slot gehaald, haar BMW ID gekoppeld aan de sleutel, haar iPhone gekoppeld, Apple Carplay gekozen.
Ook dat werkt prima.
Als ik nu met sleutel 1 de auto ontgrendel, dan zie ik Welcome Arjan en als ik dat met sleutel 2 doe, dan zie ik Welcome Vrouw.
Maar ... mijn vrouw's iPhone blijft gekoppeld aan Apple Carplay, ook in mijn profiel.
Als ik nu de auto ontgrendel met sleutel 1, mijn iPhone weer instel voor Apple Carplay, de auto vergrendel en later ontgrendel met sleutel 2, dan staat mijn iPhone nog steeds geselecteerd voor Apple Carplay, niet die van mijn vrouw.
Hoe zorg ik er nu voor dat mijn iPhone is geselecteerd voor Apple Carplay als ik sleutel 1 gebruik en mijn vrouw's iPhone als ik sleutel 2 gebruik?
Eerst heb ik sleutel 1 in gebruik genomen, gekoppeld aan mijn BMW ID, mijn iPhone gekoppeld en Apple Carplay gekozen.
Dat werkt prima.
Daarna heb ik een extra BMW ID aangemaakt voor mijn vrouw, met sleutel 2 de auto van slot gehaald, haar BMW ID gekoppeld aan de sleutel, haar iPhone gekoppeld, Apple Carplay gekozen.
Ook dat werkt prima.
Als ik nu met sleutel 1 de auto ontgrendel, dan zie ik Welcome Arjan en als ik dat met sleutel 2 doe, dan zie ik Welcome Vrouw.
Maar ... mijn vrouw's iPhone blijft gekoppeld aan Apple Carplay, ook in mijn profiel.
Als ik nu de auto ontgrendel met sleutel 1, mijn iPhone weer instel voor Apple Carplay, de auto vergrendel en later ontgrendel met sleutel 2, dan staat mijn iPhone nog steeds geselecteerd voor Apple Carplay, niet die van mijn vrouw.
Hoe zorg ik er nu voor dat mijn iPhone is geselecteerd voor Apple Carplay als ik sleutel 1 gebruik en mijn vrouw's iPhone als ik sleutel 2 gebruik?
Normaal kan je in de iDrive telefooninstellingen kiezen of de telefoon beschikbaar is voor alle profielen, of enkel het huidige profiel.ASS-Ware schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 23:57:
Hmm.samb schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 08:26:
[...]
Normaal kan je in de iDrive telefooninstellingen kiezen of de telefoon beschikbaar is voor alle profielen, of enkel het huidige profiel.
Eens zoeken hoe ik dat kan instellen dan.
Is dit toegankelijk via de bimmercode app of is dit een andere app van bimmercode?
Apparte appNemeSiS-7 schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 22:12:
Is dit toegankelijk via de bimmercode app of is dit een andere app van bimmercode?
Moet je hier iets hardware voor installeren? (ook geen enkel idee hoe bimmercode werkt vandaar ... ) zo ja waar schaf je dat aan aan welke prijs?
Ik ben vandaag bij de dealer geweest, ze gaven aan het nooit eerder gehoord te hebben. Heb half februari een afspraak. Thanks voor je reactie!Raf91 schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 22:08:
[...]
Hi @Wieldop 1899 ,
Dan leven ze ofwel onder een steen ofwel liegen ze flagrant want dit is een bekend (maar niet bij elke wagen) probleem.Wieldop 1899 schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 17:06:
[...]
Ik ben vandaag bij de dealer geweest, ze gaven aan het nooit eerder gehoord te hebben. Heb half februari een afspraak. Thanks voor je reactie!
5 December mijn i4 M50 besteld, Brass metallic individual, Mokka bekleding, 19 inch 859M wielen, High Executive, Stoelventilatie, M Pro Sport, DAPP, PAP, Schuifkanteldak, eigenlijk alles muv de trekhaak en het carbonfibre pakket.
Leverdatum, door de Individual kleur, week 16. Kan niet wachten....
