inderdaad, I4 gebouwd na July hebben die hardware voor de 8.5. Ik doe het ook pas tijdens onderhoud dan moet ik het niet betalen maar de leasephex schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:58:
[...]
Vreemd verhaal, zover ik overal lees is van een 8.0 niet te upgraden naar 8.5 zonder specifieke hardware. Een update van 80 euro klinkt enkel als een (hele dure) software update. Dan zou je nu al 8.5 hardware moeten hebben met 8.0 software?
Ondertussen mijn VIN ontvangen en in de APP ingegeven.
Dan zie je o.a. details van je wagen en foto's. Ik veronderstel dat deze foto's niet 100% correct zijn want anders heb ik nog een pook :-)
Andere zaken waar ik nu al aan moet denken voor de levering?
Het enige waar ik nu alvast aan denk ik die "oplossing" voor beelden rond de auto als die ergens staat.
Iets anders?
Dan zie je o.a. details van je wagen en foto's. Ik veronderstel dat deze foto's niet 100% correct zijn want anders heb ik nog een pook :-)
Andere zaken waar ik nu al aan moet denken voor de levering?
Het enige waar ik nu alvast aan denk ik die "oplossing" voor beelden rond de auto als die ergens staat.
Iets anders?
Wat gaan ze nu precies doen bij je dan, want je hebt al 8.5. De foto's die je hebt gedeeld laten gewoon 8.5 in je scherm zien. Jouw auto heeft dus niet alleen al de hardware voor 8.5, maar _ook_ de software!Clinternet schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 10:06:
[...]
inderdaad, I4 gebouwd na July hebben die hardware voor de 8.5. Ik doe het ook pas tijdens onderhoud dan moet ik het niet betalen maar de lease
Als jij voor 80 euro een software update geïnstalleerd krijgt denk ik dat het gewoon de meest recente update is (die je ook gewoon zelf OTA kunt installeren).
[ Voor 7% gewijzigd door MagicTempest op 24-11-2023 14:56 ]
Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -
Kan je deze opties op elke i4 met Bimmer Utilities aanzetten?Gijs007 schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 00:11:
Vandaag een mooie i4 Edrive 40 in ontvangst mogen nemen. Gelijk maar even met Bimmer Utilities aan de slag gegaan om de lane change assistant in te schakelen. Het bleek ook eenvoudig mogelijk om de automatische speed assistant actief te maken en de traffic light assistant.
Er vielen mij wel twee dingen op over de traffic light assistant.
1. ik kan niet selecteren welk stoplicht leidend is. Enkel of ik de suggestie van een gedetecteerde stoplicht accepteer.
2. Het herkennen van een groen stoplicht, en dus het hervatten van de adaptive cruise control, dan wel het krijgen van een melding, werkt niet.
Dit is jammer, want het grote voordeel van traffic light assistant is juist dat je even kunt ontspannen, en niet continue naar die verkeerslichten hoeft te kijken.
YouTube: Traffic Light Detection BMW Driver's Guide
Iemand nog een idee of deze twee problemen zijn op te lossen?
Zijn er nog andere leuke opties om in te programmeren?
Wanneer de benodigde hardware aanwezig is en het iDrive 8.0 is wel.
"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)
Ik heb sinds een paar maanden last van gekraak in de "cabine" en met name op normaal wegdek (op asfalt is het niet te horen). Na wat speurwerk en mijn zoon te laten nagaan waar het vandaan komt blijkt het te komen van het schuif/- kantel dak. Ik had de proef op de som genomen en het dakraam op de omhoog stand gezet. Hoppetee weg hinderlijk geluid.
Ik dacht laat ik de dealer eens bellen wat er hier aan te verhelpen is, misschien iets erop smeren of iets dergelijks. Blijkt dat ze het probleem al kennen en dat ik de auto moet binnen brengen om het te laten verhelpen.
Hebben meer mensen dit euvel al gehad?
Ik dacht laat ik de dealer eens bellen wat er hier aan te verhelpen is, misschien iets erop smeren of iets dergelijks. Blijkt dat ze het probleem al kennen en dat ik de auto moet binnen brengen om het te laten verhelpen.
Verkeerde topic...
[ Voor 97% gewijzigd door ETzPliskin op 27-11-2023 11:40 ]
zie hier eens :T4rsonis schreef op maandag 27 november 2023 @ 11:24:
Ik heb sinds een paar maanden last van gekraak in de "cabine" en met name op normaal wegdek (op asfalt is het niet te horen). Na wat speurwerk en mijn zoon te laten nagaan waar het vandaan komt blijkt het te komen van het schuif/- kantel dak. Ik had de proef op de som genomen en het dakraam op de omhoog stand gezet. Hoppetee weg hinderlijk geluid.
https://www.i4talk.com/threads/sunroof-rattles.9537/
Dit weekend wat kilometers met mijn nieuwe i4 gedaan, maar hierbij viel mij op dat ik hem niet extreem comfortable vind. Bulten/putjes in de weg voel ik redelijk sterk, veel meer dan de A-klasse die ik hiervoor had.
Zijn er zaken die ik kan checken of nakijken?
Ik zag in de app wel dat de banden opgepompt staan tot 2,7bar (voor) en 2,9bar (achter). Is dit te hoog aangezien de recommended 2,4bar is?
Ik zag in de app wel dat de banden opgepompt staan tot 2,7bar (voor) en 2,9bar (achter). Is dit te hoog aangezien de recommended 2,4bar is?
Dit is idd eerder aan de hoge kant.MrSenne schreef op maandag 27 november 2023 @ 12:56:
Dit weekend wat kilometers met mijn nieuwe i4 gedaan, maar hierbij viel mij op dat ik hem niet extreem comfortable vind. Bulten/putjes in de weg voel ik redelijk sterk, veel meer dan de A-klasse die ik hiervoor had.
