Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dencoupe
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-06 20:34
T4rsonis schreef op woensdag 15 november 2023 @ 13:27:
Nu ik hier toch ben..

Ik heb sinds start van mijn auto al issues met mijn BMW ID. De profiel foto die in de app zit wordt niet overgenomen in de auto. Ook kan ik geen routes sturen vanuit de my bmwapp naar de auto. Het wordt wel verzonden maar de auto pakt het niet over.
BMW's klantenservice krijgt het niet opgelost. Ze zeggen dat alles goed functioneert. De dealer krijgt het ook niet opgelost. Als ik een vervang iX3 krijgt dan pakt deze meteen wel alles over. Heel vreemd dus.
Toch wil ik graag dat ik een route kan sturen zodat de accu gaat voorverwarmen. Iemand tips?

Verder de beste auto die ik ooit heb gereden. :P
Dit kan natuurlijk vanalles veroorzaken. Ik ga ervanuit dat je het profiel al een keer verwijderd hebt in de auto, de app gedeinstalleerd en alles weer opnieuw hebt gekoppeld / geïnstalleerd.

Ook al eens een heel nieuw profiel aangemaakt met een ander mailadres?

als alles niet lukt, dan kan de dealer zeggen dat hij het niet kan vinden, maar dan zou ik daar de auto naartoe brengen ivm garantie en pas terugkrijgen als het werkt. Wellicht is het zo maar een defecte module of niet lekker werkende module van het mobiele netwerk in je auto.

Succes hiermee. Zeker nu het kouder wordt is dat voorverwarmen op afstand een geweldige feature ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FW423130
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 28-04 21:58
Ferra schreef op donderdag 16 november 2023 @ 07:32:
[...]

Heb je dan de stoffen bekleding? En hoe bevalt die bekleding?

En kan iemand het verschil beschrijven tussen de metallic saphirschwarz en de unilak schwarz? Ga je dat heel erg zien of is de unilak ook prima. Scheelt namelijk weer 1200 euro aan opties 😉.
Bij executive zit standaard volledig leder interieur en geen stof. Dat was een van de redeneb om voor dit pakket te gaan. Ik heb ook saphir en zou niet snel voor uni gaan. Minder mooi, maar smaken verschillen, en véél kras gevoeliger. Uni ziet wat goedkoop uit naar mijn idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommi4444
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:33
Ik zit met hetzelfde keuzeprobleem:
- iX1 eDrive20 full option (en dan is er nog budget over)
of
- i4 eDrive35 basisuitvoering met ambiente verlichting, hifi luidsprekers, zonnewerend glas, comforttoegang, metalic lak, ACC, Sensatec leer, wireless charging

Met andere woorden (voornamelijk) op vlak van uiterlijk is de i4 duidelijk wat minder (standaard velgen, geen M of xline).

Maar ik heb het idee dat de i4 wel wat hoger in de rangorde staat in vergelijking met de iX1 (lees: wat beter afgewerkt, groter scherm...).

Voor wat zouden jullie opteren?

En zien jullie nog alternatieven?

Ik dacht zelf nog aan een Tesla Y, maar dat is toch iets helemaal anders...

Bedankt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Avigoorn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-04 20:17
Tommi4444 schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 10:06:
of
- i4 eDrive35 basisuitvoering met ambiente verlichting, hifi luidsprekers, zonnewerend glas, comforttoegang, metalic lak, ACC, Sensatec leer, wireless charging

Met andere woorden (voornamelijk) op vlak van uiterlijk is de i4 duidelijk wat minder (standaard velgen, geen M of xline).

Maar ik heb het idee dat de i4 wel wat hoger in de rangorde staat in vergelijking met de iX1 (lees: wat beter afgewerkt, groter scherm...).

Bedankt!
Ik ben altijd voor het "lagere" model gegaan met alle opties.
De i4 heeft een veel langere wielbasis en achter luchtvering, qua comfort kan de iX1 daar NIET tegenop.

Keuzes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FW423130
Avigoorn schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 10:09:
[...]

Ik ben altijd voor het "lagere" model gegaan met alle opties.
De i4 heeft een veel langere wielbasis en achter luchtvering, qua comfort kan de iX1 daar NIET tegenop.

Keuzes ;)
No doubt de i4 voor mij en iss met alle opties. De buitenkant zie je niet als je erin rijdt en van de opties heb je wel altijd plezier. Overigens zijn naar mijn idee de 17" aero wielen een stuk beter dan de standaard en de meerprijs is relatief gering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UUID
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 03-06 22:15
of

Bedankt!
Vergeet ook niet dat je een 1-serie met een 4-serie vergelijkt. Dit gaat zich ook vertalen in standaard features, beschikbaarheid van bijkomende feature, grootte van de schermen, gebruikte materialen, comfort, ...

Voor mijn i4 had ik eerder een 3-serie G20 met vergelijkbare optiepakketten. Hoewel beide modellen tot de G-generatie behoren en er intern sterk op elkaar lijken, heb ik nu in de i4 subtiele upgrades opgemerkt. Bijvoorbeeld de leren kussentjes aan de middenconsole om je knie tegen te rusten, dit was in de 3serie gewoon plastic. Hetzelfde bij de deurhendel intern bijvoorbeeld.

Het verschil zal nog meer toenemen bij de vergelijking van 1 naar 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pspanter
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 17-02 22:05
Bij de i4 35 zijn de kussentjes in de midden console ook van plastic.
Als ik opnieuw zou moeten kiezen zou ik waarschijnlijk voor de ix1 gaan indien volledig aangekleed. Heb nu de i4 35 in Executive uitvoering met ambiente verlichting en stoelverwarming , en toen was mijn budget op.
Denk wel dat de i4 beter is afgewerkt en rijdt heerlijk, maar zou gewoon in beide gaan rijden.
Ligt er uiteraard ook aan wat je belangrijk vindt in een auto.

[ Voor 22% gewijzigd door Pspanter op 17-11-2023 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommi4444
Persoonlijk vind ik het interieur belangrijker dan het exterieur van een wagen. Vandaar dat ik me ook (mits een aantal opties) wel kan terugvinden in de i4. De extra opties voor de iX1 zullen voornamelijk opties voor het exterieur zijn.

Maar morgen gaan we langs de garage om beide modellen eens te bekijken.

We komen van een (relatief kale) BMW 3 GT, dus we gaan er sowieso wel op vooruit.