Benieuwd hoe die kleur staat op een i4. Erg toffe kleur. Wel een foto plaatsen he?clements69 schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 17:58:
5 December mijn i4 M50 besteld, Brass metallic individual, Mokka bekleding, 19 inch 859M wielen, High Executive, Stoelventilatie, M Pro Sport, DAPP, PAP, Schuifkanteldak, eigenlijk alles muv de trekhaak en het carbonfibre pakket.
Enige hardwarz die je nodig hebt is een ondersteunde odbd dongle en je koopt bimmercode aan bv ( 1 malige kleine kost). Bimmerutility is duurder maar kan je meer mee.Quiller schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 15:49:
[...]
Moet je hier iets hardware voor installeren? (ook geen enkel idee hoe bimmercode werkt vandaar ... ) zo ja waar schaf je dat aan aan welke prijs?
Bimmer flow nog niet te koop ( beta) en mogelijks gratis
Mjah leuk, vorig jaar zomer op de ring een M4 in die kleur zien staan. Vooral in de zon heeft het wat, die eigenaar had de rest van de auto er ook mooi op afgestemd. Dat was wel nodig. Geen andere gekke kleuren zeg maar.clements69 schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 17:58:
859 is met deze kleur wel betere combi ook denk ik.
Nouuuu alles
Mijn i4 edrive35 besteld eind augustus. Vorige week nog eens een update gevraagd. De productie is bevestigd voor binnen 2 weken. Garage verwacht de wagen eerste helft februari binnen te hebben.kayjay schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 21:18:
Al bij al kan ik niet klagen als dit zo blijft
Linkje waar je zo'n odbd dongle kan kopen? En wat zijn de belangrijkste zaken die je met bimmerutility/bimmercode kunt activeren (Lees is het z'n geld waard)?rolelael schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 20:48:
[...]
Enige hardwarz die je nodig hebt is een ondersteunde odbd dongle en je koopt bimmercode aan bv ( 1 malige kleine kost). Bimmerutility is duurder maar kan je meer mee.
Bimmer flow nog niet te koop ( beta) en mogelijks gratis
Ik zou er niet aan beginnen, als BMW er achter komt, dan ben je gelijk je garantie kwijt.Ferra schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 08:51:
[...]
Linkje waar je zo'n odbd dongle kan kopen? En wat zijn de belangrijkste zaken die je met bimmerutility/bimmercode kunt activeren (Lees is het z'n geld waard)?
Dit is echt onzin. Via de gebruikerstoegankelijkd poort ODBD mag je zonder problemen alles uitlezen.ASS-Ware schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 11:22:
[...]
Ik zou er niet aan beginnen, als BMW er achter komt, dan ben je gelijk je garantie kwijt.
Kan je je claim ondersteunen met een bron?ASS-Ware schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 11:22:
[...]
Ik zou er niet aan beginnen, als BMW er achter komt, dan ben je gelijk je garantie kwijt.
Ik heb met meerdere merken (Audi/VW/BMW) aanpassingen gedaan/gehad middels OBD en dit heeft nooit tot vragen geleid bij garanatiewerk.
Als er problemen zijn en ze constateren dat jij bepaalde dingen aangepast hebt, dan heeft de dealer een makkelijke reden om garantie te kunnen afwijzen.
Waarschijnlijk met wat getouwtrek kom je er wel uit, "maar waarom zou je dat riskeren?" is meer de gedachte.
Gewoon uitlezen kan uiteraard geen kwaad.
Waarschijnlijk met wat getouwtrek kom je er wel uit, "maar waarom zou je dat riskeren?" is meer de gedachte.
Gewoon uitlezen kan uiteraard geen kwaad.
[ Voor 8% gewijzigd door phex op 06-01-2024 13:27 ]
Uitlezen wel ja, maar coderen niet.HyperBart schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 13:18:
[...]
Dit is echt onzin. Via de gebruikerstoegankelijkd poort ODBD mag je zonder problemen alles uitlezen.
De bron was een gesprek met een verkoper bij de aanschaf van een nieuwe auto, afgelopen augustus.crypt0rr schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 13:24:
[...]
Kan je je claim ondersteunen met een bron?
Ik heb met meerdere merken (Audi/VW/BMW) aanpassingen gedaan/gehad middels OBD en dit heeft nooit tot vragen geleid bij garanatiewerk.
