ook interesse in. heb zelf bimmercode, maar zou de lane change assist willen....IceOnFire schreef op donderdag 7 december 2023 @ 14:20:
Is er iemand hier op het forum die BimmerUtility heeft en wat codering voor mij zou kunnen aanpassen?
met bimmercode kan het ook
T
HU-MGU: Spurwechselassistant from
nicht_active to werte_01/gen_01,
BDC: PFSarahMaster, Spurwechselassistant from nicht_active to active,
SAS3: Spurwechselassistant from nich_active to werte_01/gen_01
T
ow echt? d8 gelezen te hebben op i4talk dat dat niet ging? wat is de 'T' ?dencoupe schreef op donderdag 7 december 2023 @ 16:12:
met bimmercode kan het ook![]()
T
zal morgen eens effe dongle erin pluggen en kijken
die T is achtergebleven van het kopiërenrolelael schreef op donderdag 7 december 2023 @ 16:28:
[...]
ow echt? d8 gelezen te hebben op i4talk dat dat niet ging? wat is de 'T' ?
zal morgen eens effe dongle erin pluggen en kijken
in bimmercode kun je ook via expert modus coderen. Iets meer risico, maar met de gerichte plekken waar je het aan kunt passen zou ik het wel aandurven. Het is in bimmercode niet zo makkelijk gemaakt dat je gewoon een optie aan kunt klikken en dat het dan geregeld is op de juiste plekken....
Heb ook de BMW i4 besteld met het M-sportpakket in saphirschwarz. Leverdatum is al 31 januari via Van Poelgeest! Hoe zou dat kunnen? Dan hebben ze hem vast op voorraad neem ik aan?
Verder was ik benieuwd naar de signalering van een auto in je dodehoek. Zit deze er standaard op (lichtje in spiegels)? Edit: zoals ik nu lees zit deze alleen in het high executive pakket?
Verder was ik benieuwd naar de signalering van een auto in je dodehoek. Zit deze er standaard op (lichtje in spiegels)? Edit: zoals ik nu lees zit deze alleen in het high executive pakket?
[ Voor 13% gewijzigd door Ferra op 09-12-2023 09:16 ]
Bij mij was levertijd ook zoiets, maar kwam door vrij gekomen slot. Heb ook high executive maar zit geen lampje in voor dode hoek (of datmoet intussen veranderd zijn... Mijn auto is vandaag exact 1 jaar geleden geproduceerd :-) ).Ferra schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 08:44:
Heb ook de BMW i4 besteld met het M-sportpakket in saphirschwarz. Leverdatum is al 31 januari via Van Poelgeest! Hoe zou dat kunnen? Dan hebben ze hem vast op voorraad neem ik aan?
Auto zorgt er wel voor dat je niet kan sturen wanneer er iets in je dode hoek zit.
Ik heb het overigens ook (en ik word er helemaal gek van). Ook nog geen oplossing gevonden. De full USB upgrade had ik nog niet gedaan, dat kan ik nog proberen.oldgrumpy schreef op woensdag 6 december 2023 @ 10:31:
[...]
en heb jij enig idee hoe dit te fixen?
Ik vind hier niks van terug
Ik ga maandag sowieso naar de garage bellen voor iets anders (heb gemerkt dat de bovenste band van mijn achterruit niet of alleszins veel trager ontdooit dan de rest van het raam, volgens mij klopt daar iets niet) en zal het ineens ook eens vragen of zij iets weten.
Vandaag maar weer eens 2 kleine modjes gedaan.
Ik zag regelmatig voorbij komen dat mensen een open bakje plaatsen in de middelconsole, voor muntgeld of zo. Open vond ik hem niet zo mooi, maar heb er zelf nu een bakje ingezet met een klepje 😉
Goede passing. Maar eens kijken of het bevalt, anders ruil ik het weer om. Oh ja; en heb de zilveren startknop eens vervangen voor een rode 😎
:strip_exif()/f/image/0AM92mvLq7jZjrTX7QjU2FUi.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/davlev7pEbIvtd1JUxLbopKd.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik zag regelmatig voorbij komen dat mensen een open bakje plaatsen in de middelconsole, voor muntgeld of zo. Open vond ik hem niet zo mooi, maar heb er zelf nu een bakje ingezet met een klepje 😉
Goede passing. Maar eens kijken of het bevalt, anders ruil ik het weer om. Oh ja; en heb de zilveren startknop eens vervangen voor een rode 😎
:strip_exif()/f/image/0AM92mvLq7jZjrTX7QjU2FUi.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/davlev7pEbIvtd1JUxLbopKd.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/vH8P6qyBDRdjbgDkdNNM9xof.jpg?f=fotoalbum_large)
Sas3 zie ik zo niet direct in BimmerCode? Beide andere opties heb ik teruggevonden en coded. Staat nu ook bij mijn instellingen maar zonder die sas vrees ik da5 t nie5 gaat werkendencoupe schreef op donderdag 7 december 2023 @ 16:12:
met bimmercode kan het ook![]()
T
[ Voor 14% gewijzigd door rolelael op 09-12-2023 13:15 ]
@Ard1970 Als ik vragen mag : waar heb je dat bakje 'met klepje' gevonden? (eventueel linkje)
Tip: foto in aliexpress opladen en je vind een resem aan verkopersQuiller schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 13:20:
@Ard1970 Als ik vragen mag : waar heb je dat bakje 'met klepje' gevonden? (eventueel linkje)
Hier is er eentje : Ik heb net dit geweldige item op AliExpress gevonden. Bekijk het nu! €6.78 50% Off | Voor Bmw 3 4 Series X 3X4X5X6 Z4 G20 G21 G28 G22 G23 G26 Abs Lhd Centrale Controle Opbergdoos Auto Interieuraccessoires
https://a.aliexpress.com/_EGjNMkp
Zeker, al gaf @rolelael al een linkje. Die is zelfs nog goedkoper haha 😉Quiller schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 13:20:
De laatste weken heb ik problemen met het verbinden van mijn iPhone. Het duurt soms een half uur voordat de verbinding er weer is en ik gebruik kan maken van de telefoon en Carplay. Als ik geforceerd probeer de telefoon te verbinden krijg ik een melding dat de bluetooth versie niet (meer) ondersteund wordt. Rare melding als er uiteindelijk wel verbinding gemaakt kan worden.
Iemand met dezelfde problemen? Misschien zijn er wijzigingen geweest in een update van iOS die dit veroorzaakt?