De 3 GT was wel een hele ruime wagen, dus ik vermoed dat we in beide gevallen op dat vlak wel wat zullen moeten inleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T4rsonis
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 04-12-2023
Ferra schreef op donderdag 16 november 2023 @ 07:32:
[...]

Heb je dan de stoffen bekleding? En hoe bevalt die bekleding?

En kan iemand het verschil beschrijven tussen de metallic saphirschwarz en de unilak schwarz? Ga je dat heel erg zien of is de unilak ook prima. Scheelt namelijk weer 1200 euro aan opties 😉.
Ik heb een Polestar 2 gereden in de Void kleur, dat is dus geen metallic lak. Je ziet er echt ALLES op. Ga maar eens van dichtbij kijken. Je kan er bijna met je blote vinger een kras op krijgen. Ben echt heel blij dat ik nu saffier schwarz heb op mijn i4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T4rsonis
dencoupe schreef op donderdag 16 november 2023 @ 12:24:
[...]

Dit kan natuurlijk vanalles veroorzaken. Ik ga ervanuit dat je het profiel al een keer verwijderd hebt in de auto, de app gedeinstalleerd en alles weer opnieuw hebt gekoppeld / geïnstalleerd.

Ook al eens een heel nieuw profiel aangemaakt met een ander mailadres?

als alles niet lukt, dan kan de dealer zeggen dat hij het niet kan vinden, maar dan zou ik daar de auto naartoe brengen ivm garantie en pas terugkrijgen als het werkt. Wellicht is het zo maar een defecte module of niet lekker werkende module van het mobiele netwerk in je auto.

Succes hiermee. Zeker nu het kouder wordt is dat voorverwarmen op afstand een geweldige feature ;)
Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Ik heb al wel het profiel verwijderd en de app ge deinstalleerd. Maar nieuw profiel aanmaken met ander email adres heb ik nog niet gedaan. De dealer heeft er zich mee afgedaan dat er wel vaker issues zijn die ze niet kunnen verhelpen. Renova Breda is dat. Die ontvangst module daar heb ik wel eens problemen mee. De navigatie dacht eerst dat ik ergens anders was. Snelheid bordjes werkten niet meer en nog meer problematiek zoals Spotify dat niet meer werkte. De auto is toen 1 dag naar de dealer geweest en daar hadden ze alles gereset. Er was een nieuwe update over heen gegaan en nu werkt het allemaal wel weer m.u.z. de hierboven vermeldde problemen. Ik had liever gehad dat ze de module hadden vervangen maar dat kan je dan weer niet vereisen. Het is overigens een lease auto afkomstig van een andere dealer (Waardenburg) dan waar ik nu naar toe ga maar dat zou op zich niet echt iets moeten uitmaken toch? Ik ga nu eerst wel een nieuwe BMW id aanmaken en alles koppelen op een ander email adres. Eens kijken of dat wil helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T4rsonis
of

Bedankt!
Ha, wat voor reacties dacht je te krijgen hier op het BMW i4 topic.. Natuurlijk moet je voor de i4 gaan! Beetje appels en peren vergelijken.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:01
T4rsonis schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 13:55:
[...]
Ik heb een Polestar 2 gereden in de Void kleur, dat is dus geen metallic lak. Je ziet er echt ALLES op. Ga maar eens van dichtbij kijken. Je kan er bijna met je blote vinger een kras op krijgen. Ben echt heel blij dat ik nu saffier schwarz heb op mijn i4.
Laat dat bijna maar weg. Nog nooit zo’n slechte lak gezien als op mijn zwarte Polestar.

Veel slechter dan non metallic op BMW.

Desalniettemin zou ik ook metallic kiezen.

[ Voor 8% gewijzigd door VidaR-9 op 17-11-2023 14:18 ]

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Nee, dit klopt niet. De iX1 20e heeft een langere actieradius dan de BMW i4 eDrive 35. Gemiddeld 80 a 100 km meer!
De verkoper bij BMW Poelgeest Adam beweert nog steeds dat de iX1 een hogere actieradius heeft...

[ Voor 67% gewijzigd door Ferra op 17-11-2023 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Daarnaast besloten als ik voor de i4 ga, ik wel voor saphirschwarz ga en het M-pakket. Hebben jullie ervaring met opties gratis krijgen? Zou de stoelverwarming er dan wel bij willen krijgen.... Je neemt toch een auto af van 60k+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMaes
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-06 10:53
Pspanter schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 12:02:
Bij de i4 35 zijn de kussentjes in de midden console ook van plastic.
Als ik opnieuw zou moeten kiezen zou ik waarschijnlijk voor de ix1 gaan indien volledig aangekleed. Heb nu de i4 35 in Executive uitvoering met ambiente verlichting en stoelverwarming , en toen was mijn budget op.
Denk wel dat de i4 beter is afgewerkt en rijdt heerlijk, maar zou gewoon in beide gaan rijden.
Ligt er uiteraard ook aan wat je belangrijk vindt in een auto.
Hè? Dus er zijn verschillen in het interieur tussen de 35 & 40? Nooit geweten.
Ferra schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 15:49:
[...]

De verkoper bij BMW Poelgeest Adam beweert nog steeds dat de iX1 een hogere actieradius heeft...
Ik kan de naam van die verkoper gewoon lezen hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
RobertMaes schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 15:55:
[...]

[...]

Heb het aangepast. Maar hoe kan je dat lezen als ik het heb doorgestreept?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiller
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-06 18:24
@Tommi4444 Laat wireless charging maar achterwege. Dit werkt heel slecht door de ligging (bakje met nauwelijks verluchting / luchtdoorstroming waardoor de smartphone heel snel warm wordt en daardoor stopt met laden of trager gaat laden. Dikke designfout van BMW in deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-06 17:06
In de app kan ik bij remote software upgrade kiezen voor automatisch downloaden. Dat heb ik aanstaan.

Daaronder staat automatisch de optie aan : alleen downloaden via wifi.

Waarom zou ik dat aanzetten?

Ik heb mijn auto niet op mijn wifi en dat kan ook niet echt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:27
Ferra schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 15:49:
[...]