Even ter verduidelijking : als men na aanpassingen garantie afwijst en je gaat er mee naar de rechtbank gaan ze ongelijk krijgen tenzij ze onomstotelijk kunnen aantonen dat de 'schade' een rechtstreeks gevolg is van de aanpassingen.ASS-Ware schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 14:23:
[...]
De bron was een gesprek met een verkoper bij de aanschaf van een nieuwe auto, afgelopen augustus.
Langs de andere kant als je dit moet doen (rechtbank) heb je natuurlijk wel een hoop miserie. Dat gezegd zijnde : een goede klantgerichte garagist gaat jouw kant kiezen en hierover zwijgen.
edit : nog bijkomend : hetzelfde geldt voor uiterlijke aanpassingen. Als jij je wagen gaat tunen en daardoor (geen idee of dit echt mogelijk is) is de balans van je wagen weg en moet alles terug uitgelijnd worden dan is dat buiten garantie omdat jij een fout gemaakt hebt.
[ Voor 18% gewijzigd door Quiller op 06-01-2024 14:29 ]
Klopt dat je dat hoort van een verkoper / garagepersoneel, ze mogen namelijk zelf die wijzigingen ook niet doorvoeren. Echter, zoals @Quiller ook al aangeeft, het moet uiteindelijk wel aan jouw wijziging te verwijten zijn als ze je garantie willen weigeren. Als jij je knipperlichten van 3 op 4 instelt gaat dat geen gedoe opleveren.ASS-Ware schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 14:23:
[...]
De bron was een gesprek met een verkoper bij de aanschaf van een nieuwe auto, afgelopen augustus.
Coderen mag . Ik heb int begin toen ik de i4 had zaken bijgecodeerd en die genereren tijdelijke errors. Kreeg een
Belletj v mijn dealer die dat had zien binnenkomen. Gewoon gezegd dat ze die meldingen mochten negeren en wat ik aant doen was. Kous af
Bij mijn audi's ook alidjd zaken geactiveerd, destijds ook bv bluetooth voor de foon etc. Allemaal geen issue
Vandaag de dag kan je niet zoveel meer activeren. Wat ik heb geactiveerd is bv gescheiden ambient lights dus boven rood,'onder blauw. 5 x comfort knipper. Zetelverwarming, warmer. Lane change assist ( stond uit in BE ). Etc
Ga binnenkort als ik wat meer tijd heb nog even verder kijken wat kan, want de mogelijkheden zijn eigenlijk enorm in expert modus, maar dan moet je wel weten wat je aant doen bent
Belletj v mijn dealer die dat had zien binnenkomen. Gewoon gezegd dat ze die meldingen mochten negeren en wat ik aant doen was. Kous af
Bij mijn audi's ook alidjd zaken geactiveerd, destijds ook bv bluetooth voor de foon etc. Allemaal geen issue
Vandaag de dag kan je niet zoveel meer activeren. Wat ik heb geactiveerd is bv gescheiden ambient lights dus boven rood,'onder blauw. 5 x comfort knipper. Zetelverwarming, warmer. Lane change assist ( stond uit in BE ). Etc
Ga binnenkort als ik wat meer tijd heb nog even verder kijken wat kan, want de mogelijkheden zijn eigenlijk enorm in expert modus, maar dan moet je wel weten wat je aant doen bent
[ Voor 13% gewijzigd door rolelael op 07-01-2024 08:25 ]
Hier is een linkje
Just found this amazing item on AliExpress. Check it out! €39.36 42% Off | VXSCAN OBD ENET WIFI/USB Adapter DOIP For BMW F/G series Ethernet Interface Work with iOS Android and Windows
https://a.aliexpress.com/_EveDJvx
Just found this amazing item on AliExpress. Check it out! €39.36 42% Off | VXSCAN OBD ENET WIFI/USB Adapter DOIP For BMW F/G series Ethernet Interface Work with iOS Android and Windows
https://a.aliexpress.com/_EveDJvx
Wat houdt die zetelverwarming precies in? Ze warmer zetten of ook achteraan? Maar als dat niet aangekocht is, zit dat er wellicht niet in achteraan?rolelael schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 17:46:
at ik heb geactiveerd is bv gescheiden ambient lights dus boven rood,'onder blauw. 5 x comfort knipper. Zetelverwarming, warmer. Lane change assist ( stond uit in BE ). Etc
Dat van die ambient in 2 kleuren is best wel cool!