Dat gezegd zijnde : Hoe groot zijn je wielen, welke banden staan er juist op, welk instellingen gebruik je (staat hij in sport want dat maakt wel degelijk veel uit) ... zonder dergelijke info valt er weinig te zeggen natuurlijk...
Rij in comfort, op 18" wielen.Quiller schreef op maandag 27 november 2023 @ 13:05:
[...]
Dit is idd eerder aan de hoge kant.
Dat gezegd zijnde : Hoe groot zijn je wielen, welke banden staan er juist op, welk instellingen gebruik je (staat hij in sport want dat maakt wel degelijk veel uit) ... zonder dergelijke info valt er weinig te zeggen natuurlijk...
Met deze bandenspanning is hij geleverd, ik zal hem eens wat verlagen.
Mijne komen ook zo van de dealer met 18".MrSenne schreef op maandag 27 november 2023 @ 12:56:
Gaat de druk verlagen meer grip geven? Tot nu toe vind ik de standaard geïnstalleerde Hankook Ventus S1 evo3 best ondermaats.
Oke dan.. thx! Fijn dat ze het kunnen verhelpen. Ik heb de rattling geluiden..
Want ? Het gaat over een BMW i4 en dit is het grote topic? Help me out..ETzPliskin schreef op maandag 27 november 2023 @ 11:40:
Verkeerde topic...
Volgens mij was ZIJN reactie in het verkeerde topic en heeft hij de post daarom weggehaald.T4rsonis schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 09:20:
[...]
Want ? Het gaat over een BMW i4 en dit is het grote topic? Help me out..
/f/image/AqlkNhBFLkgbn2TSzQ6TnUz6.png?f=fotoalbum_large)
Bijna perfecte laadstop met automatisch voorverwarmen.
Omdat ik slechts een paar procent nodig had kreeg ik bij de wandeling naar de koffie/toilet provider al een melding dat ik verder kon rijden. Bij terugkomst bleek de auto al over de 60% te zijn.
Buiten temperatuur was 4 graden Celsius
[ Voor 3% gewijzigd door kdeboois op 28-11-2023 18:50 ]
PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton
Hoe lang heb je voorverwarmd? Heb de afgelopen 2x 30min gedaan, maar daarmee haalden ik deze snelheden niet…kdeboois schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 15:53:
[Afbeelding]
Omdat ik slechts een paar procent nodig had kreeg ik bij de wandeling naar de koffie/toilet provider al een melding dat ik verder kon rijden. Bij terugkomst bleek de auto al over de 60% te zijn.
Minuut of 10, maar had een uurtje voor het opwarmen ook al 80 km gereden. Zat dus nog wel wat restwarmte in de batterij.Matjas schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 19:23:
[...]
Hoe lang heb je voorverwarmd? Heb de afgelopen 2x 30min gedaan, maar daarmee haalden ik deze snelheden niet…
Zeker als ze meer naar de voorgeschreven druk gaan, hoe harder hoe boller de band hoe minder grip. Wel weer beter voor de range.UUID schreef op maandag 27 november 2023 @ 13:27:
[...]
Mijne komen ook zo van de dealer met 18".
Gaat de druk verlagen meer grip geven? Tot nu toe vind ik de standaard geïnstalleerde Hankook Ventus S1 evo3 best ondermaats.
Vond de Hankooks in de zomer prima qua grip.
Heb zelf de indruk bij 19" dat de Hankooks ook al vanaf 10 graden een stuk minder presteren. Ben begin van de maand over gegaan op een set 18" Goodyear Ultra Grip Performance+ en die voelen een stuk beter aan. Ondank dat deze setup voor mijn M50 245 voor alle 4 de banden is.
Hier stond ik gisteren ook even na een snelwegrit van 100km. Toen ik de quarterpounder op had zat ik al over de 80%kdeboois schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 15:53:
[Afbeelding]
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3gCooAGigU5jXIYRGKSoIt2Q.jpg?f=user_large)
Geen idee waarom ik dit zo lang heb laten liggen en met bijna 0 graden dit nu buiten heb zitten fixen.dencoupe schreef op donderdag 16 november 2023 @ 12:24:
[...]
Dit kan natuurlijk vanalles veroorzaken. Ik ga ervanuit dat je het profiel al een keer verwijderd hebt in de auto, de app gedeinstalleerd en alles weer opnieuw hebt gekoppeld / geïnstalleerd.
Ook al eens een heel nieuw profiel aangemaakt met een ander mailadres?
als alles niet lukt, dan kan de dealer zeggen dat hij het niet kan vinden, maar dan zou ik daar de auto naartoe brengen ivm garantie en pas terugkrijgen als het werkt. Wellicht is het zo maar een defecte module of niet lekker werkende module van het mobiele netwerk in je auto.
Succes hiermee. Zeker nu het kouder wordt is dat voorverwarmen op afstand een geweldige feature

Maar eerst alle andere profielen verwijderen, dan het hoofdprofiel (mijn eigen). Andersom werkt blijkbaar niet. Met nieuw BMW ID op een ander email adres geregistreerd. Dan eerst een foto ingesteld in mijn my BMW app voordat ik in het voertuig druk op verbinding maken met my BMWapp. Nu werkt EN de profiel auto EN ik kan routes sturen naar de i4 die echt binnen 0,3 seconden al ontvangen worden door de auto.
Daarnaast ook nieuwe set winterbanden op de auto gehad. 18" Michelin 245/45 voor en 255/45 achter. De auto herkende de banden niet dus zelf maar handmatig ingesteld als 4-seizoen band. Waarna er wel winterband stond? ook de snelheid en de banden maat vielen niet te selecteren. Er zat meteen te weinig spanning op. een mix van 2,3/2,2/2,3 en 2,4. Ik kreeg al een storing bij het wegrijden van Euromaster. Zelf maar even gefixed en gezet op 2,6 voor en 2,9 achter. Nu rijdt ie weer als een zonnetje.