:') batterijcap en hogere zit. Boerenverstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FW423130
Ferra schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 15:51:
Daarnaast besloten als ik voor de i4 ga, ik wel voor saphirschwarz ga en het M-pakket. Hebben jullie ervaring met opties gratis krijgen? Zou de stoelverwarming er dan wel bij willen krijgen.... Je neemt toch een auto af van 60k+
Je zou de ACC stop en go proberen gratis te verkrijgen. Die kan achteraf sofware matig geactiveeerd worden. Kost de dealer eigenlijk niks en spaart bijtelling. Bovendien gaat dat gemakkelijk met de leasemaatschappij. Die hoeven het niet eens te weten. Want als je het gratis krijgt zou eigenlijk de leaseprijs omlaag moeten maar zo werkt het helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldgrumpy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-06 17:34
Cinemaskoop schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 18:04:
In de app kan ik bij remote software upgrade kiezen voor automatisch downloaden. Dat heb ik aanstaan.

Daaronder staat automatisch de optie aan : alleen downloaden via wifi.

Waarom zou ik dat aanzetten?

Ik heb mijn auto niet op mijn wifi en dat kan ook niet echt
Dat is de remote update downloaden op je smartphone via je app ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T4rsonis
Quiller schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 18:02:
@Tommi4444 Laat wireless charging maar achterwege. Dit werkt heel slecht door de ligging (bakje met nauwelijks verluchting / luchtdoorstroming waardoor de smartphone heel snel warm wordt en daardoor stopt met laden of trager gaat laden. Dikke designfout van BMW in deze.
Er zit een opbergruimte in de midden armsteun voor met een usb-c aansluiting met een power tekentje erbij. Alles behalve het midden van de klep van de armsteun laten meer dan genoeg ruimte over dat je er je kabeltje doorheen kan halen zonder dat dat klem komt te zitten. Dan leg je je telefoon gewoon neer op dezelfde plek als waar je normaal je telefoon laat liggen. Apple Carplay aan en gaan met die hap.
Let er wel op dat je kabeltje niet tegen de idrive controller aan komt te liggen want dan is het ineens best vervelend als je je idrive controller niet kunt bewegen. Het is een kleine workaround maar je telefoon laad echt snel op met die connector. Zelfs als je tegelijkertijd waze gebruikt op je telefoon als navigatie.

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommi4444
Thanks allen voor de feedback en tips.

Juist nog enkele praktische vragen:
- Kan de i4 laden bij Tesla superchargers?
- Hoe is de ingebouwde navigatie, specifiek met het inplannen van laadstops?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gijs007
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:46
Vandaag een mooie i4 Edrive 40 in ontvangst mogen nemen. Gelijk maar even met Bimmer Utilities aan de slag gegaan om de lane change assistant in te schakelen. Het bleek ook eenvoudig mogelijk om de automatische speed assistant actief te maken en de traffic light assistant.

Er vielen mij wel twee dingen op over de traffic light assistant.
1. ik kan niet selecteren welk stoplicht leidend is. Enkel of ik de suggestie van een gedetecteerde stoplicht accepteer.
2. Het herkennen van een groen stoplicht, en dus het hervatten van de adaptive cruise control, dan wel het krijgen van een melding, werkt niet.
Dit is jammer, want het grote voordeel van traffic light assistant is juist dat je even kunt ontspannen, en niet continue naar die verkeerslichten hoeft te kijken.
YouTube: Traffic Light Detection BMW Driver's Guide

Iemand nog een idee of deze twee problemen zijn op te lossen?

Zijn er nog andere leuke opties om in te programmeren?

[ Voor 3% gewijzigd door Gijs007 op 18-11-2023 02:32 ]

AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulic
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07:19
@Gijs007 Welke optie's had jij op de auto besteld? DAP / DAPP / ACC?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Myaimistrue
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 13-01-2024
Gijs007 schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 00:11:

Dit is jammer, want het grote voordeel van traffic light assistant is juist dat je even kunt ontspannen, en niet continue naar die verkeerslichten hoeft te kijken.
Als je denkt dat je met traffic light assistent niet zelf meer naar de lichten hoeft te kijken, dan ben je een levensgevaarlijke chauffeur.

Niet voor niets is deze functionaliteit in veel landen verboden: mensen begrijpen de beperkingen van dit soort technologie niet of gaan de beperkingen ervan negeren. Met mogelijk dramatische gevolgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aerez
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-08-2024
In oktober de auto (e40) in ontvangst genomen en nog even rustig aan gedaan.

In november de auto 2.400 km (uitsluitend buitenland) gebruikt zoals ik wil: helft van de ritten een sportieve rijstijl en op de snelweg ingesteld op 160 km/u en soms even doorrijden met 190 km/u.

Ik moet zeggen dat ik erg positief ben over het verbruik. Op sommige ritten was het verbruik echt hoog (30-48 kWh/100 km), maar dan reed ik als een gek en de berg op.

Op twee lange ritten (850 km per stuk) een verbruik van zo’n 23 kWh/100 km waar ik ook echt blij mee ben. Op zo’n rit heb ik drie keer aan de snellader gehangen tussen de 15 en 30 minuten per keer. Ging ook allemaal soepeltjes met de navigatie en laden en BMW laadpas. Echt top!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rLKdadOpYksvSFqbwMne3fZsn8w=/x800/filters:strip_exif()/f/image/rSxsBFicHW9lzf3O2uwWu0Ig.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiller
T4rsonis schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 20:20:
[...]
Er zit een opbergruimte in de midden armsteun voor met een usb-c aansluiting met een power tekentje erbij. Alles behalve het midden van de klep van de armsteun laten meer dan genoeg ruimte over dat je er je kabeltje doorheen kan halen zonder dat dat klem komt te zitten. Dan leg je je telefoon gewoon neer op dezelfde plek als waar je normaal je telefoon laat liggen. Apple Carplay aan en gaan met die hap.
Let er wel op dat je kabeltje niet tegen de idrive controller aan komt te liggen want dan is het ineens best vervelend als je je idrive controller niet kunt bewegen. Het is een kleine workaround maar je telefoon laad echt snel op met die connector. Zelfs als je tegelijkertijd waze gebruikt op je telefoon als navigatie.
_/-\o_
Dat gebruik ik ook en werkt super behalve dat ik gsm niet in het voorziene vak kan leggen omdat daar die wireless miscast zit (kan dit niet uitschakelen tenzij ik iets over het hoofd zie?) -- Bijkomend : jak apple car play... Gelukkig werkt android auto wel goed >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-06 15:50
Gijs007 schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 00:11:
Vandaag een mooie i4 Edrive 40 in ontvangst mogen nemen. Gelijk maar even met Bimmer Utilities aan de slag gegaan om de lane change assistant in te schakelen. Het bleek ook eenvoudig mogelijk om de automatische speed assistant actief te maken en de traffic light assistant.
Is dat met iDrive 8.0 of 8.5? Want ik begreep eerder dat dit met 8.5 (nog) niet mogelijk is?