Zetelverwarming vanvoor gaat het over. Je kan niet iets aanzetten wat fysiek niet in de wagen zit, je krijgt niet ineens magisch verwarmingselementjes achteraan 😉.voodoo077 schreef op zondag 7 januari 2024 @ 10:09:
[...]
Wat houdt die zetelverwarming precies in? Ze warmer zetten of ook achteraan? Maar als dat niet aangekocht is, zit dat er wellicht niet in achteraan?
Waar de poster op doelt is dat je de zones van de stoelverwarming (bestaat uit segmenten boven onder voor achter soms) de warmte intensiteit per nummertje kan vastleggen via codering.
Dacht dat je dan kan instellen
1 - warme bips, koude rug
2 - koude bips, warme rug
3 - hete bips, hete rug
Of bv op 1 instellen dat je rug zo warm is als normaal op stand 3 terwijl je kont wat minder warm staat.
Daar heb je toch geen bimmercode voor nodig? Kan toch gewoon via het menu voor klimaatbeheersing?HyperBart schreef op zondag 7 januari 2024 @ 12:10:
[...]
Zetelverwarming vanvoor gaat het over. Je kan niet iets aanzetten wat fysiek niet in de wagen zit, je krijgt niet ineens magisch verwarmingselementjes achteraan 😉.
Waar de poster op doelt is dat je de zones van de stoelverwarming (bestaat uit segmenten boven onder voor achter soms) de warmte intensiteit per nummertje kan vastleggen via codering.
Dacht dat je dan kan instellen
1 - warme bips, koude rug
2 - koude bips, warme rug
3 - hete bips, hete rug
Of bv op 1 instellen dat je rug zo warm is als normaal op stand 3 terwijl je kont wat minder warm staat.
De temperatuur heb ik verhoogd per level. Vond ze niet warm genoegvoodoo077 schreef op zondag 7 januari 2024 @ 10:09:
[...]
Wat houdt die zetelverwarming precies in? Ze warmer zetten of ook achteraan? Maar als dat niet aangekocht is, zit dat er wellicht niet in achteraan?
Neen dat zijn fixed ingestelde temps ik heb ze 3 graden hoger gezetTosti Ham-Kaas245 schreef op zondag 7 januari 2024 @ 14:44:
[...]
Daar heb je toch geen bimmercode voor nodig? Kan toch gewoon via het menu voor klimaatbeheersing?
Ooh dat maakt mij wel benieuwd. Volgens mijn garagist (ten tijde van de bestelling) was mijn wagen geboekt voor één van de eerste productieslots in 2024. 😀🤞🏼poohw schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 01:56:
[...]
Mijn i4 edrive35 besteld eind augustus. Vorige week nog eens een update gevraagd. De productie is bevestigd voor binnen 2 weken. Garage verwacht de wagen eerste helft februari binnen te hebben.
Al bij al kan ik niet klagen als dit zo blijft, fingers crossed!
Misschien een domme vraag:
Hoe maken jullie het touch-screen schoon, zonder van alles te bedienen? In mijn 3-serie kon ik het touch-screen hiervoor uitzetten, maar deze optie kan ik in mijn i4 nergens vinden
Hoe maken jullie het touch-screen schoon, zonder van alles te bedienen? In mijn 3-serie kon ik het touch-screen hiervoor uitzetten, maar deze optie kan ik in mijn i4 nergens vinden
Swipe down vanaf de rechterbovenhoek.tpas schreef op maandag 8 januari 2024 @ 10:21:
Thanks, ook geïnstalleerd. Zie geen echte veranderingen, de talenknobbel (Vlaams/Frans/Duits door elkaar hier in België) is helaas niet opgelost.crypt0rr schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 19:25:
Hier eens beginnen aan deze update, kwam dit toevallig tegen toen ik door het online portal aan het klikkeren was![]()
[Afbeelding]
Ik moet het ook dringend doen, maar je kan het systeem wel degelijk uitschakelen (aan uit 30 seconden ingedrukt houden)tpas schreef op maandag 8 januari 2024 @ 10:21:
Ik zet hem op spotify en poetsen maar... soort ad random nummer keuze. In de praktijk gebeurd er eigenlijk niksQuiller schreef op maandag 8 januari 2024 @ 11:09:
[...]