Iemand met dezelfde problemen? Misschien zijn er wijzigingen geweest in een update van iOS die dit veroorzaakt?
Melding heb ik ook al een keer gekregen, maar ik heb wel vaker problemen op iOS met bluetooth (draai beta’s en blijkbaar krijgen ze het toch regelmatig kapot). Oplossing bij mij is meestal na een update het bluetooth toestel te verwijderen en daarna terug te koppelen. Lost het bij mij alleszins op.Tosti Ham-Kaas245 schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 16:12:
De laatste weken heb ik problemen met het verbinden van mijn iPhone. Het duurt soms een half uur voordat de verbinding er weer is en ik gebruik kan maken van de telefoon en Carplay. Als ik geforceerd probeer de telefoon te verbinden krijg ik een melding dat de bluetooth versie niet (meer) ondersteund wordt. Rare melding als er uiteindelijk wel verbinding gemaakt kan worden.
Zal het morgen eens uitvoeren. Dank!nokie schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 17:49:
[...]
Melding heb ik ook al een keer gekregen, maar ik heb wel vaker problemen op iOS met bluetooth (draai beta’s en blijkbaar krijgen ze het toch regelmatig kapot). Oplossing bij mij is meestal na een update het bluetooth toestel te verwijderen en daarna terug te koppelen. Lost het bij mij alleszins op.
Hier mensen ervaring met spraakgestuurde bediening? De vorige generatie navi (ik had een G05 X5 met iDrive 7) kon ik gewoon “navigeer naar <stad> <straat> <huisnr>” roepen en dat ging vrijwel altijd goed. Ik krijg nu alleen bijna altijd iets geen verbinding met de server of compleet andere, niet gevraagde resultaten. Lijkt wel een stap achteruit gegaan te zijn
Ik heb exact hetzelfde. BMW Nederland gebeld en die gaven aan dat ik de overdracht van alle gegevens opnieuw moet selecteren maar dat heeft niks geholpen.eMiz0r schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 19:22:
Hier mensen ervaring met spraakgestuurde bediening? De vorige generatie navi (ik had een G05 X5 met iDrive 7) kon ik gewoon “navigeer naar <stad> <straat> <huisnr>” roepen en dat ging vrijwel altijd goed. Ik krijg nu alleen bijna altijd iets geen verbinding met de server of compleet andere, niet gevraagde resultaten. Lijkt wel een stap achteruit gegaan te zijn
Heb over twee weken een afspraak bij de garage hiervoor.
OS 8. 5 overigens.
@eMiz0r @FW423130 Dit heeft bij mij een jaar geduurd waar dat geleidelijk beter werd. Ondertussen via via vernomen dat het systeem 'leert' ... stem, gewoontes, ... -- sinds enkele maanden (wagen van mei vorig jaar) werkt het bij mij effectief perfect. Niet ideaal voor leasing maar wel (voor mij dus) voor particuliere aankoop.
Dank je. Het systeem doet eigenlijk niks. Ik probeer het niet eens meer, dus zij zal niks leren van me. Zal best een leereffect inzitten maar dit niveau is niet 2023. Ik kan me niet voorstellen dat dit normaal zou zijn en een jaar zou kosten om het te laten werken.Quiller schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 20:15:
@eMiz0r @FW423130 Dit heeft bij mij een jaar geduurd waar dat geleidelijk beter werd. Ondertussen via via vernomen dat het systeem 'leert' ... stem, gewoontes, ... -- sinds enkele maanden (wagen van mei vorig jaar) werkt het bij mij effectief perfect. Niet ideaal voor leasing maar wel (voor mij dus) voor particuliere aankoop.
In mijn vorige BMW ging het ook vanaf het begin gewoon prima.
Ben benieuwd of BMW het kan oplossen
Welke sneeuwkettingen zouden jullie aanraden voor een i4M50 met 19“ wielen?
Zelfde ervaring hier. De vorige editie deed het vanaf begin af aan eigenlijk prima maar het is nu gewoon drama. Ik heb overigens zelf een i7, maar de i4 gebruikt zover ik weet dezelfde iDrive versie (met dezelfde problemen). De onboard eSim kan ik ook niet gebruiken omdat BMW geen carrier in NL aanbied, dus ik moest al in de weer met een sim dongel van BMW. Dat werkt dan weer wel qua internet, alleen de ”personal assistent” blijft roepen dat er geen verbinding met de server is.FW423130 schreef op zondag 10 december 2023 @ 00:30:
[...]
Dank je. Het systeem doet eigenlijk niks. Ik probeer het niet eens meer, dus zij zal niks leren van me. Zal best een leereffect inzitten maar dit niveau is niet 2023. Ik kan me niet voorstellen dat dit normaal zou zijn en een jaar zou kosten om het te laten werken.
In mijn vorige BMW ging het ook vanaf het begin gewoon prima.
Ben benieuwd of BMW het kan oplossen
Als ik dit lees is het overigens niet bemoedigend: https://www.i4talk.com/th...ot-working-properly.2970/, zelfde problematiek…
Ai, we hebben idd hetzelfde probleem en dit probleem speelt dus al meer dan een jaar. Ik heb 28 Dec een afspraak bij de dealer. Ik hoop dat ze het kunnen oplossen want spraaknavigatie is onontbeerlijk, en nog veilig ook.eMiz0r schreef op zondag 10 december 2023 @ 08:33:
[...]
Zelfde ervaring hier. De vorige editie deed het vanaf begin af aan eigenlijk prima maar het is nu gewoon drama. Ik heb overigens zelf een i7, maar de i4 gebruikt zover ik weet dezelfde iDrive versie (met dezelfde problemen). De onboard eSim kan ik ook niet gebruiken omdat BMW geen carrier in NL aanbied, dus ik moest al in de weer met een sim dongel van BMW. Dat werkt dan weer wel qua internet, alleen de ”personal assistent” blijft roepen dat er geen verbinding met de server is.
Als ik dit lees is het overigens niet bemoedigend: https://www.i4talk.com/th...ot-working-properly.2970/, zelfde problematiek…
Ik blijf me eraan irriteren en toch nog eens iets anders geprobeerd. Ik heb net de taal eens op Engels gezet in bij systeeminstellingen menu bij taalinstellingen en dan Engelse navigatie commando's gegeven. Dit ging al beter. Hij zei iig niet meer dat er geen serververbinding was. Vervolgens weer terug gezet naar het Nederlands. Et voila. Hij pakt nu wel adressen. Volgens mij werkt het🤣.