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMaes
Ferra schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 15:59:
[...]

Heb het aangepast. Maar hoe kan je dat lezen als ik het heb doorgestreept?
De streep was doorzichtig, als je je best deed kon je er doorheen kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs007
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:46
Myaimistrue schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 10:18:
[...]

Als je denkt dat je met traffic light assistent niet zelf meer naar de lichten hoeft te kijken, dan ben je een levensgevaarlijke chauffeur.

Niet voor niets is deze functionaliteit in veel landen verboden: mensen begrijpen de beperkingen van dit soort technologie niet of gaan de beperkingen ervan negeren. Met mogelijk dramatische gevolgen.
Tuurlijk moet je nog steeds naar de lichten kijken en ben je zelf verantwoordelijk. Dat zeg ik toch ook nergens :?
Jiriki schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 12:09:
[...]

Is dat met iDrive 8.0 of 8.5? Want ik begreep eerder dat dit met 8.5 (nog) niet mogelijk is?
iDrive 8.0.
Hydraulic schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 07:58:
@Gijs007 Welke optie's had jij op de auto besteld? DAP / DAPP / ACC?
DAPP

AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TB1963
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 10-06 19:07
FW423130 schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 19:28:
[...]

Je zou de ACC stop en go proberen gratis te verkrijgen. Die kan achteraf sofware matig geactiveeerd worden. Kost de dealer eigenlijk niks en spaart bijtelling. Bovendien gaat dat gemakkelijk met de leasemaatschappij. Die hoeven het niet eens te weten. Want als je het gratis krijgt zou eigenlijk de leaseprijs omlaag moeten maar zo werkt het helaas niet.
Dat betwijfel ik helaas uit ervaring. Bij onze dealer was het zeker geen mogelijkheid. Een rubberen kofferbakmat kon zelfs niet geregeld worden. Worden tegenwoordig zo 'uitgeperst' door de leasemaatschappijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FW423130
TB1963 schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 15:56:
[...]

Dat betwijfel ik helaas uit ervaring. Bij onze dealer was het zeker geen mogelijkheid. Een rubberen kofferbakmat kon zelfs niet geregeld worden. Worden tegenwoordig zo 'uitgeperst' door de leasemaatschappijen.
Klopt. De leasemaatschappijen hebben een sterke onderhandelingspositie waardoor er weinig overblijft. Op Duitse fora lees ik dat particulieren op dit moment tot 25 % korting krijgen!

Bij mijn lease I4 35, via Athlon, had ik de ambient verlichting, de grootlichtassistent en de flitspalen service gratis. Waarde ca 600 euro. Ik denk dat er nog iets meer in had ingezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St_frederik
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 08-06 06:32
Iemand al ervaring met bagagedragers / dakkoffers op een i4?
Grote impact op het verbruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myaimistrue
St_frederik schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 21:04:
Zal vooral afhangen van de snelheid, maar reken op de snelweg al snel minstens 15-20% extra verbruik als je 120km/u rijdt.

[ Voor 6% gewijzigd door Myaimistrue op 19-11-2023 08:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FlorisB
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:46
St_frederik schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 21:04:
Zie mijn eerdere post :)
FlorisB schreef op maandag 12 juni 2023 @ 16:22:
[...]

Toevallig heb ik dit weekend flinke ritten (800km) gemaakt met de dakkoffer. Bij rond de 100km/h schommel ik tussen de 18 en 20 kWh/100km. Heb ook 300km rond de 130 gereden en dan ligt het tussen de 21 en 23 kWh/100km. Gaat om flink grote Thule Motion L.

Overigens was dit mijn eerste lange buitenlandse rit (Frankrijk) en het viel me alles mee. d:)b Geen laadstress. Bij elke keer stoppen voor benen strekken/lunchen aan de DC lader gehangen. Ben niet onder de 40% geweest, maar heb dan ook een kleintje achterin dus stop sowieso meer dan vroeger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:57

Bever!

3

FW423130 schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 18:16:
[...]

Klopt. De leasemaatschappijen hebben een sterke onderhandelingspositie waardoor er weinig overblijft. Op Duitse fora lees ik dat particulieren op dit moment tot 25 % korting krijgen!

Bij mijn lease I4 35, via Athlon, had ik de ambient verlichting, de grootlichtassistent en de flitspalen service gratis. Waarde ca 600 euro. Ik denk dat er nog iets meer in had ingezeten.
Met zulke kortingen wordt het wel interessant om als particulier in Duitsland te shoppen en dan zo'n import service te gebruiken zodat je niet twee keer de btw betaalt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phex
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-06 00:52
FW423130 schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 18:16:
[...]

Op Duitse fora lees ik dat particulieren op dit moment tot 25 % korting krijgen!
Heb je een linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
oldgrumpy schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 19:31:
[...]

Dat is de remote update downloaden op je smartphone via je app ;)
Hoezo? Wat heb je daar aan? Het gaat duidelijk om de software van de auto. Waarom zou ik die downloaden naar m’n smartphone?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Myaimistrue
Cinemaskoop schreef op zondag 19 november 2023 @ 12:32:
[...]

Hoezo? Wat heb je daar aan? Het gaat duidelijk om de software van de auto. Waarom zou ik die downloaden naar m’n smartphone?
Omdat dat sneller is dan het rechtstreeks via de auto te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Cinemaskoop schreef op zondag 19 november 2023 @ 12:32:
[...]
Omdat het kan? :)

Je kan em in je auto downloaden, of je kan hem op je telefoon downloaden waarna je hem naar de auto kan pushen.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phex
Thx, mijn Duits is niet heel geweldig maar 20-25% korting op zelf te configureren modellen is wel heftig.

Ik viel al van mijn stoel toen ik 18% korting op een voorraad model kreeg bij mijn dealer.

Zou ik als Nederlander een BMW bij een Duitse dealer kunnen bestellen?

[ Voor 3% gewijzigd door phex op 19-11-2023 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-06 14:53
Leuk bedacht, maar nieuwe bmw in Duitsland bestellen mag niet van de AG. Mag alleen als hij een tijdje op kenteken staat en 4dkm heeft. Zitten dikke boetes op.