Ik moet het ook dringend doen, maar je kan het systeem wel degelijk uitschakelen (aan uit 30 seconden ingedrukt houden)
Nee, uiteraard niet maar ik zie dat je Iconic sounds en nog andere achteraf extra kan bestellen.HyperBart schreef op zondag 7 januari 2024 @ 12:10:
[...]
Zetelverwarming vanvoor gaat het over. Je kan niet iets aanzetten wat fysiek niet in de wagen zit, je krijgt niet ineens magisch verwarmingselementjes achteraan 😉.
Had eerst geen leder en dus geen mogelijkheid zetelverwarming achteraan te hebben. Toen M Sportzetels genomen en dan kon dat wel maar compleet vergeten te vermelden. En hoopte nui dat dit misschien er wel inzat en mits toeslag kan geactiveerd worden
En dan? Zet scherm uit werkt, totdat je het aanraakt. Dan springt het gewoon weer aan
Schoonmaken met het scherm aan !tpas schreef op maandag 8 januari 2024 @ 22:49:
[...]
En dan? Zet scherm uit werkt, totdat je het aanraakt. Dan springt het gewoon weer aan
Weet niet of t lukt, maar ga in de wagen zitten, en doe hem op slot ( 2x drukken )zodat binnenalarm niet geactiveerd wordt. Dan is normaal de display toch uit?tpas schreef op maandag 8 januari 2024 @ 10:21:
Kan mis zijn hoor, don't shoot me
Als ik de auto stilleg door op de stop/start knop te drukken en mijn deur open gaan bij mij de schermen uit dacht ik.tpas schreef op maandag 8 januari 2024 @ 10:21:
[ Voor 9% gewijzigd door Alexke op 10-01-2024 09:02 ]
Helaas voor mij lijkt het niet zo snel te gaan. Dan toch eens naar de garage gebeld en volgens hem productie in februari voor levering eind maart.kayjay schreef op zondag 7 januari 2024 @ 22:56:
[...]
Ooh dat maakt mij wel benieuwd. Volgens mijn garagist (ten tijde van de bestelling) was mijn wagen geboekt voor één van de eerste productieslots in 2024. 😀🤞🏼
Ik heb er weer mee mogen spelen, maar het werkt voor geen meter.samb schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 08:26:
[...]
Normaal kan je in de iDrive telefooninstellingen kiezen of de telefoon beschikbaar is voor alle profielen, of enkel het huidige profiel.
Als ik instap met mijn sleutel, dan krijg ik mijn profiel en is mijn iPhone geselecteerd voor Apple Carplay.
Als mijn vrouw instapt met haar sleutel, dan krijgt ze haar profiel en is mijn iPhone nog steeds geselecteerd voor Apple Carplay.
Selecteer ik dan haar iPhone voor Apple Carplay, dan staat haar telefoon ook actief voor Apple Carplay in mijn profiel.
Ik heb deze vraag ook aan BMW gesteld en toen belde een medewerker van BMW mij op en zei dat ik per profiel op kan geven welke telefoon voorrang heeft, maar ook dat werkt niet.
Als ik mijn iPhone voorrang geef in mijn profiel, dan heeft deze ook in mijn vrouws profiel voorrang en andersom.
Ik wil gewoon dat als mijn vrouw de auto van het slot haalt met haar sleutel, dat haar iPhone werkt met Apple Carplay en als ik de auto van het slot af haal met mijn sleutel, dat mijn iPhone werkt met Apple Carplay.
Hoe doe ik dat?
328 pagina’s, dus ik ben nog wel even bezig om alles te lezen… vandaar dat ik mijn stoute schoenen aantrek en toch maar wat vragen stel aan de ervaringsdeskundigen hier.