Mss bij jou ook eens proberen? .
Is je BMW account nog wel goed verbonden vanuit de auto?eMiz0r schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 19:22:
Heb ooit zoiets gehad omdat ik mijn wachtwoord had ge-update, maar de auto gaf geen enkele trigger dat daar het wachtwoord niet meer klopte.
Toen had ik ook zulke symptomen als ingesproken adressen niet te vinden, bestemmingen vanuit de app die niet in de auto aan kwamen etc.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Dit was het niet want alle andere connected drive functionaliteiten doen het gewoon, zoals communicatie tussen App en auto en vice versa, verkeersmeldingen, en. Alleen de assistant snapt het niet en herkent geen adressen.YakuzA schreef op zondag 10 december 2023 @ 12:21:
[...]
Is je BMW account nog wel goed verbonden vanuit de auto?
Heb ooit zoiets gehad omdat ik mijn wachtwoord had ge-update, maar de auto gaf geen enkele trigger dat daar het wachtwoord niet meer klopte.
Toen had ik ook zulke symptomen als ingesproken adressen niet te vinden, bestemmingen vanuit de app die niet in de auto aan kwamen etc.
Ik denk dat ik het nu heb opgelost, zie boven door de taal te veranderen en dan weer terug naar NL. Ik denk dat de serververbinding met de Nederlandse navigatie database niet werkte en nu door aan en uitzetten wel.
Aaah bizar!! Dit werkt! Inderdaad, even schakelen naar het Engels en dan weer terug naar Nederlands… Ik heb direct een paar navigatiecommandos (stuk of 5) gegeven en ze werkten direct allemaal.FW423130 schreef op zondag 10 december 2023 @ 12:03:
Ik blijf me eraan irriteren en toch nog eens iets anders geprobeerd. Ik heb net de taal eens op Engels gezet in bij systeeminstellingen menu bij taalinstellingen en dan Engelse navigatie commando's gegeven. Dit ging al beter. Hij zei iig niet meer dat er geen serververbinding was. Vervolgens weer terug gezet naar het Nederlands. Et voila. Hij pakt nu wel adressen. Volgens mij werkt het🤣.
Ik kreeg voor de switch steeds wel een hint omdat een van de foutmeldingen die je krijgt onder andere is dat “deze functie niet in deze taal wordt ondersteund” oid, maar ik heb nooit bedacht een keer van taal te switchen.
Kennelijk moeten we het werk voor de dealers zelf maar doen 🤣
Maar anyway: thanks! Problem solved
Ik zal een rekening sturen naar de dealer. Ze hadden hier een dag voor ingepland, incl leenauto. Ze zeiden dat het veel zoeken zou kunnen zijn en mogelijk de communicatie module defect.eMiz0r schreef op zondag 10 december 2023 @ 13:39:
[...]
Aaah bizar!! Dit werkt! Inderdaad, even schakelen naar het Engels en dan weer terug naar Nederlands… Ik heb direct een paar navigatiecommandos (stuk of 5) gegeven en ze werkten direct allemaal.
Ik kreeg voor de switch steeds wel een hint omdat een van de foutmeldingen die je krijgt onder andere is dat “deze functie niet in deze taal wordt ondersteund” oid, maar ik heb nooit bedacht een keer van taal te switchen.
Kennelijk moeten we het werk voor de dealers zelf maar doen 🤣
Maar anyway: thanks! Problem solved
Dank dit lost ook mijn probleem in de i7 op. Alleen nu navigeert hij constant naar mijn contacten, als ik telefoon niet bij me heb werkt het wel. Daar vind ik vast nog iets op. Super bedankt.
De Dealer wilde de auto al herprogrammeren ervoor zonder meerkosten. Scheelt ze weer.
De Dealer wilde de auto al herprogrammeren ervoor zonder meerkosten. Scheelt ze weer.
Lijkt er op dat alle dealers even een instructie van ons moeten krijgen 😎graceful schreef op zondag 10 december 2023 @ 15:33:
Dank dit lost ook mijn probleem in de i7 op. Alleen nu navigeert hij constant naar mijn contacten, als ik telefoon niet bij me heb werkt het wel. Daar vind ik vast nog iets op. Super bedankt.
Hoe bevalt de i7? Welk model heb je als ik vragen mag? Heb zelf een xDrive60 maar moet nog even wennen aan elektrisch (eerste EV in mijn leven) en de range met max 350km. Heb hem afgelopen vrijdag pas een week dus met die vrieskou misschien niet een hele goede start. En ik snap die verschillende rij-modi nog niet zo… volgens mij is dat ook meer iDrive specifiek, maar je kunt niet meer het comfort van het onderstel etc instellen of wel?
Vriend van mij met een nieuwe 330e is je hartelijk dankbaar. Hij had voice control maar uitgezet omdat het toch niet werkte, maar nu werkt het bij hem ook weerFW423130 schreef op zondag 10 december 2023 @ 14:30:
[...]
Ik zal een rekening sturen naar de dealer. Ze hadden hier een dag voor ingepland, incl leenauto. Ze zeiden dat het veel zoeken zou kunnen zijn en mogelijk de communicatie module defect.
Protip: Spraakgebeuren uitgeschakeld en daarna lekker genieten van de auto.
PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton
Nou... stap net in met de iphone wallet key en nu wil ie weer zoeken naar contacten. Als ik enkel met smartkey op apple watch instap werkt het wel goedeMiz0r schreef op zondag 10 december 2023 @ 16:34:
[...]
Lijkt er op dat alle dealers even een instructie van ons moeten krijgen 😎

Verbluffend, heb ook de xDrive60, sinds vorig jaar Jan., mat grijs. Mijn range is goeie 420+ nu, rij default 140, laad hem tijdens kou wel gewoon 100% op. Sowieso lijkt het erop dat af en toe op 100% laden de auto positief beinvloed. Toen ik hem kreeg kwam de range namelijk niet hoger dan 300 in de kou. Toen had ik wel beetje dubbel gevoel.eMiz0r schreef op zondag 10 december 2023 @ 16:34:
[...]
Hoe bevalt de i7? Welk model heb je als ik vragen mag? Heb zelf een xDrive60 maar moet nog even wennen aan elektrisch (eerste EV in mijn leven) en de range met max 350km. Heb hem afgelopen vrijdag pas een week dus met die vrieskou misschien niet een hele goede start. En ik snap die verschillende rij-modi nog niet zo… volgens mij is dat ook meer iDrive specifiek, maar je kunt niet meer het comfort van het onderstel etc instellen of wel?