Overigens ook onnodig, sinds enkele maanden zijn de grote kortingen alweer terug. Heb ik hier ook al eens eerder gemeld. 20% is hier ook al geen uitzondering meer.
Punt is dat de meesten hem alleen leasen (dan zijn er vaak vaste kortingsafspraken) en de zakelijke of privé kopers leven nog in de waan corona/ben blij dat ik mn i4 überhaupt krijg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
RobertMaes schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 15:55:
[...]

[...]

zit dat verschil in interieur niet in M vs non M pakket?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodoo077
  • Laatst online: 02-06 13:07
Ronaldalexander schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 18:19:
Benieuwd wanneer de upgrade in productie gaat. Productie staat voor mij gepland in week 7.

De 5 jahre emblemen van het M pakket zijn tot maart leverbaar, daarna kan je ze als accessoire los bestellen en uitwisselen.
Iemand die 50 jaar emblemen achteraf laten installeren en zo ja aan welke prijs?
Of eventueel zelf gedaan en is dat doenbaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldgrumpy
voodoo077 schreef op maandag 20 november 2023 @ 12:55:
[...]

Iemand die 50 jaar emblemen achteraf laten installeren en zo ja aan welke prijs?
Laten doen door de BMW garage
kostprijs was(Belgie) BTW incl 365,25 euro
embleem vooaan
embleem achteraan
M50 naafdoppen

Heb er ook nog de zwarte m emblemen aan zijkant en achterzijde(i4 en m50) laten opzetten(heb ik niet moeten betalen omdat ze het vergeten waren toen ik hem kwam afhalen en hebben die dan ter plaatse nog dadelijk gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodoo077
oldgrumpy schreef op maandag 20 november 2023 @ 14:24:
[...]

embleem vooaan
embleem achteraan
M50 naafdoppen

Heb er ook nog de zwarte m emblemen aan zijkant en achterzijde(i4 en m50) laten opzetten(heb ik niet moeten betalen omdat ze het vergeten waren toen ik hem kwam afhalen en hebben die dan ter plaatse nog dadelijk gedaan :)
Heb je toevallig foto's van die zwarte M emblemen zijkant/achterkant om te zien wat ik me daar moet bij voorstellen?

Heb offerte gekregen van 360 euro dus ligt in zelfde lijn, er staat wel niet bij of dat inclusief installatie is maar ik hoop het dan wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldgrumpy
voodoo077 schreef op maandag 20 november 2023 @ 15:48:
[...]

Heb je toevallig foto's van die zwarte M emblemen zijkant/achterkant om te zien wat ik me daar moet bij voorstellen?

Heb offerte gekregen van 360 euro dus ligt in zelfde lijn, er staat wel niet bij of dat inclusief installatie is maar ik hoop het dan wel.
Zal er morgen proberen te nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phex
okio schreef op zondag 19 november 2023 @ 21:32:
Leuk bedacht, maar nieuwe bmw in Duitsland bestellen mag niet van de AG. Mag alleen als hij een tijdje op kenteken staat en 4dkm heeft. Zitten dikke boetes op.

Overigens ook onnodig, sinds enkele maanden zijn de grote kortingen alweer terug. Heb ik hier ook al eens eerder gemeld. 20% is hier ook al geen uitzondering meer.
Punt is dat de meesten hem alleen leasen (dan zijn er vaak vaste kortingsafspraken) en de zakelijke of privé kopers leven nog in de waan corona/ben blij dat ik mn i4 überhaupt krijg
6% kon ik bij Dusseldorp overleggen, that's it. Welke dealer geeft zulke kortingen volgens jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Weet niet wie je dat wijsgemaakt heeft maar dat is echt onzin :+

[ Voor 7% gewijzigd door fsfikke op 20-11-2023 20:12 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-06 20:06

Mojo

The Power Within

voodoo077 schreef op maandag 20 november 2023 @ 12:55:
[...]

Ik heb het de dealer lief gevraagd en heeft me er niets voor gerekend. Of hij is het vergeten, maar iets van €300,- had die ook tussen neus en lippen door verteld.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FW423130

Dit mag gewoon. Geen enkel probleem. Vrij verkeer van goederen. Alleen BTW, RDW kosten, kenteken en leges moeten worden voldaan, en evt BPM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolelael
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-06 21:05
Gijs007 schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 14:44:
[...]

Tuurlijk moet je nog steeds naar de lichten kijken en ben je zelf verantwoordelijk. Dat zeg ik toch ook nergens :?

[...]

iDrive 8.0.

[...]

DAPP
stijn, kan men dat enebalen ( lane change ) met bimmercode : die heb ik . Utility niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clinternet
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 10-06 15:07
Iemand al de 8.5 kunnen downloaden op hun I4?
Mijne is van productie September en daar zou het na vele posts te lezen moeten gaan om de 8.5 te krijgen.

Maar vind nergens meer info waar te verkrijgen.... Iemand die meer weet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-06 20:46
Gijs007 schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 14:44:
[...]

Zolang dat ontspannen bij de stoplichten zonder een andere afleiding is, kan het over het algemeen niet zo veel kwaad, maar juist bij stoplichten kan de mens als geen ander het juiste overzicht bewaren en dingen factoren beter inschatten dan welke lidar, sonar, radar of beeldsensor ook. Gewoon een beetje opletten dus en thuis ontspannen 8)

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samb
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 08:15
Heeft iedereen hier intussen update 07/2023.53? Sinds ontvangst van mijn i4 in juni heb ik toen meteen update 03/2023.53 geinstalleerd, maar sindsdien geen updates meer. Ook al via de app en iDrive handmatig laten zoeken, maar beweert nog steeds dat er geen update beschikbaar is..

In augustus wel de ACC optie geactiveerd via Connected Drive, wie weet heeft dat er iets mee te maken..

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• oldgrumpy
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/efzOvD4JGMg9Ak4ov1UJ_nfJIn0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dlIiiWZliiwKraqUNYKxgeCt.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NMy-h12sosvUS3AizKIYe_marIk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gRg6vyBchxbdcwrsErWzK1UZ.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UUID
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 03-06 22:15
Clinternet schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 08:57:
Mijne is van productie September en daar zou het na vele posts te lezen moeten gaan om de 8.5 te krijgen.

8.0 en 8.5 draaien op verschillende hardware, dus de 8.5 kan je niet als update binnen krijgen.