Helemaal winterklaar nu, behalve die kraak in het dakraam dan.. maar goed, dat gaan we ook nog wel laten fixen.
Ik heb volgens mij al het hele menu doorlopen, maar hoe stel ik in dat de interieurverlichting niet automatisch aan gaat bij het openen van de deur? Bij al mijn vorige auto's was dit gewoon een knopje aan de verlichting...
Sinds kort zie ik in de app mijn wagen niet meer terug. Geen batterijstatus, geen autozoeker. Er staat simpelweg Autogegevens uitgeschakeld. Bij het nakijken in de settings zie ik het volgende
:strip_exif()/f/image/ho6VyjL3cqCZLQP4PrCtHvtP.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik zou dus denken dat ik alles zou moeten doorkrijgen in de app, maar niet dus. Is er nog ergens anders een setting die verkeerd kan staan?
:strip_exif()/f/image/ho6VyjL3cqCZLQP4PrCtHvtP.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik zou dus denken dat ik alles zou moeten doorkrijgen in de app, maar niet dus. Is er nog ergens anders een setting die verkeerd kan staan?
Heb je het systeem al eens een harde restart gegeven?fox80 schreef op woensdag 29 november 2023 @ 11:19:
Sinds kort zie ik in de app mijn wagen niet meer terug. Geen batterijstatus, geen autozoeker. Er staat simpelweg Autogegevens uitgeschakeld. Bij het nakijken in de settings zie ik het volgende
[Afbeelding]
Heb het onlangs ook gehad. Het enige dat werkte was de volume/power knop 70 seconden lang ingedrukt houden...
Jup.Quiller schreef op woensdag 29 november 2023 @ 13:41:
[...]
Heb je het systeem al eens een harde restart gegeven?
Heb ondertussen zelfs al eens de fabrieksinstellingen teruggezet en de wagen terug in de app gestoken. Helpt niet.
Zal een ritje naar de dealer worden vermoed ik...
Mijn navi valt zeer regelmatig uit en start dan meteen zelf weer op. Soms wel drie keer vrij kort na elkaar.
Spraak besturing van de Navi werkt ook niet. Met het bevel: navigeer of breng mij naar Amsterdam, gaat hij in mijn contactenlijst zoeken.
Opnieuw opstarten helpt niet.
Idrive 8.5, auto is 3 weken jong.
Mensen met soortgelijke problemen?
Spraak besturing van de Navi werkt ook niet. Met het bevel: navigeer of breng mij naar Amsterdam, gaat hij in mijn contactenlijst zoeken.
Spraakcommando's duren maanden / jaar om goed te werken (leert blijkbaar) -- bij mij werkt het ondertussen perfect, in het begin (mei 2022) was dit ook een drama.FW423130 schreef op donderdag 30 november 2023 @ 00:03:
Mijn navi valt zeer regelmatig uit en start dan meteen zelf weer op. Soms wel drie keer vrij kort na elkaar.
Betreffende het uitvallen : je hebt je wagen drie weken. Maken dat je bij de dealer bent (wagen wss tijdje kwijt als er wat vervangen moet worden, maar er mee blijven rijden is geen goed idee).
[ Voor 3% gewijzigd door Quiller op 30-11-2023 11:47 ]
Is er ergens een lijst oid wat de beste winterbanden zijn voor 18 inch edrive40?
Kon ik niet vinden. Ik heb de Michel Alpin 5. Goede recensies over gelezen op i4talkCinemaskoop schreef op donderdag 30 november 2023 @ 11:53:
Is er ergens een lijst oid wat de beste winterbanden zijn voor 18 inch edrive40?
deze heb ik ook een 2-tal weken gemonteerd (op 17"), waarvan ik vermoed dat het goede banden zijn.RobertMaes schreef op donderdag 30 november 2023 @ 12:20:
[...]
Kon ik niet vinden. Ik heb de Michel Alpin 5. Goede recensies over gelezen op i4talk
Wat me wel meteen opviel is dat het heel wat meer rolgeluid produceert.
Is vrij normaal met een winterband. Ik merk het zelf eerlijk gezegd niet echt maar ik heb dan ook meestal muziek op staan.E.lentriek schreef op donderdag 30 november 2023 @ 16:28:
[...]
deze heb ik ook een 2-tal weken gemonteerd (op 17"), waarvan ik vermoed dat het goede banden zijn.
Wat me wel meteen opviel is dat het heel wat meer rolgeluid produceert.
welke snelheidsklassificatie moet je hebben btw? en dat getal? ik zie op de banden alleen 245/45/R18 enzoRobertMaes schreef op donderdag 30 november 2023 @ 12:20:
[...]
Kon ik niet vinden. Ik heb de Michel Alpin 5. Goede recensies over gelezen op i4talk
Dat is een snelheidsklasse 100V tm 240kmhCinemaskoop schreef op donderdag 30 november 2023 @ 19:22:
[...]
welke snelheidsklassificatie moet je hebben btw? en dat getal? ik zie op de banden alleen 245/45/R18 enzo
De beste is redelijk relatief (de betere merken zitten vaak dicht bij elkaar) maar ik zweer persoonlijk bij Continental (en zeker voor winterbanden) -- Mijn zomerbanden op de i4 (edrive 40) zijn pirelli's (van fabriek uit) op 18 inch, maar voor de winterbanden dus gekozen (op velg) voor continental en meer bewust 17 inch gelet op mindere range in de winter, en hier heb ik absoluut geen spijt van!!!!! (promotie van BMW vorig jaar gebruikt voor banden met originele velgen)Cinemaskoop schreef op donderdag 30 november 2023 @ 11:53:
Iemand ervaring met de “gewone” stoffen stoelen in de i4? Dus niet de M-sportstoelen met alcantara?