En in alle eerlijkheid, ik ga over paar jaar toch weer de nieuwste halen. Dus waarom mezelf kwellen met 80% laden in de winter.
Mbt modus;
Nee klopt, hij is gewoon altijd comfi comfi nu geloof ik. Heb er geen klachten over, enkel de Airco Sync heletijd handmatig moeten aanzetten is wat jammer. Dat heeft m'n andere 7 niet, dus voelt toch als onnodig probleem. In Duitsland zijn ze van mening dat het zo "hoort"

Haha ik dacht dat dit aan mij lag maar kennelijk is dit een “undocumented feature”. Wel een beetje irritant inderdaad. En het valt me op dat regelmatig waas/vocht op de ramen komt tijdens het rijden en het even weer duurt voordat het weg is. Kreeg zelf het gevoel dat de auto steeds switched tussen recirculatie van de lucht (waas op de ramen) en daarna weer terug naar frisse lucht van buiten. Heb de automodus uitgezet en op enkel frisse lucht van buiten, daarmee lijkt het opgelost te zijn.graceful schreef op zondag 10 december 2023 @ 17:22:
[...]
Heb er geen klachten over, enkel de Airco Sync heletijd handmatig moeten aanzetten is wat jammer.
Er zitten wel wat quircks in die mijn vorige auto (G11 LCI) niet had. Kunt daar wel aan merken dat het echt een nieuw platform is.
Ja, “undocumented feature” je zegt het goed.eMiz0r schreef op zondag 10 december 2023 @ 17:30:
[...]
Haha ik dacht dat dit aan mij lag maar kennelijk is dit een “undocumented feature”. Wel een beetje irritant inderdaad. En het valt me op dat regelmatig waas/vocht op de ramen komt tijdens het rijden en het even weer duurt voordat het weg is. Kreeg zelf het gevoel dat de auto steeds switched tussen recirculatie van de lucht (waas op de ramen) en daarna weer terug naar frisse lucht van buiten. Heb de automodus uitgezet en op enkel frisse lucht van buiten, daarmee lijkt het opgelost te zijn.
Er zitten wel wat quircks in die mijn vorige auto (G11 LCI) niet had. Kunt daar wel aan merken dat het echt een nieuw platform is.

Waas heb ik zelf (gelukkig) geen last van, ik rijd altijd op auto 19.5 maar wel met SYNC steeds aan. Ik merk als SYNC uit staat, dan wordt achter veel warmer (22.0). Dat vond ik erg onprettig, sinds dien is soort muscle memory geworden om SYNC aan te zetten.
Heb de G12 LCI hier ook nog staan, waardoor dat soort quirks soms extra opvallen als je weer de i7 in gaat
SAS component kan dus niet via bimmercode ( ios .. ) coded worden
Wel met Bimmercode Pro Desktop, maar is een apparte licentie ( en vrij duur )
Iemand die me kan helpen met de SAS module coding ( België ) ?
Wel met Bimmercode Pro Desktop, maar is een apparte licentie ( en vrij duur )
Iemand die me kan helpen met de SAS module coding ( België ) ?
Heb deze tweak ook even geprobeerd, want ik erger me al 9 maanden aan de niet werkende voice commando's om naar POIs te navigeren. VC om naar adressen te navigeren werkt bij mij prima.FW423130 schreef op zondag 10 december 2023 @ 12:03:
Taal naar Engels en weer naar NL lost het probleem niet op. Als ik op het navigatiescherm "Albert Heijn" intik, krijg ik netjes alle AHs in de buurt, maar als ik het voice commando "Navigeer naar Albert Heijn" gebruik, wordt dit omgezet naar het zoeken naar een straat in buurt en niet naar Albert Heijn.
Heb daarover maandenlang contact met dealer en BMW NL gehad, maar geen antwoord gekregen of dat ooit wordt opgelost.
Ik heb nog altijd exact hetzelfde, verhalen hier over "zeer langzaam lerend maar nu perfect" ten spijt. Blijft zeer consistent "alle adressen herkend, geen enkele POI herkend". Heb niet de verwachting dat dat nog beter gaat worden persoonlijk..HarryHopeloos schreef op maandag 11 december 2023 @ 11:16:
[...]
Heb deze tweak ook even geprobeerd, want ik erger me al 9 maanden aan de niet werkende voice commando's om naar POIs te navigeren. VC om naar adressen te navigeren werkt bij mij prima.
Taal naar Engels en weer naar NL lost het probleem niet op. Als ik op het navigatiescherm "Albert Heijn" intik, krijg ik netjes alle AHs in de buurt, maar als ik het voice commando "Navigeer naar Albert Heijn" gebruik, wordt dit omgezet naar het zoeken naar een straat in buurt en niet naar Albert Heijn.
Heb daarover maandenlang contact met dealer en BMW NL gehad, maar geen antwoord gekregen of dat ooit wordt opgelost.
Tenzij je op ijswegen gaat rijden of op weggetjes waar ze verplicht zijn, is mijn ervaring in Oostenrijk/zwitserland dat ik ze nog nooit nodig heb gehad.St_frederik schreef op zondag 10 december 2023 @ 07:30:
Welke sneeuwkettingen zouden jullie aanraden voor een i4M50 met 19“ wielen?
4WD, zware auto en met goede winterbanden ram je zo overal de bergpasjes op.
Heel ander verhaal dan een i40 of een front wheel diesel volvo die ik vroeger had
Ik ben bang dat het maar ten dele oplost. Als de auto wordt uitgezet en weer opnieuw opstart, heb ik het oude probleem weer terug. Zet ik hem dan op Engels en weer terug naar NL dan werkt het weer in het NL. Maw hij houdt de setting niet vast en valt na uitzetten dus weer terug in het oude probleem. Annoying. Ben niet van plan na elke nieuwe start deze trick toe te passen.FW423130 schreef op zondag 10 december 2023 @ 12:03:
Toch maar naar de dealer ermee. Baal hier wel van. Zoiets moet gewoon werken.
Net nieuwe i4 edrive 40 in ontvangst mogen nemen (besteld midden januari en oorspronkelijke levering voorzien in februari 2024).
Ik ben van plan de wokeby frunk aan te schaffen, zijn degenen die hem nu al enkele maanden gebruiken er nog steeds tevreden van?