Als je wagen productie September is, dan zou je deze al moeten hebben? Is je hoofdnavigatie (media, phone, nav,...) aan de linkerkant (8.0) van je scherm of onderaan (8.5)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FW423130

8.5 is geen download en heeft ook andere hardware. Ik ben bang dat je auto voor 1 juli is geproduceerd. Met je vin en bimmercode kun je de exacte productie datum achterhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiller

Als ik het goed heb : 8.5 zou na juli 'productie' gewoon er op moeten staan... Alles van tevoren krijgen het NIET... Kortom : als jij je wagen van september hebt en er staat geen 8.5 op dan betekent dit dat je wagen van productiedatum ouder is en het ook nooit zal krijgen. Als men je bij verkoop iets anders gezegd heeft dan ben je gewoon bedrogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clinternet
FW423130 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 13:59:
[...]

8.5 is geen download en heeft ook andere hardware. Ik ben bang dat je auto voor 1 juli is geproduceert. Met je vin en bimmercode kun je de exacte productie datum achterhalen.
Prod. Date 2023-09-25
Dus wel degelijk mogelijk. Zonet ook gebeld met garage niemand is ervan op de hoogte of het iets kost of niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTeapot
  • Laatst online: 14-06 11:57
Clinternet schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 15:04:
[...]

Prod. Date 2023-09-25
Dus wel degelijk mogelijk. Zonet ook gebeld met garage niemand is ervan op de hoogte of het iets kost of niet :)
Dan moet je 8.5 toch al hebben? Mijne is begin juli geproduceerd en had bij aflevering in augustus 8.5 er gewoon op staan, zojuist de 07/2023.67 update geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
MrTeapot schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 15:48:
[...]

Dan moet je 8.5 toch al hebben? Mijne is begin juli geproduceerd en had bij aflevering in augustus 8.5 er gewoon op staan, zojuist de 07/2023.67 update geinstalleerd.
Mijn auto heeft nog 07/2023.33 maar wel de 8.5. Geleverd in september ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop

8.5 moet er dan opstaan.. voor zover ik weet is het niet mogelijk te upgraden van 8.0 naar 8.5.

weet je zeker dat de jouwe van september is of heb je een model gekregen dat al eerder klaarstond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
samb schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 09:50:
Heeft iedereen hier intussen update 07/2023.53? Sinds ontvangst van mijn i4 in juni heb ik toen meteen update 03/2023.53 geinstalleerd, maar sindsdien geen updates meer. Ook al via de app en iDrive handmatig laten zoeken, maar beweert nog steeds dat er geen update beschikbaar is..

In augustus wel de ACC optie geactiveerd via Connected Drive, wie weet heeft dat er iets mee te maken..
ik kreeg vandaag op mijn foon een push naar een nieuwe update toevallig.. heb em alleen nog niet durven installeren :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zipsop
  • Niet online
Onderstaand een screenshot van een BMW Service Information Bulletin dat in juni naar de dealers is gegaan met betrekking tot iDrive 8.5 en hoe ze met 8.0 om gaan...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g2Mu3__6psdMKzCCc6S3QIz6iDM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/PELCbLUL7l7bE122nW1fKerL.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dencoupe
[...]

hier kun je ze ook bestellen

https://paddleshifterz.co...mw-parts/i-series/g26-i4/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FW423130
kdeboois schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 16:00:
[...]

Mijn auto heeft nog 07/2023.33 maar wel de 8.5. Geleverd in september ook.
Net ook de nieuwe upgrade geïnstalleerd: 07/2023.67.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodoo077
Pfff niet goedkoop!
Thx 4 de link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodoo077
oldgrumpy schreef op maandag 20 november 2023 @ 14:24:
[...]

embleem vooaan
embleem achteraan
M50 naafdoppen

Die 350 euro was dus zonder installatie.
Met installatie wordt dat 550 8)7
Ze kunnen het houden. Zeggen dat dat gratis was bij de eerste leveringen.
Had beter onmiddellijk erbij gevraagd maar mijn toenmalige verkoper is weg en de nieuwe is een *ssh*le
Verwacht dat ik de wagen dit jaar nog ga ophalen, terwijl afspraak met voorganger was afhalen vanaf januari pas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• E.lentriek
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 21-04 13:46
BE drivers: 20% korting op betalende upgrades deze week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolelael
was idd gratis omdat M toen 50 jaar bestond, en datw as dan vanaf productie datum 03/2022 dacht ik, tot een bepaalde datum. Bij mij zaten ze er allesizns op ( levering 04/2022 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Vraagje; De optie Elektrisch verstelbare lendensteun bestuurdersstoel. Maakt dit de bestuurdersstoel elektrisch of semi-elektrisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phex
Zou mooi zijn als dat kon, maar helaas alleen de lendensteun is dan (elektrisch) instelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clinternet
Ferra schreef op woensdag 22 november 2023 @ 14:33:
Vraagje; De optie Elektrisch verstelbare lendensteun bestuurdersstoel. Maakt dit de bestuurdersstoel elektrisch of semi-elektrisch?
Dat is deze functie. Maakt je stoel niet elektrisch verstelbaar als dat je vraag is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1bwyZktBF3jVMIqPz9oopDXPKVU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/JMwKKOmshtNfVvaB2npY5OMi.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dev0o
  • Registratie: Maart 2018
  • Niet online

Dev0o

ACC, AC, RF2, FS2020(VR).

Clinternet schreef op woensdag 22 november 2023 @ 14:52:
[...]

Dat is deze functie. Maakt je stoel niet elektrisch verstelbaar als dat je vraag is.

[Afbeelding]
Persoonlijke ervaring: nutteloze functie. Er wordt een kussentje in de stoel opgeblazen welke wat in je rug drukt. Het voelt hoogstens alsof de stoel wat smaller/breder wordt halverwege de rug (je lende). Echt elektrisch verstellen is pas handig als je vaak van rijder wisselt. Je stoel met de hand naar voren/achteren schuiven is 10 keer sneller dan een knopje ingedrukt houden. Memory-instellingen zijn dan wel weer handig!

i7,GTX2070,32Gb,3x24",Rift-s, Fanatec CSL-elite&DD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dencoupe
Vandaag update 11/2023.30 erop gekregen. Eerste rit van 30 minuten geen onderbreking gehad 🤞

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NemeSiS-7
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 00:22
Heb je de update via de MyBMW app gekregen of van de dealer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMaes
Dev0o schreef op woensdag 22 november 2023 @ 15:29:
[...]