Het lijkt wel of iedereen Sensatec of leder heeft. Behalve mijn LM 🤔
ja je moet gewoon high exec nemen! Het Headsup display is onmisbaarPietje Pors schreef op donderdag 30 november 2023 @ 19:59:
Iemand ervaring met de “gewone” stoffen stoelen in de i4? Dus niet de M-sportstoelen met alcantara?
dat is toch niet nodig? i4 kan toch maar 190? ( als je geen M50 hebt )RobertMaes schreef op donderdag 30 november 2023 @ 19:27:
[...]
Dat is een snelheidsklasse 100V tm 240kmh
Mijn eDrive40 komt van de fabriek af met 100Y, tot 300km/uCinemaskoop schreef op donderdag 30 november 2023 @ 20:08:
[...]
dat is toch niet nodig? i4 kan toch maar 190? ( als je geen M50 hebt )

/f/image/1bZZiAeXd89gsnC0w2Hh9ELz.png?f=fotoalbum_large)
Zou ik heel graag doen… Maar binnen onze keuzelijst (leasing) blijven er voor mij nog 2 mogelijkheden over:Cinemaskoop schreef op donderdag 30 november 2023 @ 20:08:
[...]
ja je moet gewoon high exec nemen! Het Headsup display is onmisbaar
- een i4 met driving assistance en ACC. Verder geen opties. Kleurtje mogen we wel kiezen 🤓
- een ElonMusk Y RWD
Ik heb momenteel een auto met groot touchscreen maar vind dat toch tamelijk gevaarlijk en zou daarom toch eerder teruggaan naar een auto-met-knoppen (of een controller)…
Yup die heb ik ook als zomerband (zelfde velgen ook).UUID schreef op donderdag 30 november 2023 @ 20:11:
[...]
Mijn eDrive40 komt van de fabriek af met 100Y, tot 300km/u![]()
[Afbeelding]
Meer = beter?Cinemaskoop schreef op donderdag 30 november 2023 @ 20:08:
[...]
dat is toch niet nodig? i4 kan toch maar 190? ( als je geen M50 hebt )

Nou, dan zit je verkeerd met de i4.Pietje Pors schreef op donderdag 30 november 2023 @ 20:16:
Ik heb momenteel een auto met groot touchscreen maar vind dat toch tamelijk gevaarlijk en zou daarom toch eerder teruggaan naar een auto-met-knoppen (of een controller)…
Hoezo dan? Ik gebruik nooit het touchscreen en heb niet het idee dat ik wat tekort kom
De i4 heeft toch een controller? (IDrive)
Of kan je daarmee niet (bijna) alles bedienen?
Dan snap ik ‘m wel ja 😂Pietje Pors schreef op donderdag 30 november 2023 @ 20:16:
[...]
Zou ik heel graag doen… Maar binnen onze keuzelijst (leasing) blijven er voor mij nog 2 mogelijkheden over:
- een i4 met driving assistance en ACC. Verder geen opties. Kleurtje mogen we wel kiezen 🤓
- een ElonMusk Y RWD
Hi,
Ik rij met een i4 en wou de eerste keer snelladen. Maar... Ik kom niet boven de 22kW.
Is er een setting die dit kan weerhouden?
Bedankt alvast,
De snellader van Fastned zakte zelfs tot 15kW...
Bedankt alvast
Ik rij met een i4 en wou de eerste keer snelladen. Maar... Ik kom niet boven de 22kW.
Bedankt alvast,
Bedankt alvast
Buitenunit: PUZ-SWM80YAA | Ventilatie : Zehnder ComfoAir Q350 | PV: 15 x Aiko Neostar Gen 2S+ 460Wp | Glas-Glas/All black
Hoe hoog stond je batterijlevel toen je begon? Heb je de batterij op temperatuur voor snelladen laten komen (kortom ben je naar de snellader 'genavigeerd' (hoewel 22kw wel heel laag is))? ... Kortom iets meer info aub.dendaak schreef op donderdag 30 november 2023 @ 23:49:
Hi,
Bedankt alvast,
Bedankt alvast
Toevallig gisteren onze opgehaald met inderdaad die stoelen. Dezelfde vorm als de leren variant en zitten top. Van dat stof merk je vrij weinig, denk doordat de vulling goed stevig is.Pietje Pors schreef op donderdag 30 november 2023 @ 19:59:
@Quiller had ongeveer 7 a 8 km gereden naar de FastNed paal.
Aangekoppeld etc... gestart rond 30kW en dan soms naar 18kW.
Zie enkele screenshots hieronder:
:strip_exif()/f/image/iYjqIawF02uFKWoZowTjwuWm.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/iYjqIawF02uFKWoZowTjwuWm.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/fdK72ze6E3Kg2RtUsztRfbAZ.jpg?f=fotoalbum_large)
Buitenunit: PUZ-SWM80YAA | Ventilatie : Zehnder ComfoAir Q350 | PV: 15 x Aiko Neostar Gen 2S+ 460Wp | Glas-Glas/All black
Dat is wel heel vreemd. Ik heb paar dagen geleden ook bij fastned in Kontich geladen. 6km gereden zonder te navigeren naar fastned HPC. In het begin start hij traag tot de batterij wat warmer was.dendaak schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 08:31:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/VDWzbkQjVDHRL0HE9355v8wH.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb de standaard stoelen. Sterker nog, ik wilde graag de stoffen stoelen omdat ik niet echt van leer hou (koud in de winter / heet in de zomer). De stoelen zitten prima. Ik heb er in ieder geval geen spijt van.Pietje Pors schreef op donderdag 30 november 2023 @ 19:59:
Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -
Ik heb de Hankook Winter i*cept evo 3 eronder liggen. Het waren de enige die ik in zowel maat 255/45/R18 als 245/45/R18 met XL kon krijgen bij Kwikfit (verplicht via Athlon). Deze worden niet herkend door de auto. Schijnbaar ondersteunt BMW alleen 245/45/R18 bij winterbanden, maar dan heb je dus een extra set velgen nodig. Mijn zomerbanden zijn Hankook Ventus S1 evo 3.Cinemaskoop schreef op donderdag 30 november 2023 @ 11:53:
Banden bevallen redelijk. Je merkt dat deze wat meer rolgeluid hebben, dat is normaal, maar ook dat de auto wat meer 'wiebelig' wordt in bochten.