Ik ben van plan de wokeby frunk aan te schaffen, zijn degenen die hem nu al enkele maanden gebruiken er nog steeds tevreden van?
Net even met de garage gebeld (gisteren te druk met werk), en die bevestigen het probleem en dat er nog geen oplossing voor is. Ze hebben nog meer mensen binnengekregen met dezelfde klacht, maar kunnen niemand helpen. Ze wachten op een update vanuit BMW (maar als ik ze zo hoor zou het wel even kunnen duren voor er iets verandert).oldgrumpy schreef op maandag 4 december 2023 @ 09:58:
Heet iemand ook soortgelijk "probleem":
De vriendelijke dame van de GPS spreekt bepaalde delen uit in het Frans of zelfs Duits en dit terwijl ik aan het rijden ben binnen Vlaanderen naar een bestemming binnen Vlaanderen.
Het begint heel irritant te worden
- Synchronisatie met BMW Cloud niet actief.
- Bij het aanmelden is een fout opgetreden, Probeer het later opnieuw
- Geen ontvangst van mobiele data op huidige locatie
Iemand een quickfix voor dit?
Al eens geprobeerd iDrive te herstarten? De volume knop een 20 tal seconden ingedrukt houden tot je het ziet herstarten.MetalG schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 09:15:
- Synchronisatie met BMW Cloud niet actief.
Nog steeds heel tevreden van de frunk. Tot nu nog geen vocht in gekomen ondanks herhaalde ritten in regenweer.JDS9300 schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 08:38:
Net nieuwe i4 edrive 40 in ontvangst mogen nemen (besteld midden januari en oorspronkelijke levering voorzien in februari 2024).
Sinds gisteren een waarschuwing "Aandrijving! Doorrijden mogelijk, neem contact op met uw servicepartner".
Vandaag lukte DC laden ook niet meer (3 verschillende laders geprobeerd). Onderweg maar even een uurtje bij de mac aan de AC lader gehangen om nog iets bereik te hebben.
Dus ik mijn dealer bellen: "Werkplaats is druk ze bellen je terug"
Ga morgenvroeg nog 1 poging doen bij die dealer anders ga ik wel een andere zoeken.
Vandaag lukte DC laden ook niet meer (3 verschillende laders geprobeerd). Onderweg maar even een uurtje bij de mac aan de AC lader gehangen om nog iets bereik te hebben.
Ga morgenvroeg nog 1 poging doen bij die dealer anders ga ik wel een andere zoeken.
In godsnaam... Waarom bellen ... Gewoon naartoe rijden (zeker in garantie) -- of nog beter : laat takelen eens batterij leeg is aan een dc lader... Dan moeten ze wel!!!!!Danfoss schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 18:19:
Sinds gisteren een waarschuwing "Aandrijving! Doorrijden mogelijk, neem contact op met uw servicepartner".
Heb ik ook gehad. Was toen de wagen voor 1 week kwijt. Beide motoren eronderuit. Zat schaafsel in dat voor kortsluiting/vals contact zorgde. Gereinigd en weer okDanfoss schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 18:19:
Hoe zit het tegenwoordig met de sleutel van de i4 bij comfort acces icm relay attack?
Is daar al eea aan verbeterd?
Ik stelde die vraag aan de dealer, en die vertelde dat dat inderdaad zo is. Als de sleutel x periode (ik dacht 1 minuut) niet beweegt werkt comfort access niet. Heb het niet getest..ASS-Ware schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 23:55:
Hoe zit het tegenwoordig met de sleutel van de i4 bij comfort acces icm relay attack?
Dat betekent, stam + t .
is dat een beveiling dat je dan dus de sleutel fysiek moet bewegen voordat ie werkt?Apache4u schreef op woensdag 13 december 2023 @ 10:32:
[...]
Ik stelde die vraag aan de dealer, en die vertelde dat dat inderdaad zo is. Als de sleutel x periode (ik dacht 1 minuut) niet beweegt werkt comfort access niet. Heb het niet getest..
Ik geloof dat Mercedes daar mee is begonnen.Cinemaskoop schreef op woensdag 13 december 2023 @ 12:49:
[...]
is dat een beveiling dat je dan dus de sleutel fysiek moet bewegen voordat ie werkt?
Als je naar de auto toe loopt, dan beweegt je sleutel mee :-)
Hier ook hetzelfde probleem gehad: bij mij is om die reden de SME vervangen eind vorig jaar. Daarna gelukkig geen problemen meer mee gehad.Danfoss schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 18:19:
Het is al een tijdje een verplichting vanuit de SCM certificering dat hier maatregelen voor zijn genomen, anders krijg je dus geen certificaat. Als je een SCM certificaat hebt gehad zit je zo ie zo goed.ASS-Ware schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 23:55:
Die waas op de ramen (portierramen vooraan) heb ik ook, goed idee van die auto modus uit te zetten, zal ik ook moeten testen!eMiz0r schreef op zondag 10 december 2023 @ 17:30:
[...]
Haha ik dacht dat dit aan mij lag maar kennelijk is dit een “undocumented feature”. Wel een beetje irritant inderdaad. En het valt me op dat regelmatig waas/vocht op de ramen komt tijdens het rijden en het even weer duurt voordat het weg is. Kreeg zelf het gevoel dat de auto steeds switched tussen recirculatie van de lucht (waas op de ramen) en daarna weer terug naar frisse lucht van buiten. Heb de automodus uitgezet en op enkel frisse lucht van buiten, daarmee lijkt het opgelost te zijn.
Toch wel mijn eerste auto die daar zo'n last van heeft...
Ook ik heb dit probleem twee weken terug gehad, ook bij mij was de oorzaak metaaldeeltjes in de elektromotor.Danfoss schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 18:19:
Ik zou direct naar de dealer gaan, want na een paar keer die melding was het bij mij einde oefening. De auto ging niet meer voor of achteruit en moest weggesleept. Inmiddels is het bij BMW een bekend probleem, mijn auto is twee weken weggeweest. Ze hebben de metaaldeeltjes verwijderd en daarna deed alles het weer.
Volgens de garage is het euvel bij mijn auto de verwarming die een defect heeft waardoor er kortsluiting optreed.
Ook ik kreeg vandaag de melding op mijn scherm:ojeewatnu schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 17:21:
[...]
Ook ik heb dit probleem twee weken terug gehad, ook bij mij was de oorzaak metaaldeeltjes in de elektromotor.