Persoonlijke ervaring: nutteloze functie. Er wordt een kussentje in de stoel opgeblazen welke wat in je rug drukt. Het voelt hoogstens alsof de stoel wat smaller/breder wordt halverwege de rug (je lende). Echt elektrisch verstellen is pas handig als je vaak van rijder wisselt. Je stoel met de hand naar voren/achteren schuiven is 10 keer sneller dan een knopje ingedrukt houden. Memory-instellingen zijn dan wel weer handig!
Je vindt de lendensteun een nutteloze optie? Ik spreek je nog wel eens als je rugklachten hebt. Ik zou niet zonder kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quiller
RobertMaes schreef op woensdag 22 november 2023 @ 18:39:
[...]

Je vindt de lendensteun een nutteloze optie? Ik spreek je nog wel eens als je rugklachten hebt. Ik zou niet zonder kunnen.
Helemaal mee eens. Enige wat ik kan stellen is dat die lendensteun heel veel finetuning vergt wat meesten achterwege laten maar wel stellen dat ze het niets vinden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dencoupe
NemeSiS-7 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 18:37:
Heb je de update via de MyBMW app gekregen of van de dealer?
Via de dealer de update gekregen.

Vandaag zo’n nutteloze lendesteun in laten bouwen. God wat een verademing qua zitcomfort. Was destijds komen te vervallen ivm onderdelen schaarste. Nu alsnog in laten bouwen, kost een paar euro’s maar iedere euro meer dan dik waard

Kussentje blaast op, maar je stoel word er niet smaller van, dat is de andere optie

Lendesteun is het ronde knopje en breedte verstelling het rechthoekige knopje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Ik moet een laatste optie kiezen die past binnen m'n leasebudget:

- Gegalvaniseerde bediening
- Elektrische lendensteun (begrijp dus fijn voor de rug)
- Draadloos opladen
- bmw sounds

Welke zouden jullie kiezen?

[ Voor 7% gewijzigd door Ferra op 22-11-2023 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMaes
Ferra schreef op woensdag 22 november 2023 @ 19:04:
Ik moet een laatste optie kiezen die past binnen m'n leasebudget:

- Gegalvaniseerde bediening
- Elektrische lendensteun (begrijp dus fijn voor de rug)
- Draadloos opladen
- bmw sounds

Welke zouden jullie kiezen?
Zie discussie hierboven. Lendensteun 4 life 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dencoupe
Geen draadloos laden
Geen bmw sounds

Galvanische bediening is mooi
Lendesteun heerlijk zitten..

Heb al deze opties, maar als ik zou moeten kiezen dan zou ik met de kennis van nu de lendesteunen kiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMaes
Nu heb ik ook weer wat leuks.
Vanmorgen naar de bandenboer geweest voor een wissel. Alle 4 de banden volledig leeg laten lopen en toen gestopt omdat bleek dat mijn winterbanden er niet waren (lang verhaal, gaat het nu niet om). Vervolgens zijn de banden terug op spanning gebracht naar exact dezelfde spanning als voorheen (2.9 / 3.2).
Nu krijg ik sindsdien continu de melding dat mijn banden niet herkend zijn. Ik heb deze automatische herkenning handmatig 4x (!!) opnieuw gedaan toen hij eindelijk aangaf dat de banden zijn herkend.
Helaas. Auto geparkeerd en bij het even later weer wegrijden kreeg ik wéér dezelfde melding.
Het is heel vervelend omdat ik hierdoor geen banden spanning meer zie in de auto of app.

Voor alle duidelijkheid hij staat dus nog steeds op de hankook evo's waar hij mee geleverd is in juli.
Iemand ervaring hiermee...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clinternet
Dev0o schreef op woensdag 22 november 2023 @ 15:29:
[...]

Waar zeg ik dat dit een fantastische functie is? ik beantwoord de persoon zijn vraag.....

• Clinternet
Clinternet schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 15:04:
[...]

Prod. Date 2023-09-25
Eindelijk antwoord gekregen na een paar maanden, het zou een 80 euro kosten voor de installatie in de garage. Idrive 8.0 naar 8.5)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrSenne
  • Nu online
Vandaag mijn i4 in ontvangst mogen nemen, maar bij ritje van 10 minuten naar huis viel mij direct op dat mijn Android Auto om de 2 minuten disconnect, en zelfs wanneer hij connected is blijft de muziek regelmatig haperen.

Iemand een idee waar ik de oorzaak kan zoeken?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• phex
Clinternet schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:32:
[...]

Eindelijk antwoord gekregen na een paar maanden, het zou een 80 euro kosten voor de installatie in de garage. Idrive 8.0 naar 8.5)
Vreemd verhaal, zover ik overal lees is van een 8.0 niet te upgraden naar 8.5 zonder specifieke hardware. Een update van 80 euro klinkt enkel als een (hele dure) software update. Dan zou je nu al 8.5 hardware moeten hebben met 8.0 software?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voodoo077
phex schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:58:
[...]

Vreemd verhaal, zover ik overal lees is van een 8.0 niet te upgraden naar 8.5 zonder specifieke hardware. Een update van 80 euro klinkt enkel als een (hele dure) software update. Dan zou je nu al 8.5 hardware moeten hebben met 8.0 software?
Ik geloof er ook niet echt iets van.
Hardware is 8.0 of 8.5 - software is een ander verhaal maar HW updaten lijkt me niet realistisch

• fox80
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 11-01-2024
MrSenne schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:53:
Vandaag mijn i4 in ontvangst mogen nemen, maar bij ritje van 10 minuten naar huis viel mij direct op dat mijn Android Auto om de 2 minuten disconnect, en zelfs wanneer hij connected is blijft de muziek regelmatig haperen.

Iemand een idee waar ik de oorzaak kan zoeken?
Heb ik ook soms voor. Enorm irritant, maar ik heb het gevoel dat het gebeurd als de telefoon bepaalde pushberichten krijgt. Qua muziek is dat niet meteen een probleem bij mij aangezien ik de spotify app van BMW zelf gebruik. Die app is veel gebruiksvriendelijker en het geluid is vele malen beter. Maar wel ambetant met betrekking tot waze of google maps...

• MrSenne
  • Nu online
fox80 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 15:04:
[...]

Heb ik ook soms voor. Enorm irritant, maar ik heb het gevoel dat het gebeurd als de telefoon bepaalde pushberichten krijgt. Qua muziek is dat niet meteen een probleem bij mij aangezien ik de spotify app van BMW zelf gebruik. Die app is veel gebruiksvriendelijker en het geluid is vele malen beter. Maar wel ambetant met betrekking tot waze of google maps...
Ja de Spotify app moet ik nog opzetten, en de rest zal ik de komende dagen wel bekijken hoe vaak het gebeurd... Maar daarnet was het echt 5x in een rit van 10 minuten.