Weet iemand waarom BMW alleen bij de R18 banden afwijkt in maat t.o.v. de zomerbanden?
[ Voor 9% gewijzigd door Feni op 01-12-2023 10:02 ]
Was het daar niet heel druk toevallig? Gisteren voorbij gereden in de spits, massa's auto's. Jij bent er om 2100 gepasseerd maar misschien was het toen ook nog druk.dendaak schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 08:31:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wel typisch want ik heb de Bridgestone banden via de kwikfit erop zitten, ook Arval lease btw. R18.Feni schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 09:43:
[...]
Ik heb de Hankook Winter i*cept evo 3 eronder liggen. Het waren de enige die ik in zowel maat 255/45/R18 als 245/45/R18 met XL kon krijgen bij Kwikfit (verplicht via Athlon). Deze worden niet herkend door de auto. Schijnbaar ondersteunt BMW alleen 245/45/R18 bij winterbanden, maar dan heb je dus een extra set velgen nodig. Mijn zomerbanden zijn Hankook Ventus S1 evo 3.
Banden bevallen redelijk. Je merkt dat deze wat meer rolgeluid hebben, dat is normaal, maar ook dat de auto wat meer 'wiebelig' wordt in bochten.
Weet iemand waarom BMW alleen bij de R18 banden afwijkt in maat t.o.v. de zomerbanden?
:strip_exif()/f/image/a1Nqb7e3nWmYegPWmA0xOSHu.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/CsyQnzTuxL1qZhheyAFRn7TJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Ze bieden die wel aan, ook Conti's, maar waren uitverkochtAvigoorn schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 10:30:
[...]
Wel typisch want ik heb de Bridgestone banden via de kwikfit erop zitten, ook Arval lease btw. R18.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
@HyperBart
Er stonden 3 auto's te laden in totaal, toen ik toekwam maar 1x zelfs.
Er stonden 3 auto's te laden in totaal, toen ik toekwam maar 1x zelfs.
7 a 8 km is veel te weinig om batterij op temperatuur te brengen. Naar mijn ervaring moet je voor ideaal (bij kouder weer toch) dik 20 minuten rijden. Dit kan je verkorten door de korte sprintjes te doen met de wagen (dit zet stress op de batterij (in mensentaal)).dendaak schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 08:31:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Normaliter zou eens de wagen begint aan een DC lader de snelheid wel gestaag moeten stijgen (als je te koud begint) omdat tijdens het laden de batterij warmer wordt -- dit is dus wel een punt van aandacht (er kan ook altijd iets defect zijn natuurlijk OF : de snellader is defect (zou ook niet de eerste keer zijn dat de koeling van de kabel defect is waardoor deze zijn snelheid niet haalt - dus ook eens ergens anders proberen)).
Deze morgen een filmpje gezien over het modeljaar 2025.
dus de wagens vanaf de facelift.Veel BS vermoed ik maar:
Die andere lichten zijn verwacht.
Voor de rest betere prestaties, meer actieradius etc.zou me verwonderen en beetje spijtig voor wie zijn auto nog moet ontvangen voor die facelift
dus de wagens vanaf de facelift.Veel BS vermoed ik maar:
- Andere lichten zoals oa bij i5 zowel voor als achter
- Andere bumper
- OS 9.0
- M50 nog iets performanter
- Grotere actieradius
Voor de rest betere prestaties, meer actieradius etc.zou me verwonderen en beetje spijtig voor wie zijn auto nog moet ontvangen voor die facelift
heb je ook een linkje?voodoo077 schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 11:44:
dus de wagens vanaf de facelift.Veel BS vermoed ik maar:Zeker die 9.0 lijkt me onwaarschijnlijk.
- Andere bumper
- OS 9.0
- Grotere actieradius
Dat vind ik bij elk product altijd zulk gezeur.voodoo077 schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 11:44:
dus de wagens vanaf de facelift.Veel BS vermoed ik maar:Zeker die 9.0 lijkt me onwaarschijnlijk.
- Andere bumper
- OS 9.0
- Grotere actieradius
Je weet wat je nu bestelt is morgen ouderwets, er komt altijd wat nieuws aan.
Je was tevreden met het product toen je het bestelde, wees er tevreden mee en geniet er van.
Voila, de kogel is door de kerk en de bestelling is doorgegeven aan de BMW concessiehouder. Het is de i4 edrive35 met M-pack, san remo groen en tacora rood (I know, the so called x-mas edition). Verder nog wat exterieur en interieur opties kunnen kiezen. Verwachte levertijd rond juni 2024.
Geen idee wanneer de eerste kleine facelift zal uitgebracht worden, maar de nieuwe lichtblokken lijken op het eerste zicht geen visuele verbetering te zijn tov de huidige?
Huidig heb ik een Audi A5 als lease, en ook al vind ik het een geweldige wagen, zowel qua lijn als rijplezier, kijk ik opnieuw uit naar achterwielaandrijving en een hoger premium gevoel.
Update: verwachte leverdatum 30.03.2024 --> sneller dan verwacht
Geen idee wanneer de eerste kleine facelift zal uitgebracht worden, maar de nieuwe lichtblokken lijken op het eerste zicht geen visuele verbetering te zijn tov de huidige?