Ik zou direct naar de dealer gaan, want na een paar keer die melding was het bij mij einde oefening. De auto ging niet meer voor of achteruit en moest weggesleept. Inmiddels is het bij BMW een bekend probleem, mijn auto is twee weken weggeweest. Ze hebben de metaaldeeltjes verwijderd en daarna deed alles het weer.
:strip_exif()/f/image/TomLXrZb93DyWxzeyoWaNWIW.jpg?f=fotoalbum_large)
Ook ik kreeg te horen dat er deeltjes in de elektromotor zouden zitten, nadat ze de auto uitlazen. Moet hem eind januari brengen, ze hebben hem 3 dagen nodig. Doorrijden tot die tijd zou geen problemen moeten opleveren, volgens de dealer. 😬
KM-stand is ca. 44.000
Wat is jullie stand?
Bij mij was dit dus de warmtepomp. Ik kon ook niet meer DC laden vanaf het moment van deze melding. Auto 14 maanden oud, 18k km. Ik gebruik overigens het voorverwarmen van het interieur echt elke dag.Ard1970 schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 21:12:
[...]
Ook ik kreeg vandaag de melding op mijn scherm:
[Afbeelding]
Ook ik kreeg te horen dat er deeltjes in de elektromotor zouden zitten, nadat ze de auto uitlazen. Moet hem eind januari brengen, ze hebben hem 3 dagen nodig. Doorrijden tot die tijd zou geen problemen moeten opleveren, volgens de dealer. 😬
KM-stand is ca. 44.000
Wat is jullie stand?
Eén van de voorverwarmunits is bij mij al eens vervangen.. net als het scherm, de laadklep.. en dan nu dit weer. Wat dat betreft al best veel “ellende” in anderhalf jaar, dat valt me wel tegen. BMW lost het wel telkens netjes op, maar toch. Het is dat de auto normaliter zo heerlijk rijd.. 😎Danfoss schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 22:06:
[...]
Bij mij was dit dus de warmtepomp. Ik kon ook niet meer DC laden vanaf het moment van deze melding. Auto 14 maanden oud, 18k km. Ik gebruik overigens het voorverwarmen van het interieur echt elke dag.
Ik heb nu een leen i4 die iets anders geconfigureerd is aan de buitenkant (19inch en M sportonderstel) en aan de binnenkant (geen lichtpakket, geen comfortaccess, wel sunroof, wel hk audio, geen pook) dus heb nu denk ik de meeste opties wel ervaren.
Wat me wel opvalt nu dat ook deze i4 het euvel heeft dat de voorportier ruiten aan de binnenkant vies worden bij het openen en sluiten. De eerste 20 cm (precies waar je kijkt voor de spiegels) komen vettige strepen van boven naar beneden. Is dat bij jullie ook?
Wat me wel opvalt nu dat ook deze i4 het euvel heeft dat de voorportier ruiten aan de binnenkant vies worden bij het openen en sluiten. De eerste 20 cm (precies waar je kijkt voor de spiegels) komen vettige strepen van boven naar beneden. Is dat bij jullie ook?
Ja, dat heb ik dus ook. Het viel me al eerder op en vroeg me af wat het vandaag komt. Wel bijzonder dat het dus niet exemplarisch is en dat er dus meer zijn waarbij dit zo is.
Bij mij ook die vieze strepen aan de binnenkant
Ben ik de enige die zo sukkelt bij het willen opklappen van de ruitenwissers?
Soms lukt dit, soms niet. Vandaag voor alle zekerheid de handleiding nog eens nagelezen, maar het lukte me niet.
1/ auto in bedrijfsgereedheid brengen
2/ wissersschakelaar naar beneden drukken
Wat doe ik verkeerd, of heeft er iemand raad?
Soms lukt dit, soms niet. Vandaag voor alle zekerheid de handleiding nog eens nagelezen, maar het lukte me niet.
1/ auto in bedrijfsgereedheid brengen
2/ wissersschakelaar naar beneden drukken
Wat doe ik verkeerd, of heeft er iemand raad?
Yep, erger ik me ook kapot aan.Danfoss schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 11:12:
Ik heb nu een leen i4 die iets anders geconfigureerd is aan de buitenkant (19inch en M sportonderstel) en aan de binnenkant (geen lichtpakket, geen comfortaccess, wel sunroof, wel hk audio, geen pook) dus heb nu denk ik de meeste opties wel ervaren.

Mijn auto is van juni 2022.
ik vind dit over de vieze ruiten bij BMW. Is al een oud probleem:
https://www.f30-forum.de/...12-seitenscheiben-fettig/
https://www.f30-forum.de/...12-seitenscheiben-fettig/
Bij mij was de KM-stand ongeveer 17.000, ik rijd de auto sinds juni dit jaar.Ard1970 schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 21:12:
[...]
KM-stand is ca. 44.000
Wat is jullie stand?
Ik had begrepen dat BMW een andere type motor gebruikt dan de andere fabrikanten. Die van BMW is brushed. Dit heeft als nadeel dat er fijne deeltjes vrijkomen wat o.a. slecht is voor het milieu.
Dit heeft BMW opgelost door de deeltjes op te sluiten in een compartiment waar geen lucht bij komt, of ziets.
Klinkt dan als een logisch vervolg dat deze deeltjes voor problemen gaan zorgen..
Bron: https://www.motortrend.co...ric-motor-tech-deep-dive/
Dit heeft BMW opgelost door de deeltjes op te sluiten in een compartiment waar geen lucht bij komt, of ziets.
Klinkt dan als een logisch vervolg dat deze deeltjes voor problemen gaan zorgen..
Bron: https://www.motortrend.co...ric-motor-tech-deep-dive/
[ Voor 11% gewijzigd door RobertMaes op 18-12-2023 14:12 ]
BE/NL?Ferra schreef op donderdag 14 december 2023 @ 06:47:
I4 edrive35 begin december besteld, leverdatum staat nu op 31 januari! Vrij vlot!
I4 edrive40 besteld begin september '23, productie/levering zou in maart '24 plaats vinden volgens dealer na ingave order.
Ik hoor van overal dat leveringen 2 tot 3 maand eerder zijn dan verwacht (i4, iX1, ...) en ik zie deze korte levertermijnen overal bevestigd op fora. Een collega ging recent om offerte van e40 en kreeg ook februari/maart te horen.