Er staat ook nog een software update klaar, misschien brengt dat een verbetering.

Maar voor de rest een hele leuke wagen. :P

• FW423130
[...]

Raar verhaal. Ik zou BMW Nederland gewoon even bellen ter bevestiging . Volgens mij kan dit niet. De hardware is anders en het is niet een kwestie van een software update.
Ben wel heel benieuwd of het je lukt voor 80 euro.

• kdeboois
FW423130 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 16:41:
[...]

Raar verhaal. Ik zou BMW Nederland gewoon even bellen ter bevestiging . Volgens mij kan dit niet. De hardware is anders en het is niet een kwestie van een software update.
Ben wel heel benieuwd of het je lukt voor 80 euro.
Ik zou het zwart op wit laten zetten en ze er aan houden. Verder lijkt 8.0 ook prima bruikbaar 😁

• RobertMaes
Ik denk dat ik 8.0 prefereer boven 8.5. bij 8.5 is het hoofdscherm de navigatie geworden en heb je maar één widget tegelijk in beeld, over de kaart heen.
Ik gebruik zelf exclusief Android auto met Google maps en vind de meerdere widgets naast elkaar op het hoofdscherm bij 8.0 juist handig.
9.0 daarintegen lijkt me wel weer interessant gezien dat gebaseerd is op Android automotive (terwijl het nog steeds Android auto en CarPlay ondersteund)

• Zipsop
  • Niet online
[...]

Als de foto's die je hier eerder gepost hebt je eigen foto's van jou wagen zijn heb je gewoon al iDrive 8.5.
Duidelijk te zien aan de home en andere snel knoppen in het midden van het scherm.

• Quiller
Zipsop schreef op donderdag 23 november 2023 @ 21:03:
[...]

[...]

Als de foto's die je hier eerder gepost hebt je eigen foto's van jou wagen zijn heb je gewoon al iDrive 8.5.
Duidelijk te zien aan de home en andere snel knoppen in het midden van het scherm.
Kortom : zijn garagist zet hem in de zak en rekent 80 euro voor een 'gewone' software update ... iets wat mijn garage gewoon na 6 maanden gratis gedaan heeft toen ze hoorden dat ik naar Italie ging en ik nog steeds geen over the air kreeg van de laatste versie... Top garage heeft hij!!!!!!! Dankbaar dat ze daar zijn dat hij de wagen bij hun besteld heeft!!!!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zipsop
  • Niet online
Quiller schreef op donderdag 23 november 2023 @ 21:11:
[...]

Kortom : zijn garagist zet hem in de zak en rekent 80 euro voor een 'gewone' software update ... iets wat mijn garage gewoon na 6 maanden gratis gedaan heeft toen ze hoorden dat ik naar Italie ging en ik nog steeds geen over the air kreeg van de laatste versie... Top garage heeft hij!!!!!!! Dankbaar dat ze daar zijn dat hij de wagen bij hun besteld heeft!!!!!!
Om het gewoon positief te bekijken kan het ook gewoon wat versie verwarring zijn natuurlijk ;)

Het is allemaal niet echt lekker bij te houden voor de gewone mens.

iDrive 8 op de i4 van 2021 tot en met 06/2023 waarbij de mensen tot 11/2022 geen handmatige optie hebben voor de accu preconditionering voor snelladen.
Software update in de vorm maand/jaar.versie. Net als ook iDrive 7. Deze komen ongeveer 3 keer per jaar vaak de 03, 07 en 11 releases. Zelf draai ik nu 07/2023.53
Navigatiekaart versie: Deze komt 4 keer per jaar uit. OTA voor de regio (BeNeLux) en full update via de BMW download manager die je via de site en je BMW ID kan Downloaden en op USB kan zetten voor een handmatige full update. (64GB USB nodig) Zelf draai ik nu Joy 2023-4

iDrive 8.5 op de i4 vanaf 07/2023 waarbij het voor nu lijkt op een light hardware versie vergeleken met de i5 iX en hogere modellen (Geen AirConsole app, maar wel op de iX van 03/2023)
Software update in de vorm maand/jaar.versie Zelfde versie nummers als iDrive 7 en 8 en zoals het er nu naar uit ziet lopen deze ook mee met de 3 keer per jaar updates. hier hebben we al 07 en 11 releases gezien, die laatste komen nu af fabriek en via dealer updates bij storing of onderhoud.
Navigatiekaart versie: Deze komt 4 keer per jaar uit. OTA voor de regio (BeNeLux) en full update via de BMW download manager die je via de site en je BMW ID kan Downloaden en op USB kan zetten voor een handmatige full update. (64GB USB nodig)

Als ik even naar die 80 euro kijk en dan in de kosten van mijn BMW Fleet van nu 171 wagens dan kan ik die alleen maar mappen aan een Navi kaart update die de dealer doet. Want software updates zijn heel erg auto module afhankelijk en zijn al snel 1,5 - 3 uur aan werkplaats tarief. (En dat gaat als snel richting de 150 euro per uur tegenwoordig) Maar goed ook Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolelael
even te laat reageren op die update naar 8.5

Is andere hardware zoals reeds aangehaald , dus kan niet voor 80 eur. En ze gaan zich daar helemaal niet aan wagen ook niet

Die 80 eur kan wel zijn voor hierboven aangehaald een navi update( ik krijg toch updates en kan ook de versie via 'my garage - mijn bmw ' downloaden op usb en zo overzetten.) . mogelijks zat dat bij een of andere pakket erbij. PS ik heb alle diensten actief die er zijn

Automatic Map Update
GEBOEKT TOT 2025-04-29

USB Map Update
GEBOEKT TOT 2025-04-29

Maar ik heb vorig jaar eens bij een andere dealer gehoord om een update te krijgen ( omdat t te lang duurde eer deze OTA gepushed werd ) en ik op vakantie vertrok naar Denemarken met de m50; die vroeg toen 70 euro . Dus het kan wel. Ze zijn geen 1,5 - 3 uur bezig, wagen hangt aan hun pc en doet zijn ding. Meestal rekenen ze 1 werkplaats uurtje aan.

En toevallig zag ik dat er toen een recall open stond voor mijn wagen ( software ) dus bijeigen dealer snel kunnen langsgaan en zo ook meteen de laatste update gehad :-) gratis dus
Pagina: 1 ... 79 ... 118 Laatste

Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.