Huidig heb ik een Audi A5 als lease, en ook al vind ik het een geweldige wagen, zowel qua lijn als rijplezier, kijk ik opnieuw uit naar achterwielaandrijving en een hoger premium gevoel.
Update: verwachte leverdatum 30.03.2024 --> sneller dan verwacht
[ Voor 5% gewijzigd door papabeer op 07-12-2023 12:48 . Reden: update ]
Klopt wel dat je weet als je iets bestelT dat dan na een tijdje ouderwets is.ASS-Ware schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 12:47:
[...]
Dat vind ik bij elk product altijd zulk gezeur.
Je weet wat je nu besteld is morgen ouderwets, er komt altijd wat nieuws aan.
Je was tevreden met het product toen je het bestelde, wees er tevreden mee en geniet er van.
Maar bij een facelift denk ik aan wat inwendige en uitwendige aanpassingen wat betreft looks.
Andere zaken zoals een grotere batterij, betere autonomie etc. vind ik eerder voor een volgende generatie maar dat is gewoon mijn idee en ja hoor ik zal tevreden zijn als de wagen er is
Link heb ik helaas niet zo direct maa vandaag op FB in verschillende i4-groepen al een paar keer zien passeren.
Aiiiii, bestelT idd, excuses voor het ongemak.voodoo077 schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 16:11:
[...]
Klopt wel dat je weet als je iets bestelT dat dan na een tijdje ouderwets is.
Ik ben er maar eens voor gaan zitten om eindelijk die software update van een paar maanden terug te installeren. De auto zeurt er al zo lang over maar aangezien ik lui aangelegd ben, nu pas de irritatiegrens bereikt door die meldingen 😉. Ik krijg constant het volgende en update mislukt dus. Zie ik iets over het hoofd? Batterij altijd voor minimaal 50% geladen en verder ook geen error codes of andere meldingen.
:strip_exif()/f/image/ETL7vsDvrzEDfq5jMgX8w1Nu.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat betekent, stam + t .
Ondertussen de M50 een 5 maanden in gebruik en een kleine 33.000 km op de teller.
Blijft een plezier om mee te rijden, vooral de 2 totaal verschillende wagens in 1:
- autosnelweg op Eco en cruisen control, stil & comfortabel lange afstanden rijden
&
- in Sport Boost op bochtige binnenwegen
Blijft een plezier om mee te rijden, vooral de 2 totaal verschillende wagens in 1:
- autosnelweg op Eco en cruisen control, stil & comfortabel lange afstanden rijden
&
Geen idee of dat de oorzaak kan zijn, maar ik heb ergens eens gelezen (vraag me niet meer waar) dat de i4 perfect vlak moet staan (dus bv geen hellende garage) of de update kan niet uitgevoerd worden...Apache4u schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 19:02:
Ik ben er maar eens voor gaan zitten om eindelijk die software update van een paar maanden terug te installeren. De auto zeurt er al zo lang over maar aangezien ik lui aangelegd ben, nu pas de irritatiegrens bereikt door die meldingen 😉. Ik krijg constant het volgende en update mislukt dus. Zie ik iets over het hoofd? Batterij altijd voor minimaal 50% geladen en verder ook geen error codes of andere meldingen.
[Afbeelding]
Je hebt nog gelijk ook.Quiller schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 22:45:
[...]
Geen idee of dat de oorzaak kan zijn, maar ik heb ergens eens gelezen (vraag me niet meer waar) dat de i4 perfect vlak moet staan (dus bv geen hellende garage) of de update kan niet uitgevoerd worden...
https://www.bmwblog.com/2023/02/01/bmw-i4-ota-update/
Die had ik idd ook gevonden maar is bij mij niet het geval. De auto zou dat dan ook aan moeten geven. Bij mij gaat ie het updateproces in omdat aan alle voorwaarden is voldaan volgens de auto. Zegt vervolgens dat idrive wordt uitgeschakeld en komt dan bij het opnieuw opstarten met de melding die ik postte. Vrees dat ik even bij de dealer langs moet.Quiller schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 22:45:
[...]
Geen idee of dat de oorzaak kan zijn, maar ik heb ergens eens gelezen (vraag me niet meer waar) dat de i4 perfect vlak moet staan (dus bv geen hellende garage) of de update kan niet uitgevoerd worden...
Dat betekent, stam + t .
Dat zijn al een flink aantal kilometers.St_frederik schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 21:46:
Ondertussen de M50 een 5 maanden in gebruik en een kleine 33.000 km op de teller.
&
Verder compleet eens met je analyse.
Het 2 gezichten vind ik het grootste verschil na mijn overstap van een model 3.
Jeetje, dat zijn hele serieuze kilometers..St_frederik schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 21:46:
&
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
Er zit bij je laadinstellingen iets van een max geluid bij laden. Wellicht staat die op zo min mogelijk geluid? Lijkt me niet de oorzaak van jouw snelheid bij het laden, maar is iets om even te checkendendaak schreef op donderdag 30 november 2023 @ 23:49:
Hi,
Bedankt alvast,
Bedankt alvast
Om echte sneeuwkettingen voor de TUV te ondersteunen. Daar moet een minimale marge voor worden aangehouden qua afstand tot de onderdelen van de ophanging. En smaller is beter in echte winterse omstandigheden.Feni schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 09:43:
[...]
Ik heb de Hankook Winter i*cept evo 3 eronder liggen. Het waren de enige die ik in zowel maat 255/45/R18 als 245/45/R18 met XL kon krijgen bij Kwikfit (verplicht via Athlon). Deze worden niet herkend door de auto. Schijnbaar ondersteunt BMW alleen 245/45/R18 bij winterbanden, maar dan heb je dus een extra set velgen nodig. Mijn zomerbanden zijn Hankook Ventus S1 evo 3.