Er is mij gevraagd of ik de i4 over wil nemen van een collega als leaseauto. Ik twijfel daar nog een beetje over: met name de prijs (dus bijtelling, ben ten slotte een Nederlander
) zie ik wat tegenop.
Ik heb ervaring met een electrische auto: ik heb een half jaar in een Renault Megane eTech gereden. Nu weet ik al enkele dingen die beter zijn aan de BMW: hij laadt sneller en heeft een groter bereik. Overigens wordt de laadtijd natuurlijk niet korter doordat de BMW een grotere accu heeft.
Maar wat zijn nog meer voordelen van de BMW? In de Renault had ik regelmatig ruzie met de cruise control (de verkeersbordenherkenning die ook in de T-Rock zit die ik nu rij vind ik eigenlijk maar vrij matig), werkt de CC een beetje fatsoenlijk bij BMW?
Ik neem aan dat de BMW ook Android Auto ondersteunt, maar is dat ook zo?
Wat vinden jullie het grootste voor-/nadeel van de i4?
Er is mij gevraagd of ik de i4 over wil nemen van een collega als leaseauto. Ik twijfel daar nog een beetje over: met name de prijs (dus bijtelling, ben ten slotte een Nederlander
Ik heb ervaring met een electrische auto: ik heb een half jaar in een Renault Megane eTech gereden. Nu weet ik al enkele dingen die beter zijn aan de BMW: hij laadt sneller en heeft een groter bereik. Overigens wordt de laadtijd natuurlijk niet korter doordat de BMW een grotere accu heeft.
Maar wat zijn nog meer voordelen van de BMW? In de Renault had ik regelmatig ruzie met de cruise control (de verkeersbordenherkenning die ook in de T-Rock zit die ik nu rij vind ik eigenlijk maar vrij matig), werkt de CC een beetje fatsoenlijk bij BMW?
Ik neem aan dat de BMW ook Android Auto ondersteunt, maar is dat ook zo?
Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40
tis maar hoe je het bekijkt.. om hetzelfde rijbereik als de megane te halen ben je wel degelijk sneller in de i4. Een goed voorgewarmde i4 gaat binnen 20 minuten van 30 naar 80% vol bij een goede fast charger. Daar kan je dan verder mee rijden dan met 20 minuten laden in een meganePietervs schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 17:00:
328 pagina’s, dus ik ben nog wel even bezig om alles te lezen… vandaar dat ik mijn stoute schoenen aantrek en toch maar wat vragen stel aan de ervaringsdeskundigen hier.
Daar kan je toch niet instellen dat je bijv alleen je rug wil verwarmen? Kon dat maar... ik vind een warme rug heerlijk maar een warm zitvlak vind ik niet heel aangenaam.Tosti Ham-Kaas245 schreef op zondag 7 januari 2024 @ 14:44:
[...]
Daar heb je toch geen bimmercode voor nodig? Kan toch gewoon via het menu voor klimaatbeheersing?
VoordelenPietervs schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 17:00:
- Rijdt geweldig (strak, stil, snel)
- Relatief zuinig bij hogere snelheden
- Verrassend grote en praktische kofferbak
- Krappe achterbank
- Matige infotainment / voice control
- Behoorlijk aan de prijs t.o.v. andere EV's als je gaat aankleden
[ Voor 3% gewijzigd door phex op 10-01-2024 20:26 ]
Hier een voorbeeldje van een snellaad actie met maar 10 minuten 'accu voorbereiden', buitentemperatuur was - 4,5. 53% lading in 30 minuten. Piekvermogen was kortstondig 121kW. De lader op deze locatie is een 160kW model.Cinemaskoop schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 17:32:
[...]
tis maar hoe je het bekijkt.. om hetzelfde rijbereik als de megane te halen ben je wel degelijk sneller in de i4. Een goed voorgewarmde i4 gaat binnen 20 minuten van 30 naar 80% vol bij een goede fast charger. Daar kan je dan verder mee rijden dan met 20 minuten laden in een megane
/f/image/utBraEAF959qVlPspYPSOkxR.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/nGU845EHw2u9OpSCUdeC2cAX.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 3% gewijzigd door crypt0rr op 10-01-2024 20:33 ]
Dat is waar natuurlijk: 80% van 500 km is natuurlijk meer als 80% van 450 km (bij wijze van spreken, ik heb de precieze WLPT afstanden niet paraat).Cinemaskoop schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 17:32:
[...]