Dus even contact met de dealer opgenomen, kwestie van op tijd met het papierwerk te starten om de laadpaal... NOPE, (eind) juni '24 ineens. Dat is tussen de 9 en 10 maanden!
Is dat nu realistisch?
Wellicht NL?Gebruikersnaam0 schreef op maandag 18 december 2023 @ 16:13:
[...]
BE/NL?
I4 edrive40 besteld begin september '23, productie/levering zou in maart '24 plaats vinden volgens dealer na ingave order.
Ik hoor van overal dat leveringen 2 tot 3 maand eerder zijn dan verwacht (i4, iX1, ...) en ik zie deze korte levertermijnen overal bevestigd op fora. Een collega ging recent om offerte van e40 en kreeg ook februari/maart te horen.
Dus even contact met de dealer opgenomen, kwestie van op tijd met het papierwerk te starten om de laadpaal... NOPE, (eind) juni '24 ineens. Dat is tussen de 9 en 10 maanden!
Is dat nu realistisch?
Ik wacht ook nog op mijn i4 besteld in 2022. We zien wel, no stress
Heeft er hier iemand al eens opgelet of ervaringen verzameld rond het "pre conditioneren" oftewel het verwarmen/koelen van de batterij bij thuisladen?
Ik ben bekend met de optimale temperatuur om DC snelladen te doen en dat je dit voornamelijk activeert door de auto naar een DC snellader te navigeren. Batterij wordt koeler of warmer om met een optimal temp daar aan te komen.
Bij de huidige temperaturen zou er ook sprake kunnen zijn van het conditioneren van de batterij voor vertrek terwijl je auto aan de AC EVSE hangt (bij je thuis) en uiteraard je laden toegelaten is (dus laadschema uit of de uren van vertrek mee includen in je toegelaten laadperiode).
Het meeste wat ik daarvan lees is dat dit alleen gebeurt als je een vertrekschema recurrent hebt ingesteld en niet bij het manueel voorverwarmen van de cabine.
Iemand daar al praktijkgerichte resultaten van gezien?
Ik ben bekend met de optimale temperatuur om DC snelladen te doen en dat je dit voornamelijk activeert door de auto naar een DC snellader te navigeren. Batterij wordt koeler of warmer om met een optimal temp daar aan te komen.
Bij de huidige temperaturen zou er ook sprake kunnen zijn van het conditioneren van de batterij voor vertrek terwijl je auto aan de AC EVSE hangt (bij je thuis) en uiteraard je laden toegelaten is (dus laadschema uit of de uren van vertrek mee includen in je toegelaten laadperiode).
Het meeste wat ik daarvan lees is dat dit alleen gebeurt als je een vertrekschema recurrent hebt ingesteld en niet bij het manueel voorverwarmen van de cabine.
Heeft iemand ervaring met navigatie. De locatie is 12 km verder. Al een reset geprobeerd maar blijft op een verkeerd punt staan
NL, Adam, Van Poelgeest.Gebruikersnaam0 schreef op maandag 18 december 2023 @ 16:13:
[...]
BE/NL?
Is dat nu realistisch?
Volgens mij gebeurd het wel degelijk als je manueel climatiseertHyperBart schreef op maandag 18 december 2023 @ 20:11:
Heeft er hier iemand al eens opgelet of ervaringen verzameld rond het "pre conditioneren" oftewel het verwarmen/koelen van de batterij bij thuisladen?
Zowieso bij vertrekttijd instellen.
Voor zover ik het kan ervaren na 1,5j met de m50 lijkt het manueel climatiseren toch effect te hebben in de winter
Feel free to comment
Same here. Ik merk duidelijk verschil in range wanneer ik hem heb voorverwarmd. Ik doe altijd handmatig voorverwarmen als hij aan de lader staat omdat ik geen vaste vertrektijden heb. Dat zorgt ervoor dat ik het soms ook vergeet, of te laat ben. Dan is het bereik en de efficiëntie van de rit beduidend lager.rolelael schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 07:51:
[...]
Volgens mij gebeurd het wel degelijk als je manueel climatiseert
Zowieso bij vertrekttijd instellen.
Voor zover ik het kan ervaren na 1,5j met de m50 lijkt het manueel climatiseren toch effect te hebben in de winter
Feel free to comment
Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -
Het is heel simpel. Met mijn Q4 wel eens gemeten, het koste zegge 4kWh om hem helemaal goed voor te verwarmen. Je winst is dus 4kWh. Of wat het dan is.MagicTempest schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 10:32:
[...]
Same here. Ik merk duidelijk verschil in range wanneer ik hem heb voorverwarmd. Ik doe altijd handmatig voorverwarmen als hij aan de lader staat omdat ik geen vaste vertrektijden heb. Dat zorgt ervoor dat ik het soms ook vergeet, of te laat ben. Dan is het bereik en de efficiëntie van de rit beduidend lager.
Gisteren bestelling voor nieuwe i4 geplaatst (lease), levermoment staat nu op week 10.
Van de bmw dealer mag ik nog voor €500 besteden als gueste. Heb even in de bmw webshop lopen neuzen naar goodies, maar dat is allemaal prullaria. Iemand nog tips om dit bedrag goed te besteden?
Van de bmw dealer mag ik nog voor €500 besteden als gueste. Heb even in de bmw webshop lopen neuzen naar goodies, maar dat is allemaal prullaria. Iemand nog tips om dit bedrag goed te besteden?
i7,GTX2070,32Gb,3x24",Rift-s, Fanatec CSL-elite&DD
Ja, hetzelfde hier, is me ook al opgevallen. Nooit gehad met de 3-reeks waar ik een heel aantal jaar geleden mee rond reed.Danfoss schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 11:12:
Toch vreemd (en ja het bestaat, ik heb het zelf ook al bij iemand gezien) ... Mijn wagen heeft het niet dus er MOET gewoon een oorzaak zijn die oplosbaar is.noctilucus schreef op woensdag 20 december 2023 @ 11:53:
[...]
Ja, hetzelfde hier, is me ook al opgevallen. Nooit gehad met de 3-reeks waar ik een heel aantal jaar geleden mee rond reed.
Als zoveel i4's er last van hebben is het in mijn ogen gewoon een fout.
Ik open vanwege een slagboom echt elke dag mijn zijruit en ik irriteer me er heel erg aan. Ruit schoonmaken werkt maar heel even en dan is het weer terug. Heeft de normale 4 dit ook?