Voor de e35 en 40 is 17" altijd al square en nog een heel stuk smaller.
Voor we zinloos zitten zoeken : probeer eens bij een dc charger op andere locatie.dendaak schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 15:35:
@dencoupe lijkt me ok te staan?
Bedankt alvast.[Afbeelding]
Daarnet nog eens getest, gaat jammergenoeg niet boven de 24kW.Quiller schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 15:57:
[...]
Voor we zinloos zitten zoeken : probeer eens bij een dc charger op andere locatie.
Zou de omvormer defect kunnen zijn?
Zonder SoC bij de start is er weinig over te zeggen. Verder is het nu vrij koud.dendaak schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 22:59:
[...]
Daarnet nog eens getest, gaat jammergenoeg niet boven de 24kW.
Ik zou i.i.g. wel langs de dealer gaan. Die hebben vast een test procedure of error reader.
Ook een foto van je dashboard scherm achter je stuur zou handig zijn. Daar kan je zien of het een limitatie van de auto is of een limitatie van de snellader.dendaak schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 22:59:
[...]
Daarnet nog eens getest, gaat jammergenoeg niet boven de 24kW.
Ondertussen rij ik bijna een jaar met mijn i4, heel tevreden van de auto en het elektrisch rijden!
Gisteren wel een vervelend probleem tegengekomen.. Auto gepoetst en nadien gemerkt dat mijn ruit van de bestuurder niet meer werkt.
Bediening van de ruit in de deur doet niets, knoppen voor de andere ruiten werken wel.
Als ik alle ruiten open via de sleutel gaat alles open, behalve de ruit van de bestuurder.
Bij het openen van de deur zou de ruit een cm moeten zakken wat hij dus niet doet, bij het sluiten hetzelfde probleem..
Tenslotte ook vastgesteld dat de memory knoppen voor de stoel van de bestuurder sindsdien ook niet meer werken..
Stoelverstelling is wel nog mogelijk met de bedieningsknoppen op de stoel zelf.
Nog iemand hier al last van gehad? Kan het veroorzaakt worden door de koude? Kabelprobleem, maar dan vind ik het vreemd dat de andere bedieningsknoppen/ruiten wel nog werken.
Auto staat binnen in de garage, maar probleem blijft zich voordoen.
Morgen neem ik contact op met de garage, maar misschien dat iemand hier al advies in kan geven.
Bedankt.
Gisteren wel een vervelend probleem tegengekomen.. Auto gepoetst en nadien gemerkt dat mijn ruit van de bestuurder niet meer werkt.
Bediening van de ruit in de deur doet niets, knoppen voor de andere ruiten werken wel.
Als ik alle ruiten open via de sleutel gaat alles open, behalve de ruit van de bestuurder.
Bij het openen van de deur zou de ruit een cm moeten zakken wat hij dus niet doet, bij het sluiten hetzelfde probleem..
Tenslotte ook vastgesteld dat de memory knoppen voor de stoel van de bestuurder sindsdien ook niet meer werken..
Nog iemand hier al last van gehad? Kan het veroorzaakt worden door de koude? Kabelprobleem, maar dan vind ik het vreemd dat de andere bedieningsknoppen/ruiten wel nog werken.
Morgen neem ik contact op met de garage, maar misschien dat iemand hier al advies in kan geven.
Bedankt.
Hopelijk is er geen vocht in de bediening gekomen tijdens het poetsen? (kortsluiting) -- Zelfs als dit NIET het geval is zou ik het niet aan de dealer zeggen dat je het 'probleem' vastgesteld hebt 'na het poetsen'...
En kijk heel goed uit met de deur dicht en open doen. Het raam gaat omlaag om niet tegen de stijl aan te komen. Het raam kan breken als het niet omlaag gaat tijdens openen en sluiten van de deur. .Alexke schreef op zondag 3 december 2023 @ 12:53:
Ondertussen rij ik bijna een jaar met mijn i4, heel tevreden van de auto en het elektrisch rijden!
Bedankt.
Geen idee hoe, maar ruit, bedieningsknop en memory knoppen werken gewoon terug normaal..Alexke schreef op zondag 3 december 2023 @ 12:53:
Bedankt.
of het was vocht ; of een bug ; of en lijkt me ook aannemelijk , na een reset terug ok. Als je de wagen afsluit, en afgesloten laat voor een tidjje reset deze bepaalde modules. Zo was het toch altijd met mijn vorige wagen.
Maar ik zou - toch zeker bij een nieuwe wagen - hem even laten uitlezen.
R
Maar ik zou - toch zeker bij een nieuwe wagen - hem even laten uitlezen.
R
Heet iemand ook soortgelijk "probleem":
De vriendelijke dame van de GPS spreekt bepaalde delen uit in het Frans of zelfs Duits en dit terwijl ik aan het rijden ben binnen Vlaanderen naar een bestemming binnen Vlaanderen.
Het begint heel irritant te worden
De vriendelijke dame van de GPS spreekt bepaalde delen uit in het Frans of zelfs Duits en dit terwijl ik aan het rijden ben binnen Vlaanderen naar een bestemming binnen Vlaanderen.
[ Voor 4% gewijzigd door oldgrumpy op 04-12-2023 09:59 ]
Dit lijkt me dus wel degelijk dat er 'vocht' ergens tss gekomen is... Heb je toevallig met een natte doek over de knoppen geweest om daar de boel te reinigen?Alexke schreef op zondag 3 december 2023 @ 22:35:
[...]
Geen idee hoe, maar ruit, bedieningsknop en memory knoppen werken gewoon terug normaal..
Er zit verschil tussen de sport en comfort modus qua gasrespons, maar weet iemand of er ook verschil in vermogen is zoals vaker bij elektrische auto's?