tis maar hoe je het bekijkt.. om hetzelfde rijbereik als de megane te halen ben je wel degelijk sneller in de i4. Een goed voorgewarmde i4 gaat binnen 20 minuten van 30 naar 80% vol bij een goede fast charger. Daar kan je dan verder mee rijden dan met 20 minuten laden in een megane
Achterbank is voor mij gelukkig nagenoeg geen probleem: ik heb geen gezin. Prijs is wel een dingetje, dus daar moet ik naar kijken.phex schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 20:24:
[...]
VoordelenNadelen
- Rijdt geweldig (strak, stil, snel)
- Relatief zuinig bij hogere snelheden
- Verrassend grote en praktische kofferbak
- Krappe achterbank
- Matige infotainment / voice control
- Behoorlijk aan de prijs t.o.v. andere EV's als je gaat aankleden
Ik heb het idee dat nagenoeg alle elektrische auto’s heel stil zijn
@Cinemaskoop @phex dank voor jullie input!
Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40
Wij hebben ook alles in het Engels.samb schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 11:39:
[...]
Heb je deze instelling al eens geprobeerd?
Klik op apparaatinstellingen bij je telefoon, en vink dan aan "Alleen voor dit profiel toelaten".
Hetzelfde dan voor het profiel van je vrouw met haar telefoon
(Sorry, bij mij staat alles in het Engels)
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Thanks, ga ik proberen.
Zeker wel!Cinemaskoop schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 17:33:
[...]
Daar kan je toch niet instellen dat je bijv alleen je rug wil verwarmen? Kon dat maar... ik vind een warme rug heerlijk maar een warm zitvlak vind ik niet heel aangenaam.
:strip_exif()/f/image/CYfZ5dfTnKNQhtNSioW5R8FQ.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 13% gewijzigd door Tosti Ham-Kaas245 op 11-01-2024 09:27 ]
Eindelijk mijn M50 ontvangen vandaag ... besteld in 2022.
Wel wat teleurgesteld in de dealer.
De persoon die normaal auto's uitlevert was er niet, terwijl je een afspraak hebt. Dus moest een verkoper het maar doen en die kon niet alles uitleggen. Zelf de sportboost of de 3D camera lukte niet.
Nu de lange zoektocht om alles in orde te krijgen, oa. Waze en of Maps op scherm en op Headsup etc.
Dat wist hij allemaal niet hoe het moest
Echter een onderhoudscontract voorstellen wel - 52€ per maand gedurende 5 jaar om geen kosten te hebben...
Ik dacht dat eerste onderhoud pas na 2 jaar was?
Dan heb je dan al +/-1200€ betaald, lijkt me toch te duur?
Dan zie ik sommigen een mooie box krijgen met autosleutels erin en flesje drank en ik krijg gewoon 2 losse sleutels en niks extra.
Maar goed ik ga er niks achter zoeken, belangrijker is eindelijk de wagen!
Wel wat teleurgesteld in de dealer.
De persoon die normaal auto's uitlevert was er niet, terwijl je een afspraak hebt. Dus moest een verkoper het maar doen en die kon niet alles uitleggen. Zelf de sportboost of de 3D camera lukte niet.
Nu de lange zoektocht om alles in orde te krijgen, oa. Waze en of Maps op scherm en op Headsup etc.
Dat wist hij allemaal niet hoe het moest
Echter een onderhoudscontract voorstellen wel - 52€ per maand gedurende 5 jaar om geen kosten te hebben...
Ik dacht dat eerste onderhoud pas na 2 jaar was?
Dan heb je dan al +/-1200€ betaald, lijkt me toch te duur?
Dan zie ik sommigen een mooie box krijgen met autosleutels erin en flesje drank en ik krijg gewoon 2 losse sleutels en niks extra.
Maar goed ik ga er niks achter zoeken, belangrijker is eindelijk de wagen!
[ Voor 42% gewijzigd door voodoo077 op 11-01-2024 13:29 ]
Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.