Ik open vanwege een slagboom echt elke dag mijn zijruit en ik irriteer me er heel erg aan. Ruit schoonmaken werkt maar heel even en dan is het weer terug. Heeft de normale 4 dit ook?
Je zou de M50jahre badges kunnen nemen. Zijn wel een aardige toevoeging denk ik.Dev0o schreef op woensdag 20 december 2023 @ 11:15:
Gisteren bestelling voor nieuwe i4 geplaatst (lease), levermoment staat nu op week 10.
X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop
Vind ik ook maar ben weer de enige en bij mijn dealer vragen ze +500€ inclusief installatie en dat vind ik er toch overMojo schreef op woensdag 20 december 2023 @ 15:43:
[...]
Je zou de M50jahre badges kunnen nemen. Zijn wel een aardige toevoeging denk ik.
Ik ben zelf niet zo van de externe styling, maar waardeer je reactie, thnx!Mojo schreef op woensdag 20 december 2023 @ 15:43:
[...]
Je zou de M50jahre badges kunnen nemen. Zijn wel een aardige toevoeging denk ik.
Zou een optie in het connected deel ook kunnen? Bijvoorbeeld ambient lighting oid?
Of loopt die afrekening niet via een dealer.
Allweather Kuip Mattenset Voorzijde & Achterzijde + kofferbakmat.Dev0o schreef op woensdag 20 december 2023 @ 16:45:
[...]
Ik ben zelf niet zo van de externe styling, maar waardeer je reactie, thnx!
Zou een optie in het connected deel ook kunnen? Bijvoorbeeld ambient lighting oid?
1ste keer dat ik dit heb aangekocht, maar zeer tevreden van!
En nog budget over zelfs
Inderdaad. En vooral vreemd dat sommige auto's er wel last van hebben en andere niet, het is dus geen algemene ontwerpfout.Quiller schreef op woensdag 20 december 2023 @ 12:31:
[...]
Toch vreemd (en ja het bestaat, ik heb het zelf ook al bij iemand gezien) ... Mijn wagen heeft het niet dus er MOET gewoon een oorzaak zijn die oplosbaar is.
Vragen of een externe je ruiten kan tinten?Dev0o schreef op woensdag 20 december 2023 @ 11:15:
'rubber'matten voor/achter/koffer zijn altijd handig in ons klimaat en anders 500,- aan BTC of ETH coins.....dat brengt tenminste nog iets op.Dev0o schreef op woensdag 20 december 2023 @ 11:15:
Over het algemeen allemaal meuk inderdaad, maar dit is wel aardig.Dev0o schreef op woensdag 20 december 2023 @ 11:15:
https://bmwshop.ekris.nl/...hanger-travel-amp-comfort
Dan heb je nog steeds €400 over
Interessant zou zijn om te weten of het zich van een bepaalde productiedatum (eventueel 'tot' een bepaalde datum) voordoet of dat het echt exemplarisch is.noctilucus schreef op woensdag 20 december 2023 @ 17:57:
[...]
Inderdaad. En vooral vreemd dat sommige auto's er wel last van hebben en andere niet, het is dus geen algemene ontwerpfout.
Iemand die handiger is op dit forum kan waarschijnlijk een goede manier verzinnen om die data te structurerenQuiller schreef op donderdag 21 december 2023 @ 12:43:
[...]
Interessant zou zijn om te weten of het zich van een bepaalde productiedatum (eventueel 'tot' een bepaalde datum) voordoet of dat het echt exemplarisch is.
Alvast mijn bijdrage: ik heb last van die vuile zijruiten, productiedatum ~10/2023
Ik heb 2 i4's uit juni 2023 gehad, de eerste had ook vieze ramen aan het begin maar ging vanzelf weg. Degene die ik nu heb heeft het probleem niet. Dus misschien ligt het niet aan de productiedatum ?
Ambient lighting is ook mooi inderdaad, maar weet niet of je daar hardware voor mist.Dev0o schreef op woensdag 20 december 2023 @ 16:45:
[...]
Ik ben zelf niet zo van de externe styling, maar waardeer je reactie, thnx!
Echt externe styling wil ik het niet noemen, maar je moet de badges wel mooi vinden anders is t zinloos.
X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop
Goed punt, geen idee of in ieder i4 zaken als Ambient lighting achteraf aan te zetten zijn. Net zoals stoelverwarming, stuurverwarming en andere CaaS diensten zeg maar (Car As A Service).Mojo schreef op donderdag 21 december 2023 @ 16:58:
[...]
Ambient lighting is ook mooi inderdaad, maar weet niet of je daar hardware voor mist.
Echt externe styling wil ik het niet noemen, maar je moet de badges wel mooi vinden anders is t zinloos.
Iemand hier daar ervaring mee toevallig?
Of skibox , dakdragers, sportstuur.Mojo schreef op woensdag 20 december 2023 @ 15:43:
[...]
Ik heb zelf voor de ambience verlichting gekozen als gueste van de dealer . Dit kan niet achter af en niet over the air. Ambience verlichting is wel de moeite waard.
Over the air heb ik de grootlichtassistent en de vaste flitspalen service bijgeboekt.
[ Voor 38% gewijzigd door FW423130 op 21-12-2023 21:52 ]
Al kreeg ik geld toe dan ging ik nog niet met die lelijke badges rondrijdenMojo schreef op woensdag 20 december 2023 @ 15:43:
[...]
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
Ik rij nu al ongeveer een maand in mijn i4, maar loop momenteel tegen het probleem aan dat ik hem heel instabiel vind rijden boven de 110km/h.
Vanaf 110km/h begint het stuur sowieso al lichtjes te trillen, maar ik heb ook het gevoel dat ik continu licht moet bijsturen om de auto recht te houden. Met momenten lijkt het ook bewust even naar links en dan weer naar rechts te trekken (met lane keeping assist uit).
Ik meende mij te herinneren dat ik iets soortgelijk al had zien voorbij komen in dit topic, maar vind het niet direct terug.
Gevalletje terug naar de dealer ermee?
Vanaf 110km/h begint het stuur sowieso al lichtjes te trillen, maar ik heb ook het gevoel dat ik continu licht moet bijsturen om de auto recht te houden. Met momenten lijkt het ook bewust even naar links en dan weer naar rechts te trekken (met lane keeping assist uit).
Ik meende mij te herinneren dat ik iets soortgelijk al had zien voorbij komen in dit topic, maar vind het niet direct terug.
Gevalletje terug naar de dealer ermee?
Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.