Nee, er is bij de i4 (edrive40) geen enkel verschil in vermogen of koppel, het gaat puur om gasrespons.TB1963 schreef op maandag 4 december 2023 @ 13:59:
Er zit verschil tussen de sport en comfort modus qua gasrespons, maar weet iemand of er ook verschil in vermogen is zoals vaker bij elektrische auto's?
[ Voor 4% gewijzigd door Myaimistrue op 04-12-2023 14:29 ]
Aan de binnenkant/knoppen ben ik niet geweest. Ik heb enkel de auto langs de buitenkant gepoetst en aan de deuropening zoals ik al dit al jaren heb gedaan bij alle auto's.Quiller schreef op maandag 4 december 2023 @ 12:37:
[...]
Dit lijkt me dus wel degelijk dat er 'vocht' ergens tss gekomen is... Heb je toevallig met een natte doek over de knoppen geweest om daar de boel te reinigen?
Volgens de garage heeft het te maken met de koude. Voorlopig geen afspraak gemaakt om de auto te laten uitlezen. Indien het probleem zich nog eens zou voordoen onmiddellijk bellen voor een afspraak en dan gaat de auto een werkdag binnen voor testen.
i4 edrive35 besteld op 5/09/2023, wagen wordt geproduceerd week 2 en geleverd week 4 van jan 2024.
Enige accessoires die ik al zeker zou moeten bestellen?
Ik heb niet de draadloze oplader optie genomen. Iemand ervaring met een gsm houder en oplader in 1?
Ik heb niet de draadloze oplader optie genomen. Iemand ervaring met een gsm houder en oplader in 1?
ok , ik ben dus niet gek , heb dit dus ook en twijfelde eerst aan mezelf of ik het wel goed hoordeoldgrumpy schreef op maandag 4 december 2023 @ 09:58:
Heet iemand ook soortgelijk "probleem":
random 3 talen door elkaar idd.
Ook snelheidsaanduidingen ( gebruikt voor de cruise control) kloppen random helemaal niet, ineens van 70 naar 50 waar dit helemaal niet zo is ,ook mega irritant.
ACC niet te missen en wat mij betreft een must als je veel rijdt. Head up display vind ik ook het geld waard. Ambient verlichting, veel plezier en comfort voor relatief lage prijs. Lees ook vaak comfort toegang. Had ik ook in mijn vorige auto maar mis ik niet echt. Upgrade naar Hifi is ook de moeite en goed compromis als je HK te duur vindt. Achterruiten tinten kan achteraf, vind ik ook prettig.JaggaJatt schreef op maandag 4 december 2023 @ 17:28:
i4 edrive35 besteld op 5/09/2023, wagen wordt geproduceerd week 2 en geleverd week 4 van jan 2024.
Ik heb bewust voor leder gekozen en ben er blij mee, dan wel met stoelverwarming, ook een must als je het eenmaal gewend bent. Hetzelfde geld voor stuurverwarming.
Ik heb een Quad Lock Vent mount en telefoonhoesje genomen. Stevig gebouwd en past in ventilatierooster in 't midden. Magnetische bevestiging en draadloos laden, kort kabeltje naar USB-aansluiting eronder voor stroom en je bent klaar.JaggaJatt schreef op maandag 4 december 2023 @ 17:28:
https://www.quadlockcase....nt?variant=40101418827858
Ik kreeg zojuist op het scherm dat een melding dat de vision app (o.i.d.) een update heeft gehad.
Bij het doorklikken werd er geen changelog getoond. Ik kon zo gauw ook niks vinden via Google, de naam van de app zegt mij ook verder niet zo veel.
Iemand anders ook een soortgelijke melding gehad?
Bij het doorklikken werd er geen changelog getoond. Ik kon zo gauw ook niks vinden via Google, de naam van de app zegt mij ook verder niet zo veel.
Iemand anders ook een soortgelijke melding gehad?
AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T
en heb jij enig idee hoe dit te fixen?Bart_001 schreef op maandag 4 december 2023 @ 21:41:
[...]
ok , ik ben dus niet gek , heb dit dus ook en twijfelde eerst aan mezelf of ik het wel goed hoorde![]()
random 3 talen door elkaar idd.
Ook snelheidsaanduidingen ( gebruikt voor de cruise control) kloppen random helemaal niet, ineens van 70 naar 50 waar dit helemaal niet zo is ,ook mega irritant.
Ik vind hier niks van terug
Ik heb de extra knop op mijn sleutel ingesteld als klimatiseren. Het zou leuk zijn als de auto een visuele clue zou geven dat deze het juist ontvangen heeft. Tenzij dat een instelling is die ik ergens gemist heb?
Ik heb al full update van de kaarten/navi gedaan via USB naar laatste versie, maar geen verschil.oldgrumpy schreef op woensdag 6 december 2023 @ 10:31:
[...]
en heb jij enig idee hoe dit te fixen?
Ik vind hier niks van terug
Heb ook al door alle opties gelopen , maar lijkt me ook niet echt iets dat te configuren valt, maar een bug.
Niet op de sleutel zelf, maar in de auto gaat het gevarendriehoekje rood branden en het ventilatortje blauw knipperen. En in de app kun je ook zien dat de auto aan het voorverwarmen is.UUID schreef op woensdag 6 december 2023 @ 13:56:
Ik heb de extra knop op mijn sleutel ingesteld als klimatiseren. Het zou leuk zijn als de auto een visuele clue zou geven dat deze het juist ontvangen heeft. Tenzij dat een instelling is die ik ergens gemist heb?
interessant! welke zijn de te nemen stappen?UUID schreef op woensdag 6 december 2023 @ 13:56:
Is er iemand hier op het forum die BimmerUtility heeft en wat codering voor mij zou kunnen aanpassen?
Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.